ילדת מליון הדולר

על פרישת שחר פאר

Peer

״השקיעו בה מליון דולר״.

את הנתון הזה ציטטו לא פעם ואמר לי אותו גם פעם אבא שלה בפעם היחידה ששוחחתי איתו. שגם אמר במין קרירות מפתיעה ״כי אין לה כשרון מיוחד״. אולי גישה קצת יותר מצליחה מהמחשבה שהילד שלך הוא נובאק דג׳וקוביץ׳.

בקונטקסט של ספורט קבוצתי השקעה כספית גדולה היא דרך קיצור. קבוצת כדורגל מביאה חלוץ רומני. קבוצת כדורסל שחקן שהיה בדראפט. בקונטקסט של ספורט אישי מליון דולר הם לא דרך קיצור. פירושם פשוט עוד ועוד ועוד ועוד ועוד ועוד אימונים ממאמנים יותר טובים שעובדים איתך יותר קשה. וילדה, ואחר כך נערה צעירה, צריכה לספוג הפגזה של מליון דולר אימונים. לקלוט את היכולות, לעמוד בזה נפשית.

אחר כך לעמוד בסיטואציה בה היא בערך, מבלי להעליב, הספורטאית הבינלאומית הרלוונטית היחידה במדינה שלה עשור.

*

ראיתי אותה פעם באימון בחדר כושר תל אביבי. ספורטאי רציני אומרים לו עשר עושה עשר. אלוף עושה 11 ואו 12. פאר בכלל לא סופרת את התרגיל שהיא עושה. המאמן עוצר אותה.

*

אגב, לא מרואיינת קלה לעיתונאי. חביבה אבל לא קולחת. לא מנסחת הברקות. אין לה משפטים מוכנים מראש. באמת שלא טובה בבולשיט.

ליגת שוקי ההון - המשכורות בסין לא נגמרות בכדורגל
הראיון של ג'ורדי - האם מנהל צריך להגיע מתוך התחום

202 Comments

ניינר / ווריור 28 בפברואר 2017

סה"כ הוציאה את המקסימום מהאין כשרון מיוחד

איתן 1 במרץ 2017

לא יודע להגיד על אין כשרון,נראה לי קצת מוגזם על מישהי שהתחרתה והייתה בטופ העולמי.
אני כן יודע להגיד שהיא לא מישהי כריזמטית\סוחפת או אישיות כובשת.לא זכור לי אותה מקדמת קמפיינים ציבוריים או מובילת דעת קהל,במיוחד בספורט יחידני…היא סוג של ספורטאית פרווה,לא אחת שפרצה איזה סכר או היוותה מודל לחיקוי ,סתם לדוגמא עולה לי לראש יעל ארד!

איתן 1 במרץ 2017

או בקיצור שחר פאר סוג של ספורטאית פרווה

אריק 28 בפברואר 2017

מעניין למה גרמה לכל האנטוגוניזם לכל אורך הקרחחרה. היתה אמורה להיות דארלינג לאומית עם ההצלחות שלה. ההתנהגות. מול רוסיה היתה דפוקה אבל אנחנו לא כאלה מנומסים פה. אולי המראה. אבל פרגנו ללא יפות. באמת לא ברור.

אנדרו לאק 28 בפברואר 2017

על מה מתבססת הטענה לאנטגוניזם?

אריק 28 בפברואר 2017

על תחושה כמובן. קיבלה המון ביקורת ויחסית מעט פרגון להשגים שלה. אני חושב שלהרבה אנשים שתשאל על פאר תהיה תחושה דומה. וכן זה תת רמה.

אופיר מ 1 במרץ 2017

לגמרי שותף לתחושה שישנו אנטגוניזם כלפיה

שגיא 1 במרץ 2017

אני חושב שגם כל עניין החלפות המאמנים גרם לכך. היא נתפסה כאדם לא חביב וקשה לחבב אדם לא חביב.
נוסיף על כך גם את הכשלון להיכנס לטופ 10, בזמן שמדינה שלמה הפכה את העניין לאיזה סוג של הישג לאומי שמחכה לקרות. כשזה לא קרה ואנשים הבינו שמפה תגיע רק ירידה, הפופולאריות שלה היתה בירידה

דורפן 28 בפברואר 2017

היה גם פרגון. חוסר הפרגון נבע מתת רמה

צור שפי 28 בפברואר 2017

רק לשייף רונן, תת רמה של הלא מפרגנים, לא של פאר.

דורפן 28 בפברואר 2017

ברור שלא שלה

איציק 28 בפברואר 2017

הלא פרגון והאנטגוניזם התחיל במיוחד מההתנהגות שלה עם חזניוק. נראה היה שהיא יצאה די ביצ'ית שם, והתעללה בטניסאית צעירה ללא צורך. גם אם חזניוק לא עשתה הכל לפי הספר, פאר יכלה לצאת גדולה וממרום מעמדה להסדיר את הכל אבל בחרה אחרת.

מתן גילור 28 בפברואר 2017

+1
ב-ד-י-ו-ק!
אני משאיר את דעתי לגבי הסוגיה בחוץ, אבל דעת (חלק מ) הקהל כלפיה השתנתה אחרי כל סאגת חזניוק, לבות אי זימונה של חזניוק לנבחרת וההתנהגות של שחר כלפיה באליפות ישראל.

תומר חרוב 28 בפברואר 2017

עוד לפני חזניוק היא סבלה מיחצ לא טוב, רוב האנשים לא יודעים או זוכרים את הסיפור עם חזניק.
לדעתי זה לא מעט בגלל המראה והמגדר. ספורטאי גבר במעמד שלה היה מקבל פה יותר חשיפה והצלחה מסחרית.

D! כאן ועכשיו 28 בפברואר 2017

לצערי זה מה שתומר אמר.

וגם זה שאנחנו במדינה של סתומים שלא מצליחים להעריך שום דבר שהוא לא "הכי טוב" או "מספר אחת" – בלי שום יכולת להבין מה זה – כי לא היה פה אף פעם כזה.

אנדרו לאק 1 במרץ 2017

בד"כ אחרי "מדינה של סתומים" תמיד באות תובנות מרתקות ועמוקות.

ספורטאים גברים מקבלים יותר חשיפה והצלחה מסחרית כמעט בכל ספורט בכל מקום בעולם. יש הרבה ספורטאים מעולים בעולם שלא זוכים לפירגון – האחיות וויליאמס, או תום בריידי. ככה זה. יש הרבה יותר טוקבקיסטים מתוסכלים מספורטאים מעולים.

D! פה ועכשיו 1 במרץ 2017

זה נכון. אנחנו מדינה של סתומים לא רק בהיבט הנשי.
אנחני, כיאה לעם הנבחר,מעריךכים
רק את הקרם של הקרם.

ולצערי אני לא יכול לשפוט מדינות אחרות. הן גם לא רלוונטיות

איציק 28 בפברואר 2017

לא מסכים. אם אני עם זיכרון של ציפור מתה זוכר, אז כנראה רבים אחרים זוכרים. לפאר היו יחסי ציבור מצוינים ופרגון מפה ועד להודעה חדשה למשך המון זמן. דברו על היכולת המנטאלית שלה והכושר הגופני שאפשרו לה לנצח רבות מוכשרות, חזקות, מהירות ממנה. דיברה על כך שהיא הוציאה מעצמה הרבה מעבר לכשרון באמצעות הנחישות שלה. אולי זה לא תורגם לחסויות ולהכנסה מפרסום (מה לעשות, היא לא כמו ג'רבי, דוידוביץ' שנרות יותר מתאימות כי אין להן פרצוף חמוץ, ואולי גם הן לא עושות קופה גדולה), אבל פרגון ענק ולאורך שנים קיבלה גם קיבלה.

Ollie Williams 1 במרץ 2017

צרייך לזכור שג'רבי הגיעה לטופ 3 בתחום שלה כולל מדליות באליפויות עולם ואירופה עוד לפני המדליה האולימפית, הרבה יותר קל להבין ולעכל את זה מאשר מקום 11 בעולם אבל שמעולם לא דגדגה תואר "חשוב באמת".
דוידוביץ' גם היתה קרובה מאוד למדליה אולימפית.
לגבי חזניוק אני אישית יכול להעיד שאני זוכר במעורפל איזה כסאח בין שתיהן אבל ממש לא זוכר פרטים.

א.ב 1 במרץ 2017

בלי לזלזל חס וחלילה בג'רבי, אל תשווה טופ 3 בג'ודו, מה גם שזה לא באמת טופ 3 כי כל מדינה שולחת נציג אחד לכל משקל
לטופ 11 בטניס?!?!?! סך פרסים של איזה 100 מליון בשנה לפחות.

Ollie Williams 1 במרץ 2017

אני לא משווה ולא מזלזל, ג'יזס.
אני מנסה להסביר למה התדמית של פאר נמוכה מזו של ג'רבי כשאתה משטיח את זה ל"מקום 11 בעולם אבל לא זכתה בשום דבר חשוב" לבין "מדלית זהב באליפות אירופה וכסף באליפות העולם בג'ודו" לאדם הממוצע שלא טניס ולא ג'ודו מעניינים אותו אלא כמנוף לקצת זקפה לאומית.

