גביע!

רוני רצה את זה

קודם כל שער הניצחון בצרפתית!

בתוך סלט של מזל, בטעויות שיפוט בחצי הראשון, וחוסר מזל בקורות ופציעות, יונייטד לוקחת את הגביע ה-12 בזכות שני רגעים מרגשים. שער הניצחון של לינגארד כמובן. שער כזה בגמר הגביע עם עשרה שחקנים תמיד ייכנס לפולקלור של הכדורגל באנגליה.

אבל אני אקח מהמשחק דווקא את ווין רוני. הוא נתן משחק מאד מחוייב ומאד פעלתני אבל רחוק מלשכנע שהוא יכול לככב באמת מהעמדה הסקולסית. הוא קיבל את הכדור עם תשע דקות על השעון. זה לא נורא לסיים קריירה של חמש אליפויות ואליפות אירופה ושחקן העונה ושלושה גמרים אירופאים ושיאי הבקעה עבור יונייטד ואנגליה – בלי הגביע האנגלי. אבל הוא רצה גם אותו והחליט לחתוך את השבלוניות הקשה של התקפת יונייטד ורץ בעצמו אל תוך הרחבה. ומהבלבול שהוא יצר יונייטד משווה.

רוני רצה את הגביע הזה ולכוח הרצון שלו עדיין היה מה לתת למועדון.

וזה נכתב לפני המשחק
fac

אני מאד מקווה שמי שיגיע בשנה הבאה לא יחל בבניה מאפס. כי אני לא מאמין בבנייה מאפס בכדורגל. אני למשל מאמין שואן חאל רשאי כמובן היה להחליט לעצמו שנאני וצ׳יצ׳ריטו לא מספיק טובים עבורו. אבל מה שעושים במצב כזה הוא שמביאים לשחקן תחרות. השניים הללו, רק דוגמא, היו נותנים לו עוד כמה שערים שמאד חסרו לו והוא בהחלט היה יכול להחליף אותם בהדרגה. אבל זו כמובן לא התנהגות של מי שיודע הכל.

מאמן חכם צריך לעשות ניתוח חד מאד וכואב מאד. החלטה שמתחילים מאפס היא לא ניתוח חד.

אופתע אם זה לא המשחק האחרון של לואי ואן חאל כמנג׳ר יונייטד, ועוד יותר אופתע אם יש לתוצאה היום קשר לשאלה אם יודח. זכיה בגביע היא עניין די מקרי כמובן. אבל לתוצאה היום יש השפעה על מורשתו של ואן חאל. ואני לא מדבר על המורשת של האיש, שלא כל כך מעניינת אותי בפני עצמה, אלא על מה שהוא משאיר אחריו. ואני חושב שלקבוצה גדולה של שחקנים ביונייטד גביע היום וניצחון במשחק גמר יהיה משמעותי מאד.

*

קצת היסטוריה. הניצחון הראשון של יונייטד בגמר גביע היה באיצטדיון קריסטל פאלאס ומי שהבקיע את שער הניצחון – 0-1 על בריסטול סיטי – היה סנדי טורנבול שאחר כך נהרג במלחמת העולם הראשונה. כמה גמרי גביע אחרים סימלו הרבה עבור יוניטד.

היה הניצחון ב-1948 כשבאזבי אמר לקבוצה במחצית בפיגור 1-2 להמשיך לשחק כפי שהם משחקים – והמהפך לניצחון 2-4 על בלקפול הגיע לתואר הראשון של המנג׳ר. והיה הגמר של 1958, כשהשחקנים ששרדו את התאונה – ויולט, פולקס, צ׳רלטון וגרג – איכשהו סחבו את יונייטד לגמר שם חזר מאט באזבי לראשונה לשורות ויונייטד התקבלה בתרועות רועמות כשצעדה אל תוך וומבלי, לפני שהפסידה 0-2 לבולטון. הניצחון על לסטר 1-3 בגמר 1963 היה התואר הראשון אחרי תאונת המטוס.

ב-77 קטע ניצחון בגמר על ליברפול תשע שנים ללא תואר וגם מנע מליברפול את הטרבל. ב-1990 ניצחון על קריסטל פאלאס בגמר חוזר כנראה הציל את פרגי בתפקידו והשאר הוא היסטוריה. וב-1996 הגביע, והדאבל השני, היה החותמת על הקאמבק של קנטונה. גם לרונאלדו הוא היה תואר ראשון והופעה גדולה ראשונה ב-2004.

אז הגביע האנגלי הופיע בהיסטוריה של יונייטד בלא מעט נקודות קריטיות. ולעתים מאד קרובות סימל עידן או תקופה.

*

והסרט הזה הוא מהטובים שתמצאו על כדורגל ב-1963:

הסיכום העגום למשחק הימורי הפרמייר ליג וחידון מספר 502 לסיכום העונה בכדורגל האירופאי
מוריניו מגיע

97 Comments

אמיתי 21 במאי 2016

וואלה בנאדם תודה על הטורים שלך כל העונה.
עזרו מאד לצלוח עונה עגומה ולשים דברים בקונטקסט. אמן שניזכה ושההוא לא ישאר.
Ggmu

יוסי מזרחי 21 במאי 2016

לא צריך בניה מחדש.
השלד והצעירים הם יותר מבסיס טוב להצלחה.
מאמן עם הבנה סבירה ושניים שלושה חיזוקים נכונים ויש קבוצה למאבק ממשי בכל החזיתית יחד.

