הבלוג תורם את חלקו להבנה בין העמים

מפגש עם אוהד שחיה יפני

אין כמו אליפויות גדולות כדי להביא להתקרבות בין העמים ולא הייתה דוגמה מובהקת מכך היום שכשכותב שורות אלו היה נוכח, בעצם משתתף, במפגש בין העם היפני לעם הישראלים שנמצאים בבודפשט. אליפות העולם בשחיה בפתח.

המשתתפים:

1. יפני, אולי עיתונאי, אולי אוהד שחיה, אולי סתם.

2. כותב שורות אלו. בעל הבלוג! רונן דורפן המוכר לכם מרונן דורפן דוט קום ואחר כך דה-באזר.

מה שיאפיין את האליפות הזו הם המתקנים ואתרי התחרויות הנפלאים שהם המורשת היפה של אולימפיאדת בודפשט 2024 שלא תתקיים. אבל בשלב מסויים רצו שתתקיים וכך רצו לעשות רושם גדול באליפות העולם לשחיה הנוכחית. נבנה איצטדיון נפלא. הכדורמים יהיה בבריכה ההיסטורית שתכנן אלפרד האיוש הגדול על אי המרגיט בדנובה, השחיה במים פתוחים באגם בלאטון, והשחיה הצורנית בווארוש-ליגט שזה הסנטרל-פארק המקומי.

אבל שום דבר לא יהיה מרהיב כמו מה שיקרה בתחרות הקפיצה מגבהים, נדמה לי שזה הופעת הבכורה של הענף, שם יקפצו אל תוך הדנובה על רקע הפרלמנט. קלאסה שבקלאסה.

עדיין בונים אבל יסיימו בזמן

*

והיום בעודי משוטט באזור אני פוגש את היפני ומיד קושר איתו שיחה. וכמו תמיד כשיפני שומע את שמי הפרטי הוא מחייך חיוך גדול.

- יפני: חיוך

בלוגר: ״כן כן, רו-נין סמוראי בלי מאסטר. קרימינל!״ תמיד הייתי גאה בכך שהרו-נין, שמזכיר את שמי, הוא כינוי לסמוראי שנותר ללא פטרון וחי על חרבו. קצת כמו כותב שורות אלו. מתישהו, איפשהו. אולי בחיים הקודמים או אלו שקדמו להם.

יפני: ״כן״ והוסיף: ״לא״ זה מסתבר אולד ג׳פניז. יש גם סלנג.

בלוגר: ״משמעות אחרת?״

יפני: ״כן כן״

בלוגר: ״נו, תגלה כבר! תגיד לי!״

יפני: ״אחד שאין לו עבודה. לא עושה כלום. משוטט סתם.״ ריקא, הולך בטל וכיוצא באלו מסתבר.

*

שיניתי נושא:

בלוגר: ״גם משם ושם קופצים״, הצבעתי על הגשרים הקרובים.

יפני: ״ספורט?״

בלוגר: ״לא לא״

יפני: ״מתאמנים?״

בלוגר: ״תנסה עוד״

יפני: ״אז מה?״

בלוגר: ״מתאבדים״

יפני: פרצוף של לא מבין.

בלוגר: ״חרקירי״.

יפני: פרצוף מודאג.

הבלוגר: ״הרבה אנשים מתאבדים פה. הכי הרבה בעולם או קרוב לזה״

יפני, ביותר משמץ דאגה: ״למה?״

בלוגר: ״כמו אנשים ביפן שעשו  טעויות, או שאין להם עבודה. או שמעליבים מישהו.״

*

נפרדנו.

bloger

Share on FacebookTweet about this on Twitter

253 תגובות ל “הבלוג תורם את חלקו להבנה בין העמים”

  1. אריאל גרייזס (פורסם: 12-7-2017 בשעה 18:50)

    מעולה. תשמע, אדלסון לא ילד, יום אחד הוא ילך בשלום אל אבותיו ואז באמת תהיה רונין

    להגיב
    • יוסי (פורסם: 13-7-2017 בשעה 06:07)

      גדול

      להגיב
      • עמי ג (פורסם: 13-7-2017 בשעה 07:55)

        Ouch!

        להגיב
  2. yaron (פורסם: 12-7-2017 בשעה 19:10)

    המתאבדים מקומיים או תיירים מתאבדים שרוצים שהקפיצה האחרונה תהיה במקום מהמם?
    ועכשיו ברצינות, יש סיבה או לפחות תיאוריה למספר הגבוה?

    להגיב
    • אלי (פורסם: 13-7-2017 בשעה 18:11)

      כל הסיפור הזה של המקום שבו מתאבדים הכי הרבה זה די מצוץ מהאצבע.
      בכל מקרה, לפי ויקיפדיה הונגריה היתה מקום 25 בשנת 2015, זה לא משהו שצריך למצוא סיבה.

      להגיב
  3. רונן דורפן (פורסם: 12-7-2017 בשעה 19:11)

    חוסר ויטמין d

    להגיב
    • איציק (פורסם: 12-7-2017 בשעה 19:33)

      זה בפינלנד

      להגיב
      • דורפן (פורסם: 12-7-2017 בשעה 20:08)

        הנתונים גבוהים גם שם ויש חשד לקשר גנטי כשהטריגר הוא חוסר ויטמין D בארץ חשוכה בחורף

        להגיב
        • איציק (פורסם: 12-7-2017 בשעה 20:13)

          זה מפתיע כי המצב דומה במדינות הסובבות, חסר חורף, ושם אין בעיה כזו. אולי השילוב של גנטיקה משפיע חזק יחסית.
          אני יודע שבשוויץ יש אחוז גבוה של התאבדויות של בני נוער, אבל שם משייכים זאת לשעמום (לפחות כך טענו ב-2002).

          להגיב
          • מתן גילור (פורסם: 12-7-2017 בשעה 20:53)

            בעיה כשפדרר סוגר משחקי מייג'ור בפחות משעתיים.

            להגיב
            • איציק (פורסם: 12-7-2017 בשעה 21:23)

              נכון, ובספורט אחר יש גם אחד שאינו קיטל קנים.

            • יאיר (פורסם: 12-7-2017 בשעה 21:40)

              1++

            • מתן גילור (פורסם: 13-7-2017 בשעה 05:36)

              זה כבר קשור לשעמום של הגרמנים ולא של השוויצרים. אני מודה שאני מעדיף כאלה שמתאבדים בגלל שעמום מאשר כאלה שמשמידים עם בגללו. :)

            • איציק (פורסם: 13-7-2017 בשעה 05:59)

              אתה אכזרי, שלא לומר צי(ו)ני.

            • yaron (פורסם: 13-7-2017 בשעה 07:16)

              הגרמנים עסוקים כרגע בלהשמיד את עצמם – שיעור הילודה הנמוך בעולם.

            • איציק (פורסם: 13-7-2017 בשעה 07:22)

              ההגירה של כח עובדים מיומן, צעיר וזול עם יכולת ילודה גבוהה מפצה על ילודה נמוכה של הגרמנים עצמם.

            • yaron (פורסם: 13-7-2017 בשעה 08:00)

              יכולת ילודה גבוהה יש גם לגרמנים. הם פשוט לא מעוניינים :-)
              האדמה לא תיעלם אבל בקצב הזה העם הגרמני כן.

            • איציק (פורסם: 13-7-2017 בשעה 08:15)

              מאיפה יש לך את כל הידע הזה בקשר ליכולת הילודה של הגרמנים? ;)

            • משה (פורסם: 13-7-2017 בשעה 09:22)

              ייאמר לזכות פדרר שהוא תורם רבות גם להעלאת שיעור הילודה בעולם המערבי.

            • yaron (פורסם: 13-7-2017 בשעה 10:28)

              איציק,
              זה היה ניחוש, יכול להיות שבאמת יש להם בעיית פוריות. אולי בגלל מחסור בוויטמין D…

        • אלי (פורסם: 13-7-2017 בשעה 18:14)

          כפי שכתבתי למעלה, אין צורך למצוא הסבר לתיאוריה שהיא לא נכונה.
          פינלנד מקום 35 בעולם.

          להגיב
    • matipool (פורסם: 13-7-2017 בשעה 08:19)

      לא יודע לגבי שאר הונגריה אבל בודפשט כזו עיר יפה והבחורות שם נראות מדהים גם בחורף..
      דורפן – דאג לקחת מספיק ויטמין d שלא יעלו חס וחלילה מחשבות לא טובות.

      להגיב
  4. זה משנה (פורסם: 12-7-2017 בשעה 19:15)

    הכאה על חטא אביב 1944

    להגיב
    • רונן דורפן (פורסם: 12-7-2017 בשעה 19:32)

      ממש אין סיכוי. אולי מלבד יהודים

      להגיב
  5. ארז (פורסם: 12-7-2017 בשעה 19:24)

    על תבונה ורגישות.

    להגיב
  6. שחר דמרי (פורסם: 12-7-2017 בשעה 22:21)

    נראה לי שחרקירי זה לא רגיש ושעדיף לומר ספוקו.

    להגיב
  7. ניינר / ווריור (פורסם: 13-7-2017 בשעה 01:13)

    ענק!!!
    האם זה נכון שיש קשר גנטי בין ההונגרים לפינים ושגם השפות דומות?

    להגיב
    • no propaganda (פורסם: 13-7-2017 בשעה 03:09)

      ממה שאני יודע השפות לא דומות אבל הן מאותה משפחה

      להגיב
    • איציק (פורסם: 13-7-2017 בשעה 05:58)

      עד כמה שאני יודע יש קשר למונגולים, עוד מהתקופה ההונית.

      להגיב
    • D! פה ועכשיו (פורסם: 13-7-2017 בשעה 07:27)

      שני עמים שאוהבים לחשוב על השפה שלהם כיוצאת דופן במיוחד, בשקט בשקט ומאחורי הקלעים הם יודו שיש קשר, רחוק מאד, בין השפות.

      להגיב
    • גל ד (פורסם: 13-7-2017 בשעה 07:30)

      הונגרית זו שפה די ייחודית בנוף. האזור היחיד שבו מדברים בשפה בעלת שורשים דומים הוא היכנשהו בהרי אורל.

      להגיב
      • איציק (פורסם: 13-7-2017 בשעה 07:38)

        אני מאורל ושם מדברים רוסית.

        להגיב
        • גל ד (פורסם: 13-7-2017 בשעה 09:17)

          לא אמרתי שזו השפה המדוברת באורל, אלא שבאורל עדיין מדוברת שפה בעלת שורש משותף.

          https://en.wikipedia.org/wiki/Ugric_languages

          להגיב
          • איציק (פורסם: 13-7-2017 בשעה 09:36)

            הבנתי את כוונתך, אך כפי שכתבתי קודם (לגבי ההונגרים), עד כמה שאני יודע, האוגרים כמו ההונגרים הושפעו מההונים ומשפתם.

            להגיב
            • אלי (פורסם: 13-7-2017 בשעה 18:16)

              לא סתם אחד השמות הנפוצים בהונגריה הוא אטילה.

            • רונן דורפן (פורסם: 13-7-2017 בשעה 18:44)

              יש השפעה מונגולות אבל לא על השפה. השפה שייכת למשפחת שפות ביחד הפינית והאסטונית – אבל היא אינה קרובה – כי כולן הגיעו משפת אם אחת שמדוברת עדיין באזור מחצ׳קלה ברוסיה על ידי בערך 50 אלף אנשים.

              יש כמה הקשרים ספורטיבים בין שלושת העמים הללו – למשל זריקות כדון והאבקות ובאופן כללי כוח.

  8. bhr (פורסם: 13-7-2017 בשעה 06:24)

    ראית את פטרסון ?

    להגיב
  9. austaldo (פורסם: 13-7-2017 בשעה 06:35)

    בטח קצת בילבלת אותו עם החרקירי.
    התאבדות באופן כללי זה ״ספוקו״, ״חרקירי״ זה התאבדות בטקס מאוד ספציפי

    להגיב
    • תומרג (פורסם: 13-7-2017 בשעה 08:05)

      לא מדויק, "התאבדות" באופן כללי זה "ג'יסאטסו" (אם אני לא מתבלבל)
      ההתאבדות הטקסית והמכובדת נקראת "ספוקו" אבל השם הפולקלורי (והפחות מכובד) הוא "חרקירי" (שיסוף הבטן)

      להגיב
    • תומרג (פורסם: 13-7-2017 בשעה 08:06)

      בכל מקרה, ברור שהוא בלבל אותו

      להגיב
      • D! פה ועכשיו (פורסם: 13-7-2017 בשעה 09:45)

        בכל מקרה ברור שהחירות האמנותית גברה על המציאות.

        "מוטב לחטוא לאמת מאשר לחטוא ליופי, והחטא הראשון ראוי יותר לסליחה"

        להגיב
        • תומרג (פורסם: 13-7-2017 בשעה 10:46)

          "מיטב השיר – כזבו"

          להגיב
    • איציק (פורסם: 13-7-2017 בשעה 11:12)

      איזה חרק אירי אכזר…

      להגיב
  10. austaldo (פורסם: 13-7-2017 בשעה 06:37)

    אם שחייה – איך מקבלים בהונגריה את הסיפור עם קטינקה הוסו? ההונגרים באופן כללי בעד היוזמה שלה או שכועסים עליה על הבלגן כשהם מארחים אליפות עולם?

    להגיב
    • איציק (פורסם: 13-7-2017 בשעה 06:44)

      נדמה לי שיש בינהם הסכמה שאת הבלגן הגדול יתחילו אחרי האליפות. גם שחיינים רבים אמרו שיצטרפו אליה אחרי האליפות. יהיה מעניין.

      להגיב
  11. אבי (פורסם: 13-7-2017 בשעה 06:40)

    יאיר לפיד מסתובב בעולם, לבד, רו-נין אמיתי, ומשפר אתה מצבנו הדיפלומטי, ואז בא אחד והורס הכל.

    להגיב
    • גל ד (פורסם: 13-7-2017 בשעה 07:31)

      דודי סלע?

      להגיב
      • yaron (פורסם: 13-7-2017 בשעה 08:04)

        אצילי :-)

        להגיב
  12. יואב דובינסקי (פורסם: 13-7-2017 בשעה 07:02)

    צחקתי

    להגיב
  13. עמי ג (פורסם: 13-7-2017 בשעה 08:12)

    קפיצה ממגדל (27 מטר!) התחילו לפני שנתיים באליפות בקזאן.
    הולכת להיות אליפות מעניינת מאוד עם שמות חדשים. אני אעקוב בסקרנות אחרי ההונגרים הצעירים שקטפו מדליות באליפות אירופה לנוער שהיתה בוינגייט. ומעל כולם בלט כריסטוף מילאק עם תוצאה נפלאה ב-200 פרפר. הוא מועמד לפודיום.

    להגיב
  14. matipool (פורסם: 13-7-2017 בשעה 08:12)

    דורפן במיטבו וגם הציור נהדר. משהו בו תפס אותי.

    להגיב
    • cookie-monster (פורסם: 14-7-2017 בשעה 00:54)

      בהיתי בציור איזה דקה לפני שהתחלתי לקרוא בכלל

      להגיב
  15. S&M (פורסם: 13-7-2017 בשעה 09:11)

    חחחחחחחחחחחח… גדול! ;-)
    אוי, צחקתי בקול..

