הניצחון על פאלאס

מה יהיה בעתיד? ומה בשבדיה?

השחקנים שקיבלו היום את הופעות הבכורה שלהם הם לא מיקשה אחת – ולמעשה פריירה, מיצ׳ל, הארופ שכבש שער נהדר ומקיני הם אחרי גיל 20. אז השאלה אם יונייטד מייעדת אותם למועדון עצמו היא מאד פתוחה. ייתכן שזה יהיה שערו היחיד של הארופ במועדון.

טואנזבה ופוסו מנסה הם דווקא צעירים יותר – ולכן לגביהם בהחלט אפשר להיות יותר אופטימים. ולגבי פוסו מנסה לשאול למה לא קיבל קצת יותר קרדיט העונה. אנג׳ל גומז הקפיץ את מצב הרוח – האם יהיה רונאלדו, סקולס, מאקדה או ינוזאי – מי יודע? אבל בדבר אחד אני מאמין. זה לא איזה פוטנציאל חבוי ודטרמיניסטי שאחר כך אומרים ״לגיגס פשוט היה את זה״ או ״לינוזאי לא היה את זה״. אחריות המאמן היא גדולה מאד. וזה אחד הדברים שמוריניו יצטרך לשפר.

מה אני מסיק מההרכב לגבי שטוקהולם? פוגבה ישחק כמובן הוא כנראה היה צריך קצת שפשוף וקיבל אותו. דה חיאה עליו כתבתי לפני המשחק לא שיחק – אני מקווה שזו לא ענישה בגלל עזיבה. בבי.בי.סי נכתב שקאריק יקבל הארכת חוזה. אבל אם ההרכב הוא מי שלא שיחק אז ראשפורד, מחטריאן ומאטה יהיו ההתקפה שתנסה להביא ליונייטד תהילה בשבדיה.

ולפני המשחק סיכמתי את תקופת דה חיאה

dg

משחק הפרידה מאולד טראפורד – כנראה פרידה ואני מקווה שישחק היום – הוא זמן מצויין לבדוק כמה השתנה במנצ׳סטר יונייטד בעידן דויד דה חיאה. שהגן בנאמנות על שער הקבוצה שש שנים.

ראשית, דה חיאה כבר לא עוזב בגלל הקשקוש הזה של ״אם ריאל מדריד רוצה אותך״ או ״הקריירה של אשתו״ או ״מזג האוויר במדריד״ (שאגב הוא מחורבן לא פחות ממנצ׳סטר) או ״געגועים הביתה״. הוא עובר כי שחקן ברמתו לא צריך להשאר במנצ׳סטר יונייטד אם יש לו הצעה כזו. תבינו, כדורגל זה לא רק כסף. מנצ׳סטר יונייטד כרגע כן.

שנית, הוא היה נאמן ביותר בארבע שנים קשות. בסופו של דבר שירת את המועדון שנה פחות משמייכל ואותו מספר שנים כמו אדווין ואן דר סאר ואני מקווה שיתפוס את מקומו בהיסטוריה לצידם – כי בניגוד אליהם עשה זאת בשנים לא קלות. אחד הדברים המביכים ביונייטד בעונה שאחרי פרגוסון הייתה התגובה של השחקנים הוותיקים יותר למצב. לא דויד דה חיאה. הוא היה נמר של חורף.  וגם אחרי ההתמוטטות המביכה של עסקת מדריד הקודמת הוא היה מקצוען עצום.

ושלישית, הוא מבטא כמה השתנה במנצ׳סטר יונייטד. הוא הגיע חסר נסיון כי  במנצ׳סטר יונייטד של פעם אפשר היה לקנות שוער חסר נסיון ולזרוק אותו לשער. לא היית שומע שבוע ימים את חיבוטי הנפש של מנג׳ר האם לעלות כמה צעירים למשחק חסר משמעות. המועדון יכול היה לחיות עם הטעויות שלו בתחילה – גם אם כמה אוהדים הזדעקו. האנשים השקולים אמרו ״פרגי החתים, יהיה בסדר״.

רביעית, קצת אופטימיות, המועדון שלו התגבר יופי. הוחתם אחריו טיבו קורטואה והפך מהטובים בעולם. ואחר כך יאן אובלק שהפך מהטובים בעולם. מועדון טוב, הגנה יציבה, מתגברים גם על עזיבת שחקן כזה. בכדי להיות הוגן: כמו אתלטיקו, הגנת מנצ׳סטר יונייטד תתמודד עם עזיבתו וכבר עושה זאת. יש לה מנג׳ר הגנתי מהרמות הגבוהות ביותר.

חמישית, יש לה מנג׳ר שההתקפה העכשווית בכדורגל האירופי עקפה אותו. שנתיים ברציפות לא מצליח ליצר התקפה. קנו שחקנים שהבקיעו 57 שערי ליגה בעונה שעברה (גם אם בליגות אחרות) כדי להבקיע – כל הקבוצה –  52. אל תספרו לי על עשרים החטאות מול ברנלי או האל. נניח היו מבקיעים מוקדם מול ברנלי או האל? מיד היו נסוגים למשחק מבוקר. אל תספרו לי שאתם רואים שיפור עצום לעומת ואן חאל. זה אחרי שקנו מי שהבקיעו 57 שערי ליגה (ו-80 בכלל), ונכנסו לעונה עם ראשפורד ומרשיאל במצב מצויין לפריצה. אל תסתכלו על ברנלי והאל, תסתכלו על מועדון שלא יכול לשים גול במשחק חוץ מול הטופ-6. מקבל שהיו שווים 57-58 שערים, אולי 60. אולי היו שווים מקום רביעי. אבל לא יותר מ-60 גולים. בדיחה.

דה חיאה הגיע למועדון בו איש הכדורגל הכתיב את הכל. זו נחמה שעוד זכה לזכות באליפות עם מנג׳ר מרגש. עוזב מועדון בשליטת בנקאי. מועדון זהיר. שיחתים את המנג׳ר שהיה טוב אתמול. שיחתים את השחקן המוכר. שרוצה טופ-4. שאוהדיו חרדים אם בעמדה מסויימת במגרש מישהו לא ״ברמה עולמית״ לכאורה. מועדון שמשחק העונה שלו הוא על כסף ומצית את הדמיון של אוהדיו ביולי ואוגוסט.

