יותר משנה הם עבדו שם בשקט בצ'לסי

תקווה ממקור בלתי צפוי. תרבות הסכינים בגב חוזרת לגשר

לא ממש יודע מה קרה לצ'לסי היום ואסור לבנות יותר מדי תיאוריות על משחקים בודדים. כי למעשה קבוצת הצמרת שבאמת הגיע לה לספוג מפלה כבדה בסוף השבוע הזה הייתה מנצ'סטר יונייטד. אבל בעוד ביונייטד היו בעיות מקצועיות במשחק – נחיתות בלא מעט אזורים במגרש – בצ'לסי זו הייתה מין נרפות לא מוסברת. הסנסציה היא לא הפסד 0-3. הסנסציה היא שסנדרלנד בעטה 21 פעם לשער בברידג'. זה נתון בלתי ניתן להסבר.

אבל עניין אחד הוא אולי לא מקרי כל כך. באמצע השבוע צ'לסי פיטרה את ריי ווילקינס – שהיה המאמן תחת קרלו אנצ'לוטי. זה קרה במחצית של משחק של קבוצת המילואים. ווילקינס שירת את צ'לסי 37 שנים. “שיחות המשוב" שניהל אברם גרנט בזמנו בכדי לקעקע את מעמדו של מוריניו נראים פתאום כמו התנהגות תרבותית.

יש שתי סיבות לכך שצ'לסי חזרה לעצמה בעונה שעברה. הראשונה הייתה שקרלו אנצ'לוטי היה לטעמי הפתעה עצומה בתפקיד האימון הראשון שלו מחוץ לאיטליה. השניה הייתה שהקבוצה קיבלה קצת שקט. בגלל שלא היה תקציב רכש משמעותי – ולתקופה גם היה נראה שלצ'לסי יהיה אסור לרכוש שחקנים – כל היועצים האינטרסנטים נעלמו מהתפאורה. בצ'לסי היה שקט.

יותר משנה הם עבדו שם בשקט בצ'לסי, ודרסו את הכדורגל באנגליה. האם השקט הזה נגמר?

המרתון של שאול המלך
שלושער בגיל 35 - ד"ש מרובי פאולר

50 Comments

הלוחש לסוסים 14 בנובמבר 2010

הלוואי…

גיל 14 בנובמבר 2010

ראיתי חלקים של המשחק וזה לא היה קרוב. סנדרלנד שלטה במשחק והחמיצה המון וכל זה עוד במשחק חוץ. מי היה מאמין שהתיקו של מנצ'סטר אתמול דווקא יצמק את הפער בצמרת? טוב מאוד שיש יותר איזון בליגה ושום משחק לא בטוח.

שרון רזניק 14 בנובמבר 2010

מה סיבת הפיטורין שלו?

MarkoMarin 15 בנובמבר 2010

פוסט שלם ואף מילה על החייל הנאמן שלנו והשער בשטח האויב??
קצת קרדיט לוולבק ,שלמד מהגדולים במנצ'סטר איך מנצלים טעויות :)

יואב 15 בנובמבר 2010

וולבק היה נהדר.כל כך מוכשר.

אבי 15 בנובמבר 2010

ראו גם במשחקים קודמים שצ'לסי אובדת עצות בהתקפה כשלוקחים להם את הטריק האחד (טריק חזק מאד) שיש להם, אבל היום זה היה חיוור במיוחד. במצב הפציעות הנוכחי גם אין להם ספסל.

סנדרלנד קבוצה אמיתית, והיא לא היחידה; הליגה מלאה כאלה. היום ארסנל בהרכב מלא (ומאד מוכשר), ואחרי דקות מצויינות שנגמרו ב- 2-0, ניצחה לבסוף את אברטון רק בזכותו של פביאנסקי. איזו קבוצה ספרדית תלחם ככה עם סכין בין השיניים אחרי שני שערי פיגור מול שתי הגדולות? – אף אחת!

…ולפני שמדברים על קבוצות האמצע צריך לזכור שהשנה יש 6 "גדולות" (כן, כולל ליברפול); זו ליגה ליגה: המובילה כרגע רק עם קצת יותר מ- 70% הצלחה, וזה הולך להמשיך ככה. אני אוהב את זה, ואני חושב שגם סר אלכס: ככה זה היה פעם; קבוצת צמרת שתתחבר ותתפוס חודש גדול, יכולה בליגה כזאת לברוח (או להדביק פער), ואנחנו יודעים מי טובה מסורתית בחג המולד…

דנידין 15 בנובמבר 2010

אתמול אחרי המשחק של מאן יו הייתי כל כך שבוז…גם מהתוצאה וגם מאיך שנראנו…ואיזה פלא יום אחרי אני מבין שיכול להיות הרבה יותר גרוע, כי מילא לאבד נקודות אבל להיות כל כך חסר מוטיבציה ועוד בבית זה כבר רע. הרי מאן יו הפסידה ועוד תפסיד בבית משחקים אבל לפחות אתה יודע שימשיכו להלחם עד הסוף…צ'לסי פשוט נכנעו בלי קרב, ועוד לסנדרלנד.

