השיא של סביליה. השיעור של לסטר

מועדונים נאמנים לכדורגל שלהם

sc

קודם כל עליתי על שיא יפה. באחת הזכיות של סביליה בליגה האירופאית היא עברה שני סיבובים מוקדמים. אז 17 ניצחונות נוקאאוט רצופים בהיסטוריה זה מקום שני בהיסטוריה רק לריאל הגדולה. לליברפול של קיגן-דלגליש היו 16 ברצף – אופ״א-אלופות-אלופות. לבאיירן של בקנבאואר-מילר 16 ברצף אלופות-אלופות-אלופות ולאייאקס של קרויף 14. והייחודי הוא שסביליה היא לא אימפריה תקופתית או כלכלית יחסית לתקופתה ואין לה כמו אלו כמה מהשחקנים הגדולים בהיסטוריה האירופאית. רק מועדון ווינרי.

לסטר לא נתנה שיעור לסביליה. כי זו בסך הכל הפתעה והייתה הצלת פנדל. אבל נתנה שיעור למועדונים האנגלים הבכירים שכושלים בשנים האחרונות באירופה. מה שידוע דורות: מועדונים אנגלים שעושים משהו באירופה לא עושים את זה בגלל שהם משחקים כדורגל אירופאי. אלא כי הם מתאימים כדורגל אנגלי לכדורגל אירופאי. זה לא שכדורגל אנגלי הוא יותר טוב. זה שעדיף לשחק את הכדורגל שאתה יודע ולא לנסות את מה שאתה לא הכי טוב בו. וכל סוג כדורגל כשהוא משוחק היטב גורם בעיות ליריבות שמשחקות בסגנון מאד שונה.

לסטר דווקא לא השתמשה בכספי הפרמייר ליג העצומים להציף את השורות מכל הבא ביד. היה להם בינגו מדהים עם קאנטה ומחרז – אבל מלבד אלו – שחקנים בריטים או שחקנים עם סגנון בריטי די מובהק.

חתול מפלצת או ילדה יפה
דם יזע ובוץ - ארם אבירם

134 Comments

ישיק 15 במרץ 2017

לא חושב שזאת הפתעה. סביליה קבוצה עדיפה אבל אחרי שחזרה עם 2-1 מספרד באמת חשבתי שהיא תעבור. קבוצות טובות מסביליה הפסידו באצטדיון של לסטר העונה.

דורפן 15 במרץ 2017

רק שאת המשחק הראשון שיחקו עם מנג׳ר אחר.. וזאת הפעתה לנוכח השיא של סביליה. הם יצאו ממצבים יותר קשים ובניגוד לעונות קודמות הם בעונת ליגה עצומה.

D! כאן ועכשיו 15 במרץ 2017

אולי פה טמון חלק מהכלב?

אמיתי 15 במרץ 2017

אין לי מושג איך ריאל הגדולה שיחקה וכמה חזקה הייתה באיירן בסבנטיז
אבל מעבר לכדורגל פרופר זאת פשוט הייתה רוח קבוצתית שניצחה ללסטר
את המשחק. התוצאות בליגה ומה שהיה אחרי פיטורי ראניירי פגעו להם
בגאווה. היום ובכלל בחודש האחרון הם משחקים גאים. לא לקח קל ליישום.
העונה הנוכחית שלהם מלאה בדרמה אפילו יותר מהקודמת. וזה סוג הכדורגל
הכי מעניין..גם כן אנדרדוג..

Abby Wambach בדימוס 15 במרץ 2017

בבניין לסטר ננוחם (מההפסד בולנסיה).

טל 12 15 במרץ 2017

שבה של קוטלת הענקים(מאת שייקספיר)

באמת לסטר מזכירים לי את אסטון וילה של תחילת שנות ה 80.

ראיון 15 במרץ 2017

א. סביליה בירידה משמעותית בשבועות האחרונים, כבר יצאה ממרוץ האליפות ככה"נ.

ב. היא אגב החמיצה 2 פנדלים, אחד בחצי הקודם.

ג. נאסרי אידיוט כרגיל, אבל חייבים לבטל את הסיטואציה הזו, ורדי פשוט דחף אותו כמה פעמים בשביל הפרובוקציה ואח"כ "התמוטט" בנגיעה קלילה של נאסרי בראשו.

ד. כמה כסף לשים על כך שריאל הולכת לקבל אותה בשלב הבא?

חפ"ש 15 במרץ 2017

ד ככ נכון… חבל שאין על זה ליין בווינר

רומן 15 במרץ 2017

ד. לקבל ולעוף, לסטר הולכת עד הסוף!!!

ר.בקצה 15 במרץ 2017

עד סוף הצ'מפיונשיפ. תן לנו עוד קבוצה אנגלית, ננוח קצת מתלאות הליגה.

אדם 15 במרץ 2017

וארדי דחף אותו וקיבל צהוב בצדק, נאסרי ממש אידיוט שהוא נגרר לפרובוקציה והלך לריב איתו אחרי הדחיפה.

רומן 15 במרץ 2017

מישהו יודע איפה נעלם אדון תוהה בדרכים?
קבוצה מתחתית הפרמייר ליג מגיחה קבוצה שרצה לאליפות בספרד, איי רסט מיי קייס.

תומר חרוב 15 במרץ 2017

אין לי צד בויכוח הזה (אני איש של קאלצ'יו) אבל
א. סביליה הייתה טובה יותר, החמיצה פנדל ואיבדה שחקן בפרובוקציה מיותרת וגם לאחר מכן הייתה קרובה לקחת את זה להארכה.
ב. לסטר היא לא באמת קבוצת תחתית. השחקנים שלה עשו סבוטאז' למאמן והיא הדרדרת, היא שווה יותר מהמיקום שלה.

אמיתי 15 במרץ 2017

אני לא באמת מאמין לסיפורי הסאבוטז. שיחקו רוב
העונה חלש לא צריך תיאוריות קונספירציה.
ובשום ליגה (חוץ ממה שקרה עונה שעברה..) לסטר
לא מסיימת מעל סביליה. מפעל גביע זה סרט אחר

רומן 15 במרץ 2017

סביליה יורדת ליגה בפרמייר ליג.

אמיתי 15 במרץ 2017

אבל פה בארץ היא הייתה נאבקת עם הקבוצה של תומר
על העלייה לליגת העל עד המחזור האחרון. הם פשוט בנו
קבוצה ללאומית לא לצמפיונס

צור שפי 15 במרץ 2017

רומן אתה לא רציני, סביליה, במיוחד של השנה, בין החמש הראשונות גפ בפרמיירשיפ. ניפחת כאן בלון תיאורטי על בסיס השפיץ של הנעל.

רומן 15 במרץ 2017

אני טוען את זה שנים. זה חוקים אחרים באנגליה, הם יקרסו

אמיתי 15 במרץ 2017

למה שהם לא יתאימו את עצמם לליגה החדשה? ולסטר לא הייתה קורסת בלה ליגה לפי התיאוריה הסו?

רומן 15 במרץ 2017

אולי כן.. אבל זה לא מעניין. כי כדורגל זה משחק אנגלי שהומצא באנגליה..
והחוקים הם אנגליים. לכן מה שמשחקים באנגליה זה כדורגל ומה שמשחקים בספרד זו איזושהי וריאציה של המשחק שמכונה "כדורגל ספרדי".

