התיקו מול ברנלי

תחילת השרטוטים

עוד הפסד נקודות שהוא לא אסון. ממילא אין מאבק אליפות וסוף סוף יונייטד משחקת פה ושם התקפי – מתוך אילוצים או כוונה אמיתית. כמובן כשמשחק התקפי הוא תכנית ב׳ זה לא קולח ולא מחובר ומהרבה בחינות מלא בעיות של קדם עונה ואפילו טרוםרכש. אבל אני חייב לומרנהניתי מלא מעט חלקים ממשחק כדורגל של יום הקופסאות גם בלי הניצחון.

ואם כבר משחקים התקפי, אז כמה הערות לכבוד תחילת השרטוטים של תכניות התקפיות:

א. כתבתי כבר קודםהייתי מקרב את פוגבה לשער. אני חושב שהוא יהיה איום גדול יותר. אפילו אם זה אומר לשלב שחקן נסוג יותר בקישור.

ב. כן, צריך קיצוני טבעי,  למרות עבודה התקפית טובה יחסית של המגינים התוקפים (שׁהיו בעברם קיצונים). אז המקום למצוא אותם הוא שוק ההעברות.

ג. את השחקן מנקודה א ואת השחקן מנקודה ב צריך לקנות עכשיו. כדי להיות מוכן לעונה הבא.

ד. זלטן צריך להכנס כמחליף באיזה משחק חשוב באירופה ולכבוש שם שער מכריע. לא להיות בתכניות העיקריות.

ה. בהתייחס למה שכתבתי לפני המשחק. ג׳סי לינגארד הוא אדום. הוא לא שחקן גדול. הוא מבין מה הדרישות כשיונייטד בפיגור 0-2 בבית במחצית.

וזה נכתב לפני המשחק:

פול סקולס ביקש לאמן את הקבוצה עד גיל 23 ונדחה. יש ויכוח שלם אם הסיבה היא ביקורת שהעביר על סגנון המשחק בטלוויזיה. אם זה נכון מצבה של יונייטד נואש ומביש כמועדון. לא בצורה שהיא משחקת אלא בצורה שהיא מתייחסת לעצמה.

אבל נניח שלא. נניח שהוחלט שהוא לא איש מקצוע מתאים עדיין. למרות שעשה קורס אימון. במקרה כזה זה המצב:

יונייטד לא מוכנה להסתכן אפילו במינוי מאמן הקבוצה עד גיל 23. לא מוכנה להסתכן במינוי השחקן שייתכן מאד שהוא הכי גדול שלה והיה מתאמן פרפקציוניסט שהותיר את גדולי הדור פעורי פה. מי שאם יצליח יחזיר למועדון את אופיו יהיה אולי מה שקרויף היה לאייאקס וגווארדיולה לברצלונה. מי שעבד עם פרגוסון עשרים שנה. מי שביקש לבוא ולתרום.

ברצלונה, אייאקס, יובה, באיירן – כולן מלאות שחקני עבר בכל שדרות הניהול והאימון. כנראה ששחקני יונייטד הגדולים כולם כלומניקים. לא קלטו כלום. לא מקצוענים. לא הבינו כלום על מהות ההצלחה. אסור אפילו ששחקנים צעירים יתקרבו אליהם. אין להם מה לתרום מבחינת הרוח. בכלל, הכל בסדר מבחינת רוח המועדון.

נכון, אולי הוא לא יהיה, זה הימור.

וזה העניין: אסור להמר פה. כמו שאסור להמר ברכש, אסור להמר במנג׳ר, אסור להמר בחילוף, אסור להמר במסירה. אסור להמר. יונייטד זה בנק בשלושה מאפיינים מרכזיים: יש לה הרבה כסף, מנהל אותה בנקאי והיא לא מהמרת. בנק מסודר יש להודות.

לא סקולס. אתה לא בשבילנו. אולי אחר כך.

*

אבל יש אוהדים חדשים. נרגשים מהאפשרות שוודי (בבנק גם בנקאים מקבלים שמות חיבה) יביא לנו רכש!

המחדל בלסטר
הנצחון על חמד וכיאל

139 Comments

אריק האחר 26 בדצמבר 2017

אם מה שאתה כותב נכון מבחינת העובדות
האצטדיון חייב להיות היום ריק מהאוהדים האמיתיים ( לא מבקרי כריסמס )
גם בעידן הכסף והציניות יש דברים שהם בלתי מתקבלים .
לי זה הוציא את החשק להבריז מהעבודה ולראות את המשחק היום .
עצוב

דורפן 26 בדצמבר 2017

גם לי. ממש ברמה הזו. עושה לי חשק לא לראות.

יואב 26 בדצמבר 2017

מהגדולים שלך רונן והיו גדולים.
"אבל יש אוהדים חדשים. נרגשים מהאפשרות שוודי יביא לנו רכש!"- לא חבל לי עליהם בכלל. מי שפספס את השיעור(הארוך, המפורט והמנומק יש לציין) שפרגי העביר בשלושה העשורים האחרונים, לא ראוי לשום אמפטיה על רשלנות פושעת שכזאת.

עילאי 27 בדצמבר 2017

כל מילה

אמיתי 26 בדצמבר 2017

ההנהלה זה ה מקום בו יונייטד מפגרת אחרי העלית. באמת שכל השאר בטל בשישים.
(גם אם הייתי בנקאי הייתי מביא מנהלים טובים. לא מבין את זה ולא מבין בזה. הזוי)

אמיתי 26 בדצמבר 2017

אגב הדבר שאני הכי מקנא בו בלה ליגה ושהכי חסר בפריימרליג זה מנג׳ר מקצועי. לדעתי תקלה שלא תוקנה כתוצאה מהימצאותו של יותר מידי כסף אצל מעט אנשים שלא יודעים לנהל (כדורגל)

יואב 26 בדצמבר 2017

והגדרת תפקיד שונה למנג'ר אנגלי שהיה בעצם כל יכול מהבחינה הזאת. פורמט שונה.

אמיתי 26 בדצמבר 2017

זו בדיוק החוליה שמקשרת בין כסף-בנקאים לכדורגל-מועדון-מסורת.
יש את זה אצל השכנים ובקונסטילציה אחרת בצלסי. חסר אצלנו

יריב ס. 26 בדצמבר 2017

כשג'רארד פרש סופית לפני שנה כולם רצו אותו יושב ליד קלופ על מנת שיחליפו בעתיד.
בפועל ג'רארד מאמן את הקבוצה עד גיל 18 ואת המאמן הקודם קידמו לעד 23.

צריך להיות הזוי כדי לא לגייס אישיות אדירה כסקולס למערכת, האיש היה אחד השחקנים האינטליגנטיים ביותר, מודל לחכוי מושלם ואיש נפלא.

כאוהד ליברפול קשה לי לומר זאת, אבל אני ממש מחבב את הבחור ועוד יותר לאחר שפרש…

יריב ס. 26 בדצמבר 2017

לחיקוי…

דורפן 26 בדצמבר 2017

אחי…. אבל תחזירו לו את האוטו :-)

בני תבורי 26 בדצמבר 2017

טאסות וסוכם אתו שאת זה אתם גנבתם.

matipool 26 בדצמבר 2017

וואלה – פחות או יותר מה שרציתי לכתוב כשקראתי את הפוסט אבל "חששתי" מהתערבות יתר שלי בבלוג לאחרונה.

יוסי מזרחי 26 בדצמבר 2017

אתה אורח רצוי. תאמין לי.

Matipool 26 בדצמבר 2017

תודה.

אריק 26 בדצמבר 2017

איך אתה ישן בשקט בלילה בידיעה שג'רארד קיבל את התפקיד רק על סמך יכולתו כשחקו ולא עבר ראיון רציני ומקיף לפני קבלת התפקיד?
חובבנות לשמה, ככה לא מנהלים עסק.

יריב סמוראי 26 בדצמבר 2017

ישן מצוין והלילה אשן עם חיוך

יוסי מזרחי 27 בדצמבר 2017

חיוך זה יפה כי במקרה הזה חוש הומור אין לך……

matipool 27 בדצמבר 2017

פספס את הציניות של אריק. קורה גם לטובים ביותר בשעה מאוחרת וכשהם שיכורים מההופעה אתמול של הברזילאים שלנו ..(-:

אופיר ממן 26 בדצמבר 2017

הפוסט הקצר והמופלא הזה מעמיד את העונה של יונייטד תחת אור הפלורסנט (שונא פלורסנט) וחושף את הפגם המהותי שלה: עם זהירות מופלגת אפשר אולי להשיג סטטיסטיקות שלא נראו אפילו בימי פרגוסון (ככה מעידים חלק מהאוהדים) אבל אי אפשר באמת לבנות קבוצה גדולה, כפי שיונייטד אמורה להיות.

אלון66 26 בדצמבר 2017

ורוח מוריניו מרחפת על פני המים… איכס.

