ההחלטה של קאר

האם הוא יורד מזה?

kerr

בשנה שעברה סטיב קאר קיבל החלטה סופר קשה וסופר מוצלחת. להחליף שיטה וחמישיה במהלך סדרת הגמר – והחזיר לעצמו את המומנטום והאליפות. ֿֿ

עכשיו יש לו עוד אחת מאד גדולה.

זה לא רק הפסד בית שני בשלושה משחקים, זו פעם ראשונה שהווריורס איבדו 15 נקודות יתרון באיזשהי שיא ארוך מאד. יש לו את הביתיות לאורך הפלייאוף עם עוד שני ניצחונות או ניצחון והפסד של סן אנטוניו (כלומר זה יכול לקרות במשחק בודד). אבל הקבוצה שלו זקוקה לקצת מנוחה. האם הוא בכלל מעסיק אותם עכשיו במשימה המאד גבולית של ארבעה ניצחונות?

בלאט לאן - אופיר גולדשטיין
שלושה עשר עמודים

175 Comments

אופיר 6 באפריל 2016

צפיתי ונדהמתי. הכסף שלי לא עליהם לתואר.

יואב דובינסקי 6 באפריל 2016

הם כבר תקופה לא משחקים טוב, גם קר אומר את זה. מול בוסטון הם לא היו חדים והסלטיקס שיחקו הגנה אדירה. מול מינסוטה הם פשוט היו גרועים.

אופיר 6 באפריל 2016

וגם צ'וקרים

קשקשן בקומקום 6 באפריל 2016

והנה ג"ס הופכים ללוזרים וסטף קרי לסתם אפס. בעוד 1,2,3… יאללה – קדימה!

אופיר 6 באפריל 2016

צפית במשחק? ראית איך הם נכנסו לשיתוק החל מ-75-60? משקולות על הרגליים זו לא קלישאה.

ניימן 6 באפריל 2016

צ'וקריות, וינריות או לוזריות זה לא ערך שנמדד במשחק אחד.

אלעד 6 באפריל 2016

זה לא שיתוק, זה קורה (ולא צריך לקרות) כשקבוצה עדיפה בהרבה בטוחה שהמשחק כבר מונח בכיס שלה, מפסיקה לשחק, ואח"כ לא מצליחה לצבור מומנטום מחדש כשהקבוצה ממול חוזרת למשחק.
ייאמר לזכותה של ג"ס, שלבד מההפסד לס"א, כל הפסדיה השנה היו מול קבוצות שהם לא יפגשו בפלייאוף (אולי פורטלנד בסיבוב שני). הם הפסידו בעיקר לקבוצות לוטרי, ואפשר בהחלט לזקוף את זה לחובת הנמנום שלהם, ואולי אפילו זלזול. זה אמנם חטא מצידם, אבל מול הקבוצות החזקות הם מגיעים הרבה יותר מפוקסים, וברוב המוחלט של המשחקים מסיימים עם ניצחון.

גיא זהר 6 באפריל 2016

כמו הפועל באר שבע

איציק 6 באפריל 2016

אין לי ספק שבאר-שבע היתה מנצחת את הנמושות ממינסוטה.

גיא זהר 6 באפריל 2016

מיניסוטה קבוצה עם הרבה פוטנציאל שבמשחק אחד יכולה לעשות צרות

איציק 6 באפריל 2016

אפילו לבאר-שבע?

החונק מז'לז'ניק 6 באפריל 2016

הילדים של מינסוטה יקרסו מול הפיזיות של אוגו, הובאן ו"מרכז השדה הכי אירופאי" בלבנט.

גמלייבה 6 באפריל 2016

הם לא יבינו מאיפה זה בא להם.

גיא זהר 6 באפריל 2016

אני בטוח שהאחוזים של מליקסון לשלוש טובים משל רוביו

איציק 6 באפריל 2016

איזה השפלה הבאת למליקסון!!!

גיא זהר 6 באפריל 2016

בתכלס גם מליקסון פחות פצוע מרוביו

southport 6 באפריל 2016

אולי באר שבע מנצחת אבל מה שבטוח שלא משנה מה מינסוטה לא תרד

אריאל גרייזס 6 באפריל 2016

הם נראים עייפים והמרדף אחרי השיא מתיש אותם, פיזית ומנטלית. זאת גם הארכה שביעית שהם משחקים העונה (לשם השוואה, הבולס ההם שיחקו בשתי הארכות בלבד). הדבר הכי טוב שיכול לקרות להם זה להפסיד לסן אנטוניו מחר ואז לנוח עד הסוף כי השיא מחוץ לתחום

יואב דובינסקי 6 באפריל 2016

תלוי אם פופ יעלה עם הנוער

עמי ג 6 באפריל 2016

גם לפטס הומלץ לנוח קצת בסוף העונה כדי להימנע מפציעות.
זה לא היה מוצלח כל כך

עמי ג 6 באפריל 2016

ובאותו עניין – כתבה נהדרת על הווריורס בוול סטריט ג'ורנל

http://www.wsj.com/articles/the-golden-state-warriors-have-revolutionized-basketball-1459956975

גיל שלי 6 באפריל 2016

הוא לא יכול לוותר על המשחק ביום חמישי, אם ינצחו את הספרס, אני מניח שההחלטה האמיתית תהיה לפני המשחק בסן אנטוניו. הוא כבר אמר שהוא רואה את המחיר, אבל לא נראה לי שיוותר עכשיו בלי מאבק

אריאל גרייזס 6 באפריל 2016

דרך אגב, קראתי שהמועמד המועדף על פיל ג'קסון בניקס ממשיך להיות קורט ראמביס. תוהה איזה שמועה יותר מצחיקה אותי – זאת או שיונייטד הולכים להשאיר את ואן חאל עוד עונה

דורפן 6 באפריל 2016

ההדלפה הזו היא נסיון מצחיק לייצר עכשיו שקט במירוץ המסויים שיש על המקום הרביעי. האמת היא שאני לא חושב שואן חאל רוצה להמשיך בתפקיד. הוא כמעט התחנן שיפטרו אותו.

אריאל גרייזס 6 באפריל 2016

האמת שזה בדיוק מה שחשבתי לעצמי – שזה מרגיש כמו פרק בסדרה כזאת שבה עובד יודע שהוא לא יקבל את הפיצויים אם הוא יתפטר אז הוא מאמלל את החיים של כולם במשרד כדי שיפטרו אותו (למי שראה את הפרק האחרון של סמוך על סול). בכל מקרה, זה משעשע. אם כי להמשיך עם קורט ראמביס משעשע לא פחות. אולי גם פיל ג'קסון מת שיפטרו אותו?

ניק 6 באפריל 2016

אחלה רפרנס לסול :)
אבל הוא כן הציע להתפטר, פעמיים לדעתי אפילו… בכל מקרה אם נשיג מקום 4, זה לא תהיה הפתעת העשור אם הוא ישאר.. למרות שבמקרה כזה אני אחשוש פה לחייהם של מספר אוהדים שעלולים לבצע חרקירי…

אריק 6 באפריל 2016

אחרי המסיבת עיתונאים עם האוהדים חיי בעבר, חשבתי שבבאה יגיד שגרארד היה הרבה יותר טוב מסקולס, ואחר כך שהמקום הכי טוב במנצ'סטר זה הרכבת ללונדון (שזה כמובן לפחות נכון). היה יכול להיות מאוד מצחיק.
מרדף אחרי שיא כזה הוא שטות גדולה, אם יעלה בתואר מה זה יעזור?
אבל אצל האמריקאים סטיטסטיקה זה כמו אוכל אצל האיטלקים. לך תבין.

אריאל גרייזס 6 באפריל 2016

נראה לי שאם לא יפטרו אותו, לא תהיה לו ברירה אלא לנקוט בנשק יום הדין. ללכלך על פרגי

אבו צ'יצ'ריטה 6 באפריל 2016

או שיקח מג'ימי מקגיל את החליפות הצבעוניות!

אריאל גרייזס 6 באפריל 2016

הוא לא יוריד את המים בשירותים אחרי מספר 2..

Trailblazer 6 באפריל 2016

אני דווקא בעד חמת חלילים

איתן 6 באפריל 2016

:)

איתן 6 באפריל 2016

הסמיילי לאריק על האנלוגיה בין הסטטיסטיקה לאוכל אצל האיטלקים

איציק 6 באפריל 2016

לדעתי התיעץ עם אוברדוביץ' ויוצר משבר מלאכותי.

אחד 6 באפריל 2016

לא הבנתי…ההחלטה היא האם לוותר על הביתיות בפלייאוף או לא?
כי את השיא הם כבר לא ישברו

SP 6 באפריל 2016

למה לא ישברו? ארבעה נצחונות מארבעה משחקים שנשארו ושוברים.

