החלם גלובטרוטרס

מישהו יכול להסביר את ההגיון שבשיטת הגמר?

yt

לא תמיד אני מסכים עם השיטה, אבל לרוב אני מבין אותה.

כשעשו פינל פור בכדורסל הישראלי, זה היה קיצור דרך לפתיחת מאבק האליפות למרות העליונות הגדולה של מכבי תל אביב.

כשעשו קיזוז בכדורגל הישראלי זה היה נסיון להגברת העניין של הסיבוב השלישי.

כשהסיבוב הראשון בNBA הוא שבעה משחקים למרות שחמישה יספיקו – זה בכדי לעשות כסף. ובאמת עושים כסף.

כשנותנים ביתיות לאלופת הבתים בפוטבול, ולפעמים הן מארחות יריבה עם מאזן טוב בהרבה, זה ליצור עניין בליגה של 32 קבוצות. כמעט כל קבוצה היא תמיד במרחק שנה-שנתיים-שלוש ממשחק פלייאוף ביתי.

כשמדרגים באכזריות את כל ארבע הרמות בצ׳מפיונס ליג זה נסיון להבטיח את כוחן של הגדולות.

לכל דבר יש סיבה.

כמעט לכל דבר.

חוץ מגמר הפלייאוף הישראלי בכדורסל. שבצורה תמוהה עובר לסדרה של שני משחקים בשיטת בית חוץ שבעבר הרחוק מאד הייתה קיימת בגביעים האירופאים.

מבחינת עניין זו שיטה מסוכנת שעלולה לעקר את המשחק השני כבר אחרי הראשון.

מבחינה מקצועית זו שיטה לא טבעית ולא מוכרת. שחקנים לא רגילים לה ממסגרות אחרות. הבנתי ששנה שעברה דונטה סמית׳ ביצע טעויות בסיום המשחק השני בשנה שעברה כי לא היה מודע לשיטת המשחקים.

לבסוף היא מפחיתה דרמטית את העניין במשחק הראשון. בפיגור שלוש כמה שניות לסיום, עדיף לקבוצה שתי נקודות בטוחות מנסיון להשוות ולנצח.

באמת אני שואל: מישהו מבין מה מנסים להשיג פה? איזה אינארס זה משרת?

חוץ מאשר שימור העקרון של העדר איזשהי סבירות בכדורסל הישראלי.

השאלה שנמצאת בחדר
מהגרים, כדורגל, וכל זה

39 Comments

אלון 22 ביוני 2015

נראה לי שהאינטרס הוא כסף – עדיף שני משחקים מאשר אחד מבחינת המינהלת. השאלה המתבקשת למה לא סדרה? בגלל שכנראה יש התנגדות מצד הרבה קבוצות שחוששות שזה יוריד את הסיכוי לנצח את מכבי תל אביב. ולכן שני משחקים מצד אחד מכניסים יותר ממשחק אחד, ומצד שני עדיין מאפשרים הפתעות מול מכבי.

אני חושב שזאת שיטה גרועה מהסיבות שציינת, ושצריך לעבור לסדרה גם בגמר, ולוותר על הסיבוב השלישי בעונה הרגילה.

גיל 22 ביוני 2015

האמת שאני יכול להבין את ההגיון בשיטה הזו. ככה במשחק הראשון גם אם יש הפרש גבוה עדיין יש מוטיבציה לקבוצה המפסידה להוריד אותו להפרש סביר. אין כאן שום גארבג' טיים. הבעייה לדעתי היא שזו שיטה שרק משוחקת בגמר וזה חסר הגיון לחלוטין לקיים סדרות של הטוב מ5 בחצי הגמר ואז למהר עם סדרת הגמר.

D! פה ועכשיו 22 ביוני 2015

זה הגיון
על הגיון אחר
על הגיון אחר
על הגיון אחר

כל הדרך עד למטה.

כמו שנבנתה המדינה. פרטאץ' כזה. שאח"כ פרימואים למיניהם מתגעגעים אליהם כשמקצוענות מגיעה.

