ארגנטינה-ניגריה. מסי והשיניים

וכבוד לקרואטים

מה עוד אפשר לבקש כשברבע שעה אחרונה של כדורגל שלוש קבוצות משחקות וכל אחת שמבקיעה עולה לשלב הבא?

אני לא יודע מה היה יותר חשוב לשיקום המיצג הבלתי אפשרי שהוא נבחרת ארגנטינה: לשחק טוב או לנצח בשיניים. לגבי היכולת אומר ככה: לא היה שיפור דרמטי בכדורגל הכללי אבל היה שיפור משמעותי אצל מסי עצמו. לא חושב שיש לארגנטינה איזשהו מוצא בטורניר הזה, ולמעשה במשחק הבא, בלי מסי.

לגבי השיניים: בהחלט היה מרשים לראות את ארגנטינה דוחפת קדימה ברבע השעה האחרונה. שינוי של יום ולילה לעומת הייאוש שתקף אותה בפיגור מול קרואטיה. ולא בגלל טיב היריבה אלא בגלל איזה שידוד מערכות מוראלי.

זה גםלא היה קל לדחוף קדימה כי היא שיחקה מול קבוצת קאונטר-פאנץ׳ מאד מאד מסוכנת שבאמת קיבלה הזדמנויות להכריע את ההתמודדות. ואם לקושרי הכתרים ובוחרי הכותרות יהיה מקום אחרי מסי ורוחו גיבורי הרגע, מגיע מילה טובה לשוער ריבר פרנקו ארמני. הצלת שוער ההוקי שלו מאודיון איגהלו הייתה אחת הטובות בטורניר. ומעלה נקודה מחשבה: השוער הקבוע של ארגנטינה הוא מי שלא משחק במנצ׳סטר יונייטד.

*

ובונוס מיוחד – מלים טובות לכל קבוצות הבית!

לאיסלנד כי זה באמת לא הגיוני לשחק מכובד במונדיאל עם 300 אלף איש על גוש של קרח.

לניגריה בסופו של דבר הופעה משופרת בהרבה ממה שראינו במשחק הפתיחה. אבל אני מסייג כי הגיע הזמן שמישהו ייקח את מה שיש במדינה הזו ולא יחשוב כדורגל מגיב.

ולקרואטיה, היא כמובן הטובה בבית, מועמדת לגיטימית מאד להגיע לגמר. צפיתי ספורדית במשחק במקביל לארגנטינה-ניגריה, אבל כבוד על הרוח הספורטיבית בבחירת ההרכב. במיוחד שהסגל שלהם נפלא אבל לא הכי עמוק.

דנמרק - צרפת (וקצת מהמשחק המקביל). געגועים ללאודרופיזם
מסי לא משפר שחקנים

123 Comments

רומן 26 ביוני 2018

ומה נגיד על הכדורגל האפריקאי?
פשוט הזוי ההפרש בין פוטנציאל אישי לבין הרמה של הקבוצה, הם פשוט לא מבינים את המשחק.
הם עשו כל דבר אפשרי בשביל להפסיד. דקה 70, 3 על 2 במקום להמשיך את המניפה לגול קל הוא בועט בעיטה חסרת סיכוי מ 20 מטר בנגיעה. למה??

Srtest - ארטסט 26 ביוני 2018

איך ידעתי שהפשיסט של דה-באזר ייפול על השחורים אחרי מה שקרה. תגיב-תגיב אתה בסכנת היכחדות ומקומות אפילו אם נמצאים רק בספרה הוירטואלית יצטרכו להחליט אם להצטרף אליך בשביל תגובות.

רומן 27 ביוני 2018

דורפן, אפשר בבקשה למחוק את התגובה הזאת? זה די מעליב.

Srtest - ארטסט 27 ביוני 2018

לא כמו העלבון שלך לתרבות הרוסית ולכל מי שאתה תומך בו. מצידי שימחקו את התגובות.

אסף the kop 27 ביוני 2018

המגיב ארטסט הוא פשוט snowflake קלאסי ומגוחך עד אימה.

אלכס דוקורסקי 27 ביוני 2018

לא כל כך הצלחתי לאתר את שורשי הפשיזם בתגובתו.
הכדורגל האפריקאי רחוק מלהיות מקשה אחת ואחידה. אין באמת צורך להסביר מדוע אבל שני משפטים על כך בכל זאת. נבחרות צפון אפריקה (שאצלן גם משוחקות הליגות המקומיות החזקות והעשירות יותר) מבוססות על שחקנים שרובם נולדו באירופה, למעט מצרים, וחלקם מייצגים את ארץ אבותיהם כיוון שקצת יותר קשה להיות חלק מסגל נבחרת צרפת לאורך תקופה (חלק עושים זאת כמובן גם מסיבות של זיקה לשורשיהם. כך או כך זה בסדר).
מדינות מערב אפריקה, שהצליחו יותר ממדינות הצפון של יבשתן, שונות מן ההיבט הזה, אבל גם הן עושות שימוש הולך ועולה בשחקנים שנולדו באירופה ובעלי שורשים מקומיים.

אפשר גם לציין שלוש מדינות גדולות ומאוכלסות שהכדורגל אינו ענף הספורט הראשי שם (אם כי הפופולאריות שלו עדיין גבוהה): אתיופיה וקניה (אתלטיקה) ודרום אפריקה (ראגבי).

באשר לרמת הכדורגל שהנבחרות מציגות במונדיאל, מסכים עם רומן. לא ממש רואים שיפור לאורך השנים. ניגריה, שהיתה במרחק של מספר דקות לעלות לרבע הגמר במונדיאל 94, עד שספגה מרגלי באג'ו, טובה בהרבה מהנבחרת הנוכחית של ארצה. נבחרת קמרון, שהעפילה לרבע הגמר ב-1990, טובה בהרבה מהנבחרות השונות שהעמידה אחר כך באליפויות השונות, ולפרקים אף נמנה עליה אחד החלוצים הטובים בכל הזמנים ברמת המועדונים באירופה.
מרוקו, ששיחקה היטב במונדיאל 98 (היכן היה הוידאו בעבירה של ג'וניור באיאנו על טורה על אנדרה פלו?), עדיפה, לעניות דעתי, לא פחות טובה מהנבחרת של היום.
סנגל שיחקה מצוין לפני 16 שנים ומצטיינת גם הפעם במשחקה המסודר, האגרסיבי והמהיר. למרות זאת, קשה לי להאמין (ואשמח להתבדות, כמאמר הקלישאה החבוטה) שתהיה במרחק של 11 מטר מהעפלה לחצי הגמר כפי שהיתה גאנה לפני 8 שנים (והאחרונה, למרות 2 מונדיאלים אחרונים טובים, לא הצליחה להעפיל הפעם בעצמה).

