מסי השני

בפעם החמישית

mess

הבלון ד׳אור מסמל את ליונל מסי השני. גווארדיולה הרגיש בשלבים המוקדמים של הקריירה שצריך להזיז הצידה רונאלדיניו, את אטו, במידה פחותה את הנרי. כמובן שתמיד היו כל מיני הסברים אחרים לכל מהלך כזה אבל איש לא היה משחרר את רונאלדיניו בלי שהיה לו את מסי ביד. והנסיון ההפוך – להביא לצידו את זלטן איברהימוביץ׳ – הפך לחמוץ.

אינני יודע אם מסי כבר איבד צעד או היה מוכרח להשתנות. אבל הוא החליט להשתנות עבור הצירוף עם סוארז וניימר והתוצאה היא ברצלונה הנוכחית.

אני לא אסחף פה ואומר שזה ״אתגר״ לשחק עם ניימר וסוארז. בכלל, אם אני צריך לטעון נגד שחקני תקופתנו נגד תקופות אחרות אני אומר שהם משחקים בכדורגל הרבה יותר חד צדדי מבעבר. וכשאני צריך לטעון לטובתם אני אומר שהם משחקים מול הגנות חזקות יותר כי לפני בוסמן כמעט שום קבוצה לא בזבזה את מכסת הזרים על שחקני הגנה. אבל גם אם זה לא אתגר קשה זה שינוי מעניין. זה מסי די חדש. מישהו שרענן את משחקו. שנותן לאחרים להיות המקסימום שלהם.

שינוי שאני אוהב מאד. על מסי הראשון כתבתי לא פעם שיש לו בעיקר שני שערים. חיתוך ימינה וסיומת מזווית מפינת הרחבה הקטנה, או תנועה רוחבית שמאלה על קבצה ומיקום הכדור במדויק באחת הפינות. צפוי לחלוטין ובלתי עציר. מסי הנוכחי מגוון יותר ובעיני מהנה יותר.

השתתפות במימון דה באזר

מי יהיה האיש השלישי?
אימרו לא להייפ!

110 Comments

יואב דובינסקי 11 בינואר 2016

שיזכה במונדיאל ולא בגלובוס הזהב.

גילי פלג 11 בינואר 2016

הפעם לא מסכים איתך יואב. יש פלא נדיר מול העיניים שלך ואתה מחפש מה לא טוב. קצת אובססיבי העניין של מבקרי מסי עם המונדיאל. לא אומר שאין טעם בביקורת, יש. אבל כשזה הדבר היחיד שיש לאנשים לומר עליו זה מעיד עליהם יותר מאשר על הפלא הנדיר.

דורפן 11 בינואר 2016

הביקורת – אם מתעקשים – לא צריכה להיות על המדליות אלא על היכולת בנבחרת

גילי פלג 12 בינואר 2016

זה נכון, אם מתעקשים. רק שהעקשנות לעיתים מעוורת וצרה מאד.

דורפן 12 בינואר 2016

זה קצת פולני. תגיד את זה אחרי שהוא נכשל במונדיאל – למה דווקא ביום חגו?

יואב דובינסקי 12 בינואר 2016

מונדיאל, לא שום דבר אחר. שילמד משהו מקרלי לויד.

גילי פלג 12 בינואר 2016

אתה יודע יואב, מראדונה היה גיבור ילדותי ונערותי, הערצה עיוורת. עד היום, אגב. הביא מונדיאל בתצוגה היסטורית וחד פעמית. נו שויין, אפרופו ההערה של דורפן על פולנים. ועדיין אני חושב שמסי גדול ממנו. מונדיאל גם גצה לקח. סליחה, הביא במו רגלו. גם אנדראס ברמה. גם עימנואל פטי. אבל זכותך לצעוק כמו קאטו הזקן מונדיאל מונדיאל, לפחות אתה נתלה באילנות גבוהים.

יואב דובינסקי 12 בינואר 2016

עזוב שטויות, גם הקפטן הבא של מכבי ת"א מאליאנס.

רומן 12 בינואר 2016

וזה בדיוק העניין, מאריו גצה בדקה ה114 השתלט על כדור קשה ובנגיעה גאונית שלח לפינה, ומסי לעומת זאת החטיא 1-1 קליל..
אני לא מתרגש מהמספרים של מסי, זה מנופח לגמרי לתקוע שלישיות מול גראנאדה ולבנטה כשאתה משחק בקבוצה כמו ברצלונה זה באמת לא ביג דיל, גם אטו עשה את זה לא פחות טוב בזמנו.
הפעם מגיע לו כי הם זכו בצ'מפיונס בזכות והוא היה שחקן מרכזי.

אסף the kop 12 בינואר 2016

מסי לא גדול ממראדונה.

איציק 12 בינואר 2016

זה עיניין של מילימטר לפה או לשם…

-גיסנו- 12 בינואר 2016

מסי 1.70מ' מראדונה 1.65מ'.