רפאל 23 ביוני 2015

כ"כ לא הגיוני. כ"כ נכון.
כ"כ הזוי, כ"כ מעצבן.
צריך להיות חוק דרקוני אך בנסיבות הקיימות ייתכן מאוד והכרחי-
אסור לשלב בין מסגרות.
מי שרוצה אירופה, שימצא ליגה אחרת לחמם בה את המנועים.
כנ"ל לגבי כל קבוצה.
באיזשהו מקום, אם גם בכדורגל האירופי היה כך- יכול להיות שהיה הרבה יותר עקרון של צדק והגינות
למרות שזה לא משהו שאני ממש בעדו.

בעד שירושלים ואוהדיה פשוט יסרבו לקחת את הגביע אחרי 2 משחקים ויתבעו את המשך קיום הסדרה.
זה יכול להיות רגע אדיר ומרגש.
כשיבקשו אח"כ לבעוט אותם מהליגה על התצוגה המתסיסה הזו נגד האיגוד והמנהלת- שיבואו אוהדי כל הקבוצות ויצטרפו אליהם לליגה חדשה, ללא מכבי שבכלל עושה את ה fortune and glory שלה באירופה ועל חשבון כולנו.

היסטוריון של ספורט 22 ביוני 2015

במובן מסוים אני מקווה שייגמר היום 30 הפרש (לא משנה לטובת מי) כי כנראה רק ככה יבטלו את השיטה ההזויה הזו .
זו שיטה שמשוחקת ביורוקאפ ….אבל שם בהגיון מסוים (רוצים שהעולות לגמר ישחקו אותו בביתם )
והנה השנה באה חימקי לספרד וקרקסה את קנאריה וייתרה את הגומלין.

יובל 23 ביוני 2015

אפשר להגיד שקיבלת, המשחק ביום חמישי יהיה גארבג' טיים אחד ארוך. אגב, השיטה הזו כבר בוטלה…חוזרים לשיטת הפיינל פור "הנהדרת".

היסטוריון של ספורט 23 ביוני 2015

לצערי אכן קיבלתי את מה "שרציתי " כי הרצון האמיתי זה לסדרות .
אין סיבה שלא יהיו סדרות .

הארכיון 22 ביוני 2015

וההיגיון לקיים ליגה של 26 משחקים פלוס סדרה רבע גמר של הטוב מ5- 30 משחקים !!!
ואז להכריע הכל בפיינל פור גועלי שיכול להיות מוכרע בגלל החלטת שיפוט של למוניקה זה עם הגיון רב ומפואר.
לא זאת- ועוד- אחרי ששדדת את גביע הפח בברוטליות ועם השיטה "ההגיונית" הנ"ל לבוא ולהתבכיין כי השיטה בארץ לא ספורטיבית וצריכה להיות מוכרעת אחרת- אחח- איזו לוגיקה מטריפה, היישר מבית היוצר של עו"ד שמעון מזרחי.
לא ניתן לתפוס את החבל בשתי קצוות ידידיי, רוצים פלייאוף- תוציאו במקביל בקשה מקברניטי הצהובים לפיבא לשנות את שיטת היורו-פח לאלתר , כמובן שהסיכוי שזה יקרה הוא כמו הסיכוי שמכבי לא תזכה באליפות בארץ.
אופס- זה קרה השנה, אז מי אמר שאי אפשר לשנות דפוס חשיבה?

גיא 22 ביוני 2015

די עם גניבת הדעת הזו. די. זו בכיינות הזויה שאין לה שום חיבור למציאות וכל הקבלה בין ליגה מקומית למפעל גביע יבשתי היא עוד שקר מבית היוצר של עמותת האדומים והבכיין הראשי בראשה, רמי כהן "יורד גשם! נרטבה לי הכביסה! זה שמעון אשם! אם נקבע תקרת שכר אז כולם יהיהו עניים כמוני וגם הכביסה של מכבי תירטב! אפילחו שאין קשר בין מכבי לגשם – מכבי אשמה!".
היורוליג, על אף שמו, הוא מפעל גביע ואך טבעי שהגמר יוכרע במשחק בודד – בדיוק כמו ליגת האלופות בכדורגל. בעבר היה נסיון בן שנה אחת לשחק סדרה בגמר, זה לא המשיך הלאה בגלל איחוד מרגש בין פיב"א ויול"ב. מי שמריץ את יול"ד ושולט בו הן הספרדיות, מבלי לבדוק אני מבטיח לך שגם שם יש התנגדות ממש חזקה לסדרות כי משחק בודד מול צ.ס.ק.א אפשר לגנוב, בסדרה הכיסים האינסופיים של האלוגרכיה ינצחו תמיד. זה נכון לגבי הרוסים ובמידת מה גם לגבי הטורקים שבונים כרגע את אותו מודל (בזבוזים בלי חשבון).
ליגת העל היא ליגה וככזו אין שום סיבה בעולם שתוכרע במשחק בודד ולא בסדרה.

