תיקו עם זאבים

הכנה טובה אבל ניהול משחק לא טוב

התוצאה כשלעצמה לא רעה, אבל היא בזבוז עצום. לא צריך להרחיב. מעבר לפנדל של פוגבה גם מרשיאל, לינגארד ולבסוף גם לוק שואו פספסו הזדמנויות להכריע את המשחק. יונייטד לא הייתה מדהימה אבל היו לה הרבה יותר מצבים איכותיים והרבה יותר דקות טובות. והשוויון היה שער נפלא שאתה מגרד בראש – על המילימטרים.

הרבה מאבדן הנקודות על סולשיאר. שהכין נכון את הקבוצה, ובעליל גם עובד איתה טוב, אבל ניהל לא טוב במיוחד את המשחק.

לינגארד נשאר על המגרש הרבה יותר מדי זמן כשהוא לא מביא תועלת. ואין גם תועלת בשיתופו. גם דניאל ג׳יימס היה לא מדהים – אבל זה היה משחק הפרמייר ליג הראשון שלו בהרכב הראשון. גם שואו התקשה הגנתית אבל הוא התאמץ וגם אין לו כרגע תחליף ברור. גם למקטומיני היה איבוד לא אחראי, אבל הוא לומד תפקיד. גם פוגבה טועה המון אבל כמובן שיש לו אפסייד.  לינגארד לא נמצא על שום גרף שיפור או למידה והיה מגוון דברים מועילים שאפשר היה לעשות עם משבצת ההרכב שלו. מחץ מגרינווד, חוסן ממאטיץ עם פוגבה יותר קדמי, או מאטה לקצת יותר ברק התקפי.

בלי קשר ללינגארד החילופים ההתקפיים היו מאוחרים.

ואם לחזור לפנדל – גם הבעיה בהיררכיית הפנדלים היא על סולשיאר. אני מבין את הרצון שפוגבה ייכנס לכובשים – אבל הפנדל הזה לא נפסק במצב של יתרון.

וזה נכתב לפני המשחק:

אני אגיד לכם מה קצת העיב על האוהד האנין בניצחון 0-4 על צ׳לסי במחזור הפתיחה. הוא קצת דמה לרוב המשחקים הטובים של יונייטד בשנים שאחרי ואן חאל. לקבוצה יש מהירות, מסוכן לאבד נגדה כדור, לפוגבה יש חסרונות אבל גם יתרונות והפעם זה עבד. נכון, דברים לא עבדו במקרה. ספיישל אייג׳נט וואן ביסאקה וסרג׳נט מגוויאר שינו את מאזני הכוחות ונטעו בקבוצה בטחון.

אבל אתה עדיין שואל את עצמך מה חזון הכדורגל של סולשיאר? יש תחושה שתכנית העבודה שלו היא שכמה שחקנים יוחלפו בטובים יותר, ושחקנים אחרים ישפרו את יכולתם והדרך לקבוצה יותר טובה היא לא איזה חזון כדורגל מסויים. כמו בנאדם שנוסע ממנצ׳סטר ללונדון ורוצה להגיע במהירות ונוחות כשהוא רענן – ומחליט שהדרך לעשות זאת היא ברכבת המהירה הישירה. איפה הoomph אני שואל אתכם?

אבל זה גרם לי להזכר בחזון של אחד אלכס פרגוסון. חזון שהיה בשנות התשעים רביעיית קישור עם שני קיצונים טבעיים, קשר אחורי גרזן ופליימייקר. ואז פתאום היה חזון אחור. של שני מתקיפי על עם תפקיד פלואידי, אחד אנגלי ואחד פורטוגזי שייתנו לדמיונם לכתוב היסטוריה.

יש מי שיקראו לכך ״התאמות טקטיות עם השינויים בכדורגל העולמי״. אבל זה כנראה היה משהו אחר. horses for courses ישן וטוב.

בקיצור לא חזון ולא מיונז. אל תספרו למנג׳ר על חזון אלא אילו שחקנים שיש לו. נראה אותם ונחליט על פילוסופיה. כי מנצ׳סטר יונייטד במיטבה היא לא פילסופים. היא נווילוס ובקהאמוס. פלטשרס ורונאלדוס.

