העיר האולימפית. הבעיטה בתחת

מה הם יעשו לאולימפיות?

 copa

הגעתי הבוקר לעיר האולימפית והדבר שאני לא אנסה לעשות הוא לחוות את דעתי על המדינה על פי מה שאני רואה בעיניים. כי אני יודע את ההבדלים בין עיר אולימפית מארחת לימים כתיקונם. מילא הצבא הברזילאי שמראה פה נוכחות לאורך רצועת החוף היפיפיה-גם-אם-זה-ברור-מאליו. בלונדון לפני ארבע שנים אנשים אמרו לך בוקר טוב!

אז צילמתי תמונה של צעירים וצעירות משחקים כדורגל בחוף קופאקבאנה – אנחנו כאן בבלוג תמיד עם זווית מקורית – ואני אתייחס דווקא לדבר הזה. ספורט וקולוניאליזם אירופאי. וכדורגל שכמו הקריקט בהודו הובא לפה על ידי אנגלים. אבל אנגלים אחרים לגמרי מאשר אלו בהודו.

בהודו אלו היו אנגלים שולטים, אדוני הארץ. שהתנשאו על תרבות בוודאי לא פחות עשירה והיסטורית משלהם. והרבה שנים עברו עד שההודים העזו לתת למשחק בעיטה הגונה בתחת ולרענן אותו – כפי שאנחנו רואים בליגת האיי-פי-אל הקצת-הזויה-וסופר-צבעונית-וממש-הודית שאנחנו מקבלים בעשור האחרון. מי שקצת נתנו לקריקט בעיטה בתחת לפני ההודים היו תושבי הקאריביים. שזה בעצם לא כל כך רחוק מכאן.

אבל בברזיל?

כשהקורינתיאנס ביקרו פה בתחילת המאה העשרים כבר הייתה בעיטה בתחת! ולא מטאפורית. אחד הקורינתיאנס – קבוצה ארסיטוקרטית של יוצאי אוקספורד וקיימברידג׳ שבאותן שנים הייתה חזקה באופן כללי מהקבוצות המקצועניות באנגליה – רשם ביומנו כי במשחק מול קבוצה מקומית פרץ ילד שחור קטן למגרש, נתן לאחד האנגלים בעיטה בתחת ונעלם בתוך הקהל. לא ארוע אלים אלא סתם משהו מבדח. אבל כמה סמלי. אני תמיד אומר: אם האנגלים המציאו את הכדורגל, ואחרים שכללו, הברזילאים פשוט המציאו אותו שוב. גם אם מדכא לחשוב על כך בימי בצורת אלו לכדורגל פה.

האנגלים שהביאו את המשחק לברזיל היו סוחרים. הם בוודאי היו אריסטוקרטים, אבל הרבה פחות מאלו בהודו ולא סגרו את המועדונים שלהם בפני איש לתקופה ארוכה. יותר הרפתקנים. כסוחרים הם היו אנשים יותר פלורליסטים. הם פתחו א המשחק כאן, ובארגנטינה ובאוסטריה ובבילבאו ומילאנו וכל מקום. לכן הכדורגל הוא היום הכדורגל והקריקט נישה לא קטנה אבל נישה.

*

העיתונאי היהודי-פליט-אוסטרי-אחר-כך-בריטי ווילי מייזל, אחיו של מנג׳ר נבחרת הפלא האוסטרית הוגו מייזל, חזה בספר בתחילת שנות החמישים שברזיל תשלוט בכדורגל לשנים ארוכות. זה היה כשברזיל החל לייבא מאמנים הונגרים שיתנו לה את הטאץ׳ הטקטי. הוא ציטט סוצילוג ברזילאי – בעל אוריינטציה של מחשבה גזעית (אני נזהר מלכנות אנשים מתקופות אחרות גזענים) גילברטו פריירה שכתב ״"כמו בפוליטיקה המולאטי או המסטיזו משלב את גמישות ויכולת הפתעה, אבל לא שוכח את צעדי הריקוד שלמד ביערות. זה לא רק משחק האל אפולו של הבריטים, אלא גם סגידה לאל היין דיוניסוס”. הוא ראה מה יביאו מסורות כמו הקפוארה לכדורגל.

לא באתי לפה למונדיאל.  הסיבה לכך, עלי להודות, היא עצלנות והתובנה שאאלץ לטוס פעם ביומיים. מונדיאל במדינת ענק היא לא אירוע מהנה לעיתונאי. אבל מהיום שברזיל זכתה באירוח אני תוהה מה היא תעשה בענפי ספורט אחרים כשתשקיע בהם ברצינות. זה כמובן לא קשור רק למשחקים האולימפיים ואנחנו כבר שנים רואים נסיקה של ברזיל בהרבה ענפי ספורט.

בסופו של דבר דברים קצת יותר חמוצים משהיו באותו יום בקופנהאגן לפני שבע שנים כשלולה נתן לאובמה בעיטה בתחת וריו זכתה באירוח. הכלכלה קצת נעצרה ומשבר פוליטי של שחיתות פגע בהכנות למשחקים האלו וגם במשחקי המונדיאל לפני שנתיים. אבל זה לא באמת חמוץ יותר. עם מה שקורה בעולם יש לי רק הערכה לכך עוד יותר מתמיד. עם שלא שותה את הסירופ של לחם ושעשועים. בועטים בתחת יותר מתמיד. איפה הסיפורים על עם בטלן שרק סמבה וכדורגל מעניינים אותם? עם תוסס פוליטית.

אז ברזיל האולימפית עדיין מאד מאד מסקרנת אותי. מעניין מה תהיה הבעיטה בתחת שלהם עכשיו.

השתתפות בדה באזר – ההד סטרט הטוב ביותר!