    להגיב
  16. איברה (פורסם: 13-7-2017 בשעה 09:42)

    פוסט בסגנון אבסטרקט.
    מישהו ראה את משקפי הסאבטקסט שלי? אני לא מצליח לקרוא כלום

    להגיב
  17. דוני דארקו (פורסם: 13-7-2017 בשעה 10:52)

    יהודים זה עם מיוחד, הם באמת ובתמים חיים בין עמים אחרים, ולרוב גם לא נותנים עצות אחיתופל, אלא מרגישים וגאים להיות אמריקאים, אנגלים או רחמנה ליצלן גרמנים. מהצד השני, העם הישראלי הוא שילוב מוזר של יכולת פנומנלית לעשות את הבלתי אפשרי ובאותו הזמן של יהירות אין סופית שמבוססת על שהייה של כמה שניות בקנה מידה היסטורי בארץ אחת קטנה ומדברית. מאיפה מגיע היכולת הזאת לתת עצות לכל העולם כשאתה שקוע עד הצוואר בבור חרה, חי על גלי הגירה מאותן ארצות רחוקות מעבר לים ומקפיד בצורה אורתודוקסית לא לעשות שום דבר, כולל שום דבר על מנת שגם לדור הבא יהיה איזה סיכוי לצאת מהבור, כי בקצב הנוכחי הם הולכים להיוולד בבור של חרה ובצד של הלמטה זה הכי פחות כיף.
    בקיצור, שאלה להסטוריונים ואנתרופולוגים עוד מאה או מאאתיים שנה.

    להגיב
    • איציק (פורסם: 13-7-2017 בשעה 11:14)

      בקיצר, הקשר בין תגובתך למציאות מקרי בהחלט.

      להגיב
    • cookie-monster (פורסם: 14-7-2017 בשעה 00:55)

      תשאל את האנגלים

      להגיב
    • אסף the kop (פורסם: 14-7-2017 בשעה 10:24)

      תהגר

      להגיב
  18. גיל שלי (פורסם: 13-7-2017 בשעה 11:39)

    אני קורא את כל התגובות ולא רואה אף התיחסות למאורע ההיסטורי בעיתונות הישראלית היום. מילא הכותרת השלילית על ביבי בעמוד הראשון במרכז, התמונה של ביבי אומרת הכל, אדלסון עבר לטים בנט

    להגיב
    • איציק (פורסם: 13-7-2017 בשעה 12:22)

      האם תוכל לפרט…
      באינטרנט אין עמוד מרכזי.

      להגיב
      • גיל שלי (פורסם: 13-7-2017 בשעה 12:28)

        הכותרת הגדולה בעמוד הראשון של ישראל היום – המבקר "ראש הממשלה לא הצהיר על הידידות עם אלוביץ'" מתחת תמונה חמורת סבר של ביבי לצד אלוביץ' ופילבר

        להגיב
        • אמיתי (פורסם: 13-7-2017 בשעה 12:37)

          והם יודעים על מה הם מדברים בכל הנוגע לביבי. The tides have turned

          להגיב
          • Amir A (פורסם: 13-7-2017 בשעה 13:03)

            אני עובר בין קריאה על התסבוכות של טראמפ לקריאה על התסבוכות של נתניהו. בכל יום אחד הצדדים קובע שיא חדש (למרות שאם נודה על האמת, הסיפורים סביב ביבי לא מתקרבים לקטסטרופה הרוסית שאופפת את טראמפ).
            ביומיים האחרונים שני המשפטים הגדולים ביותר היו:
            צוות טראמפ: “My son is a high-quality person and I applaud his transparency,” (אחרי שהבן הבכור פרסם שרשרת אימיילים מפלילה שניה לפני שהניו-יורק טיימס פרסם את אותה השרשרת).
            צוות ביבי: "נתניהו הוסיף ואמר כי "הזמנתי אתכם כדי לספר לכם את העובדות ואתם תציגו אותם בראיונות שתתנו בתקשורת". (ציטוט מוואיינט).
            אם סטנדאפיסט כלשהו היה מגיע עם החומרים הללו לבמה היינו אומרים שהוא מתאמץ יותר מדי.

            להגיב
            • גל ד (פורסם: 13-7-2017 בשעה 14:57)

              הסיפורים סביב ביבי דווקא נראים לי חמורים פי כמה ממה שסובב כרגע את טראמפ.

              מה שקורה עם הצוות של טראמפ זה שהם היו במגע עם מקורות זרים בכדי לקבל מידע מפליל על קלינטון. המקסימום שיכול לצאת מזה זה עבירה על חוק מימון הקמפיינים. כי ניסיון לדלות רפש זה חוקי, פשוט אסור לקבל רפש בחינם מחו"ל.

              ביבי אישר את עסקת הצוללות של המקורבים שלו מאחורי הגב של משרד הביטחון והמטכ"ל. אני מעריך שיהיה בלתי אפשרי להוכיח שהוא עשה את זה כדי לצ'פר אותם, אבל גם בלתי אפשרי להשתחרר מהסירחון שהרצון לפנק אותם השפיע על ההחלטה. וזה שומו שמיים. וזה עוד לפני שהגענו לאלוביץ'.

            • Amir A (פורסם: 13-7-2017 בשעה 15:14)

              אם לרגע נניח, לצורך הדיון האינטלקטואלי, שהסיפורים והחשדות סביב שני המחנות נכונים הרי
              האחד נוגע לשחיתות כלכלית. טובת הנאה כספית.
              השני נוגע לפגיעה במערכת הפוליטית תוך שיתוף פעולה עם אומה זרה שהיא פחות או יותר האויב מספר 1.
              אני לא כל כך מסכים איתך שהסיפור של ביבי חמור יותר.
              סביר להניח שאם הבן של טראמפ יגמור על ספסל הנאשמים זה אכן יהיה תחת חוק מימון קמפיינים, כי את זה קל להוכיח ולו רק לפי האימיילים שהוא פרסם. ואני יכול לראות סיטואציה של משבר חוקתי אדיר במקרה שהוא, ומקורבים אחרים כמו קושנר, יורשעו וטראמפ ירוץ לתת להם חנינה נשיאותית.

            • איציק (פורסם: 13-7-2017 בשעה 15:30)

              דיונים אינטלקטואליים זה לא כאן. בשביל זה יש את אופירה.
              לגבי מי חמור יותר, מבחינתי חתירה תחת הדמוקרטיה (וכל דמוקרטיה עם חוקיה הוא) היא תמיד חמורה יותר, למרות שמה שנראה אצל ביבי זו גם מערכת מסואבת אשר פוגעת קשות בשלטון.
              בשני המקרים כמובן הכל לכאורה.

            • אביאל (פורסם: 13-7-2017 בשעה 16:30)

              גל ד – נראה לי שאתה צריך להוציא את הראש קצת החוצה מהעיתונות הישראלית, בדיוק להפך.

              החוק שטראמפ או מישהו ממקורביו (כמו שקרה כבר לפלין) הוא איסור של התערבות זרה בבחירות, לא משנה רפש או לא, לא קשור בכלל למימון קמפיינים – איפה פה המימון ?! אלא ליצירה של קשר של אדם שקשור לקמפיין לסוכן זר (הכוונה כאן לנציג רשמי של מדינה), חוקי המימון האמריקאיים הם המתרינים ביותר, במיוחד מאז שבית המשפט העליון אישר אותם כשווי ערך לחופש הביטוי.

              פרשות 1000 ו2000 די מתות, גם אם המשטרה תמליץ להעמיד לדין, כמו שהיא עושה ברוב המקרים, אין שם שום בשר, במיוחד בקלטות של השיחות עם מוזס, סיגרים ושמפניה לא יכניסו ראש ממשלה לכלא, במיוחד שזה חברי ובמיוחד שאין שם הוכחה לקבלה של תמורה (בניגוד לאולמרט לדוגמא).

              פרשת 3000, כמו שכתבת, כבר הודיעו שנתניהו לא קשור באופן רשמי, אלא אם כן יבוא עד מדינה ויספר איך כל הסיפור קשור לנתניהו. גם אם נתניהו איכשהו קשור, אתה מאמין שדווקא שמרון יהיה זה שיפיל אותו ?

      • yaron (פורסם: 13-7-2017 בשעה 13:01)

        קח איציק
        http://digital-edition.israelhayom.co.il/Olive/ODN/Israel/

        להגיב
    • yaron (פורסם: 13-7-2017 בשעה 12:49)

      בנט באנקר בטים מוזס.
      גם אם לא הצהיר זה רחוק מ א ו ד מלהתקרב לפלילים. גם שופטים לא מצהירים על כל ידידות והיכרות.
      אפשר לעשות לו "נו נו נו" אבל לא יותר מזה.

      להגיב
      • אמיתי (פורסם: 13-7-2017 בשעה 12:55)

        מתערב שניגמר בכתב אישום. אחת מהפרשות תגיע לבית משפט. יש גבול לכל תעלול..

        להגיב
        • yaron (פורסם: 13-7-2017 בשעה 12:56)

          כתב אישום על מה?

          להגיב
          • דיזידין (פורסם: 13-7-2017 בשעה 13:16)

            רק בקבלת שוחד, מירמה והפרת אמונים.
            ורק אחרי שכל זה יתפוצץ, תתחיל להיחשף פרשת השחיתות הכי גדולה בתולדות המדינה – מתווה הגז.

            להגיב
          • אמיתי (פורסם: 13-7-2017 בשעה 13:48)

            על ג׳יווקינג.. מתערב?

            להגיב
            • דיזידין (פורסם: 13-7-2017 בשעה 13:59)

              ביבי גמר. השאלה היא כמה מהבית הוא ישרוף בניסיונות ההיחלצות שלו.

            • yaron (פורסם: 13-7-2017 בשעה 14:05)

              ג׳יווקינג ???

              בחיי שאתם מצחיקים אותי…
              מבקר המדינה כותב שנתניהו לא דיווח על ההיכרות עם אלוביץ' אבל מה לעשות ואין חובת דיווח כזאת. החובה היא על חברים ואני לא שמעתי על אף אחד שטוען שהם חברים.
              זאת גם הסיבה שהמבקר לא מעביר את הטיפול בעניין לפרקליטות.
              בפרשת הצוללות הפרקליטות כבר הודיעה שהוא לא חשוד.
              נוני מוזס? לכולם ברור שזאת בדיחה אבל אם מנסים להגן על מישהו זה על מוזס.
              שרה? אפילו המלצה לכתב אישום אין.
              מחכה בקוצר רוח לתיק 5000

            • דיזידין (פורסם: 13-7-2017 בשעה 14:18)

              בוא נדייק: המבקר קבע שמשרד התקשורת היה ״שבוי״ (זה ציטוט) של הגורם שעליו היה צריך לפקח – בזק של אלוביץ. ההחלטות שקיבל המנכ״ל, תוך מידור הדרג המקצועי, היו בניגוד לאינטרס הציבורי ולטובת האינטרס של אלוביץ. האם ביבי, שדרש את תיק התקשורת יותר מכל, והסתיר את ניגודי העניינים שלו (לא רק עם אלוביץ, לפי דוח המבקר, היה גם בענייו עם המנכ״ל איש אמונו?

              תיק 1000: נראה די סגור. איו מחלוקת שביב קיבל מתנות בסכומי עתק.
              תיק 2000: גדול עלי. לא יודע אם זה פלילי, אבל זה מסריח עד השמיים
              הצוללות: גם אני מאמין ששמרון נשכר בגלל כשרונו ולא בגלל קרבתו לנתניהו, ושראש הממשלה ובן דודו לא שוחחו מעולם על הנושא.

            • אמיתי (פורסם: 13-7-2017 בשעה 14:26)

              ירון. בקיצור. על כבוד? חומוס? ערכת הקאה?

            • דיזידין (פורסם: 13-7-2017 בשעה 14:35)

              אגב, הסימן המובהק לכך שביבי גמר יבוא מתוך מפלגתו.
              לא ירחק היום וכמה מאנשי הסיעה יתייצבו נגדו.
              לא סתם סער חזר במועד שחזר.

            • yaron (פורסם: 13-7-2017 בשעה 14:54)

              למבקר זכות להמליץ על חקירה פלילית. למה הוא בחר שלא לעשות זאת?
              המנכ"ל ונתניהו שתי ישויות נפרדות…
              מי שרוצה לחשוב שזה מסריח זה מקובל אבל פלילי זה לא.
              פרשת הצוללות – ביבי לא חשוד.
              מתנות – נחיה ונראה. החוק מאפשר זאת.

            • yaron (פורסם: 13-7-2017 בשעה 15:05)

              אמיתי, שלח כתובת ואני שולח לך שקית הקאה.
              על כבוד לא צריך להתערב, מי שצודק זוכה בכל מקרה.
              אפילו אם אני מזמין, באמת בא לך לאכול איתי חומוס? ;-)

            • איציק (פורסם: 13-7-2017 בשעה 15:09)

              לי בא שאמיתי יוכל אתך חומוס ;)

            • אמיתי (פורסם: 13-7-2017 בשעה 15:31)

              ירון. בוא נאכל חומוס ואם אני לא אצטרך את השקית הקאה זכית בכבוד

            • אביאל (פורסם: 13-7-2017 בשעה 16:37)

              אמיתי – אפשר להצטרף להתערבות ? אבל בא לי משהו ממש יקר, בדיוק כמו ששונאי נתניהו יאכלו את הכובע הענק שהם תפרו לעצמם.
              בקשר לדוח מבקר המדינה מאתמול, אין שום חשד לפלילים, זה אפילו לא הולך לבדיקה של הפרקליטות, הסבר ? מאוד פשוט (מתוך המאמר של אלי ציפורי אתמול בגלובס):

              ״אז מה הכותרת מדוח המבקר בכל זאת? לדעתי הכותרת הכי גדולה מדוח המבקר, שלא פופולרי להכריז עליה אבל ההוגנות העיתונאית מחייבת זאת, קבורה אי שם עמוק בעמודים 178-180, לקראת סופו של הדוח, בפרק שדן בניגוד העניינים של ראש הממשלה בנימין נתניהו וטיפולו בבזק לאור קשריו עם אלוביץ'. היא לא מופיעה כקביעה של המבקר עצמו, אלא כעמדת משרד המשפטים, אבל מי שרואה את עצמו כמגן מערכת המשפט אמור להגן גם על קביעותיו של משרד המשפטים בנוגע לסוגיית היחסים בין נתניהו לאלוביץ'.

              תחילה לציטוטים הלקוניים מהדוח: "בתשובת משרד המשפטים ממארס 2017 צוין שמחודש מארס 2016 (המועד שבו החל משרד המשפטים לבדוק את ניגוד העניינים מול משרד התקשורת) משרד התקשורת נמנע מלקבל החלטות בעניינים הנוגעים לקבוצת בזק, המצריכים מעורבות של השר (נתניהו – א"צ). לאורך תקופה זו עמד משרד המשפטים בקשר אינטנסיבי עם הלשכה המשפטית במשרד התקשורת. משרד המשפטים הוסיף כי הנחת העבודה שלו הייתה 'כי רפורמות או מהלכים משמעותיים שמשרד התקשורת קידם לפני כן או ביקש לקדם באותה עת היו נודעות לנו (למשרד המשפטים – א"צ).