הארכיון 22 ביוני 2015

בליגת האלופות אין 30 משחקים !!! יש 6 משחקים בבתים ונוק אאוט.
היורו-פח אינו מפעל גביע קלאסי כי אם ליגת מסטיק שמסננת את החלשות ומביאה את הטובות בואכה פיינל 4.
מדוע לא להמשיך בסדרות הצלבה? אה, כי קשה לגנוב לרוסים גביע בשיטה כזו? אז מאי שנא הכא, מאי שנא התם?
גם ליגת הדל הישראלית מבוססת על 200 משחקים שאינם מבוססי תכלית בדרך לסנן את החזקות בואכה פיינל פח. אז למה כאן שיטת הפיינל 4 בעייתית? ולמה לא לסיים אותה כגביע נוסח אירופה?
אמרת ליגת אלופות? גם שם בחצי הגמר יש גומלין ורק הגמר משוחק כבודד- ביורופח כבר בחצי הגמר יש גניבות משחקים!!!
ולהשוות כדורגל לכדורסל זו בדיחה שכן בליגה של כדורגל נמדדים על עונה בלי פלייאוף ובלי פיינל 4- אז תפסיק לעשות מערוף ואת התירוצים של עו"ד מזרחי תשאיר כתירוצים וכמאמר המשורר על מכבי " אל דאטפת אטפוך- וסוף מטייפיך יטופון"

גיא 22 ביוני 2015

מסכים לגמרי, שלב הבתים הראשון ביורוליג מיותר לחלוטין וראוי היה לעבוד למודל דומה\זהה לליגת האלופות. לא צריך 32, מספיק 16 קבוצות.
יש על זה דיבורים, אגב. חפרתי עם מעיין אפרת ארוכות על כך בטוויטר לפני איזה חודשיים כשפיב"א הוציאה מסמך עם 9 (!) חלופות שונות למבנה הקיים. בכולן, אגב, מכבי משוריינת (יחד עם עוד 8-12 קבוצות, תלוי בפורמט).

יובל 23 ביוני 2015

+1

שכחת לציין שאין אף ליגה באירופה שבה העונה נגמרת בפיינל-פור עם משחק בודד. "אף" ליגה. מעניין למה….

7even 23 ביוני 2015

אתה ממש לא מעורה למה שקורה באירופה אה?

יובל 24 ביוני 2015

כן, אז בוא "תאיר את עיני". באיזו ליגה מקומית יש פיינל פור? בספרדית יש סדרות, ב- VTB יש סדרות, ביוון – סדרות, באיטליה – סדרות של הטוב מ-7. בצרפת אני זוכר שהיתה השיטה המטומטמת של בית וחוץ עד לפני כמה שנים, ואפילו שם כבר עברו לסדרות.
איזו ליגה נשארה? הליגה באנדורה?

רפאל 24 ביוני 2015

ברור שהכדורסל צריך להיות מוכרע בסדרות.
ברור שהסיבה שזה לא קורה היא ממאבקים פוליטיים ויחסי כוחות.
ברור גם שהאוהדים ימשיכו לא לאחד כוחות נגד האווירה הזו וילכו אחר האינטרסים של באי כוחם.
התחרות בארץ כן השתפרה, אם זה קשור לשינוי השיטה? יש טיעונים לכאן ולשם.
אם היה קונצנזוס מהקהל לפחות להעלות את הרף לטוב משלושה משחקים ואפילו משחק שלישי באולם נייטראלי ( כלומר, אם מכבי והפועל בגמר, אז משחק שלישי בחיפה נניח, על אף שהקיבולת שם היא פחות משליש מהארנה ויד אליהו ) – גם היה עדיף על חזרה לפיינל בזיון הזה.

אני חושב שאוהדים מכל הצבעים צריכים פשוט להחרים את הכדורסל, כלומר- לבוא למשחקים, אבל לעמוד מחוץ לאולם ולמחות. יותר מידי שנים שהכדורסל והספורט באופן כללי נמצאים בידי בעלי אינטרסים שלא חופפים לרצון הקהל.

