מה באמת צריך לעשות אחרי הגרלה כזו?

לנצל את ההפוגה מסיכויים כדי לשחק התקפי

מאד מפתה לכתוב הצערה של הנבחרת. למחוק את הקמפיין הבא – בו באמת אין שום סיכויים – ולשחק עם ילדים כדי שילמדו. אבל אגיד לכם משהו. ראיתי לפני שנה את נבחרת הנוער בטורניר אליפות אירופה בהונגריה. הם הצליחו יפה כשעלו לטורניר. הם נראו בו איום ונורא. וכל מי שהסתובב סביב הנבחרת הזו הודה שהם נבחרת בלי כוכבים אבל טובים כקבוצה.

לכן אני לאו דווקא בעד הצערה. ולאו דווקא התבססות על לגיונרים או התבססות על קבוצה מסויימת. הדיעה האישית שלי היא בכל זאת ליגיונרים אבל זה לא העניין. יכול להיות שהשחקנים שלכאורה ייצגו אותו ביורו-2020 הם לאו דווקא צעירים והסיכויים לעלות טובים יותר דווקא עם מי שיהיו אז באזור גיל 28-30. העניין הוא כזה: צריך לנצל את הקמפיין הקרוב כדי להשתפר. שיפור מהותי וייסודי.  וכדי להשתפר חייבים לשחק הרבה הרבה יותר התקפי. לקמפיין גביע העולם צריך לשלוח נבחרת שתשחק התקפי. ואם היא תחטוף חמישיות מספרד ואיטליה אז בסדר. זה מה שזה יהיה. ראיתי לפני כמה שנים את הונגריה משחקת 90 דקות התקפי ומושפלת בהולנד 2-5. אבל עכשיו הם חזק בתמונת היורו ודווקא הסגל שלהם נטול שחקני איכות.

את הפסק זמן מסיכויי עליה צריך לנצל כדי לשקם את משחק ההתקפה היזום. אל תתעסקו בגיל. תתעסקו במהות.

*

וחוץ מזה זו יופי של הגרלה. לשחק מול הגדולים שבגדולים זו מהות הספורט.

lions

הטובה ביותר, הגרועה ביותר
למה כן צריך להגדיל את המונדיאל

111 Comments

מומין 26 ביולי 2015

כל זה נכון וחשוב, אבל אתה לא כותב על הנושא החשוב ביותר: לקראת/לאחר ברצלונה! וברצינות, מעניין אותי אם צפית במשחק והאם יש לך מחשבות כלשהן בעקבותיו, או שמשחק הכנה כזה מול ברצלונה חסרת מסי וניימאר הוא לא אינדיקטור לעונה הקרובה?

דורפן 26 ביולי 2015

אני אופטימי לקראת העונה הבאה – בגלל הרכש המאד מדוייק. אבל משחק מול ברצלונה שהיא שבועיים אחרי יונייטד בתהליך ההכנה, וגם כשההרכבים חסרים, הוא לא אינדיקציה. יונייטד הביסה את ריאל גם בשנה שעברה בארצות הברית

גיל 26 ביולי 2015

ראיתי את המשחק והוא לא אינדיקציה לכלום אבל דבר אחד אני מקווה שימשיך וזה המשחק המהיר. בשנים האחרונות מנצ'סטר שיחקה כל כך לאט וניסתה לשלוט בכדור כאילו היא ברצלונה. זה לא ממש עבד. אתמול ראינו איך ניסו לדחוף בכוח התקפות, כאילו היו סטיב נאש והתקפת ה7 שניות. זה לא תמיד עבד אבל יצר הרבה מצבים ויש סוף סוף שחקנים שיכולים לשחק ככה.

ניק 26 ביולי 2015

המשחקים האלה אכן לא מלמדים הרבה.
בשנה שעברה ניצחנו את ריאל, רומא וולנסיה בהכנה וזה לא הפריע לנו לא לנצח ב3 המחזורים הראשונים של הליגה

דורון (אחר) 26 ביולי 2015

מסכים. זה בדיוק מה שחשבתי לעצמי הבוקר. ההגרלה הזו למעשה מחזירה את התודעה של כל מי שקשור לנבחרת לאמצע שנות התשעים, תקופה בה לא חשבנו שיש לנו סיכוי לעלות, והנבחרת שיחקה כדי להשתפר ולהנות, ולגרום לצופים הנאה, בלי לחץ של חישובי נקודות היפותטיים. אז נכון שקיבלנו 5-2 מאוסטריה, אבל גם ניצחנו 3-2 את צרפת, בפארק דה פראנס!, וגם היה הרבה יותר כיף לראות את הנבחרת (ייתכן שזה קשור לכך שהייתי אז בן 11 בערך).

אודי 26 ביולי 2015

באמת היה יותר כיף לראות אותה אז. גם כשהיא מנצחת היום, פשוט מדכא להסתכל עליה. מה שכן, בד"כ הכדורגל במוקדמות ליורו/מונדיאל אצל כל הנבחרות לא מתעלה לרמות גבוהות במיוחד.

שלו 26 ביולי 2015

מה שצריך זה להנות.

אריאל גרייזס 26 ביולי 2015

אם יש סלוגן שאוהדי נבחרת ישראל יכולים לכתוב על שלט וללכת איתו למשחקים הוא "לא באנו להנות"

D! פה ועכשיו 26 ביולי 2015

אני לא בטוח שלא עדיף פשוט להחליט על קו מסויים לנבחרת, "אופי" כמו שקוראים לכך לפעמים, וללכת איתו, כמו שאתה אומר גם במחיר של תבוסות, אבל ללכת איתו להרבה שנים. להודיע למאמן הנוכחי שהוא עוזב בסוף הקמפיין ולצוד מאמן שיחתום עם הצוות שלו מעכשיו לכמעט עשור.
כדורגל מהנה זה מצויין אבל לא בטוח שמה שעבד להונגריה יעבוד לישראל.

D! פה ועכשיו 26 ביולי 2015

התכוונתי לומר כדורגל התקפי זה מצויין.
אפשר להנות גם מכדורגל אחר. ההנאה, כמו ששלו כתב מעלי חשובה יותר.

דורפן 26 ביולי 2015

אתה משתפר רק כשאתה משחק התקפי. אתה לומד גם להגן בצורה הגונה בלי בונקר מתוגבר. כשאתה קרוב לעליה אתה יכול להחליט לשחק הגנתי יותר. כרגע פשוט צריך ללמוד לשחק עם קישור התקפי לגיטימי.

שלו 26 ביולי 2015

אתה משתפר רק אם אתה מקצועי וציני,
אם אתה בונה תשתית, ופרמידה רחבה.
אתה משתפר כאשר את חושב עשרים שנה קדימה.
נבחרת ישראל לא שם, אין שום סיכוי לעלות (רק שעכשיו זה ברור מההתחלה).
אבל תגיע לכן נבחרת איטליה שאני לא יודע כמה זמן כבר לא שיחקה כאן אם בכלל…
תגיע נבחרת ספרד.
יש סיבה לקנות מנוי לנבחרת (אם אפשר ביציע האורחות…)
אצלנו בבית יש מסיבה, חולצות הנבחרת (איטליה) כבר מוכנות למפגש.
ואני אחרי 26 שנה מוכן ללכת למשחק נבחרת. (שוב בעיקר בגלל היריבות).
אז כדי להשתחרר קצת מהלאומנות ולהנות משתי נבחרות טובות שתגענה.
איך שהוא נראה לי שאלי גוטמן יהרוס את החגיגה.