נקודתית היום יונייטד מגיע למקום בו הפסידה פעמיים בעונה שעברה. נקודתית צריך לשפר. נקודתית צריך נקודות. אבל אישית אני רוצה להתחיל לראות את השחקנים שאומרים ״אני!״.

אליה וקוץ בה
תינוקות באזבי -71 -תחושת החמצה

53 Comments

עא 19 באוגוסט 2019

מדויק!
הגאונות של פרגוסון היית לדעת מתי ובמי להחליף את השחקנים ואיזו שיטה הכי מתאימה להם.
היום מהמר 2-1 לנו, גול נצחון של מרשיאל בדקות האחרונות של המשחק.
שיהיה בהצלחה

ברשו 19 באוגוסט 2019

הוא רוצה ללחוץ גבוה ולשחק מהר ודי זהו. ובצדק מבחינתו. הוא לא יודע מה השחקנים שלו באמת יודעים לעשות. אף אחד לא יודע עדיין. גם לא השחקנים עצמם. האם מרסיאל כוכב? האם רשפורד יכול להיות חלוץ גדול? מקטומיניי יכול להחזיק אמצע? מה העמדה של דאלוט? האם לינגארד שחקן מוביל או שהוא ג'י סונג פארק של ימינו?

מה הטעם בשיטת משחק מסודרת אם אף אחד לא בטוח ביכולות של השחקנים? איך תבנה להם שיטה?

רונן דורפן 19 באוגוסט 2019

הלוואי שלינגארד היה פארק

עוד מתן אחד 19 באוגוסט 2019

שלינגארד חולם חלום רטוב הוא ג'יי סונג פארק

אמיתי 19 באוגוסט 2019

אוקי. לגיטימי. רץ על הטיקט של מאמן של שחקנים. מקובל. חצי פסיכולוג חצי אבא. אבל לזה צריך שחקנים עם תכונות מסויימות- או אופי או כישרון. אני לא ככ בטוח שיש מספיק מזה אצלנו.
מגוויר וואן ביסקייה בהחלט הרשימו. תהיה להם עבודה היום לצערי

יאיר אלון 19 באוגוסט 2019

מצטער רונן ממש לא קלטתי אותך… אז פרגי לא היה כמו גוורדיולה או אחרים שנאמנים תמיד לאותו סגנון/פילוסופיה.
אז זה אומר שלא הייתה דרך? הייתה דרך שהשתנה בהתאם לשחקנים ולנסיבות ולשלל גורמים אחרים.
אצל סולשיאר תוהים מי שחובה מה הדרך שלו מה הסגנון שלו עם הקאדר הנוכחי לאן הוא מכוון…

כרגע זה נראה שנמשיך לחכות מאחור לצאת להתפרצות רק שזה יהיה דרך כדורים על הארץ או לשטח ולא כדורי גובה לפירוט כמו לוקאקו או זלאטן.
הערכה הזה הוא מאוד מוקדם וכמובן שיכול להיות שבקרוב נראה שינוי גדול.

גם לגבי התרומה של וואן ביסאקה ומגוואייר אני חולק עליך בדיוק מהסיבה אותה רשמת- זה היה דומה מאוד לניצחונות גדולים שכבר ראינו בשנים האחרונות.

אני כן מסכים מאוד עם הסיום צריכים נקודות, צריכים להשתפר, צריכים שחקנים שאומרים אני.

יאיר אלון 19 באוגוסט 2019

תוהים מי שתוהה** לגבי סולשיאר

יואב 19 באוגוסט 2019

horses for courses. הישן והטוב. הכי טוב ככה.

קירקגור 19 באוגוסט 2019

לא שלא נהניתי ממשחקם מול צ׳לסי. אבל קצת מוקדם עוד להלל את שחקני ההגנה החדשים אחרי משחק אחד.
בסופו של דבר סגנון משחק ההתקפה כרגע לצערנו מושפע ומשתנה רק בעקבות תפקוד של שחקן אחד – פוגבה. ולמעט אולי ג׳יימס (באופן אירוני) אין אף שחקן שברור לחלוטין מה עמדתו הטבעית במגרש.