אלכס דוקורסקי 27 ביוני 2018

כתבתי בשתיים וחצי בבוקר, אז רוצה להאמין שזו הסיבה שהניסוח בקשר למרוקו התפקשש מעט (גם אצלי כבר אין גרף שיפור)…

דוד 27 ביוני 2018

מי החלוץ הקמרוני עליו אתה מדבר? נראה לי שהתבלבלת

7even 27 ביוני 2018

למיטב ידיעתי כוונתו היתה לרוז'ה מילה

Fluttershy 27 ביוני 2018

סמואל אטו לדעתי.

matipool 27 ביוני 2018

ברור שאטו.
רוז'ה מילה לא היה כוכב ברמת המועדונים ובקושי הכירו אותו לפני אותו מונדיאל.

אלכס דוקורסקי 27 ביוני 2018

אכן אטו

אולי 27 ביוני 2018

גם באירופה לא ממש רואים שיפור. הולנד של 88 טובה בהרבה מהנוכחית, איטליה היום לא קרובה לזו של 2006, דנמרק של 92 הייתה מפרקת את זו של היום, כנ"ל לגבי ספרד של 2010.

אלכס דוקורסקי 27 ביוני 2018

נכון, ספציפית לגבי הנבחרות שציינת. עם זאת, אותן הנבחרות הגיעו לשיאים מאוד גבוהים וקשה לשמור עליהם לאורך זמן (כל נבחרת הרי צריכה להפסיד מתישהו ולאבד את התואר שלה).
אם אמשיך את הטיעון שלך אז אוכל לכתוב כי גם יוון רחוקה מרמתה לפני 14 שנה וגם שכנתה התוקפנית שעשתה חיל במונדיאל באסיה וביורו לפני עשור.

אולם המאפיינים של הכדורגל האירופי מאוד שונים.
ראשית, הארגון, הניהול (בספורט בכלל) וההשקעה בילדים ובנוער במדינות האלה מבטיחים שירידה מסוימת ברמה של נבחרת כזו או אחרת היא משהו חולף שעתיד להשתנות (אפשר להדגים באמצעות בלגיה, למשל).

שנית, הפערים ברמת הנבחרות מצטמצמים, בניגוד לאלה בקרב המועדונים. נותרו נבחרות מאוד בודדות כמו סן מרינו (אולי גם אנדורה וליכטנשטיין, וגם שם זה ישתנה מעט בעתיד). הגם שלא נראה כל יורו נבחרת כמו לטביה, למשל, עדיין היא מהווה דוגמא לנבחרות ממדינות קטנות שמקשות על כל נבחרת.
למצמום הפערים הזה קיימות מספר סיבות כשהעיקריות בהן נראות בעיניי מספרן הרב של הליגות החזקות באירופה. המרחק הגיאוגרפי, שיחסית אינו גדול, יחד עם המצב הפוליטי והמדיני הנוח, יחסית, באירופה, מאפשרים לשחקנים מכל היבשת לשחק ברמות הגבוהות ביותר, לעתים כבר החל מגילי הנוער.

תופעה נוספת שהתרחשה באירופה היא הגדלת מספר המדינות בגלל השינויים הגיאופוליטיים הידועים וכך נוספו ליבשת הישנה מדינות עם מסורת מפוארת של כדורגל. אמנם לא כל הנבחרות הללו מעפילות לכל טורניר גדול ואפילו רחוק מכך, אבל המשחקים מולן רחוקים מלהיות קלים וגם זה מקשה על חלק מהנבחרות החזקות "המסורתיות".

אין בדבריי משהו כדי להמעיט מהכדורגל האפריקאי, שכאמור הינו מאוד מגוון ובעל רמה לא אחידה.
גם ההשוואה לאירופה אינה הוגנת כלפי אפריקה. מיותר להרחיב על אתגרי הקיום הקשים, בדמות מלחמות, מחלות, מצב פוליטי לא יציב, שחיתות והגירה שלילית גדולה (שהיא גם אחת הסיבות להתחזקות חלק נבחרות אירופה), שמדינות רבות מתמודדים איתם. חלקים מהם (אבל זו אינה הסיבה הבלעדית) הם גם תוצאה של השלטון הקולוניאלי, שהיה מנת חלקן.

הספורט הוא דינאמי וכמובן שדברים עשויים יהיו להשתנות לטובה עבור המדינות הללו, אבל נכון להיום, המצב רחוק מאוד להיות מעודד.

אלכס דוקורסקי 27 ביוני 2018

אילו היה אפשר לערוך מעט את תגובתי, הייתי כותב "שמדינות רבות מתמודדות" ולא מתמודדים…

ניק 26 ביוני 2018

1- אחח רוחו, למה אתה לא לומד מדה חאה ומשחק רע כשאתה בנבחרת שנואה?
הוא גם בישל את הגול נגד איסלנד, שזה כמובן מלמד על גודל הצרה של ארגנטינה.
2- איך מסצרנו שיחק חצי שעה מכוסה בדם ולא יצא פעם אחת לקבל טיפול??
3- מחר כל העולם הערבי יספר בגאווה איך ארגנטינה עלתה כי לא הגיע לישראל?

עובר אורח 26 ביוני 2018

3. הלוואי. נמאס מכל הדחקות על זה שארגנטינה מפסידים כי לא הגיעו. רוצה שהם יזכו רק בשביל זה…

Srtest - ארטסט 26 ביוני 2018

זהו אין אלוהים וי-ם אינה בירתו ושל נבחריו. עד שמינית הגמר ותחייתו של מסי. לא שליחו כי שליחו היה ההוא שהקדים את מסי.

אסף the kop 27 ביוני 2018

העולם הערבי והשמאל הישראלי.
הצמד חמד של הנבערות העולמית.

יואל 27 ביוני 2018

משעמם :o

חמציץ 27 ביוני 2018

לא, כי אתה אור לגויים. תגיב לעניין או בלום פיך. סייג לחכמה שתיקה.