              וכעת לפסקה הכי חשובה בדוח: "משרד המשפטים הוסיף וציין כי במסגרת תפקידו כשר התקשורת ראש הממשלה לא קיבל החלטות שנויות במחלוקת לפני שגובשה חוות הדעת (לעניין ההחלטות – א"צ). עוד צוין כי לו היה המשרד רואה צורך בבירור מעמיק יותר אודות החלטות מסוימות, הוא היה עושה כן. מאחר שלא נמצא שיש צורך כזה, הוא לא מצא לנכון להוסיף ולתשאל את ראש הממשלה אודות שיחותיו האישיות עם מר אלוביץ', שכן די היה במידע שנמסר על מנת לקבוע כי יש אפשרות ממשית של חשש לניגוד עניינים".

              ועוד פסקה חשובה מאין כמוה: "משרד המשפטים הוסיף שבתקופה הרלוונטית שקדמה לגיבוש ההסדר ובעת גיבושו אמנם נעשו ניסיונות להגיע לידי פתרונות מוסכמים עם בזק, אולם לא הייתה החלטה שהיטיבה עם בזק באופן ספיציפי שניתן היה להצביע עליה כהחלטה שעשויה להיות שנויה במחלוקת, וככזו שעשויה להיות נעוצה, בשורשה, בפגם של ניגוד עניינים".

              גבירותי ורבותיי, משרד המשפטים הישראלי מרסק באחת את כל התיאוריות שעלו בשנה האחרונה, בעיקר בתקשורת, ואומר בריש גלי: ההחלטות של משרד התקשורת בנוגע לבזק לא היטיבו איתה באופן ספציפי. כלומר, משרד המשפטים הישראלי, וצריך להגיד זאת כדי להיות הוגן, ועיתונות חייבת להיות הוגנת, אומר בפועל: למרות קשריו של נתניהו עם אלוביץ', ראש הממשלה, בכובעו כשר התקשורת, לא קיבל החלטות שהיטיבו עם בזק.״

              ובכן, זה יהיה באמת היסטורי שמשרד המשפטים יצא נגד הצהרה שלו, אבל נו, למדנו מכותבי עיתון הארץ שכבר הכל יכול להיות וזה בהחלט משפיע על הציבור, אין באמת קשר לעובדות אלא למשאלת הלב.

            • yaron (פורסם: 13-7-2017 בשעה 16:43)

              זה מה שחסר לי, עוד תקיא לי באחים עוזרי…
              אבל יאללה בכיף.
              אחרי ההעמדה לדין (שלא תקרה) או לפני?

            • אמיתי (פורסם: 13-7-2017 בשעה 16:53)

              אביאל. קודם כל אתה יותר ממוזמן. נראה לי הכי יקר זה כבוד אבל אם יש לך רעיון טוב יותר תפדאל.
              אין לי ספק שפרשת בזק לא תפיל את נתניהו. לפחות לא מה שפורסם עד עכשיו..מצד שני פרשת 1000
              ו2000 יגיעו לכדי כתב אישום לדעתי גם אם לא להרשעה והצוללות עדיין לא ברור (בקשר לנתניהו..).
              אבל מעבר לצחוקים ולכתבי אישום וחקירות מתגלה פה פסיפס מזעזע של התנהלות מושחתת של כל
              מי שאי פעם נתניהו העסיק או דיבר איתו. הרשימה ארוכה מאד. היה מעניין איך הייתם מגיבים אם ראש
              ממשלה שאינו נתניהו היה במצב כזה..רגע. היה כבר..אני לא מצפה מנתניהו וכנופייתו לאינטגרטי. ממך
              הייתי מצפה לקצת ביקורת ואיזון. זוהי התנהלות מושחתת ולא משנה אם האיש ימני או שמאלני. זה הכסף
              והדמוקרטיה של כולנו. ושוב זה לא שהשמאל פתאום יעלה לשילטון ויחזיר את ירושלים

            • אביאל (פורסם: 13-7-2017 בשעה 17:40)

              אמיתי – עם כבוד לא הולכים למכולת :) אבל נו אני ממיר את זה באיזה טור נחמד בדה באזר כאן.
              בפרשת מוזס אין שום דבר פלילי, תראה אפילו איך דרוקר מתפתל כדי להסביר איך השמפניות והסיגרים הופכים לפלילי, אולי תיהיה המלצה של המשטרה, לא מאמין לכתב אישום, תשאל כל תלמיד שנה א׳ במשפטים, בשוחד צריך הוכחה של קבלת תמורה, אין כזאת בינתיים, אם היתה מצד מלצ׳ין זה בורח החוצה מזמן, אצל אולמרט היה ברור מאוד איפה התמורה, אלה היו מעטפות מלאות בכסף וזה האקדח המעשן שאין בשום פרשייה כאן.

              קצת אינטגרטי ? על סמך מה ? על סמך ראש ממשלה שמיומו הראשון נרדף על ידי התקשורת, אני לא אומר שנתניהו מושלם, להפך, יש לי ביקורת מכאן ועד להודעה חדשה, אבל תפירת התיקים הזאת חסרת ביסוס, במדינה מתוקנת הייתי מצפה לכמויות של עריפות ראשים בעיתונות ובמשטרה אם נתניהו יצא זכאי כאן, אבל ראינו כבר שזה לא המצב, אם חמי שלו ויוסי ורטר שבוע אחרי שבוע נותנים נבואות שמתנפצות פעם אחר פעם (פשיזם, בידוד מדיני, בידוד כלכלי, הפיכה צבאית), אם עיתונאי בכיר עדיין יושב באולפן אחרי שהוא סיפר בכזאת גאווה שהוא בגד במקצוע שלו כדי שאריאל שרון יתנתק מעזה, אני לא מצפה לכלום ואני גם לא חייב שום אינטגרטי לאנשים כאלה, הם עלובים, פתטיים, בורים ונמצאים במקומם בעיקר בגלל שהוא נולדו במקומות הנכונים, אבל כל הסיפור כבר בגסיסה שלו, הם מתאמצים לראות את הגסיסה של נתניהו אבל לא רואים שהם עצמם נעלמים.

            • אלי (פורסם: 13-7-2017 בשעה 18:27)

              אביאל,
              אני מקווה שברור לך שלא משנה מי יהיה ראש הממשלה יהיו לו מקורבים מושחתים.
              הרי ברגע שיאיר לפיד (חס וחלילה) יהיה ראש הממשלה אז מייד צריך לפתוח בחקירות על הקשר שלו עם מוזס.
              אז בגלל שמוזס מושחת אז לפיד לא יכול להיות ראש ממשלה?
              כמובן שאפשר למצוא לכל פוליטיקאי את המקורבים המושחתים שלו.

            • אמיתי (פורסם: 13-7-2017 בשעה 18:30)

              אתה לא קונה במכולת הנכונה וגם לא בדקתי בארכיון אבל לא זכורה לי ביקורת שלך על נתניהו. עד הודעה חדשה..
              תמשיך להשמיץ עיתונאים אבל זה תפקידם ואני משוכנע שגם מימין הם טועים לא פחות. אבל אמיתי זה לא הניק שלי. ככה קוראים לי. לא יוסי וורטר.
              שורה תחתונה. התערבנו? אני טוען שכתב אישום יוגש נגד נתניהו באחת מהפרשיות. מה שיקרה אחכ אין לי מושג. אולי יישאר על כיסאו אולי ניבצרות. אבל ווינרוט יכול להתחיל לבנות על ריטיינר שמן.

            • אביאל (פורסם: 14-7-2017 בשעה 01:00)

              אלי – ברור לי שזה המשחק הפוליטי, מי שחושב שקיים פוליטיקה נקייה בעולם עושה צוחק מעצמו, מספיק היה לשמוע כמה מבכירי העיתונאים הצרפתיים שהם שמעו שאולמרט הולך לכלא בגלל 12-15 אלף יורו והם אמרו שאצלהם חצי פרלמנט היה בכלא במקרה כזה.

              אמיתי – הביקורת שלי על נתניהו היא בעיקר בשיח עם ימנים, מה שלא קורה כל כך בדה באזר. אני חושב שנתניהו יכול לשלוט הרבה יותר ומפחד מהתקשורת, אני חושב שהימין צריך ליישם את האג׳נדות שלו הרבה יותר חזק ובלי שום חשש מוסרי או אינטלקטואלי, לצערינו אנחנו דיי חלשים בקטע הזה והבטחון העצמי הוא בעיקר בכל מיני שטיקים של דוד ביטן ומירי רגב. לימין ולשמרנות בכלל יש שורשים אידיאולוגיים עמוקים לא פחות מאשר לשמאל והם בניגוד לרוב האג׳נדות שהשמאל הולך אליהם (מרקזיסם ויורשו הפוסט מודרניזם) נכשלו במבחן הזמן.

              אני מתערב שנתניהו לא יודח באחת מהפרשיות, כלומר שיכול להיות שיוגש כתב אישום אבל נתניהו לא יתפטר והוא יקבל גיבוי של הקואליציה שלו.

        • Gil - Zimbabwe (פורסם: 13-7-2017 בשעה 13:13)

          נגד שרה יש כבר שנה כתב אישום ועדיין לא הגיע לבית משפט…

          להגיב
          • yaron (פורסם: 13-7-2017 בשעה 13:15)

            לא מוכר לי, תוכל לפרט או לצרף קישור?

            להגיב
            • דיזידין (פורסם: 13-7-2017 בשעה 13:18)

              http://news.nana10.co.il/Article/?ArticleID=1254306

            • yaron (פורסם: 13-7-2017 בשעה 13:25)

              זה "יש כבר שנה כתב אישום" ???
              "מסתמן: פרקליט המדינה יתמוך בהגשת כתב אישום נגד שרה נתניהו
              שי ניצן צפוי לאמץ את המלצת פרקליטות ירושלים על הגשת כתב אישום נגד אשת רה"מ. טרם ידוע באיזו מן הפרשות מדובר"
              למיטב ידיעתי אפילו המלצה עדיין אין…

            • דיזידין (פורסם: 13-7-2017 בשעה 13:32)

              נכון, הטענה היא שניצן גורר את זה כבר שנה במקום להכריע כן או לא

            • yaron (פורסם: 13-7-2017 בשעה 13:36)

              איך בדיוק הוא גורר אם פרקליטות ירושלים אפילו לא המליצה על כתב אישום.

            • דיזידין (פורסם: 13-7-2017 בשעה 13:57)

              הפרקליטות גוררת, הוא הבוס.
              המשטרה המליצה על הגשת כתב אישום לפני יותר משנה, אחרי שעוד קודם לכן היא המליצה זאת ונשלחה להשלמות חקירה.

            • yaron (פורסם: 13-7-2017 בשעה 15:02)

              לפי הודעת המשטרה, "היחידה הארצית של משטרת ישראל סיימה חקירה בעניין מעונות ראש הממשלה. הפרשה החלה בפברואר 2015 באישור היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה והתמקדה במספר נושאים, אשר בעניינם עלה חשד לביצוע עבירות פליליות, בהן חשד לקבלת דבר במרמה ולמרמה והפרת אמונים, כולל טיפול בתלונות הדדיות", נכתב. "בסיומה של החקירה, הועברו כל הראיות לכאורה, הממצאים והתובנות שנאספו בחקירות המשטרה לפרקליטות מחוז ירושלים, אשר ליוותה את החקירה, לצורך עיון והחלטה".

            • אביאל (פורסם: 13-7-2017 בשעה 16:39)

              דיזידין – אם כל המלצה של המשטרה היתה נגמרת בכתב אישום אז חצי מדינה היתה בכלא, מי שמחליט זה הפרקליטות ולא המשטרה, כל מי שלמד יומיים משפטים יודע את זה.

            • BRT (פורסם: 13-7-2017 בשעה 19:28)

              אפשר לסכם הכל,
              לא יהיה כלום-כי אין כלום (-;
              יאללה תמשיכו לפנטז

            • yaron (פורסם: 14-7-2017 בשעה 20:00)

              דיזידין,
              למה אתה חושב שזה שהפרקליטות גוררת רגליים עוזר לנתניהו?
              אם הם לא פועלים (לשיטתך) בענייניות אז בעיני סביר באותה מידה שהם גוררים רגליים כדי לדפוק אותו ושבאמת אין כלום.

      • גל ד (פורסם: 13-7-2017 בשעה 15:07)

        אפשר גם להפסיק להצביע לו.

        להגיב
        • אביאל (פורסם: 13-7-2017 בשעה 16:39)

          גל – כנראה לא הבנת איך זה עובד, עוד הכפשות, עוד בלבולי מוח על נתניהו = יותר מנדטים.

          להגיב
          • גיא זהר (פורסם: 13-7-2017 בשעה 19:07)

            אביאל, נעזוב כרגע את הצד הכלכלי שבארץ אף פעם לא גורם למישהו להצביע עבור מועמד. בוא נבחן את מעשיו (הצהרותיו פחות מעניינות) של ביבי כראש ממשלה: פתיחת מנהרות הכותל שהובילה למרחץ דמים שבעקבותיו נחתם הסכם ווי עם ערפאת. עיסקת שליט. התנצלות בפני תורכיה על עניין המרמרה ותשלום פיצויים לקורבנות. מבצע חומת מגן. הקפאת בנייה ביו"ש דה פאקטו פרט לטיפטופים שנים רבות. פינוי עמונה ושכונה בבית אל. אם נבחן את המעשים אנחנו רואים למעשה את ממשיך דרכו של שמיר היינו מנהיג פאסיבי. אם הוא מבצע פעולה זה הרבה פעמים כמי שקפאו שד והפלא ופלא הרבה מהפעולות שלו הם ממש לא מיליטריסטיות.

            להגיב
            • אביאל (פורסם: 14-7-2017 בשעה 01:05)

              גיא – ברור שהצד הכלכלי קובע, התמ״ג עלה מאז 2009 (ראשית הכהונה הנוכחית של נתניהו) מ27,795 דולר ל37,292 דולר ב2016 (והצמיחה ב2017 עומדת כרגע על 4 אחוזים), שנייה מבין מדינות הOECD באותה תקופה, למרות שהתקשורת אוהבת לצייר את זה כאילו אנחנו חיים בחורבן כלכלי, אם תזכיר פערים, תראה שמדד ג׳יני ירד גם כן באותה תקופה.

              אגב, אני לא יודע מאיפה הגיעה התגובה שלך ואיך היא קשורה לדברים שכתבתי, בכל מקרה חומת מגן היתה אצל אריאל שרון.

            • ב"פ (פורסם: 14-7-2017 בשעה 02:02)

              פתיחת מנהרות הכותל היה מעשה הראוי לכל שבח.

            • מאירי (פורסם: 14-7-2017 בשעה 05:32)

              כפאו שד, ולא קפאו שד.

            • גיא זהר (פורסם: 14-7-2017 בשעה 07:24)

              חומת מגן זו כמובן טעות. הכוונה שלי שנתניהו מעולם לא היה ימני והוא לא פועל כימני. לגבי העניין הכלכלי, שגם עליו יש לי ויכוח (לקחת ממוצע כשהקיצון מרוויח המון וכשיש תעשיית היי טק פורחת שמעטים נהנים ממנה ישירות ומצד שני חלק קטן מהשירות הציבורי שגם נהנה ממשכורות מנופחות, מה שמעוות את כל הנתונים), מתי הורידו ראש ממשלה על העניין הזה?