מסי גדול ממראדונה וביותר ממילימטר.

(קקי מחייך מהוואטסאפ)

איציק 12 בינואר 2016

איזה ניסים ההורמונים עושים.

אסף the kop 12 בינואר 2016

וההקפים ?

-גיסנו- 13 בינואר 2016

היקף של מה?

ברסלוניסטה 12 בינואר 2016

אם יזכה בליגת האלופות בפעם השנייה ברציפות יהיה הדבר שקול לזכייה במונדיאל.

יואב דובינסקי 12 בינואר 2016

לא, רק מונדיאל.

אנדר 12 בינואר 2016

יושב לי מבסוט בשעת לילה מאוחרת ותוהה אם אי פעם היושב שם למעלה יעשה איתך חסד לתפוס כמה מעורר רחמים אתה נשמע עם צווחות ה'מונדיאל מונדיאל' שלך.

גל ד 12 בינואר 2016

למה?

austaldo 12 בינואר 2016

אם רק החברים שלו בניבחרת ארגנטינה היו פייטרים כמו החברות של קרלי לויד …

רומן 11 בינואר 2016

עזוב מונדיאל, גם קופה אין לו.
האמת השנה הגיע לו

אמיתי 11 בינואר 2016

מזכיר טיפונת את השינוי של גורדן מחדירות
לגאמפ שוט ופיידאווי ופחות הסתמכות על
אתלטיות ויותר על ניסיון והבנת המישחק.
מסי פשוט שולט בקצב של המישחק של בארסה
בצורה מדהימה. זה מעבר לגולים

אריק האדום 12 בינואר 2016

כפירה!

אופיר 12 בינואר 2016

ראיתי את התנועה שלו בשלושער מהמשחק האחרון, הוא לא איבד אפילו מילימטר מהצעד. פשוט מכונת ההתקפה הקטלנית והמושלמת ביותר שהמשחק ראה, ובזבוז שענקים כמו ניימאר וסוארז חוברים אליו (כדי להתמודד מול רונאלדו-חאמס-בנזמה-בייל, שזו עוד הפקרות).

גילעד 12 בינואר 2016

אני לא מסכים איתך שההגנות היום טובות יותר. נכון שהמעברים יותר פשוטים בין קבוצות, אבל:
א. אובייקטיבית, לדעתי יכולתם של שחקני ההגנה פחותה. זה מתחיל כמובן האגפים שם היום הדרישות מתחילות בצד ההתקפי וכך שחקן כמו מרסלו, שבגדול די מביך ברמה ההגנתית, נחשב לטופ העולמי בגלל יכולותיו בהתקפה. שנית, גם אצל בלמים ברוב העולם מחפשים איזה גולם בגובה 185 פלוס שלפחות יעיף לשליש השלישי כדור שמגיע אליו, במקום בלמים קצת יותר קצרים בסנטימטרים אבל בוודאי כבדים בכמה קילוגרמים טובים של שכל, כמו בארזי וקאנאברו. אני חושב שאם תשאל את עצמך מיהי העלית של הבלמים היום ותשווה לעלית לפני עשור, ימינו יפסידו בנוקאאוט ולא רק מטעמי נוסטלגיה.
ב. הדבר שאולי הינו החשוב ביותר במשחק הגנה הוא התיאום, בין לפחות 6 שחקנים (שוער, שחקני הגנה, קישור הגנתי). תיאום כזה מטבע הדברים קשה יותר כשישנם מעברים תכופים. לראיה, קאנאברו שהזכרתי בסעיף א. מי שהיה אחד הבלמים האלגנטיים והאינטיליגנטים בעולם הפך לגולם אמיתי כשהגיע לריאל מדריד. לא משנה להתמודד עם אותם שחקני עלית בהצלחה כשהיה בקבוצות אחרות קודם לכן, הכל נשכח כשלא היה תיאום עם חבריו לקבוצה. יש פה נורה אדומה.

עובר אורח 12 בינואר 2016

"אובייקטיבית, לדעתי…" – אתה לא חושב שיש פה איזושהי סתירה?

איציק 12 בינואר 2016

זה הניסוח הפולני למילה "סוביקטיבית"

גיא זהר 12 בינואר 2016

אולי שחקני ההגנה יותר טובים אם כי גם בזה אני לא בטוח – הרביעיה של יובה בתחילת השמונים וזו של מילאן בסוף ה-80 גדולות לדעתי מכל מה שניתן להעמיד היום, אבל על משחק ההגנה היום יש הרבה יותר מגבלות מאשר פעם. מוצי לאון, גויקוציאה והקצב האיטלקי היו בחוץ אחרי דקה, ומסי ורונלדו שיש לציין שעומדים היו בהרבה יותר עומס, היו מחמיצים הרבה יותר משחקים בעקבות פציעות.