אמיתי 15 במרץ 2017

אתה מצחיק אתה. יש משפט שאומר שטיעון מדעי שאינו ניתן להפרכה הוא אינו מדעי (או משו כזה). הטיעון שלך לא ניתן לדיון. זה חסר פשר. שתהיה לי בריא

רומן 15 במרץ 2017

זה הגדרה יבשה, מה שנקרא אקסיומה אין פה צורך בוויכוח.

אמיתי 15 במרץ 2017

אני הרמתי ידיים ובודק את זכויותיי לפי אמנת ז׳אנבה )-:

cookie-monster 15 במרץ 2017

אבל אם הוא נכון מדעית למה שיהיה ניתן להפרכה ?
אולי הכוונה שאינו ניתן להוכחה (לא ששמעתי על הביטוי בעבר)

אמיתי 15 במרץ 2017

לא אמרתי נכון אמרתי מדעי. טיעון מדעי ניתן תיאורטית
להפרכה. אם הטיעון לא ניתן להפרכה (אלוהים ברא את
העולם לדוגמא) אז הוא לא מדעי. תיאורטית וגם קצת מעשית
תיאוריית היחסות ניתנת להפרכה (מכניקת הקוונטים..)

ב"פ 15 במרץ 2017

הניסוחים שלכם שקולים. זה בדיוק העניין

אמיתי 15 במרץ 2017

כ ל מה שנכון מדעית ניתן להפרכה. הכל בגדר תיאוריה. הכל תלוי תצפיות ובהינתן תצפיות חדשות ייתכנו תיאוריות חדשות. ההיפך מאקסיומה

cookie-monster 15 במרץ 2017

"אם הטיעון לא ניתן להפרכה (אלוהים ברא אתהעולם לדוגמא) אז הוא לא מדעי" >>> זה נשמע לי מאוד הגיוני.

מה שלא מסתדר לי הוא שאם משהו נכון מדעית אז הוא לא עובדה ולא תאוריה ? אז למה שיהיה ניתן להפרכה ?
תאורית היחסות עוד מילא אבל מיכניקת הקוונטים? אם לא הוכיחו אותה איך היא יכולה להפריך אית תורת היחסות ?

אמיתי 15 במרץ 2017

גם מכניקת הקוונטים היא תיאוריה. והיא מבוססת על תצפיות
כמו גם 3 החוקים של ניוטון. תיאורטית יכולים לעשות תצפיות
שייסתרו אותן. כרגע זוהי עובדה מדעית. אבל בעתיד יש אפשרות
שיימצאו הוכחות לסתור את העובדה הזו. ניוטון ניסתר (חלקית) עי
איינשטיין שבתורו ניסתר (חלקית) עי עצמו (!) והייזנברג ובוהר.
כל תיאוריה נכונה חלקית ומחפשים תיאוריה שתאחד אותן

cookie-monster 15 במרץ 2017

אוקי

יודע … בזמן הדיי אחרון (מהכריסמס למשך חודש בערך) אכלתי את כל 10 העונות של המפץ הגדול בבת אחת. נהיתי מכורה. לא נראה לי שהייתי נכנסת לזה אחרת ;)

אמיתי 15 במרץ 2017

וואלה לא ככ אהבתי. הכל התחיל ממטפורה לאקסיומה של רומן..

dk 15 במרץ 2017

אני הרבה יותר מחובר לכדורגל אנגלי מאשר ספרדי (הפסקתי לראות לה-ליגה כמעט לחלוטין) ועדיין להבדיל כדורגל (אנגלי) מכדורגל ספרדי זה סתם להיות טהרן. כמו כל דבר גם כדורגל מתפתח עם הזמן ולפי רוח התקופה (היה פעם ניתוח של חגיגת השערים שפעם הייתה יותר הערכה למאמץ הקבוצתי והיום זה מאוד להאדיר את האינדיבידואל) ואי אפשר לפסול את הכדורגל בכל המדינות האחרות רק כי הן לא המציאו את המשחק.

ר.בקצה 15 במרץ 2017

משה סיני מגיב בשם בדוי?

Ljos 15 במרץ 2017

גם לזניה וחפיסות שוקולד הומצאו באנגליה. עדיין אעדיף ריטרשפורט על פני כל חברת שוקולד בריטית שתביא.
והם אפילו לא שמו עגבניות בלזניה! האם ככה צריך לאכול לזניה וכל לזניה אחרת היא שיקוץ איטלקי של המקור?

רומן 15 במרץ 2017

תאכל מה שאתה רוצה. אני רק עונה לטיעון שלסטר היתה מתפרקת בלה לה ליגה.
"כדורגל" משחקים באנגליה. כל השאר זה וריאציות.

Ljos 15 במרץ 2017

ולזניה אוכלים רק באנגליה. בלי עגבניות. כל השאר זה רק וריאציות.

dk 15 במרץ 2017

ושוקולד רק עם מנטה :/

צור שפי 15 במרץ 2017

מצטרף שוב ובאיחור לדיון התיאולוגי-מדעי: גם לשיטתך, רומן, תצטרך להודות שיש הסכמה שהווריאיציה שאתה מכנה ״כדורגל ספרדי״ מקובלת על כולי עלמא ככדורגל ממש כמו האבטיפוס האנגלי ולא רק זאת אלא שמבחן התוצאה הצאצא ספרדי הוכח כטוב מהאב המייסד הבריטי הן ברמת המועדונים והן ברמת הנבחרת.

רומן 15 במרץ 2017

שוב לפי חוקי הווריאציה הספרדית אז כן.
שים את ברצלונה נגד ווסטהאם בלונדון עם שופט אנגלי ואתה חושב שברסה מנצחת?
אני חושב שהם חוטפים כזה פטיש בראש שיבריח אותם חזרה לרמבלה.

צור שפי 15 במרץ 2017

בטוח שברצלונה מנצחת ובטוח שגם אתה יודע את זה.

dk 15 במרץ 2017

ניחא ווסטהאם,
but can they do it on cold rainy night in stoke?

shohat 15 במרץ 2017

חפשו עיקרון ההפרכה (הינתנות להפרכה) של קארל פופר. כל היפותיזה מדעית ניתנת באופן אינהרנטי לבחינה ניסויית. כל זמן שהיא אינה מופרכת היא תקפה, אבל אם לא ניתן להעמידה למבחני הפרכה והיא בלתי תלויה בהם – אז אין לה ערך מדעי.

אמיתי 15 במרץ 2017

זה בדיוק מה שהתכוונתי. פופר

מה 15 במרץ 2017

די נו. סביליה על הנייר קבוצה יותר איכותית מרוב הקבוצות באנגליה. אבל שיט האפנז בנוקאואט.
יש לך ספק שאם הם פוגשים את ארסנל הם היו עוברים בקלות? :)

רומן 15 במרץ 2017

אין לי ספק..
ולכן אני מאוד מתחבר למה שדורפן כתב, הם שיחקו את הכדורגל שלהם, שיחקו אותו בגאווה ושיחקו אותו טוב.

