מתי בדיוק גנבו את אמריקה?

בזמן משחק קולג׳ פוטבול

בתמונה: סטודנטים שלא מבינים מהחיים שלהם
בתמונה: סטודנטים שלא מבינים מהחיים שלהם

ועכשיו למדורנו האהוב ״אבחנות סוצילוגיות בגרוש בגלל שבמקרה אני נמצא בארצות הברית״.

לפני כמה שנים פוטר עיתונאי ברשת פוקס ספורט בגלל כתבה גזענית. מה היה בכתבה? ובכן, התקיים לו משחק פוטבול מכללות חשוב לאללה בין יו.אס.סי לקולורדו.  והכתב הסתובב בקמפוס של יו.אס.סי ודיבר בעיקר עם סטודנטים אסיאתים. מסתבר שבזמן שהסטודנטים הלבנים שתו וחגגו את אותו משחק פוטבול גורלי, האסיאתים היו בספריה. חלקם לא ידע על המשחק. רובם לא ידעו את שמם של הקווטרבקים. הוא הציג אותם, לדעת הרשת, כאדיוטים מוחלטים. כמי שלומדים לבחינות בזמן משחק פוטבול גורלי.

ולכן פוטר!

הנה כתבה על אותה פרשה קשה.

*

אז היום הגעתי בדרך לא דרך ומסיבות לא חשובות למשרדי חברה חשובה לאללה בעמק חשוב לאללה. לא אגלה אם שם החברה אבל היא אחת מהחברות הללו שהנשיא שלה מתראיין למגזינים שגיל שלי קורא. עד כדי כך חשיבותה היא לאללה. והגעתי למשרדים שממש בפנים. שם המון אנשים שמרוויחים בשנה את מה שקליי תומפסון עושה בשבועיים. עד כדי כך הם מרוויחים שם הרבה לאללה. ורוב האנשים הללו דומים מבחינה חיצונית – כלומר מבחינת שייכות אתנית – לאותם אנשים שישבו בספריה בזמן משחק פוטבול חשוב ולא ידעו מי הקווטרבק. חלקם, הייתה לי תחושה, מבינים יותר בקריקט מאשר בפורטי-ניינרס.

ומה אני כמעט לא רואה? אנשים לבנים. כלומר את אלו שחגגו ושמחו באותו משחק פוטבול חשוב. איפה האנשים הללו עכשיו? ובכן, זו דעתי: מכיוון שאין משחק פוטבול חשוב הם בעצרות פוליטיות. מניפים שלטים על כך שגנבו להם את אמריקה.

ואני יודע מתי גנבו להם את אמריקה! זה היה בזמן שקולורדו שיחקה עם יו.אס.סי.

תנו כתף לדה באזר

עיוור צבעים
הנצחון החשוב על ליברפול

327 Comments

עופר פרוסנר 26 ביולי 2016

אדיר דורפן

עסק שחור 26 ביולי 2016

מצויין!

YairN 26 ביולי 2016

Insightful.

NoOne 26 ביולי 2016

מה שהבנתי מהטור הזה הוא שבזמן משחק פוטבול היו אנשים אחרים שסירבו לצפות בפוטבול כי זה לא מעניין אותם והעדיפו ללמוד או לצפות בטלוויזיה או לעשות סקס או לשחק עם הכלב.
אז לדעתך רק "סטודנטים לבנים" צפו במשחק? אתה מודע לזה שחלק גדול מאוהדי USC הם שחורים ומקסיקנים ואפילו חס ושלום יהודים?

ואז הלכת לסיליקון וואלי לחברה אחת וראית שם הרבה אסיאתים עובדים והסקת מזה שהלבנים שלא ראית מפגינים בשביל דונלד טראמפ?

אתה מודע לזה שאתה נמצא בקליפורניה ? שבו חוץ מאזור קטן ב OC זאת מדינה דמוקרטית לחלוטין עם הרבה שחורים,מקסיקנים, לבנים שבחיים לא יצביעו לדולנד טראמפ?

duncan 26 ביולי 2016

1+

דורפן 26 ביולי 2016

הבנת יותר מדי.
מה שנאמר, בהכללה, שההאסיאתים לומדים יותר קשה ולכן אמריקה הלבנה מאבדת את ההגמוניה שלה. ראיתי לאחרונה את ספר הסיום של אחד התיכונים היוקרתיים ביותר של ניו יורק. כזה שמתקבלים אליו רק על תוצאות בלימודים. פשוט רוב מוחץ לתלמידים האסיאתים – אפילו לעומת הסטודנטים היהודים. וזו תופעה שמתסכלת הרבה מצביעי טראמפ.

ומה שהיה מגוחך בכל פרשת הכתבה שרשת פוקס כל כך תקועה בתדמית שלה של אמריקה שהיא ראתה בזה משהו מעליב. אני חושב שהורי הסטודנטים הללו היו גאים בהם מאד.

אז אל תעלב בשם יו.אס.סי. אמריקה נגנבה גם כשקלמזון שיחקה עם מרילנד, וגם בזמן הספרינג-ברייק, ובהרבה הזדמנויות אחרות.

Amir A 26 ביולי 2016

אני עובד במחלקת מחקר ופיתוח די גדולה ש-90% ממנה בעלי תואר דוקטור. רוב מוחץ למזרח אסיה כשהודו מפגרת רק במעט מאחור.

דורפן 26 ביולי 2016

עוד גנבי אמריקה. הם בכל מקום.

NoOne 26 ביולי 2016

אני חושב שאתה רואים די מה שאתם רוצים לראות.
אתם מסיקים מדור של 30 השנה האחרונות וזה מה שאתם רואים.
מה שאתם שוכחים שהלבנים שולטים פה במסחר,תעשיה,תרבות,בריאות,בניה ועוד כבר 300 שנה וכל מה אסיאתים וההודים האלה עושים זה לעבוד אצל הלבנים האלה כי שם נמצא הכסף.
אנשים מסוגם של דונלד טראמפ הם אלה שמעסיקים את כל האנשים שאתם מדברים עליהם.

דורפן 26 ביולי 2016

אני לא מסכים. האסיאתים כבר מזמן לא רק כוח העבודה המעולה הם גם משקיעים ובנקאים ומיליארדרים והתמונה איננה רק אמריקה. כשטרמפ אומר אמריקניזם ולא גלובליזם הוא רוצה להחזיר את העולם לאחור – לתקופה בה האמריקאי לא היה חשוף לתחרות קשה על הג׳ובים הטובים מכל העולם.

NoOne 26 ביולי 2016

לא אמרתי שהתמונה היא רק אמריקה , אתה דיברת על אמריקה.

ירוק 26 ביולי 2016

יש משהו בדברים שלך, אבל אתה קצת מגזים. בסיליקון וואלי (שתסכים איתי שהוא אחד מהכוחות החזקים שמניעים את השוק האמריקאי) הרבה פעמים האסייתים וההודים לא רק "עובדים בשביל הלבנים". זה נכון שבסופו של דבר צוקרברג, ומוסק, ופייג' ואנדרסן ודומיהם הם לבנים, אבל יש לאסייתים נוכחות חזקה (וגוברת) בשדרת ניהול בכירה, הם יזמים, משקיעים, וכו'.

חובב 26 ביולי 2016

תבדוק מי המנכלי"ם של מיקרוסופט וגוגל

מיקיג' 26 ביולי 2016

תבדקו מי אשתו של צוקרברג

אביאל 26 ביולי 2016

מנכלי״ם זה לא בעלי המניות, אני חושב שלזה הוא התכוון.

duncan 26 ביולי 2016

תבדוק כמה חברות עם מנכלים הודים הצליחו

איציק 26 ביולי 2016

אני מגיע לכנסים, ופרופ' אמריקאי בא עם כמה דוקטורנטים. רובם מסין, הודו, אירן, ועוד אסיאתים (שאינם ישראלים, אבל יש גם פלסטינאים לעיתים נדירות). יש לפעמים גם שחורים, אך לבנים יש מעט מאד. זה נובע אולי מפינוק, מהעובדה ששלושה סינים גרים בחדר וחצי על מלגה קטנה שאמריקאי לבן לא מוכן עבורה לעשות דוקטורט. זה גם נובע מהעובדה שהפרופ' מספרים שקשה מאד למצוא לבנים שיעשו עבודה שחורה עם עט ונייר (רוצים רק סימולציות) והאסייתים מוכנים ועושים זאת טוב. אז עם היום עדיין הלבנים הם הבוסים, אז החוקר הראשי של מיקרוסוף הוא לי דנג והוא אסייתי במקור, ויש יותר ויותר כאלו ובסוף הם גם יהיו המנכ"ל-ים ובהמשך גם הבעלים.

NoOne 26 ביולי 2016

לא חושב שזה קשור , לפעמים אידיוט הוא אידיוט , וכל מי שמצביע לטראמפ הוא אידיוט

Danny - Long Islsnd 26 ביולי 2016

צריך להצביע רק לברני, הוא ייתן הכל בחינם ואני אוכל לראות כדורגל כל היום, can't wait

NoOne 26 ביולי 2016

פעם אחרונה שבדקתי ברני סנדרס הוא לא המועמד.
גם לא בארט סקוט

תני 26 ביולי 2016

בארט סימפסון?

Danny - Long Island 26 ביולי 2016

זה נכון; קצת צחוק מכיון שהתגובות נשמעות רציניות אבל הן די שטחיות, ציטוט של תקשורת ולא חיים אמיתיים באמריקה הגדולה

אסף The Kop 26 ביולי 2016

עשרות מיליונים שיצביעו לו הם אידיוטים.
כמה שמוק מתנשא אפשר להיות ?

NoOne 26 ביולי 2016

עשרות מיליוני אידיוטים גם הצביעו לג'ורג' בוש ולג'ימי קרטר.
הייתי מצביע לג'ון קייסיק ולדעתי קייסיק היה מנצח את הילרי.
אבל לאדיוט הזה טראמפ אין סיכוי.

אריק 26 ביולי 2016

+1

יוני 26 ביולי 2016

יש קרוב ל8 מיליארד אידיוטים בעולם שמאמינים עדיין למשחקי שמאל-ימין-בחירות-כלום לא השתנה-עדיין ידפקו את כל מי שלא אליטה

אסף The Kop 26 ביולי 2016

אתה סותר את עצמך דורפן
טענת שהוא פוטר כי הוא הציג אותם כאידיוטים, מכאן שפקס בדיוק ההפך מגזענים.

טראמפ ייקח.
תסתגלו.

ירוק 26 ביולי 2016

אתה נשמע מרוצה מהאפשרות הזו (שאני עדיין מקווה שלא תקרה). מותר לשאול למה?

יואלזיניו 26 ביולי 2016

כי טראמפ יותר טוב לישראל. ולאמריקה.

ירוק 26 ביולי 2016

למה? כי יואלזיניו אמר?
סתם כדי להוסיף עוד דעה, כי למה לא – לדעתי זה מופרך להגיד שהוא טוב לישראל, ועוד יותר מופרך להגיד שהוא טוב לאמריקה.

אלעד 26 ביולי 2016

ירוק, זה פשוט חלק מה"אצבע בעין של השמאל" שנהייתה חזות הכל כאן בזמן האחרון.

NoOne 26 ביולי 2016

לא שזה משנה לי בהחלטה עבור מי אני מצביע אבל טראמפ יהיה הרבה יותר גרוע לישראל , אפילו יותר מג'ורג' בוש הבן

shadow 28 ביולי 2016

גורג' בוש הינדס את ההתנתקות טראמפ יהנדס אולי שתי מדינות?

אסף the kop 26 ביולי 2016

למדו ממכם עם ה"רק לא ביבי"

אסף the kop 26 ביולי 2016

תסיק מה שאתה רוצה.

ירוק 26 ביולי 2016

לא התכוונתי לעקוץ. הנה, אני שואל ברור: מה אתה חושב על האפשרות שהוא באמת יזכה?

Eyal 26 ביולי 2016

שהעולם ימשיך להסתובב, האיסלאם הרדיקלי ימשיך לעשות בעיות וארהב תמשיך לדאוג לארהב.
לפחות טראמפ כנה במה שהוא אומר

אריק 26 ביולי 2016

כל (רב) החבר'ה אצלי בעבודה מדברים כמו השמאל בשנות ה-90' – נעזוב אם טראמפ יבחר וזה סוף הדמוקרטיה והעולם החופשי ובלה בלה בלה.
ואני שואל לאן? לתרזה מיי? לאוסטרליה והכוכבים שלה? אולי לביבי?
החבר'ה האלה גורמים לי להעדיף בין שתי האופציות את הצבעוני יותר.
מכין את הפופ קורן.

ד"ר רזי הופמן 26 ביולי 2016

לא אוהב את שני המועמדים, מפחד מהילרי, מפחד מטראמפ והכי מפוטין. מה אנחנו יכולים לעשות? כלום!
גם להביע דעה פה לא יעזור. אני מהמר שמי שייבחר הוא זה שעשה הכי פחות שגיאות כי גם טראמפ וגם הילרי עושים המון טעויות אבל אלו של הילרי כרגע יותר קריטיות.

קירקגור 26 ביולי 2016

אריק אתה באמריקה?

אריק 26 ביולי 2016

לא עובד בחברה אמריקאית

אסף the kop 26 ביולי 2016

מקדונלדס ?

אריק 26 ביולי 2016

נחמד

southport 26 ביולי 2016

Man U?

אסף the kop 26 ביולי 2016

אני חושב שטראמפ מועמד מחורבן ועדיין עדיף על הקלינטונית.

ירוק 26 ביולי 2016

סבבה, לגיטימי. אני חושב הפוך – שהילרי מועמדת לא משהו, אבל עדיפה בהרבה על ההזוי הזה.

גל ד 26 ביולי 2016

בסופו של דבר מדהים שאלה המועמדים. ושלא רחוק מאחוריהם היו קרוז וסאנדרס.

אלכס 26 ביולי 2016

קרוז הוא מועמד לגיטימי, רפובליקני מסורתי יותר. סאנדרס הוא יותר קוריוז.

יהודה ב"ד 26 ביולי 2016

כבר בתחילת המאה העשרים היהודים גנבו את אמריקה. ואמריקה האמיתית הגיבה כפי שצריך, למשל כשאבוט לורנס לווול נשיא הארווארד עשה בתוקף תפקידו מאמץ מתמיד להטיל מיכסת מכסימום (באירופית קראו לזה נומרוס קלאוסוס) על מספר היהודים בהאורוואד.

דורפן 26 ביולי 2016

אז במקרה הסיבה שבה ביקרתי קשורה לחבר שקשור לחברה בה היזם היה ישראלי והפיתוח ישראל והמשקיע הראשון והעיקרי הודי.

שי 26 ביולי 2016

אבחנה כל כך מדוייקת. גם אני נמצא בסמוך לעמק. ובהחלט האסייתים כבר מזמן לא רק המתכנתים המצטיינים. ראשי קרנות, ראשי חברות ענק, אנג'לים… כן, הפחד של מצביעי טראמפ אמיתי אבל את הגלגל הזה, יהיה קשה להחזיר.

אלון 26 ביולי 2016

יש לי חבר, אסייתי, מהתקופה בדיוק שהתלונן שהאסייתים משתלטים על הקמפוס והסטודנטים כבר לא עושים מספיק רעש בקמרון.
אני גר בישוב ש 20 אחוז ממנו אסייתים. הבן שלי לומד מתמטיקה בקבוצה של המתקדמים, מתוך יותר מעשרים ילדים בקבוצה יש רק 4 שההורים שלהם נולדו בארה"ב. השאר ישראלים ואסייתים.
בעבודה יש לא מעט אסייתים. רובם מצוינים. כל החברות שלי בעבודה אסיתיות אבל זה כבר בעיה אחרת שיש לי.
המספרים לא משקרים, הם הרוב בעולם. הכדור שלהם ואנחנו רק אורחים פה.

shohat 26 ביולי 2016

אני זוכר, מ-1990, ש- Vic "the quick" Lin – רץ ה-400מ' משוכות שלנו – היה אוכל אותי בלי מלח גם בפיזיקה וגם בכדורסל.
ואני זוכר גם את הבוקר ההוא, כשהודיעו בחדשות שוולי באקמן כבר לא במטס, ונכנסנו לשיעור של AP US History 2 כדי לראות יציאת אומנות על הלוח, ראויה לכל מוזיאון, עם חתימתו של Jun Kamata (חובב קלווין אנד הובס): ציור קברו של הסקונד בייסמן.

המנטרה של "הם מצליחים יותר כי הם בספריה כשאנחנו בפוטבול" אולי איננה גזענית אבל היא רציונליזציה נוטפת קנאה. אפשר להיות אוהד ספורט וגם Honors Student.

