וילה. איכשהו WE NEVER DIE

ממש אין לי מושג אם הקאמבק הזה הוא חדשות טובות או רעות. מלבד אוברטן


Aston Villa 2-2 Manchester Utd @ Yahoo! Video

בדקה ה-80 הסיכום שלי של המשחק היה כזה. אחד המשחקים האיומים ביותר של יונייטד בשנים האחרונות. המשחק החל שקול כי אסטון וילה נתנה כבוד ליונייטד. אבל אז הבינה שההתקפה של יונייטד חסרת שיניים והיא שלחה אנשים קדימה שהשתלטו על הקישור. זה הפעיל לחץ על האגפים. ווס בראון קרס. פטריס אברה לא הסתדר.

אין שום שאלה שאסטון וילה הייתה צריכה להנחיל ליונייטד תבוסה קשה. זה לא קרה בגלל ואן דר סאר ופרדיננד והקורות. אבל זו הייתה תבוסה שמחייבת חשבון נפש ושינוי אמיתי ועמוק בקבוצה.

זה מה שקרה. שידוד מערכות, חשבון נפש ושינוי אמיתי עמוק בקבוצה. העניין שהוא קרה בעשר דקות. אני לא בטוח שזה רציני. אז אני לא בטוח אם מדובר בחדשות טובות או רעות. מה שכן הגיע הזמן לאוברטן.

וזה מה שכתבתי לפני המשחק על געגועי לרוי קין (בסיום אני לא מתגעגע אליו פחות):

אני זוכר איך לפני כמה חודשים רעשה הארץ, בעצם כדור הארץ, על כך שנייג'ל דה יונג לא הורחק על ידי שופט אנגלי מגמר גביע העולם בגלל פגיעה די מטורפת בצ'אבי אלונסו. לא התרשמתי מכך. פיפ"א מינתה שופט אנגלי למשחק ומבחינתו היו שם כל הסיבות שלא להוציא אדום:

צ'אבי אלונסו לא מת.

הכדור היה בסביבה הכללית של האירוע.

אלונסו לא היה השחקן האחרון בדרך לשער.

אז מה רצו מהווארד ווב? למשחק מונה שופט אנגלי ואלו הכללים האנגלים.

חשבתי על כך אחרי הדרבי האחרון של יום רביעי. יונייטד איבדה עוד שני כדורגלנים – את שתי הכנפיים של ההגנה. וזה באמת לא היה דרבי פראי במיוחד. סתם עוד משחק כדורגל באנגליה.

יונייטד לא נפגעת מכך יותר מאחרים. יריבתנו היום אסטון וילה, למשל, חסרה את פטרוב, ריו-קוקר,קארו, האסקי וסידוול. אגבונלהור אולי חוזר כפי שגיגס אולי חוזר ביונייטד. במושגים של הסגל שלהם החסרונות די דומים לאלו של יונייטד. כי מה שבאמת יש כאן זו לא "מכת פציעות". יש פה סתם מצב די רגיל בכדורגל אנגלי כרגע.

יש דרך אחת באנגליה להתמודד עם מכת הפציעות. וזוהי אהבת הצדק. אם היה שחקן אחד בהיסטוריה של יונייטד שהייתי רוצה אותו במדי משחק כרגע זה רוי קין. כי הוא אהב צדק ורדף צדק. ויותר מזה: הוא עשה צדק. הייתה מין אווירה של צדק בתקופה ששיחק. בכלל אני חושב שיש שתי דרכים להצליח בכדורגל באנגליה. או להקים קבוצה מאד חסונה פיזית כמו בצ'לסי. או לכלול בקבוצה איזה רודף צדק. תראו מה קרה לארסנל מאז עזיבתו של פטריק ויירה?

יש ביונייטד שחקנים מאד קשוחים שעומדים על שלהם. אבל אין כאלו שרודפים צדק. ויותר מזה – אין כאלו שעושים צדק. ולכן המשחקים שלנו מתאפיינים כרגע בססגוניות ובקולניות של חדר מיון. בזמנו של קין הם התאפיינו בשקט ובשלווה של בתי המשפט.

סוף שבוע בבון - חלק 2
פנטזי שבוע 10

85 Comments

יוסי מזרחי 13 בנובמבר 2010

המשמעות של איש כמו קין בקבוצה, באה באופן פראדוקסלי מדברי הנביא: "צדק צדק תרדוף". פעמיים צדק.
צדק בדרכי צדק.
למשל רוי קין.

ארז 13 בנובמבר 2010

בהוקי יש שם לתפקיד הזה: enforcerer

רועי שהגיע אחר-כך 13 בנובמבר 2010

למונטי פייתון יש מערכון, מצחיק מאוד, על חנות של ספרים משומשים. אחד הספרים שהלקוח הנודניק מחפש הוא "a hundred and one ways to start a , fight, by an Irishman whose name eludes me for the moment". אני תמיד חשבתי שזה משפט שנאמר על רוי קין.

http://www.youtube.com/watch?v=eCM2nEBE0RY

שודד 13 בנובמבר 2010

ניתן לראות את המשחק ברשת…?

דורפן 13 בנובמבר 2010

שודד – וכולם. בבאר הלינקים משמאל לבלוג הזה וכל הבלוגים יש לינק למקום שנקרא "רשות השידור". זה מפנה אותך לשידורי ספורט בחינם ברשת של כמעט כל ארוע ספורט בעולם. משחקי מנצ'סטר יונייטד או כל קבוצה בכירה אחרת תמיד נמצאים שם.

שודד 13 בנובמבר 2010

תודה רונן, כולנו מתגעגעים לקינו

רועי שהגיע אחר-כך 13 בנובמבר 2010

שודד, יש גם את האופציה של myP2P.eu. אני ממליץ ללכת על אחת האופציות שמשודרות בסופקאסט, הן הכי יציבות בד"כ. החסרון – צריך להוריד תוכנה מיוחדת בשביל זה מ-sopcast.com

עמוד שידור המשחק – http://www.myp2p.eu/broadcast.php?matchid=93727&part=sports

סופקאסט – http://www.sopcast.com/download/

דורון 13 בנובמבר 2010

רונן,

אם מבחינתך "עושה צדק" כולל לחסל קריירה של כדורגלן אחר, במכוון ולמיטב זכרוני בלי איזה רגשי צער, שיבושם לך.

אם יש ילד אי שם שזה המודל שלו לחיקוי, אני מקווה שיהיה מישהו שיאיר את עיניו.