דורפן 26 בדצמבר 2017

אני מסרב להאשים את מוריניו. מוריניו הוא תוצאה של מערכת קבלת ההחלטות במועדון. מוריניו לא גונב דעת. הוא בדיוק מה שכתוב על האריזה ומה שהיה ידוע שיהיה איתו

אופיר ממן 26 בדצמבר 2017

לא מסכים, מוריניו העונה זהיר אפילו ביחס למוריניו, זו אפילו לא הציניות המוריניואית הרגילה, זו פחדנות.
חוץ מזה, גם ותיקי וגדולי האוהדים ציפו שמוריניו יעבור איזושהי טרנספורמציה כשיגיע למועדון, שלא רק ישפיע עליו אלא יושפע ממנו, גם אתה…

יואב 26 בדצמבר 2017

אופיר,
אתה מדבר על ניואנסים, שגם בהם אני לא בטוח.
כמו שרונן כתב- הוא בדיוק מה שכתוב על העטיפה. רונן לא רצה בו אבל אולי האמין(כמוני) שהאתוס היונייטדי אכן יכבוש אותו. הוא כל כך רצה להגיע- היה יסוד לחשוב שאולי זה יקרה.

יואב 26 בדצמבר 2017

בדיוק. מוריניו הוא קונספט וזה מה שהוא מביא.

Ljos 26 בדצמבר 2017

הוא ההתגשמות הפיזית של העקרונות של וודוורד.

אלון66 26 בדצמבר 2017

לא מאמין שאין לו יד בדבר, זה בדיוק אותו המוריניו שהאשים את הרופאה.
כלום לא השתנה וכלום לא ישתנה אצלו.

אריק 27 בדצמבר 2017

חשבתי שון חאל היה כזה.

חז 26 בדצמבר 2017

יש כמה שחקני עבר במועדון שאם הם רוצים תפקיד במועדון הם צריכים לקבל. סקולס הוא אולי הכי גבוה מכל השחקנים האלה (ובטח מהשלושה).

אז אולי לא האנדר 23, אבל צריך היה למצוא משהו אחר. זה אפילו לא המצב של גיגס (שגם הוא אחד מהשלושה המובילים) שהחליט שהוא רוצה רק מועדון בוגרים.

Guss 26 בדצמבר 2017

קשה לחשוב על אדם מתאים יותר מסקולסי, גם אם נסקור במחשב-על שורת מועמדים פוטנציאליים מכל אירופה.
הרי מה צריך מאמן הקבוצה הצעירה?
1. להיות דמות מופת מוסרית ומקצועית שיודעת לגדל שחקנים צעירים לתוך קריירה מקצוענית בקבוצה גדולה. קשה לחשוב על שחקן שהוא מודל למקצוענות, מהנוער ועד לפרישה, יותר ממנו. אליפויות, גביעים, גביעי אירופה, מי יודע יותר ממנו על מה צריך כדי לגדול במערכת ולהצליח?
2. להקנות לשחקנים הצעירים את הכלים, הכישורים, והבנת המשחק הדרושות להצליח ברמות הגבוהות של הקריירה המקצועית – שוב, סקולס היה עילוי וגאון, הייתי שמח אם כל שחקן של יונייטד, גם מהקבוצה הבוגרת, היה עובר איתו סמינר אחד-על-אחד.

פשוט הזוי שהוא לא בתוך המערכת כבר עכשיו, שלא פנו אליו ביוזמת ההנהלה להשתלב ולהוביל. ומבחיל ממש שלא נתנו לו להכנס כשהוא ביקש.

Gil - Zimbabwe 26 בדצמבר 2017

תקנו אותי אם אני טועה, בזמנו פרגסון לא נתן לסולישיאר את הקבוצה עד 23?

יואב 26 בדצמבר 2017

נתן לדעתי.

קירקגור 26 בדצמבר 2017

מסכים לחלוטין, אבל גם בנקים מהמרים, בענק ובחשאי ולא בכסף שלהם, וזה רק מתגלה כשההימור נכשל.

אביאל 26 בדצמבר 2017

רונן התכוון לבנקים מסחריים, הטובים והקלאסיים, אני מניח.

no propaganda 26 בדצמבר 2017

אני לגמרי איתך אבל יש פיסת מידע חסרה כאן.
ביונייטד מוריניו כמו לפניו פרגוסון הוא קובע כל כולל מי מאמן את האנדר 23. אם מוריניו לא היה מוכן לקבל את סקולס(לא יודע אם זה נכון ואין לי מושג למה שלא ירצה אותו) אז להנהלה יש שתי אפשרויות או לא להחתים את סקולס או לפטר את מוריניו. ואני לא בטוח שההחלטה של ההנהלה כל כך פשוטה כמו מה שאתה מנסה לתאר כאן.

איאן ראש 26 בדצמבר 2017

אם מוריניו חושב על להישאר ביונייטד יותר מהשלוש שנים המסורתיות שלו אז הרי שסקולסי יתבשל בצעירה לא מתאים לתכנית.

Danny - Long Islsnd 26 בדצמבר 2017

לנו כאוהדים, מוריניו לא מייצג את מה שאנחנו רוצים לראות על המגרש וגם לא מייצג את מה שאנחנו רוצים לראות מחוץ למגרש ( כל אני מניח).
יש אפשרות שסקולס כן מייצג את שני הדברים האלה… אבל לא מהמרים אצלנו, אין חדוות יצירה יותר

Danny - Long Island 26 בדצמבר 2017

מוריניו הפתיע עם ההרכב היום….

סימנטוב 26 בדצמבר 2017

דיכאון

7even 26 בדצמבר 2017

אולי הם רואים מה קרה עם גארי נוויל בולנסיה , או אלן שירר בניוקאסל.

כמובן בהנחה והם מכירים אותם.

אסף THE KOP 26 בדצמבר 2017

יהיה קלאסי אם אנחנו נחתים אותו.

נ.ב.
הבנקים לא כאלה שמרנים כמו שנראה לכם. לראיה – התמוטטות הבנקים בישראל בשנות ה-80 ומשבר הסאב-פריים בארה"ב.
מנהלים אותם לא מעט הרפתקנים.

דורפן 26 בדצמבר 2017

אני כמעט בעד. כנראה לא אצלכם אבל שיילך לעבוד במקום אחר

איתמר 26 בדצמבר 2017

קראתי קצת על המאמן הנוכחי ולא מדובר בעילוי.
לא עשה שום דבר משמעותי בקריירת האימון שלו.
בין 2002-2005 אימן את קבוצת המילואים של יונייטד, אחר כך אימן את הנבחרות הצעירות של סקוטלנד ותקופה קצרה בסנדרלנד.
והידיעה הזו על סקולס מופיעה בימים שבהם ג׳רארד זוכה למחמאות גדולות על עבודתו באקדמיה של ליברפול.

wazza 26 בדצמבר 2017

רק נקודה קטנה, הרקורד אימון של שחקני יונייטד בער הוא לא ממש מזהיר בשלון המעטה (אולי חוץ מסולשיאר), הרבה מהם הלכו לאמן ולא הצליחו יותר מדי, זה כמובן לא אומר שזה מה שיהיה עם סקולס

עוד נקודה -מוריניו חייב ללכת!

דורפן 26 בדצמבר 2017

ברוס, בלאן, יוז, סתאם – יש רקורד מאד מעורב. כמו בכל דבר. ובכל מקרה סקולס ביקש לאמן צעירים. זה לא קשור להתאמה למנג׳ר

Wazza 26 בדצמבר 2017

אגב ניקי באט מאמן באקדמיה אבל החלום שלי הוא בכלל שקין יהיה המאמן הראשי

איש 26 בדצמבר 2017

קין יבנה קבוצה של קצבים אייל לחמן סטייל.
קאנטונה הוא האיש הנכון

ארז 27 בדצמבר 2017

סיפר לי פעם שחקן שהתאמן אצל לחמן על הטרום עונה איתו. השבעתי אותו באמאשלו 5-10 פעמים שהוא אומר אמת, כי היו שם סיפורים כל-כך הזויים… קורע.

יעקב 26 בדצמבר 2017

מוריניו הוציא את כל הרוח מהמפרשים של הקבוצה .
אין שחקן אחד שמשחק ברמתו.אולי רק לינגראד ויאנג.

הדבר היחיד שעבד אצלו זה ההגנה וגם היא הפסיקה לעבוד.
המון גולים ממטר ממצבים נייחים.שנים מול סיטי..אחד מול לסטר ..היום.
אבל לבכות הוא לא מפסיק.
לא ייתכן להמשיך איתו שנה הבאה.
האיש מזמן איבד את זה עם כל משחקי המוח..האשמת השחקנים..השופטים..הקהל..ומי לא.
אם היה קצת מתאמן על ההתקפה ולא שם שלושה שחקנים על קו החוף 16 המחכים למסירה.
מזל שאין פלסטיני.
וזלאטן?…עדיף לשתוק

איתמר 26 בדצמבר 2017

ברנלי הגיעה למשחק עם יחס שערים מביך של 15-16.
למזלה, יונייטד מתקשה לשמור על שער נקי (רק פעמיים בעשרת המשחקים האחרונים).
החזרה של זלטאן כל כך מיותרת, לו וליונייטד.

מתן 26 בדצמבר 2017

מעניין אם מוריניו יבין לפני סוף העונה שלינגארד חייב לפתוח על חשבון לוקאקו או שההחלטות האלה לא קשורות למתרחש על המגרש

מתן 26 בדצמבר 2017

*נכתב במצב של 2:1, גם השער הזה כנראה לא יעזור לילד

יואב 26 בדצמבר 2017

ג'סי מון אמור

איתמר 26 בדצמבר 2017

צריך להתייחס למשחק הזה כמו להפסד.
יכולת חלשה להחריד של ראשפורד.