והיא גם יפהפיה:
https://www.youtube.com/watch?v=-yZPrrboTkY

Selby 26 ביולי 2016

יפה מאוד ומשעשע.
הקול של הלבן הלא משכיל שגנבו לו את אמריקה(הרי מה זה make america great again? זה שם קוד להחזרת הסגרגציה וחוקי ג'ים קרואו. חזרה לשנות החמישים. אז הכל באמת היה great אם אתה גבר לבן מהזרם הנכון בנצרות. הם מתלוננים על פוליטיקלי קורקט כל היום אבל הם אלה שמתחמקים מלהודות במה שהם באמת רוצים) והקול של עובד בסיליקון ואלי שווים אותו דבר. וזה מצויין, זוהי דמוקרטיה. הבעיה מתחילה באקטיביות הפוליטית ובאחוזי ההצבעה.
כשראיתי את הקהל בועידה הרפובליקנית הבנתי שהם ינצחו, אני משוכנע בכך. הסקרים פחות מעניינים. היו שם שנאה וזעם כמו בהפגנה של כהנא. זה לא שהטיפוסים שם השתנו, אותה tea party ואותם קונפדרטורים. אבל המון המון שנים הם לא זעמו כל כך, אולי יותר מאי פעם. השנאה שמניעה אותם לא תרשה להם להפסיד. טראמפ הוא לא האקס פקטור שינצח אלא רק הדרך שבה הוא מלבה את השנאה, רוכב עליה ומסיט אותה למקום ה"נכון". הוא לא היחיד שיכל לעשות את זה אבל הוא עושה את זה באופן מסחרי ותעשייתי. Industrialised.
נכון שאחרי ניתוח דמוגרפי זה בלתי נתפס שרק גברים לבנים לא משכילים ינצחו בחירות אבל מה שהולך לקרות זה שהם יגיעו באחוזים חסרי תקדים לקלפיות ולדעתי גם יעוררו מספיק מהומות ואי סדרים בקלפיות שאליהם מגיעים מיעוטים כדי למנוע מהם להצביע.
לזה אפשר להוסיף אידיוטים שימושיים כמו הרדיקלים של סנדרס האגוצנטרי שרוצים הכל כאן ועכשיו ובחינם. חס וחלילה שהפרוגרס יהיה איטי והדרגתי(אבל עקבי ועם מגמה בלתי הפיכה) בסגנון אובמה. הם ישארו בבית או אפילו יצביעו טראמפ כדי "לדפוק את הממסד". וזהו, זה אמור להספיק.

דורפן 26 ביולי 2016

אני חושב שהסיכויים עם טרמפ (אבל לא חושב שזה מוחלט, זו עדיפות מסויימת) – אבל מסיבה אחת בלבד: המועמדת מולה הוא מתמודד. אני רואה איך בעיני ממסד שחצן דור השינוי שאובמה גייס למפלגה הפך ל״אדיוטים שימושיים״. לא צריך להוסיף על כך. מנותקת. נאמנה עד הסוף לווסרמן-שולץ.

אלעד 26 ביולי 2016

אתה מתעלם מפרשת המיילים של המתמודדת הנוראית הזאת??

אלעד 26 ביולי 2016

אלעד, השם הזה כבר תפוס… :)

Selby 26 ביולי 2016

אבל תומכי סנדרס שאני מדבר עליהם הם לא תומכי אובמה. ואם כן אז זה פרסונלי ולא אידיאולוגי. משהו בכריזמה שלו. אובמה קרוב בהרבה לקלינטון מלסנדרס. מדובר באחד מהנשיאים הכי מתונים ופרגמטיים שהיו. הנוסחה שלו להתקדמות קדימה היא לאט אבל בטוח. פה רפורמה, שם מינוי שופט עליון, ליצור מגמה ולשכנע את רגשות הציבור בצדקת דרכו. זאת נוסחה שתלוייה ברצף של נשיאים דמוקרטים, כזאת שמבינה שלא הופכים מפלוטוקרטיה מיליטנטית לסוציאליזם סקנדינבי בשתי קדנציות ולא משנה מי הנשיא.
זאת הנוסחה שקלינטון התחייבה להמשיך, סנדרס הוא זה שהעביר ביקורת על אובמה וסירב לרוץ על המורשת שלו.

צריך להפריד בין העבר של קלינטון ואיך שהיא נתפסת לבין מה שעשתה ואמרה בקמפיין הזה. לא הוגן לקרוא לה מנותקת אם מהר מאוד זיהתה את הסחף של סנדרס והלכה הכי שמאלה שמועמד ריאלי לנשיאות יכול ללכת.
היא גם לא אחראית לסקנדל של ווסרמן שולץ ואפילו אם כן לא מדובר ביותר מפוליטיקה פנים מפלגתית, כלומר ניצול של שיטה לא הוגנת קיימת כדי להיבחר. מסריח אבל כשר.

סנדרס בעצמו אמר שהמניפסט של המפלגה הדמוקרטית עליו סיכם עם קלינטון הוא הפרוגרסיבי אי פעם.
אם גם זה לא מספיק לתומכיו או אם הם חושבים שקלינטון תמכור אותם לוול סטריט או לקאטאר או וואטאבר ובגלל זה צריך לבחור בטראמפ בתור זובור אז כן, דור שינוי או לא, הם אידיוטים שימושיים והחומר שהם מעשנים יותר חזק משחשבתי.

Eyal 26 ביולי 2016

מה שמצחיק בקטע הזה של הדורות שכל אחד מסתכל התנשאות על הדור אחריו. וואלה, כדור הארץ עדיין מסתובב וזאת לא רק זכותו אלא חובתו של כל דור להתעקש על הדברים שנראים לו חשובים לעתיד שלו

YG 26 ביולי 2016

בתמונה- סטודנט עם החולצה הנכונה.

Fight on!

RS 27 ביולי 2016

מחונן

מתן גילור 26 ביולי 2016

ציבור, שככלל, במקום (בנוסף?) להתאונן על אפליה וקיפוח, עושה מה שצריך כדי ליצור לעצמו את ההזדמנויות להצלחה כלכלית. בושה.

דורפן 26 ביולי 2016

הציבור הזה הגיע לאמריקה על ויזות עבודה מטעם החברות הללו או במלגות או בהגרלת הגרין קארד. לא בספינות עבדים או דרך אליס איילנד. באמת אל תשווה.

מתן גילור 26 ביולי 2016

לא לשם כיוונתי.

ר.בקצה 26 ביולי 2016

המהגרים האסייתים לארה"ב התחילו כבעלי מלאכה או חנוונים, כמו שאר המהגרים. אתה פגשת את הילדים והנכדים שלהם.

דורפן 26 ביולי 2016

ר.בקצה. זה לא מדוייק. החברות הגדולות מגייסות היום בהודו מתוך IIT ומשכורת של מתחיל מIIT k לא נמוכה מזו של מתחיל שמגיע מMIT

ר.בקצה 27 ביולי 2016

הודים? חשבתי שאתה מתכוון לסינים וקוריאנים.
אגב, גם בישראל יש אנשי הייטק הודים

אבישי (אחר) 26 ביולי 2016

לאליס איילנד הגיעו מהאוקיאנוס האטלנטי, מהאוקיאנוס השקט הגיעו לוושינגטון סטייט ולקנדה והניחו מסילות רכבת. מה שמצחיק או עצוב, תלוי בפרספקטיבה, זה שמי שמנסים להצביע על המהגרים ולהגיד שהם גנבו את אמריקה הם אלו שמכרו אותה לטובת שווקים עם כוח עבודה זול יותר. אמריקה הגדולה התבססה על מעמד ביניים גדול ויצרני יותר משהתבססה על המוח היהודי או האסייאתי, וכדי להתפרנס בכבוד מעבודה במפעל לא חייבים לוותר על פוטבול לטובת הספריה.

גיל שלי 26 ביולי 2016

מתי הוא התראיין לספורטס אילוסטרייטד?

יוני (המקורי, מפעם) 26 ביולי 2016

אין מירי רגב לאסייתים האלה? הם לא מונעים מקיפוח…

AdamB 26 ביולי 2016

"המיעוטים הם הרוב". ברגע שיותר מחצי מהאמריקאים הם לא לבנים אירופאים אמריקה משתנה.
אבל זה ממש לא מבטיח שגם ילדיהם של המהנדסים והכלכלנים האסייתים שיילכו לחינוך פרטי ימשיכו להצביע
לדמוקרטים. יכול להיות שאחד מילדיהם יהיה רייגן הבא.

דורפן 26 ביולי 2016

סביר מאד שיהיה. זה קרה במידה רבה באנגליה

ישרון 26 ביולי 2016

כבר היום זה קורה יש תנועות של הומואים ושחורים שפעילות במפלגה הרפובליקנית
(log cabin and black conservative)
ככה שהתהליך שאתה מתאר כבר התחיל.

אריק 26 ביולי 2016

הבנתי שרב המגיבים פה אומרים שטראמפ גזען ואז מתפנים לדרג את הגזעים
אסיתיים ויהודים
לבנים
שחורים ומירי רגב.

סיכמתי נכון?

טראמפ ינצח כי הילרי היא זיקוק של הפוליטיקאי הקנוי שיישמר ויעמיק את אי השוויון.

ירוק 26 ביולי 2016

לא שאני חובב גדול של הילרי, אבל לרמוז שטראמפ הוא אביר השוויון? נו באמת אריק.

אריק 26 ביולי 2016

אתה טוען שטענתי משהו שלא כתוב ואז כותב נו באמת. קצת קשה להתמודד עם זה.

ירוק 26 ביולי 2016

לא אמרתי שכתבת, אמרתי שרמזת :)
הילרי תעמיק את אי השוויון, נניח. אבל זה לא בחירה בהילרי או לא. יש מועמד מולה.

אריק 26 ביולי 2016

היא לא?

אריק 26 ביולי 2016

זה היה לאיציק. אבל יצא מתאים.
טראמפ אינו אביר של כלום אל מימן לעצמו את הקמפיין וחופשי מלחצי התאגידים.

Selby 26 ביולי 2016

https://sunlightfoundation.com/blog/2016/02/24/is-donald-trump-really-self-financing-his-presidential-campaign/

הקטע של המימון העצמי של הקמפיין הוא תרמית כמו כל דבר שטראמפ עשה בחיים. הוא מימן חלק מהפריימיריז בהתחלה כשהיה אאוטסיידר אבל גם זה כסף שהוא הלווה לקמפיין ולא "נתן" לקמפיין. כלומר הוא מצפה לקבל את זה בחזרה. הוא גם לא עשיר כמו שחושבים. הוא, כמו שהוא מעיד על עצמו, מאסטר ההלוואות וthe king of debt.
עכשיו שהגענו לבחירות הכלליות ולשלב הכסף הגדול שלדון וחבריו מממנים אותו כמו שהיו מממנים כל מועמד רפובליקני אחר. וכנשיא הוא יהיה בובה של התאגידים לא פחות מאחד כמו מרקו רוביו למשל ואפילו יותר כי הוא בא מתוך עולם הנוכלות הזה, אלה החברים והשותפים שלו.

אסף the kop 26 ביולי 2016

אריק,
זה התחביב של ירוק לדחוף לאחרים דברים שכביכול אמרו.

ירוק 26 ביולי 2016

אויש נו אסף, כל כך מהר אתה נעלב? לא ידעתי שאתה כזה רגיש..
בכל מקרה כתבתי לך למעלה, וגם לאריק – לא ניסיתי להכניס לכם מילים לפה ואם עשיתי את זה אני מתנצל. בשני המקרים הבנתי שרמזתם למשהו, יכול מאד להיות שטעיתי. בכל מקרה יותר חשוב הדיון הענייני (לא שעקיצות זה לא כיף. נדמה לי שגם אתה עוקץ מידי פעם).

אסף the kop 26 ביולי 2016

חלילה נעלב.
בעיקר מגיב באותה רמת הלהבות שמגיבים אלי.

ירוק 26 ביולי 2016

בסדר, כמו שאמרתי זה נחמד לעקוץ בחינניות. הפעם לא ממש הגבתי אליך אתה יודע :) מההיכרות שלי עם אריק הוא יכול להתמודד בעצמו עם איומים קטנים כמוני. היה לו את ואן חאל עונה שלמה, מה זה כבר עקיצה ממני.

איציק 26 ביולי 2016

אתה טוען שמירי רגב היא גזע נפרד?

Danny - Long Island 26 ביולי 2016

גזענים?: לא זוכר שבישראל יש הגירה חופשית

אנונימוס 26 ביולי 2016

כמו שאמרו פה לפניי- עמק הסיליקון זה אסייתים והודים. לא מעט ישראלים אגב גם (יחסית לגודלנו בעולם). הרבה פחות לבנים מחלקם באוכלוסיה. אכן תופעה מעוררת מחשבה

duncan 26 ביולי 2016

כי עמק הסיליקון זה הייטק. הייטק באמריקה זה לא כמו בישראל. הלבנבן המקומי לא חולם להיות הייטקיסט. יש רופא. עורך דין. בנקאי. משקיע. אלו משרות עם מלא כסף. יותר מהפתח תוכנה הרגיל.
אז מי נשאר? הודים,ישראלים,סינים ושאר ירקות.

דאג קולינס 26 ביולי 2016

ב 99 כתב פרידמן בספרו לקסוס ועץ הזית; כהוא היה ילד אימו אמרה לו תאכל יש המון רעבים בהודו. היום הוא אומר לבתו תלמדי כי הודי ייקח לך את הג׳וב. אמריקה נגנבה כאשר הטובים החליטו ללמוד מנהל עסקים וכיוצא באלה.

ד"ר רזי הופמן 26 ביולי 2016

יופי של ויץ.

ירוק 26 ביולי 2016

ענק!

רונן, עד מתי אתה בעמק החשוב? יש כאן גם כמה לבנים, אני מבטיח.

בני תבורי 26 ביולי 2016

מסתובב היכן שצמחה ושגשגה הפסיכאדליה של החוף המערבי ומתעסק בגזענות. תיכנס שם לשידוד מערכות

אריק 26 ביולי 2016

עזוב. בהיאט ואשבורי מסתובבים הגיקים הגדולים בעולם שיובאו מכל הגלובוס. הסופרים וציירים והפסיכיאדליה פינו מקומם למתכנתים ולאנשי הקרנות ואוי כמה שזה מבאס.
לאלה שהחבר`ה פה מבקרים על שלא יצאו משדות הכותנה ונהרות טקסס ישר לסיליקון ואלי הוציאו צו אויקשן וזרקו אותם לאוקלנד.
הרי הכסף הוא קדוש והסיליקון ואלי הוא הבירה של ה“קידמה“? ומצביעי טראמפ שעובדים במפעלים?
שיתביישו להם!!

בני תבורי 26 ביולי 2016

אז שייסע למרין

ירוק 26 ביולי 2016

דאינריז בדיוק עזבה, מה יש לו לחפש שם :)

אוהד מטס 26 ביולי 2016

רונן, הצגת חלק מהתמונה. התמונה השלמה היא קצת יותר מורכבת. יש מחקרים שמראים שמאז סוף שנות ה70 יש ירידה משמעותית בחלקו של המעמד הבינוני בארה"ב מסך כל ההכנסה. זו תופעה שהחלה בתקופת קרטר וקיבלה חיזוק בשנים של רייגן ובוש בבית הלבן. שתי המפלגות הזניחו את המעמד הבינוני הנמוך. הרפובליקאים כי לא היה להם אכפת והדמוקרטים מכיוון שהיו להם נושאים "סקסיים" יותר לעסוק בהם.
מכיוון שההסבר שלך הוא אולי מסביר את הצלחתו של טראמפ אבל הוא אינו מסביר את התמיכה הלא קטנה בסנדרס. לפני שנה אף אחד לא התייחס ברצינות לדברים שסנדרס דיבר עליהם והיום יש הרבה אנשים שמסכימים איתו לגבי מקור הבעיות של ארה"ב.הרבה מאד משרות אבדו לארה"ב בגלל הסכמי הסחר החופשי. ההסכמים האלו הם טובים ומועילים גם לכלכלה הלאומית וגם לרמת הפרט אבל אסור לשכוח שהיו אנשים ששילמו את המחיר באופן אישי. שתי המפלגות התעלמו מההשלכות על האנשים האלו ולא טרחו לפרוש להם רשת ביטחון כדי שהמעבר יהיה קל יותר.
החברות החשובות בעמק החשוב שאתה מתייחס אליהן לא מסוגלות לתת פיתרון תעסוקתי להרבה מאד אנשים שלא יכלו אפילו לחלום על USC בין אם אלו עניים מהערים הגדולות שבגיל 14 כבר שייכים לכנופיות או כפריים שהמכרה בו עבדו 4 דורות במשפחה נסגר.

no propaganda 26 ביולי 2016

מה שאתה עושה פה הוא לא פייר מכמה בחינות:
1. היית בסיליקון ואלי ששם נמצאת תעשיית ההייטק שהיא באמת נשלטת ע"י סינים והודים אבל היא לא התעשיה הנחשבת ביותר בארה"ב ואף להיפך. בניגוד למה שקורה בישראל, בארה"ב התעשיות הנחשבות והמתגמלות ביותר הן הבנקאות והעריכת דין. בתעשיות האלה תראה רב גדול מאוד ללבנים שאוהבים פוטבול.
2. אני במקרה גם עובד בחברה שהמטה שלה שלה נמצא בסיליקון ואלי והדברים עובדים בצורה מסוימת שנותנת להודים ייתרון. להודים יש מחוייבות כלפי הודים וכחלק ממנה כל מתכנת טוב בהודו אחרי שנתיים מקבל הצעה לעבור לארה"ב ובגלצ שהוא מהודו אז הוא לא חושב פעמיים ומגיע. כך יוצא שרק ההודים החזקים ביותר מגיעים. יתרה מכך יש בהודו אוניברסיטה מאוד נחשבת שנקראת IIT, מאוד קשה להתקבל לשם ובסופו של דבר רק הטובים ביותר מתקבלים. אני לא יודע באיזו חברה בקרת אבל אני כמעט משוכנע שהמנהלים שראית שם למדו באוניברסיטה הזו ולא בארה"ב

3. אפשר לאמר הרבה דברים רעים על המצביעים של טראמפ אבל לפחות הם לא מרביצים למצביעים של הילארי כמו שקרה בקליפורניה. טראמפ הוא בעייתי אבל בבחירות האלה הצד הדמוקרטי נוקט בסתימת פיות וזה מאוד בעייתי בעייני. אני אישית לא מאמין שלטראמפ יש סיכוי אבל יהיה מעניין.