            • אביאל (פורסם: 14-7-2017 בשעה 08:43)

              גיא – כן נתניהו לא איש ימין, אז רגע, מה הסיפור על כל הימין הסה שהורס את המדינה, ההתנחלויות, הכיבוש, הבידוד המדיני והפשיזם ? תעשה לי טובה, ההתנהלות של נתניהו דווקא בדוגמאות שנתת הם סימן שהוא עושה את הדברים הנכונים ולא הכל אידיאולוגיה.

              אתה גם סותר את עצמך, פתיחת מנהרת הכותל, תבדוק מי תקפו אותו על זה השמאל.
              פינוי עמונה לא קשור לממשלה אלא לבית המשפט.
              העניין עם טורקיה, אמרתם בידוד מדיני לא ? זו בדיוק הנקודה שמסבירה את היחס של התקשורת לנתניהו, לא היה עושה פשרה עם טורקיה היו תוקפים אותו, עשה ותקפו אותו, אין טיפת הגינות.

              בקשר לכלכלה, כתבתי לך מדד ג׳יני יורד, תקרא את הסקירה הכלכלית של הכלכלן הראשי במשרד האוצר, 2007-15 – 5 השכבות הנמוכות צמחו יותר מאשר 5 השכבות הגבוהות, אם תרצה לינק רק תגיד.

              ובקיצור הפער בין המציאות לבין איך שהתקשורת מתווכת את המציאות הולך וגדל, לעוד עובדות קרא את ישראל סיפור הצלחה של רויטר וקינן, אולי יפתחו קצת העיניים.

            • גיא זהר (פורסם: 14-7-2017 בשעה 09:32)

              אביאל כמו שאמר שלום חנוך "אל תקרא לי עם", בבקשה לא ברבים. פשוט מצחיק אותי שנתניהו נבחר על ידי ימניים ולא נקט כמעט בשום פעולה ימנית. לגבי הכלכלה, תעשה לי טובה עם המדדים המזויפים האלו שמצביעים על כלום ושום דבר ותמיד אפשר לשחק בהם איך שרוצים (מה שווה צמיחה שבתי הספר וחדרי המיון והמחלקות הפנימיות, לפחות בפריפריה נראים חזותית כמו עולם שלישי). השורה התחתונה היא (ולא מאשים אותו, זה היה עוד קודם) שחלק מכריע של האוכלוסיה לא מצליח לגמור את החודש וחי על הלוואות ובשיטת הקומבינה. ואתה יודע מה, נגיד כמו שאומר המושחת לכאורה שהגיע איכשהו להיות שר בטחון "הכל גן עדן" לא מספיק? רק במדינות טוטאליטריות או סמי כאלו אין הגבלה על משך הכהונה של השליט (ונכון נתניהו לא בהכרח הגרוע שיש, סביר להניח שהבא אחריו יהיה רע יותר מכל הבחינות).

            • אביאל (פורסם: 14-7-2017 בשעה 13:23)

              גיא – מצחיק אותך ? אז תצחק.

              שמדברים על כלכלה מדברים בהכללה, על מצב המשק וכו׳, אחרת כל מדינה בכדור הארץ היא כשלון לפי התיאוריה שלך, מדדים מזויפים, הבנתי, שהם בקצב טוב הם לא מעניינים אף אחד, שהם נמוכים משתמשים בהם, בקיצור המתודולוגיה לא מסתדרת עם התפיסה האישית אז צריך לשנות אותה.

            • אלי (פורסם: 14-7-2017 בשעה 17:09)

              גיא,
              אז כשאתם משתמשים בממדים להסביר כמה נתניהו גרוע אז זה בסדר אבל כשהמדדים לא מוצאים חן בעינכם אז הם מזויפים ואפשר לשחק איתם איך שרוצים?
              התקשורת משחקת איתך ואתה אפילו לא שם לב.
              תמשיך תמשיך.

            • גיא זהר (פורסם: 14-7-2017 בשעה 17:17)

              רוב האנשים בעולם לא חיים ברווחה כלכלית. בישראל וזה לא קשור בכלל למי שבשלטון גם אם שני בני הזוג עובדים ומרוויחים קשה להתקיים. השאר חרטא ולא איכפת לי מה משחקים במספרים וזה לא קשור לשום דבר אחר ןלשום עמדה פוליטית.

            • אביאל (פורסם: 14-7-2017 בשעה 18:37)

              גיא – כל התיאוריות שלך מתנגשות עם מספר הרכבים החדשים על הכביש, עם היציאות לחו״ל של ישראלים, עם העלייה הקבועה בהוצאה הפרטית וכו׳.

              רוב האנשים בעולם לא חיים ברווחה כלכלית, משפט דיי מרקסיסטי במהותו, רווחה כלכלית זה עניין יחסי, אם תמדוד את רמות העוני ורמות העוני הקיצוני (סכנת רעב) בעולם, תראה איך האנושות קופצת קדימה בכל עשור ומעולם האנושות לא שגשגה כמו בימנו.

            • yaron (פורסם: 14-7-2017 בשעה 19:55)

              גיא,
              אם לא הורידו אז כנראה שרוב הציבור מעדיף את השיטה הדפוקה הזאת על פני שיטות דפוקות אחרות…
              אופציה נוספת – רוב הציבור חושב (בצדק או שלא, למי אכפת) שביטחון קודם לכל ועושה את השיקולים והפשרות שלו בקלפי.
              בקיצור, "דמוקרטיה" וכל זה…

            • yaron (פורסם: 15-7-2017 בשעה 14:49)

              עוד דבר גיא,
              ביבי לא ימין כמו שאף אחד ממנהיגי הימין לפניו לא היה.
              הליכוד הוא מרכז/ימין מאז ומעולם ותמיד היה בו מרכיב של "ימין קיצוני" לדוגמא גאולה כהן.
              אתה מבין את הקונפליט? לשיטתך אי אפשר לקרא לליכוד ימין קיצוני וזה בדיוק מה ש"השמאל" מנסה לעשות בכוח.
              העבודה במקום להבין ש"הימין" זז שמאלה ולחבק אותו (אחדות לאומית למשל) כ"כ נבהלת ומייד בורחת שמאלה…
              אח"כ מגדירים את עצמם "מרכז", קוראים לעצמם "המחנה הציוני" ומקווים שזה יעבוד על הבוחרים.
              אופציה שניה היא שביבי הוא דווקא כן ימין ושמטרתו היא מדינה יהודית על כל השטח. לפי הגישה הזאת כל הדוגמאות שנתת הן עצמות שהוא מוכן לזרוק למען המטרה הגדולה. גם האופציה הזאת שומטת את הקרקע לתאוריה שלך.

  19. Gil - Zimbabwe (פורסם: 13-7-2017 בשעה 14:22)

    די ירון תפסיק להתאמץ יש לך יותר אינטיליגנציה ממה שאתה מראה כאן.
    אתה נשמע כמו החייל שניתפס שובר שמירה ואומר למפקד שלו: " המפקד לא ישנתי, ואם כבר ישנתי אז כמה כבר ישנתי…"

    להגיב
    • yaron (פורסם: 13-7-2017 בשעה 15:43)

      חשבתי שכאן אני דווקא מתעלה על עצמי :-)

      להגיב
    • אביאל (פורסם: 13-7-2017 בשעה 16:41)

      נו עוד טרמינולוגיה שהשמאל משתמש בה, במקום לענות לעניין. אין כתב אישום לשרה נתניהו, יש המלצה של המשטרה לכתב אישום, זה הבדל תהומי, מי שלא מבין את זה עדיף שפשוט לא ישתמש במושגים ובמילים שהוא לא מבין את המשמעות שלהם.

      להגיב
      • yaron (פורסם: 13-7-2017 בשעה 17:29)

        אביאל, כמו שכתבתי למעלה אפילו המלצה של המשטרה אין.
        שים לב איך זה עובד בהארץ לדוגמא,
        כותרת: "המשטרה ממליצה להעמיד לדין את שרה נתניהו בשלוש פרשיות בגין קבלת דבר במרמה"
        בגוף הכתבה: "הודעת המשטרה חריגה ביחס להודעות אחרות מסוג זה שנשלחות לעיתונות. בדרך כלל מצוין האם ממצאי החקירה ביססו את החשד לעבירות, או לחלופין כתוב אם ישנה המלצה לכתבי אישום. בנוסף, לא הוזכרו בהודעה שמותיהם של נתניהו, סמנכ"ל מבצעים ונכסים במשרד ראש הממשלה, עזרא סיידוף והחשמלאי אבי פחימה."

        להגיב
        • אביאל (פורסם: 13-7-2017 בשעה 17:50)

          ירון – עזוב, רמת השיח היא זאת שמעוררת את הבחילה והיא נובעת מהכותרות, צועקים צועקים בלי שום משמעות, לכל בר דעת (ולמזלנו קיימים כאלה פה ושם בעיתונות) ברור שלדוח של מבקר המדינה מאתמול אין שום משמעות פלילת הנוגעת לנתניהו, העיקר כבר קוראים לזה תיק 4000, פופוליזם זול.

          להגיב
          • yaron (פורסם: 14-7-2017 בשעה 07:13)

            זאת כבר שיטה שרצה הרבה מאוד שנים.
            אם יש כאן שחיתות זה דווקא המיליונים שהמדינה מבזבזבת על חקירת שטויות והשיא זה "פרשת הבקבוקים". שרה נתניהו ביקשה מהצוות להלחיל למחזר ואת הכסף לשים בקופה קטנה של העובדים והפכו את לחשד לפלילים… עכשיו עברו לזה שאבא שלה גר בבית ראש הממשלה למרות שהחוק מאוד ברור בנושא הזה.
            תקציב מבקר המדינה הוא 350 מיליון לשנה מתוכם 220 למשכורות (2016) !
            מי מבקר את המבקר???

            להגיב
  20. BRT (פורסם: 13-7-2017 בשעה 14:40)

    תמשיכו לחכות לכתבי אישום,
    לא מצליחים להחליף את העם
    אז מנסים להחליף דרך פייק ניוז
    ופייק כתבי אישום מומצאים

    להגיב
    • אמיתי (פורסם: 13-7-2017 בשעה 14:50)

      פחחח.. כאילו שאם ביבי לא ראש ממשלה זהבה גלאון מחליפה אותו.. תמשיך להשלות את עצמך שהכל תיאוריית קונספירציה. הבנאדם מושחת ולא מהיום אבל בחיים לא תודו בזה.. ועוד בשמאל מאתרגים

      להגיב
      • אביאל (פורסם: 13-7-2017 בשעה 16:43)

        אמיתי – תסביר לי בבקשה, איפה כל הכסף של השחיתות הזאת ? כל עוד לא תביא עקבות לכאלה תיאוריות הקונספירציה הם בעיקר שלך. לצעוק שחיתות, אם נתניהו היה רוצה כסף הוא היה מרוויח פי כמה וכמה בתור אזרח פרטי ואהוד ברק הוא דוגמא נפלאה לכך.

        להגיב
        • אמיתי (פורסם: 13-7-2017 בשעה 16:59)

          שחיתות איננה בהכרח כסף במעטפות. גם רהיטי גינה תופס..והתיאוריות שלי נמצאות בחקירה מאד מסועפת
          כבר יותר משנה וחצי. להב 433 הם ציידי עבמים מטקסס?
          לא היה ראש ממשלה שגם משפחתו הקרובה וגם הרחוקה (בן דוד..) גם כל מי שהיה בלישכה ובטח גם הכלבה
          שלהם חשודים במשהו. זה הכל הסמולאנים שעדיין שולטים בהכל? תתעורר חביבי ותריח את השמפניות

          להגיב
          • אביאל (פורסם: 13-7-2017 בשעה 17:48)

            אמיתי – נו עדיין מחכה להבין מה נתניהו קיבל ומה הוא נתן, קיבל שמפניות וסיגרים מחבר עשיר (אחד שהוא חגג איתו יום הולדת 60 לבד, מספיק חבר בשבילך ?) – מה הוא קיבל בתמורה ? התיאוריות שלך נמצאות בחקירה, לכן לא הייתי יוצא בהצהרות וקורא למישהו מושחת רק על סמך זה שיש חקירות סביבו, כי אתה חוטא כאן בלפחות 20 משמעויות של משפט ושל דמוקרטיה מודרניים, אבל אני רואה שהסמנטיקה לא מפריעה לך, תמשיך לצעוק שמפניות שמפניות.
            ועוד איך היה, אריאל שרון, הזכרון כאן קצר מאוד מאוד, בן אחד ישב בכלא, השני קשור לפרשת האי-יווני (הכל עבר דרכו), פרשת סיריל קרן, פרשת גלעד שרון-נמרודי, פרשת כספי אריה גנגר – בכולם הוא שמר על זכות השתיקה וכולם נזגרו רק אחרי שאריאל שרון קיבל אירוע מוחי. באמת מפליא איך שמסירת חבל ארץ גורמת לאנשים לשכוח שאריאל שרון, בניו ומקורביו היו מושחתים מדרגה ראשונה.

            להגיב
            • austaldo (פורסם: 13-7-2017 בשעה 20:04)

              עזוב, אין טעם. הדבר היחידי שיש לי להגיד לך זה הלוואי שהימין הישראלי היה אוהב את המדינה עשירית ממה שהוא שונא את ה""שמאל"" (זה בכוונה במרכאות כי אני כבר לא יודע מה זה שמאל. להבנתי – כל מה שהוא לא דתי ארץ ישראל השלמה מהנילוס עד הפרת וניאו-ליברטריאן פנאט הוא שמאל)

            • אביאל (פורסם: 14-7-2017 בשעה 01:09)

              austaldo – אתה מגדיר ימין דיי בצורה פתטית, אם זאת היתה ההגדרה לא היה לך חבר כנסת אחד בימין, רוב הציבור כאן ימני, תודות להסכמי אוסלו שגרמו לרצח של כמה אלפים, הושטנו יד לשלום וניסו לחתוך לנו אותה. עדיף לא להיכנס למי אוהב את המדינה ומי לא כי השמאל יפסיד ובגדול, תבדוק את ההצבעות של היורדים מהארץ מאז שנתניהו בשלטון, תבדוק מאיזה צד של המפה תומכים בארגוני החרם והדה לגיטמציה על ישראל, תמצא לי בבקשה ישראלי אחד שתומך בחרם על ישראל מסיבות ימניות אחד, גם כן אהבה.

          • אמיתי (פורסם: 13-7-2017 בשעה 18:23)

            לי מספיק ההקלטות עם מוזס לקבוע שנתניהו מושחת.. סטנדארט נמוך..
            אצל ביבי זה גם האישה. עקף את שרון לדעתי. וממתי לקבל מתנות (כה רבות לאורך זמן) זה לא שחיתות? (גם אם לא פלילי). לפי הפירסומים הוא דאג לויזה של מילצ׳ן. שרון היה מושחת. גם נתניהו. השאלה היחידה כרגע היא משפטית, כמנהיג הוא מתגלה כרודף שררה ומתנות וגם כאיש קמצן מאד. לא מישהו שזה כבוד גדול להגן עליו

            להגיב
            • אביאל (פורסם: 14-7-2017 בשעה 01:16)

              אמיתי – בפעם האחרונה שבדקתי אתה לא שופט ככה שהסטנדרט שלך לא באמת קובע, בטח לא לטעון לגבי מישהו שהוא מושחת שזו עבירה פלילית, על אותו משקל אני יכול להאשים אותך במיליון ואחד דברים חסרי ביסוס, זו הדרך שבה מקיימים דיון ?

              הבנתי, שרה מושחתת, יפה. לקבל מתנות זו לא שחיתות, ברגע שזה הופך לשוחד זה כבר לא נקרא מתנה, תעבוד על הטרמינולוגיה, על מתנות לא הולכים לכלא, על שוחד כן. הבנתי, אתה אמיתי יודע מה מלצ׳ין קיבל בתמורה, על סמך מה ? יש איזה מסמך או הוכחה לזה ? אם מלצ׳ין היה מספר במשטרה שיש תמורה זה מזמן היה מודלף החוצה, בעך כמו כל החקירות, זה היה האקדח המעשן שהמשטרה היה מדליפה כדי שלפרליקטות לא תיהיה ברירה.

              הבנתי, אני מעדיף את נתניהו הקמצן בכל יום על איזה בובת שמאל שהתקשורת תשלוט בה (ראה הסרט של אשתו של רביב דרוקר על הרצוג), מעדיף ראש ממשלה שתחתיו מתים ונפצעים הכי מעט אזרחים וחיילים מאז קום המדינה, שהצמיחה של המדינה עוקפות את המערב באופן קבוע תחת כהונתו, תשווה את שני הפרמטרים האלה, הרוגים ופצועים לתקופות הכהונה של ברק, שרון ואולמרט ותראה טוב טוב למה אנשים מצביעים לנתניהו ולמה למצביעים שלו לא אכפת משמפנייה, אנחנו מעדיפים לא למות ולשגשג ושראש הממשלה יעשן סיגרים כל היום.

            • מאירי (פורסם: 14-7-2017 בשעה 05:33)

              1+ לאביאל

            • משה (פורסם: 14-7-2017 בשעה 06:34)

              אני מעדיף ראש ממשלה שחושב על העתיד ולא רק על ההווה. הנפנוף בהרוגים הוא פשטני. הוא נהנה מפירות של 3 ראשי ממשלה לפניו שגרמו לכך שיהיו הרבה פחות הרוגים, אם בצורה יזומה ואם בניהול משבר : ברק ביציאה בלבנון, שרון בהתנתקות ואולמרט בלבנון השנייה.
              מצד אחד הימין תקף ותוקף אותם על כל הצעדים האלה ומצד שני אתה מנכס לו את הנתון הזה. אין לו שום תרומה לכך, להיפך, הוא זה שיהיה אשם בהרוגים של ראש הממשלה הבא בחוסר המעש שלו.

            • אמיתי (פורסם: 14-7-2017 בשעה 06:49)

              אתה קצת מפספס את הפואנטה. ביבי הוא מושחת בעיני כמנהיג וכדמות ציבורית. השאלה המשפטית
              היא שאלה אחרת..עכשיו הצעתי התערבות והנה גם הפרס לזוכה שאני מציע לך ולירון- באם אין כתב
              אישום נגד הקיסר בשנתיים הקרובות (קיץ 2019- ללא מונדיאל או יורו) אני אשנה את הניק שלי לאביאל
              צדק. וויסוורסה אם יוגש נגדו כתב אישום בתקופה הזו אתם תתחילו להגיב תחת הניק המדליק "אמיתי צדק".
              יש דיל??
              חוץ מזה זה לא לעניין כל פעם שאומרים משהו על ביבי להתחיל לדבר על עיתון הארץ בוזי ועבמ"ים. תהיה
              ענייני מה אני מנהל הקמפיין של העבודה? עובד בחווה של שרון?
              אתה בעצמך אמרת שיש לך ביקורת על נתניהו מפה עד קיסריה..

            • אביאל (פורסם: 14-7-2017 בשעה 06:50)

              משה – כל התיאוריה שלך נופלת שמסתכלים על הכהונה הראשונה של נתניהו, במיוחד בהשוואה למה שהיה קודם רבין/פרס ולאחר מכן ברק, גם מבחינת מספר ההרוגים/נפצעים וגם מבחינת הצמיחה הכלכלית.
              מה מבחינתך הוא יותר חשיבה לעתיד מאשר צמיחה כלכלית, צמצמום החוב בזמן האטה גלובלית (אנחנו בערך היחידים בoecd) שצמצמו את החוב שלהם בשנים האחרונות, מפיתוח תשתיות בכל רחבי הארץ, מכבישים ועד לרכבות (עירוניות ובין עירוניות) ושיא במספר הקשרים הדיפלומטיים של ישראל שהיו בשפל היסטורי בתקופה של ברק-שרון.
              הבעיה שמרוב שהשמאל חשב על העתיד הוא חירב את ההווה, בכל נסיגה הפלסטינים הפכו אלימים יותר ועקשנים יותר בנוגע להסכם השלום, כל כך מהר שכחתם את כלי הפיגועים לאחר אוסלו או את האינתיפדה השנייה אחרי שברק נענה לכל הדרישות הבינלאומיות.

            • משה (פורסם: 14-7-2017 בשעה 07:14)

              ב OECD יש עוד כמה נתונים הרבה פחות מחמיאים שאפשר להשתמש בהם כמו ביקורת גדולה על חוסר הרגולציה בשוק שמובילה למחירים גבוהים של מוצרי היסוד, השקעה נמוכה בחינוך ופערים כלכליים עצומים בחברה. בניגוד לגישתו של נתניהו הצמיחה לא מקדשת את הכל.
              התשתיות מתפתחות כי המדינה מתפתחת, אין לזה שום משמעות, זה היה קורה תחת כל ממשלה, הוא פשוט מספיק זמן שם.
              לגבי ההרוגים, כשאתה עוצם עיניים ולא ניגש לפצצות זה יכול להחזיק עד גבול מסויים. כשאתה ניגש לפרק אותן ייתכן שבדרך גם יהיו נפגעים. להתעלם זה הכי פשוט.

            • אביאל (פורסם: 14-7-2017 בשעה 09:17)

              משה – אם היית טורח לקרוא פעם אחת את דוחות הOECD על ישראל היית רואה שברוב המדדים אנחנו למעלה. אני אשמח אגב שתמציא שיטה כלכלית חדשה בה צמיחה היא לא הפתרון, אני מבטיח לך פרס נובל לכלכלה (וכנראה גם לשלום), בהצלחה.
              התשתיות מתפתחות כי המדינה מתפתחת ? זאת אמירה שמבוססת על מה ? המדינה מתפתחת פה 70 שנה ואת הקו לרכבת עירונית תיכננו לפני 100 שנה (ואפילו אלתרמן כתב על זה שיר עם תלונה), זה לא היה קורה תחת כל ממשלה, אפשר לראות בכל המדדים ההשוואתים שישראל מתקדמת מאוד קדימה בעשור האחרון, הקצב עלה. לפי גישתך, אפשר רק לבקר, כל השאר זה כי המדינה מתפתחת.

              לא ניגש לפצצות, תעשה קורס בנטרול פצצות, במקרה במקרה, הכותב שירת ביחידה שקשורה ליחידת נטרול הפצצות, חבלן לא יגש לפצצה בלי שהוא בדק לפני (בסבירות גבוה) שהיא תתפוצץ עליו, כלל ראשון. להתעלם ? פשוט מבהיל כמה עצימת העיניים חזקה כאן, יצאנו מעזה קיבלנו את חמאס, כל כך מהר זה נשכח ? לך תספר לאלפי ההרוגים והפצועים של האינתיפדה השנייה על להתעלם, הייתי שמח מאוד להתעלם ושהם היו איתנו כאן, אבל נו הנחמה היא שאתה אפילו מבין (אולי גם בלי כוונה) שהפלסטינים הם פצצה אחת גדולה שצמודה לנו וזו עוד סיבה טובה לכך שהם יעשו את הצעד ויהפכו את עצמם מפצצה לחברה נורמלית, שלוש פעמים הצענו להם הכל והם ברחו, שלוש, הזכרון של השמאל כבר מעיד על בעיה יותר עמוקה.

            • משה (פורסם: 14-7-2017 בשעה 10:26)

              בוא נתחיל מלפרק את הזלזול, קראתי את הדוחות ויש הרבה פרמטרים חיוביים, מאחר ואני קורא את תגובותיך ומייחס לך רצינות זה לא רציני לנופף בפרמטר אחד ולהתעלם מכל השאר וזה מה שעשית. ליצור חברה מקוטבת חברתית ברמה הזו ולטעון שבגלל שהצמיחה גבוהה נעשית פה עבודה מצויינת זה הזוי.
              אני בהחלט חושב שיש כאן פצצה אבל לצערי רוב העם הולך לחבק אותה במקום להיפטר ממנה.

            • אביאל (פורסם: 14-7-2017 בשעה 13:29)

              משה – פרמטר אחד ? כתבתי כבר, קרא את ישראל סיפור הצלחה, תראה טוב טוב איך ברוב הפרמטרים ישראל מדורגת מעל הממוצע, אם תיקח את המצב הבטחוני כאן, את זה שאין לנו באמת גבול יבשתי עם אף מדינה ועם זה שאנחנו צעירים אז תראה פלא. את החברה המקוטבת יצר הטרור, זאת אחת ההשפעות ההרסניות שלו, היה להם יותר קל תודות להסכמי אוסלו והימין הזהיר תמיד שזה יקרה.

              בקשר למשל הפצצה, אם כבר הימין מנסה לדחוק את הפצצה והשמאל מחבק אותה.

        • Gil - Zimbabwe (פורסם: 13-7-2017 בשעה 17:22)

          גם תצהיר כוזב זו עבירה פלילית. לא תמיד כסף צריך להיות מעורב.

          להגיב
          • yaron (פורסם: 13-7-2017 בשעה 21:26)

            גיל, אתה קופץ למסקנות ומשתמש במינוחים שאח"כ מתבררים כלא נכונים.
            אמרת שיש כתב אישום נגד שרה כבר שנה ומסתבר שאין אפילו המלצה.
            עכשיו אתה צועק תצהיר כוזב אבל האמת היא שצריך להצהיר על חברים ולא על כל מכר. אף אחד לא טוען שהם חברים, כי הם לא.

            להגיב
            • משה (פורסם: 14-7-2017 בשעה 07:17)

              עכשיו גם אתה קופץ למסקנות ואומר שהם לא חברים כשאתה לא באמת מכיר את מערכת היחסים ביניהם. כל ההסברים הם הליכה על התחום האפור. הבעיה שאפור ועוד אפור ועוד אפור כבר הופכים לשחור.

            • BRT (פורסם: 14-7-2017 בשעה 09:29)

              תשובת העו"ד של נתניהו:

              איש אינו טוען – הוסיף עו"ד חדד – שיש חברות קרובה בין אלוביץ' ובין ראש הממשלה. "זוהי ידידות, זוהי אפילו לא ידידות קרובה ועל זה אין מחלוקת, ולכן כשמבקשים ממנו למלא טופס ניגוד עניינים, בקטגוריות שמציינים שם, צריך לציין 'חברות קרובה' – הם לא חברים קרובים, אז על מה הוא יצהיר ריבונו של עולם? מדובר בשני אנשים שלא הולכים זה לשמחות של זה, מדובר בשני אנשים שלא התארחו זה בביתו של זה, פשוט אין חברות קרובה".

            • yaron (פורסם: 14-7-2017 בשעה 09:45)

              BRT,
              המבקר יודע זאת היטב וגם יודע היטב על מה חייבים לדווח.
              מעולם לא היה מבקר יותר פוליטי ממנו. אין קשר בין הכותרות הבומבסטיות לדו"ח עצמו וזה לא במקרה!

            • דיזידין (פורסם: 15-7-2017 בשעה 00:28)

              דווקא מקרה מילצ׳ן יותר מעניין.
              במשרד התקשורת נתניהו היה צריך להצהיר שאין ביניהם חברות קרובה (הרי הוא לא הצהיר על ניגוד עניינים).
              בתיק 1000 הוא צריך להצהיר שהם חברים קרובים, להצדקת הסיגרים והשמפניות

            • אלי (פורסם: 15-7-2017 בשעה 07:46)

              דיזידין,
              איך אתה יודע שהוא לא הצהיר על ניגוד עניינים עם מילצ'ן?
              אם אני לא טועה אז המבקר כתב רק לגבי אלוביץ'.

            • yaron (פורסם: 15-7-2017 בשעה 09:01)

              דיזידין,
              אין חובה להצהיר על מישהו שהוא לא חבר. אם הם לא חברים אין בעיה מבחינה זאת.
              לגבי מילצ'ן אין לי מושג אם הצהיר או לא.
              לגבי הויזה, כל ראש ממשלה היה פועל כך בלי קשר לכסף או השתייכות פוליטית והמבין יבין :-)

          • דיזידין (פורסם: 15-7-2017 בשעה 20:09)

            הוא לא הצהיר על מילצ׳ן
            https://www.haaretz.co.il/news/law/.premium-1.4254470

            להגיב
            • אלי (פורסם: 16-7-2017 בשעה 00:12)

              אני לא יכול לקרוא את הכתבה כי היא חסומה.
              אנחנו כבר יודעים שאין קשר בין כותרת בעיתון הארץ לבין העובדות, ולעתים גם למה שכתוב בכתבה עצמה.
              אשמח לראות מה באמת כתב המבקר לגבי מילצ'ן ולא את הכותרת בעיתון הארץ.

            • דיזידין (פורסם: 16-7-2017 בשעה 00:54)

              תשמע, אפילו נתניהו לא מכחיש שהוא לא הצהיר על ניגוד עניינים עם מילצ׳ן.
              המבקר כתב במפורש שנתניהו הצהיר רק על שני ניגודי עניינים: בהתחלה לשמרון, ובהמשך, אחרי תחקיר הארץ, לאלוביץ

            • אביאל (פורסם: 16-7-2017 בשעה 01:17)

              דיזידין – נו באמת, בפעם המיליארד בערך, אתם מתישים לגמרי, אין לדוח המבקר שום משמעות פלילית, אם היתה כזאת הדוח היה נראה אחרת לגמרי מבחינת המבנה שלו וסוג הדוח, אם היתה כזאת הדוח היה עובר למשטרה להמשך חקירה, זה פשוט לא ייאמן. אין לדוח הזה שום משמעות פלילת לגבי אף אחד מהמעורבים בו.

              אגב, אתמול גיא פלג אמר שאם יש עניין בתיק 1000, אז זה במקרה וימצאו מה מילצ׳ין קיבל מנתניהו תמורת המתנות והוא אמר שיכול להיות שזה קשור לעזרה של הממשלה לערוץ 10 והרי זה אבסורד לחלוטין, נתניהו תוקף יום ולילה את הערוץ הזה, ראש וראשון לעיתונאים שמתעמתים עם נתניהו הוא הכתב הבכיר שם (דרוקר) ואם זה היה תלוי בנתניהו לבד הערוץ היה מזמן נזרק לפח הזבל, ככה שטובת ההנאה כאן, כפי שפלג רמז עליה היא אבסורדית. החקירות האלה מודלפות בלי סוף, אם למשטרה היתה הוכחה לשוחד (כלומר לקבלה של תמורה) מזמן זה היה בכל הכותרות וזה היה מקל על המשטרה להמליץ על כתב אישום וגם על היועץ המשפטי אבל זה פשוט לא קורה.

