שחיה (6). פארידה אוסמן

הדשא של השכנים

farida

לפני קצת פחות משנה כתבתי כאן על המשקולנית שרה אחמד מאיסמעליה. ביום בו הפכה למדליסטית הראשונה של מצרים במשחקים האולימפיים. בינתיים בגלל פסילות סמים נוספה מדליסטית מצרית נוספת ממשחקי לונדון, אבל אחמד הייתה הראשונה. עיתונאי אנגלי שאל אותה אם במענק הגדול שתקבל מהממשלה המצרית תקנה לעצמה מכונית ספורט. שאלה מתנשאת מערביסטית ומה לא אבל רק בזכותה נודע לנו סיפורה, אביה היה מהנדס ונהרג בתאונת דרכים ואת הכסף תיתן למשפחתה.

כשסיפרתי זאת בערב לשותפי האמריקאי לדירה בריו הוא צחק בצחוק גדול. ״אם היא הייתה מאוהיו כל אמריקה הייתה יודעת ׳שהיום מתחרה זאתי שאבא של נהרג, בהיאבקות או אולי משקולות׳ וניידת טלוויזיה הייתה מוצבת מחוץ לבית המשפחה כדי לתפוס את הרגע׳. מצרים הם כנראה קשוחים יותר״.

אז אתמול שוב הייתי ברגע היסטורי עבור השכנים. הפעם יוצאת בבגד ים רטוב פארידה עוסמאן, מדליסטית ערביה ראשונה באליפויות עולם. מדברת אנגלית מושלמת. עם הבנה הרבה יותר טובה של התקשורת המערבית היא דואגת לתקן את כל הנראטיבים. כי עיתונאים מחברים ״אנגלית מושלמת+נולדה בארצות הברית+לומדת בברקלי״ למין סיפור כאילו זה לא באמת רגע היסטורי.

אלא שעוסמאן מתקנת את העיתונות. היא נולדה באינדיאנפוליס כי הוריה למדו רפואת שיניים בארצות הברית. והיא למדה לשחות במצרים. ובשלב מסויים הגיע מאמן מאוקראינה. והיא חלק מהתקדמות שלה. היא כמובן התאמנה בחוץ לארץ במחנות אימונים וכשהגיעה לגיל קולג׳ עברה לברקלי. כלומר בדיוק המסלול שעושים שחיינים ישראלים.

כמה זה ישפיע על נשים במצרים? שרה אחמד התחרתה בהיג׳אב והייתה ממשפחה מצרית פשוטה. אוסמן, כמו רוב השחיינים של רוב המדינות, היא מהחלק העשיר או העשיר מאד של החברה. אין לי מושג איך יעבור בציבור העניין שהיא בספורט כל כך חשוף גופנית. בינתיים היא פספסה הבוקר במקום אחד את גמר ה-50 חופשי שהוא כן ענף אולימפי. אז גלים היא תמשיך לעשות.

Share on FacebookTweet about this on Twitter

112 תגובות ל “שחיה (6). פארידה אוסמן”

  1. MOBY (פורסם: 30-7-2017 בשעה 13:10)

    העולם נע קדימה ומצמצם זמנים מול המעצמות שמאבדות כוח (אוסטרליה, גרמניה, רוסיה כדוגמאות). ומהבריכה הישראלית לא רואים גלים.

    להגיב
    • איציק (פורסם: 30-7-2017 בשעה 14:00)

      רואים רק גלים, לא רואים התקדמות.

      להגיב
    • אלון3131 (פורסם: 30-7-2017 בשעה 14:15)

      כמו שכבר דיברנו בדיונים קודמים, הכשרונות סהכ קיימים. הבעיה שהם חד פעמיים.

      שחיינים מגיעים לאיזשהו שיא(לא משנה אם זה בגיל 19 22 או 25) וזהו משם רק הולכים אחורה או צועדים במקום(שזה כמו ללכת אחורה בזמן שהעולם מתקדם). בכל העולם אתה רואה שחיינים בכל שלבי הצמרת ממשיכים לשפר שיאים אישיים עד גיל מתקדם, ואצלנו השחיינים נתקעים.

      להגיב
  2. איציק (פורסם: 30-7-2017 בשעה 14:02)

    אולי היא השחיינית הערבייה הראשונה, אבל בכלל היה את מלולי שהיה אלוף אולם, נתפס על סמים חזר, עבר לשחייה במים פתוחים.
    למצריים בכלל יש נבחרת שחייה לא רעה וגם לירדנים יש כמה שחיינים. יש שם התקדמות לא רעה בכלל. עכשיו נשאר שגם אנחנו נתקדם. אולי נבוא אליהם למחנות אימונים ללמוד איך עושים זאת נכון.

    להגיב
  3. אורן השני (פורסם: 30-7-2017 בשעה 14:43)

    בואו לא נגזים עם ההשוואות, כל הכבוד לה אבל זו חריגה סטטיסטית.

    להגיב
    • איציק (פורסם: 30-7-2017 בשעה 14:45)

      לא בטוח, תבדוק, למצרים יש נבחרת יפה מאד, גם שחיינים למרחקים ארוכים. אם ימנפו את זה, יש להם עתיד לא רע.

      להגיב
      • דורפן (פורסם: 30-7-2017 בשעה 14:49)

        להיפך אורן. לא חריגה אלא שפיץ טבעי של פירמידה (המממ…. יצא במקרה). מלבדה יש עוד שני שחייני טופ עשר, עוד שניים שהם טופ 20 – זה ועוד דחיפה של אימונים בברקלי שווה מדליה במשחה לא אולימפי.

        להגיב
        • אורן השני (פורסם: 30-7-2017 בשעה 14:53)

          יכול להיות שאני טועה אבל גם יש לנו פירמידה דומה לאורך שנים רק בלי השפיץ, כך שאחרי שנתנה משחה של החיים זה קל ישר להגיד "תראו איך הם מתקדמים ואנחנו לא" גם אם זה כן היה משהו חד פעמי.

          להגיב
          • איציק (פורסם: 30-7-2017 בשעה 14:57)

            הם מתקדמים כי לפני זה היו מעט מאד שחיינים וגם הם רק במשחים לא מדורגים. הפעם הרבה משחים מדורגים כולל עליות לחצאי גמר, גמר או כמעט גמר. זה כבר סימן כלשהו כי זו לא שחיינית אחת אלה מצבור.

            להגיב
  4. רומן (פורסם: 30-7-2017 בשעה 15:49)

    ואני רק שואל למה כשהנבחרת חוטפת 3 מאלבניה כל חכמי החלם יודעים לצעוק "בושה", "אפסים", "ערסים", "עצלנים", "פחים" וכו, כל האינטלגנטים יודעים להגיד שבארץ כדורגל פח, אבל כשמגיעים לשיחה אז אווווו שקט, קודש הקודשים, יש פה חבר'ה לבנים שמדברים יפה בראיונות, מקצוענים אמיתיים לא כמו הערסים בכדורגל, מתאמנים קשה 56 שעות ביממה, אוכלים בריא לא לאפות כמו הערסים בכדורגל ומה בסוף, איפה ההישגים? גמר אחד מסכן והרבה מקומות 27.
    אז למה אתם לא קמים וצועקים שהם פחים, עצלנים, אפסים וכו?

    להגיב
    • עמי ג (פורסם: 30-7-2017 בשעה 16:11)

      מה אתה רוצה בדיוק? מה הקשר בכלל?