ירוק 26 ביולי 2016

זה היה ככה לפני חמש ועשר שנים. אם אתה משווה משרות בנקאות אל מול טק כיום, המצב הרבה יותר מאוזן. פעם כולם חלמו לעבוד בגולדמן, היום יותר ויותר חולמים לעבוד בגוגל ופייסבוק (כמובן שזו הכללה פשטנית, אבל בכל זאת).
אבל כמובן שאתה צודק בזה שסיליקון וואלי הוא כח חשוב אבל רחוק מלהיות חזות הכל.

תומר 26 ביולי 2016

אני עובד בתעשיה הרפואית, נפגש עם מספר רב מאוד של חברות אמריקאיות (אף אחת מהן לא מהוואלי אגב…) ואני מסכים אתך ברמה העקרונית, המהנדסים הם באמת אסייתים אבל אנשי הפיתוח העסקי והניהול הם הוואספים הרגילים (או היהודים, שחלקם הגיע לתעשיה לאחר שעבדו כרופאים).
עם זאת, אי אפשר להתעלם מהתהליך, לפני עשרים שנה לא היו כמעט מהנדסים אסייתיים, עוד עשרים שנה יהיו גם מנהלים. זה עניין של נחישות, משמעת ושאפתנות.

ירוק 26 ביולי 2016

בדיוק.

no propaganda 26 ביולי 2016

אני מסכים.
השאלה היא האם הם ישתלטו על התעשיה כמו שקרה בהייטק או שיהוו חלק ממנה שפחות או יותר פורפורציונלי לדמוגרפיה.
לדעתי אחת הסיבות לייצוג כל כך גבוהה בהייטק היא שזה לא היה אטרקטיבי עבור הוואספים מה שגרם למחסור באנשים, אם כמו שירוק אומר למעלה גוגל ופייסבוק נהיו חברות שרוצים לעבוד בהן ולעבוד בתחום ההיטק חזר לאופנה אז עוד 10 שנים שוב נראה של וואספים, תחילה המהנדסים ואז עוד 30 שנה כבכירים.

אמיתי 26 ביולי 2016

בהפוך על הפוך זה שבאוניברסיטאות באמריקה מסתובב
הכי הרבה כישרון בעולם זה מה שבעצם יכול להציל אותה.
האמריקאים לא נהיו מעצמה בעזרת פוטבול..

Brother Mouzone 26 ביולי 2016

לא הפוך על הפוך – זה בדיוק המודל האמריקאי הקלאסי. להבדיל מהמודל האירופי למשל, שלא באמת מקבל מהגרים כשווים, באמריקה בחור הודי שבא לעשות תואר שני, מקבל גרין קרד והופך למהנדס בכיר בגוגל נחשב למגלם החלום האמריקאי.

זו הסיבה שטראמפ נחשב מוקצה גם בקרב הממסד הרפובליקני, הוא סוטה מהערכים האמריקאים הבסיסיים ביותר.

אמיתי 26 ביולי 2016

נכון לזה התכוונתי. ההפוך על הפוך היה בקטע של
אלה שכביכול גונבים את אמריקה הם בעצם הסיכוי
שלה להמשך השליטה. שנובעת כרגע מהובלה טכנולוגית
וכלכלית

duncan 26 ביולי 2016

למה הוא סוטה? הוא נגד סטודנטים הודים?

Brother Mouzone 26 ביולי 2016

לא, הוא נגד לטינים ומוסלמים. אבל ההשתלבות של מהגרים באמריקה היא לא מס שפתיים של פרוגרסיבים כמו באירופה – אשתו של ג'ב בוש היגרה ממקסיקו, אבא של מרקו רוביו היגר מקובה, ושניהם טרחו להזכיר לו את זה בעימותים ביניהם. הרפובליקנים הבכירים החרימו את הועידה שלו ומתייחסים אליו בערך כמו שבני בגין מתייחס לאורן חזן.

duncan 26 ביולי 2016

לא ראיתי שהוא נגד לטינים ומוסלמים.
ראיתי שהוא נגד הגירה בלתי חוקית ונגד הבאת מוסלמים ממדינות בעייתיות.

NoONE 26 ביולי 2016

כולם נגד הגירה בלתי חוקית , זאת לא הנקודה במיוחד כי ההגירה מ-מקסיקו חוקית היא לא היא נגטיב , מקסיקנים כבר לא באים כמו בעבר. , אז טראמפ רוצה לבנות חומה נגד הגירה שלא קיימת.
הבעיה היא עם המהגרים הבלתי חוקיים שנמצאים בארה"ב ורובם מקסיקנים.
הרעיון של טרמאפ לאסוף 11 מליון מקסיקנים הוא מגוחך ולא רלוונטי העלויות הן עצומות , יצטרכו לנקוט בטקטיקטת גסטפו ונאציות כדי למצוא את כולם ולאסוף אותם.
במקביל צריך לדעת שעל המהגרים הלא חוקיים האלה קיבלו עזרה מכל הממשלים המקומים והפדרלים , מדמוקרטים ורפובליקנים.
נתנו לקבל סושיאל סקיוריטי,רשיון נהיגה,חשבון בנק,כרטיסי אשראי,להיות בעלי עסקים, להרשם לקולג'.
רייגן נתן להם אמנסטי ב 1984
והסיבה היא שאף אחד לא רצה לעשות מה שהמקסיקנים עושים , לבנים לא רוצים לקטוף תותים וחסה ב 40 מעלות חום.
לבנים לא רוצים לקרוע את התחת באתרי בנייה.
לבנים לא רוצים לנקות כל היום.
שלא לדבר שגם שילמו להם פחות , לא נתנו להם ביטוח בריאות , תנאים שלבנים בחיים לא יסכימו.
מי שגנב את העבודות היצור של האדם הלבן זה אנשים בדיוק כמו טראמפ שהעבירו את כל מפעלי היצור והטקסטקיל למדינות אחרות.
לטראמפ עצמו יש מפעלי יצור בסין,בנגלדש,טורקיה ועוד מדינות.
אבל כל המצביעים שלו אוכלים את כל השקרים , אז כמו שאמרתי הם אידיוטים.

duncan 27 ביולי 2016

כמו כל שמאלן את משקר ומרמה.
המקסיקנים ממשיכים לבוא.
דבר שני לא מתווכחים שהם היחידים שעובדים בעבודות שהם עובדים בהן.
אבל זה לא חוקי.

NoOne 27 ביולי 2016

זה יפה שתפסת שורה אחת מכל מה שאמרתי והתעלמת מהשאר.
דבר ראשון אני לא שמאלן , בנושאים חברתיים(הפלות,הגירה,זכויות הגייז) אני דמוקרט ובנושאים כלכליים או חרות הפרט(מיסים,כניסה לפרטיות) אני יותר קרוב לצד הרפובליקני.
נתוני ה INS וה FBI מראים שלפי ההערכות שלהם יש נט זירו הגירה מ-מקסיקו , זה כשמשכללים מהגרים חוקיים,הערכות שלהם למהגרים לא חוקיים , ומהגרים שחוזרים למקסיקו.
זה נכון שבשנתיים האחרונות יש הגירה בלתי חוקית גדולה ממרכז אמריקה(גואטמלה,ניקרגואה ועוד) אבל אלה לא מהגרי עבודה , זה מהגרים שמחפשים מקלט מדיני בגלל אלימות מקומית.
אם מזה היה כל כך מפריע לממשל האמריקאי שזה לא חוקי למה הם נתנו ונותנים להם רשיונות נהיגה,סושיאל סקיוריטי,חשבונות בנק, רייגן האלוהים של הרפובליקנים נתן להם אמנסטי.

אם זה חוקי לדונלד טראמפ לפשוט רגל כמו שעשה הרבה פעמים בעסקים שלו ולהשאיר בעלי עסקים קטנים עם הזין ביד בלי לשלם את מה שהוא חייב להם , להרוס את החיים לאלפי אנשים והגנב הזה ממשיך הלאה , אם זה חוקי לדולנלד טראמפ ולהקים אוניברסיטה לא חוקית ולגנוב מליוני דולרים מאזרחים תמימים .
אז זה גם חוקי בשבילי להעסיק מהגרים חוקיים או לא , זה לא משנה לי כל עוד הם אנשים טובים,ישרים שעובדים קשה.
דונלד טראמפ מנצל לופהולס בחוק , אז גם אני יכול לעשות את זה.

duncan 27 ביולי 2016

קודם כל רק בגלל שהיה מנהיג שנתן אמנסטי, זה לא אומר שזה נכון.
יש בעיה עם אמנסטי. אתה משדר שהפשע משתלם.
הגירה לכל צורך אם היא לא חוקית היא לא חוקית. וזה לא משנה אם זה ניקרגואה או אל סלוודור.
כל צד של המפה צריך לשאוף להידוק הגבולות כך שלא יגיעו בלתי חוקיים. זה בכל מדינה.

duncan 27 ביולי 2016

קודם כל זו הגזמה. רוב המנהלים בחברות הם עדיין לבנים.
דבר שני, שוב, זה תחום שלא מעניין את האמריקני הממוצע. הכשרון האמריקני מתפזר על הרבה משרות. הזרים על פחות.

יואלזיניו 26 ביולי 2016

מעולה. ככה גנבו את אמריקה!

רק שנראה לי שהחבר'ה מ USC, שהלכו ללמוד מגדר ואוריינטליזם, כי מדעי המחשב ומתמטיקה זה קשה מידי עם כל כך הרבה סינים בכיתה, נמצאים בעצרות של ההיא עם המיילים.
גם הם מתלוננים שגנבו להם את אמריקה, אבל בשקט, שלא ישמעו.

לא נראה לי שאכפת לטראמפ שהחברה המוצלחים גנבו את אמריקה. עם כאלה אנשים אפשר לעשות את אמריקה גרייט שוב.

Brother Mouzone 26 ביולי 2016

הם שורקים לה בוז, תומכי סנדרס.

S&M 26 ביולי 2016

אדיר.

ותוך כדי קריאה חשבתי על זה שבזמן ש"אנחנו" נהנים בדה-באזר, ביבי גנב את המדינה.

איציק 26 ביולי 2016

ביבי לא גנב כלום, באתם ונתתם לו אותה במתנה, אז הוא לקח.

אסף the kop 26 ביולי 2016

באריאל מרגלית תנוחם

ניינר / ווריור 26 ביולי 2016

אסף, אתה באמת חושב שביבי הוא ראש ממשלה טוב?

yaron 26 ביולי 2016

הורגת אותי הפליאה שלך שמישהו יכול באמת לחשוב שביבי ראש ממשלה טוב.
הרי כל בוחרי הימין מצביעים מהבטן או כי הם דתיים.
אתה נתקל במקרה שלא מסתדר לך וכל שנותר הוא להתפלא.
גילוי נאות: אני לא בוחר לא בביבי, לא בהרצוג ולא בכלל.
אני גם חושב שביבי לא פחות טוב מאולמרט, ברק וכדומה.

אביאל 26 ביולי 2016

ירון – אני לא דתי, לא הצבעתי מהבטן ואני יכול לכתוב לך משנה שלמה למה בחרתי בנתניהו (רשמתי את זה פה לא פעם), אז התיאוריה שלך נופלת.

ירוק 26 ביולי 2016

נדמה לי שירון היה ציני והוא חושב כמוך (לא על ביבי, על האפשרות שמישהו יחשוב שביבי הוא ר"מ טוב)

yaron 26 ביולי 2016

אביאל, כמו שירוק כתב, הייתי ציני.

ירוק 26 ביולי 2016

סופסוף פירשתי מישהו נכון בשרשור הזה. תודה ירון

תוהה בדרכים 26 ביולי 2016

ביבי ראש ממשלה הרבה יותר טוב ממה שהיה רבין.

אסף the kop 26 ביולי 2016

עדיף על כל אלטרנטיבה

ניינר / ווריור 26 ביולי 2016

יצאת מזה באופן דיפלומטי :)

ר.בקצה 26 ביולי 2016

הובסתם בבחירות דמוקרטיות. ככל הנראה, גם בבחירות הבאות תובסו.

אלעד 26 ביולי 2016

אין ספק שבישראל יש רוב בקרב ציבור המצביעים לדעות הימניות

the bird 26 ביולי 2016

איזה התנשאות מובנית
"ביבי גנב את המדינה"
או "חושב שהוא ראש ממשלה טוב"
ואתם עדיין לא מבינים למה אתם מיעוט מוקצה במדינה

matipool 26 ביולי 2016

ניינר – הגזמת !
לא ידעת שאסור לך להטיל ספקות בתפקודו של ראש הממשלה ירום הודו ?
מתנשא שכמוך .. (-:
נ.ב. – מחכים עדיין לפוסט על REM ׁ.

the bird 26 ביולי 2016

אתה כנראה משחק אותה לא מבין ,
הטלת הספקות היא בכל מי שהצביע כאילו הם אידיוטים (בהשאלה על בוחרי טראמפ )
הפליאה היא הבעיה
ירון הסביר זאת יפה.
אין בעיה תמשיכו עם הציניות ולהיות "מופתעים" בבחירות

matipool 26 ביולי 2016

מי מופתע ?
ברור לכל מי שהוא בעל אינטליגנציה ממוצעת שהימין הוא הרוב בישראל וזה רק הולך ומקצין ימינה .
הסיכוי היחיד של מפלגת שמאל מרכז להגיע לשלטון זה שפל כלכלי רציני מלווה בתיעוב מהסתאבות שלטונית , שררה ותאוות ג'ובים .

matipool 26 ביולי 2016

עוד משהו בקטנה – אני מוכן להתערב על סכום גבוה שיש הרבה מאד מצביעי ביבי שחושבים שהוא לא ראש ממשלה טוב אלא ברירת מחדל והרע במיעוטו מבחינתם .

the bird 26 ביולי 2016

זה כספך זכותך (:

yaron 26 ביולי 2016

זה גם לגיטימי.
יש הרבה מצביעי שמאל שחושבים שהרצוג לא מתאים ובוחרים בו כי "רק לא ביבי"
העניין הוא שלחלקים גדולים בשמאל קשה לקבל שיש רוב בעם שמעדיפים ממשלת ימין בראשות ביבי על ממשלת שמאל בראשות הרצוג משיקולים ראציונלים.
אין לי בעיה אם מתנגדי ביבי אבל אני לא הולך ושואל אותם אם הם "באמת חושבים שביבי ראש ממשלה גרוע" אני מאמין להם שזה מה שהם חושבים משיקוליהם הם.

the bird 26 ביולי 2016

נראה לי שאתה מתבלבל ונזכר במפא"י.
בעצם מה שנחשב בעיניך כהקצנה
נחשב בעיני רבים כקריאה נכוחה של המציאות,והקצנה של מפלגות כמו המחנ"צ בדעות רדיקליות שמאליות.
אז האינטלגצייה שלך אינה ערובה לניתוח נכון של המציאות

באבא ימים 26 ביולי 2016

ישנם כנראה יותר שמאלנים שהלכו ימינה מאשר ימנים שהלכו שמאלה, אבל לדעתי זה חלק קטן מן הסיפור. אני חשוב שעיקר הסיפור איננו מלחמת רעיונות ושכנוע הדדי או תגובה של אנשים למציאות, אלא התבצרות של אנשים ברעיונות שעליהם הם גדלו. זה טבעי לגמרי- קשה יותר להשפיע על אדם בוגר מאשר על אדם צעיר. כאן לדעתי מה שמשחק בעיקר תפקיד הן המגמות הדמוגרפיות בתוך האוכלוסיה היהודית.

Brother Mouzone 26 ביולי 2016

עם קביעות כמו "ברור לכל בעל אינטליגנציה ממוצעת" באמת אי אפשר להבין איך השמאל לא זוכה בבחירות.

בתור בעל אינטליגנציה מתחת לממוצע אני טוען שרעיון המדינה הפלשתינאית, שהיה שמור פעם לשמאל האולטרה-רדיקלי, הוא היום מיינסטרים בישראל, כולל חלוקת ירושלים. אם הפלשתינאים לא היו מתעקשים על חלום המדינה הפלשתינית מהים לנהר כנראה היו חוגגים את יום העצמאות העשרים שלהם בקרוב. יותר מזה, רעיון המדינה הדו לאומית שהיה שמור לאנשים כמו מירון בנבנישתי ודניאל ברנבוים היום תופס אחיזה בליכוד ובבית היהודי.

כנ"ל עניינים כמו זכויות אדם, שוויון להומואים ולסביות, נרטיבים של מיעוטים וכן הלאה.

לדעתי השמאל היה לוקח בקלות את הבחירות האחרונות עם מנהיג פחות טפש מבוז'י. לא "חנון", לא "חלש", פשוט טפש. אחד שלוקח כשותפה את ציפי לבני, שיש לה יותר חברים בתקשורת מאשר מצביעים, ועוד נותן לה את המקום השני ברשימה. אתה היית מוכן שמישהו כזה ינהל מו"מ בשבילך כראש ממשלה?

