שמפניה

על מונאקו

מונאקו היא מין עוף חול. חוזרת בקביעות אל השלבים המסיימים בהבלחות מקריות – שמגיעות בתדירות די קבועה! וקשה להצביע על איזשהי סיבה. האיצטדיון שלהם הוא לא לכדורגל. הקהל הביתי שלהם הוא הקטן בליגה הצרפתית. צרפת היא מדינה לא מצליחנית בכדורגל קבוצות. וזה גם לא כסף – דווקא כשהרוסי שם כסף הגיעו לכלום.

התיאוריה שלי? משהו מהטעם הטוב, הפינוק והחיים הטובים של העיר נדבק. התאים להם וונגר. לכן שיחקו שם וואה, הודל ושיפו בשיאם. כמו גם הקבוצה הנהדרת של טיגנה עם הנרי וטרזגה הצעירים. גם הפינאליסטית האירופאית של 2004 – עם רוטן ומוריינטס כבשה בצרורות. כנראה כשזה מתחבר במונאקו מקבלים שמפניה.

אבל מה שעכשיו עולה על כל דמיון. השלד הצעיר – אמבפה, מנדי, בקיוקו, טורה – נראה תחרותי לכל דור זהב שתשלפו מההיסטוריה של אייאקס או יונייטד או מי שלא תרצו. אבל מה שאני אוהב במיוחד הוא השילוב של מוטיניו ופלקאו. תוספת מאד מדוייקת של נסיון לנחשול הכשרון הזה.

אמרתי שמפניה?

Monaco-GP-Champagne-1

Share on FacebookTweet about this on Twitter

59 תגובות ל “שמפניה”

  1. יואב (פורסם: 19-4-2017 בשעה 23:52)

    הרנסאנס של פלקאו מרגש. לא היתה לי מילה נגד המאמץ והרצון שלו ביונייטד. כיף לראות.
    ובמשחק השני, יובה לא הרשתה לברצלונה אפילו להחמיץ. אגדי.

    להגיב
    • ניק (פורסם: 19-4-2017 בשעה 23:56)

      ביונייטד הוא לא היה הרבה יותר גרוע מרוני וואן פרסי ובצלסי בכלל לא שיחק, חבל שבזבז לעצמו שנתיים… מצד שני בקבוצה כל כך התקפית כנראה שגם רוני (או כל חלוץ בינוני מינוס אחר) מסיים עם 10-15 שערים.

      להגיב
      • יואב (פורסם: 20-4-2017 בשעה 00:26)

        לא התייחסתי לכושרו אלא רק למאמץ והרצון שהיו ללא דופי. מקצועית? הוא היה חלוד מאד. שמח בשבילו. הוא לא ביזבז שנתיים, הוא התאושש שנתיים.

        להגיב
  2. ניק (פורסם: 20-4-2017 בשעה 00:00)

    מילה על המשחק השני.
    השיפוט – הפעם היה לתפארת. השיפוט נע בין שיפוט טיפוסי באנגליה לבין שיפוט במשחק 7 בגמר הNBA ,שורקים רק עם משהוא מוציא גרזן מהכיס.
    אני מניח שאחרי פ.ס.ג ואתמול הייתה פה הוראה מפורשת מלמעלה לא לשרוק על כלום שלא וודאי ב100% (כי בכל זאת צריך מדי פעם להראות שהם לא באמת לגמרי ובוודאות בעד הספרדיות) והלוואי שזה ימשך.

    להגיב
    • matipool (פורסם: 20-4-2017 בשעה 08:09)

      כל מילה.

      להגיב
    • אריאל גרייזס (פורסם: 20-4-2017 בשעה 08:32)

      לא נראה לי שהיה צריך הוראה מפורשת, אני חושב שזה היה ברור מראש שזה מה שיקרה. לפני המשחק כתבתי שבופון יצטרך לירות במסי ברחבה כדי שהוא יקבל פנדל (שבטח גם אותו הוא היה מעיף מעל השער. נראה שאתמול השחקנים של בארסה התאמנו להיות קיקרים בפוטבול).
      איכשהו ריאל דפקה את בארסה פעמיים, גם עלתה לשלב הבא וגם לא השאירה לה סיכוי לקבל פנדל גבולי. מעניין מה היה קורה אם בארסה היתה משחקת יום לפני

      להגיב
      • cookie-monster (פורסם: 20-4-2017 בשעה 13:47)

        באמת מענין מה היה קורה.
        מצחיק שזה עצוב

        להגיב
        • מאיר (חדש בשכונה) (פורסם: 20-4-2017 בשעה 20:04)

          מזכיר את התלונה הבוקר במסיבת העיתונאים של ביתר לגבי זה שהיה מגיע להם פנדל נגד באר שבע. וכעת יחזירו להם טובה, פנדל נגד מכבי…..