נשים נשים - מיכאל ברוסובנסקי
האולימפיאדה שלהן (מינוס 1). על הסיקור האולימפי שלי

94 Comments

טימבר מרק (בלינדר) 2 באוגוסט 2016

הניו יורק טיימס בדיוק פרסם כתבה על התפתחות הבדמינטון בברזיל, עוד ספורט שיכול רק להרוויח מזריקה של יצירתיות ברזילאית

http://www.nytimes.com/2016/07/31/sports/olympics/badminton-rio-de-janeiro-ygor-coelho-de-oliveira.html

S&M 2 באוגוסט 2016

תגיד, רונן, עם מי שוכבים כדי להשיג ג'וב כמו שלך?

ארז 2 באוגוסט 2016

השמועות מדברות על מירי רגב, חנין זועבי, אופירה אסייג ואלכס גלעדי. יחד ו/או לחוד.

רומן 2 באוגוסט 2016

חחחחחח

ד"ר רזי הופמן 2 באוגוסט 2016

מה לא עושים בשביל לשבת בשורה הראשונה?

חלפס 2 באוגוסט 2016

לא הלכת למונדיאל מטעמי עצלנות. תתבייש לך.

אדם בן דוד 2 באוגוסט 2016

לגמרי.
אלוהים שישמור- אני עדיין לא מסוגל לעכל את המשפט

תומר חרוב 2 באוגוסט 2016

תסמונת העיתונאי הישראלי, באיסלנד זה לא היה קורה…

rtz 3 באוגוסט 2016

D-: LOL

ק. 2 באוגוסט 2016

היה חבר טוב ללוינטל. לא מבין את הביקורת

אדם בן דוד 2 באוגוסט 2016

לא מבין מה לא מובן.
חלום חיי להגיע למונדיאל.
98 הייתי בצבא
2002 הייתי בלימודים ומבחנים
2006 היה יקר ומסוכן
2010 התחתנתי ולא היה לי כסף
2014 ילדים.
תכלס הסיכוי הכי טוב שלי זה קטאר.
אולי אם יהיה שלום עד אז ונוכל לנסוע באוטו ולישון בו.
אני בטוח שיש עוד לא מעט קוראים כאן שהיו מתים להגיע למונדיאל.
רציונלית אני מבין את דורפן שהוא גם ככה רואה כל כך הרבה אירועים ושזה מרגש אותו פחות.
אבל ראבק- גם אם אתה פאקינג דה קפריו, זה לא אומר שאתה יכול לבוא לכל הג'ו שמו ולהגיד שזרקת את בר כי היא כבר לא עושה לך את זה

אלעד כ 2 באוגוסט 2016

אם תנתח את מה שכתבת, גם אתה לא נסעת מטעמי עצלנות. אתה בסה"כ מכסה את זה בתירוצים מגוונים. אם חלום חייך זה מונדיאל כבר היית מוצא איך להגיע לאחד.

ק. 2 באוגוסט 2016

הייתי צריך להוסיף סמיילי?

תומר חרוב 2 באוגוסט 2016

מה היה מסוכן ב2006?

7even 2 באוגוסט 2016

חיכיתי לפסקה על כל הפילים הלבנים שיהיו בסיום הטורנירים האולימפיים. לא הגיעה

אריאל גרייזס 2 באוגוסט 2016

הדבר היפה בחופים של ברזיל זה לא אלו שמשחקים כדורגל אלא אלו שפשוט משחקים עם כדור, מעבירים אותו מאחד לשני, מקפיצים, נוגחים והכדור לא נוגע בקרקע. כל ילד שם עושה בית ספר לשחקן בליגת העל שלנו. עזוב קפוארה, זאת תיאוריה יפה, במציאות הם פשוט משחקים עם הכדור מבוקר ועד לילה. וזה מה שנותן לי תקווה, כאוהד ברזיל, שגם אם המצב עכשיו על הפנים, עדיין הכשרונות ימשיכו לגדול שם והם יחזרו למה שהיו פעם.

רומן 2 באוגוסט 2016

מה להקפצת כדורים, טריקים וקפוארות לכדורגל?
מבטיח לך שתומאס מולר לא מסוגל אפילו לדמיין את מה שהחבר'ה שם בחופים עושים, ועדיין הוא כוכב בבאירן מינכן והם משחקים בהקפצות על החוף.
כל הז'וגה בוניטה וכל הנסיונות המגוחכים לקשור את נבחרת ברזיל האגדית והאימתנית לכל מני שטויות שילדים עושים בחוף זה גניבת דעת של עיתונאים משעממים ופופווליסטיים.
בפועל הכדורגל הברזילאי מאז ומעולם הוא כדורגל סופר מחושב וסופר מתקדם ומדעי, הם הראושנים להכניס את שיטות האימון המתקדמות ביותר, הבחרות הגדולות שלהם שזכו במונדיאלים (94, 2002, לפני זה אני מכיר רק משמועות) הן נבחרות טקטיות ממושמעות עם קישור אחורי עוצמתי והתקפה מהירה ואיכותית.

MOBY 2 באוגוסט 2016

אז בגרמניה לא יכולים לגדל רונלדיניויים, ורוביניויים, שלא לדבר על סוקרטס, אדר וזיקו.
הגרמנים מאוד שיטתיים וזה היה ויהיה כוחם.
ברזיל של האלק ודונגה באמת מזכירה את מה שאתה אומר רומן. זו לא הברזיל שאנחנו חולמים עליה בלילה.

רומן 2 באוגוסט 2016

וברזיל של 2002 עם ג'ילברט סילבה וקלברסון גרזנים במרגז הקישור? וברזיל של 94 (של אותו הדונגה?)
ומאיפה החלטת שבגרמניה לא יכולים לגדול רונאלדיניוים? מרקו רויס, מאריו גוצה, דרקסלר, שחקנים מהפנטים.
מה שנאי אומר שאיןם שום קשר בין הסמבה/חוטיני/בחורות מולטיות/החופים של ריו לבין הכדורגל הברזילאי.
הכל פרי דמיונם של שגיא כהנים למיניהם.

אלעד כ 2 באוגוסט 2016

רומן, זה לגמרי נובע מעבר מוכח. אולי זה רומנטי מדי לחשוב שימים כאלו יכולים לחזור, אבל ממש לא פרי דמיונו של אף אחד. ברזיל של פעם באמת הייתה קסם.