כן, קין היה כדורגלן תחרותי, קשוח, אחד שהיית מעדיף תמיד בצד שלך ולא בצד היריב, אבל come on…

דורפן 13 בנובמבר 2010

דורון – תודה שמנעת כל קלות דעת בדיון כל כך חשוב והעברת אותו לפסים מוסריים.

באבא ימים 13 בנובמבר 2010

תודה. האמת נבהלתי לרגע.

אופיר המקורי 13 בנובמבר 2010

צדק ייעשה רק אם ייאסר על רוי קין לראות מגרש כדורגל אפילו בטלויזיה, גם אם כמה שנים מאוחר מדי.

אבי 13 בנובמבר 2010

זו לא שעה טובה לכדורגל בטלוויזיה: הרחבה של וילה מסנוורת משמש, ואי אפשר לראות מה קורה שם; הצלם לא מספיק לסדר את הצמצם. צריך לחכות לתגובות הקהל כדי להבין מה קורה. העננים האנגלים המפורסמים הכזיבו.

אני חושב ששחקני יונייטד הבינו את זה,ומתוך התחשבות בנו היו לא מדוייקים בהתקפה. במחצית השניה יהיה בסדר. ;)

אזי 14 בנובמבר 2010

אני כבר שנים טוען שאסור לקיים תחרויות ספורט באור יום. זה נראה פחות מקצועני

d-d 13 בנובמבר 2010

פוסט פשוט גדול.. רונן, אתה רק משתבח עם השנים

שרון רזניק 13 בנובמבר 2010

אוברטן חייב לקבל דקות.
קינו, אין עוד אחד כמוהו.

נעל קרועה 13 בנובמבר 2010

כמה הערות במחצית המשחק(מוכן לאכול את הכובע)
1-ההגנה של יוניטד מעולה,תענוג לראות אותם
2-ווידי"ץ הבלם הכי טוב בעולם
3-גם ב 1000 דקות וילה לא יבקיעו מול יוניטד,מדובר בחבורת נפלים
4-יוניטד נראת אסון,ברבטוב לעולם לא יהיה חלוץ ראוי,רוני עם גבס עדיף עליו,יאלה לעלות את ההומלס
5-מחדל חמור של פרגוסון,פשוט אין את מי לעלות מהספסל,כנראה שהסיפור על הסקוטים הקמצנים הוא לא אגדת עם,ולחשוב שואן דה ווארט ו הונטלאר,היו פנוים ב 8 מיליון יורו
6-יוניטד ינצחו כרגיל בין הדקה ה80 ל 90 ,בזכות הכושר הגופני העדיף מול קבוצות הנפל

נינו 13 בנובמבר 2010

לנעל קרועה – הלינק הזה במיוחד בשבילך.
http://www.youtube.com/watch?v=mtZTIwSIuGw

נעל קרועה 13 בנובמבר 2010

1-היה טעים
2-ווידי"ץ לא רק הטוב בעולם,הוא גם מבקיע הרבה
3-כרגיל לרוב הקבוצות בליגה האנגלית אוויר ל 75 דקות,יוניטד תמיד מנצלת את זה
3-אופס ,הונטלאר שוב הבקיע
4-יש שמועות שביוניטד מוכנים לשלם את המשכורת למנצ"יני,רק שימשיך בסיטי
5-אוהדי יוניטד פה בבלוג מדברים פה על איך ננצח את צ"לסי,בארסה,ריאל מדריד,הלו להחזיר מייד את הסרט
6-מה נראה בטלוויזיה בינואר,שלצ"לסי יהיו 10-12 נקודות הפרש?
7-ושוב ,רוני עם גבס במגרש עדיף על כל חלוצי שוק המציאות שיוניטד קנתה בשנים האחרונות

דורפן 13 בנובמבר 2010

נעל קרועה –
הונטלר שוב הבקיע בגרמניה בקבוצת תחתית. לי לא זכורה תקופה בה הבקיע ביציבות עבור קבוצה רצינית.
לא יודע אם וידיץ' הטוב בעולם- אבל המינוי שלו לקפטן הוא הברקה.
לגבי בארסה וריאל – מי מדבר עליהן? המקסימום שאנחנו יכולים הוא להפסיד לאחת מהן. בטוח שלא נפסיד לשתיהן השנה ונצטרך להשתפר קצת כדי לשחק מול אחת אפילו. השאלה היא צ'לסי. נצטרך לשפר את התוצאות נגדם.

רועי שהגיע אחר-כך 13 בנובמבר 2010

איזו מחצית שניה נוראית. משחקים בלי חשק. או יותר גרוע – משחקים עם חשק שהמשחק כבר יגמר.

תומר ש 13 בנובמבר 2010

קישור נטול סקולס זה פשוט איום ונורא וזאת הבעייה שהצבענו עליה כבר מהקיץ.
פארק וברבטוב חזרו לסורם עם משחק נורא.
חבל שמתחילים לשחק רק בפיגור.
מאקדה אוהב את אסטון וילה.
אסטון וילה נשדדו כאן, אבל הם יכולים להאשים רק את עצמם כשהתקפלו לאחור אחרי השער השני ונתנו ליונייטד לשבת עליהם.

יוסי מזרחי 13 בנובמבר 2010

כושר הנבואה או היכולת להעריך את העתיד ברמת דיוק טובה, זו תכונה שגילינו אצל רונן בכמה הזדמנויות.הכוונה לצורך בשחקן כמו רוי קין במשחק של היום, שעבר גבולות של הבלגה מעבר לטעם טוב מצד מייק דין

אבל האמת היא שבחצי השני, לא היינו במגרש כמעט 35 דקות. בזמן הזה ווילה הובילו ויכלו לתת עוד שני שערים ובצדק.
ניהול משחק לא מובן מצידו של סיר אלכס,(לקח לי חמש דקות למצא את הביטויהזה -לא מובן- כדי לא לכתוב את מה שרציתי מלכתחילה, ושיתאר את מה שהיה באמת).
אבל מה שמפריע לי היא העובדה שזו לא הפעם הראשונה של אי קריאת המשחק,חוסר תגובה למה שמתפתח במגרש ומי שיסתתר אחרי התיקו,שיבוסם לו.
להחזיק את ברבטוב על המגרש היום משמעו היה לשחק עם שחקן פחות.
עובדה היא שכשנכנסו שני שחקנים רעבים עוד קיבלנו אחד אבל החזרנו שניים במשחק שדה ויכולנו לתת עוד אחד.
הקיצור, חילצנו נקודה עם לא מעט מזל, במשחק של שלוש נקודות שבהישג יד.

