אורוגוואי-פורטוגל. הגנה במלוא יופיה

בואו ואגיד לכם משהו על כדורגל, רונאלדו ומסי. זה לא NBA ולא כדורסל. אי אפשר לפטור את המשחק העצום הזה במשוואה כמו דוראנט+קארי > לברון

שתי נבחרות מאומנות מצויין שאוהבות את עמדת האנדרדוג זה מתכון למשחק משעמם. אבל אני לא הולך לפקפק יותר במונדיאל הVAR ההיסטורי.

לפני די הרבה שנים זיכתה אותי קוראת את של הבלוג הזה בתובנה מצויינת: ״אתה יודע שאתה אוהב ענף ספורט כשאתה אוהב הגנה״. אבל חיכיתי. כי סעודיה ומצרים הן לא מדד. ורוסיה היה משחק ידידות. אבל היום הם קיבלו את שחקן ההתקפה המפחיד ביותר בעולם. 

והנה משהו על מונדיאל הVAR. ראיתי בעבר כמה נבחרות אורוגוואי ברוטאליות ביותר, 1986 למשל. הימים הללו חלפו. האורוגוואי הזו לא מכסחת ולא מבזבזת זמן. היא פשוט מתגוננת מושלם. 13 עבירות. אפס כרטיסים. קלאסיקה הגנתית. שמשלימה אותה חדות התקפית. עם קבאני המצויין וסוארז המעולה. אבל בראשות גודין ההיסטורי. 

*

לרונאלדו היה בסיכום מונדיאל טוב – הוא נשבר בסוף עם הצהוב – אבל בואו ואגיד לכם משהו על כדורגל, רונאלדו ומסי. זה לא NBA ולא כדורסל. אי אפשר לפטור את המשחק העצום הזה במשוואה כמו דוראנט+קארי > לברון. המשחק הזה גדול מכוכביו. 

ובכל קלוז אפ על אוסקר טברז סיפור אורוגוואי הולך והופך גדול יותר.

צרפת-ארגנטינה. תודה לך אנגליה!
שתי גדות ל-לה פלטה

175 Comments

פרסלני 30 ביוני 2018

איזה יום מדהים!
ושני הגולים היפים בטורניר מבחינתי תוך כמה שעות. הגול הראשון של קבאני מאסטרפיס

משה 30 ביוני 2018

את הראשון הוא הכניס עם הכתף בפוקס.
לא התכוונת לשני ?

פרסלני 30 ביוני 2018

ממש לא. מאסטרפיס של 2 מסירות של שני החלוצים עם האינטיליגנציה המשולבת הכי טובה שיש.

משה 30 ביוני 2018

המהלך היה מצויין, הביצוע בהכנסת הכדור לשער היה משעשע, הוא בטח לא התכוון לכבוש עם הכתף.

אורן השני 30 ביוני 2018

זה היה עם החזה לדעתי.

Yair N 30 ביוני 2018

When a boy is born in Uruguay they give him a ball and a Celeste shirt and they say the first one is to play with, the second is to defend with your life.
Es el voto que el alma pronuncia y que heroicos sabemos cumplir. SABEMOS CUMPLIR!

matipool 1 ביולי 2018

יפה.
שמעתי אתמול ש-85% מהילדים (בנים) באורוגוואי עוברים דרך בתי ספר או אקדמיות לכדורגל.

קירקגור 30 ביוני 2018

איזה יום כיף של כדורגל (בונוס: הדיון על הגדול מכולם נשלח הביתה)

אריק 30 ביוני 2018

אורגוואי זה לחובבי איטליה – נחמה.

קירקגור 30 ביוני 2018

הרוויחו זאת בצדק. אבל אני לצערי מוגבל לאהדת אנגליה.

שי פרנסיסקו 30 ביוני 2018

אני מת על קבאני, אחד החלוצים האהובים עלי עוד מימי פלארמו, ואני כל כך שמח בגללו, והמשחק היה נהדר, גם אם זה לא היה ה 4-3 ממקודם.
אבל סוארז למרות הבישול קצת קילקל את החגיגה עם בכיינות והצגות סטייל ניימאר. בסופו של דבר אפילו השופט הפסיק לקנות את ההצגות ותפיסת הראש אחרי כל עלייה לכדור גובה.

בליקי 30 ביוני 2018

סוארס הוא גאון כדורגל, אבל הוא לבטח השחקן הכי טיפש שראיתי אי פעם

כח הגברה 30 ביוני 2018

הוא לא טפש, הוא טוטאלי. הוא מוכן לעשות הכל כדי לנצח. הוא אפילו מוכן שתקרא לו בשמות.
אבל לטוטאליות שלו יש צדדים מאד מכוערים, כפי שברור לכולנו כבר כמה שנים טובות.
אני מקווה שהשלב הבא, לאור הצלחת שיפוט הוידאו, יהיה שימוש במצלמות לענישת מתחזים ורמאים (אפשר גם בדיעבד). אולי אז סוארז ימתן את ההתנהגות שלו (אם הוא מסוגל).

matipool 1 ביולי 2018

ג'יימי קראגר סיפר אתמול שאצל סוארז אין הבדל בין משחק אימון למשחק באצטדיון מפוצץ.
הוא נותן כל מה שיש לו עד הסוף בכל הזדמנות והוא יילחם לשחק גם אם הוא פצוע וגם אם זה נגד החלטת הצוות הרפואי.

כח הגברה 1 ביולי 2018

כאוהד ליברפול (כמוך) אני כמובן מת עליו ומת על הצדדים החיוביים של הטוטאליות שלו.
אבל זה לא מונע ממני לראות גם את הצדדים המכוערים של המשחק שלו. גם בתקופתו בליברפול היו רגעים כאלה.
אם שחקנים ייענשו על התנהגויות כאלה, אני מקווה שנמשיך ליהנות מהיכולת שלהם, בלי לסבול מהצדדים השליליים, שייעלמו ברגע שהמחיר עליהם יהיה גבוה מהתועלת האפשרית.

אלון3131 30 ביוני 2018

המשפט על ההגנה ואהבת הענף זה משפט מדהים.
כמו גם הסיכום הכל כך פשוט על דיוני הגדול מכולם.

אני במקום צרפת מאוד מודאג מאוד מאורגוואי. אני יכול לראות את התקפת צרפת נשברת על ההגנה הזאת כמו שובר גלים, וממה שראיתי עד עכשיו היא לא מופת מנטלי.

משה 30 ביוני 2018

אורוגוואי היא בהחלט נבחרת שיכולה לשלוח את צרפת הביתה.

Matipool 30 ביוני 2018

לא בלי קבאני.

אריק 30 ביוני 2018

בדיוק השתתפתי בדיון קצר בקבוצה בעניין הזה. ההגנה של אורגוואי מרגשת.

קלבדוס 30 ביוני 2018

רונאלדו גאון
עשה צהוב דקה 90 כדי להבטיח לפורטוגל בלעדיו, כרגיל, נצחון על צרפת

עידן. 30 ביוני 2018

לא שאני לא מסכים עם הפסקה האחרונה אבל בכל זאת על מסי דאגת לציין ש"כדורגלן העשור הזה אליבה דרוב האנושות לא נתן את יומו הגדול ביותר".

אז בשביל הסדר הטוב, האם כדורגלן בעשור אליבה מיעוט האנושות נתן את יומי הגדול?

אבי התל אביבי 30 ביוני 2018

זה עיסוק בשטויות, ורק אתה ראית עלבון במחמאה שרונן נתן למסי….

עידן. 30 ביוני 2018

אני אפילו לא אוהד מסי, סתם זה בלט לי.

רונן אוהד רונאלדו וזה בסדר גמור, אבל היום הוא הרגיש לי כמו הייטר של מסי.

אבי התל אביבי 30 ביוני 2018

זהו, שזה רק לך ;-)

איציק 30 ביוני 2018

כמה סמלי ששני הסטטיסטיקאים הגדולים של דורינו הלכו ביחד הביתה.

עמית הלבבי 1 ביולי 2018

קמיל פוקס ומינה צמח???

איציק 1 ביולי 2018

אוחזים ידים?

ממן 30 ביוני 2018

המשחק הגרוע של "שחקן המאני טיים הגדול של הדור" בהיסטוריה.
בעיני מלכתחילה אי אפשר לפתור דיון כזה בטורנירי נוקאאוט בלבד, אבל מסקרן אותי מה יאמרו רומן וכל אלו שבהחלט יודעים ללעוג למסי כשצריך, כי רונאלדו, עושה רושם, חשב שטכניקת העידוד מגמר היורו תעזור לו גם הפעם…

וברצינות – כתבתי פה שפורטוגל תקבל שיעור בציניות מאורגוואי וזה אכן קרה. קבאני היה חד וסוארז הראה למה בברצלונה הוא נחשב להרבה יותר מעוד חלוץ, גאון כדורגל. אבל איש המשחק הוא גודין. להתאהב.