Ollie Williams 1 במרץ 2017

בול בפוני.
אם את לא ברמה של סרינה, את חייבת להראות כמו קורניקובה במינימום.
תשאל 10 אנשים ברחוב מה דעתם על שחר פאר, לדעתי לפחות 6 יתנו תשובה בסגנון "לא נראית משהו" (וזו הגרסה העדינה) לפני כל קשר לטניס.

dk 1 במרץ 2017

זה פחות להיות ברמה של סרינה כמו שהיא הגיעה לטופ בלי להפגין רמה של טופ אלא בזכות בחירת טורנירים "נכונים" להעלאת ניקוד מקסימלית

Ollie Williams 1 במרץ 2017

להרבה אנשים "בחירה נכונה של משחקים" לא הפריעה כשזה הביא את נבחרת הכדורגל למקום ה 14 בעולם ללא שום קשר למציאות.
חוץ מזה, עליה בדירוג משפרת את נקודת המוצא שלך בטורנירים הגדולים, לא מבין מה הבעיה בלצבור ניקוד בטורנירים קטנים כשאתה לא ברמה של סרינה/שראפובה למיניהן.

ר.בקצה 1 במרץ 2017

עדיין מתקשה להבין מה הבעיה במראה שלה. היא נראית כמו כל אדם שני ברחוב.

איציק 1 במרץ 2017

תסתכל על הראשון ותבין ;)

Ollie Williams 1 במרץ 2017

לי אין בעיה, המראה שלה בכל מקרה לא רלוונטי או לא אמור להיות רלוונטי לעיסוק שלה.
אבל בספורט נשים, לא בטוח אם רק בארץ או בכלל, או שתהיי ממש ממש ממש טובה (טופ 3 בעולם+זכייה בטורנירים חשובים), או שתהיי כוסית אש, אחרת נרד לחייך.

משה 1 במרץ 2017

מי שיצא לתקשורת והתחיל ללכלך היתה קודם כל חזניוק למיטב זכרוני. היו לה טענות לחוסר הספורטיביות של פאר ולהתנהגות מזלזלת. אני חושב ששוב פאר לא קיבלה יחס של ספורטאית גדולה מהתקשורת. אם אתה מחפש שהספורטאים שלך יהיו גם מצליחים וגם נחמדים זו בעיה. זה כמו שבעיית ההימורים של ג'ורדן מעולם לא עניינה אותי, זה לא חלק ממה שחיפשתי אצלו. איכשהו בגלל שזו פאר ואצלנו החליטו כולם לצדד ב"ילדה המסכנה" חזניוק.

איציק 1 במרץ 2017

חזניוק יצאה לתקשורת לאחר שלדבריה (אין לי דרך לאמת זאת) פאר וגלושקו התעמרו בה ובתוך הנבחרת לא טיפלו בזה. יתכן וזה הכל המצאה, ובהחלט ייתכן שחזניוק יצאה לא בסדר, אבל ההתנהלות של פאר אחר-כך הייתה ביזיונית (ואם התעמרו בחזניוק אז גם לפני). היא הכוכבת, היא הבוגרת, יכלה להתנהל אחרת ולצאת גדולה. בחרה שלא, וזו זכותה. זכותנו לא לאהוב זאת.

יריב ס. 1 במרץ 2017

התנהגו לחזניוק כמו לרוקי בכל מקום נתנו לה לסחוב תיקים, וכל מיני שטויות כאלה כמו שעשו גם ליוליה שהיתה צעירה וכו'. לחזניוק זה לא התאים והיא פתחה את הפה וליכלכה. היא גם האשימה את שחר שהיא לא מקצוענית כי היא יצאה לבלות אחרי יום ארוך של טניס ולפני יום נוסף ואכלה סוכריות גומי…
אפשר לומר הרבה על שחר אבל אי אפשר להאשים אותה בחוסר מקצוענות.
התגובה שלה באליפות ישראל לא היתה חכמה אבל הרגישו שהיא החזיקה את זה הרבה שנים בבטן.

משה 1 במרץ 2017

א. זכותו של כל אחד לאהוב או לא, זה לבטח לא הדיון.
ב. פאר התנהגה לחזניוק כמו שהתנהגו לכספי או למקל, זה אולי מגעיל אבל התגובה של חזניוק לזה, מסבירה למה חזניוק לא הגיעה לכלום.
ג. מסי יכול לפתוח באש על עוברים ושבים בראמבלס והוא יהיה בתפיסה קדוש וחמוד. רונאלדו יכול לפרוש ולנסוע לטיבט להאכיל ילדים ויתייחסו אל זה כמשהו שמשרת את הנרקסיזם שלו. עניין של תדמית ופאר נפלה לקטגוריה השניה.

אורן השני 1 במרץ 2017

לפעמים כשאתה כל כך מנסה ליצור את התדמית שלך בכוח – היא מתהפכת. למשל רונאלדו או לברון. רוב האנשים לא טיפשים וידועים לזהות דושבאגס.

איציק 1 במרץ 2017

זה שחזניוק הגיעה או לא הגיעה לא מצדיק את היחס אליה. לפי הגישה שלך לאנשים פחות מוכשרים מגיע שיתייחסו כמו זבל. גישה מעניינת. מה היא כולה רצתה, שייתנו לה יחס נורמאלי ללא קשר לגיל ולכישרון. ממש פושעת, מי היא בכלל.

משה 1 במרץ 2017

זה ממש לא מה שאמרתי. חזניוק עברה זובור של צעירים, כמו מיליון לפניה ומיליון אחריה. היא החליטה ללכת עם זה לתקשורת, וכולם מצקצקים בלשון בצדקנות. שום דבר ממה שתיארה לא הצדיק את העליהום, אבל כשזו פאר היה אוהבים לבוא אליה בטענות.

edgecator 1 במרץ 2017

תגיד דורפן, אתה חושב שיום אחד אולי יהיה אפשרי שלא להתרשם בצורה מיוחדת מהישגיה הספורטיביים של ספורטאית מסוימת, ועוד בת מדינתך, מבלי להיחשב לאדם תת-רמה?

דורפן 1 במרץ 2017

אני חושב שלא עקבת אחרי התופעה.

edgecator 1 במרץ 2017

אז אתה טועה. ואני לא מנקה את כל הלא מפרגנים ממה שאתה מייחס, ובכן, לכל אחד מהם.

דורפן 1 במרץ 2017

אז אני לא מתייחס לאנשים עם ביקורת על סגנון משחק הגנתי אלא לתופעה מכוערת רבת היקף כלפיה

Yah 1 במרץ 2017

ההתנהגות מול צ'כיה

יוני (המקורי, מפעם) 28 בפברואר 2017

עשתה 5 מיליון דולר בקריירה. ההימור הצליח.
כל הכבוד לה על קריירה ארוכה בתחום בין הקשים.

אופיר 1 במרץ 2017

בתחום הכי קשה. ספורט הנשים הבאמת פופולארי היחיד. ויעידו על כך הפרסים.

אמיתי 28 בפברואר 2017

שתי תהיות
מה זה כישרון אם בי היו משקיעין מיליון לא הייתי מגיע לאלפית ממה שהיא הגיע.
אני סופר תרגילים
מה ספורטאי ״טוב״? זה שמיצה את הכישרון או ההישגים האובייקטיביים?
נראה לי היא כישרונית וטובה. וגם מה לעשות מעוררת אנטגוניזם..

דורפן 28 בפברואר 2017

כשרון זו המהירות שאתה לומד דברים

איציק 28 בפברואר 2017

זו הגדרה מאד פשטנית לכישרון לדעתי.
וכן, היה בהתנהגות שלה משהו שמעורר אנטגוניזם וריחוק. כשהייתה בטופ זה נסלח לה בקלות גדולה יותר, כשהתדרדרה בדרוג, קשה היה להתעלם בפגמים אלו.

אמיתי 28 בפברואר 2017

הגדרה קולעת אבל רק לחלק הטכני בספורט (טניס או גלישת רוח) הבנה
מופשטת של מצבים (שח) ראיית משחק (כדורסל) או סיבים מסויימים
בשרירים (ריצות קצרות) הן כישרון "טהור"

אופיר מ 1 במרץ 2017

הגדרה כללית מידי שמפספסת יותר מידי.. ישנו ספורטאי שלא לומד מהר בצורה הטובה ביותר אבל הוא בעל התמדה ויגיע להישגים גבוהים מאוד (וכבר היו מקרים). האם אין זה כישרון?