קלבדוס 6 באפריל 2016

יש שחקן בעולם שהיה מוותר על האפשרות לרשום את השיא ההיסטורי? ולא משנה מה אומרים על שיקגו ההיא, זה להיכנס לפנתיאון, וכנראה לעולם לא לצאת ממנו. מתי עוד יגיעו כל כך קרוב? אף פעם.
יילכו על השיא. 2 על ממפיס, וזה בהליכה, 1 על הספרז בבית, אפשרי. והאחד שם, בסן אנטוניו – עבור ההיסטוריה, וגם כדי למנוע היסטוריה ספרזית של בית בלי הפסדים.
אם אתה רוצה להיות מייקל ג'ורדן, אתה הולך על כל הישג אפשרי, לא?

אריאל גרייזס 6 באפריל 2016

מה זה בהליכה? הם הובילו היום ב-20 הפרש על פאקינג מינסוטה והפסידו. יש עליהם צלב גדול וכל קבוצה עושה את המקסימום מאמץ כדי למנוע מהם את השיא, אין פה שום משחק בהליכה

קלבדוס 6 באפריל 2016

ממפיס מפורקת לגמרי, בלי גאסול וקונלי ועוד שורה של שחקנים. פאקינג ג'ורדן פארמר כוכב עליון. זה יהיה נס אם היא לא תגלוש מחוץ לפלייאוף. אלה שני נצחונות קלים, אין קלים מהם. הגעת ל-71.
72, 73 זה נגד הקבוצה הזו מסן אנטוניו. נורא פשוט.

אריאל גרייזס 6 באפריל 2016

ממפיס המפורקת הזאת ניצחה את קליבלנד לפני שבועיים. זה NBA, הכל יכול לקרות

אסף 6 באפריל 2016

דווקא ממפיס, בניגוד לווריורס ולספארס, באמת צריכה את הניצחונות האלה בשביל להבטיח מקום טוב בפלייאוף. הם ילחמו בכל הכח, ויכול להיות, כמו שדורפן מציע, שדווקא גולדן סטייט תשלח מחליפים.

SP 6 באפריל 2016

ממפיס הבטיחו את הפלייאוף בניצחון על כל הקופה נגד שיקגו הזוועתית.
אנקדוטה קטנה, עכשיו שאייברסון נכנס להיכל (היה טיפטיפה גבולי- לדעת אחרים, לא לדעתי), רוז הולך להיות אמויפי עונה סדירה היחיד שלא יכנס להיכל. פציעות זה זבל.

אריאל גרייזס 6 באפריל 2016

אייברסון גבולי ויאו מינג בפנים? עולם דפוק

תוהה בדרכים 6 באפריל 2016

ליאו מינג לא מגיע לדעתי, אלא אם הקריטריון הרבה יותר רחב משאני מניח. זו נראית לי כניסה להיכל לא ממניעים מקצועיים טהורים.

אריאל גרייזס 6 באפריל 2016

ברור שליאו לא מגיע, אבל היכל התהילה של הכדורסל הוא בית זונות, כל מי שיודע לכדרר בערך נכנס. לכן זה שאייברסון כביכול גבולי היה זה ממש הזוי

תוהה בדרכים 6 באפריל 2016

זהו, השאלה היא אם זה בגלל שזה בית זונות או בגלל השוק הסיני. למשל, בראד דוהרטי נכנס להיכל התהילה?

אריאל גרייזס 6 באפריל 2016

לא, לא נבחר. אני מניח שזה שילוב של השניים. נראה לי גם שהקריטריון כניסה יורד כל הזמן.

תוהה בדרכים 6 באפריל 2016

הסתכלתי בדף ויקיפדיה שלהם וגם מרק אגוויר וגם ברד דוהרטי לא נכנסו. לא רואה איך ליאו מגיע ולהם לא. אז נכון שיש לו יותר הופעות אולסטאר, אבל זה בגלל הבית זונות שהיה בעמדת הסנטר בעידן שלו ולא יכולת עדיפה.

גיל שלי 6 באפריל 2016

זה לא בגלל הבית זונות, זה בגלל שהבוחרים הסינים הכניסו אותו לחמישיה כל פעם, על חשבון שחקנים טובים ממנו בהרבה

אריאל גרייזס 6 באפריל 2016

זה לא רק הבית זונות בעמדת הסנטר אלא גם מיליארד סינים שמצביעים לו. היו פעמים שהוא נכנס לאול סטאר בלי לשחק בכלל

תוהה בדרכים 6 באפריל 2016

גם אנדרו טוני לא נכנס. פשוט בדיחה להכניס את יאו.

אלון 6 באפריל 2016

לא שאני בעד יאו אבל אני חושב שהוא נכנס על קטגוריה בינלאומית כלשהי.

אנדר 6 באפריל 2016

איזו צרות עין

החונק מז'לז'ניק 6 באפריל 2016

"בית זונות" ו "השוק הסיני" זה הינו הך.

יואב דובינסקי 6 באפריל 2016

אני חושב שיאו לא התחרה בשאק אלא בטל ברודי, כטיקט על קידום הכדורסל בעולם. במובן הזה, הוא די הביא את הNBA לשוק הסיני. הוא היה ה-דמות להערצה באולימפיאדת בייג'ין. יש טיעון חזק לזכותו.

איציק 6 באפריל 2016

עד כמה שאני יודע, הכניסה היא לא רק על בסיס איכות כי אם גם לפי התרומה להתפתחות הכדורסל העולמי. מינג נתן דחיפה אדירה לכדורסל הסיני וכניסתו בראש ובראשונה עבור זה ולא כי היה נטופ שבטופ. להערכתי בוא לא היה פחות טוב מבראד דוהרטי ומגיע לו יותר להיות בהיכל.

תוהה בדרכים 6 באפריל 2016

אז אולי גם לשמעון מזרחי מגיע להיכנס על תרומה להתפתחות הכדורסל בלבנט?

לא חושב שיאו היה יותר טוב., הוא פשוט שיחק בתקופה ענייה מאד בסנטרים איכותיים. בוא נאמר שבאמצע שנות ה90 היו בוודאות חמישה סנטרים טובים ממנו, אולי שישה (אפשר להתווכח על מוטומבו). האמת היא שגם סבוניס הצעיר לפני פציעות היה עדיף עליו.

תוהה בדרכים 6 באפריל 2016

תקן אותי אם אני טועה, יאו מעולם לא עבר סיבוב פלייאוף.

Omer 6 באפריל 2016

עבר.

כמובן כשזה קרה בפלייאוף שממנו נעדר מגריידי בשל פציעה וכמובן שגם יאו עצמו גם נפצע בהמשך הפלייאוף מול הלייקרס.

האם מגיע לו להיות בהיכל התהילה? הוא די על הגבול. ישנם שחקנים טובים מיאו שנותרו בחוץ וישנם שחקנים פחות טובים ממנו שנכנסו.

אריאל גרייזס 6 באפריל 2016

איזה שחקנים פחות טובים ממנו נכנסו? הייתי אומר אולי ג'ו דומארס או דניס ג'ונסון, אבל שניהם גם לקחו אליפויות והיו חלק מקבוצות היסטוריות מה שנותן להם יתרון. אני מתקשה לחשוב על שחקן של 9 שנים בליגה, ממוצעים של פחות מ-20 נקודות למשחק, בלי אליפות, בלי MVP (למעשה, אפילו בלי הופעה אחת בחמישיה הראשונה של הליגה) שנכנס להיכל.

תוהה בדרכים 6 באפריל 2016

ג'ו דומארס ודניס ג'ונסון היו שחקנים הרבה יותר טובים ממנו.

אגב, שון קמפ גם לא נכנס והוא בשיאו היה עדיף בהרבה על יאו.

אריאל גרייזס 6 באפריל 2016

דומארס שחקן של 16 נקודות למשחק וארבעה וחצי אסיסטים, תמיד היה שחקן משלים – שחקן משלים מעולה – אבל אף פעם לא האלפא דוג ולא הוביל קבוצה. אפשר לומר שהוא ברמה של יאו פלוס מינוס. דניס ג'ונסון הוא אחד השחקנים הכי אנדרייטד אי פעם, גם אצלי כמובן הוא מדורג הרבה יותר גבוה מיאו אבל תמיד עמד לחובתו שהוא היה כינור רביעי-חמישי בהתקפה של הסלטיקס (ושוכחים את ההגנה המופלאה שלו) ומספרי הקריירה שלו יחסית לא מרשימים (14 נקודות וחמישה אסיסטים למשחק).
אבל זאת היתה רק דוגמא לשחקנים שאפשר לטעון שאולי הם פחות טובים מיאו אבל עדיין יש להם קרדנשלס להיכל בזכות האליפויות שלהם. כמו שאמרתי, אני מתקשה לראות שחקנים באמת יותר חלשים ממנו שנכנסו

תוהה בדרכים 6 באפריל 2016

ג'ו דומארס היה אחד משני השחקנים הטובים של אחת הקבוצות הטובות בהיסטוריה ואפילו הMVP של סדרת הגמר באחת מהאליפויות. וצריך לזכור שמעבר למספרים בהתקפה, הוא נחשב לאחד משחקני ההגנה הטובים אי פעם בעמדה שלו. יאו היה אחד משני השחקנים הטובים של קבוצה שלא עברה סיבוב פלייאוף.