רק משפט וחצי לגבי הדוגמאות מהליגות האחרות-
זה נשמע משכנע ובטח נראה טוב ונכון אבל למשל בכדורגל הליגות מוכרעות בכל אירופה ( כמעט ) בשיטה מיושנת ונוראית שהרסה את התחרותיות ואנשים ממשיכים להלל אותה ולנהור אחר הגדולות בזמן שלשאר הקבוצות אין על מה לשחק עוד לפני שהעונה התחילה.
זו דוגמא לכך שלא חייבים להעתיק כל מה שפופולארי, כי זה לא בהכרח נכון.
אני בטוח שבעוד כמה שנים הרבה ליגות ישנו את הפורמט שלהם לאותו קיזוז, אחרי שיערכו מחקרים משלהם ויבינו כמה שזה שינה את הכדורגל הבלגי ( הליגה המקומית ) לטובה.

רפאל 22 ביוני 2015

שאלה טכנית-
אם המשחק הראשון מסתיים בשוויון, יש הארכה?
עונה שעברה היה הארכה במשחק השני לאחר ששני המשחקים הסתיימו ב 4 הפרש ( שוויון נקודות לאחר 2 משחקים ).

לגבי הרעיון עצמו, הכדורסל בישראל במחווה ללואיס קארול ואליס.
כל המצב שקבוצה אחת כה דומיננטית ויש לה שיריון בכלל בליגה אחרת שמעניינת אותה ואחרי 23 שנים היא לא בגמר ובכלל לא איכפת לה, אבל מלכתחילה בגללה שינו את ההכרעה לפיינל פור או הדבר המוזר הזה… מרגיש שתיכף טווידלדי וטווידלדם יאמרו לנו שכולנו בעצם קיימים בתוך החלום של שמעון מזרחי.

חבל שאין סעיף יציאה המאפשר לקיים סדרה של הטוב מחמש במקרה שמכבי לא מגיעה ( או שמרגישים שאפשר לקחת אותם ). זה כמו שהומר ובארט רבו על הזכות לאכול את אחרון החמוצים על השולחן…
בארט העביר עליו לשון ותבע בעלות, הומר לא נשאר חייב- הטביע אותו בחלב והפטיר : צ'ק מייט.

היסטוריון של ספורט 22 ביוני 2015

אין הארכה …תהיה הארכה אם בסיכום שני המשחקים יהיה שוויון (כמו אשתקד).

רפאל 23 ביוני 2015

לפחות שיתחילו את המשחק ב 0-15 על לוח התוצאות, שיהיה באמת את האפקט של משחק ארוך בן 8 רבעים כשחציו באילת וחציו בירושלים. גם אם זה לא נוח מבחינות מסוימות, זה נראה לי יותר הגיוני מאשר לחגוג אליפות כשלוח התוצאות מורה על תוצאה לחובתך. זה לא שאת הפער הגרילו מאיזה משחק מזל, זה מה שהרוויחו מהחצי הראשון של ההתמודדות. בכל מקרה, לא מה שיעביר את הטעם החמוץ.

Srtest 22 ביוני 2015

הסבר בשתי מילים: באזקיל ואנטי-קליימקס.

הסבר בהרחבה: התוצאה הסופית של מלחמות העסקנים.

Yair 22 ביוני 2015

Some men just want to watch the world burn

עדי קיסן 22 ביוני 2015

אני אוהב את הפיינל פור של היורוליג ומבין אותו. זה לא רק מפעל גביע, זה גם מפעל של 32 קבוצות, שאמורות להיות העלית של היבשת. אבל חשוב מזה, לא כולן משחקות נגד כולן בגלל סיבות לוגיסטיות.
במצב כזה, עשית את שלך ברגע שעלית לפיינל פור. מפה זה רק הדובדבן.
כל קשר בין הפרמטרים האלה לליגה בארץ היא אפסית.
בגדול הסכמתי עם כל תגובה בשרשור

פה איתמר 22 ביוני 2015

שוויוניות שאירוח, בניגוד לגמר שנארח ביד אליהו "הנייטרלי".