            • דיזידין (פורסם: 16-7-2017 בשעה 01:34)

              דבר ראשון, לא אופתע אם נתניהו לא יורשע באף אחת מהפרשות. ֿ

              אבל יש גבול:
              היועץ הכי קרוב ואיש סודו של נתניהו נעצר.
              עוד יועץ קרוב, שמנהל בשבילו את משרד התקשורת, נעצר.
              האיש שהוא רצה למנות לראש המל״ל נעצר.
              מפקד חיל הים לשעבר נעצר
              טייקון התקשורת הכי גדול ובנו נעצרו.
              מנכ״לית בזק נעצרה.
              וכל זה בפרשות שנתניהו קשור בהם, כמו קניית צוללות למשל. וכל המעצרים והדוחות זה על ידי אנשים שהוא מינה.
              אז אני לא שופט ולא עורך דין, אבל להגיד שהכל פייק ניוז ורדיפה של התקשורת השמאלנית והקרן החדשה זה במילים עדינות גניבת דעת.

            • אלי (פורסם: 16-7-2017 בשעה 09:23)

              השנאה שלכם פשוט מעוורת אותכם.
              זה שהם נעצרו לא אומר שהם אשמים ובטח לא אומר שביבי אשם או אפילו מסריח.

              אם תקרא את הדוחות ולא את הכותרות בעיתונים אז תראה שאין קשר בין מה שאתה חושב שכתוב בדו"ח לבין מה שאכן כתוב.
              הראו לך כבר למעלה אבל אתה כלכך מקובע אז אתה עכשיו לא מאמין גם לדו"חות אלא רק לכותרות.

              איך אף אחד לא מזכיר את העבר של צ'ייני?

            • דיזידין (פורסם: 16-7-2017 בשעה 12:01)

              לא טענתי שמישהו אשם.

              מה שאני אומר זה שאם אתה או אני ראש ממשלה שמתראיין בערוץ 20 על פרשת הצוללות,
              שבמסגרתה נעצרה רשימה מכובדת של בכירים (כולם חפים מפשע עד שיוכח אחרת), אנחנו לא מאשימים בכל את דרוקר אברמוביץ והקרן החדשה, אלא אומרים משהו כזה: ״עננה כבדה מרחפת על אחת העסקאות הכי רגישות של מערכת הביטחון. אני לא מעורב בפרשה כמובן, וכפי שהיועץ הודיע אני כלל לא חשוד, אבל זה קרה במשמרת שלי ואני אדרוש חקירה מקיפה ונמרצת כדי לברר את האמת״.

              ואם אנחנו מתראיינים על דוח המבקר, שקבע שהמשרד שאנחנו עומדים בראשו היה שבוי על ידי הגוף שעליו הוא צריך לפקח (שבוי זה ההגדרה של המבקר) ושהוא פעל למען האינטרסים של אותו גוף ובניגוד לאינטרס הציבורי (המבקר, לא הכותרות)- אנחנו לא יכולים רק להאשים את אברמוביץ דרוקר והקרן החדשה. שר שכשל ככה צריך לספק הסברים יותר רציניים, גם אם זה לא פלילי.

      • BRT (פורסם: 13-7-2017 בשעה 19:25)

        כן הכל קונספירצייה !!!!
        ותמשיך לצעוק זה ממש משרת את האינטרס,
        ככל שיענו אותו כן ירבה וכן יפרוץ.
        אף אחד לא מאמין במילה לכל האעלק "פרשות נתניהו" בתקשורת,
        חוץ מבועת האנטי ביבי
        אז תמשיכו לצעוק זה טוב לריאות

        להגיב
        • אמיתי (פורסם: 13-7-2017 בשעה 20:02)

          באמת שמעתי שx fillies חזר

          להגיב
          • Matipool (פורסם: 13-7-2017 בשעה 21:50)

            אמיתי – איתך במאבקך הצודק.
            איך עדיין אפשר להגן עליו לעזאזל? בן אדם מושחת בכל רמ״ח איבריו. בסוף הוא יפול על משהו קטן והלוואי מה שאמר עליו הערב יעלון יתממש. איך אפשר להגיד שהוא לא היה מעורב בסיפור של הצוללות? אם אני מפקד להב 433, מחר על הבוקר הוא מקבל זימון לחקירה להתעמת עם מה שסיפר יעלון.
            נ.ב – ד״ש מהחבר ארנו מימרן. מחכה לו על היאכטה עם סיגר משובח ושמפניה ורודה.

            להגיב
            • holden (פורסם: 13-7-2017 בשעה 21:57)

              ארנו אוהב פרנו,
              אגב,הוא מזמן יושב מאחורי סורג ובריח,
              במקרה של ארנו מימרן ביבי שימש עבורו כפאפי,
              מימרן הרבה יותר מתוחכם ונהנתן מביבי וסיים בכלא,
              מה זה אומר על ביבי?
              ימים יגידו

              מה שבטוח יש יותר סיכוי שביבי ומימרן בעוד כמה שנים יסעדו באיזו מסעדה סינית בבלוויל שתלויים מבעד לחלון ברווזים צלויים והם ישתו בירה צ'ינגדאו ולא שמפניה,
              זה כבר תסריט הרבה יותר ריאלי

            • איציק (פורסם: 13-7-2017 בשעה 21:59)

              אני בכלל לא מבין את הדיון. נניח שהוא זכאי לפי כל הסעיפים, אבל הוא מסריח מהגג ועד ליסוד. למה הפרמטר שילך לעזאזל הוא חוקתי? למה אין שום דבר מוסרי. רבין הלך על הרבה פחות, שמיר העדיף להפסיד את הבחירות אבל לא ללכת נגד האמת שלו, בגין הלך כשהמוסר הציק לו (ולא משנה אם יומרו מוקדם מידי או מאוחר מידי), וכאן הכל חוקתי. האיש מסריח, אז הגיע זמן שילך. אם הוא לא יודע מה הולך סביבו בנושא הצוללת, בנושא בזק, בנושא ניהול הבית, אז מה הוא כן יודע? אני בטוח שימצא בימין מחליף לא פחות טוב ממה שמצאו בעבודה, ואם לא, ציפי ליבני תמיד תשמח לחזור ולהנהיג.

            • BRT (פורסם: 13-7-2017 בשעה 23:38)

              הוא מסריח לשיטתך רק בגלל שמנסים כל הזמן להסריח אותו בכח.
              לא בציבור הכללי
              שנמצא מחוץ לבועת אנטי ביבי שפה.
              ציפי לבני (: אחלה בדיחות איציק כרגיל

            • אביאל (פורסם: 14-7-2017 בשעה 01:21)

              איציק – תודה לנביא השמאל אהרון ברק, בזה שהוא הפך הכל שפיט, הוא הוריד את הרף המוסרי לרף החוקי ותרם היטב למדינה שלנו, יש על זה מחקרים מפה ועד להודעה חדשה וזה מה שדניאל פרידמן צועק כבר עשרים שנה.

              אגב, המדד לבחינה של זה זה הקלפי, בדיוק על זה הולכים, לא על העניין החוקי אלא על התפיסות שהמנהיג מייצג ומיליון איש הצביעו לנתניהו, אחד מכל ארבעה מצביעים, אחד מכל שלושה יהודים. את זה הם לא מקבלים, בדיוק כמו שהם ניסו להראות לציבור בבחירות האחרונות שנתניהו מתרסק (בסקרים, V15 וכו׳) עכשיו הם עברו לטקטיקה של חקירות, כנראה שלא יעבוד גם הפעם.

            • אביאל (פורסם: 14-7-2017 בשעה 01:24)

              Matipool – אתה רואה את האפסיות של השמאל, נתלים בבוגי יעלון אותו אחד שהם נהנו לחבוט בו עד לא מזמן, אותו אחד שאם נתניהו לא ממנה את ליברמן במקומו יושב טוב טוב בממשלה ומגבה אותה מעל לכל במה, כמו שהוא עשה כמעט עשור שלום (הייתי בלפחות 20 הרצאות שלו), פתאום שמפטרים אותו הוא צועק ואיפה התפקיד שלו כשר בטחון ואיש ציבור ? אם הוא ראה אז שוחד היה מצופה ממנו לקום ראשון, למה הוא לא עשה את זה ? ואם זה אכן קרה מה הוא שונה מנתניהו ? הוא מבחינה ציבורית איש ציבור בדיוק כמוהו.

              אגב, אתה רוצה לדעת למה לא מזמנים אותו ? כי הוא כבר נתן עדות בעניין, הפרליקטות אמרה שהיא חסרת ביסוס ואין ראיות.

            • Matipool (פורסם: 14-7-2017 בשעה 09:17)

              אביאל – משעמם לך בחיים? עשרים הרצאות של בוגי?
              לא מאמין לפרקליטות בנושא הזה. איך חסרת ביסוס?

            • אביאל (פורסם: 14-7-2017 בשעה 09:25)

              Matipool – נו, עזרתי פה ושם באיזה פרויקט פעם, ככה יצא, אבל היו איזה 2-3 שהלכתי מבחירה, האמת שתמיד תפסתי מיעלון דמות א-פוליטית בעולם פוליטי אבל מאז שהוא סירב להיות שר החוץ ונעלב, הוא הדרדר מאוד ויצא לי לשמוע אותו באיזה חוג בית לא מזמן בהרצליה, הוא ממש התהפך.

              נו באמת, אתה לא מאמין לפרקליטות, איך זה קשור לדיון, זה התפקיד שלה, היא עושה אותו, היא קיבלה החלטה, אתה לא מקבל ? זכותך המלאה, אבל עד שלא תביא הוכחה שיש פגם בהחלטה של הפרקליטות, דעתך לא כל כך חשובה ומשנה, פה לא עושים משפטים בכיכר העיר, יש מערכת מסודרת. נראה שזה נוגע לנתניהו אנשים מגלים גמישות מדהימה בתפיסות העולם שלהם, הרי העקרון הזה הוא קודש הקודשים של הדמוקרטיה, הוא מה שהמבדיל את המודרניות לימי הביניים והעת העתיקה בהן ההחלטה היתה נקבעת בהינף היד של הקיסר, חבל שכדי להפיל את נתניהו אתם פוגעים בערכים שחשובים לכם.

            • איציק (פורסם: 14-7-2017 בשעה 14:17)

              אביאל, בו נניח ואתה צודק והאשם היחידי בחרפה של אין מוסרי רק שיפוטי. כמה זמן עבר מאז, כמה אפשרויות היו להפטר מזה? וכמה מזה הליכוד עם ביבי בשלטון. אין לי טענה לעם בזה שהוא טועה, ואני לא מציע להחליף אותו. אני טוען שרוב העם כבר מכור להכל שפיט ואומרים שכל עוד חזקת החפות עומדת לביבי אנחנו איתו. זו הבעיה הגדולה, שזה כבר נורמה חברתית ולא עמדה של ברק. זה נכון לא רק לגבי ביבי, זה נכון לסירחון שהיה מאולמרט (לני שהוחלט על משפט), מאהוד ברק (שהטפלון לא עוזב אותו). אף אחד מהם לא עזב את הכסא החם וכולם המשיכו להסריח. זו לא תופעה יחודית לביבי, רק אצלו זה סירחון שנראה גדול במידות שלא היו לנו, והוא ישאר זחוח ומסריח וכולם יספרו שזה בושם. הבעיה היא לא ביבי אלה הנורמה הלאומית.
              BRT, הוא לא לא מסריח לעם, לעם לא איכפת מהריח כל עוד הוא בצד שלהם. אם זה היה בוז'י ולא ביבי, אותו העם היה צורח מסירחון. זו הבעיה, שהריח תלוי מאיזה צד פוליטי שהוא מגיע. תיזכר איך כולם צרחו כשיה טיפה דיבור על ריח לא טוב מבוז'י. איך הימניים טענו שהוא חייב לעזוב את תפקידו כי מוסרית הוא לא ראוי. אני טוען שלריח אין צד פוליטי ושכולם ילכו קיבינימט ואז יכנסו אנשים בלי סירחון סביבם.

            • yaron (פורסם: 14-7-2017 בשעה 19:34)

              שאלה: מי אמר את הדברים הבאים?
              רמז: האיש הכי מחוזר בפוליטיקה הישראלית.
              "הדבר היחיד שיכול 'להציל' אותנו הוא שג'ון קרי יזכה בפרס נובל ויניח לנו במנוחה".
              "תוכנית הביטחון האמריקנית שהוצגה לנו לא שווה את הנייר שעליו נכתבה"
              "מזכיר המדינה האמריקני ג'ון קרי, שהגיע אלינו נחוש ופועל מתוך אובססיה לא מובנת ותחושה משיחית, לא יכול ללמד אותי דבר על העימות עם הפלסטינים".
              "בתרגום חופשי מאנגלית נאמר לידידינו האמריקנים – מספיק זה מספיק".

            • BRT (פורסם: 14-7-2017 בשעה 22:22)

              איציק
              טעות בידך
              לעם מאוד אכפת מי הוא מסריח ומי הוא לא,
              פה בבירור מנסים להפיל שלטון בתואנות שווא,
              וע"י סרחון מדומה
              אז בבקשה שימשיכו
              המנדטים רק יעלו לימין/לליכוד

            • איציק (פורסם: 14-7-2017 בשעה 22:39)

              BRT,
              אני לא טועה זה אתם שהפכתם לתתרנים, ובגללכם, אין לי למי להצביע, כיוון שנתתם לסירחון הזה להשתלט על הליכוד.

            • BRT (פורסם: 15-7-2017 בשעה 00:45)

              אתה כן טועה
              כי עובדה ש1 מתוך 3 במגזר היהודי כן הצביעו לליכוד,
              אני/אנחנו בכלל לא תתרנים
              אלא שהסרחון מהתקשורת הוא הבעייתי
              לצערי אתה זה שמושפע מהפייק ניוז שמסתובב שם

            • אמיתי (פורסם: 15-7-2017 בשעה 06:07)

              3/3 סורים הצביעו לאסד. ועוד הוא השתמש בגז..
              #בכלל_לא_תתרנים

            • איציק (פורסם: 15-7-2017 בשעה 07:18)

              הרוב חשבו שכדור הארץ עגול, הרוב התפללו לאבנים הרוב טועה כל הזמן. אני לא טוען שהמיעוט תמיד צודק. אני טוען שהטענה שאם הרב הוא כזה אז זה נכון מגוחכת.
              ואמיתי במפתיע צודק לחלוטין בדוגמא שלו. אפילו לא היתי צריך להגיב, אבל אז לא היתי יכול לכתוב שאמיתי צודק.

            • אמיתי (פורסם: 15-7-2017 בשעה 09:19)

              איציק. יש לך חוש ריח לטרנדים

            • איציק (פורסם: 15-7-2017 בשעה 09:23)

              לא בדיוק:
              1. לא שינית את הניק,
              2. פשוט הצטרפת אלי, אז אתה זה שצריך לשנות ניק,
              3. אני הוא הטרנד עצמו (לפחות של עצמי בעיניי עצמי),
              4. מזה טרנד?
              נ.ב.: יש מקרים כל-כך נדירים להחמיא לך, וגם את זה אתה מנסה לקלקל, למה?

