בחירתו של בופון

הפער בין אומץ ליהירות

buf

אני זוכר את האיטלקים מוסיפים חלוצים על חשבון מגינים בהארכה של חצי הגמר של 2006 – כנראה מתוך תחושה שהפנדליסטים הגרמנים גדולים עליהם. עד שפאביו גרוסו פרץ את הבונקר. אבל מהדקה ה-80 אפשר היה לראות מגמה שונה לחלוטין. בופון בזבז זמן כמעט בכל פעם שקיבל את הכדור. כמעט בהתרסה. מול האומה שאמורה לא להפסיד בבעיטות הכרעה. התרסה כלפי הבועטים הגרמנים והתרסה גם כלפי השוער שמולו שטוען לתוארו כשוער הטוב ביותר. והנבחרת האיטלקית, אם היה ביכולתה להיות התקפית יותר או לא, נשמעה לו. הפער בין אומץ ליהירות הוא לפעמים קטן. גרמניה נתנה את תצוגת הפנדלים הגרועה שלה אי פעם – היא לא החטיאה 34 שנים ולא החטיאה מעולם יותר מאחד, אבל ניצחה.

אגב, הבעיה ביורו של 24 קבוצות היא יותר מדי נבחרות גדולות.

תמכו בדה באזר

מיליארד סינים לא טועים
בסוף כולם חולמים

133 Comments

חז 2 ביולי 2016

זה היה אחד מקרבות הפנדלים הכי גדולים בהיסטוריה…
לגבי איכות- הפורטוגלים משחקים בסגנון יווני מזעזע ומצליחים לעלות, הצרפתים לא מי יודע מה, האיסלנדים בסגנון אנגלי. היחידים שמשחקים נחמד זו ויילס (גם בסגנון אנגלי…). אז קצת קשה להסתכל על האיכות ועל ההשפעה שלה על האלופה.

גיסנו 2 ביולי 2016

לי זה היה מקרבות הפנדלים המזעזעים שראיתי

חז 3 ביולי 2016

המתח, המתח. מה זה משנה אם הוא בא בהבקעות או החמצות:]

אנדר 3 ביולי 2016

לגמרי. הבעיטה המכריעה (לכאן או לכאן) החליפה צד 4 פעמים אם אינני טועה.

קירקגור 2 ביולי 2016

יש אוהד יונייטד שהיה בספק לגבי החטאה של דרמיאן?

(אגב, אני כבר חשבתי שזה גמור עם שוייני, ואמרתי לעצמי שאם כבר גרמניה לוקחת שישים הוא את הגול)

גאנר 3 ביולי 2016

וכאוהד ארסנל, לא היה בהיסטוריה של המשחק יותר צפוי מאשר אוזיל לקורה

תוהה בדרכים 3 ביולי 2016

כל השחקנים שמשחקים באנגליה החטיאו. רק אומר.

צביקה 3 ביולי 2016

אובססיה?

תוהה בדרכים 3 ביולי 2016

אנקדוטה.

ניק 3 ביולי 2016

אני גם רציתי לרשום על זה.. אוזיל אגב השחקן השלישי של ארסנל שמחטיא פנדל בטורניר

טל המנצ'סטרי 3 ביולי 2016

מחלה ללא מרפא

אנדר 3 ביולי 2016

אני בטוח שהם יכולים להשתפר :)

תומר חרוב 3 ביולי 2016

מזל שג'אקאריני מושאל מסנדרלנד לבולוניה

notRobot 3 ביולי 2016

אחת הנקודות העקרוניות והחשובות מאתמול בערב. לא ציני.
אפילו שהגנרל החטיא זה היה ברור שהוא חולה מהשנה הזאת באי המבודד.

גילעד 3 ביולי 2016

יותר צפוי מזה שיצליח להיות היחיד לזרוק את בופון לפינה ההפוכה ואז לבעוט לקורה :)

גילעד 2 ביולי 2016

היהירות האמיתית היא להכניס שחקן בדקה ה120 בדיוק כדי לבעוט פנדל. ואז שהוא עושה מעשה סוקרטס ובועט פנדל בצורה כל כך שלומיאלית (של גישה לבעיטה – להחטיא מותר, לגשת ככה לא.)

אייל 3 ביולי 2016

תיאור הפנדל מהבלוג החי של הגרדיאן:

There were some bizarre penalties, not least from Zaza, who looked like he was making a fitness video during his run-up, and then blootered it into orbit. That was one of the funniest penalties I’ve ever seen, not least because it was his first touch of the match and he’d been brought on as a penalty specialist.

אמוץ כהן-פז 3 ביולי 2016

אני זוכר מישהו שהכניס שוער בדקה ה120.

גילעד 3 ביולי 2016

לדעתי יש הבדל בין השניים. לשוער ספציאליסט בפנדלים תהיה יותר מהזדמנות אחת להוכיח עצמו

גיסנו 3 ביולי 2016

לשוער יש לפחות 3 בעיטות לנסות לעשות משהו, לבועט צריך שיקרה משהו נדיר במיוחד כדי שתהיה יותר מהזדמנות אחת