נתי 26 ביולי 2016

גילוי נאות 1: אישית, אני די מסתייג מטראמפ, מסגנונו הבוטה, הכללותיו וכו', וחושב שהוא מוציא שם רע ללוחמים באנשי הפוליטיקלי קורקט.
גילוי נאות 2: הדברים שאשאל לא נכתבים כהתרסה או הבעת דעה, אלא כשאלה, על ידי ישראלי שלא באמת מכיר את ארה"ב מבפנים, ורק מתבונן מהצד…
נעזוב בצד רגע את ההיסאנים כי שמה זה אכן מסובך יותר, אבל נניח לגבי האוכלוסיה השחורה: האם טראמפ באמת גזען, או האם באמת יועיל לשחורים פחות נניח מאובמה? היכן בהתבטאויותיו יש משהו שלא מראה שהוא יכול לדאוג לשחורים? אני לא מתכווין שהוא אכן ידאג למשהו, ההתרברבויות כאילו יראה לסינים מאיפה משתין הדג ולמי יש יותר גדול, זה לא תוכנית עבודה כמובן. אבל נניח שאנו זורמים עם ההיגיון הפנימי שלו: למה לחשוב שהוא לא ידאג לשחורים באותה מידה?
ולשאלה המרכזית, וומטראמפ למצביעיו, אלה שמרגישים ש"גנבו" להם את אמריקה:
האם באמת מבחינתם יש הרגשה שהאסייתיים גם הם בגנבים? האם בארה"ב מורגשת מתיחות בין-גזעית לא רק על רקע שחור-לבן או היספאני ואמריקאי, אלא גם מתיחות מול האסייתיים? האם כל האסייתיים בעלי מוסר העבודה המטורף, הינם מושא לקנאה ללבן מהמעמד הבינוני נמוך במרכז-דרום?
אם לא אז זה קצת בעייתי לפוסט, אם כן, אז באמת איך זה קורה? הרי זה לא שהם מחפשים ללכת למעבדות, לשרוץ בלימודים כמה שנים ולחיות בשביל לעבוד לתקופה לא מבוטלת… ובכלל, איך ייתכן שחברה שעמוק עמוק בבסיסה היא חברת מהגרים תתנגד למי שמגשים את האתוס הלאומי? זאת כניגוד נניח להיספאנים, בעיקר לא-לגאליים, שמתחרים איתם על אותם סוגי עבודות…

NoOne 26 ביולי 2016

ברגע שטראמפ אומר שהוא יבטל את אובמה קאר הוא נגד השחורים.
ביטוח הבריאות הזה נעשה בעיקר למען השחורים שאין להם כסף לביטוח בריאות ונתן להם ביטוח בחינם על חשבון אנשים כמוני שצריכים לשלם יותר.

Brother Mouzone 26 ביולי 2016

הביטוח הזה מסייע להרבה מאד מהמצביעים של טראמפ, מובטלים או עובדים במשרה חלקית שאין מי שיממן להם ביטוח בריאות. הראשון שהנהיג ביטוח במודל הזה אגב היה מיט רומני, כמושל מסצ'וסטס – כלומר זה לא ענין של ימין/שמאל אלא יותר של שם/לא שם על אנשים שאין להם כסף.

NoONE 26 ביולי 2016

כמו שאמרתי מי שמצביע לטראמפ הוא אידיוט והולך נגד האינטרס האישי שלו

צור שפי 26 ביולי 2016

טרמפ מול הילארי – מסכנים האמרקאים שצריכים לבחור בין דבר וחולרע. לא שאצלנו (ובמדינות רבות אחרות) המצב יותר טוב….

אלעד 26 ביולי 2016

ניתוח מעניין.
מעניין שבהקבלה לישראל – בהכללה הימין הישראלי תומך ברפובליקנים ובטראמפ, והשמאל הישראלי תומך בדמוקרטים ובקלינטון / סאנדרס. אבל בישראל אלו ש"גנבו להם את המדינה" מזוהים דווקא עם האליטה האשכנזית של מפלגת העבודה לדורותיה (שכבר 40 שנה לא בשלטון למעשה).
מה ההבדלים? אולי שכאן הם באמת מהווים מיעוט, ובארה"ב הם עדיין רוב או לפחות קבוצה חזקה עם לובי חזק. אבל גם שבארה"ב מי ש"גונב את המדינה" זו שכבה משכילה שגם מגיעה למשרות הטובות בעזרת עבודה קשה, ופה זו שכבה שלעיתים בזה להשכלה ומצטיינת דווקא במיליטריות.

ר.בקצה 26 ביולי 2016

חשבתי שבארה"ב ההיספנים "גונבים את המדינה"

אלעד 26 ביולי 2016

התייחסתי לניתוח של דורפן. אבל זו בהחלט שאלה מעניינת, מי "גונב את המדינה" לאלו שרצים בגלל זה לתמוך בטראמפ? מה זאת אומרת make america great again? בלי היספנים? לא נראה לי שהמשרות שהם תופסים כאלו נחשקות

רועי 26 ביולי 2016

מה שאותי מעניין בהקבלה לישראל, זו התמיכה הגורפת של השמאל הישראלי בהילרי קלינטון המקורבת לבעלי ההון ומייצגת את שלטון ההון,
בעוד שאת ביבי הם תוקפים יום וליל בדיוק על הנקודה הזו.

אלעד 26 ביולי 2016

אני לא חושב שיש תמיכה גורפת בהילארי קלינטון בקרב השמאל הישראלי.

ירוק 26 ביולי 2016

על זה הכי תוקפים את ביבי? לא יודע. בתור דוגמה, המנהיג (סליחה על השימוש המרחיב במילה) הנוכחי של השמאל הוא לא בדיוק איש שגדל בשכונות ולא מכיר בעלי הון. בלשון המעטה.

רועי 26 ביולי 2016

אני כתבתי "הכי תוקפים את ביבי" ?

ובקשר למה שכתבת על בוז'י – עוד דוגמא לצביעות השמאל.

ירוק 26 ביולי 2016

התכוונתי שלא שמתי לב שזה נושא שתוקפים אותו בו "יום וליל". אולי אני טועה. בכל מקרה אני מסכים שבמקרה הזה זה קצת צבוע (גם לאור המנהיגים הפחות ימניים האחרונים שהיו לנו – ברק, אולמרט).

אלי 26 ביולי 2016

ירוק – אתה טועה יותר מידי פעמים בפרשנויות שלך למה שאחרים כותבים פה.
או שאתה לא יודע מה זה "טעות" או שאתה שקרן.

ירוק 26 ביולי 2016

תודה על הביקורת הבונה אלי. נדמה שאוכל להמשיך לחיות בשלווה גם עם הידיעה שאתה חושב שאני שקרן.

טיפה סרוחה 26 ביולי 2016

עוד פעם אתה עושה את זה! הוא השאיר ברירה שאתה לא יודע מה זאת טעות,הוא לא קבע שאתה שקרן. ;)

ירוק 26 ביולי 2016

חחח כן, הפעם זה היה בכוונה אבל :)

חובב 26 ביולי 2016

טראמפ לא מקורב לבעלי ההון? הוא בעצמו בעל הון (ולא מדור ראשון)

רועי 26 ביולי 2016

לא דיברתי על טראמפ.
דיברת על השמאל הישראלי בהקשר של הילרי וביבי.

סימנטוב 26 ביולי 2016

נהדר!
לפני כמעט 20 שנה הייתי בעמק החשוב לישיבה עם חברת ציוד גדולה יחד עם לקוח משותף. אנחנו היינו שני ישראלים ורוסי ישראלי את חברת הציוד הגדולה יצגו שני הודים, סיני ועירקי. רק את הלקוח שמייצר בסטייט קטן ושמרני יצגו שני אמריקאים מבטן ומלידה.
ד"א פקטור רציני למחיר לבתים בעמק הזה נקבע ע"י הקירבה הפיסית לבי"ס בגלל שלסבים לסבתות של אותם שקדנים לעתיד יש בעיה ללכת הרבה לאסוף אותם כל יום בזמן שההורים עובדים.

אריאל גרייזס 26 ביולי 2016

זה נחמד בתיאוריה אבל האמת שזה לא ממש קשור למציאות. הקהל של טראמפ שמרגיש שגנבו לו את אמריקה לא יודע בכלל על עמק הסיליקון. המצביעים של טראמפ זה לבנים לא משכילים, לא כאלו שהאסיאתים בעמק הסיליקון לקחו להם את העבודה, אלא כאלו שמקסיקנים לא משכילים עושים את העבודות השחורות שפעם המעמד הלבן הלא משכיל היה עושה. כמו שצפריר כתב פה, דווקא קליפורניה היא דמוקרטית לחלוטין.

ברלה 26 ביולי 2016

נחמד מאוד, למרות שאתה חייב להודות שיש משהו קצת אירוני בכך שכתב ספורט משתמש בצפיה בפוטבול כמדד לעצלנות לעומת עבודה קשה..
כשמסתכלים על הנתונים רואים שבאייוי ליג אסייתיים מיוצגים בשיעור של פי שלושה מהשיעור היחסי שלהם באוכלוסייה (15 לעומת 5 אחוזים) ואילו אצל שחורים והיספנים זה בדיוק הפוך – הם מיוצגים רק בערך כמחצית מנוכחותם (6% באוניברסיטאות לעומת 13% באוכלוסיה אצל שחורים, ו8-10 לעומת 17 אחוז אצל היספניים). ללבנים בהחלט יש ייצוג חסר למרות שהם עדיין הקבוצה הכי גדולה ובפער ניכר. כנראה שבאמת יש משהו באתיקת העבודה של אסיתיים וזה גם עורר הרבה עניין בארצות הברית בשנים האחרונות (הספר "אמא נמרה" למי שזוכר).
אבל, אני ממש בספק אם זה מה שמאיים על מצביעי טראמפ. התחרות שלהם היא מול אנשים חסרי השכלה אקדמית ובעלי הכנסות נמוכות ואילו לבנים בעלי השכלה אקדמית לא ממש מצביעים לטראמפ. למעשה לפי הסקרים קלינטון מקבלת מהם תמיכה הרבה יותר גדולה מזו שקיבל אובמה (60 אחוזי תמיכה מול 42 לאובמה) אז כנראה שמבחינתם השיוך המעמדי הוא קצת שונה מכפי שאתה מתאר. סביר להניח שבוגר תואר מאוניבסריטה יוקרתית מרגיש יותר הזדהות עם אסייתי עם תואר מקביל מאשר עם לבן שלא סיים תיכון. בקיצור לדעתי הקרב על הבית הלבן לא יוכרע בעמק הסיליקון אלא דווקא ב"חגורת התנ"ך".
והערה לגבי עמק הסיליקון – מדובר במדגם לא מייצג לחלוטין שטוב בעיקר כדי לאשש הנחות מוקדמות ואולי מוטעות. כשיש לך מקום מוגבל בקיבולת שמושך את הטובים ביותר, לגודל האוכלוסייה של מדינת המוצא יש הרבה יותר חשיבות. מספיק שתהיה שכבה מאוד דקה של עלויים מסין והודו ששואפים להגיע לסיליקון ואלי ווכבר אתה מקבל ייצוג לא פרופורציונלי, מכיוון שבשתי המדינות הללו יש יותר משני מיליארד בני אדם.

אריאל גרייזס 26 ביולי 2016

אין קרב לא בעמק הסיליקון ולא בחגורת התנך. בראשון יש רוב דמוקרטי ברור ובשני רוב רפובליקני ברור. הבחירות יוכרעו בשלוש-ארבע מדינות. פלורידה, אוהיו, ועוד מדינה או שתיים

ברלה 26 ביולי 2016

כן, אבל יש עניין מרכזי של שיעורי השתתפות. אצל תומכי טראמפ יש התלהבות, אצל תומכי הילרי יש בעיקר סלידה מהמועמדת שלהם והדברים האלה משפיעים על שיעורי ההגעה לקלפי. כמו שדובר רבות אחרי ברקזיט, הצעירים לא הלכו להצביע ואחר כך בכו שהמבוגרים "גנבו להם את המדינה"

אריק 26 ביולי 2016

פנסילבניה ונורת קרולינה

ניינר / ווריור 26 ביולי 2016

כשלמדתי בUCLA בשנות השמונים היו מעט מאד אסייתים. לפני שנתיים הסתובבתי בקמפוס של CAL בברקלי ן90% מהסטודנטים היו אסייתים.

duncan 26 ביולי 2016

יש מלא כסף היום באסיה. לשלוח ילד ללמוד באמריקה זה סטטוס. רובם חוזרים לאסיה.

ניינר / ווריור 26 ביולי 2016

זה באמת עולה סכום עתק

דוד 26 ביולי 2016

נדמה לי ש make america great again לא מכוון נגד האסיאתים, שבסה"כ מממשים את האתוס האמריקאי של עבודה קשה ובניית עצמך בעשר אצבעות (וישבן שיכול לשבת ללא סוף) אלא דווקא נגד ההנהגה הכלכלית והפוליטית הלבנה של ארה"ב שרותמת את המשאבים הלאומיים האמריקאים למימוש חזון קוסמופוליטי וגלובלי, ממנו ייצאו רק האליטות נשכרות. הילרי קלינטון, במובן הזה, נתפסת כנציגה מובהקת של אותן אליטות, שהן בעיקר פיננסיות ופחות קשורות לתעשייה.

תוהה בדרכים 26 ביולי 2016

אתה עושה לעצמך חיים קלים. אתה מניח שאנשים שחושבים אחרת ממך, עושים את זה משיקולים לא רציונליים שלא לומר זדוניים ולא כי באמת הם חושבים שהמדינה שלהם צריכה ללכת בדרך אחרת. וזה כמובן להבדיל מהשחורים- כידוע הקבוצה הכי משכילה בחברה האמריקאית- שהצביעו לאובמה באחוזים של אסד בבחירות בסוריה, כי כולם שם הם אינטלקטואלים שבלי יוצא מהכלל מסכימים עם מצע וערכי המפלגה הדמוקרטית.

האמת הפשוטה היא שהשמאל מפסיד בכל עולם כי במתכונתו הנוכחית הוא פשוט לא רלבנטי למציאות ב"פתרונות" שהוא מציע ומזכיר יותר סוג של כת מאשר דרך רציונלית לניהול מדינה לנוכח האתגרים שעומדים בפניה במאה ה21.
בארצות הברית זה יהיה יותר צמוד מאשר במדינות אחרות, גם מסיבות דמוגרפיות וגם כי טראמפ באמת מועמד גרוע. אבל הגסיסה של השמאל היא מגמה שלא תיעצר עד השמאל עצמו ישתנה, שזה אומר נטישה מוחלטת של הערכים המרכזיים שעומדים בבסיס שלו בשני העשורים האחרונים כמו רב תרבותיות ותקינות פוליטית וההבנה שלקרוא לבעיה בשם אחר זה לא פתרון.

אלעד 26 ביולי 2016

תגדיר "מפסיד בכל העולם". חוץ מישראל, באיזו מדינה דמוקרטית יש שלטון ימין מובהק?

תוהה בדרכים 26 ביולי 2016

השמרנים באנגליה לא עונים להגדרה של שלטון ימין? סתם דוגמה.

אלעד 26 ביולי 2016

זו דוגמה טובה, למרות שאני לא בטוח אם הסיבות לשלטון שלהם הם אלו שציינת.
השאלה שלי לא קנטרנית, אלא אמיתית. אתה כתבת באופן מאוד גורף שה"שמאל מפסיד בכל העולם" ואני לא לגמר בטוח שזה נכון. אבל הידיעות שלי בפוליטיקה העולמית הן לא כאלו נרחבות…
ברור גם שהמונח שמאל משתנה ממדינה למדינה. בארץ מייחסים את זה בטעות כמעט אך ורק לשאלה הבטחונית.

אריק 26 ביולי 2016

כמעט הכל ימין היום מאנגליה גרמניה ועד אוסטרליה וצרפת הבאה בתור. יש לשמאל בעיה אמיתית

yaron 26 ביולי 2016

באותו הקשר – לקרא להילרי קלינטון שמאת זאת בדיחה.

ליאור 26 ביולי 2016

להלן רשימה חלקית של מדינות מפותחות בהן הימין כרגע בשלטון:
אנגליה, גרמניה, הולנד, בלגיה, שוויץ, ספרד, פורטוגל, פינלנד, נורבגיה (כן כן), אוסטרליה, ניו זילנד, יפן, דרום קוריאה. וגם ישראל.
השמאל בשלטון בארה"ב, קנדה, צרפת, איטליה, אוסטריה, שבדיה, וזהו בערך.
מה אתם אומרים, מורגשת פה איזושהי מגמה?

אביאל 26 ביולי 2016

ליאור – הולנד בצרפת וראנצי באיטליה הם לא בדיוק השמאל הקלאסי של אירופה, זה עוד יותר מחזק את הטענה שלך.

קשקשן בקומקום 26 ביולי 2016

מצד שני הימין של גרמניה, אנגליה והולנד הוא ממש לא הימין של ישראל. לא בערכים ולא בעמדות הפרקטיות.
יותר מזה טראמפ שהוא ימין בארה"ב הוא בעל רעיונות שבאמריקה היו קוראים להם קומוניסטיים (מלחמת סחר, הגנה על מקומות עבודה, נגד גלובליזציה – כולם רעיונות ימניים קלאסיים). טוני בלייר היה יותר "ימין" בגישה שלו לסכסוכים בינ"ל מקמרון.
בקיצור – אני לא בטוח מה זה אומר הניתוח הזה.

לכאן או לכאן

אסף THE KOP 26 ביולי 2016

במה שונים "הערכים" של הימין בגרמניה, אנגליה והולנד מאלו של הימין בישראל ?

קשקשן בקומקום 26 ביולי 2016

הגירה, דת, זכויות אדם?
בוא נאמר שמרקל, קמרון ור"מ הולנד לא בדיוק רואים את רוב הנושאים האלה עין בעין עם הימין הישראלי
מרקל עד לפני שנה היתה מגדולת התומכים של הרב תרבותיות, לדוגמא

אסף The Kop 27 ביולי 2016

לא הבנתי בדיוק מה השוני הגדול.