ק. 15 במרץ 2017

שים לב מה לוינטל, חובב ידוע של הפרמייר ליג כתב לפני כמה ימים (למי שלא יודע, מוזמנים לקרוא טורים מעולים שלו על כדורגל אירופאי באתר של ספורט1):
"עוצמת הליגה הספרדית
לה ליגה היא כמובן הליגה הכי איכותית בעולם, אבל לפני שבועיים-שלושה היה חשש של סימנים ראשנים של דעיכה, אולי בדרך לאיבוד ההגמוניה הספרדית באירופה (שלוש עונות רצופות שקבוצות לה ליגה זכו בכל המפעלים האירופים, כולל שני דרבים מדרידאים בגמר הצ'מפיונס-ליג). בארסה חטפה רביעיה בפאריס, ויאריאל ואתלטיק בילבאו הודחו בבושת פנים בסיבוב הנוקאאוט הראשון של הליגה האירופית. אבל אז סלטה ויגו הדהימה את שחטאר דונייצק (וגם ניצחה 1:2 את קראסנודאר במשחק הראשון בשמינית הגמר), ובארסה ביצעה את מהפכון קטן מול יריבה פריזאית שאף אחד לא דיבר עליו (עלק).

האנגלופילים והאיטלקופילים מזלזלים בכל פעם שבארסה או ריאל מפרקות יריבות (כאילו בכל ליגה אחרת הן לא היו דורסות ככה יריבות). שימו לב לתוצאות המחזור בספרד: בשבת לגאנס הקטנה מהמקום ה-17 הגיע לסביליה מהצמרת (מקום 3), שיחקה נהדר והוציאה תיקו 1:1 ברמון סאנצ'ס פיחואן הביתי (אלמלא החמצה נוראית לגאנס אף היתה מנצחת), ויממה לאחר מכן דפורטיבו לה קורוניה מהמקום ה-17 (בעקבות התיקו של לגאנס) גברה על המוליכה ברצלונה. ולסיום ריאל בטיס מהמקום ה-14 שיחקה היטב אצל ריאל מדריד, ורק התערבות אלוהית, כלומר סרחיו ראמוס בדקות הסיום, מנעה ממנה להוציא לפחות נקודה בברנבאו.

לבטיס יש רק שבעה ניצחונות ב-27 מחזורים, לדפור וללגאנס יש שישה בלבד. ושלושתן באו ושיחקו את הכדורגל הרגיל שלהן בצורה בה יכלו, תקפו, כבשו ועשו כבוד גדול לכדורגל הספרדי."
***זה מה שקורה שממש רואים משחקים ובודקים נתונים ולא רק מחפשים לדחוף אג'נדות***

Lord Anthony 15 במרץ 2017

ועדיין ההכנסות של הליגה הספרדית נמוכות מאלו של הליגה האנגלית ולא גבוהות משמעותית מאלו של הבונדסליגה.
בעוד שבליגה האנגלית יש כל כך הרבה כסף שהם כבר לא יודעים מה לעשות איתו קבוצות תחתית ספרדיות מתחרות על שחקנים עם קבוצות מהצמפיונשיפ.
אל תיתן להצלחה של הקבוצות הספרדיות באירופה להטעות אותך, בייל הסביר לנו כבר את הסיבה לכך.
הדיון מי הליגה הטובה ביותר כבר הוכרע והליגה הספרדית בינתיים רק מתחרה על המקום השני עם הבונדסליגה.

רומן 15 במרץ 2017

Lord Anthony', מה בייל אמר?

dk 15 במרץ 2017

הגירסה של וואלה! יותר טובה
http://sports.walla.co.il/item/3046519

Lord Anthony 15 במרץ 2017

שהליגה הספרדית לא תחרותית והקבוצות הגדולות מורידות רגל במחצית השנייה, ובגלל זה יש להן יותר אנרגיה להשקיע באירופה. הליגה האנגלית הרבה יותר אינטנסיבית ותחרותית ולכן הקבוצות האנגליות מגיעות יותר עייפות למשחקים באירופה.

ק. 15 במרץ 2017

הוא יכול להגיד מה שהוא רוצה אבל בשלושה מתוך ארבעת משחקי הליגה האחרונים שלה, ריאל מדריד הגדולה נאלצה להקיז דם (או סתם להרים קרן לראמוס) מעבר לדקה ה-80 כדי להוציא נקודות. ברביעי אגב, רונאלדו ובייל לא שיחקו.
וכבר היה לי פה דיון עם אמיתי לגבי הפגרה והמנוחה – זה קשקוש, מלבד זה ש-10 ימים בכריסטמס מאד אינטנסיביים בפרמייר ליד. כמו שרונן כתב השבוע – ליונייטד היו 2 משחקי ליגה בפברואר ו-2 במרץ (האנגליות "עייפות לאירופה"), בארסה שיחקה כמעט כל 2017 פעמיים בשבוע.

Lord Anthony 15 במרץ 2017

העניין הוא שבייל בניגוד אליך שיחק גם בליגה האנגלית וגם בליגה הספרדית והוא יודע על מה הוא מדבר.
ד"א גם מכבי תל אביב הקיזה דם מול מכבי הפועל חיפה זה אומר שכבר אפשר להתחיל להשוות את ליגת העל לליגה הספרדית?

ב"פ 15 במרץ 2017

בייל מעולם לא שיחק בליגה האנגלית בקבוצה צמרת שדומה לריאל, כך שהוא לא יודע על מה הוא מדבר. במיוחד שכל מידע אמפירי סותר את מה שהוא אומר

אמיתי 15 במרץ 2017

כן אבל ק. זה היה לפני שהחלפתי מנג׳ר

נבות 15 במרץ 2017

בכתבה מה-sun אליה הוא התראיין (לפי espn הראיון היה ל-sun, משום מה וואלה מפנים לespn) הוא גם טוען שהטופ 6 בספרד יותר חזק.

Lord Anthony 15 במרץ 2017

ב"פ, אם יש לך מידע אמפירי אל תסתיר אותו. כי המעט נתונים שאני מכיר די תומכים במה שהוא אומר.

אנון 15 במרץ 2017

מה הויכוח האנגלים משלשלים על כל אירופה במיוחד ספרד שהם במקסימום יכולים להריח את השלשול של האנגלים.

ב"פ 15 במרץ 2017

בוא ננסה להגדיר מה זה תחרותיות לרגע כדי שנדבר על אותו דבר ולא נבזבז את הזמן. האם כשאתה מסתכל על הטבלה בליגה הספרדית כיום והליגה האנגלית, איזו נראית יותר תחרותית?

Lord Anthony 15 במרץ 2017

אל תתחיל להתחכם לי עם הגדרות.
בא נעשה עסק, אני אביא מחקר ואתה תביא מחקר שסותר אותו (או לכל הפחות נתונים רלוונטיים)
אני אתחיל:
https://www.researchgate.net/publication/201284956_Comparison_of_physical_and_technical_performance_in_European_professional_soccer_match-play_The_FA_Premier_League_and_La_LIGA

בקצרה בליגה הספרדית רצים יותר לאט ומבצעים פחות ספרינטים.

