ריו (3). ראקל סילבה. רפאלה סילבה

והפאבלות (עם עדכון מסיבת עיתונאים)

to

היא נולדה בפאבלה סידדה דה דיאוס – ״עיר האלוהים״ – רק כשמונה קילומטרים  מהאולם האולימפי בו התחרתה הערב ריו.

אחותה הגדולה, ראקל, הייתה גם היא ג׳ודאית מבטיחה, אבל בגיל 15 נכנסה להריון. היא הסתירה אותו עד החודש השישי כדי לא לאבד מקום בתכנית ג׳ודו בפאבלות. היא ילדה את אנה קרולינה תוך כדי הלימודים. רפאלה עקפה אותה ביכולתה. ראקל חזרה להלחם אבל לא הצליחה להגיע למשחקים האולימפיים.

היום, בתוך התרגשות אדירה ביציעי הקאריוקה,  רפאלה הפכה לאלופה האולימפית הראשונה של ברזיל במשחקים האולימפיים של ריו.

*

ממסיבת העיתונאים, שאלתי אותה אם דיברה עם אחותה.

״היא הצליחה להגיע בזמן ולתפוס אותי במנהרה ממש לפני טקס המדליות. לא הצלחנו להגיד מילה. רק התחבקנו״

ולשאלה אחרת: ״התחושה להתחרות כל כך קרוב לעיר האלוהים הייתה מיוחדת. לי היו החלומות שלי ולילדים שם החלומות שלהם.״

היא דיברה גם על העלבונות שספגה אחרי שנפסלה באולימפיאדת לונדון בגלל טעות: ״אנשים אמרו שאני לא צריכה להיות באולימפיאדה. שאני צריכה להיות  קופה בכלוב.״

תמכו בדה באזר

מרתון
ריו (4). קרי וולש. נקודת הייחוס (והתייחסות לג׳רבי)

105 Comments

אודי 8 באוגוסט 2016

השופט עזר לה שם בסוף. המונגולית שמה אותה על הגב לפני הסיום.

דורפן 8 באוגוסט 2016

אם היה שורק אף אחד לא היה שומע. זה די נכון

גל 9 באוגוסט 2016

לא חושב שזה נכון, לדעתי גם התרגיל שלה היה איפון ולא וואזרי. אגב מי שרוצה לראות התפוררות מנטלית שיצפה בחצי הגמר של היפנית היא פשוט מתפרקת תחת הלחץ והבחורה כבר אלופה אולימפית ואלופת עולם. לכל הגיבורים (רומן) שביקרו את גולן פולק.

אלעד כ 8 באוגוסט 2016

היה מאוד מאוד מרגש לראות אותה היום. למרות שיש משהו במה שאודי אומר, אבל כבר ראינו שיפוט ביתי הרבה יותר גרוע במשחקים אחרים

דורפן 8 באוגוסט 2016

The nature of the beast. מארחים משתפרים בחמישים אחוז מדליות בערך

יריב 9 באוגוסט 2016

זה שהמארחים משתפרים לא בהכרח אומר שיפוט. יש גם קהל, שאולי יש לו השפעה, ויותר ספורטאים, מה שמשפר את הסיכויים בעוד קצת.

אורן השני 9 באוגוסט 2016

לדעתי זה בעיקר "מוטיבציה פטריוטית" לקראת אירוח – הגדלת התקציבים, אימונים וכו'

יריב 9 באוגוסט 2016

אם זה גורם משמעותי, צריכה להיות עליה ארוכת טווח אחרי אירוח אולימפיאדות. במבט שטחי נראה שאפקט כזה אכן קיים, אבל זה רק מבט שטחי.

אורן השני 9 באוגוסט 2016

לא חושב שהצלחתי להסביר את עצמי כמו שצריך, בכל מקרה אני דווקא התכוונתי לעלייה נקודתית. אבל זו רק תחושה, לא בדקתי נתונים.

יריב 9 באוגוסט 2016

אם שיפרת את הספורטאים, למה שזה יהיה נקודתי? דעיכה של האפקט לאורך עשור או שניים הרבה יותר סבירה לדעתי.

אורן השני 9 באוגוסט 2016

סבבה, העלייה נקודתית. אם נניח שגרף השיפור עולה בשיפוע גדול סביב האירוח ואז נשאר קבוע פחות או יותר, אנחנו מסכימים.