קשקשן בקומקום 28 ביולי 2016

מרקל היתה גדולת המגינים על הגירה מסוריה נניח – ביבי בנה חומה, גדעון סהר ניסה לגרש אותם, מירי רגב קראה להם סרטן, ועל אלי ישי שהיה שר הפנים אין מה לדבר. וזה בלי לדבר בכלל על מי צודק, אלא רק על הדמיון או השוני בינהם.

אני מניח שעל הפרדת דת ממדינה, הכרה בזכויות הלהט"ב, וכו' – מיותר להרחיב על ההבדלים.
והעניין הקטן של הראיה של מרקל, קמרון, ר"מ הולנד וכו את הנושא הפעוט הזה של ההתנחלויות והשטחים. זוטי זוטות

חוץ מזה – הימין באירופה ופה – בול אותו דבר

אריאל גרייזס 26 ביולי 2016

אני לא יודע לגבי "השמאל מפסיד בכל העולם", יש מקומות שבהם הוא מנצח ויש כאלו שהוא מפסיד (כרגע בארה"ב, עד כמה שאני יודע השמאל שולט, למשל) מה שבטוח זה שערכי השמאל משתלטים על העולם, אפילו איפה שיש שלטון ימני. תראה את הסוגיות שפעם השמאל נלחם עליהם ושהיום הם קונצנזוס לגמרי – נישואי גייז, הפלות, אפילו ביטוח בריאות ממלכתי נכנס בארה"ב

תוהה בדרכים 26 ביולי 2016

אתה הולך למקום נוח לך. הרי אם מדברים על ערכים שמשתלטים במובן הכלכלי, הקפיטלזם הביס את הקומוניזם ללא תנאי.

הערכים המרכזיים שעומדים בבסיס השמאל המודרני הם הרב תרבותיות והתקינות הפוליטית. שני הערכים הללו לא רלבנטיים למציאות ונמאסו על אנשים אפילו במעוזי הליברליזם הגדולים ביותר.

תוהה בדרכים 26 ביולי 2016

סתם דוגמה קטנה שנתקלתי בה היום.

מאמר ב"גרדיאן", העיתון שמסמל את השמאל יותר מכל עיתון באירופה. תקרא את התגובות למאמר ותשים לב אלו תגובות קיבלו ציון גבוה מהגולשים. וזה הגרדיאן, לא הדיילי מייל ולא הסאן.

https://www.theguardian.com/commentisfree/2016/jul/25/prevent-strategy-muslims-children-school

אריאל גרייזס 26 ביולי 2016

אתה יודע שיש עוד גוונים של שמאל וימין מאשר קפיטליזם חזירי וקומוניזם, נכון? הסוציאל-דמוקרטיה עושה חיל לא רע במדינות לא מעטות בעולם. דווקא ארה"ב, שהיא מעוז הקפיטליזם, רואה היום את הבעיות שיש בקפיטליזם נוקשה. יש להם בעיות קשות במערכת החינוך והבריאות בדיוק כתוצאה מזה.
ורב תרבותיות ותקינות פוליטית הם לא ערכים – הם פועל יוצא של ערכים. הערכים של השמאל הם הומניות ושיוויון הזדמנויות ואלו מקומות שהעולם הולך אליהם.
אני מניח שכל אחד מאיתנו ילך למקומות שנוח לו בהם וימצא את הסימוכין לכך. דרך אגב, טראמפ שאבירי הימין מדבררים אותו, רחוק מלהיות ימין קלאסי

תוהה בדרכים 26 ביולי 2016

אתה זה שנתת דוגמאות ספציפיות, בסך הכול נתתי דוגמה נגדית.

ואתה טועה. הרב תרבותיות והתקינות הפוליטית הפכו לערכים בפני עצמם וזו דיוק הבעיה. לדוגמה, הרב תרבותיות מנוגדת במהותה לערכים של הומניות, ליברליות דמוקרטיה או שוויון הזדמנויות. זו בדיוק הסיבה לקריסה של השמאל- מתוך הערך של קידוש ה"אחר" רק בגלל שהוא "אחר", הוא נתן לגיטימציה לאידאולוגיות וערכים אנטי שמאלניים שמאיימים להרחיב את המערב מבפנים.

השמאל המודרני בנה סוג של תאוריית גזע הפוכה, לפיה ככול אתה רחוק יותר מההגדרה של האדם הלבן ההטרוסקסואל, כך אתה משויך לקטגוריית "המדוכאים" ולכן נמצא גבוה יותר בטבלה. כלל שאתה גבוה יותר בטבלה, כך אתה נהיה חסין מביקורת, לא משנה מה אתה עושה ולא משנה כמה אנטי שמאלניים ומוסריים הערכים שאתה מייצג.
אגב, אחד הדברים שמשותפים לתאוריית הגזע הנאצית היא בשני המקרים היהודים נמצאים בתחתית.

באבא ימים 26 ביולי 2016

אני מסכים עם התיאור, אבל אני חושב שזה נוגע להגדרה מהו שמאל. השמאל הליברלי- הסוציאל דמוקרטי יותר קרוב בערכיו לימין הליברלי מאשר לשמאל המרקסיסטי. המחלוקת בין השמאל הליברלי לימין הליברלי הוא בשאלה מה ההיקף הראוי של מדיניות הרווחה, אין מחלוקת בין הצדדים בכל הנוגע לחשיבותן של זכויות אדם, או לחשיבותה של יוזמה חופשית. אם אתה רוצה אפשר לומר שההבדל ביניהם הוא מהו שיעור המס הראוי.
רב תרבותיות ותקינות פוליטית- הם ערכים יחסית חדשים של השמאל ומקורן בזרם אחר שלו- השמאל הפרוגרסיבי (יש המכנים אותו – בגלל הסלחנות בה הוא מתייחס להפרות זכויות אדם במדינות שאינן נתפסות כמדינות מערביות- השמאל הרגרסיבי). אני מסכים שהזרם הזה הוא קולני יותר ומשפיע יותר בתוך הקהילה הגדולה יותר המכונה ״שמאל״ ויש שיגידו שהוא נותן את הטון בשיח השמאלני, אבל זה במובן מסויים סוג של השתלטות מבפנים.

אגב- בעיני דבר די דומה קרה למונח ״ציונות״. הציונות הקלאסית היתה תנועה לאומית חילונית שהמוטו שלה שכל דבר יהודי איננו זר לה ושמטרתה היתה פרגמטית לחלוטין- לבנות מקלט ליהודים מכל מן וסוג שהוא תהיה אמונתם אשר תהיה. הציונות הדתית שינתה את המשוואה הזו והכניסה לציונןת הקלאסית מימד מטאפיזי לפיו ההתישבות בארץ ישראל הוא חלק מתהליך של גאולה דתית. הרעיונות הציוניים דתיים, הופכים להיות משפיעים יותר ויותר בשיח הפוליטי הישראלי, בדיוק כשם שהרעיונות של השמאל הפרוגרסיבי משפיעים יותר ויותר על השיח השמאלני. אגב- נראה לי שישראל היא המדינה היחידה בעולם בה הפוליטיקלי קורקט הוא ימני.

אלעד 26 ביולי 2016

"הוא נתן לגיטימציה לאידאולוגיות וערכים אנטי שמאלניים שמאיימים להרחיב את המערב מבפנים."

בדיוק. תראה למשל איך השמאל מתעלם לחלוטין ממה שקורה לנשים בחברה הערבית.

או יהיה מעניין באיזה צד יבחר השמאל כשהמוסלימים, שהם כל כך מתים לארח במערב, יתחילו לרצוח את הבייבי האחר של השמאל, שזה ההומואים.

yaron 26 ביולי 2016

(חוסר) ההתייחסות של השמאל בארץ לזכויות נשים ולהט"בים במגזר זה נושא למחקר רציני.

אלעד 26 ביולי 2016

כי זה לא נוח.

אלעד 26 ביולי 2016

נושא ההפלות מראה למה השמאל לא מוסרי יותר או אפילו בכלל, אלא אוהב לחשוב על עצמו כזה.
הרי פה נותנים לאישה להחליט אם לרצוח תינוק בגלל שהוא לא רוצה אותו. זה מוסרי בכלל?
אולי יש מצבים שזה בסדר לרצוח את התינוק: למשל מחלה או סכנה לחיי האם, אפשר אולי אולי להבין רצח של תינוק שבא מאונס.
אבל אסור להצדיק את כל המצבים האחרים.
אין כסף להחזיק בתינוק??? למה הוא חייב לשלם בחיים שלו??

מצבים כאלה מראים כמה השמאל לא מוסרי בכלל אלא מאוהב בעצמו וחושב שהוא טוב יותר מכולם.

אלעד 26 ביולי 2016

… או שיש נושאים שהם כל כך מורכבים שפשוט אין תשובה שהיא שחור או לבן. לא צריך לקפוץ כל פעם ולצעוק צביעות. בגדול, כל מי שמביע דיעה, אפשר להוכיח לו שהוא התנהג בצביעות בשלב כלשהו בחייו

באבא ימים 26 ביולי 2016

שאלת תינוקןת שנולדים כתוצאה מאונס היא מאוד סקסית אבל אינני מבין מדוע היא שאלה רלוונטית. אם מדובר ביצור אנושי חי, אין לאף אדם זכות להרוג אותו. את האנס הרי אסור להרוג, איזה תירוץ יכול להיות מוצדק להרוג אדם חף מפשע?

השאלה הבסיסית היא מתי ביצית מופרה הופכת להיות בן אדם. מהרגע שהיא הופכת להיות בן אדם אסור להרוג אותו. לפי החוק בישראל ביצית מופרה הופכת להיות בן אדם בתום הלידה.

אלעד 26 ביולי 2016

והחוק הזה אידיוטי לגמרי. הרי אם ישראל הייתה מחליטה שהומו הוא לא בן אדם היינו רואים איך כולם קופצים "ומזדעזעים".
כשהביצית מופרית בתוך הרחם אין לאף אחד זכות לרצוח. כן, אפילו לפמנסטיות.

אלעד 26 ביולי 2016

אלעד, אני מתחנן שתוסיף לשם שלך את האות הראשונה של שם המשפחה. הדעות שלך הם 180 מעלות משלי, וזה מבלבל.

איציק 26 ביולי 2016

ביחד אתם מכסים את כל הספקטרום.

באבא ימים 26 ביולי 2016

אני מבין שזה מה שאתה חושב. אתה לא מסביר למה לדעתך ביצית מופרית היא בן אדם.

אלעד 26 ביולי 2016

כי אם אתה או אני או אף אחד לא יתערב בהריון הזה יווצר לו בן אדם בעל זכויות כמו כולם.
ברגע שיש הפריה והקוד הגנטי נוצר, אז יש לנו בן אדם בשלב הראשוני של חייו. ואין זכות לאף אחד להחליט שלא מגיע לו לחיות.

ירוק 26 ביולי 2016

אתה מסביר את זה כאילו אין על זה מחלוקת וזו אמת מוחלטת.

ולא הבנתי למה הפלה אחרי אונס היא רק "אולי אולי" מוצדקת בעיניך.

אלעד 26 ביולי 2016

זה לא דעתי. זה אחד הטיעונים המרכזיים בו משתמשות פמיניסטיות רדיקליות.

איציק 26 ביולי 2016

איזה שלב ראשוני, גם ביצית וזרע הם שלבים ראשוניים (הרי לכל אחד יש קוד גנטי – חצי ממנו האמת, אבל מספיק לייצור חיים כנראה), אתה ממציא דברים און דה פליי. כדי שיצא בן אדם, צריך תשעה חודשים של התערבות אינטנסיבית של האם. אם היא לא תתערב (תאכיל, תעביר חמצן, תנקה הפרשות, ועוד) לא יוצר שום דבר. מי שמך לחייב את האם לעשות זאת, כדי שיצא בן אדם. היא לא מתכננת עכשיו להיות מטפלת, היא רוצה דיאטה להוריד 30 קילו, מי אתה שתגיד לה לא; היא רוצה לצאת לחצי שנה טיול אקסטרים, מי שמך לקבוע לה לא לצאת; סתם לא בא לה עכשיו למשכן את גופה, ואתה מספר שאם היא תמשכן אותו אז יצא בן אדם (קיים פוטנציאל), מי אתה שתכריח אותה לממש את הפוטנציאל (אתה ממש כל פוטנציאל שיש לך?). יש לה פוטנציאל לדברים רבים אחרים. ביצית מופרת היא לא אדם, היא פוטנציאל. זכותה של אישה לא לממש אותו. היא לא לוקחת חיים של אף אחד. גם גלולות, או קונדום זה אי מימוש פוטנציאל וכך גם שפיכה בחוץ. אני מבין שאתה נגד כל אלו, כי אתה בעד מימוש פוטנציאל רבייה. מה עם מימוש פוטנציאלים אחרים. כדי שתנסה לממש אותם גם.

ירוק 26 ביולי 2016

מה שאיציק אמר.

ירוק 26 ביולי 2016

אתה מממש את הפוטנציאל שלך איציק

איציק 26 ביולי 2016

לא לפי הגדרת אלעד, מי שלא יהייה מהם…

אלעד 26 ביולי 2016

איציק, לעיתים רחוקות אני מסכים איתך… :)

איציק 26 ביולי 2016

אבל כרגע לא הסכמת איתי, באיזה צד של 180 מעלות אתה ;)

ירוק 26 ביולי 2016

לא הייתי פוסל את האפשרות שמדובר באלעד אחד עם פיצול אישיות :) בכל מקרה זה משעשע ומאתגר את הקוראים

אלעד כ 26 ביולי 2016

הוספתי אות, למרות שאני ותיק יותר…

תמיד הימניים משיגים בסוף בכח את מה שהם רוצים.

איציק 26 ביולי 2016

עזוב אתה ומנייה הימנית שלך… מה זה קשור?

אלעד כ 26 ביולי 2016

כבר חמש פעמים ביקשתי ממנו לשנות את השם, והוא לא מגיב בכלל. מילא אם הדעות שלנו היו איפשהו באותו איזור חיוג…

איציק 26 ביולי 2016

אבל זה לא קשור לימני, זה קשור לכך שהוא קובע ליותר מחצי אוכלוסיית העולם, מזה בשבילו לקבוע לעוד אחד.

אלעד 26 ביולי 2016

לא, אל תחליט אני נגד מה לפני ששאלת אותי.
אני בעד אמצעי מניעה (במיוחד בעולם השלישי, האסלאמי והחרדים).
אני נגד רצח עובר, נקודה.
אני לא אקבע כלום לשום אישה כל עוד היא לא בהיריון. אם היא לא רוצה להיכנס להריון אז או שתפסיק עם הסקס או, מעשית יותר, שמשתמש באמצעי מניעה.
אבל אין לה שום זכות לרצוח את "הפוטנציאל" הזה לחיים אחרי שנוצר. אין לה ולאף אחד זכות מוסרית.

אני ראיתי תינוקות שנולדו בחודש החמישי והשישי. מזעזעת אותי הקלות שנשים יכולות לרצוח את היצורים האלה בקלות מבחילה ואתם תומכים בזה בגלל "זכויות האישה על גופה".

אלעד כ 26 ביולי 2016

אתה אומר "קלות מבחילה" מבלי שיש לך ככל הנראה חצי מושג איזו טראומה זו עבור האישה, גם אם זו הפלה מרצון. מצד שני, ישנם מקרים של תינוקות שנולדו וננטשו או נזרקו לבתי מחסה, או סתם נידונו לחיי סבל עם אם בדיכאון שלא מסוגלת לגדל אותם, כלכלית ונפשית. עכשיו תגיד לי אתה – מה מוסרי יותר?

איציק 26 ביולי 2016

אז אתה גם מחליט מי צריך להשתמש בקונדום ומי לא… פששש, אתה תותח.
אתה גם מזה נחמד שאתה לא קובע לאישה כל עוד היא לא בהריון, מזל שהן לא באות אליך כשהן בהריון, עוד היתה קובע להם.
מטעם מי אתה קובע שביצית מופרת זה חיים? איזו השכלה יש לך לקבוע זאת? לפי איזו הגדרה אתה קובע מה חיים ומה לא? פוטנציאל בהגדרה הוא רק פוטנציאל, אפשר לממש אותו ואפשר שלו. זו לא חובה, זו אופציה. אין לך שום זכות לקבוע לאף אחד האם לממש את הפוטנציאל ואם לא. אם לא שמת לב, מימוש הפוטנציאל הוא בידי האישה, לא הביצית המופרת. אם זה הפוטנציאל שלה, תעיל נא לממש אותו בעצמה בלי האישה.
נ.ב.: אני לא מחליט בשבילך כלום (אפילו לגבי מימוש הפוטנציאל שלך), אבל אתה מזה גבר, שרוצה להחליט לחצי מאוכלוסיית כדור הארץ. גבר גבר… מי יחליט עליך…

ירוק 26 ביולי 2016

אלעד, מתי בדיוק צריכה אשה לבוא לייעוץ אצלך, כשהיא רואה שהיא בהריון בערכה ביתית, או שאתה מרשה לה לחכות אחרי שהיא מאשרת את ההריון אצל רופא? זה חשוב.

הדיון על הפלות ועל המועד ה"קובע" וכו' הוא לא דיון פשטני ויש בו הרבה מורכבויות. אבל להגיד שאין לאשה שום זכות בשניה שהיא נכנסת להריון… מה אני אגיד לך.

