מה ששלהן

עמוד השדרה של אלופה

בשלושה סיבובי נוקאאוט עברה ארצות הברית יריבות אירופאיות – תוך ניצול חולשות מאד מאד ברורות שלהן. תוצאות סופיות הן תוצאות סופיות אבל היום הולנד עשתה לאמריקאיות הכי הרבה בעיות בשעה מצויינת של כדורגל. פשוט כי היא עלתה טקטית על הנבחרות האירופאיות האחרות – עם תכנית משחק שבהחלט נתנה לה סיכוי. נכון, היו הצלות של סארי ואן ויננדהל, אבל הולנד הייתה מסוכנת כשיצאה קדימה. ואם דיברו בתחילת הטורניר דווקא על קו המתקיפות ההולנדיות  – היו אלו דווקא מיאדמה, בירנסטיין ומרטנס שאכזבו בנבחרת ההולנדית. 

נכון שפנדל VAR שבר את השוויון. נכון שההולנדיות מיתנו מאד את התרומה של מורגן וראפינו. אבל בסופו של דבר מאזן ההזדמנויות נטה מאד לאמריקאיות – בזכות חדר המנועים שלהם – ג׳ולי ארץ ורוז לאוול. הן היו עמוד השדרה של אלופות שבאו להגן על מה ששלהן.

בגיל 24 לאוול היא השחקנית השניה הכי צעירה בנבחרת ותיקה מאד ומסמלת אולי את העתיד של הנבחרת האמריקאית. בצד ההולנדי העתיד נראה מאד מאד זוהר. עזי דן כתב היום בהארץ איך בהולנד יש רק שלוש שנים ליגה מקצוענית והיא כבר אלופת אירופה וסגנית אלופת העולם. אבל כמובן שנקודת הפתיחה של הולנד היא לוקסוס  – ידע, מתקנים, מועדונים, המוני בנות בתוך מערכת הספורט – והעדרם המוחלט של פרימיטיבים שעסוקים בשאלה אם צריך כדורגל נשים. 

אבל בהולנד, יש לי נסיון, הגביע תמיד נראה קרוב. 

את מי אנחנו אוהדים
צלי ופירה - ארם אבירם

100 Comments

דובינסקי 7 ביולי 2019

פער עצום בעומק בין ארה"ב לאירופה. בעוד 4 שנים כנראה שעדיין יגיעו כפייבוריטיות.

צור שפי 7 ביולי 2019

המשחק הטקטי הנכון של ההולנדיות לא יכול היה להסתיר את העובדה שמבחינה התקפית, חוץ ממצבים נייחים, לא היה להן מה להציע. הן נשארו בחיים עד הדקה השישים רק בזכות השוערת. הפנדל היה מוצדק, עוד תרומה של ה-ואר לעשיית צדק ספורטיבי. אחרי הגול השני המבריק ההולנדיות נשברו. למזלן האמריקאיות היו ביום לא טוב כי זה יכול היה בקלות להיגמר בתבוסה.

דורפן 7 ביולי 2019

אני משער שהתכנית שלהן הייתה להגיע בשוויון לעשרים הדקות האחרונות ואז לשחק עם ואן דה סנדן – אבל באמת שהחלוצות שלהן אכזבו בענק היום. המשחק כן ייצר להן אזורים לייצר משהו.

קפטן קוקי 8 ביולי 2019

אם אני לא טועה, הגיעו לשני מצבים מקריים ברחבה והרוב היו בעיטות מ25-30. ההולנדיות פשוט לא הצליחו להתגבר על הקבוצתיות והמשמעת של האמריקאיות ולייצר מצבים מסוכנים

רמי 7 ביולי 2019

בכלל כל צפון אירופה על המפה, אבל הניצחון האמריקאי חשוב בשביל המשך פיתוח הכדורגל בארה״ב, כאן הבנות מושכות את הבנים.

אורן השני 7 ביולי 2019

הולנד היא מעצמה של ספורט נשים, לא מתפלא שהגיעו לגמר. בכל זאת לא הצליחו לתת פייט לאמריקאיות וכנראה שגם צרפת ואנגליה נבחרות יותר טובות מהן

ברכות לארה"ב, מעניין האם עכשיו כדורגל נשים יישכח בתודעה עד המונדיאל הבא

דורפן 7 ביולי 2019

ביורו הולנד הרגה את אנגליה 0-3. אני לא יודע מאיפה אנשים הביאו את זה שהיא הרבה יותר טובה. לצרפת אין אפילו שום חצי גמר עד היום בטורניר גדול.

אורן השני 7 ביולי 2019

זה מה שראיתי במשחקי הנוקאאוט, לא יודע מה היה ביורו ולא חושב שזה רלוונטי

רוני יובל 7 ביולי 2019

דורפן, אתה טועה ומטעה. צרפת הגיעו לחצי גמר גם במונדיאל 2011 וגם באולמפיאדת 2012

רונן דורפן 8 ביולי 2019

אוקיי… אבל לא ההרכבים הללו.

רוני יובל 8 ביולי 2019

ברח לך האנגלופיל, אני אסלח לך הפעם. קורה לך לפעמים

Matipool 7 ביולי 2019

כן (יישכח מהתודעה עד המונדיאל הבא או לפחות היורו).
במהלך כל המונדיאל לא שמעתי בסביבה שלי אף אישה אומרת או שואלת משהו על המונדיאל וכולן יודעות שאני בענייני ספורט וכדורגל.

אורן השני 7 ביולי 2019

מסכים בגדול. אמא שלי ראתה מה שאפשר, מצד שני היא אוהבת כל ספורט שמשודר ולא משנה לה גברים או נשים.

גו בלו 8 ביולי 2019

לא בטוח. ה-wsl (באנגליה) מתקדמת ספורטיבית ומשודרת באנגליה וגם ברשת. מועדונים מובילים באירופה משקיעים בקבוצות נשים. יהיה ודאי פיחות בעניין אבל הוא יהיה פחות דרמטי.

הברזיליאני 8 ביולי 2019

אולי בגלל שהן מרגישות שהתגובות שלך היו מבוססות על עליונות הידע הגברי.

הייתי יכול להחליק את זה, אבל תגובה גרועה ולא רלבנטית מזמינה עוד כאלה..