ב"פ 15 במרץ 2017

מצויין, זה יהיה בזבוז זמן. שלום

Ollie Williams 15 במרץ 2017

תמיד מצחיק אותי איך כשבמחצית השניה של העשור הקודם האנגליות רמסו את כל אירופה, שום דבר מהטיעונים האלה לא הפריע להן.
ואם המדד היחיד שלך לאיזה ליגה טובה יותר הוא כמה כסף מרוויחים בה…האם ההמבורגר של מקדונלדס עדיף על ההמבורגר של *בחר המבורגריה טובה באזור מגוריך* רק כי הם מרוויחים יותר? האם הפיצה של דומינוס היא הטובה בעולם בגלל שהם מרוויחים הכי הרבה כסף?
לפי מס' מקורות, מהיר ועצבני 7 ממוקם במקום 6 בטבלת ההכנסות מסרטים בכל הזמנים. האם זה הופך אותו לסרט טוב יותר מהרבה אחרים שעקף בהכנסות? נגיד "חומות של תקווה" סטייל?

לא חסרות דוגמאות. זה שלפרמייר ליג עטיפה יפה, אחלה שיווק ועבר רומנטי יותר, לא הופך אותה לליגה הטובה בעולם מקצועית.

Ollie Williams 15 במרץ 2017

ד"א נכנסתי לקישור ששלחת.
בהסתמך על תקציר המחקר והגרפים שפורסמו (אין לי זמן כרגע להירשם לאתר ולקרוא את המחקר השלם)

– קודם כל, יש לציין שהמחקר נערך לפני עשור, בעונת 2006/07.
– החוקרים לא הגיעו למסקנה שבפרמייר ליג יש יותר ספרינטים. הם הגיעו למסקנה שסה"כ המאמץ העצים פחות או יותר זהה. יש עמדות שבהן האנגלים רצו יותר ספרינטים, ויש כאלה שהספרדים רצו יותר. יש עמדות שבהן הספרדים רצו יותר בלי כדור וכאלו שהאנגלים יותר. בגרפים המצורפים רואים את זה ממש בבירור.
– המסקנה שהם כן הגיעו אליה היא שסגנונות ותרבות כדורגל שונים מביאים לחלוקת מאמצים שונה וניתן לראות את זה בבירור.

אפשר לומר שהסגנון האנגלי יותר מושך אותך. שכל משחק בפני עצמו מרגיש יותר מעניין. שלרוב הקבוצות יש יותר קהל אז זה יוצר יותר אווירה ויותר מחויבות, ומשפר את חווית הצפייה. שההיסטוריה עושה לך את זה. אבל אין שום אסמכתא מהשנים האחרונות שהליגה האנגלית עדיפה על הספרדית מבחינה מקצועית. להסתמך על האנומליה של עונה שעברה (לסטר אלופה וטוטנהאם סגנית – משהו שלא יקרה שוב ככל הנראה בכמה עשורים הקרובים) כהוכחה למשהו זה מגוחך, כמו שלהסתמך על זה שלסטר הדיחה את סביליה כשהוכחה למשהו כאשר שאר האנגליות חוטפות בראש על ימין ועל שמאל (והקבוצה האנגלית השניה שבדרך לרבע הגמר לא החזיקה מאמן אנגלי, בעלים אנגלי וסגל שאפילו מחציתו אנגלים מזה כמה שנים טובות) זה גם כן לעג.

ק. 15 במרץ 2017

LORD,
מכבי ת"א היא לא מחזיקת הצ'מפיונס, בעלת שחקני טופ עולמי וסגל מהיקרים בהיסטוריה, וגם לא אחת מ-4 הטובות בעולם לפי כל בעל זוג עיניים שתשאל (חוץ ממך).
אין לי ויכוח עם זה שהיא הליגה המשווקת בצורה הכי טובה באירופה.
ב-2007-2009 הפרמייר ליג הייתה הטובה באירופה. וזהו. אולי באמת היא תשוב עוד כמה שנים לזה עם הכסף הגדול.
לספרדית יש יתרון גדול של ערימות כשרון מקומי והעדפה של דרום אמריקאים לבוא למדינה לטינית.
בייל אמר שהיא צמדה יותר – זה נכון כי פשוט קבוצות הטופ מושכות עצמן מטה כבר כמה שנים. בנתיים, כבר בינואר החלו דיונים על המאבק העיקש הצפוי על מקומות 2-4… תחשוב שמלבד צ'לסי, אף אחת מהטופ 7 לא יכולה, נכון לעכשיו להגדיר את העונה הזאת כטובה (אולי טוטנהאם), ועדיין 3 מהן יחלקו את מקומות 2-4.
הפרמייר ליג ליגה מעניינת ואני עוקב אחריה מדי שבוע, אבל אין מה לעשות, יש הבדלי רמות כל כך בולטים… הציפיות שהיו מהעונה הזאת, עם כל מנג'רי העל, כנראה יידחו לשנה הבאה.

Lord Anthony 15 במרץ 2017

ספורט מקצועני הוא מוצר בידורי. אז כן, אם הליגה האנגלית ריווחית יותר אז המוצר שהיא מוכרת הוא יותר טוב.
יכול להיות שהליגה הספרדית יותר טובה מבחינה אומנותית, אבל כמוצר מסחרי היא הרבה פחות מוצלחת.
הליגה הספרדית זה לא איזה מוצר בוטיק ליודעי ח"ן, היא משחקת עם הליגה האנגלית על אותו המגרש וכרגע בהצלחה מוגבלת למדי.
יכול להיות שמבחינה אינדיווידיאולית יש בליגה הספרדית מספר קבוצות שהן יותר טובות מהקבוצות האנגליות, אבל כמפעל הליגה הספרדית הרבה מאחורי הליגה האנגלית.
זה לא מקרה שהיסטורית הליגה האנגלית הוציאה הכי הרבה זוכות שונות באליפות אירופה.

no propaganda 15 במרץ 2017

לורד,
אם התחרות היא בבידוריות אז זה דבר אחד אם התחרות היא בכדורגל זה עניין אחר לגמרי.
אני מניח שכאנשים טוענים שהליגה הספרדית טובה יותר הכוונה היא שהיא טובה יותר בכדורגל, לא בבידוריות.

אופיר 15 במרץ 2017

לורד אנטוני, גם סרט הוא מוצר בידורי, וכמו שנכתב מעלי, מהיר ועצבני לא מתמודד על תואר המאסטרפיס של כל הזמנים.

בוא לא נתמם: לסיבה העיקרית להצלחתה המסחרית קוראים "קולוניאליזם". חלקים גדולים של כדור הארץ מרגישים זיקה לאנגליה ולשפה האנגלית, וזה לא בגלל איכות המוצר. ראה זה פלא: באמריקה הלטינית ה-"לה ליגה" יותר פופולארית מהפרמיירליג.

רומן 15 במרץ 2017

זה באמת וויכוח סתמי.
הסיבה היחידה ש16 מתוך 20 הקבוצות של הליגה הספרדית לא מככבות במערכונים של יוסי ומנש יחד עם פ.צ קניבלס ואבולה יונייטד היא שערוץ ה "ספורט" הם חבורה של קמצנים גנבי דעת ובזמנו החליטו במהלך עסקי מבריק לוותר על הליגה האנגלית ולפמפם לציבור את הדבר הזה שנקרא לה לה ליגה, זה מהלך שבהחלט הצליח להם.
אבל בעולם האמיתי, הלה לה ליגה לא מעניינת אף אחד, כל חורחה רודריגז גנרי מסביליה/בטיס/פ.צ סייסטה היה מת לעבור לכל קבוצץ בפרמייר ליג.
ליגה ספרדית מתחת למקום 3 זו פיקציה, קבוצות בינוניות שלא מעניינות אף אחד בגלובוס.

