הניצחון על בורנמות׳

משחק המסירות מזעזע

משחק במזג אוויר מזעזע על מנוחה של שלושה ימים – חג המולד הגיע מוקדם השנה. ויונייטד עם ניצחון מגעיל. ואם הקלישאה ״הצטיינה התוצאה״ לא משכנעת – צריך רק לראות את התוצאות של ליברפול וארסנל. מסתמן שבזמן שסיטי סוגרת את הליגה, יונייטד תשחק את משחקי הצ׳מפיונס ליג עם קצת מרווח לנשימה.

מוריניו שידר ללוקאקו מסר קשה: אתה תעבוד בפרך. אתה לא תקבל המון עזרה. ואתה תוציא את עצמך מהמשבר. בדקות הסיום ראיתי בפעם הראשונה העונה את לוקאקו נאנק. הייתי רוצה לראות, בעצם לשמוע, יותר תמיכה מהקהל. לוקאקו היה בינוני, אבל דהר אחרי כדורים אבודים, והרשית כדי להביא את שלוש הנקודות.

בכלל הקהל היה קשה היום. יותר משקולת מרוח גבית. מראה הכסאות הריקים אולי קשור יותר למזג האוויר אבל הקריאות העצבניות Attack Attack של ימי ואן חזרו. מהספה החמימה בבודפשט זה לא נראה לי כמו ערב נחמד באולד טראפורד.

עוד נשבח את מקטומי. הוא בהחלט הכניס אנרגיה ושיחק יפה, אבלזו הבעיה: ליד מאטיץ׳ לא צריך אנרגיה. צריך איכות.

וכמובן, דייב. אם יש מאמן לאומי אחד שמאושר מהיכולת של יונייטד כרגע זה של ספרד.

*

אבל הנה התובנה העיקרית של המשחק: למה יונייטד קבוצה לא טובה? כי השחקנים שלה מוסרים רע מאד. לא ההגבהה הסופית או האסיסט, כאן יונייטד לא רעה כל כך, אלא דווקא המסירה הפשוטה. הם מוסרים לרגל ולא לשטח. הם מוסרים לא קולח. תחת כל טיפה של לחץ הם מוסרים לאחור. השחקנים של יונייטד טובים בהרבה דברים: דריבליסטים, נוגחים, מבקיעים, מחלצי כדור. רובם מוסרים בינוניים ומטה בכדור אחד.

קבוצת כדורגל טובה מקדמת את מצבה בכל מסירה. מתקדמת בשטח. גורמת להגנה להתעוות. גורמת להגנה להתעייף. מנצ׳סטר יונייטד מקדמת את ההתקפה שלה בעיקר בריצות עם כדור. בדריבלים של אחד על אחד או בריצות בשטחים פתוחים. הנעת הכדור שלה כמעט חסרת ערך. אני די מבין את חוסר העניין שלה בהחזקה בכדור.

וזה נכתב לפני המשחק:
המהומות שאחרי הדרבי מיד גרמו למין זעקה ציבורית של ״מועדון כמו מנצ׳סטר יונייטד לא יכול להרשות לעצמו את מוריניו כפנים של המועדון״. וכבר אמרו לי וקראתי שהספונסרים יברחו ולא יהיה כסף ואז ממש יהיה קשה להביא מגן שמאלי והדרך להיות ניוקאסל, או נוטס קאונטי, קצרה.

אז ככה, אני, שלא רציתי במינוי מוריניו, למדתי מזה משהו אחר.הספונסרים לא יעזבו. קבוצות רציניות לא מפטרות מאמן במקום השני באמצע העונה. אבל אם יגיע הרגע להחליף את מוריניו אין ליונייטד ברירה אלא לקחת בחשבון איזה סיר לחץ המועדון הזה. שהתכונה הראשונית של מנג׳ר ביונייטד היא כוח נפשי. מה שקרה ביום ראשון הוא הפסד בדרבי, הפסד די צפוי לקבוצה הטובה באירופה עכשיו, ואחר כך עצבים. המצחיק הוא שאחרי המשחק היו אנשים אחרים שהתעצבנו למה יונייטד לא שוברת רגליים.

ריו פרדיננד סיפר בהרצאה באוקספורד מתי נדלקו אצלו האורות האדומים לגבי דייויד מוייס. הם היו במחנה אימון בלוס אנג׳לס וכשהם יצאו מהמלון עמדו בחוץ כמה מאות אנשים. ומוייס שאל אותו מי האנשים האלו. הוא לא הבין שהמלון של יונייטד מוקף אוהדים גם במחנה אימון בלוס אנג׳לס. זו רמת הלחץ. היכולת להתפקד עם כל זה היא תנאי בסיס למנג׳ר.

