הניצחון על לסטר (ולפני כן גם חידון)

כדורגל איום ונורא לכל דבר ועניין. 

מוריניו ויונייטד קיבלו הופעה מאד מחוייבת של השחקנים – ונראה שמהומות הקיץ לא פגעו במוטיבציה של אלו ששיחקו . באיי היה מעולה. לפריירה ופרד זו הייתה הופעת בכורה בכלל לא רעה בכדורגל האנגלי. פוגבה היה מעורב והראה גם מנהיגות. וקשה לבוא בתלונות לאף שחקן. דייב נתן הצלה וחצי יפות וגם המזל היה עם יונייטד שקיבלה פנדל בולשיט (מבחינת המגן, לא השריקה) בדקה השניה. 

והתוצאה של כל המחוייבות והמזל הייתה משחק כדורגל מדכא ביותר של קבוצה חסרת רעיונות. כדורגל שאין סיכוי שיביא לתארים בכירים או להתמודדות עליהם. זו לא הייתה חלודה של תחילת עונה. חלודה של תחילת עונה זה החמצות וחוסר תזמון של מסירה אחרונה או לפני אחרונה. יונייטד לא הגיעה כמעט למצבים, או אפילו למסירות מכריעות. כדורגל איום ונורא לכל דבר ועניין. 

וכשהשחקנים מחוייבים והכדורגל גרוע אני לא לא כל כך מאשים את ההנהלה שהיא מסרבת לתת יד לשינויים גורפים בסגל. 

וזה נכתב לפני המשחק:

יום או יומיים לפני תום מועד ההעברות צוטט אלכסיס סנצ׳ז כאומר שיונייטד צריכים עוד שחקנים כדי להיות מועדון גדול. והביא לדוגמא את ההחתמה של חברו ארתורו וידאל על ידי ברצלונה. רציתי להתקשר אליו באותו רגע ולהגיד לו ״אתה שחקן גדול״. כלומר תהיה גדול בעצמך.

זו התועלת העיקרית מכך שיונייטד קנתה רק כדורגלן יקר אחד בחלון ההעברות הזה. שבירת המעגל השוטה. מנצ׳סטר יונייטד חושבת שהיא מחתימה שחקנים גדולים, השחקנים חושבים שהם גדולים כי הם חתמו במנצ׳סטר יונייטד, הם מצפים שבמנצ׳סטר יונייטד יהיו שחקנים גדולים ושהיא תעשה אותם גדולים. 

כולם מסתכלים הלאה. מחפשים מה שהובטח. ובמשחק מלים על דבריו של נשיא אמריקאי ״כל אחד כאן יודע מה מנצ׳סטר יונייטד צריכה לעשות עבורו״. 

צריך להתחיל לשדר למערכת כולה – ״אתם מנצ׳סטר יונייטד״. אתם אלו שצריכים להביא את התוצאות. אם אתם פייבוריטים ואם אתם אנדרדוגים. פשוט תביאו. תקציב הרכש הוא לא המושיע שלכם וגם לא התירוץ שלכם. 

*

לא אכתוב הרבה על המנג׳ר. הוא מקבל בעיני עכשיו את ההזדמנות האמיתית שלו. גמרנו עם סיפורי המיוחד וסיפורי הקוסם. עכשיו שימחיש שהוא יודע לתקן. לתקן סגנון, לתקן יחסים עם שחקנים, לתקן תהליך. ולפני שהוא מתקן את סגנון הכדורגל הוא צריך לתקן דבר אחד מרכזי: יונייטד בהנהגתו היא מועדון ה״יש תירוצים״. הדוגמא של אלכסיס היא המחשה לכך שהרטוריקה של המנג׳ר זלגה לשחקנים. הסברים מוכנים למה קשה להצליח. 

מוריניו הוא לא דובר של יונייטד ולא פרשן של יונייטד. שלא יספר מה הוא צריך כדי לזכות באליפות. שירוץ לאליפות עם פוגבה, אלכסיס, ראשפורד ולוקאקו. אלו השחקנים במנצ׳סטר יונייטד. זה הג׳וב. ואם בלי רכש תהיה, כדבריו, עונה קשה? אז שיאמן עונה קשה. כמעט כל האליפויות של יונייטד היו קשות. אולי ב-3-4 ברחו לליגה. היתר היו קשות. 

*

אבל זה נכון גם לשחקנים. נכון במיוחד לפוגבה, אלכסיס ולוקאקו שמקבלים אמון כמעט בלתי מוגבל. הם צריכים לתת כל אחד עונת כדורגל גדולה. להצדיק את השם שלהם, להצדיק את המשכורת שלהם – כל מה שמביא שבא להם בטוב ומביא  מוטיבציה טוב בעיני. 

זה נכון לשחקנים האחרים. המנג׳ר אמר שהם לא טובים מספיק? שאיתם תהיה עונה קשה? יש להם שתי אפשרויות. להשבר מזה ולהוכיח שהמנג׳ר צדק. או להוכיח שהמנג׳ר טועה. זה עד כדי כך פשוט. 

למשל שחקני ההגנה. גם אם הם לא ברמה עולמית הם שחקנים בינלאומיים ויש להם פריבילגיה לא רגילה: שוער שחותך לחצי את השלכות הטעויות שלהם. כמות מפחידה מהשערים שיונייטד ספגה היו מתוך רחבת החמש. תטפלו רק באלו – דייב ידאג ליתר. 

אני חוזר להארי מגוויאר שלא נרכש. מנצ׳סטר יונייטד לא ניסתה לקנות את ליונל מסי. היא ניסתה לקנות את מגוויאר. מגוויאר היה שחקן בהאל סיטי שבתוך שנה היה מהמצטיינים במונדיאל. זה לא גדול על אף שחקן הגנה ביונייטד. שלא יחכו להארי מגוויאר, שיהיו הארי מגוויאר (ותנצחו אותו היום). 