ראיתי אצל דסקל בפייסבוק סטטיסטיקה שהולכת ככה:
מסי: 720 דק' נוקאאוט – 0 גולים
'מבפה: 80 דק' נוקאאוט – 2 גולים
עכשיו אפשר לצרף את רונאלדו לצד מסי, ולהכריז שקיליאן (לגמרי שחקו העשור הבא) שחקן נוקאאוט טוב משניהם. או שאפשר להגיד שכמו בספורט, גם בעיתונות ספורט אנחנו לא וואו.

(יוצא דופן מובן מאליו: הבלוג הזה)

אבי התל אביבי 30 ביוני 2018

רונאלדו בכלל לא היה רע היום

ממן 30 ביוני 2018

ארגנטינה היתה הרבה יותר טובה מצרפת

jhkj 30 ביוני 2018

ארגנטינה הגנה רע מדי וצרפת יצאה למתפרצות טוב מכדי שהרבה יותר טובה יהיה נכון. צרפת באה עם תוכנית פעולה והוציאה אותה לפועל בצורה מעולה בהתקפה, ובהגנה פחות, אבל אני לא מרבה להאשים קבוצות שמקבלות גולים בגלל שמסי עובר בהם בחרבה

dk 30 ביוני 2018

לא היא לא ובשניה שהיא הצליחה אחרי שני גולים בפוקס ומכלום להיות בעמדה שהיא צריכה לשמור על התוצאה הצרפתים מחצו אותה.

jhkj 1 ביולי 2018

אז הגול של די מאריה היה פוקס אבל של פאבר המגן הצרפתי נבע מיכולת הבעיטה העילאית שלו? בוודאי. שים לב שגם אני אמרתי שממן טועה כשהוא אומר שארגנטינה הרבה יותר טובה, אבל כשאתה מבסס את מה שאתה אומר על דברים תלושים אתה פוגע גם בקייס שלך וגם מחזק את אותם דברים תלושים

גילעד 1 ביולי 2018

של די מאריה היה פוקס כי הוא פשוט בעט מקילומטר בלי קשר לכלום, לא היה שם מהלך של כדורגל שקדם לזה ולא היו לארגנטינה מצבים באמת. של פאבר היה אולי בעיטה שהרבה פחות סביר שתצלח, אבל היא באה אחרי מהלך התקפי כלשהו, לרבות העמסת רחבת היריב בשחקנים צרפתיים.

dk 1 ביולי 2018

jhkj, לי בעיקר קשה עם הנחרצות של ממן והאהדה העיוורת שלו ולכן ציינתי 3 דברים שקל לשים לב אליהם כשצופים במשחק:
1. ארגנטינה בשום צורה שהיא לא הייתה "הרבה יותר טובה"(!) מצרפת.
2. הגולים של ארגנטינה נבעו בעיקר ממזל (ויכולת אישית במקרה של די מאריה) ופחות מצורת/שיטת משחק, דבר שלא היה להם בכלל.
3. כשהצרפתים היו עם הגב לקיר ראית את יחסי הכוחות האמיתיים.

ממן 1 ביולי 2018

DK אתה לא תבין סרקאזם גם אם הוא יבקיע לך במספרת מה…

זו היתה תגובה סרקאסטית לתגובה של אבי שהצחיקה אותי, אבל תמשיך להתפרע. אני נהנה.

dk 1 ביולי 2018

אחלה ממן, תמשיך להיות רועש תקיף ונחרץ כדרך החביבה בקודש…

dk 1 ביולי 2018

אחלה ממן, תמשיך להיות רועש תקיף ונחרץ כדרכך החביבה בקודש…

ממן 1 ביולי 2018

נו באמת, אתה יכול להסכים שיכולת לעצור שניה ולחשוב מדוע דחפתי את 'ארגנטינה טובה מצרפת' אאוט אוף דה בלו בהקשר לתגובתו של אבי במקום להאשים אותי באהדה עיוורת. הכל ברוח ספורטיבית.

jhkj 1 ביולי 2018

dk בנוגע לאחד אתה צודק. בנוגע לשתיים אם די מאריה זה יכולת אישית והגול של אגוארו כמובן לא היה גול של מזל, זאת אומרת שלארגנטינה היה גול אחד ממזל, לא פחות מצרפת. הגולים של ארגנטינה ברבים זה לא נכון. בנוגע לשלוש הסיבה שצרפת הבקיעה הייתה שכאשר ארגנטינה איבדה את היתרון היא התחילה לשחק יותר קדימה, מה שהיה מטופש הואיל וזה בדיוק מה שהייתה צריכה צרפת, זה לא שצרפת התעוררה ואמרה פתאום יאללה אולי נתחיל לשחק לעשרים דקות אלא שהטקטיקה של ארגנטינה באותם דקות התאימה לצרפתים כמו כפפה ליד

משה 1 ביולי 2018

ממש לא.
צרפת הייתה גדולה עליהם בשתי דרגות.

ממן 1 ביולי 2018

יקירי, ראה תגובתי לDK

דורפן 30 ביוני 2018

אני מאד נגד טורנירי נוקאאוט כמדד. אבל יש גם בעיה מאד קשה לא להשתמש בהם במדד. הליגות, בכל העולם, זבל אורגני. כמעט כל המשחקים של הגדולות בלפחות 200% פערי תקציב. באנגליה טיפה פחות – אז יש 8 משחקים שקולים במקום 4 לקבוצה בכירה. המשחק צריך ליגת על. כי אני גם לא רוצה לשפוט שחקני על על פי השאלה ״מי יותר טוב בחיסול 30 קבוצות קטנות״

ממן 30 ביוני 2018

אם הליגה הספרדית היתה פח הקבוצה הרביעית מספרד לא הייתה מדיחה את הקבוצה השניה מאנגליה.
שניהם עשו טורנירי נוקאאוט יפים (מסי כבש גולים מעולים בקופה בנוקאאוט) ולשניהם כמות דומה של תארים אבל אני מרגיש גישה סלחנית משהו כלפי רונאלדו ואולי דווקא זה מדד לא רע לגדולתו העל זמנית של יריבו.

בכל מקרה, במדד דסקל למונדיאל ים מסי ורונאלדו הם בכלל שניים מהגרועים אי פעם.

דורפן 30 ביוני 2018

ליכולת של הקבוצות בספרד נגד קבוצות ממדינות אחרות- שהיא מתועדת היטב – אין קשר לשוויוניות של הליגה. הגדולה של מסי ורונאלדו לא יכולה להשפט בעיקר על משחקים מול קבוצות מתוקצבות בפחות מ-25% מהקבוצות שלהם. השחקנים שהם משווים כנגדם לרוב – פלה, קרויף ומראדונה – לא שיחקו בתנאי אי שוויון כאלו. זו עובדה.

ממן 30 ביוני 2018

עובדה נוספת היא ששחקנים רבים בדורם משחקים בתנאי אי שוויון כאלו ולא מגרדים את רמתם.
והם משחקים בליגה פחות שוויונית אבל יותר טובה (יותר הישגית אם תתעקש)

דורפן 30 ביוני 2018

מישהו מפקפק שהם הטובים בדורם?
אבל האם בלי שניהם קבוצותיהם לא היו מסיימות 1-2 בטבלה?
כל זה רק אומר שעם כל בעייתיות השיפוט על פי טורנירי נוקאוט – גם השיפוט על פי הליגה הוא סופר בעייתי.

יוהאן קרויף לקח את אליפות אירופה שלוש פעמים עם הרכב שרובו נולד באמסטרדם. הוא לא אמר: אני שחקן גדול אבל בבקשה. אני צריך את קיגן מימיני, את גרד מילר לפני, את ז׳יארזדינו משמאלי. רק עניין קטן: פלוריאן אלברט שיבנה לי את ההתקפות. ואת בובי צ׳רלטון אני צריך פה. ואז – אני מראה לכם איזה סופרסטאר ענק אני! זה נשמע מגוחך מה שכתבתי – אבל זה באמת המצב של הרכבי בארסה וריאל (ועוד כמה לא רחוקות)

ממן 30 ביוני 2018

מישהו מפקפק שהם הטובים בדורם?
אבל האם בלי שניהם קבוצותיהם לא היו מסיימות 1-2 בטבלה?