מועדון שכרגע לא מתאים לדויד דה חיאה.

שהיה נפלא וראוי לתשואות.

Share on FacebookTweet about this on Twitter

78 תגובות ל “הניצחון על פאלאס”

  1. אריק (פורסם: 21-5-2017 בשעה 08:05)

    מעולה. אפילו לא מוצא על מה להתווכח. מסכים עם הכל. מקווה שחיבוטי הנפש יגמרו ב5-6 צעירים כדי שלרגע אחד לפחות – יונייטד לא תהיה הקבוצה המשעממת בעולם.

    להגיב
  2. ארז (פורסם: 21-5-2017 בשעה 08:06)

    https://www.youtube.com/watch?v=A8MO7fkZc5o

    להגיב
  3. אריאל גרייזס (פורסם: 21-5-2017 בשעה 08:10)

    למה אתם כל כך בטוחים שהוא עוזב? הרי כבר היתה פעם עסקה סגורה עם ריאל וזה נפל

    להגיב
    • אריק (פורסם: 21-5-2017 בשעה 08:16)

      לא בטוחים. מקווים. בשבילו.

      להגיב
    • matipool (פורסם: 21-5-2017 בשעה 10:55)

      אריאל – אם אני זוכר נכון, היא נפלה רק בגלל איחור של כמה דקות בשליחת איזה מסמך או משהו בסגנון.
      זה די ברור שהוא יעבור לריאל. כל החלקים מתאימים.

      להגיב
  4. ניק (פורסם: 21-5-2017 בשעה 08:10)

    הפוסט הכי מדכא שקראתי פה… דווקא כי כולו נכון…

    להגיב
    • Danny - Long Island (פורסם: 21-5-2017 בשעה 08:20)

      מסכים

      להגיב
  5. 49ers (פורסם: 21-5-2017 בשעה 08:16)

    מדוייק כ"כ ולכן גם כואב מאד.
    עשה את עבודתו מעולה, לא התלונן (או לפחות לא נראה כך מרחוק), היה פשוט מקצוען כפי שמקצוען אמור להיות.
    אני חולק עליך לגבי מדריד… מז"א הרבה יותר טוב והעיר עצמה היא סוג של לונה פארק, לעומת מנצ'סטר.
    בכל מקרה, אם באמת יעזוב, הרי שמגיע לו והרוויח זאת ביושר רב.
    וכמובן חבל על האוהדים.

    להגיב
    • דורפן (פורסם: 21-5-2017 בשעה 08:18)

      אמרתי מזג אוויר. העיר נפלאה. אולי הבירה הנפלאה שהייתי באירופה.
      קור אימים שם בחורף ומזג אוייר חם במקום שאין ים זה לא מציאה..

      להגיב
      • אריק האדום (פורסם: 21-5-2017 בשעה 08:25)

        נשמע כמו מודיעין

        להגיב
        • SP (פורסם: 21-5-2017 בשעה 08:27)

          :)

          להגיב
          • דורפן (פורסם: 21-5-2017 בשעה 08:31)

            חוץ מטפאס, מוזיאונים, אנשים ידידותיים, מועדונים מרגשים, כדורגל, ספורט אחר, גויה, ולסקז – מקום די על הפנים.

            להגיב
            • אריק (פורסם: 21-5-2017 בשעה 08:34)

              אין כמו מדריד. והכי מגניב שהתיירים לא מבינים את זה

            • אריק האדום (פורסם: 21-5-2017 בשעה 08:36)

              נו… מודיעין

            • ניק (פורסם: 21-5-2017 בשעה 08:37)

              עושים לי חשק, אני שם בתחילת יוני :)

            • דנידין (פורסם: 21-5-2017 בשעה 08:45)

              הייתי בשתיהן לאחרונה, וזה מדריד קל. מדהים כמה חיים יש בעיר הזו 24/7.

            • ירון ביאלי (פורסם: 21-5-2017 בשעה 10:14)

              מאחד שחי במדריד מ2004 (ומנוי לריאל מ2014), לא נעלבתי בכלל מההשוואה למזג אוויר במנצסטר(!!!), אבל לא לשכוח פה גם טורניר טניס כל שנה וכדורסל בטופ האירופי. יש גם טבע מקסים לטיולים קרוב מאד ולא פחות חשוב אור עד מאד מאוחר, 22:30 ביוני, שמשנה את האיכות חיים ומה שאפשר לעשות אחרי העבודה.

            • matipool (פורסם: 21-5-2017 בשעה 11:00)

              מדריד עלתה חזק בשנתיים האחרונות מבחינת התייר הישראלי.
              כל מי שאני מכיר והיה בה מהלל אותה.
              בדצמבר האחרון התלבטנו בינה לבין רומא ובסוף בחרנו ברומא גם בגלל החורף וגם בגלל שהיא יותר נחשבת אבל אני בטוח שנגיע למדריד בשנתיים הקרובות.

            • דורפן (פורסם: 21-5-2017 בשעה 11:00)

              באיזה חלק של מודיעין היית? התיירותי?

            • אריק האדום (פורסם: 21-5-2017 בשעה 12:14)

              החלק המת שלה. זה פחות או יותר כולה. עודני.

        • סימנטוב (פורסם: 21-5-2017 בשעה 08:33)

          ;)

          להגיב
          • אבו צ'יצ'ריטה (פורסם: 21-5-2017 בשעה 19:02)

            לא הבנתי. דה חאה עובר למודיעין???

            להגיב
  6. סימנטוב (פורסם: 21-5-2017 בשעה 08:25)

    מצטרף, מסכים עם כל מילה. יש מספיק צעירים שעשויים להתפתח לשחקנים ראויים והתחושה היא שהם לא יקבלו צ'אנס.

    להגיב
  7. אסף THE KOP (פורסם: 21-5-2017 בשעה 08:31)

    יופי של שוער.
    יחסר לי חוש ההומור של אשתו.