איציק 12 בינואר 2016

מוצי לאון??? אם כבר חיים בר, יוסי זאנה… מוצי לאון היה כשוח אבל לא שולח חלקים למחסן פרוק.

גאזה 12 בינואר 2016

בלי קשר לגדולתו של מסי, מסכים עם גלעד.בלמים כמו קנאברו, נסטה, וידיץ' או פויול בשיאם היו לטעמי מופת של שכל ואלגנטיות (יחסית). אפילו יאפ סתאם (כ"כ אהבתי אותו, ואני בכלל אוהד ניוקאסל) עדיף בעיני על המקררים חסרי החן שמשחקים ברוב הקבוצות באירופה.מצד שני, אני חושב שלזומה, למשל, יש סיכוי להפוך לכזה, גם לרומאנולי (של מילאן) אולי

אריאל גרייזס 12 בינואר 2016

אני אגיד רק משהו אחד שלא קשור ישירות למסי אבל כן קשור למצב הכדורגל היום – כשהייתי ילד, אני לא זוכר שלמישהו היה אכפת מהבלון ד'אור או משחקן השנה בעולם. אם היית טוב אז ידעו את זה ובדרך כלל זה בא עם תארים. היום התואר האישי הפך לחזות הכל (ראה ערך החגיגה של רונאלדו בזמנו או תהליך הבחירה הארוך ומייגע). מסי פשוט טוב, לא אכפת לי כמה בלונים הוא זכה. וגם סווארז וניימאר מעולים והייתי שמח לראות אותם מנסים לקחת תארים במקומות אחרים בתור אלפא דוג (לפחות סווארז ניסה). אבל זה העולם היום.

רומן 12 בינואר 2016

+1000

ק. 12 בינואר 2016

באמת אין כמו מבחן מראה העיניים, אבל זה מפתיע לשמוע את זה מחובב ספורט אמריקאי שפעיל מאד בדיוני הול אוף פיים ו-MVP.
ולגבי השורה האחרונה, זה בולט באופן קיצוני כי השלישייה הזאת עם שאר הקבוצה פשוט עובדת מעולה ומתבלטת, לא חסרים צירופי כוכבים לא פחות חזקים על הנייר (ולא רק במדריד) שלפחות חלקם לא באו לידי ביטוי כמו שהיו יכולים שהם הבלעדיים עם המושכות. סוארס וניימאר סחבו יפה מאד את בארסה שמסי ישב בצד, כולל בקלאסיקו.
מה שלי יותר מפריע זה שחקנים שיכולים להיות דומיננטיים בקבוצות טופ 20 ביבשת נהיים שחקני ספסל בקבוצות טופ 5-6 (ובעיקר הטופ 3). מצדי שהחילוף הראשון של בארסה (כאוהד) בקישור-התקפה, אם לא בהרכב, יהיה סרג'י רוברטו לצורך העניין, ולא יצטרכו לקחת את נוליטו מסלטה ויגו, שעושה עונה נהדרת.

אמוץ כהן-פז 12 בינואר 2016

מסכים לחלוטין.

גיל 12 בינואר 2016

כשהיינו ילדים לא יכלנו לראות את כל השחקנים בחי ולכן כל קביעה של מי הכי טוב התבססה במידה רבה על דיעות של מומחים. זה נכון שבשנים האחרונות יש אובססיה לתואר הזה ובמובן הזה פיפ"א הצליחה בגדול ליצור באז סביב משהו חסר חשיבות ברובו,

אלון 12 בינואר 2016

מסכים בענק.
הייתי הרבה יותר שמח לראות את סוארז וניימאר מנסים להתחרות במסי על אליפות הלה ליגה מאשר חוברים אליו למפלצת בלתי עצירה.
יש מי שקורא לזה קונצרט ואני מבין מאיפה זה בא, אותי זה די משעמם.

סוארז הוא דוגמא מעולה כי בליברפול הוא היה סיפור מרגש מאוד ובבארסה הוא עוד שחקן טוב מאוד..

רומן 12 בינואר 2016

כמו שכתבו מעליי, באמת עצוב שמתעסקים כל כך הרבה ב"תואר" המטופש הזה.
מסי שחשקן שמתאים בול לשיטה של ברסה ואכן גדול במדיה, בכל מקום אחר הוא היה עוד שחקן חביב++, אין לו איכויות רבות מדי, הוא די one trick pony, שחקן מאוד צפוי וקל לסגירה, בברצלונה פשוט מנצלים את הטריק הזה עד תום. הוא רחוק שנות אור מהאיכוית של זלאטאן, לא על אותה סקאלה בכלל, מהיעילות של לוקקו, מולר ואגוארו ולבנדובסקי למשל בגזרת החלוצים, בקישור הקדמי יש את אוזיל הזאר וסילבה שטובים ממנו בהרבה.
תראו אותו בנבחרת, תוקע את המשחק, כבד, בינוני מינוס.
שילך לפרמייר ליג, נראה מה הוא שווה מדי שבוע, במשחקי כדורגל אמיתי ולא במשחקי ראווה מגוחכים מול לבאנטה וגראנאדה, נראה אותו נותן 20 גולים בליגה הטובה בעולם, עד אז אני מסרב להתרגש

YG 12 בינואר 2016

נכון. לא רק זלאטן ואוזיל עולים עליו באיכות, גם לירוי צעירי ואלירן עטר.