ואני אישית לא מוכן, לא שמישהו שואל אותי, שהבנקאי שמנהל את יונייטד יחליף את מוריניו. אם מוריניו הולך צריך ללכת איתו גם המנכ״ל שזה המנג׳ר השלישי שלו. ולמעשה הבנקאי צריך ללכת קודם ובמקומו צריך להתמנות איש כדורגל והוא יקבל החלטות מהסוג הזה לכאן או לכאן. כרגע מבנה המועדון רק מוסיף לחץ על המנג׳ר – שנמצא תחת לחץ גדול ממילא.

כשיהיו מנכ״ל והנהלה מתחום הכדורגל הם יוכלו לקיים דיון על כדורגל. גם על מוריניו. בינתיים שיחזור לעבודה. שיצבור נקודות ליגה ויחשוב על סביליה.

פוסט לוזון: מה הלאה? וגם, פודקאסט!
דוד המלך של ימינו

75 Comments

צור שפי 13 בדצמבר 2017

אני עוקב אחרי המלודרמה הזו רק ברמת הכותרת ורק בעיתונות הישראלית. אתה באמת מתרשם שקיים איום אמיתי על מעמדו של מוריניו בגלל השטות הזו?

צור שפי 13 בדצמבר 2017

אגב, ברכות להגרלה בצ'מפיונס. יכול היה להיות יותר קל, אבל לא בהרבה.

זינק 13 בדצמבר 2017

לי זה נדמה כאילו זה חלק מהרזומה שלו.
חיכוכים ועימותים הם מנת חלקו בכל קבוצה שעבד בה בעבר.
לא חושב שיש מי שצריך להיות מופתע מזה. ולכן אני מתקשה לראות איך זה מייצר עליו איזשהו איום.

ארז 13 בדצמבר 2017

נכון שזה הדלק שלו.
בדומה למה שהיה בריאל כשהתחיל לאבד את זה, עולה שאלת הדימוי העצמי והציבורי של המועדון כשאלו הפנים שלו.
לזה דורפן מתייחס ולמקום של זה בסדר העדיפויות של המועדון.

אמיתי 13 בדצמבר 2017

מה עניין שמיטה והר סיני..?
ככה או ככה כדאי שיהיה בהנהלה איש כדורגל ואם היינו מובילים את הטבלה ומנצחים איש לא היה מעיר למוריניו

7even 13 בדצמבר 2017

קצת מסורת אנגלית של פעם וכולם מזדעקים, שומו שמיים.
אצל גאסקוין זה היה רק הסיפתח.

אותי בעיקר הביכה העובדה ששחקנים ששווים כמה מאות מיליוני דולרים לא מצליחים לשחרר כדור מדגל הקרן בערך כ-7 דקות..
אותם 2 שחקנים, וכאילו לשאר 8 שחקני השדה לא ממש אכפת שהזמן עובר ועובר.
משלמים לכם חצי מיליון פאונד לשבוע. לפחות אל תתנו שיביכו אתכם ככה בפינה של המגרש.

טל המנצ'סטרי 13 בדצמבר 2017

מוריניו בסך הכל הלך לחדר ההלבשה של סיטי להגיד להם שזה לא מכובד, החגיגה הקולנית המוגזמת שלהם.

זה האיש, מי שיכול לחגוג בראוותונות על הדשא לאחר ניצחונות על ברצלונה עם אינטר בנואו קאמפ או בברידג' עם צ'לסי על אותה ברצלונה, ואותו אחד שלא מסוגל שיחגגו על חשבונו במגרש הביתי שלו.

נשאלת השאלה, אם זה היה אלכס פרגוסון ניגש לבקש מהם להוריד קצת את הטונים, האם גם מולו שחקני סיטי היו מתנהגים כפי שהתנהגו? אני בספק.
מצד שני פרחחים פחדנים סטייל פאבריגאס שזרק על פרגי משולש פיצה תמיד יהיו…

פרגי צעיר היה נכנס ראשון לקרב הפיזי, לבדו.
פרגי מתון וחכם יותר היה שותק ודואג לנצל את זה מקצועית לאחר מכן.
מצד שני, הקבוצות של פרגי לא היו מחכות לחדר ההלבשה אלא גומרות את הסיפור או מתחילות אותו כבר על הדשא, לא נותנות לסיטי את הדקות להשפיל אותנו ליד דגל הקרן ואף אחד לא באמת הגיע לשם לעשות לזה סטופ, ושם בעצם הבעיה ומה שהכי הפריע לי.