Matipool 8 ביולי 2019

בולשיט ותסביר לי מה גרוע ולא רלוונטי בתגובה שלי.
כנראה שאתה חי בברזיל (אם הבנתי נכון). בישראל, העניין אצל נשים במונדיאל הנשים הוא אפסי כמעט.

רונן דורפן 8 ביולי 2019

יש ענפי ספורט רבים בעולם שמתקדמים ללא מעורבות ישראלית

קלופ 7 ביולי 2019

ברור שיישכח. והוא ממלא לא היה בתודעה. סתם דחפו אותו הפלצנים.

אסף the kop 7 ביולי 2019

לצערי ברזיל יקחו את הקופה

רומן 7 ביולי 2019

למה לצערך??

אסף the kop 7 ביולי 2019

אוהד ארגנטינה

רומן 7 ביולי 2019

לא נורא, אף אחד לא מושלם.
אני גם רגוע לגמרי, אין לי ספק שיהיה קונצרט של הסלסאו

jhkj 7 ביולי 2019

פאולו גררו עם אחד אפס קטן יהיה סיפור מדהים לפרו וגם לארגנטינאים כמובן, אבל ברזיל תנצח.

דרך אגב מישהו משהו על מדגסקר המדהימה? מדינה שמה לה וכדורגל או עם כלום, מוכרת בעיקר מסרט מצויר, מסיימת לפני ניגריה בבתים כדורגל נהדר וכרגע בדרך לרבע. איזה נבחרת מרגשת.

רומן 8 ביולי 2019

שמע פרו נתנו חתיכת משחק.
להריע להם, חבורה של שחקנים שמשחקים בכל מני קבוצות בינוניות גם בסדר גודל של מרכז אמריקה, עמדו שווים מול שווים ולפרקים גם ממש הלחיצו את הברזילאים.
אבל פערי האיכות בסוף הכריעו, אני חושב דווקא שצ'יצ'ה טעה במערך/בחירת שחקנים, עלה עם מרכז שדה די חלש מה שאפשר לפרואנים לעשות הרבה בעיות.
ברמה האישית הקופה הזה גרם לי להתאהב בכדורגל הדרום אמריקאי, מעניין אם אתחיל לעקוב מעכשיו, פרו היא סיפור נפלא והוכחה שהכדורגל חי ובועט במקומות שאנחנו פחות מכירים, הם טכניים הם אגרסיביים, הם עומדים יפה מאוד טקטית והם יכולים לתת בראש לכל נבחרת אירופית מדרג א-.
לגבי ברזיל, כבר אמרתי הכל.. לראות והתאהב, 11 המפלאים, כל הסופרלטיבים.
אני מאוד מקווה שצ'יצ'ה ימשיך עד למונדיאל הבא, כי הוא בונה שם משהו מדהים, נכון טיאגו ואלבש כבר לא יהיו שם, אבל כל השאר כן..
מה שכל כך יפה שהבסיס של הכדורגל של צ'יצ'ה זה ברזיל האמיתית, הכדורגל היפה, הז'וגו בוניטו, אבל על הבסיס הזה הוא בונה נבחרת שעומדת טקטית נכון ופשוט לא סופגת גולים.
ז'סוס הוריד מבחינתי את כל סימני השאלה שהיו לי אליו, האמ אמא אמא של הוורלד קלאס, רוביניו עם מוסר עבודה וסיומת קטלנית, להתענג!
ומשפט על קוטיניו, אלהים ישמור, מה הבחור הזה עושה, כמה קסם יש לו, כמה כשרון, איזה שחקן יא ורראאדי,
לפעמים אני מרגיש שהבמאי עובד עליי ומוריד לו כמה נגיעות בעריכה, או שמגביר פתאום את המהירות שלו. שלמות!

jhkj 8 ביולי 2019

פרו אדירים, נתנו פייט ענק והם חברו של לוחמים, ועם כוכבים שהשיא מאחוריהם וסגל מזדקן היה להם רעב טכניקה טקטיקה והם שיחקו עם כל הלב. הם עוד דוגמא ליופי בכדורגל הדרום אמריקאי ומראות כמה קשוחות הנבחרות בדרום אמריקה וכמה קשים המוקדמות שם.. בוטגע לברזיל היא דווק לדעתי לא הייתה סלסאו קלאסית, ככשבנים האחרונות, היא מובלת דווקא על ידי ההגנה והקישור האחורי וורלד קלאס ולא על ידי השחקנים הטכנים והנוצצים כבעבר, כשמו שראינו שבלי קאסמירו, ברזיל התקשתה ל/שמור על רמת ההגנה שהציגה והפסידה לבלגיה. יחד עם זאת זה לא גורע מחזוס, שחקן הנוקאאוט של הטורניר שנתן משחקים מדהימים מול ארגנטינה ופרו וכמו שאמרת, עכשיו אין ספק זה כוכב הוא, ויחד עם אלבס באגף הם סיפקו באמת כדורגל מרהיב. קוטיניו לאורך כל הטורניר הרגיש לי קצת כמו בברצלונה העונה, הכשרון שם הניצוצות שם אבל תמיד משהו מתפספס, כמו שאתמול עבר כמה שחקנים רק כדי להמשיך לנסות ונתקע בהגנה, או בהחטאה אחד על אחד בחצי. מרגיש קצת לא מרוכז. דרך אגב מגיע המון מחמאות לארתור על המשחק אתמול שגם היה טוב בקישור וגם בישל נהדר לחזוס.

רומן 8 ביולי 2019

לגמיר על ארטור, התחלתי את הטורניר באנטי עליו, כי הוא ברצלונה כזה משעמם מוסר לרוחב ואחורה, אבל בהמלך הטורניר הכאתי על חטא מה שנקרא, אחלה שחקן והבישול שלו אתמול.. כל הדרך אני אומר טוב נו זה ברור שהוא יתן ימינה כי זה הדבר הסייף וזה מה שהוא יודע, ואז פתאום ז'סוס (זה ז'סוס ולא חסוס כמו שחבר ברזילאי תיקן אותי!) עושה את התנועה וארטור נותן לו כדור נגד כל הציפיות, אדיר!
ממש לא מסכים שברזיל התבססה על ההגנה, לשחק מלהיב לא מחייב להיות גרועים בהגנה, ברזיל פשוט מושלמת גם בהגנה וגם בהתקפה.
מילה על ארגנטינה, סלבה אמר אתמות שמסתובבים כל כך הרבה מאמני על ארגנטינאים בעולם, ומי בסוף מאמן את הנבחרת? הזיה..
ועוד מילה על דיבאלה.. ראית איזה גול? וואווו
לא הגיע הזמן להגיד יםה שלום ללאו ולהתחיל לשחק כדורגל שמח?

