מי מכתיב את סגנון המשחק?

שופטים

יאללה יאללה. להמשיך לשחק

ֿ

קראתי עכשיו שהמתאגרף אמיר קאהן – אוהד בולטון – הולך לייסד ליגת MMA אנגלית. יהיו שמונה קבוצות שייצגו אזורים שונים באנגליה ויילכו מכות. אני חושב שהמהלך נכון ופותר שתי בעיות שקיימות בפרמייר ליג. הראשונה היא שהכדורגל האנגלי היה פעם פשוט תרוץ למכות על בסיס אזורי והעניין הזה הופסק ועכשיו יתחדש. והבעיה השניה שבפרמייר ליג בכל זאת לפעמים שורקים על משהו.

אבל כמה שורקים בפרמייר ליג?

לא המון על פי נתונים שהיום ציינתי בעיתון:

כרטיסים אדומים באנגליה: אחד בכל 8.9 משחקים

ספרד: אדום בכל 4.3 משחקים

איטליה: אדום בכל 3.5 משחקים

גרמניה: אדום כל 4.5 משחקים

עבירות למשחק באנגליה: 22.3

ספרד: 30.5

איטליה: 28.6

גרמניה: 29.9

הבדלים קרובים לתהומיים.
*

הדברים הללו לא חדשים ואני עוקב אחריהם כמה שנים. אגב, יש שינוי מסויים במספרים – הרבה פחות עבירות בכל הליגות. ודווקא אירופה קצת מתקרבת לאנגליה. לפני כמה שנים אנגליה עמדה על 25 עבירות למשחק והליגות האחרות על יותר מ-35. נדמה לי שהסיפור פה כלכלי וזה משהו שהאירופאים בכל זאת למדו מהאנגלים. הם אמרו לשופטים שלהם ״תרגעו קצת. הקהל לא בא לצפות בכם״.

אבל זה עונה על שאלה מאד בסיסית בכדורגל. מה מכתיב סגנון משחק בכדורגל? למה הכדורגל האנגלי עם הכי הרבה שחקנים זרים והמון מאמנים זרים בכירים נותר כל כך אנגלי? אז אחרי ה-4-4-2 והטיקי-טקה והלחץ הגבוה – כנראה יותר מכל מכתיבים את המשחק שופטים.

תה עם אנטוניו קונטה
כי חייבים גם סיכום

82 Comments

ערן (המקורי) 23 בדצמבר 2016

גם השופטים האנגלים הטובים ביותר הם אובררייטד מאד.
האוורד ווב, הגיע רחוק להפליא בזכות פוזה סמכותית.
קלאטנברג מוערך מדי.
מייקל דין בשבת לא שלט בקרב מלוכלך מצד אברטון (ולא להרחיק שחקן שגלש ללא כדור במהלך מהסוג שגומר קריירה).
וזה מפתיע יחסית לכמות הגדולה של שופטים רשומים שם.
יבוא סלקטיבי של שופטי צמרת מהיבשת היה יכול לעשות רק טוב. זה לא יקרה, כמובן.

אביב 23 בדצמבר 2016

חביבי, זה כי לא ראית את השיפוט בבונדסליגה. מתחת לכל ביקורת.

משה 23 בדצמבר 2016

זה נכון אבל בליגה האנגלית מקרים של התקהלויות סביב השופט, ויכוחים או מריבות בין קבוצות נדירים מאוד. מקרה כמו התאקל של ברקלי על הנדו היה מגיע בליגה הספרדית לתגרה די מהר.

דורפן 23 בדצמבר 2016

בספרד קיים או היה קיים הנוהג הדי מוזר להגריל את השופטים – כנראה כדי להמנע ממכירות. אבל זה יצר מצב של שופטים לא מנוסים במשחקים שגדולים עליהם.

דורפן 23 בדצמבר 2016

לכך התייחסתי בעיתון – משחק אלים מושך רייטינג. זה בטוח לא ישתנה

Dr. van nordstrand 23 בדצמבר 2016

הייתי מעדיף לראות שיטת ניקוד שונה למשחקים ושיטת הכרעה טובה יותר לליגה מאשר אסטרטגיה של משחק אלים בשביל למשוך את הרייטינג.