ארז 12 בינואר 2016

עטר של אמצע השנה שעברה, לא עטר הנוכחי.

YG 12 בינואר 2016

עטר השני כמובן.

-גיסנו- 12 בינואר 2016

ושבצ'נקו שהוא כידוע הצדק

רומן 12 בינואר 2016

מגוחך להשוות את הגמד לשבצ'נקו, שבה שחקן הרבה הרבה יותר טוב

מאנו 12 בינואר 2016

אדוני, צר לי אך אתה הוזה ברמות מדהימות. תתפכח ותחזור, אני מבטיח לחכות לך.

ירוק 12 בינואר 2016

כל מילה רומן. מי צריך את מסי, תן לי את אוזיל בכל יום. גם עדיף שרוני לוי יאמן אותו, התותח הזה.

רומן 12 בינואר 2016

רוני לוי אכזב אותי מול הצהבת.
כשפורסם ההרכב ידעתי שהלך עלינו, כשהוא שם את חבשי מגן ימני. זה מה שהפסיד לנו את המשחק, פשוט טעות של טירון.
נכון דגני פצוע, אבל רבאק תאלתר, שים שם שחקו מהיר, שים את שכטר אפילו, מישהו שיכול לסגור את המהירות של טבח

ניב 12 בינואר 2016

אתה כנראה ממש שונא את שכטר אם אתה רוצה לשים אותו על טב"ח.

רומן 12 בינואר 2016

שמע, שלמה כבר תיפקש את רוזנטל מגן שמאלי, זה לא חדש

ניב 12 בינואר 2016

לא אמרתי שזה חדש, שלמה שם גם את נימני מגן שמאלי (בכל זאת, לא לשים שחקן כזה מהיר לשרוף את הקו זה בזבוז משווע).
אמרתי שזה היה להתעלל בשכטר, אין לו לא את המהירות, לא את הכושר הגופני ולא את היכולות ההגנתיות בכדי להתמודד עם טלב"ח.
בארץ בדרך כלל מי שמתמודד איתו הכי טוב זה הראש שלי טב"ח.

MOBY 12 בינואר 2016

רומן הארת את עיני.
אין ספק שהפסדנו את המשחק בגלל חבשי, נו באמת.
הפסדנו כי רוני מאמן לא טוב זאת אומרת הוא יכול לקחת אליפות עם הקבוצה הכי טובה, ואפילו להפסיד אליפות עם הקבוצה הכי טובה (יאללה, בואו ננסה, רוני לת"א הוא היחידי שיכול להפסיד את האליפות לב"ש).
וגם להישאר ליגה עם קבוצה כשרונית.
מה שהוא מוציא מהשחקנים שיש לנו זו הפקרות. הקבוצה שלנו צריכה ויכולה ךהיאבק על האליפות היא רק צריכה להתחיל לשחק כדורגל.
אז: מאמן, בלם וקפטן (מנהיג) ואנחנו אלופים (כי שוער וקשרי 50:50 ואפילו חלוץ לא רע כבר יש (אפשר להביא גם חלוץ))

גורביץ' 12 בינואר 2016

מובי, אין לך קישור יצירתי כבר 4 שנים. ולא, יוסי בגיל 35 זה לא קישור יוצר. אין לך כבר 4 שנים שחקן אחד שיכול לפתוח משחק במסירה / בעיטה / נגיעה.
יש לך שוער, וכמה שחקנים צעירים שאולי יתפתחו לשחקנים ואולי יסיימו במכבי פתח תקווה או סכנין. זה מה שיש לך.
ושמי שמדריך את הילדים שעולים לבוגרים יגיד להם שקשר אחורי לא מאבד כדור בחצי שלו אף פעם

MOBY 12 בינואר 2016

גורביץ' צודק, שכחתי את הקשר היצירתי מרשימת ה"צריך", אצלי במוח המנהיג/קפטן הוא היצירתי סתם מתוך הרגל כנראה.

רומן 12 בינואר 2016

האמת שכן, חבשי הפקיר את ההגנה, חוץ מזה הצהבת בעיקר עשו רוח, אם היו סוגרים את טבח היינו יוצאים עם לפחות נקודה.

MOBY 12 בינואר 2016

רומן ואם היו מבקיעים פנדל היינו יוצאים בתבוסה…
חלאס,
אתה נשמע כמו אוהד הפועל ת"א מהמשחק ההוא שנגמר רק 1-0 אבל היה הופעה של איש אחד שרקד על הדשא 18.5.2009 .