      להגיב
      • רומן (פורסם: 30-7-2017 בשעה 16:42)

        הכותרת, "הדשא של השכנים" נתנה לי את הקישור המספק.
        הרי גם בכדורגל אנחנו תמיד משווים את עצמנו.

        להגיב
    • איציק (פורסם: 30-7-2017 בשעה 16:15)

      רומן, כל מה שכתבת על כדורגל הוא נכון. כאשר יהיה אחד בכדורגל ברמה של אורבך, נדבר. ואל תספר לי שברקוביץ', בניון או רביבו הגיעו ליותר. הם אפילו לא הגיעו לסוליות של אורבך. שנית, השחיינים גם מדברים יותר רהוט וגם מתאמנים יותר קשה. ואחרי כל זה, השנתיים שלוש אחרונות זה כישלון מהדהד (אתה יכול לראות גם בחלק מהתגובות פה, רק שחייה מעניין פחות אז יש הרבה פחות תגובות). הכישלון הוא לא רק בתוצאות אלה גם בהתנהלות באיגוד ובחלק מהאגודות. אין פה מה לטאטא מתחת לשטיח, כישלון לא רק בייחס לעולם אלה אפילו בייחס לתוצאות שלהם עצמם. אל תשכח גם שבשביל מה שהם עושים הם מרוויחים בשנה פחות מזהבי בחודש, חלקם על מלגות שבקושי סוגרים ת'חודש וצריכים לאמן במקביל או לעשות דברים נוספים. לך תדרוש מאחד כזה כמו מכדורגלן, קצת לא הוגן, ועדיין צריך לדרוש גם מהשחיין וגם מהמערכת. אני חבר מעל 40 שנה של אבא של איתי גורביץ', בחור בן 21, וההורים שלו צריכים להוציא כסף כדי לעזור לו, להבדיל מכדורגלן ליגה א' שמרוויח ויכול לעזור להורים. אז כן, צריך לבקר, אבל יותר בשקט.

      להגיב
      • רומן (פורסם: 30-7-2017 בשעה 16:50)

        אל תשכח שהכדורגלנים באים לנבחרת בהתנדבות, כך שכשהם במסגרת הנבחרת אני לא רואה שום תוקף לטיעון השכר שלהם.
        ולפני שאתה בא ואומר לי שהשכר שלהם מאפשר להם להתאמן ולשמור על כושר, אז גם השחיינים לא עובדים בכלום חוץ מלשחות, כמה כל אחד מרוויח כדורגלן מול שחיין זה בכלל לא משנה את העובדה שלשניהם יש את כל הזמן שבעולם להתאמן.
        אז בפעם הבאה שאתה קוטל אותם, תזכר במקומות ה 27-29 בשחיה. ופעם הבאה שהנבחרת תנצח את מקדוניה או את אלבניה תן כבוד ותעריך אותם כמו שאתה מעריך שחיין שעלה לגמר כלשהו.
        איאפשר באמת להשוות בין אורבך לבין ברקוביץ' (לי ברור לחלוטין שברקו הוא ספורטאי פי אלף יותר גדול, לך ברור לחלוטין שאורבך יותר גדול, אז חבל על האנרגיות של שנינו), מה שאני רק מבקש להעלות לסדר היום זה את היחס המרופד שלו זוכים הספורטאים האולימפיים שלנו (במקרה הזה השחיינים) לעומת היחס הארסי והקוטל שלו זוכים מיטב כדורגלננו.

        להגיב
        • אדם (פורסם: 30-7-2017 בשעה 17:00)

          כי הספורטאים האולימפיים משקיעים את כל זמנם ומרצם למען חלום מסוים. רוב שחקני הכדורגל בארץ משקיעים שעתיים ביום ורק כדי שיוכלו לומר שהם שחקני כדורגל.
          אז כן, לאחד מגיע הכבוד ולאחר לא. כשיהפכו להיות מקצוענים באמת אתן להם את כל הכבוד הראוי ללא קשר לתוצאות

          להגיב
        • איציק (פורסם: 30-7-2017 בשעה 17:16)

          ממש לא נכון, איתי גורביץ' לא רשאי להרוויח אגורה, וכדי שיקבל מלגה (לכיס שלו לא נכנס גרוש, זו מלגה שהוא לא ישלם על לימודים ומעונות) להתאמן בארה"ב הוא חייב ללמוד מערכת מלאה ואסור לו להיכשל באף קורס. כדי שיוכל לצאת לכוס בירה ההורים שלו מעבירים לו כסף כל חודש. ככה זה עם כל מי ששוחה/מתאמן במכללות. מכללות בארה"ב שקול לפרמייר ליג או סריה A, כך שמי שמשחק כדורגל בטופ העולמי (או אפילו סתם בארץ או בקפריסין) יכול להקדיש את כולו לכדורגל (ובו נניח שהוא באמת עושה זאת), לעומת שחיין שרוצה להיות בטופ צריך לקבל כסף מהוריו וללמוד מערכת מלאה ואחר-כך ללמוד במעונות כדי שחס וחלילה לא ייכשל וינשלו אותו מהקבוצה. מי שרוצה להשאר בארץ שידבר עם גל נבו כדי להבין היכן השחיין הישראלי נמצא וזה אחד שנמצא בסגל האולימפי. אלו שברמה אחת פחות במצב קשה בהרבה. אז אל תשווה לי את הזמן שכדורגלן צריך להשקיע והתנאים שיש לו לעומת שחיין. בתנאים שיש לשחיינים מפליא שבכלל שחיינים שמצליחים לעשות קריטריון לאליפות עולם, או לאולימפיאדה.

          להגיב
          • רומן (פורסם: 31-7-2017 בשעה 08:47)

            איתי גורביץ' זה לא הליצן שהמציל כמעט קפץ להציל אתמול? החבר'ה סיימו את המשחה וכבר התקררו בזמן שחיכו לו.
            אפס

            להגיב
            • MOBY (פורסם: 31-7-2017 בשעה 08:58)

              אם רק היית משקיע כמוהו בלמידת דרך ארץ…

            • איציק (פורסם: 31-7-2017 בשעה 09:36)

              מאד קל לאידיוט כמוך לצחוק, אבל כן, הייתה לו תחרות גרועה כמו לכל הנבחרת, והלוואי והיה עושה תוצאות טובות יותר. הוא לפחות היה מקצוען עד הסוף ולא הזמין זונות לפני המשחה, ולא ביזה את הנבחרת בהתנהגותו, מה שלא מובן לך ולכוכבים שלך. הלוואי ונבחרת הכדורגל עם הברקוביץ' שלך הייתה נותנת תצוגה כזו מול דנמרק למשל. לכוכב הגדול שלך היו הרבה יותר ביזיונות גם ככדורגלן ובטח כאדם מאשר תצוגה כזאת. הוא לפחות עשה קריטריון לאליפות העולם, מה אתה והכוכבים שלך עשו פעם בחיים, ווסטהאם? אני מבין שאתה גם זורק רפש כי הוא בנו של חבר נפש שלי, מאד אצילי מחריין קטן כמוך. אבל זה בסדר, ממך לא ציפיתי ליותר.

            • רומן (פורסם: 31-7-2017 בשעה 10:25)

              איציק, התנשאות היא דרך נהדרת לאנשים שנמצאים בתחתית המעמד שלהם להרגיש טוב עם עצמם.
              זו תופעה מוכרת אצל חלק מהחברים שלי, ממליץ לך בחום למצוא איזה תחביב מתחום הכושר הגופני.