*

אבל מה לגבי הפרגמטיות? האם לא צריך להיות מתון יותר ולהבין שבכל זאת צריך מגן שמאלי ומגן ימני וקיצוני ימני?  

אז ככה:  כנראה לא הייתה לי בעיה שהיה מובא שחקן אלמוני יחסית לתפקיד הזה – אבל את זה המועדון לא מוכן לעשות. ועם שחקני איכות יקרים היינו מקבלים בדיוק את מה שקיבלנו בעונות הקודמות. קבוצה שלמה ומועדון שלם וצבא אוהדים שלם מביטים אל הקיצוני החדש ומצפים לישועה.

לא. זה מה שיונייטד צריכה לחתוך. העונה הזו, שתפתח עם סגל שחקנים כמעט זהה לעונה הקודמת, צריכה להיות מסר למערכת כולה. אתם מנצ׳סטר יונייטד!

לא תקציב הרכש, לא השחקנים שצריך להביא, לא השחקנים שכתוב בעיתון שיבואו. אתם. 

*

ולחידון:

כמיטב המסורת כל קבוצה בליגה מקבלת חידה בחידון פתיחת העונה החדשה:

1. איזה שחקן בורנמות׳ כבש בכל חמשת הליגות הבכירות באנגליה?

2. מול מי זכתה ארסנל בגביע האנגלי הראשון שלה?

3. למה הוכתרה פעם ברייטון על ידי העיתונות ״כאלופת כל אנגליה״?

4. באיזו נבחרת משחק אשלי ברנס מברנלי?

5. מה הישג השיא של קרדיף סיטי באירופה?

6. איזה מנג׳ר הוליך את צ׳לסי לאליפות הראשונה שלה?

7. באיזו מדינה זכה מנג׳ר קריסטל פאלאס רוי הודג׳סון באליפות?

8. כמה שנים ברציפות היה דיקסי דין – זכותו וטובתו יעמדו לנו – מלך שערי אברטון?

9. אילו שני מאמני ברצלונה (לעתיד) – אימנו באותה עונה את פולהאם?

10. במדי איזו נבחרת לאומית שיחק מנג׳ר האדרספילד דייויד ואגנר?

11. מול איזו נבחרת כבש חלוץ לסטר ג׳יימי וארדי את שער הבכורה שלו בנבחרת?

12. באיזו ליגה סיים מנג׳ר מנצ׳סטר סיטי פפ גווארדיולה את הקריירה כשחקן?

13. מי בדיוק ייסד את מנצ׳סטר יונייטד?

14. מי היה שחקן ניוקאסל הראשון לכבוש במונדיאל?

15. איזה שחקן סאות׳המפטון כבש במונדיאל?

16. מה היה תפקיד האימון הראשון של מאורציו פוטצ׳ינו בכדורגל (לפני שמונה למנג׳ר אספניול)?

17. איזה שחקן ווטפורד היה מלך שערי הליגה הבכירה באנגליה?

18. מול מי שיחקה ווסט-האם את הגמר האירופאי האחרון שלה?

19. מה מיוחד ב-306 השערים שכבש סטיב בול עבור וולבס?

לתשובות הנכונות

תמיכה בדה באזר

פרמיירה חוזרת - עוזי דן ובורוביץ'- כל התחזיות לקראת העונה החדשה של הפרמייר ליג
תור אצל הדוקטור

89 Comments

מתן 10 באוגוסט 2018

שתיים עלובות, כולל המתנה בשאלה של יונייטד.
זה לא אני אשם בתוצאה, זאת ההנהלה שלא עושה רכש מספק.

ניק 10 באוגוסט 2018

אז הליגה חוזרת! מצד אחד התרגשות לקראת עוד עונה של הליגה המעניינת בעולם (גם אם אני מאוד מתאמץ אני לא יכול להגיד הטובה בעולם) אבל מצד שני לעולם לא הייתי כל כך פסימי לגבי עונה של היונייטד כמו שאני היום.
מוריניו איבד את השפיות שלו וחבל שחלקים מהמועדון (שחקנים/הנהלה/אוהדים) אשכרה מאמינים לבליל השטויות שהוא מוציא מהפה שלו בשנה האחרונה. זה לא נראה שלקבוצה הזאת היה אימון אקטיבי אחד אמיתי בשנתיים האחרונות (מעבר לפסיביות של איך לעצור את היריבה) ונראה שזה לא משנה לו, התירוצים העלובים כבר מוכנים.

אמיתי 10 באוגוסט 2018

מדוייק. הקבוצה צריכה להבשיל השנה. לא צריך כלום- השחקנים והמנג׳ר צריכים להזכר איפה הם נמצאים. ולהביא תוצאות. ככה פשוט

היסטוריון של ספורט 10 באוגוסט 2018

3

סימור סקגנטי 10 באוגוסט 2018

חצי (רק בובי רובסון). יש, אם נגדיר זאת בעדינות, פער מסוים בין מה שהמערכת במנציסטר יונייטד אמורה לשדר לשחקנים לבין מה שהמנג'ר שעומד בראש המערכת משדר בפועל. הפער הזה היה ידוע לכל בעת שאותה מנג'ר הוחתם, הלך והתרחב עם הזמן כפי שהיה ניתן לצפות מההיסטוריה של אותו מנג'ר, ובתחילת העונה השלישית הוא כצפוי מגיע לשיא. אז אם רוצים לשדר למערכת כולה "אתם מנצ'סטר יונייטד" אולי כדאי לחפש מישהו אחר שיעשה את זה.

פרסלני 10 באוגוסט 2018

רונן, יש משהו שאני מפספס? ווסטהאם גם זכו בגביע אירופאי אחד. אתה לא מחשיב את מחזיקות הגביע?