דניס ג'ונסון היה גם הכוכב של קבוצה שזכתה באליפות.

גיל שלי 6 באפריל 2016

ג'ו דומרס היה שחקן הגנה לא פחות טוב מדניס ג'ונסון

אריאל גרייזס 6 באפריל 2016

אני לא חושב שדומארס היה השחקן השני בחשיבותו באותה קבוצה, למעשה למעט איזייה שהיה הדבק (ושיחק ברמה שקארי משחק עכשיו, דרך אגב) היתה שם חבורה מצוינת של שחקנים שידעו להביא את שלהם למגרש. אבל זה לא ממש משנה לנקודה שלי – אין שחקנים יותר גרועים מיאו בהיכל

אריק 6 באפריל 2016

גרייזס אתה משווה את יאו מינג לדומרס?
"לא חושב שאיאן ראש היה טוב מסקרטל" זה בערך הצהרה שוות ערך.

גיל 6 באפריל 2016

ביל בראדלי גרוע יותר ויש לא מעט מההיסטוריה. שוב, זה לא היכל של הנבא אלא של הכדורסל ומתייחסים אליו ככאלו שתרמו למשחק באספקטים שונים וככזה ליאו מגיע כנראה.

תוהה בדרכים 6 באפריל 2016

אז אנחנו חלוקים. אני חושב שבקבוצות האליפות הוא היה בבירור השחקן השני בטיבו: אגוויר עלה מהספסל וקלע פחות מדנטלי שהוא החליף, רודמן היה לפני השיא, למבייר היה למבייר. למעשה, הוא היה הרבה יותר קרוב לאייזאה מאשר פיפן היה קרוב לג'ורדן נניח.

תוהה בדרכים 6 באפריל 2016

אני רואה שגם קוין ג'ונסון ומרק פרייס לא בהיכל. כל כך הרבה שחקנים יותר טובים ממנו לא נכנסו. בלי ציניות, אני לא חושב שללא תמיכה מהבית ובעמדה אחרת, הוא היה שווה יותר משלוש הופעות באול-סטאר.

יריב 6 באפריל 2016

הקריטריונים להיכל לא ברורים, אבל יש לא מעט שחקנים שלא הגיעו ל500 משחקים ולא קלעו 20 נקודות למשחק בהיכל. יש 24 כאלו, אף אחד מהם לא זכה בMVP, אם כי חלקם באמת זכו באליפות. אני חושב שליאו מינג היתה הקריירה המרשימה ביותר בNBA מהרשימה הזו (אם כי חלקם, כמו סאבוניס, מרצ'ולוניס ופטרוביץ', עשו את השם שלהם מחוץ לNBA).

הרשימה:
http://bkref.com/tiny/khD8N

אדם 6 באפריל 2016

למה לפתוח קן צרעות?

אמיתי 6 באפריל 2016

+ מיליון לתוהה. דומארס היה שחקן נשמה ומגן בחסד. קשוח ואינטילגנט

תוהה בדרכים 6 באפריל 2016

אני שם את דומארס על אותה מדרגה עם מישהו כמו רג'י מילר, לא פחות, אולי אפילו קצת יותר. גרייזס כמובן זכאי לדעתו, אבל לא ברור למה הוא לקח אותו כדוגמה.

אנדר 6 באפריל 2016

דומארס היה אגדה באליפויות האלו, לא שווה ערך בכלל למינג. שחקן שהחשיבות שלו לאליפויות שם מישנית רק לשל אייזיה. יודעים מה? לא פחות. אייזיה של הבאד בויס היה אייזיה כי דומארס היה דומארס שהשאיר את הפרקט מרוח בזיעה שלו וגם לא היה בעל גינוני כוכבות. אגב, ג'ורדן אמר עליו שהוא אחד השומרים הגדולים שנתקל בהם

איציק 6 באפריל 2016

לשימעון מגיע להכנס על תרומה לכדורסל האירופאי. לתרומה ללבנט מגיע לשאול איזנברג להיכנס.

גיל 6 באפריל 2016

היכלי תהילה צריכים להיות מוזיאונים ולכלול שחקנים חשובים בתולדות המשחק גם אם לא היו הכי טובים. יאו הוא בהחלט דמות משמעותית בהיסטוריה של הנבא ובשיאו היה אחד משניים שלושה סנטרים הכי טובים בליגה. הפציעות גמרו אותו אבל הוא בטח לא השחקן הכי פחות טוב בהיכל ויש שם הרבה בחירות של לא שחקנים שהן תמוהות.

איציק 6 באפריל 2016

עזוב איברסון בהיכל התהילה, פילי ניצחה.

ניינר / ווריור 6 באפריל 2016

לא להאמין שהדחליל הסיני נכנס. ההתנחפות המגעילה לסינים נמשכת במלוא עוזה. לפחות אהוב נפשי AI נכנס במכה ראשונה ואני לא מבין איך אנשים עוד מטילים ספק בכך.

shadow 6 באפריל 2016

כמו שרשמתי לאופיר גולדשטיין, הולכות להיות הפתעות בפליאוף הזה ואני ממש לא סגור על זה שהם לוקחים.

אם הם יגיעו לגמר מול קליבלנד הם לוקחים בהליכה (בגלל לוזרון). אבל להגיע לגמר מהמערב יעלה להם בהרבה יזע ודמעות.

אלעד 6 באפריל 2016

"בגלל לוזרון". כאילו שאם קליבלנד מגיעה לגמר זה למרות לברון ולא בזכותו.

אוהד כדורסל 6 באפריל 2016

לקרוא ללברון "לוזרון" – ולהתכוון לזה, מדהים כמה שאנשים עיוורים.

shadow 6 באפריל 2016

כמו שאומרים הגמל לא רואה את הדבשת.

להסתכל על לברון האדם והשחקן ולא לראות איזה לוזר הוא זה עיוורון.

אתה לא יכול להיות לוזר אם אתה לא שחקן טוב. מה לא ברור? רגב פנאן (בלי להעליב) לא יכול להיות לוזר.

לוזרים הם בדיוק אלה, השחקנים הטובים (חלקם טובים מאוד) שעל הדרך גם מעלים ומרוממים אותם בתקשורת. בין אם ביחצנות ובין אם בצורה אוביקטיבית (יש דבר כזה?) וברגעי האמת עושים במכנסיים. זה בפן המקצועי.

בפאן האישי אני לא חושב שהיה אי פעם בתולדות המשחק דושבאג, לוזר כמו לברון.

אתם מוזמנים להביא דוגמאות הפוכות כדי להראות שאני טועה

shadow 6 באפריל 2016

רק לשם הדוגמא.

קרל מלון היה חתיכת לוזר, אבל הוא לא היה טוב כמו לברון.

אנדר 6 באפריל 2016

הסבר מעולה.
צריך להשוות את הדיבור עליו בשנים הראשונות של הקריירה ואת תחילת שנות הסיכום של הקריירה שלו כאלפא דוג כדי להבין עד כמה הוא לוזר.

כמבן, סידרת גמר גדולה העונה…

תוהה בדרכים 6 באפריל 2016

התחושה שלי היא שהוא חייב לוותר. הווריירס בירידה כבר תקופה והמרדף אחרי השיא לוקחם מהם המון, גם פיזית וגם מנטלית. אפשר להבין את הרצון שלהם לשבור את השיא ולהיכנס להיסטוריה, אבל אחרי ההפסד היום זה כבר לא שווה ביחס של עלות-תועלת.
אם הם היו משחקים במזרח אז מילא, אבל במערב אשכרה צריך לעבור כמה קבוצות כדורסל בשביל להגיע לגמר.

אגב, זה קצת דיון אופטופיקי, אבל אני לא בטוח שהשיא הוא כזה קריטי בתפיסה שלהם בהיסטוריה. רוב האנשים לא מחשיבים את הקבוצה ההיא של הבולס הכי טובה בהיסטוריה, אני (הקטן) לא מחשיב אותה אפילו לקבוצה הכי טובה של הבולס..ברור שזה יהיה הישג היסטורי אבל הוא לא יהיה שווה כלום בלי אליפות.

אריאל גרייזס 6 באפריל 2016

לצערי, מרבית האנשים דווקא חושבים שהבולס ההם הם הגדולים בהיסטוריה בגלל השיא הזה (אני חולק איתך את אותה דעה).
ועכשיו תגיד לי – מה לעזאזל אתלטיקו מתלוננים על המשחק אתמול? למישהו יש ספק שהעבירה של טורס היא של אדום?

תוהה בדרכים 6 באפריל 2016

לדעתי רוב האנשים מחשיבים את הקבוצה של הסלטיקס מ86 לטובה בהיסטוריה (ניצחה "רק" 67 משחקים). צריך לזכור שהם השיגו את ההישג בליגה של 23 קבוצות ולא 30 (או 29?) כמו הבולס .
בעיני הקבוצה הכי טובה של הבולס הייתה בעונה הסדרה של 91/2 וקבוצת הפלייאוף הכי טובה שלה בעונת האליפות הראשונה.