אודי 19 באוגוסט 2019

אנין והעיב זה לא בדיוק אני, אבל אני אכתוב כאילו בכל זאת.
אחרי 6 שנים שבהם אפילו שחקן אחד שרכשנו לא התגלה כהצלחה מסחררת, הגעתי לדרגת ספקנות שמתבטאת בתהייה האם אנחנו בכלל מסוגלים לגרום לשחקנים להצליח.
בנוסף, לפני שתי עונות פתחנו בשני נצחונות 4:0 ואחריהם באה עונה די אפורה, למרות שסיימנו במקום השני. אז אני שמח מאוד שניצחנו את צ'לסי, אבל עוד מוקדם לצאת מגדרי.
סיימנו במקום שני בעונה ההיא בזכות הצטיינות יוצאת דופן של דה חאה, שאותו כזכור רכש פרגוסון, מה שמוביל אותי לנקודה האחרונה: אני לא מצפה שסולשיאר ימציא שיטת משחק או ימצא דרכים יוצאות דופן להצליח. אני כן אשמח לגלות סימנים של אינטליגנציה. לדעת שמישהו במועדון הזה, אחרי עזיבת פרגוסון, עשה משהו חכם מאוד. כמו למשל לרכוש שוער שיציל עבורנו עונה אפורה.

ארז 19 באוגוסט 2019

התחלתי לצפות באיחור קל, למה שורקים בוז לג'יימס? משהו מהמשחק הזה או מקודם?

אודי 19 באוגוסט 2019

חטף צהוב על צלילה

ליבר 19 באוגוסט 2019

התחזה בתחילת המשחק כמה פעמים ובסוף קיבל צהוב.

ארז 19 באוגוסט 2019

חן חן

יאיר אלון 19 באוגוסט 2019

בנתיים מאז שהגיע התלונה היחידה או העיקרית שלי כלפיו האיש מאחורי ההגה אותה גונאר היא החילופים המאוחרים. דקה 80 לא עושים כלום מאז השוויון מלבד פנדל שלדעתי אפילו לא היה מוצלח
ואיפה החילוף…

יאיר אלון 19 באוגוסט 2019

התיקון האוטומטי הרג אותי היום
רציתי לומר:

בנתיים מאז שהגיע התלונה היחידה או העיקרית שלי כלפיו האיש מאחורי ההגה אולה גונאר היא החילופים המאוחרים. דקה 80 לא עושים כלום מאז השוויון מלבד פנדל שלדעתי אפילו לא היה מוצדק
ואיפה החילוף…

בנתיים נכנס מאטה

יעקב 19 באוגוסט 2019

בסך הכל קבוצה שנלחמת..רצה הרבה..מגיעה להרבה כדורי פיפטי פיפטי..
הגישה הרבה יותר חיובית…הרבה נשמה.
מצד שני חסרה איכות רבה בעיקר בעמדה של לינגארד. ומקטומני..
גימס רץ קדימה ואחורה המון. ..חסרה איכות במסירה ובבעיטה.
ההגנה חכמה.
ההתקפה לא כל כך.קבלת ההחלטות של רשפורד..לינגארד וגם מרסיאל. לא משהו בכלל
השנה ניתן להנות ממה שיש וזה הרבה יותר ממה שהיה עם מוריניו.
שנה הבאה יהיה יותר טוב.

הפרופסור 19 באוגוסט 2019

תענוג לראות את הנאמנות לאולה היקר.
מאמן שלא מבצע חילופים למרות שליטה מוחלטת של היריב.
מאמן שמכניס את המטפחת הלבנה בתור חילוף ראשון.
מאמן שנותן לפוגבה לבעוט שוב את הפנדל שרק פוגבה מאמין שיבקיע.
מאמן שמעלה את הבדיחה השמנמנה בתור מגן שמאלי. בחור שלא היה משחק אצל פרגוסון אפילו במילואים.
אבל בוא מפגין נאמנות כי הוא משלנו ועם עבר מפואר כמאמן במולדה…
ככה זה נראה ואמן הולכים בעקבות ליברפול לשהות של ארבעים שנה במדבר ובצדק.

אדם 19 באוגוסט 2019

המסקנה היחידה מתחילת העונה, שאפשר היה להסיק אותה עוד לפני, היא שמגוויר פשוט בלם מצוין.