Danny - Long Island 21 במאי 2016

נראה לי שאתה צודק, מקווה למאמן שנוכל להרגיש נוח איתו, אחד שגם האוהדים מעריכים, אחד שנראה שהוא מבין את גודלו של המועדון באנגליה ובעולם, לא בטוח שזאת התכנית. מקווה להתבדות בעניין הזה

בני תבורי 21 במאי 2016

מה לדעתכם צריכה להיות התגובה לסיפור של ממפיס אם הדיווחים נכונים?

יוסי מזרחי 21 במאי 2016

בני. אני מת להגיד " שישלם ביוקר ויעוף מהקבוצה" וזה באמת האינסטינקט המיידי, אבל מיד אני נזכר שמעורב כאן אדיוט כמו ואן חאל ואני פתאום פחות נחרץ.
והערה נוספת. הדיון כנראה מיותר ,הוא יצא יחד עם הקבוצה ללונדון, כך לפחות לפי אתר האוהדים ובצרוף תמונה.

אלעדוס 21 במאי 2016

צ'אנס נוסף עם מאמן חדש.
תודה רונן על הטורים והסרט המעולה

אמיתי 21 במאי 2016

שיחלוק עם ההוא את הטראמפ שאריק התנדב לתת בחזרה
למאיפה שהם באו…ביום של גמר??

אריק 21 במאי 2016

הוא הגיע.
את ון חאל על הגב אני אקח. אשכרה הגענו למצב שכל קלוז אפ עושה בחילה

צור שפי 21 במאי 2016

סרט נפלא.

קירקגור 21 במאי 2016

לא משנה מה יהיה עם ואן חאל בסוף העונה, אני מכין לי פוסטר של סמולינג ופלאיני עומדים בתרגיל הקרן המפורסם שלהם, שיהיה לי למזכרת.

צור שפי 21 במאי 2016

מחצית. קלטנברג לא שמע על חוק היתרון?

יעקב 21 במאי 2016

משחק שמסכם שנתיים.
פלאיני
קריק
רוני
רוחו
מאטה
בלינד.

מה משותף לכולם. האיטיות שמאפיינת את הקבוצה ואת המאמן האיטי שלה.
אם הוא יזכה בטעות בגביע ..זה יהיה חוסר צדק משווע למורשת שלו. מורשת האיטיות והפחדנות והכיסתוח.
ומה לעזעזל הוא עוד כותב.
זה המשחק האחרון שלו.

ד"ר רזי הופמן 21 במאי 2016

שיילך כבר האיש הזה
דקה 78 וקריסטל פאלאס מובילה 1:0. הוואן חאל הזה גמר היום וצריך להתרחק מהיונייטד לנצח!

ד"ר רזי הופמן 21 במאי 2016

מזל שמאטה משווה אוטוטו הארכה

בר שושני 21 במאי 2016

זה כל כך מחריד שהמסך שלי דורש העלאה בשכר.

איזו זוועה מהדהדת.

סימנטוב 21 במאי 2016

חחח

אמיתי 21 במאי 2016

איך אומרים בהולנדית עמה יעמיק??

קירקגור 21 במאי 2016

חראפ חראפיק

אמיתי 21 במאי 2016

פעם ראיתי משחק שפלאייני לא קיבל בו צהוב..

קירקגור 21 במאי 2016

ראית פעם צהוב שני של סמולינג?

יעקב 21 במאי 2016

באיזו שעה ההודעה?
כמה עצוב שזה יהיה הרגע המשמח של השנה

סימנטוב 21 במאי 2016

קאריק מניף את הגביע, חמוץ מתוק.

יוסי מזרחי 21 במאי 2016

מתוק מאוד עם מאה קילו סוכר. רק עבור האיש והאגדה.

סימנטוב 21 במאי 2016

ברור שמתוק… מקווה שימשיך

ניק 21 במאי 2016

דיברנו על סימליות והנה כמה שסימלי שהתואר הראשון אחרי פרגסון מושג בדרך הכי פרגסונית שיש! בתור אחד המבקרים הכי גדולים של רוני אני מוריד בפניו את הכובע על המהלך..
האופטימיות קיימת – ראשפןרד האיש של המשחק מבחינתי עד שיצא ולינגארד עם הלב האדום שלו..
והגול שלו הזכיר לי את של קנטונה נגד ליברפול

קירקגור 21 במאי 2016

לא הייתי אומר שזו דרך פרגוסונית… אבל הגול אכן קנטונאי במהותו… (קנטיניאני?)
כל כך הרבה בעיטות לשמיים העונה שלו, וברגע האמת – בום. שחקן של יונייטד.

ניק 21 במאי 2016

מבחינת הווינריות זה הכי פרגסוני

קירקגור 22 במאי 2016

כן, אבל אצל פרגוסון, גם במשחקים פחות טובים כדוגמת הגמר ההוא, הייתה את הידיעה של השחקנים, שזה מה שהולך לקרות, שזה מה שצריך לקרות. בספק אם זה מה שעבר להם בראש רגע לפני הטיל של לינגארד.

אבל, מה זה משנה. לינגארד יכול להפוך מילד לגבר בעקבות אירוע מונומנטלי שכזה, וכל הקבוצה כולה נזכרה מה זה להיות ווינרים.