לגבי המשחק אתמול, אני לא רוצה לאףטפק לחלוטין נושא שיגיע ל100 תגובות..

no propaganda 6 באפריל 2016

האדום נתון לפרשנות אבל ודאי לא משהו להתלונן עליו. אני לא חושב שיש מישהו שיטען שהייתה טעות אבל שופט אחר היה יכול לוותר על הצהוב השני כאן.

ניק 6 באפריל 2016

אי אפשר לטעון שיש טעות בקונספט של פאול, שכמובן היה . אבל צהוב שני? נו באמת.
בוסקס כהרגלו יודע לגרום להרחקה של שחקנים לא פחות טוב משהוא יודע להרחיק כדורים.
דקה אחר כך אגב הוא עשה עבירה כמעט זהה ולא קיבל צהוב. והבנתי שגם לסוארז הגיע לעוף (לא ראיתי את המקרה הזה).

אריק 6 באפריל 2016

לא הגיע לסוארז לעוף. קיבל צהוב. הלאה.

ניק 6 באפריל 2016

לא מדבר על המקרה שהוא קיבל צהוב במחצית השנייה. שם באמת לא היה אדום . היה עוד מקרה במחצית הראשונה.

אריק 6 באפריל 2016

כן, ראיתי עכשיו אכן אדום. ידע איזה מדים ללבוש…

no propaganda 6 באפריל 2016

זו עבירה שיכולה להיות שווה צהוב, זה לא צהוב ודאי אבל בהחלט עבירה עם סיכוי סביר לצהוב.
בוסקטס, דני אלבז ופפה הם פרובוקטורים מהמדרגה הראשונה, אבל זה לא חדש.

אנדר 6 באפריל 2016

פגע בלי כדור מאחור אני לא מבין למה שלא יקבל צהוב? שום הסבר הגיוני חוץ מ'לא מגיע'. סארז אכן היה צריך לעוף אבל השופט לא ראה את המקרה (שהיה די רחוק על קו הקרן)

גל ד 6 באפריל 2016

אני רוצה הסבר אחת ולתמיד לנושא הזה של צהוב שני. הקונצנזוס נראה לי הוא שצריך להתייחס לצהוב שני כאל משהו שבין אדום לצהוב, אבל קראתי את החוקה ושם מתייחסים לצהוב כאל אזהרה.

המשמעות של אזהרה נראית לי ברורה אני לא מוציא אותך עכשיו, אבל להבא תיזהר כי בפעם הבאה אני איאלץ להרחיק אותך.

אני לא מבין את ההיגיון של "אני מוציא לך צהוב כדי לתת לך יד חופשית לעשות עבירות נוספות של צהוב בלי לקבל כרטיס." מבחינתי על עבירה שעבורה מגיע צהוב, נותנים כרטיס צהוב, בלי קשר למה שכבר רשום בפנקס. ואם לשחקן כבר יש צהוב, זב"שו. הוא קיבל אזהרה.

חובצי 6 באפריל 2016

אם כבר העלית את הפרשנות הזו, ואני מסכים איתך לחלוטין, למה על שוערים שמבזבזים זמן החל מהדקה ה-70 נותנים רק כרטיס צהוב אחד וגם לאחר שהם ממשיכים לבזבז זמן השופט לא טורח להרחיק אותם?

האם אי-פעם שוער הורחק על בזבוז זמן?

shadow 6 באפריל 2016

זה בגלל שכדורגל זה משחק לטמבלים ומושחתתים.

כל המשחק הזה בנוי בשביל שיהיה אפשר להמר עליו בכל מני צורות.

אני מדבר על הכדורגל בעידן המודרני.

אריק 6 באפריל 2016

זה לא צהוב שני בספר שלי. למרות שכמובן שטורס מטומטם.
אתלטיקו עברו על חוקי הפורמט של אופא ולכן השופט חיפש הזדמנות וטורס הטיפש (יותר מדי שנים בעיר ההיא) נתן לו אחת.

תוהה בדרכים 6 באפריל 2016

אדום מיליון אחוז.

לא הבנתי דבר אחד. אם אופ"א רוצים לעזור לברצלונה, למה הם מסדרים להם מראש הגרלות כל כך קשות שמחייבות אותם לאמצעים קיצוניים? לא עדיף פשוט לתת להם פס לחצי גמר כמו שקורה תמיד עם באיירן וריאל?

אלו הקבוצות שברצלונה פגשה בדרך לחצי הגמר בשלוש העונות האחרונות: אתלטיקו פעמיים, סיטי פעמיים, פאריז וארסנל. אלו הקבוצות שריאל פגשה: שאלקה פעמיים, אתלטיקו, רומא, וולספבורג ודורטמונד (פצועה ומרוטה). אלו הקבוצות שבאיירן פגשה: יובה, ארסנל, בנפיקה, פורטו, שחטאר ויונייטד של מויס.

ההגרלה השנייה הכי קשה של באיירן (ארסנל) היא ההגרלה הכי קלה שברצלונה קבלה. אם הם רוצים לעזור, הם עושים עבודה רעה מאד.

shadow 6 באפריל 2016

נראה לי שהרבה יותר קשה לסדר הגרלה מאשר לסדר את השופט.

תוהה בדרכים 6 באפריל 2016

ממש לא. הגרלה זה הרבה יותר פשוט והרבה פחות מחשיד: טעות שיפוט אתה רואה בטלוויזיה, סידור הגרלה לא.

shadow 6 באפריל 2016

ומה בדיוק עושים עם טעות השיפוט? מה זה עוזר לך שאתה יכול לראות את זה בטלויזיה? יש עירעור? משנים משהו?

בוא תסביר לי איך בדיוק מסדרים הגרלה שמשודרת בשידור ישיר?

כי להסביר לך, איך שופט יכול להשפיע על המשחק בלי שיקרה לו כלום, אני לא צריך.

אנדר 6 באפריל 2016

תוהה הוא לא היחיד שרומז על סידור הגרלות של פיפ"א. גם אחד, לואיס אנריקה, עשה את זה בהגרלה האחרונה.

ניק 6 באפריל 2016

לא אדום מאה אחוז.
ברור שאין איזשהיא קונספירציה מערכתית שבה יושבים בחדר סגור כמה אנשים וכמה שופטים ואומרים שברסה תהיה אלופת אירופה.
שנה שעברה למשל לא הייתה ולא רבע החלטה שנוייה במחלוקת לטובת ברסה.
אבל אם זאת, עדיין – נגד ברסה יותר קל לתת אדום או פנדל מאשר נגד קבוצות אחרות. עובדה שעל עבירה זהה דקה אחרי לא קיבלו אפילו צהוב.
אין לי כוח לבדוק את זה באופן מדוייק אבל אני חושב שבערך ב80% מה20 משחקים האחרונים של ברסה הם קיבלו פנדל או שהיריבה קיבלה אדום.

תוהה בדרכים 6 באפריל 2016

מקבלים אדומים כי היריבות מכסחות אותם כטקטיקה. בקלאסיקו האחרון ראמוס היה כבר צריך להיות מורחק בחצי הראשון אחרי הפאול על מסי ואף אחד לא מזכיר את זה.

אתלטיקו יכולים להאשים רק עצמם. וזה קורה להם באופן קבוע בשנים האחרונות: הם הקבוצה שעומדת הכי טוב על המגרש באירופה מבחינה טקטית, אבל השחקנים מאבדים הראש, פעם אחר פעם, בלי סיבה.
זה קרה להם בליגה מול ברצלונה העונה, מול ריאל ולברקוזן באלופות בעונה שעברה, מול ברצלונה בגביע (וזה עוד שהשופט סלח לטוראן על זריקת הנעל) ובמשחקים נוספים.
וזה קורה להם במצבים לא מסוכנים לשער, לשחקנים מנוסים והרבה פעמים שהם נמצאים במצב טוב מבחינה מקצועית.

סימאונה מחמם אותם בחדר ההלבשה ולפעמים זה פועל לרעתם.

אריאל גרייזס 6 באפריל 2016

מזכיר לי את הבכי של ריאל בתקופת מוריניו על האדומים. אותה טקטיקה, אותם אדומים ואותן יללות על השופטים. זה בדיוק המשמעות של יתרון ביתיות, שדברים גבוליים (לטעמי לא היה גבולי, אבל שיהיה) הולכים עם הקבוצה הביתית

תוהה בדרכים 6 באפריל 2016

ככה מייצרים נרטיב, אם כי צריך לציין שסימאונה עצמו לא בוכה בתקשורת בכלל (אני מנח שבפנים הוא בטוח שדופקים אותו).

מוריניו זכה פעמיים בליגת האלופות, בגלל טעויות שיפוט ואף אחד לא מדבר על זה כ זה לא נרטיב שמישהו דחף.