רומן 2 באוגוסט 2016

וואללק מ94 אני רואה כדורגל בכמויות, בחיים לא ראיתי שום קסם מיוחד בנבחרת ברזיל, נכון נבחרת אדירה ואהובה, אבל כל הבלבולי מח על ז'וגה בוניטה ועקבים ופדאלדות זה שייך לאנשים שלא רואים כדורגל.
ברזיל מאז שאני זוכר, נבחרת סופר טקטית, תמיד עם קישור אחורי חזק (הם ניסו ב2006 לשחק עם 4 "פנטזיונרים" וקיבלו פטיש בראש מצרפת) והתקפה יעילה וקטלנית.
אם נדבר בסטראוטיפים ברזיל יותר גרמניה מגרמניה.

אלעד כ 2 באוגוסט 2016

אתה לא מחדש כלום. הרומנטיקה בהקשר של ברזיל זה מלפני 94', וזה ידוע. אלו הנבחרות של 82', אלו של פלה ואלו של גארינצ'ה, בין היתר. ואין שום דבר רע בלערוג לימים כאלה, גם אם סיכוי קלוש שיחזרו.

היסטוריון של ספורט 2 באוגוסט 2016

רומן אתה צודק …אבל בדיוק.
מה הכוונה ?
אספר לך סיפור.
ב94 הייתי שרוף על ברזיל.
הנבחרת הגיעה לגמר וזכתה בו קפצתי לשמים ושתיתי לחיים…למחרת כשהתפכחתי אמרתי לעצמי בשביל מה אהדתי את ברזיל בשביל 0-0 וניצחוו בפנדלים ?
והבנתי שהכל חרטא.
וזה נכון גם לגבי 2002.
אבל לפני כן נבחרת ברזיל הייתה משהו אחר .
איני מדבר רק על פלה אלא מאז 82.
מי שראה את ברזיל 82 בייחוד בהפסד 3-2 ראה יצירת אמונות של ממש.
לפרקים זה היה גם ב 86 ו 90 לאחר מכן ברזיל הפכה לנבחרת מחושבת מאד ….והכי מבאס ללא כישרונות עולמיים למעט נאיימר.
אם בעבר בברזיל כיכבו השחקנים הגדולים של התקופה שזכו בכדורי זהב כמו למשל רומאריו ,רונאלדו , ריבלדו , רונאלדיניו וקאקה ….הרי היום למעט נאיימר ( שלדעתי לפחות פחות מרשים מהם או מכוכבי הכדורגל האחרים כיום ).
הרי שהיום ברזיל זה קודם כל בלמים / מגינים / קשרים אחוריים …דוגמת.
סילבה / מארקיניוס / לואיז / מרסלו או קסאיימרו .
איפה אלבר /זארדל / רוביניו / אדריאנו וכל הכישרונות ההתקפיים ?
בדקתי השנה את כל הכובשים של 10 ומעלה מחמשת הליגות הבכירות שזה צרפת ( לצורך העניין למרות שניתן להתווכח )
, גרמניה , איטליה , אנגליה וספרד.
בקיצור למעט נאיימר אין ברזילאי אחד ברשימה שכוללת עשרות כובשים מרחבי תבל.

מאנו 2 באוגוסט 2016

מריו גצה ודרקסלר מהפנטים? אפילו גצה הכושל לא ידע שהוא כזה.
רומן, אתה חי בסרט פורנו גרמני. מזכיר לי את אוריאל דסקל שגומר בכל פעם שהוא רואה את המילה "גרמני" או "מודל".
תתבגרו.

רומן 2 באוגוסט 2016

מאנו חירמנת אותי

גור אילני 2 באוגוסט 2016

כמו שאומרת דודתי הפולניה והדמיונית: תהנו, והכי חשוב תשמרו על עצמכם!

אלעד כ 2 באוגוסט 2016

הברזילאים מאוד פוליטיים, והעם הברזילאי, בניגוד לממשלות שלו או לעמים אחרים, הוא הראשון שקרא לילד בשמו, גם בזמן המונדיאל וגם עכשיו – שהאירועים האלו נהיים מסחריים מדי, נוצצים מדי, ראוותניים מדי, מתרחקים מהפשטות והאותנטיות.

אמיתי 2 באוגוסט 2016

הייתי בברזיל כמה פעמים כולל מגורים..
לדעתי גם אתה וגם דורפן טועים. לא פוליטיים ולא נעליים.
מניסיוני רק סמבה וכדורגל מעניינים אותם. יש הבדלים גדולים
בין הצפון לדרום ובין הערים הגדולות ריוו וסאו פאולו לשאר אבל
בכל זאת זה לא מתקרב למעורבות כמו פה או בגרמניה לדוגמא.
ברזיל מרתקת מבחינה אנושית תרבותית והקלישאה על שמחת
החיים שלהם די נכונה אבל זוהי מדינה גדולה שרוב תושביה לא
לוקחים חלק בפעילות פוליטית. המשטר הצבאי שם שרד עד שנות
השמונים..

אריאל גרייזס 2 באוגוסט 2016

משטר צבאי היה הסטנדרט בכל דרום אמריקה עד שנות השמונים, זה לא אומר כלום על הברזילאים. מה לעשות, קצת קשה לצאת נגד משטר צבאי. העובדה היא שעם כמה שכדורגל מעניין אותם, הם יצאו לרחובות במיליונים לפני המונדיאל והם הצליחו להדיח נשיאה מושחתת.
אני לא יודע לגבי גרמניה, אבל בארץ המעורבות האמיתית הפוליטית של התושבים היא אפסית. הולכים להצביע בבחירות ובזה זה מסתכם

אמיתי 2 באוגוסט 2016

היו משטרים גרועים מזה שהיה בברזיל.. אבל לא הייתה כמעט
התנגדות עממית. יותר של האליטות. עם כל הכבוד מי שהדיח את
רוסף היה בית משפט. היו מצעדים גדולים גם בעדה. בייחוד בסאו
פאולו. שאר המדינה (הענקית בשטח ואוכלוסיה) פחות צעדו..
ואללה תגיד מה שתגיד המעורבות פה (ישראל) והעניין והמעקב אחרי הפוליטיקה
היא הגבוהה שאני מכיר. אקטואליה עדיין מביאה פה רייטינג ואנשים פה
תמיד עם דעה. זה לא ככה בברזיל

אלעד כ 2 באוגוסט 2016

ההתעניינות הפוליטית פה שטחית וצהובה.
מן הסתם במדינה עם פריפריות גדולות, שבחלקן חסרות השכלה, שם תראה פחות מעורבות. אבל במרכזים העירוניים מעורבות מאוד גדולה, ולא רק וירטואלית. אגב, המצעדים בעד רוסף רק מחזק את הטענה.

