פברגאס, ארסנל והיחסיות של חלומות הילדות

אם אני אוהד בעל מנוי בארסנל אני מקבל בתשואות את ססק פברגאס כשיעלה למשחק הבא שלו באיצטדיון שבנו על יד הייבורי.

wonker, common creative license


אם אני אוהד ארסנל אני מקבל בתשואות את ססק פברגאס כשיעלה למשחק הבא שלו באיצטדיון שבנו על יד הייבורי
. השחקן הודיע שהוא נשאר בקבוצה.

המצב הוא פשוט. פברגאס רצה לעבור לברצלונה וברצלונה תאורטית רצתה לרכוש אותו. אלא שבגלל שאיברהימוביץ' בינתיים לא כל כך טוב וצ'אבי ואיניאסטה כן מאד טובים, היא זקוקה כרגע לוייה הרבה יותר מאשר לפברגאס. אז היא שילמה על וייה את מה שביקשו ממנה והציעה על פברגאס סכום שארסנל לא הסכימה לו. אולי גם חששו בברצלונה ממאבק של מספר מועדונים על וייה.

כשארסנל לא הסכימה החל נסיון להוריד את המחיר בלחץ על הנהלת ארסנל בנסיון להשניא את השחקן על אוהדי המועדון בו הוא נמצא. כלומר להשתמש באוהדי ארסנל ככלי במשחק. זו טקטיקה ישנהנושנה בשוק ההעברות עם חידוש טקטי קטן. המעורבות הישירה של שחקני בארסה האחרים במהלך. ובכל אופן הציפיות של ברצלונה היו שפברגאס יתקבל בזעם על ידי אוהדי קבוצתו והישארותו במועדון תהיה בלתי אפשרית. וזו בדיוק הסיבה שאוהדי ארסנל צריכים לקבל את פברגאס כפי שקיבלו אותו תמיד. להראות שהם לא כלי משחק.

אוהדי ארסנל צריכים לראות את התמונה האמיתית. ודאי שפברגאס כילד רצה לשחק בברצלונה. אבל האמת היא שאת החלום הזה יכול היה להגשים. איש לא גרש אותו. הוא עבר לארסנל כי ב-2003 ארסנל הייתה הדבר הבא בכדורגל וברצלונה הייתה מועדון מדשדש.

בילדותו חלומות הילדות לא היו חשובים לו כל כך.

שאק בבוסטון, שחורציאניטיס במכבי ועוד מחשבות לסופשבוע חם במיוחד
דובי מילר, שיכתוב כאן ספורט מוטורי, עם סיפורו הטרגי של ווילי גרובר

69 Comments

גלן 7 באוגוסט 2010

לא בסדר. בכלל לא בסדר. זה המשך של הטרנד של רונלדו, בהחלט עם חידושים טקטיים זעירים. את הקטן הזה יש להרוג שהוא קטן. הוא שיתף פעולה עם כל השבאנג הזה (חולצה של ברסה שם עליו) והשתתף בלחץ על קבוצתו הנוכחית. אין להם גבול לפרימדונות.

ולפחות מן הראוי שיוותר על סרט הקפטן.

דורפן 7 באוגוסט 2010

גלן – נכון. אבל בגלל זה אסור לשרוק לו בוז באיצטדיון. לא לשתף פעולה עם המהלך.  

יוסי מזרחי 7 באוגוסט 2010

האם יתכן שהגיעו להסדר דומה לזה שהיה ביןצ פרגוסון לרונאלדו,על שנה נוספת ביונייטד ואח"כ שחרור?
להערכתי זה מה שקרה משום שהסדר כזה הוא טוב לשני הצדדים,כל אחד מסיבותיו:
ארסנל:
אולי השנה ובעזרת פבריגאס, ויש זמן להתארגנות יסודית וגם כסף.
פאבריגאס:
בשנה הברא צאבי יהיה על סף השנה ה-32.
הוא מצטייר לא מעט בצדק, כנאמן לארסנל ולא כתוקע סכין בגב(ביטוי קצת קשה).
ברצלונה:
עד אז יפתרו כמה קשיים תקציביים,אולי יפטרו מהשוודי המיותר, ופבריגאס, מובטח ללא מאבק לשנה הבאה.

יוסי מזרחי 7 באוגוסט 2010

בשנה הברא =בשנה הבאה

גלן 7 באוגוסט 2010

בפרק הבא:
מילנר מספר על חלום הילדות שלו להיות כמו קולין בל
ובלוטלי מספר שמאז שהוא זוכר את עצמו הוא רצה להיות כמו פרנסיס לי.

יוסי מזרחי 7 באוגוסט 2010

איזו השווה גלן,
מילנר ובאלוטאלי יהיו קרובים לקולין בל ולפרנסיס לי רק אם ישימו תמונות שלהם בכיס השמאלי בחולצה.

גלן 7 באוגוסט 2010

נכון. והדגש על צד שמאל

גלן 7 באוגוסט 2010

יוסי מזרחי- אם היית רואה עכשיו תמונה של ויין רוני עם חולצה של ברצלונה היית רוצה אותו אצלך. היית קורא לו נאמן? צריך להחליט- אי אפשר לצקצק על נשמה ורגש כל הזמן ובעצם לנתח מהלכים כמו לברון גיימס או מישהו בנבא. זה או זה או זה.

יוסי מזרחי 7 באוגוסט 2010

אני מסכים שיש כאן בעיה.
ועם זאת צריך גם מידה של אנושיות.
הרי פאב. היה יכול ללכת עד הסוף ולהיות בברצלונה השנה.
הוא העדיף לא לשרוף גשרים.זה צריך לעמוד לזכותו.

דורפן 7 באוגוסט 2010

יוסי מזרחי – אני לא בטוח שסיפור רונאלדו ידוע לנו. העובדה היא שריאל לא הגישה שום הצעה בקיץ הראשון. ופרז אמר דבר מאד מעניין אחרי הרכישה – "היא לא הייתה מתבצעת אם לא היינו מביאים 94 מליון יורו בתשלום אחד". רמז שאולי היו הצעות שלא התקבלו.

