עייף, סחוט, שחוט

לצ'לסי אין קיום בלי סגל חזק ביותר. ועכשיו פשוט אין סגל כזה

צ'לסי מיתנה מאד את הרכישות בשלוש השנים האחרונות. מיטב הסגל שלה הוא מתקופת מוריניו והמיטב שבמיטב בעצם הגיע לפני מוריניו. ומאז מוריניו הכסאות המוסיקלים בתפקיד המנג'ר היו מנקודת המוצא שיש פה פוטנציאל אליפות ומישהו צריך לממש אותו.

עכשיו אין בסגל של צ'לסי פוטנציאל אליפות. זה נשמע כמו פרדוקס. כי עדיין קשה לטעון שזה סגל חלש משל יונייטד הראשונה בטבלה או ארסנל השניה ובודאי לא קבוצה אחרת. אלא שהמקרה לא דומה. בצ'לסי מעולם לא נבנו שיטה או אפיון שיחזיקו את המועדון גם בתקופות חלשות יחסית בכוח אדם. כמו התקופה הנוכחית ביונייטד וארסנל. צ'לסי צריכה סגל עדיף בהרבה. ולו בגלל העובדה שבעוד כמה ימים יבוא מנג'ר חדש שיתבקש להביא תוצאות מהירות.

אבל התוצאות המהירות לא יגיעו. כי הסגל האימתני נראה (סוף סוף מבחינת האוהד היריב) – עייף, סחוט ושחוט.

תיקו זה פיכסה. לקראת ארסנל - צ'לסי
דיס איז דה אמירייטס!

42 Comments

אביאל 27 בדצמבר 2010

אני לא כל כך מסכים וחושב שהבעיה היא בחלק ההתקפי, אין הרבה קבוצות בעולם עם הגנה כמו טרי, אלכס, איבנוביץ', קול, בוסינגווה, צ'ך וז'ירקוב. הקישור האחורי, שכולל את מיקל, אסיין, רמירס ומקרקן. הבעיה היא בהתקפה וזו בעיה של שנים, אם דרוגבה לא בכושר צ'לסי לא בכושר מקדימה, ראינו את זה בעונות האחרונות, שנה שעברה דרוגבה היה בכושר שיא והביא את האליפות לצ'לסי למרות אינספור שגיאות של אנצ'לוטי לאורך העונה, אנלקה טוב רק שכל הקבוצה טובה ואת מרבית השערים הוא כובש מול שוער או שער ריק, קאלו זה כנראה לא זה, מאלודה שהוא בכושר טוב, מאוד קשה לעצור אותו ולאמפרד לא יכול לסחוב את כל הקישור ההתקפי.

אנצ'לוטי צריך ללכת לבית רק מסיבה אחת, שהוא הזוי, שיחרר חמישה שחקנים והביא שתיים, היה כסף בקיץ לרכש, אבל הוא היה אוהב להצהיר שהוא ירוץ עירום בשלג אם הוא יקנה שחקן. אפילו אתמול הוא הצהיר, שאם אלכס לא יחזור עד ה31 בינואר צ'לסי תקנה בלם ושאין סיכוי לדבריו שיקנו קשר או חלוץ, צ'לסי של המשחקים האחרונים נראת כל כך נרפת שאפילו בתקופה טרום הפיטורים של סקולארי, לא היה רצף כל כך מביש ועוד המשחק מול היונייטד נדחה.

הבעיה אם להחליף את המאמן היא שאני לא יודע מי בדיוק מתאים או פנוי, הידניק היה מעולה, אבל הוא מסונדל עם הטורקים, אני לא רואה יותר מדי אופציות ויש לי הרגשה שאברמוביץ' יתן לאנצ'לוטי להמשיך, על אף שצ'לסי במצבה הנוכחי עוד עלולה לגמור מחוץ לרביעיה הראשונה.

יואב 27 בדצמבר 2010

אביאל,
שמות זה יפה על הנייר אבל כל חוליית ההגנה שלך(למעט צך) בכושר נוראי.אליפות באנגליה לוקחות ההגנות.יונייטד הפסידה את האליפות בשנה שעברה בנקודה לא רק כי טבז ורונאלדו הלכו(כבשתי יותר).אלא בעיקר כי ריו היה נוכח נפקד לאורך כל העונה,אדווין היה בחוץ לחודשיים וכנל וידיץ.
אם שלושתם יהיהו בריאים ובכושר הנוכחי, קשה לתת להם מאצ' אפ(רק אתם אבל בתנאי שהכושר יחזור).

יואב 27 בדצמבר 2010

יש עשר קבוצות בליגה שהיו שואלות את ארסנל היום שאלות הרבה יותר קשות ממה שיש לצלסי לתת היום.
זאת לא רק הרוח שחסרה,זה גם בעיות מיקצועיות(סגל דליל, כושר לא טוב, משחק אגפים שלא קיים בגלל וקצת חוסר כישרון ועיקביות בעמדות מסויימות).
קיימת בצלסי הזנחת סגל כבר כמה שנים.לא מתבצעים שם תהליכים לעתיד והסגל לא נהיה צעיר יותר וכשאני חושב על צלסי של עוד שנתיים שלוש אני חושב על הרכב כמעט שונה לגמרי. צריך כסף ורצון(לא ברור אם רומן בעניין להוציא הרבה) כדי לבצע את זה אד הוק אבל צריך חזון מערכתי כולל כדי לעשות את זה ביום יום, לאורך זמן, בצורה בריאה וטבעית ו תוך כדי התמודדות על תארים (פרגי ). לכן גם עונות חסרות תארים של הסר הן לא עונות מבוזבזות(קרדיט לך רונן על אבחנה כל כך נכונה).
נקודת הפתיחה של צלסי עם רומן והמיוחד היתה נהדרת-קנו סגל נהדר מה שהקנה להם גם זמן כדי להמשיך ליצור ללא לחץ.אבל המיוחד פוטר וצלסי קונה בקיץ פלסתרים לא משמעותיים. ממש ביזבוז.