אמוץ כהן-פז 3 ביולי 2016

גלעד, גיסנו, מסכים אתכם.
אלו מלות המפתח ׳יהיר׳ ו׳120׳ שהזכירו לי אדם מסויים…

אבו צ'יצ'ריטה 3 ביולי 2016

להחליף שוער זה הימור סביר בהרבה – מכיון שיש לו השפעה פסיכולוגית על כל אחד ואחד מהבועטים וכל אחת מהבעיטות, בעוד ששחקן שרק נכנס משפיע על בעיטה אחת בלבד. השחקן שנכנס לחוץ כשהכל מונח עליו, השוער לא מרגיש שהוא חייב לעצור כדי להוכיח את עצמו – כמו שאמרו לפני, הפנדל תלוי בעיקר בבועט…לכן ביחס סיכון מול סיכוי התרגיל עם השוער הגיוני בהרבה (יצא לי הסבר מבולבל לגמרי אבל זה מה יש…)

עופר גבאי 3 ביולי 2016

ואן חל במונדיאל האחרון בהולנד

ויכסלפיש 3 ביולי 2016

ברטי פוגטס הכניס את תומאס שטרונץ דקה 119 נגד אנגליה ביורו 96' וכבש בפנדל, הפעם זה לא עבד

סוס ים 3 ביולי 2016

כולם חכמים עכשיו. אם זאזא כובש – קונטה מוכתר שוב כגאון של הטורניר.

דוד 2 ביולי 2016

יותר מדי גדולות? על מה אתה מדבר?

תוהה בדרכים 3 ביולי 2016

אמת. זה הזכיר את גמר ליגת האלופות, שבמקום ללחוץ על הדוושה עם המומנטום, האיטלקים נראו מסתפקים בפנדלים, שברור היה מראש שלגרמנים יש יתרון שם. וזה לא רק ענין של היסטוריה- אתה מסתכל על הבועטים וברור ששל הגרמנים יותר מיומנים.

כדי שזה בכלל יגיע למצב כל כך דרמטי, היה צריך החטאות של הבועטים הכי טובים של הגרמנים. ועדיין הם ניצחו.

גילעד 3 ביולי 2016

האיטלקים נישאו על גלי הביטחון העצמי שלהם. במשחק עצמו הם לא הצליחו לפתח התקפות כמו במשחקים הקודמים, אבל הם עדיין היו בטוחים ביכולתם לא לספוג, והחליטו ללכת עם זה במקום לנסות להתקיף. זו לא בהכרח החלטה רעה, אבל היהירות להכניס שחקן לפנדלים בלבד הייתה מוגזמת.

תוהה בדרכים 3 ביולי 2016

ואן חאל עשה החלטה אפילו יותר קיצונית במונדיאל (להחליף שוער) וכולם אמרו שהוא גאון. חייו של מאמן- לקח הימור ולא הלך.

אדם 3 ביולי 2016

להחליף שוער זה הרבה פחות קיצוני, הוא לא צריך חימום וביטחון, רק מזל.

גילעד 3 ביולי 2016

אומר זאת שוב – לדעתי יש הבדל ולו מן הסיבה שלשוער ספציאליסט יש יותר מהזדמנות אחת להוכיח את עצמו.
ובכלל הלחץ על שוער קטן יותר בדו קרב פנדלים, כאשר יש לו הרבה פחות מה להפסיד. שוער שלקח פנדל עשה מעל המצופה, אבל אם לא עצר, מה האסון?
בופון קפץ לכל הכיוונים הנכונים (חוץ מאוזיל) ונגע בשני פנדלים שלא עצר (לרבות האחרון.). בוודאי לא תחשוב להאשים אותו בהפסד.

אבי 3 ביולי 2016

והאמת המרה עוד יותר זה שאת הפנדלים ניצח נוייר בקרב ראש בראש מול בופון

אבי 3 ביולי 2016

בופון היה קרוב כמה פעמים.
תעשה טובה ותוסיף משהו לכינוי. אולי גם אני צריך – כבר 8 שנים אני מחזיק בכינוי הזה באומץ (או יהירות…).

אמוץ כהן-פז 3 ביולי 2016

כשבואטנג ניגש לבעוט חשבתי לעצמי שזה יהיה אכזרי במיוחד אם הוא ייכשל.

יאיר אלון 3 ביולי 2016

בדיוק מה שחשבתי, מוגזם. במיוחד לשחקן שחור בנבחרת גרמניה

ק. 3 ביולי 2016

הגיע לגרמנים לנצח.
היו הרבה הרבה יותר טובים

אמיתי 3 ביולי 2016

מהכניסה של שוויני הייתי בעד גרמניה. השחקן המצטיין לדעתי.
חבל לי על איטליה. פנדלים זו שיטה אנטי ספורטיבית

משה 3 ביולי 2016

מצטיין במה, כדורגל ?
כנראה שראינו שני משחקים שונים.

יריב 3 ביולי 2016

עדיף על מה שהיו עושים לפני הפנדלים.

אריק 3 ביולי 2016

איזה משחק ראית?

אמיתי 3 ביולי 2016

שוויני החזיק בגילו המופלג את הקישור עם קרוס
חילק מסירות ועשה כניסות טובות לרחבה וקדימה.
אשמח לשמוע מי המצטיין שלכם ולמה..

משה 3 ביולי 2016

לא ראיתי תרומה יוצאת דופן שלו. עד סוף המחצית הראשונה עוד היה לו אוויר והוא היה משמעותי, אחר כך הוא סתם שימש כתחנת מסירות בקישור.
באופן כללי לב חולה באותה מחלת סנטימנטליות של רוב מאמני הנבחרות אחרת לא ברור מה עושים על המגרש פאברגאס, שוויינשטייגר, רוני ואחרים.

דוד 3 ביולי 2016

ואולי בופון פשוט הרגיש שגרמניה טובה יותר ולכן כדאי להרדים את המשחק?