Lord Anthony 15 במרץ 2017

מה זה טובה יותר בכדורגל? מאיזה בחינה?
היא לא יותר תחרותית מהליגה האנגלית, פחות אינטנסיבית ופחות צופים מגיעים למשחקים בה.
אני לא פוסל את זה שיש אנשים שיותר אוהבים את הכדורגל הספרדי ויש כאלו שיותר אוהבים את הכדורגל האנגלי, אבל מלבד טעם אישי איך באמת יש לך יכולת להגיד מה כדורגל יותר טוב.
קריטריון שלי נראה ריאלי הוא ההצלחה המסחרית כי הוא משקלל את ההנאה של הקהל (בבית ובמגרש) מכלל קבוצות הליגה. לדעתי מבחינה אובייקטיבית זה נתון די חזק.
יכול להיות שיש דרכים טובות יותר למדוד איזה כדורגל טוב יותר, אבל יכול לבצע השוואה כל דיון כזה הוא כמו וויכוח פוליטי.

יואב 15 במרץ 2017

רומן,
למרות שאני בצד שלך מבחינת הליגה האנגלית, ההגזמות שלך לא עושות טוב לנושא. יש עוד קבוצות ספרדיות מכובדות מאד, רק שהסכמי השידור שם כפו את הסיטואציה הנוכחית והמבאסת.
גם בעיני הליגה האנגלית זאת האמת. גדלתי עליה ואני אוהב את הרוח, הקצב, התשוקה וההיסטוריה שיש שם לכל כך הרבה מועדונים.

no propaganda 15 במרץ 2017

מבחינתי טובה בכדורגל משמעו מנצחת יותר משחקי כדורגל.
דוגמא ממנצ'סטר יונייטד(נראה לי שאתה אוהד אותה, תקן אותי אם אני טועה) כדי להמחיש:
סקולס שחקן כדורגל יותר טוב מבקהאם וזאת אף על פי שבקהאם קיבל משכורות גבוהות יותר, נמכרו יותר חולצות של בקהאם ובקהאם הרבה יותר מפורסם ממנו.

רומן 15 במרץ 2017

no propaganda
אני אחדד את מה שאני אומר.
אתה משווה תפוחים לאגסים.
זה לא אותו משחק.
אתה לא יכול להגיד מי שיותר טוב זה מי שמנצח יותר משחקים, כי החוקים ב אי פי אל משמעותית שונים מהחוקים באירופה. אז זה שהספרדיות לאחרונה מנצחות יותר באירופה.. זה לא אומר כלום, כי זה לא כדורגל המשחק הזה שהן מנצחות בו את האנגליות.

no propaganda 15 במרץ 2017

רומן,
הטיעון שלי היה כנגד הטיעון של הלורד שהפרמייר ליג טובה יותר כי היא יותר פופולרית.
לגבי הטיעון שלך, אני לא מסכים איתו(אף על פי שאני מעדיף את הפרמייר ליג על הלה ליגה מבחינת צפיה).
הסיבה העיקרית שאני לא מסכים איתו היא שגם אם נניח שהחוקים באמת שונים(אני לא כל כך מסכים עם זה), אין בידך שום הוכחה שהאנגליות עדיפות על הספרדיות בחוקים של הפרמיירליג, אז הטיעון שלך הוא לא יותר מספקולציה.

Ollie Williams 15 במרץ 2017

רומן, היות ואתה כ"כ שונא את כל הלטינים הבזויים האלה עם ההצגות והפרובוקציות שלהם, איפה כל הגינויים לג'יימי ורדי הקדוש על הפרובוקציות וההצגות שלו? (וזה לא סותר את זה שנאסרי אידיוט והורחק בצדק אז אל תסיט את הנושא).
לשאר הטיעונים המגוחכים שלך כרגיל אין שום סיבה להגיב.

לורד, עם כל הכבוד זה נראה שאתה מערבב פה טיעונים ונושאים כדי לא לרדת מהעמדה המקורית שלך.
הדיון מלכתחילה הוא ברמה המקצועית, של זכיות בתארים אירופיים ומדדים אובייקטיביים שנועדו להשוות רמה מקצועית של קבוצות מליגה X וקבוצות מליגה Y.
בגלל זה הטיעון המסחרי לא רלוונטי לדיון הזה. אין אחד שטען כאן שהליגה האנגלית כמוצר בידורי נחותה. אבל לטעון שהצלחה מסחרית מעידה על איכות….זה כמו שתגיד שג'סטין ביבר יוצר מוזיקה איכותית יותר מבטהובן כי יותר אנשים באים להופעות שלו מאשר קונצרטים של הפילהרמונית. אמנם הדיסוננס פה קיצוני בהרבה מאשר ההבדל בין הליגה האנגלית לספרדית, אבל הפואנטה זהה.

Lord Anthony 15 במרץ 2017

נראה לי שיש פה טעות בסיסית בדיון. אתה מנסה להשוות ניצחונות אבל אתה בכלל לא יכול להשוות אותם? מתי סטוק שיחקה נגד אספניול? בגדול זה משחק סכום אפס כלל הקבוצות הספרדיות יכולות לנצח פחות או יות ראותו מספר משחקים כמו סך הקבוצות האנגליות.
אז נכון שהקבוצות הספרדיוק בשנים האחרונות מצליחות יותר מהקבוצות האנגליות באירופה. יכול להיות בגלל שהן יותר טובות או בגלל שיש להן פחות עומס במהלך העונה, זה לא משנה, כי הנתון הזה בעיקריכול להצביע על כך שאולי קבוצות הצמרת בספרד (שלוש עד ארבע די קבועות) יותר טובות מקבוצות הצמרת באנגליה אבל לגבי כל שאר הקבוצות בליגה אין לך שום יכולת להסיק מסקנות.
בגלל זה אני חוזר שוב לנתון הכלכלי כי הוא זה שלפי דעתי משקלל בצורה הכי טובה את איכות הכדורגל. כדורגל טוב לדעתי זה כדורגל שאנשים אוהבים לראות ובהתאם ככל שהכנסות הליגה יותר גבוהות זה אומר אומר שיותר אנשים אוהבים לצפות בכדורגל שמשוחק שם מה שאומר שהוא יותר טוב.

Lord Anthony 15 במרץ 2017

אולי תסתכל במאמר שוב, באנגליה גם רצים יותר ספרינטים וגם רצים יותר בעצימות גבוהה.
הסכום הכולל של הקילומטרים דומה אבל בספרד רצים פחות קילומטרים בעצימות גבוהה.
זה מחקר קצת ישן, אבל זאת נקודת התחלה, וגם נראה לי שסגנונות המשחק לא השתננו מהותית בעשור האחרון.

no propaganda 15 במרץ 2017

אם תוריד את בארסה, ריאל ואתלטיקו מצד אחד ואת סיטי, ארסנל וצ'לסי מצד שני עדין יהיו יותר נצחונות של ספרדיות משל אנגליות ב5 השנים האחרונות. אם תיקח את אחוז ההצלחה של אספניול באירופה ב5 השנים האחרונות מול זה של סטוק אני די בטוח שאלו של אספניול יהיו גבוהים יותר.