גל 15 בנובמבר 2010

בקר טוב,מצטרף בכיף לתקוות,ממש לא מצטרף למיני אופוריה שמתרחשת כאן בבלוג.הקבוצה לא נבנתה נכון העונה,האגף החשוב בכדורגל של היום,הקישור הוטל על כתפיו הנפלאות אבל העייפות משהו של סקולס,מזכיר לכם שאנו בעונות של כ-60 משחקים.,קאריק,אנדרסון,גיבסון,גיגס,פארק הם אינם שחקנים שיכולים לקחת קבוצה על גבם,הם פשוט לא מספיק מוכשרים לכך,פלטש נפלא אבל לא בתפקיד של לקחת אותנו קדימה.שימו לב שכל שחקן מאילו שציינתי ממהר להיפרד מהכדור ולמסור,העיקר לא לקחת אחריות.,צרפו לכך ספסל לא מנוסה ולא מוכשר ואני לא רואה אותנו מגיעים רחוק העונה.הגיע הזמן להיפרד מכמה שחקנים המהווים ברירת מחדל ולבנות הרכב רענן:פארק,אושה,גיגס,בראון,אוון ודומיהם חייבים ללכת ולפנות מקום.

שלו 15 בנובמבר 2010

גל עשית טעות עברת על יותר מדי דיברות, כמו לא יהיה לך אלוהים אחרים על גיגס. פגעת בנשמתנו, ממש במרכז, גיגסי, אושה ובראון הם קאזוסבלי.

שלו 15 בנובמבר 2010

ואני אומר פרופורציות.
רק שלשום אנשים הגיבו כאילו חרב אליהם עולמם, היו פתאום זה רק שלוש נקודות.
מותר להפסיד 3 – 0, מותר אפילו להראות רע מדי פעם. צריך לזכור ניצחון גם אם הוא 7 – 0, הוא עדיין שלוש נקודות.
ועוד דבר, צ'לסי נראית רע מאוד בלי שני הבלמים שלה. אפילו יותר מהיונייטד.

matipool 15 בנובמבר 2010

לצ'לסי פשוט אין השנה מספיק עומק בניגוד לשנים קודמות .יש להם הרכב מצוין ( כשכולם כשירים ואין מורחקים )ועוד 2-3 מחליפים ברמה גבוהה . לא ברור לי איך הם וויתרו על קראבליו .
גם הם לא יכולים כנראה להתגבר על חסרונם של טרי, אלכס , אסיין ולמפארד במשחק אחד וזה חיסרון עצום לעומת יונייטד שעם כל הפציעות והבלאגן אצלה נמצאת קרוב קרוב למקום הראשון .
מעניין שלא שמענו עד עכשיו מאף פרשן ישראלי כמה בניון חסר לצ'לסי ..
לא להאמין איזו ליגה יש השנה . הכל יכול לקרות וכל משחק הוא מלחמה .
כמה שטיימינג חשוב בחיים . תנו לי את ליברפול של לפני שנתיים עם צ'אבי אלונסו מאחורי ג'רארד וטורס בשיאם ואנחנו לוקחים סוף סוף את האליפות בהפרש של 20 נק' השנה .

אביעד 15 בנובמבר 2010

דוגמא למה שמדהים אותי בהתנהלות של צ'לסי זה מייקל מנסיין. שחקן צעיר ומוכשר שיכול לשחק כבלם, קשר אחורי ומגן שמאלי. וצ'לסי שלחה אותו בהשאלה לוולבס וזאת כאשר יש להם פחות מ-25 שחקנים בסגל כי אין להם מספיק אנגליים. מילא לשחרר את ג'ו קול, אבל לרכוש עוד 2 זרים (רמירס ובניון) ולא רק שהם לא התחזקו עם עוד מקומיים, הם גם וויתרו על מנסיין.

יוסי מזרחי 15 בנובמבר 2010

אביעד, הם והוא ירוויחו מההשאלה מפני שהוא יחזור אליהם עם הרבה משחקים ונסיון מצטבר שאותם שחקן כמותו יכול לקבל רק בקבוצות מסדר הגודל של וולבס.