ירוק 12 בינואר 2016

רומן – תגיד, אתה לא מתעייף לפעמים? ברצינות. תאמין לי שהכי הייתי רוצה בעולם שנשתווה ואפילו נהיה טובים יותר מהצהובים. אבל בראשון זה נראה, לפחות בהתחלה, כמו ליגה אחרת בכלל. חבשי או לא חבשי. מה עוד תצטרך לראות כדי להודות על האמת – מר לוי רוני הוא כשלון חרוץ, שגניבת הדעת שלו בראיונות עושה את זה אפילו יותר גרוע.

חוץ מזה, כרגיל – קצת צניעות לא תזיק. הם הרבה יותר טובים ממנו וזה ממש לא קשור רק לכסף וגם לא רק לזהבי. אז לפחות תוריד את הראש ותן לתקופה הזו לעבור (בתקווה). זה הזמן שלך לעשות להם טיזינג?

אבל עזוב, אם אתה חושב שאוזיל שחקן יותר טוב ממסי… מה אני מחפש אצלך הגיון.

ניק 12 בינואר 2016

באמת ישנה חד צדדיות מדאיגה מאוד בכדורגל היום.
אני מסתכל על נבחרת השנה ורואה שם שחקנים כמו מרסלו ומודריץ, שהקבוצה שלהם די נכשלה השנה וגם אינדווידואלית לא עשו הרבה ואני אומר מה הם עושים בנבחרת הזאת? ואז אני חושב על מי כבר יכול להיות במקומם ובאמת לא מוצא אף אחד באמת ראוי.
וגם בבלון – הרי ברור שלרונדלו אין מה לחפש שם השנה אבל שוב – להוציא סוארז- מי כבר יכול לדגדג את התואר הזה היום?

no propaganda 12 בינואר 2016

ספציפית השנה ברצלונה היו מאוד חזקים ושלושה שחקנים שלהם בשלישיה הסופית לא היו מפתיעים אפילו אוהדים אובייקטיבים. לדעתי בושה שראקיטיץ לא בשלישיה במקום רונאלדו וסוארז\מישהו מיובנטוס במקום ניימאר.
לפחות השנה הזכייה של מסי מוצדקת, אני כבר לא זוכר מתי השחקן שהגיע לו או לפחות היה לו קייס הגיוני זכה(אולי 2011). זה הפך להיות תחרות פופולאריות וחבל.

במקום מרסלו בבירור היה צריך להיות דוד אלאבה. מודריץ שחקן אדיר, אולי הכי טוב בריאל, לא יודע אם צריך להחליף אותו אבל יש מחליפים אפשריים כמו ראקיטיץ, ווידאל. הבעיה שלי עם הנבחרת הזו זה שחקנים כמו פוגבה ואינייסטה שבקבוצות שלהם עצמן היו שחקנים בתפקידים דומים שהיו משמעותית טובים יותר.

ק. 12 בינואר 2016

כל מילה פרופגנדה.
ניימאר בעונת כדורגל הנוכחית מצויין, בקודמת גם נתן עונה טובה מאד אבל אין מה להשוות לסוארס שבישל הרבה והשפיע על המשחק בעוד דרכים חוץ מהשערים.
לוידאל בנוסף לתפקיד המרכזי ביובה יש גם קופה (גם אם לא היה הכי טוב בנבחרת).

גאזה 12 בינואר 2016

אלאבה כנראה היה המגן השמאלי הטוב ביותר השנה בקבוצה אדירה. לוקח אותו לפני מרסלו בלי ספק. ראקיטיץ' של בארסה עדיף בעיני על מודריץ' אבל אפשר להתווכח כמה מזה זה הוא וכמה מזה זו העובדה שיש לו את השלישיה שיש לו לפניו (ואת אינייסטה לידו). בכל מקרה שחקן אדיר. וידאל לפי דעתי בינוני עד כה בבאיירן, אני בכלל לא בטוח שהמעבר לשם היה נכון מבחינתו. במציאות חלופית אני יכול לדמיין אותו מגיע לארסנל שסופסוף תקבל את הבולדוג שהיא צריכה מאז ויירה בערך באמצע.

D! פה ועכשיו 12 בינואר 2016

באסה. בחיי. כל שנה שעוברת אני קולט שאני כבר לא אזכה

איציק 12 בינואר 2016

היתה מוכן להשתייך למועדון זה אם היו מקבלים אותך אליו?

D! פה ועכשיו 12 בינואר 2016

איזה מועדון זה?

איציק 12 בינואר 2016

שה שמוכן לזכותך בתואר כמובן.