אבי 26 בדצמבר 2017

ידעתי שתתייחס לעניין סקולס! – ובצדק גמור. ההחלטה הרעה הזאת, יש בה הכל; מספרת את כל הסיפור.

את המשחק "ראיתי" בסלולר תוך כדי נהיגה, וישיבה בחדרי המתנה, אז אין לי מה להגיד. עושה רושם שהיה "רב אירועים".

אני שוב מצטער על כך שהקהל באולד טראפורד לא בקיא ברפרטואר של אתניקס. ג'סי ג'סי….

אופיר ממן 26 בדצמבר 2017

הדבר הכי טוב שקרה למוריניו השנה הוא סיטי

אריק 26 בדצמבר 2017

לגמרי.

יוסי מזרחי 26 בדצמבר 2017

מסכים עם רונן באשר למוריניו. זה מה שהוא ומי שהביא אותו היה צריך לדעת, איך כתב יואב, מוריניו הוא קונספט. אני מחזיק בדעה שבמצב שהיה אז, הוא היה בחירה נכונה.
.
מי שהתלונן על סמולינג, הגמלוניות שלו ושאר ההשמצות והעלבונות שהודבקו לו, מוזמן לקחת צעד אחורה. האלטרנטיבה הנוכחית ,גרועה באמת.
אותו דבר על לינדגארד. כאן צריך באמת לבקש סליחה. שחקן ממוצע אולי מצמרת הדרג השלישי אבל אחד שמכיר בגודל המעמד, ואוהב את המקום עבורו הוא משחק. היום הוא לא נגע בכדור בין שני הגולים אבל מי יכול להתלונן???
.
תוצאה מאכזבת אבל היו סימני כדורגל וזה לא רע. משחק הזוי בו היריב בעט פעמיים לשער וזכה מההפקר בתיקו. זה היה לדעתי המשחק בו שיחקו 21 שחקנים בחצי אחד של המגרש, הכי הרבה זמן ממה שאני זוכר. חבל, אבל צריך להסתכל קדימה.
מקום שני יחד עם הליכה חזקה על אירופה וניצול החצי השני של העונה כבסיס להכנת העונה הבאה.

ק. 27 בדצמבר 2017

נראה לי השנה באנפילד היה יותר זמן 21 שחקנים בחצי מגרש…

אריק 26 בדצמבר 2017

הסיפור עם סקולס דכאון.
השילוב של זלאטן עולה ליונייטד ביוקר

אלון66 26 בדצמבר 2017

עוד הרמה ועוד הרמה ועוד הרמה,
מה קרה להתקפה מהאגף עם מסירה חדה פנימה וחלוץ אחד רץ לקצר ?
מה קרה לבעיטות מרחוק ?
מה קרה לתרגילים בין שנים כשאחד עם הגב לשער ?

עוד דוגמא, פוגבה חזר ומגיעים להרבה "מצבים", אבל באיזה משחק מהשלושה האחרונים השוער היריב קיבל מצטיין ?

הכל זה מאמן ואימון.
ההתקפה שלנו זאת אשליה אופטית, איטי להחריד, שבלוני ומלא מקריות.

ניק 26 בדצמבר 2017

באמת חבל על 2 התיקואים האלה.. הקבוצה באה לשחק והגיע להרבה מצבים (בעיקר בלסטר) אבל ספגה 4 שערים ב5 בעיטות לשער…
לוקאקו מתחיל להיות באמת מגוחך, הבן אדם מלבד 2 מסירות טובות לא עשה כלום ושום דבר ב180 דק ועדיין מקבל את מלוא הקרדיט.. יוחזר ווילסון לאלתר!

יואב 26 בדצמבר 2017

למה שלא יקבל קרדיט? שחקנים במעמדו לא מקבלים קרדיט?
לא הבנתי כל כך מה אתה אומר…

מתן 26 בדצמבר 2017

הוא אומר שלוקאקו מחריד כבר שלושה חודשים ולא רק שהוא ממשיך לפתוח כל משחק, הוא משחק 90 דקות ולא משנה עד כמה הוא גרוע (בזמן שלינגארד ומרסיאל שנמצאים בכושר הרבה יותר טוב פותחים על הספסל ברוב המשחקים)

יואב 26 בדצמבר 2017

לא מקבל את זה.
ג'סי פותח עד היום יותר ממה שדמיין. מרסיאל סטארטר קבוע לגמרי. ולוקאקו לא מחריד שלושה חודשים. אפשר לוותר על הדמגוגיה, אני לא מפסיד משחק של יונייטד.

אריק 26 בדצמבר 2017

השחקנים הם לא הבעיה. ויש לי ביקורת על ההופעות של לוקאקו. הם כולם קורבנות של האין שיטה.

ניק 27 בדצמבר 2017

כן יואב. בדיוק מה שמתן אמר.
גם אני צופה בכל המשחקים, לוקאקו באופן קבוע השחקן הכי פחות טוב בקבוצה, גם הוא מבקיע.
כדוגמא הבאתי את 2 המשחקים האחרונים שבהם הוא לא עשה פשוט כלום, אם ראית פעולות חיוביות שלו (שוב להוציא 2 מסירות טובות נגד לסטר) אשמח לשמוע עליהן.
לא צריך להיות דמגוג כדי לבקר שחקן ולא יקרה כלום אם הוא ישב על הספסל קצת, לא אמרתי שצריך לזרוק אותו לנוער.

יואב 27 בדצמבר 2017

כן, פרגי היה נוהג בדיוק כמוך.

Gil - Zimbabwe 26 בדצמבר 2017

בהתחשב שחזרנו מפיגור זו תוצאה בסדר יחסית, בימים אחרים היינו מנצחים.
האכזבה היא שזה משחק שלישי רצוף ללא ניצחון.
משום מה יונייטד שיחקו באדישות מסויימת מאחרי הגול הראשון של לינגארד.

דוד 26 בדצמבר 2017

הסנט שלי על יונייטד בכלל (כאוהד ריאל):
מוריניו קיבל 285 מיליון יורו לרכש. אז איך נראה הסגל של יונייטד, בעיקר ההתקפי? למעט פוגבה, אין שם בכלל שחקני וורלד קלאס. ופוגבה הוא לא השחקן שאתה מביא בשביל גולים ויצירתיות (נניח למוריניו על כך כי בסוף 2015 היה נראה שאולי כן).
מה אני רואה? לסיטי יש דה בריינה, אגוארו, סטרלינג, סאנה. לצ'לסי אדן הזאר אחד, מוראטה. לארסנל יש אוזיל, סאנצ'ס, לקאזט. לליברפול יש את קוטיניו, סלאח.
אז מה אתם מצפים בדיוק? יונייטד בכל זאת במקום הראשון שאחרי סיטי, כשלינגארד, ראשפורד, לוקאקו וחואן מאטה תוקפים את שער היריבה וגם מבקיעים סבבה.
שימו שם איסקו אחד וזו קבוצה אחרת לגמרי.

ניינר / ווריור 26 בדצמבר 2017

שכחת את הגדול מכולם הארי ההוריקיין קיין!

איתן 26 בדצמבר 2017

אכן כו,בליברפול וטוטנהאם בנו קבוצות שמידי פעם יש נפילות,כדורגל שמח התקפי,שילוב שחקני נוער, ובזבוז הרבה פחות כסף.
מוריניו צריך להבין את דרכו של הסר, ולא להחנות את האוטובוס ברחבה ולחכות לקסמים של דרוגבה למפארד סמואל אטו או רונאלדו…מה גם שליונייטד כרגע אין שחקן כזה.

אז מה התירוץ עכשיו חמוריניו?

ניק 27 בדצמבר 2017

אתה מוזמן להשאיר את איסקו אצלכם… לא חושב שהוא יעשה עבודה יותר טובה ממאטה, (וזאת לא מחמאה למאטה).
גם סטרלינג וסאנה לא וורד קלאס… האזרד כבר 3 שנים לא הכוכב שהיה וסאנצז לא מתפקד כבר שנתיים (אבל זה כנראה סתם כי הוא לא רוצה להיות בארסנל).

אביאל 27 בדצמבר 2017

ניק – כן כן, איסקו ברמה של מאטה, נכון. סאנה לא וורלד קלאס ? הוא יותר מכל הווינגרים של יונייטד ביחד, בעונה הראשונה שלו באנגליה, משחק בקלילות, באלנגטיות.
האזרד לא כוכב שלוש שנים ? מעניין שהוא הביא בשלוש השנים האחרונות שתי אליפויות וזכה על הדרך בשחק העונה, ריאל מדריד רודפת אחריו אבל נו, הוא לא הכוכב שהיה.

ניק 27 בדצמבר 2017

איסקו שחקן טוב יותר ממאטה (שזאת לא חוכמה גדולה), לדעתי הוא פשוט לא יוכל לתרום יותר ממה שמאטה תורם, בטח במצב הנוכחי של הקבוצה.
לטעמי מדובר באוברייטד מטורף, אבל כנראה שיש כאלה שיחלקו עלי.
לסאנה זאת עונה שנייה באנגליה, הוא אחלה שחקן אבל וורלד קלאס הוא ממש לא. אין מה להשוות אותו לווינגרים שלנו כי פשוט אין לנו כאלה, ה2 שמשחקים ככאלה הם מרסיאל ורשפורד והם חלוצים בכלל.
האזרד שותף לאליפות אחת ב3 השנים האחרונות (כולל השנה). הוא ממש לא היה הבורג המרכזי בה.
באליפות הקודמת הוא היה ענק ושחקן העונה, מאז הוא הדרדר בצורה משמעותית, לא חושב שיש על זה וויכוח.