רונן דורפן 2 במרץ 2017

ואז אומרים עליו את מה שאמר אבא של שחר פאר

shohat 2 במרץ 2017

לתומס ג'פרסון מיוחסת האמירה: "ככל שאני עובד יותר קשה, יש לי יותר מזל". ובמשך לכך המשפט: "ככל שעבדתי קשה יותר גיליתי שיש לי יותר כישרון". מצד אחד זה מאד נכון (במיוחד ביחס לתכונות פיזיולוגיות וליכולות טכניות מסוימות, נרכשות), מצד שני אי אפשר להתעלם מהגורם הגנטי (זכיה ב"פיס" הגנטי שבלעדיה כמעט בטוח שלא תהיה ספורטאי עלית ברמה העולמית).
ספר מצוין שנכתב בנושא הוא ספרו של דייויד אפסטין – "הגן הספורטיבי" (אנגלית זה ספאם…) שכולל המחשות מעניינות מתחומי ספורט שונים. בין השאר הוא כותב שם על "הכישרון להתאמן, ולהפיק שיפור גדול יותר מהאימונים" (אפסטין קורא לזה: "טלנט אוף טריינביליטי"). מאד מומלץ.

איציק 2 במרץ 2017

ממש מסכים, וכתבתי על זה לא פעם בלי לדעת שכיוונתי לדעת גדולים. הכישרון להתאמן הוא כישרון לא יותר קטן מכישרונות רבים אחרים. רק השאלה כמה זה כישרון גנטי וכמה נרכש בגלל החינוך שקיבלת בגיל צעיר, הסביבה שבה אתה חיי, ועוד פרמטרים סביבתיים.

shohat 2 במרץ 2017

זה כולל הרבה רכיבים: מוטיבציה, תמריץ, אופי, אבל גם מידת מועדות לפציעות ואפקט השיפור. הכל קשור ולא ניתן להפרדה.
מלקולם גלדוול הציג את המודל המפורסם של 10,000 שעות אימון/תרגול כגורם המוביל לרמת עלית עולמית (בספורט, בנגינה, בעצם ברוב התחומים לטענתו). מעבר לכך שלא חסרות דוגמאות שלא תמיד דרושות 10,000 שעות (לפעמים הרבה הרבה פחות) השאלה שהוא פספס לגמרי היא מה מוביל אדם להשקיע 10,000 שעות, לצורך העניין, או את מיטב המשאבים שלו. זה בדרך קורה כשאדם מגלה שיש לו כישרון וכשהוא מפיק שיפור משמעותי ומתמרץ (כלומר הוא מתקדם באופן שמציב את האתגר הבא). אם ישנה קורלציה, עדיין אפשר שהסיבתיות היא בעיקר הפוכה. ככל שאתה מגלה כישרון, שיפור ופוטנציאל אתה משקיע יותר, אתה שואף ליותר ואתה חולם יותר. ככל שהדרך מתארכת מי שפחות טובים או שההתקדמות שלהם נעצרת (אבסולוטית או יחסית), נושרים או מורידים את רמת ההשקעה.

כשהייתי ילד ניגנתי על פסנתר איזה 8 שנים, ולא הבנתי למה על החוברת כתוב "כיתה ב'". ברור היה לי שעדיף להשקיע את הזמן בדברים אחרים.

יש אינטרפליי – הדדיות – בין הכישרון לבין רמת המסירות וההשקעה.

איציק 2 במרץ 2017

לא בטוח, אני שנה רביעית לומד קונטרבס, וברמה כנראה של חודש רביעי או חמישי ועדיין ממשיך למרות חוסר כישרון ידוע מראש. למה, כי אני נהנה, ולא אכפת לי שאני דפוק, גם לדפוקים מגיע ליהנות. בסוף אצליח בטח לנגן משהו פשוט וזה יהיה קתרזיס אדיר. אבל נחזור לדוגמת שחר פאר, כולם מספרים על יכולת ההתמדה שלה, המאמץ ושעות האימון. מצד שני היא לא הייתה הכי מהירה, הכי חזקה, עם הטכניקה הכי טובה. הניצחונות שלה במידה רבה היו נדאלים, יכולת להחזיר עוד כדור ועוד כדור ועוד כדור עד שהיריב מתייאש, מאבד סבלנות, טועה. זו יכולת ראויה להערכה וכן יכולת ההתמדה באימונים למרות חוסרים בתחומים אחרים. ואני שואל, האם יכולת ההתמדה הזו היא כישרון מולד (שלאחרים אין גם אם הם רואים שהם מצליחים אך לא ממשים יכולות בגלל אימון חסר), או משהו חינוכי, סביבתי, נובע מהשיפור המתמיד שמביא לרצון להמשיך?

shohat 2 במרץ 2017

תארת יפה איציק. אלו השאלות. אין עליהן תשובות חד-משמעיות.
מאד תהנה מהספר של אפסטין. הוא נותן דוגמאות מתחומי הבייסבול, כדורסל, קפיצה לגובה, ריצות ספרינט, ריצות למרחקים. מה היחס בין הגורמים המולדים לבין גורמים נרכשים, וגם בגורמים שקשורים לסביבה. בעיקר מעורר מחשבה.

אמיתי 2 במרץ 2017

חוק העשרת אלפים נראה לי טיפה מיתוס אבל גם אם הוא נכון אפילו חלקית זה חייב לבוא עם פידבק מיידי.
זה מאד נכון גם לנגינה על כלים. לא ניתן לרכוש מיומניות טכניות ללא משוב ותיקון.
איציק. אתה ידעת!!

איציק 2 במרץ 2017

אצלי כל הזמן יש משוב (שלילי) והמון מה לתקן.

אמיתי 2 במרץ 2017

עצה ממישו שמנגן גיטרה מגיל צעיר ולימד בקטנה. עדיף כלים שקל להפיק מהם צליל כמו פסנתר או תופים. על קונטרה בס אתה מטפס על שני הרים. הטכני עם האצבעות והתיאורתי מוזיקלי. קשה. אבל ראוי להערכה

איציק 2 במרץ 2017

כעצה של מישהו שלא ניגן אף פעם קודם. אין טעם ללמוד כלי שלא בא לך ללמוד. עדיף כלי קשה אם הצלחה מאד מינורית, אבל כזה כלי שכל החיים חלמת לנגן עליו ואתה נהנה למרות חוסר כישרון בולט. סליחה על חוסר ההסכמה אך אני לא מחליף :-)

אמיתי 2 במרץ 2017

לא אמרתי שתחליף.. כבר באתי להציע לך להקים להקת קאוורים לשירי אמנון יצחק עם צביקה. שכח מזה

איציק 2 במרץ 2017

אני חושב שזה רעיון נפלא. אחרי שאמנון יצחק וצביקה ישמעו אותי, הם יהיו מוכנים להוריד כיפה, שטריימל, להסתובב בנעלי ים ומכנסי ברמודה, לאכול כל דבר שזז, רק שאני אפסיק. מצאתה דרך נפלאה להחזיר אנשים למוטב.

אמיתי 2 במרץ 2017

אמנון (לא) יצחק

איציק 2 במרץ 2017

ואמנון זה בכלל דג.

אופיר מ 5 במרץ 2017

התשובה הזאת מוכיחה שני דברים
א. עד כמה כישרון הוא עניין מורכב (שחר היא סיפור הצלחה בסופו של דבר)
ב. שלא צריך להתייחס לאמירה של כל אחד, גם (לפעמים במיוחד) אם הוא אבא של..

סימנטוב 28 בפברואר 2017

סלפי 2.0: אלוף יש רק אחד כל היתר לוזרים…

איציק 28 בפברואר 2017

לפעמים גם האלוף לוזר.

matipool 1 במרץ 2017

כן – מצחיקים אותי כל אלו שקוראים לאנדי מארי לוזר ( גם לפני שהיה מקום ראשון ולקח את ווימבלדון ) .

איציק 1 במרץ 2017

אני דווקא חשבתי על שימעון פרס.

אריאל גרייזס 28 בפברואר 2017

כשרון קובע את הרצפה, אופי את התקרה (ביל בליצ'ק)

D! כאן ועכשיו 28 בפברואר 2017

מעניין

קירקגור 1 במרץ 2017

לחץ האוויר קובע את מידת רכות הכדור (עממי)

matipool 1 במרץ 2017

משפט חזק ! ( בליצ'ק ) .

אופיר מ 1 במרץ 2017

אדיר

הופמן 1 במרץ 2017

מצוין אריאל (ובליצ'ק).
אבל גם המשפט ההפוך בדיוק נשמע לי נכון

איציק 1 במרץ 2017

".הרקתה תא יפוא ,הפצרה תא עבוק ןורשק"
מה זה אומר לכל הרוחות?

תומר חרוב 28 בפברואר 2017

כישרון זה כלום, התמדה זה הדבר היחידי שנחשב.

אורדוניה 2 במרץ 2017

+100

ילד מזדקן 28 בפברואר 2017

הייתה מרחק משחקון אחד מכניסה לעשיריה הראשונה, מאז עם או בלי קשר הדרדרה.
הספורטאית הכי מרגשת שלנו דווקא בגלל מיעוט הכישרון (איך אמר צורף, הלוואי שלדודי סלע היה חצי מאמביציה שלה ולה חצי מהכשרון שלו)
לא קיבלה פרגון כי לא הייתה כוכבת, נשארה צנועה( הקטע עם שארפובה היה החריג), כשהצליחה הלכו איתה כשפחות קרעו אותה כאילו עשתה משהו רע למישהו. ישראלי קלאסי

איציק 28 בפברואר 2017

אפשר תזכורת או לינק למקרה שראפובה?