D! פה ועכשיו 12 בינואר 2016

חתמתי

ק. 12 בינואר 2016

מסכים עם רוח הפוסט אבל גם מסי הראשון שלכאורה לא היה מגוון לשיטתך, הוא סיים כל שנה בטופ 2-3 בבישולים.
מה שכן, ב"מסי השני" השדרוג הכי משמעותי בעיני, זאת פעולת ה"מבשל למבשל" – היכולת בנגיעה אחת לבטל את כל ההגנה בטאץ' אחד ולהשאיר את ניימאר/סוארס/ג'ורדי אלבה לתת את המסירה האחרונה

איציק 12 בינואר 2016

מסי השלישי כבר יתן פייט רציני לצ'ק נוריס.
מסי שחקן ענק (בברצלונה) אך לדעתי הוא לא מרגש. הוא לא צריך לרגש, הוא צריך להביא קבלות והוא עשה את זה הכי טוב השנה. מעניין אותי לדעת האם יש סיכוי לזכות בבלון המנופח הזה למישהו שאינו שחקן התקפה או קשר התקפי? עד כמה שאני מבין (ובהחלט יתכן ואני טועה) זה לא שקול לנעל הזהב, כי אם השחקן הטוב ביותר. ועדיין, היום מסתכלים מי מבריק בהתקפה כי הברק בחלק האחורי לא מעניין אף אחד (עד שיבוא איזה רנה היגיטה או צ'יליברט).

גיא זהר 12 בינואר 2016

בדיוק על זה ובכלל על תהליך הבחירה ההזוי כתב יפה יוכין בוואלה

אופיר 12 בינואר 2016

יוכין יודע לכתוב רק יפה, הבחור הזה הוא ברכה.

wazza 12 בינואר 2016

!dorfan sign him up

ק. 12 בינואר 2016

קנאברו זכה ב-2006, אבל בגדול אתה צודק. זה שרק נוייר היה השוער היחידי ברשימת המועמדים לבחירה זה מצחיק – ב-2014 הוא אולי היה ראוי לבחירה, אבל ב-2015 היו לפחות שלושה שוערים שנתנו עונה טובה ממנו. וגם ששמים שחקני הגנה – מה למרסלו וראמוס לחפש שם? ריאל בעונה בינונית במושגיה, ההגנות של יובה, אתלטיקו מדריד, פסז' וצ'לסי, באיירן ובארסה נתנו עונה טובה בהרבה.

אדם בן דוד 12 בינואר 2016

זה שגודין, השחקן הכי חשוב של אתלטיקו ושל הנבחרת, לא היה מועמד שנה שעברה והשנה זה בדיחה.

no propaganda 12 בינואר 2016

הזכיה של קנבארו היייתה לפני ששינו את השיטה לתחרות פופולאריות. צ'אבי, נויר, ריברי ופירלו\אינייסטה איבדו זכיה כל אחד לטובת
מסי\רונאלדו רק בגלל זה.

D! פה ועכשיו 12 בינואר 2016

ורובן

איציק 12 בינואר 2016

לקחת לי את הפילים מהמה.

צור שפי 12 בינואר 2016

כל העסק הזה היה שווה רק בשביל היציאה של זלאטן. ענק.

איציק 12 בינואר 2016

???
ולינק בבקשה

כסיפוביץ 12 בינואר 2016

"Zlatan Ibrahimovic: "Ronaldo is a lucky guy. He always gets first row tickets to see Messi win his awards."

איציק 12 בינואר 2016

:-)

אמוץ כהן-פז 12 בינואר 2016

ואחרי כל הטוב הזה יש עוד מי שמפקפק בכך שזלאטן הוא הגדול מכולם…

-גיסנו- 12 בינואר 2016

הבנאדם צריך לקבל טוק שואו כשהוא יפרוש

צור שפי 12 בינואר 2016

תודה כסיפוביץ. הייתי עסוק…

גיל 12 בינואר 2016

הבחירה הזו הופכת יותר ויותר לבחירה בין שחקני ברצלונה וריאל. האם יש לשחקן בקבוצה פחות טובה סיכוי סביר לזכות בבלון? זה כמו שהMVP בפוטבול כמעט תמיד ניתן לק"ב ורק לעיתים נדירות ממש ניתן לשחקן הגנה.

גיל 12 בינואר 2016

וסייבן עם זכייה חמישית באליפות. שווה ערך לדוב או שעדיין מוקדם לדון בנושא?

אודי 12 בינואר 2016

יותר גדול ממנו

גיל 12 בינואר 2016

אני לא חושב שהוא גדול ממנו, וגם צריך לזכור שהתקופות שונות כי בזמנו של הדוב לא היו משחקי אליפות, אבל הוא די קרוב ובסביבה כנראה הרבה יותר תחרותית מבעבר.

תום 12 בינואר 2016

ממש לא. גם לפיט קארול היה יכול להיות 5 אליפויות היום אם ל-USC בזמנו היה פלייאוף, וגם אם הם היו מקבלים "כבוד" מהסקרים כמו שאלבמה קיבלו ב-2011 ו-2012 (ו-2013 לפני שאוברן דפקו אותם).