            • אמיתי (פורסם: 15-7-2017 בשעה 09:34)

              אני לא רק קורא פוסטים פה אני מיישם. אדי ג׳ונס אומר שקונפליקט זה טוב אז אני מעורר קונפליקטים

            • BRT (פורסם: 15-7-2017 בשעה 10:56)

              אמיתי
              ההשוואות שלך הן פרייסלס,
              לא צריך יותר מזה כדי להבין כמה אתם חיים בבועה.
              ואיציק
              לא קשור הרוב צודק או טועה,
              אלא שבמקרה הזה ספציפית אתה טועה וגם מוטעה על ידי התקשורת וכל השטיפת מח שלה .

            • איציק (פורסם: 15-7-2017 בשעה 11:01)

              BRT
              התשובה שלך מסבירה למה הסירחון פה ימשיך ויתפשט, ואתה תמשיך לספר שזה בושם.

            • BRT (פורסם: 15-7-2017 בשעה 11:52)

              אני לא יודע איזה בושם אתה מדבר עליו,
              כל מה שקשור לנתניהו זאת רדיפה פוליטית גרידא.
              ובכללי המדינה הרבה פחות מושחתת מפעם למרות אולמרט (שהורשע ) וכל מורשעי קדימה ושס
              אם רק משווים לתקופת מפאי וכדומה,
              זה כסף קטן.
              ראה פרשת ילדי תימן שזה לא סירחון זה פשע בקנה מידה שגובל ברצח/חטיפה באישור הממסד
              כך שאני לא רואה את זה כמוך
              אור היום על הפרשות מעיד שהן נחקרות להבדיל מהטיוחים שהיו פעם !

            • איציק (פורסם: 15-7-2017 בשעה 12:15)

              ובאור היום אתה מסונוור מהמערכת המשפטית. הוכחה לכך שלא הבנת כלום. אני לא מדבר על המערכת המשפטית, שהיא תעשה את עבודתה. אני מדבר על ערכים, ושהם צריכים ללכת בגלל זה, כולל אולמרט הרבה לפני המשפט, וברק בזמנו. אבל אתה לא תבין, אז נעצור כאן.

            • אביאל (פורסם: 15-7-2017 בשעה 17:06)

              אמיתי – בסוריה אין דמוקרטיה, בישראל יש, בסוריה לא היו בחירות חופשיות בישראל יש, זה בדיוק ההבדל.

            • אמיתי (פורסם: 15-7-2017 בשעה 17:45)

              אין קשר אביאל כי אין קשר בין תוצאות בחירות לשחיתות. מכיר את המושג הצבעת נגד?

            • אביאל (פורסם: 15-7-2017 בשעה 18:41)

              קודם כל אין עוד שחיתות, שתיהיה שחיתות זה יהיה פלילי ועם קלון, עד אז ההחלטה של הציבור בקמפיין בחירות היא לגטימית בהחלט והיא גם מוכנה לסבול אנשים שיש חשדות נגדם (כאמור, שלא הוכח), בדיוק כמו שאולמרט נבחר וגם לנתניהו, ליברמן וגם להרצוג יש חשדות ועדיין בוחרים אותם, כי עוד לא הוכחה אשמתם, כלומר שאנשים מוכנים לחיות עם החשד הזה. מנגד, אפשר לקחת את המועמדות של פיון בצרפת שהיה פייבוריט גדול במירוץ עד שהתחילו סביבו ענייני שחיתות (כאמור לא הוכחו עד עכשיו) וזה ריסק אותו מבחינה ציבורית, למרות של20% מהבוחרים זה לא הפריע (וההוכחות נגדו גדולות בהרבה מאשר מול נתניהו, מבחינת ראיות, עדים והיקף).

              למה הכוונה בהצבעת נגד ?

            • אמיתי (פורסם: 15-7-2017 בשעה 19:15)

              קודם כל שחיתות היא לא בהכרח פלילית. לדעתי נתניהו מושחת ואני לא צריך בית משפט או תואר במשפטים בשביל זה. וכן כל מי שקדם לו גם היה מושחת. אתם חושבים שהוא לא. לגיטימי. רק עצם זה שהוא נבחר איננו טיעון לטוהר מידותיו. יש שיאמרו ההפך. גם לזה יש דוגמאות רבות. ברלוסקוני. פוטין ועוד. אני פשוט טוען שההצבעה לנתניהו היא לא משום מי שהוא אלא מפחד מהאלטרנטיבה. גם לגיטימי. זכור לטובה נהג המונית שהצהיר בראיון שגם אם נתניהו ייתפס יוצא מהחדר של ביתו הוא עדיין יצביע לו..

            • איציק (פורסם: 15-7-2017 בשעה 19:20)

              בחדו"א היו קוראים לנתניהו אפסילון סביבה נקובה. כל הסביבה מושחתת כל החברים, כל עורכי הדין, כל המקורבים חשודים ורק הוא לא ידע שום דבר. מעניין עם אילו אנשים נתניהו הקיף את עצמו. אצל כולם ברור שאם לא פלילי אז מסריח ולא תקין, אבל נתניהו, אין לו מושג. איזה אדם תמים הנתניהו הזה. אם אין לו מושג מה עושים האנשים הקרובים, איך אפשר לסמוך שהוא יודע מה עושים השרים, המטכ"ל, חס וחלילה האויבים. מעורר חרדות.

            • אמיתי (פורסם: 15-7-2017 בשעה 19:27)

              אל תדאג איציק ממה שהוא יודע על אוייבינו. זה הוא שאישר מכירת צוללות למצרים חתם על החזרת מערת המכפלה לפלשתינאים ושיחרר שבויים לחמאס. הוא פריק קונטרול

            • אביאל (פורסם: 16-7-2017 בשעה 01:11)

              איציק – זה דיי ברור שלאנשים שמקרובים לאנשים חזקים יש עוצמה פוליטית-כלכלית-חברתית גם מבלי שהאנשים החזקים יתערבו ויעזרו להם באופו ישיר, רוברט דאהל הראה את זה במחקרים המפורסמים שלו על עוצמה וזו אחת משלוש הפנים של עוצמה פוליטית.

              אמיתי – מכירת הצוללות למצרים מתבררת כשקר, נתניהו הכחיש ואין לאף אחד הוכחה שממשלת גרמניה אישרה למצרים לרכוש צוללות, מערכת המכפלה בידיים ישראליות על מה אתה מדבר ומתי נתניהו אמר שהוא לא ישחרר שבויים לחמאס ? ומה ההבדל בין רוצחים וטרוריסטים שהגיעו מהפת״ח, מהג׳יהאד האיסלמי או מהחמאס ?

            • אמיתי (פורסם: 16-7-2017 בשעה 08:22)

              אביאל. אתה שוב מפספס.. נתניהו מציג את עצמו כבטחוניסט ימני כשבפועל תחת ממשלו נעשו הרבה דברים בניגוד לאינטרס הישראלי (אליבא דמפלגות הימין).
              * מערת המכפלה בריבונות ישראלית אך תחת שליטת הווקף לפי הסכם חברון עליו חתם נתניהו

            • אלי (פורסם: 16-7-2017 בשעה 09:06)

              אמיתי,
              מי שמפספס זה אתה.
              אתה מציב "עובדות" לא נכונות שאתה קורא בתקשורת ואומרים לך שהן לא נכונות אז אתה אומר שזה לא חשוב מכיוון שאתה לא אוהב את אותו את את ההתנהלות שלו.
              אבל שוב, אתה יודע עליו ועל ההתנהלות שלו רק מהשקרים של התקשורת.
              אני פשוט לא מצליח להבין את זה ההיגיון שלך.

            • אמיתי (פורסם: 16-7-2017 בשעה 09:12)

              אלי. הכל נכון רק שאין לי דרך אחרת להעריך מנהיגים ודמויות ציבוריות. גם לך לא. אז איך אתה מציע שאני אבחר מפלגה או מנהיג לבחור ולתמוך בהם? לראות ערוץ 20 בלופ? הבחירה שלך להאמין לריקלין הגיונית בדיוק כמו שלי וכמו של כל אזרח אחר פה. אפחד לא אמר שמשהו הוא עובדה. זה פוסט מודרניזם פה. פרטים אצל אביאל

            • אמיתי (פורסם: 16-7-2017 בשעה 09:22)

              חוץ מזה איזה עובדות לא נכונות? אתה קבעת שכל מה שכתוב בהארץ זה שקרים.. הלכתי ובדקתי. הם עדיין יושבים בשוקן

            • yaron (פורסם: 16-7-2017 בשעה 09:28)

              אמיתי,
              אתה יכול להביא סימוכין לכך שמערת המכפלה נמצאת "תחת שליטת הווקף"
              למיטב ידיעתי המערה מחולקת לשני חלקים – יהודי ומוסלמי והחלק המוסלמי בלבד בניהול הווקף.
              בלי קשר, כפי שציינת השטח כולו בשליטת בטחונית של ישראל – H1

            • אמיתי (פורסם: 16-7-2017 בשעה 09:48)

              http://m.nana10.co.il/Article/?ArticleID=1255482

            • yaron (פורסם: 16-7-2017 בשעה 10:53)

              אמיתי, אתה מבין למה אנחנו מתרעמים?
              אתה טוען בהחלטיות ש"מערת המכפלה בריבונות ישראלית אך תחת שליטת הווקף לפי הסכם חברון עליו חתם נתניהו"
              וכסימוכין מביא כתבה (מעניינת כשלעצמה) שלא מוכיחה את טענתך. לא לגבי 'שליטה במערה' ובטח שלא לגבי הווקף.

              מתוך הכתבה שלך
              כותרת: למה מסר נתניהו את סמכויות הבניה של גג מערת המכפלה לפלסטינים?
              תגובת יחידת תיאום פעולות הממשלה בשטחים: "משרד הביטחון ויחידת תיאום פעולות הממשלה בשטחים פועלים לשימור ולשיפוץ מערת המכפלה והנגשתה לאוכלוסייה, זאת נוכח חשיבותה ההיסטורית והדתית לעם היהודי. בשנה האחרונה ביצע המנהל האזרחי פרויקט ניקוז אשר נותן מענה חלקי לנזילות החורף. כמו כן, הוכנסו תנורי חשמל לצד היהודי של המערה. בנוסף, בוצע שדרוג החשמל, שיפוץ של המדרגה השביעית, החלפת ארונות הקודש והוקם אוהל לטובת אירועים ובו כיבוד לאורחים. הפניות בנוגע לקירוי מערכת המכפלה והנגשתה מוכרות ומטופלות על ידי הגורמים הרלוונטיים. בהתאם להסכמי הביניים, מתחם מערת המכפלה מצוי בתחום הסמכות התכנונית של עיריית חברון. על כן, ביצוע הפעולות האמורות ללא הסכמת העירייה מעורר מורכבות במישורים שונים".

            • אמיתי (פורסם: 16-7-2017 בשעה 11:00)

              בניגוד למנגינה שעולה מירושלים – מתאם פעולות הממשלה בשטחים הודה בתגובה לחדשות 10 שהסמכות במערה שייכת בכלל לפלשתינים, מאז שנתניהו חתם בסוף שנות התשעים על הסכם חברון.
              מהכתבה

            • yaron (פורסם: 16-7-2017 בשעה 11:26)

              "בהתאם להסכמי הביניים, מתחם מערת המכפלה מצוי בתחום הסמכות התכנונית של עיריית חברון על כן, ביצוע הפעולות האמורות ללא הסכמת העירייה מעורר מורכבות במישורים שונים".

              איפה זה ואיפה "מערת המכפלה בשליטת הווקף" ???

              אתה מבין, לנתניהו אין סיכוי לנצח אתכם.
              אם יבנה גג בלי תיאום תגידו שהוא מצית את המזרח התיכון.
              כשפועל בדרכים דיפלומטיות הוא כבר העביר את מערת המכפלה לשליטת הווקף…
              מדברים כאן על גג כן?

              מעבר לכך, אתם מראש מוכנים לוותר על כל חברון כולל מערת המכפלה כך שממילא זה נראה כלא יותר מעוד נסיון ניגוח והתנצחות.

            • אמיתי (פורסם: 16-7-2017 בשעה 11:37)

              אנחא מבין מה אתה רוצה.. לא ישראל שולטת במערה נזו השורה התחתונה. וזה בזכות נתניהו. ואתה ניתפס לזה שכתבתי ווקף ועוד מאדים אותי שהמערה לא חשובה לי בזמן שממשלת ליכוד בראשות נתניהו ויתרה על השליטה בה. אתה בא להתנגח סתם..

            • אלי (פורסם: 16-7-2017 בשעה 12:06)

              אמיתי,
              אתה שוב ושוב מביא עובדות שעל סמך עובדות אלה אתה מסיק מסקנות.
              ואז מוכיחים לך פה שהעובדות שהבאת לא נכונות אבל אתה ממשיך לדבוק במסקנות.
              לתפארת דה-באזר.

            • אמיתי (פורסם: 16-7-2017 בשעה 12:14)

              אלי. איזה עובדות הבאת? היחיד שהביא עובדות זה אני. לא ישראל שולטת במערת המכפלה. וזה כתוצאה מהחלטת נתניהו. תן דוגמא לתפארת דה באזר

          • BRT (פורסם: 13-7-2017 בשעה 23:36)

            הייתה אחלה סדרה
            ונגמרה בקול ענות חלושה,
            בדיוק כמו התקוות שלך

            להגיב
  21. אבי (פורסם: 14-7-2017 בשעה 07:26)

    רונן, רק עכשיו הבנתי שניסית לגרום לו להתאבד – בגלל הטחת פרשנות הסלנג המעליבה לשמך בפניך!
    לקח לי זמן, אבל לפחות הבנתי בסוף…

    להגיב
  22. צביקה (פורסם: 14-7-2017 בשעה 08:30)

    חברה, יש משהו בויכוח הזה שקצת צורם לי.
    אלה מהצד הימני ישר מגנים על ביבי, ואלה מהצד השמאלי ישר תוקפים אותו.
    זה לא אמור להיות ויכוח של מעבר לשמאל, ימין?

    להגיב
    • אמיתי (פורסם: 14-7-2017 בשעה 08:32)

      לא

      להגיב
      • Matipool (פורסם: 14-7-2017 בשעה 09:12)

        אני חושב שאתה צודק, צביקה.
        הסירחון צריך להפריע גם לאנשי הימין.

        להגיב
        • BRT (פורסם: 14-7-2017 בשעה 09:19)

          מאוד מפריע "לנו" (אנשי הימין, כי אתם מייצגי השמאל החכם והצודק) הסירחון של התיקשורת עם הפייק ניוז שלה.
          מעדיפים מקומות כאלו בלי פרחים ואתרוגים.

          http://www.20il.co.il/בלעדי-רהמ-נתניהו-בראיון-מיוחד-לערוץ-20/

          להגיב
        • אביאל (פורסם: 14-7-2017 בשעה 09:20)

          סירחון שרק צד אחד מריח כנראה.אם היועץ המשפטי ופרקליט המדינה אומרים שאין לנתניהו קשר לפרשת הצוללות ושדו״ח מבקר המדינה מצטט את משרד המשפטים שטוען שלא היתה שום התערבות פסולה ובכל זאת אתה קורא לזה סרחון כדי שתבדוק את חוש הריח שלך.

