הטיוטות של ההיסטוריה

על גמר ווימבלדון

אחרי שנובאק דג׳וקוביץ ניצח את הסט השלישי, והוביל 1-2 בתום שעתיים בהם פדרר שלט במשחק מה שהתכוונתי להגיד לכם הוא שהסיבה שאני הכי שונא את טורניר ווימבלדון, מלבד הקהל במגרש המרכזי (לא המגרשים הצדדיים, אבל זה נושא צדדי) היא שהתוצאות פעמים רבות אינן מוצדקות. באוסטרליה וארצות הברית כמעט תמיד, וברולאן גארוס תמיד, מנצח השחקן ששיחק טוב יותר. אבל בווימבלדון אפשר לשרוד על הסרב ולגנוב שוברי שוויון. פדרר עשה זאת לעתים אבל הפעם לדג׳וקוביץ לא הייתה שום זכות מוסרית לניצחון. 

התכוונתי גם לצרף את התמונה היפה הזו שצילמתי, באי ההונגרי בדנובה בו צפיתי ברוב המשחק – ולכתוב בתקיפות: דשא מתאים לפרות. 

תחושה זו התגברה אצלי אחרי ששבר בכדי להוביל בסט החמישי. לא לוקחים את ווימבלדון על שבירה אחת! למרות שזה קרה בעבר. 

*

כשרוג׳ר פדרר עמד להגיש למשחק אחרי ששבר ועלה ליתרון 7-8 התכוונתי לכתוב שפדרר השיג כאן את ניצחונו הגדול ביותר. לא רק בגלל הניצחון, והניצחון בחצי הגמר – אלא שהוא גם עשה זאת בכך שהוא מנצח את הגמר הגדול ביותר, אחרי שפעם הפסיד כאן את משחק הטניס הטוב ביותר שאי פעם שוחק. נכון לאז. וכמובן הוא שחקן הדשא הטוב בכל הזמנים. 

*

אחרי שנובאק דג׳וקוביץ הציל שתי נקודות אליפות נגד הסרב וחזר למשחק, התכוונתי לכתוב שיהיה מה שיהיה, הוא ברגע אחד מדהים לא רק החזיר את סיכויי הניצחון אלא גם השיג ניצחון מוסרי. מי שחוזר ממצב כזה מול שחקן הדשא הטוב ביותר בכל הזמנים, אין לנו אלא לעמוד משתאים. וביום מהימים, שישיג את שיא הסלאמים – ואני חושב שישיג אותו (אם האחר לא ישחק בצרפת עד גיל 44) להבין למה. כל מה שקרה עד השבירה הזו נמחק. נובאק הוא הראוי.

לא שפדרר לא. 

8

אחרי שנובאק דג׳וקוביץ׳ ניצח במשחק, ולמעשה גם בייקום מקביל בו פדרר ניצח, אני רוצה להגיד לכם שבקרב האגרוף הגדול בכל הזמנים פרייזר לא יצא לסיבוב ה-15, אבל במשך השנים גם עלי הודה שכמעט לא יצא בעצמו לסיבוב ה-15. תזכרו את זה. אל תדברו על מפסידים ומנצחים. וגם אמרתי לכם – בסוף הסטטיסטיקה תסתדר על פי כמה אירועים מקריים ואין לנו לשפוט את שלושת גדולי הדור על פי התוצאות הסופיות שיקרו. 

אני כבר לא כל כך שונא את ווימבלדון. 

אני חושב שאני לא כל כך אוהב את הטניס שישוחק בייתר ימי חיי וגם אחר כך. 

בראה את העולם. על סרינה (פודקאסט עם ציפי שמילוביץ׳)
פסטיבל נובאק (פודקאסט עם גלעד בלום)

תגובות

  • יונתן פ.

    דיוקוביץ',
    אפשר להשיג נגדו שבירה
    אבל אי אפשר לשבור אותו

    הגב
  • ק.

    פוסט לפנתיאון

    הגב
  • פרסלני

    צריך נשימה ארוכה. לא מקנא האוהדים השניים.
    קהל חרא למעמד הר סיני.
    שני השחקנים ענקים.
    אבל...
    פדרר בגרנדסלמים על ה 0 כשמובילים עליו 2:1...ו זה כמו הרבה דברים, חלק מההיסטוריה

    הגב
    • פרסלני

      לא מקנא באוהדים של השניים.
      איזה רולר קוסטר

      הגב
  • אורן

    פלאשבק לחצי הגמר ביו.אס.אופן לפני 9 שנים. שוב רוג'ר מגיש לנצחון מול ג'וקוביץ' כאשר באמתחתו שתי נקודות משחק, ושוב הוא נחנק ובסופו של דבר נשבר על הסרב שלו ומפסיד את המשחקון.
    בסך הכל הגמר היום אישש את מה שהיה ידוע - אין שני בסבב מבחינת החוסן המנטלי לג'וקוביץ', שידע להתעלות בדיוק ברגעים החשובים בשוברי השוויון ובסופו של דבר לנצח את ההתמודדות כולה למרות ששיחק פחות טוב מהיריב שמולו. וגם אין שני בסבב, ובהיסטוריה של המשחק בכלל, לפדרר כאשר מצמצמים את הדיון ליכולות הטניס בלבד.
    וזו הסיבה שפדרר יהיה פייבוריט הקהל עד היום שבו יחליט לתלות את המחבט, ומבחינתי המשחק היום הוא החותמת הסופית לכך שפדרר הוא ה-GOAT האמיתי, גם אם בסופו של דבר ג'וקוביץ' או נדאל יעברו אותו במספר הסלאמים.