אביעד 15 בנובמבר 2010

יוסי, זו לא עונתו הראשונה בוולבס כשחקן מושאל אלא עונתו השנייה (וזה בנוסף ל-3 חודשים שבילה בוולבס ב-2008 ועונה שלמה שבילה ב QPR).
שחקן כמעט בן 23 שכבר זומן בעבר לנבחרת אנגליה? זה לא שחקן שאתה שולח להשאלה לעונה שניה אלא אם כן אתה מתכנן להיפטר ממנו. אם זו אכן הכוונה אז זו טעות. אפשר לחשוב שפאולו פריירה טוב יותר.

יוסי מזרחי 15 בנובמבר 2010

זה מעיד כנראה על חוסר רצון לראות אותו חוזר, וזו לא הטעות הראשונה או היחידה שקבוצות עשירות עושות ע"ע רוסי ,מיוניטד לויאריאל…

אדם ויסברגר 15 בנובמבר 2010

אני אוהד צ'לסי.
ויכול להרגיע את אוהדי יונייטד וכל מי שחפץ בהפסדינו. אנחנו נפסיד עוד הרבה.
וזה לא ייקח את זה שצ'לסי קבוצה טובה עם שחקנים טובים. ומחליפים טובים. וצעירים סבבה.

סאנדרלנד פשוט גם טובים. יש להם כמה שחקנים טובים מאוד. והכי חשוב מבחינתם, באו לתת מה שיש להם ולא להתרפס (לא שכשקבוצה מפסידה ליונייטד, ארסנל וצ'לסי זה אומר בהכרח שהם לא נתנו מה שהיה להם).

אונוואה ו-וולבק נראים כמי שיכולים להיות משמעותיים בסגל אנגליה ל-2014.

matipool, טיימינג באמת חשוב. אליפות ב-20 הפרש מיונייטד, ארסנל וצ'לסי היה יכול להיות משהו מיוחד.

אמיר 15 בנובמבר 2010

הנה כמה תובנות על המועדון הכחול:

1.הזכיה שלהם בעונה שעברה העידה על חולשתן של הגדולות האחרות ולא על גדולתה של צ'לסי.
2.לא יעזור כלום הסגל הזה כבר סוחט מעצמו את שאריות האנרגיה והאמביציה,לא לשכוח בדגול למעט שינויים מזעריים זו עדיין הקבוצה של המיוחד!
3.העונה אנצ'לוטי טעה כששיחרר שלושה שחקנים שכביכול כבר היו מעבר לשיאם(באלאק,קרבליו,קול)אבל הוסיפו המון עומק לסגל.
4.לקבוצה יש ארבעה עד חמישה עוגנים(צ'ך,טרי,למפארד,אסיין,דרוגבה)כשהמשמעותי ביותר הינו למפארד הברומטר של הקבוצה.
העידרות של שלושה עוגנים מספיקה לקבוצות מרכז טבלה לעשות לצ'לסי בעיות כמו אתמול.
5.שלושה הפסדים בשלב זה של העונה זה הרבה יותר מידי,מעולם לא זכתה קבוצה באליפות הפרמייר עם יותר משישה הפסדים.

אביעד 15 בנובמבר 2010

1. משהו שכתבתי גם אצל לוינטל – לא יכול להיות שאליפות באנגליה מעידה או על חולשת המתחרות או על היעדר תחרותיות. לא קרה שקבוצה לקחה אליפות כי הגיע לה?
2. למפארד לא משחק כבר חודשיים והם הסתדרו לא רע גם בלעדיו.
3. סנדרלנד ניצחה העונה את סיטי וצ'לסי וסיימה בתיקו עם טוטנהאם, ארסנל והיונייטד. מגיע להם קצת קרדיט שהם ניצחו כי הגיע להם, לא כי ניצלו פציעות בצ'לסי. להזכירך, גם הם חסרו אתמול שניים מהשחקנים הכי טובים שלהם – בנט ומלבראנק.
4. סטטיסטיקת ההפסדים היא טובה ויפה, אבל לא תוביל לשומקום. צ'לסי, ארסנל וסיטי עם 3 הפסדים כ"א, אז אם זה הרבה יותר מדי, האליפות בדרך לאולד טראפורד לקבוצה שכרגע יש לה יותר משחקים בהם לא ניצחה מאשר כאלה בהם ניצחה. או שמישהי מהארבע תיכנס לריצה ללא הפסדים, או שהליגה מצטופפת יותר והאליפות תלך לקבוצה שתאבד יותר נק' מאלופות בשנים עברו.