איתמר 19 באוגוסט 2019

שתי בעיטות למסגרת.
נראה דומה מדי להרבה משחקים בעונה שעברה.

יוסי מזרחי 19 באוגוסט 2019

אני יודע שיתקפו אותי כאן, אבל מגיע לו. מגיע למר סולסקיאר לקבל את מה שפוגבה נותן לו.
עזבו את הפנדל, זה יכול לקרות ולא על ההחמצה אני כואב.
זה מה שאתה רוצה משחקן בסדר הגודל של פוגבה? קראתי במקום אחר שהוא משדר שביתה איטלקית. אני לא מסכים, הוא משחק כמו מרבית המשחקים ששיחק ביונייטד: חלבי ביותר, הברקה אחת או שתיים, איבודי כדור במספרים לא סבירים, והכי חשוב, חוסר יכולת להיות שליט במרכז השדה. אז מר סולסקיאר מאושר ממנו וזה בסדר רק למה אני צריך לסבול?
וכשמקבלים כך משחקן של מאה מליון, מה רוצים מלינדגארד? מה נדרוש משואו?
מחצית שלמה בלי חילוף שיכול לתת שינוי לטובה. עשר דקות לסיום של מאטה ושתי דקות לפייררה ווגרינווד זה לא שינויים טקטיים אלא להשתין לנו בפנים, זה לא ניהול משחק ולא קריאת המצב המשתנה.
הדבר הכי טוב שיכול לקרות למנגר הנוכחי של מנצסטר יונייטד זה שריאל מדריד
יתמידו במאמצים עוד בחלון הזה. ובעזרת ה' יתברך, יצליחו.

Rashford 19 באוגוסט 2019

זה לא עניין של לתקוף אותך, אתה פשוט לא כל כך מבין במשחק הזה שאתה (לכאורה, קשה להבין את זה מהדרך זה אתה מגיב אליו) כל כך אוהב

dn 19 באוגוסט 2019

אתה מבין.
פוגבה

יוסי מזרחי 19 באוגוסט 2019

עכשיו אני רגוע.

סימנטוב 19 באוגוסט 2019

זה מגמתי ניהול המשחקים של אולה. הוא מאמין בהרכב ורץ איתו, זה יפה אולי לטווח הארוך אבל היום זה עולה לנו בנקודות.
סך הכל תוצאה לא רעה, 4 נקודות משני משחקים קשים. אנחנו קבוצה צעירה וזה מורגש.
המשחק המסודר צריך להשתפר, השחקנים לא באים לכדור, אין תנועה לפתוח שטחים וכמה פעמים אפילו איבדנו כדור לא מחויב.

יוסי מזרחי 19 באוגוסט 2019

סימנטוב, אתה עושה יותר מדי הנחות.

אמיתי 19 באוגוסט 2019

לא מתרגש מהתוצאה. מתרגש מהאין חלוץ. זו בעיה.
נקודה נכונה על ליגארד שגם עלתה לי במהלך המשחק- הוא איש למשימות מיוחדות ולקום מהספסל. לא ליום יום.
סהכ נהנתי- מגוויאר גבר. יש איזו רוח קבוצתית שנדמה שאבדה לנו. מקום 4 ריאלי /:

7even 20 באוגוסט 2019

אכן עניין החלוץ זועק…

Yair 19 באוגוסט 2019

זה מדהים איך בכל פעם שיש תוצאה קצת לא טובה כל מה שמחפשים פה זה להגיע ולהתפוצץ על מישהו. פוגבה, לינגארד, סולשיאר, אני זוכר שפעם זה גם היה ווס בראון.
אנחנו קבוצה צעירה, עם מאמן שקיבל קלפים מסויימים ודי מוגבלים מההנהלה וצריך סבלנות, ועוד לקחנו 4 נקודות בשני משחקים בהם לקחנו 1 בשנה שעברה.
חוסר הפרספקטיבה, והיעדר והאמפתיה לשחקנים שמשחקים בקבוצה שאתם אמורים לאהוד ממש מבאסים

סימנטוב 19 באוגוסט 2019

+1

דורפן 19 באוגוסט 2019

בדיוק – וזו בקושי ״תוצאה לא טובה״.