    הגב
    • רונן דורפן

      אין בספורט, מאז פרישת מייקל ג׳ורדן, שחקן עם החוסן הנפשי של דג׳וקוביץ

      הגב
      • גילי פלג

        נדאל וכריסטיאנו לפניו לדעתי ( ואני יודע שראש בראש דג׳וקוביץ מוביל על רפא ) או לפחות באותה מדרגה.

        הגב
      • צחי

        תודה על הטור,
        מסתייג מהטייטל "מאז פרישת ג'ורדן" כי במשחק הזה (למרות ההצלה של שני נק' משחק לפדרר) היו לו כמה טעויות
        שנבעו אך ורק מהפן המנטלי ותכלס יותר משדז'וקו ניצח את המשחק פדרר הפסיד אותו.
        המשחק הזה ייצרב היטב בתודעה יחד עם אירועים שבהם בד"כ שואלים - איפה היית ש...

        הגב
      • פרסלני

        חשבתי שדווקא ביום הזה, תשים את טנדולקר ברשימה המנטלית העליונה...

        הגב
        • D! פה ועכשיו

          :) לגמרי

          הגב
      • matipool

        בריידי (יודע שזה כבר לא נחשב אצל דורפן ספורט ובכל זאת)? ג'ון ג'ונס?

        הגב
        • גל ד

          לג'ון ג'ונס יש כל סוג של חוסן מלבד מנטלי.

          הגב
    • אלכס דוקורסקי

      אורן, נזכרתי מיד באותו חצי הגמר בניו יורק לפני 8 שנים. פדרר הצליח להתאושש מהמכה הזאת אז והוא יידע לצאת מזה גם הפעם. מעריך שעוד נזכה לראות אותו מניף את הגביע במייג'ורס.
      כל הכבוד לנובאק על הניצחון.

      הגב
    • ק.

      אורן, לא מספיק לכתוב על החוסן המנטלי של דיוקוביץ' (וכל שאר התגובה)? כל כך הרבה נק' בשיא הלחץ פדרר שיחק מעולה ועדיין יש מי שיגיד שהוא נחנק. משהו צריך להפסיד...

      הגב
  • Selby

    יום שחור לציבור אוהדי הספורט האנגלי, בעיקר הלונדוני והמעמד הגבוה. הפסד לאומי כואב, טראגי וחסר מזל במשחק סופר דרמטי שהיה יכול ללכת לכל כיוון. ממש על חודה של נקודה, בשובר שוויון. אחרי קאמבקים של שני הצדדים.
    אה, והיה איזה משהו בלורדס, איזה ענף איזוטרי. ונכון שזה היה המשחק הטוב בהיסטוריה או לפחות הכי דרמטי ושאנגליה סוף סוף אלופת עולם במשהו, אבל לא נראה לי שזה מנחם מישהו מהקהל במגרש המרכזי בווימלבדון. די בטוח שרוב האנגלים שם היו מעדיפים להחליף את התוצאות.

    הגב
    • פרסלני

      כן, אני חייב להודות שפדרר ואשתו נגעו לליבי. אבל נזכרתי מה הבעיה- אין כיום בספורט המקצועי אוהדים יותר מגעילים משל פדרר. לפעמים הם אפילו פה ואפילו כותבים פוסטים רווי שנאה לספורט. אז יש באמת שמחה בלב. למרות ואולי בגלל שלא יעזור כלום, אם זה היה כדורגל, זה היה נגמר 4:0 פדרר כבר בחצי

      הגב
    • אוהד

      לא כזה יום שחור לאוהדי הספורט האנגלי, הם זכו באליפות העולם בקריקט.

      הגב
      • אורן השני

        כנראה לא קראת בעיון :)

        הגב
  • אריק

    הקהל הדוחה של ווימבלדון פספס את גופרה ארצר מביא אליפות עול אחרי שהקהל הזה כסוגה צקצק בגזענות שהיא חלק מהגדרתו.

    הגב
    • שחר אלוני

      מי זה ארצ'ר? אשמח לדעת מה פיספסתי

      הגב
      • אריק

        אנגליה זכו באליפות העולם בקריקט בגמר נהדר נגד ניו זילנד שהלך להארכה (סופר אובר)
        הבולר ג'ופרה ארצ'ר שחור מברבדוס שאנשי החברה הגבוהה צקצקו כשצורף לנבחרת, חילץ להם איכשהו נצחון ראשון באליפות כולם אחרי 27 שנה.

        הגב
        • שחר אלוני

          שאפו על הזכיה

          הגב
          • אריק

            מטריד מאוד מה שקורה לנבחרות האנגליות שרק לא יחלחל לכדורגל.

            הגב
            • matipool

              חלחל כבר לנבחרות הצעירות לפני שנה ושנתיים.
              אם ההגירה לליגה הגרמנית של צעירים שרוצים דקות משחק תמשיך בתוספת לדור צעיר ומוכשר שקיים כבר, זה יחלחל גם לבוגרת.

        • ניינר / ווריור

          הניצחון של לואיס המילטון בגראנד פרי הבריטי הוסיף לשמחה הגדולה באנגליה היום.

          הגב
          • רוני יובל

            קריקט? ספורט זניח מחוץ להודו, סרי לנקה ועוד כמה מושבות שהבריטים התעללו בהן פעם

            הגב
        • משה

          ארצ׳ר לא הביא את הניצחון - הוא היה אולי רביעי ברשימת המצטיינים.
          הצקצוק הוא סביב זה שאישרו לו לשחק רק כדי לחזק את הנבחרת לקראת האליפות. הוא גדל בברבדוס עד גיל 18 ושיחק עבור ווסט אינדיס בגילאים צעירים. אני לא חושב שזו גזענות.
          ראיתי את הגמר בטרפלגר היום - היה מטורף וסופר דרמטי.