דורפן 10 באוגוסט 2018

טעות סופר – תקנתי – הגמר האחרון, לא הגמר היחיד. תודה

Matipool 10 באוגוסט 2018

2.5 נכונות בחידון מאד מאד קשה (הודג׳סון, רובסון והשאלה החסרה הקבועה על הקבוצה שאין להזכיר את שמה בחידון דורפן לקראת פתיחת הליגה ואני חושב שיש לי סיכוי טוב לענות עליה).
כשעוברים על השמות בסגל של יונייטד, לא ברור על מה ג׳ו כל כך מתבכיין.

Gil - Zimbabwe 10 באוגוסט 2018

הדבר היחידי שידעתי בחידון שלא תהיה אף שאלה על השנואים.
אני לא מבין מה הרעש מהארי מגוויר, לדעתי שלושת הבלמים של יונייטד יותר טובים ממנו. שחקן מוגבל מאד.
לא יודע למה, אבל אני עדיין מאמין במוריניו.

ניר 10 באוגוסט 2018

קראתי פרשנות בריטית על זה שיש שתי סיבות מרכזיות להעדר של יונייטד משוק ההעברות:

1. ניסיון לגרש את מוריניו – מזכיר במובן מסויים את הגיבוי שמוייס קיבל.

2. יונייטד לא מוכנה לשלם על שחקנים מדרג 2. על דרג ראשון כמו וראן היא מוכנה לשלם, וכאלה לא היו בנמצא. היא גם לא רצתה שחקן בן 29 שהוא לא חלק מעתיד המועדון.

עילאי 12 באוגוסט 2018

1. לדעתי המסר למוריניו הוא תתמודד.
את דעתו של מוריניו על מוריניו כולם יודעים, עכשיו שיראה מהוא יודע עם סגל שאיכותו היא רק טופ 3 באנגליה וטופ 7 בליגת האלופות.

2. כנראה שזה צעד לקראת החתמה גדולה. מראים לשוק ההעברות שלא מוכנים לשלם טופ דולר על כל שחקן, ואם הולכים על שחקן גדול באמת אז שישלמו עליו בסביבות שווי השוק שלו ולא 150% משוויו.

spurstopboy 10 באוגוסט 2018

לך תעשה ילד עם יוענה גונן (1)

טל המנצ'סטרי 10 באוגוסט 2018

מדוייק ומעניין כרגיל!
קיצוני ימני חסר? אלכסיס יכול לשחק שם, אותו אחד שרוצה שנרכוש שחקנים גדולים בכדי לעזור לו.
מגן שמאלי חסר? מצידי שינסו להריץ שם גם את מיטצ'ל הצעיר ובדיוק כמו שקיוויתי שנראה את טואנזבה ומנסה מקבלים את הדקות שבלינד קיבל בעונה שעברה, דרמיאן שלא רוצה להישאר ביונייטד, רוחו שלא מספיק טוב עבור יונייטד.
אני באמת ובתמים מאמין שפחות טוב הם לא היו עושים, להיפך ואיתם אפשר רק להתקדם.

אני לא נגד רכש ואם יש צורך וכדאי להביא באמת, אבל בכל מחיר וכאילו זה חזות הכל? לעולם לא.
גם רוני רצה פעם שנביא שחקנים טובים יותר מבחוץ, אז פרגי אמר לו שהפרות באחו של השכן תמיד יפות יותר, אחרי זה זכינו באליפות גדולה גם על הראש של הפרות הללו.

אני רוצה דבר אחד מהעונה הזו, להנות מהכדורגל שלנו, זה הבסיס שעליו אפשר יהיה לבנות קבוצה מנצחת, קבוצה אלופה,
לא קודם תוצאות ואז אולי נראה כדורגל או קודם לקדש בכל מחיר מקום שני ואז זה כביכול מעיד על התקדמות ושיפור.

רוצה לשים את הראש על הכרית בלילה ולחלום לאחר משחקים מסעירים שלנו, לחכות כבר שיגיע המשחק הבא.
שיהיה לנו בהצלחה!

Matipool 10 באוגוסט 2018

טל – שמעתי את כל הפודקאסט שלך עם אביעד וגבי. היה מעניין וזורם.
השליטה בחומר והידע מרשימים מאד וגם אני רוצה מקור במועדון שלנו כמו שלך יש..

ארז 10 באוגוסט 2018

חבל על הזמן. מצוין.

טל המנצ'סטרי 11 באוגוסט 2018

Matipool וארז,

תודה רבה!
לגבי המקור, אין בעיה, תעבור לגור בליברפול, תכיר את האנשים הנכונים וגם לך יהיה :-)

אמיתי 11 באוגוסט 2018

טל.
חבל שאתה מדרדר את הדיון לרמה כזאת. גם אם לא מסכימים לא צריך לאחל לאף אחד לעבור לליברפול. קצת קלאס

יואב 11 באוגוסט 2018

((((((:

טל המנצ'סטרי 11 באוגוסט 2018

גדול :-)

סחבק 10 באוגוסט 2018

מדהים איך אחרי כל כך הרבה שנים שהוא לא חלק מהמועדון הוא עדיין משכיל להבין את הרוח של יוניטד טוב יותר משחקנים שנמצאים בו עכשיו. זאת בדיוק הגישה שחסרה לשחקנים האלו- קחו אחריות:

http://www.skysports.com/football/news/11667/11468431/eric-cantona-issues-manchester-united-rallying-cry

תבורי 10 באוגוסט 2018

כשאתה לא כותב: "כל קבוצה חוץ מליברפול" המסורת נפגעת

דורפן 10 באוגוסט 2018

הייתי מאד קרוב להכליל שאלה על לוקאס קאריוס השנה. אבל הוא עוד צריך להוכיח את עצמו לאורך זמן

בני תבורי 10 באוגוסט 2018

לוריס, לוקאס כבר לא

D! פה ועכשיו 11 באוגוסט 2018

תן לו להנות, מה עוד נשאר להם שם?

