העברת שלטון מסודרת

סרינה ואנדרסקו

אני שונא שאנשים מתעסקים בשטויות ודברים שהם לא מבינים בהם.

שיאים הם דווקא לא שטויות. מספרי הסלאמים של פדרר, נדאל ודג׳וקוביץ׳ הם בוודאי לא האלמנט היחיד על פיו הם נשפטים – אבל הם לא שטויות. הם משחקים באותה תקופה ובתנאים שווים, ועל מגרשים דומים ואותם יריבים פחות או יותר ועם הכנסות דומות וכו׳ וכו׳. אותו טניס. בהחלט צריך לתת משקל למספר הזכיות של כל אחד.

לעומת זאת באליפות אוסטרליה הראשונה שזכתה מרגרט קורט שיחקו חמישה סיבובים – ושיחקו שלושים אוסטרליות ושתי שחקניות זרות.

השיא של קורט – לסרינה חסרה אליפות אחת – הוא מעידן שחלקו הראשון היה חובבני, ובטורנירי הנשים היו רק חמישה או שישה סיבובים. והיו רק שני משטחים (שלושה טורנירים על דשא ואחד על חימר). וחציים הושג באוסטרליה לשם לא היו באות הרבה (או רוב) הטניסאיות והיא הייתה אוסטרלית וכמובן הגיעה.

כל העיסוק בשיא הזה הוא בולשיט נבער.
*

אבל סרינה נמצאת בסוף הקריירה שלה. זה היה ברור אתמול דווקא כי התגברה על הפיגור לקרב אפי במערכה השניה. מכיוון שהיא עדיין שיחקה את שני הגמרים האחרונים, אי אפשר לפסול עוד אליפויות שלה, אבל נדמה לי שהימים בהם ״אם תביא את המשחק הטוב שלה לאף אחת אין סיכוי״ עברו. להיפך. היא צריכה מתנות מההגרלה.

עשרים שנות הבדל בין מתחרים בספורט זה המון, והמגבלות ידועות. אבל במקרה של ביאנקה אנדרסקו זה היה יותר ממצב פיסי. סרינה שלטה בדור טניסאיות שעשו התאמות כדי להתמודד עם העוצמות שלה. הן גדלו בטניס מסויים והוא השתנה להן מול העיניים – בגלל סרינה. התאמות הן פפסי קולה.  

ביאנקה אנדרסקו נולדה אחרי הזכיה הראשונה של סרינה. היא גדלה כדי לשחק כמוה. היא משחקת וורסיה של הטניס שלה. קיבלנו בשנים האחרונות שורה של אלופות חדשות ומפתיעות ברוב הטורנירים. וגם אם לא תהיה עוד סרינה. הבחורה הזו, כך אני מתרשם, היא אופציה ליציבות והעברת שלטון מסודרת. 

סאות׳המפטון. על עבודה ועל נסים
ה-19. כמו לראשונה

תגובות

  • Guss

    נקווה שהדור הצעיר, שכולל בין היתר את אנדרסקו, אוסקה, וככל הנראה גם קוקו גוף, יצליח לייצר טניסאיות יותר יציבות בצמרת מאשר דור הביניים שכולל את האלפ, פליסקובה, סביטולינה, קביטובה ואחרות. הדור הזה, של הטניסאיות בגילאי 24-30, הן בהחלט טניסאיות טובות, אבל נדמה שאף אחת מהן לא טניסאית גדולה - אף אחת לא הצליחה להתבלט לאורך זמן, מעט הצליחו לצבור סלאמים. לשם הדוגמא, ב-12 הסלאמים האחרונים זכו 11 טניסאיות שונות, שזה נתון מטורף. רק אוסקה הצליחה לזכות פעמיים, ואף אחת אחרת ב-3 השנים האחרונות לא הצליחה להתעלות ליותר מזכייה אחת. זה נתון כל כך נדיר, שבדקתי קצת אחורה ולא נראה לי שהיה כמוהו בעשרות השנים האחרונות. לפחות מאז שנות ה-80 תמיד היו מס' טניסאיות שהצליחו להתבלט מעל כולן ולייצר יריבויות מרתקות - נברטילובה ואוורט באייטיז, גראף וסלש בניינטיז, ונוס, סרינה, קפריאטי והנין באלפיים.