מאנו 8 באוגוסט 2016

מחניק מהתרגשות.

יוני (המקורי, מפעם) 8 באוגוסט 2016

גם אצלי.

איאן ראש 8 באוגוסט 2016

לא מבין גדול. היה קרב מעניין. התרשמתי שהמונגולית היתה יותר תוקפת אך הברזילאית טובה בניצול תקיפה של היריב לביצוע תרגיל נגד.

איציק 8 באוגוסט 2016

אני לא בטוח שהגיע לה לנצח. אני בטוח שלא הגיע לה להפסיד.

רמי פורטלנד 8 באוגוסט 2016

מי שמבין את החוקים של הג׳ודו זכאי למדליה.. היו מהלכים שזאבי טען שמגיע ניקוד אבל השופט לא נתן כך שאחד מהם לא בקיא בחוקים מסתבר

מתן גילור 9 באוגוסט 2016

או שיש מקום לשיקול דעתך במקרים מסוימים, בדיוק כמו בכל ספורט. ייתכן גם ששניהם בקיאים בחוקים, אבל אחד מהם טעה בפרשנות של מה שראה. אנחנו נחשפים לחוסר הסכמות וטעויות בענפי ספורט הפופולריים ביותר כמעט בכל התמודדות.

סופרפלי 9 באוגוסט 2016

קרב מרגש ויפה. גם היפאני היה מרשים מאוד.

אריאל גרייזס 9 באוגוסט 2016

איך חבר אמר לי – היפני נראה כמו דמות מטקן. איזה רוצח

ארז 9 באוגוסט 2016

ממש. הבנים שלי אמרו שיש לו כוחות חיזריים.

בנישי 9 באוגוסט 2016

או דמות מ"ספורט הדמים"

matipool 9 באוגוסט 2016

מפחיד לאללה היפני .

איציק 9 באוגוסט 2016

ליפני הזה יש אוזני כרובית. זה אומר שהוא חטף חזק מאד שם ודי ריסק את הסחוס של האוזנים. לא נראה לי שזה נגרם מג'ודו. בדרך כלל זה נובע מענפים אחרים כמו קרטה, ג'וג'יטסו ועוד כל מיני ענפים שבהם מכים חזק מאד ולא תופסים ומפילים. לכן אני מניח שיש לו ידע לא רע בעוד כמה דיסציפלינות של לחימה והוא כנראה מנצל אותם לג'ודו. זה יכול להיות גורם הפתעה לאלו שלא מנוסים בדיסציפלינות אלו.

חובב 9 באוגוסט 2016

אוזני כרובית דווקה אופיניות למתאבקים, תוצאה של חיכוך חזק במזרן.

איציק 9 באוגוסט 2016

ככה קוראים לזה עכשיו :-)
בסדר… ידעתי שזה נובע ממכות, אבל יתכן שגם מחיכוך. אני מכיר מספר מתאבקים לשעבר, חלקם היו אולימפיים ולאף אחד מהם אין אוזניים כאלו.

אריאל גרייזס 9 באוגוסט 2016

שאלו פעם את רבוזוב איך מזהים ג'ודוקה, הוא ישר אמר – לפי האוזניים

גל ד 10 באוגוסט 2016

האוזניים הללו מזוהות עם היאבקות יותר מכל ספורט אחר. בגלל זה בהיאבקות לובשים מגיני אוזניים.

אורן השני 9 באוגוסט 2016

דבר ראשון שחברה שלי שאלה אותי זה "מה זה האוזניים האלה" :)

אורן השני 9 באוגוסט 2016

לגבי היפני הכוונה. אני בגבול הנורמלי בינתיים

אלעד כ 9 באוגוסט 2016

בחצי גמר, הוא ממש שיחק עם הבלגי. סובב אותו באוויר ב-3 אופנים שונים.

אריאל גרייזס 9 באוגוסט 2016

כשהיא נכנסה לקהל אחרי הניצחון זה היה ממש מרגש. כבר משהו טוב שיצא מהערב של מוקי אתמול, שראינו את הקרב הזה, אחרת כנראה בכלל לא היינו רואים אותו

יוחאי שושני 9 באוגוסט 2016

משהו טוב מהערב של מוקי? בגללו ראו אצלי בבית ג'ודו!!
לא נשכח ולא נסלח!! כמה משעמם יכול ספורט להיות? אלוהים שתעזור.
בכלל אולימפיאדה זה אדיר, בין קאנו בבריכת גלים (נשבע) להוקי לא על קרח פשוט קשה לדעת מה לראות.
מחכה שערבוב טחינה יהיה מקצוע אולימפי לדעתי בקבוצת המשקל שלי יש לי סיכוי לא רע.