jhkj 8 ביולי 2019

בוודאי, כל קופה חצי מהמאמנים ארגנטינאים, השמות הבולטים בקופה הזה הם כמובן גרקה ופקרמן המעולים.
בנוגע לברזיל אברטון ופירמינו לא בלטו יותר מדי, זה לא שהם או ההתקפה לא היו טובים, פשוט שברזיל הרבה יותר טובה הגנתית ממה שהיא התקפית. בנוגע למסי בשלושים דקות הוא שם גם את קון וגם את דיבאלה באחד על אחד, מקווה שהוא יהיה בנבחרת עוד עשר שנים, והשילוב שלו עם דיבאלה הוא תאווה לעיניים, יחד עם לו סלסו ארגנטינה שנה הבאה יש פוטנציאל אדיר, רק צריך מאמן שייתן לקסם לקרות, גרקה כבר הבהיר שזה לא יהיה הוא.

קלופ 7 ביולי 2019

אוהד ליברפול + ימני + אוהד ארחנטינה… וואלה רומן, זו ההגדרה של שלמות!! אתה, לעומתו, אוהד את החלאות.

אסף the kop 8 ביולי 2019

גם נשוי לעיראקית פצצה אם זה מוסיף…

Shohat 7 ביולי 2019

כל הכבוד על הסיקור העקבי והמקצועי רונן, לכל אורך האליפות. נהניתי.

רומן 7 ביולי 2019

אז מה התשובה לשאלה האם צריך כדורגל נשים?
אני מבין שליברלים נאורים לא מתעסקים בשאלה הזו.
אבל אני בתור פרימיטיבי מנסה להבין מה בכלל אומרת השאלה?
מה זה אומר צריך? המדינה צריכה להשקיע כסף בכדורגל נשים? הכסף הזה בא על חשבון השקעה בספורט אחר, לא?
האי אף אחד לא משקיע כסף בכדורגל גברים בצרפת נכון? כאילו אנשים משקיעים, אבל מצפים להרוויח מזה, כי יש לזה ביקוש ואהדה ולהשקיע כסף בכדורגל נשים האם זו השקעה לצורך רווח? אם כן אז למה לא.. אבל יש לי הרגשה שהדבר הזה לא רווחי מדי אז זו השקעה כמו שמשקיעים בענפים אולימפיים, שזה השקעה של המדינה מהמסים שלנו, אז למה שבעצם לא נשאל את השאלה, האם צריך להשקיע בכדורגל נשים?
אני בדעה ואני בטוח שלפחות חצי מדינה בדעה הזאת, שאת הכסף שמשקיעים בספורט נשים, צריך להשקיע בספורט שמותאם לנשים, לדוגמא בכדורעף או באתלטיקה, או בשחיה, או בהתעמלות וכו'..

אלעדכ 7 ביולי 2019

ראית את היציעים המפוצצים? כנראה שיש ביקוש.
אני לא סובל פורמולה 1 או גולף, ולא בטוח שזה ספורט ראוי בכלל. אבל היציעים מפוצצים באנשים שמתעניינים בזה… אז מי אני הקטן?

Shohat 7 ביולי 2019

או ג'ודו?
אין דבר כזה ספורט שמותאם לנשים. רק בראש שלך.
נשים יכולות לעסוק בכל ספורט שהן בוחרות.
ככל שמדובר בישראל, הבעיה של כדורגל הנשים תהיה הבעיה של רוב הענפים האחרים, שאין תשתית משמעותית בגילאי ילדים ונוער.

רומן 7 ביולי 2019

כן, אבל יש ענפים בהם הן יכולות להגיע לרמה מאוד מכובדת, ויש ענפים כמו כדורגל שהתקרה שלהן מאוד נמוכה, ובאמת שחבל על הזמן.
זהו.

Shohat 7 ביולי 2019

זאת לדעתי הטעות הכרונית של הספורט הישראלי, להשקיע איפה שיש "סיכוי למדליה" ולהזניח התשתית חסרת התהילה. האמריקאיות מנצחות בכדורגל, אתלטיקה, שחיה, התעמלות וכדורעף וטניס כי מאות אלפי ילדות משחקות מגיל צעיר והטובות ביותר מתפתחות לספורטאיות.
אבל זו דעה שכבר התייאשתי ועייפתי מלחזור עליה. בישראל רוצים אשליה של הצלחה, לא שינוי בסיסי בגישה לספורט.

רומן 7 ביולי 2019

טוב הלכת פה לקצה, אמריקה היא אומת ספורט אדירה, עם מרחבים אינסופיים, ואינסוף כסף
אנחנו מדינה צפופה, שרובה מדבר בלי משאבי טבע..
יש לנו תקציב קטן שצריך לחלק אותו נכון, וכדורגל נשים זה מותרות שאנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו, לפחות לא עד שמעלה למונדיאל :-)

jhkj 7 ביולי 2019

שמע, אולי ספורטאיות הנשים הכי מרוויחות הן לוחמות ufc וטניסאיות, והן כנראה בפער הכי גדול מהמתחרים הגברים שלהם, כשגם בחור מאה בעולם טניס מעל מטר תשעים יתן לבארטי אוסאקה וסרינה בראש, ולוחמות ufc יתרסקו מול כל הקטגוריה הגברית המקבילה, למרות שהייתי שמח לראות קרב של נונז בקטגוריה הגברית. מה שזה אומר, זה שאין קשר בין רמה לעניין הציבור, רווחיות או ביקוש.

רומן 7 ביולי 2019

J,
הקשר בעיניי הוא כזה.
שתנאי הכרחי זה עמידה בסף רמה מסוים, אם לא עומדים בו אז לא משנה כמה דרמה יש סביב זה, אז לא שווה התייחסות רצינית.
אני לא ממש מבין את הקטע של בנות שהולכות מכות, זה מופרך לגמרי בעיניי וצריך להיות עמוק עמוק מחוץ לחוק, אבל לגבי טניס אני חושב שהנשים משחקות ברמה יפה מאוד, ברור שבארטי תחטוף תבוסה גם מול מדורג 500, בלי תחרות, אבל לדעתי הסף הוא חובבן מעולה. בארטי תביס שחקן טניס ליגה ב בארץ, שלי אן פרייז'ר תביס אותי ב 100 מטר, וזוג בנות בכדורעף יביסו זוג לגיטימי מאליפות אס"א.
נבחרת ארהב בכדורגל תחטוף תבוסה מאוד מאוד כואבת מכל קבוצה בליגה ב'.