מה שבאתי להגיד זה שיש לנו סגל התקפי לא רע בכלל, גם ביחס לשאר הצמרת.

אביאל 27 בדצמבר 2017

ניק – למה איסקו לא יכול לתרום יותר, אני חושב שקישור של מאטיץ-פוגבה-איסקו יהיה אחד הטובים בעולם, נייד, טכני וראיית משחק.
מרסיאל הוא ווינגר, רשפורד משחק כשחקן כנף ודווקא עושה עבודה טובה, לצערו בעמדת החלוץ היה לו את איברימוביץ׳ ועכשיו את לוקקאו, שניהם לא יעילים בכנפיים, בנוסף הוא מהיר וטכני שהן שתי תכונות קריטיות לשחקני כנף.
תראה, אני אוהד צ׳לסי, ראיתי על משחק שלהם בעשור האחרון, להגיד שהאזרד לא היה משמעותי בעונה הקודמת זה ניתוק מהמציאות, הוא היה סגן מלך השערים של הקבוצה עם 16 כיבושים, בלעדיו לצ׳לסי לא היה שום סיכוי לאליפות, הוא הגורם הכי קריטי במערכת, המון שערים מתחילים ממנו, למעשה הוא המנוע של הקבוצה, היכולת שלו לעבור שחקן היא היכולת הכי קריטית במשחק הכדורגל, ראו את זה היטב בברצלונה של צ׳אבי-אנייסטה-מסי.

Danny - Long Island 26 בדצמבר 2017

לא יודעים מה לעשות ב20 מטר האחרונים, פשוט לא יודעים… הרמות סתמיות עם תקווה סמוייה בלב – זה חמוד אבל לא לרמה הגבוהה של אירופה. תקפנו המון אבל אין קיצונים טובים ואין תוכנית. מה נשאר ? לקנות קצת בינואר , למכור הרבה ואולי לנסות קצת צעירים
נגד הטופ האירופאי לא ננצח בצורה הזאת. מי ומה השינוי? לאלוהים פתרונים כי לא נראה לי שלמוריניו יש תשובה

היסטוריה לעניים 26 בדצמבר 2017

שמעתי את מוריניו עכשיו אחרי המשחק.
אם מוריניו מדבר על הכסף של הסיטי כמו ווגנר אז הוא איבד קשר עם המציאות. חושד שזמנו יותר מקצוב.

איתן 26 בדצמבר 2017

אז מי יש כבכיר יותר ממוריניו או תחליף ראוי, חוץ מיואכים לב ואנצ'לוטי?

אריק 27 בדצמבר 2017

לא למדת את השיעור אני חושש. אנצ'לוטי?
לאב אולי זה רעיון לא רע, אבל הבעיה היא לא המאמן זה או אחר.

אריק 26 בדצמבר 2017

רונן. אתה טועה לגמרי. אתה תקוע בעבר.
הפתרון הוא עוד כסף!

אריק י. 26 בדצמבר 2017

לסיים את הקשר עם הערס הפורטוגלי עוד היום!
מה לעשות? ניסינו (למרות שידענו מראש שהוא לא ממש אידאלי לDNA של הקבוצה). היינו חזירים ורצינו תארים והישגים מיידים ע"ח דרך ושיטת משחק התקפית וצבעונית, כמיטב המסורת של המועדון.
להחתים את סקולסי כבר השבוע, לתת לו להשתפשף עד סוף העונה, והחל מהעונה הבאה אני מאמין שהוא כבר יביא לנו תוצרת ונקבל ממנו תוצאות ממשיות וטובות, ואולי גם תארים.
הפורטוגלי חייב ללכת. זה בלתי נמנע

סימנטוב 26 בדצמבר 2017

אם להיות סאקר במשחק הציני הזה נלך על החיובי חוץ לינגארד ויאנג. משחק חיובי של מיקי ושואו.

אמיר המקורי 26 בדצמבר 2017

אני לא מבין ממה בעל הבלוג מרוצה(באופן יחסי),אני גם לא מסכים להנחה שזה לא אסון הפסד הנקודות.
אסון אכן לא קרה,אבל,יש עדיין הרבה על מה להיאבק העונה וחשוב מכך זו המחשבה על העונה הבאה.
איך שהיונייטד תסיים אותה כך תיראה העונה הבאה..
היונייטד נראית רע,הסגל הזה וכנראה גם המנגר הזה לא יובילו את המועדון לשום מקום,כתבתי זאת כבר בפוסט תחילת העונה ולצערי אכן זה המצב לאשורו.
כתב דורפן פוסט מדוייק מאוד לפני כשבועיים מה חורק בקבוצה בעיקר בחצי המרכז של היריב,הסכמתי עם כל מילה,הסגל הזה לא מסוגל לשחק כדורגל טוב יותר,הבלחות חד פעמיות אינן משקפות,מה שמשקף יכולת של קבוצה זו עיקביות וזה לא קיים.
חצי עונה עברה ושוב הפורטוגלי לא יודע מי השחקנים הבכירים שלו,ההירכיכיה ממשיכה להשתנות ממשחק למשחק וזה לא רק בגלל פציעות..
העונה הבאה כבר בפתח,החלטות כבדות משקל נדרשות,אם אני הבעלים אני מבצע מהפיכה כללית ומפזר את כל שדירת ההנהלה כולל המנגר וחצי סגל.
דם חדש צריך להיכנס למועדון,רצוי שהוא יורכב בחלקו מבעלי לב אדום אגדות היונייטד מהעבר הלא רחוק.

מתן 26 בדצמבר 2017

הבעיה הכי גדולה שלי היא שהייתי אתמול במושבה ושיטת המשחק של יונייטד מתסכלת אותי לא פחות מזו של הפועל

שלמה 26 בדצמבר 2017

אני תוהה,
ריאל מדריד הפקידה את הקבוצה בידי זידאן והצליחה,
מה היה קורה אילו יונייטד הייתה מפקידה את הקבוצה אחרי ואן חאל בידי ריאן גיגס,
מן הסתם סגנון משחק, והאווירה היה שונה, לגבי ההישגים אין לי מושג,
מיקצועית, בעקבות הצמד של מאטה נגד לסטר, ולינגארד היום אני שואל שוב, ושוב מה עם ההתקפה שלנו ראשפורד, מרסיאל, ולוקאקו ? האם זה חלק מהדי אן אי של מוריניו?

טל המנצ'סטרי 27 בדצמבר 2017

לקרוא ולשמוע את מוריניו לאחר המשחק היום ולהבין…

ובכלל הייתי רגוע לאחר התיקו, עדיין נשמתי על האדים מהמשחק נגד לסטר, למרות התוצאה, מה לעשות, מתגעגע לכדורגל אחר, ניסיתי להתעלם מהעובדה שגם בסוף חודש דצמבר מוריניו עדיין לא מצא את הפיתרון איך לאמן אחרת את הקבוצה כשזו פוגשת קבוצה שמצופפת מאחור, והרי ידענו שזו תהיה תוכנית המשחק של ברנלי ועוד לפני שעלו ליתרון של 2-0.

מי שמציל את מוריניו כבר כמה שבועות זה אחד, "בינוני" שהגיע מהנוער של מנצ'סטר יונייטד והוא ממשיך לדבר על רכש…

7 שחקנים ב 278 מיליון פאונד בעונה וחצי וזה הדבר הראשון שהיה לו דחוף לדבר עליו לאחר תיקו ביתי מול ברנלי, על שזה לא מספיק…מה עם לאמן את הבחורים קצת אחרת, ז'וזה?

אריק 27 בדצמבר 2017

ראיון נורא. איש קטנטן.

אריאל גרייזס 27 בדצמבר 2017

בלי קשר לתוכן הדברים שלו, הוא נראה לי עייף נורא. שקיות כבדות מתחת לעיניים. אני חושב שכובד המעמסה גדול עליו. נכון שהוא אימן בקבוצות גדולות, כולל ריאל, אבל זאת היתה מישרת החלומות שהוא תמיד פינטז עליה. לא סתם הוא אף פעם לא נכנס לקרבות מילים עם פרגוסון, הוא תמיד חלם להיות היורש שלו. ועכשיו הנעליים גדולות עליו. אני חושב שזה נותן את אותותיו בכל התחומים – ההרכבים, צורת המשחק, הראיונות אחרי המשחק.
אני לא אתפלא בכלל אם הוא לא יחזיק עוד עונה בתפקיד. הוא נראה מותש.

יוסי מזרחי 27 בדצמבר 2017

אז אם נקבל את התזה הזו, כמו שהיא, מה צריך או מי צריך להיות הפתרון? הרי הוא נתפש כבכיר בשורת המאמנים בעולם גם היום.
אני מחזיק בדעה ששורש הבעיות הוא במבנה האירגוני של שדרת הניהול.
בכדורגל של היום, ובכסף שנשפך לשוק, אין מקום להופעת יחיד בסגנון המנגר שהיה סיר אלכס. אין יכולת למישהו לנהל מערכת כמו של יונייטד ולצפות להצלחות כשעשרים נושאים עומדים כל רגע להחלטה ואין מערכת מסביב שתעזור ותייעץ.
.
זה לא רק מוריניו ויוניטד. בסיטי בנו כבר כמה שנים מערך מקצועי מקיף, ופפ הגיע למקום שבו הוא צריך טיונינג וסביבה כדי להוסיף את הגרם שלו כמנגר.
מה שרואים היום בסיטי זה תוצר של שנות התקדמות על בסיס נכון ומוצק. מה שרואים היום ביונייטד זה תוצר של שנים של עבודה על בסיס שאולי התאים לכדורגל של לפני חמש שנים ועם סיר אלכס וכבר מאז, הוא מבנה לא נכון לא מתאים ולא מתפתח, (ראה פרשת סקולס החדשה).
זה לא רק מוריניו. זה הוא והכל שמסביב.

אריאל גרייזס 27 בדצמבר 2017

כן, טוב, להתפכח מהמחשבה שיש מישהו שמסוגל להחליף את פרגוסון זה האובבייס. אבל מוריניו כן הצליח בעבר להסתדר גם בלי מנהל מקצועי ואפילו בסביבה די כאוטית כמו צ'לסי או ריאל. אלו שתי בעיות שונות

יוסי מזרחי 27 בדצמבר 2017

מוריניו הגיע גם לצלסי וגם לריאל כשהבסיס שם היה מוכן לקראת התאמות. אלינו הוא הגיע על עיי חורבות.

אריק 27 בדצמבר 2017

הוא נראה כמו מוריסי

החתול במגפיים 27 בדצמבר 2017

נאיביות לחשוב שלמוריניו אין חלק בסיפור עם סקולס.
למנג׳ר ישנו קשר ישיר למאמני הקבוצות הצעירות ובמיוחד לגילאים הללו (U23).

מוריניו מודע הייטב כיצד הדברים עובדים בנוסף להיותו פרנואיד לא קטן.
הדבר האחרון שהוא צריך במועדון זה מישהו שמבחינת רובם המכריע של האוהדים יאיים לו על מישרת האימון הראשית, ויהיה לו מחליף לא פחות מראוי.
הרי מספר משחקים עם תוצאות מאכזבות והקהל ידרוש לראות את סוקולוס מאמן את הקבוצה הראשונה.

והראיון אחרי המשחק הוא הכי מוריניו שיש (במיוחד אחרי תוצאה מאכזבת).

הוא מנסה בכוח להפוך את המועדון הכי עשיר בעולם לאנדרדוג.
את זה כבר האוהדים השרופים לא יתנו לו לעשות.

גלעד בלום 27 בדצמבר 2017

מה בכלל לוקאקו עושה בהגנה? הוא כבר שם גול עצמי העונה וגם היום הוא בעט באוויר והיה עדיף שלא יהיה שם, מה חלוץ מרכזי עושה בהגנה במשחק ביתי מול קבוצת תחתית? אגוארו יורד להגן בקרנות? דורפן צודק, יש מעין גארבג׳ טיים במה שקשור לליגה, זה יתחמם לקראת סוף העונה אבל הבריחה של סיטי הורידה עוקץ. במשחקי נוקאאוט ליונייטד יש הרבה כלים( פיזיים וטקטיים בעיקר) , זה יהיה משעמם אבל הם יהיו תחרותיים, חסרים לכם שחקנים מתוחכמים ומהירים, אלו שיודעים לרוץ לא גדולים מספיק ( יאנג, וואלנסיה, מרסיאל, ראשפורד, לוקאקו), ואלו שיודעים לחשוב מהר נמצאים מעבר לשיאם או שהם אטיים מדי( זלטן, מאטה ומחטיריאן ). למעשה רק פוגבה ודה חיאה הם ממש וורלד קלאס. כשחושבים על זה אז מוריניו עושה עונה די טובה, אם נתעלם לשניה מהעובדה שסיטי משחקת הרבה יותר יפה ונותנת עונה שלא היתה כדוגמתה.

מסכים עם מישהו שהגיב פה לא מזמן ואמר שיונייטד צריכה עוד חלוץ וורלד קלאס ליד לוקאקו ועוד פליי מייקר ליד פוגבה, מה שיש לא יספיק לאירופה, ולא בטוח שיונייטד בהרבה יותר טובים משאר ה״גדולות״ , כך שגם הטופ 4 לא בכיס

Danny - Long Island 27 בדצמבר 2017

גלעד: זה נראה יותר מאוד שחקן או שניים… נראה שלא קיימת תוכנית משחק קבועה, זה משתנה כל הזמן ומנסים את אתו הדבר שוב ושוב ללא הצלחה. הבעייה שמוריניו לא משדר וורלד קלאס, זה יותר מדאיג אותי

דוד 27 בדצמבר 2017

כתבתי למעלה. שים את איסקו ביונייטד וקיבלת קבוצה חדשה.
איסקו וג'יימי וארדי, הייתי מציע.
הגעה של גארת' בייל עלולה דווקא להסוות את הבעיה האמיתית של חוסר דמיון ויצירתיות. אוזיל ודי מריה עשו את זה בריאל של מוריניו. באינטר היו ווסלי סניידר ומגן תוקף אדיר (מייקון). צ'לסי בגלגול הקודם היתה יוצאת מן הכלל מבחינה זו, בעיקר כי אתה משחק כדורגל אנגלי הרבה יותר טוב עם קבוצה שהשלד שלה זה למפארד, באלאק ודרוגבה. אז כמו שניתן להבין פוגבה הוא לא למפארד, מאטיץ' לא באלאק ולוקאקו לא חלוץ.

אריק 27 בדצמבר 2017

שים את אחזקותיו ביונייטד ותקבל מיקי. יגידו לו שלא עושה הגנה ישביתו אותו חודשיים. יחזירו. ייבשו אותו בתקשורת. ייצא סמרטוט

אריק 27 בדצמבר 2017

אחזוקתיו = אייסקו

יואב 27 בדצמבר 2017

באלאק? זה שהפסיד שלוש אליפויות ברצף לקאריק?
לאמפרד, גם לא היה לאמפרד בגילו של פוגבה. ההפך, היה שחקן הרבה פחות מרשים מפול.
לוקאקו לא חלוץ? תובנה משונה, לאללה משונה.

רומן 27 בדצמבר 2017

גם מאטיץ' זה וורלד קלאס.

רומן 27 בדצמבר 2017

בינואר לוקקו החוצה, איקרדי פנימה. זה כל מה שצריך. אי אפשר לשחק כדורגל שהחלוץ שלך לא יודע לעצור כדור.

יוסי מזרחי 27 בדצמבר 2017

ואללה, מתכון לאליפות…..

טל המנצ'סטרי 27 בדצמבר 2017

ידענו שאין לנו סיכוי לזכות באליפות עוד לפני התיקו אתמול מול ברנלי, האמת שידענו את זה כבר מספר שבועות, החותמת הסופית כנראה היתה בהפסד למנצ'סטר סיטי.
מה אני אגיד לכם, לא נבהלתי מהידיעה הזו, מהאמת הזו, אז לא נזכה באליפות העונה, סו וואט?
אני מתחילת העונה כותב שאני לא מקדש תארים בכל מחיר.
זה חשוב, זו המטרה הסופית בסופו של דבר, בסופו של תהליך, אבל שלא על זה דברים יקומו ויפלו מבחינתי העונה ויודעים מה, גם לא בעונה הבאה.

יש כנראה מישהו שכן נבהל מזה, מוריניו.

איך אני יודע שהוא נבהל? לאחר שקראתי ושמעתי את הדברים שלו אתמול לאחר המשחק.
רוח הדברים שאמר הם שאנחנו לא מוציאים מספיק כסף על רכש כפי שמנצ'סטר סיטי עושה ולכן אנחנו לא יכולים להדביק אותה.

7 שחקני רכש ב 2 קייצים בסכום כולל של 286 מיליון פאונד וכמה דקות לאחר תיקו ביתי מול ברנלי האיש בחר לדבר על עוד כסף ועוד רכש שחסר לו.
תחליפו את השם של מוריניו בדיוויד מוייס ומה הייתם חושבים עליו לו הוא היה אומר את הדברים הללו בסיטואציה הזו?

בשביל לפרוץ את הצפיפות של ברנלי מאחור לא צריך עוד רכש, צריך לאמן את הקבוצה אחרת, להכין אותה אחרת.
הרי ידענו שזה יהיה סגנון המשחק שלהם ועוד לפני שעלו ליתרון של 2-0, לצופף מאחור, וזו אותה בעיה התקפית שיש לנו מהרגע הראשון העונה, להתמודד מול סגנון הגנתי שכזה, אז מה היה הפיתרון אתמול ה"יצירתי" שלנו אתמול? זלאטן כמספר 10, ולאחר הפיגור להמשיך להגביה כדורים לרחבה בלי שכל.
שאלה, איפה עקומת השיפור ההתקפית שלנו אל מול סגנון משחק מתגונן שכזה?

אבל זה בכלל לא המשחק הספציפי אתמול, זו לא התוצאה הנקדותית ובדיוק כמו ששאר התוצאות הם לא העניין המרכזי, גם לא מיקום כזה או אחר בטבלה.

מוריניו הוסיף ובעקיפין העביר ביקורת על השחקנים, הוא אמר הכל רק לא לקח על עצמו אחריות.
מבחינת מוריניו מנצ'סטר סיטי זה האידיאל, מבחינת איך ומה צריך לעשות בכדי להשיג את המטרה ואז הבנתי, זה הכאיב לי, אבל זה היה האסימון האחרון שירד לי.

בסרט האגדי טריינספוטינג יש קטע שבו שניים מגיבורי הסרט, מארק רנטון ו"סיק בוי" שוכבים על הדשא בפארק ביום שטוף שמש.
רנטון החזיק ברובה אוויר ובזמן שכיוון לירות על אנשים וכלב בולדוג, סיק בוי סיפר לו על אנשים שהיה להם את זה והם איבדו זאת:

George Best, for example. Had it, lost it. Or David Bowie, or Lou Reed
והוא המשיך לפרט
Charlie Nicholas, David Niven, Malcolm McLaren, Elvis Presle

גם למוריניו היה את זה, לפני 14 שנה, לפני עשור, לפני 7 שנים, אז היה המוח המבריק ביותר בכדורגל האירופאי, המרענן הרשמי של המנג'רים, הוא היה חד, ממזר, ממכר, אבל הוא איבד את זה.

הוא הפך להיות מנג'ר מיושן, עם תפיסת עולם פחות אקטואלית לעומת שאר המנג'רים החדשים
והקבוצות הגדולות.
הוא נשאר תקוע עם אותן השיטות ואותו הדפוס ששירתו אותו נאמנה שנים אחורה, הוא גם נשאר עם אותו צוות מקצועי שמלווה אותו לאורך שנים ומשם הקיבעון וחוסר היכולת לחדש, להתחדש.
הכי גרוע זה שהוא גם לא חושב שצריך היה ללמוד או לנסות לשנות, להתאים את עצמו למתרחש סביב ולא פחות חשוב, לא חשב להתאים מעצמו ליונייטד ומה שהיא מייצגת.

מה שמוריניו עשה אתמול בראיון ולא בפעם הראשונה בקריירה, גם בזמן הקצר יחסית שהוא נמצא ביונייטד, זה לפתוח בקרב חזיתי תקשורתי אל מול ההנהלה בכדי לנסות ולהכניע אותם (לקבל עוד כסף לעוד רכש) או בכדי לבנות לו אליבי וכשרואה, מבין ומריח את העתיד, כשרואה את מנצ'סטר סיטי כובשת את הליגה בסערה ובעוד שאנחנו הרחק מאחור.

הייתי יכול לבלוע את ההתנהלות הזו שלו אם היינו רואים כדורגל אחר (כדורגל, לא תוצאות) אבל בעצם למה לי לבלוע דברים שאני לא אוהב?
זו לא ההתנהלות שאני מצפה ורוצה לראות ממנג'ר של מנצ'סטר יונייטד.
ואם זה הפיתרון המקצועי שלו, אז לא תודה, אני מצפה ממנג'ר ברמה הזו להוציא הרבה יותר מהסגל הקיים שלנו, סגל טוב, בדיוק כמו שדייץ' מוציא מברנלי עם סגל של צ'מפיונשיפ הרבה יותר מהמקסימום.

יהיו מי שיגידו לי, מה אתה רוצה? גווארדיולה הוציא יותר כסף והביא יותר שחקנים.
ובכן, אם הפיתרון שלנו זה להתנהל כמו מנצ'סטר סיטי אז מה אני אגיד לכם…זה יהיה עצוב ביותר אם לשם אתם רוצים לכוון ולהידמות.
אגב, שלא תתבלבלו, מנצ'סטר סיטי משחקת את הכדורגל הטוב בליגה בזכות עבודת אימון אדירה של גווארדיולה, הרבה יותר מאשר אילו שחקנים הביא, יש לו ובכמה כסף.

אנחנו נמשיך לנצח משחקים תחת מוריניו, ויהיו גם תוצאות פחות טובות.
אנחנו נראה משחקים עם יכולת טובה יותר, ויהיו גם משחקים לא מספיק טובים או רעים, אבל בשורה התחתונה מוריניו הוא לא העתיד שלנו ואני מאוד מקווה שבסיום העונה הזו, בלי קשר למיקום סופי ובלי קשר לשום דבר אחר, שאנחנו ניפרד ממנו לשלום כידידים.
נגיד תודה על הדברים הטובים שעשה והוא עשה, ללא ספק, אבל מנצ'סטר יונייטד צריכה מנג'ר אחר בכדי לחזור ולהיות מנצ'סטר יונייטד על כל המשתמע מכך.

לא פחות קריטי, מנצ'סטר יונייטד גם צריכה צ'רמן אחר. אד וודוורד הוא הדבר הכי רע שקרה לנו ב 4 השנים האחרונות.

Danny - Long Island 27 בדצמבר 2017

אבל מי מקשיב?

אביאל 27 בדצמבר 2017

טל – שאלה, מי היית מביא במקומו ליונייטד ?

טל המנצ'סטרי 27 בדצמבר 2017

אביאל,

מבחינתי, גיגס מנג'ר ראשי, סקולס עוזר לצידו, שיחזירו את פיל נוויל לצוות האימון וכשניקי באט ממשיך להיות מנהל האקדמיה.

יהיו מי שיגידו לי, מי, גיגס? חסר ניסיון? בסדר, חסר ניסיון, ראיתי מה אני מקבל עם שלושה מנוסים.

מנצ'סטר יונייטד צריכה אנשים שמבינים מה זה מנצ'סטר יונייטד ולא כאלה שמגיעים מבחוץ ולא מוכנים בכלל לנסות ולהתאים את עצמם ליונייטד.

האם יש תעודת ביטוח שעם גיגס זה יצליח? לא, ממש לא, אבל לפחות ננסה להרוויח מחדש את הרוח שאיבדנו, אני גם לא חושב שראיין גיגס יחפש שיונייטד תשחק כדורגל כמו שאנחנו מקבלים ממוריניו.

ואני לא מפחד שזה לא יצליח גם איתו, מפחד עוד יותר כשנשארים תקועים עם מנג'ר שגונב דעת הרבה יותר טוב מאשר איך שהקבוצה מתמודדת מול הגנה שמצופפת מאחור או מנג'ר שחשוב שהפיתרון הוא רק להתנהל כמו מנצ'סטר סיטי.

Gil - Zimbabwe 27 בדצמבר 2017

תישמע, הבעיה היחידה בהצעה שלך שאם הם יכשלו זו תהיה בעיה עבור הרבה אוהדים.
הלוואי וזה יקרה וזה יעבוד אבל בשביל לרצות שזה יקרה צריך להיות רומנטיקן.
מעבר להכל אני חושב שהבעיה היום המרכזית של יונייטד היא לא על הדשא (אגב, אני השנה נהנה יותר מכל 4 השנים האחרונות) אל כמו יוסי מזרחי כבר אמר, זה מעל מוריניו.
יונייטד לא החליטה באיזה מצב היא היום, חולה, מבריאה, בריאה, בונה, תהליך….
ברגע שיגדירו איפה הם היום הם ימצאו את הדרך ואני מקווה שיצרפו לדרך בצורה כלשהיא את מי שציינת.

טל המנצ'סטרי 27 בדצמבר 2017

גיל

זה מעבר לרק רומנטיקה, כשאני רואה את ואן חאל ולאחריו מוריניו, שלא מוכנים להתאים את עצמם ליונייטד, כשאני רואה שאנחנו מאבדים את כל הזהות מבחינת סגנון משחק ולחלק זה פשוט עובר חלק וכשהם מקדשים תארים בכל מחיר (וגם, גביע הליגה והליגה האירופאית) אז לדעתי לא נותר אלא לחזור למקורות כי הלכנו לאיבוד ולפני שנאבד את עצמנו עוד יותר.

אביאל 27 בדצמבר 2017

טל – מסכים עם זה שיונייטד צריכה מאמן התקפי וברוח המועדון, לא חושב שזה שתביא שחקני עבר זה יעבוד, במיוחד, כמו שאמרת, כאלה ללא ניסיון.
אני חושב שבראש ובראשונה יונייטד לא תצא לדרך חדשה כל עוד ימשיכו לעשות השוואות לפרגסון, זו הנקודה המרכזית.

יואב 27 בדצמבר 2017

אביאל,
איפה אתה רואה את ההשוואה? מהמאמן? מהשחקנים?
זה רק עניין של אוהדים ואין לו שום משמעות ביום יום של מועדון כדורגל.
פרגי הוא דמות מיתית. האוהד תמיד יתגעגע. לא רואה איך זה קשור למועדון עצמו.
וגם פרגי הושווה לבאזבי ז"ל. ככה זה. יונייטד הוא לא מועדון רגיל.

אביאל 27 בדצמבר 2017

יואב – כל הדברים שטל כתב ספוגים בפרגסון, כולל בתינוקות של פרגי שיניהיגו ויחזירו את רוח המועדון שהלכה לאיבוד מאז לכתו, גם פרגסון חטא בזה שהוא חשב שהוא ימנה סקוטי אחר להחליף אותו, כזה שבכמעט עשור לא ניצח מעולם קבוצה מהטופ 4 המפורסם (יונייטד, צ׳לסי, ליברפול וארסנל) הפך למאמן של יונייטד, שזה דיי בדיחה בימנו.

ברור שאני רואה, כל דיון פה אוהדי יונייטד משווים את התקופה, את רוח הקבוצה וכו׳, במיוחד טל. מה שכן שלושת המאמנים שמונו הם אכן לא מהסוג של רוח המועדון, כזה שבא נגד ברצלונה הגדולה, פעמיים בגמר ליגת האלופות ולא הסתגר, משלושתם (טוב, אני לא בטוח לגבי מויס כי הוא לא היה במעמדים כאלה) אף אחד לא היה עושה את זה, אתם צריכים מאמן עם רוח כזאת, קלופ כזה לדוגמא, בגלל זה שאלתי את טל את מי הייתם לוקחים, המינויים האלה מעידים בעיקר על ההנהלה.

יואב 27 בדצמבר 2017

עדיין לא הבנתי מה הרלוונטיות של מה שאוהדים כותבים למה שקורה בחיי היום יום של הקבוצה?
איפה נתקלת בידיעות מתוך המועדון עצמו בנושא פרגי? ראית השוואות כאלה (לא אצל אוהדים)? אני לא.
אוהדים יכולים להשוות, להתגעגע ולתת עצות. נורמלי לגמרי.
פרגי המליץ על מוייס כי חשב שהוא ראוי. לא הסתייע. לא מבין את הקשר של זה לעניין.

אביאל 28 בדצמבר 2017

יואב – נו באמת, להיכנס לנעליים של פרגסון זה לא בדיוק העניין ? שבאים בטענות למאמנים זה במנותק ממי היה שם קודם ומי זאת יונייטד ? את ואן חאל היו מפטרים מברנלי אם הוא היה מסיים במקום החמישי ? כנראה שלא. בדיוק כמו שעושים השוואה בצ׳לסי לתקופה הראשונה של מוריניו בטח ובטח שיעשו לתקופה של פרגסון.

יואב 28 בדצמבר 2017

לא הבנתי איך זה משפיע על התנהלות המועדון.
אנשים משווים וישוו. אחרי הכל מדובר במאמן הספורט הקבוצתי הגדול ביותר(בעיני). הרף שהציב- תמיד יהיה שם. זה טבעי. זה אמור להיות מנוף להצלחה עתידית ואני גאה בעבר שלנו.
לא רואה בין זה לבין התנהלות המועדון קשר.
יונייטד מעולם לא היתה ברנלי. גם לפני פרגי.
הציפיות ממנה תמיד יהיו גבוהות.
דרך חדשה ליונייטד עוברת דרך החלטות מקצועיות נכונות לאורך זמן ופרסונה חזקה שיכולה להכיל את המועדון העצום והמתוקשר הזה על הכתפיים שלו. שם זה מתחיל ושם זה נגמר. כשזה יקרה-זה יקרה. הצלחה מוכרת את עצמה מצויין והצל של פרגי זה רק בדיעבד כדי לנסות להסביר חוסר הצלחה. זהו.

ארז 27 בדצמבר 2017

מעולה טל.

טל המנצ'סטרי 27 בדצמבר 2017

צ'יירס מייט

BRT 27 בדצמבר 2017

סליחה על חוסר ההבנה שלי מראש,
זאת התגובה המיושנת (בעיניי) ולא קשור כרגע המנג'ר .
אבל בתור אוהד ליברפול,
הבעיה של רוב המגיבים פה וגם אצל ליברפול בפוסטים,
שהם חיים על העבר ולא על ההווה/עתיד
נכון לכרגע אין תוחלת בליגה האנגלית במיוחד
ללא הוצאה כספית ניכרת כדי להיות מועמד לאליפות באופן רציף,
אכן פפ מאמן מצויין,אבל ללא החלפת כל ההגנה במחיר אסטרונומי הקבוצה הייתה ממשיכה לגעגע,
אלו כוחות השוק (220 פאקינג מיל יורו לשחקן 1)
וזה מה יש,
צריך להפנים שאם רוצים תוצאות מיידיות צריך לשלם ובגדול,אין זמן לבנייה ( מה גם שזה כנראה לא יעזור)
כי הכסף בשוק קונה הכל
צריך רק את הטביעת עין מה לקנות ואיך למקסם את זה.
כל עוד ליברפול ויונייטד יתעסקו באיך נהיה כמו פעם,
יעילים צעירים יפים ותמימים לא תהיה אליפות,
שינוי גישה משמעותי והרבה כסף
במידה וישנו באופציות
(יתן תארים באופן רציף ולא הבלחה חד פעמית)
סתם גיבובי מילים של מיואש ליברפול (;

BRT 27 בדצמבר 2017

*נשכח בעריכה,
גם כדורגל טוב באופן רציף וניצחונות בסוגריים למטה
עמכם הסליחה (:

אורי 27 בדצמבר 2017

+100

יואב 27 בדצמבר 2017

מה שכתבת רלוונטי לליברפול, לא ליונייטד. יש לה את כל מה שהיא צריכה כלכלית.

matipool 27 בדצמבר 2017

יואב – אתה מסכים עם מה שסיק בוי אמר על בואי?
התסריטאי כנראה לא הבין שבואי לא יכול היה להיות בקטגוריה של "איבד את זה".

יואב 27 בדצמבר 2017

ברור שלא. אבל חלק בלתי נפרד ממרד נעורים הוא להתכחש לגיבורים של אתמול כביכול.
שני האלבומים האחרונים של דייויד הם בטופ 10, 12 שלי.

אנוש סבוראי 27 בדצמבר 2017

בחייאת, די עם השטות הזאת שפפ מצליח כי הוא קנה מגנים בהרבה כסף.
כאילו קאפו ורוברטו קרלוס שורפים שם את האגפים.

המגן השמאלי שהוא קנה בעשרות מיליונים נפצע בתחילת העונה. פפ החליף אותו בקשר אנגלי אפור.

או שאולי התאוריה היא שקייל ווקר האגדי הוא מי שהופך את החצי עונה הראשונה של הסיטי להיסטורית… פעם אמרו שפפ מצליח רק בזכות מסי, אז כנראה עכשיו פפ מצליח בזכות קייל ווקר…

דוד 28 בדצמבר 2017

אגב לדעתי מוריניו דווקא מפגין אומץ כשהוא דבק בסגנון משחק לא פופולרי. הרי כולם יודעים שאם יונייטד תשחק התקפי ותפסיד אנחנו נעשה לו הנחות כי נהנינו לראות את הקבוצה משחקת.
מוריניו לא רוצה את זה. הוא רוצה קבוצה מנצחת, והוא דבק בסגנון שמבטיח זאת לשיטתו. הוא לא שם קצוץ על האוהדים והמדיה בקטע הזה, מבחינתו שיונייטד תאסוף 25 ניצחונות של 1-0 מגולים בקרנות בשילוב הגנה חזקה וכך תישאר במירוץ האליפות.
הביקורת היחידה שאפשר להשמיע נגדו היא מבחן התוצאה. אבל רגע, יונייטד לא מקום שני בליגה? למרות סגל התקפי פחות טוב מרוב יריבותיה לצמרת, ובעונה משוגעת ונדירה של הסיטי? זה לא נחשב תוצאה? למה, בגלל שברנלי הצליחו בפוקס להוציא תיקו באולד טראפורד?

טל המנצ'סטרי 28 בדצמבר 2017

דוד

מה זה המקום השני הזה? תוצאה?
ציפו מיונייטד להאבק על אליפות, לפחות זה, לא להיות במרחק 15 נקודות מהמקום הראשון בסוף חודש דצמבר.

פרגוסון בעונה הראשונה המלאה שלו ביונייטד, ב 87' סיים במקום השני, זה הוביל לאינשהו? אמר משהו? לא, זו היתה עונה נקודתית שלאחריה הבעיות הגדולות יותר צצו בצורה הרבה יותר ברורה.

עונה משוגעת ונדירה של סיטי, כן, בהחלט, כי גווארדיולה עשה שיעורי בית מצויינים בקיץ לאחר הכישלון הגדול בעונה שעברה והתאים את עצמו, את סגנון המשחק שדוגל בו, את הקבוצה כולה לכדורגל האנגלי, ומוריניו מה?
בעונה שעברה המשחק שלנו הסתמך על זלאטן והעונה על לוקאקו , שחקנים שונים וסגנון משחק שממשיך להיות בנוי על כוחניות ומתפרצות וכאן נכנס העניין של מוריניו דבק לשיטתו וזו האכזבה הכי גדולה, הוא לא השכיל לרצות ולהתאים את עצמו ליונייטד, גם לא באחוזים מספיקים, כי הוא ימשיך לקדש השיטה שלו ולא את מה שמנצ'סטר יונייטד אמורה לייצג וזה הרבה יותר מכדורגל קטן ויעיל.

לא יודע מה זה ברנלי הצליחה בפוקס באולד טראפורד, ידענו בדיוק איך ברנלי תשחק והיא פשוט הגנה מצויין בסגנון שלה, זה לא "פוקס" כי זה עבד לה מצויין גם במשחקים קודמים העונה.
מעבר לזה, דייץ' מוציא של הרבה יותר מהמקסימום עם סגל של ליגת משנה, כמה מוריניו מוציא מהסגל הטוב שיש לו ביונייטד?

היינו שווים 3 נקודות נגד ברנלי, כן, אבל כמה פעמים מוקדם יותר העונה לא היינו שווים ניצחונות ובכל זאת ניצחנו, כמו נגד ארסנל למשל? ככה שלדברים יש נטייה להתאזן, בטח כשאתה לא מספיק טוב.

Dr. van nostrand 28 בדצמבר 2017

כמעט כל עונה אחרת יונייטד בקצב הנקודות הזה הייתה מתחרה חזקה ( או מובילה ) למקום הראשון בתום 38 מחזורים.
ובמידה וכך- ה'מזל' ככל הנראה היה הולך איתה בשתי המשחקים האחרונים, כלומר עוד 4 נקודות וזה היה בקלות לעמוד על 47 מתוך 60.

רוני 28 בדצמבר 2017

די כבר עם המנטרה שבכל עונה אחרת זה היה כך וכך. זו לא עונה אחרת, זו העונה הנוכחית ומה שהיה בעבר לא רלוונטי. תופעות כמו סיטי השנה יהפכו לשגרה כי הפערים בין המקומות הראשונים לשאר מתרחבים כמו בספרד.

טל המנצ'סטרי 28 בדצמבר 2017

כל עונה עם המשתנים שלה, דינמיקה שלה, אי אפשר לעשות השוואות של אחד על אחד.

צ'לסי, בחצי עונה לא מרשימה במיוחד, בעייתית, לא יציבה ו…בסך הכל מרחק נקודה מאיתנו, אז מה, גם עליהם אפשר להגיד שבכל עונה אחרת בקצב הנקודות הזה שלה היא היתה מתחרה חזקה או מובילה?

זאת הבעיה במספרים יבשים, הם לא מספרים את כל התמונה.

דוד 28 בדצמבר 2017

ובינתיים, עד שהכדורגל של יונייטד ייצג משהו, צריך לצבור נקודות, וצריך למקסם את מה שיש, ומה שיש כרגע זה הגנה. מוריניו צודק לחלוטין שאין לו סגל התקפי מספיק טוב בשביל להשיג יותר ממה שהקבוצה משיגה כעת. (אגב זה הקטע בדרך כלל עם תלונות של מוריניו: ב-90% מהמקרים הוא צודק לחלוטין, אבל גורלו יהיה שתמיד יגידו "שוב הוא מתלונן"). הביא לו המון כסף, הוא חיזק עם זה את ההגנה והקישור האחורי.
לעזאזל, עם כל ההתמרמרות על סגנון משחק הגנתי, ההתקפה עם שחקנים כמו ראשפורד, לינגארד ולוקאקו כובשת יותר מצ'לסי, יותר מטוטנהאם ויותר מארסנל, שהסגל ההתקפי שלהם הרבה יותר ומוכשר.

מארק 28 בדצמבר 2017

טל , שנה שעברה לא אמרת שאתה קונה עונה כמו של טוטנהאם? מקום שני?
הם גם היו בפער מצ'לסי, לא באמת התחרו על אליפות , אבל הראו סימנים למה הם צריכים להיות בצמרת, הפסדים בחוץ , תוצאות מול הקטנות, תוצאות סבבה בבית. די מזכיר לי אותנו העונה.
ואנחנו גם לא עפנו מהאלופות בבושת פנים כמוהם בעונה שעברה.

טל המנצ'סטרי 28 בדצמבר 2017

מארק,

קונה את סגנון הכדורגל של טוטנהאם, אם היינו משחקים בסגנון שלהם העונה הייתי כל-כך הרבה יותר רגוע ומאמין גם אם היינו מדורגים במקום שישי כרגע.

רומן 28 בדצמבר 2017

הרבה מגיבים פה רוצים את ראשו של מוריניו, ובו זמנית טוענים שזה היה ידוע מראש ושהאיש הוא קבלן תארים, שאין לו דרך והכדורגל שלו משמים וציני.
לדעתי צריך לחלק את זה ל 2.
1. הגיוני לדרוש את ראשו של מוריניו, הוא באמת לא עומד במשימה.
2. הטענה שמוריניו הוא אופורטוניסט ומאמן בונקריסט וציני בלי שיטה וכו'.. היא פשוט לא נכונה, כמו אצל פפ גם אצל מוריניו לקבוצות שלו תמיד יש צורת משחק דומה, הוא לא מאמן לקמוס כמו אנצ'לוטי או זידאן שסתם טובים בלנהל כוכבים, מוריניו מאמן שמלמד את הקבוצות לשחק את המשחק שלו, ובעיני זה משחק מדהים.. צ'לסי של הקדנציה הראשונה תחתיו היא בעיניי הקבוצה הטובה ביותר שאי פעם ראיתי. גם אינטר וגם ריאל שיחקו כדורגל נפלא שלו .
אבל ביונייטד עד כה הוא נכשל, לא רק בגלל התוצאות אלא בעיקר בגלל שזאת לא קבוצה של מוריניו, לא ברור מה זה, זה לא הכדורגל של מוריניו, הוא לא מצליח להנחיל את המשחק שלו, הוא לא מצליח ללמד את השחקנים ולהטביע את חותמו. זה כואב ועצוב. אם אני הייתי הבוס של יונייטד הייתי נותן לא עוד שנה, אבל אני מבין את אלה שדורשים את ראשו , רק לא מהסיבות הלא נכונות. הקשקושים על הרכש, ההתנהגות וכו.. זה לא מעניין, הוא לא בונה את הקבוצה שלו, זה הבעיה.

דוד 28 בדצמבר 2017

מסכים… קבוצות של מוריניו היו תמיד עם חוליה התקפית מהירה, וגם מאוד מאומנות בהתקפות מתפרצות.
היום ליברפול וטוטנהאם הרבה יותר טובות מיונייטד באספקט הזה. אולי החתמה של גארת' בייל זה דווקא פיתרון טוב, אבל מוריניו צריך להיות סגור על עצמו שזה הסגנון שהוא רוצה בקבוצה. זה אומר לשחרר את מאטה מיונייטד ולצרף עוד חלוץ או קשר עם מהירות.
אני חושב שהסגנון הקיים פוגע בפוגבה. בכדורגל של מתפרצות הוא יכול לפרוח כי יכולת ההשתחררות שלו והמסירות הארוכות הרבה יותר יעילות וקטלניות במשחק מהיר.
אם הם רוצים להמשיך בסגנון הקיים אז צריך שחקן כמו יצירתי כמו איסקו מאחורי החלוצים. מה שלא יהיה, הסגל הנוכחי הוא מדי "פרווה" ודורש תוספת משמעותית.

Srtest - ארטסט 30 בדצמבר 2017

מהו לדעתכם הסיפור שמכתיב את זה של יונייטד? הסיפור של מוריניו? בואו נסתכל על האנשים שמובילים את הקבוצה. בואו לא נסתכל על מיהו שחקן ומיהו מאמן. יכול להיות שאבחנות על אנשים והבחנות בגורמים עיקריים ויהיה תפקידם אשר יהיה משמעותיות יותר.

מוריניו הוא הפורטוגלי שהחל את הקריירה בכך שהראה לאנגלים מאיפה משתין הדג. הוא האיש שמשחק את המשחק שלו ובתוך המשחק שלו קיימים גם גורמים אחרים שמשפיעים. האם מוריניו הוא האיש שיבין שיש פה גם סיפור אחר?

קחו את פוגבה. ההעברה הגדולה בהיסטוריה. שחקן עם השפעה על המשחק וההתקפה. האם הוא גורם משמעותי ביונייטד? הייתי אומר שהוא הכל חוץ מברומטר. לא שמדובר בתקלה. לא כולם מסי.

הסיפור הגדול הוא הסיפור של המועדון שלכם. הוא הסיפור של מה הוא אומר לעצמו בלילה – אנחנו רוצים להיות כך וכך כשנהיה גדולים. פרגוסון סיפר לכם סיפור והסיפור נגמר.

עכשיו מי שמנהלים את ההצגה הוא אחד המאמנים הבולטים באירופה בעשורים האחרונים והשחקן שהוא ההעברה הגדולה בהיסטוריה ועם השפעה ברורה על המשחק בכלל ומשחק ההתקפה בפרט. הם גם אלה שנכון להיות קובעים איך המועדון נראה.

קחו את כל אלה ונראה מה תעשו עם הדברים הללו. אתם אלה שצריכים להבין באיזו ליגה אתם משחקים…

Dr. van nostrand 31 בדצמבר 2017

הם משחקים על אליפות אנגליה ( אומנם לא יקרה כבר השנה אך עד הדרבי זה היה המטרה ), לזכות בליגת האלופות, הגביע האנגלי ולהתחרות על השחקנים הבכירים.
זה מה שכיף בלהיות אוהד של מועדון גדול.
יש לך תמיד מטרות, שאיפות ואי לכך גם אכזבות וחוסר הצלחה/כשלונות. נכון שזה לא נעים לא לעמוד ביעדים, אך לרוב הקבוצות בכלל אין את הפריבילגיה לקבוע יעדים מעניינים או להתאכזב כי הטבלה משתיקה ומחסלת אותם בשיטתיות, עד שמגיע שגם בנסיבות של ירידת ליגה אומרים האוהדים הנאמנים- רוצה אני.
לפחות אז יש מטרות חדשות ושמחה של עלייה.

Comments closed