אבי 3 ביולי 2016

אני תומך בפרשנות הזאת

אריק י. 3 ביולי 2016

בדיוק

קלבדוס 3 ביולי 2016

כאוהד ארגנטינה – שחטף את הפנדלים ב-2006, את המכונה ב-2010 ואת גצה ב-2014 – אפשר רק לבכות, למה החלון שלנו לא נפל על גרמניה כזו חלשה מעולם. הגנה כבדה, שעוד תשלם ביוקר. בלי רויס, גונדוגאן, חדירה בחוץ, גצה לא קיים, שורלה לא קיים, רועה החזירים הרחק מעבר לשיא, תומאס מולר צל של מי שהיה. גרמניה של נויר וקרוס, בעיקר. דמיון קלוש למפלצת של ה-1:7 במינייארזו.

תוהה בדרכים 3 ביולי 2016

גרמניה 2006 לא הייתה טובה יותר מהנבחרת הנוכחית ובטוח פחות טובה מארגנטינה (היא כן שיחקה בבית) וההדחה שם הייתה בעיקר על הטעות של פקרמן. והאמת היא שלהוציא את המשחק מול ברזיל, הגרמנים היו רחוקים מלהבריק גם המונדיאל- המשחק מול אלג'יריה היה אולי הגרוע שראיתי אי פעם מנבחרת גרמנית בשלב נוק אאוט.

הנבחרת הגרמנית של 2010 ו2012 הייתה יותר טובה מהנבחרת של שני הטורנירים האחרונים, רק שתחרות שמוכרעת על משחק בודד זה לא תמיד קובע.

אחד 3 ביולי 2016

אפשר לחשוב שארגנטינה בשיאה. אם הייתה משתתפת ביורו הנוכחי היא לא הייתה עוברת את השמינית.

אלכס 4 ביולי 2016

+ בלתי נגמר, אחד.

ויכסלפיש 3 ביולי 2016

זה רק אני או שהיום זלצר השתלט על השידור ובמשך דקות ארוכות הצופים לא קיבלו מידע מה קורה במגרש ומי עם הכדור?

אורן השני 3 ביולי 2016

זלצר פשוט נוראי

ויכסלפיש 3 ביולי 2016

יש שדרן שנעלם כלא היה במשך דקות ארוכות

מתן 3 ביולי 2016

לא הבנתי, הוא לא נשלח לצרפת בשביל לספר לנו בדיוק את מה שכל אחד יכול לראות?

ויכסלפיש 3 ביולי 2016

במשך דקות ארוכות החזיקו שחקנים X Y Z בכדור ולא יכולת לדעת מיהם, כי המצלמה רחוקה והשדר לא מגלה את הסוד

רומן 3 ביולי 2016

זלצר הפרשן ההכי טוב בארץ אחרי איווניר ולחמן בעיניי.
הוא קצת מונוטוני ומשעמם, אבל לפחות מדבר לעניין ולא מברבר על עצמו כמו גרנט.

אנדר 3 ביולי 2016

בשוק שאני מסכים איתך (לא מת על לחמן)

Srtest - ארטסט 3 ביולי 2016

זלצר אמר דבר והיפוכו כל-כך הרבה פעמים שכנראה הוא דיבר בשביל שניים:

איטליה חזרה אחרוה והיא מחכה לגרמניה!

(אחרי 20 שניות)

איטליה שנתה את המגמה ועכשיו היא תוקפת ויוצאת קדימה!

(אחרי 20 שניות)

איטליה שנתה את המגמה היא חזרה אחורה ומחכה לגרמנים.

אחחח האיטלקים האלה טקטיקנים ברמת קוואנטית ממש.

ניק 3 ביולי 2016

זלצר..לחמן..אוחנה… כולם מאמנים , כשאתה שומע אותם מפרשנים אתה מבין למה אנחנו פה ואיסלנד שם

רומן 3 ביולי 2016

אתה מבין שבזמן שאנחנו פה מברברים עצמינו לדעת בשיחות אינטלקטואליות הם אשכרה אנשי מקצוע, נכון?

Lord Anthony 3 ביולי 2016

אנשי מקצוע במובן הרחב, הרחב מאוד.

רומן 3 ביולי 2016

עדיין הם מבינים כדורגל יותר מכל אחד מאיתנו פה.
לכן השילוב של מאמן יחד עם אדם אינטלגנט ונעים זה הפרשן המושלם.
איווניר ולחמן הם פירסט קלאס.
זאביק טיפה מאחורה כי הוא באמת כדור שינה.

D! פה ושם 3 ביולי 2016

איווניר פרשן גרוע, מלא אינטרסים משל עצמו ונהנה מאד מהעבודה שהוא הפרשן החליף את האדם שהתקרא פרשן ושמו דני נוימן.
זלצר אולי מאמן אבל בלהסביר לאנשים בבית משהו חדש על מה שהם רואים הוא גרוע. כנ"ל לחמן רק שאני די בטוח שהוא לא מאמן.

פרשן זה לא רק מישהו ששיחק או אימן או מבין אפילו את המשחק אלא מישהו שיכול להסביר משהו חדש, להציג אותו, בעברית אם אפשר. מישהו שזה המקצוע שלו מתכונן לשידור ויכול אם יתנו לו גם להדגים את מה שהוא אומר ע"י שימוש בקטעים ממשחקים קודמים. תעיר אותי כשאחד מהם יענה על סעיף אחד מאלוץ

לורד אנטוני – הם אולי אנשי מקצוע במובן של רחב.

