שחמטאי בתנועה

כי בצומת הקריטית של הפריצה הוא לא עושה את הדבר ההגיוני

ARVE Error: id and provider shortcodes attributes are mandatory for old shortcodes. It is recommended to switch to new shortcodes that need only url

מה בעצם גורם לכך ששחקן בהתקפת יחיד מול ארבעה שחקנים מוצא את הפרצה בכדי להכניע את השוער? בלי פירוטכניקה של הכנעת מגינים מתקלים באחד על אחד.

נדמה לי שזה קורה בנקודה הזו:

ARVE Error: id and provider shortcodes attributes are mandatory for old shortcodes. It is recommended to switch to new shortcodes that need only url

האזור שכמעט כל שחקן כדורגל היה מנסה לתקוף הוא משמאל למגן. ולשם נעה הגנת ברזיל בחיפוי. ואז מסי תוקף אל תוך הקבוצה ומוצא את כולם בשינוי כוון או בתנועה בלתי צפויה.

הוא לא צריך הרבה יותר מזה. גם את המגן האחרון הוא לא עובר. הוא בועט לו בין הרגליים. לא כאיזה אקט משפיל. פשוט האקט הקשה ביותר לקריאה עבור השוער. שחמטאי בתנועה.

מה הם עשו ליאנג שו צ'ון שלנו / ארז ברויטמן, טאיוואן
כתב מחפש משמעות

36 Comments

MarkoMarin 18 בנובמבר 2010

האם ראית את הייצור הזה מר. דורפן ??

http://www.youtube.com/watch?v=E1spIEvSUf0

דורפן 18 בנובמבר 2010

מצחיק. אגב – בדיוק מה שעשה טבז למסי במונדיאל. אלא שאז זה היה משחק עם משמעות אז השופט אישר את השער הלא חוקי…

אני גם לא משוכנע שהשער פסול בצדק- השחקן שרונאלדו השכיב אולי בקו עם נאני וגם הכדור אולי עבר את הקו.

MarkoMarin 18 בנובמבר 2010

ראיתי את המשחק בערוץ גרמני והפרשן שם מסביר בפירוש שזה לא היה נבדל משתי סיבות , האחת – פיקה (השחקן שרונאלדו השכיב אתמול יותר משהשכיב בחורות בשנה האחרונה) שכב על הרצפה במקום שביטל את הנבדל של נאני.
והסיבה השניה – היא שנאני היה בתוך השער!

אחרי המשחק הראו את זה עם טכנולוגיית הקו ,והפורטוגלים שוב נופלים קורבן לטעות שופטים בפנדלים בדיוק כמו השער של וייה נגדם במונדיאל.

גיל 18 בנובמבר 2010

אין שום סיבה לפסול את השער כי הכדור עבר את הקו. אני חושב שרונאלדו מתעצבן בעיקר על השחקן שנגח כי לא היה צורך בכך.

תומר חרוב 18 בנובמבר 2010

מעניין על מי הוא התעצבן יותר, על השופט או על נאני?
מסי כבר מזמן קיבל באזורי את הכינוי השחמטאי המלכה(במלעיל). אבל קרדיט גדול מגיע ללבאצי שעשה לו תנועה נהדרת אם כי משהו אחד אני לא מצליח להבין בקשר לייצור הזה שמכונה מסי. איך הוא מצליח(לאו דווקא במהלך הזה) לשחרר בעיטה כמעט מבלי להניף את הרגל ומדובר בבעיטה עם עוצמה. כשהוא בתוך הרחבה הוא פשוט דוחף את הכדור עם כף הרגל ועדיין יש לו עוצמה בבעיטה.

אריאל 18 בנובמבר 2010

היה נהוג להגיד על לארי בירד שהוא משחק שחמט בזמן שכולם משחקים דמקה. אני חושב שגם מסי עונה להגדרה.
ורק על התספורת הזאת היה צריך לפסול לרונאלדו את השער

צור שפי 18 בנובמבר 2010

פורטוגל שיחקה נפלא לאורך כל המשחק. ספרד היא כנראה נגטיב של ישראל, משחקת איום ונורא במשחקי ידידות אבל במאניטיים – אתם יודעים. הגול של כריסטיאנו חוקי (למרות התספורת) והכעס שלו בעיקר על השופטים שלא ראו שהכדור היה בתוך השער בזמן שנאני נגח אותו.