            • איציק (פורסם: 31-7-2017 בשעה 10:31)

              לכן אתה מתנשא, הבנתי. ועדיין נשארת חריין קטן.

          • רומן (פורסם: 31-7-2017 בשעה 10:43)

            איציק, אתה כל הזמן מנסה לעקוץ אותי ולהוציא אותי קטן וכל פעם יוצא אהבל.
            מדי פעם קופץ לך "האינטילגנט המתנשא היהיר", אבל כבר קבענו(עם חיריק ודגש בב') את זה שזה לא עובד עליי, אני קורא אותך בקלות מדי.
            הבנו, אתה חובב שחיה, אתלטיקה וכל שאר ענפי הספורט שנחשבים לאליטיסטיים, אתה שונא כדורגל ומזלזל באופן דוחה בוטה ומופגן בשחקנים, מספיק לקרוא כמה מהציטוטים שכתבת פה בשלל תגובות רק לפוסט הזה, כדי להגעל.
            אז רק דבר אחד אני מבקש ממך, כשתחזור העונה, תפסיק בבקשה להגיב בפוסטים שמדברים על כדורגל, הרי זה ספורט שאתה לא אוהב, למה שתגיב שם?

            להגיב
            • איציק (פורסם: 31-7-2017 בשעה 10:48)

              אגיב היכן שארצה, על מה שארצה, ולא צריך עצות מדביל, שכל מה שמחזיק אותו זה הדיבור על תואר מטכניון, כי זה סמל סטטוס מבחינתו (וזה אכן מקום מוערך אבל גם משם יוצאים לא מעט אידיוטים). בכול אופן, תודה על ההמלצות הלא רלוונטיות.

            • רומן (פורסם: 31-7-2017 בשעה 10:52)

              אתה מבין שאני לא חושב שאיתי גורביץ' 0 נכון? אני חושב שהא התאמן קשה וניסה ולא הלך לו, זה מה יש, כל הכבוד לו על המאמץ. אבל אתה לא מצליח להבין עדיין את הנקודה נכון? אתה בכל הזדמנות פה יורד בצורה מעליבה ודוחה על כדורגלנים ישראלים, והנה אני שם לך מראה מול הפנים ותראה מה קופץ לך.
              "זונות", "בזין" זה רק מהתגובה למעלה..
              מה הקרש זונות? מה אסור לחבר'ה בני 25 לזיין? למה חברים שלך מהשחיה לא מזיינים?

            • רומן (פורסם: 31-7-2017 בשעה 10:53)

              איציק,תיקון קטן: 2 תארים, לא 1

            • רומן (פורסם: 31-7-2017 בשעה 10:54)

              ותגיב איפה שבא לך, זה רק מעיד משהו על רמת הרצינות שלך

            • איציק (פורסם: 31-7-2017 בשעה 11:08)

              רק שאצל איתי זה כרגע חד פעמי, ואצל הכדורגלנים שלך זה במשך שנים. וברור לך, שכמה שאני אוהב שחייה, אני טוען שהיה כישלון קולוסלי של הנבחרת וכבר שנתיים רצוף (וכל החרה שקורה באיגוד השחייה) ולא מנסה לחפש תירוצים.
              וכן, שיזיינו את מי שרוצים, מתי שרוצים, לא כשהם מייצגים את הנבחרת ועוד אחר-כך עולים ומציגים יכולת כזו. לפחות אם היו מתפוצצים על המגרש הינו מקימים סטארט אפ על הפטנט. אני מאד רוצה שנבחרת ישראל תצליח, שמכבי חיפה תופיע בהצלחה באירופה (כן, גם מכבי חיפה, לא רק באר-שבע, כל קבוצה ישראלית), אבל מה לעשות, כל קמפיין הוא קמפיין תירוצים. לפעמים בקבוצות יוצאת שנה טובה כמו להפועל תל-אביב ומכבי חיפה, ואז גם לי יש חיוך על הפנים, אבל כמה פעמים זה קורה?

            • רומן (פורסם: 31-7-2017 בשעה 12:47)

              איציק, זה מה יש, כמו שזה מה יש בשחיה.
              אף אחד לא בא לנבחרת במטרה להפסיד או לעשות בושות, זה מה יש.. יש לנו שחקני סגל בבלגיה וכוכב בסין.
              העניין עם הזונות מטריף אותי עד היום, מי אנחנו שנכנס להם לתחתונים? מה אסור לזיין לפני משחק? מה זה קשור לתוצאה?
              ראית כמה זה ניגן לך על העצב כשקראתי לשחיין אפס, אז שזה יהיה לקח בשבילך, הכדורגלנים הם ספורטאים לא פחות איכותיים מהשחיינים, למרות שרובם כהים ולא יודעים לדבר יפה.

            • איציק (פורסם: 31-7-2017 בשעה 12:55)

              הפריע לי כיוון שעשית את זה בכוונה כי זה בן של חבר שלי ולא כי הוא כזה. אם היה כזה, שיהיה.
              אני לא חושב ששחקן בא להפסיד, אני חושב שההתנהגות מראה על חוסר רצינות, של התפרקות מנטלית יום לפני משחק. בנבחרת ברזיל מרשים להביא את הנשים, את החברות, שישתחררו, שיהנו. זו המדיניות, והם מוכיחים שאצלם זה עובד לא רע. זה לא מה שהייה עם הנבחרת שלנו ולא צריך להיתמם.
              לגבי זה מה יש, זו גושה רופסת גם לגבי כדורגל וגם לגבי שחייה. אם אתה חושב שהפוטנציאל שלנו מבחינה גנטית לא פחות טוב מאחרים, אז זה מה יש מעודד בינוניות. לפני 15-20 שנה הייתה קפיצה ברמת השחייה בארץ ממאד נמוכה לבינונית, ובמקום להשתפר, עמדנו במקום עד לפני שנתיים ובשנתיים האחרונות יש ירידה. אז מה, צריך למחוא כפיים או להגיד שלא ניצלנו את מה שהתחיל אז, ולא התקדמנו, ועכשיו הולכים אחורה? גם בכדורגל חשבנו שאפשר לעשות משהו בהמשך לדור ברקוביץ', רביבו, עטר. לא שהם השיגו משהו, אבל אולי מפה לעלות, נו ולאן עלינו? אז למה להגיד שהכל בסדר וזה מה יש?

            • רומן (פורסם: 31-7-2017 בשעה 13:18)

              איציק הוא בן של חבר שלך, סבבה, ברור לך שקראתי לו 0 בכוונה כדי להעביר נקודה.
              ואני עדיין למרות גילי המופלג, מעריץ כדורגלנים, וצועק את השמות שלהם כשאני נותן גול בשכונה, לפעמים גם ישראלים, אם זה בעיטה מ20 מטר לא מין הנמע שאני אצעק לדוגמא "מאורררר בוזגלו".
              אז אני נעלב באופן אישי משום מה..
              בלי קשר אין לי כח לירידות איתך יותר, אני נהנה להגיב פה אבל לא נהנה מהריבים.

            • איציק (פורסם: 31-7-2017 בשעה 13:24)

              ממש לא ניסית להעביר נקודה, סתם גסות רוח.

      • אביאל (פורסם: 30-7-2017 בשעה 17:23)

        איציק – על סמך מה אורבך לא מגיע לנעליים של ברקוביץ ? אני מניח שתגיד בגלל שהוא סיים שמיני בעולם וברקוביץ׳ לא היה השמיני בעולם בתפקיד שלו, אז ראשית אורבך לא באמת שמיני בעולם מהסיבה הפשוטה שאם היו מגיעים לאולימפידיה ללא הגבלות (שלושה ממדינה אם אני לא טועה) אז הוא כנראה לא היה מגיע גם לחצי הגמר ולראייה התוצאות במבחנים האמריקאיים לאולימפידה.

        להגיב
        • רומן (פורסם: 30-7-2017 בשעה 17:27)

          שמיני בעולם במה? בשחיית גב 200 מטר? נו ו??? אני ראשון בעולם בריצה אחורית על רגל שמאל אחת תוך כדי גירוד באוזן ימין ביד שמאל בסיבובים נגדי כיוון השעון.

          להגיב
          • איציק (פורסם: 30-7-2017 בשעה 17:31)

            וגם בזה אין לך סיכוי.

            להגיב
            • אמיתי (פורסם: 30-7-2017 בשעה 17:41)

              אתה דאונר

            • איציק (פורסם: 30-7-2017 בשעה 17:43)

              מוווא?

            • אמיתי (פורסם: 30-7-2017 בשעה 18:34)

              יש לרומן נקודה לפחות במובן שהביקורות נגד כדורגלנים הרבה יותר ארסיות. מן הסתם בגלל שיש הרבה יותר עניין בכדורגל אז גם יש הרבה יותר ביקורת. סהכ מעיד על תרבות הספורט פה

            • איציק (פורסם: 30-7-2017 בשעה 18:42)

              ראשית, למרות שאצלי כדורגל לא מתקרב לראשית הרשימה, בפועל הכדורגל נמצא בראש הרשימה העולמית וכנראה גם בפער גדול, אז כך גם החשיפה אליו, כולל בארץ. שנית, גם כמו שרומן כתב, הם באמת נשמעים במקרים רבים עילגים. שלישית, הרמה שלהם באמת לרוב עצובה ומטה בישראל. אנחנו מתוכחים האם מכבי תל-אביב עשתה טעות או לא על זה שויתרה על ראדי ומספרים כמה ראדי חשוב לאליפות של באר-שבע, ובביצה שלנו זה נכון, אבל במציאות, ראדי שחקן מוגבל בגיל מבוגר שאין סיכוי שישתפר. אז כאשר זה השיח החשוב בביצה אז זה היחס למלכי הביצה. לא תמיד בצדק, אבל לרוב הם זכו בו ביושר.

            • רומן (פורסם: 30-7-2017 בשעה 18:43)

              האמת שהמקצה החזק שלי זה ביד ימין את אוזן שמאל, אני גם לא רע במעורב

            • רומן (פורסם: 30-7-2017 בשעה 18:54)

              איציק הרמה שלהם היחסית לא יותר נמוכה משל השחיינים.
              והדברים שלך על העילגות שלהם זו בדיוק הנקודה שאני מנסה להעביר, גם אתה כותב עם שגיאות כתיב בכל מילה שלישית יחד עם זאת אין לאף אחד ספק לגבי זה שיש לך קצת שכל :-).
              מגיע לכדורגנלים את אותו הכבוד כמו לשחיינים, כשהם מייצגים את המדינה, אם אלו פחים ותת רמה אז גם אלו.
              ואגב הערה לגבי הרהיטות
              ארחן רובן הוא אחד המתראיינים הרהיטים בעולם הספורט, איש חביב ואינטלגנטי, ויחד עם זאת אחד כדורגלן מאוד טיפש.
              נקודה למחשבה, לפני שבוחרים אוטומטית לפרגן לספורטאים שיודעים לדבר

            • איציק (פורסם: 30-7-2017 בשעה 19:01)

              רומן, תודה על המחמאה, לא ציפיתי :-)
              אבל למה אתה אומר שלא מעבירים ביקורת, כתבתי וגם אלון אם אני לא טועה, כתב שהנבחרת נתנה תצוגה מבישה. יותר מכך, כתבתי שזו לא הפעם הראשונה, כלומר זו תופעה מתמשכת. לשחות 4 שניות מתחת לשיא ב-400 מעורב זה גרוע, 2 שניות ב-100, ללא קשר לסגנון זה על הפנים. אז הביקורת קיימת, רק מה, על שחייה כותבים 3 פעמים בשנה, אז יש מקסימות 3 פעמים בשנה הזדמנות לדבר על שחייה. על כדורגל כותבים יותר משלוש פעמים בשבוע, אז גם כמות ההתייחסויות בהתאם.

            • אורן השני (פורסם: 30-7-2017 בשעה 19:01)

              פאס פאס, איטס א קאם

            • matipool (פורסם: 31-7-2017 בשעה 12:35)

              https://www.youtube.com/watch?v=R4Ucp_fC3II

              איטס א קאם!!!

            • איציק (פורסם: 31-7-2017 בשעה 12:46)

              דווקא על בעיות דיבור בשפה זרה לא הייתי שם דגש. נסה להגיע לבנק בשוויץ. אנשים משכילים בחליפות ובכול הבנק לא יודעים מילה באנגלית. קרה לי בשני בנקים בשוויץ. שנה גרתי באויניון בצרפת, ולא יכלו לכוון אותי ללחם בסופר באנגלית. אבל יש מספיק דברים שהוא לא עושה טוב שקשורים למקצוע שלו. נראה פוטנציאל, לא מומש.

        • איציק (פורסם: 30-7-2017 בשעה 17:31)

          אביאל, עד כמה שאני הבנתי את מה שכתבתי הטענה שלי הפוכה. אני חושב שאורבך הרבה מעל ברקוביץ. עד כמה שאני מבין את העניין, כל אחד משחק לפי חוקי המשחק שלו, ולפי חוקי המשחק האולימפי אורבך שביעי בגמר אולימפי, בלי לתחמן בלי שום דבר. בתקופה ההיא גם אם כל האמריקאים, הרוסים האוסטראלים ושאר העולם ואחותו היו משתתפים אז כנראה הוא היה שווה חצי גמר וסף גמר. ברקוביץ לא היה בשום שלב בקריירה שחקן שהיה מועמד להיות בקישור של איזה נבחרת חלומות ראשונה, שנייה, שלישית, עשירית. היה קוסם שכייף לראות, אך אחד שבמקסימום מגיע לקבוצה בינונית בפרמייר, ולא בכדי זה היה המקסימום. אני לא מדבר על כישרון, ששם ייתכן ברקוביץ' היה בפוטנציאל להשיג יותר, אני מדבר על המימוש, זה המקסימום שהוא השיג.

          להגיב
          • רומן (פורסם: 30-7-2017 בשעה 18:44)

            אם אתה באמת חושב שאורבך ספורטאי יותר גדול מברקוביץ' אז אתה אכן אדם מיוחד

            להגיב
            • איציק (פורסם: 30-7-2017 בשעה 18:48)

              אני לא חושב, אני יודע. יש הבדל בין הדברים.
              נ.ב.1: אני באמת מיוחד.
              נ.ב.2: יש הטוענים שכל אחד מיוחד, אז גם אתה קצת.

            • איציק (פורסם: 30-7-2017 בשעה 18:51)

              סתם שאלה מעניינת, עזוב את אורבך, מי לדעתך ספורטאי יותר גדול ולמה, אייל ברקוביץ' מול אלכסנדר קארלין?