Ollie Williams 15 במרץ 2017

כשאתה מציג את זה ככה יש בזה יותר הגיון. ועדיין, כיוון שהצלחה מסחרית בימינו תלויה הרבה יותר במיתוג ושיווק מאשר באיכות המוצר, אני לא יודע אם ניתן להסיק שיותר הכנסות מהוות בהכרח מוצר איכותי יותר. מלבד זאת חלק נכבד מההצלחה המסחרית נובע גם מהבדלי תרבות ומסורת – משחק של סטוק נגד ברנלי למשל אולי ימשוך הרבה יותר קהל לאצטדיון מאשר לגאנס-אספניול כי זו תרבות האהדה באנגליה (ובגרמניה זה די דומה), אבל לא בטוח בכלל שמי מהמשחקים ימשוך צופים נייטרלים.
לגבי המחקר, קראתי שוב את האבסטרקט, ואני עדיין מבין ממנו שההבדלים בריצה בעצימות גבוהה הם בעיקר תלויי עמדה (שחקני הגנה ספרדים רצים יותר ממקביליהם האנגלים, קשרים ספרדים רצים יותר ללא הכדור, אבל שחקני אגף באנגליה רצים יותר ונוגעים יותר בכדור ממקביליהם בספרד) ומעידים בעיקר על הבדלי סגנונות ולא על הבדלי עצימות.

Ollie Williams 15 במרץ 2017

שכחתי לומר לגבי תזמון המחקר, הוא בכל זאת נערך בשנים בהן הליגה האנגלית הייתה בתחילת הדומיננטיות שלה באירופה (ולאחריו במשך 3 שנים ראינו 3 אנגליות בחצי גמר הצ'מפיונס), כך שאמנם הסגנונות לא בהכרח השתנו אבל הרמה היחסית דווקא כן. זה גם היה רגע לפני דור הזהב הספרדי שזכה בשלושה טורנירים גדולים ברצף.

ד"א זה לא שאני חסיד גדול במיוחד של מי מהליגות, פשוט כל פעם מחדש צץ הדיון הזה על כך שהליגה האנגלית היא הטובה והאיכותית בעולם (מקצועית) למרות שהנתונים היבשים מראים אחרת.

matipool 15 במרץ 2017

רק לי נראה שלא היה שום פנדל ?
לא מסכים שסביליה הייתה יותר טובה . ללסטר היו התקפות יותר מסוכנות ויותר מצבים לשער .
מאז ששייקספיר ( יאללה איזה שם ) לקח את הקבוצה , היא מאד דומה לקבוצה של העונה שעברה למעט החיסרון הגדול של קאנטה . ראיתי שני משחקים מלאים שלה מתוך השלושה והיא פשוט חזרה לבסיס שלה .
נ.ב. – מעניין לדעת מה התוצאה של ורדי ב-60 מ' . יש לו יציאה מהמקום וריצה שחבל על הזמן .
נ.ב. 2 – שמייכל נפלא .

אדם 15 במרץ 2017

כל כל ברור שלא היה פנדל שאין בכלל מה לדבר על זה, בעיקר בגלל שהוא הוחמץ

ק. 15 במרץ 2017

מצחיק… סביליה גם ניצחה את ריאל מדריד, אז ככל הנראה לסטר עוברת את ריאל בנוקאאוט.
לה קורוניה ממקום 17 גברה על בארסה. הם בטח יותר טובים מסיטי ופסז'.
ואפשר להמשיך עם טיעונים ברמה כזאת עד מחר

היסטוריון של ספורט 15 במרץ 2017

רומן שנתחיל לספר לך על כל מפגשי יונייטד וארסנל ?
אתלטיקו וצ'לסי ?
די כבר .
אפילו סנונית אחת לא מבשרת את בוא האביב.
לספרד אחרי סביליה יהיו 3 נציגות ברבע…לאנגליה אולי 2…הרבה זמן הם לא היו עם 2.
האנגלית האחרונה בגמר צ'לסי 2012.
מאז.
5 ספרדיות , 2 גרמניות ואיטלקיה.

עובר אורח 15 במרץ 2017

רומן הוא הּיגאל לווינשטיין של האנגלופילים

צור שפי 15 במרץ 2017

אפשר להקניט אותו, לא צריך להעליב אותו.

dk 15 במרץ 2017

קשה מאוד לקבוע דבר כזה לפי מפגש (בית וחוץ) בודד, בייל אמר לפני כמה ימים שספרדיות הצמרת נחות לרוב במחצית השניה ומשחקות באינטנסיביות משמעותית נמוכה יותר לאורך העונה (כריסמס וכאלה) ולכן יש יותר אנרגיה להשקיע בעוד מפעל.

לכן לדעתי עד שלא ישוו את תנאי הבסיס בין הליגה לא נדע באמת באיזו ליגה משחקות קבוצות טובות יותר…

סמובר 15 במרץ 2017

רומן עדיין לא הגעתי למסקנה אם אתה אכן חי על כדוה"א, טרול מוצלח במיוחד או תערובת כלשהי משניהם. מה שכן אתה יודע לייצר טראפיק ;)

אני לא אוהב להעלות טיעונים לא מנומקים אבל אין דרך באמת למדוד את הדברים שאתה מעלה.

אז פשוט לא.

סביליה לא יורדת ליגה בפרימייר ליג. לא מופרך בכלל גם שהיא מסיימת בין ארבע הראשונות.

רומן 15 במרץ 2017

נגמרים לה השחקניות אחרי 5 מחזורים.

no propaganda 15 במרץ 2017

לסטר הייתה חייבת להבקיע ולחצה חזק מההתחלה, מה שלא כל כך הלך לה כי זה לא סוג הכדורגל שהיא טובה בו, אבל ברגע שהבקיעה היא הייתה יכולה לחזור לסוג הכדורגל האהוב עליה עם מתפרצות קטלניות(או פחות לאור כושר ההבקעה של ורדי) ומאותו רגע לא היה לסביליה הרבה סיכוי. אם ורדי היה מדוייק זה היה נגמר בחמישיה.

matipool 15 במרץ 2017

+1

אלי 15 במרץ 2017

לא הייתי יוצא במסקנות על סמך קבוצה אחת שעלתה לרבע הגמר.
יש בזה הרבה מזל ולאו דווקא בגלל ששיחקה את הכדורגל שהיא "יודעת".
סיבליה היתה צריכה לסגור עניין במשחק הראשון ואז איך היתה עוזרת העובדה שלסטר שיחקה כמו שהיא "יודעת"?

no propaganda 15 במרץ 2017

אם זה מכוון אלי אז אני מסכים בגדול. במשחק ראשון לסטר עוד הייתה עם ראניירי והמורל עוד היה בקנטים. סביליה הייתה חייבת לנצל את זה ולסגור עניין במשחק הראשון. גם ה2:1 היה אמור להספיק לה אבל הוא חשף אותה בדיוק לסיטואציה שקרתה אתמול, גול מכדור חופשי ופתאום לסטר מובילה ויכולה לשחק את המשחק שלה. הרי סביליה לא שיחקה רע אתמול, היא שיחקה כמו שהיא תמיד משחקת ואף הגיעה למספר הזדמנויות אבל טקטית סגנון משחק כזה מסוכן נגד לסטר(תראה מה קרה לסיטי העונה) וכמו שכתבתי למעלה, אם ורדי היה בכושר זה היה נגמר בחמישיה

אלי 15 במרץ 2017

תודה שאתה מסכים אבל זה היה מכוון לדורפן, שזאת היתה המסקנה של הפוסט שלו.
ארסנל גם משחקת את הכדורגל שהיא יודעת וזה לא בדיוק עוזר לה.

no propaganda 15 במרץ 2017

סליחה, פשוט מה שכתבת קשור למה שכתבתי תגובה אחת לפני אז הנחתי הנחה שגויה.