    להגיב
  8. טל המנצ'סטרי (פורסם: 21-5-2017 בשעה 08:37)

    לפני מספר חודשים יונייטד הציעה חוזה משופר לדה חאה, דברים היו על סף חתימה, עד כדי כך זה היה קרוב ובלי קשר לתוצאות ויכולת של הקבוצה על הדשא.
    דה חאה עצר את העניין לעת עתה למרות שאין שום דבר סופי או החלטה על עזיבה עד כמה שאני יודע, ואין קשר למצבה המקצועי של יונייטד וגם אין שם שום נגיעה כלכלי, אלא משהו משפחתי אישי (לא הקשקוש של חברה שלו שמתגעגעת לשמש הספרדית)
    לפעמים יש שיקולים שהם מעבר לכל מה שאנחנו חושבים בהקשר מקצועי כזה או אחר, על זה זה יקום ויפול במקרה של דה חאה.

    לצערי כבר כמעט ואין שחקנים, בטח לא שחקני רכש, ששומרים על לואליות למערכת ברגעים קשים, או פחות מוצלחים.
    מי יודע, אולי דווקא אצל דה חאה, סוג של שכיר חרב, לא? שדווקא הוא יזכור כי בשנתיים הראשונות שלו ביונייטד, שנתיים שבהן ראינו הכל חוץ מהשוער שהפך להיות, שהמערכת ביונייטד, גם אם תחת קברניט אחר, היתה שם מאחוריו ובזכות זה גם הפך להיות השוער שהוא היום.

    אם דה חאה היה עושה שנתיים ראשונות דומות בריאל מדריד, יש למישהו ספק שהוא לא היה נזרק לכלבים?

    דה חאה יכול להיות חלק מקבוצה שנבנית שוב וכזו שיכולה/צריכה/מכוונים שתגיע לגדולה גם כן, יש בזה גם אתגר ולפעמים זה מדבר יותר מאשר להגיע למכונה שהכל עובד בה חלק, שתהיה עוד בורג ואפילו לא הראשי שם.

    ביונייטד עושים טעויות, אין ספק, דרך קבלת ההחלטות, הויז'ן שונה מבעבר ועדיין, מכוונים לאותה מטרה.
    ריאל מדריד קבוצה סופר מצליחה, אבל לרגע לא הייתי רוצה שיונייטד תתנהל כמוה, גרוע מספיק שאנחנו מנסים לחקות אותה לא מעט.

    אין לי שום רגש לדה חאה, מה לעשות, לא התחברתי אליו כמו שהתחברתי אז לשמייכל ועוד יותר לואן דר סאר, אבל זה יכול להשתנות לו הוא בכל זאת יחליט להישאר.
    אם כן אשמח, אם לא אז אני ארדם בלילה ללא בעיה גם כן.

    להגיב
    • דורפן (פורסם: 21-5-2017 בשעה 08:43)

      להיסטוריה יש משמעות – אם ההיסטוריה מכתיבה משהו בהתנהלות של המועדון. היא מכתיבה כלום. אנחנו זורקים צעירים, קונים מכל הבא ביד, יש לנו רכבת מנג׳רים.

      דויד דה חיאה היה נאמן מאד להשאר את כל ארבע השנים הללו. קנה אותו פרגוסון והוא קיבל את מה שיש עכשיו.

      להגיב
      • אריק (פורסם: 21-5-2017 בשעה 08:55)

        הוא קיבל הרבה סובלנות מהמועדון והמערכת בתחילת דרכו. אבל המערכת לא אותה מערכת והמועדון לא אותו מועדון.

        להגיב
    • דנידין (פורסם: 21-5-2017 בשעה 08:47)

      איך הזמן עובר… שש שנים כבר?

      להגיב
    • אסף THE KOP (פורסם: 21-5-2017 בשעה 12:43)

      טל ידידי היקר,
      האם אתה טוען שחוות דעתה של אשתו של דה חאה לפיה "העיר מנצס'טר גרועה מהאחורה של מקרר" זה קשקוש ?

      להגיב
      • טל המנצ'סטרי (פורסם: 21-5-2017 בשעה 14:23)

        אסי

        על האנטי שלה כלפי העיר מנצ'סטר למדנו מהתקשורת, מה אני אגיד לך, מי שגר בעיר מספר שנים ולא הצליח להבין אותה, זה אומר בעיקר על אותו אחד.
        כמי שהיה גר במנצ'סטר פעמיים במהלך חייו אני יכול להגיד שמדובר בעיר נהדרת ומעניינית.
        אוקיי, יש לה גם קבוצת כדורגל שאני די מחבב ואני גם בחור של חורף ועדיין, יש בה הכל חוץ משמש וים ובשביל אלה אפשר לתפוס מטוס מרחק טיסה קרוב לצרפת/פורטוגל/ספרד.

        להגיב
  9. אריק האדום (פורסם: 21-5-2017 בשעה 08:38)

    דווקא בגלל השקט היחסי של כל הגורמים המעורבים עושה רושם שזה קורה…
    מבאס כי זה מרגיש צעד אחורה. וזה הדבר האחרון שהיונייטד צריכים. עוד צעד אחורה.
    לא יכול לבנות עוד שנה ספורטיבית על הכשלונות של מכבי סל…

    להגיב
    • דורפן (פורסם: 21-5-2017 בשעה 08:43)

      בדיוק – השקט הוא סימן בדוק.

