אופ"א הפקות

זה לא מריח מספורט. זה לא מזיע. זה לא סוער. ליגת האלופות נראית יותר כמו הפקה

puamelia. cc license

ההקשר האינטואיטיבי שלי למילה הגרלה היא של מזל. התרגשות. איש איש וגורלו. לא כאן. אם בווימבלדון מדרגים רבע מהשחקנים מראש כאן מדרגים מראש את כולם. שאיש לא יבנה יותר מדי על מזל. ראוי יותר לקרוא לדבר הזה בשמו האמיתי. שיבוץ. אולי סידור עבודה. על ברצלונה הוטל לסלק את פנתינייקוס ועל יונייטד הוטל לסלק את בורסאספור. חלק מהקבוצות קיבלו סידור עבודה קצת קשה יותר. איש לא באמת קיבל הגרלה.

ואז עולים הזוכים בתארים האישיים. האסוסיאציה שלי לתארים אישיים לשחקנים, גם בבלוג הזה, הוא דיון. אמנם סובייקטיבי אבל במיטבו אינטיליגנטי. האחד חלק ממכונת התקפה אדירה. השני מצליח להוביל קבוצה קטנה להישגים מעבר למצופה. איך משווים ביניהם? באלו כלים? אבל מתגלים הזוכים. והזוכים הם – הפתעה! – מאינטר, אינטר, אינטר ואינטר. בלי נימוקים, בלי תוצאות הצבעה. אני לא בא כאן לדון באיכותו של זה או אחר. ייתכן שהייתי בוחר אפילו בשלושה מהם. אבל זה לא נראה אינטיליגנטי. למה כבר לא לתת להם את המדליות האלו ביחד עם הגביע?

התחושה האסטטית אחרי ארוע כזה היא שליגת האלופות היא קצת מפעל ספורטיבי. אבל היא בעיקר הפקה.

כמעט שכחתי: נתנו מליון יורו לכל הילדים העניים בעולם.

אלה אלה ישראלה (2)
אנשי השבועיים

35 Comments

אסף 26 באוגוסט 2010

הבחירה בארבעת שחקני אינטר באמת היתה קצת מבדחת, אבל ההגרלה היתה – ובכן – הגרלה. לא פחות ולא יותר.
בשנה שעברה ברצלונה הזיעה מול אינטר וקאזאן, והשנה הם נחים. מילאן, מצד שני, קיבלה אז את ריאל, ולעומת זאת השנה…
זה המחיר של "המסלול לאלופות" של פלאטיני: אין מספיק קבוצות טובות כדי לבנות בתים תחרותיים באמת.
ואני מעדיף את זה ככה על פני המצב שקבוצות מהדרג העליון יודחו בשלב מוקדם בגלל הגרלה פתוחה לחלוטין.

דורפן 26 באוגוסט 2010

אסף – ב79 פגשה ליברפול את נוטינגהאם פורסט בסיבוב הראשון. אלופת אנגליה נגד אלופת אירופה. זה הגרלה. עכשיו לא רק ששלוש אנגליות ראשיות בית הרביעית לא יכולה להיות מוגרלת נגדן – אז זה קצת פחות מהגרלה. זה סידור עם מעט מרחב תמרון.

אסף 26 באוגוסט 2010

אבל מה יצא לנו מהגרלה עיוורת לגמרי? היית מעדיף שאלופת אנגליה/ ספרד/ אירופה תודח בשלב כל כך מוקדם?
אני חושב שהמעבר מ"גביע האלופות" ל"ליגת האלופות" מדגיש את הנקודה.
בכל מקום בו יש ליגה וגביע, והליגה היא המפעל הראשי, זה מסודר כך: בליגה גורם ההפתעה והמיקריות אמור להיות ממוזער ( כולם משחקים נגד כולם ), כדי שאלופה תהיה גם הקבוצה הטובה ביותר, בהסתברות גבוהה ככל האפשר.
בגביע יש הגרלות, יש הפתעות, יש סינדרלות. בדיוק בשביל זה הוא קיים.
ליגת האלופות היא המפעל האירופי הראשי, וככזה צריך להשתדל למזער את אלמנט המזל, ולאפשר לקבוצות למצות את הפוטנציאל שלהן. הדרך לעשות את זה היא ע"י קבוצות דירוג. וזה עובד לא רע, למיטב הבנתי.