          הגב
          • אריק

            מה היו התגובות על אואן מורגן?
            איך תמיד זה קשור לשחורים שתחושות הצדק של הג'נטלמנים המכובדים, כל כך מקשה עליהם?

            הגב
            • משה

              אני לא יודע מה היו התגובות לפני עשר שנים על מורגן אבל הסיפור שלו מעט שונה כי זה מקובל יותר ששחקן עובר מנבחרת שלא משחקת טסט קריקט (הווסט אינדיס כן משחקים ואירלנד לא).

            • matipool

              אשכרה, יש כאן חובבי קריקט מלבד דורפן!

  • Fluttershy

    איזה באסה.... אולי כדאי לי שנה הבאה לשבור איזה חסכון ולראות את פדרר בלייב, יש לו עוד שנה או מקסימום שנתיים לתת. כמה שאני אוהב כדורגל יותר מטניס, הספורטאי שאני הכי אוהב זה פדרר, בפער גדול. הוא גם היחיד שאהבתי גם כשהיה הפייבוריט באמצע העשור הקודם - אני תמיד הייתי בעד האנדרוג ונגד המובילים - גראף (הצעירה), אגאסי, ג'ורדן, שומאכר, מכבי ת"א כדורסל, סמפראס, יונייטד של פרגוסון ועוד.

    הגב

    להגיב על Fluttershy לבטל

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    • Fluttershy

      לא יודע איך אגאסי נכנס לרשימה שלי, זה טעות, הייתי בעדו. :)

      הגב
  • פרסלני

    Youtu.be/KpgO-39qsPw

    הגב
  • אלון3131

    אמרו עליו שהוא כבר זקן מדי לגראנד סלאמים אז הוא טייל לחצי. אמרו עליו שנאדל גדול עליו אז הוא נקנק אותו. אמרו עליו שהוא לא ברמה של נובאק, ושהוא לא מסוגל לשחק 5 מערכות ברמה הזאת. ושהוא חייב לקחת מערכה ראשונה.
    אז אמרו, אותו דבר הייתי כותב אם ב40-15 היה מגיש אייס. אגדה, ובן 38 להזכירכם.

    גם בצד השני הייתה אגדה , פחות אלגנטית פחות כיפית ופחות כריזמטית, אבל אגדה.

    מבחינתי פדרר הוא השחקן הגדול ביותר, אבל נובאק הוא הגלאדיטור הגדול ביותר.

    הגב
    • no propaganda

      הוא באמת התחיל להתקשות פיזית באמצע המערכה החמישית. פדרר באמת היה אדיר אבל החל מאמצע המערכה החמישית הוא העלה את כמות הסלייסים מהבקאנד בצורה ניכרת כי כבר לא היה יכול פיזית להכות בקאנדים מלאים

      הגב
  • Selby

    אני שמח לראות שיש פה לפחות שניים ששותפים לסלידה שלי מהמסה האדירה של פוצים חסרי טאקט שמילאו את היציעים בווימבלדון.

    לגבי הטניס עצמו, אסור לתת לדרמה להסתיר את הנפילה באיכות. לפרקים זה נראה כמו טניס גריאטרי. סמפראס נגד אגאסי בסבב הseniors. לקראת הסוף בעיקר ג'וקוביץ' העלה את הרמה.
    אבל דווקא כשפדרר, נאדאל וג'וקוביץ' נפגשים ביניהם במשחקים ישירים מבינים את הפארסה שנקראת סבב הטניס של הגברים 2019. הרי מספיק להשוות את זה למפגשים שלהם מהעבר ולראות כמה הרמה שלהם ירדה. להגיד שהם איבדו צעד זה אנדרסטייטמנט ענק. כשהם משחקים נגד שחקנים אחרים לא רואים את זה. ועדיין הם כל כך הרבה יותר טובים. שחקני "דור העתיד" צריכים להתבייש. אלה שחקנים שלכאורה על הנייר יש להם הכל. 1.95 עם סרב ענק אבל עדיין זזים מעולה. טכניקה אבל עדיין עוצמתיים. סשה זברב הוא הprototype שעולה לי לראש. כשהם רואים את המשחק הם צריכים להגיד לעצמם שני דברים: 1. מבחינה מנטלית אני רחוק שנות אור מאחד כמו ג'וקוביץ'. 2. למה אני לא שם עם הטניס שלי? אני לא אמור לנצח אותם עם העוצמות שיש לי?

    הגב
    • jhkj

      רק לפני חודש נדאל הראה שעדיין יש לו את זה מול תים האדיר, והייתי מחכה למגרשים הקשים לפני שאני מספיד את נובאק. שלושתם עדיין שמים חבטות כמו שאף אחד לא חבט בהיסטוריה. גם מסי עדיין הטוב בעולם וגם הוא איבד צעד, הוא פשט למד תרגילים חדשים.