אורן השני 1 במרץ 2017

אסור פה לינקים, מקסימום הפנייה לחיפוש בגוגל

ילד מזדקן 1 במרץ 2017

אני ככה ממש מהזיכרון, היה משחק של הנבחרת ישראל רוסיה בשלב די מתקדם כמדומני, שחר הייתה בשיאה והייתה תחושה שיש סיכוי, הגיע יחסית הרבה קהל ( הייתה במקביל הצלחה של אנדיוני ודודי בנבחרת והייתה התעניינות בטניס) שהציק לשראפובה בחיקוי הגניחות המפורסמות. שחר שיתפה פעולה עם הקהל ואפילו ניצחה מערכה אחת ואחרונה בערך. אחרי המשחק מריה העירה ששחר לא התנהגה כספורטאית או משהו כזה. די נעלבה

ר.בקצה 1 במרץ 2017

נדמה לי שבאש״פתון כינו אותה אחרי המשחק ״מנהיגת הקומץ״

אריק 1 במרץ 2017

זה היה ממש מביך ולא ראוי. יש דברים שלא עושים לקולגות.

גיא זהר 1 במרץ 2017

נכון, ועדיין זה לעשות לה עוול גדול בלזכור בכל הקריירה את זה ואת חזניוק ואת השנתיים האחרונות

איציק 1 במרץ 2017

מה לעשות, גם לג'ורדן זוכרים רק את הזריקה האחרונה נגד יוטה.

טל 12 28 בפברואר 2017

אני חושב ששחר הצליחה להגיע לדירוג מאד גבוה בזמנו בעיקר בגלל האופי שלה.היא היתה נלחמת חזק ללא הרף.ווינרית.

matipool 1 במרץ 2017

גם בגלל שזו הייתה תקופת יובש בטניס הנשים .

יריב ס. 1 במרץ 2017

התקופה היום טובה יותר? זה הטופ 10 של היום, לא טוב בכלום מהטופ 10 של אז

1 סרינה וויליאמס ארה"ב 7,780
2 אנג'ליק קרבר גרמניה 7,115
3 קרולינה פלישקובה צ'כיה 5,270
4 סימונה האלפ רומניה 5,073
5 דומיניקה צ'יבולקובה סלובקיה 4,985
6 אגניאסקה רדוואנסקה פולין 4,915
7 גברינה מוגורוזה ספרד 4,720
8 סווטלנה קוזנצובה רוסיה 3,915
9 מדיסון קיז ארה"ב 3,897
10 ג'ואהנה קונטה בריטניה 3,705

מתן 28 בפברואר 2017

ספורטאית ענקית בקנה מידה ישראלי אבל לדעתי לא באמת ברמה שמייחסים לה. נכון, היא הגיעה למקום 11, אבל זה קרה בתקופה מאוד מוזרה בכל הסבב הנשי (ווזניאקי הייתה ראשונה, סרינה ושראפובה בכלל לא היו בסביבה עקב פציעות).
ובכלל, אופי מגעיל ומתנשא, בלי יותר מדי סיבות אמיתיות. מבין את המהומה סביב הפרישה שלה אבל אני באופן אישי ממש לא אתגעגע

ר.בקצה 1 במרץ 2017

ייתכן שאתה מכיר אותה אישית.
מודה שעד כה לא הצלחתי לעמוד על אופיו של אדם מקריאת מדור הספורט בלבד.

גיא זהר 1 במרץ 2017

ר. צודק. ויתרה מכך אולי המקום ה11 משקר, אבל להיות בטופ 30 במשך מספר שנים בענף הנשי הכי קשה הרבה יותר הישגי מכל מה שעשתה ספורטאית ישראלית אי פעם (אולי אסתר רוט מתקרבת)

ישרון 1 במרץ 2017

הוצאת לי את המילים מהפה

shadow 3 במרץ 2017

1+

יריב ס. 1 במרץ 2017

מאיפה אתה יודע על אופי מגעיל ומתנשא? אני יודע על בחורה צנועה שמגיעה ותורמת בכל מקום שמבקשים ממנה.
היתה אהודה מאד בסבב המקצועני, אפשר לזכור איך ונוס ויליאמס תמכה בה בסיפור דובאי.

מתן 1 במרץ 2017

מעבר לזה שנראה לי שלא קשה לראות שהיא לא הכי צנועה, אני במקרה כן מכיר אותה (אמנם בצורה די שטחית, אבל כן פגשתי אותה כמה פעמים), ויש לי חבר שמכיר אותה מגיל 16. אז לא, אני לא סתם מטנף עליה בלי סיבה בגלל שקראתי עליה כמה דברים

Oded 1 במרץ 2017

אז אתה מטנף אותה עם סיבה שטחית…
באמת יופי

יואב 1 במרץ 2017

ספורטאית מעולה שמיצתה ואף יותר מהפוטינציאל שלה וזה תמיד מוערך והישג גדול בפני עצמו.
לא נכנסה לי ללב משום מה.

גלעד בלום 1 במרץ 2017

צריך לעשות הפרדה בין טעם אישי על בן אדם כבן אדם ( שמושתת על אינפורמציה מהתקשורת) והישגם ספורטיביים .

פאר עשתה קריירה יותר טובה מכל טניסאי או טניסאית ישראלים בענף סופר תחרותי, עשתה קריירה נפלאה שהלוואי על כולנו, כל השאר זה שטויות, מישהו מכם מכיר אותה בכלל? שופטים בן אדם לפי התנהגות שלו בלהט של משחק אניס? מהיכרות סבירה איתה מאז שהיתה ילדה- היא בכלל לא כמו שאתם מתארים לכם.

סימנטוב 1 במרץ 2017

+1

גיא זהר 1 במרץ 2017

הספורטאית הישראלית הגדולה ביותר בכל הזמנים. יחסי ציבור גרועים. אנשים אף פעם לא מבינים את המרחק בין תדמית ציבורית למציאות. תודה גלעד ששוב חידדת את העניין.

מתן גילור 1 במרץ 2017

כמובן שזה מאד סובייקטיבי, אבל אני חושב שאסתר רוט שחמורוב גדולה ממנה.

איציק 1 במרץ 2017

1+

yaron 1 במרץ 2017

איציק, מה יהיה עם ה- 1+ האלה שאתה זורק כאן בנונשלנטיות ???
אותך לרביב דרוקר :-)

איציק 1 במרץ 2017

אני חושב שכל אחד יכול לעשות זאת כבר כמה ימים. יש עוד הרבה באגים, אך זה להבנתי טופל.

yaron 1 במרץ 2017

1+

איציק 1 במרץ 2017

:-)

גיא זהר 1 במרץ 2017

מתן, אסתר רוט היא ספורטאית מעולה ומעוררת השראה שבשיאה הייתה על סף העפלה לגמר במקצוע הכי יוקרתי בענף האולימפי הכי יוקרתי ( 100 מ באולימפיאדת מינכן הארורה). ועדיין טניס נשים בעשרים השנים האחרונות יותר גדול מאתלטיקה אז.

איציק 1 במרץ 2017

הטניס גדול יותר וגם אסתר רוט שחמורוב גדולה יותר.

אופיר מ 1 במרץ 2017

מה שבטוח, בריצה היא מנצחת אותה בהליכה

איציק 1 במרץ 2017

אבל ל-100 מטר

מתן גילור 1 במרץ 2017

5 מדליות זהב+מדלית כסף במשחקי אסיה + 2 חצי גמר אולימפי במקצועות ספרינט. ועוד כמובן.
נכון שהיום אנחנו בעידן אחר, אבל עדיין ג'י סי אוונס יותר גדול מנובאק ג'וקוביץ' (להבדיל ולהבדיל).
שוב, סובייקטיבי. אין מדד מדויק.

גיא זהר 1 במרץ 2017

זה לגמרי סובייקטיבי אבל דווקא דוגמת אוונס – דג'וקוביץ' טובה. הרי ברור שאי אפשר לשפוט את אוואנס (שהיה הספרינטר הכי טוב יחד עם בולט) לדג'וקוביץ' (או אפילו לפדרר) כי הסיפור שלו כל כך הרבה יותר גדול, בדיוק כמו שהסיפור של רוט (איבדה את המאמן שלה עמיצור שפירא בטבח מינכן ולמרות זאת העפילה במונטריאול לגמר במשוכות. יתרה מזאת גם אחרי סיום הקריירה איבדה את בעלה פיטר בגיל צעיר ולה עצמה הושתלה כלייה) הרבה יותר גדול משל פאר.

matipool 1 במרץ 2017

גיא – אסתר רוט שחמורוב הייתה פאקינג הרצה המהירה בעולם המערבי כשכל המזרח גרמניות והרוסיות היו מסוממות מכאן עד למונטריאול . הספורטאית מס' 1 ללא עוררין .
גלעד – המקום ה-18 של עמוס הרבה הרבה יותר מרשים מהמקום ה-11 של שחר פאר .