אמיתי 2 באוגוסט 2016

אין ספק שגודל של מדינה וגם זה שהפריפריה
שלה רחוקה מהמרכז בכל המובנים משפיע..
התוצאה אותה תוצאה
אם תשווה את הכמות היחסית של אנשים והרעש
התקשורתי שם למחאה החברתית פה תראה את ההבדל.
וגם שם השטחיות והצהוב חוגג. הרבה יותר מפה..

אדם 2 באוגוסט 2016

המעורבות בפוליטיקה בארץ היא אפסית. זה שלכל אחד יש כאן דיעה שלרוב היא מאוד לא מבוססת לא הופך אותו למעורב. באופן כללי אנחנו נורא טובים בדיעות אבל ממש גרועים במעשים.

אמיתי 2 באוגוסט 2016

צריך דעה לפני שעוברים למעשים..
אני גר בתל אביב וכמעט אין שבוע בלי כל מיני
הפגנות. ואני לא מתכוון לוועדי עובדים.
אולי אני טועה אבל באמת מניסיוני האנשים
פה הכי מעורבים פוליטית שאני מכיר

אדם 2 באוגוסט 2016

בוא ניקח את מתווה הגז בתור דוגמה. יצאו כל מיני אנשים להפגנה לרחוב אבל אם ניסית לדבר אם מישהו מהם (לא כולם כמובן) היית מבין תוך דקה שאין לו מושג על מה הוא מוחה אבל העיקר שהוא מוחה נגד הממשלה. זו מומחיות תל אביבית, לצאת לרחוב סתם.
למען האמת אני חושב שריבוי ההפגות בתל אביב זו תוצאה של הרבה זמן פנוי קודם כל ולפחות ממה שיצא לי לחוות, אנשים לא ישנו תוכניות ויעשו הכל בשביל להגיע להפגנה שהם כביכול מאמינים בה אלא יגיעו אך ורק אם זה מסתדר להם בלו״ז. זו לא מעורבות, זו אחיזת עיניים.

אלעד כ 2 באוגוסט 2016

סליחה על הקביעה הנחרצת שלי (אני לא נוהג לעשות את זה), אבל אתה פשוט טועה.
מהיכרותי המאוד הקרובה עם מקומיים, הן בצפון (באהיה) והן בדרום (ריו וסאו פאולו) לא רק שהם מאוד פוליטיים ודעתניים, השיח שם לרוב הרבה יותר עמוק ואובייקטיבי מהשיח בארץ למשל (כאן כל אחד מתבצר בעמדתו ומנסה להצדיק אותה בכל מחיר). והיציאה שלהם לרחובות כנגד אירועים שאמורים להיות בקונצנזוס, רק ממחישה את זה.
הסמבה והכדורגל זו קלישאה שאולי הייתה נכונה פעם (לגבי זה אני לא יודע), אבל בשנים האחרונות לא משקפת את המציאות.

אמיתי 2 באוגוסט 2016

כנראה שנישאר חלוקים..
ואני לא בא אל הברזילאיים בטענות על זה. יותר רגוע
בלי כל הימין והשמאל והוויכוחים כמו פה..
אגב הדרום זה פורטו אלגרה וריו גראנדה דו סול. שם
המנטליות באמת שונה

בני תבורי 2 באוגוסט 2016

אני במפלגה של ריבלדו שקרא לעולם להחרים את המשחקים ובצדק. שחיתות, עוני נורא, פשע מאורגן ולא מאורגן והחגיגה בעיצומה. להקיא.
http://edition.cnn.com/2016/05/11/sport/rivaldo-brazil-olympics-2016/

איציק 2 באוגוסט 2016

ברזיל זה המקום הכי לא מתאים לעשות אולימפיאדה.
זה הרבה מעבר לפשע, השחיטות והמצב הסוציאו אקונומי.
זו אולימפיאדה שנעשת בשעות עקומות שלא מתאימות לכלום ושום דבר.
אך מה שהכי גרוע, עושים אולימפיאדת קייץ, בחורף. בקיצר, הכל עקום.

צור שפי 2 באוגוסט 2016

אני משתדל לא להיות גס רוח אבל הפעם קשה לי: השילוב של התנשאות ושגיאות כתיב בריכוז כזה ועל פני טקסט כל כך קצר הוא באמת נדיר.

איציק 2 באוגוסט 2016

תודה, הצלחת

ניר 2 באוגוסט 2016

איציק טרוניה אחת שלך לא ברורה לי, שעות המשחקים לא עקומות אלא מתאימות לשעון הזמן המקומי של יבשת אמריקה.

לא נראה לי סביר לצפות שגמר המאה מטר יערך בשלוש בצהריים שעון מקומי ושהמוקדמות יערכו בחמש לפנות בוקר לפי שעון מקומי.

הרי כשהאולימפיאדה באזור השעון של אירופה ליבשת אמריקה אלה שעות עקומות.

אל תשכח גם שבעלת זכויות השידור העיקרית של האולימפיאדה היא NBC ובטח שהם ירצו ששעות השידור יתאימו לקהל האמריקאי.

רומן 2 באוגוסט 2016

סביר סביר, כל פעם שיש ארוע ספורט מחוץ לאירופה זה באסה רצח.

אדם 2 באוגוסט 2016

איציק, זו אחת ההצלחות הכי גדולות שלך

פאקו 2 באוגוסט 2016

לגמרי. שיחליף את הכינוי לאיציק פו.

ניר 2 באוגוסט 2016

רומן, ככה הועד האולימפי בודק אחת לתקופה מי חובב ספורט אמיתי שישנה את חייו ל 16 ימים ומי סתם חובבן שיושב מול הטלויזיה ומזפזפ בפרסומות של המירוץ למיליון למירוץ המאה מטר (;

רומן 2 באוגוסט 2016

באופן כללי אולימפיאדת הקיץ היא ארוע די ביזארי, סוג של אירוויזיון.
למעט כל מקצועות האתלטיקה המרתקים באמת לכל הדעות וג'ודו שאישית יקר לליבי בגלל שיש לי רקע אישי בתחום, רוב המקצועות האחרים די הזויים.
האמת שאני חושב על זה עכשיו, למיטב זכרוני הגמרים של המקצועות ההזוים ביותר אמורים להיות די בצהריים כזה זמן מקומי , אז באמת באולימפיאדה הזאת בטח נחשף לכל מני קיאיקים/התעמלות/טייקוואנדו למיניהם יותר מלפני 4 שנים.
מה שבטוח שנוכל אשכרה לראות בלייב את מירוצי הספינות המרתקים, ולהיוכח אם באמת יש דבר כזה תחרות גלישה, או שזה רק פיקציה.
בכל אופן, זה יקרב אותנו עוד שבועיים לתחילת הפרמייר ליג, אז יאללה בכיף.

אמיתי 2 באוגוסט 2016

חחח. הכל פיקציה

אלעד כ 2 באוגוסט 2016

כילד הכי אהבתי את המקצועות "ההזויים" כהגדרתך. זה חלק מהכיף באולימפיאדה.
היום באמת שקשה לי לעקוב אחרי הכל, אז אני מסתפק בענפים המוכרים יותר ומעקב אחרי טבלת המדליות.
אבל בשביל האיזוטריה יש לנו את דורפן…. הטורים שלו מלונדון וכתבות הצבע עשו לי את האולימפיאדה

ניר 2 באוגוסט 2016

ברגע שראיתי שדורפן בברזיל כל האולימפיאדה השתדרגה בעוד רמה מבחנתי, מחכה לזווית הייחודית שלו על האירועים ולא פחות לדיונים שיווצרו בעקבות אותם פוסטים.

אריאל גרייזס 2 באוגוסט 2016

לא יכול לחכות לקרב חמש המודרני (מודרני!)

רומן 2 באוגוסט 2016

אריאל זה באמת ארוע שיא.. אכן קרב מודרני!
ברוסית קוראים לזה קרב רב של קצינים.

אריאל גרייזס 2 באוגוסט 2016

היום קראתי קצת על זה בויקיפידיה – מדובר בענף שנוצר כדי להכיל את כל התכונות הנדרשות לחייל בצבא נפוליאון!
הכי אהבתי את העובדה שגנרל פאטון התמודד במקצוע הזה באחת האולימפיאדות אבל הגיע רק חמישי כי, תקשיב לזה, הוא השתמש באקדח האישי שלו ולא באקדח עם כוונת!

רומן 2 באוגוסט 2016

חח אני מכיר את הסיפור הזה

רונן דורפן 2 באוגוסט 2016

כלומר מה שקרוב לליבך הזוי. בוודאי נורא קשה לסחוב את הייקום על הגב

רומן 2 באוגוסט 2016

מה לעשות? הייתי ג'ודוקא תחרותי עד גיל 17, זה לא הופך את הענף למרתק לצפיה לאוהד נייטרלי..

איציק 2 באוגוסט 2016

צור,
עכשיו כשאני מול המקלדת, וכיוון שאני מעריך אותך הרבה יותר ממה שאתה מעריך אותי (בצדק כנראה), אענה לך יותר ברצינות, עם מינימום שגיאות כתוב אפשריות, ייחסית ליכולותי.
1. לגבי שגיאות כתיב, לא אתייחס, לא כי אתה לא צודק, כי אם בגלל שזה מיותר ומעייף.
2. אני כנראה אדם מתנשא וגס רוח (גס רוח זו תוספת שלי), אך לא מבין היכן מצאת זאת בתגובה זו (כנראה אני עד כדי כך מתנשא שאפילו לא רואה היכן ההתנשאות).
3. לגבי סעיפים 2 ו-3 (הזמן ותקופת השנה) נראה לי שהבנת את התוכן אך לא את רוח הדברים, ויעידו התגובות בהמשך.
4. לגבי 1, צריך להיתייחס אלייה גם בהקשר ל-2 ו-3, אך אפשר גם לענות בהקשר רחב יותר. ראה את תגובת העם הברזילאי למונדיאל ולאולימפיאדה זו, ואי אפשר לומר שהברזילאים לא אוהבים וצורכים ספורט. ברזיל זו מעצמת ספורט. למרות כל זאת, במצב הכלכלי של ברזיל, והפשע הבילתי ניסבל בפאבלות, הנשלטות על-ידי אירגוני הפשע, ולא רק שם, האם הם צריכים את הפילים הלבנים או במקום זה שיפור ולו קטן בחייהם? את התשובה קיבלת מהם, לא ממני. האם זה חשוב למוראל הלאומי שלהם? גורנישט, תראה את ההפגנות נגד האולימפיאדה. אז אתה יכול לומר שלדבר על פשע, השחיטות והמצב הסוציאו אקונומי, זו התנשאות, אבל האמת היא, אלו התלונות שלהם לממשלה שלהם. הם שואלים למה הם צריכים את הביזבוז של כספי הציבור, במקום לטפל בבעיות פשע ועוני ובעיות אמיתיות אחרות. אתה יכול לתרץ שגם בארה"ב, אנגליה ואוסטרליה יש עוני ופשע, אך צריך להסתכל גלובלית על המצב של המדינות הללו לעומת מצבה של ברזיל, ובהשוואה זו ברזיל מפסידה בגדול.