אמיר 13 בנובמבר 2010

יוסי – אני ממש נפעם שהעברת ביקורת על הסר(ומוצדקת..)ולא חטפת מקלחת של צוננים על הראש "משומרי ראשו" המגיבים יואב את אביעד…

אביעד 13 בנובמבר 2010

בפעם ה-1000 – פרגוסון טועה. הוא בנאדם. גם אני, גם יואב, גם רונן וגם תומכיו הערנו לא אחת על טעויות מצידו. אבל בשבילך מי שלא זועק בקולי קולות שהסר הוא הבעיה הוא "שומר ראש". תודה על המחמאה.

אמיר 13 בנובמבר 2010

הוא ההצלחה ולא הבעיה! אבל סוף סוף אני מבין שמותר ככה קצת "בקטנה" להעביר גם עליו ביקורת,כנראה שהבעיה היתה אצלי שלא הבנתי אותך..

יוסי מזרחי 13 בנובמבר 2010

אביעד ידידי.
פרגוסון לא צריך "שומר ראש" ואף אחד לא לקח את הענין רחוק כמוך.
פרגוסון כמו כל מנהל מערכת ברמה שלו, שהיא הקמה תחזוקה תפעול וצפי לעתיד של קבוצת כדורגל שאני ואחרים מעריכים כאירגון הספורט הגדול בעולם,יכול להעזר בנקודות שונות.
זו התיאוריה,כך עובדים בעולם וכך גם הוא.
יש עוד נקודה, והיא שהאיש הדגול הזה, לא נעשה צעיר יותר ויתכן ,רק יתכן שעזרה יכולה להיות מועילה.
הטיעון שלי הוא כזה:
כאשר היו לסיר אלכס עוזרים משמעותיים כמו בראין קיד וכמו קרלוס קירוש, הם היו אנשים בעלי מעמד ונפח בעיני סיר אלכס ולכן דבריהם נשמעו ופה ושם אולי נמנעו טעויות ובודאי שהיה לו עם מי להתווכח.
אני חושב שבשנתיים שלוש האחרונות זה לא המצב.
.
עכשיו, אני ממקומי בכורסא ופה ושם בצפיה ישירה, יכול לחשוב שיש מצבים שבהם היתה נדרשת תגובה בכלל או תגובה מהירה לשינויים במהלך המשחק. מותר לי גם אם אני לא צודק תמיד.
כל זה לא בא להפחית מערכו או ממעמדו של האיש, קטונתי.
מי אני בכלל.
אבל ברמת הוויכוח לצורך החלפת דעות, זו דעתי.
אגב, מתיחת ביקורת הגונה היא גורם תורם בכל מערכת ולא צריך להבהל ממנה.
אני לא רוצה להסחף ולכן אומר לך שמבחינתי האיש יחיד במינו ואני מת מפחד מהרגע שבו נישאר לבד. עם ובלי עוזרים.

דורפן 13 בנובמבר 2010

יוסי – תודה. תגובה כל כך ארוכה בלי להאשים את פארק. העם הקוריאני מודה לך על המחווה.

אביעד 13 בנובמבר 2010

יוסי, בלי להפחיד מכבודו של האיש, ממתי בראיין קיד הוא פיגורה ומייק פילן לא? כלומר, איש מהם לא נראה לי אושיית כדורגל גדולה במיוחד.
בכלל, לגבי העוזר: מתישהו באמצע שנות ה-2000 פרגוסון חיפש איש מקצוע רציני לידו והביא את קירוש. כשזה עזב לריאל, וולטר סמית' שימש בתפקיד לזמן קצר ואחריו קירוש חזר.
אחרי העזיבה השנייה של קירוש, הגיע המינוי של פילן, אבל רק אחרי שפרגוסון לא מצא מישהו אחר שהתאים לו. הג'וב הוצע בין השאר למאנצ'יני שסירב, כלומר היה חיפוש אחרי מישהו שיתרום לו מקצועית. אז בהחלט ייתכן שסיטואציית העוזר הנוכחי היא אילוץ ולא בהכרח בחירה…
לגבי היום: טעויות נעשו. לטעמי לא בהכרח בחילופים המאוחרים אלא יותר בבחירת הספסל. לא היה לנו שום קשר הגנתי ראוי שניתן היה להכניסו ע"מ לייצב את השורות מלבד אוש'ה (שהכנסתו כמחליף היא בבחינת וויתור על ניצחון והסתפקות בנקודה). אבל אולי זה בגלל אילוץ (אני לא יודע מה מצבו של אנדרסון). בחילוף השלישי אני הייתי מעדיף את אנדרסון ולא סמולינג (כשכדורים עפים לרחבה ונהדפים ממנה, בועט טוב עדיף לא פחות מעוד נוגח טוב).
אבל העניין הוא כזה: מעולם לא נרתעתי ממי שמבקר את הסר רק בשל כך, לא נרתעתי מביקורת כזו בעצמי. כולם טועים. אז מהו חטאי? העובדה שאני תומך באיש למרות הטעויות הקטנות ושאני לא רוצה לצעוק מהגגות את מה שאני לא מאמין בו?
יש כאן טענה חוזרת ונשנית שהסגל הנוכחי לא שווה כלום. לא מסכים, מה לעשות. לכן אני "שומר הראש"? אז שיהיה. אשא את התואר בגאווה.

יוסי מזרחי 13 בנובמבר 2010

רונן, אני מתכוון להיות בקוריאה בעיניני עבודה בעוד כחדשיים.
תודה על שהשבת את רוחי. אקח איתי קטע מודפס של הדברים ואני תקוה שזה יעזור.
בכל מקרה, לך לתגובה 22 פיסקה ראשונה ואם תרצה ,חזור אלי עם לינק למקום שבו אני "משמיץ" את פארק.

תומר ש 13 בנובמבר 2010

ואחרי כל הדברים הרעים – פרידל הציל בפוקס שער ניצחון של אוברטן עם הראש.

כדורגל זה משחק הזוי

שרון רזניק 13 בנובמבר 2010

לפחות הגולים היו טובים.מאוד.