צור שפי 10 באוגוסט 2018

4 שמחות בחלקן

אריק 10 באוגוסט 2018

ניהלנו כבר את הדיון הזה.
אם חושבים שמוריניו חושב לטווח קצר ולכן לא רוצים להביא לו שחקנים מנוסים, שיביאו מישהו אחר.
כל עוד הוא פה, לא להביא את מי שהוא רוצה זה להכשיל אותו.
לדעתי בחרו באופציה הכי גרועה לא לעשות את זה ואת זה.
מקווה לטעות.

דנידין 10 באוגוסט 2018

בדיוק, את מורינו לא הביאו בשביל סגנון פילוסופיה או דרך חיים. הביאו אותו בשביל תוצאות….אליפות. כדי לעשות את זה הוא מביא רכש, ככה היה בכל הקריירה שלו. מה שעשו זה בדיוק לדפוק עוד עונה כי עם הסגל הזה הוא לא יצליח לעשות את מה שהוא יודע.

יוסי מזרחי 11 באוגוסט 2018

אתה צודק. קצר ועניני.

אמיר המקורי 10 באוגוסט 2018

לטעמי מוריניו בעונה הכי קריטית בקריירת האימון הארוכה שלו,מה שקרה בחלון העברות שנסגר מרמז שספקות גדולים מנשבים במשרדי ההנהלה לגביי יכולתו לקדם את היונייטד והתאמתו לערכי המועדון.
כפי שכתב דורפן בפוסט קודם אין סיבה שרכש נוסף יעשה עי מאמן שיש מצב שימיו ספורים.
שני דברים בלבד יכולים להשאיר אותו במועדון,תואר אליפות או חזרה לערכי המועדון מבחינת סגנון המשחק,אני לא רואה את שניהם קורים והמסקנה שלי שזו עונתו האחרונה.
אני צופה ליונייטד עונה קשה,הכנה לקויה,רכש דל,השארת שחקנים לא ראויים בסגל,חדר הלבשה עם שחקנים שלא יודעים את מקומם/רוצים לעזוב את המועדון.
עברו 5 שנים מאז עזב הסר את המועדון ואנו נמצאים ערב העונה השישית באותו המקום,סוג של שוקת שבורה.
חייב לבוא שינוי מהותי,בעולם מתוקן בו הגלייזרים לא מחליטים היתה מבוצעת מהפיכה כללית החל במשרדי ההנהלה וכלה בעמדת המאמן,כל עוד זה לא יעשה נמשיך לדשדש.
אני צופה מאבק על כניסה לליגת האלופות,היונייטד תאבק קשות על מקומות 3 ארבע עם אפשרות ריאלית מאוד לסיים מחוץ לארבע,הליגה היא של סיטי כשליברפול תעשה לה חיים קשים מאוד.

אלכס 10 באוגוסט 2018

מסכים עם הרבה.
אבל אפילו לסר היו עונות על הפנים בהתחלה. יונייטד עברה מספיק מהפכות וזה לא הולך לעזור במיידי יותר מידי. אולי כדאי לנסות סבלנות\יציבות?

ארז 10 באוגוסט 2018

אתן תחזית ווישפול ת'ינקינג בניגוד לניתוח היבש, ה"ראוי": עונה מפתיעה, גדולה ומרגשת של יונייטד לפנינו. דווקא בגלל דלות הציפיות והתחושה המתמשכת שאין למה לחכות.

ברק רום 10 באוגוסט 2018

דורפן- אתה חכם. איש חכם, כותב חכם. יכולת ניתוח מקסימה וכישרון כתיבה ענק. אני מאמץ כל מילה עם שתי תקוות מרכזיות: מוכן להקריב חודש ראשון כדי להיפטר ממוריהיו שהוא פשוט ניגוד מוחלט לדי אן איי שלנו.
אותו דבר לגבי פוגבה שהוא פשוט סרטן בגוף המועדון- כאילו השחקן הכי גדול וחשוב. עם מנטליות של בנזונה עצלן ואיגואיסט.
מעבר לכך, אני אוהב אותך ושתהיה לנו עונה גדולה.
ב-27.10 אני ביציע עם הבת שלי שתבקר בא טראפורד לראשונה

אבי התל אביבי 10 באוגוסט 2018

בא לך לחזור בך על חלק מהמילים על פוגבה, ברק?

Yair 10 באוגוסט 2018

מילא הדעות האיומות שלך והצורה המגעילה שבה אתה מביע אותן, אבל לקרוא למוסר הכי טוב בקבוצה אגואיסט? אם אתה לא מבין מה אתה רואה אתה לא חייב להגיב

סימנטוב 10 באוגוסט 2018

2 (העיקר שצלחתי את 13…) מוזר הקטע עם סטיב בול, לא מבין איך.

רומן 10 באוגוסט 2018

0 מהדהד!
שתהיה לנו עונה גדולה!
חג שמח לכולם!!!

שחר ע. 10 באוגוסט 2018

רונן- אני לא מבין למה אתה כותב פוסט חדש על יונייטד, תעתיק את הפוסטים מלפני שנה ביחד עם התגובות ותחסוך לך הרבה עבודה.

איש הפח 10 באוגוסט 2018

4.
ברייטון, האדרספילד, ליברפול והקבוצה שהיתה צריכה להיות בשאלה 14.

יעקב 10 באוגוסט 2018

מעניין מי יתן לחמור לאמן אחרי שיעיפו אותו .
בספרד ואנגליה הוא גמור.
אולי באינטר אוהבים את מנטליות הבונקר ו כל העולם נגדנו..

אריק 10 באוגוסט 2018

Top of the league!

D! פה ועכשיו 11 באוגוסט 2018

לעשות לך צילומסך?

אריק 11 באוגוסט 2018

להיום זה הכי טוב שאפשר.

יאיר אלון 10 באוגוסט 2018

לא בטוח האם זה היה בליגה או בגביע אך לדעתי אנדראס כבר שיחק אצלנו משחקים רשמיים ואולי אף כבש (נדמה לי תחת ואן חאל).