אמיר 15 בנובמבר 2010

1.צ'לסי לא הפגינו בעונה שעברה יכולת מזהירה וזו עובדה,לגביי מגיע או לא זה סובייקטיבי בעיני המתבונן.
לטעמי ללא הפציעה של רוני במינכן והעידרות המוחלאת של כל ההרכב ההגנתי לכשליש עונה אין מצב שצ'לסי זוכה.
להזכירך עם כל הבעיוןת שמניתי הכול הוכרע על חודה של נקודה ושריקה לנבדל של נשרקה בטראפורד!
2.הסתדרו בלי למפארד מול קבוצות תחתית,לאורך זמן לא יכולים לזכות בכלום בלעדיו!
3.סנדרלנד אכן שיחקו יפה מאוד,אני מסכים איתך אך בהרכב מלא זה היה נגמר בשיוויון במקרה הטוב.
4.לגביי הסטטיסטיקה הריי שבסופו של דבר היא מתיישרת,אכן אם היוניטד תמשיך לא להפסיד ולהוציא תיקו זה לא יוביל אותה לשום מקום,היחס בין הנצחונות להפסדים הוא שייקבע.

אביעד 15 בנובמבר 2010

1. הם הבקיעו די הרבה לקבוצה שלא מפגינה יכולת מזהירה. אבל כאן נכנס הפרדוקס: הם הבקיעו הרבה בטח כי היריבות חלשות? אין קרדיט לאף אחד. או שהיריבות הישירות שלך גרועות, או שהליגה גרועה. אין דבר כזה "טוב", יש רק אחרים שלא טובים מספיק.
2. השחקנים המשמעותיים (התקפית) שלהם גם השנה וגם בריצה שלהם בסוף השנה שעברה הם מאלודה ודרוגבה. ללמפארד תרומה נכבדה עד למאוד אך הוא לא הברומטר. הוא זה שבסוף המהלכים ולא תחילתם.
3. למה? ההיעדרות של בנט, מלבראנק ופרדיננד ג'וניור היא לא פחות קריטית לקבוצה כמו סנדרלנד מאשר ההיעדרות של טרי, אלכס, אסיין ולמפארד לצ'לסי. האמת, אפילו יותר קריטית. כי את למפארד ואסיין למשל החליפו ז'ירקוב ואובי מיקל, את המקום של מלבראנק תפס זנדן…
4. אני מסכים. הסטטיסטיקה מתיישרת. מה שמחזיר אותנו לטענה המקורית שלי: או שמישהי מהארבע תיכנס לריצה ללא הפסדים, או שהליגה מצטופפת יותר והאליפות תלך לקבוצה שתאבד יותר נק' מאלופות בשנים עברו. בכל מקרה, ספירת מס' ההפסדים לא רלבנטית.

פראליה 15 בנובמבר 2010

צ'לסי הבקיעה הכי הרבה גולים ביי פאר בתולדות הפרמייר-ליג, הלכה הכי רחוק שאפשר בצ'מפיוס עד מוריניו, ניצחה פעמיים כ"א מהטופ-פור בית וחוץ וכל זה ללא יכולת מזהירה.. תל לי כל עונה קצת פחות מזה ואין לי בקשות יותר.

פראליה 15 בנובמבר 2010

תראו מה זה – המון נושאי תפקידים הלכו הביתה אצלנו מסיבות ביזאריות – הודל, ריקס, ויאלי, חוליט, מוריניו, ווילקינס.
בעצם רק אחד הלך כי הקבוצה לא היתה משהו אבל הוא בא בצורה ביזארית..

דורפן 15 בנובמבר 2010

אני די משוכנע שהליגה מצטופפת למצב של אלופה של 80-82 נקודות. או לפחות מצב שבו לא יותר מקבוצה אחת עוברת את ה80.

עזי 15 בנובמבר 2010

וזה מצויין בדרך לליגה נורמלית, מה שהליגות היום בספרד ואנגליה אינן.
בברזיל למשל מאז ירדו ל-20 קבוצות כמו ברוב הליגות הבכירות של אירופה ונפטרו מכל מיני ספיחים הליגה שיוויונית ומרתקת. כרגע שלושה מחזורים לסיום המובילה עם 63 נקודות ושמונה הפסדים, בשנה שעברה פלאמנגו לקחה אליפות עם 67 נקודות ותשעה הפסדים וגם כשסאו פאולו דרסה את הליגה היא הגיעה ל-72-78 נקודות.

אביעד 15 בנובמבר 2010

אגב, בתקציר של MOTD ליניקר הזכיר שהפעם האחרונה בה אסטון וילה ניצחה את יונייטד בוילה פארק הובילה למשפט you'll never win anything with kids ואז ההישיר מבט ישירות לאלן האנסן שישב לצידו. המבט שהיה על הפנים של האנסן באותו רגע… priceless!