יוסי מזרחי 19 באוגוסט 2019

יאיר,
יש כאלה שממש מחכים לכשלון של הקבוצה,(אני)
שמחים לראות חוסר הצלחה, (אני)
עיוורים למציאות שאותה הם מפרשים אחרת ממך, (אני).
היכולת לטמון ראש בחול ולספר לעצמנו סיפורים על מנגר עם קלפים מוגבלים, וצריך סבלנות, ולקחנו ארבע (!) נקודות במשחקים קשים,(למה לא איבדנו שתיים שהיו עמוק בכיס??) היא לא אני. סליחה.
כל מה שאני כן, יכול לבוא רק עם חוסר אמפתיה לשחקנים, לצד התעלמות מפרספקטיבה נכונה, (שהרי אני רוצה, על פי הלוגיקה שלך, שיכשלו) , אבל כבר כתב מישהו למעלה, שאני לא מבין את המשחק. יאללה בסדר.

Yair 19 באוגוסט 2019

לא דיברתי עליך, אתה אחלה

קירקגור 19 באוגוסט 2019

זו קבוצה צעירה שיש בה אלופי עולם, אלופי אנגליה, מחזיקי גביע אופ״א, גביע האנגלי ושלד שחקנים שכבר משחק 3-4 ביחד. מותר לפתח ציפיות יותר גבוהות. עם כל הכבוד לוולבס, הם לא ממש הרשימו היום.
אין כאן כזאת חוסר פרסקפטיבה בעיניי. דורפן די פגע בדבריו לפני ואחרי המשחק – סולשיאר ניהל את המשחק לא טוב. ויש תחושה של חוסר חזון התקפי (אני הייתי מגדיר גם כחוסר ידיעה נוכחי. לא המאמן ולא השחקנים מצאו את מה שעובד להם) וזה מצדיק באסה של אחרי משחק.

Yair 20 באוגוסט 2019

נו באמת, מחזיקי גביע אופ״א? טוב שלא התהדרנו בגנן העונה (תואר אמיתי שזכינו בו בעונה שעברה לדעתי)

ברור שמותר להתבאס, גם אני התבאסתי. אני פשוט לא מבין למה התגובה הראשונה לבאסה הזאת זה ישר לחתוך חצי קבוצה, גם אני חיפשתי חילוף מדקה 65, ואז ראיתי מי נמצא על הספסל.
לא רציתי גרינווד? רציתי מאוד, אתה יכול להאשים את סולשיאר שלא זרק ילד בן 17 במוליניו במצב כזה? אני לא, אבל נגיד ואתה יכול, זו עילה לגמור עליו?

תעשו מה שאתם רוצים, אני בטח לא אמנע את ההתבכיינות בתגובות פה אחרי הפסדים, זו מסורת של שנים כבר, הלוואי שהייתי יכול לחזור אחורה לארכיונים בבלוג הישן של דורפן ולהראות לכם את התגובות שם בתחילת עונות של פרגוסון שהסתיימו באליפויות אנגליה ואירופה

קירקגור 20 באוגוסט 2019

לקחת גביע אופ״א זה רחוק מאוד מגננות וזה אומר לך גנן חובב מדופלם. רק רוצה לומר שהסגל הצעיר שלנו עתיר ניסיון פי כמה וכמה מסגל של וולבס, למשל. לא צריך לתת הנחות איפה שלא צריך לקבל אותן.

מי זה אתם לא הבנתי אבל זה פחות משנה. אוהב את אולה, שמח במינויו, ניהל את המשחק לא טוב. מה יש? אגב אם תחזור אחורה לימי פרגוסון בטוח שתמצא תלונה שלי על חילופים שלא בוצעו, בעונות שלקחנו אליפות. לא מבין איך זה משנה את הטיעון שכרגע נדמה שאין תוכנית התקפית מובנית, יהיה אשמת מי שלא זה יהיה, וזה מבאס.

Yair 20 באוגוסט 2019

זה לא משנה שום טיעון, ואין לי בעיה עם טענות שמובאות בצורה עניינית, למעשה אין לי בעיה עם שום דבר. שכל אחד יעשה מה שטוב לו, זה לא שהזעם כאן על פוגבה יביא למכירתו, את שזה שאני אטמון את ראשי בחול יגרום לסולשיאר לחשוב שהוא ניהל את המשחק טוב.
כל מה שאמרתי שמבאס שהרבה מהמגיבים פה בפירוש מחפשים להתפוצץ על שחקנים ספציפיים, על סולשיאר או השד יודע מי, לפעמים עם מעט מאוד קשר למה שקרה על המגרש.