יוסי מזרחי 13 בנובמבר 2010

קראתי עכשיו את החלק השני של רונן.
'שידוד מערכות'??.
על פחות ממהפכה בקישור, אסור לדבר.
מי שיש לנו שם,בלי אופצית סקולס וגיגס שמימילא לא יהיו בעונה הבאה,לא מספיק ליותר ממרכז טבלה.
למזלנו, יכולות מעולות בהתקפה ובהגנה,על פני הזמן, הסתירו את מה שבמושגי יונייטד זו חרפה.
אולי צריך עוד מגן ימני אבל יש כזה הספסל וזו לא בעיה קריטית
מרכז השדה,לא מספיק. בלי להפחית מערכו של פארק ורמת המחויבות, זה לא לרמת הסגל הפותח ביונייטד.קאריק גם הוא לא שחקן שיכול לשנות משחק,ואין בספסל מישהו יוצא דופן.
התפיסה הזו של פרגוסון, שזה מספיק, התמוטטה היום סופית.
אני לא מבין מה קורה לברבטוב.
חצי לא רע בדרבי וקטסטרופה יומיים אח"כ.
.
אני לא יודע מה היה טוב יותר, תבוסה מחפירה היום,עם פתח לשינויים או תיקו שיאפשר להמשיך כך.
משום מה יש לי הרגשה שאת הסטירה הכואבת, עוד לא קיבלנו.

איש 13 בנובמבר 2010

יוסי- רונן לא ניבא, הוא ניחס.
לפרגוסון לקח 70 דקות להבין שוילה העלו הרכב מלא צעירים שרעבים להוכיח את עצמם. ברגע שהעלה 2 כאלה בעצמו המשחק השתנה. אני רוצה לראות גם את פאביו משחק קצת, אברה מפספס קצת יותר מדי בהגנה מתחילת העונה.

דורפן 13 בנובמבר 2010

יוסי מזרחי – נדמה לי שאתה לא צופה כלל בכדורגל של מרכז טבלה. מרכז טבלה אלו כל הקבוצות הללו שהרכב המילואים של יונייטד זוכה כל שנה בגביע הליגה מולם.

מרכז השדה אכן התנדף – הארגריבס היה חסר מזל, אנדרסון כנראה לא עשה את זה, קאריק נמוג. פלטשר זה שחקן אחד. הוא מתאים אבל הוא אחד. אותו דבר פארק שאתה שוב סתם נטפל אליו. מה שצריך הוא שחקן מרכז מגרש יצירתי שיכול לשחק יותר משחקים מאשר סקולס משחק.

חוץ מזה אולי סקולס יפרוש בסוף השנה. אני מבטיח לך שגיגס ישחק עד גיל 40. אבל הוא רלוונטי לבעיה הספציפית הזו.

יספר אולסן 13 בנובמבר 2010

פוסט יפה מאוד על קינו. לומר שקאריק נמוג זה אנדרסטייטמנט.

אמיר 13 בנובמבר 2010

רונן – יוסי רואה את המצב נכון לאשורו,אפילו אתה כבר מתחיל להפנים את הצורך בחשבון נפש ושינוי עמוק ויסודי.
השוויון ממש אינו משנה את הצורך בכך,צריך לסחוב את העונה הזאת ולצאת ממנה בכבוד אבל השינוי חייב לבוא בקיץ והחשיבה כבר כעת!
כשאני מתריע ומבקר כבר תקופה ארוכה שהסגל אינו מספיק טוב וכי יש שחקנים שבאמת נתנו שנים יפות(אושה,בראון,קאריק) אבל מה לעשות כיום כבר אינם מספיק טובים לרמות בהן היוניטד רוצה להיות אני מקבל ממך ומאחרים ביקורות כאילו אני משונאי היונייטד הגדולים ביותר.
אין מה לעשות אבל השינוי חייב להקיף את כל מערכי הקבוצה ובראש וראשונה את הקישור.
אני גם לא מאמין בדור הצעירים החדש,אני מוכן לכל הימור ספורטיבי שאף אחד מהם לא יהיה כוכב על אנגלי ובוודאי לא אירופאי.
שחקנים נחמדים אבל לא חומר שממנו בונים שושלת חדשה!

יוסי מזרחי 13 בנובמבר 2010

רונן, אתה בסופו של דבר אומר את מה שאני חוזר ואומר מספיק זמן לאחור.
ובכל זאת שתי הערות
1. אני לא נטפל לפארק.אמירה כזו היא רדודה משום שאני כן מכיר ערכו,ואני כן מעריך את תרומתו (גם היום הוא עשה וניסה בערך פי עשר מברבטוב.)ואני תמיד מזכיר אותן בצד הביקורת.
אלא שהוא יכול להיות שחקן נוסף,משלים, למשימות מיוחדות אבל לא ציר בקישור וכך הוא נתפס להבנתי אצל פרגוסון, אולי מחוסר ברירה ואולי כי פרגוסון מעריך אחרת.
2. הערה שניה היא שברמת מרכז הטבלא יש לקישור שלנו מה למכור.
ב מ ג ר ש ה א מ י ת י מול צלסי, ארסנל במידה מסוימת, ברצלונה וריאל, מצבנו אחר אם להתבטא בעדינות.למיטב הבנתי לשם אנחנו צריכים לכוון. בשלב מסוים בחיים, צריך לעמוד מול עובדות ולתת להן תשובות.
מרגע זה, אני חושש מנסה סיר אלכס לברוח.
ועוד משהו שהובלע בתגובות הקודמות:
ניהול המשחק ברגעי משבר, עוד מקצוען שישב לצידו ושלדעתו יש משקל.
אתה יודע, כבר דיברנו על זה כמה פעמים.

גיל 13 בנובמבר 2010

נדמה לי שרק בדקה ה80 פרגוסון קרא את החידון לשבת והבין שצריך לפחות תיקו בשביל לשמור על רצף אי ההפסדים.

בוריס 13 בנובמבר 2010

איך זה שעד שהקבוצה מראה קצת אופי כולם מתחילים עם נבואות חורבן?
מקדה הראה שהוא עדיין קיים יחד עם הרבה שחקנים צעירים שעושים התקדמות גדולה בתקופה המוזרה הזאת, פרדיננד כשהוא בריא גם בגיל 32 נמצא ברמה אחת מעל כל בלם אחר בעולם ונאני הגיע סוף סוף, כל מה שעשינו העונה עשינו בלי רוני ואנחנו במצב לא כזה גרוע. דוגרי יש לנו רק שתי בעיות שהן הגלזרים והגיל של פרגוסון כל השאר הם דברים שבלתי נמנע שיקרו ואפשר להסתדר איתם…

רועי שהגיע אחר-כך 13 בנובמבר 2010

טוב, שמישהו יסביר לי מה כל כך טוב בדארן פלטשר. בארבעה-חמישה משחקים האחרונים הוא מאבד המון כדורים ועושה חיים קלים מדי לשחקנים שהוא צריך לשמור עליהם. אם בעונה שעברה או בזו שלפניה הוא היה שחקן שאפשר היה לסמוך עליו שיוציא את הכדור מהרגליים של היריב ואז יוציא מסירה הגיונית קדימה, העונה זה פשוט לא קיים.
ומה זה העניין הזה של משחק בלי מספר? אני מבין שהחולצה הראשונה התלכלכה מדם וצריך להחליף, אבל לא ידעתי שהגלייזרים דרדרו את מצבה הכספי של יונייטד עד כדי כך שאין להם כסף להביא חולצה רזרבית למשחקי חוץ. ובכלל, אין חובה לשחק עם חולצה ממוספרת?