Matipool 7 ביולי 2019

בטניס אגב זה המדורג 1,000 (דורפן סיפר פעם על משחק שנערך בין סרינה הגדולה למדורג אלף באותו זמן שבאותו בוקר עוד יצא לגלוש בים וניצח אותה די בקלילות. גלעד בלום כתב כאן שהיה מנצח אותה ב-99 משחקים מתוך מאה ושההבדלים בטניס בין גברים ונשים הם עצומים).

jhkj 8 ביולי 2019

הייתי עדין כנראה, אבל אם גלעד בלום מאשר, אני האחרון שאתווכח. בנוגע לקרבות נשים שמע, כמישהו מהתחום, קרבות בין נשים לנשים יכולים להיות יפים מאוד, נונז למשל אני מאוד נהנה לראות, לפעמים יותר יפים מקרב איתי של heavyweight וטכנים, אבל בדרך כלל אכן קצת פחות מעניינים מאשר של הגברים.אני כן יכול להגיד שהייתי אחלה ברמה הארצית בלי הישגים בקרבות בזירה הבינלאומית, ובאימונים הייתי מכסח מדליסטיות מאליפויות עולם, ברמה שהיה לי ממש נעים עליהם. יחד עם זאת האימונים עם הבנים עזרו להם מאוד מול נשים, ופתאום היריבות היו כמה רמות מתחת מהבנים שהם רגילים אליהם. עדיין אם זה מה שהן רוצות לעשות גם זכותם וגם אני חושב שזה מאוד חשוב לתמוך בזה. העולם של הגנה עצמית ולוחמה לבנות הרבה יותר חשוב מבנים, כי גבר בדרך כלל יכול להגן על עצמו גם בלי, אישה הרבה יותר פגיעה אם היא לא לומדת אומנות לחימה.
אני מסכים איתך על תנאים, לא בטוח מה התנאי המכריע, כנראה הישגים וביקוש, שזה סך הכל היגיוני, לדעתי ספורט צריך להיות משהו שהקהל מממן ולא הממשלה, אם כדורגל נשים יצליח למכור איצטדיון זכותם.

הברזיליאני 8 ביולי 2019

עדיף להשקיע בכדורגל גברים, שמביא כבוד ותוצאות כבר שנים ארוכות

רומן 8 ביולי 2019

J,
לגבי כל הלחימה, אז לי אישית יש רתיעה מכל הענף הזה, לא מסוגל לראות אנשים מפרקים אחד את השני במכות, וכשזה נשים אז זה בכלל מרתיח אותי ועושה לי הרגשה מאוד רעה.
אני הייתי ג'ודוקא לא רע בצעירותי, זכיתי מקום שני בארץ בגיל 16 ופרשתי איזה חצי שנה אחרי זה כשהיה צריך לעבור לחיות בווינגייט בשביל להמשיך להתקדם. התאמנתי הרבה עם נשים, והן ממש ממש טובות. נכון בסוף תמיד הייתי מנצח עם הכח והמהירות, אבל הן מאוד גמישות, יצירתיות ועושות ג'ודו מעולה.. אז אם כבר הגנה עצמית אז ג'ודו!
ואם תשאל אותי אם אני לוקח היום את האלופה האולימפית במשקל 80 קילו אז חד משמעית בלי שום ספק התשובה היא לא, היא תפרק אותי. אז ג'ודו לגמרי עומד במבחן החובבן שלי.

jhkj 8 ביולי 2019

במבחן החובבן כל האומנויות לחימה עומדות, אני מקבל את מה שאתה אומר, מה שכן, ג'ודוקאים לא חטפו אגרוף בחיים שלהם, ג'ודו זה הרבה יותר ספורט מאומנות לחימה, וגם טובי הג'ודוקאים יפסידו למתאגרפים סבירים מינוס, שהטובים בהם יפסידו ללוחמי טאיקוון דו או אגרוף תאילנדי סבירים מינוס.

רומן 8 ביולי 2019

J,
אני תמיד צוחק על הטיעון הזה שג'ודקא יפסיד ל…
מה כאילו אנחנו לא יודעים לתת אגרופים?
אני חושב שני דברים,
א. למרות שג'ודו זה נטו ספורט ג'ודוקות הם הלוחמים אדירים
ב. בחיים לא הייתי מתעסק עם מתאגרף..

jhkj 8 ביולי 2019

אני התאמנתי עם אומני לחימה מלפחות חמש עשרה אומנויות לחימה שונות, וכמה שנים בג'ודו ואני אומר לך מניסיון שאין להם מה למכור, אפילו החברה של הג'יו ג'יטסו יפני לא הצליחו לעבור את הבעיטות והם התאמנו גם במכות, הדבר היותר חמור מלא לדעת לתת אגרוף הוא לא לדעת לספוג אגרוף, וברגע שג'ודוקא חוטף אגרוף או בעיטה ממישהו שיודע לתת אותה טוב, בדרך כלל הקרב נגמר, ואגרוף ובעיטה בדרך כלל מגיעים הרבה לפני שהג'ודוקא מצליח לשים את היד. יחד עם זאת אגרוף זה ממש לא בריא, ואני ממליץ על משהו שמלמד להכות ולספוג אבל הקרבות אימון בו לא במגע מלא, ומי שרוצה להתחרות יתחרה.

רומן 8 ביולי 2019

J,
בוא נגיד שהלכתי לא מעט מכות בחיים, ואף פעם לא הפסדתי..
תמיד אותו הטריק, מבט לרצפה ואז תוך שניה בום איפון בכל הכח.
יש לזה אפקט מטורף, מי שלא ג'ודוקא אין לו מה לעשות נגד זה, אחרי זה כבר אתה עליו בלשיטה, הוא המום ואז אתה מספיק להכניס 2-3 פצצות לפנים לפני שקופצים להפריד.

jhkj 8 ביולי 2019

אני אומר לך ששתיים שלוש פצצות למי שיודע לתת אותם זה כל מה שצריך. ייתכן שזה אפקטיבי יותר ממה שאני חושב ברחוב, חוץ מבמקרה בו יש יותר מתוקף אחד ואז כל לוחמות התפיסה לא אפקטיביות במיוחד.בקרב מול לוחם שיודע הם גמורים..