זריקת ווילקינס היתה טיפשות וחזרה אחורה לפיטוריו המבישים של המיוחד.
רומן נותן אבל לפעמים גם רומן לוקח.
לעולם לא אספיד קבוצה שדרוגבה, לאמפרד וטרי משחקים בה אבל הקרב השנה הוא לא רק מול קבוצה אחת ואולי לא רק על האליפות ויש לא מעט רוח נעורים מסביב(טוטנהאם וארסנל).

רון 27 בדצמבר 2010

עם כל הכבוד להגנת הברזל של צ'לסי, ואכן השמות שהועלו בתגובה שלפני מרשימים מאוד, חלוץ ברמה עולמית היום היה עושה ממנה מטעמים ואף מכפיל את התוצאה. בחצי הראשון ארסנל שלטה ב-90% מהזמן והשער היחיד במחצית הוא חסד עם צ'לסי. השניים שבאו מיד עם פתיחת המחצית השנייה היו השלמה מחוייבת.
אמנם שמות נוצצים מרכיבים את הכחולים, אבל אבד עליהם הכלח, החל מצ'ך שכבר לא במיטבו, אבל עדיין שוער גדול, דרך טרי שכל השנה וחצי האחרונות הוציאו את הרוח מהמפרשים של אחד הבלמים הגדולים של העשור. מיקל מעולם לא נחשב לטופ פלייר ואסיין איבד משהו מהנחישות וההקרבה. מלודאה עשה את השיא שלו בשנה הראשונה בצ'לסי והיום הוא עוד שם. דרוגבה, עדיין חלוץ גדול, אך מרבה להיפצע, וזקוק למישהו עמיד לידו(מה שאין לו כרגע, אנלקה הוא לא כזה).

אוכל לסכם זאת כך שמאז ההפסד של צ'לסי להפועל בבלומפילד בתחילת העשור, לא ראיתי את צ'לסי עלובה כל כך.

יואב 27 בדצמבר 2010

מלודה דווקא פתח רע בצלסי.השיא הגיע בשנה השלישית(שנה שעברה).

אדם 27 בדצמבר 2010

את זה אני אומר מתחילת השנה, העובדה שיש להם רק 19 שחקנים מעל גיל 21 שרשומים בסגל. להבדיל מיונייטד שיש לה 5-6 שחקנים מתחת לגיל זה שכבר יש להם ניסיון של שנתיים לפחות בפרמיירליג.
הניסיון שיש לצעירים של צ'לסי ( דניאל סטארידג', פאביו בוריני, גאאל קאקוטה, פטריק ואן אנהולט, ג'פרי ברומה וג'וש מקאיקרן ) הסתכם לפני תחילת העונה ב-44 הופעות ליגה, כאשר 35 מהן שייכות לסטארידג'.. עם נתונים כאלה זה היה ברור לי שיונייטד עדיפה השנה ולא פלא שהם נראים כאלה שחוקים.
חוקי הסגלים באנגליה תפסו את צ'לסי לא מוכנים, במועדון שמחליף 5 מאמנים בשלוש שנים אין באמת ראייה לטווח הארוך ועכשיו הם משלמים את המחיר.

דורפן 27 בדצמבר 2010

אביאל – אני תמיד מרגיש שבכדי שיונייטד תרוץ לאליפות צריך 3-4 שחקנים וורלד-קלאס ועוד 12-15 ממושמעים ומשקיעים. צ'לסי צריכה 7-8 שחקני וורלד קלאס לאותם הישגים.

אביאל 27 בדצמבר 2010

רונן – מסכים בהחלט, זה ההבדל שפרגסון עושה, אבל גם הוא ילך יום אחד וזה הדבר המעודד (מבחינת האוהד היריב כמובן).

רון – אתה לא מדויק, טרי שנה שעברה היה מצוין, קראבליו הלך ואיתו גם התיאום שרק לפרדיינד ווידיץ' יש בפריימר ליג.
שני השערים שנכבשו בתחילת המחצית, היו משתי טעויות הגנה טיפשיות, ארסנל שלטה במחצית הראשונה, אבל אם תראה את המשחקים של צ'לסי מול ארסנל בשנתיים האחרונות תראה שארסנל שולטת וצ'לסי מנצלת מצבים, בעיקר שדרוגבה בכושר. אסיין, לאמפרד ומיקל אכן לא בכושר ורמירס בינתיים לא מצליח למנף את עצמו (למרות שהוא בהחלט מנסה). אני חושב שחסר קשר יצירתי קצת יותר וכמו שיואב כתב, משחק אגפים רציני יותר, במיוחד עם נוגחים כמו שיש לצ'לסי.