לאור השמועות המתהוות זה קצת כמו למצוא נחמה בזה שסגן הרמטכל הוא אדם ערכי כשליברמן נכנס להיות שר הבטחון…

Danny - Long Island 21 במאי 2016

לינגארד נשאר בסגל
LVG לא!!

ניק 21 במאי 2016

ועכשיו להודעה! מאז לברון לא חיכו בעולם הספורט להחלטה והודעה כמו היום (או מתי שהם יודיעו)

אריק 21 במאי 2016

לא יום לדיונים. הרכב נכון פלאייני היה טוב.חילוף טוב. קצת נחת. שבוע טוב.

אמיתי 21 במאי 2016

אחד הקשים…והמתוקים

פה איתמר 21 במאי 2016

הרוויח חוזה לעוד עונה

אסף שלום 21 במאי 2016

תישאר!

אמיר המקורי 21 במאי 2016

1. מזל טוב, נקווה שמכאן ניתן יהיה לצאת לדרך חדשה, ניצחון חשוב מאוד למועדון ולביטחון של השחקנים שיישארו…
2. לגמרי הגיע לרוני, מה שהוא שכח 90% מהסגל לעולם לא ידע.
3. סמולינג הוכיח(שוב)שלא ניתן לסמוך עליו כבלם המוביל לשנים הבאות! למרות השיפור הבעיות הבסיסיות נשארו, שחקן לא חכם שכמעט כל אוהד יונייטד יודע שגם במשחק טוב(והיום זה היה משחק לא טוב)שלו השגיאה התורנית תגיע מתישהו במהלך המשחק.
4. ההודעה חייבת להגיע במהלך השבוע, הנימוס הבריטי ייתן לאדי האלכוהול והשמחה לדעוך, LVG בדרך הביתה.

wazza 21 במאי 2016

סמולינג מה???

סימנטוב 21 במאי 2016

הייתה לסמולינג עונה גדולה, הוכיח שמקומו בטופ.

ColoColo 22 במאי 2016

אין לך מושג! לא ראית משחקים. שב בלול ואל תחק אותה מבין במשהו. סמוליג מספר 1 משחקני השדה

עופר 22 במאי 2016

נכון

ניק 21 במאי 2016

טוב זה בעיקרון רשמי – מוריניו המאמן הבא

אמיתי 21 במאי 2016

מתחיל להסתמן כיום שנצטרך לחגוג בלוח השנה העיברי..
גם גביע גם נפטרנו מעונשו של זה וגם מכבי אכלה אותה..
יותר טוב ונישתגע

אריק 21 במאי 2016

קצת ב“ש וסיבליה בכלל נחמד השבוע הזה.

שלמה 21 במאי 2016

מהכותרת הייתי בטוח שזה פוסט על המשחק של מכבי – חיפה

Adam 21 במאי 2016

סרטון שדי מסכם את רצון האוהדים השנה…
https://youtu.be/Z50MLy2Wp4Q

ד"ר רזי הופמן 22 במאי 2016

סחטיקה עליך! איזה סרטון גדול….

wazza 21 במאי 2016

דורפן כולנו מאושרים וחוגגים את הזכייה בגביע אבל לצערי מה שהתחיל כשמועה מתגבר ומתחיל להפחיד ונראה כבר יותר אמיתי – מוריניו, אני זוכר את הפוסט המנומק שלך נגד מינוי שלו, אז נשאלת השאלה – מה עושים עכשיו?

אביעד 21 במאי 2016

מקווים לשנתיים-שלוש מוצלחות ושבשנה השלישית יהיה רע אבל יותר טוב מהיום.
ושהמנג'ר הבא אחריו יהיה עוד יותר טוב.

תוהה בדרכים 21 במאי 2016

אני חושב שזו טעות למנות את מוריניו: הוא אולי שם, אבל נמצא הרבה מעבר לשיאו ושאתה לא מקבל ממנו את אותה רמת הצלחה כמו בעבר, אתה נשאר עם כדורגל הגנתי ומשעמם ועם הרבה רעל מסביב. בנוסף הוא מאמן לטווח קצר בלבד ובקבוצות כמו ריאל, צ'לסי ואינטר הוא קיבל סגלים הרבה יותר חזקים משיש ליונייטד הנוכחית, כך שתהליך הקידום שלהן היה הרבה יותר פשוט ומהיר.

ואחרי שכל זה נכתב, צריך לזכור שלהבדיל מהמצב שהיה לפני 4-5 שנים, היום אין ליונייטד הרבה מה להפסיד. גם עם מוריניו ובתרחיש השלילי ביותר, הרבה יותר גרוע מהמצב הנוכחי לא יכול להיות.

ניק 22 במאי 2016

אני לא מבין את המונח מעבר לשיאו – בריאל הוא לקח אליפות (היחידה שלהם ב8 שנים) וגביע. בצלסי הוא לקח אליפות.
עובדתית הוא עדיין לא סיים קנדציה בקבוצה בלי לקחת איתה אליפות. ואנחנו מדברים על 5 קדנציות.
אני אישית הייתי בעד המינוי שלו עוד כמחליף לפרגסון בכלל.
ואם לא הוא מי כן? איזה מאמן בעל שם (כי להמר תמיד אפשר) אפשר להביא שיבטיח לך תוצאות?

אמיתי 22 במאי 2016

עזוב..הליגה האנגלית ככ חלשה שאולי מוריניו יצליח סופסוף לקחת
גם בה אליפות..בעצם רגע..

no propaganda 22 במאי 2016

להביא מישהו שהוא לא בעל שם זה לאו דווקא הימור. זה יכול להראות הימור מצדו של אוהד משום שהוא לא מכיר את פועלו של המאמן הלא מוכר אבל קבוצה יכולה לעשות סקאוטינג במשך שנים למאמן מסוים ולקחת אותו כשיש צורך במאמן. דוגמא מעניינת היא מיינץ שהיה לה את קלופ אחריו טוכל ועכשיו את מרטין שמידט שהוביל אותה לעונה מעולה.

תוהה בדרכים 22 במאי 2016

העונה בריאל (נכון לתחילת העונה הבאה) הייתה לפני חמש שנים. זה נצח במונחי כדורגל. יש הרבה מאמנים- סאקי, קפלו, ליפי, היצפלד, אפילו ואן חאל בתקופתו באיאקס- שנחשבו בפרק זמן מסוים לטובים בעולם עד שזמנם עבר.
ההנחה שבגלל שמוריניו היה בעבר מאמן מהבולטים בעולם אז הוא ימשיך להיות כזה עד סוף הקריירה עומדת בניגוד מוחלט למסלול שעוברים רוב המאמנים (פרגוסון הוא היוצא מהכלל). בדרך כלל ירידה הדרגתית כמו שהוא חווה בעונות האחרונות היא עדות לשקיעה ולא לירידה זמנית.

ההנחה שצריך מאמן בעל שם היא טעות בעיני. ההיסטוריה מוכיחה שרוב מינויי המאמנים המוצלחים היו של מאמנים נחשבו לאלמוניים או לפחות להימור: סאקי, קאפלו,ליפי, היצפלד, ואן חאל באיאקס, ונגר בארסנל, גווארדיולה, קלופ בדורטמונד. מאמנים כמו אלגרי ביובה או היינקס בקדנציה האחרונה בבאיירן לא נחשבו לאלמוניים, אבל כן נחשבו למינויים אפורים ולא פופולריים. למה ללכת רחוק? ראניירי נחשב למינוי כזה רק בקיץ שעבר.

יונייטד לא צריכה "שם" ואף אחד לא מבטיח הצלחות. היא צריכה מאמן רעב, בשיאו, עם רעיונות חדשים וגישה אחרת, שישחק כדורגל בהתאם לרוח המועדון.

ניק 22 במאי 2016

תוהה,
העונה בריאל הייתה לפני 5 שנים אבל העונה בצלסי הייתה לפני שנתיים.
אפשר לשער הרבה דברים, אבל העובדה שלא ניתן לחלוק עליה זה שנכון להיום הוא עוד לא עזב מועדון בלי לזכות איתו באליפות (ובדכ גם בגביע\גביע ליגה). אם הוא ימשיך בזה גם אצלנו ועד סוף הקריירה? נראה…

פרופוגנדה,
לעשות סקאוטינג על מאמן? בהנהלה הנוכחית של היונייטד? אני יכול להגיד רק פחח על דבר כזה.

יוסי מזרחי 22 במאי 2016

אתה מזכיר לי אחד שיצא מניתוח לב פתוח והוא מוטרד מאוד מציפורן חודרנית בבוהן.
אחרי השנתיים האחרונות הכל יהיה יציב יותר.
אני לא מצפה ממוריניו להיות אמא תרזה, ועוד יהיה שמח בדרך אבל אחרי "התקופה הרגועה" שעברנו, צריך משוגע מסוגו.

אמיתי 22 במאי 2016

תוהה בדרכים מזכיר לי את ההוא שמתלונן אחרי שאכל במיסעדה
שהאוכל גרוע והמנות קטנות מדי

תוהה בדרכים 22 במאי 2016

איזה סיבה יש לי להתלונן? אני לא אוהד יונייטד. זה גם אומר שאין לי שום סיבה לשכנע את עצמי שזה מינוי מעולה. צודק או לא, העתיד יוכיח.

ד"ר רזי הופמן 22 במאי 2016

בדיוק!
בואו נהיה אופטימיים. מגיע למיוחד להנות מחמת הספק בעונה הקרובה. נקווה שייצב קצת את ההגנה וישחק יותר יצירתי מההולנדי כי השנה היונייטד היתה משעממת פשוטו כמשמעו!

אביעד 21 במאי 2016

הסגל וההרכב הסבירו הרבה מהבעיות והחורים בעידן ואן חאל.
ניהול המשחק הוסיף עוד כמה הסברים (יאנג כחלוץ פור פאק סייק).
ההדלפה בסיום הייתה קלאסית לעידן וודוורד.
5-6 שעות שמספרות את כל הסיפור של עידן פוסט פרגוסון/גיל במנצ'סטר יונייטד.

סימנטוב 21 במאי 2016

כל מילה!!

יואב 22 במאי 2016

המיוחד מגיע!!!
אני שמח. כי כשאדם מגשים את חלומו, זה תמיד מפעים.
הוא רצה יונייטד כי האתוס מרגש אותו.
הוא כל כך נבון ואינטלגנטי כדי לדעת את זה.
תמיד הכל נבחן במבחן התוצאה, אבל נכון לעכשיו, זאת בחירה נכונה.
המיוחד במועדון המיוחד מכולם.
יס.

אריאל גרייזס 22 במאי 2016

מזל טוב לאוהדי יונייטד על הגביע. האם אפשר לומר שהפכתם לקבוצת גביע טיפוסית? :-)
לאור העובדה שזמן החסד של מאמן חדש בקבוצה בסדר גודל של יונייטד הוא מקסימום שנתיים, אני לא רואה שום אופציה מאשר להביא מישהו כמו מוריניו. כל מאמן חדש שהיה מגיע, גם אם יש לו פילוסופיה מאוד ברורה וכוונות טובות, לא היה לו כמעט סיכוי מבחינת הלחץ עליו. אף אחד לא היה נותן לו זמן לבניה.
ככה נוצר היום מצב של סוג של כסאות מוזיקליים בצמרת הגבוהה. פפ, מוריניו, אנצ'לוטי ימשיכו להסתובב מסביב. מעטים המאמנים שמצליחים לפרוץ לצמרת היום ולהישאר בה. לזידאן יש הזדמנות עכשיו אבל כולנו יודעים איך זה יגמר, לואיס אנריקה שנה שעברה קיבל מעט קרדיט אבל השנה גם זה נעלם.
בכל מקרה, אני לא יכול לחכות כבר לעונה הבאה, הולכת להיות פריימרליג מטורפת. כמעט כל המאמנים שנחשבים לטובים בעולם נמצאים בה. מי שהכי יהנו זה השחקנים, המחירים שלהם הולכים להתפוצץ עוד יותר בזמן הקרוב.

תוהה בדרכים 22 במאי 2016

אה? אם לואיס אנריקה זוכה בגביע היום השנתיים הראשונות היו יותר מוצלחות משל גווארדיולה (הישגים, אחוז הצלחה באירופה וזה למרות תחרות יותר קשה).

להפך, ההצלחה שלו (וזכייה אפשרית של זידאן באלופות) מוכיחה כמה גווארדיולה הוא בלוף. כאוהד אני אומר לך שאנריקה מאמן יותר טוב מפפ, הוא פשוט לא מיוחצ"ן כמוהו.
למען ההגינות, את מוריניו אתה לא יכול לשים באותה סירה כי הוא כן הצלי בקבוצות פחות מוכשרות, השאלה לגביו היא אם זה רלבנטי היום.

אריאל גרייזס 22 במאי 2016

לא אמרתי שאנריקה לא מאמן טוב או שהוא לא הביא הישגים – אמרתי שהוא לא מקבל קרדיט על זה. ההנחה היא שכשיש לך 3 מ-5 השחקנים הטובים בעולם בהרכב שלך, אליפות היא כמעט given. האמת היא שאף אחד לא יודע להגיד כמה באמת אנריקה מאמן מוצלח. זה כמובן נכון לגבי פפ, אבל לפפ יש את ההנחה שהוא היה הראשון (סוג של, מעניין באיזה מהירות נשכחה הקבוצה האדירה של רייקארד) – אני לא בטוח שאנריקה יזכה לאותו קרדיט. ההרגשה שלי זה שהוא לא יקבל ג'וב גדול בהמשך באותה קלות כמו פפ

תוהה בדרכים 22 במאי 2016

נכון, אבל זה ענין של תפיסה תקשורתית מוטעית ולא מציאות אובייקטיבית. גווארדיולה הוא בסך הכול אומן יחסי ציבור עם שורה של כתבי חצר.

אריאל גרייזס 22 במאי 2016

אני לא בטוח שיש כזה דבר מציאות אובייקטיבית בכלל

תוהה בדרכים 22 במאי 2016

לא רוצה להיכנס לויכוח פילוסופי, בהקשר שלנו (אנריקה מול פפ) "מציאות אובייקטיבית" היא:

1. השוואת תארים: במקרה הגרוע (של הפסד מפתיע) היום המאזן שלהם זהה.

2. כלים שהיו לכל אחד: רוב האנשים יגידו שהסגל של ברצלונה היה יותר חזק בתקופת גווארדיולה, למרות ההתקפה שיש היום.

3. תחרות: ללא ספק יותר קשה היום, גם בליגה וגם ברמת ההגרלות באירופה.

4. דרך: ברצלונה של אנריקה ניצחה 9 מתוך 11 משחקי נוק אאוט באלופות, למרות שהיא מול באיירן, יובה, אתלטיקו, PSG, סיטי וארסנל. ההגרלה הכי קלה הייתה מדורגת מספר 2 בפרמיירליג. מתוך שני הפסדים, אחד היה חסר משמעות אחרי שהם כבר הביטו את העלייה והשני מול אתלטיקו העונה.
ברצלונה של גווארדיולה ניצחה בשנתיים הראשונות שלו רק חמישה משחקים מתוך 13, למרות יריבות יותר נוחות בחלק מהמקרים (שטוטגרט, ליון, באיירן של קלינסמן).

זו "מציאות אובייקטיבית".

עמוס לוי 22 במאי 2016

1. אתה טועה. גווארדיולה בעונה הראשונה שלו עם 6 תארים. בעונה השניה עם אליפות. ביחד זה 7 תארים בתום שתי העונות הראשונות. אנריקה בעונה הראשונה שלו עם 5 תארים. בעונה השניה עם אליפות ואולי אחרי היום גם עם גביע. כלומר במקרה שברצלונה מנצחת היום לשניהם יש 7 תארים בתום העונה השניה, במקרה שברצלונה מפסידה היום אנריקה מסיים עם 6 תארים בסיום העונה השניה.

2. אני מציע לך להציץ בטבלת הליגה הספרדית בסיום עונת 07/08. אתה תגלה שברצלונה סיימה מקום שלישי בליגה במרחק של 18 נקודות מהאלופה ריאל מדריד. גווארדיולה הגיע לקבוצה שלא זכתה בתואר בשנתיים שקדמו להגעה שלו. אנריקה הגיע לברצלונה גם אחרי עונה ללא תארים, אבל היתה במאבק אליפות עד למשחק האחרון בבית מול אתלטיקו מדריד, ועונה קודם לכן זכתה באליפות בפער של 15 נקודות מריאל מדריד.

כלומר אין מה להשוות בכל מה שנוגע למעמד ומצב הקבוצה שגווארדיולה הגיע לאמן לבין הקבוצה שאנריקה הגיע אליה. גווארדיולה הגיע לברצלונה שהיא אחת מעשר הקבוצות הטובות בעולם, אנריקה הגיע לברצלונה שהיא אחת משלושת הקבוצות הטובות בעולם. זה פער גדול מאוד, אפילו עצום.

3. מסכים

4. מסכים

תוהה בדרכים 22 במאי 2016

אני לא טועה. זכייה בסופר קאפ הספרדי היא כמעט חסרת משמעות שאני משווה הישגים. בטוח שהיא נופלת בחשיבותה מזכייה בגביע הספרדי.

הטבלה לא מספרת את כל הסיפור. לברצלונה בעונה האחרונה של רייקרד הייתה בעיית מוטיבציה ובעיות אחרות בחדר ההלבשה. ברמת סגל, זו הייתה הקבוצה הכי מוכשרת באירופה.
שאתה מנתח מצב של קבוצה, יש הבדל בין מיקום שהוא תוצאה של בעיות מקצועיות לעומת מיקום שהוא תוצאה של בעיות אחרות. זה לא מבטל את מה שגווארדיולה עשה, אבל אני עומד מאחורי דברי שכל מאמן שהיה מחזיק את חדר ההלבשה מאוחד היה מגיע עם הקבוצה הזו לאותם הישגים כמוהו.

עמוס לוי 22 במאי 2016

תראה, בשלושת השנים האחרונות אין שום הבדל בין סופר קאפ ספרדי לסופר קאפ אירופי כי בכולם נמצאים רק ספרדיות. בלי קשר, אני סופר תואר כתואר, זה גם מה שנרשם בדפי ההיסטוריה.

אני לא מסכים איתך לגבי עונת 07/08 . זו אכן הייתה קבוצה עם הרבה בעיות בחדר הלבשה (רונלדיניו), עם המון בעיות בהיררכיה (רונלדיניו), אבל היו גם הרבה בעיות מקצועיות ובסופו של דבר 18 נקודות פער בעצם מספרות את הסיפור, לדעתי לפחות. אני גם מאמין שההחלטה של גווארדיולה לוותר על רונאלדיניו הייתה קריטית להצלחה המסחררת כבר בעונתו הראשונה של גווארדיולה, והיא ממש לא היתה פשוטה או קלה, בטח למאמן שזו הקבוצה הראשונה שלו (למעט עונה בברצלונה ב')

בגדול, בלי להיכנס לדקויות יש בינינו פער גדול אחד בתפיסה של איך גווארדיולה השפיע ועיצב את ברצלונה. לדעתי יש לו תפקיד עצום בהפיכת ברצלונה לקבוצה מספר 1 בעולם ב 8 השנים האחרונות. אני לא כל כך מבין איך אתה מנטרל ממנו את הקרדיט על כך ולא רק בהודעה שהגבתי אליה אלא גם בהודעות אחרות שכתבת בדיון הזה. מקבל את דעתך, אבל ממש לא מסכים איתה.

תוהה בדרכים 22 במאי 2016

בקבוצות מאד מוכשרות תמיד עולה השאלה על מידת השפעת המאמן לעומת השחקנים. פעם הייתי בדעה שלך לגבי גווארדיולה, אבל אני חייב להודות שגם התקופה שלו בבאיירן וגם תקופת אנריקה שינו את דעתי.

שוב, אף אחד לא טוען שאנריקה גאון כדורגל ולמרות זאת הוא הוא מגיע לאותם הישגים, עם סגל פחות טוב, למרות תחרות יותר קשה ובמאזן הרבה יותר מרשים מול קבוצות חזקות. לעומת זאת המאזן של פפ מול קבוצות חזקות או במשחקי חוץ בנוק אאוט הוא פשוט מחפיר (ביחס לקבוצה שיש לו בבאיירן). רק שפפ קיבע את עצמו בתקשורת כגאון ואנריקה לא.

עמוס לוי 22 במאי 2016

תן לי רגע להיות אלי אוחנה : ברצלונה זו ברצלונה, באיירן זו באיירן, ואין מה להוסיף.

ואם להיות רציני, כפי שכבר הסברתי בהודעה הראשונה את ברצלונה גווארדיולה קיבל במצב (יחסית) קשה והפך אותה להיות הקבוצה הטובה בעולם ללא עוררין, ועל כך אני נותן לו את כל הקרדיט בעולם. בנוסף גווארדיולה בנה את היסודות של הקבוצה הזו והפך את החיים של המאמנים הבאים וילאנובה, טאטה (מאמן גרוע אבל היה רחוק החלטת קוון אחת שגויה מאליפות) ואנריקה לקלים יותר.

את באיירן גווארדיולה קיבל כקבוצה מושלמת, כקבוצה שזכתה בטראבל, ולכן היה לו רק מה להפסיד, והוא אכן הפסיד. אומנם בליגה המקומית ובגביע המקומי הוא הצליח עם 3 אליפויות ו 2 דאבלים, אבל באירופה הוא נכשל, ואין על כך עוררין. אבל אני לא חושב, בעצם אני בטוח, שאי אפשר להשליך את התקופה שלו בבאיירן על 4 השנים שלו בברצלונה. זה פשוט לא נכון לעשות, וחוטא לאמת. עובדתית גווארדיולה הוא האדריכל של ברצלונה ב 8 השנים האחרונות, וארבע השנים שלו בברצלונה הן הצלחה מסחררת עם 3 אליפויות, 2 ליגת האלופות, 2 גביע ספרדי ו 14 תארים סך הכל. אלה מספרים בלתי נתפשים.

תוהה בדרכים 22 במאי 2016

צר לי, אבל אם לגווארדיולה מגיע קרדיט על ההצלחה של אנריקה, לרייקרד מגיע קרדיט על ההצלחה של פפ. במילים אחרות, לא מגיע לו.
בין הקדנציות של שניהם עברו שלוש שנים, רוב ההרכב התחלף, הסגנון השונה.

הוא לא קיבל קבוצה במצב קשה. הוא קיבל את הקבוצה הכי מוכשרת בעולם במצב אידאלי- אחרי עונה פחות טובה. והיה צריך להתחרות מול אחת הקבוצות החלשות שריאל מדריד העמידה ב20 השנים האחרונות. הויכוח בינינו הוא כנראה בנקודה שאתה חושב שברצלונה הפכה לקבוצה הטובה בעולם בגלל פפ בעוד שאני טוען שכל מאמן שהיה משחק בסגנון שמתאים לקבוצה ולרוח המועדון ומחזיק את חדר ההלבשה מאוחד, היה מגיע לאותם הישגים. לעניות דעתי מאמן קצת פחות מקובע היה אפילו מצליח יותר.

מה שגווארדיולה השיג רחוק מלהיות מובן מאליו, אבל זה בטח גם לא הופך אותו לגאון שעשו ממנו. אחת הבעיות שהוא התחיל להאמין לאגדות על עצמו.

תוהה בדרכים 22 במאי 2016

עוד סטטיסטיקה.

פפ ניצח ארבעה משחקי חוץ מתוך 21 בנוק אאוט באלופות. שניים מהם מול לברקוזן ושחטאר. אנריקה ניצח שלושה מתוך חמישה, כולם ניצחונות איכותיים (ארסנל, PSG, סיטי).

אריאל גרייזס 22 במאי 2016

הכוונה שלי שמבחינת תפיסה ציבורית, למציאות האובייקטיבית יש מעט מאוד חשיבות

no propaganda 22 במאי 2016

ארסנל זה ניצחון איכותי? נו באמת.
גם סיטי זה די גבולי.

ורק לשם הבהרה אני לגמרי מסכים עם הטענה הכללית שלך

תוהה בדרכים 22 במאי 2016

בקיצקוץ, כל מאמן של ברצלונה שישחק בסגנון שמתאים לשחקנים ולרוח המועדון ויחזיק את חדר ההלבשה מאוחד ועם מוטיבציה, יזכה בכל תואר אפשרי. בפרפרזה על משפטו האלמותי של קלינטון- אלו השחקנים סטופיד.

רייקרד היה כישלון בכל ג'וב אחר בקריירה שלו (ירד ליגה בהולנד, נכשל בבשיקטש) וזכה עם ברצלונה באליפויות וליגת האלופות, עם סגל פחות טוב ממה שיש בשנים האחרונות.

אריאל גרייזס 22 במאי 2016

בדיוק, אנשים מבינים את זה עכשיו. לכן יהיה מאוד קשה לאנריקה להשתחל לסבב המאמנים הבכירים

אריק 22 במאי 2016

מת מפחד אהה גרייזס?
חכה תכף זלאטן

אריאל גרייזס 22 במאי 2016

משקשק. זלאטן? הוא כבר אמר שהוא לא משחק בימי חמישי :-)

אופיר 22 במאי 2016

אריק, באמת היית רוצה אותו? זו עוד עסקה מז'אנר פלקאו, רק שפלקאו באמת היה ענק בספרד וזלאטן עשה קריירה מלהיות הדג הכי גדול בשלוליות הקטנות בשוליים של אירופה.

אריק 22 במאי 2016

ברור

אריאל גרייזס 22 במאי 2016

פלקאו לא חזר מהפציעה שלו, זה לא קשור לדג גדול או לא. זלאטן שחקן אדיר שגם בברצלונה היה לא רע בכלל, דרך אגב. לא נראה לי שיש קבוצה שלא היתה רוצה אותו, חוץ מזה שהוא כבר לא ילד בכלל. דווקא היה יכול להיות מעניין לראות את זלאטן בפריימרליג, אבל לא נראה לי שזה יקרה, למי יש כוח לקבל מכות כל היום?

אופיר 22 במאי 2016

הוא שחקן מאוד מהנה לצפייה, שלא מוכן לשחק במקום שבו לא ינשקו לו את הרגליים. המנטליות הזו לא מתאימה לעלית האמיתית של אירופה.

אריאל גרייזס 22 במאי 2016

אז הוא יתאים מצוין לפריימרליג..

אופיר 22 במאי 2016

אז לגבי מה שאמרת על קבוצה שלא היתה רוצה אותו: בארסה (דא!), אתלטיקו (אין מקום לפרימדונות), באיירן מינכן (הקבוצה הכי טובה שלא תוציא אף פעם זוכה "כדור הזהב"), דורטמונד, יובה הנוכחית, סיטי של העונה הבאה (…), ליברפול וארסנל (לא עלית, אבל…).

בריאל מדריד תחזוק המותג מאז ומעולם קדם לכדורגל, אבל עובדה שהם מעולם לא קפצו עליו.

ניק 22 במאי 2016

אופיר,
אם לא נתחשב בשנים שלו במאלמו, אתה מבין שלמעט 2 עונות בקריירה שלו, הוא זכה באליפות בכל עונה ?
עכשיו אנחנו מדברים על קריירה של 16 שנה ב5 ליגות שונות. למעט מסי אין אף שחקן שמתקרב לזה (וגם הוא כנראה יסיים עם פחות אליפויות ביחס לשנות משחק).
הוא שיחק בליגה האיטלקית בתקופה לא רעה שלה ושיחק בברצלונה. על איזה ברכות קטנות אתה מדבר?
עכשיו אני לא יודע כמה הוא יתאים לנו, כי אני באמת מעדיף לתת למרסיאל וראשפורד את המושכות, אבל רבאק קצת כבוד!

אריאל גרייזס 22 במאי 2016

אני חושב שהסטטיסטיקה הזאת קצת משקרת, הוא כמעט תמיד התחבר לטופ דוג בליגה. מישהו רואה את פסז' לא לוקחת אליפות בלעדיו? הרי ליגת אלופות הוא לא זכה, זה מעיד אולי קצת יותר.

אופיר 22 במאי 2016

בדיוק. האליפויות שלו באיטליה הן הבדיחה הכי גדולה (יובה המשחדת ואינטר כשכל היריבות מנוטרלות).

לא ברור לי איך אתה זוקף את העונה ההיא עם בארסה לזכותו.

ניק 22 במאי 2016

פסג היא המקרה היחיד של באמת טופ דוג. כל השאר היו קבוצות טובות אבל בלי עליונות מסויימת. עובדה שהוא עבר ב3 קבוצות באיטליה וזכה בכולם באליפות.
למעט העונה בברסה, בכל אליפות הוא תמיד היה שחקן המפתח (אגב גם בעונה בברסה הוא כבש 16 שערים ושיחק 29 משחקי ליגה, אז זה לא שהוא היה איזה שחקן זניח)
אתם רואים את ביירן לא זוכה בכל האליפויות האחרונות שלה בלי מולר? זה מוריד משהוא מגדולתו של מולר?

אופיר 22 במאי 2016

אינטר ההיא שיחקה ללא שום מתנגדת משמעותית אחרי שהקלצ'יופולי פירק את יובה ומילאן, יותר גרוע אפילו מהיעדר התחרותיות מול יובה היום. אם כבר, צריך לדבר על איך הם זכו בצ'מפיונס ליג בעונה הראשונה בלעדיו.

זלאטן שחקן מרהיב, אבל גול במספרת מחצי מגרש במשחק ידידות מול אנגליה זה משל מושלם לקריירה שלו. בהזדמנות הכי קורצת שהיתה לו להראות משהו מהקסם שלו על במה משמעותית, השנה מול סיטי בגומלין, העלימו אותו כרגיל.

אריק 22 במאי 2016

עזוב ניק למה ללכת רחוק. יש לידו בגיל 34 את קאבני שאמור להיות בשיאו… ההבדל כל כך עצום.
לא מתאים? ייתכן
יכול להיות גם קנטונה 2. ולהביא אליפות.

אריאל גרייזס 22 במאי 2016

אף אחד לא אומר שזלאטן לא שחקן ענק. הייתי שמח לראות אותו בקבוצה שלי לעונה-שתיים. רק אומר שהמספרים פה של אליפויות טיפה משקרים.
וזה גם מתקשר ל"מציאות האובייקטיבית" שדיברתי עליה עם תוהה. אין כזה דבר

אמיתי 22 במאי 2016

מת עליו. שיבוא. משעמם לא יהיה. עזבו סטטיסטיקות.
שחקן ענק

נירו 22 במאי 2016

יש גביע!! מקווה שהוא לא היחיד השבוע.
השנקל שלי- אם יש אמת בדיווחים שרצים מאתמול כי מוריניו כבר סיכם במועדון זהו צעד ראשון בחזרה שלנו לקדמת הבמה.
אני חושב שכרגע עדיפות עליונה מבחינתנו היא לחזור ולהוות גורם משפיע ברמות הגבוהות ולמרות המחלוקת סביב האיש והתאמתו למועדון (מודה שחלק ממני לא כ"כ בטוח שבאמת הוא האיש המתאים), אבל אין ספק שיחד איתו זה יקרה.
בתקווה שאחרי שנתיים-שלוש נהיה במצב למנות מאמן אלמוני יותר ש(אולי) יתאים יותר מבחינת החזון.

איאן ראש 22 במאי 2016

מזל טוב כפול לכם. גם ואן חאל הולך וגם גביע (תואר זה תואר).
לגבי חלק מהמגיבים שמצפים ממוריניו ליצירתיות וכו' כדאי שתנמיכו ציפיות.

Comments closed