ניק 10 באוגוסט 2018

כן הוא שיחק בעבר, גם בליגה, אבל פעם ראשונה שפתח בליגה.
בכל מקרה שלא יתרגל – ברגע שמאטיץ והררה יחזרו מפציעות ופלאיני יצבור כושר משחק הוא יחזור למקום הטבעי של כל שחקן צעיר תחת מוריניו – היציע.

יאיר אלון 10 באוגוסט 2018

ניק, למה מקטומיניי לא קיבל צ'אנסים? אם אנדראס פריירה ינצל את ההיעדרות של מאטיץ' הוא ימשיך לקבל קרדיט.

ניק 11 באוגוסט 2018

בקושי, וגם זה היה בגלל פציעות

ניק 10 באוגוסט 2018

אי אפשר להגיד שאין יציבות מבחינת הרמה בקבוצה הזאת כבר 3 שנים ולא משנה מי משחק – מדכא, חסר מעוף, משעמם ובעיקר צפוי שער בדקה השלישית נותן לכל קבוצה פיבוריטית בוסט ובטחון. אנחנו היחידים שמתחילים לחשוב על איך לשמור על הגול הזה.

אדם 10 באוגוסט 2018

אתה כותב על חוסר מצבים אבל חלק נכבד מהחוסר במצבים זה אלכסיס. מצטער, הוא לא וורלד קלאס לפי החצי עונה אצלנו גם מרגיש שהוא לא קרוב. ראשפורד עשה כמה פעמים תנועה שרק היה צריך למסור לו בזמן אבל אלכסיס יותר איטי ממאטה.

סימנטוב 10 באוגוסט 2018

לא נראינו טוב אבל אני לא ממהר להסיק מסקנות. קיץ איום ונורא לא היה מה לצפות מהמשחק הזה, ודווקא בגלל זה אני קצת מעודד, הייתה מחויבות ניקח את זה מהמשחק הראשון ונמשיך הלאה.

שלמה 10 באוגוסט 2018

משחק רע, מאמן רע,
מגוויאר היה תורם כפי שואן דאייק
תרם לליברפול,
איני מבין כיצד שחקנים כדרמיאן,
שואו (למרות השער)בעל אחוזי שומן קרובים לערן לוי, ומאטה
עדיין ביונייטד, פשוט קבוצה חלשה,
מאטה טוב יותר ממרסיאל ?
ההנהלה תומכת במרסיאל ומסרבת
למכור אותו, ובצדק,
במשחק הבית הבא מול טוטנהם
זה יהיה כבר סיפור שונה.

Gil - Zimbabwe 11 באוגוסט 2018

לוק שואו שחקן מצויין, ברגע שיקבל דקות ובטחון ממוריניו הוא יהיה מעולה. אין הרבה מגינים שמאליים עם יכולת טכנית כזו.
דרך אגב הוא ניבחר אתמול למצטיין.

אמיתי 10 באוגוסט 2018

היה קצת צולע אבל לא כזה נורא..
יותר מידי שינויים בסגל, בייחוד בהגנה גרמו לחוסר תיאום וסדר ואחד אלכסיס שכנראה היה משגר קאסמים בגלגול קודם.
עם מאטיץ באמצע ומגנים שמתואמים עם הבלמים זה יראה יותר טוב.
לסטר תעשה צרות להרבה קבוצות העונה

טל המנצ'סטרי 11 באוגוסט 2018

אמיתי,

דווקא השינויים בהגנה, השילוב של באיי ולינדלוף האחד לצד השני, ניצחנו את המשחק, השניים הללו היו המצטיינים.
שואו ודרמיאן שיחקו כבר מספיק פעמים עם הקבוצה מהעמדות שלהם.
חוסר התיאום שאתה מדבר עלו הוא הכדורגל והמשך ישיר לסגנון שאפיין אותנו בעונה שעברה, בלי קשר למי משחק.
ברגע שהדגש ההתקפי הוא יציאה להתקפות מתפרצות אז אתה "חי" על משהו פחות מסודר ומשם מבולגן יותר כשזה לא מצליח יותר מדי טוב.

אמיתי 11 באוגוסט 2018

לא מסכים. בגדול אין לי בעיה עם לינלוף ובטח באיי- אבל הם לא שיחקו ביחד כמעט ולא עם המגנים ולא עם פריירה ופרד. לכן הסגירות היו לא טובות והיציאה קדימה איטית. אם כבר מה שניצח את המשחק נקרא דויד דה חאה. בדקתי ובספרדית זה יוצא ישתבח שמו לעד

טל המנצ'סטרי 11 באוגוסט 2018

אני מסכים שזה יותר נוטה לכיוון הקישור ופחות תיאום בהגנה עצמה ומצד שחקני ההגנה, אבל העובדה שבחרנו, טאקטית לחכות מאחור בטח יצר זאת לא פחות.
דה חאה בשלו, לפחות הדיפה אחת של שער בטוח.

אמיתי 11 באוגוסט 2018

לא באתי בטענות לבאיי ללינדלוף ואפילו לשואו (עדיין לא מבריק הגנתית) או דרמיאן (לא מבריק התקפית). באופן כללי עלה הרכב עם יותר מידי שינויים כדי שנראה משחק שוטף. בקשר לשיטת המשחק אחזור על עצמי- צרפת
2018

ק. 12 באוגוסט 2018

נחמד שאתה חושב ש"שיטה" שהצליחה בטורניר גביע של 7 משחקים תעבוד בליגה. חוץ מזה, ברגע שיונייטד יצטרכו גול וידעו בדיוק איך לשחק, איך לדרוס ומה לעשות כדי להשיג אותו, תוכל להאחז בהשוואה הזאת.
וכן, כאוהד נייטראלי זה היה מעצבן שהם הציגו לדקות בודדות בכל משחק דומיננטיות ודורסנות התקפית.
החבר שלך לא מאמן בכלל התקפה

אמיתי 12 באוגוסט 2018

לא ברור לי למה בליגה שיטה כזאת לא תצליח. בהרבה מובנים היא טובה גם מול קבוצות נחותות יותר- גורמת להן להחזיק בכדור יותר ולהשאיר שטחים מאחור.
לא טענתי שיונייטד משחקת את השיטה טוב. הפוך. אבל אם ראית כת המשחק אז גם כאן היו פרקים קצרים שיונייטד עשתה בליץ על לסטר. מה לעשות שעלינו ליתרון דקה שלישית?
בקשר לחבר שלי- הוא אף פעם לא היה מאמן התקפי כידוע. כתבתי כבר באופן כללי ביקורת עליו במובן הזה. המשחק שלשום היה בעייתי במובן אחר- ההרכב ואלכסיס.