טל 28 בדצמבר 2010

ראשית, צריך לתת קרדיט לארסנל על הניצחון. זה קצת לא הוגן ששוחטים אותם כאשר הם מפסידים משחקים גדולים ומתייחסים רק לחולשת היריבה כאשר הם סוף סוף מנצחים.

לגבי צ'לסי:

מעבר לבעיות בתוך המועדון שבטוח יש להן השפעה, הנקודה המרכזית לדעתי היא שצ'לסי הנוכחית היא קבוצה מאד מאד מבוגרת. בהרכב הפותח החזק והקלאסי שלה מבין שחקני השדה (אצל של שוערים הגיל פחות משמעותי) יש שישה-שיבעה שחקנים מעל גיל 30. ובמקרה של צלסי, לא מדובר בפול סקולסים (כלומר שחקנים שעיקר כוחם הוא בחוכמת המשחק) אלא בשחקנים שנקודת הכוח שלהם תמיד הייתה הפיזיות והאתלטיות.

בקבוצות מבוגרות רואים בדרך כלל תהליך דעיכה איטי עד שהדברים מגיעים לכדי מאסה קריטית שמתבטאת בצניחה חופשית. מילאן של אנצ'לוטי היא הדוגמה הקלאסית לתהילך כזה: קבוצה שבין 2003 ל2007 אולי לא הייתה הקבוצה המוכשרת או המהלהיבה ביותר, אבל בוודאי הייתה היציבה ביותר בצמרת הכדורגל האירופי (שתי זכיות, עוד גמר ועוד חצי גמר). פתאום, בעונת 2008 היא הפכה לקבוצה לא רלבנטית כמעט, אי רלבנטיות שנשמרת עד היום. זה בדיוק מה שקורה בצ'לסי. יכול להיות שלשלד הזה יש עוד ריצה אחת בליגת האליפות (בדיוק כפי שלמילאן הייתה עוד ריצה ב2007, כאשר בליגה היא כבר לא הייתה רלבנטית). כבסיס לקבוצת ליגה משמעותית הוא די גמור.

השאלה הגדולה היא האם צ'לסי תהיה מסוגלת לבנות קבוצת צמרת מחדש או שהיא תחזור למעמד, אולי לא מלפני 20 שנה, אבל לפחות לזה מלפני 10-15 שנה.

אבי 28 בדצמבר 2010

גם אני חשבתי על ההקבלה הזאת למילאן. בהרכב בריא ומרוכז ביום טוב – צ'לסי מסוגלת לזכות באלופות. לליגה – אין להם סגל.

danny 28 בדצמבר 2010

And again, on a night like tonight, it's so nice to be a Man United fan

קינו 28 בדצמבר 2010

כרגיל 5 פור אחרי החג
אני מהמר צ'לסקי תסיים מקום חמישי ותתארח שנה הבאה במסגרת הליגה האירופית בקרית שמונה או בעכו
עוד שלוש שנים דרבי. קביליו יפו-צ'לסי חצי גמר הליגה האירופית
לרוסי נגמר הכסף מהמיתון והחצי שלקחה הגרושה ולא ממש בא לו לפתוח הארנק
צ'לסי חוזרים לימים שלפני 7 שנים בתור קבוצת גביע אופא נחמדה שמקבלת בראש בארץ

אבי 28 בדצמבר 2010

מעט עצוב לראות יריבה מפוארת קורסת. נשארנו עם ארסנל.

לפני המשחק, ולמרות המגמות הברורות (וההפוכות) של שתי הקבוצות קיוויתי לתיקו פלוס לארסנל . זה מתוך כבוד היסטורי לצ'לסי הנוכחית. אחרי השער המצמק שמתי לב שאני ממש מעודד אותם להשוות – אז הבנתי שהבטן מאותתת לי שהזמנים משתנים.

יש לי אמונה גדולה בטוטנהאם המלהיבה של רדנאפ (גם הראו הרבה אופי וריכוז אתמול), ואני רואה את צ'לסי נלחמת בסיטי על מקום באלופות. ברור לי במי אצדד…

אבי 28 בדצמבר 2010

בבולטון! כבר ביום רביעי. ;)

יוסי מזרחי 28 בדצמבר 2010

מסכים עם טל.
צריך לברך את ארסנל על המשחק ועל התוצאה.
אצל אברמוביץ ושות' המצב יציב.
כלומר, תהליך הירידה מהפסגה שהחל עם פיטורי מוריניו והסתיים בינתיים עם גירושו של ווילקינסון, כשבדרך עוד כמה משחקי כיסאות.
האליפות שלהם בשנה שעברה היתה כולה, לא רובה אלא כולה, הפסד שלנו והפער של נקודה אחת יחסית לנתוני הפתיחה היה פער מינימלי אבל משקר מאוד לטובה מבחינת צלסי.
הם כנראה האמינו שהכל בסדר.
.
רק התגייסות כספית יוצאת דופן תשמור אותם ברביעיה המובילה,וזה לא נראה כסביר.
.
נשארנו מול ונגר והילדים,כשברקע האוסף התכול ויותר רחוק, טוטנהאם.
אשרינו, יתומים אנחנו.

דורון 28 בדצמבר 2010

נדמה לי שהליגה האנגלית השנה היא אחת החלשות שאני זוכר מבחינת איכות הכדורגל.