דורפן 7 באוגוסט 2010

גלן – אני יותר מוטרד ממה שקורה במגרש. יש שחקנים (כמו טבז) שאחרי שסחטו את העניין הכספי מגיעים לאיצטדיון ונותנים הכל עבור האוהדים של הקבוצה בה ישחקו במקרה באותה שנה. וזה נפלא לדעתי.  

יוסי מזרחי – עוד לא הגענו למצב בו צריך להריע למישהו שפשוט מקיים חוזה בו משלמים 3-4 מליון פאונד לשנה.

גלן (שׁוב) – כל נושא הנאמנות של לברון לקליבלנד הוא קשקוש מקושקש. ולדעתי לברון מעוניין בדיון הזה כי הוא מסיח את הדעת מהדיון האמיתי: הפחדנות והבריחה שלו מתחרות אמיתית.

יוסי מזרחי 7 באוגוסט 2010

רונן: אני לא מריע לו, הוא ממש לא מסכן ולא נדחק לשחק בהפועל המכונית.
רק קצת הבנה ואנושיות.
כשתתחיל הליגה,הקללות יבואו ברצף….

גלן 7 באוגוסט 2010

רונן- בוא נקח תסריט שלא קרה אבל היה אפשרי. אחרי שרונלדו נשאר ביונייטד יוצאת שנה לא מוצלחת. אולי רונלדו סביר ותוא לא ואולי אפילו זה לא. זה יכול לקרות גם לשחקן נאמן ביותר ומשקיען פר אקסלנס. אבל איך אתה מרגיש אז כאוהד? רימה אותך לדעתי.

גלן 7 באוגוסט 2010

רונן- למה קשקוש? אני קורא מה את מה שגילברט כתב (לא לברון) ועם 1/10 מהדיון על קומיטמנט בפליאוף נכון אז אם אני אוהד קבלירז אני מרגיש מרומה ביותר (שוב לפחות בקונטקסט של כדורגל אנגלי כזה או אחר).

דורפן 7 באוגוסט 2010

גלן – אני לא דן בתחושות שלי כאוהד. אני דן ביחס לשחקן באיצטדיון. שריקות בוז היו משחקות לידיים של ריאל מדריד ולא הייתי משתתף בעניין כזה.

גלן 7 באוגוסט 2010

אם 1/10 …..

אור שחולם להיות אלבס 7 באוגוסט 2010

"בילדותו חלומות הילדות לא היו חשובים לו כל כך"

אני חושב שזה אומר הכל.
הצביעות של שחקני הכדורגל מהממת פשוט

דורפן 7 באוגוסט 2010

גלן – אני לא חושב שלברון לא ניסה לנצח בפלייאוף. זה ממילא לא היה משנה את החלטתו.

גלן 7 באוגוסט 2010

אז פה אני שונה. קשה עלי התחכום ששריקות כאלו או אחרות יעזרו לברסה או ריאל ולכן אני צריך להבליג כאוהד שהוא גם רצינולי (יש כזה דבר?). העלבון איז טו ביג.

יואב 7 באוגוסט 2010

גם שחקני ריאל השתתפו במשחק הזה, קיץ לפני המעבר.לא רואה כאן שינוי טקטי גדול פרט לניואנס שפברגאס אכן נולד בברצלונה.

גלן 7 באוגוסט 2010

יואב- בכל זאת החולצה ששמו לו הייתה מהלך מפתיע (ובעיקר אהבתי איך פברגס מבטל את זה אח"כ). בוא נודה על האמת- השחקנים בברצלונה יותר יצירתיים. אני בטוח שפפ כמו גם מוריניו יקנו את הקביעה הזאת.

טל 7 באוגוסט 2010

בואו נכתוב בעדינות, שאף שחקן נבחרת של ברצלונה, לא היה אומר משהו שלא מקובל על פאברגאס. לא צריך להיות פרופסור בסדר הגודל של ארסן ונגר כדי להבין שאם פאברגאס ממש היה רוצה שלא ידברו, הוא יכול היה להבהיר את זה לחברים שלו. לדעתי המצב פשוט: פאברגאס רצה מאד לצאת מארסנל, רק ליתר ביטחון לא לכלכך את הידיים ולשרוף את עצמו בעיני האוהדים, במידה והוא יצטרך להישאר שם עוד עונה. וכל זה נכתב, בהנחה שהדברים המצוטטים אכן נאמרו (דבר מאד לא בטוח, שמדובר בצהובונים האנגלים).

פאברגאס עזב כי הוא היה ילד ב16 שהבטיחו לו מקום בהרכב וחוזה מקצועני. מצד שני, זו בהחלט אשמתו שהוא חתם חוזה ל8 שנים ועכשיו הוא תקוע במקום שהוא בבירור לא רוצה להיות בו. אף אחד לא הכריח אותו. אני גם לא חושב שפארבגאס שווה יותר מ40 מיליון יורו לקבוצה שהיא לא סיטי, כך שהמחיר שברצלונה הציעה עבורו בהחלט הוגן. זה גם מוכיח שהמועדנים הספרדים לא תמיד מנוהלים על פי שיקולים מקצועיים, הרי ברור שיש כמה תפקידים אחרים שבהם ברצלונה צריכה שחקנים יותר.

דורפן 7 באוגוסט 2010

טל – לפברגאס לא הובטח מקום בהרכב בארסנל. הוא שיחק שנה שלמה במילואים בזמן שהקבוצה הראשונה עשתה עונה בלי הפסד. ראיתי אותו באותה שנה בכמה משחקי גביע הליגה עם כמה מהשחקנים שהמשיכו איתו לקבוצה הראשונה.
בברצלונה הוא אמור היה לעלות לברצלונה ב' באותה שנה – יחד עם ליונל מסי. יכול מאד להיות שארסנל שילמה יותר – אבל גם בברצלונה זה היה חוזה מקצועני.  

הוא כנראה קיבלת הבטחה מוונגר להיות שחקן מוביל בטווח הארוך. ועל פי נתוני אותה תקופה בברצלונה, ההבטחה הזו הייתה יותר קוסמת מלהשאר.

טל 7 באוגוסט 2010

לא הובטח לו אותה עונה, אבל בהחלט הובטח לו בעתיד הקרוב. ושלא יובן לא נכון, זה בהחלט לגטימי (ולזכותו של ונגר יאמר שהוא עמד בהבטחה שלו) ופאברגאס עשה את השיקול שלו. לדעתי הוא לא מצטער על המעבר, אלא על זה שהוא כבל את עצמו בחוזה ל8 שנים.

אגב, מענין לראות שלהבדיל מפרגוסון לפני שנה, ונגר כן מחזיק שחקן בכוח. אולי זה נובע מהלחץ עליו לזכות בתארים ומהר. לפרגוסון אחרי שלוש אליפויות רצופות נותנים הרבה יותר קרדיט שהוא יוכל לבנות קבוצה. ואולי זה נובע מכך שהמצב בכלכלי של יונייטד פחות טוב.

דורפן 7 באוגוסט 2010

טל – לא ניתן היה להחזיק ברונאלדו כי בתוך שנה הוא היה מגיע לזכויות וובסטר – כלומר הזכות להפר חוזה תמורת פיצוי של פעמיים המשכורת שלו.

מה שכן, אני בטוח שהגלזרים שמחו למכור ודי בטוח שריאל שיפרה את ההצעה שלה בין שתי העונות.

היו עוד פקטורים: פרגוסון הודיע שלא יעשה עסקים עם קלדרון. וקלדרון הועף מהמועדון בין היתר כי הבטיח להביא את רונאלדו ולא הביא.

וכן – ברור שפברגאס הינדס את סיפור החולצה.

טל 7 באוגוסט 2010

את סיפור החולצה הוא לא הינדס, אבל ברור לחלוטין שאם הציטוטים של השחקנים לגבי מעבר שלו (שוב, בהנחה שהם אכן נאמרו), לא היו מקובלים עליו, הוא היה מבקש מהם לא לדבר בנושא. מדובר בשחקנים שיש לו הכרות מאד קרובה וארוכת שנים איתם, לא בקולוגות אפשריים לעתיד שהוא מעולם לא פגש.

יואב 7 באוגוסט 2010

טל,
ההשוואה לפרגי תיהיה נכונה אם בשנה הבאה וונגר יצליח להחזיק אותו עוד עונה. את מבחן הקיץ הראשון גם פרגי עבר בהצלחה ועוד הצליח להוציא מרונאלדו עונה מצויינת(אליפות וגמר ליגת אלופות).כשאתה מקבל 90 מיליון יורו בתשלום אחד-למצב הכלכלי שלך יש פחות רלוונטיות(ובטח שזה גם רצונו של השחקן).זה פשוט עסק מעולה.
אני מאד מחזיק ממנו וחושב שארבעים מיליון זה ריאלי לגמרי עבורו(הוא טוב יותר מסניידר ואוזיל בנקודת הזמן הזאת והוא גם צעיר).הוא בדיוק מה שחסר ליונייטד כדי להפוך אותה לקבוצה כמעט מושלמת.
גלן,
לא הכרתי את סיפור החולצה.לא חולק על עניין היצירתיות(והחוצפה).

טל 7 באוגוסט 2010

זה עסק מעולה לגלייזרים, לא לפרגוסון או אוהדי יונייטד, בטח שרואים שהכסף לא נוצל לחיזוק הקבוצה. כאוהד שרוף של יונייטד, איך בדיוק נהנת מה90 מיליון הללו?

אני מסכים איתך, ש40 מיליון עבור פאברגאס זה מחיר ריאלי, אבל לא יותר (לפחות לקבוצה שהיא לא סיטי). אגב, יכול להיות שליונייטד הוא שווה יותר, כי היא צריכה שחקן בתפקיד שלו יותר מברצלונה.

דורפן 7 באוגוסט 2010

המחיר של רונאלדו לא שווה לאוהדים דבר. א. הכסף לא הושקע בשחקנים. ב. סעיף א. לא כל כך מטריד אותי כי אין שחקן ברמתו של רונאלדו למכירה. אבל השחקן רצה בסופו של דבר לעזוב ואחרי שריאל מדריד נסוגה מכל התרגילים המלוכלכים הקרקע הוכשרה למעבר.

אביאל 7 באוגוסט 2010

כמו בכל עניין של כלכלה, היצע וביקוש, הביקוש לפברגאס וכל עניין מחירי השחקנים בשוק, העלו לו את הערך, אני לא רואה סיבה שברצלונה תמכור את יאיא טורה במחיר הזה ותציע עוד כמה מיליונים בודדים בשביל שחקן כמו פברגאס שתורם הרבה יותר לקבוצה, בעיקר שערים ובישולים, אני גם לא מבין את הלחץ של ברצלונה לקנות שחקן שדומה לשני שחקנים מובילים בקבוצה (שיש להם עוד די הרבה שנים לתת) ובמיוחד אחרי המונדיאל שבו הוא סופסל בדיוק בגלל שניהם.

בכל מקרה, מפתיע וקצת משמח לראות שונגר הולך בדרך של פרגסון, וגם אנצ'לוטי בדרך לשם עם ההתעקשות שלו על אשלי קול מול מדריד (שלא חוסכת באמצעים לעומת ברצלונה), בדרך כלל ונגר היה מוותר כמו עם חלב, פלאמיני ושאר חבריהם, הרי דרך הויתור שהולכת וצוברת תאוצה באנגליה מול ברצלונה וריאל מדריד, כמו גם חוקי השחקנים החדשים, היו מחלישים לדעתי את הקבוצות האנגליות בזירה האירופאית (בטח פלאטיני מאושר).

טל 7 באוגוסט 2010

הבעיה עם פברגאס היא לא ביקוש- הוא לא רוצה לעזוב את ארסנל לאף מועדון אחר, אלא רק לברצלונה- אלא העובדה שהחוזה שלו מסתיים ב2014 או 2015.

לגבי טורה: הוא נמכר במחיר מנצ'סטר סיטי. באותה מידה אפשר לשאול, איך פרגוסון היה מוכן לשלם 30 מיליון על ברבטוב וכיום הוא לא מוכן לשלם חצי מזה על אוזיל. אתה יודע, הסיטואציה משתנה עם שחקנים שונים. אין די מחיר שאתה משלם בדקה האחרונה של מועד ההעברות כדין נמחיר בתחילת אוגוסט, בדיוק כפי שאי אפשר להתייחס למחירים שקבוצות מבקשות ממנצ'סטר סיטי כקנה מידה למשהו. אתה לא באמת חושב שמילנר שווה בשוק 25 מיליון פאונד, נכון?

יואב 7 באוגוסט 2010

טל,
אני חושב שזה עסק טוב לקבוצת כדורגל(אני אומר את זה ממקום ניטרלי).לא יודע כמה מועדונים היו מסרבים לעיסקה הכי גדולה(בפור לא קטן) שנחתמה אי פעם בכדורגל.אני בטוח שזה גם נותן ליונייטד אוויר מסויים בשוק או בכלל(יחסית לעצמה כמובן).יונייטד ללא הסכום הזה, היא בוודאי קבוצה הרבה יותר עניה(בגלל הגלייזרים כמובן).
זה עדיין יותר מכפול מהסכום שמדברים על פברגאס.וצריך לציין-גם לפני הגלייזרים, יונייטד התנהלה תחת מאזנים ושפיות כלכלית בין מה שהיא מרוויחה למה שהיא מוציאה(היא עדיין מותג הספורט המוערך בעולם-כך שהיה לה מירווח יפה).אף פעם לא היה לה את הלוקסוס(והאפיל הדרום אמריקאי)לחיות הרבה מעבר ליכולתה כמו מועדונים אחרים במדינות אחרות.
כאוהד-אני חייב להגיד שאהבתי את הכדורגל שיונייטד שיחקה השנה.יותר קבוצתי וזורם, פחות צפוי, יותר מרווח, קצת כמו תחילת התשעים.כבשנו יותר(גם מהשנה הראשונה של טבז ביונייטד), צבירת הנקודות לא ירדה באופן קיצוני.בעיקר נפגענו מהגנה ושוער פצועים בתחילת העונה.
ובעולם אידיאלי ונטול גלייזרים-הייתי שובר את הבנק בשביל פברגאס.הוא שחקן ענק בעיני ואני מסכים לגמרי שליונייטד הוא שווה יותר.

טל 7 באוגוסט 2010

ההבדל בין רונאלדו ופברגאס הוא שהפורטוגלי נחשב לאחד משניים-שלושת השחקנים הטובים בעולם (הטוב בעולם לדעת רוב אוהדי יונייטד), הוא שחקן שהוביל את יונייטד לזכיה בשלוש אליפויות פרמיירליג רצופות ולזכיה בליגת האלופות ועוד הופעה בגמר. פברגאס לא הוביל את ארסנל לכלום והוא אפילו לא שחקן הרכב בנבחרת ספרד. כמו שכתבתי- 40 מיליון.

ולכתוב על קבוצה שמצד אחד היא הריווחת בעולם, שמצד שני אין לה כסף להתחרות בשוק השחקנים ומצד שלישי היא בעלת החוב הגבוה בעולם הכדורגל, שהיא "מנוהלת בשפיות כלכלית" זה מוזר מאד. נכון שפרגוסון לא אשם בזה והוא מבחינתו צריך להתמודד עם מצב לא פשוט שהונחת עליו.

יוסי מזרחי 7 באוגוסט 2010

טל ידידי:
כדי לתקן לך טעות אופיינית, צריך להגדיר מה משמעות המונח
"שפיות כלכלית"
בשדה שבו אנו עוסקים ,כדורגל מקצועני, משמעות המונח היא ,שמירה על יחס חיובי של הכנסות/הוצאות, על פני תקופה ארוכה. המשמעות היא שיחס המשכורות מול ההכנסות, יהיה מוגדר.
המשמעות היא נסיון לבנות כוחות מבפנים ולחזק מבחוץ כשצריך, ובמחיר נורמאלי.
יש עוד משתנים, שהשימוש המושכל בכולם יחד, שם אותך תחת המונח "שפיות".

אפשר גם לחיות כמו בריאל,כלומר לקנות מכל הבא ליד גם אם לא צריך או בסיטי העשירה בנקודת הזמן הזו שמנסה לקנות מה שזז ונתקעת עם כ30 שחקנים טובים,חודש לפני גמר ההעברות ,או אפילו לקנות שחקן מעבר לערך סביר רק כדי להיות שם (איברהימוביץ כמשל)תוך הגדלת החובות התפעוליים למימדים מפלצתיים,
החובות העצומים של יונייטד, אינם כתוצאה מתפעול חריג אלא חובות בעלים כתוצאה ממינוף. רונן הסביר את המהלך הזה כמה פעמים.
לסיכום: ניהול שפוי זה יונייטד ואולי עוד אחרות.
ניהול לא שפוי הן סיטי ריאל ובין שתי האפשרויות ברצלונה.

תומר חרוב 7 באוגוסט 2010

אני חושב שאוהדים שתהיה להם בעיה עם דברים כאלה הם אוהדים שלא מתאימים ציפיות. ציפית שנער קטאלוני שהגיע מסיבות מקצועיות-כלכליות לא ירצה לחזור לקבוצת נעוריו שהיא הקבוצה הטובה בעולם? סופך להתאכזב. ציפית שלא יהיו פערים בין הכרזות למעשים בעולם הכדורגל? תתאכזב.
זה ציני וקר אבל קהל שמשלם עשרות פאונדים כל שבוע כדי לשבת באיצטדיון שנקרא האמירויות ומעודד אחד עשר בני לאום שונים שמשחקים תחת אותו הספנסר לא יכול לצפות ליותר.
כמובן שזה לא שחור ולבן, יש דברים מאוד יפים בכך שמדובר באיצטדיון מודרני ונוח לאוהד, בכך שהמועדון והכדורגל שהוא משחק הוא קוסמופוליטי אבל הדברים האלה גובים את המחיר שלהם.

אני מעריך שהקהל לא ישרוק לו בוז, אני חושב גם שאוהדי ארסנל לא היו חושבים שזה סוף העולם אם שחקן שלא רוצה במאה אחוז לשחק במועדון היה נמכר תמורת סכום גבוה שיכול היה להביא עוד שחקנים טובים. אם יש משהו שונגר יודע זה על מי לוותר ומתי- אף שחקן שעזב את ארסנל לא נתן יותר למועדון החדש שלו ממה שהוא נתן בארסנל.

טל 7 באוגוסט 2010

לדעתי גם די ברור שבהינתן מצב שבו כל המשתנים האחרים (כסף, סיכוי לזכיה בתארים, לוקיישן) הם זהים, רוב מוחלט של השחקנים היו מעדיפים לשחק במדי קבוצות הילדות האהודות שלהם. אני די בטוח שרוני היה מעדיף לשחק בטופ במדי אברטון, אינייסטה היה מעדיף לככב באלבסטה וסקולס היה מעדיף לזכות בפרמיירליג במדי באולדהם, ועדיין אף לא מפקפק במחויבות שלהם.

גלן 7 באוגוסט 2010

תומר- אני לא חושב שזה קיים או צריך להיות קיים- ערוב של המושגים אוהד ותאום ציפיות.

גיל 7 באוגוסט 2010

מה קורה עם טייגר? טורניר משפיל כזה לא היה לו. לא ראיתי ספורטאי על שבריא פיזית שהדרדר ככה משנה לשנה. עם כל הכבוד לצרות שלו ולזה שגולף הוא ספורט מנטלי, הטורניר שלו בסוף השבוע הזה הוא הסטורי ומשהו שעוד ידברו עליו הרבה מאוד זמן.

אביעד 7 באוגוסט 2010

הייתי אומר שנחצה כאן גבול, אבל זה גבול שריאל חצתה מזמן. למיטב זכרוני, מנצ'סטר התלוננה על ריאל לאופ"א בתחילת פרשת רונאלדו ואופ"א העדיפה שלא ללכלך ידיים. חבל מאוד. כי ההתנהלות הזאת אט אט הופכת לסטנדרט.
כל ההשתתפות של שחקני ברצלונה במהלך הותירה טעם רע מאוד. זה לא משנה אם זה היה בעידוד פברגאס או לא, ההתנהגות של שחקני בארסה (ובפרט צ'אבי) הייתה די מבזה.
טל, בעולם בו בארסה משלמת 70 מליון יורו על זלטאן, 40 מליון יורו על וייה (שיהיה בן 29 עוד חודשיים), אז פברגאס בן ה-23 שלא ממש צריך להתאקלם לעיר או לקבוצה הוא נכס ששווה 50-60 מליון יורו. האם זה המחיר הריאלי שלו? לא ממש. אבל בארסה חפרה את הבור הזה לעצמה.
אגב, ליונייטד ססק היה שווה יותר. עד הקיץ הזה. כי אחרי הקיץ הזה, הלחץ של בארסה להשיג את ססק גדול יותר. עניין של כבוד (ובחירה לקדנציה נוספת…)

יואב 7 באוגוסט 2010

יונייטד חיה בשפיות כלכלית כל חייה. כשהיא קנתה שחקן בשלושים-זה היה מרווחיה. המשכורות לא חצו את קו החמישים אחוז במחזור.הפרזיטים מחוייבים לזה אף יותר כי חובותיהם אוכלים את הרווחים. שפיות כלכלית ביונייטד זאת המציאות, לא מוזר ולא נעלים.ובקשר לשווי המועדון-אתה מוזמן לעיין בנתוני פורבס האחרון. אנחנו מדברים על הליגה של היאנקיס, לא ריאל או ברצלונה.
בוודאי שרונאלדו שווה יותר ממפברגאס אבל לא הייתי מפיל עליו את התיק.הוא ההבדל בין טופ פור למלחמה עיקשת מול וילה על מקום בליגה האירופאית. נוכל לשפוט אותו במושגי אליפות ברגע שהמאמן שלו ידאג לדברים בסיסים כמו שוער, בלמים וקשר שיכול להרוויח את הכדור.אני מתקשה לראות שחקן כלשהוא בעולם, מוביל קבוצה כל כך רכה הגנתית לתואר(נכון לסוף העונה שעברה).קריאת התיגר שלהם עד שלב מאוחר בליגה בעונה שעברה-היא הצלחה אדירה.

טל 7 באוגוסט 2010

מי היא אותה "יונייטד" אלמונית שחיה בשפיות כלכלית? מועדון הכדורגל מנצ'סטר יונייטד מנוהל כיום על ידי הגזליירים שדירדרו אותה למצב כלכלי איום ונורא. זו המציאות.

אם יונייטד לא מוציאה סכומים גדולים על רכש (עובדה), אם היא הקבוצה הריוויחת ביותר, למרות שבהכנסות היא רק השלישית (כלומר היא מוציאה הרבה פחות מריאל ובארסה)- עוד עובדה, אם היא כל כך פופולרית והמותג שלה, כל כך חזק איך המצב הכלכלי שלה כל כך גרוע? משהו פה לא מסתדר.

בפועל, לאור העובדות, כנראה שיונייטד היא האולי קבוצה שמנוהלת כלכלית הכי גרוע בכדורגל העולמי.

דורפן 7 באוגוסט 2010

אביעד, יואב, – לא נראה לי שפרגוסון ירכוש שחקן שזרק עליו צלחת מרק ובעידוד המנג'ר שלו מעולם לא התנצל על זה. שחקן גדול אבל חוצפן שממאיס את עצמו על יתר הקבוצה בהתנשאות שלו.

יוסי מזרחי 7 באוגוסט 2010

סליחה על הבורות, למי הכוונה?

דורפן 7 באוגוסט 2010

פברגאס.

יוסי מזרחי 7 באוגוסט 2010

לא צריך, פשוט נשמט מזכרוני,החום והלחות אתה יודע…

ברסלוניסטה 7 באוגוסט 2010

דורפמן – מדוע כולם מתייחסים לרצונו של פברגאס לעזוב את ארסנל כאל חטא? כלום אסור לחפוץ בשינוי לאחר 7 שנים באותו המועדון?

ברסלוניסטה 7 באוגוסט 2010

סליחה, "דורפן" כמובן.

יוסי מזרחי 7 באוגוסט 2010

בטח שמותר, אבל יש משהו שנקרא חוזה, אתה יודע, מין הסכם שצריך לקיים…

עזי 7 באוגוסט 2010

כל מלה בסלע. וההתבטאות של לאפורטה במירוץ הבחירות המקומיות שלו 'ברסה זכתה בגביע העולם בצבעים הלא נכונים' היא עוד שערורייה מבית היוצר של המועדון הצבוע בתבל.

טל 7 באוגוסט 2010

מה זה שערוריה. כמעט כמו לקנות משחקים. כידוע, מעולם לא היה איש כדורגל שפיאר מועדון שאליו הוא היה קשור, לעיתים על חשבון יריבים. ביל שאנקלי למשל, תמיד נתן כבוד עצום למועדונים אחרים. בעיקר לאברטון (פחות טובה מקבוצת המילואים של ליברפול) ואיאקס (חומר ניקוי ולא מועדון כדורגל). אני מציע ללפורטה לרוץ מהר ולרשום על זה פטנט.

דורפן 7 באוגוסט 2010

ברסלוניטה – יכול היה לגשת לקבוצה ולבקש העברה. עם זה אין בעיה.
אבל הוא בחר בתרגיל מאד מלוכלך שמטרתו להוריד את מחירו.

הרצון לשינוי מעוגן בחוק. יש לו חוזה. חוקי החוזים בכדורגל מקלים מאד עם כדורגלנים. אחרי שישלים שלוש שנים בחוזה יוכל לבחור להפר את החוזה. אבל כרגע יש לו חוזה. החוזה מכניס המון כסף. והוא מכניס המון כסף שמגיע מהכיסים של אוהדי ארסנל.

ברסלוניסטה 7 באוגוסט 2010

דורפן – הוא בחר לנהוג בדרך בה נהג משום שארסנל לא הסכימה אפילו לדון בשחרורו. מה זה אומר על ארסנל ועל ה – So Called ערכיות של המועדון הזה? שוב, רצונו של פברגאס לעזוב לאחר 7 שנים הוא לגיטימי ולכן ארסנל הייתה צריכה ללכת לקראתו.

ראול 7 באוגוסט 2010

אני ממש לא מבין למה אוהדי ארסנל צריכים לקבל את פאברגס בתשואות. אני דווקא מאוד מבין למה הם צריכים לקבלו בשריקות בוז. נקודת המבט של האוהדים היא מאוד צרת עין. אותם לא מעניין כל התהליכים הפוליטיים/כלכליים/חברתיים שמתנהלים בשוק ההעברות העולמי. הם רואים שחקן שהמועדון בנה לו את הקריירה, הביא אותו למעמד שבו הוא נמצא, הפך אותו לקפטן בגיל צעיר ובונה את כל עתיד המועדון סביבו. משחקן כזה הייתה מצפה שירגיש מחויבות על כלפי המועדון. שירצה לתת את כולו למען הצלחת המועדון.
והנה בא הנער ומצהיר לפני כל העולם שהוא רוצה לעבור ל'קבוצת נעוריו'. אז אפשר להבין, אפשר לנסות ללת הצדקה למהלך, אבל כאוהד, אין שום דרך טובה לקבל את המהלך.
אז הוא יכול לבוא עכשיו ולהגיד שיתן את כולו למען ארסנל, אך אני לא רואה אוהד אחד שיאמין לכך…

דורפן 7 באוגוסט 2010

טל – אם אתה מתעקש להתמם ולא להבין שהבחינו פה בין הניהול השוטף של אנשי הכדורגל לגלזרים אז גם כאן אתה טועה. הגלזרים ביצעו עיסקת מינוף, העלו מאד את ההכנסות והם כנראה ישתלטו בסוף על מועדון של מיליארד וחצי פאונד עם בערך 300 מליון שהביאו מהבית. או ימכרו לפני כן ויעשו רווח על העיסקה. לשיטתך זה ניהול מעולה.

טל 7 באוגוסט 2010

הניהול השוטף מושפע מהניהול של הגלייזרים. לפרגוסון מעולם לא היה פלורנטינו פרז, אבל גם לא הייתה לו התנגדות אידאולגית להוציא סכומים גדולים מאד על שחקנים. הוא לא עושה את היום כי כנראה ידיו כבולות (לזכותו יאמר שהוא שוכב על הכביש בשביל ההמועדון ולא משתמש בזה כתרוץ).

ואני לא טועה, מכוון שמטרת מועדון כדורגל זה להצליח ברמה המקצועית ולא רק להימכר ברווח מקסימלי כמו מפעל כלכלי רגיל. עכשיו תבוא ותטען שיונייטד הוא מועדון מצליח. זה נכון. אבל זה למרות הניהול הכלכלי ולא בזכותו. כיום, השיטה הגלייזרית לניהול כלכלי היא נטל על יונייטד כמועדון כדורגל שרוצה להתחרות ברמות הגבוהות ביותר וזה הקריטריון שלי לניהול מוצלח. זה יותר חשוב מכך שניניהם של הגלייזרים ירוויחו ממכירה שלו, אם וכאשר.

יואב 7 באוגוסט 2010

מסכים.הגלייזרים הם נטל. אין זה סותר את השפיות הכלכלית שהיתה נהוגה בעבר.היום-זה כבר הכרח.
פרגי קנה בגדול בעבר.אין בעיה אם זה.הוא לא מישכן מגרש אימונים או לקח הלוואות בשביל זה.והקניה של רוני וריו(קניות השלושים)-כבר מזמן הצדיקה את עצמה.

יואב 7 באוגוסט 2010

טל,
קשה לי להסביר לך את הברור מאליו.זה כבר טרחני.אולי כלכלני הפורבס יכולים.
יונייטד כיום היא קורבן של הצלחתה הכלכלית הפנומנאלית.לא יסתדר לך כלום אם לא תבין שהיא דורדרה על ידי גורמים חיצונים.ועדיין-היא מתמודדת, היא ריווחית תוך כדי תשלום חובות מטורף.רוב המועדונים האחרים היו כבר קורסים.אין שום בעיה בצד הזכות.יש בעיה בצד החובה.
אני חוזר ואומר-כל הרכישות הגדולות שבוצעו ביונייטד תחת פרגי, באו מתוך רווחים.סך המשכורות לא עבר את הארבעים וחמש, חמישים אחוז ויונייטד לא נדרשה למכור כדי לקנות. יותר מזה, אולד טראפורד עבר שלושה שיפוצים שונים בעשרות מיליוני פאונד בלי שזה גרע משהו מיכולתה בשוק.
מועדונים היום צריכים למשכן את העתיד שלהם(בשביל איצטדיון) בשביל משהו שיונייטד מימנה מהשוטף שלה.לכן היא מותג הספורט המוערך ביותר בעולם על (על ידי אנשי מיקצוע) למרות ההשגות שיש לך בנושא.ככה פשוט.

יוסי מזרחי 7 באוגוסט 2010

יואב ,לפני שאני מגיב למישהו או למשהו, אני צריך לחכות להסבר שלך. אחריו-הכל מיותר.

טל 7 באוגוסט 2010

ב"גורמים חיצוניים" אתה מתכוון לבעלי המועדון הנוכחיים. הויכוח הוא כנראה סמנטי. שאני מדבר על ניהול כלכלי כושל אני מתכוון לאנשים ששולטים היום במנצ'סטר יונייטד, בעוד אתה מתכוון לאתוס של המועדון, להיסטוריה שלו ואולי לניהול שלו מתחילת שנות ה90 ועד ההשתלטות של הגלייזרים. כל הדברים כותב על מותג, הרחבת האיצטדיון ורווחים נכונים. אבל מה שווה אם הקבוצה לא יכולה להתחרות בשוק השחקנים?

שוב, ברור הגלייזרים אשמים. אבל הם בעלי המועדון. לא האשמתי את מורשת באזבי או פרגוסון במצב, ההבדל הוא שאני לא רואה בגלייזרים "גורמים חיצוניים".

יואב 7 באוגוסט 2010

טל,
"אבל מה שווה אם הקבוצה לא יכולה להתחרות בשוק השחקנים?"
אני כלל לא חושב שיונייטד זקוקה לשידרוג גדול אבל גם אם אנחנו חלוקים בזה, כאן נכנסת חשיבותו המיקצועית של פרגי וההשקעה רבת השנים באקדמיה.
וכדי שלא נתבלבל-ריו, גיגסי,בארבטוב,אברה, רוני,וידיץ, קאריק, אדווין-הם שחקנים יקרים מאד- באיזור השמונים וחמש אלף פאונד צפונה.במקרה של יונייטד הקיץ, לשמור על הקיים זה לא פחות חשוב.
חלוץ ובלם נרכשו ובסך הכל יש רוטציה טובה ועמוקה כמעט בכל עמדה.בהתחשב בחוב והשלכותיו,יונייטד במצב מיקצועי לא רע בכלל נכון להיום.אין לדעת,אבל אולי עוד שנתיים יהיה קשה יותר.

חכם בדיעבד 7 באוגוסט 2010

כאוהד ברצלונה העוקב אחרי התקשורת המקומית, אני מאוד שמח שהאדון פאברגס לא יגיע השנה למועדון, ועוד יותר שמח שהסאגה לא נמשכת עד סוף החודש. יותר מדי דיבורים בכיוון של כאילו שהילד הוא המשיח לו מחכים כאן, או שבגלל ש " אנחנו המועדון הכי טוב בעולם" אנחנו צריכים להיות הרבה יותר אגרסיביים כשאנחנו רוצים שחקן.
דווקא הקו של ההנהלה החדשה מוצא חן בעיני. קודם כל שפיות כלכלית. אחר כך היחסים עם ארסנל. ואם ארסנל לא רוצים להכנס למשא ומתן, אז אין מה לעשות. ומשמח שארסנל לא רוצים לדבר. מגיע להם. השקיעו ולא רוצים למכור.
דווקא ההתייחסות לשטויות של התבטאות השחקנים בברצלונה נראית לי מנופחת. אם זהו תרגיל במשא ומתן אזי הוא עלוב למדי, וברור שהשחקן עצמו היה מוכן או יכול ללחוץ על ונגר בצורה מוגבלת למדי. מה לעשות, ילד מפונק.
אז מה יצא לנו מזה? שני פוסטים של רונן על מלפפון מארץ המלפפונים.
נראה מה יקנו עכשיו רוסיי וההנהלה. יהיה מעניין.

ארנון 7 באוגוסט 2010

אני דווקא אריע לו.
כי אני מאמין לו. הוא לא הסתיר כלום, אמר שרצה לשחק בברצלונה ושזה לא יצא, ושהוא מחוייב באופן מלא למועדון. נשמע אמיתי לגמרי.
ואולי הוא גם מאמין בקבוצה הזאת? אמנם אלמוניה עדין בשער, אבל צ'מאח נראה טוב, ווילשיר חזר מהשאלה ונראה חד ומוכן להטביע חותם כבר העונה, ויש אומרים שההגנה עוד תתיצב (למרות שהשש-בש על לגיה ורשה אחרי פיגור 3-0 לא תורם יותר מדי לאופטימיות).
רונן – ברכות על האכסניה החדשה ועל החבורה האיכותית שהתאספה יחדיו. שתמשיכו להנעים את זמננו ולהוות את התירוץ המרכזי לכך שהעבודות לאוניברסיטה לא מוגשות בזמן.

טל 8 באוגוסט 2010

יותר מהכל, אם אוהדי ארסנל ישרקו לו בוז, הם יפגעו בקבוצה שלהם. הרי ברגע שהוא נשאר, האינטרס של הקבוצה ושל האוהדים צריך להיות שהוא ירגיש בנוח.

אביאל 8 באוגוסט 2010

אני חושב אחרי כל הקריאה בנושא פברגאס וגם בנושא רונאלדו, עד שמאמן מסוים לא יושיב כוכב ביציע במשך עונה שלמה ויפגע לו בקריירה, הקבוצות (בעיקר הספרדיות) ימשיכו בשלהן, מישהו כאן, עם כל הכאב והצער וחוסר הצדק כביכול שיגמר צריך לעשות את זה, כדי להפסיק את זה.

טל 8 באוגוסט 2010

נניח לצורך הדיון שהתנהלות של הקבוצות לא מקובלת (למרות שבעיני הניסיון של קבוצות לגנוב שחקני נוער של קבוצות אחרות באמצעות חוזים מקצוענים יותר גרוע, אבל לא ניכנס לויכוח הזה). לא הבנתי: א. למה אתה מעניש שחקן על התנהלות לא ראויה (לדעתך) של קבוצה שרוצה אותו ב. מה תשיג בזה, הרי שנה ללא משחק רק תוריד את ערכו של השחקן בשוק, לשחק עבור הקבוצה שהענישה אותו הוא בטח לא יחזור וזה רק ירתיע שחקני נוער אחרים מלעבור לאותה קבוצה.

אפשר לחשוב שהמועדונים האנגלים עושים טובה לשחקנים בכך שהם מביאים אותם ונותנים להם לשחק. זו הרי הדרך שלהם להתמודד עם המחסור בכישרון מקומי מצד אחד וחוסך להם לשלם סכומים גדולים בשוק ההעברות, מצד שני.
הפיתרון האמיתי הוא רק בזה שהכדורגל הבריטי יתחיל לייצר (שוב) שחקנים מקומיים טובים כך שהוא לא יהיה בנוי על שחקנים שהבית והטופ מבחינתם יהיה תמיד במקום אחר (זה היה המצב בשנות ה70 וה80). ג'ון ברנס, קני דלגליש או בובי צ'ארלטון ראו בקבוצות האנגליות את פסגת הקריירה שלהם, שחקנים לטיניים לא. זה החיסרון בתלות בשחקנים זרים.

אביעד 8 באוגוסט 2010

טל, אתה שוכח את חלקם של השחקנים. אם פברגאס (או רונאלדו לפניו) היה יוצא בהצהרה חד משמעית עם תחילת החיזור של בארסה ש"אני שחקן ארסנל ונשאר כזה", אז הקמפיין היה נגמר בזה הרגע. לחלופין, אם הוא היה מבקש העברה או מצהיר שהוא רוצה לעבור, לא היה צורך בקמפיין. אז השחקנים אשמים לא פחות מהקבוצות שרוצות אותם. כי בלי הפאסיביות המכוונת הזאת, הקמפיינים הללו לא היו מתרחשים.
אני יכול להבין למה אביאל מתכוון. אם למשל מנצ'סטר הייתה מושיבה את רונאלדו ביציע לשנה, תהיה בטוח שפברגאס לא היה מתנהג בפאסיביות בקיץ הזה. עם זאת, ברור לי לחלוטין שאין קבוצה שפויה שתעשה דבר כזה. אני גם לא בטוח שאני רוצה שקבוצה תעשה דבר כזה.
הפתרון לעניין הוא (כרגיל) בידיים של אופ"א. אם הם יחליטו שקמפיינים כאלו הם בגדר Tap up ומצריכים ענישה, אז כל הסיפור ייגמר. אם הם ימשיכו לגלגל עיניים ולהגיד "לא שמענו, לא ראינו" אז ככה ימשיך להתנהל שוק ההעברות. ככה וגרוע יותר.
לגבי "לגנוב שחקני נוער באמצעות חוזים מקצועניים", הייתי מוריד את המילים "באמצעות חוזים מקצועניים". כי גם בארסה פועלת באותה דרך…

אביאל 8 באוגוסט 2010

טל – הכוונה שלי היא פשוטה מאוד, לשחקן כמו פאבראגס שרוצה ללכת לקבוצה אחרת, שיקיים מסיבת עיתונאים ושיגיד את זה, אני מניח שונגר היה אומר שתמורת סכום מסוים הוא יתן אותו ופה נגמר הסיפור, אבל גם אצל רונאלדו וגם אצלו זה לא היה ככה, ניסו כל מיני תיחכומים ושטיקים, ושתבין זה לא עניין של ליגה אנגלית מול ספרדית, גם אם זה היה הפוך זה לא לגיטמי.

עכשיו להמשך, אם שחקן לא פועל ככה ומנסה בכל מיני דרכים אחרות (לרוב מדובר בגועל נפש כלפי קבוצה שבנתה אותך ונתנה לך את הבמה וקידמה אותך) אז יש צורך לנקוט בצעדים שימנעו דברים כאלה, וכן להושיב שחקן אחד גדול ביציע עונה שלמה (ואם הוא לא ישב ביציע הוא גם לא יקבל משכורת) תפסיק את כל הסיפור, לבנאדם יש חוזה בתוך עסק והוא צריך לקיים אותו, לא רוצה לקיים אותו ? לא יכניסו אותו לכלא אבל יהיו עליו סנקציות והוא ישלם את המחיר, אפשר לחשוב שפאבראגס נחטף לארסנל בילדותו ורק רוצה לחזור הביתה לברצלונה.

לוינטל 8 באוגוסט 2010

ואכן הפליאו לעשות 700 אוהדי ארסנל כשקיבלו את ססק בתשואות לאימון הבכורה הפתוח.
שיביא תואר ויילך לאן שהוא רוצה

Comments closed