שי 26 ביולי 2016

אלעד, התגובה שלך מגעילה בכל כך הרבה רמות. אני מציע שתעבור לפתרונות של סירוס גברים לפני שאתה מחליט על נשים וזכותן.

ירוק 26 ביולי 2016

שי – מה גברים? מגבלות על גברים תהיינה רלוונטיות בשבילו… עדיף להתרכז באיסורים על נשים.

צביקה 27 ביולי 2016

אלעד כ
בוא נרצח את כל המדוכאים ואת כל ההומלסים, בוא ניתן אפשרות לכל מי שמאס בחייו להתאבד.

אוהד מטס 28 ביולי 2016

אחד הדברים שנראים לי צבועים בצורה קיצונית היא העובדה שחלק גדול מאד מאלו המתנגדים ל"רצח" עוברים תומכים באופן מאסיבי בעונש מוות.

no propaganda 26 ביולי 2016

זו גישה פונדמנטליסטית ומפחידה. לפי הגישה הזו אם האם נפלה וקרתה הפלה אפשר לתבוע אותה על גרימת מוות ברשלנות.

אלעד 26 ביולי 2016

לא דיברתי על תאונות.

no propaganda 26 ביולי 2016

זה לא משנה על מה דיברת, אם משהו נחשב חי אז כל דבר שנכון לאדם חי נכון לאותו משהו כולל תאונות, כולל מחלות קשות, כולל הכל. אם אתה טוען אחרת אז אתה סתם מנסה כפיה דתית סטנדרטית שכבר נמאס ממנה.

אלעד 26 ביולי 2016

לא מאמינים לי שאני לא דתי??? אין פה שום כפייה דתית. בשבילי אלה הם זכויות אדם. לעובר יש זכות מרגע שנוצר לחיים משלו.
אם הוא מהווה סכנה לאם או יש בו מום קשה אז ברור שחייבים לדון בזה.
אבל הקלות המתחילה בה היום ילדה בת 16 נכנסת להריון כי היא חינמית ובקלות יכולה לרצוח את העובר היא בלתי נסבלת.

אלעד כ 26 ביולי 2016

איזה חיים צפויים לאם, לעובר שלה, ולכל המשפחה למעשה (כי הסבתא תגדל בפועל את הילד), אם ילדה בת 16 נכנסת להריון? אגב, איפה האב בכל סיפור הזכויות המופלא שאתה טווה פה? (שאלה רטורית – הוא ברח מזמן מהחלון)

צביקה 27 ביולי 2016

לאלעד כ. איזה חיים צפויים לאדם שאביו או אמו הם זקנים סיעודיים, אז שייתן להם כדור בראש וזהו (חס וחלילה).

אלעד 27 ביולי 2016

צביקה, דמגוגיה זה נחמד, אבל אלו סוגיות אמיתיות שיש להתחבט בהן – מתי באמת נוצרים חיים וניתן לקרוא לזה "רצח" כמו הפונדמנטליסט שנושא את שמי. ועדיין לא התייחסתם לכך שכל העניין נופל על האישה ומבחינתכם הגבר לא קיים. הוא רק תורם זרע…

צביקה 27 ביולי 2016

מבחינתי הגבר אחראי בדיוק כמו האישה, מעניין אותי מה אתה מצפה מהגבר לו נניח שלא עושים הפלה (אני מאמין שאני אסכים איתך).

אלעד כ 27 ביולי 2016

הגבר צריך להיות ב-כ-ל השלבים מתחילת ההריון ועד יומו האחרון. אבל היות ואנחנו לא חיים בממלכת הפיות, אני חושב שברוב המקרים שאנחנו מדברים עליהם (כלומר, שנדרשת הפלה כתוצאה מהריון לא מתוכנן בתנאים לא אידיאליים), הגבר בכלל לא בתמונה והכל נופל על האישה ומשפחתה. גם לא ידוע לי אם יש אמצעים חוקיים לכפות על הגבר להיות חלק מחיי הילד. אני אגב, לא מדבר על תשלומי מזונות בלבד, שגם זה משהו שגברים מתחמקים ממנו ולא נענשים.
אז אותה ילדה בת 16 נקראת רוצחת כי היא עושה הפלה, עוברת טראומה (כי לבצע הפלה יזומה זו טראומה לא פחות) והגבר חופשי ומאושר.

צביקה 27 ביולי 2016

אני מסכים איתך שהגבר צריך (אפילו חייב) להיות אחראי בדיוק כמו האישה, וגבר שלא עושה את זה הוא הרבה יותר אכזרי מהאישה בעוד היא פוגעת רק בילד הוא פוגע בה ובילד.
וכן אני חושב שחייבים לשנות את החוקים לגביי אחראיות הגבר.

אלעד 26 ביולי 2016

אבל החוק בישראל מתיר לאישה לבצע הפלה אם יש חשד כי לעובר קיים מום.
אז אם הוא בעל מום זה בסדר "לרצוח" אותו כטענתך? וזה מוסרי כי…?
(במאמר מוסגר, כמובן שאני תומך בזכות האישה להפיל טרם הלידה. ואין לשום איש דת הזכות להיכנס לה להחלטה).

yaron 26 ביולי 2016

אלעד, זה באמת נושא סבוך. הוויכוחים כיום הם אם לקבוע הגבלת זמן כלשהי.
שאלה – אתה אומר שאתה תומך בזכות האישה להפיל, האם אתה מבדיל בין הפלה בחודש השני להפלה בחודש השמיני?

אלעד 26 ביולי 2016

כמו שאמרת, זה סבוך.
אני מסכים שיש שלב כלשהו שמעבר לו כבר לא ניתן להפיל. מהו אותו שלב? שילוב של שאלות אנטומיות, פילוסופיות, רפואיות ועוד. אגב, ל"הפלה" בחודש שמיני קוראים "לידה". רבים התינוקות שנולדים עוד לפני כן.
אבל הקבוצות שקוראות היום לאיסור הפלה, בין אם בישראל או במקומות אחרים, אוסרות על כך באופן גורף, למעט עמידה בקריטריונים מסויימים, שאף אחד מהם לא מתייחס לשלב התפתחות העובר. האם אישה בחודש השני להריונה מחוייבת להמשיך את ההריון, גם בידיעה שהתינוק נולד לסביבה לא אידיאלית? האם אותם אלו שאוסרים על האישה להפיל, כל כך יהירים שהם יכולים לקבוע עבורה ש"יהיה בסדר"?

yaron 26 ביולי 2016

זה מאוד לא מדוייק. יש הרבה רבנים שתומכים בהפלה אם יש סכנה לאם ויש מעט רבנים שתומכים גם במקרה שהתגלה מום.
אם ההתנגדות היתה גורפת נשים דתיות לו היו עושות חצי מהבדיקות במהלך ההריון ורבות מהן כן עושות.
אלעד (אחד מהם…) העלה טענה שהשמאל צבוע בנושא ואני מסכים איתו שהנושא מצריך דיון רציני מעבר לבעד ונגד.
חלקים רבים בשמאל התבצרו ב"בעד גורף" תוך התעלמות מוחלטת מזכויות העובר.

ud 26 ביולי 2016

אלעד העלה עמדה ילדותית שמנסה, ע"י שימוש במילה רצח וטשטוש ההבחנה בין עובר ותינוק, להתנגח ב"שמאל" שהוא מדמיין.

אם אתה רוצה לדון בנושא הפלות, בבקשה. זה נושא מורכב שדורש התעמקות בעובדות, וזה עוד לפני שנוגעים בעובדה שיש פה מחלוקת ערכית. אבל לבוא עם טיעון שהשמאל צבוע כי הוא לא מסכים עם הערכים של אנשים אחרים, זה ילדותי

אלעד 26 ביולי 2016

ברור שבשבילך זה ילדותי… הרי כשאתם לא מסכימים עם ערכים של אחרים הם מיד הופכים בשבילכם לחשוכים וגזענים שיש להתעלם מהם.

ud 26 ביולי 2016

לא. זה ילדותי כי הצגת טיעון ערכי כעובדה והשתמשת ברטוריקה כדי להציג דעה כעובדה.
אם תקרא שוב את התגובה שלי, תראה שפירטתי את האמצעים הרטוריים שהשתמשת בהם כדי למנוע דיון ערכי.

אני חושב שיש פה מקום לדיון אמיתי, ולמרות שיש לי דעה על מה נכון במקרה של הפלות, סרור לי שיש דעות אחרות משלי. כדי לשכנע אני אדבר איתך על עובר בר חיות, לעומת עובר לא בר חיות. אנחנו נדון בהתפתחות מערכת העצבים של העובר כדי להבין מתי הוא מרגיש כאב. ואני אתקוף את חוסר העקביות של העמדה שלך ואנסה להראות לך שהיא מובילה אותך לסיטואציות שאתה לא רוצה להגיע אליהן.

אתה העלית את הטיעון הזה כדי להתנגח. לא רצית להתווכח בנושא הפלות, אלא רצית להראות שהשמאל הוא צבוע. אתה כתבת את זה,לא אני.

אם היית מעלה טיעון כמו של yaron,אולי היינו מתווכחים על הפלות ולומדים משהו.

אלעד 27 ביולי 2016

Ud, לדעתך אפשר לרצוח עובר בגלל שהוא לא מרגיש כאב?? באמת??

ud 27 ביולי 2016

אלעד,
קודם כל, בוא נמנע מהשימוש במילה "רצח" על הטיותיו השונות – אני תיכף אסביר למה.
שנית, השאלה היא לגבי מה ראוי, ולא מה אפשר. השיח המדובר הוא שיח של זכויות. באופן מיידי, בנושא הפלות, מעורבים האם והעובר, ויש למצוא איזון בין זכויותיהם (חשוב להגיד, שברב גדול מהמקרים אין התנגשות כיוון שההריון רצוי ותקין.)
עכשיו, בוא נגדיר – לא הגדרה מוחלטת, אלא רק בקווים כלליים – מה זה יצור חי. האם יצור שאין לא יכולת חיות אוטונומית (תלוי לגמרי בגוף זר) הוא חי? האם משהו שאין לא בכלל הכרה הוא חי? אם כן, אז גם הצמחים הם חיים. האם פונטציאל לחיים וחיים זה אותו הדבר?
לתפיסתי, העובר הופך במהלך ההריון ממשהו לא חי, למשהו חי לחלוטין. זה תהליך הדרגתי, ואם אנסה לשים נקודת זמן, אז בסביבות השבוע ה-34 הריאות של העובר מבשילות והוא יוכל לחיות במנותק מאימו. אז אפשר להגיד (ואני מוכן להשתכנע במספר שבועות לכאן או לכאן) שאחרי שלב זה העובר הוא ב-100% חי.
עכשיו, אתה יכול לטעון שהעובר חי לגמרי החל מרגע ההפריה. הבעיה בטענה הזו שהיא לא מבדילה בין חיים לפוטנציאל לחיים. ואם אתה לא עושה את ההבחנה הזו, אני יכול לקחת אותך לטיול במחוזות האבסורד – כי אם תנסה להגדיר במה "מותר האדם" משאר החיות, תגיע מהר מאוד לטענה שאסור להרוג אף ייצור חי.
(ד"א התפיסה שהצגת עד עכשיו מאפיינת את התפיסה של הכנסיה הקתולית. דרך אגב נוסף – הם הולכים עם זה עד הסוף ומתנגדים לעונש מוות. ואני חייב להגיד שבנושא ההפלות הם "ימנים" ובנושא עונש המוות הם "שמאלנים" – אבל העמדה שלהם עקבית לחלוטין – גם עם שגויה בעיני),

זאת ההתחלה של הדיון, בוא נניח את אבני הבסיס כדי שנבין על מה אנחנו מדברים.
ונסה להניח שאני לא רוצח תינוקות מתועב – אתה לא מכיר אותי. אין לי מונופול על האמת, אבל יש לי דעה, והיא מבוססת על ערכים ועל רצון טוב ונסיון לאזן בין זכויות שונות של האם והתינוק.

צביקה 27 ביולי 2016

UD אתה רוצה לאזן בין זכויות האם לעובר, כשלאם יש אשמה הרבה יותר גדולה מלעובר (אגב בדיוק כמו לאב), וכן הבדל נוסף בין רצח (או איך שתקרא לזה) לבין הריון וגידול של הילד (בהנחה שהוא לא ילך לאימוץ).

ud 27 ביולי 2016

כן צביקה, אני רוצה לאזן. ואני לא רוצה לקרוא לחור בקונדום, או להתקן תוך רחמי שלא עובד אשמה.
אין גם איזון בין מצב האם לעובר מבחינת זה שלעובר אין קיום עצמאי (בניגוד לילד בין 5 – עונה לתגובה הלא מוצלחת שלך מלמטה).
העמדה שלך היא שברגע ההיריון, האשה הופכת לחפץ? כלי קיבול וגידול לעובר??. אתה אומר לה שבתשעת חודשי ההיריון כל מהותה הוא ההריון, ואם שאר החיים שלה משתבשים – אין לה שום זכות להימנע מזה???

לפי העמדה שלך, אישה שמעשנת או שותה במהלך ההיריון צריכה להיות מואשמת בהתעללות בחסר ישע.

עכשיו ברצינות – יש שיווי משקל נע בין זכויות ההורים לילדים לאורך כל תהליך ההתבגרות. אני אומר לילד שלי מתי להתקלח ומתי ללכת לישון – למרות רצונו, וזה לא נראה לך מוזר. אז כן, הוא צובר זכויות במהלך חייו, וגם לפני חייו וייתכן מצב בו העובר מספיק לא מפותח שהאיזון הזה יהיה שהפגיעה באם בעקבות המשך ההיריון גדולה יותר מהפגיעה בעובר.

צביקה 27 ביולי 2016

א. גם ליונק אין זכות קיום עצמאי.
ב. יש לאישה זכות להימנע מלהפוך לכלי קיבול אני חושב שאתה יודע מה היא.
ג. אין לי מספיק מידע על הנזק שגורם עישון ושתייה לתינוק אבל אם הוא גורם נזק גדול וחסר תקנה התשובה היא כן.
ד. כשאתה אומר לילד שלך ללכת לישון כשאתה מחנך אותו אפילו אם אתה (חס וחלילה) מכה אותו אתה עושה את זה אך ורק בשבילו כדי שכשייגדל יהיו לו חיים טובים, ולכן ההשוואה בין זה להפלה אינה נכונה (לדעתי).
ה. ושוב אני אחזור ואומר שהגבר אחראי בדיוק כמו האישה.

ud 27 ביולי 2016

א. תינוק בן יומיים ישרוד יותר מיום ללא אימו, והוא לא תלוי דווקא באימו – אם מישהו אחר יטפל בו – הוא יחיה. עובר בשלבים המוקדמים של ההריון לא ישרוד דקות בלי אמו.
ב. לא בטוח שהבנתי, אבל שוב – גם אמצעי מניעה לא יעילים ב-100%. והעובדה שמישהי לא רוצה להפוך לאמא בשלב מסוים בחייה, לא אומר שהיא לא תרצה להפוך לאמא בעתיד.
ג. מחקרים מראים שעישון בזמן הריון מעלה את הסיכוי למומים מולדים. לגבי שתיה, גם, אולם המחקרים מראים שכוסית אחת כנראה לא תגרום נזק. שתיית אלכוהול מרובה כן.
ד. זה נחמד שאני "עושה את זה בשבילו", אבל אם אני אגיד לך ללכת לישון היום ב-21:00 כי מחקרים מראים שזה טוב לך, אתה תגיד לי תודה על העצה ו-"לך חפש". אין לי זכות חוקית ומוסרית לקבוע לך מתי תלך לישון. אם אני לוקח את הטיעון שלך עד הסוף, אז המדינה רשאית להכריח אותנו לישון מספיק ולאכול רק אוכל בריא (יש פה דרך ללכת, אם תרצה ארחיב את הטיעון הזה)
ה.הגבר אמנם אחראי לעצם ההריון, אבל כיוון שלא הוא בהריון, הוא לא בעמדה של האישה. לצורך העניין, הוא יכול להמשיך לשתות ולא ייגרם שום נזק לעובר. כיוון שהוא לא "משלם את המחיר" – העמדה שלו קובעת פחות..