אפילו היונייטד שמובילה די בביטחה את הליגה, היתה כנראה חוטפת שלישיות ורביעיות מיונייטד של לפני שנתיים, ארבע או שמונה שנים. ואצל קבוצות אחרות זה אפילו קיצוני יותר.

היתה תקווה שלפחות הפרמייר ליג תהיה תחרותית יותר השנה, אבל גם זה הולך ומתפוגג. נו שוין, תמיד אפשר להתנחם בלוזון ליג. אמנם לא אותו ענף ספורט, אבל החוקים דומים.

תושב חוזר 28 בדצמבר 2010

הכל טוב ויפה, התיאוריות על הקריסה של צ'לסקי משכנעות ומנומקות, אבל מישהו מוכן לנסות להסביר איך לעזאזל אותו סגל בדיוק (עם דרגובה רבע כשיר) דרס כל מה שזז בתחילת העונה? הרי לפני חודשיים איש מאיתנו לא ראה איך עוצרים אותם? איזה מין עולם זה הכדורגל…

צביקה 28 בדצמבר 2010

ואני לו הייתי אוהד צ'לסי הייתי חוזר אחורה בזמן ומשאיר את רניירי

אביעד 28 בדצמבר 2010

אביאל, בוא נצא מתוך נקודת הנחה שכל המחמאות שנתת לחלק האחורי של צ'לסי נכונות. עכשיו תעבור שוב על רשימת השמות ותגלה משהו שלדעתי עליו רונן דיבר – אלו 6 שחקנים. וזה לא 6 שחקני ההגנה הבולטים של צ'לסי אלא היחידים (בנוסף לפריירה). הסגל של צ'לסי בעייתי לא כי הוא לא טוב, אלא כי הוא לא גדול מספיק.
זה גם מסביר במשהו את ההבדל מתחילת העונה. ככל שהזמן עובר, השחקנים נשחקים יותר. אני די משוכנע שכמעט כל שחקן הרכב בצ'לסי (למעט למפארד) שיחק יותר משחקים מהמקביל לו בארסנל או ביונייטד. וזה לא נראה כאילו זה הולך להשתנות העונה.
ברור שאנצ'לוטי נושא בחלק מהאשמה. אבל בחלק קטן. כפי שהוא טרח להבהיר, הוא רק המאמן. זה שמכין את הקבוצה למשחקים ומנהל את המשחקים. הוא לא קובע מי יימכר ומי יירכש. כפי שראינו, הוא גם לא קובע מי יהיה העוזר שלו.

אביאל 28 בדצמבר 2010

טל ואחרים – אני לא ממש מבין על מה אתה מדברים, אברמוביץ' מחפש מקום חדש לבנות איצטדיון או להרחיב את הגשר, ככה שאני לא רואה אותו הולך, צ'לסי אכן מזדקנת, אבל קראו לה גם זקנה בתקופה של מוריניו.

יוסי מזרחי – אתה חייב לצאת קצת מהגישה הזו, גם בעונה של גרנט, צ'לסי היתה יכולה להיות על אלופה על חודו של משחק יחיד, גם אז תגיד שצ'לסי הפסידה את האליפות יותר מאשר יונייטד לקחה ? שכחת כבר שצ'לסי שברה את שיא השערים בפריימר ליג עונה שעברה ? גם ההחלקה של טרי, האם היא יותר הפסד של צ'לסי מאשר נצחון של יונייטד ?

אביעד – אם זה היה נכון הייתי סותם את הפה, אבל תכנס לאתר של הטלגרפ, לחלק של צ'לסי ותראה כמה פעמים אנצ'לוטי חוזר ואומר שהוא לא רוצה שחקנים ושהסגל מספיק ושהוא רוצה לפתח שחקנים צעירים, ושאין בלם וכולם מדברים כל ברומה כיורש של טרי, אז הוא מרכיב את פריירה כבלם, זו בדיחה, בכל העיתונים והאתרים יש אינספור ידיעות על כך שאברמוביץ' נותן כסף לקניית שחקנים ואני מניח שאחרי אתמול נראה גם קניות בחלון ההעברות.

יוסי מזרחי 28 בדצמבר 2010

אביאל יקירי.
הכל זה ענין של פרשנות על עובדות.
בעונה שעברה, יונייטד שיחקה כשליש מהעונה בלי פרדיננד,ווידיץ וואן דר סאר.
באותה עונה ,לצלסי היה סגל מלא ובריא, למעט אסיין לאורך כל העונה.
בתנאים האלה, צלסי לקחה 86 נקודות ויוניטד 85.
אלו הן עובדות מקצועיות וסטטיסטיות שניתוח קל שלהן יסביר לך מה אמרתי ולמה יונייטד שמטה את האליפות יותר מצלסי שלקחה.
.
ההחלקה של טרי קשורה יותר מכל במזל רע שהיה לו . אם תרצה, נדבר גם על המשחק עצמו. שם היו דברים אחרים ולא רק חוסר מזל רגעי.

אביאל 28 בדצמבר 2010

אביעד – בקשר לשחקני ההגנה, כל מה שהשתנה הוא שקרבאליו עזב, אמנם אבידה גדולה לדעתי (בעיקר בגלל התיאום עם טרי), אבל אל תשכח שבוסינגווה לא שיחק כל שנה שעברה. ואפשר להוסיף צעירים כמו ברומה וואן אנחלוט, שמתי שהם שיחקו היו נראים בסדר גמור, אה וגם את פריירה, כמו שאמרתי, הסגל עד לחלק ההתקפי הוא בסדר גמור לדעתי, למעלה יש צרות שדרוגבה ומאלודה לא בכושר, תראה את המבחר שיש ליונייטד וארסנל בחלק הזה.
אל תשכח שז'ירקוב, אלכס, אנלקה, בניון וסטרייג' היו פצועים אתמול, ככה שהספסל לפחות היה יכול להיות קצת יותר רציני.