בעקביות כזו? חד משמעית לא.

no propaganda 1 ביולי 2018

אני מפקפק שהם בגדולים בדורם ולא רואה שום סיכוי שהן היום מאבדות את מיקומן ברב המוחלט של המקרים

ק. 1 ביולי 2018

ריאל מדריד עם אחד מהם סיימה מקום 3 בטבלה השנה…

ק. 1 ביולי 2018

דורפן, ברור שזה מגוחך לשים את קרויף במצב הזה, אבל ברגע שהיריבה, וזו לא רק ריאל אלא גם צמרת הפרמייר ליג, פסז', יובה, באיירן עובדת השיטה של העמסת כוכבים, כדי להתחרות בה ושמסי לצורך העניין יהיה שובר שוויון צריך סגל שיהיה קרוב ללהוות שוויון (תלוי אימון, שיטה וכו')

ק. 1 ביולי 2018

ועוד דבר, ההרכב שנולד באמסטרדם וזכה עם קרויף הוא הצטרפות מקרים טובה, כמובן כחלק מהשיטת עבודה של המועדון, בדיוק כמו שבהרכב זוכת ליגת האלופות ב2011 שיחקו בוגרי לה מאסיה – ואלדס פויול פיקה בוסקטס צ'אבי אינייסטה פדרו ומסי

אמיתי 1 ביולי 2018

ק.
לא חולק עלייך אבל השאלה היא מה וולנסיה סביליה וסלטה עושות. או יותר נכון איזה תקציב יש להם לעשות. פה קבור ההבדל

ק. 1 ביולי 2018

העניין הוא שקרויף ומראדונה והיריבות שלהן שיחקו לפני חוק בוסמן. רונאלדו לא עובר נוקאאוט בספורטינג ליסבון אבל בריאל כן… אין לו ברירה אחרת להגיע לשם

אמיתי 1 ביולי 2018

לא לגמרי הבנת את הטיעון של דורפן נראה לי- כמו שיש בעיתיות בשיפוט לפי טורנירי נוקאאוט יש בעיה בשיפוט לפי ליגה שהאי שיויון בה ככ גדול. פעם לטוב ולרע דברים עבדו ונשפטו אחרת

ממן 1 ביולי 2018

no prop

אז אתה פשוט מדבר שטויות, מצטער.

ק. 1 ביולי 2018

אמיתי, הבנתי יופי.
עניתי לתגובה שלו שאמרה:
1. ריאל ובארסה גם בלי רונאלדו ומסי מסיימות 1-2 (ריאל השנה 3)
2. קרויף עלה עם הרכב ילידי אמסטרדם ולא ביקש כוכב בהזמנה לכל משבצת

no propaganda 1 ביולי 2018

ק.,
זה מצויין שהם סיימו 3, הנקודה שלי שהם היו מסיימים 3 גם בלי רונאלדו. בסופו של דבר זה עניין של ריכוז ומחוייבות. בגמר ליגת האלופות ריאל ובארסה מנצחות כל קבוצה ספרדית חוץ מאתלטיקו 10 מ10.

ממן,
אתה כמובן זכאי לדעתך אבל בהתחשב בכמות הפעמים שצדקתי(לא בדיעבד) הייתי לפחות שוקל את זה שאתה טועה. תראה כמה קשה לברצלונה בליגת האלופות מאז שצ'אבי עזב ותראה איזו דומיננטיות יש שם לריאל מאז שקרוס הצטרף למודריץ. תראה איך באיירן התדרדרה מאז ששוויני עזב. תראה מי זוכה במונדיאלים האחרונים: איטליה עם פירלו, ספרד עם צ'אבי, גרמניה עם שוויני. בכלל צ'אבי הוא השחקן הכי אנדרייטד בהיסטוריה, בין 2008 ל2012 הוא פחות או יותר זכה בכל התחרויות שהשתתף, הרבה יותר דומיננטי ממסי או רונאלדו בכל תקופה דומה שתיקח. ברגע שהוא פרש, גם ספרד וגם ברצלונה התחילו להצליח הרבה פחות. אם צ'אבי משחק במקום מסי בארגנטינה, זה היה נראה אחרת לגמרי.

ק. 1 ביולי 2018

פרופגנדה, התשובה שלי הייתה לתגובה של דורפן.
אתה יודע שאני איתך בגדול בתיאוריית הקישור כחולייה החשובה ביותר והלא זוכה לתהילה ביחס למסיימים, אבל להערכתי קצת הגזמת פה בהקטנת שני שחקנים היסטוריים, שבנוסף למספרים שלהם, גם מושכים כל כך הרבה תשומת לב מההגנות ומופיעים באופן כל כך רציף ועקבי.
לא אכנס פה שוב לדיוני הבלון ד'אור, רק אגיד שבשלושת הזכיות של בארסה באלופות מסי ללא ספק היה השחקן הטוב ביותר (ר' גם כמות בישולים), גם עם חוליית הקישור נתנה לו את התשתית להשפיע על משחקים (ב-2015 צ'אבי היה שחקן ספסל)

אופיר ממן 1 ביולי 2018

נו פרופ,

אם להתעלם מהנימה השחצנית בתגובה שלך (קשה, מודה)
אתה מדבר שטויות.

צ'אבי לא אנדרייטד, הוא נחשב לגדול הקשרים הספרדיים. צ'אבי לא היה נותן כלום לארגנטינה במקום מסי כי יש להם בעיות שונות לגמרי, בעיות של אימון לא נכון (פתחו את המשחק במקום לסגור אותו), בעיה עם הסקורר המרכזי (היגוואין) ועוד.
מניח שזה יהיה הבונטון החדש שיצטרף לטבעונות ולאנטי חיסונים, לערער על גדולתם ההיסטורית של מסי ורונאלדו. שוין. העיקר שתרגיש מיוחד.

אופיר ממן 1 ביולי 2018

בכלל, מדובר בדיון היפותטי שאין דרך להפוך אותו ללא תיאורטי. אז איך בדיוק אתה אמור להיות צודק, בדיעבד או שלא?
צ'אבי היה שם גם לפני מסי, וזכה בליגת האלופות אחת ואח"כ התרסק. בארסה של רייקארד ורונאלדיניו לא הייתה קרובה לדומננטיות של בארסה שבאה אחריה. מסי זכה בליגת האלופות עם צ'אבי בספסל כשהוא מרסק את כל אלופות הליגה באותה העונה, סיטי, פסז', באיירן, יובה (בארסה היחידה שעשתה את זה).
זה שבארסה / ארגנטינה לא השכילו לבנות קישור יציב (הבעיות של ארגנטינה חמורות הרבה יותר) לא מוכיח דבר, כי לצ'אבי היה מסי אבל למסי לא היה צ'אבי. ונבחרת ספרד הייתה 11 שחקנים בשיאם שפעלו בתיאום מושלם (7 שחקני בארסה בהרכב).
להוציא את רונאלדו ומסי מברצלונה וריאל, גם אם להחליף אותם בשחקנים טובים, יהיה למחוק לפחות חצי מהתארים שלהם בעשור האחרון במקום, ואני עדין. בארסה העונה שווה אולי (אולי) מקום רביעי בלי מסי.

no propaganda 1 ביולי 2018

אופיר, הנימה השחצנית באה כתשובה ל"אז אתה פשוט מדבר שטויות, מצטער", לפעמים קצת קשה להתעלם.
אם אתה מחליף את רונאלדו ומסי בחלוצים איכותיים, לא רואה איך כמות התארים הייתה משתנה משמעותית.
צ'אבי נהיה צ'אבי רק אחרי הגעת גוארדיולה, כלומר הוא היה שחקן טוב אבל רק גוארדיולה עשה ממנו סופרסטאר.

מסי ב2015 נהנה מעונת שיא של ראקיטיץ, שספק אם יכולה להשתחזר, בלי זה, אני בכלל לא בטוח שבארסה היו זוכים וזה עוד כשגם סוארז נתן עונת שיא. ספרד בלי ציאבי, עם כל השחקנים בשיא לא הייתה זוכה בכלום כפי שנראה ברגע שהוא עזב. ברצלונה גם התחילה לרדת משמעותית בהצלחות, זה התחיל מיד כצ'אבי איבד את הכושר שלו אחרי יורו 2012. מסי לצורך העניין היה חלש ב3 מונדיאלים ועוד לא מדברים על זה שהוא לא זכה בקופה וזה לא שהוא נולד בונצואלה. הנסיון לגמד את המונדיאל כדי להראות שמסי ורונאלדו הם גדולי הדור זה תרגיל מאוד מלוכלך אבל מכונת התעמולה עובדת, פתאום סופרים מסירות מפתח(בלי בכלל להשוות את זה לשחקנים אחרים), פתאום ממציאים שיאים של שערים בשנה קלנדרית, פתאום אקוודור היא יריבה ראויה ולא נבחרת בינונית(כל האמור לעיל תקף גם לרונאלדו).