צביקה 27 ביולי 2016

א. לעובר אין קיום עצמאי אבל יכול להיות לו וכשאתה לוקח לו את האפשרות הזאת אתה פוגע בו, וגם אם הסבל הוא לא מיידי (אני ממש לא יודע) הוא עתידי.
ב. לגביי אמצעי מניעה אין לי מספיק ידע גם לגביי אחוז ההצלחה שלהם וגם לגביי הפגיעה באפשרות להפוך לאמא בעתיד, ועדיין אנשים מקיימים יחסים בשביל ההנאה שלהם בעיקר והם לוקחים סיכון שהאמצעים לא יעבדו מה שנקרא "אי אפשר לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלימה".
ג. גם אלכוהול ועישון זו הנאה אישית שחולפת ןהיא פוגעת לא רק בעובר אלא גם באימא וגם פה מתאים הציטוט מהסעיף הקודם.
ד. הסיבה שמישהו לא אוכל בריא או לא ישן בריא היא הרבה בגלל החינוך שהוא קיבל, ואני כן בעד למנוע מאנשים את האפשרות לפגוע בעצמם כמו להתאבד לצרוך סמים ואולי גם לעשן ולשתות יותר מדי וכן לצרוך סוכר וכולסטרול בכמות גדולה וכן למנוע מאנשים את האפשרות לצפות בפורנוגרפיה (על הצד שאתה מסכים איתי שהיא מזיקה) וכן הלאה.
ה. גם בהריון יזום האישה "משלמת את המחיר" הרבה יותר מהבעל (אתה בטח מכיר את הגברים שאומרים "אנחנו בהריון"), בטח תענה שפה האישה מוכנה לקחת את הסבל, אז זהו שגם לגביי הריון לא יזום אין לאישה ברירה אלא להיות מוכנה לקחת את הסבל בשביל ההנאה שלה.

ud 27 ביולי 2016

צביקה,
ראשית, אני לא חושב שנגיע להסכמה – וזה בסדר. כמו שאמר מארק טווין: "טוב שלא כולם חושבים אותו דבר, חילוקי הדעות, הם-הם שעושים את מרוצי הסוסים."
שנית: תפיסת העולם שלך מתייצבת בגאווה לשמאלו של כל אדם אחר שיצא לי להכיר. גם זה בסדר, בלקסיקון שלי "שמאלן" זו לא קללה :).
אני רק אעיר בקצרה על כמה נקודות:
א. לפני התפתחות מערכת העצבים לא קיימים לא הכרה,לא כאב ולא סבל. אני מבטיח לך שכל תינוק שיוולד ויחיה יסבול במהלך חייו יותר מעובר שהופל. לכן אני מקבל את המונח "סבל עתידי"
ב. בקשר לציטוט, אני טוען שאפשר לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה בתנאי שזו עוגה מאוד קטנה.
ג. כאן אי ההסכמה בינינו מגיעה לשיאה. אני חושב שאדם בוגר חופשי להזיק לעצמו בלי התערבות של המדינה. בינינו, חלק מיצירות האמנות הגדולות ביותר נוצרו תחת השפעת חומרים נרקוטיים כאלו ואחרים. אוסיף ואומר שבמידה ואדם בוגר החליט לסיים את חייו, זו זכותו הבסיסית. אני יכול ואפילו מרגיש מחוייב, לנסות לשכנע, להפציר להבטיח עזרה, אבל אין לי (או למדינה – לתפיסתי) זכות לאסור עליו.
ה. נכון אבל זו בחירתה והיא מודעת להשלכות ולכן אין פה קונפליקט.

צביקה 27 ביולי 2016

תודה על המחמאות, היה נחמד להתווכח איתך.
לילה טוב.

צביקה 27 ביולי 2016

אני חושב שיש לשמאל הרבה מב להציג ולרוב השמאל הרבה יותר הוגן מהימין, רק שלגביי הפלות אני חושב שהשמאל אכזרי הרבה יותר מהימין.

אלעד 27 ביולי 2016

איך זה הפך לסוגיית ימין – שמאל?

צביקה 27 ביולי 2016

לאלעד התגובה שלי היא ל-UD שכתב לאלעד (נדמה לי השני) "אתה העלית את הטיעון הזה כדי להתנגח. לא רצית להתווכח בנושא הפלות, אלא רצית להראות שהשמאל הוא צבוע. אתה כתבת את זה,לא אני."
אני לא חושב שהשמאל צבוע בעיני בנושא הפלות השמאל טועה זה לא שהם אכזרים הם פשוט רואים רק חצי תמונה.

ud 27 ביולי 2016

צביקה,
אני מצטט: "נושא ההפלות מראה למה השמאל לא מוסרי יותר או אפילו בכלל, אלא אוהב לחשוב על עצמו כזה."
וגם: "מצבים כאלה מראים כמה השמאל לא מוסרי בכלל אלא מאוהב בעצמו וחושב שהוא טוב יותר מכולם."

גם המילה "אכזרי" היא לא מילה ניטרלית.

הציטוטים הללו, בניגוד ל: "אני לא חושב שהשמאל צבוע בעיני בנושא הפלות השמאל טועה זה לא שהם אכזרים הם פשוט רואים רק חצי תמונה." הם קריאה להתנצחות, לא לדיון.

והערת אגב, איציק מגדיר את עצמו כימני – רקא את התגובות שלו בנושא. ואם אנחנו מגדירים את קו המחלוקת בין ימין לשמאל כמחלוקת על מידת התערבות הממשלה (ממשלה גדולה/ממשלה קטנה) – הרי שהטיעון בעד הפלות הוא טיעון ימני באופיו – חופש בחירה לאישה. הטיעון שגורס שהפלה היא רצח – מגיע בד"כ מתפיסת עולם דתית. להפוך את הדיון הזה לימין-שמאל זה פשוט לא נכון.

צביקה 27 ביולי 2016

למה התנצחות אני פשוט לא מסכים עם אלה שחושבים שאפשר לעשות הפלה ורובם (לפי מה שידוע לי) הם מהשמאל.
אם הבנת אותי אחרת אני מצטער.
אגב למעשה אני מסכים עם רוב האידיאולוגיה של השמאל בעיקר בנושאי זכויות אדם כלכלה וצמחונות וחלק מהפמיניזם, למעשה אני יותר שמאלני מימני.

ud 27 ביולי 2016

אי הסכמה היא לגיטימית.
התנצחות היא סגנונית
שני המשפטים שציטטתי, לא נכתבו על ידך, והם בסגנון מתנצח – יש הבדל בין "טועה" לבין "לא מוסרי בכלל אלא מאוהב בעצמו וחושב שהוא טוב יותר מכולם".

צביקה 27 ביולי 2016

אתה צודק לאחר קריאה נוספת הבנתי.
מצטער.

צביקה 27 ביולי 2016

גם אין לשום איש משפט הזכות להיכנס לה לחיים ואם היא מאסה בגידול בנה היא יכולה לרצוח אותו גם בגיל חמש (למשל).

קשקשן בקומקום 26 ביולי 2016

אתה סתם קופץ. הדיון האמיתי הוא מאיזה גיל עובר נחשב תינוק, ומהם (לצורך העניין) זכויות העובר אל מול זכויות האם שלו

yaron 26 ביולי 2016

מדוייק.
הבעיה היא שמסיטים את הדיון לבעד ונגד במקום לדון במתי כן ועד איזה שבוע.

אביאל 26 ביולי 2016

אריאל – היסטורית הימין הקלאסי ניצח, שוב שמדברים על דמוקרטיה כמובן ולא על ימין (פשיזם) ושמאל (אנרכיזם) מחוץ לדמוקרטיה, התפיסות של הוגי הימין ניצחו, ערך החירות גובר על ערך השיווין בכמעט כל רחבי העולם הדמוקרטי, אולי רק במדינות של צפון אירופה יש שיווין מסוים.

אביאל 26 ביולי 2016

תוהה – השמאל בארה״ב הוא שמאל, אולי רק קצת במדיניות חוץ וגם אז, הילארי קלינטון לא באמת מתנהגת ככה.

מבחינת ערכים ומבחינה כלכלית ארה״ב ימינה מאוד מהמפה (חיפוש בגוגל של: inglehart and welzel maps תחת תמונות ימחיש את זה מצוין), מה שבראני סנדרס מציע בצורה כל כך רדיקלית אלה דברים שקיימים באירופה ובישראל משנות החמישים.

עוד נקודה, בקשר לעתיד הדמוגרפי, נכון ההיספנים של הדור הראשון מצביעים לדמוקרטיים, אחרי שהם נקלטים הם עוברים במספרים גדולים לרפובליקנים מהסיבה הפשוטה שהם שמרנים בדיוק כמוהם בכל הנוגע למבנה התא המשפחתי, הפלות, המתות חסד וכו׳.

ניר 26 ביולי 2016

זו גם בדיוק הסיבה שפחות אכפת לי מהפוסטים של למה הישראלים לא טובים בכדורגל. ואללה, יש דברים הרבה יותר חשובים מכדורגל, וגם בהם לצערי אנחנו נהיים פחות טובים.

ניב 26 ביולי 2016

נפלא

צור שפי 26 ביולי 2016

אגב, דבר אחד שאני לא מבין, מספרית: אם מי שמצביע לטראמפ זה לבנים לא משכילים אז איך זה שהסקרים כמעט חצי-חצי? המאמר המצויין של דני דור הראה שהוא כנראה מזהה נכון דאגות אמיתיות של אוכלוסיות יותר רחבות.

אריאל גרייזס 26 ביולי 2016

כי יש הרבה מאוד לבנים לא משכילים. מהצד השני, מיעוטים שחורים והיספנים (וגם יהודים) מצביעים כמעט כולם לקלינטון

ברלה 26 ביולי 2016

זה אף פעם לא באמת בינארי. זה שלקלינטון יש יותר תמיכה אצל לבנים משכילים לא אומר שהיא מקבלת מאה אחוז מהקולות שלהם אלא משהו כמו 60 אחוז לעומת 40 אחוז לטראמפ. בסוף דפוסי הצבעה הם די יציבים ומי שבאופן מסורתי מחזיק בדעות רפובליקניות סביר שיצביע לטראמפ גם אם הוא לא מתלהב ממנו, כמו שדמקורטים יצביעו לקלינטון גם אם לא אוהבים אותה. ומכיוון שהפוליטיקה האמריקאית חצויה באופן מסורתי, כשמתקרבים ליום הבחירות מתכנסים לאיזור החצי חצי.

yaron 26 ביולי 2016

על אחד יגידו "מצביע מהבטן" ולשני יקראו נאור :-)

ברלה 26 ביולי 2016

או שלאחד יקראו קומוניסט בוגד ולאחר פטריוט למרות ששניהם עושים את מה שלדעתם טוב למדינה שלהם. תלוי את מי שואלים

קשקשן בקומקום 26 ביולי 2016

אני חושב שהפעם זה יותר מובהק.
נכון לעכשיו גברים לבנים לא משכילים זה 60-20% לטראמפ.

צביקה 27 ביולי 2016

20% פתק לבן.

חלפס 26 ביולי 2016

מעולה

קירקגור 26 ביולי 2016

אני מת על הטור הזה.

ועל אף שזו אבחנה בגרוש, אולי הפריזמה של ההיי-טק מצומצמת מדי ואינה נכונה לבחון את התהליכים באספקט הרחב, כמו שזה מגוחך לבחון תהליכים בחברה הישראלית בפריזמה של ההייטק (למרות שהיא מעצמת ההייטק הכי מוסרית בעולם).

אבי 26 ביולי 2016

כשאומרים גנבו לי את אמריקה, מתכוונים גם לפיטורים של כתב הספורט – כלומר לפוליטיקלי קורקט שיצא משליטה ולרגישות מופרזת לאחר.
למרות אנקדוטת הפוטבול, שוודאי אומרת משהו, העובד האמריקאי, כולל הלבן, נשאר מהחרוצים ביותר בעולם, עם מוסר עבודה גבוה מאוד. ודאי יותר מעמיתו האירופאי, שנהנה מתנאים סוציאליים ומביטחון גבוהים הרבה יותר. זה אחד ההסברים לעלייה של טראמפ וסאנדרס.

גבריאל 26 ביולי 2016

טראמפ מוכר סיפורים למעמד הבינוני שמרגיש שהעתיד שלו בסכנה.
הנקודה היא שזהו אכן עולם הולך ונעלם. מישהו באמת חושב שקווי יצור ומפעלים יחזרו לארה"ב ?? זה יכול לקרות היום רק בתנאי שהשכר בארה"ב ירד לרמה הקרובה לבנגלה-דש….
העובדה שהמפלגה הרפובליקיאית בחרה כמועמד שלה לנשיאות איש עסקים נוכל ודי כושל, שברזומה שלו, חוץ מהשמדת ערך של חברות ושל ירושה שמנה, תכנית ריאלטי גרועה במיוחד. והמפלגה הדמוקרטית חזרה למועמדת כושלת מלפני 8 שנים…. רק מראה את ההתפוררות המרהיבה של האימפריה האמרקאית.
הדבר היחיד שנותן לאמריקה יתרון היום אלו האוניברסיטאות המובילות שלה. אבל כמה זמן זה יחזיק כאשר הרוח שנושבת מטראמפ ונספחיו היא של אנטי אינטלקטאוליות ואנטי השכלה?

אמיתי 26 ביולי 2016

חייב להגיד שהריאלטי של טראמפ היה לא רע בכלל והיחיד
אי פעם שצפיתי בו מהזאנר. היו שם מצבים ריאלסטיים מתחום
העסקים ובעיות מעניינות

duncan 26 ביולי 2016

נוכל? הילרי?

איתמר 26 ביולי 2016

אני מנותק רגשית מהבחירות באמריקה.
השאלה אם טראמפ/קלינטון טוב/ה או רע/ה לישראל איננה רלוונטית יותר.
כבר ברור שאף נשיא אמריקני לא יחרוץ את גורלנו.
את האסון אנחנו מביאים על עצמנו.
ישראל לא מעניינת את טראמפ באותה מידה שיפן ודרום קוריאה, בעלות ברית חשובות לא פחות, לא מעניינות את טראמפ.
מעניין אם גם ביפן ובדרום קוריאה טראמפ זוכה לאהדה גדולה כפי שהוא זוכה לה בישראל.

Wazza 26 ביולי 2016

ולי יש רק שאלה, כמה דורות יחלפו עד שתפסיקו לסווג אותם כאסייתים? דרך אגב גם אנחנו מגיעים מהיבשת הקטנה הזו

ברלה 26 ביולי 2016

כמה דורות עד שנפסיק להשתמש במזרחים ואשכנזים? כל עוד יש לחלוקה הזאת משמעות במציאות, הימנעות משימוש ב"סיווג" כזה הוא סתם ביטוי של תקינות פוליטית חסרת היגיון.

זיו 26 ביולי 2016

אני בשעות הפנאי שלי מתעסק במינטור של קבוצות רובוטיקה של ילדים ביסודי וחטיבה. השנה הגענו זכינו והגענו לתחרות בינלאומית בארה"ב (ארנקסו אם זה מעניין מישהו).
בתחרות היו 72 קבוצות מכל העולם אבל כמובן שבעיקר מארה"ב וקנדה.
לפחות 80% מהילדים היו מה שנקרא ממוצע אתני – קוריאנים, הודים, פקיסטנים, יפנים וכו'.
שהם גדלים הם הולכים לעבוד בדיוק באותן חברות.
דרך אגב, באותה תחרות זכתה קבוצה מ… ישראל

אופיר 26 ביולי 2016

ככה זה, הרעב של מהגרים (דור ראשון ושני) מניע את העולם. הדור השלישי כבר באיזור הנוחות שלו, אוכל צ'יזבורגרים ולומד מנהל עסקים במקום הנדסה. אין שום דבר מיוחד באתוס האסייתי פרט למספרים העצומים, וגם הם בסופו של תהליך יכו שורשים ויתנוונו, עד שיגיעו האפריקאים.

אביאל 26 ביולי 2016

דווקא מכל מה שאי פעם יצא לי לקרוא על גזעני אמריקה ועל אלה שהם רוצים להעיף, כמעט ולא ראיתי אזכורים לאסייתיים, דווקא אותם מעריכים כי הם מאמצים במלוא העוצמה את האתוס האמריקאי הלבן פרוטסטנטי של עבודה קשה, חסכון והשקעה (וובר).

Ljos 26 ביולי 2016

אתה מתכוון לגזע היחיד שהיה איסור בחוק עליו להגר לארה"ב? אל האנשים שסובלים מגזענות כל הזמן ומסטריאוטיפים מעליבים? (גם סטריאוטיפים "חיוביים" של עבודה קשה פוגעים בהם בסופו של דבר כי מצפים מאסייתים יותר מאשר אמריקאי לבן ושופטים אותם לפי סטנדרטים אחרים קשוחים יותר וגם מחייבים אותם לבחור במקצועות מסויימים)
אלו שפוגעים תמיד מעריכים את הנפגעים ששותקים יותר מאת אלו שמרימים את הראש ומנסים להתנגד.

אביאל 26 ביולי 2016

זה היה בזמן מלחמת העולם השנייה ועברו הרבה שנים מאז, תקרא מה שכתבתי, כל חובבי הגזע הלבן באמריקה כמעט ואף פעם לא מדברים על האסייתיים, הם מתמקדים היום יותר בשחורים, בהיספנים ופה ושם ביהודים.

Ljos 26 ביולי 2016

זה התחיל ב-1882 ונגמר רק בזמן מלחמת העולם השנייה.
הגזענות כלפיהם קיימת ועוד איך, פשוט מסיבות שונות תגובת הנגד שלהם פחות קולנית ולכן בטח שגזענים לבנים מחבבים אותם יותר ומעדיפים אותם.

בני 26 ביולי 2016

גם לאירים וגם לאיטלקים יש סטריאוטיפים, ולמען האמת לכל קבוצה אתנית בעולם. אני מניח שחלקם נפגעו מזה בדרכים שונות, עדיין אף אחד לא מנסה להוציא אותם מ"אמריקה הלבנה".

duncan 26 ביולי 2016

נו באמת. הסטריאוטיפ של מלוכסנים זה שהם נהגים גרועים. אפשר לחשוב….

ג'ים 26 ביולי 2016

+ טובים במתמטיקה.