אהוד 28 בדצמבר 2010

אוהדי יונייטד נוטים לשכוח מתנות שניתנו להן ופציעות שקבוצות אחרות סובלות מהן.

יוסי מזרחי 28 בדצמבר 2010

אנחנו פשוט לא סופרים את זה.
הנתונים האלה נאספים כדי לתת לאוהדי קבוצות יריבות תרוצים להסברים….

שלו 28 בדצמבר 2010

אני קצת לא אוהב את הזלזול בארסנל, שהייתה שם לפני צ'לסי וכנראה תהיה שם אחריה.
ארסנל עברה בעיות כלכליות קשות מאוד עם החלפת המגרש (שאני לא יודע מה המצב עכשיו), אבל ברור לחלוטין שהבעלים אמרו לוונגר שתהיה תקופה קשה וצריך לעבור אותה.
וונגר שינה קצת את ה DNA של הקבוצה, וגם שומר אותה בין הארבע הראשונות המון זמן. מספיק לראות את ליברפול, לידס, ניוקאסל כדי להבין עד כמה נמוך קבוצות יכולות לרדת.
וונגר לא אשם שממולו ישנו הסר שהוא יכול להיות אתגר לכל מאמן, גם מוריניו לא הצליח להתמודד מולו לאורך זמן (אומנם לא באשמתו).
אין מה לעשות, אלופה יש אחת כל שנה, ככה זה ספורט.
כשבצ'לסי יבינו את זה (הכוונה כמובן לאברמוביץ') הם יכנסו לתחרות.
כסף קונה הרבה, אבל לא הכל.

טל 28 בדצמבר 2010

אביאל,

אמרו את זה גם בתקופת מוריניו. ותקופת מוריניו הייתה לפני 5-6 שנים. תחשוב מה זה אומר על הגיל של הסגל היום (הרי השלד הוא אותו שלד מאז). אין לי סטטיסטיקה של הענין הזה, אבל אני בטוח שאם יעשו מדידה של הגיל הממוצע של ההרכב הראשון של כל הקבוצות שהעפילו לשמינית הגמר בליגת האלופות, צ'לסי תהיה ב2-3 המקומות הראשונים (התחרות היחידה שלה תהיה מצד הקבוצות האיטלקיות).

לא כתבתי שצ'לסי תהפוך לסנדרלנד. מצד שני, יש במהות של צ'לסי הנוכחית בעיה מובנית: זו קבוצה שמחזיקה סגל בעלות של ברצלונה / ריאל (ופער די גדול היקר בפרמיירליג, אולי להוציא את הסיטי) עם 50-60 אחוז מההכנסות שלהן. נעזוב את חוקי הפיירפליי. בפועל, הפער הזה נופל על כתפיו של אברמוביץ'. אלמלא מחיקת החובות שהוא עשה לה, לקבוצה הזו היו את החובות הגדולים בכדורגל העולמי. אברמוביץ' הוא אדם עשיר מאד (הרבה פחות מאז המשבר), הוא עדיין לא ממשלת דובאי. הכסף הזה הוא לא שולי עבורו. זה ממש לא מובן מאליו שהוא ימשיך להוציא מאות מיליונים בשנה על קבוצת כדורגל.

שוב, צ'לסי לא תחזור להיות קבוצה קטנה (בכל זאת העשור האחרון שווה משהו למעמד שלה וההכנסות שלה הן עדין מכובדות מאד), אבל יש מצב שהיא תאלץ להחזיק סגל בעלות של ליברפול במקום בעלות של ריאל (שזו רמת ההכנסות שלה).

ויכסלפיש 28 בדצמבר 2010

אביאל, פריירה היה מגן אתמול ואיבנוביץ' בלם ושניהם ליהוקים עלובים כי איבנוביץ לא בלם ופריירה מיעט לשחק בשנים האחרונות כמגן והיה בעיקר מחליף של איבנוביץ' וברידג'.

הגיע הזמן שונגר ייתן את הדעת על ההבדל בין נאסרי הטוב מימין ונאסרי החלש משמאל (מזל שיש וולקוט).