אורן השני 7 ביולי 2019

בישראל הדרך היחידה להגיע לכותרות בספורט האולימפי זה להיות אלוף אירופה וכו' ואז מצקצקים ואומרים "איך יכול להיות שלא משקיעים בו / בה / בענף יותר" ובעקבות הרעש התקשורתי משקיעים בעיקר בענפי הספורט האלה.
מסכים שעדיף להשקיע רוחבית וקהילתית אבל זה קל להגיד, הבעיה העיקרית היא ש-80% מהכותרות הן על כדורגל (ההוא חתם בבני יהודה? יופי למי אכפת??), 15% כדורסל והשאר מתחלק על מה שנשאר. כשתהיה יותר מודעות וכותרות לספורט בכללותו יהיו תנאים הגיוניים יותר להשקיע גם במה שפחות פופולרי כרגע אבל יותר תורם לחברה.

jhkj 8 ביולי 2019

זה משתנה ותלוי בניהול נכון, הג'ודו בתמיכה אדירה בארץ בגלל ניהול, אימון ושיווק נכון. דרך אגב כדורגל יותר אטרקטיבי, אין מה לעשות,יש קהל שלם של אוהדי בני יהודה שאכפת להם מי חתם אצלם, קהל יותר גדול מקהל מעריצי השייט, הקליעה או הבדמינגטון בארץ, שעוקב יותר בהדיקות.

דוד 7 ביולי 2019

אם "צריך להשקיע" (אני אישית חושב שלא, כי מגע המדינה תמיד מכניס לספורט תופעות של שחיתות וחוסר יעילות) הכי טוב לעשות זאת בענפי ספורט פופולריים.

ברק 7 ביולי 2019

רומן
יחסית לאחד שבז לכדורגל נשים דווקא התעסקת בזה לא מעט לאחרונה

עוקב מהצד 7 ביולי 2019

לגמרי…

רוני יובל 7 ביולי 2019

אאוץ'

איש הפח 7 ביולי 2019

רומן,
השאלה מה אתה מקווה להשיג מההשקעה בספורט.
אם המטרה שלך היא בידור, אולי שאלת הרמה ביחס לענף הגברי המקביל רלוונטית, אבל יותר רלוונטית ממנה שאלת הפופולריות. בנוסף, אם זו המטרה שלך, אולי צריך לשאול מי נהנה מספורט כבידור, ובמה משקיעים לטובת אלו שלא נהנים מזה. בכל מקרה, נראה שבאזורים מסוימים בעולם, לפחות, הענף הזה לא נמצא בתחתית הרשימה.
אם המטרה שלך היא הישגים לנבחרת הלאומית, ההיגיון אומר שכדאי להתמחות בענפים שיש לנו בהם יתרון יחסי, או בענפים שאין בהם המון תחרות. במקרה כזה, אני מניח שלישראל אין מה להשקיע בכדורגל נשים, אבל עוד פחות מכך יש לה מה להשקיע בכדורגל גברים… נכון שהישג קטן בכדורגל (העפלה ליורו, נניח) ישמח הרבה מאוד אנשים יותר ממדליית זהב באליפות אירופה בסיף, אבל אני חושב שזה נכון גם לכדורגל נשים. למדינות שמשקיעות בכדורגל נשים, לעומת זאת, כנראה יש סיבה טובה לכך, אם זו המטרה – הן מגיעות להישגים.
לבסוף, אם המטרה שלך איננה *הקהל* – הנאתו מצפייה או מההישגים – אלא *הספורטאים והספורטאיות*, כלומר, *עצם העיסוק בספורט* – לצורך הנאה ובשל התועלת הבריאותית לציבור החובבים – נראה לי שנכנסים שני שיקולים אחרים לגמרי: א. באלו ענפים אנשים (ובמקרה זה – נשים) *רוצים* לעסוק? ב. עלות/תועלת: כמה השקעה נדרשת כדי לאפשר לספורטאיות לעסוק בספורט *ברמה שהן מעוניינות בה*? אני לא יודע מה התשובה, אבל יש סיכוי לא רע שיחסית למספר המשתתפות, כדורגל עומד בדרישה הזו יותר מאשר טניס או שחייה, נניח. אולי אם משקללים את העניין הבריאותי התוצאות משתנות – אין לי מושג. מה שבטוח, זה שאם זו המטרה, הרמה ביחס לגברים לא רלוונטית.
אחרי כל זה, תרשה לי שאלה, בבקשה: ביחס לטניס, אתלטיקה ושחייה, למשל, כדורגל נשים סובל מפער עצום (לעומת הגברים) הן בזמן שבו הענף משוחק בצורה מקצוענית והן מסכומי הכסף שמושקעים בו (אני לא מדבר על כסף ציבורי, כרגע, אלא בכלל). למה אתה כל כך בטוח שמה שאתה רואה עכשיו זו התקרה, ואין לנשים סיכוי להגיע לרמה שאתה מחשיב כראויה, גם אם תיתן להן את הזמן ותשקיע בהן את הכסף (שוב, לא המדינה, אלא השוק, עם רגולציה מסוג טייטל 9, למשל)?

רומן 8 ביולי 2019

כי אף אחד לא הפריע להן לשחק כדורגל כל השנים האלה, או לכל הפחות הפריעו להם לא יותר ממה שהפריעו להן לשחק כדורעף/טניס.
מגרשים פתוחים לכולם, כדור ונעליים אפשר לקנות בחנות.
אז מה בדיוק עצר בעדן?
מה שעצר בעדן זה שאתה יודע ואני יודע וגם דורפן יודע שכדורגל זה לא משחק לבנות, בדיוק כמו שהתעמלות על קורה זה לא משחק לבנים.
זה החיים, בחיים יש עובדות, ועובדות לא נבהלות מיבבות ניאו ליברליות

איש הפח 8 ביולי 2019

אתה מבין שזה טיעון מעגלי, נכון?