בוריטו 23 בדצמבר 2016

השופט היה עקבי ולא שרק לכלום. במחצית הראשונה הוא היה הטוב במגרש והכתיב את הקצב. המחשבה שעברה בראש שלי במחצית היא בדיוק מה שנכתב פה למעלה. יכלתי להינות מהמחצית המשמימה בזכות הקצב (למרות שהזכירה פול גז בניוטרל), מה שבלתי אפשרי בליגה אחרת

שי 23 בדצמבר 2016

לוחם MMA כלשהו נשאל פעם מה הטכניקות הכי יעילות. הוא ענה 'מה שלא חוקי'. וזה כל הסיפור.
אחלה פוסט.

בני תבורי 23 בדצמבר 2016

אם הלוחם הזה לא נולד לפני הספירה, הוא ממש טרמפיסט.

גל ד 25 בדצמבר 2016

זה צ'ייל סונן. והציטוט קצת שגוי. הוא נשאל איזה טכניקות מהיאבקות הכי יעילות ב MMA, וענה שאלה שאינן חוקיות, קרי: מה שאסור בהיאבקות אבל מותר ב MMA.

אבל מן הסתם השומע הנבון יבין שמי שעבר על החוקים בהיאבקות כשהשופט לא רואה (כולם,) יעשה אותו דבר גם ב MMA.

קאז 23 בדצמבר 2016

מה הסטטיסטיקה אם קיימת ) לגבי עברות הגורמות לפציעה או חילוף השחקן בליגות השונות . אם באנגליה המספר גבוה, אז אולי סה המחיר שמשלמים עבור שטף המשחק. אם המספר נמוך , זה מסביר מדוע ניתן לאפשר כמות שריקות נמוכה יחסית

דורפן 23 בדצמבר 2016

לא מכיר סטטיסטיקה כזו – אבל הנה אחת קרובה (היא מלפני ארבע שנים – אבל הנתונים האחרים לא השתנו באופן גורף). באנגליה משתמשים ב-3 שחקנים יותר בעונה לקבוצה מספרד ואיטליה וקצת פחות משני שחקנים יותר לעומת גרמניה (34 מחזורים -זה מסביר)

יריב 23 בדצמבר 2016

בגרמניה משתמשים ביותר שחקנים מבספרד ואיטליה למרות הליגה הקטנה (וקצרה) יותר? מוזר.

no propaganda 23 בדצמבר 2016

באנגליה יש יותר משחקים, זה כנראה ההסבר העיקרי

D! כאן ועכשיו 23 בדצמבר 2016

צריך לשקלל את כל הנתונים, כמות משחקים ומחסור בפגרת חורף
אבל אולי עדיין יש יותר פציעות

no propaganda 23 בדצמבר 2016

ייתכן ויש יותר פציעות השאלה אם זה בגלל סגנון המשחק או בגלל חוסר במנוחה וכמות משחקים גבוהה

אמיתי 23 בדצמבר 2016

לא זוכר איפה ראיתי אבל בוודאות באנגליה יש יותר פציעות ובכמות מובהקת

אלי 23 בדצמבר 2016

אני דווקא זוכר שראיתי סטטיסטיקה שמראה שאין קשר בין המשחקים בכריסטמס לבין פציעות, למרות שזאת הדעה הרווחת.

אמיתי 23 בדצמבר 2016

בלי קשר לכריסטמס. יחסית לעונה

אלי 23 בדצמבר 2016

זאת היתה הכוונה.
מצאתי את הלינק אבל הוא לא עובד כרגע.

אמיתי 23 בדצמבר 2016

כתבה על פציעות בבוקיסינג דיי
http://calaclist.co/sport/articles/0,7340,L-3676591,00.html

אמיתי 23 בדצמבר 2016

וכתבה שפחות או יותר סותרת את הקודמת..
http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001091430

אלי 23 בדצמבר 2016

ההבדל הוא שהכתבה בגלובס מבוססת על מחקר והכתבה בכלכליסט מבוססת על תחושה.
שים לב שאין שם שום השוואה בין ליגות ולכן אין שום מסקנה.
אני מעדיף להאמין למחקר, למרות שקראתי מספיק מחקרים מצחיקים ולא מבוססים.

אמיתי 23 בדצמבר 2016

צודק. חיפשתי זה הכי קרוב שמצאתי אז א. אני צריך לשפר את כישורי הגוגל שלי וב. אין תשובה חד משמעית רק שגם בגלובס מדברים על פציעות מול פגרה שזה לא ככ נושא הדיון.

אלי 23 בדצמבר 2016

א. לא נראה לי שזה קשור לכישורי הגוגל שלך, פשוט אין שום מחקר שמוכיח דבר כזה.
ב. זה אכן לא חד משמעי.

אמיתי 23 בדצמבר 2016

אני עדיין זוכר במפורש שראיתי השוואה בין כמות הפציעות בפריימרליג
לשאר הליגות והיה הבדל ברור. אמשיך לחפש..

אלי 23 בדצמבר 2016

אל תתייאש, אני אמתין בסבלנות.

אמיתי 24 בדצמבר 2016

מצאתי עוד משהו בעקיפין…:
בפריימרליג יש יותר ספרינטים מבשאר הליגות בשיעור של
בערך 10% ומחקרים מראים שספרינטים הם הגורם הראשי
לפציעות. כמו כן קבוצות פריימרליג מכסות יותר קמ ומתקלות
יותר. כל אלה יחד עם השיפוט ה"סלחן" גורמות ליותר פציעות.
להערכתי הלא מלומדת..אשמח שתביא את הסימוכין שלך

NoOne 23 בדצמבר 2016

אין דבר יותר גרוע משופטי NBA ו NFL
זה מדהים איך שתי הליגות הטובות , החזקות והעשירות בעולם מחזיקות את המיץ של הזבל בתור שופטים.

Shadow 23 בדצמבר 2016

לגמרי.

אבל מה קורה עם פילדלפיה מתי היא הופכת לקבוצה?

עוד שנה הלכה לפח.

שנה הבא?

Shadow 23 בדצמבר 2016

הבאה*

NoOne 23 בדצמבר 2016

כשאתה מגלה בשנה אחת סופרסטאר(אמביד) ובוחר סופרסטאר בדראפט(סימונס) זאת לא שנה אבודה , זאת שנה מצוינת.
עוד סופרסטאר בדראפט הקרוב_(בתקווה שזה יהיה פאלץ) בתוספת בחירת טופ 10 מהלייקרס בדראפט שהג'נרל מנג'רס ב NBA קוראים לו הדראפט הכי טוב בעשור האחרון ויש לך סופר טים מהדראפט.
שנה הבאה פלייאוף

אריאל גרייזס 23 בדצמבר 2016

אנשים שחושבים שהשופטים בליגות האלו גרועים לא מבינים מהחיים שלהם וברור שבחיים לא עלו למגרש עם משרוקית.
עבודה של שופט פוטבול (ושופט בכלל) היא קשה מאוד עד בלתי אפשרית. הוא נדרש לזכור ספר חוקים מורכב בטירוף (אני שופט פוטבול כבר כמעט עשר שנים ואין שבוע שאני שופט שאני לא נתקל במצב חדש לי) ומה שיותר גרוע – הוא נדרש לקבל החלטות מורכבות מאוד שכוללות לא מעט שיקול דעת על סמך שבריר שניה בלבד. אנשים שרואים עשרה ריפלייז של מהלך בהילוך איטי ואז מתעצבנים על השופט שהוא לא ראה את זה מרתיחים אותי. הדרישות משופט הן פשוט בלתי אפשריות. הוא נדרש לקבל עשרות החלטות תוך שבריר שניה במשחק, בדיוק כמו השחקנים עצמם. כששחקן כדורגל מייצר משחק של 90 אחוז מסירות מדויקות כולנו מריעים לו, כששופט טועה בעשרה אחוז מההחלטות שלו הוא ייצלב בכל מקום. אנשים שוכחים ששופטים הם בני אדם ועושים טעויות פשוט כי הם לא יכולים לראות הכל

אלעדוס 23 בדצמבר 2016

מסכים לחלוטין. מתחדד מול שדרני ופרשני הכדורגל בעיקר בארץ.
הצלחת להחליט אחרי הריפליי השלישי, כל אחד מזווית שונה, ואז אתה נכנס בשופט שטעה.

no propaganda 23 בדצמבר 2016

לא הבנתי, אתה טוען שכל השופטים טובים? ואם לא אז למה אתה טוען שאלה של NBA טובים?

אריאל גרייזס 23 בדצמבר 2016

ברור שיש שופטים טובים יותר או פחות. אני אומר שבממוצע מדובר בשופטים מאוד מקצועיים שרובם עושים את העבודה שלהם על הצד הטוב ביותר – פשוט הדרישות מהן בלתי אפשריות.
למעשה, לא נתקלתי מעולם באוהד שאמר – השופטים בליגה שלי הם מעולים. הרי לא יכול להיות שכל השופטים בכל הליגות גרועים, נכון? זה הציפיות שלנו שמוגזמות. אנחנו מצפים מהם לראות הכל. ויותר מזה, אנחנו בכלל לא מבינים כמה עניין שיקול הדעת משמעותי אצל שופט. קח את נושא הפנדלים למשל – לדעתי, לפחות חמישים אחוז מהפנדלים (נראה לי יותר קרוב לשבעים-שמונים אחוז) הם שנויים במחלוקת במידה זו או אחרת. רק השבוע היה את המשחק בין חיפה להפועל תל אביב שראיתי מלא אנשים שאומרים בבטחון מוחלט שהיה פנדל ועוד מלא אנשים שאומרים באותו בטחון שלא היה. בסופו של דבר הדיעה שלך נגזרת ממי אתה אוהד. אם זה המצב, הרי שחצי מהאוהדים בטוחים חצי מהזמן שהשופט טועה. איך הוא בכלל יכול לצאת צודק פה אי פעם?

איציק 23 בדצמבר 2016

היה שופט מאד בכיר ב-NBA בשנות השמונים והתשעים שכמובן שאינני זוכר את שמו שאמר ששופטים רואים לדעתו כ-20 אחוז מעברות המשחק שצריך/אפשר לשרוק. 80 אחוז בורחים מעייני השופטים. שופט טוב לדעתו הוא שופט שיודע לראות ולשרוק את השריקות החשובות. הוא נתן דוגמא שלא שרק במכווון צעדים על דאנק ספקטאקולארי של מייקל ג'ורדן בדקה האחרונה של מישחק בו שיקאגו הובילה איזה 30 הפרש למרות שראה אותם. הוא טען שזה מיותר וסתם יפגע בטעם של סיום המשחק. לעומת זאת, אם זה היה סל מכריע הוא בוודאי היה שורק אותו. אפשר לבקר החלטה זו, לדעתי הוא נהג לא לפי החוק, אך לפי הצדק, אם מכניסים את כל השיקולים לעיניין.

אריאל גרייזס 23 בדצמבר 2016

אני אמנם שופט בליגה ישראלית זניחה אבל גם בה לכל שופט בערך יש אידאולוגיה שמנחה אותו. כל אחד רואה את תפקיד השופט אחרת. מכיר אנשים ששורקים גם את העבירה הזניחה ביותר בבלו אאוט וגם אלו שמוחלים על עבירות בעיתיות כדי לתת למשחק לזרום.
כל עוד בני אדם ישפטו הציפיה לאחידות היא פשוט לא הגיונית

דיזידין 23 בדצמבר 2016

יופי של פוסט.
כבר חמש שנים אנגליה עומדת על פלוס מינוס 22 עבירות למשחק, וזה נעשה במכוון על ידי השופטים. אבל עם זאת נדמה לי שגם השחקנים נעשו עדינים יותר, שומרים קצת יותר אחד על השני. אני לא בטוח מה ההסבר: יותר זרים, כסף גדול, דור הy, טלוויזיה, קשר הדוק יותר בין השופטים לקבוצות

אמיתי 23 בדצמבר 2016

זה שיש קורולציה בין עבירות (שיפוט) לצורת משחק לא מצביע על סיבתיות. הכדורגל האנגלי שונה מהאירופאי בגלל סיבות תרבותיות כמו משחק קשוח והוגן (רוגבי) וסיבות ״היסטוריות״ –
התבססות על הגבהות והעברת הכדור מרחבה לרחבה מהר ופחות על החזקת כדור. השיפוט באנגליה הוא פועל יוצא של הסיבות האלה ולא הגורם להן. כמו שאיבוד השמיעה לא גורם למוות אלה הוא תוצאה של ההזדקנות שגורמת לשניהם (איבוד השמיעה ומוות)

אדם 23 בדצמבר 2016

לפי הטענה שלך במשחקים של סיטי צריכות להיות הרבה יותר עבירות משאר הליגה, האם זה המצב?

אמיתי 23 בדצמבר 2016

בלי לבדוק אני מנחש שכן אבל עברה פחות מחצי עונה ככה שזה לא מדגם..
העניין הוא שהטענה של דורפן היא שבגלל השופטים קבוצות משחקות כמו שהן משחקות באנגליה למרות שלדוגמא במקרה הזה פפ מאמן את הקבוצה. קיצר בילבול של סיבה ומסובב. לדעתי מן הסתם גם על ברצלונה יש משמעותית יותר עבירות מהממוצע בליגה הספרדית בגלל אחוזי ההחזקה בכדור ומספר המסירות שהם אחד הגורמים למספר עבירות גבוהה ולא הפוך.
תסכים איתי שהסיכוי לעברות פוחת ברגע שהכדור יותר באויר ופחות על הקרקע?.. או שלחילופין ככל שקבוצה מסויימת מחזיקה בכדור יותר (באופן אבסולוטי לא יחסי) כך ייעשו עליה יותר עבירות?

אדם 23 בדצמבר 2016

דווקא אני חושב שיש יותר עבירות כשהכדור באוויר בגלל שיותר קשה לשלוט בגוף ויש יותר כדורי ביניים שמביאים יותר עבירות, אבל זו סתם תחושה.
יכול להיות ששורקים יותר עבירות כי שחקנים מתמזמזים עם הכדור והשופטים מחלצים אותם ממצבים מביכים.
זה לא משנה על איזו קבוצה עושים יותר עבירות אלא הכנות האבסולוטית.

אריק 23 בדצמבר 2016

מסכים.
רק חולק עלייך לגבי פפ ממה שכתבת בפייסבוק, הבעיה שלו זה לא שתאקלים לא נשרקים לקבוצה שלו אלא להפך. ההגנה של ברצלונה שלו ואת זה התחיל רייקארד התבססה על עבירות קטנות בחצי של היריב שלעולם לא יקנו צהוב אבל כמעט תמיד ישרקו בספרד, זה עזר לקונטרול פריק לשלוט במשחק. באנגליה לא מתייחסים לזה והמשחק נמשך.

D! כאן ועכשיו 23 בדצמבר 2016

והצגות הצגות הצגות

wazza 23 בדצמבר 2016

נקודה מעניינת אריק לא חשבתי על זה

cookie-monster 23 בדצמבר 2016

+1

אריאל גרייזס 23 בדצמבר 2016

נקודה מעולה, יפה

איציק 23 בדצמבר 2016

אין מצב ש-MMA יחליף את הפרמייר ליג. ב-MMA אסור לתפוס באשכים, לא בשמאל ולא בימין.

יוסי 23 בדצמבר 2016

מעניין שהרייטינג מגביר אלימות. אם היה אסור לדחוף ולסכן שחקני יריב, היו הרבה יותר שחקנים שעוברים שחקנים, הרבה יותר חופש למסור מדויק, לבעוט מדויק ולהבקיע. במקום השעמומונים האלימים שיש כיום.

איאן ראש 23 בדצמבר 2016

דורפן, למה אתה מתכוון בסגנון? האם הכוונה לקצב המשחק? כי על זה יתכן ויש השפעה לשופט (לא מלאה) אבל על סגנון כמו שאני מבין (החזקת כדור או מבוקר ומתפרצות, משחק אגפים וכו') אין לשופט שום נגיעה.

Ollie Williams 23 בדצמבר 2016

מה ממוצע העבירות הנשרקות במפעלים האירופאיים?
אני מניח שיש לזה השפעה על ביצועי האנגליות במפעלים – שהם לא הכי מזהירים בשנים האחרונות

דורפן 23 בדצמבר 2016

משהו באמצע – דווקא נוטה לאנגלי. אבל הסיבה היא שהקבוצות הממש גדולות עושות מעט מאד עבירות בשלב הבתים ובמשחקי הליגה שלהן. צריך לבחון את זה בשלב הנוקאאוט.

רומן 24 בדצמבר 2016

זו סטטיסטיקה לא מעניינת כי רוב המשחקים של חסרי חשיבות/ערך ספורטיבי

Ollie Williams 27 בדצמבר 2016

כשאתה אומר את זה ברור לי שזו תהיה נקודת מחקר מרתקת

גאזה 23 בדצמבר 2016

חשבתי שזה הולך להיות חידון פליימייקרים :)

גורביץ' 23 בדצמבר 2016

מסכים לגבי ההערכה שהעלית שהפן הכלכלי משחק תפקיד חזק אצל השופטים באנגליה בלתת למשחק לזרום ולקהל להנות מההצגה, ומחזק בכך שאולי זאת הליגה היחידה שמשחקים בה עד השנייה האחרונה של התוספת זמן. אני לא רואה משחקים בגרמניה / צרפת וגם לא בספרד יותר מדי, אבל הכבוד שהקבוצות נותנות למשחק ולצופים באנגליה הוא ייחודי. אולי זה קשור גם לכסף המטורף שזורם לקבוצות מהזכויות שידור והסכמות אוף דה רקורד עם הקבוצות שלא מזלזלים בצופים עם משיכות זמן.

אריק האדום 23 בדצמבר 2016

כמו העבירה שלא נעשתה על ריי אלן בזריקה לשלוש מול סאן אנטוניו

יריב 23 בדצמבר 2016

אולי אתה מתכוון לזו שלא נעשתה על כריס בוש בריבאונד, כי אם פארקר (שהיה הקרוב ביותר לאלן) היה עושה עליו עבירה זה היה נגמר במקרה הטוב בשלוש זריקות עונשין של אלן ובמקרה הרע בשלשה ועבירה.

S&M 23 בדצמבר 2016

רבע מהפאולים בליגות הלטיניות זה התחזויות. ואני לארג' איתם.

רומן 23 בדצמבר 2016

אחחח, אני טוען את זה כבר שנים בויכוחי הרבים עם אדון תוהה בדרכים.
זה פשוט משחק אחר לגמרי, בגלל זה כשזורקים לי את הנצחונות הרבים של ברסה על אנגליות בצ'מפיונס, אני אומר, נראה אותם באי פי אל.
נראה אותם מנצחים באפטון פארק כמו שהם מנצחים בלבאנה, נראה אותם עושים טיקי טקה ב סטוק כמו שהם עושים באוססונה.

איציק 23 בדצמבר 2016

זה עובד גם לצד השני, אתה יודע. מנצ'סטר, הסיטי, ליברפול לא יחזיקו מעמד באוססונה ובלבאנה, כי ישארו מהר מאד עם 9 שחקנים ויפחדו להפעיל את העוצמות אותן הם רגיילים להפעיל בפרמייר ליג. עכשיו תגדיר איזה חיתוך זהב בין הליגה הספרדית לפרמייר ליג, ושים את ברצלונה וריאל באותה ליגה של הסיטי וצ'לסי. מי תהייה טובה יותר, ומי תצליח לעשות התאמות טוב יותר? ממש לא בטוח, הצ'מפיונס ליג מראה כבר שנים שכנראה הספרדיות, ולפני זה האנגליות, כנראה גם שם המטומטמת של גיל שלי עובדת.

Amir A 23 בדצמבר 2016

"המטומטמת של גיל שלי"???

איציק 23 בדצמבר 2016

המטוטלת ;)

רומן 23 בדצמבר 2016

שמע איציק,
הצ'מפיונס ליג מאוד אוברייטד, פה בארץ מייחסים לה משמעות כמעט קדושה, אבל בפועל תשאל את האוהד האנגלי הממוצע והוא יעדיף לזכות באי פי אל,על פני ליגת האלופות .
ולגבי הערה שליורפול תשאר ב 9 שחקנים זה נכון, השאלה את מי זה מעניין, למה לעשות חיתוכי זהה?
הכדורגל זה משחק אנגלי שהומצא באנגליה, והחוקים היחידים שקובעים אלו החוקים האנגלים, מה שמשחקים שארצות הלטיניות זה אולי דומה קצת, מזכיר קצת אבל זה לא כדורגל.

איציק 23 בדצמבר 2016

אם ככה, כל משחק צריך לשחק רק לפי המדינה בה זה הומצא. הוקי קרח זה רק מה שיש באנגליה, ההוקי הרוסי זה בכלל לא נחשב וכך גם הקנדי. הגיון בריא.
רק תלמד, כשאתה שואל את מי זה מעניין ואתה קובע שלא כי זה לא מעניין אותך, אז כנראה אתה טועה. זה מעניין המון אנשים. אני מניח שגם את האנגלים גם, וגם אם לא, הם המיעוט. תפסיק לספר לעצמך סיפורים ואז להפוך את זה לעובדות, זה לא.

רומן 23 בדצמבר 2016

הכדורגל הספרדי מעניין אנשים בארץ רק כי הוא שודר בערוץ הספורט שהתקמצן על הזכויות של הליגה האנגלית.

איציק 23 בדצמבר 2016

ולפי מה אתה יודע את זה? אתה יודע כמה בצרפת, גרמניה או בכל מדינה עוקבים אחרי הליגה הספרדית, או שזו תחושת בטן. תוסיף לכך שככול שהכדורגל במדינה שלך חזק יותר, אתה פחות מתעניין במקום אחר, כי טוב לך אצלך.

דיזידין 24 בדצמבר 2016

הגארדיין (האנגלי) בחר את 100 הכדורגלנים הגדולים בעולם.
ששת הראשונים משחקים בספרד.
זו סיבה לא רעה לראות ליגה ספרדית.

אמיתי 24 בדצמבר 2016

הם לא משחקים בספרד. הם משחקים בריאל ובארסה.
כמה מתוך המאה בפמריימרליג?

Ljos 23 בדצמבר 2016

טמפורה זה אוכל פורטוגלי שהומצא בפורטוגל. עדיין אנחנו הולכים היום לפי הדרך היפנית להכין טמפורה.

ניק 24 בדצמבר 2016

רומן זה יפה שאתה קובע חד משמעית שריאל וברסה לא ישרדו באנגליה אבל אומר שהטענה ההפוכה לא מעניינת אף אחד..
אם אגב יגלו בסוף שהראשונים לשחק כדורגל היו בכלל המצרים בתקופת המקרא, אז תתחיל לראות ליגה מצרית?

רומן 24 בדצמבר 2016

יש מצב..
אני לא מבין איך אפשר לראות כדורגל לטיני, זה פשוט דוחה.

איציק 24 בדצמבר 2016

יש פתרון קל, אל תראה. זה לא חובה. אני בכלל ממעט לראות כדורגל. מי שנהנה, שיראה.

רומן 24 בדצמבר 2016

וואו, אתה לא רואה כדורגל אבל אתה כותב ללא הרף הפוסטים על כדורגל??
הזוי

איציק 24 בדצמבר 2016

אני לא רואה הרבה.
כשיש משחק טוב, למשל באר-שבע או ריאל נגד מנצ'סטר בודאי שאראה, אבל חיפה או סטוקס נגד סוונסי, למה לי.
אתה כנראה קצת קשה הבנה, ממעט שונה מלא רואה.

יהושע פרוע 23 בדצמבר 2016

זה הכל בגלל אוזיל הרך

אלי 23 בדצמבר 2016

בדיוק היום קראתי שהוא בין החוטפים המצטיינים לשחקנים בתפקיד שלו.
זה מה שקורה כשמסתכלים על המספרים האמיתיים ולא הולכים אחרי תחושות.

אלי 23 בדצמבר 2016

הנה:
http://www.calcalist.co.il/sport/articles/0,7340,L-3704330,00.html
מדברים על זה שהוא לא עושה הגנה ולא לוחץ, אבל לחץ זה עניין טקטי-קבוצתי. ובכל מקרה, לפי WhoScored, אוזיל אמנם לא עושה תאקלים (0.7 למשחק – אבל גם דימטרי פאייט ואדן האזרד לא עושים יותר תאקלים מזה ולא סופגים ביקורות כמוהו), עם זאת, הוא חוטף כדורים בשליש האחרון יותר מכמעט כל שחקן אחר. 16 חטיפות בשליש האחרון. בדיוק כמו אלכסיס סאנצ'ס (שגם עושה יותר תאקלים – 1.2). היחיד שחוטף יותר מאוזיל וסאנצ'ס בשליש האחרון הוא אדן האזרד מצ'לסי – 18. אוזיל חוטף יותר מסיידו מאנה (15), קווין דה ברוינה (14), קוטיניו וראחים סטרלינג (11). למשל וולקט, חברו של אוזיל לקבוצה, עושה פי 2 יותר תאקלים מאוזיל אבל חוטף חצי מהפעמים. כלומר, אוזיל שחקן הגנה גבוהה יעיל יותר מוולקוט. ועדיין הוא סופג את מירב הביקורת.

קורא 23 בדצמבר 2016

מה שמגביר רייטינג זה לא אלימות ועבירות אלא שטף משחק. עצירות לעבירה זה הזדמנות להעביר תחנה ומעצבן את הצופה. זה הכל.

ניק 24 בדצמבר 2016

לפי התיאוריה הזאת אף אחד לא היה רואה nba

Comments closed