איציק 1 במרץ 2017

יש הטוענים שגם המערב כולל אסתר היו מסוממים, רק באופן פחות מוצלח. אני אישית מעדיף להאמין לגרסה שלך.

רומן 1 במרץ 2017

נכון הרוסים מסוממים רמאים והאמריקקים טהורים והוגנים.
קלאסה של מחשבה.

דורפן 1 במרץ 2017

רומן – תתעדכן. הרוסים והאמריקאים חברים עכשיו. אתה צריך להתקיף בריטים. נדמה לי…

רומן 1 במרץ 2017

אני תוקף את האלה שמשמיצים ספרטאים רוסים כאילו בתור "יודעי דבר".
אני מצפה ממך למגילת התנצלות ארוכה ביום שיכריזו סופית שסרינה ווליאמס היתה מסוממת כל הקרירה.

אורן השני 1 במרץ 2017

את הרוסים תפסו ועוד בעידוד והכחשת הממשל. את האמריקאים לא (למעט בודדים ביותר). אז עד שיתפסו אותם אין לך מה להגיד.

אגב, "להשמיץ" זה מה שאתה עושה לאמריקאים. אצל הרוסים זה עובדה אז אין כאן השמצה.

יובל 1 במרץ 2017

זו גם עובדה שקארל לואיס מסומם עד העצם ותפסו אותו 3 פעמים לפני אולימפיאדת לוס אנג'לס והוועד האולימפי האמריקאי (להלן: "הממשל") טייח ושיקר והסתיר הכל בשביל לרומם את הזיקפה הלאומית האמריקאית באולימפיאדה.

אבל האמריקאים הם תמיד הטובים והרוסים רמאים. ככה זה כשההיסטוריה נכתבת ע"י המנצחים.

בהערת אגב – אין לי ספק שהרוסים גם הם מסוממים וכפי הנראה הגיעו להם העונשים שניתנו להם. מה שכתבתי לא בא להגן עליהם אלא להזכיר שלמטבע יש שני צדדים.

אורן השני 1 במרץ 2017

לא אמרתי מה דעתי ושהאמריקאים הם הטובים. רק מה אני יודע ומה לא.

אורן השני 1 במרץ 2017

חוץ מזה התכוונתי לשנים האחרונות, לא יודע מה היה בימי קארל לואיס

דורפן 1 במרץ 2017

רומן – אני מעולם לא כתבתי על ספורטאי כלשהו שהוא לא מסומם – ובוודאי לא בטניס. אם היית נרגע, שותה מים, לוקח הפסקה מהמלחמה הקרה – כתבתי גם שהעונש על שרפובה בעייתי מאד משום שזו תרופה שהוחזרה לאישור.

רוסיה הורחקה לא כי ספורטאיה רמאים. אלא כי מערכת המלחמה בסמים שלה רימתה. אתה אמור להבין את ההבדל.

רומן 1 במרץ 2017

מבין.
ועדיין באולימפיאדה בחרת לכתוב על 1001 ספורטאיות חלקן מדהימות וחלקן איזוטריות לחלויטין אבל על מוסטפינה לא שמענו ממך שום מילה, למה? הנה בעצמך אתה אומר ("רוסיה הורחקה לא כי ספורטאיה רמאים")
ככה אין לי ספק שזה לא היה במקרה, אלא חלק מאג'נדה שלך נגד הרוסים.
כמובן שאתה אדם פרטי וזה הבלוג שלך ותכתוב על מי שבא לך ואני קורא כל בלוג כי אני מאוד נהנה, אבל אל תבוא ותאשים אנשים אח"כ בבורות ובגזענות.

דורפן 1 במרץ 2017

אין לי ספק שאין לך ספק…אבל תשמע הואשמתי גם כי לא כתבתי על ישראליות אז אתגבר

רומן 1 במרץ 2017

נדמה לי שכתבת על ג'רבי

yaron 1 במרץ 2017

רומן, אתה זוכר את המזרח אירופאיות במונטריאול?
אולי כולם מסוממים אבל למה להשוויץ בזה עם כאלה שפמים?

גיא זהר 1 במרץ 2017

מתי, מדובר על מאה משוכות. במאה מטר במינכן הייתה כפסע מעלייה לגמר, אבל לא חושב שהייתה המהירה בעולם אז גם אם תוציא את המזרח אירופאיות, לא שזה משנה.

matipool 1 במרץ 2017

גיא – דיברתי על מאה משוכות .
רומן – סליחה אם נפגעת . הכוונה הייתה יותר למזרח גרמניה אבל גם אתה יודע שבאותן שנים עשו הכל מעבר למסך הברזל לכדי לנצח בספורט כולל סימום ברמות שלא הכירו במערב .

רומן 1 במרץ 2017

זה כזה מעצבן שלאמרקיאים יש תדמית כל כך נקיה פה ולרוסים תדמית של רמאים.
כאילו פוטין ממש עובר אחד אחד ומזריק להם סמים כמו ברוקי 4.
איך אתם אוכלים את הלוקשים של הפרופוגנדה.

איציק 1 במרץ 2017

טוב, לא ציפית מברז'נב עם הידיים הרועדות שלו לעשות את זה. זה לסכן את הספורטאים.

רומן 1 במרץ 2017

ראית רוקי 4?
נדמה לי שככה 90% מחובבי הספרט בישראל מדמיינים את הספורטאים הרוסים.
הם לא מבינים שספורט וחינוך לספורט ברוסיה זה ערך מאוד חשוב (לפחות היה ככה פעם), שכל דבר לוקחים ברצינות ובמקצוענות. לדוגמא כשהייתי קטן (בן 6) אבא שלי לקח אותי לחוג התעמלות מכשירים, בסוף האימון המאמן אמר לו "אל תביא אותו יותר, הוא לא מתאים יש לו רגליים חזקות וידיים חלשות, שלח אותו לכדורגל עדיף".
נכון כנראה שהיו גם סמים, אבל מה שאני בא להגיד שלא יותר מבמערב, אבל משום מה תמיד אומרים את המשפט הזה "השיא הזה מתקופת הסמים של מזרח אירופה"..
למה קשה כל כך לקבל את זה שברוסיה פשוט אהבו ואוהבים ספורט, מתאמנים קשה ומגיעים להישגים.. למה לדחוף את הסמים?

אורן השני 1 במרץ 2017

אולי כי לא מאמינים למשטר שיעשה הכל בשביל לפאר את שמו בעולם, במיוחד אם יש אולימפיאדת החורף בסוצ'י או משהו דומה. בדיוק כמו הסינים למשל.

הספורט העממי ברוסיה והספורטאים עצמם הם לא הסיבה לאנטגוניזם, לפחות אצלי. אין שום ספק שהם מתאמנים קשה ומגיעים להישגים, אבל עניין הסימום לא היה בשליטתם לפי העדויות.

איציק 1 במרץ 2017

1. רוקי 4, לא ראיתי, מתנצל.
2. היחס בברה"מ לספורט, מאד מסכים.
3. בברה"מ כנראה הסימום היה ברמה הארצית, מוכתב מלמעלה (לפחות ברמות הגבוהות), כאשר בארה"ב כנראה זה הרבה יותר ברמה האישית או של האגודות, ולכן קל לדבר על ברה"מ באופן כללי, כאשר בארה"ב זה לא יהיה נכון. ואני לא מדבר על כמות כי אם על הגישה. כנראה שזה גם יביא לכמות גדולה יותר כי מי שלא יסכים, פשוט לא יהייה.
4. לא קשה להבין זאת, ורואים את הגישה של חנה מיננקו, אברבוך, צ'אנוב, אוברוב ורבים אחרים. אני חושב שהמקצוענות של יוצאי ברה"מ לשעבר מתקבלת כמשהו מובן מעליו (ויתכן שהסימום הוא חלק מהמקצוענות עם כל הצער שבעניין).

יואב 1 במרץ 2017

גיא זוהר,
מבין גם מבין. ועדיין… דרך הפילטרים שלי-זאת תחושתי. לשיטתך, אני אמור לאהוב את כל מי שאני לא מכיר. וואלה. זה לא עובד ככה ומספיק עם ההיתממות.

אריק 1 במרץ 2017

יואב אוהב/לא אוהב זה סובייקטיבי. אם תאמר מה שכתבת בתחילה שהיא ספורטאית גדולה אבל לא התחברת זה סבבה. גם באוסטרליה לא אהבו את יואיט במיוחד למשל. אבל תמיד הרגשת שהוא מאוד מוערך, אף אחד לא ביקר אותו שפתאום הפסיק לנצח והחליף מאמנים (על זה שפלט הערות גזעניות כן, אבל זאת היתה אנקדוטה שלא צבעה הכל). ולא נראה לי שהוא חביב יותר מפאר. וכל זה כשבאוסטרליה לעומתנו היו כמה מגדולי הענף. בין לא להתחבר למה שספגה יש הבדל גדול. על זה אני חושב שרונן ואחרים מדברים. למשל כמו שטל ציין – טוקבקיסיטים בעלי טורים ועוד.