רומן 8 ביולי 2019

לא אני לא מבין למה זה טיעון מעגלי
אמרו לי שאולי עם הזמן הפער ברמה יצמטצם, ואני שאלתי למה? הכדורגל כבר קיים מלא זמן, אף אחד לא מפריע להם לשחק, והפער הוא הפער.
אין סיבה לעודד מישהו לעשות משהו אם הוא לא טוב בו, כי אם הוא היה טוב בו מראש הוא לא היה צריך עידוד.

איש הפח 8 ביולי 2019

– כדורגל זה לא ספורט לנשים.
– למה?
– כי הן גרועות בזה. אין להן סיכוי להגיע לרמה סבירה.
– אין לך יכולת לקבוע, כי הן עדיין לא משחקות מספיק זמן.
– זה כי הן יודעות שזה לא ספורט לנשים.

ויש עוד דרגות בין מצב פתוח לחלוטין לבין טאבו חברתי/איסור חוקי. אני חושב שאם אתאמץ, אצליח למצוא אפילו כאן בתגובות אמירות שלא מעודדות בנות ללכת ולנסות את כוחן בכדורגל.
והקביעה שלך בסוף, לפיה מי שיש לו פוטנציאל במשהו לעולם לא צריך עידוד לעסוק בו סותרת כל כך הרבה דברים שאנחנו יודעים על בני אדם ועל חברות אנושיות, שאני אפילו לא יודע מאיפה להתחיל לענות לה. אבל בו ואשאל אותך עוד שאלה, קרובה לתחום שלך: איך אתה מסביר את השינויים בשיעור המתכנתות לאורך העשורים בהן המקצוע קיים?

רומן 8 ביולי 2019

היי שאלה טובה.
אני חושב שנשים הן מתכנתות מעולות ובאופן כוללני טובות יותר מהגברים.
אני חושב שזה קשור לזה שעדיין רק הממש טובות הולכות ללמוד ואצל גברים מעודדים גם פחות ממעולים, אבל גם לעובדה שהן יותר מסודרות ויותר ממוקדות ויודעות לקפוץ בין משימות.
אני אגב לא בקי בשינויים בשיעורים, מניח שהוא עלה וזה מצוין כי הן מתכנתות מעולות.
ושוב, זה לא ספורט לנשים כי הגוף שלהם לא בנוי לספורט הזה, כמו שהגוף שלי לא בנוי לעשות פירואטים על קורה.
באמת שזה כל כך מרתיח העיוורון הפלצני הזה של כל וונאבי שופוני פמיניסטים ליברלים למיניהם.

איש הפח 8 ביולי 2019

רומן, אתה קופץ בין טיעונים. נתתי את הדוגמא של המתכנתות, כדי להראות שיש סיבות *חברתיות* שונות לכך שנשים (וגם גברים) עושות בחירות מסוימות, ולא הכל תלוי רק בכישורים. אם הטענה שלך עכשיו היא שהגוף הנשי לא בנוי לכדורגל, אני מבקש שתהיה ספציפי יותר. אין להן את הסיבולת? את הכוח? את הקואורדינציה עין-רגל? לכל אלו אפשר להביא דוגמאות מענפי ספורט אחרים שבהן נשים עוברות את מבחן החובבן שלך. ודווקא כדורגל, למיטב ידיעתי, נחשב לענף שבו דרישות הסף הגופניות פחות גבוהות, או לפחות פחות חד משמעיות, מאשר בהרבה ענפים אחרים. לא רק (כריסטיאנו) רונאלדו וזלאטן משחקים כדורגל – גם ברקוביץ' ובניון.

רומן 8 ביולי 2019

איש הפח, אתה צודק שאני קופץ בין טיעונים, לא אהבתי את חוסר הלוגיקה בתגובה שלי מראש, אתה מבין למה נשים מתכנתתות יותר טובות:-).
אבל כן, הגוף הנשי לא בנוי לכדורגל, לא יודע להסביר למה.
ולגבי הטיעון של העידוד מתכנתות אז ככה:
באופן כללי בשנים האחרונות יש מגמה מבורכת של פתיחות ןיחס הוגן כלפי נשים ולכן במקצועות שהן מלכתחילחה היו אמורות להיות טובות בהם הן מצליחות עכשיו בעקבות כך.
אבל אני לא בטוח שהדוגמא טובה מהסיבה הבאה: היחס כלפי נשים היה לא הוגן באותה מידה בכל ענפי הספורט (אם בכלל), אף אחד לא אמר לנשים – היי אל תשחקו כדורגל!! כמו שאמרתי יש מספיק מגרשים ומספיק זמן, בחיים שלי לא ראיתי במגרש קטרגל בבית שגדלתי 5 על 5 בנות, האמת בחיים בת לא התקרבה לשם אפילו.. אף אחד לא הפריע להן, אף אחד לא העיף אותן, הן פשוט לא באו. הן לא באו כי זה לא משחק בשבילן, הן הלכו לשחק טניס וכדורעף. עכשיו אתה מבין את הטיעון?

איש הפח 8 ביולי 2019

רומן, איך אתה יכול בו זמנית לטעון "אף אחד לא הפריע להן" ו"זה לא ספורט לבנות"? אני לא יודע בן כמה אתה, ואתה לא יודע אם יש לך ילדה או ילדות, אבל אתה בטח מבין שבעמדות שאתה עצמך מבטא, אתה מקטין את הסיכוי שהילדה שלך תבחר ללכת לחוג כדורגל ומגדיל את הסיכוי שהיא תלך להתעמלות. קרא קצת מה שדורפן כתב על כדורגל נשים, ותראה שלפחות בבריטניה, היו כמה עשרות שנים שבהן הן הורחקו בפועל, במעשים ובתקנות, מהאפשרות לעסוק בכדורגל ברצינות. ואני מקווה שאתה מבין גם, ש"הגוף הנשי לא בנוי לכדורגל, אבל אני לא יודע להסביר באיזה מובן", זה גם לא טיעון רציני, במיוחד כשאתה מסכים שיש לנשים את כל היכולות הנדרשות בנפרד.