תוהה בדרכים 6 באפריל 2016

הנה דוגמא לטעות שאף אחד לא מדבר עליה: יד ברורה של מאייקון מול באיירן ב2010 במצב של 0-0:

https://www.youtube.com/watch?v=5emAtbucPt4

אריק 6 באפריל 2016

זה שהביא את פורטו ואינטר למצב שגול מנבדל מול ברסה או פסילת גול חוקי של סקולס יאפשרו זכייה זה השג מדהים. תמיד אפשר למצוא טעויות בדרך לא היה שום דבר עקבי בטעויות לטובתו.

תוהה בדרכים 6 באפריל 2016

אתה שוכח גם גול חוקי שפסלו לברצלונה, את היד של מאייקון שהבאתי, את המפגש מול לה קורוניה שהוא עבר בגלל שיפוט. הכול ענין של נרטיב. מוריניו מצוין בלצייר נרטיב שמתאים לו ולהשליט אותו על השיח.

אריק 6 באפריל 2016

אני לא באמת חושב ששופטים מקבלים הנחיה כזאת. מניח שברב המגרשים של הגדולות היה מקבל אולי צהוב שני. אבל רבאק לא הגיע לו צהוב. לא פאול גס, סתם מגושמות אפילו שכבוד השופט, שעשרות אלפי צופים במאצטדיון ומאות מיליונים ברחבי העולם, התרכזו כדי לחזות בו עושה את הקסם שלו, הזהיר אותו וכבודו נפגע אפילו שזאת ברסה והיא בפיגור, לא אדום.

no propaganda 6 באפריל 2016

אני לא בטוח למה אריק ספציפית התכוון. אבל בהנחה שיש פורמט של אופא לברצלונה אין יתרון בו על ריאל ובאיירן.
העובדה שהקבוצות האלה לא פגשו אחת את השניה ברבע הגמר כבר המון זמן וזה כשב5 השנים האחרונות כל ה3 משחקות שם.
וגם לפני זה 2 לפחות היו שם.

אדם 6 באפריל 2016

רק בשקט, שלא ישמעו… הליגה הזו יותר מכורה מליגת הכדורסל בישראל.

למישהו פה יש ספק שאם ברצלונה מובילה טורס לא מקבל צהוב שני?

אריק 6 באפריל 2016

חוקי הפורמט לא מאפשרים לך להוביל על ברסה בקאמפ נואו זה אסור.זאת עבירה על חוקי הפורמט וכמו ון פרסי בזמנו שאני בטוח שגם את זה אוהדי ברסה הצדיקו, אתלטיקו נענשו.

תוהה בדרכים 6 באפריל 2016

מצחיק, כי אתה שוכח שהסיבה היחידה שארסנל הייתה בכלל בתמונת העלייה היא פסילת שער של מאה אחוז של מסי במצב 1-0 לברצלונה באמירויות. זיכרון סלקטיבי בנוגע להחלטות שיפוט, בהתאם להעדפה אישית, הוא מהידועים. מאד עוזי דן מצדך.

וזה כבר מגיע לשלב שכועסים על החלטות מוצדקות. וזה בעיקר תמוה שזה מגיע מאוהד יונייטד, קבוצה שהואשמה במשך שנים בכך שהיא מקבלת הטבות משופטים. כנראה שברגע אתה נכנס לעמדת האנדרדוג, זה הופך לתגובה פבלובית. זה במידה רבה מחמאה אדירה לברצלונה שאפילו אוהדים של קבוצות כמו ריאל ויונייטד נכנסים מולה לעמדת המקופחים.

אריק 6 באפריל 2016

ריאל לא מקופחת מול ברסה. גם באיירן לא. אחרות בודאי שכן. לא הבנתי אם אתה מצדיק את ההרחקה של ון פרסי, אגב. יש לך ספק שהורחק בגלל הסיטואציה?
אני חשבתי למשל בגמר נגד צ'לסי שהשופט הולך עם יונייטד, בדברים קטנים, וזה עצבן אותי. אפשר להיות ביקורתי גם כשזאת הקבוצה שלך.

בני 6 באפריל 2016

מה זה השטויות האלו. לפני שנת 2013 באיירן לא עניינה אף אחד

no propaganda 6 באפריל 2016

ברור רק הייתה בגמר של 2012 ובגמר של 2010, סתם קבוצה

בני 6 באפריל 2016

נכון, באיירן 2010 פאר היצירה שצריכה שיסדרו לה הגרלות. עלתה לגמר בהברקות של רובן בדקה ה90 מול פיורנטינה קאמבק הזוי מול מנצ'סטר יונייטד בינונית ונצחון על ליון. זה היה בדיוק אותה באיירן שנמעכה מול ברצלונה ברבע הגמר בשנה לפני (רגע, אז הם לא היו שווים כלום, למה נעצרנו שם) בתוספת רובן. זה היתה קבוצה נחמדה שהצליחה להגיע לגמר כמו רבות לפניה. אף אחד לא חשב על באיירן 2012 (כשהם מפגרים בטבלה מאחורי דורטמונד בפער דו ספרתי) שהם משהו מיוחד כדי שיסדרו להם הגרלות. לא כשהם עברו את באזל אחרי הפסד במשחק הראשון ולא כשהם עברו את הקבוצה הקיקיונית ברבע הגמר. תפסיק לשכתב את ההסטוריה. באיירן נחשבת לקבוצה שלאוופ" יהיה אינטרס לסדר לה הגרלות רק אחרי ההופעה הדומיננטית של 2013 מה שאומר- בס"ה 3 פעמים.

no propaganda 6 באפריל 2016

1. אינטרס לסדר הגרלות, לאו דווקא נובע מטיבה של הקבוצה. ריאל מדריד היא לדעתי הדוגמא הכי טובה לזה.
2. במשחק מול פיורנטינה קלוזה הבקיע גול מנבדל של קילומטר במשחק הראשון בדקה ה90, הגול של רובן ממש לא היה בדקה ה90.
3. אם לא שמת לב אז ב2009 המאמן של באיירן היה קלינסמן שזה לא רחוק מלאמר שאני הייתי המאמן שלה אז השינוי מ2009 משמעותי, יותר מכך זו הייתה העונה הראשונה של מולר ובאדשטובר בהרכב והעונה הראשונה של שוויני בתפקיד הנכון וגם כמו שציינת רובן הגיע. בקיצור זו לא הייתה אותה הקבוצה של 2009.
4. ב2012 לאנשים שרואים דברים מחוץ לברצלונה היה ברור שבאיירן מועמדת חזקה לזכות, הם לא זכו כי הם הצליחו לחטוף גול בדקה ה88, להחמיץ פנדל בהארכה(לצד עוד המון החמצות) ולהפסיד בפנדלים אחרי שצ'לסי החמיצו ראשונים. דורטמנד הייתה קבוצה אדירה ולכן זכתה באליפות ולראייה בעונה הבאה הם הגיעו לגמר ליגת האלופות כולל ניצחון על ריאל.

בני 6 באפריל 2016

1. אם אינטרס לסדר הגרלות לא נובע מטיבה של קבוצה למה ב2009 כן היה משחק בין ברצלונה לבאיירן מינכן? למה ב2010 היה מפגש בין מנצ'סטר לבאיירן למרות שהמעמד שלהם גבוה ומנצ'סטר נחשבה (ואכן היתה יותר טובה) יותר טובה מבאיירן? זה תקף רק לברצלונה?
2. ציון טעויות השיפוט לא רלוונטי, באיירן לא היתה טובה יותר מפיורנטינה באותו מפגש והיא עברה אותה על שערי חוץ.
3. העובדה שבאיירן 2009 היתה פחות טובה מ2010 לא נותנת עדיין שום הגיון שינסו לקדם את באיירן שהיתה קבוצה לא יותר טובה מארסנל איזשהו כרטיס לרבע גמר. שום תירוץ לא יהפוך את הקמפיין ב2010 ליותר ממה שהוא היה, קמפיין סביר ורחוק להיות מרשים. זה לא גרם לבאיירן להיות במעמד גבוה יותר מיונייטד או מצ'לסי בשנה אחר כך.
4. ברור שבאיירן ב2012 היתה מועמדת חזקה לזכות, כמו בכל שנה ארבעת או חמשת הקבוצות הטובות באירופה באותה שנה מועמדות לזכות. ובאיירן היתה אחת מהם. דורטמונד היתה אולי קבוצה נהדרת, אבל כשאתה אפילו לא מנהל מאבק אליפות איתה, זה לא גורם לאף אחד דגדוג באצבעות מלהגריל אותה מול ברצלונה או ריאל, פחות ממה שגרם הדגדוג בלהגריל את יונייטד מול צ'לסי בשנה קודם, או את ארסנל מול ברצלונה בשנה לפני כן. בקיצור הנסיון הזה להפוך מאמבה סופרנובה הוא לא פחות ממגוחך. היו הגרלות של קבוצות חזקות בשמינית ורבע הגמר, לא מעט. רק שבמקרה זה לא יצא עם ריאל בארסה ובאיירן

no propaganda 6 באפריל 2016

1. אתה צודק שאינטרסים אחרים הם מחות לתחום הדיון הזה.
2. סה"כ הצבעתי על מספר טעויות בתגובה שלך, זה לא קשור לדיון.
3.גמר הוא לעולם לא קמפיין סביר אלא טוב מאוד לכל הפחות. אתה צודק בזה שבאיירן עדיין לא היו אז בסטטוס של היום.
4. ריאל כמעט באף אחת מהשנים האחרונות לא נלחמה על האליפות, זה לא מפריע לאף אחד לחשוב שהיא קבוצת על. בלי קשר הסיכוי שכל ה3 לא נפגשו אחת עם השניה 5 שנים ברציפות ברבע הגמר הוא מאוד נמוך בלי קשר לסידורי הגרלות, שז גם אם ב2012 זה היה מקרי, קשה לא לחשוד בסך הכולל

ניינר / ווריור 6 באפריל 2016

הווריורס מזייפים כבר מספר שבועות ולא מפתיע אותי ההפסד הזה. מבחינתי לעזאזל עם השיא של הבולס, תן לשחקנים לנוח כי הם נראים גמורים.