רומן 26 ביולי 2015

מאיפה התבוסתנות הזאת?
למה לדבר ככה, למה אין סיכוי?
כולם מתחילים עם 0 נקודות ומשחקים מול כולם בבית ובחוץ.
אני פשוט לא מבין את התרבות הזאת בישראל.

גיסנו 26 ביולי 2015

אחרי שכל משחק של הנבחרת אתה מטיף לנו שכל השחקנים גרועים, אין מאמנים ואין תרבות ורק ליאור רפאלוב הוא היחיד שקרוב לרמה אירופית, אתה בעצם טוען שיש לנו סיכוי לעלות נגד נבחרות חזקות לא פחות מבלגיה וויילס ובוסניה?

רומן 26 ביולי 2015

סיכוי תמיד יש.
פשוט לא צריך לדבר במושגים האלה.
צריך פשוט לנסות לנצח כל משחק בבית ולא להפסיד בחוץ.
ואנחנו בכיף יכולים לבקר ולהשמיץ, אבל להרים ידיים מראש?
מציעים פה "לנצל" את ההגרלה ה"בלתי אפשרית" בשביל לתרגל כדורגל התקפי, זה קצת מוזר בעיני.
מתרגלים באימונים, משחקים באים לנצח.
מול ספרד/ליכנשטיין/גרמניה וכל אחד אחר.
ועדיין אין לי ספק שאם רפאלוב וביטון היו פותחים מול ווילס במקום ייני וזהבי היתה לנו עוד לפחות נקודה אחת בקופה ולווילס לפחות 2 פחות. והיינו גם בדרך הבטוחה לפליאוף עם סיכוי סביר למקום 2 וגם מדורגים יותר גבוה במוקדמות המונדיאל.
פרחים לגוטמן,

איציק 26 ביולי 2015

בכול משחק בפני עצמו יש סיכוי שואף לאפס שנעשה משהו טוב מהפסד. עכשיו תעשה חישוב של הסתברות לניצחון של סידרה, אתה הרי יודע לעשות חישוב זה. אז לא, הסיכוי לא שואף לאפס פר משחק, אבל צריך משהו הרבה יותר מקיצוני כדי שנבחרת ישראל תעשה משהו טוב ממקום שלישי (שגם זה קשה מאוד מבחינתה). דברים חריגים צריכים לקרות לא רק לנבחרת שלנו (לטובה) כי אם גם לנבחרות אחרות (לרעה) וזה עוד כסדרת מאורעות. אם אתה בונה על זה, אתה יותר מתמים.

רומן 27 ביולי 2015

סיכוי זה מספר, מספר לא יכול לשאוף לשום דבר.
סדרה יכולה לשאוף, פונקציה יכולה לשאוף, מספר נשאר במקום..

איציק 27 ביולי 2015

סיכוי לא חייב להיות מספר, זה יכול להיות גבול של סידרה. כך אפסילון קטן כרצונך והסיכוי קטן יותר. עכשיו תגדיר אפסילון חדש שיהיה שוה לחצי מהקודם. עדין הסיכוי קטן מהאפסילון החדש. בסוף תגיע לכך שהאפסילון שואף לאפס, והסיכוי קטן יותר ולכן גם הוא שואף לאפס (בשביל הדיוק נגדיר גם את אפסילון וגם את הסיכוי כחיוביים).
בכול אופן, אתה מנסה להתחקם וזה גדול עליך, אז חבל… חפש קורבן אחר. נבחרת ישראל לא תעלה כמה שלא תספר שיש סיכוי, אין סיכוי, רצוי שיהיה סיכוי. אפילו הבוס הגדול ראש הועד והתאחדות הכדורגל עייני הודיע שאין ניסיון רציני לעלות ויש לנצל את הזמן לבנייה, אז מי אני (או אתה) שניתן סיכוי כאשר הבוס הרים ידים ומבטל את הסיכוי באם היה כזה (ולא היה).

רומן 27 ביולי 2015

שמע חבר, בלי להעליב וכאלה אני פשוט ארשום לך את ההגדרה למושג "סיכוי" השגור בפי העם.
ואנסה להסביר אותה קצת במילים שלי.

מרחב הסתברות מוגדר להיות השלושה הבאה (מרחב המדגם, שדה המאורעות, מידת הסתברות)
א. מרחב המדגם הוא קבוצת כל המאורעות ( בדוגמא שלנו זו קבוצה בת 3 איברים: נצחון של ישראל, תיקו, הפסד של ישראל)
ב. שדה המאורעות הוא סיגמה-אלגברה על מרחב המדגם של כל המאורכות המעניינים אותנו, מכיוון שהכל מעניין אותנו אז זו פשוט קבוצת החזקה – קבוצה בת 8 איברים (נצחון לישראל), (נצחון או תיקו),
(נצחון או הפסד), (נצחון, תיקו או הפסד)…
ג. מידת ההסתברות: זו פונקציה שמתאימה לכל מאורע מספר אי שלילי שקטן או שווה ל1.

סיכוי למאורע מסוים(למשל נצחון או תיקו של ישראל) זה שם יותר "קליט" למושג מידת הסתברות של מאורע, שכמו שאתה יכול לראות בג' זו פונקציה שמקבלת ערך בין 0 ל1.

מה שבמיוחד יפה במתמטיקה, זה שאין מקום לפרשנות.
כך שמעתה אנא ממך אל תשתמש במושג "סיכוי שואף ל0", כי פשוט אין לו שום משמעות מתמטית.

איציק 27 ביולי 2015

עזוב, כמו שכתבתי, גדול עליך. פתור את התרגיל הבא: בחר בפילוג אחיד מספר בין אפס לאחד. מצא את ההסתברות לקבלת מספר רציונאלי. הסיכוי לכך שואף לאפס, ועדיין פעם באינסוף ניסיונות יצא לך מספר רציונאלי.
הסיכוי של ישראל לעלות מהבית הזה הוא כמו לקבל מספר רציונאלי ולכן שואף לאפס.

איציק 27 ביולי 2015

ואם אתה כבר מקפיד בקטנות אז תדייק:
ג. מידת ההסתברות צריכה גם להסתכם ל-1.
גם את מרחב המדגם לא הגדרת נכון, כיוון שזה לא סתם שלושת האופציות כי אם 3 בחזקת 10 אופציות כיוון שאתה לא יכול להתייחס לכול משחק בפני עצמו. בהגדרה שלך הניצחון על איטליה ועל אלבניה הינו בעל הסתברות שווה, וזה לא נכון, כמוגם הניצחון בחוץ ובבית. אתה גם לא מעוניין בהסתברות של מאורע (סדרת תוצאות) כי אם בכך שהניקוד עליה יהיה גדול מהניקוד של כל הסדרות של הקבוצות האחרות, ואם אתה בעל הניקוד השני אז אתה צריך גם לנצח איזו הצלבה. אז בו לא ניתווכח על דיוקים, אני מכיר אותם לא פחות טוב ממך, למרות שאתה מהטכניון.

רומן 27 ביולי 2015

שמע, ה"גדול עליך" קצת מעכיר את האווירה.
אני סה"כ מנסה ללמד אותך משהו.
obviously בלעת כמה מושגים מתחום המתמטיקה שאתה לא ממש אז אני אענה לך.
בדוגמה שלך הסיכוי לבחור מספר מספר רציונלי הוא לא שואף ל 0 (כי כמו שאמרתי קודם סיכוי זה מספר הוא לא שואף לשום מקום) אלא הוא זהותית 0.