גיא זהר 1 במרץ 2017

ממש לא לאהוב את כולם (גם אני כחובב ספורט לא מתעל שחר פאר כפי שמשתקפת מהמדיה), רק לזכור תמיד, בכלל בחיים, שהכל משחק של תדמיות

איציק 1 במרץ 2017

גלעד, אני חושב שגם לך יש דעה סובייקטיבית עלי למרות שמעולם לא ראית אותי משחק טניס, ולא ראיתי אותי בחיים מחוץ לטניס. ככה אנחנו מתחברים/לא מתחברים לפדרר, נדאל, סרינה, רונאלדו, בראיינט, בנג'לינה (לשעבר) ועוד. אין לנו גישה אליהם והשפיטה שלהם היא על פי הביצועים שלהם במקצוע שלהם, הראיונות שלהם, ועוד דברים שאינם החיים האמתיים. אבל זה חלק מהחיים שלהם כי כך החיים הובילו אותם.

אסף the kop 1 במרץ 2017

צודק ב 100%

יואב 1 במרץ 2017

גלעד,
לא נכנסה לי ללב. אני אמור להתנצל על זה? אתה אוהב את כולם? לא נראה לי.
הכל סובייקטיבי.
זה לא גורם לי לגמד את ההישגים שלה וזה העיקר פה.

אלעד טורונטו 1 במרץ 2017

לא פרגנו לה בגלל המראה החיצוני ותו לו.

ר.בקצה 1 במרץ 2017

היא נראית נורמלי לגמרי.

בני תבורי 1 במרץ 2017

בדיוק

מתן גילור 1 במרץ 2017

למה פרגנו ליעל ארד וירדן ג'רבי וללירון כהן? מה אני מפספס שיש במראה שלהן ואין בשלה או להפך?

בני תבורי 1 במרץ 2017

נו למה באמת? אולי איזו מדלייה אולימפית ורצוי עם איזה המנון ברקע? כזה של מעטים נגד רבים והשמידונו והרגונו והשואה? איפה כל זה נכנס בטניס?

מתן גילור 1 במרץ 2017

מודה שהמדליה האולימפית של לירון כהן פרחה מזיכרוני. או של שי דורון. או של סילבי ז'אן.
הטיעון של עדר הבבונים שלא מסוגל לשפוט מעבר למראה לא תופס בעיני.

מתן גילור 1 במרץ 2017

ד"א, איפה כל זה נכנס? זה נכנס באלפי אוהדים ברמה"ש שדוחפים אותה לניצחון על סאפינה בטופ 8 פדרציה. איפה זה ואיפה 2.5 עסקנים עם דגל ביציע?

איציק 1 במרץ 2017

נכון, לירדן ירדו לחייה עד שלא הביאה מדליה. מסכנה מה עשו לה.

אנדרו לאק 1 במרץ 2017

לו רק היינו כמו עמים מתקדמים יותר שיודעים שאין מה להתרגש ממדליות אולימפיות. בבונים אנחנו.

יוחאי שטנצלר 1 במרץ 2017

אני חושב שחלק מהבעיה פה היא בכלל שמשווים אותה לירדן ג'רבי. ג'ודו פחות פופולארי ואנחנו לא מתעדכנים על כל טורניר של ג'רבי בכל מיני מקומות נידחים או לא נידחים, מתעוררים כשיש אליפות עולם או אולימפיאדה. לא שופטים אותה על כל הפסד בכל סיבוב בבריסביין או בפטאייה או בגראנד סלאם שיש 4 פעמים בשנה. פאר הייתה כמה שנים בטופ 15 באחד מענפי הספורט הקשים בעולם, ג'רבי בטופ יותר גדול אבל בענף הרבה יותר קטן ועוד עם קטגוריית משקל, לפאר לא הייתה קטגוריית משקל. התמודדה מול גדולות וגבוהות וחזקות ומוכשרות ממנה.

תומרג 1 במרץ 2017

ג'רבי בטופ של הענף רק בקבוצת המשקל שלה.

yaron 1 במרץ 2017

לדעתי גם במשקלים הנמוכים יותר ;-)

איציק 1 במרץ 2017

וגם בגילאים צעירים יותר ;)

אורן השני 1 במרץ 2017

נכון. בטניס הכותרות בתדירות גבוהה פי כמה וכל טורניר גדול תמיד נגמר ב"שחר פאר הודחה" או "אכזבה לשחר פאר".
בג'ודו פעם בשנה – "ירדן זכתה במדליה באליפות אירופה".

אי אפשר להשוות בין המקרים, כאילו שחר תמיד "מאכזבת" והג'ודוקאים מדי פעם "זוכים" במקום החמישי.

יריב ס. 1 במרץ 2017

שכחת כותרות כמו "שחר של יום ישן"

אורן השני 1 במרץ 2017

עשיתי חיפוש מסקרנות, הכותרת הזו מ-וואן שלא נחשב מבחינתי לאתר ספורט. אבל כן, אנו מסכימים על רוח הדברים

יריב ס. 1 במרץ 2017

לא מצאתי את הכותרת המדויקת אבל בטמקא אהבו לעקוץ אותה. לדוגמא:
שחר ירדה מ 11 ל 13 – נפילה. ירדה ל 14 – ממשיכה לאבד גובה.

יריב ס. 1 במרץ 2017

למה לא ניתן לכתוב באנגלית???

זינק 1 במרץ 2017

ספורטאית נהדרת.
קצת חבל על הנפילה המנטלית שסבלה ממנה בשנותיה האחרונות.
בכלל קצת לא מובן מה בדיוק הפך אותו מהמאמי הלאומית לאוייבת העם.

אני זוכר אותה לטובה.
הבת הגדולה שלי נולדה ביום שבו עלתה לרבע גמר אוסטרליה.
במקרה או שלא אישתי קראה לה שחר.

עידן. 1 במרץ 2017

מבחינת מיקום שיא וגם שנת שיא (2007 בה הגיע לשני רבעי גמר גראנד סלאם), אין ספק שהיא הטנסאית הגדולה ביותר. אבל אם להודות על האמת המשחק שלה אף פעם לא היה אטרקטיבי במיוחד וגם לא זכורה התעלות באמת גדולה שלה שבאה לביטןי בזכייה בטורניר משמעותי.

בקשר לאנטגוניזים נגדה, אני מודה שמההתחלה לא התחברתי אליה. האמת זה לא אשמתה, אבל היחס שהיה אליה בתחילת הקריירה כ"גולדן גירל" הישראלית אל מול היחס המזלזל באנה סמשנובה "הזרה" תמיד הפריע לי.

רומן 1 במרץ 2017

לדעתי כל הדיבורים על חוסר כשרון עושים לה עוול.
הרבה פנים לכשרון, לרוץ על הבייס ליין ולהחזיר כל כדור עמוק זה גם כשרון, ולא רק לפגוש כדורים בשיא הגובה ולתת ווינרים משני הצדדים.
שחקנית אדירה (ביחס לספורטאים שלנו) לדעתי עם כל הכבוד לאברבוך וכל הג'ודוקות היא הספורטאי/ת הישראלי המצליח ביות אי פעם בספורט יחידני.
11 בעולם בטניס נשים, כבוד!

matipool 1 במרץ 2017

18 בגברים בתקופה של מנסדורף הוא הישג הרבה יותר גדול מה-11 של פאר בתקופה אולי הכי חלשה בטניס הנשים בעשורים האחרונים .
גם ההישגים של רוט שחמורוב מעמידים אותה מעל פאר .

רומן 1 במרץ 2017

לא יודע לגבי שחמורוב זה להשוות תפוחים לאגסים. מבחינת מנסדורף אתה כנראה צודק

יריב ס. 1 במרץ 2017

עמוס היה 18 בעולם למשך שבוע וסה"כ בקריירה שבעה שבועות בטופ 20. שחר הרבה יותר, סיימה פעמיים את השנה בטופ 20 (19 ו 13).
אבל למה בכלל צריך להשוות? עמוס נתן קריירה מצוינת וכן גם שחר. למה להקטין אותה?

יוחאי שטנצלר 1 במרץ 2017

בתקופה שהגיעה 11 אכן ניצלה כמה פרישות כדי להתקדם, אבל שחר הייתה כמעט 3 שנים בטופ 20.

רומן 1 במרץ 2017

בסדר.. אבל זה טניס גברים.. אחד מענפי הספורט הפופולריים בעולם. ועוד בתקופה שהיו כל כך הרבה שמות ענקיים.

גדי 1 במרץ 2017

השוואה מיותרת לדעתי.
שניהם ענקיים. עומדים על הקצפת של הקצפת.
אין בכלל מקום למילה "אבל".

ששון 1 במרץ 2017

מדינה של דפרים. רצו שהיא תגיע קבוע לחצי גמר גראנד סלאמים. ברגע שלא קיבלו את זה התאכזבו כמו תינוק והתחילו להשמיץ אותה.