ויכסלפיש 28 בדצמבר 2010

כן, וגם בוסינגווה היה מגן ימני בזמן שפריירה קיבל משכורת

אביעד 28 בדצמבר 2010

אביאל, קראבליו ובלטי. יש הבדל בין 7 שחקני הגנה לבין 9. בשנה שעברה, אם הבלם הפותח נפצע אז היה לצ'לסי בלם מחליף. השנה הבלם המחליף הוא המגן הימני הפותח. עוד 2 שחקני הגנה ברמה סבירה כמחליפים היו עושים הבדל עצום.
מבחינת פציעות, נקבת בשמם של 5 שחקנים שחסרו אתמול. בליגה האנגלית 5 שחקנים חסרים זה לא יוצא דופן אלא סטנדרט.
בקשר לאנצ'לוטי – למקרה ששכחת, אחת התכונות הכי טובות שלו, עוד ממילאן, היא היכולת לתפקד עם מצב נתון בלי להאשים את הבוסים. אז הוא לא אומר מילה על צורך ברכש. אבל כאשר בשיאה של פרשת וילקינס העיתונאי אנגלי שאל אותו על התנהגותו בפרשה מול מה פרגוסון היה עושה, אז אנצ'לוטי טרח להבהיר במפורש שאין מקום להשוואה כי אין לו את הסמכויות של פרגוסון. אתה באמת חושב שמנג'ר שאין לו את הסמכות לבחור עוזר הוא מנג'ר שיש לו סמכויות כלשהן לגבי רכש?
לגבי צעירים – יש בסגל הבכיר של צ'לסי 5 כשרונות צעירים אשר עד תחילת העונה הנוכחית רשמו ביחד 17 הופעות בצ'לסי. לכלול אותם כחלק מסגל שאמור להגן על הדאבל זה טיפה מוגזם.
השנה הם באמת מקבלים יותר הזדמנויות ורשמו 30+ הופעות ביניהם. זו בהחלט התחלה. זה לא מה שיעזור העונה.

יואב 28 בדצמבר 2010

אביאל, אני לא מכיר מאמן שלא רוצה לחזק את הסגל שלו. קרלו יודע לפחות את מה שאני יודע-רק שני חלוצים מוכחים בסגל, שוערים מחליפים שלא עומדים בסטאנדרט, סגל מתבגר וחסר תחליפים אמיתיים לבעיית פציעות, ואגפים שדורשים שידרוג. בימי מוריניו , טרי, לאמפרד,אסיים ודרוגבה היו צעירים בארבע שנים. זה הבדל. צלסי זה קצת מים עומדים(אחלה מים , שלא תבין לא נכון) וזאת ממש לא אשמתו של קרלו. הוא רק מוציא לפועל את רצונותיו של הבוס. היום, זה כנראה יעלה יותר לשדרג מאשר אם היה חזון אמיתי לשפר את הקבוצה ביום יום, בטבעיות. ולא כל מה שכתוב בעיתונים זאת המציאות.

אביאל 28 בדצמבר 2010

יוסי מזרחי – תעשה לי טובה, עונה שלמה צ'לסי שיחקה עם אסיין כבלם וסיימה צמודה ליונייטד, עונה שלמה גרנט שיחק עם אסיין מגן ימני, שלא נדבר על אליפות אפריקה שפגעה לא פעם בצ'לסי, זה שאתה בוחר לראות רק את החסרונות של יונייטד בלי להתחשב בעובדה שגם צ'לסי לאורך השנים בזמן שלושת האליפויות של יונייטד היתה קרובה מאוד לתואר וסבלה מפציעות, אליפות אפריקה והחלפות מאמנים זה עניין שלך, אל תגיד לי שהאליפות היתה הפסד של יונייטד מאשר אליפות של צ'לסי, ששוב כמו שאמרתי, ניצחה את ארבעת הגדולות פעמיים ושברה את שיאי הפריימרליג בשערים, אז אל תיתן לנתונים האלה להפריע לך.

שלו – ארסנל, עדיין ראויה לזלזול, לראות את נאני מתעלל כבר שנתיים בקלישי ולא להצמיד לו עוד שומר, מקנה לה את כל "הירידות" אליה היא זוכה, שלא נדבר על כך שהיא בטח תיצמד ליונייטד העונה ושוב תפסיק לוולבס או סטוק במשחק ביתי. ותפסיק עם השטויות של הכסף, בשלוש שנים האחרונות, צ'לסי הוציאה פחות או יותר כמו יונייטד על רכש, אפשר לחשוב שפרדיינד, רוני ועוד כמה כוכבים גדלו במועדון, גם יונייטד מוציאה כסף.

טל – קצת עובדות, ריאל וברצלונה מוציאות יותר כסף על משכורות, צ'לסי ויונייטד די צמודות בסעיף השכר, אברמוביץ' לפחות לפי הדיווחים של פורבס, חזר להיות עשיר בדיוק באותה מידה שהיה טרום המשבר (כמו הרבה מאוד עשירים, שעם קצת הבנה היית יודע שהם הפסידו כסף בעיקר "על הנייר").

יואב – אז למה לעזאזל לפני שנה אנצ'לוטי טען, במסיבת עיתונאים שראיתי במו עיניי והציטוטים פורסמו באתר הרשמי של צ'לסי שהוא ירוץ עירום בשלג אם יקנו לו עוד שחקן לקבוצה ? למה לפני יומיים, שוב תיכנס לאתר של צ'לסי ותראה, הוא טוען שאם אלכס לא יבריא בקרוב הם יקנו בלם וחוצמזה הוא לא רואה צורך לקנות שחקנים, הכי קל להגיד "מה שכתוב בעיתונים" ולפתור את העניין, אבל זה לא המצב, אנצ'לוטי רצה מאוד את רמירס והביא אותו, כנ"ל לגבי ניימאר, רק שבסוף סנטוס לא הסכימה למכור אותו, לא צריך להיות תמימים מדי ולחשוב שלאנצ'לוטי אין מילה בנידון.

טל 28 בדצמבר 2010

בדיוק כפי שניתן לטעון שהכסף שהם הפסידו היה "על הנייר", כך אפשר לטעון שהכסף שהיה להם מלכתחילה היה בעיקר "על הנייר". ברור שהכוונה הייתה שנכסים שהיו לו איבדו מערכם. וגם אם הם חזרו לרמתם מלפני המשבר, הוא עדיין איש פרטי ולא ממשלת דובאי.

העובדות הן שמהבזבזנית מספר 1 בשוק השחקנים באמצע העשור הקודם, צ'לסי הפכה לקבוצה שכמעט ולא מוציאה כספים על שחקנים חדשים. מה ההסבר שלך לזה?

ואתה מודע לזה שגם ליונייטד יש הכנסות גבוהות בהרבה מאלו של צ'לסי?

צ'לסי מחזיקה תקציב של 400 + מיליון פאונד (או יורו?) עם הכנסות של בערך 250 מיליון. לא צריך להיות מומחה לכלכלה כדי להבין שזו לא התנהלות נורמלית.

אביעד 28 בדצמבר 2010

1. התמימות היא לחשוב שלמאמן שאין לו מילה בנושא זהות עוזרו, יש מילה בעניין רכש. אתה רוצה לומר לי שאנצ'לוטי חשב שזה הגיוני להחזיק בסגל 3 בלמים כשכולם שחקני הרכב?
2. אני אישית מאמין שצ'לסי זכתה באליפות אשתקד בגלל שהגיע לה. having said that, צ'לסי לא ממש סבלה מפציעות ברמה של יונייטד (שלא לדבר על ארסנל). אלו תלונות "מוריניואיות". הקבוצה עם התקציב והסגל היקרים בהסטוריה (נכון ל-2007) מתלוננת על 3-4 פציעות. אשתקד העברנו חודש וחצי בלי 9 שחקני הגנה ועדיין הגנת היונייטד בפרק הזמן הזה לא נראתה גרוע כמו הגנת צ'לסי בחודש האחרון.
3. אולי הבעיה היא שצ'לסי אכן הוציאה פחות או יותר כמו יונייטד על רכש, אבל בעוד שביונייטד קידמו גם צעירים בנוסף, בצ'לסי לא טרחו.

שלו 28 בדצמבר 2010

אביאל מצד אחד אפשר להגיב כמוך, מצד שני אפשר לקרוא את מה שכתבתי, כסף קונה הרבה אבל לא הכל, הכוונה הייתה שיש גם דרך, טיפוח צעירים בניית מסורת. אתה יודע טוב מאוד שאני לא אנטי-צ'לסי. בטח שמועדון כמו צ'לסי צריך תחילה לקנות כוכבים כדי להגיע לצמרת. אבל אחרי כל כך הרבה שנים אני מצפה מהמועדון ללכת על מנג'ר מסוים ולתת לו לבנות את היסודות והתשתיות. עברו בצ'לסי גדולי המאמנים בעולם, אף אחד מהם לא החזיק מעמד או סיים בטוב.
ראניירי לא טוב, בסדר אז הביאו את מוריניו.
מוריניו לא הסתדר עם אברמביץ' הביאו את סקולארי,

בטח שיונייטד קונה, אבל היא מפתחת שחקנים, יש רוח מועדון, יש שנים טובות ורעות אבל יש מי ששולט בעניינים.
ואת זה הכסף עדיין לא קנה בצ'לסי. היא סתם קבוצה עשירה שלוקחת אליפויות מדי פעם.

יוסי מזרחי 28 בדצמבר 2010

אביאל, לא התכוונתי להרגיז אותך.
רק להביא עובדות ופרשנות.

דורפן 28 בדצמבר 2010

אביאל – טל צודק.

אפשר לראות את זה כאן. הדרוג העולמי בשכר ממוצע הוא:
יאנקיז, ריאל, בארסה, צ'לסי ואחר כך שש קבוצות אן.בי.איי.
http://sports.yahoo.com/blogs/post/The-10-highest-paid-sports-teams-in-the-world?urn=top-230688

מכיוון שסגל של בייסבול גדול קצת מסגל כדורגל היאנקיז בוודאי ראשונים בכללי. ריאל, בארסה וצ'לסי בערך שוות. הממוצע בצ'לסי נמוך ב-10 אחוזים אבל סגלים באנגליה גדולים קצת יותר. צ'לסי משלמת בערך 140% מהמשכורות ביונייטד. ליונייטד יתרון לא גדול (10-15%) על ארסנל ובערך 30% על ליברפול. אולי המשכורת החדשה של רוני שינתה קצת את התמונה.

אדם (אוהד צ'לסי) 28 בדצמבר 2010

הלחץ על מנצ'סטר יונייטד… היחידה בתמונת התואר לאליפות השנה, השאלה היא רק אם היא לא תפשל, ואני מהמר שלא.
האתוס, המסורת והמוטיבציה "להחזיר את מה ששלנו" ינצחו השנה. וגם – היעדר יריבוֹת.

השאלה שלי, היא למה פירסמת פוסט שלם בנוגע לקבוצה אחרת? עם 4 אליפויות ב-105 שנה, צ'לסי כבר עשתה את שלה ליובל הקרוב.
על מי שלקחה 18 אליפויות ב-108 שנה יש יותר לחץ ומחויבות לאוהדים להחזיר את מה ששייך לכם. ולליברפול. אבל לא נראה לי שזו העונה שלהם.

אביאל 28 בדצמבר 2010

טל – צ'לסי הפסידה שנה שעברה 20 ומשהו מיליון פאונד, לא 150 מיליון כמו שאתה כותב, הבעלים של הסיטי הם מאבו דאבי ולא מדובאי. נכון, צ'לסי מנסה לצמצם הוצאות ולהיות רווחית, נחכה לדוח של השנה ונראה מה קורה (אסור לשכוח שצ'לסי עפה בשמינית הגמר באלופות, מה שיפגע בהכנסה), בכל מקרה, צ'לסי אכן מנסה להרחיב הכנסות, עובדה שמדברים על להגדיל או לבנות איצטדיון חדש, לקבוצה בכירה מאוד עם איצטדיון קטן ביחס למתחרות.
אביעד – בוא אני יסביר לך מה הבעיה עם אנצ'לוטי, שהוא תירץ את האי קנייה בזה שהוא יכניס צעירים להרכב, הוא לא הפסיק לדבר על בורמה, אבל בשעת הצורך, הוא העדיף את פריירה כבלם וחטף שלישיה מסנדרלנד, ככה שיצאנו קריחים משני הצדדים.
בקשר לפציעות, בוסינגווה ואסיין היו פצועים שנה שלמה, המגן הפותח והקשר האחורי, שהם שני עמדות חשובות והם לא חזרו כל העונה להזכירך.
רונן – אני ראיתי נתונים אחרים בקשר להשוואה בין הסיטי, יונייטד וצ'לסי בכל הנוגע למשכורות, אני ינסה למצוא את הלינק.

יואב 28 בדצמבר 2010

אביאל,
אם לקרלו יש מנדט לכמה שנים,אז יש לו את היכולת לקדם את הראוי קידום.אני לא בטוח שזה המצב.אולי בשנה שעברה הוא לא הרגיש שהוא זקוק לרכש(לקחתם אליפות בצדק,היו ליונייטד בעיות אבל זה לא מעניין אף אחד)אבל האם הוא לא מבין שאין לו שוער מחליף נורמאלי? שאין לו שום מחליף לחלוצים? הוא רחוק פציעה אחת של צ'ך מהסתבכות אמיתית על המקום הרביעי.הוא בוודאי יודע את זה.
ועדיין, לא מספיד קבוצה שמשחקים בה אסיין,דרוגבה,לאמפרד,טרי.

שחר 28 בדצמבר 2010

היכולת של פרגיסון לעשות חילופי דורות במועדון,כמעט בלי נפילות
קיצוניות ביכולת ולאורך שנים היא דבר נפלא.

יואב 28 בדצמבר 2010

אביאל,
בוודאי שיונייטד הוציאה כסף על מה שהיא צריכה.אין בזה פסול.
העניין הוא איך משביחים את פארק, פלטשר, רפאל,נאני, אנדרסון, הרננדז ועוד… תוך כדי תנועה וקרב אליפות.בשביל זה-צריך מאמן לאורך זמן,שמכיר כל בורג שמוברג במועדון.
יונייטד של אמצע 2005-תחילת 2006 , נראתה קצת כמו צלסי של אתמול. מבולגנת, חסרת רוח, קינו מטנף על החברים, רוד ממורמר, רונאלדו בוסרי ופטשר בהרכב רק כי הוא סקוטי.
אבל פרגי כבר חשב קדימה.בסביבות ינואר הוא נתן לסהאה את החולצה על חשבון רוד(שהיה טאבו ביונייטד), סילק את קינו(שהיה טאבו ביונייטד),רכש את וידיץ ואברה(לתדהמת כולם כי שיווענו לקשר)ובקיץ השלים את המהפיכה ברכישת קאריק ונתינת המפתחות לרוני ורונאלדו.הזרעים נזרעו כבר קודם(בקידומו של פלטשר הלא נספר-למשל).
ופתאום שוב יש לו קבוצה אלופה.המדהים הוא שזה קרה לכולם מול העיניים אבל מעטים(אם בכלל)יכלו לזהות ולשים על זה את האצבע.

אביעד 28 בדצמבר 2010

אביאל, אחרי חצי עונה, בורמה כבר שיחק השנה יותר מכל שנה שעברה. לא לוקחים שחקן צעיר עם פחות מ-10 משחקים בקריירה הבוגרת שלו והופכים אותו לבלם מחליף ראשון של אלופת אנגליה מיד. טיפוח והבשלה של צעירים זה תהליך שלוקח זמן. אנצ'לוטי לא טיפש, הוא יודע את זה.
לא ברור לי על מה אתה מבסס את ההנחה שלך שברומה היה מתפקד יותר טוב מול סנדרלנד מאשר פריירה. הרי לברומה אין ניסיון כמעט בכלל, אז לשלב אותו מול חוד של בנט, גיאן ו-וולבק?
אני מניח שאנצ'לוטי פשוט מדגים חלק מהסיבה בגללה הוא נשכר – היכולת לעבוד בלי להתלונן מול התקשורת שהבוס לא נתן לו כל מה שהוא צריך/רוצה. אברמוביץ' לא משחרר כסף לקנות בלם? אז אנצ'לוטי לא יגיד לתקשורת שחסר בלם אלא שהוא ישלב צעירים.
בקשר לפציעות – אם נלך עונה עונה תראה שצ'לסי לא סובלת מפציעות מוגזמות. בטח לא בהשוואה ליונייטד או ארסנל.

Comments closed