          צביקה – מאיזה בחינה זה אמור להיות מעבר לשמאל ימין ?

          להגיב
          • דיזידין (פורסם: 14-7-2017 בשעה 10:54)

            בול צביקה.
            מזכיר קצת את המקרה של אריק שרון.
            ההבדל הוא שתומכי שרון משמאל לא טמנו את ראשם בחול וטענו שהוא לא מושחת, אלא טמנו את ראשם בחול ותמכו בו למרות שהוא מושחת.
            לא יודע מה יותר גרוע.

            להגיב
            • אמיתי (פורסם: 14-7-2017 בשעה 11:44)

              מכיר את ההבדל בין המשוגע למטורף? אז זה זה. אני מעדיף משוגע..

            • BRT (פורסם: 14-7-2017 בשעה 13:39)

              תמשיכו לנסות להמציא שיש מושחת ואז איך להציג אותו לחשוב עליו.
              להבדיל משרון שהיה מושחת בטירוף והעלמתם את זה בכח,ולאחר מכן הבן שלו ישב בכלא.
              פה אין כלום כי לא היה כלום,
              תמשיכו לפמפם לעצמכם שאתם "הצודקים" ושאר העולם "הטפשים"
              מתאים לנו לפוצץ לכם את הבועה כל בחירות מחדש

            • אמיתי (פורסם: 14-7-2017 בשעה 13:58)

              בוא נתחיל מ
              גוף ראשון יחיד
              גוף שני יחיד
              ונתקדם משם

            • BRT (פורסם: 14-7-2017 בשעה 14:36)

              בדיוק התגובה המתאימה,
              תמשיך ככה תגיעו רחוק
              בהצלחה בועה

          • צביקה (פורסם: 14-7-2017 בשעה 13:36)

            אם למשל מישהו מאנשי הימין יאמר: "ביבי הוא מושחת, אבל כיום בימין אני לא רואה מישהו שיכול להחליף אותו, ולכן עד שיקום אחד כזה אני תומך בו".
            או לחילופין מישהו מאנשי השמאל היה אומר: "ביבי מושחת אבל כל הפוליטיקאים מושחתים מי יותר מי פחות, ועדיין אני לא סובל אותו כי הוא ימני. נקודה"

            הערה: אני לא בהכרח חושב שביבי מושחת, אבל אני לא יכול לקבל מצב שבעיני כל השמאלנים הוא מושחת, ובעיני כל הימנים הוא לא, אלא א"כ ההבחנה שלנו מי מושחת ומי לא היא לפי ההשתייכות הפוליטית שלו.

            להגיב
            • אמיתי (פורסם: 14-7-2017 בשעה 13:48)

              מה הבעיה? קשה להפריד. ככה זה בני אדם. הם מורכבים. זה הכי טיבעי שמי שתומך
              בביבי פוליטית גם יגן עליו. וזה גם האינטרס שלו שביבי ישאר. לכן זה בסדר גמור שיש
              קורולציה בין הדברים. השאלה היחידה היא אם יש התערבות עם אביאל וירון או לא..

              אגב אני די בטוח שירון למשל לא תומך בביבי..בחור מורכב זה

            • איציק (פורסם: 14-7-2017 בשעה 14:22)

              צביקה, הסירחון הפך נורמה. רבנים סורחים ונשארים להיות ראשי ישיבות, ראשי מפלגה סורחים ונשארים לעמוד בראש מפלגה, מנהלי בית ספר סורחים ונשארים כמנהלים. הסירחון הפך למשהו שבגללו לא צריך לעזוב תפקיד כי סירחון זו לא עברה פלילית. אין להוות דוגמא, אין להיות הלפיד בראש המחנה. זה חלחל גם לעם, הוא לא דורש את החלפת הראש שלו, ואת את הראש של היריבה תמיד נרצה לערוף אז זו הזדמנות יפה להתנפל עליו.

            • צביקה (פורסם: 14-7-2017 בשעה 14:53)

              איציק, כלכך נכון ועצוב.

            • yaron (פורסם: 14-7-2017 בשעה 18:00)

              אמיתי, התערבות יש השאלה על מה?
              על כבוד כבר הסכמנו שההתערבות יצאה לדרך ושזה הכי חשוב.
              על חומוס אני מוכן בתנאי שתתחייב לא להקיא לי באחים עוזרי :-)

            • אמיתי (פורסם: 14-7-2017 בשעה 18:06)

              נתתי את ההצעה שלי. באם אני מנצח אתה ואביאל משנים את הניק שלכם ל״אמיתי צדק״. ונהפוכו

            • איציק (פורסם: 14-7-2017 בשעה 18:35)

              מזה נהפוך הוא, אם אתה מפסיד אתה משנה את הניק ל"אמיתי צדק"?
              ;)

            • אביאל (פורסם: 14-7-2017 בשעה 18:39)

              אמיתי – אמרתי, מסעדה יקרה :)

            • אמיתי (פורסם: 14-7-2017 בשעה 19:00)

              אביאל. אנחנו במיתון למרות כל הנתונים שאתה מביא. חומוס. מקסימום קומפלט

            • yaron (פורסם: 14-7-2017 בשעה 19:18)

              אמיתי,
              מקובל ומדליק :-)
              מציע את הפורמט הבא – "אמיתי צדק (a.k.a yaron)" ולהיפך.
              שתי שאלות:
              1. לכמה זמן משנים?
              2. מתי הדד ליין?

            • אמיתי (פורסם: 14-7-2017 בשעה 19:32)

              מצויין
              מעכשיו עד המכבייה הבאה? סתם. שנתיים?

            • yaron (פורסם: 14-7-2017 בשעה 19:45)

              לא הבנתי…
              דדליין – עד הבחירות הבאות (יהיו מתי שיהיו).
              החלפת הניק – 30 יום

            • אמיתי (פורסם: 14-7-2017 בשעה 20:00)

              מקובל. מקווה שגם אביאל יעלה על עגלת הצדק

            • yaron (פורסם: 14-7-2017 בשעה 20:05)

              רגע רגע, אתה לא יכול להחליף לשניים…
              מצטער אביאל אבל אין עוד משתתפים :-)

            • אמיתי (פורסם: 14-7-2017 בשעה 20:18)

              אחד מהלםטופ אחד מהפלאפון רק לחודשיים

            • אביאל (פורסם: 14-7-2017 בשעה 20:19)

              מה עם מסעדה ? וסגרנו לגבי הכינוי, אתם רוצים שנתיים מהיום ? או עד הבחירות (מתי שאלו יהיו) ?

            • אמיתי (פורסם: 14-7-2017 בשעה 20:41)

              מסעדה עם שמפניות!! אני זורם על מסעדה.
              ועד שנתיים או הבחירות. הקרוב מביניהם. פייר אינאף?

            • yaron (פורסם: 15-7-2017 בשעה 08:46)

              אביאל, אמיתי, ככה מנהלים משא ומתן???
              אם אמיתי מנצח הוא מקבל שניים שמשנים ניק, אם הוא מפסיד אנחנו מקבלים רק חצי אמיתי…

            • איציק (פורסם: 15-7-2017 בשעה 08:56)

              yaron,
              ההשוואה לא מדויקת, ולמרות שאני לא מכיר אישית אף אחד מכם, יתכן שחצי אמיתי שווה יותר מ-yaron או אביאל שלם ;)

            • yaron (פורסם: 15-7-2017 בשעה 09:07)

              איציק, כלום לא מדוייק,
              במקרה שלי החלפת ניק במחשב שווה עשירית החלפת ניק בנייד.
              לכן אמרתי הכל או כלום.
              אתה מוזמן להצטרף ואז תהיה לנו רביעיה :-)
              בלי קשר למה אתה חושב, לראות ניק "אביאל צדק (a.k.a איציק)" יהיה משעשע.

            • אמיתי (פורסם: 15-7-2017 בשעה 09:17)

              אבל כתבתי שאני אשנה לחודשיים במקרה הלא סביר (מלחמיםמלחמים) שאפסיד. ירון לך אשמור את הנייד בו אני משתמש יותר. אחרי הכל אני מהמחנה שמאמין בפשרות..

            • איציק (פורסם: 15-7-2017 בשעה 09:19)

              yaron,
              הייתי מצטרף, אבל לא לגמרי הבנתי על מה ההתערבות, אבל יותר חשוב, אני מעדיף שלישיות מרביעיות ;)

            • yaron (פורסם: 15-7-2017 בשעה 09:43)

              אמיתי, אם מקובל על אביאל אז סגור.
              חודש בנייד "yaron צדק (a.k.a. אמיתי)"
              ולהיפך.
              ההתערבות – יוגש כתב אישום נגד נתניהו עד יום הבחירות מתי שלא יתקיימו.
              קח בונוס ממני – כולל שרה נתניהו :-)

            • אמיתי (פורסם: 15-7-2017 בשעה 09:55)

              יאללה. לגזור ולשמור. אביאל תאשר גם

            • איציק (פורסם: 15-7-2017 בשעה 09:57)

              ביבי הולך להקדים את הבחירות, והן ממש מעבר לפינה. הוא תמיד עושה זאת, בוחר את התאריך שמתאים לו להערכתו.

            • אביאל (פורסם: 16-7-2017 בשעה 01:05)

              אמיתי וירון – מקובל.

              איציק – לא יודע אם זה זמן טוב, הוא יתנקה מהפרשות וילך לבחירות או לחלופין שאם יהיה המלצה לכתב אישום יש מצב גדול שהוא ילך לבחירות כדי לקבל לגטימציה להישאר בשלטון למרות כתב האישום.

    • אריאל (פורסם: 14-7-2017 בשעה 11:37)

      לי אישית מפריעה מאוד ההתנהלות שלו ושל הגברת. בין אם היא פלילית או לא. לא סומך עליו.
      ואני ימני כנראה יותר ממנו.

      להגיב
      • אלי (פורסם: 14-7-2017 בשעה 17:17)

        אבל פה בידיוק הבעיה, אתה לא מכיר אותו ולא יודע איך הוא מתנהל אלא רק לפי מה שהתקשורת מדווחת לך.
        אבל התקשורת מדווחת דברים שהם בבירור לא נכונים, תראה את הציטוטים למעלה וההבדל בין מה שהיה כתוב בעיתון ומה שנאמר על ידי בעלי התפקידים, לבין מה ששונאי נתניהו חושבים שהיה כתוב בעיתון.

        להגיב
        • אריאל (פורסם: 15-7-2017 בשעה 20:15)

          תאמין לי שעל התקשורת אני סומך הרבה פחות ממנו. ואם יש סיבה שהציבור בעדו זה הם. יחד עם זה כשאני רואה את הגרסה שלו לטענות שלהם אני לא אוהב את זה. אולי לא פלילי אבל לא משהו שאפשר להתגאות בו.
          אבל ביבי זכה בשנאה כזו לא רציונלית שכל מה שיעשה כנראה בהפוך על הפוך לא ישנה, הציבור יניח ודי בצדק שזו רדיפה אישית. זאב זאב קלאסי.

          להגיב
  23. Gil - Zimbabwe (פורסם: 14-7-2017 בשעה 10:03)

    די חברה עזבו.
    זה בלוג כל כך יפה, מצחיק ושנון שחבל ללכלך אותו (ובעיקר את הציור) בפוליטיקה.

    להגיב
    • אמיתי (פורסם: 14-7-2017 בשעה 10:40)

      הכל לכדי תמונה אמפרסיוניסטית

      להגיב
  24. ק. (פורסם: 14-7-2017 בשעה 12:29)

    הבלוג תורם את חלקו לויכוח הפוליטי בישראל.
    והוא בכלל לא ידע שהוא כזה… (אחלה פוסט, כן… )

    להגיב
  25. אסף the kop (פורסם: 14-7-2017 בשעה 16:22)

    מרגש לראות איזו רוח קרב הכניסה הבחירה של יו"ר ממוצא ערבי לראשות העבודה, בקרב השמאל החבוט ב"דה באזר"…

    נ.ב.
    האם השמאל ימשיך להתנגד ל"ישראל היום" או בשם חופש הביטוי (כמובן "חופש הביטוי", הרי חייבים סיסמא פרוגרסיבית-ליברלית מדומיינת להצדקת התמיכה…) יתמוך בהמשך קיומו של החינמון ?

    https://m.youtube.com/watch?v=C0X3CLJVMJU

    להגיב
    • אמיתי (פורסם: 14-7-2017 בשעה 16:25)

      זה לא הבחירה בגבאי שהכניסה רוח קרב. זו "בחירתו של מנדלבליט"

      להגיב
      • אסף the kop (פורסם: 14-7-2017 בשעה 16:47)

        הגיע הזמן שתפנים.
        יש מרוקאי בראש מחנה השמאל.

        להגיב
        • אמיתי (פורסם: 14-7-2017 בשעה 16:52)

          מה יש להפנים פה?..

          להגיב
        • yaron (פורסם: 14-7-2017 בשעה 18:04)

          היחידים שחושבים שזה רלוונטי הם אתה וכמה הזויים שחושבים שזה יביא קולות מהליכוד.
          וזאת אפילו לא פעם ראשונה, עשית ממנו אובמה :-)

          להגיב
          • אסף the kop (פורסם: 14-7-2017 בשעה 21:02)

            כמו שאמרו חכמי בית שאן…
            אבי גבאי זה מכה של פחחות, לא נזק לשאסי.

            להגיב
            • יואב (פורסם: 14-7-2017 בשעה 22:00)

              לא מאמין בגבאי. אפילו קצת דוחה אותי.

            • yaron (פורסם: 15-7-2017 בשעה 09:11)

              יכול להיות אבל לא קשור למוצאו.
              אני דווקא חושב שגבאי מכניס את כל מחנה ה"שמאל/מרכז" למערבולת. לדעתי האנשים הכי לחוצים מהבחירה בו הם לפיד וכחלון.

          • יואב (פורסם: 15-7-2017 בשעה 13:42)

            ירון,
            מי הזכיר מוצא? את מי זה מעניין?

            להגיב
            • yaron (פורסם: 15-7-2017 בשעה 14:27)

              יואב, קראת את כל השרשור?

            • יואב (פורסם: 15-7-2017 בשעה 15:14)

              כן. יכול להיות שלא הגבת לי?
              אני פשוט לא מאמין בו ולו. הוא יכול להיות גם שבדי מבחינתי. ואני מהצד העדתי שלו אגב.

            • אביאל (פורסם: 15-7-2017 בשעה 17:11)

              יואב – התקשורת, יום ולילה, שפרץ וגבאי עלו לסיבוב השני, על זה כולם דיברו, שני מרוקאים שמתחרים על העבודה ואיך זה הולך לשנות סדרי עולם ואיך זה שזו התקווה החדשה של מפלגת העבודה והשמאל ועכשיו שיש מזרחי ברשות העבודה הוא ימשוך סוף סוף את המזרחיים לשמאל כי שם מקומם. כי הרי מזרחים מצביעים לפי הרגש ולא לפי השכל, המשפט האחרון הוא המשפט בין השורות.

            • יואב (פורסם: 15-7-2017 בשעה 17:15)

              אביאל,
              כן, אני מודע לזה.
              רק כתבתי את דעתי והתרשמותי מהאיש. ואני עוד מהצד העדתי והפוליטי שלו.
              בגדי המלך החדשים זה…

מה דעתך?