אם תרצה להעמיק אתה יכול לקרוא על תאוריית לבג (Lebesgue ), אבל זה חומר לקורס מתקדם שלם (תורת המידה).
בהינתן מספר בין 0 ל1, הסיכוי לקבל אותו בהגרלה יוניפורמית הוא זהותית 0.
מכיוון שיש א. מספר בן-מניה( קורס בתורת הקבוצות יסגור לך את הפינה של המושג הזה) ו ב. מכיוון שמידת הסתברות היא אדיטיבית לקבוצות בנות מניה ( מידת ההסתברות של איחוד בן מניה של מאורעות שווה לסכום מידות ההסתברות של כל מאורע) מתקבל שהסיכוי לקבל מספר רציונלי בבחירה יוניפורמית הוא 0.

עוד שאלות?

רומן 27 ביולי 2015

א. תוסיף מספר בן-מניה של מספרים רציונלים

איציק 27 ביולי 2015

האם בסוף יצא מספר רציונאלי?
ואני אכן מכיר את מידת לבג, שלא יהיה לך ספק. אני לא מבין למה עם השפה הבוטא שלך (אפילו אתה כתבת זאת באחת התגובות) ההערה שלי מעכירה את האוירה. כשתכבד את המגיבים בשפתך, לא אענה לך באותו המטבע. איתך זה כייף לענות ככה.

רומן 27 ביולי 2015

ולא, לא טעיתי בשום דבר שאמרתי.
בחחרתי להתייחס לכל משחק בפני עצמו כי דיברנו על סיכויי הנבחרת במשחק בודד, אם נדבר על כל המשחקים

אז אכן מרחב המדגם הוא 3 בחזקת 10
ובשדה המאוערעות כבר יהיו לנו 8 בחזקת 10 איברים.

"מידת ההסתברות צריכה גם להסתכם ל-1. " – זה כמובן לא נכון.
מידת ההסתברות של קבוצת כל המאורעות היא 1.

הנה לך שאלה להבנת החומר: מה הוא אם כך סכום מידות ההסתברות של כל האיברים בשדה המאורעות?
(נניח שיש מספר סופי של איברים בקבוצה)

רומן 27 ביולי 2015

חבל שלא קראת את כל מה שכתבתי כי השתדלתי להיות נהיר.
בסוף..
הסיכוי לקבל מספר רציונלי שווה ממש ל0.

איציק 27 ביולי 2015

לגבי התיקון לגבי היסתברות מרחב המדגם שווה ל-1, מקבל.
אתה באמת ובתמים מאמין שההסתברות לנצח (לא לעשות תיקו) מול ספרד למשל בית/חוץ במשחק שקובע לספרד, שונה מאפס עם הנבחרת שלנו? עזוב, תהיה רציני. הסיכוי לזה, כדי לעשות זאת יותר מוחלט הוא אפס!!! האם אתה חושב שההסתברות לקבלת סדרת משחקים עם יותר נקודות מספרד (או איטליה) הוא שונה מאפס? אם תגיד כן, אתה חיי בסרט שהיתי רוצה להיות בו (אשמח לראות תסריט כזה). קח נבחרת שלישית (כנראה גם חמישית) של כל אחת מהנבחרות הללו וכנראה אין לך סיכוי להתקרב בניקוד. אתה יכול להציע תסריטים של קילקולי קיבה, פוקסים מחצי מיגרש ועוד כמה אירועים הזוים ולא תגיע למשהו ממשי שיתן סיכוי לעלות. אתה צריך ביצועים טובים משלהם (ושל הקבוצות האחרות שנזניח אותם לצורך הדיון) כדי לעלות. הניקוד האבסולוטי של הנבחרת לא מעניין, הוא צריך להיות טוב יותר משל השאר. כתבת 10 נבחרות שאתה טוען שהן טובות מספרד… מה הרשימה שלך של קבוצות הטובות מנבחרת ישראל?

רומן 27 ביולי 2015

טוב, זה כבר דיון אחר, פשוט קודם דיברנו על מתמטיקה ואני מקווה ששכנעתי אותך שסיכוי זה סתם מספר ועל הדרך גם הסברתי למה הסיכוי לקבל מספר רציונלי בהגרלה יוניפורמית הוא 0.
לגבי כדורגל נטו, אתה רוצה שאני אשערך את פונקציית מידת ההסתברות במשחקי הנבחרת, זה כבר עניין לסטטיסטיקאים, אני לא ממש מתחבר נפשית למקצוע הזה.
אני אבל תמיד דוגל באופטימיות, לדעתי יש סיכוי והוא סיכוי "ממשי", סתם תחושת אופטמיות לא משהו מעבר.
בכל מקרה, אני לא מסכים לגישה הזאת של לוותר מראש על ההעפלה ולנצל את הזמן לבניה, שוב אין לי פה טיעונים משכנעים, ובטח שאין לי הוכחה, סתם אמונה ותחושת בטן שבשביל למקסם את ההצלחה שלך תמיד תנסה לנצח, זאת דרך קלה לחיות את החיים לפיה, לא תמיד צריך לסבך.
אבל יש גם גישות שונות, יש שחקני טניס שמוותרים על מערכה אחרי שבירה כי הם מאמינים שזה ממקסם את סיכויי הנצחון שלהם, יש כדורגלנים שלא רצים לכדורים שאין להם הרבה סיכוי להגיע, יש הרבה גישות, אני מאמין שתמיד צריך לנסות לנצח.

איציק 27 ביולי 2015

לגבי העיניין המתמטי, לא שיכנעת כי יש דוגמאות נוספות אך הפלטפורמה לא מתאימה. אם תרצה ניתן יהיה לדון בכך במסגרת אחרת.
לגבי המילה סיכוי בשפה המדוברת ובמתמטיקה, כמובן שאינך מצפה לאותו הדיוק, אבל גם זה דיון אחר.
לגבי הנבחרת והניסיון לנצח בכול משחק, זה ודאי נכון עבור נבחרת ישראל במסגרת המדוברת (ספרד כנראה תוכל לתת לשחקנים לנוח ולא לתת 100% כאשר העליה תהייה מובטחת, אבל לא אנחנו). אין לזה קשר לסיכויי הניצחון, יש לזה קשר לגישה בריאה, וגם אם ידעו שאין סיכוי, עדיין חייבים לתת 100% מאמץ.

רומן 27 ביולי 2015

טוב מצטער, לא מבין איך יכולה להיות דוגמה שסותרת הגדרה.

איציק 27 ביולי 2015

דווקא מה שאתה מגדיר כסיכוי זו לא הגדרה אלה פרשנות שלך. הגדרה זה מה שנתת לגבי המרחב ההסתברותי והדוגמא תענה על ההגדרה.

צבי 27 ביולי 2015

כן בטח יא ליצן – הנבחרת לא שווה אגורה לא משנה מי משחק – אל תחיה בסרט הכדורגלן הישראלי הוא במקרה הטוב ערס דביל וחצי מקצוען

שלו 26 ביולי 2015

אני לא אוהד נבחרת ישראל, ולא אין לנבחרת ישראל סיכוי, בכלל.