פה איתמר 22 ביוני 2015

*שוויוניות באירוח

אנונימוס 22 ביוני 2015

מי שיזם את הגמר הדבילי הזה זה משרתה של מכבי במנהלת, היו"ר פרנקל שקיווה ע"י כך לרכך את ההתנגדות של הקבוצות לביטול הפיינל פור ולעבור בצורה הדרגתית חזרה לסדרות. לא עבד לו למרבה השמחה ועכשיו נתקענו עם הדרעק הזה. עדיין עדיף מסדרות

Srtest 22 ביוני 2015

היו"ר פרנקל הוא האיש שהאשים את עובדי רכבת ישראל בכישלון הניהולי הקולוסאלי שלו בגמר הגביע. לא הכל קשור במכבי, לפעמים מדובר באנשים שלא צריכים להיות בכלל בענף שהקשר היחיד שלהם אליו הוא שהם אלה שהסדריי התן-קח לא הצליחו לפסול.

Srtest 22 ביוני 2015

סליחה התבלבלתי עם עמירם הלוי מהאיגוד. פרנקל הוא מאלה שסתם לא מעניין אותם משהו מעבר למה שאיזו נקודת אמצע של מפגשי האינטרסים, אומרת. פתאום אני נזכר בביקורת של שלח על דני קסטן בזמנו והגעגועים שלו בשנים שלאחר מכן. האם נתגעגע לקופל? כי בינתיים כבר אי אפשר להבדיל ביניהם, מנהלת, איגוד, אנא עארף.

צור שפי 23 ביוני 2015

אני חושב שה״היגיון״ של שיטת שני המשחקים הוא כמו ההסבר הזה שגמל זה סוס שהורכב על ידי וועדה. במלים אחרות, חכמי החלם דנן הבינו שמשחק אחד הוא גניבה אנטי מכביסטית יותר מדי שקופה, סידרה ממזערת את הסיכוי להפתיע את המכביסטית הנ״ל (סרט כמו של אילת השנה הוא נדיר ביותר) ולכן הלכו על הפשרה המטומטמת הזו.

איציק 23 ביוני 2015

לדעתי זה קרה במקרה, פשוט היתה הצבע על סדרה או על גמר, החלטה היתה מי בעד ומי נגד (לא נאמר בעד מה), אחד הצביע בעד, ואחריו עוד אחד הצביע בעד. עשו אחד ועוד אחד יצא שתים. מאז הסדרה היא באורך 2. היו מצביעים 13… אתם לא רוצים לדעת…

וולטר וויט 23 ביוני 2015

דורפן,
אתה יכול לשאול את אלי סהר.
זה היה רעיון שהוא העלה והתקבל ע"י המינהלת.
לעניות דעתי, הרעיון היה רצון לעבור בסופו של דבר לסדרות, רק שראשי הקבוצות היו פחדנים לעשות זאת בבת אחת ולכן שכנעו אותם לאיזה שלב ביניים של מיני סדרה עם 2 משחקים.
השנה התקיימה הצבעה והוחלט שחוזרים שנה הבאה לפיינל פור.

ציון נאנוס 23 ביוני 2015

הבעיה שלך דורפן היא שאתה שופט את ליגת הכדורסל הישראלית במונחים של תחרות ספורט. במקום להתייחס אליה ככמו שהיא באמת:חימום לקרקס של ימי חמישי בהיכל הספורט ביד אליהו

jhkj 23 ביוני 2015

אז ככה, הבעיה היא במשחק יחיד זה שלעולם לא תוכל לקיים אותו במקום נייטרלי, גם אם הגמר היה מתקיים בתל אביב, עדיין הרבה יותר קל ונח לאוהדים של הפועל ירושלים להגיע מאשר של אילת. הבעיה עם סדרות שהן מורידות את רמת התחרותיות בליגה בדרך כלל על ידי זה שהן אומרות שבתשע מעשר פעמים מכבי תיקח

נדבושקה 23 ביוני 2015

אז אפשר לקבוע את האלופה בהטלת מטבע, ולהימנע גם מסדרות וגם ממשחק יחיד :-)

הסדרות מורידות את רמת התחרותיות בליגה? הפוך גוטה.
בתור אוהד כדורסל שמשתדל לראות לפחות 2 משחקים בכל מחזור, 90% ממשחקי הליגה מתנהלים באווירת ליגת הפיתוח.
הדבר מחמיר בסיבוב השני והשלישי, כי כל קבוצה שכבר הבטיחה את מקומה בפלייאוף מורידה הילוך מאחר ואין כמעט משמעות למיקום.