מזל שהפרמייר ליג מתחילה ואפשר יהיה קצת לחזור לשגרה.

אסף 9 באוגוסט 2016

אגב מוקי, בהחלט ראוי להערכה.

אריאל גרייזס 9 באוגוסט 2016

אני ממש עצוב הבוקר בשבילו, לא בשבילנו. נתן את מה שיכל וזה לא הספיק

ירוק 9 באוגוסט 2016

לגמרי. הופעה נהדרת, קצת נגמר לו הדלק בסוף. מבאס.

יניב פרנקו 9 באוגוסט 2016

ראיתי הבוקר את התמונה שלו עם סמדג'ה מגיל 4.
מרגש

ירוק 9 באוגוסט 2016

ממש, יכלה להיות יופי של סגירת מעגלץ

אריאל גרייזס 9 באוגוסט 2016

זה רק מראה את כוחה של מסורת. אתה רואה את ההונגרים שמייצרים אלופים אולימפיים שנה אחר שנה, למרות שבתור מדינה הם כבר מזמן לא מעצמה ומבין את הכח של מסורת. ג'ודו, יחד עם השיט (אפשר לקוות למדליה של דווידוביץ'?) הם באמת המקומות היחידים שהצלחנו לייצר בהם מסורת אמיתית, של מצוינות, של אלוף אחד מאמן אלוף צעיר, של רול מודלס.

ירוק 9 באוגוסט 2016

לגמרי. כשווינר כמו סמדג'ה, שהיה שם, מאמן אותך מגיל קטן – רואים את זה.
ולא הייתי מחכה במקומך למדליה של דווידוביץ'..

austaldo 9 באוגוסט 2016

לתת כזו הופעה, עם ניצחונות באיפונים כשלפני חודש הוא עוד היה עם פריצת דיסק זה מדהים, חבל שיש בארץ יותר מדי טמבלים שלא מסוגלים להעריך דברים כאלו.
וגם בקרבות שהוא הפסיד, הרושם שלי עם הידע המוגבל שלי בג׳ודו זה שהיריבים שלו מאוד ניזהרו ממנו ושיחקו בונקר עם מתפרצות …

אריאל גרייזס 9 באוגוסט 2016

לא ראיתי מישהו אחד שלא העריך את מה שהוא עשה אתמול

אלעד כץ 9 באוגוסט 2016

הבוקר ברדיו, לא זוכר מי, אמר: "הוא נכנס לנו ללב למרות הכשלון"…

matipool 9 באוגוסט 2016

כל מילה , אוסטאלדו, כל מילה .

איציק 9 באוגוסט 2016

בהחלט ובגדול,
חבל רק שבראיון בסוף הוא דיבר על הפציעה כאחת הסיבות לחור ההצלחה בסוף.
אני חושב שזו אכן סיבה רצינית, אך הוא היה יוצא גדול אם לא היה מזכיר אותה ונותן לאורן סמדג'ה לדבר על זה.

גל ד 9 באוגוסט 2016

למה? כנות הרי פועלת בשני הכיוונים. לכל בר דעת ברור שךפציעה היתה משמעות, איזה ערך יש לכך שהוא לא היה מדבר על זה כאילו שלא ברור לכל המעורבים שזה היה וזה משנה?

איציק 9 באוגוסט 2016

זה קשור לעיניין של ניראות. כולם יודע שהיתה פציעה אבל אני לא משתמש בזה שלא ישמע כתרוץ. שאחרים ידברו.
היו כאלו שזכו בזהב עם צלע שבורה, היו כאלו שהפסידו עם רגל גמורה שלא יכלו לעמוד עליה (נדמה לי בהאבקות). כולם יודעים, כולם מעריכים, שאחרים ישתמשו בזה, אבל לא אני (אני, הכוונה לספורטאי).

גל ד 9 באוגוסט 2016

מה שאתה מתאר דומה בעיני לצניעות מעושה.