אריאל גרייזס 26 ביולי 2015

אתה משתפר כשהשחקנים שיש לך משתפרים עם השנים. מה זה משנה איזה סגנון נשחק, אין שום סיכוי להשתפר עם חומר השחקנים שיש פה. וכל עוד לא יבינו שהבסיס פה רקוב, כלום לא ישתנה וידברו על סגנון ומאמן במקום על העובדה שישראל מזמן לא מגדלת שחקני כדורגל

D! פה ועכשיו 26 ביולי 2015

כמו שנאמר במקומי…

אני לא בטוח שאתה משתפר רק מלשחק כדורגל התקפי אלא כשאתה מבין מה החולשות שלך ומה החוזקות שלך ועובד קשה כדי לשפר אותן, ומתאים את המשחק שלך כדי להדגיש את החוזקות ולהחביא את החסרונות.
כשאתה עובד קשה וממוקד אבל לא לטווח הקצר, כשהתוצאה משמשת יעד אבל מתרחשת אגב התהליך.
כל השאר, הגדלת בסיס, סגנון, תשתיות וכו' הם רק אמצעים לתהליך.

ירושלמי 26 ביולי 2015

תמיד יש סיכוי.
אחרי שנעלה ליורו וניתן בראש לנבחרות טובות כמו סלובקיה וצ'כיה, ספרד ואיטליה יגיעו למשחקים מולנו עם חשש רציני וישחקו מולנו בצורה מבוקרת ולא יזלזלו.
המשחק הראשון בקמפיין הוא מול איטליה בבית. אנחנו משחקים בונקר ומוציאים נקודה, עם קצת מזל אפילו ניצחון, אחרי הכל זו לא נבחרת כזו גדולה כמו לפני 10 שנים.
אח"כ שני משחקים מול מקדוניה בחוץ וליכטנשטיין בבית זה כבר 6 בטוחות.
משחק רביעי מול אלבניה בחוץ כנראה יסתיים בתיקו עם סיכוי מסויים לניצחון ישראלי.
ואז אנחנו מגיעים למשחק חוץ מול ספרד עם בערך 10 נקודות בקרב ישיר על מקומות ראשון-שני. עדיף להפסיד לספרד בחוץ כדי לעזור להם להבטיח את המקום הראשון כמה שיותר מוקדם, כדי שבמשחק האחרון בקמפיין כשאנחנו מארחים אותם הם יעלו עם הרכב שני ונוכל להוציא נקודות.
את שני משחקי הבית הבאים מול אלבניה ומקדוניה חייבים לנצח, ואז המקום השני הוא במרחק תיקו חוץ באיטליה (או ניצחון ביתי על ספרד במחזור האחרון).
את המשחק מול ליכטנשטיין בחוץ אני אפילו לא סופר.

וככה רבותי הומצא השקר.

Lord Anthony 26 ביולי 2015

שכחת שאיטליה בטוח תאבד נקודות באלבניה.

ירושלמי 26 ביולי 2015

"אנחנו לא מתעסקים בנבחרות אחרות"…

גיסנו 26 ביולי 2015

זה לא בדיוק שקר, זה פשוט דוגמה לעבודת גמר בקורס "איך לרסק נבחרת בתקשורת על סמך כלום 101".

ניר 26 ביולי 2015

אולי בזכות ההגרלה פעם אחת יטמיעו שיטת משחק לנבחרת, שתהיה מזוהה עם הנבחרת כאשר בהתאם לכל דור שחקנים יבצעו בה התאמות.

ואולי גם התקשורת תתנהל בשפיות מול הנבחרת ולא תלבה את המאניה דיפרסיה סביבה, לא כל תצוגה גרועה היא סוף הכדורגל הישראלי ולא כל הופעה טובה הופכת אותנו לקונטנדרים למשהו.

תולעת 26 ביולי 2015

לדעתי צריך לנצל את הקמפיין הזה דווקא למשחקים הגנתיים ולשיפור משחק המעבר. שזה יהיה הסגנון שיאפיין את ישראל ולאור הסגנון הזה ישחקו גם מי שירצו להיות מוזמנים למוקדמות יורו 2020. גוטמן יודע מצוין גם לאמן סוג משחק כזה ולדעתי מלכתחילה זו הייתה הסיבה שקיבל את הנבחרת (לא בזכות אליפות הקיזוז אלא התוצאות המצוינות של הפועל באירופה).
לתחושתי ולצערי יילכו עם מן "פרויקט" כזה שאוהבים לעשות פה, לקחת קבוצה מצומצמת של שחקנים ו"לטפח" אותם שיהיו נבחרת. כמו שעשו לקראת יורו הצעירות ב-2013, דבר שלא תרם כלום לקידום הכדורגל הישראלי כמכלול והשחקנים עצמם כפרטים (ה"כוכבים" של הנבחרת היו זגורי, גולסה וקריאף – שלושתם בלי קבוצות הקיץ) וכמו שעשו עכשיו עם נבחרת הנשים עד גיל 19.

אלכס 26 ביולי 2015

+1

גיסנו 26 ביולי 2015

+3

שינגי 26 ביולי 2015

גולסה באמת היה "המסומן" הגדול של הנבחרת הזאת ולא יצא ממנו יותר מדי,אבל זגורי וקריאף לא היו כוכבים יותר גדולים מניר ביטון ודאבור שכרגע תניעים קריירה אירופית מבטיחה או משחקני ליגה טובים כמו דסה,טוואטחה ובן הרוש.

תולעת 26 ביולי 2015

דאבור בקושי שיחק כי היה פצוע, ביטון אכן היה כוכב ובאמת עושה קריירה יפה בסלטיק בינתיים (כך אומרים).
הטענה העקרונית שלי היא שמאז השחקנים האלה בקושי השתפרו ושהמבנה הזה של "פרויקט" לא מאפשר גם לנבחרת להשתפר למרות שהתיאוריה נשמעת הגיונית: תיאום קבוצתי שיחפה על מגבלות מול הכדורגל האירופי.

מעבר לזה, בעיני זה גם מקשה על שדרוג של שחקנים שהם לא בקבוצה "הנבחרת", כי הנבחרת היא קליקה סגורה לשחקנים מקבוצות "גדולות" ויש תחושה שלמאמנים שלה חשוב הדימוי והתדמית הציבורית יותר מהכל

משה 26 ביולי 2015

זגורי וקריאף ממש לא סומנו ככוכבים, הם היו לגמרי שחקני משנה. מי שסומן זה ביטון, דאבור ואולי בן הרוש.

סימנטוב 26 ביולי 2015

+1

אחד 26 ביולי 2015

ספרד ובעיקר איטליה הן כבר מזמן לא הטופ שבטופ. עדיין טובות בהרבה משיראל, כמובן, אבל הן כבר לא נבחרות גדולות כמו שהיו בעבר.

ארז (דא יונג) 26 ביולי 2015

אכן מזמן. מי עדיין בחיים וזוכר את טורניר היורו ההוא בו הן נפגשו בגמר?

אחד 26 ביולי 2015

3 שנים זה המון זמן בכדורגל

דורפן 26 ביולי 2015

לא חושב שאפשר לטעון ברצינות שספרד לא פייבוריטית בכל משחק רשמי שהיא משחקת מלבד מול גרמניה ואולי מול צרפת.

רומן 26 ביולי 2015

אתה רציני?
אתה זוכר כמה הם חטפו מהולנד?

גלעד 26 ביולי 2015

איטליה היא נבחרת, שללא תלות בהרכב שלה מגיעה לטופ בכל טורניר שני/שלישי כמעט [גמר יורו 2012, מונדיאל 2006, גמר יורו 2000, גמר מונדיאל 1994, חצי מונדיאל 1990, חצי יורו 88 וכד]. גם אם היא לא מועמדת מס' 1 לזכיה בטורניר הבא היא תמיד תהיה ותמיד היתה הטופ שבטופ, גם אם דור מתחלף או שיש תקופה רעה. לא רוצה לענות בכלל לגבי ספרד.