גיל 6 באפריל 2016

מאז ההפסד לסן אנטוניו הם לא משחקים טוב וקבוצות פתאום למדו שהם לא בלתי עצירים. כמו שאמרתי כל השנה, צריך לחכות עם כל הכתרים ונראה אותם מתמודדים עם קיר. הספסל שלהם גם די מאכזב לאחרונה.

בצורה אירונית, זה יותר תלוי בפופוביץ' לדעתי מהם. אם פופוביץ' יחליט לשחק בכל הכוח בשני המשחקים נגדם אז סביר שלא יגיעו לשיא, אם לא, יש להם סיכוי מצוין.

S&M 6 באפריל 2016

אמרתי בתחילת העונה שהם הגיעו לשיא מוקדם מדי. לצערי, באמת לצערי, צדקתי. כי בשיא הם שירה. תענוג צרוף.
ההחלטה צריכה להיות קרה ואכזרית – מנוחה *מוחלטת* לשחקנים שצריכים כזו, ובניית תוכנית להביא את הקבוצה לשיא לפלייאוף.

אחרת, קליבלנד אלופה. :(

yaron 6 באפריל 2016

ההחלטה אם לוותר על השיא או לא היא טעות מראש…
לא היתה צריכה להיות התעסקות בשיא נקודה!
שיילמדו מפופוביץ, המטרה היחידה היא אליפות! כל השאר בונוסים שאם קורים תוך כדי אפשא להוסיף לאלבום

גילי פלג 6 באפריל 2016

שתי הקבוצות הטובות בעולם- בארסה והווריורס, שתיהן רמסו כל מה שזז בדרך לשיאים חדשים, שתיהן נכנסות ליישורת האחרונה עם מחסור חמור בחמצן, שתיהן משתוקקות לעשות "ריפיט", שתיהן עם השחקן הטוב בעולם שמעט מתקשה לאחרונה, לשתיהן אופוזיציה אכזרית שמאמינה יותר מיום ליום, שתיהן מהללות האחת את רעותה, יש למה לחכות!

פאקו 6 באפריל 2016

רק מזל שדל קרי לא מתעסק עם חברות בפנמה.

גיל 6 באפריל 2016

ואגב, ג'ורדן ופיפן וכל הגדולים בשנות ה80 וה90 לא נחו בכלל ונתנו הכל כל משחק. זה רק מראה את ההבדל של השיא (אם יהיה) של הווריורס, לעבר. גם אם קבוצות לא ישחקו בהרכב הכי חזק במשחקים האחרונים קצת מעמעם על השיא.

אריאל גרייזס 6 באפריל 2016

זהו, התחלנו לשים כוכביות?

גיל 6 באפריל 2016

לא כוכבית אלא להבין בהקשר הנכון. המדד הזה לגדולה פשוט מבטא דברים שונים בתקופות שונות. אני דווקא רוצה שפופוביץ' ישחק חזק בשני המשחקים הנותרים נגדם.

7even 6 באפריל 2016

למרות שאני חושב שהשיא הזה מטופש, עוד 10 שנים אף אחד לא יגיד – ממפיס שיחקו בלי הכוכבים.
אף אחד גם לא יזכור את זה. ייזכרו מספר.

גיל 6 באפריל 2016

לא נכון. עובדה שזוכרים שג'ורדן שיחק כל המשחקים והם שיחקו בשיא הכוח נגד קבוצות שהיו בשיא הכוח. זה גם לא ממש משנה לדעתי כי מה שיקבע את המקום שלהם בהיסטוריה יהיה הפלייאוף. גם עם 71 או 72 ניצחונות ופלייאוף דומיננטי הם יהיו ברשימה של הכי גדולים.

SP 6 באפריל 2016

לא ממש הבנתי איך אתה יכול לכתוב שעובדה שזוכרים? אני מחשיב את עצמי כחובב אן בי איי וראיתי את העונה הזאת של הבולס (והייתי בעדם). בהחלט לא זוכר כמה חזק שיחקו מולם ואם ישבו הכוכבים או לא.
גולדן יכולים לעשות דבר אחד בלבד וזה לשחק נגד היריבות שמולן. ואם ישברו את השיא יפה (בלי שום אם או ו או כל דבר ליד) ואם לא זו עדין עונה היסטורית.

גיל 6 באפריל 2016

אתה לא, אבל אחרים כן. הזכירו את זה לא מעט בהשוואות לשיקגו, במיוחד כשעכשיו מתחילים לתת מנוחה לשחקנים. ככה היה מקובל לשחק אז. לא היו שיקולים של מנוחות ולא היה חשוב מי היריב. שחקנים נתנו הכל וג'ורדן ופיפן היו ידועים בזה. נדמה לי שפעם חשבו לתת להם מנוחה והם ביטלו את זה מיידית כי אנשים קונים כרטיסים לראות אותם.

והעונה של גולדן סטייט וקארי היסטוריים בלי קשר לאם ישיגו את השיא או לא אבל כן יש חשיבות להקשר ולדברים שהשתנו עם הזמן כשמשווים קבוצות.

SP 6 באפריל 2016

אני עדין לא מבין למה אתה מציין את עניין חוסר המנוחה של ג'ורדן ופיפן ושות', גם בגולדן לא נחים.
מעבר לזה בוא נגיד שהספרס יתנו לשחקנים לנוח באחד המשחקים איך זה יעמעם את השיא?
לא זכור לי שקבוצות נתנו לכוכבים שלהן לנוח נגד גודלן באיזשהו משחק, יותר מזה כולן משחקות במוטיבציה שיא נגד גולדן ולראיה המשחקים האחרונים שלהם.
ובלי קשר לדעתי בהנחה שהשיא ישבר הם בטוח לא הקבוצה הכי גדולה אי פעם וגם לא במקום השני והשלישי לכן לא חושב שמה שאמרת רלוונטי כדי להשוות בין הקבוצות.

גיל 6 באפריל 2016

הנקודה לגבי ג'ורדן הייתה להראות שזה בכלל לא היה על הפרק לתת להם לנוח כמו שמציעים עכשיו לקארי ואחרים. הם שיחקו חזק עד הסוף ולא היו מותשים. אחרים ששיחקו מולם גם לא נחו ולכן רמת היריבות היחסיות הייתה קצת יותר חזקה אם באמת יריבות ינוחו מול גולדן סטייט במשחקים הקרובים.

אני חושב שאם ישברו את השיא ויזכו באליפות הם יהפכו מיידית לאחת הקבוצות הכי טובות אי פעם. מה לעשות, הסטטיסטיקות הללו משפיעות אבל יותר מזה גם רמת המשחק.

SP 6 באפריל 2016

בזה שרמת השחק משפיעה יותר אנחנו מסכימים, למרות שקשה קצת להשוות רמות משחק בהבדלי דורות, חוקים שחקנים.
והמנוחה לקרי או לכל שחקן אחר היא כמו שאתה ציינת כבר בעבר זה כדי למנוע פציעות יותר מהכל.

karim the dream 6 באפריל 2016

אני חושב שהוא לא יירד מזה, ואני בכלל לא מבין על מה הדאגה בנוגע לעייפות. לא משנה את מי ייפגשו בסיבוב הראשון, אם זה יוסטון דאלאס או ויוטה הם יעברו בסוויפ או חמישה משחקים. תהיה להם את כל המנוחה שבעולם לפני הקליפרס שיהיו תלויים מאוד בבלייק גריפין שרק חזר מפציעה ארוכה עכשיו ונראה חלוד מאוד, בעוד שסאן אנטוניו ואוקלוהומה הולכות להילחם אחת בשנייה בסדרה שמבחינת כישרון שווה בקלות גמר NBA.