Lord Anthony 3 ביולי 2016

זלצר אולי, איווניר בכלל לא בטוח.
הבעיה המרכזית אם מאמנים בארץ שבגלל שהם כביכול אנשי מקצוע כולם בטוחים שהם ממש מבינים מה הם עושים.
במקרה הטוב הם יודעים איך להעביר אימונים ואיך לתפעל את המערכת הזאת שנקראת קבוצת כדורגל.
בכל הנוגע להבנה בכדורגל, הישגי הכדורגל הישראלי וההישגים האישיים שלהם מעידים על מציאות קצת בעייתית.

ניק 3 ביולי 2016

כן רומן אני מבין שהם אנשי מקצוע. רק הם עושים את העבודות שלהם (גם האימון וגם הפרשנות) בצורה הכי גרועה שרק אפשר.
אנחנו לא פרשנים, כי זאת לא העבודה שלנו, אבל אני בטוח שרובנו המוחלט פה מבצע את העבודה שלנו ברמה הרבה הרבה יותר גבוה ממה שהם מבצעים

גיל 3 ביולי 2016

הולך להיות קשה לאיסלנד בחצי הגמר נגדם.

אריק י. 3 ביולי 2016

חחחחח

מתן 3 ביולי 2016

לדעתי היה משחק מצוין. משחק כדורגל לא צריך להיות עם הרבה שערים וגם לא עם הרבה הזדמנויות בשביל להיות איכותי. משחק מאוד טקטי (ולא כמו המשחקים של פורטוגל שהמאמן שלה הגדיר כטקטיים) ועם שתי נבחרות מעולות ששיחקו בצורה הכי נכונה שיש ע"מ לבטל את השניה.
בקשר לפנדלים – וואו. דו קרב הפנדלים הכי מטורף שראיתי בחיים שלי, וכנראה גם אחד המדהימים בהיסטוריה (קשה להגיד "מהגדולים" כי היו שם יותר מדי החמצות מביכות). 5 מ-7 הבעיטות שהוחמצו בכלל לא הלכו למסגרת. פשוט הזוי
משחק לפנתיאון

Srtest - ארטסט 3 ביולי 2016

לדעתי זה שאנשים אוהבים את הכדורגל הזה אומר הרבה.

רומן 3 ביולי 2016

איזה דכאון.
אבל תאכלס מגיע לגרמנים, האיטלקים בכלל לא ניסו בהארכה.

Martzianno 3 ביולי 2016

משחק וינטג' משובח.

אורי 3 ביולי 2016

בדיוק. הרגיש כמו שנות ה90

מאנו 3 ביולי 2016

+1

holden 3 ביולי 2016

משחק שנלקח משנות ה-80,
כרזות פרסומת של coca cola ,משחק פיזי , נחישות ועקשנות על כל כדור,התפאורה הססגונית של הקהל ברקע,
לרגעים לצופה מן הצד זה עשה רושם של כדורגל משנות השמונים,
איטליה עשתה את המקסימום מהרכב -טלאים,
בופון היה בתפקיד דינו זוף: אירגן והרגיע את החבורה סביבו,
מנואל נוויאר בתפקיד אוליבר קאן האגדי,
רק רומינגה היה חסר להבקיע שער בזמן ההארכה

עמי ג 3 ביולי 2016

גם אנדראס ברמה ומתיאוס קצת חסרו לי

איאן ראש 3 ביולי 2016

לדעתי זו בחירתו של קונטה ולא בופון.

הופמן 3 ביולי 2016

זאזא. איזו קומדיה. הזכיר את רוברטו בניני בימיו הגדולים

ג׳אני ריברה 3 ביולי 2016

הפער בין ביטחון ליהירות הוא אכן קטן, והפוסט הזה הוא דוגמא מעולה לכך.
בופון הוא ספורטאי יוצא דופן, אחד שהקרקטר היה המצפן המכוון בקריירה מופלאה.
אזכור של המושג ״יהירות״ בהקשר שלו, מראה על חוסר היכרות בסיסי עם מורשתו של האיש.
פנדלים היה הסיכוי הכי טוב של איטליה לנצח את ההתמודדות הזו, בטח בלי דה רוסי/מוטה/קנדרבה.
בופון עשה בדיוק מה שהיה צריך.

הביקורת על קונטה בהקשר של זאזא היא מגוכחת. דוגמא מובהקת לחוכמה בדיעבד, וחיטוט בתפל.
זאזא פנדליסט מצויין, לבטח עדיף על קייליני אותו החליף.
יתרה מכך, ההחמצה שלו, קומית ככל שתהיה, כלל לא היוותה פקטור משמעותי בדו קרב. היא הייתה שולית לחלוטין.
זה היה פלה. חצי הגמר אצלו ביד. נישא על גלי ביטחון של טורניר אינדוודואלי מצויין – והוא פיקשש את זה ברגע הכי קריטי.
מאותה דרדל׳ה, זה היה ברור שמדובר בעניין של זמן עד שהגרמנים יחגגו העפלה.
במקרה הטוב, אם יהיה לך מזל, ייתאפשר לך match point אחד נגד הגרמנים בדו קרב פנדלים.
פיספסת ? קפל את המזוודות.

ערב עצוב, אך באותה העת מעורר גאווה.

יידישקייט 3 ביולי 2016

מורשת היסטורית של איש שתרם רבות לעולם ולכלל האדם בכך שמנע כניסת כדורים לשער. תנמיך את להבות הפאתוס, גם בופון יכול להיות יהיר וגם קונטה יכול לטעות.