אמיתי 2 באוגוסט 2016

בקטנה.
הם מאד גאים באולימפידה ובמדינה שלהם. זה פשוט נקבע לפני המשבר הקשה שהם נתונים בו. כרגע ברור שזו סוג של עיוולת להוציא ככ הרבה כסף אך זה בלתי אפשרי היה לצפות את המשבר ולוותר על האירוח. מצב לא פשוט

איציק 2 באוגוסט 2016

עד כמה שזכור לי, המארחת האולימפית נקבע לפני 7 שנים. האם המצב בברזיל לפני 7, 8, 10 שנים היה כזה שמאפשר קיום אולימפיאדה. זו היתה מדינה מתפתחת בצמיחה גדולה, אך עם המון בעיות. האם המשחקים האולימפיים היו אז הוצאה ריאלית (לא שואל על מוצדקת)?
תמיד יש מי שגאים באולימפיאדה, אך ניראה לי שהרבה פחות ממה שהורגלנו באולימפיאדות הקודמות (לא משנה באיזה משטר). אתה שומע הרבה פחות על הגאווה והרבה יותר על המירמור. הייחס הפוך למה שהיה בלונדון או בסידני או אפילו ביוון (סין לא נחשבת, שם אסור להתמרמר).

אלעד כ 2 באוגוסט 2016

אם בעקבות האולימפיאדה הזאת, הבאות יהיו פחות ראוותניות ויחזרו לשפיות, דיינו. אותי מגעילה למשל ההתעסקות מדי אולימפיאדה בכמה מדהים היה טקס הפתיחה / סיום לעומת קודמיו.
העם הברזילאי הוא הראשון שצועק שהמלך הוא עירום, ונקווה שתהיה לזה השפעה עתידית

איציק 2 באוגוסט 2016

1+

אריאל גרייזס 2 באוגוסט 2016

דווקא בלונדון היופי בטקס פתיחה היה שהוא לא מטורף מבחינת השואו שלו ועדיין היה מאוד מהנה.
בכל מקרה, טקסי פתיחה בעיניי הם לא מאורע ספורטיבי.

אמיתי 2 באוגוסט 2016

היה משמעותית טוב יותר. והכי חשוב הייתה המון תקווה

איציק 2 באוגוסט 2016

זה נכון, טוב יותר מעכשיו, אך רחוק ממצב טוב שיצדיק את ההשקעה.

אריאל גרייזס 2 באוגוסט 2016

איציק, או שתלמד להוסיף סמיילי בסוף משפטים מסוימים או שאל תתפלא אם יהפכו אותך לשעיר לעזאזל..
הא, כן:
:-)

איציק 2 באוגוסט 2016

שעיר לעזאזל זה בסדר, אבל דווקא מצור…
חוץ מזה, אם היתי שם :-) , ;) או :-( האם היתה רואה את השירשור שאתה רואה עכשיו?

צור שפי 2 באוגוסט 2016

איציק – תודה על ההתייחסות העניינית והמכבדת. שמח שאתה מעריך אותי (לא יודע מה עשיתי to deserve this) וזה לא שאני לא מעריך אותך – התייחסתי רק לתגובה הספציפית הזו. את ההתנשאות זיהיתי בהכללה הגורפת ש"ברזיל זה לא מקום מתאים וכו'". ברור שיש שם המון בעיות אבל השאלה היא האם נגביל ארועי ספורט כאלה רק למקומות שבהם אין בעיות? או רק לחצי הכדור הצפוני?
חוץ מזה, אני בוודאות אולד סקול אבל עדיין ריבוי שגיאות כתיב נראה לי לא עניין טכני, מעייף ו/או מיותר אלא חלק מהותי מהנכתב. כשיש טקסט כזה, מעבר לתוכן שלו, התחושה שלי היא שמי שהקליד אותו פשוט לא מכבד את מי שקורא.
ויש שגיאה אחת שכנראה נובעת מחוסר ידיעה ולא מחוסר רצון להקפיד ולכן אתקן רק אותה – שחיתות, לא שחיטות (השני זה מה שדעא"ש עושים).

איציק 2 באוגוסט 2016

שגיאות הכתיב הן לא מזילזול חלילה כי אם בעיה ארוכת שנים שדובר עליה גם בדה-באזר ולכן לא רוצה לחזור אליה. התייחסתי אליה ארוכות.
לגבי ההגבלה למקומות שאין בהם בעיות: אני לא חושב שהאנשים שבמקומות אלו באמת נהנים מהאולימפיאדה. הם לא יכולים להרשות לעצמם זאת. לעומת זאת 20-50 מיליארד דולאר יכלו לשפר במשהו את מצבם. הפיתרון יכול להיות בממימון חלקי, משמעותי, של הועד האולימפי של האולימפיאדה, אבל הוא לדעתי רק לוקח כסף ולא ממהר לחלק. כמו-כן, אני חושב שלא צריך את הפומפוזיות ואפשר להוזיל עלויות, אבל אז לא יזכו באירוח. וכדי להטיב עם השכבות החלשות אולי צריך נניח 10% מהכרטיסים לחלק חינם לשכבות אלו כדי שיוכלו להינות. אבל זה יגרום לאירגוני הפשע לחגוג על האחוזים האלו.

אריאל גרייזס 2 באוגוסט 2016

אני חושב שמי שגר במקומות האלו כן נהנה מהאולמיפיאדה, גם מהמשחקים עצמם, גם מהתיירות הפורה וגם משיפור תשתיות אדיר (בריו למשל בנו קו רכבת תחתית חדש וכל מי שהיה שם יודע עד כמה התחבורה שם בעייתית וכמה זה נדרש). השאלה היא האם הדברים האלו שווים את הוצאת הכספים האדירה.
אני חושב שבלונדון עשו את הדברים מאוד נכון, השאירו מעט מאוד פילים לבנים ושיפצו אזורים שלמים בעיר (בכוונה בנו את הכפר האולימפי באיזור שהיה צריך שיפוץ). אז אפשר לעשות את זה כמו שצריך. אני מניח שפה בארץ אנחנו מקבלים רק חלק מהתמונה. ברור שאם יש הפגנות נגד אנחנו נשמע עליהן, אבל כמה אנחנו באמת יודעים על מה הציבור בכללותו חושב. לכן יש משהו במה שצור אומר שיש קצת התנשאות בלהגיד לברזילאים שלא היו צריכים לשים את האולימפיאדה אצלם. אולי 80% מהציבור מרוצה מזה?

ברלה 2 באוגוסט 2016

לא כל ביקורת היא התנשאות. מותר לחשוב שזה לא נכון שמדינה עם כל כך הרבה צרות כלכליות תיקח על עצמה פרויקט בסדר גודל שכזה, ובוודאי שני פרוייקטים כמו אולימפידה ומונדיאל כמעט במקביל.
ואם כבר מדברים על התנשאות, להעיר לאיציק על שגיאות כתיב למרות שברור לכל מי שנמצא כאן במשך יותר מיומיים שזה לא נובע מזילזול אלא מקושי זה לדעתי הרבה יותר מתנשא ובעיקר בא להקטין את הדעה שלו.

צור שפי 2 באוגוסט 2016

ברלה – ממש לא – פעמיים. פעם אחת – ממש לא בא להקטין את הדעה של איציק. פעם שניה – לא שמתי לב בעבר לעניין של שגיאות הכתיב אצלו ולדיונים קודמים שהיו בעניין.

צור שפי 2 באוגוסט 2016

נ.ב. איציק – מכיוון שאני מבין שמדובר במשהו מעדות הדיסלקציה אני גם מוסיף התנצלות. לא היתה לי כוונה לפגוע.

איציק 2 באוגוסט 2016

צור :-)
מעולם לא עברתי איבחון, וכמובן גם לא אובחנתי. אני לא רוצה לתלות את בעיית שגיאות הכתיב במשהו שלא אובחן, אבל כעובדה זו בעיה מבחינתי.
וביני לבינך, ממש הכל בסדר.

איציק 2 באוגוסט 2016

אריאל,
אני מקבל חלקית את מה שאתה אומר (וכל מילה בקשר ללונדון), ובטח לא פוסל את צור, אבל אני לא היתי ילד בזמן אולימפיאדות לונדון, סידני, אתונה ועוד כמה (ביג'ין בכוונה לא מזכיר). לא זכורות לי מחאות כאלו, והתחושה שלי שזה לא בגלל המדיה המפותחת בהרבה. ודאי שיש כאלו שמבסוטים, וכנראה לא מעט, אך כפי ששאלת "האם הדברים האלו שווים את הוצאת הכספים האדירה." ולפי מה שנראה מפה (ואולי משם זה שונה לחלוטין) זה נראה כמו הגזמה פראית.

אלעד כ 2 באוגוסט 2016

יש כאן שילוב של כמה דברים – הוצאה כספית גדולה כמובן, אבל הפעם זה במדינה שהיא פחות מפותחת כלכלית, שהציבור יודע שיש נגע של שחיתות בעבר הרחוק והקרוב, ולכן גם בסבירות גבוהה בהווה, ושל ציבור מפותח פוליטית שלא חושש להביע את העמדה הזו גם כשהיא לא פופולארית. כמה מאיתנו היו מאמינים שהעם הברזילאי יקום ויתנגד למונדיאל ביתי, כאשר על פי כל הסטריאוטיפים הבריזלאים כל מה שמעניין אותם זה כדורגל וסמבה? אנחנו יודעים מעט מאוד, מסתבר.

אריאל גרייזס 2 באוגוסט 2016

כל מה שאני אומר זה שיש צדדים לכאן ולכאן, לא לפסול קטגורית. אישית אני מסכים איתך שעדיף היה לא לארח את האולימפיאדה שם. מצד שני, הייתי שם בזמן המונדיאל וזה היה תענוג אדיר מבחינתי

באבא ימים 3 באוגוסט 2016

צור,

אני מוכן להמר ששגיאות הכתיב של איציק הן תולדה של העובדה שהוא לא למד בארץ בגיל צעיר לכן השפה הכתובה הוטמעה בו פחות. אם זה נכון (איציק אתה מוזמן לתקן אותי אם אתה רוצה), העובדה שהוא מתבטא בעברית באופן שהוא מתבטא היא מאוד מרשימה.

אני מכיר את זה מחיי- אני עובד במקצוע שכושר ביטוי הוא חלק משמעותי ממנו. אני עושה את זה באנגלית, שאינה שפת האם שלי. כאשר אתה מתבטא בשפת האם שלך, אם קראת הרבה, אתה מפתח סוג של חוש לשגיאות, זה קופץ לך לעין באופן טבעי כמו לשמוע צליל צורם במוזיקה. זה דורש ממך אפס מאמץ. לא כך הם פני הדברים כאשר אתה מתבטא בשפה שאינה שפת האם שלך. לוודא שכתבת נכון דורש ממך הרבה יותר מאמץ. אין לך מושג כמה פעמים אני בודק אם כתבתי then כשהייתי צריך לכתוב than ולהיפך, או your כשהייתי צריך לכתוב you're ולהיפך.

בקיצור, נראה לי שאתה דורש מאיציק מאמץ שאינך דורש מעצמך ואינך מעריך את גודל המאמץ.

איציק- פטור בלא כלום אי אפשר. אני מניח שאתה לא רוצה לכתוב בשגיאות ולכן אני נוטל לעצמי את החירות לתקן שגיאות כתיב שלך. ראה את זה כשירות חינם.

צור שפי 3 באוגוסט 2016

באבא, רק לאשר שקראתי את ההתייחסות שלך. כמו שתוכל לראות בשרשורים כאן, כבר הספקתי להתנצל כי "מבין השורות" התרשמתי ששורש הבעיה הוא דיסלקציה או משהו דומה. יכול להיות שההתרשמות שלי איננה נכונה אלא ההסבר שלך, זה לטעמי גם לא כל כך משנה. רק הערה אחת – כאשר אני כותב בשפה שאיננה עברית אני בהחלט מתאמץ לנכות ולנכש טעויות. היום זה גם קל מבעבר בגלל המגיהים האוטומטיים למיניהם.