אסף the kop 27 ביוני 2018

לגויים ולשמאלנים

ניק 27 ביוני 2018

בלי קשר לזה שזה היה בהומור,
השמאל מגיב לימין הנאור שפרסם עשרות ממים על הכישופים של מירי ועל כוחו של הכותל, רק לפני כמה ימים, אז בחיית!

אסף the kop 27 ביוני 2018

כן… גם זה היה מטומטם (על אף שככה נדמה, הטמטום לא רשום בטאבו בלעדית על שם השמאל)

matipool 27 ביוני 2018

אסף – מה נשאר לנו בשמאל? תן לנו ליהנות לראות את מירי והחבורה מתפתלים (זמנית לפחות עד ההדחה מול צרפת).

Srtest - ארטסט 27 ביוני 2018

מטומטם הרבה פחות מברכה על י-ם בגלל נפילתה של ארגנטינה שהעדיפה את המסחרה העולמית של התאגידים על זו של ההון-שלטון המקומי.

Srtest - ארטסט 27 ביוני 2018

אפרופו צמד-חמד מעניין איך בשיטוטיי במרחבי הרשת אני רואה את הכאב המשותף וחוסר היכולת להכיל דיעות של אותה קבוצה ימנית ישראלית ואמריקאית. מצא מין את מינו.

פרסלני 26 ביוני 2018

כבוד. בקלות ארגנטינה החלשה מכל ה16 הן באימון והן ביכולת ההגנה-קישור. כל התקדמות שלה מעכשיו בטורניר משמעה כדורגל דוחה. אני בעדה ומכסימום אבלע את זה אבל אם הייתי סוג של ניטרלי וכיוצא בזה, הייתי מתפלל להדחתה.

אלעד כץ 26 ביוני 2018

אחח מאראדונה…
איך הערצתי אותך, כמה אתה מגעיל אותי כיום.

Srtest - ארטסט 26 ביוני 2018

מראדונה מתפלל לאלוהים בשביל עזרה זה לא קצת כמו שהארווי וויינסטין יתפלל לקת'רין מק'קינון?

Amir A 26 ביוני 2018

כמה שהיה כדורגלן ענק ככה היה ועודנו בנאדם קטן

צביקה פחחות 27 ביוני 2018

כל מדינה והברקוביצ'ים שלה

צור שפי 27 ביוני 2018

זהו, הבעיה היא שהברקוביץ של ארגנטינה הוא מראדונה ושלנו הוא ברקוביץ.

Yair 26 ביוני 2018

הבעיה היחידה עם הנצחון הזה היא עכשיו שוב ניתקע עם הויכוח הזה על מי גדול יותר, כריסטיאנו רונאלדו או מרכוס רוחו

דני בן אלי 26 ביוני 2018

חחחחחחח

רותם 26 ביוני 2018

משחק נוראי ונהדר לצפייה גם יחד.
כל נבחרת דרום אמריקאית צריכה לעלות בגלל הקהל.
טלנובלה אחת גדולה.

פרסלני 26 ביוני 2018

ומגריזמן מסי רונלדו וסוארז רק אחד יהיה בחצי גמר!

שחר 26 ביוני 2018

כל אלה בצד החזק של ההגרלה, כנראה גם עם אחת או שתים מבין ברזיל וגרמניה, וגם מנצחת בית ז' (בלגיה מובילה)

Jhkj 26 ביוני 2018

ככה או ככה תהיה פיקנטריה ברבע
שחזור גמר היורו,
גריזמן נגד הגנת אתלטיקו
רונאלדו נגד מסי
או סוארז נגד מסי

אביאל 26 ביוני 2018

האמת שאני דיי בהלם, לא שציפיתי משדרני הפח הישראלים בערוצי הספורט (או בתאגיד) להתייחס לעניין אבל לפחות כאן, היתה כאן שחיתות מדרגה ראשונה, פנדל ברור ומוחלט (הרבה יותר מזה של איראן אתמול לדוגמא) לטובת ניגריה שהיה מעיף את ארגנטינה, השחקן הארגנטינאי (רוחו ?) קפץ לבד לחלוטין ופגע לו ביד, מאה אחוז פנדל בלי ויכוח, הטורקי וכל שופטי הוידאו צריכים לעוף לבית היום ועוד הוא הלך לראות בטלווזיה והחליט שלא, זה היה פנדל הרבה יותר מאשר הפנדל הראשון, מכל בחינה. בשביל מה יש VAR אם לא למצבים כאלה ? אבל ברור מאוד, זו נבחרת מאפריקה, אין להם שום כוח בשום צורה וזה ארגנטינה עם מסי בצד השני, אז ברור מאוד איזה אינטרסים שיחקו פה. עכשיו לכל חובבי הקונסיפרציה על התערבויות של ההתאחדויות השונות יהיה תירוץ נוסף, אמרו לו באוזנייה לא לאשר פנדל, זה הרבה יותר גרוע מהמצב הנוכחי, בו אפשר לקבל טעות אנוש, פה זה כבר טכנולוגיה מבוססת שניתנת למיניפלוציות, בושה וחרפה.

עם זאת, החרפה היותר גדולה, מבחינה ספורטיבית היא של ההזייה שעומד על הקווים בנבחרת ארגנטינה ומעדיף שחקנים מקבוצות זניחות בליגה הארגנטינית על אלופי אנגליה ואיטליה, בדיחה רצינית, למזלם הם יפגשו את נבחרת עם האינסוף כשרון אבל עם הרבה אין אונות כדורגלנית, צרפת.

פרסלני 26 ביוני 2018

חולק על דעתך. לאחר כמה צפיות. . לא חושב שהיה פנדל או שצריך להיות פנדל. אבל אני מודה, קצת כמו כלם משוחד לכיוון אחד…

פרסלני 26 ביוני 2018

ושל מצרנו היה גם היה פנדל. זאת דעתי

אדם 26 ביוני 2018

אני שונא את ארגנטינה ולדעתי שניהם לא היו פנדלים

דני בן אלי 26 ביוני 2018

היה פנדל ברור
והוסיפו רק 4 דקות
דפקו את השחורים

רומן 26 ביוני 2018

די בחייך. אי אפשר להאשים אותי באהדת יתר לארחנטינה, אבל הפנדל הראשון מתקיים בכל קרן והשני? בוא נאמר כך כנראה שהשופט יודע את החוקים יותר טוב ממני וממך, הוא ראה את הוידאו והחליט. צ'אקיר זה השופט ההכי טוב שאני מכיר.