      להגיב
  10. יוסי מזרחי (פורסם: 21-5-2017 בשעה 08:56)

    כמי שעוקב אחרי מרבית הדברים שכותב דורפן, וככל שהדבר אפשרי מבחינתי, להפריד אירוע מסתמן ממצב נקודתי נתון, אני לא יכול להצטרף אוטומטית למכלול הדברים שכותב כאן רונן. קראתי את הכתבה הדי דומה שהתפרסמה בעלון של אדלסון, וכאן אני רואה עקביות מסויימת מצד דורפן ומי שמוצא כוונה בין המילים האלה ,יבושם לו.
    אם אכן ילך דיוד דה חאה למדריד, אהיה שמח עבורו, ועצוב עבורינו. שמח עבורו ,כי זה כנראה מה שהוא רוצה, עם קשר רופף מאוד לטיעונים שמציע רונן, למה הוא עוזב או צריך לעזוב. אני מזכיר כאן שהוא רצה לעזוב לפני שנתיים, כאשר "הסתמנה פריצה של יונייטד, בפתיחת העונה השניה של ואן חאל. " .לכן אם ילך בראיתי את הדברים, זה כי כספרדי, שני המועדונים ההם הם גולות כותרת ושאיפה ללא קשר לשאר טיעונים אחרים.אני מכיר פורטוגזי אחד, לא הכי מוכר ומפורסם, שעזב למדריד אחרי עונת שיא של יונייטד כולל גביע אירופה. ההוא לא הלך כי יונייטד לא עמדה בסטנדרטים שרצה. הוא הלך כי עבורם ריאל זה שיא שאיפות שכמעט לא קשור לכלום.
    לכן, בעני, הקשר המלאכותי של 'עוזב כי יונייטד לא ברמה שלו,' זה יותר טיעון (נכון ואמיתי למרבה הצער) שבא לשחרר כעסים על המועדון הזה ,ענין שעומד לבד ושצריך להעשות בלי תוספות ופרושים.
    אני לא חושב שנותר למי מאיתנו מה להגיד או לכתוב עוד על המצב העכשוי, הסיבות להווצרות ומה צריך לעשות. זה נטחן בעני עד זרא וכל אחד יחיה עם תפיסתו והבנתו. אם לסכם את עמדתי אז כך, אני לא מרוצה מהמקום שאנחנו מצויים בו. אני לא מרוצה מהמבנה הניהולי ולא מהמקצועי העמוק, מעבר לעמדת המנגר.
    אני חושב שהמשבר הנוכחי החל שנה ויותר לפני פרישת סיר אלכס ומכאן, אני חושב שיש לו חלק במשבר. הייתי תמיד נגד הראותנות של די מריה כמשל, ואני מסכים לעוד עונה בשיפולי הצמרת אם בסופה יאיישו את הסגל עוג חמישה שחקני בית.
    לטעמי, אנחנו לפני סיום המשבר הגדול ובעונה הבאה נהייה פקטור מרכזי בליגה אם לא ה-פקטור. האם אני שמח? חלקית, כי בעיות יסוד זה לא יפתור ויהיה קשה עם מה שמסביב, גם כי העולם השתנה בשני היבטים. אנחנו לא בעלי הבית הכלכליים ולא כל מה שרצינו ועשינו,יתכן גם היום.
    ואין סיר אלכס.

    לכן, צריך להכיר במציאות ולהתחיל לחיות על פי הכללים החדשים. גם המועדון וגם האוהדים שלו.

    להגיב
    • דורפן (פורסם: 21-5-2017 בשעה 09:19)

      יוסי – למה דה חיאה עוזב, כמובן שאינני יודע במדוייק. אתה יכול להסתכל על דברים כך: זה מה שהייתי אומר לו אם הייתי יועץ שלו.

      שהמצפון שלו יכול להיות נקי – הוא נתן המון בזמנים טובים ורעים.

      שזה לא המועדון בו חתם.

      שהקריירה שלו צריכה שדרוג מהמועדון הכרגע מביך הזה.

      אני מסכים איתך שהעזיבה שלו לא אמורה למנוע מאיתנו דבר. אם נבקיע נרוץ לאליפות גם עם רומרו. אירופה רחוקה יותר אבל דבר בעיתו.

      להגיב
    • סימנטוב (פורסם: 21-5-2017 בשעה 11:54)

      מתקשה לראות את מוריניו נותן דקות משחק משמעותיות לשחקנים צעירים חוץ מראשפורד ומאנדרס פריירה (נתן יופי של עונה!). אתפלא אם פוסו מנסה וטואנזבה ישחקו עשרה משחקים. ואחרים חמישה.

      להגיב
  11. צור שפי (פורסם: 21-5-2017 בשעה 09:23)

    חייתי שם תקופה, מזג אוויר בסדר, די מזכיר את ירושלים (הן בערך באותו גובה), המנעד מעט יותר גדול, טיפה יותר חם בקיץ וטיפה יותר קר בחורף אבל אין הרבה שלג. באמת עיר אדירה עם מינוס יחיד של אין ים. ועוד משהו, היה לי המזל להיות שם בעונה שדה חיאה עלה להרכב של אתלטיקו, אפילו במשחק הראשון שלו בו נכנס בגלל פציעה של אסנחו.

    להגיב
  12. ערן (המקורי) (פורסם: 21-5-2017 בשעה 09:30)

    פוסט מצוין

    להגיב
  13. אמיתי (פורסם: 21-5-2017 בשעה 10:00)

    בקשר לדה חאה כל מילה. מקצוען אמיתי
    בקשר לשאר אני מרגיש שצבעת בכהה את כל התמונה..
    החודשים האחרונים היו קשים למאכל אדם מבחינת כדורגל והכישלון בליגה מול הצמרת בלתי ניתן להכחשה.
    אבל
    צעירים דווקא כן שולבו. שחקני רכש חלקם כן השפיעו והיו טובים. הקבוצה כן יותר ווינרית וההגנה בהחלט יותר טובה.
    אני עדיין חושב שיש שיפור לעומת שנה שעברה וכן מאמין ששנה הבאה תהיה יותר מוצלחת. העונה הייתה הראשונה של ז׳וז׳ה ונעשו טעויות והיינו ביותר מידי מפעלים ודברים עדיין לא נפלו למקום הנכון. החלון בקיץ ישמש גם להפרדות מעוד שחקנים חוץ מדה חאה וגם מוריניו יפיק לקחים. בהחלט יש אכזבה מהגישה במשחקים מול הגדולות ובייחוד בחוסר היכולת בהתקפה אבל צריך לתת עוד זמן למנג׳ר לעבוד עם הקבוצה ולמצוא זהות. תוך כדי עונה זה פשוט לא עובד. אני גם חושב ששחקנים הגיעו לעונה הזו שחוקים מהיורו וקיץ שקט יחזיר אותם יותר רעבים ומפוקסים. ויש עוד משחק חשוב ברביעי. יש לו משמעות יותר מרק השתתפות בצ׳מפיונס. צריך לדעת לשתות מהבאר אם רוצים לבנות משהו חדש

    להגיב
  14. קירקגור (פורסם: 21-5-2017 בשעה 10:23)

    בגמר האירופי רומרו הולך לשחק בוודאות? זה מוצהר?