אבי 13 בנובמבר 2010

אתה נטפל אליו קבוע, עד שאתה לא רואה את שמול עיניך. במשחקים האחרונים הוא בישל והבקיע די הרבה, והוא שחקן (בניגוד לקאריק) שתמיד דוחף את המשחק קדימה.

רועי שהגיע אחר-כך 13 בנובמבר 2010

לפי מה שאני ראיתי, יש לו העונה 3 שערים ו-4 בישולים (כולם בליגה ובצ'מפיונס). אין ספק שאלה מספרים יפים. אבל הוא מאבד יותר מדי כדורים טפשיים במרכז המגרש ועושה רושם שיכולת קבלת ההחלטות שלו נפגעה קצת. אני לא חושב שהמונח "נטפל" הוא מונח נכון. אני לא מחפש אותו בסיבוב, אני פשוט חושב שהעונה הוא שחקן שמהווה, פעם אחר פעם, נקודת תורפה בקישור של יונייטד. האמת היא שזה מעציב אותי, כי בשתי העונות הקודמות הוא היה טוב מאוד. יש תחושה שהוא בנסיגה, וזה חבל.

אבי 13 בנובמבר 2010

ואני דווקא חושב שהוא מחזק השנה את הצד ההתקפי שלו. היו כמה צירופים מאד יפים בינו לבין פארק בשבועות האחרונים. הם החזיקו אותנו.

יואב 13 בנובמבר 2010

רועי,
אני חושב שפלטשר פשוט זקוק קצת למנוחה.האיש משחק כל הזמן…

דורפן 13 בנובמבר 2010

אבל אמיר – מי הקבוצה במצב טוב?
יוסי – כדי להיות "מרכז טבלה" מישהו אחר צריך להיות "בין שלושת הראשונות".

יוסי ציין "שמול הארסנלים זה לא יספיק" ארסנל הפסידה את שני משחקי הבית האחרונים שלה לניוקאסל ולווסט ברומיץ'.

ביום שאנחנו עושים תיקו בוילה – סיטי "שהתחזקה יפה בכל העמדות" עם כל השחקנים "שיונייטד הייתה צריכה לרכוש" כולל טבז שנורא חסר לנו, עושה תיקו ביתי עם בירמינגהאם.

טוטנהאם די הרבה אחרי יונייטד למרות שאם לקרוא את מה שכותבים פה – כל שחקן שלהם כמעט נחוץ לנו. זו ליגה – יש בעיות לכל הקבוצות.

להגיד שנאני לא יהיה כוכב זה לא לשים לב שעם כל הכבוד לגארת' בייל – מי שכולים מדברים עליו- יש לנאני יותר שערים ממנו ויותר בישולים ממנו, ובמשחק בין הקבוצות הוא היה הרבה יותר טוב ממנו. בלי קשר לשער המוזר. נאני כבר כוכב גדול מאד בפרמייר ליג.

חסר לנו קשרים מרכזיים. זה כן. והבעיה האחרת שלנו היא שהכוכב שלנו משנה שעברה התחרפן ואז נפצע.

בוריס 13 בנובמבר 2010

לפי דעתי ההייפ מסביב לבייל כבר עבר את רמת המוגזם במיוחד בארץ כשה פרשנים צועקים בזמן התקציר של טוטנהאם-אינטר שהקבוצה הולכת לעשות חמישים-שישים מיליון על המכירה שלו…
סה"כ שחקן די מוגבל שעם מה שיש לו עשה את המקסימום בכמה משחקים עם שתי תצוגות שבאמת יזכרו שנים.
אגב ארסנל, יש לסונג סעיף שחרור בחוזה שלו במקרה אם כבר מדברים על קשרים אחוריים?

דורפן 13 בנובמבר 2010

רק להוסיף על נאני בייל. בייל יכול לרוץ במגרש הפתוח. בבישול כמו של נאני היום ממצב סטטי והגנה מבוצרת – נאני טוב בהרבה.

יוסי מזרחי 13 בנובמבר 2010

דברי אלוהים חיים.

אמיר 13 בנובמבר 2010

רונן,

1.אני לא ציינתי את נאני,כיונתי לשאר הצעירים…דרך אגב עד לפני פחות משנה אתה היית בין אלו שכבר הרימו ידיים ממנו וציינו שימיו ביוניטד ספורים!

2.אני אף פעם לא משווה את היוייטד לקבוצות אחרות,ההשוואות שלי הינן לשושלות קודמות של המועדון!

דורפן 13 בנובמבר 2010

אמיר – אז אני מפנה אותך לעונת הטרבל. למצב שהיינו בו בנקודה הזו. בסך הכל הליגה האנגלית התרחבה – יש טוטנהאם וסיטי שגם אם הן לא פקטור לאליפות הן לוקחות נקודות ואולי זו חזרה להיות ליגה של 80 נקודות. אני לא אומר שאנחנו טובים במיוחד – אבל יש קשיים אובייקטיבים ואחרי שנרגעתי מהמשחק המזוויע אני יכול לראות צדדים חיובים מעשר הדקות האחרונות.
שאלת הקשר המרכזי היא מעניינת. פרגוסון השקיע המון כסף בעמדה הזו – הארגריבס, קאריק, אנדרסון – עם שחקנים שהיו טובים לתקופות. יכול להיות שהסיבה שטובים יותר לא הגיעו – למשל אוזיל או באלאק בשעתו – הוא שאיש לא רוצה את העמדה עד שסקולס עוזב.

יוסי מזרחי 13 בנובמבר 2010

רונן .
הצרות של אחרים אינן מרפא בשבילי.
אם הייתי ציני יותר מהרגיל הייתי דורש ממך התנצלות פומבית על שהעמדת את התכולים ואת ארסנל וטוטנהאם באותו מעמד כשלנו.אני יודע שלא התכוונת, ולכן לא נפגעתי.
ולסיכום אכן כך, תן לי שני קשרים רציניים במונחי יונייטד ואני המאושר באדם.