לגבי ארסנל, כשהם פוגשים קבוצות משמעותית יותר טובות מהם אז לא עוזר כלום ןהם מפסידים, זה נכון גם ללסטר, אף אחד לא מצפה מהם לעבור את באיירן.
שים לב שכשארסנל משחקת מול קבוצות נחותות מממה היא מצליחה מצוין, לדוגמא המשחק נגד אולימפיאקוס במחזור האחרון של שלב הבתים בשנה שעברה.

אדם 15 במרץ 2017

לגבי לסטר זה טעון הוכחה כי היא עדיין לא פגשה את אחת מחמש הגדולות.

no propaganda 15 במרץ 2017

מאחר ואני בספק שנזכור לחזור לדיון הזה אחרי רבע הגמר, בוא נסתפק בניחוש מוסכל.

אדם 15 במרץ 2017

מי אמר שהם יפגשו את אחת מהן ברבע הגמר? :)
וזה אכן ההימור הסביר אבל מי יודע, בכל זאת כדורגל. זה לא כמו מקרה ארסנל שאנחנו כבר יודעים בדיוק מה הולך לקרות.

אלעד כץ 15 במרץ 2017

אם הולכים לפי הקריטריון של "אם העברה הייתה מחוץ לרחבה היית שורק?" אז אין ספק שהיה מגיע פנדל.

אלעד כץ 15 במרץ 2017

שורשר לא במקום הנכון… אמור להיות בתגובה למתיפול ואדם

אדם 15 במרץ 2017

בהחלט לא. יש המון מקרים גם מחוץ לרחבה ששחקן בועט לשער ונתקע במגן לאחר הבעיטה ולא נשרקת עבירה. מעבר לזה שהוא התחיל ליפול לפני המגע (פחות חשוב) הוא בעט לשער ובעקבות כך נוצר המגע. אם הוא היה מנסה לעבור את שמייכל זה אכן היה פנדל.

אלי 15 במרץ 2017

אם שמייכל היה עומד במקום והשחקן היה רק נתקע בו אז יכולת לטעון את זה, אב לשמייכל בבירור היה בתזוזה לכיוון השחקן ולכן זאת עבירה גם בתוך וגם מחוץ לרחבה.
הרבה פעמים רואים שחקן הגנה מרחיק את הכדור ואחרי שהכדור עוזב את הרגל יש עבירה ולרוב גם כרטיס צהוב.

אדם 15 במרץ 2017

אז אתה טוען שבהחמצה של אגוארו היה צריך לשרוק פנדל?

ניק 15 במרץ 2017

אני גם חשבתי אתמול על שיא – 2 עונות ברצף באנגליה שמאמן אלוף מפוטר :)
וכל הכבוד ללסטר!

אמנם לא שייקספיר אבל אשתמש ב(סוג של) ציטוט – סמיר נאסרי? שחקן כשרוני עם מוח חמום? לאלאלא אומר מוטי – סמיר נאסרי, רעובן עובד הצרפתי!!

טל המנצ'סטרי 15 במרץ 2017

בדיוק הדברים שכתבתי בקיץ על נבחרת אנגליה, שהפסיקה לשחק כמו נבחרת אנגליה, כדורגל ישיר הרבה יותר (לא בעט ורוץ טיפשי) אלא ניסתה לשים דגש על אחוזי החזקת כדור גבוהים והנעת כדור סטייל משהו ספרדי וכשאין לה את השחקנים לעשות זאת.
לעומתם, נבחרת וולס שיחקה בדיוק את הכדורגל האנגלי המסורתי והטוב, ישיר, מלחמתי, בלי קונצ'ים ובלי לנסות לחקות נבחרות אחרות, התוצאה היתה בהתאם.

גם יונייטד הגדולה באירופה, גם צ'לסי תחת מוריניו בקדנציה הראשונה, ידעו לשמור על "הנכסים" שמאפיינים את הכדורגל האנגלי וגם לתבל במינונים הנכונים כדורגל שונה.

אלי 15 במרץ 2017

כאילו שהיא שיחקה כמו שהיא "צריכה" לשחק אז היא הצליחה.
אתם יורים את החץ ומסמנים את המטרה מסביב.

אדם 15 במרץ 2017

ממה שאני מבין הם אומרים שהיא צריכה לשחק איך שהיא יכולה לשחק ולא איך שפופולרי לשחק

אלי 15 במרץ 2017

לא בדיוק.
הם אומרים שהם צריכים לשחק בשיטה ה"אנגלית" כי הם אנגלים.

אדם 15 במרץ 2017

"וכשאין לה את השחקנים לעשות זאת" – לדעתי זו הפואנטה.

טל המנצ'סטרי 15 במרץ 2017

אלי

מה לא ברור?

השחקנים האנגלים צריכים לשחק לפי סגנון שבו הם באים לידי ביטוי טוב יותר, צריכים לשחק על החוזקים שלהם, על מה שרגילים ומורגלים לעשות מגיל צעיר וזה סגנון כדורגל שונה משאר מקומות שבשנים האחרונות ניסו בנבחרת לחקות.
לא שיטה "אנגלית" כי יש להם דרכון אנגלי.

טל המנצ'סטרי 15 במרץ 2017

אלי,

היא לא הצליחה לזכות בטורניר אבל היא כן היתה חזקה יותר, נבחרות ידעו שצריך להקיז דם בכדי לעבור את אנגליה, דבר שנעלם כליל בכמה טורנירים אחרונים.

מנצ'סטרי 15 במרץ 2017

דסקל העלה טור דומה בכלכליסט

קירקגור 15 במרץ 2017

אם מסתכלים על מי מ-6 הקבוצות הראשונות בפרמיירליג (וכמעט גם על לפחות עוד 6 קבוצות), אז קצת קשה למצוא איזשהו שביב של ציפייה שיחזרו לשחק כדורגל אנגלי, כשאין להם לא מאמן בריטי ורוב ההרכב אינו אנגלי, ואפילו אצל חלק גם לא בעלים אנגלים. הפרמיירליג היא הכלאה של קבוצות גלובליזציה מול קבוצות כדורגל אנגלי. אולי בגלל זה היא ליגה קשה יותר בימים אלו ואולי בגלל זה לארסנל כבר אין שום יחוד או תשובה בעשור האחרון.

איתן 15 במרץ 2017

נכון מאוד,אמנם שבמקרה של ארסנל וונגר בגלל הבקורות השליליות על אי היישגיות ועצם זה ששחקנים בכירים עוזבים את המועדון,ניסה לרכוש הרבה יותר שחקנים אנגליים כדי לקבל אהדה מהקהל והתקשורת האנגלית,כמו גם שסביר להניח שאלה לא יעזבו גם בגלל שהמחיר שלהם אוברייטד.

בוא נשווה קבוצות בפייאוף העליון גם סטטיסטית בעשור האחרון,כמו גם הרפיוטיישן שלהן
1.צ'לסי
2.יונייטד
3.סיטי
4.ארסנל
5.ליברפול
6טוטנהאם
7.אברטון
8.סאותהמפטון

1.בארסה
2.ריאל
3.אתלטי
4.סביליה
5.בילבאו
6.סלטה
7.ולנסיה
8.ויאריאל

בתחילת העונה בליגה האנגלית יש לך לפחות 4 קבוצות שנאבקות על האליפות אילו בספרדית 2.

כמו שצריך לדבר על תחרותיות כמו גם על הכסף היותר גדול של הליגה האנגלית,למשוך שחקנים בכירים ביבשת לרכישה או השאלה לקבוצות מרכז טבלה ותחתית בליגה האנגלית

בסטוק:שאקירי,ארנאוטוביץ והיכולת לרכוש גם שחקנים ב30 מיליון דולר(אמבולה)
בווסטהאם:פאייט
סוואנסי:יורנטה,סיגורדסון
קריסטל פאלס-בנטקה ב30 מיליון
ויש עוד הרבה דוגמאות—אתה לא רואה את לאס פאלמאס לגאנס,חיחון וכל הקבוצות ממקום 7 ומטה מביאות שחקנים בקליבר אירופי בינוני ומעלה

אבי 15 במרץ 2017

מסכים מאד עם הפוסט. שאלה:
מה היה אנגלי בליברפול הגדולה ההיא?

לא ראיתי משחקים מלאים, אז אני לא יודע. יודעי דבר כותבים שהסגנון שלהם היה פיתוח של הכדורגל של איאקס.

matipool 15 במרץ 2017

ליברפול הגדולה הייתה בריטית , לא רק אנגלית .
לא מעט שחקנים סקוטים ( דלגליש , סונס והאנסן הבולטים בהם ) וולשים ( ראש , טושאק ) , אירים ( היווי , ווילאן , האוטון ) וצפון אירים ( אולדרידג' ) במקביל לאנגלים והמנג'ר המיתולוגי שאנקלי גם היה סקוטי .
שאנקלי הכניס את משחק ה- "פאס אנד מוב" ופייזלי ( עוזרו האנגלי שהחליף אותו וזכה בכל תואר אפשרי ) שכלל אותו לדרגת אמנות .
לא יודע להגיד אם הם פיתחו את המשחק של אייאקס אבל יש דמיון ובטוח שהם לקחו מאייאקס הגדולה ויש גם הטוענים שהם אבי אבות הטיקי טאקה רק שבליברפול הוא היה הרבה יותר ישיר , מהיר ואגרסיבי ולא עסק באוננות במרכז השדה .

דורפן 15 במרץ 2017

אבות הטיקי טקה היו אנגלים – ג׳ימי הוגן במזרח אירופה, ויק בקיגנהאם באייאקס והוא שוחק לעתים גם באנגליה. שאנקלי אמר פעם שהקבוצה שלו ששיחקה הכי נכון את הפאס אנד מוב הייתה גרימסבי. הייתה לכך גם הרבה מאד השפעה על יונייטד של באזבי – למרות שעם יותר אינדוודואליזם.

רומן 15 במרץ 2017

גרימסבי של סשה ברון כהן?

roee 15 במרץ 2017

בעונה שעברה בגמר סבילה התחפשה לבארסה וקיבלה עזרה מהשופטים

roee 15 במרץ 2017

דרך אגב רונן הפסד של ליברפול בבלגראד בזמנו הביא לשינוי תפסיה של מנהליה. ההפסד ההוא הביא את ליבר]ול הגדולה

ניק 15 במרץ 2017

מדהים איך כל פעם רומן זורק את אחד ממשפטי המחץ שלו ואנשים לוקחים אותו ברצינות ומנהלים איתו דיון אמיתי

צור שפי 15 במרץ 2017

תכל׳ס

אריק 15 במרץ 2017

מדהים איך יש דמות מתחלפת שעושה את התפקיד של רומן לאורך השנים.

אופיר מ 15 במרץ 2017

בדיוק מה שרציתי להגיב, ועוד מפתירים בו ומשכנעים אותו באותות ומופתים… מי ישמע ממש פרעה על סיפה של יציאת מצריים

אופיר מ 15 במרץ 2017

*מפצירים

שמעון 15 במרץ 2017

קבוצת המילארדרים של פפ פשוט נרמסת כרגע ע"י ילדים בני 22 כאילו היא מול בארסה בקאמפ נואו.

אני מקווה מאד שמונאקו יעלו אבל אני יודע שלפפ יש מזל והסיטי יעלו בסוף בצורה כואבת וכפרס יקבלו את לסטר ברבע ואז שפפ יגיע לחצי יגידו גאון.
סיטי עברה אולי 3 פעמים את החצי במשחק הזה. מונאקו פשוט בבליץ עליהם ומשחקים נהדר.

אופיר מ 15 במרץ 2017

איזה לוזריות של סיטי, כלכך הרבה החמצות, ועד שכבשו חטפו. תענוג של מונאקו

צור שפי 15 במרץ 2017

טוב. מונקו עלתה ואי אפשר להגיד שלא הגיע לה. האמת שעבור רומן זה משחק win-win: עכשיו הוא יגיד שזה הכישלון של פפ שהפך קבוצה אנגלית לספרדית ואם סיטי היו לוקחים היה אומר שזה שוב מוכיח את עליונות הליגה האנגלית.

צור שפי 16 במרץ 2017

רק שלא יהיה מונקו-לסטר ברבע.

אופיר מ 16 במרץ 2017

על מה אתה מדבר,תרשום שראמוס נוגח מול מונקאו ברבע בדקה ה-90 כדי להעלות את ריאל לחצי מול לסטר.

אחד מהעם 16 במרץ 2017

מונאקו זאת דווקא קבוצה שמבחינת יכולת יכולה להפתיע ולזכות. אם ישמרו על השחקנים שלהם הם ידברו חזק באירופה בשנים הבאות.

דוד 16 במרץ 2017

האם עודנו תרים אחר דברי סנגוריה לפפ גוורדיולה אקס ברצלונה. או שמא סוף סוף תיפול עלינו ההכרה שהוא אינו, ומעולם לא היה, מאמן גדול?
זקוקים לעוד כשלונות?

רומן 16 במרץ 2017

אני טענתי את זה תמיד

רומן 16 במרץ 2017

האמת צור, אתה יכול לבחור לא להאמין אבל אני מבטיח לך שלא הייתי שמח טיפה אם סיטי היתה עוברת.
אני מתעב את פפ, זה לא סוד הוא מאמן חלש ויהיר, טענתי את זה תמיד. הוא לא המציא כלום ולא חידש כלום.

איתן 16 במרץ 2017

אוי רומן רומן, אם לא היית היה צריך להמציא אותך,כדי שלא יהיה משעמם

Comments closed