            • עמי ג (פורסם: 30-7-2017 בשעה 18:52)

              רומן,
              לא רק אורבך. גם מיקי חליקה יותר גדול מברקוביץ.
              ועוד לפחות 10 שחיינים ישראלים שאני שולף לך תוך דקה.
              נכון, ברקוביץ עשה בקריירה שלו יותר כסף ויותר כותרות. אז מה?

            • אמיתי (פורסם: 30-7-2017 בשעה 18:56)

              לא ברור לי מאיפה הקביעה שא׳ יותר גדול מב׳ ומה הם הפרמטרים. ועוד בשני סוגי ספורט ככ שונים. ברקוביץ׳ עשה קריירה בינלאומית מקצוענית מדהימה ולא בגלל העיניים היפות והאופי שלו. בגלל שהיה ספורטאי גדול

            • רומן (פורסם: 30-7-2017 בשעה 19:00)

              איציק, אני תמיד אוהב אנשים שיודעים, הם נורא משעשעים אותי.
              ברקו שיחק כ ד ו ר ג ל ב אי פי אל . הוא הגשים חלום של 99 אחוז מהילדים בשלב כלשהו בחייהם, מה ששם אותו באחוזון הרבה יותר גבוהה מאיתן אורבך , מיקי החליקה וכו' וכוו ביחס לאנשים שניסו.
              זה חשבון פשוט איציק, אני מאמין בך שאתה יכול להבין אותו.
              לגבי קארלין לא יודע, הוא היה הכי גדול בתחומו, והאבקות זה גם תחום רציני

            • איציק (פורסם: 30-7-2017 בשעה 19:07)

              לא תמיד כמות מעידה על איכות, לכן כל הסופרלטיוים לברקוביץ' לא תופסים.
              לגבי קארלין, אני חושב שהוא אחד הספורטאים הגדולים בהיסטוריה, במדרגה עם הגדולים בעולם למרות שהתחרה בספורט נישתי הרבה יותר מאורבך. מתחרה ביווני רומי במשקל סופר כבד. כל תחרות היו לו משהו כמו 16 מתחרים סך הכל, לאלוף עולם ב-200 גב יש כ-40 מתחרים באליפות עולם ובאולימפיאדה. אז אני לא יודע לפי אילו קריטריונים אתה מחליט מה רציני ומה לא, אך כנראה שנינו מבינים שהמשפט "הוא הגשים חלום של 99 אחוז מהילדים בשלב כלשהו בחייהם, מה ששם אותו באחוזון הרבה יותר גבוהה מאיתן אורבך , מיקי החליקה וכו' וכוו ביחס לאנשים שניסו." תופס גם לגבי קארלין במקום אורבך, מיקי חליקה וכו'.

            • איציק (פורסם: 30-7-2017 בשעה 19:16)

              אמיתי, ברקוביץ' עשה קריירה מדהימה במושגים ישראלים, וקריירה יפה במושגים בינלאומיים (אני חושב שהוא היה מוכשר במרבה ממה שהשיג, אבל שווה רק את מה שעשה). ברקוביץ' לא הוביל נבחרת לאומית לשום השיג, רק לכמה תצוגות יפות וכמה למבישות. אורבך היה די הרבה זמן בטופ העולמי, אליפויות אירופה, אליפויות עולם, אולימפיאדות. אז נכון שסביב ברקוביץ' כמובן היה באז גדול בהרבה, אבל מבחינת ההישגים, של אורבך מרשימים בהרבה.

            • אמיתי (פורסם: 30-7-2017 בשעה 19:18)

              מה שאפשר להגיד על ברקו ולדעתי לא תופס לשחיינים שציינתם הוא שבמשך כמה וכמה עונות הוא התאמן ושיחק מול הטובים ביותר בתחומו והיה מצויין. האם היה בעשרת הקשרים היצירתיים בליגה? לפחות חלק מהזמן. וזה בספורט הרבה יותר פופולארי משחייה מה שעושה את זה ליותר קשה במובנים מסויימים. אשמח להגדרות שלכם לגדולה של ספורטאים.

            • איציק (פורסם: 30-7-2017 בשעה 19:29)

              אמיתי, מסכים חלקית עם החלק השני לגבי ברקוביץ' (שיחק מול הטובים ביותר, למרות שהטובים ביותר התפזרו בעוד ליגות, גם באנגליה היה מספיק), ממש לא מסכים עם הראשון (התאמן עם הטובים ביותר. בקבוצות שבן שיחק לא היו הטובים ביותר. פה ושם צץ מישהו. גם המאמנים שלו לא היו הטופ). אורבך במשך שנים שחה מול הטובים ביותר (וגם חליקה), רק קצב התחרויות בשחייה נמוך בהרבה מאופי הענף. אתה לא יכול להשוות כמות תחרויות של רץ מרטון אפילו מול רץ 100 מטר, זו לא השוואה נכונה. ואורבך היה הרבה שנים בטופ (חליקה אפילו יותר שנים, אך לא באותו הטופ).
              לגבי ההשוואה לגדולה, פשוט עקוב אחרי ולא תהייה לך בעיה.

            • אמיתי (פורסם: 30-7-2017 בשעה 19:37)

              גדולה של ספורטאים לא מועלים

            • איציק (פורסם: 30-7-2017 בשעה 19:39)

              תגדיר ספורטאים מועילים.

            • אמיתי (פורסם: 30-7-2017 בשעה 19:53)

              אסכם את עמדתי לפני שניתפזר פה לכיוונים לא קשורים
              הביקורת על כישלונות של כדורגלנים הרבה יותר קטלניות מאשר על שחייה למשל ולרוב ללא הצדקה. שני הענפים מתקיימים בארץ באותה תרבות ספורט לא מדהימה ואפילו יש קשר ביניהם. שכנים שלי ביתם הייתה אלופת הארץ בשחייה והאבא היה מאמן הכדורגל שלנו. אין וואקום. לכן זה צורם היחס המזלזל לכדורגלנים כאשר אנחנו לא אימפריה בשחייה או בכדורגל.
              מעניין מה איציק היה כותב על כדורגלן ממאה שערים..

            • איציק (פורסם: 30-7-2017 בשעה 19:56)

              רק אציין שאלופת הארץ בשחייה הייתה לא משהו כי אבא שלה היה מאמן כדורגל.
              לפני שנטפל בכדורגלן ממאה שערים, קודם שיביאו את הגשם בעיתו.

          • אביאל (פורסם: 30-7-2017 בשעה 19:12)

            איציק – לא, יש שחיינים טובים ממנו בהרבה שלא זכו להגיע מכיוון שיש מגבלה, תוסיף לזה גם את העובדה שהרבה מאוד מהם שוחים בעוד משחים וזה אולימפידה שמטבעה היא צפופה. בנוסף, ברקוביץ במשחק הפתיחה שלו כבש צמד מול יונייטד זכה לכותרות ובזמנו היה בפירוש בדירוג של עשרת הקשרים ההתקפיים הטובים באנגליה.

            בקשר למה שרומן אמר, דורפן כותב את זה שנים, כמות בהחלט מביאה לאיכות בספורט, לא צריך להיות גאון כדי לראות את זה, ראה קרואטיה (ביחס לגודלה), ראה טייטל 9 ומה שהוא עשה לספורט הנשים וכו׳.

            להגיב
            • איציק (פורסם: 30-7-2017 בשעה 19:22)

              זה ממש לא נכון, גם בארה"ב לא היו רבים טובים מאורבך, הוא התחרה מול בתחרויות שבהן לא היו הגבלות ולא נפל מהם.
              לגבי כמות מביאה איכות, זה נכון, רק איך זה קשור לדיון. על איזה כמות אתה מדבר, וכמה איכות אתה רואה, גם בכדורגל וגם בשחייה? כדי שזה יתקיים, צריך כמות לא רק ספורטאים, רצוי גם מאמנים וגם סביבה תומכת. בקרואטיה יש תרבות ספורט שאנחנו רק יכולים לחלום (היו להם פעם גם שחיינים ומעניין היכן הם). בקרואטיה זה ממש לא רק כמות.

            • אביאל (פורסם: 30-7-2017 בשעה 23:38)

              איציק – באיזה תחרויות גדולות אין הגבלות של משתתפים ?

              אתה צריך להחליט, כתבת לרומן למעלה ״לא תמיד כמות מעידה על איכות״ ועכשיו אתה כותב לי ״לגבי כמות מביאה איכות, זה נכון״ – אז תחליט. בקרואטיה זה בהחלט כמות, תחפש את הפוסט של דורפן כאן, על איך זה שכל ילד שם מתאמן בכמה וכמה חוגים והספורט מושרש היטב בתרבות, עושים את זה מגיל צעיר מאוד ולאורך שנים, זה בדיוק העניין של הפרמידה. בכל המדינות שמצטיינות בכדורגל לדוגמא, יש פרמידה ענקית של אנשים שרשומים לקבוצות מקצועיות-חצי מקצועיות-חובבנים בכמויות גדולות מאוד, הדוגמאות שממחישות את זה הכי טוב הן צרפת וגרמניה, לגבי גרמניה תשאל ערן או שפשוט תקרא את הפוסטים שלו, תראה מה קורה שם בליגות 3 ו4.

            • איציק (פורסם: 31-7-2017 בשעה 07:50)

              אביאל, כל מה שאני כותב לגבי כמות זה שזה בהחלט נותן סיכו לאיכות אם המסגרת תומכת. איזה מסגרת תומכת יש בארץ, לעומת קרואטיה או גרמניה למשל.
              לגבי התחרויות שאין בהם הגבלה, זו הליגה שבה בקייץ השחיינים משתתפים כל פעם מדינה אחרת. שם אין הגבלה, אז פעם תת קבוצה אחת משתתפת, ופעם אחרת. גם אורבך, חליקה, ברוק ואחרים שחו בה, וגם היום יוצאים השחיינים שלנו לתחרויות אלו. עם קאופמן זה פחות. המאמן הנוכחי הבטיח השתתפות יותר מאסיבית כמו שנהוג בארה"ב.

            • אביאל (פורסם: 31-7-2017 בשעה 09:52)

              איציק – אתה תמיד מסובב את הדברים, כתבת שלכמות אין תמיד קשר לאיכות, ההערה על המסגרת לא רלוונטית כי ברור שהיא קשורה לעניין, היא מאפשרת את הכמות ובהתאם את האיכות.

              בתחרויות הפתוחות של הקיץ שסיפרת עליהם משתתפים גם הטובים ביותר ? פלפס היה שם קבוע ? לוכטה ? לדקי ?

            • איציק (פורסם: 31-7-2017 בשעה 10:02)

              אביאל, אף אחד לא היה שם קבוע, גם לא אורבך, חליקה, צ'ה, אבל הוא התחרה מול כולם, וניצח רבים. כנראה אם פלפס ולוכטה היו משתתפים הם היו מפסידים לשני אלו באופן קבוע. הם לא מישהו שלא אני ולא אתה חשבים שיש סיכוי שינצחו. גם עם מנוע לתחת חליקה לא היה מנצח את אחד מהם במעורב. השאלה היא לא יחסית אליהם, אלה לגבי אלו שאחריהם. אתה טענת שגם הבאים בתור טובים בהרבה מאורבך וחליקה (על חליקה לא דיברת אבל אני מניח שאותו דין לגביו), ואני אומר שלא, שאיתם הם התמודדו ואותם הם ניצחו, וגם הפסידו. הפער מהטופ של הטופ לא היה ניתן להשגה בכל מקרה, לכן האם פלפס התחרה או לא לא חשובה. גם המקום השלישי והרביעי בארה"ב לא היו מנצחים את פלפס אלה רואים את הגב שלו. גם צ'ה הענק לא הצליח מולו, אז למה לדחוף אותו לדיון.
              לגבי הדיון על כמות שאינה קשורה לאיכות אצטט את מה שכתבתי לך "לגבי כמות מביאה איכות, זה נכון, רק איך זה קשור לדיון." אני מסכים שזה תורם, שאלתי לא לגבי התרומה אלה הקשר לדיון. אתה לא ענית על זה ומאשים אותי בדברים שלא כתבתי. מיותר.

    • שי אורן (פורסם: 30-7-2017 בשעה 17:37)

      כשנבחרת הכדורגל תהיה 27 בעולם כולנו נחגוג
      כשישראלי יהיה החלוץ ה27 בעולם או הבלם ה27 בעולם יבנו פסלים על שמו

      להגיב
      • איציק (פורסם: 30-7-2017 בשעה 17:40)

        לישראל היה שוער שבטח היה לא רק ב-27 אלה ב-10 הטובים בעולם, אך הלך בדמי ימיו.

        להגיב
        • איציק (פורסם: 30-7-2017 בשעה 17:41)

          ולפניו, בפרה היסטוריה את חודורוב כמובן.

          להגיב
        • שי אורן (פורסם: 30-7-2017 בשעה 18:11)

          אבי רן ז"ל באמת הכי קרוב לכדורגלן שבנו מונומנט על שמו בארץ. אולי אפשר לצרף את רוזנטל בעונת האליפות של ליברפול כחלוץ ה 27 בעולם. בכל מקרה זה 30 שנה אחורה

          להגיב
  5. איציק (פורסם: 30-7-2017 בשעה 18:11)

    סוף סוף גם לצרפתים יש זהב…

    להגיב
    • אלון3131 (פורסם: 30-7-2017 בשעה 18:15)

      עזוב זה כרגיל האליפות של האמריקאים כרגיל. מנואל קינג לדקי בנשים. דרסלר וקליש בגברים.

      אליהם אפשר לצרף את שויסטרום ואדם פיטי כמצטיינים של האליפות.

      להגיב
      • איציק (פורסם: 30-7-2017 בשעה 18:20)

        עם כל הכבוד לאמריקאים, ויש הרבה מאד, שחיינים נפלאים ונבחרת מעולה, מבחינתי השחיין המצטיין הוא פיטי (סליחה שאני לא אובייקטיבי, ובלי השוואה, בנעורי אני הייתי שחיין 100, 200 חזה). שויסטרום במידה רבה הטובה מבין השחייניות למרות פשלה קטנה ב-100 חופשי.
        ואחרי כל זאת, אוסטרלים וצרפתים אכזבה.

        להגיב
        • אלון3131 (פורסם: 30-7-2017 בשעה 18:29)

          פיטי מדהים אבל הוא שני באליפות הזאת רק לדרסלר. התוצאות שהוא נתן אתמול תוך 40 דקות ב50 חופשי ו100 פרפר זה משהו שאפילו פלפס לדעתי לא עשה.

          להגיב
          • איציק (פורסם: 30-7-2017 בשעה 18:33)

            דרסלר מדהים אבל האופן בו פיטי לא שובר, מנפץ שיאים ובורח לכל העולם מדהימה. הפער שלו מהעולם ב-50 מטר בלתי נתפס ועוד עם זינוק חלש. תאר לך איפה היה פיטי אם גם הזינוק שלו היה טוב. אפילו לבולט יש זינוק טוב יותר.