DS 26 ביוני 2018

מצטער חבוב, הכדור ניתז ליד מנגיחה שלא הצליחה. הכדור שיחק ביד ולא היד בכדור. זאת החלטה סבירה בהחלט. והפנדל הראשון לא אמור היה להישרק לאחר צפיה ,כי השחקן זרק את עצמו.

אביאל 26 ביוני 2018

DS – לפי החוקים שנכנסו ביורו הקודם, גם אם הכדור ניתז מהשחקן ופוגע ביד זה עדיין פנדל, רואים את זה בכל משחק, שיש בעיטה חופשית והשופט אומר לשחקנים שאם יש יד מחוץ לגוף יהיה תמיד פנדל, אין כבר מה שנקרא כדור ירוי מאז, זה בדיוק המצב כאן.

DS 26 ביוני 2018

אביאל, לדעתי החוק אומר שאם היד נמצאת במצב ״טבעי״ אפילו אם היא לא צמודה לגוף ו/או לא זזה באופן מודע בכדי לנגוע בין אם ביודעין או שלא בכדור אז השופט לא צריך לשרוק. אשמח אם תביא לכאן את החוק לגבי נגיעות יד והשינוי שכתבת עליו.

אסף כלשהו 27 ביוני 2018

זה לא קשור למקרה כאן. השופט מזהיר את השחקנים בחומה שלא יקפצו עם הידיים למעלה כי אז, גם אם הכדור יפגע בהם "שלא באשמתם", היד תפסה נפח מיותר בכוונה ולא אגב התנועה. המקרה של רוחו שונה. הוא נגח את הכדור והיד היתה מעט לצד הגוף כחלק ממאמץ הקפיצה. אז היא גם לא היתה באזור הכדור בכוונה וגם לא תפסה נפח בכוונה. אין פנדל.

Jhkj 26 ביוני 2018

מה גם שהכדור לא הלך לכיוון השער לפני הפגיעה ביד, והיד כמעט סידרה לאיגאלו הזדמנות, וואלה ראמוס מקבל אלף כאלה בשנה ואפילו אני לא מתלונן כי הוא צודק

אביאל 26 ביוני 2018

Jhkj – אתה כמובן ממשיך להמציא דברים, זה כדור מוגבה לרחבה, ממתי פנדל מקבלים על כדור שהולך רק לכיוון השער, אתמול בפנדל של איראן הכדור הלך לכיוון השער ? תראה את ההילוך החוזר, אם לא היתה נגיעת יד הכדור היה מגיע אליו הרבה יותר נוח, הוא הצליח להשתלט כי הארגנטיני לא הבין מה קרה.

ותעשה טובה ותפסיק עם זה שאתה לא מתלונן על ראמוס כאילו זה מוסיף או משנה משהו לדיון כאן.

Jhkj 26 ביוני 2018

אני אומר חוק זה חוק, אתה יכול ללכת לבדוק גם את החוקה וגם את הקלטת של משחקי ריאל, זה לא פנדל, הוא הרחיק עם הראש וניתז לו ליד, היד לא מנע גול או מצב הבקעה, לא היה בכוונה, והיה כשהכדור היה אצל רוחו. גם כשהוא לטובתי וגם כשהוא נגדי זה החוק, אתה יותר ממוזמן לבדוק את החוק ולהיווכח

רומן 26 ביוני 2018

אביאל עזוב אותך בחייך..
יהיה הרבה יותר כיף לראות את ארגנטינה חוטפת 4 חתיכות מהמכונה הצרפתית שתעלה הילוך מראשון לשני.
ניגריה זה באמת לא סחורה, אני משוכנע לחלוטין שישראל לא מפסידה לה.

אביאל 26 ביוני 2018

רומן – תאמין לי שאני אשמח לשחיטה צרפתית, אבל זו נבחרת אנמית מאוד, הרבה מאוד כשרון ומאמן דיי דביל, ראינו ביורו.

ק. 26 ביוני 2018

רומן על החלק הראשון אני זורם איתך. מקווה שלא, אבל ההגנה של ארגנטינה לא תתמודד עם המהירות הצרפתית מקדימה (ולהתבנקר הם לא יודעים).
על החלק השני, ישראל חוטפת בראש גם מההרכב השני של ניגריה, לא קרובה להתמודד עם המהירות והפיזיות. כולם שיבחו את ניגריה אחרי איסלנד הלא פראיירית, אי אפשר לקטול אותם על הפסד בציפורניים, גם אם עשו שטויות

שחר 26 ביוני 2018

+1

רומן 27 ביוני 2018

די נו, אתה באמת חושב ככה? אני לא רואה אותם מנצחים את ישראל שברה לשחק מאורגן על תוצאה. הם פשוט מאבדים את הראש כל הזמן ועושים שטויות.

no propaganda 27 ביוני 2018

ארגנטינה מצויינת בלהתבנקר, עשו את זה כל המונדיאל הקודם

ק. 27 ביוני 2018

ארגנטינה עשתה את זה בדיוק מול הולנד וגרמניה (לא הייתי קורא לזה בונקר). מול בלגיה חלקית שכבר ראו שהבלגים אנמיים. מחצית 1 יכלו להגדיל את התוצאה

Jhkj 26 ביוני 2018

שמע רומן, לא יודע מי מפרקת את מי יותר ניגריה את ישראל או צרפת את ארגנטינה, אבל שתיהן לא מחזיקות מעמד יפה

אלכס דוקורסקי 27 ביוני 2018

לא חושב שישראל מסוגלת לנצח את ניגריה, גם אם האחרונה לא מספיק מסודרת.
ויקטור מוזס ואחמד מוסה יעשו שמות בהגנה שלנו.

ק. 26 ביוני 2018

אביאל חיכינו טורניר שלם (לעומת כל הקמפיינים האחרונים באלופות) וסוף סוף הגענו להתעסקות בתפל ולהסתת השיח לשיפוט. הזכיר לי את הדיונים אחרי משחקים של צ'לסי נגד (השלם את החסר, ולא רק חצי גמר הצמפיונס ב2009).
פנדלים רכים כמו זה שבקרן היו יכולים להשרק גם בצד השני, וטוב שלא נשרקו

אביאל 26 ביוני 2018

ק׳ – אני לשמחתי הייתי בטוח עד המקרה הזה שהנה נגמרו הויכוחים, יש וידאו, זה קצת מציק, לעיתים טרחני אבל יש צדק ואז רואים שגם שם יש פוליטיקה ויחסי כוח, הרי ברור שאם לא עומדת שם נבחרת אפריקאית יש פנדל, בשביל מה יש בדיקה אם היא מוטעת ? למה הטכנולוגיה אם עדיין שופט יחליט מה שבא לו ?

ק. 26 ביוני 2018

בגלל שזה נהדף מהראש של אותו שחקן (ובעיקר סידר הזדמנות לניגריה במקום איבוד)

Jhkj 26 ביוני 2018

רק שהפעם הויכוח נובע מזה שלך אין מושג מה החוקים של משחק של כדורגל, ולא מטעויות קריטיות של השופט

עובר אורח 26 ביוני 2018

אם התעלמו מהפנדל בגלל "פוליטיקה ויחסי כוח", חמה שרקו את הפנדל הראשון? לא היה עדיף להתעלם גם מזה?

החתול במגפיים 26 ביוני 2018

במקום הזמן שלקח לך לכתוב את התגובה הזאת, היית יכול פשוט להיכנס לאתר של פיפ״א ולקרוא את החוקה.

בחיים לא פנדל.

תמצית מנהלים: כדור שניתז מהראש (או מהרגל) ופוגע ביד בתוך הרחבה זה לא פנדל.

והפנדל שניגריה קיבלו הוא בדיחה. מאבק על תפישת מקום.

אסף כלשהו 27 ביוני 2018

וואו תנוח. הכדור ניתז מהראש ליד והוא לא ראה אותו. גם אם אפשר לפרש את זה לכאן ולכאן, זה בטח לא הסקנדל שאתה מציג כאן. לגמרי לגיטימי שהשופט יחליט שהיד לא שיחקה כאן בכדור ולא תפסה נפח מוגזם. וגם אחרי הפנדל המפוקפק הראשון (בבחינת- אם זה פנדל אז בכל משחק צריכים להישרק מספר פנדלים כמספר הקרנות באותו משחק), ובהתחשב בכך שלא היו עוד מחלוקות שיפוטיות במשחק הזה, ללכת לתיאוריות קונספירציה פשוט תלוש מהמציאות.

אלכס 27 ביוני 2018

מסכים איתך במאה אחוז לגבי העיקר,אביאל…כמו שכתבתי לפני, הדרך היחידה שארגנטינה ינצחו היא בעזרת שיפוט, ואכן שני פנדלים ברורים היו, אחד בלבד נשרק, שלא לדבר על עשרות עברות קטנות של ארגנטינה שעצרו התקפות ניגריות שלא נשרקו, וסייעו למומנטום הארגנטינאי. ועדיין ניגריה פראיירים מארץ פראיירים. לגבי השמינית, הסר דאגה מליבך, אין להם אפילו סיכוי תיאורטי נגד צרפת שטובה מהם בכמה דרגות. אל תתרשם מהתיקו המדופלם שברור היה שמתאים לשתי הקבוצות ולהרכב השני שהעלה דשאן, לשמינית הם יבואו בשיא.

אדם 27 ביוני 2018

חבל שאתה כזה תקיף והחלטי בנושא הפנדל כשאין לך באמת מושג בחוקי המשחק לפי החוקה מתי שהשחקן נוגח את הכדור ליד של עצמו אין פנדל במידה והכדור נגע ביד ישירות אז זה פנדל. עכשיו אחרי שתפנים שטעית תבין שאת הפנדל הראשון 90 אחוז מהמקרים לא שורקים פנדל אז מי שקיבל עזרה מהשיפוט זו ניגריה

no propaganda 27 ביוני 2018

לא שרקו פנדלים כמו הראשון לפני הואר, עכשיו נקווה שישרקו אותם תמיד

טל המנצ'סטרי 27 ביוני 2018

אביאל,

רוחו נגח משם הכדור פגע לו ביד, לא הייתי רוצה שישרקו פנדל על כזה דבר ואני חושב שבמקרה הזה השופט עשה נכון.

היסטוריון של ספורט 27 ביוני 2018

מסכים שהיה יותר פנדל מהפנדל הראשון☺
זה נכון .
אבל לא היה פנדל לא במהלך השני ….ובטח שלא הפנדל הראשון .
בקיצור הפוך גוטה הפוך ארגנטינה רק קופחה אתמול.

חמציץ 27 ביוני 2018

הכדור פגע קודם בראש של רוחו ואז ניתז לכיוון היד, התנועה של היד היתה טבעית לגמרי (התרוממות לנגיחה) ולרוחו לא היתה שום אםשרות להספיק להזיז את היד. לפי כל פרשנות של החוק זה לא פנדל. מה גם (ולא זה מה שאמור להכריע) שנגיעת היד רק עזרה לחלוץ הניגרי להגיע לכדור, אלמלא פגע הכדור ביד הוא היה עף הרחק מהניגרי.

פרילי 27 ביוני 2018

ניגריה היא נבחרת משעממת טילים גם אוהדי ברזיל יעדיפו לראות את מסי בשלב הבא, נכון שאין קשר אבל הפנדל הראשון גם היה מאוד מאוד גבולי אז זה התאזן לא היתה פה שום גניבה. וארגנטינה תמיד נופלת עם מאמנים אבל הבעיה שאין להם קשרים כמעט בכלל. ואיזה גולאסו של מסי 2 נגיעות של גאון ובעיטה מושלמת ברגל החלשה שלו.

שחר 26 ביוני 2018

ארגנטינה ביכולת בינונית אבל לחימה חסרת פשרות, כמו משחק נוקאאוט מתקדם. קשה להאמין שיוכלו לעשות את זה עוד הרבה פעמים מול נבחרות עדיפות, אבל לפחות קמו מהקבר…..ובמירי רגב ננוחם

חבל על ניגריה, עוד פרק בנאיביות ושוב שכר לימוד, כמו פרו, מצרים, ערב הסעודית, מרוקו, אירן טוניסיה, ונראה מה יהיה עם סנגל/יפן

Srtest - ארטסט 26 ביוני 2018

התבאסתי עבורם ובאותו הזמן אפשר היה לראות שקשה להם לאכול את המסורת הגדולה שעמדה מולם. הם קצו זזו הצידה מהרגע. הרוח של ארגנטינה (מהרבה עשיית רוח בוא נאמר את האמת) הצליחה לחולל אפקט בקרבם. אם היה מדובר בישראלים היו אומרים שנתנו יותר מדי כבוד ובאותו הזמן לא התעלינו מבחינה מנטלית. כאן נגמרת ההשוואה והניגרים הרבה יותר טובים.

אוסקר 27 ביוני 2018

מה יש להתלהב בניגריה? באו לשחק על תיקו. פתחו בבונקר. קיבלו פנדל מתנה מהשופט וחזרו לבונקר.
בניגוד למרוקו ותוניסיה שניסו לשחק כדורגל פתוח והתקפי. מול נבחרת חלשה כמו ארגנטינה אין סיבה להסתגר כל כך.

שחר 26 ביוני 2018

כרגע בצד החזק של ההגרלה – אורוגוואי, פורטוגל, צרפת, ארגנטינה
בצד החלש – רוסיה, ספרד (המזליקית), קרואטיה, דנמרק

סבירות שאחת או שתים מברזיל וגרמניה יצטרפו מחר לצד החזק, מקסיקו כנראה לצד החלש

ק. 26 ביוני 2018

קרואטיה ספרד ודנמרק לא פחות טובות מפורטוגל צרפת ואורוגוואי (דנמרק=פורטוגל, ספרד=צרפת, קרואטיה》אורוגוואי. על רוסיה וארגנטינה אין מה להרחיב בהשוואה

קלבדוס 26 ביוני 2018

ועכשיו ברצינות: יש הסבר שמבוסס על עובדות (אם יש), למה דיבאלה לא משחק, אפילו לא דקה?
לא קונה את הסיפור ש"מסי לא רוצה אותו". אם היה ככה – לא מוזמן מגיע לרוסיה. מסי אולי על הספקטרום, אבל הוא לא אידיוט, הוא צריך שחקנים טובים לידו, ודיבאלה הוא הטוב מכולם.
הסבר מקצועי אולי? כי אני מתקשה למצוא.

אביאל 26 ביוני 2018

קלבדוס – מה קשה להבין ? תשאל כל מישהו שמתעניין בכדורגל ארגנטיני וקורא את עיתוני המדינה (יש לי חבר טוב כזה) הוא יספר לך את זה כאילו זו תורה מסיני, אין שום הסבר מקצועי כאן, מי שממנה מאמנים, למה שלא יחליט מי משחק ?

S&M 26 ביוני 2018

למה ההסבר הפשוט לא ניראה לך? אגוארו רב עם החבית שרצה על הקו, אז הוא לא משחק; דיבאלה רב עם מסי, אז הוא לא משחק.

אילן 26 ביוני 2018

די מריה אמר שריאל שלחו מכתב שהורה לו ולארגנטינה לא להרכיב אותו בגמר 2014 כדי לא לסכן אותו בפציעה לפני המכירה ליונייטד. אולי דיבאלה עובר לאנשהו הקיץ?

מצד שני, זו כנראה החלטה של העילויי על הקווים.

איתמר 26 ביוני 2018

היה לי ברור שהשופט לא ישרוק לפנדל נוסף ולא בגלל שהוא קיבל הוראה מוקדמת לדאוג שארגנטינה תעלה. ואכן, זה היה פנדל מובהק יותר מזה שנשרק. אולי זו תהיה הזדמנות לחדד את סוגיית נגיעות היד הלא מכוונות ולהפסיק לשרוק על נגיעות שלא נועדו להעניק יתרון לשחקן ההגנה. צריך לקוות שעוד הלילה ההתאחדות הארגנטינית תפטר את סמפאולי ותאפשר לנבחרת התחלה חדשה. לנוכח היכולת הבינונית של צרפת, אין סיבה שארגנטינה (הבינונית לא פחות) לא תתעשת ותנצח אותה.

אביאל 26 ביוני 2018

איתמר – היה הגיוני יותר שהם יפטרו אותו לקראת המשחק הזה, אז קשה לי להאמין שזה יקרה אחרי נצחון, הוא בכלל היה צריך להיות מפוטר אחרי שארגנטינה הציגה כדורגל נוראי במוקדמות ובקושי עלתה, אבל כולם יודעים מי קובע בארגנטינה.

Srtest - ארטסט 26 ביוני 2018

כמו בארץ – מי שמחזיק בכסף. דיי מוזר שרבנו איתם.

קלבדוס 26 ביוני 2018

ההערות של רונן, בינגו.
במיוחד קרואטיה. לראות את הפנים של מודריץ' שלוקח את ההרכב למשחק, כמו בעל הבית, "לא באנו לפתוח רגליים כמו שחשבתם. אנחנו ליגת על". ובדקה 80, כשבכל מקום מזרח תיכוני ממוצע היו אומרים, טוב די, תרפו לרגע – עולה מהספסל העזר-כנגדו, רקיטיץ', להחזיק את הכבוד. באמת כבוד.

AdamB 26 ביוני 2018

אלא אם ארגנטינה עולה לשמינית בבונקר מתוכנן ומתואם עם 8 שחקני הגנה, צרפת
אמורה לנצח בהפרש של 3 שערים.

Srtest - ארטסט 26 ביוני 2018

אז פתאום צרפת אחרי ה-0:0 הראשון המגעיל (אני מניח שהטורניר נראה קצת יותר טוב עכשיו לכל אניני הטעם של בישול הביצים הרכות כסוגה עילית של שפים על מנות של 100 דולר) היא האיום הגדול על ארגנטינה? לפחות על ארגנטינה אפשר להגיד שיש שם התאחדות וטלנובלה ובלאגנים מה עם הצרפתים ופס הייצור המשובח בעולם? מגיע להם לעוף ואמן שיעופו וכמה שהיה לא נעים עם הקטע הארגנטינאי אף פעם לא חשת את מה שחשת במשחק שלהם.

AdamB 26 ביוני 2018

אני חושב ש3 שערים הם בפער בין הנבחרות כפי ששיחקו עד כה בטורניר. נמתין ליום שבת.

S&M 26 ביוני 2018

ברבע הגמר זה רונאלדו נגד מסי.
חג לספסרים.

שחר 26 ביוני 2018

בליגת האלופות צריך שאחד מהם יהיה בגמר, בוא נראה לאן זה יגיע במונדיאל. אורוגוואי עדיפה מעט על פורטוגל, אבל הכל יכול לקרות. כנ"ל צרפת על ארג'

matipool 27 ביוני 2018

שניהם הולכים הביתה בשמינית.

מתן 26 ביוני 2018

המונדיאל הזה מסתמן כלא רע בכלל. אולי אפילו יותר טוב מ-1990

matipool 27 ביוני 2018

מונדיאל 90' נחשב בזמן אמת לאחד הגרועים אי פעם אם לא הגרוע ביותר.
המונדיאלים שבאו אחריו, שמו דברים בפרופורציה.
אני אישית אהבתי אותו כי הייתי בגיל קלאסי (22) וכאוהד אנגליה שהגיעה רחוק עם כמה שערים קריטיים בשניות האחרונות.

miranda veracruz de la hoya cardinal 26 ביוני 2018

יבוטל חוק הפנדל לאלתר או שתבוטל רחבת ה 16.
מגוחך על איך מצבים של שום דבר הופכים ל 90% כיבוש שער.

miranda veracruz de la hoya cardinal 26 ביוני 2018

כמו אתמול, גם היום עדיין לא ברור לנו מהי נגיעת יד שמחייבת פנדל ומה לא.
איש כישר בעיניו יעשה.

רומן 27 ביוני 2018

ואללה 30 שנה אני רואה כדורגל ועדיין לא הבנתי את זה.
"לשחק עם היד בכוונה" זוהי לשון החוק בתרגום מאנגלית, ועכשיו לך תפרש….
אצלנו בשכונה כבר שנים פתרנו את זה בחוק מאוד ברור- יד זה פנדל, לא משנה מה ואיך, ברור לי שזה לא מחזיק מים בכדורגל אמיתי. בגלל זה יש מה שנקרא שיקול דעת…
אני במקרה הזה הייתי שורק כמו צ'אקיר, שבלי קשר בעיניי זה השופט ההכי טוב שראיתי בחיים.

חמציץ 27 ביוני 2018

צודק לגמרי, ההחלטות על נגיעת יד ברחבה נופלות על ניואנסים קטנים מדי. לדעתי צריך להבדיל בין נגיעת יד שעוצרת/מסיטה כדור שהולך למסגרת או בדרך לשחקן התקפה בעמדת הבקעה – ואז צריך להישרק פנדל, לבין כל יד אחרת ברחבה – שעליה תישרק בעיטה ישירה (עם חומה) מתוך הרחבה.

ק. 26 ביוני 2018

+1
רחבה צריך בשביל הידיים של השוער, פנדל צריך להיות על יד שעוצרת כדור שבודאות בדרך לשער ואולי הכשלה שמונעת 1 על 1 מול השוער או משהו כזה.
כמות הפנדלים בטורניר על האחיזות בקרן הזויה, מצד שני אולי זה ישים סוף למנהג הזה של ללפות עם הידיים במקום לשמור, לשים גוף, להתמקם ולקפוץ בזמן

shadow 27 ביוני 2018

לדעתימפשוט צריך לצייר עוד רחבה יותר קטנה נגיד של עשרה מטרים בשביל להקטין את השטח שבו נקבעים פנדלים. בנוסף גם הייתי עושה רפורמה שלמה בעונשים וגם בחילופים ובשעון. אני מאמין שהוידאו הולך לשנות הרבה חוקים בעתיד הקרוב.

Srtest - ארטסט 26 ביוני 2018

"לא חושב שיש לארגנטינה איזשהו מוצא בטורניר הזה, ולמעשה במשחק הבא, בלי מסי."

גבירותיי ורבותיי יש כאן עסק אם מאורע חד-פעמי – סטייק בדרכים! הוא יעבור בהונגריה, ורומניה, וצ'כיה ובין כל מקום הוא יתהפך! רק שלא ישכח בסוף לכתוב פוסט על איך אנחנו אלה שבעצם שופטים שחקנים בהתבסס על משחק כזה או טורניר אחר.

ק. 26 ביוני 2018

איפה אופיר ממן שהיה חרד לסוע למשחק לפרוטוקול? קיבלת בונוס יפה על העונה בדה באזר.
ניהול משחק וחילופים קטסטרופה של סמפאולי, לפחות רב ההרכב סביר, בלי מערך נסיוני וסופסוף עם באנגה, קשר 50-50 עם טכניקת מסירה טובה בכל טווח (ולא רק הגנתי).
מחצית ראשונה ארגנטינה היו צריכים לגמור את המשחק, מסי היה מעולה בעיני, חוץ מהגול והכדור עונשין שם את היגוואין ב1 על 1 בכדור עם רגש בין 3 מגינים והפעיל טוב את החלק הקדמי. במחצית השנייה ירד לשחק כקשר רחוק מהשער ולא היה אפקטיבי, כל פעם שהוקף ב3 מגינים (איך הקבוצה הלא מאומנת הזאת לא מנצלת את השחקנים והשטחים שמתפנים).
צרפת היו מענישים יותר מניגריה על המחצית השניה.

Jhkj 27 ביוני 2018

לא לגמרי מסכים, פאבון חילוף מצוין כבר משחק שלישי ברציפות, הילד מוכשר ובא לעבוד

החתול במגפיים 26 ביוני 2018

שמח בשביל אופיר ממן.

כדברי האישה הפולנייה שעומדת מול הראי: מגיע לו!

Amir A 26 ביוני 2018

התבאסתי מניגריה. לא רוצה לראות בשלב הבא נבחרת שלא מסוגלת לתקוף כמו בני אדם ועוד מול ארגנטינה, לא מאריות הכדורגל.
מה שכן, וכמו שציינו כאן, טוב שארגנטינה עלתה רק כדי שלא נצטרך לשמוע את מירי רגב.

המציאות 27 ביוני 2018

למה כל כך הרבה מכם משעשעים את הגווין מקינס של האתר? אתם לא מבינים שהוא סתם יורק שטויות?

באבא ימים 27 ביוני 2018

למי אתה מתכוון?

matipool 27 ביוני 2018

גרמת לי לחפש בגוגל מי זה גאווין מקינס. מצטרף לשאלה של באבא.

המציאות 27 ביוני 2018

דמגוג "חירותני" (כל עוד אתה עשיר) חובב קונספירציות שנוגדות את כל המציאות והעובדות שמזלזל בכל מי שמולו ומשעמם בצורה מגעילה? מי זה יכול להיות?

shadow 27 ביוני 2018

מה הסיפור עם הכותל הזה? נראה לי צריך לשלוח טכנאי

גלעד בלום 27 ביוני 2018

אני שמח שארגנטינה עלתה ולו בכדי לסתום את הפה לכל אלה שסיכמו טורניר אחרי שני מחזורים.

הרי אם מסי לא מחמיץ את הפנדל נגד איסלנד אז ארגנטינה היו עולים בבטחה עם 6 נקודות.

כרגע למעשה יש לארגנטינה מומנטום והם במצב שווה לשאר הקבוצות בשמינית, לא ראיתי שפורטוגל בהרבה יותר טובים מהם, גם אורוגואי לא מדהימים וצרפת סבירה.

אם נתעלם מרוב המשחק של ארגנטינה אתמול שהיה די חלש ולא מאורגן, היו שני גולים יפים מאד כתוצאה מבישולים טובים וביצוע ברמות הכי גבוהות. כלומר לשחק כדורגל הם יודעים.

היתה גם מחצית ראשונה דומיננטית עם עוד כמה הזדמנויות ואחרי שספגו את הגול הם האמינו שיבקיעו, בניגוד למשחק הקודם שבו נשברו בפיגור, אתמול שיחקו מהר עם תשוקה, חשבו חיובי ורכבו על הניגרים עד הגול, מאסצ׳ראנו שיחק בחצי של ניגריה כמעט כל המחצית השניה.

למרות התצוגה המחפירה נגד קרואטיה הגיע לארגנטינה לעלות, ניגרי לא עשתה כלום חוץ ממתפרצת פה ושם, אחרי הגול פשוט ספרו את הדקות.

אני מבין את שונאי ארגנטינה, זה לגיטימי לשנוא קבוצה אבל כל מה שאומרים על הארגנטינאים נכון לכל הדרום אמריקאיות, הספורטיביות שלהן היא דבר ״גמיש״, לומר שארגנטינה שומה בגלל גול אחד של מרדונה לפני 30 שנה זו צביעות.

גם לטעון שהיה קיפוח של ניגריה זו צביעות, אם כבר אז ללא הגול של רוחו ארגנטינה היתה יכולה להרגיש שנשדדה כי הפנדל הראשון היה ממש פרווה( והשני פשוט לא היה ).

לגבי המאמן-קשה להבין איך דיבאלה ואגוארו לא משחקים 90 דקות, פשוט הזוי, גם לא מבין איך לאמלה מטוטנהאם לא בסגל, שחקן פרמייר ליג לגיטימי לגמרי.

מסה היה קטסטרופה מהספסל.

אני בעד ארגנטינה בגדול מול צרפת, אוהב מאד לראות צרפתים עצובים

7even 27 ביוני 2018

עזוב את הצרפתים.
מספיק המוסלמים שם כבר השתלטו על העסק.
הבעייה שם זה לא כדורגל :)

Srtest - ארטסט 27 ביוני 2018

אין לי ספק שהמוסלמים לא היו מכריחים את מסי לשחק במכה. אולי במדינה.

miranda veracruz de la hoya cardinal 27 ביוני 2018

שמע להגיד שאחרי הגול ניגריה פשוט ספרה את הדקות ולא עשתה כלום זה עיוות.
היא יצאה למתפרצות, היא הגיעה למצב הכי טוב במשחק של אחד על אחד עם השוער. כשהייתה לה הזדמנות היא שלחה שחקנים קדימה. בארגנטינה לעומת זאת שחקנים איבדו כדורים חופשי, מסרו ליריב, קרן אחרי קרן מצד ימין לא הצליחו להרים.
מסכים לגבי הפנדלים – שניהם לא היו.
ארגנטינה תעבור את צרפת לדעתי. הדבר היחידי שצרפת הראתה עד עכשיו זה שיעמומונים ושבלוניות התקפית.

miranda veracruz de la hoya cardinal 27 ביוני 2018

… וכמ שצויין בפוסט של תבורי – זה לא רק גול היד של מרדונה.
זה הביזיון מול פרו ב 0:6, זה כל המשחקים הלא ספורטיביים לפני הגמר מול הולנד, זה בקבוקי המים המסוממים נגד ברזיל ב 90.
יש קופת שרצים שמנה לנבחרת הזו.

רומן 27 ביוני 2018

גלעד, ממש לא מסכים לגבי ההכללה לדרום אמרקיאים.
הארגנטינאים הם רמאים באופן מיוחד, אצלם זה חלק מהשיטה.
בגלל זה הם גם כל כך שנואים על ידי מי שלא אוהד אותם.
קשה למצוא בנאדם ששונא את ברזיל לדוגמא, הסיבה המרכזית בעיניי היא שהברזילאים לא מקדשים את הגועל נפש כמו שכנתם העשירה.

גלעד בלום 27 ביוני 2018

מירנדה אולי גם תזכיר שהם הסתירו נאצים אחרי המלחמה..מה אשמים התושבים שהיתה דיקטטורה? מה אשם הדור הנוכחי שהיתה שחיתות ב78? ומ ההבדל בין מה שמרדונה עשה נגד אנגליה להתחזות ברחבה/נשיכה/פאול של ראמוס נגד סלאח/בזבוז זמן לא ספורטיבי של שחקן זה או אחר.

לקרוא למרדונה מסומם רמאי ולעשות לו ולקריירה שלו דה לגיטימציה זו ניבזטת ממדרגה ראשונה, הבן אדם שם מאות גולים ובישולים בלי לרמות, חטף בעיטות ומכות ממגיני שנות ה80
והיה הטוב בדורו, למרות הסמים, לא בעזרתם, זה לא שהוא לקח סטרואידים…
גם טיירי הנרי עצר כדור ביד נגד אירלנד, והצרפתים פתחו רגליים לנאצים במלחמת העולם השניה..אני למשל זוכר את זה יותר לרעה. אשר שער אינסטינקטיבי נגד פיטר שילטון

Gil - Zimbabwe 27 ביוני 2018

לדעתי שתי השריקות היו פנדלים וטוב שכך, כמה שיותר פנדלים יותר עניין יותר גולים (רק נגד יונייטד וברזיל זה לא תופס… :) ).
שראיתי את ההרכב עם רוחו הייתי בטוח או הוא יורחק או שיעשה פנדל, זה שהוא הבקיע ועוד בדקה כזו, זו כנראה העובדה שרוחו של פרגסון עדיין מנשבת אצל שחקני יונייטד.

סהר 27 ביוני 2018

פוסט מעולה, כרגיל. והכי טוב 100 תגובות ואף אחת לא של איציק. אפשר לחזור לקרוא תגובות בנחת?

Srtest - ארטסט 27 ביוני 2018

כמו כל פרופסור בתחומו הוא עכשיו בשבתון (״מתחדש״).

שי 27 ביוני 2018

איציק המגיב מספר אחת!

Comments closed