Ljos 26 ביולי 2016

כן, זה. וגם שהם לא גבריים, פחדנים (מקור המילה Yellow במשמעות של פחדן), א-מיניים, חנונים, מיזוגניים ושמרנים (וזה רק הגברים).
מצד שני יש את הסטריאוטיפ של ה"מיעוט למופת" שאביאל מדבר עליו, שפותח רק עוד הרבה צרות. למשל התעלמות מהאסייתים האמריקאיים שפחות מצליחים (12% מהקמבודיים בארה"ב יש תואר, 10% מהסמואנים) ומוחק ומשטיח את ההיסטוריה של כ-50 עמים שונים. בלי להתייחס לכך שמדובר בנראטיב שהמטרה היחידה שלו להשתיק את אלו שכן מתלוננים על תקרת זכוכית וגזענות (איך אפשר להגיד שהיא לא קיימת? ניקח נניח ציטוט ממחקר שלקח לי שלוש שניות בגוגל למצוא אותו: "A study published in the Administrative Science Quarterly Journal found that when Asian people “whitened” their names on resumes, they got called back for jobs 21% of the time compared to only 11.5% of the time if their names remained unchanged. ") – כאילו להגיד "תראו, הצבעונים האלה יותר טובים מהצבעונים ההם. תהיו כמוהם". או שאתן לאסייתי-אמריקאי לדבר:
"Today, this stereotype is used to justify legislature that would create a more even playing field for all marginalized communities including Cambodian, Hmong, Vietnamese and Pacific Islanders who have lower levels of educational attainment than their Chinese counterparts.

But because of the myth, even Asians often fail to support policies like affirmative action.

One of the reasons I find solidarity challenging with other Asian folks is because being a first generation Vietnamese American can be very different from being a 4th or 5th generation Chinese American. "

יש גם הפחדות כלפי האוכלוסיה האסייתית-אמריקאית. הרבה מאותם אסייתים מוצלחים נמצאים בארה"ב בגלל חוקי הגירה חדשים שמתעדפים "אסייתים בעלי תוצאות לימודים ויכולות גבוהות" ובאותו זמן מפחידים את אמריקה הלבנה מפני הצמיחה העצומה בכמות האסייתים האמריקאים בארה"ב (פחות מ-6% מאוכלוסיית ארה"ב).
ובקשר לגזענות – בארה"ב יש תחושה שאפשר להיות גזעני כלפי אסייתים, ואין בעיה עם זה. כי השיח הוא בעיקר שחור-לבן, כי כקהילה הם פחות קולניים בתקשורת, בגלל רעיון ה"מיעוט למופת" שמחזיק אותם קצר ולא נותן להם להתלונן, בגלל שאם הם כבר פותחים את הפה תוקפים אותם על כך.

בני 26 ביולי 2016

אין עם על פני הגלובוס שאין לו רשימת סטריאוטיפים ארוכה, אם זה ההגדרה שלך לגזענות אז מילא, אין אדם לא גזעני. אותו דבר עם שמות המשפחה. בגלי ההגירה האיטלקיים, עם שם משפחה איטלקי היית מתקשה לקבל עבודה יותר מאדם עם שם וואספי. ככה אנשים עובדים, הם מעדיפים לפנות אל המוכר והידוע מהזר. האסייאתים פחות קולניים מהשחורים כי יש להם פחות סיבות להיות קולניים. ואני לא יודע מאיפה החלטת שהם לא יודעים להיות קולניים. לפני שנתיים בחורה אסייאתית יצאה בקמפיין לפטר את סטיבן קולבר, קומיקאי שלא חשוד על קירבה לצד השמרני של המפה, בגלל שהוא זרק בדיחה שלדעתה פגעה בקהילה האסייאתית (אם דגש חזק על "לדעתה" זו הייתה בדיחה בלתי פוגענית בעליל לכל אדם עם שכל ישר)

Ljos 26 ביולי 2016

סטריאוטיפ זה סטריאוטיפ (וזה רע). יש גזענות והרבה ממנה גם כלפי האסייתים.
לא אמרתי שהם לא קולניים. אמרתי שפחות מקבוצות אחרות. הנה תגובה של ג'יי קספיאן קאנג למקרה של קולבר (שעשה פארודיה של שמרן בזמנו, ולכן הבדיחה נעשתה ממקום שמבקר את סוג הבדיחות האלו):
"There's a long tradition in American comedy of dumping tasteless jokes at the feet of Asians and Asian-Americans that follows the perception that we will silently weather the ridicule."
"I think the writers in Hollywood know that it's just not going to be an issue the way that it would be if the joke was on another minority group,"

ובגלל שאין לי זמן כרגע, שתי כתבות על גזענות נגד אסייתים בארה"ב:
https://www.theguardian.com/commentisfree/2015/dec/23/yellowface-discrimination-asians-prejudice-racism
http://www.fastcompany.com/3045954/the-overlooked-asian-american-glass-ceiling

בני 26 ביולי 2016

אם לא הייתי מובן הכוונה היתה שאסייאתים באופן כללי לא סובלים מגזענות. לסבול מסטראוטיפים זה לא לסבול מגזענות, כי אם כך היה כל קבוצה סובלת מגזענות

duncan 26 ביולי 2016

בגדול הייטק זה סממן של עניים/עולם שלישי/מהגרים.
כל הגדולות גדלו מהגראז' של אמריקנים תפרנים.
בעולם ההייטק מסגסג בעולם שלישי (גם ישראל). למה? כי קל לייצר הייטק. אתה צריך מחשב. זהו.
האמריקני הלבן רוצה להיות עורך דין ולא לכתוב JAVA. הוא רוצה להיות רופא או משקיע בחברת השקעות. לא לכתוב קוד. אני פה ואני רואה איזה לבנים כן עושים קוד. הם לרוב הנרדס. הלבן עם הבטחון שהיה קול הולך לעשות סיילס,עריכת דין ושאר ירקות.
הודים לרוב הם נרדס פה. הם חרשנים ולא עושים שטויות כמו הלבנים.

תומר 26 ביולי 2016

יש כמות עצומה ממש של רופאים אסייתיים, הודים וכו'

duncan 26 ביולי 2016

לא טענתי שאין. אבל הייטק זה לא סקסי לאמריקני לבנבן כמו בישראל. בישראל כולם מתלהבים מהייטק. פה תגיד לאמריקני שאתה בהייטק והוא לא יתלהב כמו בישראל. תגיד לו עורך דין והוא יחשוב שאתה עשיר.

notRobot 26 ביולי 2016

יש כמות עצומה של אסייתים והודים. נקודה

duncan 26 ביולי 2016

אין ויכוח על זה כי זה נתון. זו לא דיעה.
להכנס להייטק זה יותר קל מאשר להכנס לתחום שמסורתית יותר אמריקני קלאסי כמו עריכת דין למשל. להודי הממוצע יותר קל להיות מפתח JAVA מאשר להיות עורך דין באמריקה.

דורפן 26 ביולי 2016

כן – אבל הסינים וההודים הם לא רוב באמריקה – ובמקום הזה עשה רושם שהם רוב מוחץ.

duncan 27 ביולי 2016

כמו כל שמאלן את משקר ומרמה.
המקסיקנים ממשיכים לבוא.
דבר שני לא מתווכחים שהם היחידים שעובדים בעבודות שהם עובדים בהן.
אבל זה לא חוקי.

צור שפי 26 ביולי 2016

בלי (אבל עם) קשר – היה אחלה נאום של מישל אובמה בועידה…

duncan 26 ביולי 2016

זה גם משהו שאני לא מבין. את מי מעניין האישה של? מה אכפת לי אם אשתו של מועמד (או בעלה) יודע לקרוא ולכתוב? אני מצביע למועמד ולא לאשתו ולא לאח שלו (אח של אובמה תומך חמאס)

איציק 26 ביולי 2016

מה, לא היתה פעם בשבוע נאום של שרה לאומה?
ככה היתה יודע בדיוק מה ביבי אמור לחשוב, וגם יחשוב.

צור שפי 26 ביולי 2016

Duncan, אני לא מתיימר למומחיות בתרבות הפוליטית האמריקאית אבל מבין שאצלם זה מקובל. ככה זה, לך תבין. לגופו של עניין אני מסכים אתך שהמועמד/ת חשוב/ה ולא הפרטנר (כל עוד לאחרון/נה אין השפעה מזיקה על תהליך קבלת ההחלטות…) אבל בלי קשר – הנאום היה מצויין.

duncan 26 ביולי 2016

התקשורת השמאלנית מחליטה מה חשוב. לאף אחד לא מזיז מלבד לשמאל.

קשקשן בקומקום 26 ביולי 2016

התקשורת השמאלנית ביקשה מהאישה (והבן) של דונאלד טראמפ להופיע בוועידה הרפובליקאית?

שי 26 ביולי 2016

אתה תרגיז את לווינטל

אבי 26 ביולי 2016

אבחנה סוציולוגית נחמדה; שווה לפחות דולר.

מצביעי טראמפ לא כועסים על אובדן משרות בהייטק. אין מחסור במשרות בעמק, להיפך, יש מחסור בעובדים מוכשרים. רק תבואו, מכל העולם.

מצביעי טראמפ זועמים על סינים מסין, ועל מקסיקנים ממקסיקו, ועל רובוטים ואלגוריתמים ושירותים מקוונים, שמחקו משרות בתעשיות המסורתיות יותר.

duncan 26 ביולי 2016

לא כולם זועמים. חלקם מצביעים משלל סיבות.
גם טרמפ אגב לא שונא את סין והעולם. הוא רק רוצה דילים יותר טובים לאמריקה. היה נשיא ששכב על הרצפה ודרכו עליו 8 שנים. כעת אולי רוצים נשיא חזק למעצמה מספר אחת בעולם. אחד שלא ישתחווה למלך סעודי.
לא כולם שונאים. זה לא לאהוב או לשנוא.
לא שונאים מקסיקנים. רוצים הגירה חוקית. למה השמאל נגד טיפול במשהו לא חוקי?

עומרי 26 ביולי 2016

כן כן, נשכב על הרצפה. בגלל זה אמריקה הכי חזקה עכשיו ביחס לשאר הכלכלה העולמית ממה שהייתה מזה יותר מ-20 שנה

duncan 26 ביולי 2016

אמריקה בזמן אובמה היא החלשה מזה שנים. תרצה או לא .זה המצב.
היה נשיא אמריקני שהשתחווה למלך מוסלמי בעבר?

קשקשן בקומקום 26 ביולי 2016

בגלל זה רוסיה על סף פשיטת רגל וארה"ב בצמיחה ועם שפל באחוזי אבטלה, אחרי שעם הנשיא ה"חזק" שלך היא חוותה את המשבר הכלכלי הגדול בתולדותיה, הגרעון הגדול בתולדותיה, את התקיפה היבשתית הגדולה בתולדותיה, וגם שתי מלחמות כושלות, אחת מהם מלחמת שקר. ושלא נדבר על תוצאותיה של אותה מלחמת שקר.
אבל מה – בוש ידע לדבר כמו קאובוי.

NoONE 26 ביולי 2016

ג'ורג' בוש הוא הנשיא הגרוע ביותר אי פעם.
הוא ודיק צ'ייני אחראים באופן אישי להקמת ISIS

תוהה בדרכים 26 ביולי 2016

לא, מי ש"אחראי" להקמת ISIS הם האנשים שהקימו את הארגון הזה ופועלים בשם האידאולוגיה שמנחה אותו. לטעון אחרת זו גזענות, מכוון שזו טענה שנובעת מתוך הנחה שערבים-מוסלמים הם לא בני אדם רגילים שאחראים למעשיהם.

קשקשן בקומקום 26 ביולי 2016

האחריות של אנשי הארגון מובנת מאליה.
אבל מי שמעודד ארגונים כאלה, תומך בהם ולפעמים גם מממן ומחמש אותם כשזה נוח לו – אחראי גם הוא להצלחה שלהם, וגם נושא באחריות (רבאק, לא למדו מהמוג'האדין באפגנסיטן) כשבסוף הם פונים נגדו.
זה בדיוק הטיעון של הימין בארץ נגד רבין, אגב.
אבל מי שעשה את זה במזה"ת זה הימין האמריקאי

תוהה בדרכים 26 ביולי 2016

הטענה פה היא לא שהם קיבלו סיוע ישיר אלא שהפלת סדאם חוסיין היא זו אפשרה את העלייה של ISIS.

זו גישה מעוותת. סדאם היה אחד הדיקטטורים האכזריים שידע העולם מאז מלחמת העולם השנייה, האיש שאחראי למותם של יותר מוסלמים מכל אדם אחר במאה ה20. הבעיה היא לא במי שהפיל אותו אלא בערבים-מוסלמים, שבמקום לבנות עירק משגשגת ודמוקרטית אחרי הפלתו, בחרו לטבוח אחד בשני. מי שמסיר מהם אחריות לכך הוא גזען.

NoOne 27 ביולי 2016

גם ההוא מצפון קוריאה הוא דיקטטור אכזרי , גם החברה מערב הסעודית , גם באירן , גם אסד בסוריה במשך שנים.
וגם בסין ועוד מקומות בעולם יש דברים כאלה.
לא חסר דיקטטורים בעולם , מסתדרים איתם ובמשך שנים גם הסתדרו עם סאדם חוסיין.
דבר ראשון סדאם חוסיין היה המשקל האיזורי נגד אירן , אם אירן היו מנסים לפתח נשק גרעיני בתקופתו הוא היה מתחיל נגדם במלחמה, סדאם היה ההרתעה הכי טובה של ישראל נגד אירן.
ברגע שהורידו אותו ללא צורך כל המזרח התיכון התמוטט.
בוש העלה ממשלה שיעית בעירק והממשלה הזאת בידיעת בוש ומנהלי המדיניות שלו זרקה את כל הסונים שהרכיבו את הצבא העירקי לכלבים , וזה הגרעין שממנו הוקמה ISIS

תוהה בדרכים 27 ביולי 2016

אתה כותב על הדברים מזווית של ריאל פולטיק, שאני מסכים איתה. אני מתכוון לאחריות המוסרית שהיא במאה אחוז על מי שקיבל חלטה לרצוח ולא על מי שהוריד רודן אכזר שטבח מאות אלפים מבני עמו.

duncan 27 ביולי 2016

אתה מרמה. לך תראה מה בוש אמר. אמר שאם הם יסוגו כעת, יקומו קיצוניים שיהרגו את כולם.
חוסיין אחראי. בוש והממשל שלו עשו טעויות רבות אבל תרצה או לא, הם קמו בזמן שחוסיין היה בעל הבית.

צביקה 27 ביולי 2016

אתה בטח מתכוון לסדאם.

NoOne 27 ביולי 2016

אני לא מאמין לאף מילה שהשקרן הזה אומר.
אם הוא לא היה שולח חיילים אמריקאים למות בלי שום סיבה פרט לכבוד האבוד של אבא שלו זה לא היה קורה.

קשקשן בקומקום 28 ביולי 2016

בוש הטביע את האמריקאים שם ואז רצה שישארו וידממו לנצח, אחרי שהוא כבר לא שם. גיבור גדול

duncan 27 ביולי 2016

שכחת לכתוב שהוא גם אחראי להורדת מחירי הדלק ותפיסת בן לדן…אתה די מצחיק.

דסקל 26 ביולי 2016

אחד הטובים אבר דורפן

אסף The Kop 27 ביולי 2016

ובינתיים הנאורים והמשכילים של הדמוקרטים שורפים דגלי ישראל בשולי הועדה הדמוקרטית וקוראים סיסמאות בעד האינתיפאדה, זה לעומת הרד נקס הנבערים של הרפובליקנים שפשוט מסמפטים את ישראל.

תוהה בדרכים 27 ביולי 2016

ברני סנדרס גרוע בהרבה מטראמפ והתומכים שלו הם חלאות מהזן הנחות ביותר.

תוהה בדרכים 27 ביולי 2016

הכוונה לתומכים הרד קור שלו, לא לאלו שתומכים בו כי הם מאמינים שהם יקבלו דברים בחינם. אלו סתם מטומטמים.

NoOne 28 ביולי 2016

זה לא שונה מכל הנאצים ותנועות הגזע הארי שמסתובבים בכנסים של טראמפ.
לכל צד יש את הקיצונים שלו.
אני בטוח שדיוויד דיוק שטראמפ לא רצה לגנות על התמיכה והאהבה שהוא הראה לו מה זה אוהד יהודים וישראלים , מת עליהם.

קשקשן בקומקום 28 ביולי 2016

לא, כי ה KKK שתומכים בטראמפ, אוהבי יהודים ידועים

תוהה בדרכים 28 ביולי 2016

די כבר עם הדמגוגיה המגוחכת הזאת, הKKK (שבמקור בכלל מגיעים מהמפלגה הדמוקרטית), הם כוח שולי עד לא קיים מספרית וארגון חסר לגיטימציה מבחינה רעיונית.
אצל ברני סנדרס, הגורמים שאנחנו מדברים עליהם הם ההרד קור של בסיס התמיכה שלו.

אביאל 28 ביולי 2016

מעניין שהKKK בוחרים במישהו שהבת שלו התגיירה.

תוהה בדרכים 28 ביולי 2016

הגזענות המסוכנת נמצאת היום בשמאל- גם כי היא יותר גדולה במספרים, גם בגלל הברית שלה עם האיסלאם וגם כי היא נתפסת כהרבה יותר לגיטימית ברמה התקשורתית-ציבורית.
אפשר להתווכח אם זו גזענות אידאולוגית דוגמת הKKK או פשוט תוצאה של הזדהות מוחלטת עם המוסלמים, אבל זה לא באמת משנה את השורה התחתונה.

דוגמה לזה ראינו רק לאחרונה עם הפסטיבל שעשו סביב הצואה האנושית, מוחמד עלי: גזען, פונדמנטליסט, רודף בצע חסר ערכים וחרא של בן אדם ברמת ההתנהגות שלו. אבל מה, הוא היה מוסלמי, שחור והתנגד למלחמת וייאטנם, אז הפכו אותו לקדוש. ככה עובדת שטיפת המוח.

Comments closed