          להגיב
  3. אביב (פורסם: 20-4-2017 בשעה 00:10)

    מונאקו קבוצה מענגת. תמיד כיף לראות אותם מצליחים, כי כשהם מצליחים הם מצליחים בסטייל וברעננות עם ריח של רוח נעורים. תענוג.

    להגיב
  4. קירקגור (פורסם: 20-4-2017 בשעה 00:14)

    נדמה שהליגה הצרפתית היא בית החלמה נהדר לכל פוטנציאל מבוזבז ביונייטד

    להגיב
    • ניק (פורסם: 20-4-2017 בשעה 06:08)

      יחי ההבדל ברמות של הליגה

      להגיב
      • ירושלמי (פורסם: 20-4-2017 בשעה 09:56)

        אולי לא כזה גדול כמו שאתה חושב

        להגיב
  5. בליקי (פורסם: 20-4-2017 בשעה 00:14)

    אני לא מצליח לראות את מונאקו, וראיתי אותה העונה לא מעט בצמפיונס, מצליחה לעבור בשני משחקים את יובה או ריאל, ואפילו את אתלטיקו

    להגיב
    • דוד (פורסם: 20-4-2017 בשעה 00:31)

      כאוהד ריאל אני לא רוצה אותם מולנו. הם יחתכו את ה"הגנה" שלנו כמו חמאה.
      מעדיף את יובנטוס, אתה יכול פחות יותר לדעת למה לצפות.

      להגיב
      • ר.בקצה (פורסם: 20-4-2017 בשעה 05:13)

        לא הספיק לך לפני שנתיים?

        להגיב
    • ניק (פורסם: 20-4-2017 בשעה 06:10)

      יש להם הרבה יותר סיכוי מול ריאל מאשר מול יובה או אתלטיקו. לריאל יש הגנה חלשה ואם יתפתח קרב שערים למונאקו יש סיכוי טוב לעבור מאשר מול קבוצה כמו יובה ואתלטיקו שיסגרו את המשחק ויאטו את הקצב.

      להגיב
      • matipool (פורסם: 20-4-2017 בשעה 08:12)

        ניק – שוב כל מילה (-:)

        להגיב
    • no propaganda (פורסם: 20-4-2017 בשעה 06:18)

      לדעתי נגד ריאל הם לפחות 50/50. מול יובה באמת יהיה להם קשה, אבל זה נכון לכל הקבוצות שנשארו במפעל

      להגיב
      • ר.בקצה (פורסם: 20-4-2017 בשעה 08:35)

        ברור.
        וסביליה מועמדת מובילה לאליפות ספרד…
        קצת צניעות, חבר'ה-
        מונאקו עברה קבוצה בטראומה ואת הסיטי בעונה שהיא תעדיף לשכוח.

        להגיב
        • אמיתי (פורסם: 20-4-2017 בשעה 08:40)

          מסכים. לדעתי ריאל טיפ טיפה פייבוריטת לזכות מעל יובה. אם אצטרך להמר אז זה גם יהיה הגמר.. כדורים חמים וכו

          להגיב
        • no propaganda (פורסם: 20-4-2017 בשעה 10:47)

          אתה לא חייב להסכים, אבל אני לא אומר את זה כי אני חושב שמונאקו היא באיירן של היינקס אלא כי ריאל לא משחקים טוב בכלל. הם כמעט הפסידו לבאייירן שמשחקת לא משהו בעצמה ומונאקו דווקא נראית טוב. אני אופתע מאוד אם ריאל תהיה בגמר, לדעתי היא החלשה מהקבוצות שנשארו במפעל.

          להגיב
          • אמיתי (פורסם: 20-4-2017 בשעה 11:02)

            נניח שאתה בכיוון. אתלטיקו מה?..
            מתי העונה באיירן שיחקה יותר טוב?
            ריאל אני בטוח פייבוריטת גם בהימורים. לפני ההגרלה

            להגיב
            • no propaganda (פורסם: 20-4-2017 בשעה 11:21)

              לא הבתי את השאלה לגבי אתלטיקו.
              באיירן לא משחקת טוב כל כך העונה ועדין ריאל עברה ממש בקושי וזה עוד כשבאיירן קיבלו אדום בכל משחק, מה שלדעתי מאשש את מה שאני חושב על איך שריאל נראית.
              ברור שריאל פייבורחטחת בהימורים, כמו שבארסה הייתה פייבוריטית נגד יובה, כשברור שיובה הרבה יותר טובה. יש הטיה לקבוצות הפופולריות בהימורים. וכרגע הקבוצות האלה הן בארסה וריאל.

            • אמיתי (פורסם: 20-4-2017 בשעה 11:32)

              אתלטי משחקת טוב מריאל??
              החלטות שיפוט בצד גם ריאל וגם באיירן שיחקו לא רע בכלל. בשתיהן ההגנה לא בשיאה וכך גם ניצול המצבים אבל
              באיירן השתפרה מאז פגרת החורף.
              לריאל הכי הרבה שחקני על.
              לא יודע אם בארסה הייתה פייבוריטת מול יובה. גם בלי ההימורים ריאל פייבוריטית לדעתי מבחינת כדורגל נטו. יובה מעט מאחור

            • no propaganda (פורסם: 20-4-2017 בשעה 11:39)

              בשביל נוקאאוט, אתלטיקו נראית יותר טוב אבל אני אסכים איתך שאם יש קבוצה שלריאל יהיה קל יותר מולה זו אתלטיקו.
              יובה לדעתי פייבוריטים ממש כבדים לקחת, הם ברמה אחרת לגמרי.

              גם ריאל וגם באיירן שיחקו די חלש. בבאיירן רק נויר ורובן שיחקו טוב(גם ריברי חלק מהזמן). בריאל אפשר לציין את מרסלו. כל שאר השחקנים עשו שטויות על ימין ועל שמאל.

            • אמיתי (פורסם: 20-4-2017 בשעה 12:00)

              היה המפגש הכי מעניין ושקול עד עכשיו. שני המשחקים היו דיי אדירים. ואתה אומר ששתי הקבוצות שיחקו חלש.
              אתה לא מבית הלל כנראה

            • no propaganda (פורסם: 20-4-2017 בשעה 12:13)

              מעניין ושקול, לא אומר שהקבוצות שיחקו ברמה עילאית.
              תשווה את זה למשחקים ב2012 למשל, אז היה מעניין שקול ורמה מדהימה, בלי שכל הגנה מוסרת כל שניה מסירות להתקפה של היריב

          • ר.בקצה (פורסם: 20-4-2017 בשעה 11:47)

            למען האמת, המשחק נגד באיירן היה מהטובים שריאל הציגה השנה, וכך גם המפגש הכפול מול אתלטיקו (ובמיוחד השלישייה בקלדרון). ציינת רק את מרסלו, למרות שאיסקו שיחק טוב, וגם מודריץ', קרבחאל, אסנסיו שנכנס כמחליף, וכל השאר היו גם בסדר.
            אך אם אתם מתעקשים לשבח את מונאקו על "דרכה" המהוללת, אני מה'כפת לי…

            להגיב
            • פרילי (פורסם: 20-4-2017 בשעה 11:59)

              לא הבנתי בכלל על מה הוויכוח, ריאל אלופת אירופה ומקום ראשון עם משחק חסר בליגה הספרדית, היא הרבה יותר איכותית ממונאקו גם מבחינה התקפית, שלא לדבר על הספסל שייש לה.
              אגב בתור אוהד ריאל הייתי מעדיף שהם יעופו מאשר שיעלו עם החלטות שיפוט נוראיות אבל במשחק כזה מהיר כמו שהיה השופט לא יכול להיות בכל מקום וזו כבר בעיה של פיפא עם חוקים של ימי הביניים (אף אחד לא יצליח לשכנע אותי למה זה טוב שייש הגבלה של 3 חילופים, מה הבעיה להחליף 2 שחקנים ביחד זה בדיוק אותן זמן).

              בכל מקרה מבחינת הגרלה אין הגרלות נוחות לאף אחת מהקבוצות, והבונקר שעשתה אתמול יובה היה מגעיל, רבאק אתם אלופי איטליה תחברו 3 פסים באמצע זה לא כזה מסובך.

            • no propaganda (פורסם: 20-4-2017 בשעה 12:11)

              איסקו היה סביר, קרבאחאל היה מעולה. מודריץ היה זוועה. לדעתי הוא השחקן הכי טוב של ריאל והסיבה העיקרית לזכיות שלה בשנים האחרונות והוא נראה ברמה של טיאגו בערך שהוא שחקן מאוד חלש. אסנסיו שיחק לא רע אבל לא משהו מהותי וגם לא שיחק הרבה אז לא כל כך התיחסתי אליו

            • no propaganda (פורסם: 20-4-2017 בשעה 12:12)

              פרילי,
              מה הקשר בין זה שהם אחופת אירופה לזה שהם נראים רע השנה? לא אמרתי שהסגל חלש או שהם היו גרועים שנה שעברה, רק אמרתי שהם משחקים חלש.

            • צור שפי (פורסם: 20-4-2017 בשעה 12:28)

              פרילי, הם לא עשו בונקר, הם עשו הגנה. יש הבדל גדול. בונקר זה שאתה לא עובר את החצי וכמו שכבר כתבו כאן, ההזדמנויות של יובה להבקיע היו יותר טובות מאלה של בארסה.

            • ר.בקצה (פורסם: 20-4-2017 בשעה 16:43)

              מודריץ היה זוועה?
              בחייך…

  6. יואב דובינסקי (פורסם: 20-4-2017 בשעה 00:29)

    בטעות כתבת את דורות הזהב של איאקס ומנצ'סטר יונייטד באותו משפט.

    להגיב
    • גיא זהר (פורסם: 20-4-2017 בשעה 05:01)

      למה בטעות? לכל דור גביע אירופי משלו

      להגיב
  7. Abby Wambach בדימוס (פורסם: 20-4-2017 בשעה 00:37)

    אוף טופיק –
    רונן, ביום שואה כלשהו המלצת על ״רחוב קטלין״ של מגדה סאבו. טרם הספיקותי להגיע לספר הזה, אבל כבר מגיעה לך תודה ענקית כי בזכותך התוודעתי לקיומה, והשבוע סיימתי את ״הדלת״ והוא מעולה מעולה מעולה (לפחות לדעתי). תודה!

    להגיב
    • דורפן (פורסם: 20-4-2017 בשעה 10:49)

      נדמה לי שהגארדיאן פעם כתב עליה ״הסופרת הגדולה ביותר שאיש לא מכיר״ כמעט ולא תורגמה

      להגיב
      • צור שפי (פורסם: 20-4-2017 בשעה 11:12)

        תודה לשניכם. אחפש את ספריה.

        להגיב
  8. איתן (פורסם: 20-4-2017 בשעה 00:55)

    שכחת להזכיר 2 שחקנים שפשוטים שולטים במרכז המגרש וטכניים בצורה מעלפת: ברנרדו סילבה ותומאס למר,ואפילו ג'בריל סידיבה שנראה אפילו כאופציה רלוונטית כרגע לבארסה,בהתחשב בשחקנים שיש להם לעמדה הזאת!

    לא סתם די מזמן הזכרתי את מנדי לעמדת המגן השמאלי בליברפול,השחקן הזה סילון ועם הרמות טובות מאוד.

    כמו גם שדווקא במונאקו יש הנחות מס לעומת שאר הקבוצות שבליגה הצרפתית,אז זה גם יכול בהחלט למשוך שחקנים לשם.
    דווקא מפתיע שנתנו ללאונרדו ז'רדים שהוא עדיין די אלמוני ולא מקומי לעומת לדוגמא קלוד פואל שבחר לאמן בהמפטון,והוא אפילו היה שחקן הבית שלהם…דווקא הרוסי לא שפך כמויות אדירות של כסף,גם כי היה את עניין הפייננשל פייר פליי-זה מה שגרם לרוסי לדבוק באופציה של טיפוח שחקנים צעירים.

    צריך לזכור שגם קארסקו לאתלטי היה לפני כשנתיים במונאקו,אז ללא ספק יש שם מחלקת סקאוטים משובחת!

    להגיב
    • no propaganda (פורסם: 20-4-2017 בשעה 06:22)

      ריבולובלב לגמרי התכוון לשפוך כסף. הוא קנה את חאמז, מאוטיניו ופלקאו בהרבה ממנו אבל אז התגרש ואשתו לקחה לא מעט אז הוא עבר לטיפוח צעירים, מה שעבד הרבה יותר טוב

      להגיב
      • ניק (פורסם: 20-4-2017 בשעה 06:23)

        הבין שלטפח צעירות לא ממש משתלם אז עבר לצעירים :)

        להגיב
        • no propaganda (פורסם: 20-4-2017 בשעה 06:26)

          :)

          להגיב
        • אלכס(אחר) (פורסם: 20-4-2017 בשעה 22:31)

          גדול ניק!

          להגיב
    • ZORK (פורסם: 20-4-2017 בשעה 16:16)

      אני בספק אם יש לזה קשר לגירושים, מאז הפסיקה הראשונית הוא ערער והפיצוי לגרושה הוא "רק" במיליונים ולא במיליארדים. אני מניח שזה כן קשור לחוקי הפייר פליי של אופ"א, ולעובדה שמבין מועדוני הצמרת של ליגת האלופות למונאקו יש בוודאי את ההכנסות הטבעיות הנמוכות ביותר.

      להגיב
      • no propaganda (פורסם: 20-4-2017 בשעה 16:34)

        זה מה שדווח בזמנו, ייתכן ואתה צודק והגירושים היו רק תירוץ

        להגיב
      • ZORK (פורסם: 21-4-2017 בשעה 17:53)

        בזמנו דובר על קיץ ספציפי שבו ההליך המשפטי הראשוני התקיים (לזכרוני זה היה ב-2014) ואכן היה חוסר ודאות לגביי ההשלכות הכלכליות שלו. מאז עבר זמן, הסכם הגירושים לא הגיע לסכומים הראשוניים שנפסקו, אבל חוקי הפייר פליי חייבו אותו לשנות דיסקט. ככה זה כשהוא משחק באצטדיון של 18 אלף מקומות ולא באצטדיון של 90 אלף מקומות ואין לו חוזי שידור גלובאליים כמו לברצלונה ולריאל מדריד.

        להגיב
  9. רומן (פורסם: 20-4-2017 בשעה 08:00)

    סתם שאלה, לרוסי הזה אין שם? נגיד אם היו קוראים לו ג'ון ברייטון היית אומר אמריקאי? התבטאות די דוחה אני חייב לציין.

    להגיב
    • kirma der faux (פורסם: 20-4-2017 בשעה 08:53)

      צודק.
      אם לא רוצים שלוי ייקרא היהודי, צריך לקרוא לריבולובלב (ממש מקווה שלא עיוותתי) או מנצור בשמם.

      להגיב
      • רומן (פורסם: 20-4-2017 בשעה 09:42)

        ריבולבוב

        להגיב
        • דורפן (פורסם: 20-4-2017 בשעה 09:51)

          האמת ששכחתי את שמו. מתנצל בפני מר ריבולבוב.

          כמעט כל בעלי הקבוצות הם גנבים ונוכלים בעיני (אלא אם זה בקבוצה אותה אהדו). או שהם גנבו כסף ממקום אחר ובאים להלבין אותו או גרוע יותר (כמו ביונייטד) באים לגנוב מהאוהדים

          להגיב
          • דורפן (פורסם: 20-4-2017 בשעה 10:45)

            בכל אופן רומן – ביום שישי חידון ספורט רוסי מכשיל. חסר לך שאתה לא מוציא 10

            להגיב
            • cookie-monster (פורסם: 20-4-2017 בשעה 13:49)

              :)

            • רומן (פורסם: 20-4-2017 בשעה 19:37)

              וואו מחכה..

        • no propaganda (פורסם: 20-4-2017 בשעה 11:08)

          הוא דווקא ריבולובלב

          להגיב
          • רומן (פורסם: 20-4-2017 בשעה 19:36)

            נכון

            להגיב
    • ברקוביץ (פורסם: 20-4-2017 בשעה 09:30)

      אמריקקי

      להגיב
    • Fluttershy (פורסם: 20-4-2017 בשעה 11:33)

      איזה רגשי נחיתות, וואו. ושם המשפחה שלו זה Rybolovlev (שזה דייג, או יותר מדויק, "תופס דגים), אז בעברית זה יוצא ריבולובלב.

      להגיב
  10. רותם (פורסם: 20-4-2017 בשעה 08:12)

    אני מניח שהקבוצה הנפלאה הזו תפורק בקיץ ע״י החברה מפריז (או ביירן, ריאל, האמירויות למינהם וכו׳).
    וכמו כל סיפור טוב הוא ימכר בהרבה כסף ושם זה ייגמר

    להגיב
  11. אמיר המקורי (פורסם: 20-4-2017 בשעה 15:15)

    במשפט אחד,במונאקו נמצא כעת אוסף הכישרונות(רובם כבר שחקנים מוכחים)הגדול ביותר ביבשת!
    אולי רק הבלאנקוס מתקרבים אליהם,שאפו ! אם אני מוריניו בקיץ אני מכוון את המשקפות לנסיכות הקטנה (:

    להגיב

מה דעתך?