קירקגור 20 באוגוסט 2019

כדורגל הוא עיסוק אמוציונלי.
אני כולי בעד לתת אוויר וזמן לקבוצה הזו לגדול ולהתפתח תחת אולה. המשחק היום, ובמיוחד התגובה לגול היו יותר מדאיגים ממתקבלים על הדעת, בעיניי. אשמח להתבדות.

אבי התל אביבי 20 באוגוסט 2019

דברי אלוהים חיים

יואב 20 באוגוסט 2019

יאיר,
תגובה יפה.

ירומיל 20 באוגוסט 2019

בשולי הדברים, השער של נווס הוא תזכורת לכך שכניסת הוא״ר מחייבת שינוי של חוק הנבדל. שופטי הווידאו ממש שרטטו את קו הרוחב והורידו אנך (!) כדי לברר אם השכם של מוטיניו הייתה קרובה לקו השער מילימטר יותר מהבוהן של ז׳וטה או להפך. זו בבירור לא התכלית של החוק. עד השנה אפשר היה לדבר על "יתרון להתקפה במצבים של ספק", אבל עכשיו זו כבר לא אופציה, ויהיה צריך למצוא דרך אחרת להחריג מצבים שהם טכנית נבדל ובפועל שטות.

אבי התל ט 20 באוגוסט 2019

ממש כך

שמעון פנדלוביץ 20 באוגוסט 2019

+1
ויפה שינוי חוק הפנדל שעה קודם.

קירקגור 20 באוגוסט 2019

לא יודע כמה הייתי עושה מסוגיית לקיחת הפנדל עניין מנהיגותי. הרוויח פנדל יפה וביושר והיה לו מומנטום. גם לא החטאה מרושלת. אבל בקבוצה עם בעיות בטחון זה יכול להמשיך להסתחרר, ועל כן עכשיו סולשיאר כן צריך לקבל החלטה.
(חוצמזה רצית שמישהו יבוא ויאמר ״אני!״…)

רונן דורפן 20 באוגוסט 2019

אין לי שום תלונה פוגבה על שרצה לבעוט ואיך שבעט

ארקדי ג. 20 באוגוסט 2019

פוצ'ימו פוגבה?!?

matipool 20 באוגוסט 2019

לא מבין למה אין היררכיה ברורה בנושא בועטי הפנדלים אבל כמו שאמר מנו בעונה הראשונה של הישרדות (את העונה הראשונה עוד ראיתי) – זה טוב לי..
אצלנו כשמילנר על המגרש ברור שהוא בועט (רמה מעל כל האחרים. קרח זורם אצלו בורידים). כשמילנר על הספסל, סלאח בועט (דווקא לא בועט טוב במיוחד למעט הפנדל מול צ'לסי בסופר קאפ. בד"כ הוא בועט טיל בחצי גובה לאמצע השער) וכששניהם לא על המגרש – פירמינו.

משה 20 באוגוסט 2019

מאטי, אני חושב שגם אצלנו זה פחות מסודר ממה שציינת. למיטב זכרוני היו מקרים שבובי או סלאח בעטו כשמילנר היה על המגרש.

matipool 20 באוגוסט 2019

אין מצב אלא אם כן הובלנו 3:0 או משהו כזה (בובי נדמה לי לקח פנדל מול ארסנל כדי להשלים שלושער כשהובלנו כבר בשלושה שערים).

איאן ראש 20 באוגוסט 2019

מתי, אני דווקא חושב שסלאח בועט פנדלים מעולה. במיוחד במצבי לחץ: פנדל מכריע שהעלה את מצריים למונדיאל, פנדל בגמר האלופות, פנדל בסופרקאפ.

matipool 20 באוגוסט 2019

גם הפנדל שהעלה את מצרים וגם הפנדל בגמר האלופות לא היו טובים (לדעתי). הפנדל מול צ'לסי היה מעולה.

אמיר המקורי 20 באוגוסט 2019

זו היתה אתמול וולבס חלשה, לא דומה לעונה שעברה,עשר דקות של לחץ הספיקו להם לשיווין.
יונייטד זרקה ניצחון בטוח לפח,שליטה ללא אפקטיביות, יותר מידי מסירות, פחות מידי הכנסות כדור חכמות לתיבת החמש, מספר דיי אפסי של בעיטות למסגרת, ועדיין, יש שיפור, רואים שינוי מסיים, יותר טכנית, יותר לוחצת ורוצה, לטעמי חסרים 2-3 שחקנים מנוסים ע"מ לקחת את החברה הצעירים קדימה כי לבד יהיה להם קשה.
מעבר לכמה פיגורות שכבר דנו בהם(פצועים כרונים / מאכזבים וותיקים) שהיו מחוץ לסגל או בספסל, ראינו בהרכב הראשון כאלו שאיתם לא נתקדם, שואו חלש הגנתית והתקפית, לינדלוף לוקה ביכולת המסירה והמיקום,לינגארד היה תמיד בינוני אבל מה שקורה עימו בשנה האחרונה זו כבר הפגנת רמה שמתאימה אולי לצמפיונשיפ ולא ליונייטד.
נכון להיום חסרים, בלם קדמי ברמה, קשר 50/50, מגן שמאלי דומיננטי, ובסוף העונה נדע עם גם צריך לצאת לשוק ולהביא מספר 9 עם קבלות של 20 שערים פלוס לעונה, וכן כפי שכבר נכתב, עם ניהול משחק טוב יותר של הנורבגי היינו מנצחים.

טל המנצ'סטרי 20 באוגוסט 2019

המחצית הראשונה אתמול היתה באופן טבעי מרשימה יותר, לא רק בגלל שירדנו ביתרון אלא בגלל שמהרגע הראשון שלטנו בשדה, הכתבנו את הקצב ותוך כדי המשחק ידענו להעלות הילוך מבחינת רמה ואיכות.
לא קל לקרוא את וולבס, מצד אחד מבחירה היא העניקה לנו את הנוחות לשלוט במרכז השדה כאשר חיכתה מאחור ומצד שני בזכות הגנה מאוד חזקה, מסודרת וממושמעת שם, 20 הדקות הראשונות שלנו לערך היו בשליטה אופטית בלבד, לא הצלחנו לסכן אותם בכלל.
אבל הגיע השער הראשון וזה היה שער מאוד משמח, למה משמח? כי מעבר לעובדה שכבשנו זה איך כבשנו.
אם יש נקודה שלא טופלה כמו שצריך בקבוצה כתוצאה מאימון לקוי לאורך מספר שנים זה בדיוק היכולת לפרוץ הגנה צפופה בזכות משחק מסירות מסודר ומהיר על הדשא ולא להסתמך בעיקר על התקפות מתפרצות, מקריות או כדורים גבוהים למרכז הרחבה.
הפעם זה היה שער ממשחק מסירות מרשים בין מספר שחקנים תוך כדי תנועה ולא בהתקפה מתפרצת אלא תוך כדי משחק מסודר.
זה היה שער עם בישול ממסירה מצויינת בתוך הרחבה בין צפיפות של שחקנים וכזה שלא רשום על השם של פוגבה (כי יש טענה שהוא היחיד שיכול לנפק כדורים שכאלה בקבוצה) וכמובן, היתה שם סיומת נהדרת.
לאחר השער זו היתה יונייטד מאוד בטוחה וחכמה בהנעת הכדור, בתנועה הכללית.

אני לא חושב שהתחלנו רע את המחצית השנייה אבל באופן טבעי גם וולבס היתה הרבה יותר נחושה לצאת קדימה.
דינמיקה של משחק יכולה להשתנות ברגע וזה בהחלט שיחק תפקיד אתמול.
מצד אחד ההחמצה של לינגארד עם הוולה המפוספס ברחבה ומצד שני קודם הקורה של וולבס במצב נייח ראשון ושער השוויון ממצב נייח שני, המעצבן הוא שאפשר היה למנוע את זה.
חולמנות של 2 שניות מול הקרן הקצרה של וולבס, זה בדיוק הזמן שבו יכלנו לקרוא ולסגור את המהלך לבין שער מעצבן (וזה היה חתיכת שער).

לקח לנו עוד מספר דקות עד שהתאוששנו והחזרנו את המשחק למצב מאוזן יותר.
אהבתי את העובדה שחיפשנו את הניצחון עד הרגע האחרון וזה לא רק בגלל כושר גופני טוב אלא פתאום ראינו את הבלמים שלנו נמצאים בחצי של וולבס גם בדקה ה 90.
אף אחד אצלנו לא הסתפק בתיקו וגם לא היתה הוראה מהקווים לחזור אחורה ולשמור על הנקודה וזה שינוי תפיסה אחד גדול לעומת מה שהורגלנו לו תחת המנג'רים ההגנתיים הקודמים שהיו לנו.

מעבר לנקודה שנצטרף לשפר עוד ועוד במשחק מסודר, במשחק חוץ קשה מול קבוצה שמצופפת מאחור כאשר קשה להגיע ליותר מדי מצבים תוך כדי תנועה, יש חשיבות רבה למצבים הנייחים והיו לנו כמה וכמה כאלה, אם קרנות או בעיטות חופשיות סביב הרחבה והתוצאה?
אפס איומים על השער וזו נקודה שחייבים לעבוד עליה.
כדאי לנסות לנצל את הגובה של מגווייר לא רק במסירות אליו כאשר הוא השחקן הרחוק בערבוביה אלא כשהוא נמצא שם ממש בתוך פקעת השחקנים.

אני לא מסכים לביקורת על ניהול המשחק של סולשיאר.
קודם כל ההכנה הטקטית למשחק היתה טיפ טופ, למשל העובדה שקו ההגנה שלנו שיחק גבוה, סביב קו מחצית המגרש ובזכות זה נטרלנו לחלוטין כל ניסיון של וולבס לצאת קדימה במחצית הראשונה וגם במחצית השנייה היו לא מעט כאלה.
הטענות על שהוא חיכה מדי עם החילופים, ובכן, המחצית השנייה היתה מאוזנת יותר וגם קשוחה בהרבה.
התפתח משחק מאוד פיזי ונוקשה וצריכים להיות חכמים גם כשרוצים לראות שינוי אבל תוך כדי לחשוב איך לא לאבד איזון לצד השלילי.
כמו כל אחד אחר גם אני מאוד רוצה לראות את גרינווד מקבל עוד ועוד דקות, אבל עדיין צריכים לזכור שמדובר בבחור בן 17, עדיין צנום יחסית וצריכים להיות חכמים גם בתזמון שבו מבקשים לשלב אותו תוך כדי תנועה.
להכניס את גרינווד באזור דקה 60 היה יכול לגרום לאיבוד איזון מול ההתקפות המתפרצות של וולבס על צד ימין שלנו והם ניסו להגיח משם לא מעט.
דניאל ג'יימס עזר המון לואן ביסאקה בסגירות וזה משהו שלא הייתי רוצה שנפיל על גרינווד תכף ומיד.
וזה לא שהיו לנו על הספסל מדי אופציות התקפיות אחרות, אנחנו עדיין חסרים את אלכסיס למשל שלא נמצא בכושר משחק (ואסור להשאיל או למכור אותו בשלב הזה, פשוט אסור!).
קראתי טענה נוספת על שסולשיאר לא להחליף בין ראשפורד ולמרסיאל תוך כדי משחק.
אני מאוד רוצה ומעדיף את ראשפורד כמספר 9 ופחות כקיצוני, אבל בדיוק כמו בצד ימין שלנו ככה גם בצד שמאל, ראשפורד עושה עבודת הגנה הרבה יותר טוב ממריסאל והוא עבד המון ביחד עם שואו על הקו בהקשר הזה.
לכן, יש תמונה רחבה יותר שנכנסת למערכת שיקולים תוך כדי משחק בהקשר של האם כדאי לשנות או לבצע חילוף מוקדם ואתמול לא היו לסולשיאר מדי אפשרויות לשחק איתן.

אפשר לראות נגיעות של עבודה טובה שנעשית ויש עוד עבודה לעשות.
הרגשת פספוס אבל ידענו שמדובר באחד ממגרשי החוץ הקשים מול קבוצה מאומנת כהלכה ובסך הכל אפשר להיות מרוצים.

Comments closed