מנחם לס 18 בנובמבר 2010

המשחק נגד ארה"ב בדרום אפריקה (בגביע לפני הגביע העולמי; הוזמנו 8 מהטובות בקבוצות העולם) לא היה משחק ידידות. ארה"ב פשוט ניצחה אותם חד וחלק.

צור שפי 18 בנובמבר 2010

פורמלית אתה צודק מנחם אבל זה לא היה טורניר חשוב, אפשר להגיד שזה היה טורניר הכנה ידידותי. אני מדבר על נבחרת שלקחה תוך שנתיים גם את היורו וגם את המונדיאל. המשחק היחיד שהיא הפסידה בשני הטורנירים המרכזיים האלה ולאורך כל משחקי המוקדמות לקראתם היה המשחק הראשון בדרא"פ נגד שוויץ וזה לא השפיע בהמשך הדרך.

ניר לוי 18 בנובמבר 2010

אם מסתכלים על החוק היבש, גם אם הכדור לא עבר את הקו כשנאני נגע בו, זה לא בהכרח נבדל.
החוק אומר שזה נבדל אם בזמן הנגיעה הוא מעורב במשחק, זוכה ליתרון או מפריע לשחקן יריב.
פה אין לו שום השפעה על מהלך המשחק. הוא אמנם נוגע בכדור, אבל זה נבדל פסיבי לחלוטין. זאת פרשנות קצת מתחכמת, אבל בשביל משחק ידידות ושער כל כך יפה אפשר לעשות הנחות

הופ 18 בנובמבר 2010

ניר לוי – זה נראה לי יותר מקצת מתחכם… גם לפי החוק היבש, אם הוא נגע בכדור הרי הוא מעורב במשחק.
אני לא חושב שהיה נבדל, משתי הסיבות שרונן הזכיר.
זה אחד מהשערים הפסולים היפים שראיתי. מה שנאני עשה היה קצת מלוכלך, אבל אולי גם הוא חשב שהכדור עבר את הקו. מן הסתם רונאלדו כעס עליו ולא על הקוון, כי הוא לא ידע אם היה נבדל או לא.
כל התגובה הזו על השער, כי על מסי אין לי יותר מה להגיד. הוא נתן שם לכדור בדיוק את הנגיעה הנכונה – לא חזק מדי ולא חלש מדי. הדיוק עשה את כל השאר.

ניר לוי 18 בנובמבר 2010

אמרתי שזאת פרשנות קצת מרחיקת לכת…
בכל אופן, ושוב אני קצת קיצוני פה, אני חושב שאם פיפ"א מתעקשת לא להשתמש במצלמות, שלפחות תיתן לשופטים להשתמש בדבר היחיד שיש להם ואין למצלמה, וזה קומון סנס. אין שום סיבה בעולם שזה לא יהיה גול, למעט אולי בשביל להעניש את נאני על הטמטום שלו ועל הניסיון שלו לגנוב לכריסטיאנו גול.
אבל זה כבר דיון תאורטי שלא קשור לגול הזה ספציפית

איברה 18 בנובמבר 2010

מסי: הנחישות היא גם "שחמטאית". מסי חטף את הכדור שהחל בהתקפה בהתרוצצות נחושה. הוא לא עושה את זה על כל כדור, במקרה זה כמו באחרים הוא מזהה לפני כולם את ההזדמנות, את הפריסה הרשלנית, את העובדה שזה סוף הזמן והנחישות בחטיפה מעידה על מרחק הראייה שלו. ואולי היא דוקא לא שחמטית אלא חייתית-אינסטיקטיבית מדהימה…
רונאלדו: אני לא סובל אותו, אבל בא לי לעשות לנאני את הדברים הכי איומים שאפשר לעשות.
המקרה הזה גם מעורר מחשבה בנוגע לקשר שבין אסתטיקה והחוק, בין הנאה לבין מבנים חברתיים עמוקים. הרי מה מפריע לנו ליהנות מהשער של רונאלדו? כלום, ראינו דבר מושלם, אין לו שום ערך ספורטיבי, בין אם הוא נחשב או לא. אבל עדיין, זה לא זה. הצופה האובייקטיבי היה רוצהשזה יהיה גול "שיחשב".

martzianno 18 בנובמבר 2010

שער נדיר של רונאלדו ועדיין – כיף לראות אותו מתעצבן.

אביאל 18 בנובמבר 2010

אני חושב שצריך לשנות טיפה את חוק הנבדל במצבים כאלה, זה מגוחך, במיוחד שהכדור הולך פנימה ללא צל של ספק.

צור – פורטוגל נבחרת מעולה, הראתה את זה גם במונדיאל הקודם, אבל הפעם היה לה את קרלוס קירוש, שהוא אולי אחד הטובים בעולם בתור מספר 2 אבל בתור מאמן הוא כשלון שלא מפסיק לקבל הזדמנויות, אם אני לא טועה, מאז המאמן החדש (ברח לי השם), הם נראים הרבה יותר טוב ואתמול מול ספרד בהרכב ראשון הוא הוכיחו כמה יכולות יש להם.

הופ 18 בנובמבר 2010

אני לא מסכים, כי במקרה הזה זה אמנם די ברור, אבל אם השופטים יצטרכו להתחיל להחליט מה "בכל מקרה היה נכנס" ומה אולי היה הולך למשקוף או לקורה או שאיזה מגן היה אולי מגיע בזינוק אם לא היה שם חלוץ – זה לא ייגמר. חוץ מזה צריך להשאיר קצת אחריות אצל השחקנים. בטוח היה נכנס? אז שנאני לא ייגע. למה השופט צריך לתקן טעות של שחקן אידיוט?
מה שכן, עם הטכנולוגיה שהבנתי שהולכים להכניס על קו השער, הגול כבר היה מצפצף לשופט ולנגיעה של נאני לא היתה שום משמעות (אם הכדור אכן עבר את הקו).

צור שפי 18 בנובמבר 2010

אביאל – הקודם, אתה מתכוון לאחרון? אם כן, אני לא כל כך מסכים אתך. מול דרוגבה וחבריו הם היו פחות טובים והמשחק מול ברזיל היה לפרוטוקול כי היה ברור שתיקו מעלה את שתי הקבוצות. בשמינית הגמר זה היה סוף הסיפור (אומנם רק 1-0 אבל ספרד היו הרבה יותר טובים)

טל 18 בנובמבר 2010

המשחק אתמול הוא לא מדד לכלום- הספרדים הפסיקו לשחק במשחקי ידידות מאז הזכיה במונדיאל ובכל מקרה מרבית השערים נכבשו ששתי הקבוצות שיחקו עם הרבה מחליפים- אבל בגדול אתה צודק. להוציא את ספרד, אני לא חושב שיש נבחרת אירופאית שיש לה 11 פותחים שעדיפים על מה שיש לפורטוגל להציע. לכמה נבחרות יש צמד ברמה של רונאלדו ונאני בחלק הקידמי? שחקני הגנה ברמה של קראבליו, פפה, בונסיגוואה? מחליפים לבלמים ברמה של ברונו אלבס וקוסטה? גם שחקני המשנה- מואטיניו, מיראלש, מנואל פרננדז, סימאו (פרש מהנבחרת?) זה הרבה יותר ממה שיש לרוב הנבחרות האחרות. הדבר היחידי שחסר להם זה חלוץ ברמה.

ביחס לגודל המדינה, פורטוגל היא אולי יצרנית השחקנים מספר 1 בעולם. ושימו לב ששחקנים פורטוגלים מצליחים בכל ליגה ובכל סגנון משחק.

אביעד 18 בנובמבר 2010

אני חושב שחסר להם גם שוער…

דורי 18 בנובמבר 2010

וחלוץ מרכזי. זו הבעיה שלהם כבר שני עשורים. אתה יכול לשחק עם רונאלדו כחלוץ מרכזי אבל אז אתה מאבד הרבה דברים אחרים. אולי עכשיו כשדני ונאני העלו את הרמה שלהם פורטוגל יכולה לשקול לשחק עם רונאלדו כחלוץ יחיד. ועדיין, את העונות הגדולות שלו במנצ'סטר הוא עשה עם חלוץ גדול לידו. זו בעיה דומה לזו של מסי בארגנטינה, שם דווקא יש מלא חלוצים ופנטנזיונרים, אבל קישור אמין ומבשל אין. פתאום בנבחרת הם צריכים לעשות תפקיד אחר לגמרי מזה שהם רגילים אליו בקבוצות, וכשהם עושים אותו בצורה פחות אפקטיבית, אומרים שהם לא מופיעים למשחקים של הנבחרת, שלא אכפת להם מהמדינה ועוד כל מיני שטויות לאומניות.

זהו הפרדוקס של שחקנים גדולים בנבחרות טובות, אך לא מצויינות. כשהם בנבחרות גדולות קל להם להביא תארים. כשהם בנבחרות קטנות אז אף אחד לא מצפה מהם לקסמים (ראה ערך גיגס), אבל כשהם תקועים בנבחרת טובה אך פגומה הם חשופים לביקורת ולהשמצות כמעט בלתי פוסקות.

טל 18 בנובמבר 2010

לארגטיננה יש במרכז את פסטורה, בנגה וקמביאסו. זה בהחלט אמור להספיק. זה שמראדונה הוא אוויל שלא זימן שניים מהם ולא השתמש בשלישי, זה משהו אחר. העיקר שהיינצה, דמיקליס, ורון וגוטיירז עלו בהרכב.

הופ 18 בנובמבר 2010

טל – תוסיף גם את קונטראו. ממה שראיתי במונדיאל לפחות, הוא אחד המגנים השמאליים הטובים באירופה.

ברוכיאן 18 בנובמבר 2010

הפוסט הזכיר לי את הגול של גיגס במשחק החוזר בחצי הגמר בין מנצ'סטר יונייטד לארסנל ב-99. שם גיגס בחר לחתוך דרך שני המגינים כאשר אף אחד מהם לא ציפה לזה. אני לא זוכר מי אלה היו אבל אחד מהם שם עין על יורק שהיה בנבדל וכך פיספס את התנועה הפתיעה של גיגס.

דורפן 18 בנובמבר 2010

בדיוק. הם בעיקר ציפו שגיגס יעקוף מימינם – זו הייתה רביעיית הגנה של ארסנל שלא האמינה שמישהו יעז לתקוף ממש לתוכם.

משתמש אנונימי (לא מזוהה) 18 בנובמבר 2010

אחד המרכיבים היפים בגול של גיגס, בא מהעובדה שהמעבר בין המגינים בא לקראת סוף המהלך כולו אחרי ספרינט של יותר מחמישים מטר, כשהתוקף צריך להיות כבר עייף ועם כושר החלטה פגום משהו, ולא כך היה, שם התפתח המהלך עד סיומו בקו עולה,עם בום בומבסטי, תרתי משמע.

נעל קרועה 18 בנובמבר 2010

לא זכור לי מתי לאחרונה ,היו לנו 2 גיאונים של כדורגל באותו זמן,באותו ליגה,ושניהם בכושר שיא,בכלל היה מקרה כזה בהיסטוריה?
כרגע למסי עדיפות קלה על רונאלדו,הקלסיקו הוא יום הדין חברים,שישבו על הספסל עד הקלאסיקו,שחלילה אחד מהם לא יפצע

שי 18 בנובמבר 2010

בכל עונה של הליגה האיטלקית בין 86 ל94..

טל 18 בנובמבר 2010

קרה הרבה פעמים: פלטיני וזיקו באיטליה, פלטיני ומראדונה באיטליה, מראדונה ואן באסטן וחוליט באיטליה, ריבאלדו ורונאלדו בספרד, זידאן ורונאלדו באיטליה (לפני הפציעות של רונאלדו).

מה שלא קרה בעבר (להוציא, אולי, את מקרה ההולנדים במילאן) ששני בשחקנים רמה הזו, שיחקו בקבוצות עם כל כך הרבה כישרון סביבם, מה שדי עוזר להם.

והקלאסיקו הוא בוודאי לא יום דין. יום הדין יהיה סיום הקריירה שלהם שנראה מי השיג יותר.

אלון זנדר 18 בנובמבר 2010

נכון מאד, השער של מסי היה גאונות צרופה. אבל בעיקר מה שעשה אותו לכזה, היתה הבעיטה. בערוץ השני של הטלביזיה הממלכתית בגרמניה משמש ממט שול כפרשן. והוא הסביר איך לא רק השוער, גם המגן בטוח שמסי, כמו כל שחקן נורמלי, יקח עוד מטר שמאלה ויבעט לפינה הרחוקה. מסי צופה את זה, את הצעד הגדול יותר שהמגן עושה כדי לחסום את הבעיטה שלא מגיעה, ומנצל את הפער בין הרגליים של המגן לבעוט לפינה כשהשוער לא מוכן. זה לא משחק ולא השפלה של המגן, אלא קריאת המשחק בדיוק מושלם וראיה של צעד קדימה – כך שהבעיטה בין רגלי המגן היא הפעולה האפקטיבית ובו בזמן המפתיעה ביותר שמסי יכול לבצע באותו רגע. וכמובן שהביצוע מושלם.

MarkoMarin 18 בנובמבר 2010

לנאני היה אתמול יום הולדת , אז אולי בגלל שהוא רצה כל כך להבקיע שער הוא דחף את עצמו למהלך המבריק של רונאלדו.

אביאל 18 בנובמבר 2010

הופ – אני מסכים איתך, אבל כאן יש מצב של שער ודאי וזה קצת מצחיק לשרוק לנבדל.

צור שפי – אני מדבר על פורטוגל של 2006 שהיתה מעולה ונעצרה רק בחצי הגמר, במונדיאל האחרון וגם במוקדמות פורטוגל נראתה די רע, במיוחד אם משווים למשחקים מאז המאמן החדש, היה שם קצת מקרה דומנק, שכולם רואים שהנבחרת לא טובה ובכל זאת משאירים את המאמן בתפקיד, רק שגירוש לא דביל כמו דומנק. 

אביאל 18 בנובמבר 2010

גירוש = קירוש

צור שפי 19 בנובמבר 2010

מה שקרה אחרי המונדיאל הוא גירוש קירוש :-)

דורפן 18 בנובמבר 2010

אביאל – לא יעלה על הדעת לאשר שער רק בגלל "שׁבטוח היה גול". אם השער היה חוקי בגלל פיקה או בגלל שעבר את הקו זה סיפור אחר. אבל אם הוא נגע בכדור לפני הקו ולא היה בנבדל זה חייב להיות פסול. כמו בדיון נאני הקודם אתה מתגלה כאנרכיסט מסוכן שאינו מקבל את שלטון החוק היבש…

האחות של זידאן 19 בנובמבר 2010

מזכיר גם כמה גולים של רונאלדו, בעיקר מברצלונה. הוא פשוט היה רץ בין שחקני ההגנה.

למרות התנועה של מסי, הדבר שהכי אהבתי בגול הוא ההתגלגלות האיטית של הכדור לעבר השער. כאילו זה בסלואו-מושן, רגעים של אימה לשחקני ברזיל כשלכולם ברור מה הולך לקרות. כאילו מישהו עוד יכול להגיע לכדור שמתגלגל לא בנחת, הוא נע כ"כ לאט, אבל עבור שחקני ברזיל הוא פשוט טס לתוך הרשת.

ואגב רונן, תיקון קל לכתבה המרתקת על דיבאץ'/פטרוביץ' משבת שעברה:
http://www.youtube.com/watch?v=Waz11ihnY8w

Comments closed