הקשקושים שלאחר מכן במסדרון וחדר הלבשה, יצרים של כדורגל, מי שלא יכול לסבול את זה שלא ישפוך שמן על המדורה בהתבטאויות לתקשורת ערב המשחק (מוריניו וגווארדיולה)

טאונזבה וראשפורד הצעירים היו בין החמישה שהגיעו במהרה לחדר ההלבשה של סיטי בכדי להחזיר מלחמה ולחלץ את מוריניו מהתופת, אני מקווה שהוא יגמול להם על כך בדמות הרכב הערב, ראשפורד בחוד, טאונזבה בלם/מגן.

רומן 13 בדצמבר 2017

לא נכון, יאנג דפק שם חתיכת בעיטה לדה בריינה.
אבל כן ההשפלה ליד הקרנות היתה עצומה. אני ציפיתי לקטטה המונית כבר בדקה 87

טל המנצ'סטרי 13 בדצמבר 2017

זה לא היה מספיק.

southport 13 בדצמבר 2017

דווקא דה ברוינה הבין את הרמז והעיף לבעיטת שוער אחרי העבירה לא?

בכל מקרה זה היה צריך לקרות מיד אחרי הפעם הראשונה ולא היה אכפת לי גם תיקול יותר חזק של אדום (לא משהו פוצע רק מאד כואב)

לגבי החגיגות כאן דווקא הייתי נותן לשחקנים לשמוע ולסבול שילמדו לפעם הבאה..

יוסי מזרחי 13 בדצמבר 2017

אני לגמרי עם דורפן.
זה המאמן וצריך לעזור לו.
אם הבנקאי יחליט להחליף אותו וישאר בעצמו ,זה יהיה נזק אמיתי.
כמו שאמר דורפן, להתרכז במגרש. אם נחזור, נחזור דרך שם ולא בשום דרך אחרת.

רומן 13 בדצמבר 2017

מה הסיכוי שהבול עץ ילטש את הספסל היום? אם הוא פותח, אני רואה ליברפול.

אמיתי 13 בדצמבר 2017

אפור. החיים זה גוונים של אפור

no propaganda 13 בדצמבר 2017

כ50 גוונים ככה :)

אמוץ כהן-פז 13 בדצמבר 2017

מכות זה לא דבר טוב… וטוב שהיו מכות, הדרך עוד ארוכה ואת העלבון ניתן לתעל לשיפור משמעותי.

יוסי מזרחי 13 בדצמבר 2017

שום לתעל. (אנחנו כמובן בדיון אקדמי לאחר שלא היה שום מעשה ).
רק השבתה של שני תכולים לחצי שנה ,היתה מאזנת את שלוש הדקות האלה שעלולות עוד להפוך למיתוס אצל הסיטי.
לא עשו כלום ,ערימת הזבל חסרי הכבוד שלבשו אדום באותו ערב, ומה שנשאר לנו זה לבכות.

יואב 13 בדצמבר 2017

יוסי,
אני חושב שאתה מגזים.

יוסי מזרחי 13 בדצמבר 2017

יואב, אני מקוה מאוד שלא אצטרך או לא אוכל להביא בעתיד הקרוב והבינוני את שלוש הדקות האלה כהסבר לתחילת מיתוס אצל היריבה התכולה. ראה מה עשו שתי דקות של רוי קין במינהרה, לחוסן שלנו, ראה מה השיגו התכולים, כשמחקו פער של שמונה נקודות ולקחו בפוטו פיניש אליפות שחוץ מהפסד שלנו, התחילה אצלם תהליך. אני מכיר בכך שאני קצת מגזים במה שכתבתי אבל אם לא המהות, לפחות רוח הדברים.
עד שלא אראה שינוי גישה אותן שלוש דקות והשחקנים שלנו שהיו ליד יזכרו אצלי כזונות חסרי כבוד.

קירקגור 13 בדצמבר 2017

יוסי עם כל הכבוד למיתוס, התהליך התחיל שהתחילו לשפוך עליהם כסף (והתהליך אצלנו לא התחיל ברוי קין במנהרה)

גלעד בלום 13 בדצמבר 2017

לא מתרגש מהמכות, דווקא מרענן לראות מכות ולא החלפת חולצות וחיבוקים אחרי משחק, זה נורמלי לדרבי טעון, בדרך כלל זה על המגרש, היה חסר ליונייטד איזה רוי קין או קאנטונה שהיה מפוצץ מישהו מהכחולים בשבע הדקות המשפילות ליד דגל הקרן, חוטף אדום ומעורר מהומה, לפחות היה גומר לאיזה סילבה או דה ברוינה את העונה ומעביר מסר של ״דונט פאק ווית׳ יונייטד״.

במקום זה קיבלנו מאמן שמבקש משחקנים בני עשרים פלוס שניצחו דרבי ששווה אליפות פחות או יותר להיות מאופקים…מוריניו מאמן עם קבלות אבל הוא די בדיחה כדמות, דו פרצופי ברמות הזויות, משחק אותה קול על הקווים העונה אבל פעולות כמו ללכת לחדר הלבשה של קבוצה יריבה מגלות שהוא ילד קטן, אם היה מגיע לברך עם בקבוק יין ושותה כוס עם פפ היה יוצר יותר גדול.

מה שיותר חשוב- פפ עושה בית ספר לליגה ולמוריניו בפרט , בעונה כזו טוב שיש עוד מפעלים, קשה לראות את סיטי נופלים מול הקטנות, ומול הגדולות גם יש להם יתרון.

מדהים איך כל קבוצה של פפ נראית אותו דבר אחרי עונה וקצת וגם אלו של מוריניו מקבלות את דמותו, בלי קשר לשחקנים, היה יכול להיות ניסוי מעניין אם היו מחליפים קבוצות, אז היינו יכולים לדעת ביתר דיוק מי יותר טוב, ראש בראש פפ מוביל אבל מוריניו לקח הרבה תארים בכמה מדינות , לא משעמם בגיזרה

טרנטה 13 בדצמבר 2017

אני מתפלא ולא אוהב לשמוע מאדם שהיה ספורטאי מקצוען קריאה "לגמור לאיזה סילבה או דה ברוינה את העונה".

רומן 13 בדצמבר 2017

זה כי הוא היה ספורטאי ויש לו נשמה של ספורטאי, ולא של פסאודו ליברל וונאבי.
דווקא מאוד משמח אותי לקרוא שככה מרגיש ספורטאי מקצוען.
מה רע בקצת מכות? אי אפשר לסרס לגמרי את טבע האדם

קורא 13 בדצמבר 2017

אני דווקא אהבתי את התגובה של שחקני יונייטד, גם ויירה וקין הלכו מכות, והגיע הזמן שמי שמגיע לטראפורד ישקשק מפחד. הגישה הזו היא בדיוק מה שהיה חסר בשנים האחרונות

Yair 13 בדצמבר 2017

המהומות של אחרי הדרבי לא מעניינות אף אחד חוץ ממי שצריך למכור עיתונים/לייקים/כניסות וכו׳
לא חושב שמוריניו מלאך אבל אם יונייטד מובילה את הטבלה בנקודה ולא מפגרת ב-11 אף אחד לא היה מדבר על כך ש״זה לא צריך להיות הפנים של היונייטד״.

יוסי 13 בדצמבר 2017

צודק ב 100%!!!

יוסי מזרחי 13 בדצמבר 2017

יאיר
נכון, אבל הוא לא מוביל אלא בפיגור ולכן הדברים שלך בגדר תיאוריטים.

Yair 13 בדצמבר 2017

הנקודה הייתה שהאירוע בחדר ההלבשה לא היה ברמה כזאת שהוא צריך להשפיע על מעמדו ביונייטד, ושאם מצב הקבוצה היה טוב יותר (ואני לא חושב שהוא כזה גרוע ד״א), מי שזה לא יהיה שחושב שאלו לא צריכות להיות הפנים של היונייטד כנראה היה מדבר אחרת.

Matipool 13 בדצמבר 2017

אתה יכול להיות רגוע לגמרי לגבי סביליה. מספיק שתגביהו לרחבה ושלוקאקו ופלאייני יחכו שם. אח"כ תנעלו את ההגנה ותעבירו את הזמן.

גלעד בלום 13 בדצמבר 2017

טרנטה, התכוונתי לקונספט של קבוצה קשוחה שלא נותנת שיעשו ממנה צחוק בביתה, לפעמים שווה להקריב אדום בשביל מסר והאוהדים היו סולחים, זה עדיף על מכות במנהרה.. כמובן שאני לא תומך באלימות, רק אומר מה היה לו רוי קין היה על המגרש

יוסי מזרחי 13 בדצמבר 2017

צדקת בכל מילה גלעד. אני אעתיק משהו שכתבתי אצל טל כדי להמחיש.
הסיפור אמיתי ואני ערב לכל מילה בכבודי.
יוסי מזרחי : באשר למכות. אני זוכר משחק בקרית חיים כשביתר הפסידה שבע שתיים (7:2).בני אלון נתן שם הופעת בכורה וארבע שערים. קורה, אבל כשראיתי בחדר ההלבשה את ארצי בן יעקב אוכל תפוח עץ (!) כאילו לא קרה כלום, יצאתי החוצה וסיפרתי לחברים שחיכו שם לשחקנים כדי לקבל מהם "הסבר" על הבושה, ואז זה הפך למצור שבו חיכינו בחוץ כדי "לשלם" לשחקנים שביזו את הסמל. מותר להפסיד אבל במשחק כזה כשמקבלים שביעיה, בלי שני מורחקים הבזיון היה בלתי נסבל. נזכרתי באירוע ההוא, כשראיתי איך סיטי מעבירה שתי דקות ליד הקרן בלי שום נסיון שלנו לעבירה או למאבק פיזי. אם שם מישהו היה "מקבל מסר" ואפילו במחיר הרחקה, הייתי ישן טוב בלילה. אבל זה החינוך החדש שעליו אולי דיבר מוריניו. חבורת זונות חסרי כבוד.זה מה שהיינו באותן שלוש דקות. פעם היינו צעירים ויפים, היום אנחנו רק יפים.

אמוץ כהן-פז 13 בדצמבר 2017

מרסיאל יורד מחובק עם קאנטה שנה שעברה אחרי שהובסנו 0:4…

D! פה ועכשיו 13 בדצמבר 2017

לגמרי מסכים עם הגישה שלך גלעד,
אבל טוב שהוספת הבהרה

Gil - Zimbabwe 13 בדצמבר 2017

חברים,
יש למישהו לינק מומלץ?

אמיתי 13 בדצמבר 2017

http://www.myfeed4u.tv/section/football/
לא הכי טוב בעולם אבל משו

שי פרנסיסקו 13 בדצמבר 2017

https://www.reddit.com/r/soccerstreams/

כל מה שרוצים יש פה.

יש גם Nba ופוטבול בבורדים אחרים באתר

Gil - Zimbabwe 13 בדצמבר 2017

תודה.

אריק 13 בדצמבר 2017

לא שמעתי יותר מדי על "הפנים של יונייטד" מחוץ לגבולות כלכליסט. זה לא מעניין. אלו דברים שקורים.
הטענה היחידה שלי ליונייטד ומוריניו בהקשר הזה זה שהם פספסו את תחילת הקרב בשעתיים.

אדביסי 13 בדצמבר 2017

מוריניו גאון . הלך לעשות מהומה כדי שיתעסקו בה במקום במשחק המבזה . כמה חבל שהוא לא מביא את הגאוניות שלו למשחק ומתעסק בקקה .
וברצינות,אני חושב שקיבלנו לקבוצה מוריניו בוגר יותר,קצת יותר מאופק מבשנים הקודמות,הוא קצת פחות נכנס בשופטים מבעבר ולפעמים זה נראה משכנע.. ואז האיפוק הזה שלו מגיע לנקודת רתיחה ואז מקבלים את מוריניו הישן והפחות טוב..
אני לא יודע כמה זה מפריע לבעלים כל הקטע הזה והפגיעה בתדמית אבל נראה לי שהסדר עדיפויות שלהם זה תארים והחזרת כח ההרתעה(קצת מקרטעה בנתיים) ועם מוריניו הם מאמינים שאפשר לעשות את זה .
לא חושב שיהיה למקרה הזה השפעה לגביו כמו לכשלון/הצלחה..

אריאל גרייזס 13 בדצמבר 2017

קראתי את זה והייתי בטוח זה טור על מכבי חיפה והמנהל המקצועי הכושל שלה ולא על הקבוצה שבמקום השני בפריימרליג ואחת הקבוצות הכי עשירות בעולם

יוסי מזרחי 13 בדצמבר 2017

אי אפשר להתכחש לעובדה שזו נחמה לאוהדים של קבוצה שמנסה ומנסה.

אריאל גרייזס 13 בדצמבר 2017

אני יודע שאתה חושב שאני תמיד יורד על מנצ'סטר יונייטד אבל תנסה להבין מה שאני כותב. מצחיק אותי הנהי הזה על הבנקאי הכושל. כולם היו רוצים להיות כמוכם, אתם בעמדה מעולה. אין פה שום נחמה. הנחמה היחידה זה שאתם ממורמרים אפילו כשמצבכם מעולה

יואב 13 בדצמבר 2017

לא חושב שראית בפוסט מירמור. ראית ניתוח נכון ומפוקח של הדברים. אנחנו (כלכלית) תמיד ניהיה במצב מעולה. לא תמיד יש לזה קורלציה לדשא ובכלל. בזה עסק הפוסט.

יוסי מזרחי 13 בדצמבר 2017

תתפלא אריאל, אני הייתי רוצה להיות כמו אחרים בהיבטים חשובים מלבד כסף ומיסחור.
הייתי רוצה מערכת מקצועית כמו בבאירן.
הייתי רוצה אקדמיה כמו בסאותהאמפטון.
עם שניים שלושה שיפורים,היתרון הכלכלי שמובנה אצלנו, (בניגוד לשיכים ונסיכויות) היה אז בעל משמעות אמיתית.
היום בעיקרו הוא מאפשר לנו לקנות הכל אם נרצה. הנסיון של שלוש השנים שלפני מוריניו לא היה הכי מוצלח נכון?

אריאל גרייזס 13 בדצמבר 2017

לכל קבוצה יש עליות וירידות, אתם התרגלתם לפרגוסון שהוא יחיד סגולה ואצלו אין כזה דבר. סך הכל המערכת שלכם עובדת מעולה. אקדמיה היא חסרת משמעות בכדורגל של היום. אני לא רואה את סיטי או צ'לסי מעלות שחקנים מהאקדמיה – לקבוצות הגדולות אין זמן להתעסק בלהכשיר שחקנים צעירים. הכי גרוע – שולחים אותם למקום אחר ואם הם הופכים לוורלד קלאס אז קונים אותם חזרה (סטייל פוגבה).
ניתוח מפוכח יגיד שהקבוצה שלכם במקום השני בליגה, עברה שלב בליגת האלופות עם חמישה ניצחונות, צברתם עד עכשיו מספיק נקודות כדי להיות מקום ראשון (או קרוב לשם) בערך בכל שנה אחרת ורק בגלל עונת שיא מטורפת של הסיטי אז אתם לא בצמרת. תגובה מוקצנת למצב הזה בעיניי היא טעות.

אמוץ כהן-פז 13 בדצמבר 2017

אריאל, כשאתם מתיישבים לראות משחק אתם מצפים להתרגש משחק שלם.
אנחנו (אני) מקווים שננצח וכך לפחות לא נתייאש.

אדביסי 13 בדצמבר 2017

Romeluuu Lukakuuuu
He's our Belgium scoring genius
He's got a 24 inch penis
Scoring all the goals

מחצית רעה . מאטה עם ההברקה התמידית ולוקאקו עושה את מה שהוא עדיין טוב בו

אופיר מ 13 בדצמבר 2017

טוב בו*
*מול הקטנות ;)

אדביסי 14 בדצמבר 2017

מזל שאת זה הוא לא שכח לגמרי..

ניק 13 בדצמבר 2017

וואלה מאז שהפסיקו לשיר על ה24 אינץ שלו הוא בקושי מבקיע

אדביסי 14 בדצמבר 2017

האמת גם בקושי משחק . מתחיל להדאיג הטיפול שלו בכדור..

איתמר 13 בדצמבר 2017

הופעה עצובה של יונייטד.
ללא התלהבות, ללא תשוקה.
בהרבה רגעים חוסר הדיוק הזכיר משחק של טרום עונה.
ועם כל הביקורת על מוריניו, השחקנים אחראים לתצוגת הנפל הזו.

אמיתי 14 בדצמבר 2017

ניצחון פיל גונסי..בלי להעליב את גונסי..
בעיה קשה בקישור ובמסירות, מרגיש לי רוטאציה גדולה מידי.
העיקר הנקודות

אביעד 14 בדצמבר 2017

"קבוצת כדורגל טובה מקדמת את מצבה בכל מסירה. מתקדמת בשטח. גורמת להגנה להתעוות. גורמת להגנה להתעייף. מנצ׳סטר יונייטד מקדמת את ההתקפה שלה בעיקר בריצות עם כדור. בדריבלים של אחד על אחד או בריצות בשטחים פתוחים. הנעת הכדור שלה כמעט חסרת ערך. אני די מבין את חוסר העניין שלה בהחזקה בכדור."
משפט מאוד מדויק. השאלה היא בעיקר עניין של סיבה ומסובב – האם אין לנו עניין בהחזקת כדור כי אנחנו לא מפיקים תועלת ממנה, או שהסגל מורכב משחקנים שמצטיינים בדברים אחרים – בגלל שאנחנו לא רואים בזה ערך מלכתחילה…

טל המנצ'סטרי 14 בדצמבר 2017

ראינו את בורנמות', לא חושב שיש להם שחקנים עם יכולת מסירה טובה מאלו שלנו, והם הניעו מצויין, יצאו מצויין מהגנה להתקפה.
ראינו זאת גם מצד ווטפורד לפני שבועיים, אפילו באזל, קבוצות ושחקנים שרובם סביר להניח אין להם מקום בקבוצה שלנו, ובכל זאת, מאמנים אותם ועובדים איתם על משחק מסירות קצר, על תנועה בלי כדור וזה נראה אחרת לגמרי.

טל המנצ'סטרי 14 בדצמבר 2017

אם לא עוד יום רגיל במשרד מצידו של דה חאה, ואם לא פיל ג'ונס תחנה אחרונה, בתוספת בורנמות' חסרת שיניים מול השער (כמו ברייטון במשחק דומה ביותר לפני מספר מחזורים) אז אני מניח שהדיבורים לאחר המשחק היו שונים לגמרי, אבל כדורגל, איך אפשר להבין אותו?

יכולת שהיא רחוקה מלהיות כזו שאתה חושב לעצמך, זו קבוצה שנמצאת במקום השני (לא רק לגבי המשחק אתמול, בכלל לאורך רוב העונה עד כה) אבל מספרים סופר חיוביים וקבוצות שמתחת שלא מצליחות להפעיל לחץ.

קריאות ה Attack, Attack, Attack אכן הזכירו את ימי ואן חאל, אבל האם אנחנו צריכים להיות מופתעים?
אני תמיד בדעה שאפשר לעבוד על כולם אבל לא על האוהדים, הם רוצים לראות כדורגל אחר, ונכון, כל עוד התוצאות חיוביות אז לא כולם יבואו בטענות, אבל יש גם צד לא קטן שרוצה גם לראות כדורגל טוב ומהנה הרבה יותר, ולא מקדש תוצאה בכל מחיר והקהל של יונייטד, הוא יודע כדורגל טוב מהו.

אייב 14 בדצמבר 2017

היינו יותר קרובים ל3-0 מאשר ל1-1. אם משחקים ב'אם', ניתן לומר שאם ג'סי לא מחליק רגע לפני בעיטה מ-7 מטרים, ואם מרסיאל לא מחמיץ מ-5, ואם הבעיטה של ראשפורד הולכת כמה סנטימטרים נמוך יותר, היינו די מרוצים מהמשחק.

טל המנצ'סטרי 14 בדצמבר 2017

ראית את המחצית הראשונה? אתה באת חושב שהיינו שם קרובים יותר ל 3-0 מאשר להיות בפיגור של שער או 2 אם לא העצירות של דה חאה, למשל?

אייב 14 בדצמבר 2017

כן, מקרוב. במחצית הראשונה הגענו לפחות מצבים, אבל דה חאה נתן הצלה קשה אחת. בעיטות שבעטו לו על הגוף כל שוער צריך לעצור. זה לא שבורנמות' עשתה לנו ארסנל. במבט כולל על המשחק הגענו למצבים יותר איכותיים.

טל המנצ'סטרי 14 בדצמבר 2017

הגענו לפחות מצבים? הגענו למצב אחד, הגול.
עכשיו זה בעיטות שכל שוער צריך לעצור…אבל זו לא הנקודה, אלא איומים, נטו ופרופר איומים על השער מהצד שלהם, אז איך היינו קרובים יותר ל 3-0 מאשר להיות בפיגור?

אייב 14 בדצמבר 2017

כי המצבים של בורנמות לא היו באמת מסוכנים, ואנחנו הגענו למצבים מעולים שהחמצנו ברשלנות או נעצרנו בקורה. המצבים שהיו קרובים יותר להפוך לשערים היו שלנו, ולכן בסופו של דבר היינו קרובים יותר ל3-0 מאשר לפיגור. לא במחצית הראשונה, אלא בסיום המשחק.

טל המנצ'סטרי 14 בדצמבר 2017

לאיזה מצבים מעולים הגענו? השער של לוקאקו, ההחטאה של מרסיאל, בעיטה מרחוק של ראשפורד.
בוא תספר לי על עוד פרופר איום/בעיטות למסגרת שאני לא זוכר.
הבעיטות של בורנמות' לא היו בעיטות רעות, במיוחד בהתחשב תנאי מזג האוויר כשאז קשה יותר לשוער לטפל בהם.

זה היה קרוב יותר למשחק שבו היינו יוצאים עם נקודה אחת אם כבר ולא היינו יכולים להתלונן על כך.

אייב 14 בדצמבר 2017

כתבת 3 מצבים מעולים ואני כתבתי 3-0.

אולי אתה חושב שאני חושב ששיחקנו מעולה אתמול. לא, שיחקנו גרוע ומשעמם. נקודות האור היחידות היו שואו (שגם הוא חלם בעמידה פעמיים), מקטומיניי, והררה שהעיר קצת את המשחק. אני פשוט אומר שבורנמות לא היו יותר טובים, והניצחון לחלוטין הגיע לנו (מה שקשה לומר על המשחק מול ארסנל, לדוגמא).

אייב 14 בדצמבר 2017

לוקאקו היה השחקן ששרו לו הכי הרבה במשחק, והשני מרסיאל. קשה היה לשמוע את הקריאות משתי סיבות: א. ההפסד בדרבי שחט את האווירה של המשחק הזה, שגם ככה הייתה אמורה להיות רעה בגלל מזג האוויר ומשחק אמצע שבוע.
ב. רוב האוהדים לא יודעים את המילים לשיר של לוקאקו (חדש יחסית, פחות קליט מאחרים).
ההשקעה של לוקאקו על המגרש לא נעלמת מעיני האוהדים, ועל כל מאבק על הכדור הוא קיבל מחיאות כפיים. במשחק עם אווירה פחות גרועה, אולי של קופת חולים במקום בית קברות, ישמעו את זה טוב יותר.

רומן 14 בדצמבר 2017

אין תלונות על ההשקעה. לא הביאו אותו בשביל זה.
בינתיים חלוץ אחר , שמשקיע לא פחות, אבל גם אחד שיש לו טאץ' קסום ברגל שהביא כמה וכמה תארים ליונייטד כבר עם 9 שערי ליגה. נראה קליל, חי, נראה נפלא!

סימנטוב 14 בדצמבר 2017

אין לי ציפיות החודש למשחקים יפים. רצף משחקים צפוף במזג אוויר לא ידידותי.

רומן 14 בדצמבר 2017

יחזור פוגבה, יחזור גם הכדורגל. בלעדיו אין כלום

ניר 14 בדצמבר 2017

זה היה משחק מסוכן בגלל התוצאה בדרבי. יונייטד הגיעה שפופה והיא יצאה עם שלוש נקודות, וזה אמור להיות מספק במשחק כזה. יש גם אפקט פסיכולוגי שצריך לקחת בחשבון. אני מאמין שבמשחקים הבאים נחזור לראות כדורגל יותר חיובי (במידת האפשר).

אמיר המקורי 14 בדצמבר 2017

רונן,

מסכים עם כל מילה, ניתוח מדוייק ביותר!
אבל הנה התובנה העיקרית של המשחק: למה יונייטד קבוצה לא טובה? כי השחקנים שלה מוסרים רע מאד. לא ההגבהה הסופית או האסיסט, כאן יונייטד לא רעה כל כך, אלא דווקא המסירה הפשוטה. הם מוסרים לרגל ולא לשטח. הם מוסרים לא קולח. תחת כל טיפה של לחץ הם מוסרים לאחור. השחקנים של יונייטד טובים בהרבה דברים: דריבליסטים, נוגחים, מבקיעים, מחלצי כדור. רובם מוסרים בינוניים ומטה בכדור אחד.

"קבוצת כדורגל טובה מקדמת את מצבה בכל מסירה. מתקדמת בשטח. גורמת להגנה להתעוות. גורמת להגנה להתעייף. מנצ׳סטר יונייטד מקדמת את ההתקפה שלה בעיקר בריצות עם כדור. בדריבלים של אחד על אחד או בריצות בשטחים פתוחים. הנעת הכדור שלה כמעט חסרת ערך."

רומן 14 בדצמבר 2017

דווקא הררה אתמול מסר כמה כדורים קטלניים קדימה לשטח.

אמיר המקורי 14 בדצמבר 2017

זה באמת היה משחק מזעזע,לאורח מזדמן שלא מבין לא היה יכול להיות ברור מי היא הקבוצה הבכירה ומי נמושת הליגה,הקבוצה הטובה במגרש היתה כמובן בורנמות.
אני לא יודע מה עושה הפורטוגלי באימונים,האמת אני לא מצליח להבין מה שיטת המשחק שלו,ממשחק למשחק אני מתחיל לחשוד בו כגונב דעת ולא כאחד מבכירי המאמנים.

דוד 14 בדצמבר 2017

מעונה לעונה גוברת התחושה שיונייטד בדרך להיות ליברפול החדשה. איכשהו נראה שבעידן הכסף הגדול, דווקא מועדונים מצומצמי מסורת יחסית כמו סיטי וצ'לסי יכולים לפרוח טוב יותר. בקיצור, יכול להיות שהמסורת האדירה והמחייבת של יונייטד מכבידה מדי לעידן הנוכחי

יואב 14 בדצמבר 2017

כי פרגי.

רומן 14 בדצמבר 2017

יונייטד שניה רק לפתיחה מפלצתית של קבוצה מפלצתית. יונייטד היתה רחוקה פנדל שלא נשרק|הרחקה אחת נורמלית|סגירה אחראית במצבים נייחים|רגל מסיימת עם יותר טאץ' מלצאת עם לפחות תיקו מולה.
לא הייתי קופץ לכאלה מסקנות מרחיקות לכת

אייב 14 בדצמבר 2017

איך התחושה הזו גוברת אם בשתי העונות האחרונות חל שיפור ברור בקבוצה? בעונה הקודמת התבטא בתארים, והעונה בצבירת נקודות של קבוצה אלופה. אנחנו לא הקבוצה הטובה בעולם, אבל אין שום סיבה לטעון שמשנה לשנה גוברת התחושה שאנחנו ליברפול. יונייטד משתפרת תחת מוריניו ולכן התחושה הלוזרית צריכה לדעוך.

Comments closed