jhkj 23 ביוני 2015

אין ספק שהפתרון הזה גרוע ועדיף משחק יחיד, פשוט הרציונל הוא לנסות ליצור תנאים נייטרלים מבלי לעשות סדרה בא למכבי יש יתרון טבעי גדול יותר מול כל קבוצה

אייל הצפון 23 ביוני 2015

מר רונן דורפן, ההגיון בשיטת הליגה בכדורסל לא שונה מהיגיון לקיים ליגה ישראלית שבה מספר השחקנים הזרים גדול ממספר הישראלים (ואני כולל בתור ישראלי כל מי שישאר לגור במדינה גם אחרי סיום הקריירה, ו/או משלם מיסים בישראל, ללא הבדל דת, צבע עור או מגדר).
ההגיון אינו שונה מההיגיון של אותם מגיבים שמבקרים (את מי בעצם?), על כך שלמכבי תל אביב יש חוזה עם הנהלת היורוליג (שכידוע היא ארגון פרטי שמטרתו להרוויח כסף למייסדים- שהן קבוצות ספרדיות ואיטלקיות- ואינו קשור כלל לפיב"א) ולא מתייחסים לכך שהנהלות הקבוצות שלהם בוחרות לשחק רק בליגה הישראלית ולא במפעלים של פיב"א או בליגות שמתחרות ביורוליג. ב-VTB למשל יש קבוצות מפינלנד ומצ'כיה לא נראה לי שהם יתנגדו לצרף גם קבוצה מישראל. מה גם שלהנהלת מכבי תל אביב יש השפעה מועטה אם בכלל על האופציה של קבוצה ישראלית נוספת ביורוליג, בין אם דרך מוקדמות או בחתימת חוזה קביעות עם הליגה (כמו שהנהלת היורוליג חתמה על חוזה שמעניק קביעות לבאיירן מינכן, ללא קשר למיקום בליגה). אם לקבוצה כלשהי, לא קשור לצבע חולצה, יהיו המתקנים, האוהדים, והיכולת המקצועית והכלכלית הנדרשים יקבלו אותם לכל מקום.
ההיגיון אינו שונה מההיגיון הכללי בטענות הקיפוח, יש מקרים רבים שבהם קיימת אפליה כלפי קבוצה מסוימת, ויש מקרים רבים שעצם טענת הקיפוח מקבילה פחות או יותר לטענה נגד קיפוח אנשים נמוכים מ-180 ס"מ בכדורסל, כי הם רוב באוכלוסיה ומיעוט זניח בקרב הכדורסלנים.
ההיגיון בהחלטה מקביל להיגיון הכללי במזרח התיכון, כשניגשים (כולם כולל כולם), למו"מ כשהקו המוביל הוא לאילו מדרישות הצד השני צריך לסרב בכל מחיר, ההחלטה שמתקבלת (וגם לא להחליט זו החלטה), אינה תואמת את הרצונות ואת האינטרסים של אף אחד מהצדדים. ככה גם קמה מדינת ישראל.
אבל לא הכל שחור. עצם העובדה שמדינת ישראל קמה והיא קיימת עד היום מאשש את ההנחה כשיש צד אחד שיודע גם מה כן ולא רק מה לא, הוא בדרך כלל מנצח.

7even 23 ביוני 2015

לא חושב שזה טוב.
עובדתית זה יצר עניין בשנים האחרונות בליגה שהיתה כבר חולה סופנית.
אפילו אוהדי מכבי אומרים את זה.

נדבושקה 23 ביוני 2015

לא הייתי אומר ששיטת הפיינל פור ו/או שיטת 2 המשחקים יצרו עניין.
מאז שהונהגה השיטה היו עונות מעניינות יותר, והיו עונות משעממות בטירוף.

לטעמי זה פשוט:זה תלוי אך ורק באיכות של הקבוצות שהגיעו לשלבי הסיום של העונה.
בשנתיים האחרונות חיפה היתה קבוצה טובה מאד שהיתה יכולה לנצח את מכבי גם בסדרה של הטוב מ3, לכן היה עניין.