      הגב
    • פאןפאן

      יש לך את זה ביותר ממורמר? תהנה יא חביבי או תזפזפ למשחק כדורגל של אליפות אפריקה
      טניס גריאטרי?
      פשוט הזוי

      הגב
      • ארז

        שמע, ראיתי רק את החמישית, ואני ממש אוהב טניס - ואני שותף לדעה שהרמה הייתה ממש נמוכה ביחס ליכולות של שניהם. לא בדקתי עדיין סטטיסטיקה, אבל כמות הטעויות הבלתי מחויבות הייתה עצומה. ולהשוות את הגמר הזה ל-2008, למעט הדרמה, זה ממש לא לעניין מבחינתי. רמה אחרת לגמרי של טניס.
        גם חצי הגמר של פדרר מול נדאל היה ברמה גבוהה משמעותית מ*מה שראיתי* במשחק הזה.

        הגב
        • Selby

          ארז, אתה צודק לחלוטין. 52 טעויות לא מחוייבות של ג'וקוביץ' לעומת 54 ווינרים. אלה מספרים מחרידים בסטנדרטים שלו, פעם הוא היה עושה כמות כזאת בטורניר שלם(לא גראנד סלאם, אבל טורניר מאסטרס למשל). לפדרר היו 62 טעויות, אבל לפחות יכול להגיד שטעה כי הלך על ווינרים, לעומת ג'וקוביץ' שהיה פאסיבי.

          הגב
          • ארז

            גם לפדרר היו נקודות ארוכות של "דחיפות", ריבוי סלייסים וחבטות שנועדו להימנע מטעויות ולבנות על טעויות של היריב.
            לא היו חילופי ה"מהלומות" העוצמתיות שהיו במשחקים הגדולים האיכותיים יותר.
            וכמות הטעויות של פדרר בבקהאנד - שוב, לפחות במערכה הזאת (לוקח בחשבון עייפות מצטברת וכו')? פסיכית. נקודות מתנה רבות שלא מתאימות לו ולמעמד.

            הגב
            • no propaganda

              פדרר כבר בקושי היה מסוגל להכות בקאנד בחמישית, לאורך המשחק הוא לא שיחק ככה והיה נהדר מהבקאנד

  • רומן

    פעם שהייתי בחוג טניס, המאמן אמר דבר פשוט:
    מאץ' פוינט על הסרב שלך- סרב אנד וולי, בלי לחשוב בכלל באוטומט.
    חבל שפד לא עשה את זה.
    באסה ממש, אבל השחקן הטוב יותר לצערנו ניצח

    הגב
    • אלעד ב.א.

      הוא עשה את זה בנקודת המשחקה השנייה...ראה וידאו

      הגב
      • רומן

        הוא לא..
        הוא עלה לרשת תוך כדי הנקודה עם פורהנד חלש.

        הגב
    • ארז

      רומן,
      אתה כזה עילוי בכל כך הרבה תחומים, ויודע הכל טוב יותר מהטובים בעולם בתחומם (חלקם בכל הזמנים).
      אני חושב שמאז דה וינצ'י העולם לא ראה מישהו בסדר הגודל שלך.

      הגב
    • no propaganda

      המחבטים השתנו מאז שהיית בחוג טניס והמשחק איתם, הרבה יותר קל להחזיר טוב אם יש לך את תגובה טובה, וג'וקוביץ הוא הריטרנר הטוב בכל הזמנים

      הגב
      • רומן

        די נו..
        אם אדברג שם מגיש למשחק, נותן לו סרב וויד רץ לרשת וגומר את הסיפור עם המחבט עץ שלו גם היום :-))

        הגב
        • no propaganda

          מצחיק והכל אבל לא נכון. היום ניתן להחזיר הגשות שפעם היו בלתי אפשריות בעליל

          הגב
  • רומן

    אגב,
    לא יודע אם את המשפט "דשא זה לפרות" הגה מאראט סאפין אבל הוא בטח השתמש בו כבר לפני יותר מ10 שנים..

    הגב
    • רונן דורפן

      נדמה לי שזכויות היוצרים לתומאס מוסטר. יותר סביר שהוא ראה פרות בילדותו מסאפין

      הגב
      • holden

        את המשפט אמר זה ששיחק עם החולצות עם המעויינים, איוון לנדל האגדי

        הגב
        • דורפן

          זה נכון. מוסטר אמר ״גראס צריך לעשן״

          הגב
  • צחי

    קשה להסביר ולנתח למה הוא הפסיד משחק שכבר הגיש לשתי נק' טורניר והיה בזון,
    כל טענה תעשה עוול - סובייקטיבית - שהגיש למשחק ראית את הרצון לסיים כבר עם זה ולהצטלם עם הגביע,
    יחד עם זכרונות מגמר 2008 שישב עליו,ומשפחה לחוצה (מאוד!) , אישית ממש ראיתי את זה קורה (איבוד הנק' והמשחקון).
    בגיל 38 עם כ"כ הרבה סלאמים מאחוריו וניסיון ווימבלדון הרעב הזה להצליח(אולי יתר על המידה) מה שמניע אותו גם בגילו המופלג היה בעוכריו.
    דז'וקביץ ענק - אבל היום מול הצגה אלמותית של פדרר הוא יותר קיבל מלקח.

    הגב
  • אורן השני

    אולי נולה ו/או שחקנים טובים יותר, אבל פדרר הוא הגדול מכולם כמו שאפשר לראות באהדה והכבוד ההיסטריים שהוא מקבל לעומת השניים האחרים וכל אחד אחר. באסה אבל הגיע לנולה עד כמה שהוא הגנתי ומשעמם באופן יחסי, פשוט התעלה כשצריך גם בטיי-ברייקס וגם עם הגב לקיר ועם המומנטום והקהל נגדו

    הגב
    • אורן השני

      ו/או נדאל

      הגב
    • jhkj

      מצחיק, כי לפי אהבת הקהל, חודש קודם לכן נדאל היה הגדול בכל הזמנים.