אדם 12 באוגוסט 2018

אני לא מאמין שלשיטה כזו יש תוחלת כי לקבוצה קטנה אין שום סיבה לתקוף קבוצה גדולה שמשחקת ככה ומכיוון שבעונה יש הרבה יותר משחקים הסבירות ששיטה כזו תיכשל עולה משמעותית. יתרה מזו, שיטה כזו לא בהכרח תעבוד מול קבוצה בעלת איכויות גבוהות יותר שכן מה שנתן לצרפת את היתרון זו איכות השחקנים יותר מהשיטה.

אמיתי 12 באוגוסט 2018

זה פחות עניין של אמונה..
מול קטנות זה "מכריח" אותן לצאת ולפתוח את הבונקר ומול הגדולות זה מתאים כי רובן אוהבות שליטה בכדור.
אבל יש דוגמאות ואפילו לא ממזמן- לסטר וצלסי.
יש יותר משתי דרכים להגיע לאותה הנקודה

אדם 12 באוגוסט 2018

זה לא מכריח אף אחד לשום דבר כי קבוצה יכולה להתקיף עם שני שחקנים ולהחליט שתיקו 0-0 מספיק לה וזה לגמרי יקרה בליגה. הסגנון של צרפת רחוק מאוד ממה שלסטר וצ'לסי עשו.

אמיתי 12 באוגוסט 2018

רשמתי עם "… וזה לא רק עניין של תוצאה- זו דינמיקה. כמו שאפשר לכפות על קבוצה לא להחזיק בכדור ככה אפשר גם ההיפך.
במה הסגנון של צרפת שונה מהותית מלסטר של האליפות?

אדם 12 באוגוסט 2018

הבנתי מה טענת אבל אני ממש לא חושב שאפשר להכריח קבוצה להחזיק כדור כי היא תמיד יכולה להתקיף עם שלושה שחקנים.
בגדול אני חושב שההבדל נעוץ בכך שלסטר עבדה מאוד קשה בשביל ליצר יתרון מספרי בהתקפה כשבראש ובראשונה זה חילוצי הכדור של קאנטה כבסיס ליציאה להתקפה. בצרפת קאנטה תופקד בשביל לסגור ופחות בשביל לחלץ\לחטוף במטרה לצאת קדימה. בכלל צרפת לא ממש חיפשה ליצר יתרונות אלא הסתמכה שהיתרון הבסיסי של גריזמן, אמבפה, פוגבה ומי שלא מצטרף יספיק בשביל ליצר מצב או שניים במשחק. גם אם תזכר ברגע שהובקע הראשון הם כמעט לא חיפשו עוד שער וגריזמן עצר לא מעט התקפות רק בשביל להעביר את הזמן.

אמיתי 12 באוגוסט 2018

נישאר חלוקים אני מניח. תיארת ניואנס בהבדל בין צרפת ללסטר. אול אין אול זה לשבת מאחורה ולעקוץ..

ק. 12 באוגוסט 2018

צרפת שונים מלסטר בזה, שכשהם היו צריכים גול הם דרסו בדרך אליו ועם כזה עומק וכשרון התקפי (גם ריאל של זידאן אגב היו קצת כאלה עד החודשים האחרונים של 2017) מספיק להיות מאורגנים בהגנה ולדעת ללחוץ כשצריך

אמיתי 12 באוגוסט 2018

מבחינת שיטה..כישרון כמו שיש לצרפת יש אולי ל3 קבוצות

D! פה ועכשיו 11 באוגוסט 2018

1 (5) וחצי (3)

מרוצה מאד. בעיקר מחסרונה של שאלה 20.

יואב בורוביץ' 11 באוגוסט 2018

אכן כדורגל חלש ביותר של יונייטד, לסטר דווקא הייתה אחלה. דורפן, בניגוד אליך לא ראיתי כמעט כלום מפאריירה ומפרד.

אריק 11 באוגוסט 2018

אני לא חושב שהיה כל כך נורא.
יש המון חוסר בטחון בקבוצה שהשניים היחידים שכרגע לא סובלים ממנו הם פוגבה ודה חאה.
עוד נצחון, עוד שלוש נקודות, כמה פעולןת טובות והעסק יכול להתרומם.
המשח הזה היה בתנאים באמת איומים.
זה שמוריניו מקטר המון לא אומר שהוא לא צודק לפעמים.
קיבחתי תחושה מהרעיון אחרי המשחק שהאסימון נפל והוא מנסה לתמוך בשחקנים ולא לשבור את רוחם.
זה, הרבה מעבר לטקטיקה, הבעיה של יונייטד.
בקיצור. אל תמהרו להכריז על העונה כאבודה.
הסיכויים הם שהיא כזאת. אני מעודד ממה שמוריניו אמר בסוף.
אולי אני סתם סאקר.

אריק 11 באוגוסט 2018

ראיון וכל שאר הטייפו'ס

JM 11 באוגוסט 2018

שוב אתה מראה שאתה לא מבין כדורגל וחבל שאתה עושה לעצמך נזק תדמיתי.
חלודה זה החמצות?
למוריניו לא היה קבוצה לאמן עד לפני שבוע והוא היה עם עשרה ילדים בארהב.
פוגבה וכל החברה מהמונדיאל חזרו השבוע להתאמן.
אין בעיה לשנוא את מוריניו אבל לפחות תהיו קצת אובייקטיביים.