דורפן 26 ביולי 2015

רומן – אתה לא יודע שלפעמים יש הפתעה בספורט?

רומן 26 ביולי 2015

גם לחטוף מצ'ילה ומסלובקיה?
ספרד כבר לא גדולה כמו פעם, עדיין נבחרת אדירה, אבל לא מהטופ.

מאיר (חדש בשכונה) 26 ביולי 2015

אדירה אבל לא מהטופ לא מסתדר לי. טופ זה צמרת. מהטופ זה חלק מהצמרת. חלק, משמעותו היא שיש עוד חלקים, אולי עוד אחד, אולי עוד חמישה חלקים. אם יש כמאתיים נבחרות בעולם, אין ספק שהטופ צריך להיות שלוש עד עשר נבחרות. ספרד ואיטליה שם. אדירה בעברית היא עצומה, ענקית, גדולה, נשגבת ועוד ביטויים עלי מוהריים עליו השלום. אם ספרד היא אדירה, אזי בוודאי ובוודאי גם מהטופ.

רומן 27 ביולי 2015

אתה צודק במה שאתה אומר.
אני אדייק, ספרד לא מ10 הנבחרות הטובות בעולם היום לדעתי.
ארגנטינה, צ'ילה, איסלנד, גרמניה, אוסטריה, צ'כיה, סלובקיה, בלגיה, איטליה, קרואטיה כולן פייבוריטיות ברורות מולה בעיניי.

מישהו 27 ביולי 2015

בנאדם אתה הזוי. איסלנד, אוסטריה, צ'כיה, סלובקיה, קרואטיה, כולן פייבוריטיות ברורות מול ספרד?
אתה מת על לשחרר הצהרות מטומטמות כדי לעורר תגובות. זה מדליק אותך, נראה לי.

רומן 27 ביולי 2015

סלובקיה כבר פירקה את ספרד.
כל השאר נמצאות בכושר נפלא וספרד מגמגמת.
אולי מבחינת פוטנציאל ספרד טובה יותר, אבל שים עכשיו את ספרד מולן והן פייבוריטיות.
בכדורגל השם זה רק שם, מה שקובע זה היכולת.
איסלנד מפרקת כל מה שזז, גם את אותה ההולנד שהשפילה את ספרד כאילו היתה להקת בנות במתנ"ס.

רומן 27 ביולי 2015

אתה רואה שלא כתבתי בכוונה את ברזיל (למרות שאני אוהד אותה)
אני נטו מסתכל במד הכושר.
ולראיה גם פיפ"א מדרגת את ספרד רק במקום ה12.
בדיוק היה לי וויכוח עם חבר בעבודה על דירוג פיפ"א שאני דווקא מאוד מחבב את האלגוריתם שלו.
אבל הפעם אנחנו ( אני והדירוג) לא ממש מסכימים חוץ מזה ששנינו שמנו את בספרד מחוץ לטופ 10

אחד 26 ביולי 2015

גם ארגנטינה,הולנד ולדעתי ברזיל יהיו פייבוריטיות מול ספרד

גיל 26 ביולי 2015

ברזיל במצבה הנוכחי לא פייבוריטית נגד ישראל.

רומן 26 ביולי 2015

זה אחד הדבים שהכי דוחים אותי בספורט הישראלי, מילא התקשורת אבל הבעיה שזה גם השחקנים.
כמשחקים מול קובוצות "קטנות" מזלזלים ומתרברבים, כמשחקים מול קבוצות עם שם, אז אוטומטית אומרים "אין לנו סיכוי" ומתרפסים.
אולי במקום לחשב סיכויים ולברבר ברבורים פשוט נשחק כדורגל? לא משנה מול מי ליכטנשטיין או ספרד, כשאתה בא ממדינת ספורט עם תרבות נורמלית אתה לא נכנס לפאניקה וגם לא מזלזל, אלא פשוט מנסה לנצח בבית ולעשות לפחות תיקו בחוץ.

איציק 26 ביולי 2015

אם הם היו מסוגלים פשוט לשחק כדורגל אז התגובה שלך נכונה, הבעיה נעוצה בבקשה שלך (הנכונה כשלעצמה), היא לא יסימה עם הכדורגלנים שלנו. אני לא מזלזל בהם, אני מצר שזה מצבנו הריאלי.

פה איתמר 27 ביולי 2015

+1
סיכויים נמוכים אבך לא יותר נמוכים ממוקדמות טורנירים אחרים.

עורב סגול 26 ביולי 2015

הלוואי ובסוף הטורניר נדע שיש לנבחרת שוער, בלם ומגן שמאלי. כאלה שיכולים להשתלב ברמה טובה בארופה וולסחוב את הנבחרת על גבם לעשר שנים הקרובות. זה יותר חשוב מאיזה ניצחון מקרי על סלובקיה

גיסנו 26 ביולי 2015

אפשר לחשוב על תהליכים, וטקטיקות, והכנה למוקדמות 2020 או אפילו מאוחר יותר, וקידום צעירים ומשחק התקפי ומה לא.

בסופו של דבר יחליטו על קו כלשהו, נפסיד לאיטליה בבית בלי פייט, ואז כולם יצאו בזעקות וצעקות ויקימו ועדות ויזרקו את כל התכניות לעזאזל כי ישכחו שמראש לא היה לנו סיכוי.
השילוב של מה שאריאל ואיה אמרו מדכא קצת, פשוט כי שניהם צודקים לחלוטין. אין לנו שחקנים מספיק טובים להתמודד מעל דרג 3, אף אחד לא מוכן להכיר בזה אז לא משתנה שום דבר בנושא, אז בהתחשב בנסיבות אנחנו צריכים לשחק על הגנה חכמה והתקפות מעבר כמו שאיה אומרת – אבל גם זה לא יקרה כי בנבחרת ישראל אנחנו נעים בין ציפיות לשחק כמו ברצלונה ולא פחות לבין בונקר היסטרי ולא יעיל שמבייש את המקצוע.
בשורה התחתונה אם נצליח לסיים במקום השלישי ולא הרביעי אהיה מופתע.

דורפן 26 ביולי 2015

לא יודע אם יפתיע אותי אבל מקדוניה ואלבניה לא פשוטות וזה יהיה הישג יפה להקדים אותן.

גיסנו 26 ביולי 2015

ברור לי, אני מעריך שאחת חלשה יותר מהשניה (לא מכיר מספיק בשביל לדעת מי) ולכן מניח שנצליח להתגבר על אחת מהן והשניה עקב זלזול ו/או נחיתות ישראלית תסיים לפנינו.

גל ד 26 ביולי 2015

אני נורא אוהב את הניתוח הזה שככל הנראה אחת חלשה יותר מהשניה, אבל לא ניתן לומר בוודאות איזו מהן היא החלשה יותר. אני חייב לומר שאני מסכים עם כל מילה.

לפחות עד להנחה שנצליח לעבור אחת מהן.

גיסנו 26 ביולי 2015

לא הבנתי אם אתה ציני או לא.

גל ד 26 ביולי 2015

חצי חצי. אני חושב שהבנתי מה רצית להגיד, אבל מה שיצא לך שיעשע אותי.