אני חושב שהיא בארסה עכשיו. כל מה שהם זקוקים היא קריאת השכמה שהם יכולים להפסיד, וזה מה שקרה לשניהם.

בעניין אחר, ויכול להיות שאני מעט משוחד נגד בארסה, אבל מישהו יכול לדמיין את השופט מוציא אדום נגד שחקן בארסה במצב כזה, או לחלופין מוציא אדום במצב של שוויון? אני משתדל שלא לבקר החלטות כי אני תמיד אומר ששופטים עושים טעויות וזה קורה, אין מה לעשות, אבל קשה לי להתנער מהמחשבה הזו..

גיל 6 באפריל 2016

עייפות יכולה להוביל לפציעות כי פחות מרוכזים והעניין הוא עייפות מנטלית לא פחות מפיסית. כל המאמץ הזה מייבש אותם ובפלייאוף אין אפשרות לנוח. יש להם יתרון על כל קבוצה בסיבוב הראשון אבל כבר ראינו איך מומנטום משפיע כשהם בעצמם הדיחו את דאלאס שהיו מדורגים ראשונים.

karim the dream 6 באפריל 2016

דווקא מנטאלית אני חושב שהם חזקים מכל קבוצה אחרת, לראייה השיא שלהם שנשבר עם רצף של משחקים שהם הם הובילו ב15 לפחות ולא הפסידו. אם באמת מאמין שעם שיקאגו עם ג'ורדן אחרי השיא (אני יודע שהוא היה הטוב בליגה, אבל הוא לא היה גו'רדן של תחילת שנות ה90 שאז היה פשוט ליגה מעל כולם, כולל מג'יק) עשתה את זה, אז אין סיבה שקארי וגולדן סטייט לא יעשו את זה.
תחשוב גם שלא רק שליגה אז הייתה יותר פיזית, אלא גם השחקנים לא קיבלו אותה מנוחה. ג'ורדן שיחק 38 דקות למשחק לעונה שלמה פלוס פלייאוף, פיפן 37… לדעתי המירוץ ל73 ניצחונות אינו מהווה שום תירוץ לכך שהם יהיו מותשים יתר על המידה בפליאוף.

7even 6 באפריל 2016

בחיי שאני לא מבין את הרדיפה אחרי השיא המטופש הזה. רק שיגעון המספרים של האמריקאים יכול לגרום לכך שידברו על זה כ"כ הרבה.

נו ואם היו מסיימים עם 3-79 ולא זוכים באליפות.
מישהו באמת קונה את זה שם? לא נראה לי.

שיא מטופש שרק גורם לשחקנים של הווריירס להתעייף כשקבוצות הצמרת במערב במצב שיוט מזמן.

גיל 6 באפריל 2016

אני חושב שאם ישברו את השיא ולא יזכו באליפות אז בוודאי יזכרו אותם אבל הם יהיו פחות היסטוריים כמובן.

7even 6 באפריל 2016

אני חושב שהאמריקאים פשוט אוהבים להתעסק במספרים יותר מדי

מאשקה 6 באפריל 2016

זה רק מראה שהם גם בני אדם אנושיים, לא דורסניים, ומפסידים.
סטף קארי שחקן ענק !!! תענוג לראות אותו משחק, ואת כל הקבוצה שלו.
אני אישית לא אוהבת קבוצות שמנצחות כל הזמן והן מעל לכול, כמו ברצלונה בכדורגל, מכבי ת"א בכדורסל בארץ, ועוד.

אחד 6 באפריל 2016

וגם אז, הרחקה של פיקה היא למעשה יתרון עבור ברצלונה

edgecator 6 באפריל 2016

לא קונה תיאוריות קונספירציה, לא לכאן ולא לכאן. אבל אין ספק שלסוארז לא הגיע אדום מעצם היותו השחקן הכי מרגש ביקום, מטונף ככל שיהיה (זה העוני).

ק. 6 באפריל 2016

מאד משכנע…
זאת דוגמה קלאסית להסתכלות על מספרים בלי להתייחס למשחקים עצמם.
כמו שרונן כתב לא פעם (וזכור לי ממש לא מזמן באחד הפוסטים/כתבות לעיתון) – קבוצה שתוקפת יותר תקבל יותר פנדלים (ואיתם ההטייה לפנדלים שגויים), יורחקו מולה יותר שחקנים, ויותר שחקנים יקבלו מולה צהובים. ובנוסף (לא מצטט מילה במילה…), כשאתה מנצח שוכחים טעויות משמעותיות נגדך (רלוונטי מאד לחלק מהדוגמאות של תוהה למעלה).
ועוד דבר, ככל שהכדור אצלך יותר, פחות סיכוי שתעשה עבירה מסוכנת. זה אגב, סטטיסטיקה.
[לפרוטוקול, אני חושב שההרחקה של ון פרסי בקמפ ניאו הייתה מיותרת לחלוטין, וגם היה רצוי להמנע אתמול מהצהוב השני לטורס]

no propaganda 6 באפריל 2016

מה שמפתיע אותי שזוכרים את ההרחקה של ואן פרסי דווקא כמשהו יוצא דופן כאשר ב2011-12 בארסה קיבלה נגד מילאןאת הפנדל ההזוי בהיסטוריה. זו הייתה החלטת השיפוט הגרועה ביותר אני זוכר. הדבר היחיד שיכול לשלול קונספירציה במקרה הזה, הוא שהשופט לא ידע את החוקה, מה שקצת מוזר עבור שופט בסדר גודל כזה.

עובר אורח 6 באפריל 2016

מה שמפתיע אותי זה שזוכרים את הפנדל מול מילאן אבל לא זוכרים את כל טעויות השיפוט לרעת ברצלונה במשחק הראשון מול מילאן.
בקיצור מספיק כבר עם כל הרישומים של טעויות השיפוט. יש טעויות שיפוט, ובד"כ הן לטובת הקבוצה הביתית. זהו

no propaganda 6 באפריל 2016

המקרה של מול מילאן הוא יוצא דופן. משום שאין שם לשופט חזקת חפות במובן של לא ראה טוב. זה שקול ל3 הכרטיסים הצהובים לשחקן בין קרואטיה לאוסטרליה רק ששם עוד אפשר לטעון שמשהט לא נרשם בטעות או נשכח. כאן זה שקול ללתת פנדל כי המאמן קילל את השופט, כלומר משהו שיוצא דופן מטעויות שיפוט רגילות

אחד 6 באפריל 2016

כמה כרטיסים אדומים נשרקו לטובת באיירן? זכור לי רק אחד בתקופתו של גווארדיולה, שזה מתי שבאיירן התחילו לשחק בסגנון שמתבסס על החזקה בכדור.

ק. 6 באפריל 2016

לגבי אדומים נגד הקבוצה – הכוונה, אם לא הובנה – קשור לתקיפה ולא רק אחזקת כדור – אם אני לא טועה שניכם אוהדי באיירן שמבקרים את גווארדיולה על זה (בין היתר). כמה אדומים נשרקו לקבוצות שמול בארסה בעידן טיטו/טאטה? הרבה פחות מבשתי התקופות היותר דומיננטיות, למרות שאחוזי אחזקת הכדור היו עדיין גבוהים.
אחזקת הכדור רלוונטי לזה שבזמן שהקבוצה מחזיקה את הכדור הסיכוי שתקבל אדום יורד פלאים (כנגד הגרפים שמראים שבארסה קיבלו הכי מעט אדומים). כמה אדומים היו לחובת באיירן בעידן גווארדיולה? אתה בטח יודע יותר טוב ממני אבל אני די משוכנע שמעט.

ניק 6 באפריל 2016

אף אחד לא מצפה שנגד סוסיאדד או מלאגה יוציאו יותר כרטיסים אדומים או יתנו פנדלים מאשר מול ברסה.
ברור שאם אתה תוקף יותר ומחזיק יותר בכדור יש יותר סיכוי לאדום ופנדל לטובתך.
אבל יש גם קיצוניות שנייה. ולדוגמא זה שאם נסתכל על הכמה חודשים האחרונים נראה שברסה מקבלת פנדל או מקבלים נגדה אדום בבערך 85% ממשחקיה . עכשיו ברור שרובם מוצדקים אבל עדיין נוצר מצב שבו לשרוק לטובת ברסה זה די אוטומטי. עכשיו ברור שרוב האשמה היא של היריבות אבל להתחזויות של שחקנים כמו אלבס, בוסקס וניימר וריצות עמוק של השחקנים לשופט על כל שריקה, יש השפעה לא מבוטלת.

ק. 6 באפריל 2016

אני גם לא אוהב את ההתנהגות של אלבס בעיקר וגם בוסקטס למרות שהתמתן.
לא הבנתי איך משתלבת התחושה שזה די אוטומטי לזה שאתה חושב שרב השריקות האלה מוצדקות

ניק 6 באפריל 2016

הנקודה שלי שאני ממש לא חושב שיש איזה קונספירציה מערכתית באופא או בהתאחדות הספרדית.. אבל אני כן חושב שסביב ברסה יש איזה הילה שמתורגמת לזה שכל שריקה גבולית הולכת לטובת ברסה ושכל פאול על אחד מהכוכבים שלה (בעיקר מסי, למרות שהוא הכי פחות מתחזה) מחייב את העונש החמור ביותר האפשרי.