טל המנצ'סטרי 11 באוגוסט 2018

מה זה למוריניו לא היתה קבוצה לאמן עד לפני שבוע?
לאחר שנתיים של עבודה זה לא שדברים מתחילים מאפס בכל עונה חדשה שצריך ללמד שוב, אלא המשך תהליך והמשחק אתמול מבחינת סגנון וטאקטיקה היה המשך ישיר לעונה שעברה.
קושי ביצירת מצבים, משחק התקפי ששם דגש על יציאה למתפרצות, משחק שבנוי על מקריות ומבצעים של יחידים (פוגבה) חוסר דיוק, דה חאה שמציל שער אחד בטוח לפחות.
אם לא יהיה שינוי ועבודת אימון שונה על הדגשים הללו אז לא נתמודד על אליפות וכדורגל מהנה זה לא יהיה.
בהרכב אתמול עלו רק ארבעה שחקנים שהשתתפו בדקות משחק בגביע העולם ברוסיה, דה חאה ולינדלוף שגם חזרו הביתה מוקדם, פוגבה וראשפורד שנשארו עד הסוף, אז אין צורך לנסות ולתרץ בכוח כפי שאתה עושה לצד השני.

שלמה 11 באוגוסט 2018

כמה פאטאטיות יש פה,
ליונייטד חסר לפחות 3 שחקני
טופ וורלד, כך חושב מוריניו,
כך חושבים השחקנים,
כך חושבים אוהדי יונייטד באנגליה,
כך חושבים הפרשנים, אנשי המקצוע, ושחקני עבר של יונייטד,
כך חושבת העיתונות בבריטניה,
אך רק הגאון דורפן, וחסידיו חושבים
אחרת,
ביונייטד משחקים שחקנים בינונים
כבר מס' שנים בלי היכולת להיפטר
מהם,
דרמיאן, שואו, סמולינג, ג'ונס, רוחו,
יאנג, מאטה,
אלו שחקנים אשר בקבוצות גדולות
לא היו מגרדים את קצה הספסל,
ראשפורד חלש, חלש,חלש, אוברייטד, פרד הגיע במקום פוגבה,
מוריניו תכנן למכור אותו,
אך המונדיאל טרף את הקלפים,
וכך נתקענו עם שני שחקנים על אותה עמדה,
אין היום ליונייטד מס' 6 אמיתי
אפילו 50 אחוז מקנטה, בוסקטס,
או קסימירו,
הררה, פלאיני, פריירה, פוגבה, מאטיץ' הם 50 50,
יונייטד זקוקה לבלם, מגן שמאלי,
שחקן כנף ברמה גבוהה כדי לדגדג
את הסיטי, וליברפול,
מוריניו הוא אסון, אבל הבעיה הגדולה, והאסון האמיתי הוא וודוורד
אשר אינו מסוגל להחתים שחקן אחד, ופה יש הסכמה פה אחד באנגליה.

אמיר המקורי 11 באוגוסט 2018

לצערי אני מסכים עם רוב הדברים

יעקב 11 באוגוסט 2018

שטויות .
החמור -קנה בשלוש שנים הרכב ראשון כמעט מלא:
באי..לינדלוף..מאטיץ..פוגבה..פרד..אלכסיס.. לוקאקו..
שהצטרפו לקבוצה בה היו :
דה חאה וולנסיה..מרסיאל רשפורד שחקני טופ.
האלכימאי הצליח לגרום לכל השחקנים לשחק בשתי רמות מטה.
למעט לינגראד ויאנג כל השחקנים הלכו אחורה..המשחק הקבוצתי לא קיים.פוטצינו..קלופ..פפ…קונטה היו מוציאים הרבה יותר
.האיש שכח או לא רוצה לאמן.רק להתעסק בריבים..מסיבות עיתונאים..פסיכולוגיה בחצי גרוש…
גם מויס וואן חאל היו מוציאים יותר ..

אסף 11 באוגוסט 2018

3 שחקני וורלד קלאס? די,איזה שטויות. ליונייטד יש התקפה מצוינת פלוס פלוס, קישור מדהים (מאטה שחקן בינוני? בעיני אם תשים אותו עכשיו בסיטי במקום דויד סילבה, פפ לא יתלונן), את השוער הטוב בעולם והגנה.. אחלה. מודה, לא ההגנה הטובה בעולם, אבל בהחלט מספיק טובה בשילוב עם ההרכב הנוכחי. נגיד שהחלום הרטוב היה מתגשם, ויונייטד היו מצליחים להביא את מגווייר ו/או את אלדרווילד – יש מישהו שבאמת חושב שהם *משמעותית* יותר טובים מלינדלוף וביילי, או אפילו מסמולינג? אני לא רוצה להיכנס להשוואה מול פרגוסון, שלקח אליפויות עם ג'וני אוונס ופיל ג'ונס כשחקני הרכב, אני מבין שהכדורגל השתנה והליגה השתנתה, ושהיום מקובל לקנות הגנה מהניילונים במחיר של צוללת כדי להתמודד לאליפות, אבל האם אתה באמת חושב שהבעיה שלכם יכולה להיפתר בעוד רכש ב-300 מיליון?
מוריניו קיבל בעונות הקודמות שלו אשראי בלתי מוגבל. הוא היה יכול להביא את מי שהוא רוצה ולשלם לו כמה שהוא רוצה, והוא בהחלט ניצל את האשראי הזה. לקונן על זה שלא נותנים לו עוד טריליון פאונד כדי להביא את הארי פאקינג מגווייר זאת פשוט בדיחה. מוריניו עושה את זה 20% כי הוא מאמין במה שיוצא לו מהפה, ו-80% כי זאת הטרלה משעשעת עבורו והוא נהנה ממנה, כפי שראו בראיון שאחרי המשחק אתמול. הוא מאמן אדיר ויש לי אהבה גדולה אליו (גם בגלל ההומור המטופש הזה), אבל הוא נתן למניירות של עצמו להשתלט לו על הקריירה.