השנה גם אילת וגם י"ם קבוצות סבירות ותו לא (ברור שי"ם עדיפה), ולכן רמת העניין בגמר הזה נמוכה מאד ברמת האוהד הממוצע.
הגמר הזה לא מעניין אף אחד, למעט אוהדי י"ם ואילת.

רפאל 23 ביוני 2015

וידוי מביך ו disturbing –
פתאום הבנתי שאני הרבה יותר קרוב להשתכשך במזרקה של כיכר רבין יחד עם ארי שמאי ו'ינעל העולם' ( טוב, לא יודע אם הוא באמת מגיע לשם במעמדים האלה ) עם הפסד של מכבי מאשר להתרגש ובטח לחגוג זכייה של הפועל ירושלים, ה'יריבה הגדולה' בליגה כל השנים האלה.
אבל, לפני שאני מצטרף רשמית לחוג הדפוקים בשכל ( אמירה די נכונה למרות שהתנצל מטעמים קורקטיים ), גם מרגשים אותי יותר עידו קוז'יקרו, מאיר טפירו, אפיק ניסים וכל החבר'ה האלה שלא מתבכיינים ועם עבודה קשה והרבה אמונה והתמדה מעמידים אחרי כל השנים האלו אלטרנטיבות מקצועיות למכבי, גם בתנאים מאוד לא סימפטיים.
עוד אמירה מצערת ופופוליסטית, אם כבר…
גאה להיות דפוק בשכל כזה. והיה מגיע לשמעון מזרחי פרס ישראל על כך שהצליח לגרום לנו להתנער מכל דבר שקשור לכדורסל הישראלי ולבחור במים הקפואים מאשר חגיגה המונית של בית ישראל עם פאר טסי ( זמר מצוין, שיהיה ברור- רק להמחיש כמה זה הזוי לחגוג בדרך האחרת… )

ד״ר א. 23 ביוני 2015

כן. זה בעצם די פשוט.
ההנחה הבסיסית, וההגיונית לרוב, היא שאחת משתי הקבוצות בגמר היא מכבי.
הנחה נוספת, שלרוב מוכיחה את עצמה, היא שאי-אפשר לנצח את מכבי בסדרה, אבל כן אפשר לנצח אותה בערב נתון, ביחוד על-ידי הכנסת שׂחקניה ללחץ. הגמר הכפול הוא פשרה – מצד אחד שני משׂחקים במקום אחד (בשיטת בית-חוץ קלאסית, השומרת על הגינות מהבחינה הזו), אבל ספירת הנקודות נמשכת על שני המשׂחקים יחד, מה שעוזר לשמר את האפשרות להלחיץ את מכבי (ראה שנה שעברה).

השנה הכל באמת נראה עקום, כי היו הפתעות גדולות בחצי הגמר. בשנה שעברה זה דוקא נראה די הגיוני.
ואם מר סמית׳ לא הצליח לתפוס את השיטה, הרי זה בגלל שהוא מבולבל מדי, או בגלל שההכנה של קבוצתו לגמר היתה רשלנית באופן קיצוני.

מוטי 23 ביוני 2015

אני מסכים ששיטה של שני משחקים היא גרועה. המשחק השני הופך לטקטי באופן אוטומטי.
בדר"כ אני חסיד של סדרות, אולם במצב הכדורסל הישראלי, על מנת ליצור תחרותיות, אני סבור שהפיינל פור הוא הכי מתאים.
אם מכבי ת"א טובה, היא צריכה לקחת כל משחק. העובדה שהיא כשלה בשלושה גמרים צריכה להעיד על תהליך לא בריא שהיא עוברת. ההפסד בסדרת חצי הגמר השנה היתה קריסה קולוסאלית מפוארת. אם מכבי תל אביב לא מתעניינת בליגה, אזי לא תהיה לראשיה בעיה להסכים לפיינל פור או לכל שיטה אחרת. לאחר עשורים של שליטה ללא עוררין בליגה וגם במוסדות הכדורסל, אובדן השליטה המוחלטת במוסדות מביאים לניסיונות להקטין את יתרונה של מכבי תל אביב בתקווה לתחרותיות (והאמת – זה מצליח). אנו ככל הנראה עדים לתנועת מטוטלת שנעה בכיוון הפוך לרצונה של מכבי תל אביב.

Comments closed