שלו 13 בנובמבר 2010

אני לא מבין גדול, אבל קבוצה שחוזרת מפיגור של שני שערים כשרוב הקבוצה לא נותן את מה שמצפים ממנו, חלק מהסגל הבכיר פצוע כבר הרבה זמן, בעצם משחקים הרבה מחליפים. ואנשים מתלוננים כמו אוהדים בני 14 של בארסה, שלא מכירים את ההיסטוריה ולא מבינים שעונה זה מרתון, הקבוצה לא רצה, נכון. עדיין לא מחוברת, נכון. אבל היא גם לא מפסידה.
היא מתחילה להתייצב, היא צריכה קודם כל לצבור בטחון ועל סמך זה לנצח משחקים. היא שיחקה נגד הוילה שהיא לא פריירית ואף פעם לא הייתה.
צריך לבנות היררכיה, צריך את סקולס וגיגס שיורידו קצת לחץ, הרננדז צריך לצבור בטחון, זה לא דברים שאפשר לעשות באימונים או ביציע.
עכשיו אם זה היה קורה פעם ראשונה ליונייטד בעשרים שנה האחרונות מילא, אבל אני מכיר את התחושה הזאת, ובסוף בפברואר-אפריל הקבוצה רצה.
שבוע שעבר פארק היה מלך, קצת פרופורציות. אני ממש נהנתי מהמשחק, מהמאבק, מהחזרה ההיראית.צריך לקחת מה שיש מהמשחק.
ולמרות הכל אני מת על וואס בראון, על פלצ'ר. אני לא מוותר עליהם כל כך מהר. בשבילי הם היונייטד, מנצחים או מפסידים. מי שרוצה קבוצה שרק מנצחת שילך למר. ש.מזרחי.

יוסי מזרחי 13 בנובמבר 2010

שלוו, אם התכוונת אלי, -נפגעתי.

שלו 13 בנובמבר 2010

לא, לא, לא, ממש לא.
אתה בטח מכיר את היונייטד יותר זמן ממני, ובטח זוכר זמנים יותר קשים. הכי עצוב לי לקרוא על בראון ואושה שבשבילי הם מהשחקנים האהובים, לא כי הם שחקנים גדולים, כי הם שלנו. (וכמאמר אריק שרון) גם פלטשר, גם פלטשר.
עליהם בנויה המסורת והרוח של היונייטד, פרגי עושה טעויות, אני ראיתי כבר במחצית שצריך לעשות מה שעשה בדקה ה 75, אבל כמה פעמים הוא עשה מהליכים שלא חשבתי עליהם והוא הבריק ואני לא, הרבה. אז מתחלק לו משחק נגד הוילה, אבל הוא עושה חשבון בבית אח"כ.

גם בשבוע שעבר אנשים באו בטענות ליונייטד,
כאילו לא צריך להתאמץ כדי לקחת אליפות, כאילו בניית קבוצה זה פשוט,
כאילו לא ראינו את הסר עושה את זה כבר איזה ארבע פעמים.
אני מאוד נהנה לראות את הקשיים בדרך, לא שנותנים שביעיות מהמחזור הראשון.
אני מקבל את הטענה שלך שפארק למשל הוא שחקן משלים, ולא בונה משחק. קאריק עשה רושם לפני מספר שנים שהוא משתלב לפעמים לוקח יותר זמן. וברבטוב הראה יכולת עכשיו הזמן ליציבות (גם לנאני לוקח יותר מדי זמן ליצר יציבות).
וגם ההערה השנייה שגבי העיניין שבסוף העונה אתה רוצה לנצח את ריאל ובארסה היא נכונה. אני חושב שחלק מהעניין הוא ניסוי ותהייה, עכשיו בנובמבר. אני מניח ומקווה שהיונייטד וריאל / בארסה לא יפגשו כל כך מהר. אבל אתה לא רוצה לגלות את החולשות שלך בזמן אמת, עכשיו זה הזמן לדעת עם מי אתה יוצא למלחמה באפריל, זה קשה זה מתסכל, אבל זה הזמן. לפעמים השינויים באים תוך כדי תנועה, לפעמים רק בעונה הבאה.
לדעתי אחת הסיבות למשל שהיונייטד הפסידה את אותו גמר ברומא, היה כי היא הופעה מבארסה, טקטית. היא חשבה שהיא יודעת מה שהיא עושה ופתאום בארסה סגרה אותה טוב.

אבל אני קורא פה תגובות לפעמים שלא מתחשבות בכך שסקולסי, גיגסי וולנסיה פצועים. רוני נטש את הקבוצה. פרדיננד היה פצוע לאורך הרבה זמן. בעצם היונייטד לא הצליחה עדיין לייצב סגל לאורך זמן.
גם כתבתי בארסה, כי גם שם יש תחושה כאילו הם תמיד היו כל כך חזקים שכחו שנים קשות ורעות שהיו עד לא מזמן.
גם לצ'לסי יהיו קשיים, ארסנל היא לא קבוצה יציבה. וזה העניין בתחרות, למזער את הנזק בזמן שאתה לא טוב.
חוץ מזה באמת נהנתי מהמשחק.

יוסי מזרחי 13 בנובמבר 2010

שלו,
האמת היא שראיתי קצת מאוחר שהתכוונת לשמעון ידידנו, אבל טוב שכתבת את הדברים האלה, שאני מצטרף אליהם במאה אחוז.

שלו 13 בנובמבר 2010

דרך אגב אף אחד לא בא בטענות לשופט שהוסיף דקה לכל מחצית מעבר לתוספת שמאן יו הייתה יכולה לחטוף גול מזה.
בכלל לדעתי שפט מצוין ולא הרג את המשחק על כל מיני שטויות.

שחר 13 בנובמבר 2010

אני מקווה שעד שרוני יחזור הפער מצלסי לא יהיה גדול מידי.
לגבי נאני יש לי הרגשה שהשופטים לא מגנים עליו בכלל.
פשוט מכסחים אותו.
אני מקווה שיחזירו את טום קלברלי מהשאלה,השנה יונייטד במעין עונת מעבר,כאשר הרבה שחקנים וותיקים לא בכושר,וזו הזדמנות לצעירים להוכיח שמקומם ביוניטד בהרכב הפותח.

פרנקו 13 בנובמבר 2010

אל חשש, רוני בטח ראה את המשחק והתהפך על מיטת המסאז'.
הוא לא יושיע השנה.

אביעד 13 בנובמבר 2010

באופן כללי, לא הגיע לנו לנצח היום. גם לא הגיע לנו תיקו. אבל מצד שני, גם לווסט ברום ואברטון לא הגיע תיקו מולנו ולליברפול לא הגיע להשוות. shit happens.
אם היונייטד צריכה למכור בשביל לקנות, אז קאריק צריך להיות בראש הרשימה. הוא פשוט לא עשה את הצעד קדימה שהיה נדרש ממנו. דיברנו פה הרבה על קידום צעירים, נטילת אחרות והתקדמות. קאריק כבר כמעט בן 30 והוא פשוט לא לוקח אחריות.
אני לא יודע מה לחשוב על התיקו הזה. מחצית ראשונה לא רלבנטית לכלום עבור 2 הקבוצות, 35 הדקות בין 45-80 היו הצגת כדורגל נפלאה של הוילה. ואז 10 הדקות האחרונות. אפילו אשתי ראתה אותי והעירה נכון: היונייטד נראו עצבניים. לא nervous אלא pissed off. השאלה היא מתי נראה אותם שוב ככה. כי זה מה שהם צריכים להראות.

אביעד 13 בנובמבר 2010

ראתה איתי, לא אותי…

אבי 13 בנובמבר 2010

גם הגרסה המקורית עובדת. הרי אתה חלק מהקבוצה!

עזי 13 בנובמבר 2010

אתם ברצף המשחקים ללא הפסד הטוב ביותר מאז שיא המועדון, אז בתווך הושג טרבל.

שחר 13 בנובמבר 2010

זה הלינק לגול הראשון
והילד רק בין 19 ,יש עתיד

שחר 13 בנובמבר 2010

שכחתי לצרף את הלינק
http://video.yahoo.com/watch/8555339/23012328

בוריס 13 בנובמבר 2010

ד"א אני הבנאדם היחיד שחש ברע כל משחק בשלב שבו מתחילים לחפור את היסטוריית המי לא ניצח את מי איפה כבר כמה שנים?

ויכסלפיש 13 בנובמבר 2010

מוזר שאני הראשון שכותב שאוברטן היה יכול וצריך לנצח את המשחק בשתי ההזדמנויות המצוינות שקיבל בסיום

אופיר המקורי 13 בנובמבר 2010

אולי זה צפוי אחרי שנת מונדיאל, אבל לתחושתי הכדורגל האירופאי קצת טפל כרגע.

באנגליה אף אחת לא רוצה להראות דומיננטיות: צ'לסי גיבורה על נמושות, יונייטד אפורה כמו העיר שהיא מייצגת, ארסנל כרגיל כוסיות (אבל בעונה כזו עוד יכולים לגנוב אליפות), ליברפול ביזיון וסיטי בלי דרך.

באיטליה עוד רחוקים מלהתאושש מהקלצ'יופולי ובספרד ליגת פח הזבל כבר לנצח תהיה מירוץ דו-ראשי, ומשום מה לכולם נוח עם זה. אולי הליגה היחידה שיש בה עוד פוטנציאל ריגוש היא היחידה שבה ההתנהלות הכלכלית תקינה וזו הבונדסליגה.

נוסף לכך גם אין שום שחקן שאנ מתחבר אליו במיוחד (מותגי הפלסטיק של נייקי טובים אולי בלמכור מרצ'נדייז לבחורות), ונותר רק לחכות לזידאן הבא שאולי עוד יקום.

עידן ש. 15 בנובמבר 2010

לא יכולתי להסכים יותר. וזה לא תקף רק לעונה הנוכחית, אלא גם לעונה שעברה האמת. יונייטד של השנה שעברה לא הייתה קרובה ליונייטד בתקופת רונאלדו וטבז, ובכל זאת יונייטד של השנה שעברה כמעט והוכתרה לקבוצה הטובה באנגליה!

הליגה הספרדית המשיכה וממשיכה להיות פח, מאז עונת 2006/2007 לא זכור לי משהו מרתק שהליגה הזאת סיפקה מלבד ברצלונה ומסי.

אני מזכיר שבעונה שעברה נאבקו 2 קבוצות על הטרבל הנחשק – מה שלכאורה אמור לקטלג אותן כ2 הקבוצות הטובות באותה עונה, ראש בראש – מי הקבוצה הטובה בעולם. אבל באיירן מינכן לא באמת טובה מברצלונה, או מצ'לסי ואפילו לא מיונייטד. ואיך אפשר בכלל להשוות את הטרבל בו זכתה אינטר בעונה שעברה לטרבל בו זכתה ברצלונה לפני שנתיים? איך אפשר אפילו להשוות את הקבוצות שהגיעו לגמר ליגת האלופות להיאבק על הטרבל, אינטר מול באיירן לעומת יונייטד מול ברצלונה?

עצם העובדה ש2 הקבוצות הללו כמעט וזכו בטרבל, שהן לא ממש חזקות למעשה, רק מראה את החולשה של שאר האירופאיות. געגועיי לעונת 2007/2008, ולא רק בגלל הדאבל, כי זו פשוט הייתה עונת כדורגל נהדרת – שמהשיכה ליורו מצויין. בשנתיים האחרונות הכדורגל מדשדש, והאמת היא שגם ראינו זאת במונדיאל הדי פושר.

שלו 15 בנובמבר 2010

ב 180 דקות היתה לבארסה ולמאן יו הזדמנות להוכיח אחרת, הן לא הצליחו.
להזכירך בארסה עברה עונה קודם את צ'לסי במקרה הטוב מאוסף טעויות שיפוט מקרי, במקרה הרע…
וגם במשחק הראשון בין אינטר לבארסה היא פירקה אותה לחתיכות קטנות.
בשני בארסה יכלה לשחק שבועיים נגד אינטר ולא לעבור.
זה לא פיר לטעון טענה כזאת.

עידן ש. 15 בנובמבר 2010

ב180 דקות אי אפשר להוכיח כלום. גם לא ב360 ולא בחודש. מנק' המבט שלי, הפירוק של בארסה, ושלא יהיו אי הבנות, אכן מדובר בפירוק, היה הרבה יותר באשמת ברצלונה מאשר בזכות אינטר. ברצלונה, עם מלכודות נבדל שערורייתיות הגישה למוריניו את המשחק על מגש של כסף. התצוגה ההגנתית של בארסה הייתה מזוויעה, הם פשוט לא הופיעו למשחק – בדומה למה שקרה ליונייטד בגמר 2009.

בכל מקרה, בשנת 2009, קשה להגיד שהמשחק בין ברצלונה וצ'לסי לא היה ברמת חצי גמר ליגת אלופות, ואולי אפילו יותר. ועל צ'לסי של הידינק אי אפשר להגיד שלא הייתה שווה גמר ולא הייתה יריבה בקליבר של בארסה ויונייטד – המקום ה3 באנגליה משקר, שהרי לולא סקולארי גם הייתה מתמודדת על אליפות. לא טענתי ולו בקצת שברצלונה הייתה הקבוצה הטובה או בין 2 הטובות בעולם באותה שנה, וייתכן באמת שצ'לסי הייתה טובה ממנה ומן הסתם – הגיוני מאוד שהייתה אמורה לעבור אותה לולא אוברבו. אבל ברצלונה בהחלט הייתה מדהימה, וגם צ'לסי וליברפול היו מדהימות. ולכן 2009 זו עונת כדורגל טובה.

אני אישית לא התרשמתי מאינטר ומבאיירן. למעשה, אני התרשמתי ב180 הדקות ששוחקו בין יונייטד לבאיירן שיונייטד היא דווקא זו שהוכיחה עליונות. רק חוסר מזל מנע מכך להופיע על לוח התוצאות. חוסר מזל – וזה שיונייטד לא הייתה טובה עד כדי כך מבאיירן. ומאינטר לא ראיתי שום דבר מיוחד למעט סניידר ומיליטו. אינטר ניצחון את ברצלונה, כמו שקבוצת תחתית מנצחת מידיי פעם את מנצ'סטר יונייטד. הופעה לא טובה של היריבה, משחק הגנתי מבוקר ומשמעת טקטית, קצת מזל – ועשית סנסציה. וקבוצה שזוכה ככה בליגת האלופות, כמו שמוריניו כבר עשה בעבר עם פורטו למי שזוכר, בזכות זה שהיריב פישל ולא בזכות עצמך, לא עושה עליי רושם. ומי שעוד יותר לא עושים עליי רושם הם שאר מועדוני הפאר, שנכשלו מול קבוצה שכזו. לכן – עונת כדורגל לא מוצלחת.

קורא 14 בנובמבר 2010

הדבר הכי מתסכל הוא שבשתי היריבות יש קשר מרכזי שהיה יושב בול על יונייטד, ג'רארד ולמפארד. דווקא יונייטד נתקעה בלי קשר מרכזי בריטי לשנים ארוכות, ככל הנראה.

אבי 14 בנובמבר 2010

גם הם לא לשנים ארוכות…

דנידין 14 בנובמבר 2010

ראיתי את הקלאסיקו באיטליה… די רוסי היה יוכל להיות כמו חיזוק טוב למאנ יו במרכז. אני אוהב אותו, מתאים לנו כמו כפפה.

גלן 14 בנובמבר 2010

מעורר הערכה הערב. מני פאקיו. אפילו שהבדיחה שמולו עמד חטף לא מעט גם ממוסלי.
ובכ"ז עד שהוא ומייותר לא יכנסו לזירה ביחד הם תמיד ישארו עם סימן שאלה גדול.
אולי עכשיו משהו ישתנה?

גיל 14 בנובמבר 2010

לא ישתנה כי מייוותר פחדן. הוא פספס את ההזדמנות שלו לדעתי ופאקיו אולי יפרוש בכלל.

בר שושני 14 בנובמבר 2010

ובינתיים, במקום אחר…..

צ'לסי 0 – סאנדרלנד 3.

שרון רזניק 14 בנובמבר 2010

And then came Sandy…

יואב 14 בנובמבר 2010

וולבק.הכישרון שלו פשוט מרגש.

danny 14 בנובמבר 2010

So, two special agents at the bridge today

איש 14 בנובמבר 2010

איפה נרשמים לקמפיין למינוי סטיב ברוס כיורש של פרגוסון?

יוסי מזרחי 14 בנובמבר 2010

צימצמנו בנקודה .אבל גם ווסטהאם צימצמה….

דורפן 15 בנובמבר 2010

עידן ש – אינטר ניצחה את אלופות גרמניה, ספרד ואנגליה בכדי לזכות בתואר. זה המסע הכי מרשים אל התואר שאני ראיתי בשנים האחרונות.

עידן ש. 15 בנובמבר 2010

רונן, אתה רק מחזק את הטענה שלי. אם נצא מנק' הנחה שאינטר מודל 2009/2010 לא הייתה הקבוצה האיכותית של העשור ( למה יש לי הרגשה שהדיון הולך לגלוש לכך ? ), ובכל זאת עברה מסע כ"כ מרשים וגברה על קבוצות עם שמות כ"כ נוצצים – אלופת ספרד, אנגליה וגרמניה – אז מה זה אומר על איכות אותן אלופות ועל רמת הכדורגל שהוצגה בליגות של המדינות הללו?

טל 15 בנובמבר 2010

עידן, בליגת האלופת לא זוכה הקבוצה הטובה ביותר בשכיחות די גבוהה.

לפעמים זוכה הקבוצה הטובה ביותר (ברצלוה בזכיות שלה, יונייטד ב2008 ו99) והרבה פעמים לא. ריאל מדריד זכתה בשלוש אליפות אירופה בחמש שנים, בתצוגות מרשימות ודומיננטיות, אבל לא הייתה הקבוצה הטובה באירופה באותן עונות. דווקא בעונות שבהן היא באמת הייתה הקבוצה הטובה באירופה באותה תקופת דומיינטיות בזיר האירופית (2003 ואולי גם 2001) היא לא זכתה. זה הכדורגל.

בגדול, אני כן מסכים עם הטענה על ירידה מסוימת ברמה. להוציא את שתי הגדולות בליגה הספרדית, קבוצות הצמרת בליגות הגדולות נמצאות בדעיכה גדולה מאד. מצד שני, הדעיכה הזו, מייצרת תחרותיות, בעוד הספרד, דווקא בגלל שאחוז לא הגיוני של השחקנים הטובים בעולם מתרכז בשתי הענקיות שם, התוצאה היא פערים גדולים ברמה. אז לא בטוח מה עדיף. בטוח שיונייטד של לפני שנתיים-שלוש או צ'לסי של מוריניו היו סוגרת את מרוץ האליפות לפרמיירליג של העונה, עד הכריסמס.

Comments closed