אנדר 6 באפריל 2016

מסי ממש לא "הכי פחות מתחזה" אלא שחקן פיזי וספורטיבי להדהים שלממרות מימדי גופו הצנועים יחסית נשאר על הרגלים ולא נופל אלא אם כן העברה ממש חזקה. לא זוכר את מסי עושה הצגות

no propaganda 6 באפריל 2016

ברצלונה כמו גם באיירן ריאל ויונייטד של פרגוסון מקבלת שיפוט מוטה לטובתה. זה נובע מכמה סיבות שאת חחקן ציינת. בנוסף לנתון הזה בתקופת גוארדיולה הכמות של הטעויות הקריטיות לטובת ברצלונה הייתה סטייה מן הנורמה. כמובן שהיו טעויות גם לרעת ברצלונה אבל היו מספר מקרים כמו זה של מילאן שפשוט היו קיצוניים. תמיד אםשר להביא דוגמאות של טעויות לרעת ברצלונה אבל האיזון נשבר. דרך אגב גם מקרה ואן פרסי לא היה קורה לברצלונה למרות ששחקניה בועטים כדורים אחרי שריקות לא פחות משום קבוצה אחרת

cookie-monster 6 באפריל 2016

האם שיקאגו בעונת השיא ממש רדפה אחריו? מה היה הקודם?

איציק 6 באפריל 2016

היא ניסתה לברוח ממנו אך הוא רדף אחריה ;)

אורי 6 באפריל 2016

לא יודע לגבי רדיפה והיסטריה תקשורתית,
אבל היה די ברור שהם בדרך לשיא אחרי שהשיגו את המאזן הטוב בהיסטוריה לחצי עונה , לפגרת האולסטאר ולשבעים משחקים (שיאים שנשברו עי גס העונה תקן אותי אם אני צודק). הם שברו את השיא ארבעה משחקים לסוף העונה (הפסידו אחד ארחי השבירה). אגב שלושת ההפסדים האחרונים שךהם היו בנקודה

גיל 6 באפריל 2016

היה 69.

DS 6 באפריל 2016

Post hoc ergo procter hoc
אי זכיה באליפות לא תהיה קשורה לשבירת השיא כמו שזכיה באליפות לא תהיה קשורה לויתור על ניסיון לשבור אותו

shadow 6 באפריל 2016

מדהים איך פוסט על כדורסל הפך לדיון מטופש על כדורגל, אז תרשו לי גם להיות טיפש ולגעת בנושא הקונספירציות.

זה שאתה פראנויד לא אומר שלא רודפים אחריך.
קונספירציה היא קונספירציה כי עוד לא גילו אותה. אחרי שיגלו אותה יקראו לה שחיתות.

מדהים אותי לראות שאחרי כל הפרשות האחרונות בפיפא אנשים עדיין תמימים לחשוב שכל העסק הזה לא מוטה ברמה כזו או אחרת.

ודבר אחרון לגבי קונספירציות. אנשים צריכים להוציא לעצמם מהראש שקונספירציות ניבנות באיזה מקלט חשוך בו כמה אנשים נפגשים בצורה סודית.

הדברים האלה נסגרים במסעדות ואירועים בעין מפריע בצורה ישירה וגם ברמיזות.

בדיוק כמו שכשבעולם הפשע רוצים לסגור חשבון הם עושים את זה בעין מפריע בטלפון.

תתבגרו, העולם הזה כולו הוא קונספירציה אחת גדולה בידי האנשים בעלי הכוח והכסף (שזה בערך אותו הדבר). אין איזו אג'נדה אחת כללית. זה משתנה כל הזמן בהתאם למי שאוחז בההגה ומי שחזק עכשיו.

זה שתמכו בברצלונה בעונה אחת לא אומר שזה יהיה בכל עונה, וזה שלא תמכו בה בעונה מסויימת לא אומר שהיא לא תקבל תמיכה בעתיד.

נ.ב

אתם באמת חושבים שההתנגדות עד היום לשינויים ושימוש בעזרים נובע מרצון לשמירה על אותנטיות המשחק? give mi a break

נ.ב 2

טים דונהי (או איך שלא רושמים את זה), ביירון מונרו, שופטים באדום, סיפורי המונדיאל בקטאר/רוסיה, השחיתות בפיפא, "מסמכי פנמה" ועוד ועוד (ועוד שלא יודעים), give mi a break 2

נועם 6 באפריל 2016

אני חושב שגם הכתיבה שלך באנגלית היא בגלל שהכתיבה הרגילה היא קונספירציה

edgecator 6 באפריל 2016

לא, זה בגלל שהוא ניסה להיות טיפש.

shadow 6 באפריל 2016

אתה מתוחכם מדי בשבילי

shadow 6 באפריל 2016

בעין = באין

אריק 6 באפריל 2016

Mi=me??

shadow 6 באפריל 2016

אכן

shadow 6 באפריל 2016

אני דובר ספרדית. קצר קל במוח במעבר בין השפות

אלעד טורונטו 7 באפריל 2016

הרסתם את הפוסט עם התגובות הלא קשורות

תמיר 7 באפריל 2016

מסכים. הרסתם את הפוסט. נכנסתי בשביל הדיון בנושא שהיה לו פוטנציאל מרתק ויצאתי בצעקות אימה.

אביעד 7 באפריל 2016

אני לא מאמין גדול בקונספירציות, אבל למקרא כל התיאוריות כאן, בלטה לי אחת בחסרונה :)
מישהו שקל את האפשרות שאם יש קונספירציה, אז מטרתה היא לא להלל את ברצלונה אלא פשוט לדפוק את אתלטיקו?
אתלטיקו לא קבוצה זוהרת מבחינת תדמית, הכדורגל שלהם לא ממש מבריק. הם מרגשים חובב כדורגל נייטרלי ומסור, אבל את המליונים הרבים שצופים במשחקים "מדי פעם", הם כנראה פשוט משעממים.
אופ"א רוצה להרוויח כמה שיותר כסף. היא רוצה כמה שיותר זוהר ואבק כוכבים במשחקי ההכרעה. אז אולי, רק אולי, אם יש קונספירציה, היא נגד אתלטיקו. זה יסביר את האדום של טורס ו-ג-ם את ההגרלה הקשה.
אבל כאמור, לא ממש מאמין בקונספירציות.
מבחינת גולדן סטייט – לא ממש מאמין שסטיב קר נכנס לחדר ההלבשה בתחילת השנה ואמר "חבר'ה, מעכשיו ועד סוף העונה נותנים הכל בשביל מינימום 73 נצחונות". ככל שהעונה התפתחה ומספר הנצחונות נצבר, כך פתאום התחילו לדבר על השיא הזה. גם לפני חודשיים, גם לפני חודש, וגם עכשיו במצב הנוכחי, השאלה היא כבר לא רק שאלה של עייפו מנטלית והמחיר שאולי ייגבה אם ג"ס תושיב שחקנים ותוותר על השיא.
השאלה היותר גדולה היא מה המחיר המנטלי שייגבה מהשחקנים אם הם לא ישיגו את השיא. זו השאלה שסטיב קר צריך לשאול את עצמו. כי אם סטיב קר יוותר על השיא וכתוצאה יגרום לאיזושהי ירידת מתח או אכזבה, התוצאה עשויה להיות אובדן האליפות ולא הגדלת הסיכוי להשיג אותה. קשה לדעת כי זה תלוי במנטליות של האינדיבידואל.
לי אישית דבר אחד נראה יחסית ברור – אם גולדן סטייט רוצה להיחשב קבוצה היסטורית, היא חייבת לפחות לנסות ללכת על הכל. ואחרי האליפות של שנה שעברה ולאור העובדה שלא היו הרבה שינויים בסגל, ג"ס השנה לא רק מנסה לזכות באליפות, היא מנסה לבנות שושלת. היא מנסה להיות היסטורית. יצליחו או ייכשלו, לדעתי הם חייבים ללכת על הכל.
ורק טבעי שאם גולדן סטייט באמת רוצים להיות השושלת הבאה, הם צריכים לעבור דרך השושלת הנוכחית.
נ.ב. גולדן סטייט האלופה הנוכחית, מנסים ללכת על הישג היסטורי. לפני 3-4 שנים הם היו קבוצה של כלום ושומדבר. מדהים איך הגלגל מתהפך כ"כ מהר. הינקי הלך הביתה. לכו תדעו איפה פילי תהיה עוד כמה שנים. סביר שעדיין במרתף, אולי באיזור הדמדומים של "לא קונטנדרית" אבל גם "לא נמושה". ואולי הם יהיו אלופים :)

Comments closed