      הגב
      • אורן השני

        מצחיק אם זה מה שאתה באמת חושב, לפדרר יש פי כמה וכמה אוהדים ברחבי העולם בהשוואה אליו

        הגב
        • jhkj

          א. דיברתי על הרולאן גארוס, שם הקהל היה באופן גורף בעדו.
          ב. אם התכוונת באופן כללי ולא על סמך ווימבלדון, גם טום בריידי ולברון ג'יימס הרבה יותר שנואים מהאהודים כנראה ועדיין טום בריידי הגדול בכל הזמנים, ולברון בדורו (תלוי איך אתה מגדיר דורו). אהבת הקהל היא לא פקטור, המטרה בספורט היא לנצח לא להיות חביב הקהל.

          הגב
          • ארז עינבל

            הקהל בפאריז אוהב את פדרר יותר מאשר הוא אוהב את הטניסאים הצרפתים אז להגיד שהקהל היה באופן גורף בעד נדאל זה פשוט לא נכון. במשחק של נדאל מול פדרר ברולאן יותר 90 אחוז מהקהל היה בעד פדרר. גם בגמר מול טים טים היה השחקן האהוד יותר. כבר 16 שנה רצוף שפדרר זוכה ב-70 אחוז מקולות האוהדים כשחקן הטניס האהוב ביותר (פרס שמחולק על ידי ה-atp). נדאל, גוקוביץ, מארי וורינקה מתחלקים ב-30 האחוז הנותרים. לא חושב שהיה ספורטאי אהוד בענף ספורט כמו שפדרר אהוד בטניס.

            הגב
          • אורן השני

            אתייחס לסעיף ב' כי אני לא זוכר אם זה מה שהיה ברולאן גארוס אז בסדר,
            ברור שחביב הקהל זו לא המטרה אבל לפדרר חוץ מהתארים יש את הקסם, המשהו שאין לי איך להסביר אותו שגורם באמת ל-70% מהאוהדים להיות בעדו (ובכלל לראות טניס הייתי מוסיף) ושם אותו מעל שניהם ב"גדולה" לא רק בטניס אלא בכל ענפי הספורט, גם אם ביכולת טניס נטו אפשר לטעון לזכות כל אחד משלושתם שהקריירה שלו הייתה הכי טובה.

            הגב
            • jhkj

              אני חושב שכרגע הוא הספורטאי הגדול בכל הזמנים, אולי בינו לבריידי, אבל אני חושב שאין לזה שום קשר להיותו חביב, או קוסם. רונאלדיניו חביב וקוסם, רונאלדיניו אולי היה אפילו יותר קונצזוס מפדרר (הכבוד שהוא קיבל מריאל אומר הכל), אבל הוא לא הגדול בכל הזמנים.

            • ק.

              באמת פדרר לפני ג'ורדן לדעתך?
              רונאלדיניו נופל על סעיף משך ועקביות למרות ששלוש שנים היה מדרגה מעל העולם +קסם, ערך אסטטי בידורי, שליטה בכל משחק ששיחק ונצחונות

            • matipool

              מייקל ראשון, אחד אלוהינו.
              אחריו לוקחים נשימה ארוכה ואז באים כל החשודים המיידיים והקבועים, איש איש לפי אמונתו ולפי העדפותיו.

            • jhkj

              פדרר ניצח על נדאל ונובאק וכשלא אז אגאסי את רוב הטורנירים שלו, בריידי התחרה בליגה שהיה בה את פייטון מאנינג, ארון רודג'רס, הסיהוקס, בריס ועוד ועוד וכשאף אחד לא הצליח לעשות שושלת, הוא הגורם היחיד שנשאר קבוע בשושלת הכי גדולה בכל הזמנים. היריבים הכי גדולים של ג'ורדן היו כנראה יוטה ויוסטון, כאשר עם כל הכבוד להאקים אולווגואן ומלון אט סטוקטון, זו ממש לא התחרות שהייתה לפדרר. שניהם ממשיכים להיות ברמה מאוד מאוד גבוה גם בשלב זה בקריירה שלהם, בניגוד לג'ורדן בוויזארדס, וגם למרות שג'ורדן האיש שהכי שינה את מותג הכדורסל, את המשחק עצמו ווילט צ'ימברליין שינה לחלוטין, כשיש עוד שחקנים ששינו את המשחק יותר. ג'ורדן הוא הספורטאי הכי אייקוני, הכי מותג, אבל אני חושב שהוא קצת מאחור בקטגוריית הטוב בכל הזמנים.

    • צחי

      אורן השני,
      מסכים לגבי "פשוט התעלה כשצריך גם בטיי-ברייקס וגם עם הגב לקיר ועם המומנטום והקהל נגדו"
      לא לגבי שהגיע לו - המשחק היה שקול מאוד עם נטייה לצד פדרר אפילו שדז'וקו התעורר בשלבים האחרונים,
      תשמע את הראיון איתו אחרי המשחק - השאיפה שלו הייתה למשוך את המשחק לטי ברייק והוא ידע למה...
      ב - us open 2010 הוא אכן לקח את זה , פה הוא קיבל את זה - מספיק לראות את ההבדל בנק' 40-15 ב-open
      וההחזרה שלו להגשה מעולה של פדרר , לבין העלייה לרשת המגושמת של פדרר אמש ב 40-30 בנק' טורניר לטובתו(פדרר),
      נרפה מדי , לחוץ מדי לגמור את זה ותסתכל על הקלוז אפ לפנים של אשתו - אשכרה פאניקה\היסטריה... לא ברור לי למה - הבנאדם סוגה עלית ,כבר לקח כ"כ הרבה תארים - פאקינג תהנה\ו מהרגע תשתחרר וגמור את המשחק בקלאס(זה היה שלו).
      הרגש משתלט עליו(כאשר צמוד ולחוץ והיריב לא מרפה) ולא בפעם הראשונה תוך כדי משחק ונראה לי שבגדול זה ההבדל בינו לבין ג'ורדן למשל.