    הייתי שמח לראות יריבות משולשת בנשים בין ה-3 שהזכרתי, שנראות לי כהבטחות הגדולות ביותר, שתזכיר את היריבות המשולשת בעשור האחרון בגברים, או יריבויות אגדתיות שציינתי מקודם בנשים.

    הגב
    • no propaganda

      לא לגמרי ברור איך הכנסת את גוף לרשימה, היא לא הגיעה להישגים מהותיים כרגע. נכון היא עדין צעירה אבל זה יכול ללכת לכל כוון.

      הגב
      • Guss

        כתבתי 'ככל הנראה' לגבי גוף. היא נראית ממש מרשימה בגילה הצעיר. ברור שיכול להיות שהיא לא תגשים את הפוטנציאל שלה, אבל זה גם נכון לגבי אנדרסקו. גוף צעירה ב-4 שנים מאנדרסקו, וב-6 מאוסקה, רק בת 15, מה שאומר שזה קצת מפחיד לחשוב לאן היא יכולה להתפתח אם הכל ילך כשורה.

        הגב
    • no propaganda

      ונראה לי האלפ גם זכתה ב2

      הגב
      • Guss

        צודק, הזכייה השנייה של האלפ התפספסה לי. זה משנה את הטענה שלי רק בקצת. גם 10 זוכות ב-12 הסלאמים האחרונים (2017-2019) זה נתון שמעיד על חוסר יציבות מצד אחד, ועל כך שאין 2-3 טניסאיות שמרימות עצמן מעל לאחרות.
        לשם השוואה:
        2014-2016: 7 זוכות
        2011-2013: 8 זוכות
        2008-2010: 7 זוכות
        2005-2007: 6 זוכות
        2004-2006: 8 זוכות
        2001-2003: 4 זוכות

        הגב
        • no propaganda

          אני לא חושב שיש שחקנית טניס מתחת לגיל 30 עם יותרמ2 סלאמים. מאלה שמעל 30 רק לסרינה יש סיכוי לזכות בעוד אחד(ונוס ושראפובה כבר ודאי לא יזכו), אם נמשיך ככה כל שחקנית בטופ 50 תהיה עם סלאם :)

          הגב
          • ארז

            אתה מדבר כאילו יש יציבות בטופ 50 :)

            הגב
    • קורדל סטיוארט

      גם סבטיני בשנןת ה90.הייתה זנב ללביאות גראף את סלש.

      הגב
    • תום

      אל תשכח את הינגיס. למשך כמה שנים זה נראה שהיא הולכת להיות גדולה יותר מגראף.

      הגב
  • רומן

    איך שהייתי מת לראות את שטפי גראף בשיאה נגד סרינה.
    מוניקה סלש ניסתה לערער אותה עם הטניס העוצמתי שלה, אבל בסופו של דבר שטפי השתלטה גם על זה. מת לדעת מה היה קורה נגד סרינה.

    הגב
    • יריב

      השתלטה על זה - אחרי שסלש נדקרה, כמובן. אולי זה שיחק איזה תפקיד.

      הגב
  • צור שפי

    הרושם שלי כהדיוט שרק דוגם משחקים פה ושם הוא שעדיין מוקדם להכתיר את אנדרסקו כיורשת בהא הידיעה. הדומיננטיות של סרינה היתה כל כך מוחלטת שנדמה לי שיותר מאשר "העברת שלטון מסודרת" אפשר לדבר על "מלחמת דיאדוכים" (או בעצם דיאדוכיות).

    הגב
    • רונן דורפן

      בהחלט בחרתי מלים בזהירות. ולכן כתבתי העברת שלטון מסודרת ולא יורשת

      הגב
    • no propaganda

      אני לא אופתע אם זה הסלאם האחרון של אנדרסקו, היא לא הראתה משחק טוב יותר כל שאר השחקניות שזכו בסלאם או שתיים בשנים האחרונות.

      הגב
  • ארז

    דורפן, הערכה לגבי הלילה?
    ממה שראיתי עד עכשיו, מדבדב היה מספר 1 בטורניר הזה, ואם כל הברגים במקום והוא לא חוטף הלם מהמעמד אני חושש מאוד.

    הגב
    • רונן דורפן

      נדאל יעבוד קשה וינצח לתחושתי. שניהם לא שיחקו עם שחקן בכיר ממש אז קשה לשפוט

      הגב
    • no propaganda

      לא מגיע לנו איזה כוכב חדש בטניס? :)

      הגב
      • יאיר אלון

        רפא יאכל אותו בלי מלח. לא יאבד יותר ממערכה.

        הגב
        • no propaganda

          אני גם חושב(גם מערכה נראה לי הרבה) אבל מצד שני בשלב מסויים חייב להגיע כוכב חדש אולי דווקא מדבדב המוזר יהיה אותו כוכב

          הגב
      • ארז

        תן לי קודם שהכוכב הישן יגיע לפסגת המייג'ורים + פור סביר על הסרבי, ואז אהלן וסהלן :)

        הגב
  • יאיר אלון

    אחרי הפסד רביעי בגמר בו נתנה פייט קצת יותר טוב מהקודמים ועדיין לא הצליחה לקחת את המשחק אפילו למערכה מכרעת זה בהחלט נראה כמו סוף הקריירה של סרינה או לכל הפחות סוף התקופה בה הייתה המועמדת הבכירה ביותר לזכייה בכל סלאם בו היא משתתפת.

    את האמת בכלל לא האמנתי שבגילה אחרי הלידה היא תצליח לחזור לרמות האלה. הייתי די בטוח בהנחה שלי שהיא תנסה לחזור, תבין שהיא כבר לא שם פיזית שהיא השיגה מספיק ושיש לה כרגע דברים חשובים יותר על הראש. זה כמובן לא המצב, היא המשיכה להתחרות והגיע להישגים ששוב, אני לא האמנתי שאפשריים עבורה במצבה.
    לחזור כמעט בגיל 40 אחרי לידה לסבב ולהגיע לארבעה גמרי גראנד סלאם אני לא בטוח שזה פחות מרשים מאשר לזכות באחד לפני גיל 20.

    באשר לשיאים שטויות או לא שטויות, אני מסכים עם כל מה שכתבת בנושא ומניח שגם סרינה מודעת לכל העובדות היטב. זה עדיין נראה יושב לה חזק בראש, אולי כי מכך הצליחה בעבר לשאוב מוטיבציה וכעת היא לא מצליחה להוריד את הקוף הזה מהגב. היא עולה לגמרים אחרת לגמרי מאשר לשאר המשחקים, היא חסרת סבלנות וריכוז במשחק שלה ועבורי זה נורא מאכזב. הייתי רוצה לראות אותה עוד פעם אחת במעמד שכזה בשיאה, מנצחת או מפסידה אבל נותנת את המקסימום במשך יותר מארבעה-חמישה גיימים בלי לתת לשדים בראש להשפיע עליה כל כך.

    האם אנדרסקו תגיע למעמדים דומים פעמים רבות בעתיד הקרוב? כאשר מאוד לדעת. יש לה טניס מצוין, כמו אחרות כפי שציינת היא מזכירה את וויליאמס במשחק שלה אבל כבר ראינו על בנות אחרות בסבב כמה קשה להתמודד עם ההצלחה.
    נאחל לה עוד הרבה ממנה ושנראה יציבות גדולה יותר בסבב הנשי שתסדר לנו יריבויות חדשות ומאבקים עם סיפור בן יותר משתי מערכות לעקוב אחריו.

    הגב
    • אדם

      מצד אחד אתם כופרים בשיאי העבר ומצד שני מתעלמים מהשינויים בעולם הרפואה ואומרים שזה מדהים מה שהיא עושה בגיל 40 אחרי לידה. הקטע של אי אפשר להשוות הולך לשני הכיוונים.

      הגב
      • יאיר אלון

        מה שהיא עושה בגילה אחרי לידה לא נעשו בהשוואה למשהו ולא מתעלמת מהתקדמות הרפואה. זה מדהים בעיניי בכל קנה מידה.

        הגב
  • עדו

    אנדרסקו השתתפה בדיוק בחמישה טורנירים השנה.
    אוסטרליה. פציעה
    בארות אינדיאנים. ניצחה
    מיאמי. פרשה פציעה
    קנדה. ניצחה
    אופן. ניצחה

    היא חזקה מנטלית. היא מושלמת בכל החבטות. ולוקחת בממוצע 2-3 משחקונים בזכות הסרב שלה. הראשון והשני. והיא אגרסיבית בטירוף. ישר מההחזרות. אני מכתיר אותה בלב שלם לדבר הבא.

    סרינה הבוקר בעיקר התגוננה..

    נקודה בקשר לקהל. במצב של 5:1 מערכה שנייה היו צילומית על אנשים בקהל תופסים את הראש. ואז סארינה הרימה את הרמה. ביאנקה קצת הורידה ופתאום כל הקהל התעורר. כמובן עד 5:5 שנגמר לקהל הכח, ולסארינה הריכוז. אני רק חושב. אש בארטי באוסטרליה במצב של 5:1 כל הקהל באטרף לדחוף אותה חזרה.
    מדובר בקהל הטניס הכי גרוע בעולם. וזה בלי קשר שהם לא יודעים להחזיר כדור למגרש.

    הגב
    • מיקיג'

      אם נניח היה בתיאוריה קהל שאפשר לקרוא לו זבל מזוקק, הקהל של היו.אס אופן היה זוכה לתיאור התיאורטי הזה. קהל ששורק בוז לדג'וקוביץ' (ההכי פחות אהוד עלי מהשלישייה, אבל מכבד מאד), קהל שמסתובב עם לחמניות במהלך המשחקים (המאוחרים בעיקר), שמתנהג כמו בפסטיבל במשחקי קוקו ושחוץ מלקלל את אוסקה בטקס של השנה שעברה, עשה את דבר הכי קרוב שיש ללקלל אותה, וזה כי השופט החצוף העז לממש את החוק ולהעניש את המלכה סרינה. המארגנים הצרפתים חטפו ביקורת מכל כיוון על הארגון שלהם, ובצדק, אבל הקהל שם זה קהל שמבין טניס ומכבד את השחקנים. האמריקאים אולי ארגנו מצויין את הפסטיבל הזה אבל הקהל שלהם פרחות.

      הגב
      • דניאל אחר

        הקהל הצרפתי המכבד הזה שרק בוז לנדאל בגמר נגד סודרלינג

        הגב
      • רומן

        אני בכלל לא מחשיב את הטורניר הזה לגראנד סלאם.
        שואו אמריקקי מזוקק.
        תראה את הראינות שלהם בסוף המשחק, מחפשים את הדרמה בשקל כמוא שאמריקקים אוהבים, דחםו לקוקו הזאת מיקרופון לפה "מה אמרה לך אוסאקה ליד הרשת" יעני בואי תייצרי לנו סיפור רדוד וקלישאתי שנוכל למכור עם הרבה צבע ופומפיוזיות. אמריקה במיטבה, אוסאקה לא ידעה לאן לקבור את עצמה מרוב בושה.
        שילמדו קצת קלאס מהאירופאים.

        הגב
        • פרינס מרסר

          זאת היתה אוסאקה שביקשה מקוקו להתראיין ביחד איתה. מי יודע, אולי בגלל שהיא גדלה בניו יורק היא חובבת "שואו אמריקקי מזוקק".

          הגב
  • אליובל

    מישהו יכול לייעץ איך רואים את הגמר הלילה (גר בישראל, אין כבלים/יס) ?

    הגב
  • גלעד בלום

    רומן, אני בכלל לא מחשיב את אמריקה כיבשת, את ארצות הברית כמדינה ואת האמריקאים כבני אדם, כעיקרון כל טורניר ספורטיבי שמתקיים באמריקה חסר חשיבות מהסיבה הפשוטה שאין ערך ספורטיבי לספורט שמשוחק מול צופים אמריקאים מלוקקים שהם כאמור לא נחשבים במשפחת בני האדם...ויש להם גם ראיונות מעצבנים אחרי כל משחק! כולירות שכמותם, שילמדו מהקהל האירופאי התרבותי איך לנהום לשחורים, ומהעם הרוסי איך צריך להתייחס לנשים, הומואים ולסביות ואיך לנהל מדינה בצורה תקינה עם מנהיג הומניטרי דגול.

    ועכשיו ברצינות- אנדרייסקו נראית כמו הדבר הבא, אולי תייצר יציבות בפיסגה, כרגע רק פציעות עוצרות אותה. קשה לנבא אבל הבגרות שהיא הוכיחה מלמדת שהיא לא תסתפק בתואר אחד, היא נראית בשלה ובוגרת למרות גילה הצעיר, ממש הסתכלה לסרינה בעיניים ובאה עם תכנית משחק, למעט הגליץ ב5-1 זה היה משחק קליל. מדהים שבגיל 19 היא יותר בוגרת ושקולה מסרינה המעצבנת, הצבועה, המתחסדת שלא מסוגלת לפרגן לאף אחד וגם כשהיא עושה זאת זה נעשה בצורה מזוייפת, אין הרבה דברים יותר מכוערים מספורטאים גדולים שאין להם בכלל קלאס ולא מסוגלים להוציא את הראש מהישבן שלהם ( סרינה כמובן הטניסאית הגדולה בכל הזמנים )

    ברגע שהיא הסתדרה עם ההגשות של סרינה נגמר הסיפור של ויליאמס , סרינה לא בכושר לשחק נקודות ארוכות, היתה לה עבודת רגליים קטסטרופלית אתמול, אם היא לא מייצרת יתרון בעזרת ההגשה היא מנסה לסיים את הראלי מוקדם מידי וללכת על ווינר או על חבטה עם אחוזים נמוכים. ברגע שההגשות הראשונות שלה לא נכנסו היא ניסתה לעשות יותר מידי בהגשה השניה, מהפחד , זה עלה לה בטעויות כפולות בנקודות מכריעות, היא גם נראתה בפאניקה באופן כללי( מה זה הבכי הזה באמצע משחק??), לא כמו אחת ששיחקה 33 גמרים של טורנירי מייג׳ור...

    הגב
  • רומן

    כששחורים עוד הורשו לשבת רק מאחורה באוטובוס, באירופה הם כבר במשך דורות היו אזרחים מהשורה.
    אין מדינה גזענית מארהב, לא קונה את כל הבולשיט הפוליטיקלי קורקט שלהם, אתה יכול להכריח בנאדם מה להגיד ומה לא להגיד, אבל מה הם חושבים כולם יודעים.

    הגב
    • הברזיליאני

      קל להחליק ולהגיד שערבים זה לא גזע, אבל כנראה שהגענו למצב בו ישראל גזענית לא פחות מארה"ב (וזה בלי לנגן על הדוד סם... אגב, גם בברזיל לא כיף להיות שחור; גזענות היסטורית דומה-אבל-שונה לשכנה מהצפון)

      הגב
  • גלעד בלום

    רומן אני מסכים איתך וגם אני לא קונה את תרבות הפוליטיקלי, יש פה הרבה חושך אבל יותר מחצי מהאוכלוסיה פה באמריקה הצביעה נגד טראמפ עבור מועמדת ליברלית ובשתי הקדנציות הקודמות שמו איש שחור עם שם אמצעי חוסיין בבית הלבן, כלומר יותר 50 אחוזים מהמצביעים בהקונפדרציה הזאת הם ליברלים לא גזענים( כל המיעוטים החומים-שחוריםכמעט בחלק הזה של המפה הפוליטית אז גזענות לא הגיונית), עכשיו בוא נבדוק כמה מדינות בעולם יש שיש להן רוב לממשלה ימנית טהרנית שנותנת עדיפות לאזרחים שהם מהגזע/דת/מוצא של המקומיים( הונגריה, ישראל,טורקיה, יפן , שלא ממש מרשות למוסלמים לעבור לגור שם, וזה בלי לבדוק ), יש כרגע טרנד של לאומנות בעולם, טראמפ רוכב עליו אבל לומר שאין מדינה גזענית כארצות הברית זה חוסר אמת מהדרגה הכי גבוהה, אבל כל זה לא מפתיע, אנחנו שומעים כבר שנים את הגיגיך על כדורגל/סל/פוליטיקה. הנקודה שלי היא כזו- האם בגלל שאתה אישית לא מחבב את התרבות האמריקאית וחושב שהקהל בניו יורק מלוקק אז התוצאות שמושגות על המגרש לא לגיטימיות? הרי השחקנים ברובם זרים, כנ׳ל השופטים, גם הזוכה היא קנדית ששיחקה מול אמריקאית במגרש הביתי שלה מול קהל עוין. אתה ״לא מחשיב את האליפות הזאת כטורניר גראנד סלאם״ אבל ביאנקה קיבלה 3.8 מליון בכל זאת, אתה לא מוכן להתייחס להופעה הספורטיבית המרשימה של אנדרייסקו מסיבה הזויה. לפי אותו הגיון היית מוחק את ההישגים באולימפיאדת ברלין 36 כי הקהל היה עשרות אלפי מלוקקים נאצים שונאי יהודים שחורים וצוענים, מסכן ג׳סי אוונס.

    הגב
    • קלופ

      ולמה זה רע שיפן לא מרשה למוסלימים לגור שמה??? אני מת על זה איך נאורים ושמאלנים יגנו תמיד, אבל תמיד על מוסלימים, אבל מתעלמים מהפאשיזם האיסלאמי המחפיר. אתה חושב שמישהו שהוא לא מוסלימי יכול לחיות בשלום וחירות בעולם המוסלימי?? יש לך מושג מה מצב הנשים/מיעוטים דתיים ומיניים שמה??

      הגב
    • שמעון פנדלוביץ

      איך הכנסת את יפן תחת הההגדרה של "ממשלה ימנית טהרנית". זכותם המלאה לשמור על זהות לאומית. לא לא הופך אותם לגזענים או שונאי זרים.

      הגב
  • רומן

    ענק עליי להתווכח איתך בכלל ובפרט בנושא שקשור לטניס.
    אז אני פשוט אשתוק, ואקח את זה כמו שזה.

    הגב
  • גלעד בלום

    רומן זה לא על טניס בכלל, לא אמרת מילה על המשחק...אשמח לדעת מה דעתך על סרינה ואנרגטי קו..

    קלופ,
    1)לא אמרתי שזה רע, רק אמרתי שיש מדינות לא פחות גזעניות.
    2) הזכרתי את טורקיה שהיא מדינה מוסלמית.

    3) אפשר בהחלט גם להזכיר את כל המדינות המוסלמיות כיותר גזעניות מארהב, אתה רק עוזר לי להפריך את הטענה של רומן עוד יותר.

    4) הגמר גברים משחק מטורף, חבל שזה לא טורניר גראנד סלאם לפי רומן, בגלל שבאמריקה זה הכל שואו...

    הגב
    • קלופ

      גמר עצום!! אני נהנה מכל רגע.

      הגב
    • רומן

      אוקיי, אני אסכים לגראנדסלאם :-).
      אבל לבטח הכי פחות מרגש.

      הגב
    • רומן

      לא יודע, לא רואה מה יש לה שאין לאוסאקה או לאשלי בארטי.
      או לעוד מלא בנות שיכולות בשבוע טוב לקחת גראנד סלאם

      הגב
  • שמעון פנדלוביץ

    איזה משחק ענק. תענוג.
    ריספקט לשני השחקנים.

    הגב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *