הניצחון על בורו

מה חשבתי בדקה ה-75

היה לי פעם רעיון לייסד בלוג פרשנות כדורגל שנקרא ״הדקה ה-75״ בו פרשנים יסבירו את מה שקרה ב-75 הדקות הראשונות. או לחילופין בלוג בו פרשנים לא יורשו להתייחס לתוצאות המשחק. אז זה מה שהתכוונתי לכתוב בדקה ה-75.

מבחינה מעשית התוצאה היא לא אסון. סיכוי האליפות אבד מעשית די מזמן. זה יהיה ממש מפתיע לקחת את האליפות עם 85 נקודות העונה וזה אומר 52 מ-57 בסיבוב השני. היכולת לאחרונה מצויינת אבל לא כזו שתתקרב להישג כזה. כדורגל של 90 נקודות בעונה יביא 45 בסיבוב השני ולכן 78. שזה אמור להספיק למקום רביעי.

ואם התוצאה לא אסון הכדורגל בוודאי שלא אסון. אחרי שמחטריאן הוכנס לעניינים ופוגבה הוכנס לעניינים עכשיו גם מרשיאל מתחיל להיות משמעותי. אני שונא לדבר על תהליך אבל זה בדיוק התהליך. הקבוצה היא עדיין לא קבוצה מעולה. היא מתרגמת עדיפות של 60 דקות לשער אחד. קבוצות טובה מתרגמת עדיפות של 20 דקות לשניים-שלושה.

מה ההבדל בין יונייטד לקבוצה טובה? לא השיטה, לא הגישה ואפילו לא ממש יכולת השחקנים – גם אם לא יזיק עוד שחקן התקפי טוב. היא עדיין לא קבוצה של נגיעה אחת. זה רוב הזמן עצירה ונגיעה.

*

והאמת היא שלאחר המהפך היפה אין יותר מדי מה לתקן בטקסט. גם 50 נקודות בסיבוב השני לא יביאו אליפות. הכדורגל צריך להספיק לטופ-4 ואני אגיד בשיא הזהירות – כנראה שיונייטד היא הקבוצה הכי טובה שנותרה ביורופה-ליג. אז אני אישית נהנה מהכדורגל וחושב שיש סיכוי להישגים צנועים.
וזה לפני המשחק:
zlo

אני זוכר שקראתי לפני לא מעט שנים ראיון עם זלטן ובו הוא סיפר שהוא פועל לפי תכנית הקריירה שלו. הוא רוצה לעבור מועדון גדול כל כמה שנים. הוא רוצה לשחק בהרבה ארצות. לא מתאים לו להיות שחקן מועדון. הוא רוצה התנסויות שונות.

בסופו של יום העניין הזה יפגע בתודעה ההיסטורית שלו. מה שנקרא ״המורשת״. ההיסטוריה והאוהדים אוהבים שחקני מועדון ואוהבים זיהוי. אבל זה לא אומר שזה צריך לעניין כדורגלן בן מהגרים שבדי. למה שילד בוסני-שבדי ממלמו יעדיף מועדון אירופאי גדול אחד על אחר? למה שייתן למוסכמות לקבוע לו? הוא בא לצבור את החוויות שלו.

הוא מפגר כרגע בשער אחד אחרי ליונל מסי בשנה הקלנדרית – נדמה לי שזה 51-50 – והיום יש לו סיכוי לעבור או להשתוות למסי. עניין מסי כמובן לא משנה – אבל העובדה המדהימה היא שזלטן כבש 50 שערים בשנה קלנדרית בשנתו ה-35. וגם אם בצרפת – או ליתר דיוק במדי סן ז׳רמן נגד הקבוצות בצרפת – קצת קל יותר להבקיע (למרות שהם מתקשים העונה) הוא מבקיע יפה גם באנגליה.

זה לא סיפור שרינגהם שנתן ליונייטד עונות אדירות בגיל מאוחר בגלל השכל שלו. וזה כמובן קל יותר כשגיגס-סקולס-בקהאם-קין מאחריך. זלטן קצת מזכיר לי את דניס רודמן בכך שבגיל 35 היה בעליונות פיזית גדולה כל כך על יריביו. שחקן שלא רוצה ולא צריך מנוחה.

העניין הוא כזה: ממי שנראה פתרון ביניים חכם – יונייטד הייתה חייבת גולים מאיפשהו – אני לא שולל שהוא יהיה באולד טראפורד שלוש-ארבע שנים. שהוא הולך לכפות את עצמו על הסיפור.

כי חייבים גם סיכום
Boring, boring Chelsea

103 Comments

אריק 31 בדצמבר 2016

בדיוק מתנגנים אצלי בחודש האחרון האלבומים של דה לה סול וטרייב. לפעמים הזקנים האלו יודעים דברים שצעירים לא יודעים. פשוט להנות ממה שעושים בלי צורך בלהיטים/תארים אישיים. מבחינתי הם וזלאטן הם התופעה המנחמת של 2016.
לגבי בורו. ביומולדת של פרגי ובאולד טרפורד יש רק אפשרות אחת.

אסף the kop 31 בדצמבר 2016

טעות שיפוט ?

אריק 31 בדצמבר 2016

כזה אסף. כזה.

ייספר אולסן 31 בדצמבר 2016

האלבום של טרייב מדהים. הכי זלאטן

אסף the kop 31 בדצמבר 2016

איזה מהם ?

יוסי מהאבטיחים 31 בדצמבר 2016

איברהימוביץ

אריק 31 בדצמבר 2016

דה לה סול אפילו יותר באופן מפתיע.

יואב 31 בדצמבר 2016

בתאוריה, הוא היה אמור להחזיק את הלפיד בוער.
במציאות, הוא כבר מהווה "בעיה" להכנס לנעליו.

יאיר אלון 31 בדצמבר 2016

במילה, כי סיכומים עושים בסוף. איברהימוביץ' עד עכשיו מנפק את הסחורה מבחינת מספרים, הוא ממש לא מרגיש כזקן שכבר לא שייך לרמות האלה.
אבל כשהביאו אותו אחד החששות היה הפגיעה בהתקדמות של רשפורד ובעיקר מרסיאל שהיו מנקודות האור הבולטות בעונה שעברה. החשש הזה עד כה (בדגש על עד כה) מתממש ושניהם לא קרובים לא בתפוקה ולא ביכולת למה שראינו מהם.

ההבאה של השבדי באה לספק פתרון מיידי למצב שבו ההתקפה של הקבוצה לא מספיק טובה. אני בטוח שלקחו בחשבון, גם אם קיוו שזה לא יקרה, שההצלחה הזו תבוא על חשבון פרוספקטים עתידיים של המועדון.
השאלה אם עונה אישית טובה כביכול של איברהימוביץ' וסיום מחוץ לרביעיה הראשונה היה שווה את זה…

במילה אמרתי? יצא ארוך והכל נכון רק להרגע.. מה שחשוב- ניצחון על בורו

דורפן 31 בדצמבר 2016

שישחו

ד"ר רזי הופמן 31 בדצמבר 2016

קודם שיצחצחו לו את הנעליים, אחרי זה נדבר.

רומן 1 בינואר 2017

:-)
!!!

טל המנצ'סטרי 31 בדצמבר 2016

קל יותר להבקיע בצרפת במדי פ.ס.ז אבל יחד עם זה הוא מעולם לא נתקל בבעיות להבקיע גם במקומות אחרים, קשים יותר.

אולי הוא צריך לזכות בליגת האלופות בכדי שיצליח להשאיר חותם גדול יותר ואם לא מורשת ובגלל שעבר כבר בכמה קבוצות, בשביל זה הוא יצטרך לעזור ליונייטד לסיים לפחות בטופ 4 העונה (או לזכות בליגה האירופאית) ולהיות מספיק חד גם בעונה הבאה.

אמיתי 31 בדצמבר 2016

ההישג של זלאטן ביונייטד (עד כה) הוא כביר לא בגלל
השחקנים מולם הוא משחק. אלא בגלל אלה שאיתם הוא משחק..
התלות שלנו בקאריק יותר מדאיגה אותי בלונג ראן. נראה אולי
היום הוא ייתן לו לנוח ואז נראה איך אנחנו בלי גלגלי עזר.
ניצחון היום חשוב אך גם הדרך חשובה. התקפה התקפה התקפה

יונתן פ. 31 בדצמבר 2016

פלאיני במקום קאריק.
שומר אותו לווסטהאם בחוץ…. ובכל זאת עושה לי רע בבטן כבר מעכשיו.

בנישי 31 בדצמבר 2016

יונייטד הודיעו שקאריק חולה

אריק 31 בדצמבר 2016

זה המקום הדחוף לחיזוק כבר בינואר.

טל המנצ'סטרי 31 בדצמבר 2016

לא תמצא מציאות ברמה מספקת בינואר.

יונתן פ. 31 בדצמבר 2016

גם לא ביולי

דורפן 31 בדצמבר 2016

אפשר לקנות שחקן כמו קאריק – ווינר עם נסיון והכרה של קבוצות גדולות – מקצוען אמיתי – נניח את שוויישטייגר.

אמיתי 31 בדצמבר 2016

יש שוויני על הספסל..המחליף האולטימטיבי לקאריק. לפחות לעכשיו

ד"ר רזי הופמן 31 בדצמבר 2016

אח דורפן דורפן

למה אתה מנחס את זלעעעטן עם השוואות לממסי, מיצי? :)
אבל האמת, זה השחקן שאתה לוקח אתך לקרב. היחידי ביונייטד שמזכיר לי קצת את המלך (לא אלוויס). אומרים שגאונים רואים את העולם אחרת מאיתנו אבל עם להיות ממש כן איברה הוא ילד בנפשו כלוא בגוף של גבר בן 35. כמו שהאריה של יובה משחק עדיין וצוחק כל פעם כשהעיתונאים מבלבלים לו את המוח על הזמן שיתלה את הכפפות, זלעטן צריך להמשיך לשחק עד שיימאס לו.
זה איש צבעוני שיכול למשוך את היונייטד רחוק אם ידעו לטפל בו נכון.

דורפן 31 בדצמבר 2016

זלטן לא בר השוואה למסי. אבל כמות השערים של מסי היא נקודת ייחוס שממחישה כמה הוא מדהים בגילו

ד"ר רזי הופמן 31 בדצמבר 2016

100 אחוז מסכים

רומן 31 בדצמבר 2016

מה זאת אומרת לא בר השוואה?
זלאטאן בסדר גודל שחקן גדול יותר מהגמד.
זלאטאן הכי גדול מאז רונלדו השמן, מסי שיחק כל החיים בקבוצה שהיתה משיגה את אותו הדבר גם בלעדיו.
זלאטאן חלוץ מושלם. גדול הדור.

דורפן 31 בדצמבר 2016

קריירה זה מכלול שכולל בחירות קריירה. זלטן לדעתי מתמודד מאד לגיטימי על תואר השחקן השלישי בטיבו בדור שאחרי רונאלדיניו. זה מאד מכובד והרף גבוה ביותר.

יוסי מהאבטיחים 31 בדצמבר 2016

מתמודד לגיטימי בדור שאחרי אמצע שנות ה 2000?
ניחא היית כולל גם את תחילת העשור עם שחקנים כמו רונאלדו, הנרי, אטו וכו'. שם עוד היה פייט.
אחרי דעיכת רונאלדיניו השלישייה ברורה ולא רואה את המקום הרביעי גם עם משקפת.

דורפן 1 בינואר 2017

צ׳אבי מתחרה לגיטימי למרות שקשה להשוות

רומן 1 בינואר 2017

באמת באמת שאני לא מבין על סמך מה אתה טוען שמסי גדול מזלאטאן.
מסי עציר אפילו די בקלות,תשאל את בולהארוז, פפה וכל שחקן הגנה קשוח בפראגוואי/צ'ילה/../.
את זלאטאן אי אפשר לעצור כי יש לו הכל

דורפן 1 בינואר 2017

כי כדורגל הוא לא רק אחד על אחד (שם פה אין לדעתי לזלטן יתרון עליו או רונאלדו) – קבוצות של מסי שיחקו כדורגל טוב בהרבה… וכן, בזכותו.

יוסי מהאבטיחים 1 בינואר 2017

קשה לי להשוות מסיבה אחרת- טוען לכתר הטוב ביותר צריך להיות הטוב ביותר לפחות בקבוצה שלו.
צ'אבי מעולם לא היה כזה.
מסי חשוב לקבוצה בהרבה מכל פועל שחור, טוב ככל שיהיה (וצ'אבינייסטה הם הטובים ביותר בכך ללא ספק)

צ׳לסקי 31 בדצמבר 2016

אח מוריניו הפח זבל הזה פשוט הורס לנו את המורשת האנגלית,מה זה הזלזול הזה בלוק שואו רוני ראשפורד ועוד בשביל בלינד ופלאיני?
לא מאמין שאני אומר את זה אבל בהרכב הזה הלוןאי ונפסיד

Yair 31 בדצמבר 2016

ואומרים שאין רומנטיקה בכדורגל המודרני

סימנטוב 31 בדצמבר 2016

:)

יואב בורוביץ' 31 בדצמבר 2016

דורפן, אתה שוב עושה רומנטיזציה/אידיאליזציה/גלוריפיקציה: לא לומר שזלאטן עבר הרבה קבוצות בעיקר בגלל כסף עצום (שדרוג בשכר וקומיסיונים מטורפים של הסוכן שלו מינו ראיולה) זה לגמרי לחטוא לאמת.

יואב 31 בדצמבר 2016

נו ו…?
במה זה סותר?
למה שלא יעשה כסף?
כמה ראויים לעשיית כסף יש יותר ממנו?

יואב בורוביץ' 31 בדצמבר 2016

אמרתי שאינו ראוי? ודאי שראוי. אבל לצייר את הקריירה שלו רק כניסיון לצבור חוויות זה לא לעניין. זלאטן תמיד רצה להרוויח יותר בקבוצות יותר גדולות לכן עבר כל כך הרבה קבוצות ולכן גם תמיד הסוכן שלו עשה קאטים מטורפים (שלך תדע אם זלאטן חולק אותם עמו).

יואב 31 בדצמבר 2016

זה בא עם הטריטוריה.
למה? כי הוא יכול.

אמיתי 31 בדצמבר 2016

הנקודה הייתה שחקן שנישאר ומזוהה עם מועדון אחד מול כזה שעובר מקומות
מתוך בחירה. כסף אפשר לעשות בשניהם וייתכן שאף יותר אם נישארים באותו
המקום. זלטן בחר לעבור ולדעתי כסף לא היה הסיבה לכך

יואב בורוביץ' 31 בדצמבר 2016

בכדורגל כמעט תמיד עושים הרבה יותר כסף כשעוברים קבוצה. זלאטן תמיד הצליח לשדרג את שכרו משמעותית והסוכן שלו הפך למולטי מיליונר בגלל המעברים שרקח (שוב- סיכוי לא רע בכלל שזלאטן מחלק איתו את הקומיסיונים. זה הגיע לכדי מצב שהיו פרסומים שראיולה הרוויח בערך 20 מיליון ליש"ט על המעבר, החופשי, של זלאטן לאולד טראפורד).
בקיצור, אין כאן מה להיות רומנטי. יש שחקן שכמעט תמיד רצה להגדיל כוח השתכרות והיה מוכן בשביל זה להקריב זיהוי עם קבוצה מסויימת, למרות שבקבוצות רבות יכול היה להפוך לאייקון היסטורי.

יואב 31 בדצמבר 2016

נהדר לו ונהדר לנו.
לא הבנתי למה זה צריך לעניין אותנו. או אותך.

דני בן אלי 31 בדצמבר 2016

לפי התאוריה שלך אם מחר יציעו חוזה ענק לזלאטן מסין הוא עובר?

יואב בורוביץ' 31 בדצמבר 2016

סין זה קצת out of context לשחקן מסוגו של זלאטן. הוא שיחק עד כה רק בקבוצות עילית. וגם בהן הוא מרוויח הון.

דורפן 31 בדצמבר 2016

אז אם לסכם את התלונה העיקרית שלך – זלטן לא ביקש הורדות שכר. תלונה לגיטימית

יוסי מהאבטיחים 31 בדצמבר 2016

מה רע בזה בורו?
יש אנשים של מסיבות ויש כאלו של תה ופוך.
יש כאלו שממקסמים את עצמם באותו מקום כל הקריירה, ויש כאלו שנדודים עושים להם טוב.
לא בטוח שפרגי היה מצליח ככה מחוץ ליונייטד, ודי ודאי שמוריניו היה מגיע נמוך יותר אם היה עושה את כל הקריירה באותו מועדון.

גם אם איברה עושה את זה מסיבות של כסף, הוא מקסם את עצמו מקצועית בכך. קשה לי לראות אותו מסתכל לרונאלדו ומסי בעיניים אם הוא נשאר ביובה 15 שנה.

דני בן אלי 31 בדצמבר 2016

איך פוסלים שער נהדר שכזה?

Danny - Long Island 31 בדצמבר 2016

גנבים

ד"ר רזי הופמן 31 בדצמבר 2016

השער הזה שנפסל לזלעטן, כבר עדיף שלא היו שערים יותר בכדורגל.
פלאיני בסך הכל משחק לא רע מבחינת בלגנים שעושה ברחסת מילדסבורו אבל היו לו שתי הזדמנויו טובות בנגיחה ואיזו הפתעה, החמיץ את שתיהן. מתי יפול שם האסימון? כשנוגחים צריך לראות את הכדור והמסגרת. אפילו זלעעטן אוסף את השיער כי זה מפריע. אם אני מיריניו הייתי נותן לו אולטימטום או תאסוף שיער כמו זלעטן או תסתפר.
פוגבה, נקסט….
בסך הכל המון הזדמנויות 0 תוצאות. נקווה לחצי שני יותר פורה.

קורא 31 בדצמבר 2016

מצאת מה להאשים בהחמצות של פלאיני, הבעיה שלו זה השיער!

ד"ר רזי הופמן 31 בדצמבר 2016

אם תשים לב. אני חופר כבר יותר משנה לגבי פלאיני. אני חושב שהוא לא רציני מספיק בשביל יונייטד. הוא גבוה וחזק ועושה בלגנים אצל היריבות. סבבה! מעבר לזה הוא לא מבין שהשיער מפריע לו לשפר משחק ולתת קצת גולים מנגיחות. זה חוסר מקצועיות!

אורי 31 בדצמבר 2016

טענות למאמנים שלו, לו אליו
הם צריכים להציב לו אולטימטום – תספורת או שחרור (ולקוות שלא יסכים לתספורת)

ד"ר רזי הופמן 1 בינואר 2017

אני מסכים לגבי הטענות למאמנים ונראה לי שהיה מסכים או לפחות לפשרה של קוקו כמו זלאטן.
תן לו צאנס לראות איך זה יכול להשפיע על הנגיחה שלו כי יש לו מיקום טוב ונגיחה אבל שוב כשעושים תנועת נגיחה השיער מסתיר לעיניים את השער וכיוון הכדור. מרגיז שהוא לא מבין את זה לבד.

ניק 31 בדצמבר 2016

holy shit!! הלכה שנה מהחיים!
שנה טובה!!

דוד 31 בדצמבר 2016

קצת עובדות: מהקמת הפריימרליג, יש רק שלושה שחקנים שכבשו בגיל 33 ומעלה יותר מ-16 שערים:
אלן שירר כבש בגיל 33- 17 שערים ובגיל 34 כבש 23 שערים
איאן רייט בגיל 34 כבש 23 שערים
פטר בירדסלי כבש בגיל 32- 22 שערים
(הגיל נקבע לפי החצי השני של השנה. נגיד שחקן שנולד ב 1980 והעונה היא 2012/3 נחשב בן 33. לפי זה זלטן בן 36)
יש לציין גם את למפארד שבגיל 32 כבש 22 גולים.

אם מנמיכים את הרף (של השערים או של הגיל) אז הרשימה אמנם גדלה אבל לא בצורה משמעותית. בקיצור, קשה להבקיע בפריימרליג בגילאים מתקדמים, מה שרק מעצים את האיש

גג

ד"ר רזי הופמן 31 בדצמבר 2016

אח בירדסלי. אהבתי אותו למרות ששיחק בליברפול. היה חלוץ ענק תרתי משמע. מעניין שבינייטד הוא לא הצליח בכלל.

גאזה 31 בדצמבר 2016

בירדסלי שיחק ביונייטד? ניוקאסל יונייטד אם כבר

דורפן 31 בדצמבר 2016

היה לתקופונת קצרצרה ביונייטד בתחילת הקריירה. לא קיבל משחק בוגרים, עבר לאמריקה ומשם הכל השתפר עבורו

טל המנצ'סטרי 31 בדצמבר 2016

רונן, שיחק משחק אחד בגביע הליגה.

ד"ר הופמן, זה לא שבירדסלי לא הצליח אבל כשהיה צריך לבחור, רון אטקינסון לקח את ההמלצה של מאמן המילואים דאז, שהמליץ על מארק יוז.

ד"ר רזי הופמן 1 בינואר 2017

זו היתה טעות לשחרר אותו. חד וחלק. מה הבעייה שהיו שניהם נשארים?
אני חושב שבגלל הטעות הזו אין לנו אף אליפות בשנות השמונים. בכלל לא ברור לי כמה מכם זוכרים איזו קבוצה היתה לפני עידן פרגי. היונייטד היתה קבוצת מרכז טבלה עם הבלחות למעלה או למטה. בחירות לא נכונות והפסדים קבועים לליוורפול ששלטה והיתה המעוטרת בליגה. ליונייטד היו שני עשורים בלי טייטל בכלל ואפילו שנה של ירידת ליגה. גם לפרגי לקח 5 עד 6 שנים לקחת אליפות ראשונה. היה זוועה להיות אוהד של היונייטד.

טל המנצ'סטרי 1 בינואר 2017

ד"ר הופמן, אל תשכח שאז הסגלים היו קצרים יותר, גם פחות חילוף במשחק.
זה שבירדסלי התפתח לאחר מכן לגדולה זה משהו אחר, אבל עובדה היא שאת מארק יוז כמה שנים בודדות לאחר מכן קנתה ברצלונה, ככה שמי יודע איך זה היה מתפתח (עבור שניהם) לו הם היו צריכים להתחלק בדקות בקבוצה אחת (וכשהיו גם חלוצים נוספים). יונייטד לא זכתה באליפות בשנות ה 80' בגלל כמה וכמה סיבות, שחקנים לא מספיק טובים זו אחת מהן, האם בידרסלי הצעיר היה עושה הבדל גדול יותר למשל מג'ון בארנס שפיספסנו גם כן? (ופרגי יכול היה להביא אותו לפני ליברפול). מזוויע מעולם לא היה לאהוד את יונייטד, גם בשנים הקשות.

יוסי מזרחי 1 בינואר 2017

המשפט האחרון מסכם הכל.

Matipool 31 בדצמבר 2016

בירדסלי היה חלוץ ענק אבל לא תרתי משמע .
נמוך מהממוצע ככל שזכור לי .

ד"ר רזי הופמן 31 בדצמבר 2016

השיפוט התעלם מ 2 פנדלים ברורים ועוד אחד לא בטוח.
סוף סוף פוגבה הצליח להשחיל אחד בנגיחה עם הרבה מזל זה נכנס….
איברה עם עוד בישול דליקטס. שף שף.
אני רואה את הוויכוח על זלעעטן מעלי וצוחק. הכי חשוב שהוא פה ושהוא קבלן של תארים. חכו בסבלנות.
אני בטוח שהסינים כבר הציעו לו המון כסף אבל לא רק הכסף מניע אותו אלא גם האתגרים. הוא יעבור לסים בשביל 50 מליון בשנה כשכבר אף קונטיינדרית בליגות הבכירות לא תרצה אותו.

אלעדוס 31 בדצמבר 2016

איזה יופי של נצחון. עדיין לא תכליתיים מספיק אבל יותר מצבים "בטוחים" ובסוף כובשים.
סמולינג לא ברמה של שלושת הבלמים האחרים כרגע, לא ניצל את הרוטציה.
דורפן דיבר על היררכיה בקבוצה. נראה שמוריניו רוצה את מרסיאל בהרכב, מאלה שעובדים עבור הכוכבים, ראשפטרד כח מהספסל.

Yair 31 בדצמבר 2016

נדמה לי שאפשר לשים בפח את תיאוריית זלאטן מפריע למרסיאל להתפתח

Danny - Long Island 31 בדצמבר 2016

מוריניו הפתיע אותי במעבר ל 3 בלמים והשלכת כל הכח לתקיפה. נראה שהוא נכנס למצב רוח מנצ׳סטרי, שינה את המשחק והביא נצחון צודק וחשוב.

ד"ר רזי הופמן 31 בדצמבר 2016

בוא נבנה על ליגה אירופית, גביע ומקום שני-שלישי בסוף השנה.

Guss 31 בדצמבר 2016

הלוואי מקום שני, אבל זה לא ריאלי. אתה צריך סיבוב שני קטסטקרופלי מליברפול, מהסיטי, וגם מארסנל. לא ממש סביר, גם אם נמשיך לשחק יפה מאוד.
ריאלי לדבר על מקום 3-4, לעקוף את טוטנהאם ואת הסיטי.

קירקגור 31 בדצמבר 2016

נצחון על הכיפאק ואף חשוב. תחושה שמתפתח רעב בריא אצל השחקנים על ההרכב ואמונה ביכולת להביא שערים כשצריך.

יידרש נס בשביל שיונייטד תקח אליפות אבל הרדיפה וההרגשה של ההתמודדות ראש בראש עם כל הטוענות לטופ 4 חייבת להיות שם עד סוף העונה.

אורי 31 בדצמבר 2016

לגבי היורופה ליג, שחקן העונה שעברה אליניב ברדה לא מסכים איתך

אמיתי 31 בדצמבר 2016

יש סיפור שבואי נתן תרגיל לנגנים שלו באולפן לנגן נגיד רק על מיתר אחד. אז זה

יואב 31 בדצמבר 2016

בעבודה המשותפת עם אינו, חולקו פתקים לנגנים עם כל מיני משימות…

אמיתי 1 בינואר 2017

נראה לי שמעתי את זה מיוסי פיין אבל לא נלך עם זה לרב..
יצירתיות ויעילות דרך מינימליזם ופשטות. נוגע בייחוד לפוגבה
ומרסיאל למרות שאתמול הם לא הפסיקו לנסות

ד"ר רזי הופמן 1 בינואר 2017

יש הרגשה שפוגבה מנסה יותר מדיי ולוקח ללב ולכן לא מסתדר לו. הוא עדיין לא הגיע לנרוונה.

אמיתי 1 בינואר 2017

כבר עשר קורות.. שיחליף מזוזות באוטו. דר. גם אתמול יום גלישה מעולה בירות וגולים של יונייטד.
איך האוזן?

ד"ר רזי הופמן 1 בינואר 2017

משתפר. תודה! כבר קניתי סקיפס לחרמון ומקווה גם לגלוש בים מתישהו בשבוע העמוס הזה.
ראיתי שהיה בלגן בחיפה כשהרוח נפלה ושני חברה לא יצאו בזמן. יש בעייה שם באזור של הקזינו כשלא מרגישים שהרוח יורדת או שהכוון של הרוח קצת יותר דרום מערבי מאשר מערבי ואז מקבלים הסתרה חזקה, אי אפשר להרים קייט מהמים או מפרש לווטרסטארט והגלים זורקים אותך לשוברים (קזינו והבה"ד) או שהזרם מושך אותך לעומק. לא פעם אכלתי שם סרטים עם הסלעים האלה אבל היו לי גם גלים נחמדים שם כשהכיוון היה מתאים.
לגבי פוגבה. הוא מתסכל אותי עם כל הקורות האלה. תחשוב איפה היינו אם חצי מהן היו נכנסות. אולי מאחורי צלסי….

אמיתי 1 בינואר 2017

בהילטון היה סבבה ובסהכ אצלנו בתל אביב עם השוברים והנמל יותר מסוכן נראה לי. חורף לא רע בינתיים..

ד"ר רזי הופמן 1 בינואר 2017

חורף מצויין, במיוחד אם יש לך חליפה טובה:) גם הצפוניות השנה לא רצו לעזוב בכלל. לא זוכר כזו עונה של צפוניות כבר יותר מ 13 שנים

אמיתי 1 בינואר 2017

המדהים עם הצפוניות היו הגלים. וויב ריידינג במפנה הזה בארץ כמעט ואין. וכמה שבת גלים הוא הספוט הטוב בארץ הגל בהילטון יותר טוב

רומן 1 בינואר 2017

קזינו בבת גלים חוף מספר נאמבר וואן בארץ!!!

אמיתי 1 בינואר 2017

רומן אתה וואחד לוקל פטריוט..ויכוח נדוש אבל דעתי
הצנועה היא שאם לא הילטון אז אשדוד ואם בצפון אז
נהריה. אבל אני בעיקר גולש רוח..
ורחוב המלך קינג גורג (-:

ד"ר רזי הופמן 1 בינואר 2017

שניכם טועים.

הגל הכי טוב בארץ בשבי ציון. יותר טוב אפילו מבת גלים. לפעמים יש שם סטים של 4 גלים אחד מאחורי השני. בתור מי שגם חוקר שם קצת לפעמים, יצא לי לשנרקל שם בריף שמזכיר קצת את ספרטן (בת גלים) למי שגם משנרקל שם אבל יותר רדוד ממנו. הריף בשבי ציון בין מור וחצי ל 3 מטר של סלע מאד שטוח שמעלה את הגלים מסדר אותם ולוקח להם הרבה זמן להישבר.

אמיתי 1 בינואר 2017

רציתי לכתוב שבי ציון..

רומן 1 בינואר 2017

ד"ר, תודה על ההמלצה, האמת שמעתי על זה מעוד מישהו, עכשיו אני כבר חייב לנסות!
אמיתי, אני לא מתיימר להיות מבין גדול, התמכרתי לסם הזה רק לא מזמן, אבל
לדעתי הצנועה מאוד,מה שמאפיין את בת גלים זה שהוא עם מפנה צפוני, והר מסתיר אותו מדרום מערב.
וזה שוב לדעתי הצנועה הופך את חיפה להיות מלכת הגלים (כמו הכדורגל!!) בגלל שיש לנו חופים שגם פונים מערבה וגם צפונה.

אמיתי 1 בינואר 2017

רומן הסיבות שציינת הן דווקא מדוע הקזינו לא כזה מדהים לגלים (לרוח וגלים דווקא כן). בישראל הזרם בא מדרום ורוב הגלים והסוולים מושפעים מכך. שוב זה תלוי יום ותקופה..

רומן 1 בינואר 2017

וואללה כל הדיון הזה עשה לי חשק שיהיה פה בלוג על גלישה.

ד"ר רזי הופמן 1 בינואר 2017

קצת על שבי ציון.
אם יתחשק לך לגלוש גלים או סאפ אתה יכול להגיע מחוף הרחצה ואז צריך לצאת מימין לשובר בימים שהגל לכיוון שמאל. אבל יש מעט ימים שהגל ימינה ואז יוצאים משמאל לשובר. בדרך כלל הגל הכי טוב על הריף עצמו וזה נמצא 50 עד 80 מטר מימין לשובר הגלישה שם כאמור בדרך כלל לכיוון שמאל.
אם רוצים לחסוך זמן ולהגיע ישר לריף בלי לעבור בחוף הרחצה ובלי להתקרב לשובר, בכביש הראשי של היישוב בפניה הראשונה ימינה לפני חוף הרחצה פונים ונוסעים עד ל T ואז שמאלה עד לעיקול הכביש (40 מטר) שם חונים מצד שמאל ויורדים בשביל מרוצף למטה. נכנסים לים מהנחל. בין הסלעים. תזהר לא להתחלק שם.
קייטים יש שם לעיתים וגם גלשני רוח.

ד"ר רזי הופמן 1 בינואר 2017

אופס טעיתי. הגל שמימין לשובר הכי טוב במרחק של 250 300 מטר מצפון מערבית לשובר. הוא נמצא בעומק בדרך כלל.