יוסי מזרחי 15 בנובמבר 2010

החולשה של צלסי, מתמשכת או רגעית תשפיע על המירוץ הרבה פחות מהשפעת המשך הדרך של יונייטד על המירוץ.
צריך לזכור, ששלושה משחקים שהסתימו בתיקו שהיריב חילץ בדקות הסיום, באו בעיקר בגלל הגנה לא אופינית שלנו שאולי לא תחזור יותר.
גם התיקו נגד סנדרלנד, נתפס אחרת היום.
אני מאמין שיונייטד תתחזק בינואר, לפחות בשחקן אחד שלא יהיה קלברלי, וחזרתו של החמור תקפיץ אותנו מדרגה.כל זה במצב הנוכחי עם בעיות הסגל המוכרות לנו שנדונו בדיון הקודם.
הנסיון מצטבר ומכל אלה, אני יודע וזה לא בבחינת משאלה, שבחצי השני של המירוץ צלסי ואולי ארסנל ירוצו אחרינו.
אמיר:
בשני המשחקים נגד צלסי בשנה שעברה, היו טעויות מהותיות נגדנו,שהכריעו את התוצאה. לא רק בטראפורד.

אביאל 15 בנובמבר 2010

יוסי – תעשה לי טובה עם דקות סיום ושיוויון, כמה משחקים יונייטד כן ניצחה לאורך השנים בדיוק בדקות שהם חטפו שיוויון ?! הרבה יותר מאשר שזה קרה להם אז זה לא מדד לכלום, כנ"ל לגבי טעויות שיפוט, יודעים לזכור את הגול מנבדל אבל שמקאדה כבש עם היד שוכחים מהר, יונייטד היאנהקבוצה האחרונה שיכולה לקחת את הדקות האחרונות וטעויות שיפוט כתירוצים היא הכי נהנת מהם.

ולצ'לסי, משחק מזוויע באשמה ישירה של אנצ'לוטי שלא קונה חלוץ נורמלי ולא בונה סגל עמוק מספיק, מאמן שמדבר יום ולילה על צעירים אבל בוחר בפריירה כבלם במקום בברומה.

בתור אוהד צ׳לסי אנינמסכים עם אמיר שבשנה שעברה החולשה של יונייטד הכריעה את הכף לטובת צ׳לסי במאבק האליפות, לצ'לסי היו הרבה מאוד משחקים אנמיים שהוכרעו בעיקר בגלל עונה מדהימה של דרוגבה, במקום להצטייד בקשר התקפי נוסף וחלוץ זריזז אנצ'לוטי קנה את רמירז שהוא דמוי אסיין/ מיקל (רק פחות מורגל לליגה האנגלית) ומסתפקים באנלקה שמקבלים ממנו משהו רק שכולם טובים מסביבו.

יוסי מזרחי 15 בנובמבר 2010

אביאל, אענה לך רק על מה שקשור ביונייטד, משום שהשאר הוא תלונות מוצדקות כלפי אנצלוטי וזה פחות חשוב לי.
אבדן נקודות בדקות הסיום הממש אחרונות, כמו שקרה לנו השנה, הרצף והדמיון וכל זה בטווח של מחזורים ספורים הוא הסיפור.ההסבר מה הביא לזה, לא המקריות שמופיעה פה ושם.
טעויות שיפוט כתירוץ??
קודם כל זה לא תירוץ. אלה הכריעו אליפות בשני משחקים מוגדרים שהוזכרו כאן בהקשר לתשובה לאמיר.
והכי חשוב, אף אחד למיטב זכרוני לא תלה את אבדן ה-19 שלנו רק בזה. היו סיבות מהותיות יותר והכי חשוב, אמרנו לכם מזל טוב.

אביעד 15 בנובמבר 2010

אני מת על הקטע שאוהד צ'לסי מסביר לאוהד יונייטד איך היונייטד הכי נהנית מטעויות שיפוט. לא בא לי להיכנס לתוך כל הנושא הזה מחדש, רק דוגמא פשוטה:
אנא תיזכר כמה מתקפות על השיפוט שהוא כביכול לטובת היונייטד היו אשתקד כשהשופט בדרבי של מנצ'סטר הוסיף דקה מעבר לתוספת הזמן המקורית ומייקל אואן כבש את שער הניצחון. עכשיו תשווה את זה לרעש (או היעדר הרעש) שהיו כמה שבועות לפני כן כאשר צ'לסי כבשה שער ניצחון בתוספת לתוספת הזמן נגד סטוק.

יוסי מזרחי 15 בנובמבר 2010

השופט במשחק שלנו הוסיף בדיוק נמרץ את הזמן שהיה צריך להוסיף.
זו עובדה שהוכחה מצפיה חוזרת של השידור.
מה שקרה הוא שהתכולים גנבו שער בתוספת הזמן וחגגו יומיים (בצדק מבחינתם,המסכנים)והשופט לקח זאת בחשבון.
לגבי המשחק שלכם נגד סטוק, אני לא זוכר ואני מקבל את הדברים כמו שהם, מה שהופך את הוויכוחים האלה לאקדמים.