איציק 3 באוגוסט 2016

באבא,
תודה על דברי הסנגוריה, אולם אני לא בטוח שהיא מדויקת.
אני בארץ מגן חובה, כלומר את כל לימודי מכיתה א' ועד לדוקטורט עשיתי בבאר-שבע (אולי זו הסיבה לשגיאות כתיב רבות ;) ). כל חיי אני נילחם בכך, לפעמים פותח WORD או Google translate. אבל זה מעיק פעמים רבות וגם לא תמיד עוזר כי אני כותב מילה קיימת שלא מתאימה (שחיטות במקום שחיתות כדוגמא). בכתיבה מהסמארט-פון זה עוד יותר בעייתי.
* הערה חשובה: מאז שאני בדה-באזר (אולימפיאדת לונדון 2012), כמות השגיאות ירדה פלאים, אז תבינו את מצבי ההתחלתי.

אלעד כ 2 באוגוסט 2016

איזה חורף? בברזיל אין חורף. מזג אויר אידיאלי למשחקים אולימפיים 365 יום בשנה.
לגבי השעות – היו אולימפיאדות גרועות יותר (מבחינתנו)

יריב 2 באוגוסט 2016

מזג אוויר אידיאלי? אם היו עושים אולימפיאדה בקיץ חצי מהספורטאים היו מתים ממכת חום. עם זאת, אני לא זוכר תלונות על העובדה שהאולימפיאדות באוסטרליה נערכו בחורף.

רטקסס 2 באוגוסט 2016

בסידני האולימפיאדה התחילה מאוחר יחסית (ספטמבר עד אוקטובר) ששם יש טמפרטורות קצת יותר סבירות.

כמו שכתבתי למטה, אין יותר מדי מקומות בחצי הכדור הדרומי לעשות אולימפיאדת קיץ, ואין מה לעשות, המושג "קיץ" עבורנו זה אוגוסט :-)

מבחינת השעות, אגב, לפחות את טקס הפתיחה היו יכולים קצת להתאים לאירופאים. לפתוח את הטקס ב2 בלילה??

יריב 2 באוגוסט 2016

מסתבר שהאולימפיאדה במלבורן (56) באמת היתה בקיץ. 22.11-8.12.

ניצן 3 באוגוסט 2016

אז לא היתה טלויזיה

איציק 3 באוגוסט 2016

זה עדיין לא סותר שהיתה בקייץ.
ד.א. גם אם היתה טלביזיה, רובינו לא הינו.

אריאל גרייזס 2 באוגוסט 2016

עכשיו זה מזג אוויר אידאלי, בקיץ שלהם זה מוות, לחות מטורפת

גור אילני 2 באוגוסט 2016

כי כאן מדהים בקיץ :)

צור שפי 2 באוגוסט 2016

אבל אנחנו לא מארחים אולימפיאדה (תגובת מירי רגב: מה אתה רוצה, לארח אולימפיאדה, לשלם ושאחרים יזכו במדליות?)

מירון 2 באוגוסט 2016

יש דרך לקבל התראות על הכתבות שלך בישראל היום מבלי להזדקק להכנס לאתר שלהם?

רטקסס 2 באוגוסט 2016

אולימפיאדה ראשונה בדרום אמריקה והשלישית בסך הכל (+ סידני ומלבורן) בחצי הכדור הדרומי.
בקשר לטור, ברזיל זו המדינה החמישית בגודלה (ובאוכלוסיותה) בעולם אבל בטבלת המדליות היא במקום ה-33. נכון שיש אנומליות כמו הונגריה ושוודיה (או הודו) אבל אין ספק שהם יכולים לעשות אתחול מחדש להרבה ענפי ספורט ולמצות יותר מהפוטנציאל שלהם.

בקשר לתגובות, אני עוקב אחרי אתרי חדשות ודיווחים עוד מהרגע שהוכרז שהמונדיאל יהיה בברזיל ולאחר מכן האולימפיאדה.
הדעה השולטת, כפי שאני רואה אותה, זה שהאירוחים האלו רק הגבירו את השחיתות: התקציבים זרמו למקומות לא נכונים, הרבה חוזים למקורבים וכדומה. לא יהיו פה פילים לבנים כי זו לא אתונה וריו מפוצצת (באנשים ובתיירים..) אבל זה משתלב היטב באווירה הפוליטית של השנים האחרונות של ברזיל (מקום
אולי דווקא המשחקים האלו הם מה שיתנו את ה"בעיטה בתחת" לעם הברזילאי לטובת ממשלה צודקת יותר..

יריב 2 באוגוסט 2016

ברזיל היא מדינה ענייה, להבדיל מהמדינות המובילות בדירוג (למעט סין). בשלוש האולימפיאדות האחרונות הם דורגו 16, 22 ו23 בטבלת המדליות (זה מאוד רועש, זהב אחד לפה או לשם יכול להקפיץ כמה מקומות). אם מסתכלים רק על מספר המדליות, הם דורגו 22, 17 ו16.

רטקסס 2 באוגוסט 2016

הונגריה, רומניה, בולגריה, קובה וכו'
אני בטוח שברזיל בדרך למעלה. אבל זה עוד לא שם

יריב 2 באוגוסט 2016

כולן מדינות עשירות מברזיל. מבחינת תל"ג לנפש, היחס בינן לברזיל הוא בערך כמו בין ישראל לגרמניה (לבולגריה תל"ג לנפש נמוך במקצת מלאחרות, אז ההקבלה היא יותר כמו ישראל לבריטניה). אלו הנתונים הכלכליים העדכניים, ברזיל בעליה גם שם.

אגב, רצית לומר משהו יותר ספציפי על המדינות האלו מעצם קיומן?

קירקגור 4 באוגוסט 2016

גם מוזיקלית הם בועטים בתחת עם תסיסה פוליטית. מימי הטרופיקליה ועד היום.

Comments closed