אני מראש הרי חושב שהפציעה היתה פקטור משמעותי. אני גם חושב שהוא וסמדג'ה לא באמת האמינו לפני התחרות שזה חסר משמעות (אפילו שאני מבין למה הם לא דיברו על זה לפניה) אבל אם אחרי התחרות הוא אומר את מה שכולנו חושבים? בעיני זה לא מעלה ולא מוריד.

איציק 9 באוגוסט 2016

אם לא רצו להצניע היה צריך לענות בהתאם לפני המשחקים. לפני המשחקים למוקי אסור היה לדבר ואחרים אמרו שזה לא קשור ולא יהווה תרוץ. עכשיו פתאום מספרים שזו סיבה. אין חצי. או שתשתקו כל הזמן או תציפו בזמן.

בני תבורי 9 באוגוסט 2016

עכשיו רק תארו לעצמכם שהיא זוכה בזהב באולימפיאדה שנערכת מחוץ לארצה המושחתת ומקדישה את הניצחון והמדליה לילדים של עיר האלוהים שיישארו בביוב כי הממשלה שלהם מפנה משאבים לאולימפיאדה.

בני תבורי 9 באוגוסט 2016

תמונה נהדרת, איי רסט מיי קייס.

אריאל גרייזס 9 באוגוסט 2016

לדעתי זאת תמונה מבוימת, בסרטון פרומו של האולימפיאדה היתה בדיוק תמונה כזאת, רק מצוירת (עדיין יפה)

אלעד כ 9 באוגוסט 2016

אותה תמונה מהמונדיאל בדרום אפריקה. כנראה בכל פעם שהאירועים האלו יוצאים מאזור השליטה המערבי, מצרפים אליהם תמונות כאלו. כאילו באטלנטה ובסידני אין עוני.

אנונימוס 9 באוגוסט 2016

די נו. אי אפשר להשוות את היקף ועומק העוני בפאבלות של ריו לזו בסידני.

אריאל גרייזס 9 באוגוסט 2016

באותה מידה אפשר להגיד – די, נו, אפשר לחשוב שאם לא היתה אולימפיאדה אז אלו שפבאלות היו גרים עכשיו בוילות.

אלעד כ 9 באוגוסט 2016

אנונימוס, הכוונה היא לשימוש הפופוליסטי והציני של התמונה הזאת (יש עוד אחת, עם ילד בגופייה של ניימאר שמסתכל מרחוק על הזיקוקים). העוני והפאבלות היו שם לפני ויהיו שם אחרי. ומה – אם האולימפיאדה הייתה במקום אחר, הם כן היו יכולים לסוע ולראות?
אני מסכים שבאופן כללי האירועים האלו צריכים להיות פחות ראוותניים ולהתבסס ככל האפשר על הקיים, אבל קשה לי להאמין שהילדים האלו מושפעים לרעה בצורה כלשהי מעצם קיום המשחקים בריו. החיים שלהם קשים בלי קשר.

דורפן 9 באוגוסט 2016

בטולימפיאדת סידני עשו שימוש בעניין האבוריג׳יני – שכן חיים במין פאבלות

בני תבורי 9 באוגוסט 2016

אתה יודע גרייזס, לפעמים מביימים את המציאות בדיוק כפי שהיא.

אריאל גרייזס 9 באוגוסט 2016

אני לא מכחיש את המציאות. הייתי בברזיל, ראיתי מה קורה שם. גם ראיתי אנשים חוגגים עם הנבחרת שלהם ובאופן כללי ממש שמחים מהמונדיאל שעשו אצלם. המציאות היא מורכבת יותר מאשר כל תמונה, יפה ככל שתהיה

אלעד כ 9 באוגוסט 2016

בני, אני חושב שאני בצד שלך בעניין, אבל אני לא רואה איזה שינוי היה קורה אם האולימפיאדה / מונדיאל / מה שלא יהיה, היו מתרחשים במקומות אחרים. המשאבים של האולימפיאדה לא באמת באו על חשבון התושבים, ולא צריך לחכות לאירוע כזה כדי למחות על כך שבמשך שנים המשאבים נעלמו במסדרונות השלטון המושחת שם.
לעומת זאת, זה נכון וצודק שאירועים כאלו יתרחשו גם במדינות פחות חזקות מארה"ב ומערב אירופה, וזה צריך לבוא עם הבנה שהאירועים האלו לא יתחרו ברמת ההתמסחרות והראוותנות שהיו באולימפיאדות אחרות, לאא על בסיס הקיים גם אם יהיו פחות פינוקים לספורטאים.

אריאל גרייזס 9 באוגוסט 2016

בדיוק. אני חושב שהאולימפיאדה בסין, למשל, היתה הרבה יותר גרועה. בזבזו עליה הרבה יותר כסף, בנו הרבה יותר פילים לבנים, הרבה יותר אנשים עבדו בפרך, פינו שם שכונות שלמות בהתראה של כמה ימים, היחס שלהם לזכויות אזרח הוא איום ונורא.

בני תבורי 9 באוגוסט 2016

נו, ונניח שאתה צודק, אז זה מוריד משהו מהטיעונים שלי? בסין מוציאים להורג כדי לקצור אברים ובברזיל סתם רוצחים אינדיאנים שרוצים לחיות ביער. זו נבלה וזו טרפה.

אריאל גרייזס 9 באוגוסט 2016

הטיעונים שלך נכונים, אבל האמת היא שיש הרבה מאוד אסקפיזם בכמעט כל דבר שאנחנו צורכים. את הנעליים שלנו מייצרים ילדים פיליפינים, תרנגולות דחוסות בלולים בשביל הביצים והבשר שאנחנו אוכלים, שחקני פוטבול מתים בגיל 50 אחרי כאבים גדולים בגלל שאנחנו אוהבים פוטבול וכו' וכו'. שום דבר לא בסדר וכל אחד עושה את הפשרות שלו, אני מניח.

בני תבורי 9 באוגוסט 2016

אלעד,
אני לא עובד על פי גיאוגרפיה אלא על פי הכרה. אני חושב שמדינה שיש בה אזרחים שחיים בביוב ועל סף רעב, ואנחנו מדברים על מיליונים רק במרחק של יריקה מהאצטדיון האולימפי, לא צריך להוציא גרוש לפני שכל ילד קיבל לפחות ארוחה חמה אחת ביום. גם בסין זה היה מיותר אבל יש מקום על הכתפיים שלי רק למדינה אחת בכל ארבע שנים והפעם זו ברזיל.

אלעד כ 9 באוגוסט 2016

אבל זה לא עובד ככה, כי כאמור המשאבים לא באים אחד על חשבון השני, ואז מה שאתה מציע זה שהמשחקים יהיו רק במדינות החזקות כלכלית. וברזיל תמשיך להוציא מיליונים על ספורטאים אולימפיים שייסעו לאולימפיאדות במקומות אחרים, ועדיין יהיו שם מיליונים על סף רעב.

בני תבורי 9 באוגוסט 2016

לא הבנתי, מי מממן את האולימפיאדה?

אלעד כ 9 באוגוסט 2016

מן הסתם לא כל המימון על המדינה, יש סיוע כספי מהוועד האולימפי, והתשתיות והמתקנים נותרים אחר-כך לרשות אזרחי המדינה. כאן המקום שתצחק עליי, כי ברור שזה לא יהיה נגיש לילדי הפאבלות. ולכן אני גם מסכים שמדינה מארחת לא צריכה לצאת מגדרה ולהרים פילים לבנים, אלא להתבסס ככל האפשר על הקיים וששאר העולם יקפצו.
השלטון בברזיל מושחת וזה לא סוד, אבל אני לא מאמין שכאלטרנטיבה לאולימפיאדה היו אילו שהן תכניות לחיסול העוני, לבד מכאלו שכבר קיימות, או לפחות התקיימו בעצימות כזו או אחרת בשנות הפיתוח הכלכלי של המדינה. אל תשכח שאירוח משחקים אולימפיים גם מטיב עם התושבים, עניים ומעמד בינוני כאחד, שזכאים לחוויה שמעטים ברחבי העולם זוכים לה.
לא הכל שחור או לבן, בקיצור. מבחינתי צורם באותה מידה אם רק ערים בארה"ב או באירופה יזכו לארח.

בני תבורי 9 באוגוסט 2016

אין לי מושג איך מתחלק המימון אבל המדינה המארחת משקיעה את מרבית הסכום. כך או כך, שוחחתי עם דורפן והוא אמר לי שני דברים: האחד, זו אחת האולימפיאדות הצנועות והשני, מעמד הביניים אכן ירוויח מתקנים יפים לעתיד. והפאבלות ימשיכו לשחות בביוב ולמות מרעב.

אלעד כ 9 באוגוסט 2016

אני חושב שחלק מזה שזו אולימפיאדה צנועה, זה כי העם הברזילאי יצא לרחובות ודרש את זה. והעם הברזילאי זה לא רק הילדים בפאבלות שמצטלמים יפה בשביל שאנחנו במערב נרגיש טוב כי אנחנו מרחמים עליהם. ואני בטוח שיש שם הרבה מאוד אנשים קשי יום – מעמד הביניים בברזיל לא זהה למעמד הביניים פה, לרובם יכולת כלכלית מוגבלת מאוד – שהאולימפיאדה הזו היא חוויה חד פעמית בשבילם והם מרוצים מקיומה.

דורפן 9 באוגוסט 2016

בני – לא הבנת. אמרתי המדינה תרוויח מתקני ספורט – ובינתיים רוב הנבחרת האולימפית ממעמד הביניים (שאגב, חי מ-800 דולר לחודש). אבל הנה מישהי שהרוויחה מהספורט לא ממעמד הביניים.

אבל תהנה – בקרוב חוזרים לסין.

יואב בורוביץ' 10 באוגוסט 2016

אתם מתווכחים כאן בזמן שכבר כמה שנים המוני ברזילאים יוצאים לרחובות ומפגינים כנגד האולימפיאדה. אני עורך חדשות ורואה הפגנות כאלה מדי שבוע כבר כמה שנים. אז באיזו חוצפה אתם אומרים כאן שהאולימפיאדה "לא באה על חשבון כספי הציבור" ומאיפה הפטרונות לקבוע שהיא "תעשה טוב לברזילאים"? הרבה מאוד ברזילאים- ולא רק עניים וקשי יום- לא מסכימים אתכם, והם יוצאים על כך לרחובות ומבעירים אותם כבר שנים.

אלעד כ 10 באוגוסט 2016

כי אנחנו מכירים אנשים ברזילאים, בורוביץ'. והפטרונות פה היא שלך. ההפגנות שלהם נשאו פרי. האולימפיאדה צנועה וראשים בשלטון עפו (בלי קשר למשחקים). עכשיו תן להתרווח אחורה ולראות שבועיים בשקט אולימפיאדה. תאמין לי שגם הברזילאים מתעניינים.

יורם אהרוני 9 באוגוסט 2016

יש מספר מחקרים שבדקו האם המשחקים האולימפיים משפיעים על העיסוק בספורט ובפעילות גופנית במדינה המארחת. המחקרים שבוצעו בברצלונה, סידני ולונדון די תמימי דעים כי למשחקים אין כמעט השפעה.
http://goo.gl/F5wR9K

מיקיג' 9 באוגוסט 2016

סיפור יפה. חבל שראקל סילבה היא ג"ודאית דפנסיבית וכל כך. אם יש דבר כזב ג'ודו שלילי, סילבה היא אחת ממיצגיו.

אריק 9 באוגוסט 2016

מה זה ג'ודו חיובי?

גל 9 באוגוסט 2016

ראית את היפני אתמול?

אריק 9 באוגוסט 2016

הברוס לי הזה שסובב את המתחרים באוויר? הוא היה משעשע. אבל היתר… לא קרה שם כלום.

גל 9 באוגוסט 2016

נו, אז זה ג'ודו חיובי:). אתה יכול לראות גם קרבות ישנים של אורן וגם שגיא מוקי בימים טובים. בכלל יפנים מנסים ובד"כ מצליחים (לא תמיד). בד"כ אלה ש"מקלקלים" זה בדיוק השניים שמוקי הפסיד להם אלה שבאים מהג'ודו הרוסי וסביבתו.

אלעד כ 9 באוגוסט 2016

על פי ההגדרות שלך היחידי שעשה ג'ודו חיובי זה היפני. הוא היה ב-10 דרגות מעל כל השאר שניסו לשחק בטוח ולהתחמק מהפלות.

גל 9 באוגוסט 2016

לא ראיתי את כל הקרבות, אבל זה לא ממש רחוק מהמציאות. פשוט גם יש לו את היכולת לעשות את זה מול כולם. מוקי בד"כ מנסה לעבוד ככה אבל יש כאלה, כמו אתמול שמצליחים לסגור אותו ולנטרל אותו. גם האמריקאי מרבע הגמר עבד זקוף וניסה להתקיף וגם הבלגי שהיפני התעלל בו.

