מדברים על ה-1-1 (פודקאסט עם גיל שלי)

האם זה שוויון שובר?

אחד הדברים שאני מודה בהם בפודקאסטים שאני עורך – הוא שאני מבזבז יותר מדי זמן על תכניות המלל הקשורות לאן.בי.איי. ואחד הדברים שהערב היכו הוא המרחק שיכול להווצר בין נראטיב למציאות. בעוד עולם הבולשיט עסוק בשאלות ״האם הווריורס טובים יותר בלי דוראנט״, ״או האם הוא צריך לעבור קבוצה כדי להחשב טוב 6 או טוב 8 או טופ 17 בהיסטוריה״ ואולי הוא דווקא לא חייב לעבור קבוצה אלא הפסד של הווריורס בלעדיו יספיק – יש גם דוראנט אמיתי.

מציאות שנחשפה בפנינו באופן הכי פשוט מאחרי הקלעים בשידורי הלילה-  וצריך לשבח את האן.בי.איי על כמות הוידאו שאנחנו מקבלים מאחרי הקלעים. קווין דוראנט כמו כל ספורטאי על שאי פעם שיחק עסוק עכשיו בלזכות באליפות. הוא לא יכול לעזור כרגע לקבוצתו במגרש אז אנחנו רואים אותו מדבר בנחת עם קארי לפני פתיחת המחצית השניה ומעודד אותו. ורואים אותו מתעמת, באופן בלתי מזיק, עם דרייק בסיום. גם קליי תומפסון היה בתקרית הידידותית הזו. 

דיברתי עם גיל שלי גם על כך, הללנו את הווריורס מהרבה בחינות אז שעצרתי ועברתי לרפאטורס. לא מכתירים אלופה על ניצחון חוץ אחד. הסדרה רק החלה. 

יש גם סאונדקלאוד.

גמביט קארי-קאר. 1:1
עולים לרשת -לקראת פדאל -אמיתי סיידל

28 Comments

שחר התל אביבי 3 ביוני 2019

תודה רונן, מסכים שדוראנט האמיתי לא חייב לעסוק ב"מורשת" שלו או בכך שהוא אמור "להוביל קבוצה לבד לאליפות" ועוד כהנה וכהנה. בגלל זה אני חושב שהסיכוי שישאר בגולדן (או מקסימום יעבור לקליפרס/לייקרס אם נהיה הרפתקנים) הוא יותר גדול מאשר שיוביל קבוצה בניקס, כמו שהרבה חושבים.
**
וכן, הסדרה רק התחילה, בעיקר שבמשחק 3 יש מצב שדוראנט וקליי לא משחקים

דורפן 3 ביוני 2019

הסיבה העיקרית שאני לא מאמין בסיפר הניקס הוא שהוא לא נראה לי בנאדם מטורף.

שחר התל אביבי 3 ביוני 2019

בהקשר הזה, איזה פרמטר מנבא הכי טוב שקבוצה לא תצליח לאורך זמן בליגה?
האם איכות המאמן? סידור נכון של החוזים? כמות הסופרסטארים? יציבות המערכת?
יתכן, אבל הפרמטר הכי מובהק הוא התערבות של הבעלים בנעשה בקבוצה
בכל קבוצה שבה הבעלים מתערב בהחלטות של המנג'ר/מאמן, יש תקלות חמורות, והקבוצה לאורך זמן מדרדרת
איפה זה קורה?
בניקס, בסאנס, קצת בלייקרס, קצת בפילי, ועוד כמה מקומות כאלה
וגם בלי לדעת את זה, כל שחקן רואה שהניקס זה הימור פרוע ביותר, ודוראנט במיוחד הוא לא מהמר פרוע…..
ועדיין סוכנויות ההימורים הולכות בגדול על האופציה של הניקס, יש על זה הרבה דיבורים

yaron 4 ביוני 2019

לברון מטורף?
בהנחה ודוראנט עונד עוד טבעת בסיום העונה מה כ"כ נורא בלעבור לניקס?
יקבל קבוצה "שלו" עם לפחות עוד אולסטאר לבחירתו, יקבל את האתגר הכי גדול באן בי איי, וכמובן שניו יורק שווה הרבה הרבה כסף.
גילוי נאות – אני אוהד ניקס :-)

איציק 4 ביוני 2019

השורה האחרונה בתגובתך מסבירה הכי טוב למה לא לעבור לניקס ;)

yaron 4 ביוני 2019

אתה אומר שכל השאר הגיוני בסך הכל?

איציק 4 ביוני 2019

הכי הגיוני, לא ניתן לבטא טוב יותר :-)

דיזידין 3 ביוני 2019

אתם, ובעיקר גיל, קצת מחמיצים את קוואי.
הוא משחק כל הפלייאוף ברמה לברונית, דרגה מעל הדוראנטים וההארדנים למיניהם.
והסדרה הזאת קצת מזכירה לי את הסדרה של בלאט.
ואןפליט בתפקיד דלבדובה.

גיל שלי 3 ביוני 2019

אני מסכים אתך, גם לגבי קוואי ולברון וגם לגבי ון וליט ודלבדובה

שחר התל אביבי 3 ביוני 2019

קוואי לגמרי נכנס לנעליים של לברון. אף אחד אחר לא היה עובר ככה את שתי הסדרות הקודמות במקומו, לא דוראנט, לא הארדן, אולי לברון. כרגע הוא סוחב שאריות של פציעה ונראה יחסית עייף ופחות אתלטי מאשר לפני חודש. אבל הבן אדם הוא תעודת ביטוח לסחיבת קבוצה על הגב. בסיטואציה הנכונה בונים סביבו קונטנדרית ל 5 שנים לפחות

עסק שחור 3 ביוני 2019

קוואי שחקן נפלא שכרגע משחק בקבוצה יותר עמוקה ויותר מוכשרת מהיריבה שלה (בגלל הפציעות). טורונטו במאזן 17-5 בלעדיו בעונה הרגילה (למרות שמרבית הניצחונות מול קבוצות שלא הגיעו לפלייאוף). ההשוואה ללברון לא במקום.
וזה עדיין מוקדם בסדרה אבל בנתיים ההגנה של קוואי לא יוצאת דופן והיכולת מסירה שלו לא מספיק טובה.

דיזידין 3 ביוני 2019

לא מסכים עם שום דבר.
הקבוצה הלא מוכשרת הזו היא אלופה, בלי דוראנט וקאזינס, ולקוואי אין
עוזרים ברמה של קליי וגרין.

באשר לקוואי, ככה אני קורא אותו:
הוא לברון, אבל כזה שהגיע לליגה בלי הציפיות מלברון
ובלי השאיפות של לברון.
מה שהוא עושה עכשיו הוא היה יכול לעשות גם לפני חמש שנים.
אבל הוא כזה שממלא את הנפח שנותר.
כשהוא עם שלושה סופרסטארים הוא עושה מעט, כשהם מזדקנים הוא עושה יותר,
וכשהוא מוביל קבוצה הוא לברון – ותמיד באותה יעילות.

עסק שחור 3 ביוני 2019

יפה מה שכתבת על קוואי אבל הוא לא ברמה של לברון בהתקפה – אין לו את הראיית משחק של לברון. שחקן טופ 5 בליגה ללא ספק. ברמה של לברון? נראה מה יהיה שיעבור קבוצה שנה הבאה. אולי אני אתבדה.

נשאר חלוקים לגבי גולדן סטייט. כתבתי פחות מוכשרת לא שהם לא מוכשרים. לקבוצת כדורסל נורמלית יש 8 שחקני רוטציה שתורמים. הם כרגע משחקים עם מקיני וקוק (שחקני שמצאו ב g league), ג’רבקו (לא שחקן לרמה הזאת), בוגוט שאפילו לא שיחק בליגה השנה, ליווניגסטון שהוא שחקן נחמד שלא עושה הרבה טעויות וקולע 4 נקודות למשחק, איגי שהוא נפלא (וזקן ופצוע וצריך 2 שניות לשחרר שלשה פנויה שהוא בדרך כלל מחטיא) ולוני שהוא באמת שחקן רוטציה סבבה. זאת אומרת שניים וחצי שחקנים סולידיים. חסר להם שחקנים שיודעים ליצור בהתקפה. בלי סטף הם נראים קטסטרופה.

טורונטו מרשים לעצמם לשחק רק 16 דקות עם איבקה – שחקן עם ניסיון שגם היה בגמר בעבר, גם מצויין בהגנה ואפילו קולע שלשות. זה מבחינתי מעיד על כמה עומק יש להם.

דיזידין 3 ביוני 2019

אני לא אובייקטיבי כי אני מאוהב, אבל לדעתי קוואי הוא
הדמות הכי מרתקת בליגה. ורק בגלל האופי ״השונה״ שלו
מחמיצים שהוא בעצם שחקן ברמה אחרת.
הוא צריך לעשות עוד כמה דברים בשביל להיות לברון, אבל
כמו המלך יש לו הכל. הוא שחקן שלם, בהגנה ובהתקפה, בניגוד לאותם דוראנטים והארדנים.

עסק שחור 4 ביוני 2019

בנתיים ממה שאני רואה משווים את קוואי ללברון וג׳ורדן על ימין ושמאל בפלייאוף הזה. לכולם ברור שקוואי בריא הוא שחקן נדיר. לא ברור לי למה אתה חושב שמחמיצים משהו לגביו.

באופן אישי אני חושב שקוואי יותר טוב מהארדן אבל פחות טוב מדוראנט. גם דוראנט שחקן הגנה טוב (לא כמו קוואי) והוא יותר טוב מקוואי בכל אספקט התקפי.

רונן דורפן 4 ביוני 2019

דיזידין – שלמות של אינדוודואל היא לא תמיד השחקן האידיאלי לקבוצה. כתבתי אחרי סדרת מילווקי – הכי טוב בהגנה והכי טוב בהתקפה. החייל הכי טוב. כרגע לא הגנרל הכי טוב.

דיזידין 4 ביוני 2019

אל תמהר לשפוט את הגנרליות שבו, כולה 1:1 והוא עושה הכל כל הפלייאוף.
אז נכון שאין לו האופי להנהיג (בדומה למסי אגב), אבל יש לו יכולת
לשחק כמו מנהיג.

ואני לא מבין בדיוק למה התכוונת עם השחקן האידיאלי. הוא טורונטו, בלעדיו אין כלום.
וכמו שאומרים באגרוף: בעיניי פאונד פור פאונד – יכולת וכישרון אולאראונד – הוא שם למעלה עם הגדולים של המשחק. האישיות שלו מסתירה את זה.

דיזידין 4 ביוני 2019

עוד מילה: באחד הראיונות שלו הוא אמר שהוא לא משחק כדי להיות hero.
זה כל הסיפור.
כל ספורטאי, בטח כל סופרסטאר, אפילו כל ילד בכיתה ב׳, רוצה להיות הגיבור.
הראש של קוואי עובד אחרת.

איציק 4 ביוני 2019

תארת יפה את לברון "ההגנה של קוואי לא יוצאת דופן והיכולת מסירה שלו לא מספיק טובה"
כן, המסירה של לברון טובה מזו של קוואי, אבל לדעתי היא לא יוצאת דופן, פחות ממה שעושים ממנה.
בהגנה קוואי גם לא במיטבו טוב מלברון.
מתקזז.
קוואי מפסיד ללברון בגדול במנהיגות. לא שאני אוהב את צורת המנהיגות של לברון, אבל הוא מנהיג חד משמעי, מה שלא ניתן לומר על קוואי.

דורי 3 ביוני 2019

עד הפינאלס, בהחלט כן. מזכיר מאוד את לברון של שנים שעברו, אפילו האחרונה, עם נסי אינדיאנה, הסוויפ הראשון בהיסטוריה של 4 על 1 עם טורונטו, ו-57 הנקודות בגיים 1 בפינאלס. "הרמה הכי גבוההב שראיתי שחקן NBA משחק אי פעם", אמר אחד, סטיב קר. עד ל-JR…
אבל בפינאלס – קוואי לא טוב. משחק ראשון חלש, משחק אמש חלש עוד יותר, עם חוסר קלאצ' מבהיל, ברבע של אולי סדרה שלמה. קוואי טוב בכל – פרט למסירה ובסקטבול IQ לברוני, וסטיב קר הולך בדיוק על זה, חונק אותו, וקוואי לא מצליח למצוא את האיש הנכון בדאבל טים.
לפני התגובות – להציץ בנתונים שלו משני המשחקים הראשונים. מאוד לא טוב.

שחר התל אביבי 3 ביוני 2019

נראה לי שהוא לא לגמרי כשיר עוד מהפציעה מהסדרה הקודמת ומאד עייף. רואים שחסרה לו אתלטיות יחסית ללפני חודש.
סיים היום עם 34 נקודות ו 14 ריבאונדים, וזה כשהשומרים הכי טובים מתחלפים עליו, קליי, גרין ואיגי.

בכללי, ברור שאין לו ניהול משחק ברמה של לברון, אבל ההגנה יותר טובה. לברון בשיאו היה דרגה מעליו, אבל היום זה די שווה לדעתי

איציק 4 ביוני 2019

הוא עד כדי כך לברוני, שנשאר רק בסוף העונה לקחת את הכישרון למקום אחר ולהשאיר קבוצה מפורקת ואז זה יהיה לגמרי לברון ;)

oz 4 ביוני 2019

קוואי נותן פלייאוף מדהים אבל לאנשים יש זכרון קצר.
דוראנט בפלייאוף הזה עד שנפצע היה לא פחות טוב

איתן 3 ביוני 2019

קוואי בהרבה מקרים לפני זריקה מבזבז זמן על השעיה ועל הטעיות לא תמיד נחוצות, מה שנותן למגן שלא קופץ ישר באוויר זמן להגיע אליו כמו שצריך ולסגור אותו. נראה שזה עובד נגדו כי הקליעה אצלו היא לא המשך ישיר של התנועה (כמו אצל קארי ותומפסון ופחות או יותר כל קלע גדול שאני מכיר). אצל שחקן אחר מקוואי הייתי חשוב שמה שכורם לזה זה חוסר בטחון בקליעה, או פחד מה"גג" שתכף יקבל. אצלו אני לא יודע, כי לצד זה הוא ממשיך לזרוק ולזרוק ולוקח על עצמו המון, עוף מוזר.
ומישהו כתב פה על איבקה כדוגמא לעומק של טורונטו. דוגמא רעה. איבקה צל של מה שהיה פעם. חסר ביטחון, איבד את הטיימינג ואת הזרימה. אחוזים רעים. פה ושם יש עדיין הבלחות שמזכירות את פעם אבל רוב הזמן בעיקר נטל.

עסק שחור 4 ביוני 2019

בעונה הרגילה איבקה היה מצויין. אולי בפליאוף הוא מתקשה אבל לקרוא לו נטל זה הגזמה. הלוואי על גולדן סטייט נטל כזה.

דיזידין 4 ביוני 2019

המצוקה שלך נגעה ללבי, אז בוא נעשה טרייד:
קח כל שלישייה מטורונטו (חוץ מקוואי) ותן את גרין קליי וקאזינס.

עסק שחור 4 ביוני 2019

ענק :-)
כמובן שקליי, גרין וקאזינס (בכושר הנוכחי) עדיין עולים על כל שלושה מטורונטו אבל מה שניסיתי להגיד שגולדן סטייט אין הרבה מעבר. גם שכולם בריאים אין להם ספקי נקודות מהספסל. שמעתי את הפרשנים אומרים שאין להם עומק כמה פעמים בשני משחקים האחרונים אז לא נראה לי שזאת דעה קיצונית.
אתה לא עושה טרייד על ון וליט, איבקה ופאול תמורת ליווינגסטון, לוני וקוק?

גיל שלי 4 ביוני 2019

אתה מבין שדריימונד גרין עם קוואי זה פחות מדריימונד גרין עם סטף, נכון? גאסול וסיאקם טובים מקאזינס הנוכחי, ונשארנו עם קליי שאכן טוב גם מגרין וגם מון וילט, אבל גולדן סטייט נאלצה להסתדר גם בלעדיו.

Comments closed