    להגיב
  15. אייב (פורסם: 21-5-2017 בשעה 10:37)

    מוריניו אמר כי בפאלאס נראה את פריירה ואו'הרה, ולא הזכיר את דה חאה בכלל.
    אני לא בטוח לגבי משחק פרידה, כי גם בגמר הוא לא ישחק. חבל, מגיעה לו פרידה הגונה, אחרי 3 עונות בהן היה השחקן המצטיין ונקודת האור היחידה בקבוצה.

    בקשר למעבר ולמה שיזכר מדה חאה. כריסטיאנו עבר לריאל אחרי שנתן 3 עונות בהן היה שחקן טופ – 2006/7-2008/9. עליו עדיין שרים ביציעים.
    דה חאה עוזב כשכבר 5 שנים הוא בטופ 3 בתפקידו בעולם, וב-3 מהן היה השחקן המצטיין שלנו.
    את העזיבה של רונאלדו 'הבנו', והוא עזב את פרגי. אין סיבה שלא נבין את דה חאה.

    להגיב
    • ניק (פורסם: 21-5-2017 בשעה 12:18)

      היחידים שיכולים לבוא בטענות לדה חאה אלה אוהדי אתלטיקו.
      לא חושב שיש פה אוהד שפוי אחד שהולך לכעוס עליו.

      להגיב
    • נובלס כחול (פורסם: 21-5-2017 בשעה 12:47)

      אני לא בטוח שיש מקום ל"פרידה הגונה".
      כשיש ספקולציות סביב העתיד שלו הרמה שלו יורדת טיפה (בגלל זה אפילו ואן חאל ספספל אותו בזמנו).
      אין טעם לשתף אותו במשחק מול פאלאס עם הרכב צעיר, כי הוא עלול לחטוף איזה רביעייה ואז זו תהיה פרידה עגומה.
      הגמר האירופי הוא משחק חשוב מדי בשביל ולהעדיף דה חיאה לא מרוכז בשער על רומרו (כושר פנטסטי, ואי אפשר להתעלם מכמות הפעמים ששמר על רשת נקיה בהם העונה).

      אני אוהב את דה חאה, ומעריך אותו ואת התרומה שלו לקבוצה. אבל כרגיל… אין שחקן גדול מהקבוצה וכבר כמה חודשים שהוא לא דפק איזה הצלת "וואווו!!" כמו שהיינו רגילים. אולי כי ההגנה השתפרה וזה טוב, אבל תן לי שחקנים מפוקסים בגמר.. אין לי כוח לבזבז את ימי חמישי שלי שוב על משחקים נגד קבוצות שיורדות ליגה באוקראינה.

      להגיב
  16. אמיר המקורי (פורסם: 21-5-2017 בשעה 13:35)

    יוסי מזרחי,
    אני מסכים עימך כמעט בכל שנאמר בתגובה 10,במרוצת העונות האחרונות(וגם לפני פרישת הסר)ראינו את הבעיות בעיין דיי דומה ברובן..
    היינו מהיחידים בבלוג שחלקנו על חלק מהחלטות הסר(בעיקר חולשת הקישור)ולכן אני מסכים איתך כי המשבר כבר החל עמוק לקראת סוף כהונתו.
    מצד שני נכון גם שהוא עצמו היה מוציא מהסגלים של ארבע העונות האחרות הרבה יותר אבל זה כבר בהחלט סיפור אחר שלא ניתן יהיה לוודא לעולם..
    עם דבר אחד איני מסכים איתך,אנחנו לא לפני סיום המשבר(ללא קשר למה שיקרה ברביעי בערב)היונייטד לא תהיה הפקטור כלשונך בעונה הבאה.
    לצערי אין עמדה אחת ביונייטד שהיא מושלמת,אפילו לא אחת(במידה והספרדי אכן עוזב) ! אין קבוצה(אלא אם קוראים לה לסטר)בדרגים האלו שמשנה
    כיוון ממקום שישי וכדורגל משעמם ולפעמים מכוער למקום ראשון בעונה שבאה לאחר מכן,הבעיות ביונייטד עדייין שורשיות ואין לשכוח ששאר המועדונים במצב טוב יותר ואף ישפרו סגלים בקייץ..
    אני לא אמנה כרגע את שמות החייבים לעזוב,או את שמות אלו שחייבים להישאר אבל רק כשחקנים משלימים,יהיה לנו מספיק זמן לזה בחודשי הקייץ.
    התקווה היחידה שלי(ואני פסימי)שייתקבלו החלטות מושכלות בנושא הרכש,כפי שכתב דורפן זה בספק גדול מאוד.
    לפני כשלוש שנים במהלך העונה הראשונה של מויס כתבתי כאן בסוג של נביא זעם שהיונייטד חייבת להשימר לה,להישמר מתקדים המועדון שמעבר לנהר שלא הצליח להתגבר על פרישת המנגרים האגדיים ומאז מדשדש כבר עשרים וכמה שנים,אמרו לי אז שלנו זה לא יקרה,והנה עברו להם כבר 4 עונות מלאות ולצערי לא התקדמנו אפילו טיפלה קדימה.