אריאל 1 במרץ 2017

תודה על הפוסט.
לגבי ההערה של האבא – מסכים שזו גישה נכונה אבל לא חושב שזה מה שצריך להגיד לעיתונאי שכנראה אפילו לא שאל על זה. עניין של טעם ותרבות כנראה. לא מסכים שלא פירגנו לה.

אבירם 1 במרץ 2017

יש יותר מדי נשים בעולם הספורט. הן ממלאות מיני עיתונים בפרשנויות מחכימות ומשדרות משחקים בלהט בל יתואר. סרינה היא לא פדרר. היא הייתה פדרר, אולי אם היא הייתה שראפובה. אי אפשר להפריד את המגדר מהדיון, ומי שמפריד עוצם עיניים. כמובן, הקונטקסט רחב עד כדי כך שאולי כדאי לעצום עיניים. חייב להודות, מאחורי הטוקבקים המגדפים, מעולם לא ראיתי שכתוב "אילנה" או "נוגה". לא הייתה אישה אחת שפגשתי שאמרה ששחר היא בושה למדינה. אף אחד לא יודע את מי ירדן ג'רבי ניצחה, רובם לא יבדילו בין יוקו לוואזארי גם אם יפילו אותם על הגב. יותר מדי אנשים יודעים למי שחר פאר הפסידה. טניס נמצא בספירות של הכדורגל והכדורסל, ג'ודו מסתחבק עם שייט קיאקים. מישהו יכול להגיד שאריק זאבי גדול יותר מיוסי בניון? רק בקטגורית המשקל. כדי להשוות ביניהם צריך להיות קופץ בטרמפולינה. לגבי שחר, בן אדם שמצייר שני סמיילים בהודעת פרישה, ולא רק זאת, אלא סמיילים עם אף! לא יכול להיות בנאדם רע.

רומן 1 במרץ 2017

חזק מאוד

אדם בן דוד 1 במרץ 2017

לא ללחוץ יד בסוף משחק זה אקט מאוד מאוד קיצוני

זה חוסר כבוד לא רק לשחקנית מולך אלא גם למשחק עצמו ולקהל.

מאז היא שרופה מבחינתי- ספורטאי שלא מכבד אותי אין לי רצון לכבד אותו.

ואסתר רוט, לדעתי, בהחלט הכי גדולה שהייתה פה.

גם ב72 גם ב76 וגם ב80 היה לי סיכוי ריאלי למדליה בתחרות הכי יוקרתית באולימפיאדה.

אבירם 1 במרץ 2017

גווארדיולה סירב ללחוץ יד לרונאלדו בטקס של אופ"א. מקסי לופז סירב ללחוץ את ידו של איקרדי והרוב כנראה יסכימו שהאקט הקיצוני יותר היה לקעקע את התמונה של הילדים שלו על הזרוע. אפשר לעשות גוגל ולמצוא אלף סרבני לחיצות יד. אכן גיגלתי ומצאתי! דודי סלע סירב ללחוץ את ידו של קוקשקין! קשה לי להאמין שמישהו בכלל זוכר את זה. כנראה הגיע לקזחי ההוא, אנטישמי. לא ללחוץ יד זה אקט מחאה, למען האמת, הכי פחות קיצוני בנמצא. שחר פאר נהגה לא אחת באופן שאינו תואם מידות של ליידי, נכון. אבל רוב הספורטאים לא ניחנים בגינונים מעוררי השראה. לעזאזל, חלקם יורקים בפרהסיה, אחרים מגרדים בתחת. המחמירים בועטים ביריביהם מתחת לחגורה, חלקם משמיעים באוזניהם עלבונות בלתי נסלחים בלהט הרגע. היו אפילו שהכו אוהדים ואחרים שהכו את נשותיהם. לא יודע, נראה לי שקצת החמרת איתה על הקטע הזה.

אדם בן דוד 2 במרץ 2017

לחיצת יד בסוף משחק טניס זה מסורת ארוכת שנים.
כמו קידה בסוף קרב ג'ודו

אני עבדתי בעברי כמורה למשחקי חשיבה לילדים וחלק גדול ממה שהם למדו זה היה איך להתנהג כמנצחים וגם כשמפסידים

מי שלא הסכים ללחוץ יד בסוף המשחק לא יכל לשחק בסבב הבא.

שחר פאר מקצוענית על. משקיעה כמו מטורפת באימונים ובתזונה ובאורח חיים.

הדברים שהעלתה חזניוק העלו שאלות לגבי היחס שלה לגביע הפדרציות.

כשהיא שיחקה תחת השם שלה, הייתי לרב בעדה, אבל היא ייצגה את שחר פשאר- שבאה מישראל- אבל את שחר.

כשאת משחקת בנבחרת ישראל את מייצגת את המדינה.

אני מבטיח לך שאין שום סיכוי שבעולם ששחר הייתה יוצאת לבלות עד הבוקר יום לפני משחק באוסטרליה.

היחס שלה לטורניר באילת היה שונה.

כמו שניתן להשוות בין הקריירה האירופאית של ברקו ושל רביבו אבל לא ניתן להשוות את היחס לנבחרת (דרך אגב גם ההתנהגות של ברקו בסוף המשחק מול אוסטריה הייתה מגעילה אבל זה אוסטרי שזה הכי נאצי שיש אז זה בסדר :) )

מאוד מעריך את הקריירה שעשתה. מדהים. מעולה. פנטסטי. שיהיה לה לבריאות.

לא מחבב אותה, לא עצוב מהפרישה שלה ולא אהבתי את ההתנהגות שלה.

אבירם 2 במרץ 2017

מחזק אותך לגבי ברקוביץ'. בלי קשר לאוסטרי הנאצי או לא, לברקוביץ' באמת מותר הכל. ככה זה כשאתה בגיל המושלם למצוא את הגיבור המושלם. גיבור נשאר גיבור לפחות עד שהוא נהיה שמן וקירח. או עד שאתה נהיה כזה.

רומן 2 במרץ 2017

טוב אתה!

טל המנצ'סטרי 1 במרץ 2017

מקצוענית, חזקה מנטלית, בזכות עבודה קשה נגעה בטופ ומיקסמה עד כמה שניתן את הכישרון הלא גדול שקיבלה מאלוהים.
מצחיק שבמדינת ספורט נכשלת מתקשים להעריך ספורטאים שכאלה.
סבלה מיחסי ציבור רעים ובעיקר מתקשורת ספורט עלובה (עמיר פלג ושכאלה)

יריב ס. 1 במרץ 2017

היא בטופ 5 של עמיר פלג. נראה לי שיש לו בובה שלה שהוא נועץ בה סיכות.

אסף the kop 3 במרץ 2017

מה הקשר של עמיר פלג לספורט ?

shohat 1 במרץ 2017

ספורטאית מופת. מהבודדים בישראל. הגישה, האימונים, המקצוענות, האופי, היכולת לממש את הפוטנציאל והרבה מעבר.
התסביך כולו בתרבות האין-ספורט שלנו: סוג של "מאניה" מחזורית שנעה בין הניכוס הלאומי המוקצן (לפרקי זמן קצובים) של ספורטאים בודדים – שאיכשהו צמחו בדרך פלא בגינה מוזנחת – להגזמה ההפוכה בחיפוש פגמים והתנערות ואפילו שמחה לאיד כשלא מתגשמות כל הצפיות.
קשה לי להבין איך אפשר להסתייג מההישג של דירוג 11 בעולם בטניס, בכל תקופה. איך רושמים את זה בכלל מבלי שמתחילים מדירוג 11 במודיעין (או במיאמי, להבדיל) ולאט לאט מרחיבים. וטניס בכלל… ספורט קשה במיוחד מבחינת הלחץ התמידי והתחרות העמוקה והבלתי-פוסקת (למאות המתחרות כמו שחר, שאינן מזן הפדרר/וויליאמס בטופ של הטופ). כשיש לנו כבר "רול-מודלס" אנחנו מבקרים ומחפשים מה לא בסדר ולמה זה "לא כל כך מרשים".

באותה נשימה, כבוד שגלעד בלום כותב כאן ובצורה שפויה, אנושית ורהוטה כל כך. גם הוא בקטגוריית הספורטאים הגדולים האמתיים שהיו כאן.

גדי 1 במרץ 2017

חותם על מילה שלך.
מקום 11 בעולם. בטניס. ספורט עם רייטינג מדהים. איך בכלל מכניסים את המילה "אבל"?

לגבי גלעד בלום. הבן אדם הגיע לשמינית גמר אליפות ארצות הברית. עבר שלושה סיבובים. זה פשוט ענק. אני מעריץ גדול שלו וכל טניסאי שלנו שהגיע לרמות האלו.
עמוס מנסדורף היה חבר קבע ביורוספורט. אם כל הכבוד לכל המדליסטים שלנו ויש כבוד זה בכלל לא בר השוואה.