רומן 8 ביולי 2019

זה שאף אחד לא הפריע להן ואף על פי כן הרמה שלהן עלובה, לא סותר אלא רק מחזק את העובדה שזה לא ספורט לבנות, זה לוגיקה בסיסית אין פה צרך להתווכח.
לא יודע מה דורפן כתב על בריטניה, אני יודע שגבריאל ז'סוס לא למד כדורגל במסגרת מסודרת, הוא לקח כדור והלך למגרש בשכונה..
כדורגל לומדים בשכונה בילדות, ואז מי שטוב בא לקבוצה.
אף אחד לא מפריע לבנות לעשות קבוצת ווצאפ בשם "כדורגל אש" ולרשום בה "היום ב 1800 ב..", "באה", "באה", "באה"..

איש הפח 8 ביולי 2019

וכמה משחקני נבחרת ברזיל היו לוקחים כדור והולכים למגרש אם כל הסביבה שלהם היתה חושבת שכדורגל זה משחק לבנות? כמה מהילדים אצלך בשכונה שיחקו קלאס או קפצו בחבל?

איש הפח 8 ביולי 2019

אה, וגם חסרת מודעות באופן מרשים.

איש הפח 8 ביולי 2019

*חסר

רוני יובל 8 ביולי 2019

"ניאו-ליברליות" – לא נראה לי שאתה יודע בכלל מה פירוש מונח זה. עדיף לשתוק.

jhkj 8 ביולי 2019

כמו שראית כבר אנחנו יכולים להסכים ויכולים לו, ובסוגיה של ספורט נשים אנחנו אפילו מסכימים, אבל כשאתה לא מציג טיעון מנומק אלא רק מתנשא ומזלזל בכל מי שלא מסכים איתך, אתה כמובן לא תשכנע את מי שלא מסכים איתך, וגם צופים מן הצד יקבלו אנטגוניזם כלפי הדברים שאתה אומר, אז בפועל יוצא שאתה רק מרחיק אנשים מהדעות שלך.

רומן 8 ביולי 2019

J,
הטיעון שלי מאוד מדויק.
אמרו פה שאם נעודד נשים לשחק כדורגל אז הן יתקדמו? אז אני שאלתי למה צריך לעודד? מה הפריע להן להתקדם עד עכשיו? מישהו עודד אותן לשחק טניס או כדורעף? מישהו עודד גברים לשחק כדורגל?
אין פה איזה משהו לא צודק שנעשה.
כולם יכולים ללכת למגרש, יש מספיק לכולם.
זה לא נגיד כמו יו אפ סי, שממש היה טאבו על בנות ללכת מכות, אז כשזה התחיל הן עלו בצורה מטאורית (לצערי הרב כי אני חושב שזה אבסורד לחלוטין להרשות לנשים ללכת מכות ולפגוע בעצמן וביכולת שלהן להוליד ילדים)

jhkj 8 ביולי 2019

רומן הטיעון שלך ברור לי לגמרי, וברור שיש טיעון. אני דיברתי על האופן בו רוני מגיב. לאורך כל הזמן שלי פה גם כשלא הסכמנו וגם שכן,טענת ונימקת את עצמך ולא טענת שאתה צודק מעצם עליונות על הצד השני (אולי למעט טיפה של התנשאות אנגלופילית ;) )/

רוני יובל 8 ביולי 2019

jhkj – כשרומן כותב "יבבות ניאו-ליברליות", אז אתה כמובן לא אומר מילה. התגובה שלי דווקא מאוד עניינית – מר רומן השתמש במונח באופן שמעיד בצורה חד משמעית שהוא לא מבין את משמעותו, ולכן הצעתי לו לא להשתמש במונחים שאינו מבין או יודע מה משמעותם. אתה בחרת לקפוץ עלי, כמובן. תפעיל בבקשה את אותו חוש ביקורתי בריא גם לגבי שאר התופעות כאן, ואז נוכל לדבר.

jhkj 8 ביולי 2019

לא אוהב את השפה שהוא מתבטא בה לפעמים, ההבדל הוא שהוא התבטא לא יפה במסגרת טיעון שהוא גם מנמק ומסביר, אתה הגבת בפוסט כמה תגובות ובכמה פוסטים ולמעט אחת על מה שאמרתי על הדרום אמרקאיות אתה לא מגיב לגופו של עניין אלא לגופו של דובר.

רומן 8 ביולי 2019

תקשיב דביל, זאת הפעם הראשונה והאחרונה שאני אענה לך, קראת לי בכל כל כך הרבה מקומות אידיוט, מפגר, אוויל, חסר מוח, עכשיו יכול להיות שאני באמת לא כל כך כך חכם, אבל זה ספקולציות, עובדתית אבל,
אני מהנדס תוכנה (בדרגה בכירה)ויש לי תואר שני עם תיזה מחקרית במדעי המחשב מהטכניון.
עכשיו תתקדם.

אדם 8 ביולי 2019

חבל שזה לא אומר שאתה חכם, רק אומר שאתה משכיל. יש הרבה מהנדסי תוכנה מטומטמים, גם בדרגות בכירות.

רומן 8 ביולי 2019

לא חבר,
משכיל זה תואר בהיסטוריה או במדעי המדינה, תואר שני במדמח לפחות מעיד על חכמה.
ואני לא מתכוון לדבר יותר על התארים שלי, רק רציתי פעם אחת לענות לדביל הזה.
בלי קשר בנאדם יכול גם להיות מאוד חכם אגב גם עם 4 שנות לימוד.

רוני יובל 8 ביולי 2019

דוגמא טובה ליכולות גבוהות בתחום מסויים ונמוכות בתחומים אחרים. נו, לפחות משהו.

אדם 8 ביולי 2019

אתה לא מגדיר מה היא חוכמה אז הטענה שלך ריקה מתוכן. אם אתה חושב שכל מי שעשה תואר שני במדמ"ח מסוגל לעשות תואר שני בהיסטוריה אז אני חושב שאתה ממש רחוק מהמציאות. מדמ"ח זה סוג מחשבה מאוד מסוים, בדיוק כמו היסטוריה או אנטרופולוגיה.

רומן 8 ביולי 2019

אדם אני לא חושב שכל מי שמסוגל לעשות תואר במדמח יכול לעשות תואר בהיסטוריה .. :-)
אני לא מזלזל בשום צורה בתואר בהיסטוריה.
כל מה שאמרתי זה שתואר במדמח לא הופך אדם למשכיל, וזה נראה לי די אקסיומה.
כל השאר לא מבין מאיםה המצאת

אדם 8 ביולי 2019

אני לא סגור על עולם המושגים שלך – אצלי לפחות מי שלומד הוא בהכרח משכיל אבל לא בהכרח חכם, וזה לא משנה מה הוא למד.
ואין לי מושג למה המשפט האחרון שלך מתייחס.