גיל 12 בינואר 2016

מצד שני, הוא קארול יכל גם להפסיד כמה אליפויות אם היה צריך לשחק משחק אחד נוסף. הכבוד שניתן לאלאבמה די מוצדק לאור התוצאות לא?

תום 12 בינואר 2016

הבעיה היא שהמטרה של הסקרים, והיום הועדה של הפלייאוף, היא לשקף את המצב בזמן הנתון ולא איך שהם חושבים שיהיה בעתיד. אחרת איך אפשר להצדיק את הפארסה מלפני שנתיים, בה בדירוג הראשון אי פעם של הועדה היו 3 קבוצות מאותו דוויזיה ב-SEC כשיש עוד משחקים בינהם.

אזי 12 בינואר 2016

בלי להצמד למסי עצמו (כי כבר כמה שנים שאני לא רואה ליגה ספרדית), זה השינוי שכל כוכב חייב לעשות כדי להשאר בטופ.
לכל כוכב צריכים להיות שני שלבים בקריירה, השלב בו הוא הכוכב הבלתי מעורער והוא לא צריך אף אחד לידו והשלב בו הוא כבר ביסס את מעמדו (ולרוב הכושר מתחיל לרדת) והוא לומד להשתמש בכוכבים אחרים לצידו.

יהודה 12 בינואר 2016

מסי רץ במשחק 5 ק"מ
לא מגיע לא לו ולא לרונלדו
הסיבה שהם לא עוברים לליגה האנגלית כי בורנמות' תנצח אין משמעות לפרס הזהאותם או 1:0 לברצלונה/ריאל
ולכן אין משמעות לפרס הזה

חתול בשק 12 בינואר 2016

ולראיה הדומיננטיות של הקבוצות מאנגליה וסקוטלנד במפעלים האירופאים

דיזידין 12 בינואר 2016

עם נתון כזה, לא ברור למה המאמן משאיר את מסי בהרכב.
שישחק עונה בליגת המילואים, ישפר את הכושר הגופני, ואז נראה אם הוא מתאים לליגה הראשונה.

רומן 12 בינואר 2016

אגב, לכל מעריצי מסי, חאליד בולהארוז מוסר ד"ש, הוא אמר שמסי יכטל להפסיק להתחבא הוא לא ירביץ לו יותר.

-גיסנו- 12 בינואר 2016

בולהארוז הוא הצדק!

רומן 12 בינואר 2016

וואי אתה עף על עצמך בטח אה? מרגיש גאון בפנים

-גיסנו- 12 בינואר 2016

לפחות כמו שאתה עף על רוני לוי. יש לי קטע כזה עם טרולים שלא קשורים למציאות

ד"א גם יואב זיו עשה פעם אחת את המוות לסטיבן ג'רארד, ב 2007. כמו בולהארוז למסי בערך באותה שנה. מה בולהארוז ויואב זיו עשו מאז, ומה עשו ג'רארד ומסי

אמיתי 12 בינואר 2016

מה עשה גרארד מאז? החליק…יואב זיו לקח פי אין סוף אליפויות ממנו

-גיסנו- 12 בינואר 2016

בערך חודשיים אחרי אותה מכת כתף אימתנית ששיטחה את ג'רארד על הדשא בר"ג, הוא שיחק בגמר ליגת האלופות. יואב זיו לא.

ואני לתומי גם חשבתי שעצם המשחק בפרמייר ליג, ועוד בקבוצה שמאז אותה כתף סיימה פעמיים מקום שני, זה גדול בהרבה מכמה אליפויות ושער בברך בגמר הגביע בישראל

אהד 12 בינואר 2016

הנתונים של מסי מזמן הפסיקו להרשים אותי. הוא משחק בקבוצה היסטורית בעידן בו פער הכוחות הוא פשוט הזוי. זה לא שגראנדה או בטיס כל כך חלשות, זה פשוט שברסה ככ חזקה. לא מבין אנשים שרואים משחק של ברסה בלה ליגה, זה כמו לראות את משחק בין קבוצת בוגרים לנערים א'. בכל מקרה, הייתי שמח לראות אותו משחק ב"סתם" קבוצה, אחת כמו צלסי, אינטר או סיטי. סתם כדי לראות איך הוא יתפקד. בינתיים בארגנטינה הוא די בינוני.

דיזידין 12 בינואר 2016

1. אתה מבלבל סיבה ותוצאה: ברצלונה קבוצה היסטורית הרבה בזכות מסי.

1. לגולדן סטייט יש יחס נצחונות יותר טוב משל ברצלונה.
אז לראות משחק של הווריורס זה כמו לראות בוגרים נגד נערים?
והאם היית מעדיף שקרי ישחק בסתם קבוצה, כמן מילווקי או נהריה?