איציק 1 במרץ 2017

"אבל"
לא מבין מה הבעיה. אני מאד מעריך את מסי ורונאלדו אך לא מתחבר אליהם. סוביקטיבי לחלוטין אבל ככה זה. אותו דבר עם שחר פאר, באיזשהו שלב נוצר אצלי אנטגוניזם כלפיה בלי להוריד מערכה כספורטאית.
התחברתי לנאש הרבה יותר מאשר ללברון כאשר ברור שמבחינת כדורסל נטו אין שאלה בכלל שלברון הרבה מעל, אבל לא הכל נמדד רק ברמה, ויש פרמטרים נוספים.
לגבי גלעד בלום ועמוס מנסדורף מסכים בהחלט, רק היתי מוסיף לרשימה גם את שלמה גליקשטיין אם גלעד לא יכאס בתגובות.

יואב 1 במרץ 2017

לגמרי איציק.
דיקטטורת רגשות התפתחה פה. המשעשע הוא שבנקל אפשר למצוא אצל כל אחד מחברי הדיקטטורה,ספורטאים שלא נכנסו להם ללב.

אמיתי 1 במרץ 2017

דיקטטורה אבל קאפיטליסטית..

shohat 1 במרץ 2017

אף אחד לא דיבר על חובה לאהוב או להכניס ללב. הביקורת שלי היא כלפי הטיעונים בתגובות כאן המגמדים ההישגים (אובייקטיבית כביכול).

Gil - Zimbabwe 1 במרץ 2017

ספורטאית ענקית. ואי אפשר לגמד את זה.
ניראה שלא חיבבו אותה הרבה בגלל המעמד הסוציו אקונומי שממנו היא באה.
כדאי גם לשים לב שהרבה מאד בפוסט הזה מתמקדים בשתי ספורטאיות (שחמורוב ופאר), מאז קום המדינה זה מה שיש לנו
לנפק לספורט הנשי העולמי?

ק. 1 במרץ 2017

קורזיץ. ארד

Matipool 1 במרץ 2017

דובר על ספורט יחידני . ענת דרייגור למשל הייתה בטופ של הטופ של כדורסל הנשים והיא בטוח אחת מחמש הספורטאיות הגדולות ביותר שהיו כאן .

דורפן 4 במרץ 2017

לא בטוח. כשבוחנים ספורט נשים לאורך ההיסטוריה צריך לראות איפה הוא נמצא בדרגת ההתפתחות. כדורסל נשים לא היה אולימפי עד 1976 וללא מקצוענות סבירה עד שנות התשעים. לכן אובייקטיבית ועולמית היא בוודאי לא ברמה של שחר, סמשנובה ואסתר שחמורוב שעשו זאת בענפי ספורט בשלים. באותה מידה ההישג של ג׳רבי כנראה גדול משל ארד – שהושג כשג׳ודו ערך בכורה אולימפית עם 12 משתתפות. אני חושב שבתחרות של גרבי היו 64. ובכל אופן ההישג שלהן גדול מהישגי דרייגור. אגב, זה נכון גם למיקי ברקוביץ׳ – אי אפשר להשוות את הישגיו לרביבו, בניון או כספי- למרות שהיה אישיות אדירה וספורטאי ווינר. זה עידן בו ארצות הברית מנצחת את אירופה עם המכללות

אדם 1 במרץ 2017

יש מלא סיבות לא לאהוב ספורטאי, לא כולן קשורות למראה.
אצלי זה תמיד היו ההשוואה לסמאשנובה שמאוד אהבתי וגם הדיעה המאוד לא מבוססת שהיא תמיד נתפסה בעיניי כמי שלא יודעת לנצח או להפסיד בכבוד. לא יודע אם לתחושה יש ביסוס במציאות אבל זו תמיד הייתה תחושתי

Yavor 1 במרץ 2017

לדעתי היא סבלה בדעת הקהל (גם) בגלל שבניגוד לטניסאים הגברים, לא הצליחה להביא להצלחות משמעותיות בזירת הנבחרת הלאומית, ולא יצרה ע"י כך גל של גאווה ופטריוטיות כמו זה שראינו עם ריצת הדיוויס הגדולה של דודי סלע וחבריו.

** אולי גם זה המקום להפנות למאמר/ראיון מצוין שערך מתן גילור עם שניים מגיבורי אותה נבחרת דיוויס, אוקון ולוי (באתר הופס, אני לא מצליח לשים קישור).

גיא זהר 1 במרץ 2017

הגיעה עם נבחרת הפדרציה לשמונה הגדולות. לא הצלחה?

Yavor 1 במרץ 2017

לא זכרתי. מתי זה קרה?

גיא זהר 1 במרץ 2017

כל הסיפור עם שראפובה היה אז. חמש שנים אולי.

עומרי (ירוק) 2 במרץ 2017

לפני חמש שנים? מה פתאום גיא, זה היה ב- 2008 לדעתי

גיא זהר 2 במרץ 2017

צודק

רוני שטנאי 1 במרץ 2017

כדי להגיע לרבעי גמר של סלאמים ולהיות רחוקה שתי נקודות מלהדיח את סרינה ולהגיע לחצי הגמר צריך להיות בהחלט ספורטאי/ת עם יכולות בלתי רגילות. היא כן ניצחה משחקים גדולים כמו מול קוזנצובה, וסאפינה למשל. אין מה לעשות לא היו לה את העוצמות של הטובות ביותר, אבל הייתה לה תנועת רגליים פנומנלית ומנטליות חזקה ביותר, אם התקופה שבה היא הגיעה לשיא הייתה חלשה אז אני לא יודע מה זה תקופה חזקה בסבב ? התקופה של גראף , סלש ? נברטילובה אוורט ? בתקופת השיא של פאר הטניס הנשי הוא הספורט המוביל אצל הנשים ופער עצום מכל היתר, אין עוד שום מקבילה מבחינה כספית ושיווקית, באותה תקופה כביכול חלשה כיכבו בסבב, האחיות ויליאמס, הנין, שארפובה, ועוד שחקניות נפלאות. מדובר בספורטאית ענקית, הקטע עם חזניוק היה בהחלט לא ספורטיבי , אבל מי אמר שכל הספורטאים הם צדיקים גדולים, וכמו שתקרית אחת של התחזות כדורגלן לא תהיה זו שתקבע את דמותו של כדורגלן מסוים, גם התקרית הזו לא צריכה להיות זו שתקבע כי פאר לא ספורטאית או משהו בדומה.
פאר נמצאת בטופ שבטופ מבחינת ספורטאי ישראל גם אסתר רוט נמצאת שם והיא אישיות מדהימה שזכיתי להיות תלמיד שלה בחטיבת הביניים, אישית אני לא חושב שצריך בכלל לשפוט מי גדולה יותר ושכל אחד ידע להעריך את מעלותיהן.

שי 1 במרץ 2017

באמת זכית. ומעולה.

ניק 1 במרץ 2017

אני רואה פה שמדברים על המראה שלה, אז קודם כל מי ששופט אדם מקצועית לפי המראה שלו הוא פשוט חסר תבונה לטעמי (או אידיוט בלשון העם) (למעט מקרים שבהם המראה הוא המקצוע כמו דוגמנות ומקרים מסויימים בקולנוע\טלוויזיה\קולנוע) .
דבר שני גם אם היא הייתה האחות האבודה של בר רפאלי אז כנראה שהיא הייתה מקבלת הרבה יותר זמן פרסום ואז המבקרים הדגולים כבר היו יודעים לקשר בין הזמן שהיא מבזבזת על פרסום לבין חוסר ההצלחה שלה, כלומר היו מתלוננים על זה שהיא לא רצינית ושהפרסום מעניין אותה יותר מהספורט.

רונן דורפן 1 במרץ 2017

נכון – מי שעסוק במראה עסוק בו אם הטניסאית יפה, או רק נאה, או לא יפה במיוחד.

Amir A 1 במרץ 2017

מה שאני לקחתי מהפוסט הזה הוא המשפט המזעזע של האבא. אף אחד לא ביקש ממך לומר שיש לה את הכשרון של ביורן בורג אם אתה לא חושב כך, אבל למה לנפנף בזה שאתה חושב שאין לה כשרון מיוחד? תדבר על מה שכן יש לה (מוסר עבודה, ווינריות, אנא עארף). לקרוא את המשפט שלו גרם לי לרחם עליה.

אסף the kop 2 במרץ 2017

כמו אבא של מאור בוזגלו, רק ההפך.

איציק 2 במרץ 2017

אתה לא יכול לדעת. אולי אם מעור היה משחק טניס אז גם יעקוב היה מדבר ככה.

אריאל 2 במרץ 2017

+1

יואב דובינסקי 2 במרץ 2017

ספורטאית עצומה, אבל מותר לבקר אותה על החלטות, על התנהגות וגם על יכולת.

אסתר, שחר, יעל, ירדן, לי, חנה. לאו דווקא בסדר הזה.

דיזידין 2 במרץ 2017

יאללה, קניתי, ואפילו בסדר הזה.
ואם כבר אז כבר: עמוס, אלכס, אלכס, יוסי, עמרי וגל.
ויסלחו לי האלכסים, אצלי עמוס מספר 1 (לא בגלל הדירוג שלו אלא בגלל הטניס שלו) ויסלחו לי מיקי, שלמה, מוטל'ה וצפניה.

Comments closed