המשפט השני נוגע לכך שאני לא כ"כ מסכים איתך לגבי מה שנראה לי התכוונת. אני לא מספיק מכיר את הנבחרות הללו ולא מספיק מאמין בשלנו בשביל לחשוב שאפשר לכתוב כבר עכשיו "כנראה שנעבור את החלשה מביניהם" ובאותה מידה אני חושב שזה לא רציני לכתוב שבגלל נפילת מתח מנטאלית לא נעבור את החזקה יותר. אלה דיבורים באויר.

גיסנו 26 ביולי 2015

במקרה של נבחרת ישראל אני בכלל לא בטוח.
יש לנבחרת שלנו מין יכולת מופלאה שכזו – כשמגיעים לגארבג' טיים, מצליחים לעתים להפתיע נבחרות עדיפות (תיקו חוץ מול פורטוגול או נצחון ביתי על רוסיה, למשל) אבל מאבדים נקודות שלכאורה היו שלנו על הנייר (או לפחות מול נבחרות שאמורים להצליח להתמודד איתן, כגון צפון אירלנד, אזרבייג'אן וגיאורגיה). בחלק מהמשחקים הנ"ל הייתי וראיתי איך הישראלים פשוט לא מבינים למה לא כל אחד מהם מתפקד מינימום כמו רונאלדו. הרי הנבחרת ממול אמורה להיות כ"כ חלשה (שוב – לכאורה).

אני לא מכיר את אלבניה ומקדוניה בגולגולן הנוכחי אבל נסכים שהן לא מאריות היבשת. לפי מה שאני זוכר מנבחרות בסדר גודל דומה בטורנירי מוקדמות קודמים, זה הימור סביר שאחת תהיה חזקה יותר ממה שאנחנו מצפים, והשניה כנראה פחות. לא יודע מי זו מי שכן אני לא מכיר את הנבחרות כרגע.

לכן אני בטוח שנפסיד נקודות של שאננות/זחיחות נגד הנבחרת החזקה יותר מבין השתיים, אבל נצליח כנראה לעבור את החלשה יותר מבין השתיים. ונסיים בדיוק בדרג לו אנחנו שייכים בשיבוץ – מקום 4.

מקווה שהפעם זה היה מספיק ברור :)

עידן. 26 ביולי 2015

הבעיה היא שבשיטת הדירוג המטופשת של פיפ"א, אתה לא יכול "לוותר" על קמפיין, כי השגת נקודות בתקופת זמן נכונה יכולה להיות שווה לישראל חזרה לדרג שלישי ואפילו עלייה לדרג שני לקראת מוקדמות היורו הבא.

בוואלה הסבירו את זה טוב http://sports.walla.co.il/item/2875898

אלון 26 ביולי 2015

הגרלה מושלמת. גם אין תקווה לעלות ולא יהיה ספוקלציות מגוחכות. וגם קיבלנו יריבות יחסית סבירות למאבק על מקום 3(לעומת פולין שוודיה שוויץ וכו').
יש פה הזדמנות טובה לחזור לדרג 3 באירופה ולתת קמפיין יפה ונטול דאגות.

מה שכן דירוג פיפא שבעבר היה קוריוז משעשע ממש מתחיל לעשות נזקים.

מביך שמבין הולנד צרפת ושוודיה יש אחת שלא תגיע אפילו לפלייאוף! אבל בבית רומניה דנמרק ופולין תיהיה עולה ישירה.

גל ד 26 ביולי 2015

לדעתי מה שצריך לעשות זה לוותר מראש על הקמפיין הזה ולהקדיש את הסיקור התקשורתי ומשבצות השידור הללו לנבחרת הרוגבי.

גיל 26 ביולי 2015

לא עשו את ההגדלה יחסית מוקדם? אפילו לא נגמרו המוקדמות ליורו עדיין.

גילעד 26 ביולי 2015

לא מסכים איתך דורפן.
ראשית, כי סגנון התקפי לא מתאים מנבחרת. המגינים שלנו, שהם משבצת קריטית בנסיון לבנות נבחרת התקפית נורמלית, לא שווים כלום ולא היו שווים כלום כבר 20 שנה ברמה האירופית. ההתקפה שלנו לא מספיק טכנית ומהירה בשביל האלטרנטיבה של פוזשן בונקר – ובגלל זה ישראל בדרך כלל סובלת מול נבחרות טובות פחות.
ישראל צריכה להמשיך לעבוד על משחק מבוקר והתקפות מעבר, אבל הרבה הרבה יותר מזה – ישראל חייבת לעבוד על הגדלת הבסיס. בית נבחרות זה טוב ויפה למחזור של 10 בשנה, אבל אם ברמת הקבוצות לא ישפרו את העבודה עם שחקנים בגילאים צעירים זה לא משנה.
כל זמן שאין לישראל מאגר של 30 שחקנים בעשר הליגות הטובות באירופה לבחור ממנו, אין על מה לבנות.

כסיפוביץ 26 ביולי 2015

הכותרת האשונה שקראתי היום היא על ההכנסה הצפויה מהמשחקים
אכן זוהי מהות הספורט כאן.

לגבי ההגרלה
הילד כבר ישן עם החולצה של איטליה. הכל טוב לנו בהגרלה הזו.

גלן 26 ביולי 2015

ישראל צריכה להיות כמו יוון בספורט.
יוון צריכה להיות כמו ישראל בדברים אחרים.

דורפן 26 ביולי 2015

הם צריכים מבצע צבאי כדי להסיח את הדעת מהמצב הכלכלי?

D! פה ועכשיו 26 ביולי 2015

מלחמת עולם שלישית מול גרמניה עשויה אולי לסדר להם את המצב הכלכלי.

טל 12 26 ביולי 2015

אני גם חושב שצריך לשחק התקפי עם שניים שלושה שחקני התקפה,אבל לבחור את סגנון המשחק המתאים נגד הנבחרת מולה משחקים. הנבחרת צריכה לדעת להתקיף ביותר מדרך אחת. נגד רוב הנבחרות ישראל לא יכולה לשחק סטייל טיקי טקה בסבלנות עם עוד מסירה ועוד מסירה. היא צריכה לדעת בעיקר לצאת מהר להתקפות מתפרצות (מסכים אם תולעת ). נגד רוב הנבחרות זה הסגנון המתאים לנבחרת חלשה כמו נבחרת ישראל לדעתי,פה ושם מקבלים נבחרת שסגנון המשחק שצריך לשחק נגדה מחייב ליזום וגם על זה צריך לעבוד באימונים.

איציק 26 ביולי 2015

1. אתה נאיבי!
2. אולי אתה ציני!!!
3. צריך לנצל את חוסר הסיכוי כדי לנסות לעשות חריש ביסודות בכול הרמות. יסודות פיזיים של סיבולת וכח; יסודות טכניים של עצירת כדור, נגיחה, מסירה בתנועה, תפיסת שחקן ברחבה בלי שהשופט יראה; יסודות מנטאליים לא לחטוף שער בתחילת ובסוף מחצית (רצוי גם לא באמצע).
4. כמו כן, צריך להכין את קהל האוהדים שלא יצפו ולא יתאכזבו עם תוך 4-5 שנים אלבניה ומלטה תעבור אותנו ולכן לא לצפות להצלחות ולא להתאכזב מכישלונות כי אם לקבל זאת כבררת מחדל.
5. להתפלל שבקמפיין הבא נקבל את הולנד וגרמניה כדי שהכישלון יהיה יותר צפוי ולא נספר לנו סיפורים למה נכשלנו, כי זה יהיה מובן מאליו (כאילו רוסיה ופורטוגל זה לא מובן מאליו).