רפאל 27 באוגוסט 2010

לגבי הליגות- כאשר גורם ההפתעה ממוזער, הכדורגל מאבד את רוב ערכו, במיוחד כשבכל מדינה יש קבוצות עם הרבה יותר כסף מאחרות וכך הן שומרות על היתרונות שעבורם כבר נהיו 'טבעיים'.

אשר לליגת האלופות- לצופה הנייטראלי שרק רוצה ליהנות מכדורגל ומחפש את הסנסציות והמשחקים הגדולים, הנוכחות של קבוצות בינונית יחסית לא עושה את העסק יותר מעניין, במיוחד כשאין להם סיכוי ממשי להעפיל בחלוקת הכוחות הנוכחית.
אך היתרון הוא שעכשיו גם לאלופות מולדובה, ליטא והונגריה יש חתיכת צ'אנס להשתתף במפעל הגדול או לכל הפחות בליגה האירופית המשתפרת. קהל הכדורגל במדינות האלה יתמוך באופן אינטואטיבי בקבוצות מהדרג שלהם בשלב הבתים ודרך הצלחה של אחת מהן ינסו לפתח תקוות וחלומות.
אם הם באמת בהישג יד- זה כבר שאלה אחרת, אך בטוח הרבה יותר מאשר המצב לפני המהפיכה.
סה"כ ליגת האלופות לא מאבדת אף נציגה חיונית ומשחקי הפלייאוף משלב שמינית הגמר מספקים את המאצ' אפים המעניינים בדיוק כמו פעם.
הצופה הנייטראלי פשוט יצטרך להתמקד במשחק אחד או שניים כל פעם בשלב הבתים.
בכל הבתים, אם לא על מקום ראשון אז על מקומות 2 ו 3 התחרות גדולה ותביא קבוצות קטנות יותר להתעלות מול הפייבוריטיות.
עבורם מדובר בהמון, המון כסף ויוקרה.
להמשיך לאירופה ליג דרך הצ'מפיונס הוא הישג שקבוצות כמו הפועל ת"א, ז'ילינה ופרטיזן היו מאוד מרוצות ממנו.
במיוחד כאשר גם שם יש סיכוי ראלי להמשיך להתקדם ולנצח כל קבוצה.

בשורה התחתונה- אני אוהב את המצב הנוכחי יותר מהקודם בהקשר של שיבוץ הקבוצות והמסלולים הנפרדים לאלופות.
בעיניי, לא נאה לאוהדי האימפריות לבוא בטענות על שלב הבתים חסר התוכן בצ'מפיונס. לא מספיק הליגות נבנו בשביל להדר את שמן, גם צריך שליגת האלופות תהיה מפעל סגור?

סימנטוב 26 באוגוסט 2010

סידור עבודה או הגרלה דיי הרבה הקבוצות החזקות צריכות לעבור שלב בשביל לשמור על הבלון (הכלכלי) המנופח סה'כ שומרים על הטריטוריה.
חבל שאין ריגוש של דרבי בשלב הבתים אבל יש דירוג ויש בו גם מידה של צדק המשכיות של כמה שנים תעלה ליגה ותמנף אותה – ליגת האלופות זו הבמה הגדולה (כמו שאסף כתב) וכן זה שואו יהיה נחמד אם תבוא אם איזה קבוצה בסגנון בורוסיה מינשנגלדבאך של שנות השבעים וכולם יתאהבו בה אבל זה כמעט ולא קורה בימינו, בליל חורף קר כולם רוצים לראות את רוני מסי ורונאלד את בארשניקוב ואת דייויד גילמור

בליקי 26 באוגוסט 2010

רונן, היית רוצה מונדיאל עם בית א', בו משחקות ארגנטינה, אנגליה, פורטוגל ואיטליה, ובית ב' בו צפון קוריאה, יוון, קמרון וסרביה?

אני מסכים שהסידור בצ'מפיונס, כמו שקראת לו, הוא סידור מתוכנן לעילא, אבל הסידור הזה קיים בכל שיטה ובכל ענף. במה זה שונה משיטת הפלייאוף ב-NBA? מה עם טורניר ה-NCAA? מה ההבדל הגדול בין דירוג רבע מהשחקנים בווימבלדון לדירוג הזה, הרי גם כאן מדרגים רבע בעצם. 8 ועוד 8 ועוד 8 ועוד 8.