רומן 12 בינואר 2016

מה קשור פה כדורסל? זה בדיוק הבעיה, הכודרגל הולך בכיוון האמריקקי של האדרת הכוכבים, ומשחקי אגו אישיים. חבל

דיזידין 12 בינואר 2016

אוקיי, אני זורם איתך.
אגו זו המצאה אמריקאית, ובתקופה של ג׳ורג׳ בסט ופלה כולם היו שווים ולא היו כוכבים.

אהד 12 בינואר 2016

1. ברור שהוא עושה את הקבוצה להיסטורית. אבל זה לא שברסה התקשתה בלעדיו.
2א. העונה הסדירה בNBA זה SHOW. הנצחונות של הקבוצות לא באמת משנים. אז מיאמי הפסידה ואז ניצחה פעמיים. אז קליבלנד הובסה בפורטלנד ואז ניצחה 9 פעמים. לא מעניין. נדבר בפלייאוף. בליגה הספרדית אין פלייאוף ושם הנצחונות מול הסיקרס (אלצ'ה) והלייקרס (אלמריה) כן משנים.
2ב. בהתחלה הטיקי טאקה היה יפה לעין .היה כיף לראות. מחדש. העניין הוא שכבר עשר שנים יש פה שליטה של אותה קבוצה. האמן לי שאם במשך עשר שנים הווריורס ימשיכו כך, אני גם אפסיק לצפות בהם. עוד הבדל הוא שאצל ברסה השליטה תמשיך כי הם פשוט יקנו את הניימאר והסוארס הבא. זה כבר נהיה חסר תכלית.
3. הווריורס בלי קארי היא קבוצה טובה, אבל לא מועמדת ברורה לאליפות. בלעדיו אני הולך על הספרס, לברון, OKC, קליפרס, בולס ואפילו דאלאס. בלי מסי ברסה עדייו מועמדת מס' 1 לאליפות (אני לא מסכים, אבל נגיד שהיא תהיה שנייה אחרי ריאל). רוצה לומר שקארי הרבה יותר משמעותי לקבוצה שלו ממסי לברסה.
4. עוד הבדל בין הענפים הוא שבכדורגל, המשחק מתנהל 90% מהזמן בחצי המגרש אליו ברסה תוקפת. בכדורסל זה בערך 50% מהזמן בכל חצי מגרש. זה לא רק שזה יותר חד צדדי, זה גם נראה הרבה יותר חד צדדי.

אנדר 13 בינואר 2016

סעיף 3 צריך לעמוד במבחן ליגת האלופות ולא במבחן הליגה הספרדית ואז הטיעון שלך נופל

אהד 13 בינואר 2016

ממש לא נופל.. פשוט לריאל מדריד תוסיף גם את באירן וזהו. ועדיין אני אישית אהמר על ברסה נטולת מסי מולן.

אורן השני 13 בינואר 2016

אז מה. "שכחת" שבכדורסל שחקן אחד כמו קרי משפיע הרבה הרבה יותר מאשר בכדורגל, שם גם קשה יותר להבקיע וחהכריע משחקים (תנסה פעם, אפילו נגד בונקר תמידי.. ע"ע ריאל מדריד השנה), ועדיין אתה עורך השוואות.

חוץ מזה למה להשוות למישהו אחר בשביל לא להתלהב מהשני (ועוד בענף ספורט שונה כל כך), זה ענק וזה ענק

אהד 13 בינואר 2016

לא הבנתי אם התגובה כוונה אליי. בכל מקרה, לא אני זה שהשווה בין הענפים ואני מסכים שאין מה להשוות. זה מה שניסיתי להסביר.

עובר ושם 12 בינואר 2016

"כבר מההתחלה אפשר היה לזהות שיש בו משהו שונה", כתב צ'אבי, "לליאו, מעל הכל, היה את הכישרון שהכי קשה להשיג: הוא הבין את המשחק. הוא יכול היה למסור היטב, הוא יכול היה לעשות דריבל ולעבור כל אחד שהצבת מולו. הוא הותיר על הדשא גם את המגן הטוב ביותר. ציטוט של צ׳אבי. יש לי הרגשה שמבין קצת יותר ממך בכדורגל. ״צפוי לחלוטין ובלתי עציר" מקורי אבל רחוק מהאמת.

גיל 12 בינואר 2016

מה בדיוק הבאת שסותר את זה? מסי יכול להיות כזה טוב וגם צפוי לחלוטין.

עובר ושם 12 בינואר 2016

1.ידוע מראש, מובן מההתחלה. "הסוף צפוי." אם כך הגדרת המשחק של מסי היינו עוברים לערוץ אחר.

גיל 13 בינואר 2016

גם כשג'ורדן היה בשיאו הסוף היה ידוע וצפוי ואף אחד לא יכל להזיז את העיניים מהמסך. נראה לי שאתה מבלבל בין צפוי לבין שבלוני.

Comments closed