דורפן 7 ביולי 2019

ויקומו אנשי ישראל (או מחציתם) וילמדו את הולנד ובריטניה וצרפת וארצות הברית פיתוח ספורט בצורה נכונה. אני משער שבמונדיאל הגברים הקרוב נראה את צרפת והולנד וגרמניה ואיטליה וספרד משלמות מחיר יקר על ההשקעה המיותרת בכדורגל נשים. ומדינות שהשכילו לא להשקיע יעקפו אותן במהרה.

רוני יובל 7 ביולי 2019

למה אתה טורח לענות לאווילים הללו בכלל?

Dr.van nostrand 7 ביולי 2019

היה איזה דוגמן אמריקאי שהציע את שירותיו אם הנבחרת לוקחת או שזה רק היה לונדון לבריטיות וגם זה לא מה שהיה פעם?

D! פה ועכשיו 7 ביולי 2019

רונן. תודה על הסיקור ההדוק. רוב המשחקים שאני ראיתי היו ברמה טובה ומעלה ונהנתי מאד. בטוח שזה רק ילך וישתפר

בני תבורי 7 ביולי 2019

שום דבר לא יהיה שווה אם ילכו לטראמפ

אסף the kop 7 ביולי 2019

ששש… בסוד… זה לא היה שוס גדול גם ככה…

איש הפח 7 ביולי 2019

היו פה הרבה אנשים שנהנו, כנראה, אבל אני מניח שיש כאלו שתמיד חייבים להיות חמוצים. ;-)

Matipool 7 ביולי 2019

דורפן, חייב לשאול משהו במלוא הרצינות ובלי טיפת עוקצנות (יודע שזה בלוג שלך ואתה בוחר על מה לכתוב ואם זה לא היה ברור עד עכשיו, אז למרות העובדה שאתה אוהד יונייטד אני חושב שאין לך מתחרה בתחום) – עכשיו משהסתיים מונדיאל הנשים שנראה שלקחת כפרויקט אישי, תתפנה לראות ולכתוב קצת על אליפות אפריקה? משהו על הקופה (ברגעים אלו ממש נפתחת המחצית השנייה של הגמר)?

שמעון פנדלוביץ' 7 ביולי 2019

מדגסקר אימפריה!!!

אורן השני 7 ביולי 2019

את האמת אני לא מבין מה רוצים ממנו, בנאדם בוחר במה לצפות ואז כותב על זה, מה הוא חייב לראות ולכתוב על משהו אחר לפי דרישת הקהל?

שמעון פנדלוביץ' 8 ביולי 2019

+1

Matipool 8 ביולי 2019

אורן – שאלתי במלוא הסקרנות ובשיא הרצינות. דורפן לא חייב לכתוב על כלום וסתם רציתי לדעת אם הוא צופה או מתעניין בשני הטורנירים שהתקיימו במקביל.

אורן השני 8 ביולי 2019

אוקיי, רשמתי באופן כללי (שאלה שעלתה פה לא פעם ראשונה) ולא ספציפית אליך

רוני יובל 7 ביולי 2019

דורפן בז לכדורגל דרום אמריקה יותר משרומן ושאר הלייצנים פה בזים לכדורגל נשים.

jhkj 8 ביולי 2019

דורפן, היום זכו הנבחרות שהנשיאים שלהם הם בולסראנו וטראמפ, זה לא אומר כלום על היתרונות והחסרונות של קפטליזם ולאומיות, כמו שהזכייה של טורונטו באן בי איי לא אומרת כלום על סוציאליזם או על ביטוח לאומי. כשמכניסים פוליטיקה לספורט זה רק מעכיר את מה שכל כך נפלא בספורט בזה שלפחות על הנייר, הדבר היחיד שמבדיל בין אנשים הוא היכולות הספורטיביות שלהם

פרינס מרסר 8 ביולי 2019

אפשר לערב פוליטיקה וספורט. צריך רק לשים לב שלא מצביעים על עד כמה אמריקה דפוקה במתן זכויות לנשים דווקא בדיוק כשנבחרת כדורגל הנשים שלה זוכה בפעם הרביעית בגביע העולם, וזה אחרי שהספורטאיות שלהם פירקו את כולן באולימפיאדה בגלל שהם הוציאו חוק שדורש לממן ספורט נשים במידה שווה לזה של גברים.
זה אגב לא שונה בהרבה מכל אותם מגיבים שהחליטו משום מה שהטורניר הזה פופלרי בגלל ששחקנית אמריקאית פתחה את הפה על טראמפ.

jhkj 8 ביולי 2019

רוב המגיבים כאן לא אומרים שהטורניר פופולרי בקהל שלו בגלל שהם נגד טראמפ, אלא שהוא פופולרי אצל דורפן וכותבים אחרים בגלל שהוא נגד טראמפ, אישית ה לא הרושם שקיבלתי מדורפן ודובינסקי.

מה שאני אומר זה שהחיבור בין פוליטיקה לספורט לפחות במקרה של טורונטו וגם במקרה של מונדיאל הנשים כפי שנעשה על ידי דורפן, הוא לא צעד כנה או דרך נכונה לטעון לגבי פוליטיקה, במיוחד כשבוחרים את העובדות שמשרתות את הנרטיב.

סתם עוד אחד 8 ביולי 2019

תודה על הסיקור. נקווה שבדרך נס עוד 4 שנים תהיה התפתחות בתחום גם בישראל, ואולי אפילו נזכה ר"ל לראות משחקים משודרים בטלביזיה.

austaldo 8 ביולי 2019

היה טורניר נהדר והקבוצה הכי טובה ניצחה. תודה על הסיקור ועל זה שהתעלמת בנימוס מהקופה אמריקה למרות הדרישות החוזרות ונישנות של כל אלו שמינו את עצמם לבוסים שלך :)

אבו צ'יצ'ריטה 10 ביולי 2019

נשות הולנד כבר אימצו את המסורת המקובלת בנבחרות הגברים של סכסוכים מרים בתוך חדר ההלבשה?

D! פה ועכשיו 10 ביולי 2019

נו.. ואין אף פוסט על אליפות העולם בקריקט? בושה!

Comments closed