      הגב
  • Gil - Zimbabwe

    מה שהיה היום בקריקט שווה ערך מבחינה ספורטיבית לקרב ההוא במנילה...
    שאותי ישאלו איפה הייתי בזמן גמר ווימבלדון...ראיתי את גמר הקריקט.
    וארצ׳ר, הוא הסיבה היחידה שקצת שמחתי שאנגליה ניצחה. מצד שני הוא כמעט הפסיד להם את המשחק.

    הגב
    • D! פה ועכשיו

      :) חיחי. מזל שהיום אפשר לצפות בשניהם במקביל. מודה שברגעים האחרונים לא ידעתי לאן להביט יותר

      הגב
  • ערן (המקורי)

    גיל כמעט 38, מול גוקוביץ׳ הבלתי שביר, הגמר הארוך בהיסטוריה של ווימבלדון. לא היה ענק טניס כמו פדרר, והוא גם עונג לצפייה. מקווה ומאמין שיביא את ה 21.
    נובאק ענק, אבל המשחק שלו מתיש אותי.

    הגב
  • פרינס מרסר

    ראשית אני רוצה להודות לברמן שהגיש לי את הגינס בזמן המשחק, תודה לך, עזרת לי המון.
    ולרונן דורפן על הפוסט הזה, נפלא.
    וכמובן איך אפשר בלי להזכיר את הורי שבזכותם זכיתי לחיות ולראות את המשחק הזה.
    ולבסוף לשני הספורטאים האדירים האלה. היתה לי הזכות לצפות בשניכם מקרוב ביו אס אופן לפני מספר שנים ולעולם לא אשכח את החוויה האדירה שסיפקתם לי.
    והיום... אין לי מילים על היום...
    תודה.

    הגב
    • דורפן

      תודה. והוריך אנשים מצויינים שאני בטוח גאים בך היום.

      הגב
      • פרינס מרסר

        אכן

        הגב
  • איציק

    מאד רציתי שפדרר ינצח, מאד קיוויתי שינצל אחת משתי נקודות המשחק.
    אין לפדרר הרבה נקודות חולשה, אבל מהשחקנים הגדולים בהיסטוריה מאזן המערכה החמישית של פדרר לא מהמשופרים. חשבתי שהוא גם לא משחקני שוברי השוויון הטובים ביותר, אך התברר שדווקא בזה הוא אחד הטובים אם לא ה... (וגם נולה) והוא כשל בזה 3 פעמים. שני הדברים באופן אירוני לקחו לו את ה-21 שלו למרות שלפי כל פרמטר אחר היה ראוי לו.

    הגב
    • אמיתי

      +1
      וסאמק ערס איזה בעסה. איך אומרים אצלנו? נראה את ג׳וקו בלילה קר וגשום בסטוק..

      הגב
      • matipool

        הוא יחליק על הבוץ.

        הגב
        • אמיתי

          אתה מרים לי להנחתה (!!) פה..

          הגב
          • matipool

            אאוץ'.. הנחתה תרתי משמע. לא חשבתי על זה.
            התייחסתי להחלקה של דג'וקוביץ אתמול.

            הגב
            • אמיתי

              (!!)=תרתי משמע

  • פרסלני

    יש באמת איזה 2-3 אוהדי פדרר שהם סבבה. מבינים שליופי ולאהבה יש כמה צורות.
    לא מייחלים לפציעות ליריב או מבטלים אותו. נעדרי שנאה פרימיטיבית. כל השאר, תענוג לקרוא את היללות שלהם היום. שלא ייגמר!

    הגב
    • רומן

      אני איתך..
      אני אוהד את פד, אוהב אותו יותר ממה שאהבתי אפילו את פיט.
      אבל אנשים מסביב מצליחים לעתים להשניא אותו אפילו עליי עד שאני מתאושש.
      נובאק שחקן עצום ומגיע לו כל הריספקט והאהדה.
      וכותב פה אלון, מניח שברגע של עצב עמוק שגם אם נובאק ורפא טובים ממנו הוא עדיין הגדול בהיסטוריה (כי יש בהםחוסר הגיון שגובל במשיחיות)אז משפטים כאלה ממש מעצבנים אותי, אפשר לאהוב שחקן גם בלי לטעון שהוא הגדול בהיסטוריה.
      אגב
      א. שום סרט שרפא טוב מפד, מחוץ לבוץ הוא נחות מולו בצורה משמעותית
      ב.אם כבר מדברים על הגדול בהיסטוריה, אז לפיט יש קליים לא פחות רציני מפד ונובאק.
      מהסיבה המרכזית שאין שום שחקן בעולם שפיט שיחק איתו יותר מנגיד 6 משחקים ולא מחזיק ביתרון משמעותי עליו(זורק מהראש בלי לבדוק) קורייר,צ'אנג, אגאסי.. כולם רעדו ממנו וקיבלו ממנו בראש פעם אחר פעם. אם פיט היה יודע ש20 זה המספר אולי היה מתאמץ וסוחב עוד כמה שנים.
      לדעתי העובדה שהוא היה פשוט הכי טוב בהפרש מכל המתחרים שלו הופכת אותו לגדול בהיסטוריה.