מיקיג' 9 באוגוסט 2016

כל הגו'דו היפני הוא במהותו ג'ודו חיובי, אקטיבי. ובהשפעתו גם רוב הג'ודו שצומח בחלק המזרחי של יבשת אסיה, הבחורות ממונגוליה וטאיפי היו דוגמה נהדרת למסורת הזו.

צרפת פעם היתה חיובית מולדת ג'ודו מאד חיובית. היום אני פחות עוקב. ממה שראיתי אתמול,

ניר 9 באוגוסט 2016

לדעתי היא לא דפנסיבית אלא טקטית, סך הכל להוציא את היפני שהוא בכמה רמות מעל השאר, הג'ודוקות שמגיעים רחוק אלה בדרך כלל הטקטים, הם טובים יותר ואין להם צורך לקחת סיכונים מיותרים, רק ג'ודוקה מעולה כמו היפני יכול להרשות לעצמו להיות מרהיב כל הדרך בלי להסתכן יותר מדי.

מיקיג' 9 באוגוסט 2016

אגב ספורט נשים, ראיתי אתמול הוקי שדה, גרמניה נגד ניו זילנד (נשים כמובן). התחלתי שלא לשמה, די מהר עברתי לשמה. שלושה דברים.

1. ענף שנראה לי פעם טפשי נורא נראה לי עכשיו יופי של דבר. הוא גם הרבה יותר מהיר משחשבתי. מה שהן עושות עם המקל הזה אני לא יכול לעשות עם הידיים.
2. איזו קלאסה בשמיים, איזה כבוד שכל קבוצה נותנת ליריבה. יש עוד ענפים כאלה, עוד לא ראיתי כזו רמה של פרגון הדדי בענף קבוצתי.
3. הכי מעניין – השימוש בשופטת בבוט למעלה, שיושבת מול מסך ועוזרת להחליט ברגעים של מחלוקת. זה לא כמו ב-NFL, מעט מאד פעמים נעזרים בה, אבל כל פעם זה מאד במקום ועם תשובה מאד מאד מהירה שמאפשרת למשחק לזרום בקלילות. אם תרצו לראות עד כמה מוצלח זה יכול להיות בכדורגל, ענף ההוקי שדה הוא הדוגמה הקלאסית.

cookie-monster 9 באוגוסט 2016

נשמע כמו בטניס

רועי מ 9 באוגוסט 2016

אלעד
אתה מוזמן ליוון תראה איך מתקנים שבזבזו עליהם מאות מיליונים מתפוררים עכשיו.
זה מדהים.

הדרישות של הועד האולימפי מוגזמות.
בענין העוני אין הדבר אומר שהם לא שמחים.
כאשר הייתי בקניה וביקרנו שבטים ראית בעיינים של הילדים שהם שמחים.

עוני הוא גם יחסי.

דורפן 9 באוגוסט 2016

זה נכון – אבל יוון קטנה בהרבה מברזיל. ברזיל כן מקיימת את כל ענפיי הספורט כמעט.

אלעד כ 9 באוגוסט 2016

רועי, לעניין המתקנים אתה לגמרי צודק. היית אמור להבין שזו בדיוק הטענה שלי.
הברזילאים יצאו לרחובות ודרשו מהממשלה שלהם לא לבזבז לריק על פילים לבנים. מקווה שמכאן ייצא תקדים לאירועים הבאים. גם במקומות מבוססים יותר.

Amir A 9 באוגוסט 2016

אני לא מבין גדול בברזיל. מבין קטן למען האמת. מה שאני יודע זה שבריו בערך רבע מהתושבים חיים בפאבלות. זה כוח אלקטורלי עצום. מה הם עושים איתו?

אמיתי 9 באוגוסט 2016

כלום.. כמו החברה שגרים בפרוג׳קטים באמריקה. לא יודעים מה זה להצביע.
זה נחשב בגידה להשתתף במערכת של השילטון

אלעד כ 9 באוגוסט 2016

שטויות, בברזיל יש חובת הצבעה ושיעור ההצבעה גבוה מאוד, בטח בהשוואה לדמוקרטיה היחידה במזה"ת.
הם העלו לשלטון את ה-PT ואת לולה ואח"כ את דילמה. אבל השחיתות דבקה גם בהם. לא שהאלטרנטיבה יותר טהורה.