אורן השני 26 ביולי 2015

איך עובדים על לא לחטוף גול לפני ואחרי מחצית? ומה זה משנה בכלל? די להיות שלמה שרף.

איציק 26 ביולי 2015

לכבוד הוא לי שהשות אותי לענקי הדור. משהו כמו עובדיה יוסף של הכדורגל.
לנבחרת יש בעיה מנטאלית של לקבל שערים של חוסר רכוז וטעויות מנטאליות בהתלות ובסיומי מחציות. יש הבדל בין שער שנגרם מיכולת היריב לבין טעויות חוזרות ונישנות. יש פסיכולוגים של ספורט ואפשר לעבוד על זה כמו שעובדים על תאום קבוצתי ועל יכולת אישית. ניתן לשפר גם יכולות מנטאליות. מי שלא מסוגל להשתפר, שלא יהיה בנבחרת.

מאיר (חדש בשכונה) 26 ביולי 2015

איציק, לא שמת מרכאות על ענקי הדור ועוד השווית את שלמה שרף לעובדיה יוסף כך שבכלל בלבלת אותי ולעולם לא אדע אם חשבת שקיבלת מחמאה או שהעליבוך….

איציק 26 ביולי 2015

כל אחד והפרשנות שלו ;)

אריאל גרייזס 26 ביולי 2015

לנבחרת אין שום בעיה מנטאלית. זה קונספט שמשתמשים בו כדי להצדיק תוצאות חלשות. לנבחרת יש בעיה של לשחק כדורגל. היא אפעס לא ממש טובה בזה. לכן, כשהיריב טיפה לוחץ או כשאתה טיפה עייף (סוף מחצית) נבחרת עם כושר טוב ויכולת תנצל את זה, זה כל הסיפור.
במקום להביא פסיכולוג, ששחקנים פה יקומו לפני שתיים בצהריים ויעשו אימוני כושר ברצינות. אתה יודע מה, נתחיל מזה שילדים בבית ספר יקבלו יותר משעת כושר גופני בשבוע

איציק 26 ביולי 2015

תחזור לסעיף 3 בתגובה המקורית שלי. אם אני לא טועה, הנבחרת נוטה לקבל בעשר הדקות הראשונות של כל מחצית יותר שערים מאשר בעשר הדקות הבאות (אולי זו רק תחושה). אם זה נכון, זה בהחלט מנטאלי ולא עייפות. סתם עליה לא מרוכזת וניצול של היריב.

זהבי לך לטוטנהאם 26 ביולי 2015

כל כך הרבה התעסקו בתקשורת בכך שאנחנו דרג 4 בהגרלה הזו ומדרג 4 אין סיכוי לעלות ובכלל שכחו שמה שחשוב אלה דרגים 1 ו 2. הפעם קיבלנו 2 נבחרות על בדרגים האלה שהותירו אותנו ללא סיכוי וקיבלנו בדרג 3 נבחרת שבקלות יכלה להיחשב דרג 4 ואנחנו 3. התקשורת חייבת להתחיל להתעסק בעיקר לקראת הגרלות באות

אבישי 26 ביולי 2015

איך רוצים שנעלה למונדיאל, אם חבורת הגאונים שישבה בזמן ההגרלה בשידור בערוץ 11 לא הצליחה במשך 10 דקות להבין שאנחנו בבית אחד עם איטליה ולא עם בוסניה?
זה היה פשוט לא ייאמן. אורי לוי, נוימן, איוניר ולחמן מדברים על ההגרלה "הסבירה" שלנו ועל כך ששוב קיבלנו את הבוסנים, בזמן שברקע כל הזמן הריצו את הבתים המעודכנים (גם במרכז התמונה וגם בתחתית המסך), וכתוב בגדול ש-ITA ו-ISR נמצאות יחדיו בבית G. ואתה אומר לעצמך – אף אחד שם לא מסתכל? אף אחד מאחורי הקלעים לא לוחש להם איזו מילה באוזניה? האם אני כזה חד הבחנה והיחידי שמצליח לראות את התמונה האמיתית?… (התשובה היא לא..).

רק כאשר הושלמה תמונת הבתים המלאה, איוניר זרק משהו בסגנון: "רגע, אנחנו בעצם עם איטליה". אבל עד שחבורת הגאונים קלטה שזה נכון, הם כבר היו צריכים לעבור לחדשות.

הערוץ הראשון בזעיר אנפין = נבחרת ישראל בכדורגל בזעיר אנפין..

זיו 26 ביולי 2015

זה היה באמת מדהים. 5 דקות אתה תולש שערות מול המסך ולא מבין איך אין אף אחד שיושב שם או בהפקה שלא רואה את הקבוצות שרצות למטה… כבר חגגו את העליה כי בוסניה זו נבחרת בירידה (כן ראינו את זה באמת במשחק האחרון. מנבחרת שתנצח אותנו 5-1 רק 3-1).

אריק 26 ביולי 2015

It's a process

7even 26 ביולי 2015

סליחה על התגובה הבוטה אבל…
לא יטפחו ולא נעליים. יעלו בדיוק עם אותם שחקנים כמו היום.
שחקנים שלא ישחקו בטורניר שלאחר מכן וסתם יבזבזו עוד טורניר מוקדמות.

אוי נו זה כ"כ שקוף שזה מה שיקרה.

דור 26 ביולי 2015

וואו כמה גחמות שהן תוצאה של אכזבות רבות שנים יש פה. סה"כ היו לנו שני תקופות בהן היינו טובים מעט מבדרך כלל, וזה הספיק לעליה למונדיאל ולאולימפיאדה, והשפלת נערות הליווי מול דנמרק. סה"כ הנבחרת באותה רמה בערך בשאר הזמן, וגם הנבחרת הנוכחית וזו שאחריה כנראה יהיו באותה הרמה. זה מה יש ועם זה אנחנו חיים, הכל בסדר גמור אפשר להצטיין גם בתחומים שהם לא כדורגל.

דור 26 ביולי 2015

*שתי

רועי מ 26 ביולי 2015

סוף סוף נבחרות גדולות באמת. בכל מקרה אנחנו לא עולים לפחות לראות בישראל נבחרות בעלות היסטוריה ועתיד

S&M 26 ביולי 2015

ישראל לא תפיק כלום מלימוד משחק התקפי. אם ישראל אי פעם תגיע להישג זה יהיה רק דרך משחק הגנתי + מתפרצות.

מאיר (חדש בשכונה) 26 ביולי 2015

בדיוק כך, כמו כל נבחרת קטנה

קלבדוס 26 ביולי 2015

ישראל מעולם לא היתה ראויה להגיע למונדיאל. כן, והכוונה גם לפרה הקדושה של מונדיאל 70, אליו העפילה רק בזכות האין-טורניר: בית מוקדמות עם ניו זילנד (שני המשחקים התקיימו כאן) וצפון קוריאה (שבכלל פרשה), ומשחק הכרעה כפול עם אוסטרליה. עם כל הרומנטיקה לצמד השי"נים וכל הג'אז, מעולם לא היינו שם באמת.

holden 26 ביולי 2015

ההתאחדות תהיה חייבת למכור מינויים מראש לכל משחקי- הבית, לפי שיבוץ סדר המשחקים יש סיכוי סביר שספרד יגיעו לארץ הקודש עם הרכב טלאים בהנחה שעד אז הם יבטיחו את המקום הראשון, אם וכאשר ספרד יאלצו להתאבד על המגרש זה יהיה משחק אטרקטיבי, ההתאחדות יפיצו מינוי בממוצע בעלות של 600 שקל לכל הקמפיין,

הסיכוי היחיד של ישראל היה אם היו משובצים עם רומניה ואולי צכיה מהמקום השני,
גוטמן יכול להתכונן להמשיך בהליכות שלו לאורך קו החוף חיפה בואכה עתלית,
או להחזיר את אברהם גרנט כמועמד או ללכת על מינוי מפתיע של הדור הצעיר של המאמנים,אני הייתי הולך על צות מאמנים דן-ראשי:
ראובן עטר וגיא לוזון, הש. ג של המאה ה-21

זינק 26 ביולי 2015

זה נשמע אחלה. רק שזה מתבסס על ההנחה שהם יכולים לשחק כדורגל התקפי.
מול הלחץ שמפעילות הנבחרות הגדולות, אני לא משוכנע שלכדורגלן הישראלי יש את היכולת הטכנית המספיקה.
אגב, לא שאני חושב "שהצערה" היא פתרון קסמים. הבני עשרים ו… שיעלו כבר לא מסוגלים לעשות את השינוי. "הצערה" זה בלון ריק מתוכן, שנועד להראות לציבור עשייה/הנהגה או שאר מיני ירקות של עסקנים.

אסף THE KOP 26 ביולי 2015

ברגע הראשון, שראיתי את התמונה שצורפה לפוסט, חשבתי התשובה לשאלה של דורפן היא "לצאת לספארי". מה רע ? קצת אפריקה, חיות בר. נחמד.

אבל אז, בתור איש ימין וציוני נלהב הגעתי למסקנה שהפיתרון לבעיה הידועה בשם "נבחרת ישראל", טמון ב-48. כן חברים. הים אותו ים ו-48 רלוונטי לחיינו יותר מתמיד. הפיתרון הוא פשוט: מתנדבי מח"ל (שום קשר לליכוד).

כשם שהיישוב בתחילת דרכו חסר בכוח אדם מיומן בתחומים מבצעיים וטכנולוגיים, כך נבחרת ישראל חסרה מיומנות בסיסית בתחום הכדורגל. על כן, הפיתרון הוא גיוס שחקנים זרים, כאלה שהם טובים מאוד, אבל לא טובים מספיק בכדי לשחק בנבחרת המקומית שלהם. לחילופין, כאלה שהסתכסכו עם המאמן שלא מזמן אותם לסגל מסיבות אגו וכו'.

בשביל מה יש לנו שגרירויות בחו"ל, קדימה – תמצאו בברזיל מוביל כדור, תאתרו בגרמניה מגן ובלם, תשתו איזה דריבליסט ארגנטינאי, בטח יש איזה חלוץ הולנדי משובח, שוער איטלקי, שחקן כנף ספרדי וכן הלאה וכן הלאה…*

עכשיו, כל מה שצריך זה לייהד אותם, מבחינתי גיור רפורמי, קונסרבטיבי.. מה שתבחרו. והופה יש לנו נבחרת נהדרת !

* כל האמור לעיל לא נוגע לשחקנים אנגלים. מהם לא ייצא כלום לעולם.

S&M 26 ביולי 2015

כך הכדורסל קפץ מדרגה.
וכשנגמרו הזרים/יהודים, ושונו כללי שיתוף המתאזרחים בנבחרות באירופה, חזרנו לדרג נמוך.

אסף THE KOP 26 ביולי 2015

לפחות נהנינו כמה שנים…

גיסנו 26 ביולי 2015

איגנסיו פידלף.

I rest my case

Southport 27 ביולי 2015

Like

אם נמצא גרזן במרכז המגרש סודני (גרזן זה כינוי לקשר אחורי הורס משחק,כן)

האם תמצא את עצמך בניגוד עניניים או שאצלך כדורגל מעל הכל?

אסף THE KOP 27 ביולי 2015

כדורגל מעל הכל

Srtest - ארטסט 27 ביולי 2015

כששמעתי על ההגרלה כל מה שיכולתי לחשוב עליו היה המשחק בין הפועל ב"ש לתון ואיך סגרנו מעגל מההפקרות של תקופת שרף ועד הסירוס העצמי של דור המאמנים הנוכחי כמו גוטמן ובכר. תוסיפו על כך את העובדה שכבר שנים איטליה לא משהו בכלל והכדורגל האיטלקי נמצא בצומת דרכים ולא יוצאים ממנו הרבה כשרונות גדולים ותוסיפו עוד את התגובה ההיסטרית של גוטמן ותבינו באיזה מקום אנחנו נמצאים.

מה שכתבת מעניין כי אתה אומר שהנה, אין אפילו אפשרות לפנטז ואפשר במקום זאת לפנטז על כדורגל התקפי… כשאני חוזר למשחקים של הישראליות באירופה ושל הנבחרת, אני רואה שעברנו מ-נתקוף עם ים הכישרון שלנו וכל השאר יהיה בסדר, ל-נתגונן ואז ב-20% סיכוי שנותר לנו להבקיע אולי איזה כדור יזלוג פנימה ואז עם הקהל הביתי ואם לא תהיה מלחמה ואם מליקסון/זהבי/נתחבר אז נעלה שלב ואז אולי יבוא חיזוק ואז. מן משחק של קישור ו"מרכז שדה" בלי יכולת באמת לשנות את המשחק באמצעות שערים ואז ברק בכר מדבר על הפוקס של אוגו כאילו היה כאן איזה מהלך נורמלי של קבוצת כדורגל או גוטמן מדבר על הנבחרת ושיתוף הפעולה בין זהבי לורמוט והתמיכה של נאתכו כאילו מדובר באיזה עניין עקבי שקורה במשך שנים וכמובן שבונים עליו להמשך וראינו את ההמשך…

יש לנו שחקנים שמסוגלים לשחק התקפי ויש אימון שיכול להביא אותם לשחק התקפי. ברגעים מסוימים יש מצב שדברים יתחברו ויהיו גולים. תפקיד של כל מיני גורמים אחראיים הוא לזהות מתי יש אפשרות שאכן יווצר חיבור כלשהו שיאפשר הבקעת גולים – המטרה במשחק כדורגל. כשמדובר בכדורגל הישראלי יש צורך במעקב סיזיפי לעיתים כדי לזהות את הגורמים שיאפשרו כזה כדורגל. בחודשים מסויימים יכול להיות חיבור בין ורמוט וזהבי ולאחר מכן כלום ממש באותו חיבור. משום שהם שחקני ליגה ישראלית. ואז אתה בא ואומר שהנה, לפחות גוטמן מאמן עקבי ורציני רק במה הוא עקבי ורציני? בשיתוף של אותם שחקנים גם כשהם כבר לא מתאימים וגם כשכבר אין חיבור. לא הזוי שקוראים על מונס דאבור מבקיע שערים בשוויץ ולא שיחק בכלל בנבחרת? כאילו שהשחקנים שניצחו את בוסניה הביאו את היכולת שלהם לעוד משחקים מול קבוצות רצינית וראינו איך הם נראו במשחק שלאחר מכן. כאילו שאם ניקח את כל השחקנים הישראלים שרצים היום יש מישהו שמצדיק שלא תתחולל רוטציה מטורפת בהרכב לפי מי הכי חם או פרמטרים של משחק קבוצתי ושהוא יהיה באנקר. במילים אחרות, ישנם כל מיני גורמים סבירים שאפשר וצריך להתחשב בהם וצריך לנסות דברים שלא נוסו ולחזור עכשיו לגרסת ההפקרות של הניינטיז לא יושיע אותנו.

Comments closed