            להגיב
            • אורן השני (פורסם: 30-7-2017 בשעה 18:43)

              דרסל

            • עמי ג (פורסם: 31-7-2017 בשעה 14:59)

              אני עם אלון.
              פיטי מדהים אבל סגנון חזה "משקר". כל כמה שנים מכניסים שם שינויים שגורמים לשיפור התוצאות. למשל – תנועת רגליים בפרפר אחרי הסיבוב.
              התוצאה הכי איכותית באליפות הזו זה ה-100 פרפר של דרסלר. הוא היה רחוק ב-4 מאיות מהשיא של פלפס מרומא עם החליפות. וזה אחרי ששעה קודם לכן ניצח ב-50 חופשי.

            • איציק (פורסם: 31-7-2017 בשעה 15:11)

              עמי, יש בדבריך, בחזה שינו הרבה, מותר להוציא ידיים מהמים, להכניס את כל הראש למים, תנועת פרפר, אבל במסגרת חוקים אלו שלא שונו כבר שנים מספר, פיטי כמה רמות מעל כל השדה. שינוים ערכו גם בגב למשל כאשר אפשרו להתהפך על הבן בתנועה האחרונה, או הוסיפו תמיכות לרגלים בזינוק. בחתירה כאשר אפשרו בסיבוב להישאר על הגב עד ליציאה מהמים. אפשר לומר שהשינויים מינוריים אך כעובדה יש שינוים גם בסגנונות אחרים (פרט לפרפר עד כמה שידוע לי). אז דרסל ענק ומבין כל מי שמצביע עבורו, אבל אני נשאר עם פיטי.

            • עמי ג (פורסם: 31-7-2017 בשעה 15:57)

              איציק, השינוי בגב (15 מטר צלילה) הוא כבר בן יותר מ-20 שנה. השינויים בחזה הרבה יותר משמעותיים.
              פיטי באמת רמה מעל כולם בסגנון שלו.
              עוד נקודות לטובת דרסל:
              יותר מגוון מפיטי. שוחה גם חתירה וגם פרפר.
              יותר צעיר וכנראה עוד ישתפר (פיטי הגיח לעולם כבר באליפות של 2015).

            • MOBY (פורסם: 31-7-2017 בשעה 15:58)

              פלפלס לא שחה עם חליפה

            • MOBY (פורסם: 31-7-2017 בשעה 16:01)

              סליחה הוא כן

            • איציק (פורסם: 31-7-2017 בשעה 16:09)

              כפי שכתבתי, דרסל תותח ומבין את מי שבוחר בו. הגבלה של 15 מטר צלילה דווקא באה נגד השחיינים. זה בא אחרי שהיו שחייני גב ששחו כ-40 מטר מתחת למים שזה הרבה יותר מהר אבל עיקר את שחיית הגב (נדמה לי היו רוסי ויפני). אני ציינתי דווקא את עדני הזינוק שבאו לעזור למזנקים. אין החלקות, אין צורך להדביק בכח את הרגל לקיר.
              בו נסגור ששני אלו שחיינים אדירים, לא זקנים, כך שיש עוד למה לצפות משניהם.

            • איציק (פורסם: 31-7-2017 בשעה 16:10)

              פלפס נדמה לי תקופה מסוימת לא רצה לשחות עם חליפה ושחה רק עם מכנסיים, אך לבסוף הצטרף לכל השאר.

          • MOBY (פורסם: 31-7-2017 בשעה 11:49)

            אלון אתה יכול להוריד את הלדעתי, פלפס לא שחה 50 חופשי, ו- 100 פרפר היה המקצה החלש שלו מול שאר העולם. ככה שההשוואה היא בעייתית.

            להגיב
  6. איציק (פורסם: 30-7-2017 בשעה 18:14)

    איזה צמרמורת, תומש דהרני מחלק זהב ב-400 מעורב, ואווו

    להגיב
  7. אורן השני (פורסם: 30-7-2017 בשעה 19:35)

    פיטי סגר 2 שניות פיגור בשליחים. לא נורמלי

    להגיב
    • איציק (פורסם: 30-7-2017 בשעה 19:37)

      פיטי הביא להם את הכסף, עם כל שחיין חזה אחר מהצמרת העולמית זה היה נגמר בלי מדליה בכלל. הבחור מדהים, הבובקה של השחייה.

      להגיב
      • אורן השני (פורסם: 30-7-2017 בשעה 19:43)

        האמת בדיון הנ"ל בחרתי בדרסל ואחרי השליחים שיניתי את דעתי.

        להגיב
    • איציק (פורסם: 30-7-2017 בשעה 19:44)

      במשך שנים החזקתי מסלודנוב כגדול שחייני החזה בכל הזמנים. זהו, עברה תהילת עולם, והיא עבר לפיטי!!!

      להגיב
      • Ivan Pedroso (פורסם: 30-7-2017 בשעה 23:01)

        באמת? סלודנוב? לא קיטאג'ימה?

        להגיב
        • איציק (פורסם: 30-7-2017 בשעה 23:11)

          כן, סלודנוב, עם המון כבוד לקיטג'ימה.

          להגיב
  8. Yavor (פורסם: 30-7-2017 בשעה 22:09)

    לגבי הדיון על אורבך, צריך לזכור שלא היה השחיין השביעי או שמיני בטיבו בעולם. יש עוד משחים רבים, הן מבחינת מרחקים והן מבחינת סגנונות, כך שלהשוות לכדורגלנים זה ממש לא הוגן. אולי סגנונות אפשר להקביל לעמדות בכדורגל, אבל עדיין נשארים המרחקים השונים, בלי קשר לכך שמדברים על התעלות בתחרות ספציפית, ולא על רמה קבועה לאורך זמן

    להגיב
    • איציק (פורסם: 30-7-2017 בשעה 22:13)

      נו, אז הושווה מול קשר יצירתי. וההתעלות לא הייתה חד פעמית אלה היה מספר שנים בצמרת בהרבה תחרויות.
      גם כדורגלן אתה לא יכול להשוות שוער מול קשר או חלוץ.

      להגיב
      • רומן (פורסם: 30-7-2017 בשעה 22:24)

        איציק אני שם לב לאורך זמן שאתה די סולד מכדורגל.

        להגיב
        • איציק (פורסם: 30-7-2017 בשעה 22:31)

          אני לא סולד, ואם יש משחק של ב"ש בטלוויזיה או משחק טוב של ליגת אלופות/מונדיאל/אליפות אירופה אני כנראה אשאיר את הערוץ פתוח או אזפזפ אליו מידי פעם. אני בכייף אראה קטעים נבחרים של משחקים טובים, ויש לי חולשה לזלטן (סורי, מת על השחקן הזה). אבל זה בטח לא ידביק אותי לטלוויזיה כמו שחייה, אתלטיקה, והרבה פעמים גם ביאטלון. גם כדורסל כמובן הרבה לפני הכדורגל. אז אני לא שונא כדורגל, אבל לא פריק שלו. תמיד אעדיף כדורגל על קרלינג, MMA או אגרוף.

          להגיב
          • אביאל (פורסם: 30-7-2017 בשעה 23:40)

            איציק – מי שלא יכול לראות כדורגל בכמויות ומכל סוג (טוב חוץ מהליגות הבלתי נסבלות של דרום אמריקה) הוא לא אוהב ספורט אמיתי :) כמובן שאפשר לאהוב את כל סוגי הספורט האחרים שציינת אבל זאת רק התוספת לספורט האולטימטיבי מכולם.

            להגיב
            • רומן (פורסם: 31-7-2017 בשעה 06:21)

              אביאל, יכול להיות שבטעות כתבתי תגובה תחת השם שלך? אם כן אז אני מצטער

            • איציק (פורסם: 31-7-2017 בשעה 07:44)

              אביאל, זו הערה גזענית שמוטב שלא נכתבה.

  9. אופיר (פורסם: 31-7-2017 בשעה 06:15)

    מה בעצם העניין? מדינה של 80 מיליון איש מוציאה כמה ספורטאים ברמה גבוהה. חוקי מספרים גדולים ותו לאו.

    להגיב
    • פה איתמר (פורסם: 31-7-2017 בשעה 08:54)

      חושב שהעניין הוא בכך שהיא אישה במדינה מוסלמית (בספורט שהוא לא צנוע)

      להגיב
    • רומן (פורסם: 31-7-2017 בשעה 10:00)

      לגמרי,
      בגלל זה בחרתי לא להתייחס למהות הכתבה, 80 מיליון איש רק במצרים, הוא בכלל דיבר על מדליה בשחיה של אישה מוסלמית זה כבר מרחיב את המדגם ל איזה מיליארד איש, הסיכוי שלא תהיה מדליה קטן מאוד.

      להגיב
      • צור שפי (פורסם: 31-7-2017 בשעה 13:29)

        רומן, אני מצטרף באיחור ועדיין מתקשה להבין את הלהט. קודם כל גילוי נאות: אני מת על כדורגל, הרבה פחות על סוגי ספורט אחרים. זה עדיין לא מונע ממני מלהכיר בעובדה שכאשר מחפשים ספורטאים עם חבילה שאגדיר כאן בפשטנות יתר כ"אינטיליגנציה" (שלצורך העניין כוללת לא רק את ה-IQ אלא גם מקצוענות, עבודה קשה, נורמות התנהגותיות וכו') אז החיפוש לא יתחיל בהכרח אצל הכדורגלנים. ברור שאני חוטא כאן כלפי הרבה מהם אבל לא יותר מאשר בכל הכללה אחרת שיש לה יסוד.

        להגיב
        • אמיתי (פורסם: 31-7-2017 בשעה 13:51)

          מה היסוד? יש הרבה יותר כדורגלנים (בטח מבחינה תקשורתית) מאשר שחיינים אז העילגות יותר בולטת. מעניין אם דיברת פעם עם כדורגלן..

          להגיב
          • איציק (פורסם: 31-7-2017 בשעה 13:57)

            את מתכתב עם שחיין (לשעבר ולא משהו, אך עדיין שחיין).

            להגיב
            • אמיתי (פורסם: 31-7-2017 בשעה 14:11)

              רק מחזק את הנקודה של רומן לדעתי…

            • איציק (פורסם: 31-7-2017 בשעה 14:31)

              חשבתי שזה אומר משהו עליך.

          • צור שפי (פורסם: 31-7-2017 בשעה 14:21)

            מסכים שיש יותר בולטות תקשורתית לכדורגלנים. לא דיברתי כמעט עם שחקני כדורגל וגם לא עם שחיינים. שני הדברים אינם רלבנטיים. אני לא יודע אם התקינות הפוליטית מאפשרת לעשות מחקרי אינטיליגנציה לשתי הקבוצות. אם לא – חבל.

            להגיב
            • אביאל (פורסם: 31-7-2017 בשעה 16:05)

              צור – יהיו במחקר כזה יותר מדי הטיות, בעיקר על רק סוציו-אקונומי ככה שהוא יהיה פסול גם מחקרית לפיו המשתנה המסביר הוא לא הספורט אלא המעמד הסוציו-אקונומי שהוא בהחלט משתנה מסביר מוכח לאינטלגנציה, למרות שנהוג יותר למדוד השכלה, כי אינטלגנציה זה קונספט מאוד בעייתי למדידה (ראה מבחני הפסיכומטרי לדוגמא).

        • רומן (פורסם: 31-7-2017 בשעה 18:11)

          צור,
          כל מה שביקשתי זה שאם יורדים ומטנפים על כדורגלנים אז שיעשו אותו דבר גם לשחיינים.
          אח"כ איציק טען שאורבך ספרטאי יותר גדול מברקו(המלך)ומשם זה התגלגל.
          ןעכשיו למהות התגובה שלך לגבי ה"אינטלגנציה", אני כבר כתבתי את זה כמה וכמה פעמים, הושמתי ללעג ולקלס ואני עומד אין מאחורי הדברים, היכולות המוחיות שנדרשות מכדורגלנים הן הגבוהות ביותר מכל ענפי הכספורט שאני מכיר (לא רואצה לדבר על פוטבול אמריקאי וכו כי אני לא מכיר) למעט שחמט, אגב לעומת זאת היכולות המוחיות שנדרשות משחיין הן כמעט 0.
          שחקני כדורגל אכן נוהגים להתבטא בעילגות, להיות פרחחים ולעשות שטויות, אבל מה אתה מצפה מילד בן 20+ שמקבל שכר עתק, לרוב האנשים אכן יעלה השתן לראש, אז עושים מהם דמויות ללעוג עליהן.
          בתור מישהו שמשחק כדורגל כל חייו אני יכול להגיד שמה שמבדיל בין שחקנים בליגה ב', לבין שחקנים בליגת העל זה לא המהירות/טכניקה/… זה בעיקר המח, היכולת לקבל החלטות נכונות ומהר. שיחקתי בליגה ב' עם שחקנים עם טכניקה כמו שרואים רק ביוטיוב והם לא היו שחקנים טובים בכלל, כדורגל זה משחק חשיבה אדיר, אז כן כל אותם הערסים בליגת העל, הם חבר'ה מאוד מאוד חכמים תהיה בטוח.
          לגבי השחיינים? אין לי מושג למה שתהיה קורולציה בין השחיה שלהם למח שלהם.

          להגיב
          • רומן (פורסם: 31-7-2017 בשעה 18:12)

            *עומד איתן

            להגיב
          • omer (פורסם: 31-7-2017 בשעה 18:47)

            +1

            האתגר בשחייה וריצות הוא פיזי ומנטלי ותו לא. אין שום צורך בחלק היצירתי של המוח. שחיינים (ואצנים) לא מקבלים שום החלטה במהלך תחרות, אולי פרט להגברת/הנמכת קצב.

            להגיב
            • רומן (פורסם: 31-7-2017 בשעה 19:02)

              ויחד עם זאת זוכים לטונות של ביקורות חיוביות על האינטלגנציה שלהם, לעומת כדורגלנים שנדרשים לחשוב 90 דקות וזוכים לשמות מעליבים ונהוגים להקרא טיפשים.. פרדוקס :-)

            • עמי ג (פורסם: 1-8-2017 בשעה 11:51)

              במהלך ריצה ושחיה בודדת אולי לא צריכים לקבל החלטות.
              אבל לאורך הקריירה יש הרבה מאוד החלטות שצריך לקבל.
              הנה דוגמא אחת, מכוכב האליפות, דרסל (כתבה בעיתון הארץ הבוקר):

              https://www.haaretz.co.il/sport/other/.premium-1.4304541

מה דעתך?