אמיתי 11 באוגוסט 2018

מסכים כמעט עם הכל..מאטה לא יציב ומשמעותי כמו סילבה אבל בהחלט התירוץ של הרכש הוא מופרך

יואב 11 באוגוסט 2018

תגובה יפה אסף

Gil - Zimbabwe 11 באוגוסט 2018

מהמשחק אתמול אחרי שראיתי את ההרכב לא היו לי ציפיות בכלל רק רציתי שנעבור אותו בשלום ושבאיי לא ייפצע כבר במשחק הראשון.
היו דקות שממש נהניתי וזה קרה שפוגבה לוקח את המשחק עליו, איזה שחקן!! גם בהגנה גם בקישור וגם בהתקפה. הבעיה שלו שזה לכל כך מעט דקות. שמייכל האבא וגיגס באולפן אתמול התפלצו מהתופעה הזו, גיגס בונה על זה שקאריק יעשה את העבודה עם פוגבה.
אם פעם חשבתי שבליגה הזו יהיה אפשר לראות מגמות מהמחזור ה – 10, ניראה שזה מישתנה, עשרת המשחקים הראשונים צריכים לעבור אותם כאילו הם משחקי גביע וליצור מומנטום להמשך. כדורגל פחות חשוב, העיקר הנקודות.

רומן 11 באוגוסט 2018

לא יודע להחליט אם יונייטד היתה שוב חלשה או שלסטר באמת קבוצה מצוינת.
בכל אופן תענוג לראות את לוק שואו, מקווה שמוריניו גם יבין את זה.
רומלו לוקאקו כרגיל לא קשור לרמה הזאת. דקה 77 אחד על אחד שיניב אברג'יל בגילו היום מגלגל לפינה, דקה 84 עם הגב לשער לוקח לו 5 נגיעות מה שלחלוץ נורמלי לוקח גג 2.

צור שפי 11 באוגוסט 2018

והנה, כעונג שבת, הציוץ של האדמו״ר גארי ליניקר:
Leicester dominating, but it’s always hard when the underdogs get an early goal and then just park the bus

Matipool 11 באוגוסט 2018

אאוץ׳.

ניינר / ווריור 11 באוגוסט 2018

העיקר שהמיוחד אמר לאחר המשחק שהוא מרוצה כי יונייטד נצחה קבוצה שהוציאה בקיץ יותר כסף ממנה. האיש נעשה הזוי מיום ליום

רומן 11 באוגוסט 2018

קצת חוש הומור ידידי.

אמיר המקורי 11 באוגוסט 2018

אין מה לחזור,רוב הדברים שנכתבו על רמת המשחק/המנגר המהולל/השחקנים שחייבים להימכר יען כי לא מתאימים למועדון,הכול נכון.
רק שלוש הערות,אחת לבעל הבלוג שמציין שאינו יכול להאשים את ההנהלה,לטעמי היא אשמה בהכול! אשמה ב6 עונות של כדורגל דל,בבחירת מנגרים בינוניים,ברכישת שחקנים בינוניים עד חלשים,באי התווית דרך.
זו הנהלה של אנשי כספים שהקשר שלה לעולם הכדורגל מקרי ביותר,נשים את דורפן במקום אדוארדס התוצאות יהיו בוודאות טובות יותר.
ההערה השניה מתייחסת לכך שזו קבוצת כדורגל בלתי מאומנת,לא ניתן לראות טביעת אצבע של מאמן,אין שיטה,יש פעולות אישיות / מקריות,לא להאמין ששחקנים שזה כל מקצועם אינם מסוגלים לחבר כמה מסירות רצופות ולשמור על כדור יותר מעשרים שניות.
השלישית מתייחסת לאלכסיס,בשתי מילים אלוהים ישמור! השחקן עם המשכורת הגדולה ביותר בתולדות מועדון הכדורגל מנצסטר יונייטד פוטבול קלאב! השחקן החלש ביותר במגרש,אחוז מסירות מדויקות מביש,מאמצע העונה שעברה ועד היום לא ראיתי ממנו משחק אחד שמתקרב להגדרה משחק גדול.

ניק 12 באוגוסט 2018

אמיר,
לגבי ההנהלה – יש לה המון אשמה, בעיקר בפחד בלשים איש מקצוע בשורותיה אבל דווקא מה שרשמת זה לא באשמתם. בבחירת המאמנים לדעתי האשמה היא יותר על פרגי, שבחר את מויס כיורש שלו ואחריו ההנהלה כנראה פחדה לקחת סיכונים לגבי מאמנים והלכה על שמות מוכרים. ואן חל ומוריניו היו מאמנים מעולים לפנינו שזכו באליפות בכל מקום שבו אימנו, גם אם בכדורגל פחות מדהים. הרקורד שלהם נהרס אצלנו (כמובן שהרבה באשמתם).
השחקנים שהגיעו לא קשורים להנהלה בדיוק מהסיבה שאין שם איש מקצוע. זה הכל בחירות של המאמנים. האחריות שלהם היא במחירים הגבוהים, אבל זה לא מהכיס שלנו אז לא נורא.

כספרי 12 באוגוסט 2018

3. לא רע.
לגבי העונה של היוניטד? אין לי תובנות, נראה שהולך להיות בלאגאן…

גאנר 12 באוגוסט 2018

מעניין לעניין בעניין אחר לגמרי…
נוסע משלישי הזה עד שלישי הבא לבודפשט. מהם חוויות הכדורגל שחובה עלי לחוות ל
שקיימים בזמן הזה? אצטדיונים בהונגריה, כדורגל שפל, משהו?

Comments closed