ג׳אני ריברה 3 ביולי 2016

בופון הרוויח את להבות הפאתוס. אם הוא לא ראוי להן, מי כן ?
תגיד לי ש ״אף אחד״, כי זה הרי בסופו של יום רק כדורגל, אקבל את העמדה שלך.
אבל תזהר, מדובר במדרון חלקלק אל עבר ה ״22 מטומטמים שרודפים אחרי כדור״.

אם להתייחס עניינית – מספיק לקרוא ולצפות בראיונות של בופון לפני ואחרי המשחק, כדי להבין שיהירות היא באמת לא חלק מהלקסיקון שלו.
בין איטליה וגרמניה, שתי מעצמות הכדורגל האמיתיות היחידות של אירופה, יש ערימות של כבוד והערכה, וראו את זה אתמול גם על המגרש.
הנבחרת האיטלקית הנוכחית לא יכולה לעמוד בקצב המשחק שנבחרת גרמניה שואפת לייצר לאורך 120 דקות.
הגרמנים מוכשרים, פיזיים, צעירים, ובעלי כושר גופני טוב יותר.
האטת קצב המשחק הייתה פשוט הדרך לתת לקבוצה שלו את הסיכוי הטוב ביותר לנצח. אגב, לא רק הוא האט את הקצב בהזדמנויות שניתנו
לו, כך גם כל שאר שחקני האזורי (שים לב להבדל בין משך זמן ממוצע להוצאת חוץ של איטליה, לזה של גרמניה).
שוב דבר לא היה ציני או לא ספורטיבי, ולראייה אף שחקן איטלקי לא התחזה או קיבל צהוב על בזבוז זמן.

לגבי קונטה – כן, גם הוא יכול לטעות. לדוגמא: אני עד עכשיו לא מבין את כמות הדקות הכל כך מועטה שאינסינייה קיבל לאורך הטורניר.
הכשרון האינדוודואלי הכי גדול בסגל, הפנטזיסט היחיד שיכול לייצר יש מאין, ועדיין אחד שמציג מחוייבות מלאה. חבל שלא שיחק יותר.
אבל ללהג על ההכנסה של זאזא לקראת הפנדלים במקום קייליני שלא עמד על הרגליים ? באמת ?
מה אני אגיד לך, אם זו הביקורת שהוא זוכה לה יום אחרי הפסד כה כואב, כנראה שהוא עשה עבודה אדירה.

קלבדוס 3 ביולי 2016

פנדלים מאפשרים כל מיני נראטיבים בדיעבד.
ואפשר גם: קור הרוח הגרמני, גירסה 2.0. דווקא אחרי 3 החמצות של 5 הבועטים הראשונים – כולל מולר הווינר, כולל הקפטן בבעיטה מכרעת – באים 3 גרמנים לא מנוסים, ובזה אחר זה עומדים בלחץ של מאצ'-פוינט מכריע, אסור להחמיץ – ופוגעים בול. ואז הרביעי, בכלל דרדק בן 17 בערך.

אריק 3 ביולי 2016

אתם מחפשים הסברים איפה שאין וגרוע מכך מבקרים נבחרת ןמאצן שהוציאו פי אלף בערך מהפוטנציאל שלה, שהגיעה לפנדלים מול גרמניה בלי שני שחקני הקישור הכי טובים שלה אחרי שעברה את ספרד.
תנוחו

ק. 3 ביולי 2016

נכון (חוץ מהתנוחו..)
ואפשר להוסיף את וראטי ומרקיסיו שמראש היו פצועים בבית.
לעומת הנצחונות המבריקים על ספרד ובלגיה, כאן במזל גדול הם בכלל הגיעו לפנדלים.

יוסי מהאבטיחים 3 ביולי 2016

אתה קורא לזה "מזל גדול".
דורפן, השם ישמור, קורא לזה "התרסה".
קונטה ובופון קוראים לזה טקטיקת משחק.

אני נוטה לכיוון של קונטה ובופון…

איטליה שיחקה כמו שהיתה צריכה נגד נבחרת לא פחות טובה ואולי יותר.
ההחלטה ללכת לפנדלים ולא לנצח את המשחק בהחלט הגיונית (איפה יהיו כל אלו שהיו ממליצים לקונטה "לשלוח שחקן לנצח משחק בהארכה" אם היו מפסידים?).
גם ההחלטה להכניס פנדליסט מצוין על חשבון שחקן גמור היא בהחלט מתקבלת.
בסוף זה לא קונטה שבעט את הפנדל.

ק. 3 ביולי 2016

אין לי טיפת ביקורת על האיטלקים ואיך ששיחקו אתמול.
עדיין, במשחק אתמול, לעומת המשחקים הקודמים, היה להם הרבה מזל שלא הפסידו לפני הפנדלים (+בופון+ג'רום בואטנג)

יהויכין פנדלוביץ' 3 ביולי 2016

שמתם לב שהבעיטה הכי בטוחה היא חזק לאמצע? הרי תמיד השוערים מזנקים לכיוון כלשהו

אמיתי 3 ביולי 2016

יש מחקר שהראה שהכי משתלם לשוערים לא להמר
על פינות אלא לחכות לבעיטה. אבל פסיכולוגית הם
לרוב מזנקים מהפחד שייראה כאילו הם לא ניסו

ק. 3 ביולי 2016

גם אני לא הבנתי איך נוייר ממשיך להמר ולא קולט שהם עלו על הקטע ובועטים גבוה לאמצע.
בסוף הגיע זה שבעט לפינה (בערך)

D! פה ושם 3 ביולי 2016

גם הבועטים תמיד שאולי את עצמם את אותה השאלה

ק. 3 ביולי 2016

יש מצב…

בורדו פאפי 3 ביולי 2016

העיקר,
4 משחקים לסוף היורו ועדיים פוטנציאלית הגמר יכול להיות: איסלנד – וויילס.
מעולה !

cookie-monster 3 ביולי 2016

אמן

notRobot 3 ביולי 2016

ג׳יג׳י !!
אליל

no propaganda 3 ביולי 2016

לדעתי איטליה הגיעו למצב הכי טוב שהם היו יכולים וזה שהפסידו בפנדלים זו הפתעה. עוד לפני הבעיטות אמרתי לחברים שמולר, שוויני ואוזיל יחטיאו. מולר הבקיע אחד מחמש הפנדלים האחרונים לפני שניגש אתמול, פשוט לא ברור איך אפשר לתת לשחקן שהבטחון שלו בלבעוט פנדלים כל כך נמוך לבעוט. שוויני גם נוטה מאוד לא לעמוד בלחץ בפנדלים ואוזיל זה המקרה הזה שטכניקת יתר פוגעת בבעיטה.
בכלל פעם בגרמניה היו נותנים לשחקנים בעלי קור רוח לבעוט ולא לכוכבים הגדולים כמו היום. למשל ביורו 96 נגד אנגליה בעטו בין 5 הראשונים 3 מגנים קשר וחלוץ.

tom 3 ביולי 2016

כיוונת לדעת גדולים,
ישנו מחקר בתחום פסיכולוגיית ספורט שעוסק בהתמודדות עם מצבי לחץ שמוכיח שככל שהבועט הוא כוכב גדול יותר כך עולה הסיכוי שיחמיץ פנדל קריטי או מכריע.
כשמסתכלים על השבועיים האחרונים, מסי, רונאלדו וכל מה שקרה ביורו כולל אתמול זה נראה כמעט מובן מאליו.
ובכ"ז, מי יגיד לרונאלדו לא לבעוט…

אנדר 3 ביולי 2016

מצד שני אתה יכול להגיד שהשחקנים ה'אלמוניים' יחסית (או הפחות מרכזיים) צריכים את הבעיטות (וההחטאות לעיתים) של רונאלדו מסי כדי להרגיש משוחררים כי אם הם יהיו אלו שיבעטו במקום רונאלדו / מסי הלחץ יהיה עצום

ק. 3 ביולי 2016

הכל נכון אבל גם לרונאלדו הייתה סטטיסטיקה גרועה של 5 הפנדלים האחרונים- אאלט הבקיע רק בגמר האלופות. עדיין, לא הייתי מתלבט אם לתת לו (וגם למולר) לבעוט בדו קרב

no propaganda 3 ביולי 2016

למה לא להתלבט? במקרה הרע תחליט לתת להם לבעוט בכל מקרה.
אני חושב שבכלל לא מעלים את האפשרות הזו, ואתמול זו הייתה טעות קשה שרק במקרה לא עלתה בעליה לחצי הגמר.
הבעיה העיקרית לדעתי היא שלא לתת למולר(שלא לדבר על רונאלדו או מסי) לבעוט פנדל זו הצהרה. ואף מאמן לא רוצה להצהיר אותה גם אם זה פוגע בקבוצה.

ניר 3 ביולי 2016

יש הרבה אופציות בנושא הזה, אם אתה כבר נותן לו לבעוט, אפשר לדאוג שהוא לא יהיה בין הראשונים אלא הרביעי למשל, ולא השני השלישי..

איציק 3 ביולי 2016

זה לא יהירות ולא אומץ כי אם מודעות. בופון הבין ואיתו כל איטליה שניסיונות התקפה שלה הם בעלי סיכוי הבקעה נמוכים בהרבה מהחשיפה של ההגנה להתקפה גרמנית ושער מצד גרמניה. כשהם היו בפיגור, הסיכון היה שווה את זה, בשיוויון לא. הסיכוי של איטליה לנצח בפנדלים גבוהה לאין שיעור מאשר במשחק עצמו. זה לא הצליח, אך בופון מיקסם את הסיכוי להצלחה.

אחד 3 ביולי 2016

אני לא מבין מה אתה מתפלא. הכדורגל האיטלקי תמיד היה ציני עד כאב.

רומן 3 ביולי 2016

חייבים לעשות משהו עם השיטה המטופשת הזאת.
לדעתי הפתרון המושלם זה לשחק את ההארכה 8 על 8.
הסיכוי שלא יהיה גול מאוד נמוך.
כמו בשחמט, אם אין הכרעה עוברים לראפיד, אן עדיין אין אז בליץ. אף אחד לא מכריע התמודדות ב chapyev (לרוסים שבננו)

איתמר 3 ביולי 2016

צריך לקצר את הארכה לעשרים דקות.
לצמצם בהארכה את מספר השחקנים בכל קבוצה לתשעה.
לאפשר 3 חילופים נוספים בהארכה.

גיל 3 ביולי 2016

3 חילופים זה אסון. לא ישחקו כדורגל בכלל.

פאקו 3 ביולי 2016

לא מסכים. בופון מנוסה דיו כדי לדעת שבהארכות כמעט לא מובקעים שערים. בהתנהגותו זו, הוא שידר לבועטין הגרמנים שמולו שהוא רק מחכה לרגע שיבואו לבעוט אליו. וזה עבד. הגרמנים נתנו את תצוגת הבעיטות המחורבנת ביותר שאני זוכר מהם. זה שהאיטלקים נתנו הצגה מחורבנת פחות או יותר באותה המידה, זה כבר פחות אשמתו.

יונתן פ. 3 ביולי 2016

כמה מחשבות:
– מישהו יודע למה לא מחזירים את גול הזהב? פחות משחקים שיוכרעו בהטלת מטבע (סליחה, פנדלים..), פחות משחקים שיגרמו לנו לסבול את ההארכה המייגעת הזו, ויש מצב שיגרום לקבוצות גדולות להמר על התקפה נגד קטנות יותר.
– מה בואטנג ניסה לעשות שם בדקה ה 77? זה היה נראה כמו סיום של תרגיל קרקע…
– רק לדעתי החוק של ה 2 צהובים (בטורניר שלם!) הוא קצת מוגזם ואכזרי? לשחקני הגנה/קישור כמעט בלתי אפשרי לעבור טורניר שלם עם צהוב יחיד..

אריאל גרייזס 3 ביולי 2016

מה שקרה עם גול הזהב זה בדיוק ההיפך ממה שציפו שיקרה, כמעט תמיד קבוצות הסתגרו מחשש לספוג. למרות שאני זוכר כמה משחקים גדולים שהוכרעו ככה (ליברפול על אלבס ב-5:4 בגביע אופא, צרפת על איטליה ביורו 2000)

סוס ים 3 ביולי 2016

חייבים לבטל את ההארכה. 90 דקות ויאללה – פנדלים! ההארכה לרוב נראית כמו ערימה של צולעים בתור להוציא גימלים אצל הרופא. משעמם.
אבל.. אני יכול לחשוב על עוד 10 שינויים בחוקה/שיפוט שיהפכו את המשחק ליותר מהנה וספורטיבי. אין דבר יותר מאובן מחוקת הכדורגל והגופים שמנהלים אותו. אין חשש שמשהו יזוז.

רומן 3 ביולי 2016

בכמה משחקים מאז שבוטל גול הזהב היה תיקו עם שערים בהארכה? אני מנחש שסדר גודל של 0.
נשמע כמו קשקוש מוחלט

no propaganda 3 ביולי 2016

זה לא טורניר שלם, בחצי הגמר הכרטיסים מתאפסים.

אריאל גרייזס 3 ביולי 2016

היו צריכים להתאפס אחרי שלב הבתים (כלומר, מי שמקבל שני צהובים בשלב הבתים יושעה מהשמינית אבל צהוב אחד יאופס

no propaganda 3 ביולי 2016

מסכים שזה עדיף

גיל 3 ביולי 2016

לא. השיטה הנוכחית צודקת. רוצים למנוע מצב ששחקן מקבל צהוב ומחמיץ את הגמר. כל כך הרבה מקרים טרגיים ששחקנים לא יכלו לשחק במשחק הכי חשוב של החיים שלהם.

גאבו 3 ביולי 2016

מרוב שדאגו ששחקנים לא יפסידו את הגמר בגלל צהובים ( ובצדק) הגענו למצב שבחצאי הגמר קבוצות יעלו עם חצי הרכב שני בגלל צהובים.
מה שווה לשחק בגמר אם לא תהיה שם בחצי הגמר לעזור לקבוצה שלך לעלות?
הפתרון הוא פשוט. שני צהובים שווה הרחקה בשלב הבתים. בנוקאאוט שם המשחקים גם אינטנסיביים יותר שלושה צהובים שווים הרחקה בלי התחשבות בגמר.

גיל 3 ביולי 2016

זו בעייה שלהם. אין סיבה לתת פרס לשחקנים אלימים (בעיקר).

שלו 3 ביולי 2016

אני לא יודע לגבי בופון,
נראה לי שמול גרמניה ההרכב האיטלקי אתמול היה נחות אובייקטיבית.
אומנם ההגנה מתואמת וכו' (למרות שלפלורנצי שבר את הנבדל בכמעט הגול השני)
אבל גם מוצהבת.
קישור אחורי מאולתר כאשר גם דה רוסי (פצוע) וגם טיאגומוטה מוצהב.
וחלוצים שלא מתאימים לעובדה שיש לך מול גרמניה שתי הזדמנויות במשחק.

השיקול לשחק לאט, הגיוני.
אני חושב שעמד מאחוריו הרעיון שככה יש יותר סיכוי לנצח (גם אם בפנדלים)
לאורך המשחק, אפשר לספור על שתי ידיים את כמות ההתקפות המסודרות שאיטליה הצליחה לייצר.
אני לא חושב שהיה כאן אומץ או יהירות. היה ראליות.

אריק 3 ביולי 2016

בלי מרקיזיט וראטי ואז בלי דה דוסי ומוטה וקנדברה. פנדלים מול גרמניה עם הקישור של אתמול זה פלא. נכון שאם היו מכניסים את דל פיירו באגיו וטוטי זה היה נראה אחרת.
לא מבין על מה אנשים מדברים. מאמן הטורניר זה קונטה.

יוסי מהאבטיחים 3 ביולי 2016

אני עם כריס קולמן, אבל קונטה בלי ספק עשה אחלה טורניר.

בלי (ואולי עם) קשר, הייתי שמח שישימו ליד השם שלו כתובית במהלך המשחק: distance covered x km ואחר כך את הממוצע הקבוצתי עם חצי מזה.
הבחור שד טזמני!

שלו 3 ביולי 2016

מסתכל על רשימת החלוצים של איטליה מ 2006:
דל פיירו
לוקה טוני
טוטי
ג'ילרדינו
יקווינטה
אינזגי
מסתכל על רשימת החלוצים של איטליה מ 1982:
מסרו
אלטובלי
גרצ'יאני
פאולו רוסי
סלבג'י

כל נבחרת עם חלוצים שמסוגלים לכבוש מכלום.
כשאתה משחק כדורגל "איטלקי" זה תנאי מחייב.
בנבחרת הנוכחית החלוצים צריכים מספר הההזדמנויות לגול.
זה טוב ויפה כשאתה משחק בברצלונה נגד חנטאפה,
או ביובה נגד סאסואלו.
לא מול נבחרות בדרג הראשון, אז אם זה נכנס נגד ספרד, נהדר.
אבל אם זה לא, נגד גרמניה זה לא מספיק.
איטליה קידשה את הכדורגל ההגנתי אבל דאגה לחלוצים נהדרים.
בנבחרת הזאת אין.
אולי בגלל צל הענקים מאליפות העולם ב 2006.
אולי בגלל שקשה שגדל חלוצים.

ק. 3 ביולי 2016

בלי קשר, אני חושב שאם גרמניה יזכו טוני קרוס צריך להיות המצטיין של הטורניר. הוא המנהל עבודה על המגרש, מחלק כדורים, מפעיל אגפים, מחלץ. טורניר מרשים מאד שלו.
גם אם אולי נוייר או שווייני נחשבים למנהיגים של הנבחרת, הוא בעל הבית האמיתי על המגרש והשחקן החשוב בנבחרת

no propaganda 3 ביולי 2016

1+
שוויני גם היה מצויין אתמול אבל זה המשחק הראשון שלו בטורניר אז מן הסתם הוא לא יהיה מצטיין הטורניר.

אחד 3 ביולי 2016

הוא גם השחקן היחיד שעוד יש לו סיכוי ריאלי לזכות בדאבל של צ'מפיוס ויורו השנה.

ק. 3 ביולי 2016

שמע, אם המנצחת של צרפת-איסלנד לא לוקחת, בטוח יהיה אחד כזה…

אחד 3 ביולי 2016

אני מאד אופתע אם המנצחת בין גרמניה לצרפת לא תזכה בטורניר.

אמיתי 3 ביולי 2016

רונאלדו לא? פפה?!!

אחד 3 ביולי 2016

לא רואה אותם מנצחים בגמר את מי שלא תהיה. אפילו אם זו איסלנד.
אני בכלל לא בטוח שהם עוברים את ווילס.

אמיתי 3 ביולי 2016

אני בטח לא ראיתי את פורטוגל מגיע לחצי.. אבל יצא להם עם מזל ועכשיו הם כמעט בגמר..
מישו אמר קליבלנד?

יוסי מהאבטיחים 3 ביולי 2016

לא, אף אחד לא אמר קליבלנד.
אולי כי קליבלנד ניצחו את כולם, חלשים כחזקים.

אמיתי 3 ביולי 2016

קליבלנד במובן של באו מהמזרח ושבסהכ כמעט
אף אחד (!!!) לא ספר אותם..לא שם להם סולמיות
או משו

אחד 3 ביולי 2016

בדיוק כמו קליבלנד, זה יהיה שוד לאור היום אם פורטוגל יזכו.

אמיתי 3 ביולי 2016

שוד = ***?

שלו 3 ביולי 2016

לגבי השידור אתמול.
רן בן שמעון כמו רבו מלא בעצמו, למד לדבר בלי להגיד כלום.
אומנות ה"גילי לנדאו", שאלהים יודע למה מביאים אותה לאולפן.
זאביק זלצר השם ישמור, מברבר את עצמו לדעת, שכח שעברנו ממדיום הרדיו, לטלוויזיה.
המלצה שלי היא לשלוח את כל המאמנים-פרשנים לראות טלוויזיה זרה וללמוד.
הידענים שמביאים (אלו שיודעים כל פרט ופרט), נראים כאילו צמצמו את הפער מאירופה ועוברים מסך מצויין.
לידם אנשי הכדורגל נראים עוד יותר גרוע.

Rushie 3 ביולי 2016

איטליה עשתה את המקסימום מבחינתה בטורניר הזה. חבורה מרגשת ונחושה אבל בסופו של דבר כשיש לך כל כך מעט להציע מהקישור ומעלה זה כמעט בלתי אפשרי ללכת עד הסוף. גרמניה לא הצליחה להתמודד ממש עם הסגירה המצוינת שהיא קיבלה אבל באוברול הייתה יותר טובה ועולה בצדק לטעמי. מול צרפת ובמיוחד איסלנד בחצי זה יכול להיראות אחרת לגמרי ממה שהיה היום.

אנדר 3 ביולי 2016

נקודה שעוד לא ראיתי בתגובות:
אני חייב להגיד שלבקר את קונטה זו ממש לא חכמה בדיעבד, כמו שאם זאזא היה כובש לא הייתי מכתיר אותו כגאון (בגלל זה. יש הרבה סיבות אחרות להתייחס אליו כגאון כדורגל) מהסיבה הפשוטה שלהכניס כדור עונשין הרבה יותר 'קל' (באחוזים) מלהחמיץ אותו. כלומר, בהנחה וזאזא היה כובש, זה לא היה מרשים אותי ולא אמור להרשים, כי רוב הסיכויים שגם זה שהחליף היה כובש (לא מתעסק בזהות המוחלף. יש עוד עשרה בועטים פוטנציאלים) אבל להכניס שחקן קר, לא מחובר למגרש, רגליים ש(סביר להניח) רועדות, לא בזון, זה כבר להוסיף למשוואה מקדם גבוה להחטאה.

Comments closed