אביעד 15 בנובמבר 2010

המשחק "שלכם"? שכחת עם מי אתה מדבר יוסי…
אין לי בעיה עם תוספת הזמן צול הסיטי :) הבעיה שלי היא הרעש שעשו סביב העניין הזה (שלא בצדק) בעוד שמס' שבועות לפני כן צ'לסי ניצחה את סטוק בדקה ה-96 במשחק בו השופט הוסיף במקור 5 דקות ואח"כ עוד עד דקה לתוספת ואיש לא אמר דבר (ובצדק. ההחלטה הייתה נכונה).
עוד דוגמא: תחשוב על כמה רעש עשו סביב השער של נאני מול טוטנהאם. שער, שהובקע במצב של יתרון ליונייטד ושדי ברור שבלי קשר לטעות שיפוט שהייתה או לא הייתה, נבע בחלקו הגדול מטעות איומה של שוער טוטנהאם.
בדיוק שבוע לאחר מכן בולטון ניצחה את טוטנהאם 4:2 כאשר השער הראשון של בולטון הובקע מעמדת נבדל ברורה לחלוטין. שגיאת שיפוט ברורה וגסה. ולא עשו מזה רבע מהמטעמים שעשו מהגול של נאני.

דורפן 15 בנובמבר 2010

יוסי מזרחי – ראיתי את רוסי בשבת בויאריאל. הוא לא משהו מיוחד. הוא מבקיע פעם בשלושה משחקים בויאריאל שזה נחמד אבל הוא קטן יחסית אבל בוודאי לא מתפרץ כמו מסי או טבז. לא נראה לי שהיה מצליח לאורך זמן באנגליה.

יוסי מזרחי 15 בנובמבר 2010

יתכן שאתה צודק.
אמרתי רוסי כדוגמא, ובדיעבד, אולי לא הכי מוצלחת.

אביעד 15 בנובמבר 2010

הבעיה שלי עם השחרור של רוסי היא אחרת. הוא אמנם רצה ללכת ונתנו לו ואמנם לא בטוח שהוא היה מצליח לאורך זמן באנגליה, אבל באותה עונה רוסי ביקש לעזוב כי הוא הבין שהוא חמישי ברוטציית החלוצים. כאשר 2 החלוצים לפניו הם סולשיאר וסאהה שהם לא בדיוק אות ומופת לכשירות ולהיעדר פציעות, זו הייתה טעות. ובאמת, שבוע וחצי אחרי שרוסי שוחרר, סולשיאר פרש. סאהה כמעט ולא שיחק באותה עונה בגלל פציעות. רוסי יכל לשחק הרבה מאוד משחקים. היינו במצב בו בדרבי מול הסיטי נכנס פרייז'ר קמפבל כחלוץ מחליף (והוא לבטח לא עדיף על רוסי) ובדרבי השנה פרגוסון שקל לשלב בחוד את דני וולבק שהיה אז בן 17…

עזי 15 בנובמבר 2010

רוסי הבקיע שבעה שערי ליגה ב-11 משחקים. זה ממוצע מצויין וכמו המובילים בטבלת העיבושים באנגליה.

דורפן 15 בנובמבר 2010

עזי – עזוב. הוא בדיוק סוג החלוץ שצריך לשחק בספרד ולא באנגליה. הפיזיותרפיסטים מספיק עסוקים גם בלעדיו

עזי 15 בנובמבר 2010

אין ספק שהוא לא היה מגיע למספרים כאלו באנגליה, אבל למען הדיוק הוא מבקיע על משחק וחצי, ממוצע שמן הסתם יירד עד סוף העונה.

טל 15 בנובמבר 2010

הוא מבקיע כל משחק וחצי, אם מחשיבים פנדלים. הממוצע האמיתי שלו הוא שער בכל שני משחקים.

ברמה העקרונית, אין שום סיבה שהוא לא יגיע למספרים האלו (שער בכל שני משחקים) בפרמיירליג. חשבתי המיתוס של קושי של שחקנים טכניים להסתגל לליגה האנגלית מת סופית עם הצלחה של ואן דר וארט (ועם העובדה ש60 אחוז משחקני הליגה הם זרים. למה שלזר תהיה בעיה להצליח בליגה של זרים שרובם הרבה פחות טובים ממנו?). גם חבייר הרננדז לא בדיוק גדל בתרבות כדורגל בריטית. שלא לדבר על יוסי בניון. השאלה המרכזית כמובן היא סגנון המשחק של הקבוצה שבה הוא ישחק. רוסי הוא שחקן שחייב שהקבוצה שלו תשחק על הקרקע. אם הוא ישחק בטוטנהאם למשל, הוא יהיה גדול ושדרוג לעומת החלוצים שיש שם היום. לעומת זאת בקבוצות ניאדטרליות כמו סטוק, בלקבורן וליברפול (של היום) הוא יהיה כישלון.