אמיתי 9 באוגוסט 2016

זה לא בדיוק חובה. הטבות או משו כזה. והשאלה הייתה על הפאבלות.
שיעור ההצבעה בברזיל אכן גבוהה.
הpt זה מפלגת פועלים יעני לא מפלגת הפאבלות..

אמיתי 9 באוגוסט 2016

אגב בברזיל האחוז די דומה לישראל. קצת מעל 80 %

אלעד כ 9 באוגוסט 2016

באיזה עולם יש בישראל 80% הצבעה? תנסה 60%… ה pt היא המפלגה החברתית כביכול, מן הסתם אמורה לייצג יותר את הנדכאים והשכבות החלשות. ברור שלא תהיה מפלגת פאבלות, זו לא שיטה סקטוריאלית כמו פה.

אמיתי 10 באוגוסט 2016

בשכלול הסטורי של 40 שנה ישראל באזור ה80%. בחירות
אחרונות 74%. ובקשר למשפט האחרון שלך הוא סותר את זה
שלפניו…לוגיקה פנימית וכל זה..

אלעד כ 10 באוגוסט 2016

בשקלול היסטורי בברזיל היה משטר אוטוריטרי עד לפני 40 שנה. אני מדבר על היום.
ואין שום סתירה. ה PT מציגים עצמם כמפלגה חברתית. בעצמך אמרת – מפלגת פועלים. זה ממש לא סקטוריאלי.

אמיתי 10 באוגוסט 2016

מה? מפלגת פועלים זה לא סקטוריאלי??

אלעד כ 10 באוגוסט 2016

לא. באמת שאין לי זמן להתחיל להסביר לך על תולדות ה-PT בברזיל

אמיתי 10 באוגוסט 2016

הפסד שלי אני מניח.. אבל בהזדמנות כשיתפנה לך הלוז תסביר לי איך מפלגת פועלים היא לא סקטוריאלית

איציק 10 באוגוסט 2016

זה פשוט, בישראל יש מפלגת פועלים אבל כבר אין לה סקטור ;)

אלעד כ 10 באוגוסט 2016

זה הסבר פשטני, כי אין להשוות בין המפה הפוליטית בישראל לזו שבברזיל – אבל האם בעיניך מפלגת העבודה היא סקטוריאלית? מפא"י? סקטוריאלי זה אם היו קמים דרי הפאבלות ומקימים מפלגה שתדאג לצרכיהם בראש ובראשונה. לא כשזו אחת ממפלגות השמאל הגדולות בהיקפן בעולם.

מיקיג' 9 באוגוסט 2016

בורגנות מובילה מהפכות, לא עניי העיר

אמיתי 9 באוגוסט 2016

צמע החברה בפאבלות חיים תחת משטר טרור של קרטלים
של סמים, די כמו החמאס בעזה. תן להם קצת שקט והם שמחים..

בנאדם יותר טוב מאיתן 10 באוגוסט 2016

הוכיחו לך שחור על גבי לבן שאתה מדבר שטויות ולא מבין שום דבר בנושא, ואתה ממשיך לתקוף במקום פשוט לקפל את הזנב ולהתבייש בצד.

אמיתי 10 באוגוסט 2016

אתה מאותם אנשים שמסיימים ויכוח ב:
״זה עובדה״

ישראל 10 באוגוסט 2016

כמות המדליות שהשגנו בהיסטוריה לא כזו נמוכה

צריך להוריד מהחישוב של האולימפיאדה, את החרדים שלא מתאמנים בספורט. והערבים שאותם אני לא מחשיב, כי אני מחשב כרגע רק את היהודים. וגם את רוב הדתיים. שרובם לא מתאמנים בספורט. ואז יוצא שאנחנו בקושי 5 מיליון. גם ה5 מליון זה המספר עכשיו, המספר האמיתי הוא נמוך בהרבה. כי צריך לעשות ממוצע של האוכלוסייה בהיסטוריה של המדינה.

וגם צריך לזכור שיש לנו הרבה מאוד מלחמות . שזה אומר הרבה פחות כסף לספורט. וגם לוקח 3 שנים חשובות במיוחד בהתפתחות של ספורטאי. וגם יש ספורטאים שמתים במלחמות

Comments closed