      הגב
      • שמעון פנדלוביץ'

        ולדעתי רוד לייבר עדיין הגדול מכולם.

        הגב
      • פרסלני

        רומן, אני איתך בחזרה. אתה מה2-3 שבסבבה :-)

        הגב
      • אורן השני

        נו, אתה באמת טיפש כנראה

        1. לא קוראים לי אלון
        2. אני לא אוהד פדרר באופן מיוחד
        3. אמרתי "אולי" יותר טובים ממנו כלומר שאפשר לטעון זאת, לא שזו אמת אבסולוטית
        4. הסברתי למה הוא הכי גדול, וכן זו הגדרה די סובייקטיבית
        5. אהבתי את סמפראס הרבה יותר מאשר פדרר אבל הם בכלל לא באותו איזור חיוג, אל תהיה מגוחך

        בקיצור, קודם תלמד לקרוא ואז תעבוד על הסקת המסקנות שלך

        הגב
        • רומן

          אני אולי טיפש אבל אתה סתם פוץ

          הגב
      • jhkj

        רומן מסכים איתך על הרוב, חוץ מעל נדאל לא רק שטניס על בוץ הוא טניס, הוא גם יותר טניס לדעתי מטניס על בוץ שהיה פעם. השאלה כמה נדאל טוב מטניס על בוץ לעומת כמה פדרר טוב ממנו על לא בוץ, ואיך מודדים כמה כל דבר מהדברים חשוב. גראנד סלאמים נראה לי יחסית דרך סבבה, בטח עם נדאל יעקוף אותו בקריירה קצרה יותר (גם אם הם פורשים באותו גיל נדאל היה זמן לא מבוטל בחוץ)

        הגב
  • איפה יורוספורט

    אני בדיעה שהשידור של ערוץ הספורט יותר גרוע מהאוהדים בווימבלדון.
    הורסים את כל החוויה שבלראות משחק טניס גם אם אתה אוהד של פדרר.

    הגב
    • אורן השני

      זה נכון, קטסטרופה, אבל גם בשידור אמריקאי שראיתי הם היו מוטים לטובת פדרר באופן ברור (רק עם הרבה יותר קלאס ובלי הצעקות האלה)

      הגב
    • matipool

      יש "פרשן" יותר גרוע משלמה צורף?

      הגב
      • פאןפאן

        אני כבר שעה מחפש ולא מוצא. הכי גרוע אבר!

        הגב
      • רומן

        רגע רגע, כבר הבנת שחשוב מאוד להכניס את הראשונים?

        הגב
      • ארז

        וואי, זוועה.
        אומר כל הזמן מה שלימדו אותי בחודשיים הראשונים של לימודי טניס בחשיבות עצמית של מדען טילים ובדיבור של מציל :)

        הגב
    • בובו

      לא יכולתי לראות בלייב אז ראיתי ביורוספורט פלייר ללא פרשנות בכלל. 4 יורו לחודש או 7 יורו לחודש יחיד. שווה.

      הגב
    • jhkj

      אני חושב שיחסית לשידורים אחרים של ערוץ הספורט היה בסדר, יחסית למאטס ווילאנדר האדיר כמובן היה איום ונורא. דרך אגב צורך בכלל אוהד נדאל.

      הגב
  • יובל

    בובו - אפשר להתחבר ליוסופורט פלייר מאינטרנט ישראלי, או שאני צריך בנוסף לקנות וי פי אן ?

    הגב
    • בובו

      רק עם וי פי אן. רצוי איי פי מבריטניה לקבלת הפרשנות אנגלית בלייב או ללא פרשנות בריפליי משום מה.

      הגב
  • D! פה ועכשיו

    רק אני התבאסתי מהנצחון האנגלי?

    הגב
  • יואב

    פדרר הכי מענג אותי. אבל יש לו שלדים מנטלים. אני חושב שזה גם מה שיוצר את הדיסוננס. ואמנות גדולה, חיה מניגודים.

    הגב
    • אמיתי

      תזכור שתחילת הקריירה כינו אותו הקרחון השוויצרי. זה על השפיץ של השפיץ של הקצה

      הגב
      • איציק

        לפניו היה הקרחון השבדי שזה היה השפיץ האולטימטיבי ועדיין כזה.

        הגב
      • צחי

        אמיתי ,
        זה נכון עד לאותו גמר ווימבלדון- 2008 ,
        נדאל ניצח את פדרר הבלתי מנוצח (ווימבלדון) במגרשו הביתי מול הקהל שלו,
        לימים גם יעלה למקום הראשון ינצח אותו באוסטרליה 2009 ויסחוט ממנו הודאה ספונטית בראיון שלאחר המשחק,
        תוך כדי התייפחות בבכי "שזה הורג אותו" , ב - 2011 יגיע הפסד זהה לסיטואציה מאמש - רק ששמה נולה היה אדיר!,
        למעשה רפא המיס את הקרחון כאשר ההשלכות לכך חלות עד היום , הוא פיצח את הנוסחה - תישאר צמוד ודבוק , אל תרפה
        תתקוף כאשר אתה בפיגור ופדרר כבר ישגה ויאבד עשתונות יחד עם החלטות רעות.
        נובאק לא במשחקו הטוב ביותר אמש אימץ את השיטה וכמובן שהוא חייב להיות ברמה הכי גבוהה שיש כדי ליישם.
        כפי שכתב המגיב יואב לגבי פדרר - אמנות גדולה חיה מניגודים .