כישלנות של שחקנים טכניים בפרמיירליג, הם בדרך כלל של שחקנים דרום אמריקאיים שכנראה הבעיה שלהם היא לא פחות בהסתגלות לחיים באנגליה, מאשר לפן המקצועי. אין יותר מידי תקדימים לשחקנים אירופאיים ברמה גבוהה, שנכשלו באנגליה בשנים האחרונות. תמיד יש את הטענות על הקושי של המעבר בין אנגליה לספרד. עובדתית, להוציא מקרים מאד נדירים (דל הורונו, ריירה, שמראש לא היו ברמה של הקבוצות שהביאו אותם) כמעט כל השחקנים הספרדים הצליחו באנגליה, חלקם (טורס למשל) הרבה יותר משהם הצליחו בספרד.

שחקן טוב וחזק מנטלית, יצליח בכל ליגה.

יואב 16 בנובמבר 2010

רוסי יתן גולים בכל ליגה.הוא סקורר מצויין ואמין.
מצבת החלוצים ביונייטד באמת היתה מלאה אבל אולי בדיעבד אפשר להניח שפרגי כבר אז ראה את סאהה(שחקן נפלא כשהוא בריא)כמספר תשע שלו ליד רוני היותר קומפקטי.את רוד הוא שיחרר כי בטח בו לגמרי והמתין לו קרוב לשנתיים בתקווה שיחלים.
אגב, החצי עונה הראשונה של 2007, עם סאהה, רוני ורונאלדו,היתה המלהיבה והמהנה ביותר מתוך שלושת עונות האליפות.סאהה היה בדיוק מה שהיינו צריכים.

דורפן 15 בנובמבר 2010

אביאל – כשחיים את הליגה האנגלית מרחוק באמצעות טלוויזיה – זה נראה כאילו יש פה מאבק בין שני מועדונים גדולים. אבל מעדית מבחינת העניין אין תחרות – וזו הסיבה לניפוח של כל ספור שיפוט שקשור ליונייטד. אמר לי פעם עיתונאי אנגלי:

כשצ'לסי ראשונה היא סיפור גדול ואם היא שלישית היא לא סיפור.

כשיונייטר ראשונה היא סיפור גדול ואם היא שלישית זה סיפור ענק.

אביאל 15 בנובמבר 2010

אביעד – אוהד צ'לסי ואוהדי צ'לסי בכלל ועוד איך יכולים לדבר איתך על טעויות שיפוט, בעיקר אחת, שעולה על כל הטעויות של יונייטד גם יחד שמנעה מצ'לסי לעלות לגמר ליגת האלופות.
עכשיו לענייני יונייטד-צ'לסי וטעויות שיפוט, בעונה של אברם, במשחק הראשון שלו, היתה הרחקה לא מוצדקת של מיקל, שער בסוף תוספת הזמן של המחצית הראשונה ושער שני מנבדל של יונייטד, גם אז אם תוצאת המשחק היתה תיקו, צ'לסי כנראה היתה זוכה באליפות, אתה רוצה להמשיך ? מה שאמרתי, שאוהדי יונייטד לא יכולים "להתבכיין" על שערים שהם סופגים בדקות האחרונות ועל טעויות שיפוט, כי זה קורה להם והרבה, כמו עם פארק מול וולבס לפני שני מחזורים ולא חסרות דוגמאות.

דורפן – אז יופי יונייטד מועדון גדול יותר ואף אחד לא צריך שתצטט איזה פרשן אנגלי כדי להוכיח את זה, בקשר לצ'לסי במקום הראשון וסיפור גדול, שצ'לסי מתחילת העונה במקום הראשון, לאורך העונה לא היו איזה מפגנים של התרגשות או פליאה בעיתונות האנגלית (ואני קורא את רובה דרך האינטרנט) בהחלט התייחסו לזה כעל דבר שבשגרה, מספיק היה לראות אתמול את ההפתעה ואת הכותרות על התבוסה לסנדרלנד כדי להבין שמקומה של צ'לסי היא בשורה הראשונה, לא לפני יונייטד כמובן, אבל קצת מאחוריה מבחינת העונות האחרונות.

דורפן 15 בנובמבר 2010

אביאל – לא הבנת. הגודל פשוט מגדיל את הדיון בכל טעות שיפוט לכאן או לכאן. אם יש טעות בצ'לסי – סטוק סתם באמצע העונה זה נשכח בתוך שעה. אין באמת הבדל בטעויות שיפוט לכאן או לכאן לגבי שום מועדון. הגדולות מקבלות יותר פנדלים לא מוצדקים – כי הן נמצאות יותר ברחבת היריב.

יואב 15 בנובמבר 2010

תיקון טעות-השער השני נכבש על ידי סאהה בפנדל(לאחר שהוכשל)ולא מנבדל כמו שכתבת.
ומה הבעיה היתה עם השער הראשון של טבז בתוספת הזמן במחצית הראשונה? מה בדיוק לא בסדר בזה?

יוסי מזרחי 15 בנובמבר 2010

שלא לדבר על "הרחקה בלתי מוצדקת…" מי קובע את זה ? אתה ?

עידן ש. 15 בנובמבר 2010

רונן, הגדולות זוכות לטעויות שיפוט לטובתן בשל היות השופטים בני אדם – יש הבדל בין מה שעובר במוחו של שופט כאשר מה שמונח על כף המאזניים הוא כרטיס אדום לתמיר כהן לבין הוצאת כרטיס אדום לדרוגבה. אין קשר לנוכחות של הגדולות ברחבה היריב, משום שכמו ששריקה לפנדל לא מוצדק יכולה להיות טעות שיפוט לטובת הקבוצה הגדולה, בו בזמן אי שריקה לפנדל מוצדק עבור הקבוצה הגדולה תהווה טעות שיפוט לטובת הקבוצה הקטנה. ולפי דעתי, מספר הצלילות ומספר העבירות ה"אמיתיות" שנרשם בכל משחק הוא די זהה.

דורפן 15 בנובמבר 2010

עידן – זה ברור לחלוטין סטטיסטית שאם הן יותר ברחבת היריב הן מקבלות יותר פנדלים שלא מגיעים להן, וגם נשללים מהן יותר פנדלים משמגיעים להן.
יש עניין אחר – הגדולות לרוב מנצחות לכן טעות שיפוט לטובתן מונצחת וטעות שיפוט נגדן נשכחת.

הופ 16 בנובמבר 2010

רונן – אתה טוען שלא קיימת בכלל הטיה לטובת הקבוצות הגדולות?
הטענה שלך (לפחות נשמעת לי) נכונה מבחינה לוגית, אבל יש בה משהו בעייתי. אולי זה כי אם שופטים רק לפי הטענה הזו, לעולם לא יהיה ניתן להוכיח הטיה לטובת הקבוצות הגדולות בשריקות גבוליות (אם מודדים לאורך זמן, הן תמיד יהיו יותר פעמים ברחבת היריבה).
אולי צריך למדוד את זה באופן יחסי: ממוצע החלטות על פנדלים לא מוצדקים יחסית למספר הימצאויות ברחבה. (לא יודע אם ניסחתי את זה נכון, אני חלש בסטטיסטיקה)

אביעד 16 בנובמבר 2010

אביאל, אם אתה רוצה לפתוח דיון על טעויות שיפוט במשחקי יונייטד צ'לסי ואם כבר הזכרת את העונה של גרנט, אז נראה לי שנפלת בפח שטיפת המוח של גרנט. במשחק הראשון הייתה טעות שיפוט: ביתרון 1:0 בדקה ה-91 היונייטד קיבלה פנדל מפוקפק. לא נראה לי שעל זה הוכרע המשחק. כמובן שמנגד שכחת שבמשחק השני באותה עונה נמנע מהיונייטד פנדל ברור ושניתן לצ'לסי פנדל מפוקפק? כי המשחק הזה יכל להיגמר בתיקו או בניצחון ליונייטד. אתה רוצה שאמשיך? או שבא לך להיזכר שצ'לסי באותה שנה ניצחה את ארסנל למשל אחרי 2 שערים של דרוגבה בנבדל?
אני יכול להמשיך אבל העיקרון ברור – צ'לסי נהנית מטעויות שיפוט, יונייטד נהנית מטעויות שיפוט, כל קבוצה נהנית וסובלת מטעויות שיפוט, סביר ויש הבדל בכמות הטעויות מהן נהנית יונייטד לעומת סטוק או וולבס, אבל אין הבדל כזה מול צ'לסי.
מה שקורה זה שכל טעות שיפוט ממנה נהנית צ'לסי לא מובילה לדיון גדול ואצל היונייטד דווקא כן. אני שוב מזכיר לך, שער בתוספת לתוספת הזמן של היונייטד מול סיטי גרר דיונים נרחבים, שער בנסיבות זהות של צ'לסי נשכח תוך דקה.

Comments closed