    להגיב
    • אמיתי (פורסם: 21-5-2017 בשעה 13:41)

      צלסי סיימו 10 עונה שעברה

      להגיב
      • אמיר המקורי (פורסם: 21-5-2017 בשעה 17:34)

        זו לא השוואה נכונה,צלסי היו אלופים בדיוק עונה אחת לפני עם אותו הסגל,ההידרדרות שלהם לא הייתה קשורה לכדורגל פרופר אלא לבעיות בחדר ההלבשה,הבסיס שלהם היה איתן ולא רעוע כפי שזה ביונייטד

        להגיב
        • אמיתי (פורסם: 21-5-2017 בשעה 17:48)

          זו ההשוואה שאתה רשמת. חוץ מלסטר עונה שעברה נחש כמה אלופות היו ב12 השנים האחרונות?
          אין שום סיבה שלא נאבק על האליפות בעונה הבאה. לכל עונה דינמיקה משלה. ליברפול חשבו-רצו לרוץ
          השנה אחרי שנה שעברה. אתם פסימיים כבר על העונה הבאה? לבריאות

          להגיב
    • יוסי מזרחי (פורסם: 21-5-2017 בשעה 18:18)

      אני שמח על הויכוח הזה, וכדי להגיע לענין מיד, אני חווזר על אמירתי שבעונה הקרובה אנחנו נהייה פקטור מרכזי.
      למה? מהרבה סיבות ורק אחת מהן היא שהרכש שיהוא יהיה בדמותו וצלמו של מוריניו, למרות שהבנקאי הוא היושב ראש.
      בתרבות האירגונית ההיא של מוייז ולא באשמתו, ושל ואן חאל באשמתו המלאה, אז היה משקל לבנקאי והרכש היה בהתאם.
      בניגוד לך, אני חושב שביום סיום העונה הזו, יש שלד סביר ולא צריך שיהיו מספרי אחד בתפקידים כדי להניח כך. אצל סיר אלכס מי שהביא את ההישגיםם היו שחקני הקו השני כי מי שהנחה אותם היה סקוטי חביב וממזר, ושנתיים אחר כך היה שילוב של שמות עם הולנדי אדיוט ואנחנו זוכרים טוב את התוצאות.
      אני חושב שאם היה למוריניו קשר אחורי מהדרג הראשון , הוא היה מוותר בהרבה משחקים על שני קשרים אחוריים ומרוויח כך עוד מישהו מקדימה. זו רק דוגמא. עוד נתווכח בקייץ הארוך הבא עלינו לטובה.

      ראה, סיטי וליברפול עם תנאי פתיחה טובים משמעותית, הגיעו להישגים שהם למעשה כשלון אם נתיחס למכלול כולו. שם היו מאמנים עם אגנדה התקפית וסגלים מושלמים שרצו יחד והמרחק מאיתנו לא מי יודע מה. העומס על הסגל וכמות המפעלים שאנחנו צלחנו כמו שקרה, היו ממיטים חורבן על אלה, עם המאמנים ה"אינטיליגנטים" שלהם.
      אני לא מתנחם בזה אלא מעריך את מכלול הנתונים אצלנו, והמסקנות שלי קצת יותר עדינות.

      להגיב
      • matipool (פורסם: 22-5-2017 בשעה 09:22)

        יוסי – אני צריך הסבר על תנאי הפתיחה הטובים יותר משמעותית של ליברפול.
        הכוונה לזה שקלופ התחיל עונה שנייה בקבוצה לעומת מוריניו?
        מבחינת סגל שחקנים, הימורים ופרשנויות בתחילת העונה, יונייטד הייתה מעל ליברפול.
        גם אצלנו, 4 שחקנים חדשים נכנסו להרכב.

        להגיב
        • יוסי מזרחי (פורסם: 22-5-2017 בשעה 13:30)

          מתי.
          אנסה להסביר.
          קלופ רץ עם הקבוצה יותר מחצי עונה וההיכרות ההדדית והכרת השיטה היו שם מתחילת העונה. אצלנו זה לא היה קיים כמעט.
          ענין שני, הצמפיונס משוחק בימים שלא משפיעים כמעט על הליגה, הליגה האירופית זה מוקש שלא מאפשר חיים ספורטיביים סדירים במונחים של יונייטד.
          הציפיות מאיתנו היו בשמיים וכך גם הלחץ. אצלכם זה היה בעצימות נמוכה .
          לאורך זמן שיחקנו המפעל אחד יותר מכם ולאורך זמן גדול יותר בכל המפעלים. זה בערך מה שרציתי להגיד.

          להגיב
          • matipool (פורסם: 22-5-2017 בשעה 14:40)

            מקבל חלקית.
            הסגל שלכם עמוק יחסית לזה של ליברפול (רבאק – היו חודשיים בערך בחצי השני של העונה שעל ספסל המחליפים לא היה לנו כלום, במיוחד בחלק הקדמי כולל הקישור ההתקפי) אבל גם אתם סבלתם מאד מפציעות.

            להגיב
            • אמיתי (פורסם: 22-5-2017 בשעה 14:57)

              מתי
              לכם גם יש את הבחירות להסתדרות על הראש. לא קל

    • דורפן (פורסם: 21-5-2017 בשעה 18:32)

      אמיר – במקום אחד אתה פסימי מדי. עומקו של משבר בכדורגל הוא לא משהו לינארי שנמדד בזמן. וקבוצה לא נמדדת בכל אחד ואחד מה-11. 2-3 שחקנים פותרים לך 80-90 אחוז מהבעיות וזה יכול לקרות בתוך עונה. משבר קל יכול להמשך עשור אם לא מטפלים בו (ארסנל). משבר עמוק יכול להפתר מהר מאד אם מטפלים (צ׳לסי, במידה מסויימת ליברפול)

      להגיב
      • אמיר המקורי (פורסם: 21-5-2017 בשעה 19:20)

        רונן,
        גם בקייץ האחרון הגיעו ליוניטד שלושה/ארבעה שחקני רכש שטרום העונה כולנו חשבנו שהם יפתרו לנו את כל הבעיות,התוצאה ידועה…
        לא הבנתי את כוונתך לגביי ליברפול,הם מעולם לא התאוששו באמת,שני עשורים פלוס של אי זכיה באליפות הפרמייר אומרים הכול.

        להגיב
        • רונן דורפן (פורסם: 22-5-2017 בשעה 15:03)

          על ליברפול אני מדבר בסייקל הנוכחי מרודג׳רס. לגבי זמן התאוששות. אם אתה במשבר ארוך אין שום ערובה שבשנה החמישית מצבך משתפר לעומת הרביעית. מצבך משתפר במהירות עצומה כשהכוון מתהפך. שחקן עם מנהיגות, מנג׳ר טוב – ומשברים מתקצרים מאד. המשבר נפתר כשמטפלים בו – לא על ציר זמן. בסך הכל למגרש עולים 11. הרבה מאד שחקנים ייראו נפלאים בתוך קבוצה טובה (ראה פוגבה ביובה) ואין דבר כזה ״צריך להחליף את ה-11״. כי כוחה של הקבוצה גם הוא לא לינארי – קבוצה עם 8 שחקנים טובים לא בהכרח טובה מקבוצה עם 6 שחקנים טובים

          להגיב
  17. ניר (פורסם: 21-5-2017 בשעה 14:01)

    בחשבון פשוט – היו לנו בסגל 2 שחקני וורלד קלאס ושלושה בעלי פוטנציאל בתחילת העונה., עכשיו יש אחד שהוא וורלד קלאס שנתן עונה בינונית, אחד עם פוטנציאל שהתקדם, אחד עם פוטנציאל שהלך לאחור, אחדש היה סביר, ואחד וורלד קלאס שהלך למדריד.

    לא סיכום מדהים לעונה.

    להגיב
    • Matipool (פורסם: 21-5-2017 בשעה 18:42)

      לא שכחת את זלאטן או שהוא כבר לא היה וורלד קלאס בתחילת העונה?

      להגיב
      • ניר (פורסם: 21-5-2017 בשעה 20:03)

        שכחתי, אם כי אפשר להוריד אותו מהחשבון לעונה הבאה בכל מקרה

        להגיב
  18. עומרי (פורסם: 21-5-2017 בשעה 14:19)

    לא בטוח שהוא עוזב, ואישית מקווה שיתעקשו איתו על החוזה שלו עד סופו (אם יש יתרון בלהיות מועדון עשיר…)
    יש סגל טוב והעונה השנייה של מוריניו זו עונה של קפיצה. אין סיבה לוותר על השחקן היחיד בקבוצה שרשאי לקרוא לעצמו הטוב בעולם בעמדתו.

    להגיב
  19. ניק (פורסם: 21-5-2017 בשעה 15:10)

    טוב, אז הוא לא בסגל בכלל…
    שזה אולי אומר שהוא לא יעזוב בסוף אבל כנראה אומר שמוריניו הוא לא בדיוק הטיפוס הסנטמנטלי שיתן הופעות פרידה לשחקנים שלו

    להגיב
    • טל המנצ'סטרי (פורסם: 21-5-2017 בשעה 15:22)

      למה לא, רוני בהרכב, מאוד יכול להיות משחק אחרון באולד טראפורד בכדי להגיד שלום כמו שצריך.

      להגיב
      • ניק (פורסם: 21-5-2017 בשעה 15:31)

        רק תגיד לי לאיזה אל להתפלל כדי שזה באמת יקרה :)

        להגיב
        • נובלס כחול (פורסם: 21-5-2017 בשעה 19:48)

          ההוא עם הזקן. קנטונה.

          להגיב
  20. ערן ק (פורסם: 21-5-2017 בשעה 16:01)

    שני דברים על דה חיאה:

    בתחילת העונה הראשונה אצלנו הייתה תקופה שבה הוא התקשה עם כדורי גובה. הדרך לטפל בזה הייתה הוראה מפורשת לא לצאת לכדורי גובה. מעבר לזה שזה עבד, ואולי עלה לנו בכמה גולים (וגם כמה הצלות מדהימות), היה אפשר לראות איך נבנה לו הביטחון ואיך המועדון מחוייב כלפי השחקן לתת לו כל אפשרות להצליח.

    אחד הדברים הבולטים, שבעיניי הדגישו את רמת המיקצוענות שלו, היה, שגם ברמה שלו, אפשר היה לראות שיפור ממשחק למשחק. דוגמאות: יציאות לכדורי גובה, משחק רגל ושחרור כדורים להתקפה.

    להגיב
  21. ניק (פורסם: 21-5-2017 בשעה 19:00)

    רונן,
    כשרואים את כמות הדקות שמוריניו נותן לצעירים ב3 המשחקים האחרונים שלא קבעו פשוט כלום (למה להכניס היום שחקן בדקה ה88 להופעת בכורה ולא בדקה ה70??), הציפיה שלך ממנו לפתח צעירים היא פשוט בדיונית…

    להגיב
    • אמיתי (פורסם: 21-5-2017 בשעה 19:07)

      באיי לא צעיר?
      דרמיאן?
      שואו?
      מארסיאל?
      ראשפורד?
      צריך שילוב גם של צעירים וגם של וותיקים. אחד הדברים המעניינים שג׳ורדי אמר בראיון עם גיל שלי היה שזה עוול לצעירים לנסות להשתלב בקבוצה מקרטעת או בלחץ. Set them up to fail
      לדעתי ממוצע הגיל בצ׳לסי לא נמוך משמעותית מאצלנו.

      להגיב
      • ניק (פורסם: 21-5-2017 בשעה 20:42)

        דרמיאן בן 27…
        באי בן 23 והגיע ליונייטד כשחקן נבחרת וכבלם מוביל בליגה הספרדית…
        גם שואו שחקן נבחרת והתחיל עונה שלישית אצלנו…
        מארסיאל וראשפורד? גם אותם מוריניו קיבל כשחקני נבחרת אחרי עונת פריצה…
        רוצה לומר לא חוכמה לקחת שחקן שמשחק בנבחרת או שכבר עשה כבר דברים בקריירה ולתת לו לשחק. זה כמו שנביא את אמבפה ונגיד הנה אנחנו מקדמים צעירים.
        לתת לצעירים לשחק זה אומר לקחת שחקן מהנוער או לקנות שחקן צעיר ואלמוני ולזרוק אותם למערכה.. מוריניו לא עושה את זה בחצאי משחקי הידידות שהיו לו עכשיו בליגה, לא עשה את זה בגביע הליגה ולא עשה את זה בליגה האירופית…

        להגיב
        • אמיתי (פורסם: 21-5-2017 בשעה 20:53)

          צודק בקשר לדרמיאן. באי בן 22 לפי מה שזכור לי. שוב לזרוק מישהו למערכה זה לא תמיד טוב.
          איזה שחקן צעיר ללא ניסיון קודם עי קונטה? קלופ?..
          יש הבדל בין לשחק בסאותהאמפטון לבין יונייטד ובליגה הספרדית לבין האנגלית.
          ההרגשה שלי שמי שהחליט שמוריניו לא מתאים ולא טוב יבנה מסביב לזה תיאוריות. הכישלון של מוריניו הוא לא בקידום צעירים. הוא בתחרות מול הגדולות..

          להגיב
          • ניק (פורסם: 21-5-2017 בשעה 21:01)

            אני האחרון שחושב שמוריניו לא מתאים.. אבל אני גם כועס עליו שלא נתן לעוד קצת ילדים לשחק ב3 המשחקים האחרונים…

            להגיב
            • אמיתי (פורסם: 21-5-2017 בשעה 21:45)

              יש סיבות יותר טובות לכעוס עליו. וצריך לזכור שגם התחלנו את העונה עם סגל גדול ככה שיש פחות מקום להכניס צעירים ושמוריניו השכיל כן לתת מקום לשחקנים הותיקים ולהשתמש בהם.
              היום היה חימום לרביעי בשביל פוגבה ולינגארד ואולי מארסיאל

    • נובלס כחול (פורסם: 21-5-2017 בשעה 19:55)

      המשחק היה אגריסיבי ובאיי נפצע פעמיים. אז כדי לא לגמור עם קאריק וג'ונס כצמד בהגנה הוא חיכה שהמשחק ירגע.
      גומש (הורים פורטוגזים) התחיל להתחמם בדקה 60 או משהו כזה, אז הייתה כוונה להכניס אותו מוקדם כנראה.

      להגיב
      • אייב (פורסם: 21-5-2017 בשעה 20:29)

        וגם שרוני יכבוש שער שעשוי להיות שער פרידה מהאולד טראפורד.

        להגיב
  22. יותם (פורסם: 21-5-2017 בשעה 20:50)

    לא יכול יותר להסכים עם המשפט על הפוטנציאל הדטרמיניסטי. מדהים שאנשים עוד מדברים בשפה של "לשחקן הצעיר X פשוט אין את זה" מבלי להתייחס למלוא הסיטואציה שבה הוא נמצא, ומאשימים אותו בלבד בזה שהפוטנציאל לא התממש.
    ינוזאי דוגמא קלאסית.

    להגיב
    • ניק (פורסם: 21-5-2017 בשעה 21:04)

      מה זה מלוא הסיטואציה?
      גיגס ומסי למשל הגיעו עם הרבה כשרון אבל גם קיבלו הגנה חסרת תקדים מהמערכת שבה היו… מאוד נדיר למצוא מקרים כאלה.. לשחקן צעיר הסיטואציה כמעט תמיד תהיה קשה ובעייתית.

      להגיב
      • יואב (פורסם: 22-5-2017 בשעה 00:09)

        הבאמת מיוחדים מקבלים.
        אבל מה עם המוכשרים שאולי פעם יהיו מיוחדים? נכון, אין המון סבלנות היום אבל אז זה הולך למדיניות מוצהרת או לא.

        להגיב
      • יותם (פורסם: 22-5-2017 בשעה 11:16)

        לא להחשיב את הסיטואציה זה פשוט לקבוע שלשחקן כמו ינזואי לא היה מספיק בשביל לשחק ביונייטד. להיות קצת יותר מציאותי זה להגיד שואן-חאל החזיר אותו 4 צעדים אחורה אחרי שניים קדימה שעשה אצל מויס (פאקינג השאלה לדורטמונד?!).

        להגיב
  23. שלמה (פורסם: 22-5-2017 בשעה 00:47)

    בריאל מדריד, ובצ׳לסי לא מתגעגעים למוריניו,
    כל ההחלומות, והשאיפות של המגיבים פה לעונה
    הבאה הן בגדר חלומות באספמיה,
    העונה השניה של מוריניו שייכת לעבר,
    האיש בדעיכה, אף לא שחקן אחד לא התקדם
    השנה, אולי ולנסיה, לא יותר,
    לדה חאה אין תחליף כל מי שחושב שרומרו
    הוא המחליף הראוי חי באשליות,
    יונייטד זקוקה בעונה הבאה לשוער מהטופ העולמי,
    בלם נוסף לצד באיי, מגן שמאלי, קשר אחורי,
    ושני שחקני התקפה,
    יונייטד חייבת להיפטר אחד ולתמיד מהאנגלים שלה,
    פיל ג׳ונס, לוק שואו, מייקל קאריק, אשלי יאנג
    (כולם פצועים כרונים)
    ויין רוני אשר מעבר לשיאו (שכרו מכביד על התקציב)
    כריס סמולינג בלם בינוני ביותר,
    אלו חלק מהבעיות,
    לסיום מצפה בעונה הבאה לפחות לסיים בטופ 3

    להגיב
  24. Selby (פורסם: 22-5-2017 בשעה 23:42)

    מסתבר שגריזמן נותן לנו 60% לנצח את אייאקס.
    אופטימי הבחור…

    להגיב
  25. היסטוריון של ספורט (פורסם: 23-5-2017 בשעה 13:46)

    אני רק שאלה.
    למה שדה לאה ילך מקצועית לריאל.
    הרי הם כבר אלופי ספרד עם אופציה מצוינת לדאבל אלופות מה שאף אחת לא עשתה.
    לדעת מכאן תבוא רק ירידה.
    דה חאה גם יודע מה זה להגיע טיפה באיחור לדור הזהב ( נבחרת ספרד ).
    לכן מקצועית אני במקומו נשאר ביונייטד עוד שנה שנתיים ואז בוחר .
    1. האם להישאר ביונייטד.
    2. אולי ריאל תהיה במצב עליה ולא ירידה.
    3. ואולי בכלל להחליף את בופון ביובה .

    להגיב

מה דעתך?