תזכר בקצב הנקודות שבארסה אספה בליגה לפני שנתיים(נדמה לי) כשמסי היה פצוע, לא נפל בכלום מהקצב עם מסי ואותו דבר עם רונאלדו. זה לא שהם לא שחקנים אדירים אבל אנחנו בתקופה של הקשרים, כמו שתקופת פלה הייתה תקופת החלוצים.

וצ'אבי הוא שחקן טופ 5 היסטורי וכולם מתעלמים בגלל ההייפ סביב מסי ורונאלדו. ואתמול ראינו את הדור הבא של ההייפ הזה: מבפה(הופעה באמת מצויינת אתמול) על חשבון קאנטה.

אופיר ממן 1 ביולי 2018

מסי נהנה ונהנה ונהנה… ואף אחד מהם כניראה לא נהנה ממסי, לכן הם אומרים (ובמיוחד צ'אבי) שהוא השחקן הטוב בהיסטוריה. פפ עזב ובנתיים לא זכה בשום ליגת האלופות, אז אולי גם את השיטה שלו הביא לשלמות איזה שחקן אחד.
בארסה שיחקה בלי מסי חודש וחצי בליגה, בסדר. זה לא מדד מול עשור. מסי הגיע ל4 גמרים ואמנם לצערי לא זכה באף אחד מהם וזה מאוד משמעותי, אבל הגיע ל4 גמרים. מה זה "אנחנו בתקופה של קשרים"? לכתוב שמסי ורונאלדו הם לא גדולי הדור במקצוע שלהם זה זילות, וזה שטותי, לא משנה כמה מנסים להכניס בזה היגיון לכאורה.
אגב, 'מבפה שעוד יהיה השחקן הטוב בעולם, לא ראיתי מה בדיוק הוא עושה בצמד משחקים מול ריאל. אתמול הוא פשוט נהנה מהשטחים שארגנטינה בשיא הנאיביות השאירה לו.
אגב 2 קאנטה זה לא דבר חדש, גם מראדונה שיחק לצד נבחרת אדירה וקישור חזק ופיזי מאוד. תמיד זוכרים את הכוכבים וזה בסדר, ככה העולם עובד, ושחקנים כמו קאנטה זוכים גם הם לכבוד הראוי להם. בסוף המטרה היא להכניס כדור אחד יותר מהיריב ואת זה 10 קאנטה / צ'אבי לא עושים בלי מסי / רונאלדו אחד.

no propaganda 1 ביולי 2018

צ'אבי הוכיח שהוא יכול בלי מסי, וזה בניגוד למסי שלא הצליח להראות שהוא יכול בלי קשר עושה משחק מהטופ של כטופ.
4 גמרים ו0 גולים כולל שני משחקים נגד צ'ילה שמשחקים בה שחקנים שלא ראו אירופה במשקפת.
נבחרת צרפת זכתה במונדיאל כשהחלוץ שלה לא כבש כלום והיה שחקן קיקיוני לגמרי, אס בלאן כבש וטוראם כבש ובסוף זידאן כבש, איטליה זכתה במונדיאל כשלוקה טוני כבש שני שערים, אפשר להסתדר בלי חלוצים, גם אם זה נראה פחות יפה לפעמים אבל מסי ורונאלדו לא מסתדרים בלי הקישור המרכזי החזק. מראדונה זו תקופה אחרת וקאנטה הביא אליפות לפאקינג לסטר וכמובן לא קיבל את הקרדיט

ממן 1 ביולי 2018

הוא הגיע ל4 גמרים (עם נבחרת מוגבלת מאוד) אז הוא לא הוכיח שהוא יכול.

הגיוני!

אתה פשוט מנסה להעמיד תיאוריה של קישור חשוב מהתקפה על הגב של מסי ורונאלדו ומשמיט חלוצים גדולים כמו ויה מהמשוואה.

וכשדברים לא מסתדרים כמו שהוח אז כמובן מדובר בתקופה אחרת.

אפשר פשוט להגיד שגם הענקים ביותר כמסי ורונאלדו לא יסתדרו בלי קישור איכותי, קישור הוא לב הכדורגל. זה לא הופך את הקשר לטוב מהחלוץ.

זה מן עידן מוזר כזה שדעה לא נחשבת אם היא לא בומבסטית ו'מהפכנית' ו'נון קונפורמיסטית' וכמו שאמרתי, מה שעושה לך את זה. שיהיה.

ממן 1 ביולי 2018

בנתיים קישור מעולה של איסקו, קוקה, בוסקטס וסילבה מודח מול הרוסים אבל מה היה עוזר שם איזה רונאלדו/ מסי

no propaganda 1 ביולי 2018

אופיר, ההיפך אנחנו בתקופה שךא צריך להוכיח כלום, צאיך רק להיות פאן בוי ולזרוק פסאודו נתונים כמו גולים, מסירות מפתח ושאר ירקות במקום להתרכז במנ שחשוב.

ההדחה של ספרד היא רק עוד הוכחה לטענה שלי: אין צ'אבי אין תארים, כל היענו קשרים גדולים האלה בכלל לא כאלה גדולים. הגדול באמת היה שם והביא שתי יורו ומונדיאל ואף אחד לא שם לב בגלל שהפאן בויז זורקים פסאודו סטטיסטיקות לאויר.

no propaganda 1 ביולי 2018

ולאמר שארגנטינה היא נבחרת מוגבלת כשמשווים אותה לצ'ילה, זה כבר ממש פוסט מודרני

jhkj 1 ביולי 2018

שמע פרופ לפי מה שאתה אומר על מסי, רונאלדו והקישור של ספרד משחקים כיום בכל העולם שני שחקני כדורגל, מודריץ' וקרוס. וגם קרוס קשר העל עף בבתים, אז בעצם גם הוא לא קשר על, אז רק מודריץ' שחקן כדורגל בעולם?

ממן 1 ביולי 2018

ככה זה כשיורים חצים ומציירים מטרה.
אגב, גאה להיות 'פאן בוי' של גדולי שחקני הדור ולהנות מהם במקום להמציא תיאוריות ולהרגיש חשוב.

no propaganda 2 ביולי 2018

ונניח שאתה צודק ומסי הוא הכי טוב, אז כמה שחקני על יש?

יואב 30 ביוני 2018

לגמרי רונן.

jhkj 30 ביוני 2018

פלה שיחק לצד אגדות כמו גארינצ'ה שהביא לו את אחת הזכיות וקרלוס אלברטו בנבחרת, סנטוס הייתה טובה עשרות מונים מהליגה הברזילאית, ובליגה אמריקאית הוא היה עם בקנבאואר באותה קבוצה. פלה שיחק בתנאי האי שיוויון הכי גדולים שיש

יואב 30 ביוני 2018

מי בכלל טען שפלה הוא בין החמישים? אתה ילד.

jhkj 1 ביולי 2018

הגבתי לדורפן שאמר שפלה לא שיחק בתנאי אי שיוויון

יואב 1 ביולי 2018

כן, אני יודע. סתם התלוצצתי. בימי הגדולה של פלה, קרויף, בקנבאואר, מונדיאל היה חזות הכל. הם ידעו את זה והקהל ידע את זה. לכן ההתעלות של פלה שם- היא דרמטית, קריטית והכי נחשבת. זה היה טוב לזמנו ובזמנו- הוא היה אבסולוטי. היום לצערי, ליגת האלופות אכלה הכל והיא מראית העין החשובה.
אז האמת היא איפשהוא באמצע. ופלה, ענק שבענקים.

jhkj 1 ביולי 2018

אין סתירה בין זה שפלה ענק לזה שהוא שיחק באי שיוויון ברמת הקבוצות והנבחרת. גם למייקל גורדן הייתה קבוצה נהדרת סביבה חלק לא קטן מהזמן והשמועה אומרת שהוא היה לא רע בכלל.

ובנוגע למונדיאלים, ליגת האלופות וליגות, זה בעיקר בעיניי המתבונן, כל אחד היום יכול לבחור את העובדות שמתאימות לו, וכמו שאמרת האמת תהיה איפשהו באמצע

DS 30 ביוני 2018

עצם זה שירדת לרמתם נתת להם בדיוק את מה שהם רוצים.

ממן 30 ביוני 2018

לפעמים זה גם בסדר, לרדת לרמתם. הם ישארו ברמתם בכל מקרה.

D! כאן ועכשיו 30 ביוני 2018

יאמרו, ובצדק, שרונאלדו נתן טורניר טוב בהרבה, שהחבורה שסביבו נחותה בענק מזו של ארגנטינה, שהוא עבד במגרש כמו מנהיג שדוחף את כל מי שסביבו ולא מסתובב על מנת לקבל כדורים לאן שנוח לו

ברור שמעריצים בברצלונה את סוארס, הוא גאון, הוא ענק ויש לו עוד תכונה שאוהבים בברצלונה, יכולת לשכב על הדשא כל פעם שעוברים לידך, כאילו קטעו לך רגל.

ממן 30 ביוני 2018

התבכיינות ממעריצי רונאלדו? מפתיע!

D! כאן ועכשיו 1 ביולי 2018

אני לא מעריף רונאלדו. אם הייתי צריך לבחור הייתי מעדיף את לואיס. אפילו שהוא דפק אותי בענק.

נמאס מעדת מתלהבי המסי וחוסר הפרופורציה

אופיר ממן 1 ביולי 2018

יום אחד האדמה עוד תפצה פיה ותבלע את כולנו

יואב 30 ביוני 2018

רונאלדו בהחלט נתן את המקסימום שלו ופורטוגל הפתיעה אותי היום. ציפיתי ממנה לפחות. היא בכל מקרה שווה רבע גג.

ממן 30 ביוני 2018

אתם באמת מעידים ברונאלדו שהמקסימום שלו זה 3 פדלאדות כושלות ובעיטה ליציע? ראו מה שכתבתי לדורפן בעניין סלחנות.

אגב, אתם לא עושים לי פה "זה לא הוא זה הנבחרת" נכון?

דורפן 30 ביוני 2018

אורוגוואי בלמו אותו היום. אבל כתבתי שהוא נתן טורניר טוב. הוא נתן יותר ממסי. וכנראה פחות מקבאני או הארי קיין

ממן 30 ביוני 2018

משחק אגדי נגד ספרד. זהו. בבית קל בהרבה. אם כבר אז.

jhkj 30 ביוני 2018

מסי לפחות בשני המחזורים האחרונים היה טוב מרונאלדו פי כמה וכמה, מול יריבות קשות יותר

Srtest - ארטסט 1 ביולי 2018

אין ספק שהוא נתן יותר פנדלים ממסי ועוד עם סטטיסטיקת סטף קארי מהשלוש!

עידן. 1 ביולי 2018

אוקי, ובמונדיאל הקודם רונאלדו כבש רק שער אחד ועף עם פורטוגל בשלב הבתים.

אז מה זה אומר?

יואב 30 ביוני 2018

אני לא חושב שהיום (תקופה אחרונה) רונאלדו יכול לתת יותר. הוא לא בשיאו ולא יחזור לשם יותר. לכן כתבתי- נתן את המקסימום. שלו. לא הספיק. ובקשר לנבחרת, כתבתי בדיוק הפוך- היא הפתיעה אותי לטובה והרוויחה את הארכה בצדק. לא הסתייע.

ממן 30 ביוני 2018

יואב, אני מעריך (לא מעריץ) גדול של רונאלדו ופירגנתי לו המון גם כאן. התגובה שלי היא בעיני מראה לרגשות השמחה לאיד והלעג שמתפרצים במופגן או בצורה מתוחכמת כלפי מסי אחרי כל הפסד. זה אולי יומרני אבל בכז' עובד.

יואב 30 ביוני 2018

ממן, ונדמה לי שגם כתבתי אצלך בבלוג דברים דומים על מסי(עוד לפני הטורניר)-שהטורניר הזה לא יוריד מגדולתו משמעותית. אולי הציפיות ממסי גדולות יותר? יתכן. אולי השם ארגנטינה גדול יותר? יתכן. בתחושה המאד אישית שלי- רונאלדו בא קל יותר. עם פחות לחץ(ליגת אלופות עזרה אולי), ועשה ברמה כזאת או אחרת את מה שהוא רגיל לעשות. וזה פחות טוב משיאו. מסי הרגיש לי יותר אנמי, אולי כי לו יש יותר מה להפסיד, או שאולי גם הוא לא בכושר אופטימלי. בכל מקרה, זה ממש לא עניין אישי עבורי(רונאלדו או וואט אבר). אישי- זה רק דייויד בואי. אין להם ושכמותם סיכוי(:

עובר אורח 1 ביולי 2018

תגובה מעולה.
רמת ההיטריות למסי (בעיקר פה) באמת שוברת שיאים. בטח לעומת הסלחנות שבה מתקבל כ. רונאלדו.
אני מנסה לחשוב למה מסי זוכה לכל כך הרבה הייטרים, ואני חושב שזה שילוב של מיאוס מההתלהבות הפרובינציאלית הישראל מברצלונה, ביחד עם האהדה שיש פה לכ. רונרלדו בגלח התקופה במנצ'סטר.

רומן 2 ביולי 2018

אני לעולם לעולם לא טענתי שרונלדו הוא השחקן הגדול בהיסטוריה.
אבל מה שכן, הוא אלוף אירופה באליפות שמתקימת פעם ב 4(!) שנים.
כן בזכותו, לא בזכותו, זה לא משנה. הוא היה אחד השחקנים הטובים בנבחרת לא סחב אף אחד, אבל בהחלט היה שחקן מוביל.
מסי לעולם לא זכה בקופה שמתקיימת יותר פעמים (לך תבין איתם איך הם סופרים) אפילו עשו קופה מיוחדת בארה"ב שקראו לה "בואו ניתן למסי לזכות בקופה", ברזיל שלחו נבחרת של ילדות ניימאר בא לראות מהיציע וגם את זה מסי לא לקח…

שחר 30 ביוני 2018

משחק בסדר. פורטוגל החזיקה בכדור רוב המשחק, אך אין לה כלים לאיים הרבה על השער. שני שערים בקלאסה.
אגב, לא חושב שבכדורסל יש יכולת לסגור בהשוואה בין שני שחקנים, גם שם זה גדול יותר מזה. ג"ס אלופה בעיקר בגלל החיבור הקבוצתי, אחרת לא היתה בגמר.
…טוב, הם משחקים יחד 100-200 משחקים לפחות, וכאן בקושי יש להם אפשרות לאימון משותף, אז כל תיאום קבוצתי מוערך פי כמה ובצדק

holden 30 ביוני 2018

ללא ספק מה שפריז סנט זרמן לא הצליחה לעשות בצ'מפיונס עם כל הכסף הגדול והמושחת היא הצליחה היום ובגדול,
יום נצחון לפריז
אמנם יום הבסטיליה נחוג ב14 ליולי אבל כל כך ברור לי שצרפת תניף את הגביע על שם ז'יל,
זה כתוב כבר בכוכבים
גמר הגביע יערך יום למחרת יום הבסטיליה

שחר 30 ביוני 2018

זה יכול להיות סבבה, אבל הם נראים קצת בוסריים, קיבלו 2-3 גולים נאיביים היום, זה עוד טעון הוכחה. נראה לי שמול דומותיהן של גרמניה ואיטליה הן יתקשו

פרקש 30 ביוני 2018

זה היופי במונדיאל הזה אין גרמניה לאיטליה..
אבל אורוגוואי נראים קרובים לזה מאוד

holden 30 ביוני 2018

הגמר אצלי בברקאט אכן היה צרפת מול גרמניה, צרפת קבוצה מרהיבה, היא כמו אריה,
הוא לפעמים מנומנם קצת, אבל שהוא מתעורר מרבצו, מסכנים יריביו,
המאצ אפ מבפה-גודין,
זה יהיה מגניפיק
זה תחרות בין ברדלס לבין קרון רכבת עמוס בתבואה,
משחק הגנה מול התקפה קלאסי
צרפת מול אורגאווי זה כמו נניח…
מכבי נתניה מול הפועל יהוד

אלעדכ 30 ביוני 2018

הגנה במלוא יופיה, ממש ככה. התאהבתי באורוגוואי במשחק הזה

אבי (תמיכה ביקורתית במוריניו) 30 ביוני 2018

אמנם ההפסד של פורטוגל עלה לי בסכום כסף מסוים אבל הניצחון של אורוגוואי היה שווה את זה. כאוהד איטליה אפשר רק להצטער שהיא לא העפילה. היה תפור עליה לקחת את המונדיאל הזה.

אמיתי 30 ביוני 2018

קשה לחזור מול איטליה..אתלטיקו…אה..פעמיים. קשה מאד.
גם כדורסל וגם כדורגל הם משחקים קבוצתיים. מי שרוצה לאהוד ספורטאים אינדיבידואליים שיעבור לטניס או איגרוף

פרקש 30 ביוני 2018

עד מתי נשמע את מוטי איווניר? זה פשוט בושה וזלזול בכולנו ששמים אותו לדבר שם

ונגר 30 ביוני 2018

כל כך מאוס. כל המשחק אומר שפורטוגל יותר טובים ומגיע להם לנצח בזמן שרואים חבורה חסרת אונים שכל הזמן מנסה להרים הגבהות חסרות סיכוי ולא יותר מזה. ניתוח שטחי שנשמע כאילו נאמר על ידי מישהו שלא מתעניין בכדורגל אבל עכשיו רואה קצת כי יש מונדיאל.

shadow 30 ביוני 2018

רוב אנשי השידור הישראלי הם מביכים

ניר 1 ביולי 2018

אותי הדהימו הסופרלטיבים לארגנטינה של נדב יעקובי ושותפו לפשע בזמן שעל המגרש צרפת נראתה עליונה כל הזמן, גם כשהיא היתה בפיגור. השדרנים בכלל לא טורחים להסתכל במה שקורה על המגרש.

פרקש 1 ביולי 2018

ניר דווקא נראה לי שקרה לך המשחק הזה מה שקורה לי כבר שנים עם נדב יעקובי (לא יודע למה אבל תמיד לא סבלתי אותו, אולי בגלל שהוא מדבר חצי מהזמן על ההיסטוריה) אבל במשחק של ארגנטינה צרפת היה דווקא שידור בסדר גמור בעיני. אורי אוזן הוא נקודת אור בטלוויזיה במונדיאל הזה רואים שהוא עושה הרבה עבודה לפני וגם מפרשן את המשחק בצורה טובה.
אבל איווניר זה פשוט פאתטי. ועוד סיכום המשחק שלו היה לא הגיע לפורטוגל ללכת הביתה איזה עלוב. כל המשחק הוא רק אומר כמה אורוגוואי לא רוצים לשחק ועוד הוא מתפלא על זה שהם עושים הגנה עם תשעה שחקנים.. איזה אידיוט.

קלבדוס 30 ביוני 2018

צחוק בצד – עד כמה זה מנהיג, ווינר, גדול-הדור, מגיע לאירועים גדולים, קוביות בבטן, הילד ממדיירה וכו' –
לקלל את השופט ולחטוף ביודעין צהוב שני, שמרחיק אותך מהמשחק הבא עם צרפת, שמחסל מראש את הסיכויים של הנבחרת שסוגדת לך –
כשיש עוד 5 דקות לסיום ואתם שוכבים על השער של אורוגוואי?

יואב 30 ביוני 2018

עייפת. אתה לא אוהב כדורגל או לא נהנה ממנו? עזוב כבר את הפנקס. מה כבר קרה? איזה דעה אתה רוצה לשנות? תהנה.

קלבדוס 30 ביוני 2018

רוב המונדיאל הזה מלווה ברעש רקע של כל זב, מצורע, וגם אנשים מאוד ראויים וחכמים דווקא, שחיכו לכישלון הכ"כ צפוי של ארגנטינה כדי להטריל את מסי, כדי לשחרר תסכול של עשור, נכתבו דברים מגוחכים ממש, כאילו אדם אחד יכול לנצח כל קבוצה של 11 ממול, כולל עיתונאים מוערכים שהתגלו כטרולים קטנים, "עד שלא יביא מונדיאל הוא לא". והצד השני של המטבע, רונאלדו ורונאלדו ורונאלדו, קהל עצום, אוהדי יונייטד, אוהדי ריאל, שונאי ארגנטינה, ושונאים בכלל – והם רבים. ומה חטא מסי המופנם לא הבנתי, שהוא מרכז כל כך הרבה מיצי מרה.
אז ככה בקטנה, טיפה לאיזון. צודק, זה גרוע, ועד מחר זה יעבור.

(אגב: באמת מעשה מחפיר של רונאלדו)
ולגופו של עניין:

יואב 30 ביוני 2018

קלבדוס,
תתרגש פחות מעיתונאים. יש פה בדיוק שניים ראויים(דורפן וניר צדוק).
מסי ורונאלדו לא זקוקים להם ולא צורכים אותם.
אז לרונאלדו יש קהל ולמסי יש קהל. קהלים עצומים. מה הבעיה עם זה? שמע סוד, המשחק הזה ובכלל מונדיאל, גדול משניהם כפול 780 אני מעריך.

dk 1 ביולי 2018

ההמתנה לכישלון ארגנטינה הישראל מרגישה לי יותר ממחנה מירי רגב ופחות מכריסטיאנו (למרות שאני לא צורך את השידורים של ערוץ 1 אז לא יודע מה אומרים שם).
אני אישית מאוהבי ארגנטינה ורוצה שהיא תפסיד בגלל שני שמות: איקארדי ודיבלה.

הברזיליאני 30 ביוני 2018

הבנאדם אוהב כדורגל. איבד שנייה שליטה כשלא קיבלו מצב מסוכן. הדם עלה קצת לראש. צהוב. יש דברים שקל לשפוט מהספה בסלון.

yaron 30 ביוני 2018

אם יש נבחרת שמגיע לה פוסט מפואר זאת אורוגוואי!
" "עבדנו 12 שנים כדי להגיע למונדיאל הזה ואנחנו רוצים לזכות בו."
12 שנה אותו מאמן, אוסקר טבארס. אחראי על כל הנבחרות. פאקינג 12 שנה!
עזבו את הגיליאן ברה והקביים והקלנועית, זה פיקנטריה.
לא אומר שייזכו…

רומן 30 ביוני 2018

תענוג, נהניתי ממש מהמשחק.
לא חושב שלאורוגוואי יש מה למכור מול הטריקולור.

ונגר 30 ביוני 2018

הצרפתים יקיזו דם מול ההגנה הזאת, אמבפה והחברים שלו לא יקבלו את השטחים שהם קיבלו בשכונה הארגנטינאית.

ק. 30 ביוני 2018

צרפת בנתיים הוכיחה את עצמה בעיקר מול שטחים פתוחים, והיום קיבלה בשפע, מול הגנה וקישור אחוריים 2 מדרגות פיזיות ואתלטיות מתחתיה.
ברגע שיבינו שהם יכולים לדרוס כל נבחרת, זה יהיה מפחיד

כח הגברה 30 ביוני 2018

ההגנה של אורוגוואי מרהיבה. אבל ההתקפה היתה חדה במיוחד היום. מתוך תשעים ומשהו דקות, אורוגוואי לא הובילה פחות מעשר.

זינק 30 ביוני 2018

הגול הראשון של אורוגואי מדהים. לא הסיומת אלא כל ההתקפה, שהתחילה בהשתחררות מלחץ בהגנה.
מעבר לזה בונקר מפואר. אפילו לא ניסו לייצר משהו.
למזלם הצליחו לחזור מהר אחרי הספיגה.
אני אוהב משחק הגנה טוב, אבל לא מתחבר למה שעשו אורוגואי היום.

ליאור 30 ביוני 2018

משחק עם פיזיות של ליגת הצ׳מפיונשיפ וכיף לצפיה. אורוגוואי מאד הרשימה אותי.

יותר מאיכות השחקנים משחקים לרוב נוטים לטובת הקבוצה שיודעת לעמוד נכון על המגרש ומסוגלת להעניש עם מתפרצות

Matipool 30 ביוני 2018

גודין אכן היסטורי ומרגש.
סוארז של לפני שנתיים / שלוש היה הופך את אורוגוואי הזו למועמדת לגיטימית ללכת עד הסוף.
אם קבאני לא כשיר לצרפת, זה סוף הדרך של אורוגוואי.

יואב 30 ביוני 2018

זה סוף הדרך גם איתו. אם םא תשאל את מרפת שאלות, תקבל תשובות ברורות.

יואב 30 ביוני 2018

לא, צרפת

Srtest - ארטסט 1 ביולי 2018

סוארז הזה עם בישול באמצעות החזה של קבאני (לפעמים חזה משחרר אותך יותר מתחת) ולחץ טופ קלאס. לא רע בהשוואה לנשכן בשדה השיפון.

matipool 1 ביולי 2018

לא משווה אותו למונדיאל הקודם אליו הגיע על קביים תרתי משמע אלא לעונה האחרונה בליברפול ושתי העונות הראשונות בברצלונה.

גלעד בלום 30 ביוני 2018

אורוגואי זו אתלטיקו עם התקפה משופרת, גודין זה השחקן הכי משפיע על קבוצה שהוא לא מסי או רונאלדו ,זה שחקן שאתה יכול לסמוך עליו, הטקטיקה פשוטה- שההתקפה תייצר משהו, יש קאבאני/סוארס, אנחנו כבר נדאג לא לספוג, זה בנוי על ניצול מצבים מטורף של אורוגואי , קישור? יש דבר כזה? אין מילה כזאת באורוגוואי ….פוזשן? בטוסיק שלהם, המאמן בשליטה מוחלטת על הקבוצה

ק. 30 ביוני 2018

פוסט מעולה!
מת על האורוגוואים.
לקח לפורטוגל הרבה זמן להבין איך הולך הקטע הזה של יוזמה בכדורגל… למרות שז'ואאו מריו (מצטיין גמר היורו בעיני) וברנארדו סילבה עשו עלי רושם טוב וניהלו לא רע את העסק

shadow 30 ביוני 2018

בלגיה קרואטיה בגמר

קלבדוס 30 ביוני 2018

היוש

matipool 1 ביולי 2018

ברזיל – קרואטיה.

טל 12 30 ביוני 2018

משחק הגנה נהדר של אורוגוואי , קבוצת הפייטרים האולטימטיבית. וזה כולל כמובן גם את החלוצים המעולים שלהם ובעיקר קבאני הערב. שחקן מרגש. פורטוגל היו טובים אבל בכדורגל זה לא תמיד מספיק.

shadow 30 ביוני 2018

ההגנה הכי טובה עד עכשיו עשתה את העבודה מול נבחרת שהיא לא מספיק טובה.

ק. 30 ביוני 2018

דיברו עליהם ועל צרפת כהגנות הכי חזקות בסוף שלב הבתים. היום צרפת סגרו טוב וחטפו איכשהו 3 פעמים. נשארנו עם אורוגוואי

אלעדכ 30 ביוני 2018

אין ספק שההישג הכי גדול של היום הזה, שהוא פטר אותנו מדיוני המסי/רונאלדו המתישים והבלתי נגמרים עד סוף המונדיאל

אבי התל אביבי 30 ביוני 2018

הכל נכון על אורוגוואי, אבל ע"פ התוכנית שלי היא הייתה אמורה להדיח את ספרד, ולא את פורטוגל…

Wazza 30 ביוני 2018

אל תוותר תערער על זה

אבנר 30 ביוני 2018

ההבדל בין צסי רןנאלדן לעומת הקהוצתיות זה השער של צרפת בשש מסירות משער לשער.
זה היה מאסטרפיס של קבוצה עם אינטיליגנצית משחק ברמה הכי גבוהה שיש.

נתי 30 ביוני 2018

באתי לטורניר כשאורוגוואי אחת המועדפות עליי. מת על גודין. קבאני היה בעיניי מוערך בחסר (שזה עליו והבחירות המקצועיות שהוא עשה). מעולם לא הייתי מחסידי סוארס. הצלילות מעולם לא עשו לי את זה עם התירוץ ההוא, "התשוקה" ובטח לא הנשיכות השונות. אבל אמרתי לעצמי, נתגבר. אף אחד לא מושלם. לבטח הייתי מעדיף אותם על הצרפתים.
למרות הנ"ל אני מקווה שיסיימו את דרכם כבר במשחק הבא. סוארס עם כל עליונות משחקו הוא פשוט עלבון לצופה.
הוא מייצג (אמנם עם כמה נוספים) את הרגע הזה שליריבה נשבר והיא מבינה שמול פלופרים מקצועיים כאלה, חייבים לזרוק את המחווה הנהוגה של הפסקת ההתקפה כשיש יריב על הדשא. פשוט הזוי בעיניי

no propaganda 30 ביוני 2018

מסי ורונאלדו הם שחקני העשור רק מבחינת הייפ. בפועל הם פשוט פינישרים של שתי קבוצות מעולות. פינישרים נחשבים לשחקנים המובילים אגל זה מאוד אוברייטד, כבר די הרבה זמן הכח של הקבוצות נמצא בקישור, אז מי שמשחק עם צ'אבי, אינייסטה, מודריץ וקרוס זוכה בתארים. היה את פירלו ואז את צ'אבי ועכשיו יש אץ מודריץ(קצת חבל שהוא נמצא בנבחרת קצת פחוץ טובה מבחינת כשרון, אבל אולי הפעם יתחבר להם).
כל המסי, רונאלדו, זלאטן, לבנדובסקי ודומיהם ימשיכו למשוך צומת לב אבל לא יצלחו בלי הקשרים. היו גם טיעונים שמסי יכול לשחק קשר, אז באה קרואטיה ופשוט טאטאה אותו מהמגרש, כי אין דבר כזה קשר שלא נע על המגרש.

קושרים להם קטרים, נותנים להם בלון ד'אור ותואר שחקן המונדיאל. מתלהבים משערים מול נבחרוץ נחותות כמו שבדיה ואקוודור ולצערי אין מה לעשות את זה, זו דרכו של פופוליזם וגם מונדיאלים רצופים חלשים לא ישנו את זה, תמיד ישלפו איזו סטטיסטיקה לא קשורה או התעלות מול קבוצה חלשה כדי להלל אותם.

היום נשמח ששני האוברייטד שוב הלכו הביתה

no propaganda 1 ביולי 2018

אני רוצה להוסיף שעניין הקישור גם מאוד מתחבר לפוסט כי הקישור הוא זה שאחראי על הקבוצתיות ברב הקבוצות(יש קבוצות שבאות מההגנה וגם הן זוכות בתארים מדי פעם: פורטוגל ויוון ביורו)

no propaganda 1 ביולי 2018

פעם אחרונה שקבוצה זכתה בזכות ההתקפה הייתה ב2002

אמיתי 1 ביולי 2018

דווקא אורוגוואי היא לא הדוגמא לקבוצה שבנויה על הקישור שלה. ברזיל וספרד כן. גם צרפת באיזשהו מקום מוותרת על הקישור

ק. 1 ביולי 2018

צרפת מוותרת על הקישור רק מבחינת הפוזשן וניהול משחק. תפקיד הקישור שלה הוא לזכות בכדור ולהעביר אותו כמה שיותר מהר לשלישיה הקדמית. בנוסף לתפקיד ההגנתי החשוב (היום מטיודי וקאנטה ליוו את מסי עד לחדר הלבשה)

אמיתי 1 ביולי 2018

נכון. אבל זו לא קבוצת קישור. קבוצת סילון כן. בהחלט יכולים לשחק אחרת ולנצל את הקישור. יכול להיות שדשאן עושה בשכל- מכין אותם להתמודדות מול ברזיל או ספרד

no propaganda 1 ביולי 2018

אורוגוואי בנויה על ההגנה, זה פשוט מטורף איך מיד אחרי שהם עולים ליתרון הם פשוט יורדים ל16 שלהם בלי להלחץ

אמיתי 1 ביולי 2018

זה פשוט מטורף הסגידה אליהם יחסית ליחס שיונייטד מקבלת. אותו שטיק.
ק. לדעתך אורוגוואי יזמה במשחק?

ק. 1 ביולי 2018

במצבי התיקו, כן, וניסו לצאת קדימה מהר בעוד כמה פרקי זמן במשחק. ברור שפורטוגל הרבה יותר

אמיתי 1 ביולי 2018

היו עשר דקות של תיקו.. במצטבר.
עדיין לא ברור לי ההבדל. ברור לי שאם היו לובשים חולצות יונייטד הטור פה היה שונה בתכלית. גם התגובות

ק. 1 ביולי 2018

הם שיחקו על נצחון, לא על תיקו. פשוט הסתפקו בהפרש גול…
המאמן שלך משחק על מנת לא להפסיד, נמנע מלצאת קדימה בהרבה מקרים, עוד הרבה לפני יוזמה אמיתית
מצטער שלא קיבלת את התשובה שקיבלת – שזה אותו הדבר רק דופקים את יונייטד ומוריניו בתגובות

אמיתי 1 ביולי 2018

כולם אומרים שהם משחקים על ניצחון. לא ראיתי בעיניים פחות ציניות (פחדנות..) וגם לא בסטטיסטיקה. הגולים היו ממהלכים של שני שחקנים. בהגנה היו 11. בכל הכבוד- לא רואה הבדל חוץ מבנראטיב

ליאור 1 ביולי 2018

עד זלאטן. הבנאדם יכול לשחק בכל מקום. מאמין שגם רונאלדו אבל אצל זלאטן זה מוכח. מסי, אם נהיה כנים יש כמה ליגות שאין לו מה לחפש שם מבלי להוריד בכשרון שלו

Wazza 30 ביוני 2018

אפשר אולי לא להביא לפה את ויכוחי מסי רונאלדו???
להזכירכם כדורגל זה משחק קבוצתי ובנוסף זה שמשעמם לכם בחופש הגדול זה לא בעיה שלי

צור שפי 1 ביולי 2018

שוב, אתלטיקו אורוגוואי. כל מי שראה איך בשנים האחרונות אתלטי עברה את בארסה ובאיירן מינכן בצ׳מפיונס ראה את זה היום בשידור חוזר עם אותו מרכז הגנה. 3 גולים במשחק בין שתי הנבחרות האלה שווים יותר מהשבעה במשחק הראשון. מרגש בטירוף.

חנוך פיבן 1 ביולי 2018

ממש כך. לאתלטיקו יש היסטוריה ארוכה של שחקנים אורוגאים בייחוד בדור האחרון ויש מצב שהרבה מהאופי של אתלטיקו בא מהסלסטה.

פרילי 1 ביולי 2018

קבאני עד עכשיו נותן מונדיאל היסטורי כל נגיעה שלו קלאסה.

Srtest - ארטסט 1 ביולי 2018

קבאני ב-11 של העולם אם מסי, רונאלדו ואמבפה פצועים… בכל זאת את הבעיטה בסיבוב הוא תרגל כמה פעמים בבית המוקדם.

matipool 1 ביולי 2018

נו באמת, הוא היה בינוני מאד עד אתמול.

אופיר 1 ביולי 2018

את ההגנה המעולה אפשר אולי לייחס לעבודת אימון, אבל איך מדינה קטנה כל כך מייצרת שלושה חלוצים וורלד קלאס (פורלאן) בפרק זמן קצר כל כך??

דוד 1 ביולי 2018

מעניין איפה מריו גצה, אנדרס אינייסטה ומארקו מטראצי ברשימת השחקנים הגדולים בכל הזמנים.

אבי התל אביבי 1 ביולי 2018

הם שלושת הראשונים

סימנטוב 1 ביולי 2018

בכדורסל יש פחות שחקנים, המגרש קטן יותר, המשחק מובנה יותר (בדודים, רווחים, וכו'). אז הכישרון הרבה יותר חשוב. בכדורגל ההתקדמות הטקטית עוזרת למתגונן ומקשה לכישרון ההתקפי להתבטא. ובמספרים סטטיסטיים יש הרבה יותר גיים צ'ייז'רים בנ.ב.א מאשר בכדורגל העולמי.

סימנטוב 1 ביולי 2018

ויש כמובן צורך רב יותר בהבקעה

פרסלני 1 ביולי 2018

סכום היום שהיה. כותרת: יאללה, כדורגל.
כותרת אלטרנטיבית-: יום העצמאות של כל ההייטרים.

אוף טופיק רונן. אירנה שווינסקיה נפטרה. איך שהוא היא הייתה בשנים שכל ספורטאי מהמזרח היה נראה לנו כחלק מהמנגנון השטני ו(המסומם). יצא לך לפגוש? גדולת האתלטיות היהודיות?

ניק 1 ביולי 2018

ברוך שפטרנו מ2 ה"אלים", עכשיו נוכל לחזור ולהתעסק בכדורגל של פשוטי העם, בלי 100 שרשורים בכל פוסט על מה יחס הגדולה בין ליגת האלופות לליגה הספרדית או בין גול בשלב הבתים ביורו לגול במוקדמות המונדיאל.

Srtest - ארטסט 1 ביולי 2018

פשוטי העם והילדים שלהם רוצים להיות דל-פיירו, באג'יו, מסי, זלאטן ורונאלדו. הם לא רוצים להיות גאטוסו, עם כל הכבוד. תמיד תמצא ענף שנותנים בו מכות טוב יותר ואם כבר אז אפשר לעבור לענף שמוקדש לכך.

כספרי 1 ביולי 2018

ואף מילה על זה שפלאיני העריך חוזה ביוניטד???

מיקיג' 1 ביולי 2018

הייתי אומר שליבי על יונייטד אבל זה משפט לעולם לא אוכל להגיד. הבחור לא שווה 5% מהחוזה שלו ולא הייתי נותן לו חולצת הרכב באוקספורד יונייטד . אם אני מאמן בלגיה (בגדול, אני כמובן כשיר לתפקיד), לא רק שהוא לא היה מגיע לרוסיה – לא הייתי מביא אותו גם לחלק בקבוקי מים.

אמיתי 1 ביולי 2018

לא. תגיד לנו מה אתה באמת חושב. בלי פילטרים

גלעד בלום 1 ביולי 2018

השיטה של אתלטיקו שמועתקת די במדויק על ידי אורוגואי( בזכות גודין בעיקר ) היא טובה לטורנירי נוקאאוט, ולכן אתלטיקו זכתה רק באליפות אחת והיא מצליחה סדרתית בליגת האלופות ובאירופה קאפ.

כלומר- אורוגואי ממש מועמדת ( בהנחה שקאבאני כשיר ), בלי אדינסון אני לא רואה אותם עוברים את צרפת, אפילו גודין לא יכול לשמור על שער נקי 120 דקות

ניק 1 ביולי 2018

אתלטיקו זכתה רק באליפות אחת כי יש פערי תקציב ענקיים בינה לבין ברסה וריאל.
עצם זה שהיא מצליחה לתת להן פייט זה די מדהים.

חיימון 1 ביולי 2018

האמת, צריך לציין – ההנחה שהשיטה של אתלטיקו עובדת רק בנוקאאוט היא עובדתית שגויה.
חלק מהגדולה של הקבוצה הזאת היא שהם מצליחים גם בליגה.
העונה סיימו לפני ריאל מדריד למרות שהבקיעו רק 58 שערים (וריאל 94).
ב-2016 השיגו 88 נקודות אבל כבשו רק 63 שערים (ברצלונה 112 וריאל 110).
את האליפות ב-2014 הם השיגו עם 90 נקודות.

אתלטיקו זכתה "רק" באליפות אחת כי היא מתמודדת מול שתי קבוצות אולסטארס עם תקציב משולש לעומתה.

גלעד בלום 1 ביולי 2018

בשיטת הנוק אאוט השיטה מצליחה באופן עקבי לבטל את היתרונות של המועדונים עם התקציבים הענקים, בליגה ארוכה היא לא מצליחה לקחת יותר מאליפות אחת, זה יפה שהיא סיימה לפני ריאל, אבל אני מדבר על אליפויות, לא על מקום שני, ברור ש אתלטיקו קבוצת ליגה טובה , השיטה שלה של קודם כל לא לספוג גורמת למספר תוצאות תיקו יותר גדול מאשר קבוצות ״התקפיות״ כמו ברסה שלא רק שכמעט ולא מפסידה אלא גם בקושי עושה תוצאות תיקו

Fluttershy 1 ביולי 2018

כמה חפרתם על מסי ורונלדו, אלוהים ישמור (ואני אתאיסט), לא נמאס לכם? אותי זה אף פעם לא עניין. כמו שדורפן כתב, כדורגל זה משחק של קבוצות, לא של אידיווידואלים. מבחינתי 2 הקבוצות הגדולות, החשובות והמעניינות בכדורגל האירופאי הן ליברפול ומנ' יונייטד. וזה לא משנה אם ריאל תזכה בעוד 5 ליגת אלופות רצופות, לא משנה אם ברצלונה תמשיך לקנות את השחקנים הכי טובים של ליברפול, לא משנה אם סיטי תעשה 5 עונות של 100 נקודות ליגה, לא משנה אם באיירן/יובה/מילאן או כל קבוצה אחרת תשלוט בכדורגל המקומי והאירופאי לכמה שנים טובות.

מבחינתי לכדורגל יש רובד הרבה יותר עמוק מאיפה כרגע משחקים השחקנים הכי טובים ומי זכה בהכי הרבה תארים לאחרונה. יש את הסיפורים מאחורי הקבוצות, משהו מעבר לכדורגל, וליונייטד (באזבי, אסון מינכן והקאמבק שאחריו, ההצלחה הבלתי נתפשת של פרגוסון), וליברפול (שאנקלי, פייזלי, הייזל, הילסבורו, כמעט 30 שנה בלי אליפות) את הסיפורים הכי גדולים והכי מרגשים.

Comments closed