ד"ר רזי הופמן 1 בינואר 2017

והנה כמה סרטונים

https://www.youtube.com/watch?v=X-yznCLi31Y
https://www.youtube.com/watch?v=AgdQB2OhF_Y
https://www.youtube.com/watch?v=IG3ypB8gm2w

סרטונים לא משהו וגם הגלים לא מי יודע מה.
מה שיפה זה שלפעמים כשבכל הארץ אין גל שווה שם אפשר לקבל גל ברך ולפעמים קצת יותר

רואים טוב שהגלישה היא בעיקר בכוון שמאלי ואני לא רואה יותר מדיי ביצועים פה. יש דברים יותר יפים בגולשים בת ים.

רומן 1 בינואר 2017

המון תודה על ההסבר המפורט, ד"ר.
יום שלישי אם ירצה השם אני אלך לשם.

ד"ר רזי הופמן 2 בינואר 2017

תהנה

רק שים לב היכן רוב הגולשים מרוכזים (מימין או משמאל לשובר)
מימין לשובר היכן שהריף התת ימי נמצא הגלישה לכיוון יד שמאל (כמו שראית בקליפים) והגל די ארוך אבל בסוף הוא מגיע לסלעים בחוף. מזכיר מאד את הריפים מאחורי מסעדת מקסים בכניסה לחיפה. חלק מהגולשים מגיעים לים בקפיצה מהריפים האלה.

יואב 1 בינואר 2017

גם מיוסי פיין וזה לא סותר. העבודה על אאוטסייד היתה ביחד עם אינו(:

אמיתי 1 בינואר 2017

וואלאק.. אני מנסה דברים כאלה בעצמי מדי פעם. זה עוזר בייחוד בהתחשב בזה שאני לא איזה יוסי פיין..

גורביץ' 31 בדצמבר 2016

לא רוצה לבאס רונן, אבל בכל זאת בוא אני יבאס אותך –
גם עם הכדורגל הזה אין ליונייטד סיכוי לטופ 4. הנזק כבר נעשה. צ'לסי, ליברפול וארסנל בפנים. שום סיכוי שיונייטד עוברת גם את סיטי וגם את טוטנהאם.

אריק 31 בדצמבר 2016

ארסנל? לא חושב.

גורביץ' 31 בדצמבר 2016

ארסנל הגיעו לשם בכל אחת מהעונות של ארסן, לא רואה סיכוי שזה משתנה השנה.

אריק 31 בדצמבר 2016

4 הפרש. זה כמו אפס בשלב הזה של העונה. פשוט לא כלום.

Danny - Long Island 31 בדצמבר 2016

זה עניין של חשבון פשוט: יש סיכוי סביר להשתלב ברביעייה

שלו 31 בדצמבר 2016

אבאס.

אבו צ'יצ'ריטה 31 בדצמבר 2016

ניצחון מאד מעודד.לכבוד יום ההולדת של הסיר, אשכרה ראינו אופי. ואני לא מדבר רק על החזרה מפיגור אלא ההתמודדות עם הלחימה של בורו, עם החלטות שופט שנויות במחלוקת – מרסיאל שתוך דקה הפציץ את הקורה ואז בישל בישול נפלא שנפסל, ולא הוריד את הראש. גם לא אחרי החמצה מול שוער ומכה שהשביתה אותו לשתיים שלוש דקות. לא התעסקו בפנדלים שלא נשרקו. יותר משלושים בעיטות לשער. כשמתעסקים בכדורגל קולטים את האיכויות שיש לקבוצה הזו.

Dr. van nordstrand 1 בינואר 2017

זה הצד החיובי בעונה שהתחילה יחסית לא טוב.
אפשר להתרכז בכדורגל, פחות צריך לדאוג לגבי מצב היריבות.
על הדרך לוקחים מקום לצ'מפיונס ליג מהטופ 4 והאמת- היה כיף לשמוע שזלטאן מכוון הכי גבוה שיש ( אליפות ).
כשיש כסף, החיים יפים

אסף the kop 1 בינואר 2017

מי זה שישב ליד פרגוסון ? אבא שלו ?

ד"ר רזי הופמן 1 בינואר 2017

בחורף קשה לזהות אותו עם הכובע, אבל האזניים הסגירו אותו. זה היה בובי צארלסטון:)
שחקן עם קלאס שהיה היה ידוע כאחד שמאמין בשיטת ההלוואות למרות שכבר כמעט לא נשאר מה להלוות. לפחות היה שם שם דבק או פאה נכרית בשביל שלא היה הסרט המצחיק הזה שנקרא שיער מתנפנף לכל כיוון.

Comments closed