דורפן 26 באוגוסט 2010

בליקי – כן! הייתי מעדיף מונדיאל כזה. אבל גם במונדיאל יש קבוצות איכות אחת. היתר מחולקות גאוגרפית. וזה די מגוחך בעיני. למשל אפריקאית לא יכולה להתמודד עם דרום אמריקאית ואסיאתית לא יכולה לפגוש צפון אמריקאית – כי שתיהן שוייכו לאותה קבוצה.

הופ 26 באוגוסט 2010

אני מבין את ההגיון שבחלוקה לקבוצות דירוג, אבל מה הרציונל מאחורי החוק שקבוצות מאותה מדינה לא מוגרלות אחת נגד השניה עד רבע הגמר?

חמור זקן 27 באוגוסט 2010

הופ צודק, הימנעות של מפגשים בין שתי קבוצות מאותה מדינה בשלב הבתים היא ענין די מגעיל ומיותר

סביסאביץ' 27 באוגוסט 2010

כמדומני, בחירת שחקן השנה נעשית לפי נתונים (ציונים במשחקים הניתנים על סמך נתונים מסויימים, בדיוק כמו בכל ליגה אחרת) הניתנים רק על הופעות השחקן באירופה. הבחירה לפי דעתי הייתה מוצדקת, כי לפי ההופעות באירופה, אלה היו השחקנים הכי טובים בעמדותיהם (העיפו את בארסה, שנראתה כקבוצה שאי אפשר לנצחה ועצרו את מסי כשהיה נראה שאי אפשר לעצרו). מיליטו בכלל היה פנומנלי.

באשר להגרלה, לי אישית קשה להתלונן, מעדיף את הגדולות בשלבים מאוחרים יותר, למרות שתמיד יש הפתעות בגלל זלזול ויהירות.

רונן- אין ספק שפעם היה יותר כיף, כשהיה שלבי נוק אאוט מהסיבוב הראשון, הקטנות היו מגיעות לשלבים הגבוהים ואף לגמרים (הכוכב האדום בלגראד שזכתה, סטויאה בוקרשט הגיע לגמר פעמיים ובאחד מהם אף זכתה!!! ועוד כל מיני קבוצות שאיבדו את עצמן לאורך השנים) אין ספק שזה חסר, אך בעידן הכסף הגדול, אין סיכוי שמצב זה יחזור. 

rondi 27 באוגוסט 2010

יש לך סתירה פנימית – השחקנים הכי טובים בעמדותיהם לא העיפו את בארסה אלא הקבוצה הטובה ביותר…
לפי ההיגיון שלך לפחות מסי היה צריך להיות שחקן ההתקפה של השנה…

סביסאביץ' 27 באוגוסט 2010

אין שום סתירה. במקרה השחקנים הכי טובים בעמדותיהם באותה שנה,שיחקו באותה קבוצה שזכתה בליגת האלופות, לא נראה לי שזאת הפעם הראשונה שזה קורה. לגבי מסי – מיליטו היה הרבה יותר יציב ממנו באירופה, מסי נעלם בחצי הגמר מול הגנה טיפה פחות מגוחכת משל ארסנל, מיליטו היה טוב במיוחד בשלבי ההכרעה, הוא היה המצטיין כמעט בכל משחק.

דודו 29 באוגוסט 2010

סטיאווה בוקרשט והכוכב האדום בלגרד בכלל לא היו אז קבוצות קטנות, אלא אימפריות של ממש, יותר מברצלונה, מנצ'סטר, אינטר וריאל באותן שנים

D! 27 באוגוסט 2010

מזכיר קצת את הקיבוץ. המקורבים מסודרים טוב יותר. והליגות ה"חזקות" דואגות שלא ייפגשו האחת עם השנייה.
כמה שליגת האלופות מהנה (ושלב הבתים כבר כמה שנים לא מעניין בכלל. אם זה המשחק המקדים שחברה שלי הייתה מקבלת היא הייתה הולכת לישון כל יום עם כאב ראש), יש כיף הרבה יותר גדול בהגרלה עיוורת ומשחקי בית חוץ. נקודה. גדולה מול גדולה בשלב מוקדם וגם בשלב מאוחר. ולפעמים קבוצה קטנה רצה עד למעלה, מוותרת על הליגה שלה, על חייה, ורצה, באטרף ובגיבוי כל המדינה שלה והקטנות האחרות וסוחפת בטירוף הזה את כל אירופה (או הליגה).
מילאן הביסו 4-0 את ברצלונה. אז מה זה חשוב את מי. פעם ככה ופעם ככה.
לדעתי, יותר מעניין. ולדעתי יותר מעניין=יותר טוב.

יובל שהוא אחר עד כדי כאב 27 באוגוסט 2010

ומתי כבר יתבצע שינוי בכיוון המתבקש – בתים של 6, בדרך ל-8 ו-12?
(אני מוכן שיהיו 24, ולוותר על הישראלית לכמה שנים. ובמצב כזה רונן יקבל שתיים-שלוש גדולות בכל בית על בטוח)

שחקן 10 27 באוגוסט 2010

אני בעד הגרלה בלי שיבוצים לדרגים.
נגיד שיש בית עם 3 קבוצות גדולות. 2 מהן בטוח יעלו לנוק אאוט. ושם נגיד הן יפגשו קבוצות קטנות אז הן ינצחו אותן בכל מקרה.
והנה- אלופת אירופה היא קבוצה גדולה כמו שכולם רוצים.

גיל 27 באוגוסט 2010

אתם באמת עדיין מתרגשים משלב הבתים? תעירו אותי במרץ.

אביאל 27 באוגוסט 2010

בקשר לבחירת שחקני השנה, בדרך כלל יש בבחירות שחקנים ביותר מקבוצה אחת, השנה אינטר היתה דומיננטית מאוד, העיפה את צ'לסי וברצלונה להזכירכם, השוער באמת היה הכי טוב, הבלם שלה לוסיו באמת היה הכי דומיננטי אבל המגן מייקון עקף אותו כשחקן ההגנה הטוב, הקשר סניידר שבאמת הביא את השינוי, למרות שרובן גם כן היה מועמד רציני ועל החלוץ אין בכלל מה לדבר, שני שערים בגמר, שלא נדבר על עוד שני שערים שהביאו אליפות וגביע.

סביסאביץ' – אם אני לא טועה, 16 המאמנים של הקבוצות שהגיעו לשמינית הגמר בוחרים את השחקנים.

אביאל 27 באוגוסט 2010

ובקשר להגרלה – צ'לסי, יונייטד וברצלונה קיבלו הגרלה נוחה מאוד, אני מניח שהעניין יגמר אצלהם אחרי המשחק השלישי, זה בריא לליגות כי הן יעלו עם הרכבים קצת יותר חלשים ותיהיה יותר רוטציה.

כבר דמיינתי את הפועל ת"א בבית של ברצלונה, מאחרת אותה במשחק האחרון בארץ וברצלונה מגיעה עם הנוער, איך מפח נפש זה היה יכול להיות לאוהד הישראלי.

בקשר להפועל ת"א – הגרלה גרועה מבחינתם, גם קבוצות שקשה מאוד לנצח וגם קבוצות לא אטרקטיביות לקהל הישראלי, מעניין אם הם יצליחו למכור מנויים כמו מכבי חיפה בשנה שעברה.

רפאל 27 באוגוסט 2010

אם הפועל ת"א לא ימכרו את מלוא פוטנציאל המנויים, זה לא בגלל ההגרלה בצ'מפיונס- אלא מכיוון שאין נגד מי לשחק בליגה.
למעט מפגשים מעניינים מול 2 או אולי בלחץ 3 הגדולות האחרות- כל היתר מול קבוצות שמזכירות יותר את הרמה והציפיות של הלאומית במתכונת ה 12 מאשר מה שהיינו רוצים לראות בליגת העל.
וכל זה בלי להזכיר את ה'שאיפות'/יכולת של בית"ר ואפילו מכבי חיפה שעל פי ההצהרות לא יתאכזבו יותר מידי אם השנה הזו לא תהיה שלהם.

בליגת האלופות האצטדיון יהיה מלא.
לאנשים שלא איכפת להם מהכדורגל הישראלי תמיד מעניין הבמה של ליגת האלופות, גם אם זו 'רק' אלופת פורטוגל.
יהיה אחלה רייטינג, זו קבוצה שבאה להשיג משהו בשלב הבתים- לא רק לנסות להבקיע את הגול ו'להקניט' את הירוקים.

שלו רומא 27 באוגוסט 2010

רפאל – מה עם טוונטה, היא יכולה לתת פייט ?
האם ברמן צריכה להיות רגוע ?
ואייאקס נראתה לי קצת חלשה, כאילו נשאר בעיקר השם.

cookie-monster 27 באוגוסט 2010

http://www.youtube.com/watch?v=vXfyHcGdBI0&feature=player_embedded#!

אוףטופיק וקצת מוזר אבל מעורר חיוך

moby 27 באוגוסט 2010

לא יפה לצוטט לשיחות של רונן עם אוהד צ'לסי.
זה גם לא חוקי ללא ידיעתו.
יפה שהצנזור לא פסל את שידור הצילום המרשיע. כל הכבוד למערכת דה באזר

סביסאביץ' 27 באוגוסט 2010

מצחיק מאוד, אין ספק שאני מצדד בדוב הקטן שמייצג את יונייטד.

ויכסלפיש 27 באוגוסט 2010

איצטדיון מלא? אני מנחש שהפועל תמכור 20 אלף מנויים, זו לא מכבי חיפה, היריבות אפרוריות עבור הישראלים, אלה לא יובנטוס ובאיירן מאשתקד. מקסימום 200-300 אוהדים זרים ינחתו פה.

בסיבוב הראשון ב-87/88 הוגרלה ריאל נגד נאפולי והבלאנקוס נתנו בראש למראדונה, עוד סיפור על הגרלה חופשית

תומר חרוב 27 באוגוסט 2010

רק אני מבסוט מההגרלה? הולכות לנחות פה קבוצות כדורגל מעולות שגם לא יבוא סתם לעשות סיבוב אלא יגיעו לשחק כדורגל,שאלקה ובנפיקה קיבלו צ'אנס מעולה לעלות שלב וזה לא הולך ברגל וברור שמי שתאמבד נקודות מול הפועל כנראה תמצאאת עצמה בחוץ.
ואם הייתי אוהד הפועל הייתי משתדל לנסוע לשלושת המשחקים. אם הייתי צריך לבחור שתיים אז זה היה בנפיקה ושאלקה ואם אחת אז בנפיקה. הרבה יותר כיף מלנסוע לנואו קאמפ או לברנבאו- אלו מקומות שאלמלא הגרלה שכזו, לא יוצא לראות אותם.

martzianno 27 באוגוסט 2010

הפועל חייבים להיות מבסוטים. למרות שהם אומרים שהם מאוכזבים כי בארסה או יונייטד או ריאל לא יגיעו והם יעשו כמה שקלים פחות.
לא שיש להם סיכוי עצום לעלות לשלב הבא, אבל עם קבוצות כאלה (וכמובן חיזוק משמעותי)אפשר לחלום. מיונייטד ובארסה מקבלים חמישיות.

rondi 27 באוגוסט 2010

מסכים לגמריי!
מעבר לראשי בתים אין הצדקה לשום חלוקת דירוג או הגבלות גאוגרפיות.

אביעד 27 באוגוסט 2010

1. הגרלה די קשה להפועל. מצד אחד, אלו 3 קבוצות מצויינות. מצד שני הן נחשבות ע"י האוהד הישראלי הממוצע "אפורות". בשבועות הקרובים נשמע הרבה על איך הפועל יכולה "לעשות את זה", ואני לא מתכוון לזה שהיא יכולה לעשות תיקו/לנצח במשחק או שניים אלא נשמע שהפועל יכולה לעלות ממקום שלישי או אפילו שני (כבר אתמול ורמוט דיבר על זה). הרי מנק' מבט ישראלית, למה מי זאת בנפיקה? תיכף נשמע שבלי די מאריה "הם לא קבוצה" (כי הרי למה מי זה כבר אוסקר קרדוסו? דה סילבה בטח אוכל אותו. מי זה כבר איימאר וסביולה מול ורמוט ושכטר?). הזלזול בדרך.
2. גם ריטואל ארסנל בדרך. כמו בשנה שעברה וזו שלפניה. הגרלה קלילה שגורמת לאנשים לחשוב שהם אוטוטו דורסים את אירופה, עד שתבוא קבוצה יותר רצינית. אולי השנה הם ישנו את זה?
3. כרגע שלב הבתים לא מעניין. בהגרלה חופשית, גם השלבים המוקדמים יהיו מעניינים יותר ולרגעי ההכרעה ממילא יגיעו מספיק קבוצות גדולות בכדי שגם האוהד הנייטרלי יהיה מעוניין (תראו את שלב המוקדמות האחרון. מצד אחד שעמומונים נוסח הפועל מול זלצבורג אבל מצד שני גם יופי של משחקים דוגמת ברמן נגד סמפדוריה).

מיריק שניר 27 באוגוסט 2010

כן הפקה לא הפקה או כל ההפקות ביחד. מה זה משנה? העיקר שיש שני ערבים בשבוע עמוסי כדורגל אחושרמוטה.
ולהגרלה (או סידור עבודה) החשובה באמת:
ואלנסיה – באנגלית: "depleted" – מרוקנת; אשר יצא ממנה האוויר; וכו'. אמור להיות מפגש נוח עם מועדון שירד מנכסיו.
ריינג'רס – צ'ופר. משחק אנגלי לכל דבר נגד קבוצה נחותה. לא צריך לטוס לערבות סיביר איפה שקופא התחת. עולים על האוטובוס, נותנים בראש, וחוזרים לאישה ולילדים.
בורסאספור – נסיעה קצת ארוכה, אז נותנים לראיין גיגס הזקן להשאר לנוח בבית. אין סיבה להשאיר שם נקודות.

נעל קרועה 27 באוגוסט 2010

חובה להודות,3 הקבוצות שעלו בהגרלה ,הם המיץ של הזבל של הכדורגל האירופי,כבר 20 שנה הקבוצות האלו לא הגיעו לשום מקום,וראול גמור כבר 3-4 שנים

אודי 29 באוגוסט 2010

קבוצה שהגיעה לחצי הגמר שנה שעברה וסגנית אלופת גרמניה הן המיץ של הזבל? ואללה, איך לא שמנו לב…

בני תבורי 27 באוגוסט 2010

נעל,
"המיץ של הזבל"?
– מזל שאתה שולט בעצמך.

קינו 28 באוגוסט 2010

תבורי,

הרגת אותי מצחוק.

דודו 29 באוגוסט 2010

לגבי השיטה, ברור שהיא זקוקה לרענון. שלב הבתים משעמם נורא ואין כמעט שום משחק גדול שכולם מחכים לו. אפילו "בית המוות" עם ריאל ומילאן הוא משעמם כי איאקס לא באמת קבוצה רצינית שיכולה לאיים עליהם. אז נכון שמילאן נגד ריאל יהיה מעניין, אבל זהו. איזה עוד משחק יהיה מרתק? אולי באיירן נגד רומא, ומה חוץ מזה?
חייבים לשנות את השיטה. לדעתי במקום שמונה בתים של ארבע קבוצות, צריך ארבעה בתים של שמונה קבוצות, כאשר ארבע הראשונות הולכות לחצי גמר. במקרה כזה יהיו קרבות אדירים על המקום הראשון, כאשר יהיו לפחות 3 קבוצות גדולות באותו הבית.

תארו לכם (אם תאחדו כל שני בתים השנה) את הליגה הבאה:

בית א: אינטר, ורדר ברמן, ליון, בנפיקה, שאלקה, טוטנהאם, טוונטה והפועל

בית ב: יונייטד, ברצלונה, ולנסיה, פנתינייקוס, ריינג'רס, קופנהאגן, קאזאן ובורסאספור

בית ג: באיירן, צ'לסי, רומא, מארסיי, באזל, ספרטק מוסקבה, קלוז' וז'ילינה

בית ד: מילאן, ריאל מדריד, ארסנל, שחטיאר, איאקס, בראגה, אוקזר ופרטיזן בלגרד

14 מחזורים של בית וחוץ עם משחקי ענק רבים ובסופו של דבר רק הראשונות עולות לחצי הגמר
אפשר רק לדמיין…….

Comments closed