        הגב
        • אמיתי

          מקבל את רוב דברייך- רפא וג׳וקו הם הקצה של הקצה ועוד קצת. אומרים שהעניין המנטלי עם נדאל קצת התהפך. המאזן ביניהם לא על חימר נוטה לפד בשנים האחרונות

          הגב
          • צחי

            זה הקצה של הקצה כי אין מישהו בסבב שפשוט מדגדג את הקצה לצערינו ,
            כל אחד ברמה שלהם שיהיה מספיק אינטנסיבי עד הסוף וישאר במשחק יגרור את אותה התוצאה לדעתי,
            באמת שאני חושב שדז'וקו ונדאל ענקיים - אתמול דז'וקו לא במשחק גדול , לפחות לא כזה שמזכיר את הניצחון
            שלו מהיו.אס 2011 על אותו פדרר רק ברמה גבוהה יותר באותה הסיטואציה - שם הוא ממש לקח את המשחק
            פה הוא לטעמי קיבל את המשחק.

            הגב
  • מאשקה

    פוסט שכל מילה בסלע של אלוהי משחק הטניס
    תודה רונן

    הגב
  • אסף the kop

    ואף מילה על הניצחון החשוב ביותר אתמול ? של ליברפול על ברדפורד בחוץ ?

    הגב
  • יהויכין פנדלוביץ'

    משהו קטן על הפן המנטלי-
    אני, בתור אוהד פדרר, הפסקתי להאמין *במערכה החמישית* (לפני כן הפסקתי בכל פעם שדיוקוביץ עלה ליתרון מערכה) כשנולה שבר את פדרר בדרך ל4-2. פדרר לא נשבר מנטלית ושבר מיד חזרה.
    אחר כך, הפסקתי להאמין כשנולה הציל 2 נקודות משחק ושבר חזרה ל8-8 (דווקא היה יכול להיות יופי של סגירת מעגל עם ניצחון 9-7 במכרעת...). פדרר לא נשבר מנטלית והמשיך לשחק יותר טוב מנולה, ואפילו הגיע לנקודת שבירה.
    מה שאני בא לומר כאן זה, שלמעט אותו משחקון מעצבן (ותחילת הטיי-ברייק הראשון, זוכרים?) פדרר לא נתן כמעט כלום במתנה, אלא זה נולה שפשוט העלה הילוך בנקודות החשובות. שאפו.

    הגב
    • צחי

      יהויכין ,
      הוא לא היה צריך לתת כלום במתנה אחרי שהוא נתן לו את המשחק באותו משחקון מעצבן כפי שכינית.
      שוב - תסתכל על חצי גמר us 2011 ואיך אומרים "מצא את ההבדלים" - אותו מצב ותראה את העוצמה של ההגשה
      ב 40:15 של פדרר בהגשה שלו למשחק וההחזרה המדהימה של דז'וקו,לא מזכיר במאומה את הקריסה של פדרר והפסד
      של כל הנק' ברצף! ללא תגובה מ 40:15 -תסתכל על שפת הגוף שלו בהגשות - ממש הפנדל של אנלקה בגמר הצ'מפיון,
      באמת שאני מתאמץ להבין את אלו שטוענים כמוך שלא הייתה קריסה כלשהי - לא ממש מצליח לי...

      הגב
  • אשר

    לפי הסטטיסטיקה היבשה לפד היו כ 15 נק' יותר, 40!!! וינרים יותר ועוד נתונים רבים שבהם הוא מוביל בהרבה (אייסים, נק' ברשת, מרחק כולל של ריצה..)
    ניסיתי למצוא נתון שמסביר איך בכל זאת דיוקו ניצח וחשבתי על הדבר הבא -

    כמו שבכדורסל יש סל של נק' 1 סל של 2 נק ושל 3, גם בטניס לא כל נקודה שווה לנקודה אחרת!! בספירה הסטטיסטית כן אבל ערך הנקודה הוא ההסבר איך עם פחות נקודות מנצחים

    בעניי צריך למצוא את ההסבר הסטטיסטי לזה, אני חשבתי על משהו כמו

    מרגע שהגיים הגיע ל 40 כל נקודה שווה בעצם 2, עד אז רק 1, בשובר שיויון זה כבר 3 נק' לנקודה.
    מעניין איך נראה הניקוד הסופי של ספירה כזאת.
    ואם בכדורסל נותנים ניקוד גבוה יותר בגלל המרחק הפיזי ששחקן קולע מהסל אז בטניס הניקוד השונה הוא כי המצב המנטלי של שחקן שהוא שונה בין שלושת המצבים האלו.

    נתון נוסף מעניים הוא שבשוברי שיוויון לפד יש 11 טעויות לא מחוייבות לעומת אפס!! של דיוקו

    הגב
    • ארז

      למה הסתבכת?...
      פדרר ניצח 2 מערכות בפער, דיוקוביץ' רק בטיי ברייקס. סה טו

      הגב
      • אדם

        מעניין איך הטניס היה נראה אם במקום לשחק מערכות היו משחקים כמו בטורנירי סנוקר.

        הגב
        • ארז

          הטוב מ35?

          הגב
          • אדם

            נניח, וגם זה רק בגמר, וכמובן שהמספר עולה בין השלבים. נראה לי שאם זה היה ככה הדומיננטיות של השלישיה הייתה עוד יותר משמעותית

            הגב
        • יובל

          כן, אבל אם נניח היה מותר רק לבעוט בכדור לתוך מסגרות מרובעות, השלישיה המובילה היתה הרבה פחות דומיננטית, ומסי היה שולט

          הגב

להגיב על Fluttershy לבטל

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *