גמר 2011: אז כמו שאומרים, תשבור רגל

מייקל אואן במדי האויב. צילום: CC Lisence

יש לי חברים אוהדי ליברפול ברחבי העולם. קווין הרקדן ממלזיה, דילן המורה להתעמלות ממאוריציוס, אלנה אשת ההיי-טק ממקדוניה וכמובן בישראל, קנדה ואנגליה. האהבה לליברפול, שאיתה באה גם השנאה ליונייטד מאחדת את כולנו. ויכוחים על זהות המאמן, הרכב או שיטת משחק תמיד יהיו, אבל יש נושא אחד כאוב ומפלג – מייקל אואן. ובליברפול לא מפנימים רגשות.

היום בו הוצג אואן במדי יונייטד היה אחד הימים העצובים שלי כאוהד ספורט. התגובות מליברפול כאמור היו מעורבות. וכמו בכל נושא כאוב, לכל סקאוזר שמכבד את עצמו יש דעה לגיטימית.

חברי היקר גבריאל היידו בצד המאשים את אואן בבגידה (נדמה לי שגם בני תבורי לא סולח לאואן, בני תקן אותי אם אני טועה). לדידם, אואן בחר לעזוב לריאל מדריד, לא התפשר על שכר והצטרף לניוקאסל ואחר כך עשה את הלא יעשה ומכל הקבוצות בחר לחתום במנצ'סטר יונייטד.

מנגד, חברי הטוב ניצן פלד ואני בצד שמבינים את אואן ומאחלים לו בהצלחה. לדידנו, הוא נזרק מליברפול על ידי רפא בניטז ולמרות תחנוני החזרה שלו, הדלת באנפילד נותרה סגורה והוא נאלץ לחתום בניוקאסל וכשירדה היחיד שהסכים לגעת בו היה אלכס פרגוסון.

יונייטד פשוט מועדון חסר כבוד עצמי ועמוד שדרה. אני לא רואה שום מצב שליברפול היתה מחתימה את וויין רוני, נוויל, גיגס או אפילו את דייויד בקהאם גם אם היו נשארים לילות לבנים מחוץ לאנפילד וכל בוקר מנשקים את הפסל של ביל שאנקלי. ותעזבו אותי מהמו"מ עם וידיץ', זה לא באמת בר השוואה.

אואן ילד שלי, אני אוהב אותו ולדעת שהוא יפרוש עם אליפות מקל עליי לעכל את העונה הקטסטרופלית שהממלכה עוברת.

תמיד היה לי חבל עליו שפספס את הגמר המופלא ב-2005, בעיקר כי הגיע לו הרגע הזה. כמו שמאלדיני חסר בזכייה של איטליה במונדיאל 2006 ולראול הגיע לפרוש אחרי זכיות עם ספרד ביורו 2008 ובמונדיאל האחרון. או בנימה מקומית, כמו שהגיע לאבי נמני להיות עם מכבי ת"א בליגת האלופות. קריירות נהדרות, אבל גיבורים טראגיים.

אני מאוד חושש משבת. אני מניח שאם הנורא מכל אכן יקרה, אוכל להתנחם בהצלחה האישית של אואן ובפרישה ההירואית של ואן דר סאר. מן הסתם אני בעד ברצלונה, ולא מאהבת מרדכי. אני לא יודע אם אואן בכלל זכאי למדליה, אבל אני מקווה שייקח חלק בוומבלי.

בעצם מייקל, יש לי רק דבר אחד לאחל לך לפני בגמר:
Break a leg

אני בכוננות ספיגה. אז נסיים במחווה של סטיבי וג'יימי לג'וני קאש מאותו ערב מופלא

ARVE Error: id and provider shortcodes attributes are mandatory for old shortcodes. It is recommended to switch to new shortcodes that need only url

תחרות רובינשטיין (היום ה-15): למה טריפונוב חייב לנצח ומדוע זה לא יקרה?
סיכום תחרות רובינשטיין: יש אלוהים!

37 Comments

באבא ימים 26 במאי 2011

אני לא יכול לרצות בהצלחתו של אואן. הוא שחקן של יונייטד ולרצות בהצלחתו היא כפירה בעיקר. על פחות מזה סקאוסרים מצאו את עצמם בגהינום.

מה שכתבת גרם לי לנבור בארכיון הבלוג של עמיחי ולהעלות באוב את מה שכתבתי שם.

"פינה חמה בלב:

12 במאי 2001. גמר הגביע נגד ארסנל. לליברפול אין שום תשובה נגד ויירה ושות' שמתעללים בה. בדרך נס התוצאה היא רק 1:0 ואז אואן משתלט על המשחק ועושה שני שערים מכלום.

לא ראיתי את המשחק בשידור ישיר. בעוד אואן משמיד את הגנת ארסנל הייתי אני בחדר לידה מסייע כמיטב יכולתי הדלה בהולדת בתי הבכורה. המיתוס אצלנו במשפחה היא שהיא נולדה באותה הדקה בה הבקיע אואן את השער השני (ושלא יבלבלו לי את המוח עם עובדות). איזושהוא קול פנימי (שניתן לתאר אותו כפחד מכך שאשתי שתחיה תעיף עלי את המיכל עם גז הצחוק) עצר בי מלקרוא לרכה הנולדת על שמו. וברגע זה אני אסיר תודה לקול זה כפי שלא הייתי מעודי.

בערב אותו יום אמרתי לחמותי שבסה"כ היה לי יום די מוצלח. ליברפול זכתה בגביע ונולדה לי בת. זה נאמר בצחוק ועדיין, עד היום היא לא סולחת לי על סדר הדברים."

"אין לי בעיה מוסרית עם אואן של היום. מבחינתי הסיפור איתו נגמר כשהוא עבר למדריד אלא שאז עוד יכולתי לזכור לו חסד נעורים. עכשיו אני בכל ליבי רוצה שיכשל (כמו כל מאנק) – וזה עצוב לי."

"יכול להיות שראוי לסכם את הנקודה הזו בכך שהנזק הגדול שנובע מההחתמה של אואן ע"י יונייטד הוא בכך שהוא מונע מאתנו להתרכז בדבר החשוב באמת – שובו של המלך!" [הערה: אואן חתם במנצ'סטר בסמוך למועד בו בניטס החזיר את דלגליש לליברפול]

בדיעבד – אני מסכים איתי.

חולצת ליברפול היחידה שיש לי עד היום (את חולצת umbro הישנה נתתי לבן דודי כשזה עמד על דעתו) היא חולצה מס' 10 של מייקל אואן. בשבת אלבש חולצה של ברצלונה. אף היא מס' 10 – של רונלדיניו.

דובינסקי 26 במאי 2011

כולי תקווה שיונייטד תתבזה בוומבלי.
אני חושב שדלגליש יעשה בשכל אם יחתים את אואן בסיום העונה כדי שיסיים את הקריירה בליברפול. אני מאמין שיש לו הרבה מה לתרום.

Capatin 4 ביוני 2011

Thanks for sharing. Always good to find a real exerpt.

matipool 26 במאי 2011

גם אני מהאסכולה של אלו שלא יכולים לשנוא אותו .
הוא היה משב רוח מרענן בחצי השני של שנות ה-90' ואחראי ישיר להמון המון אוהדים צעירים שהצטרפו לקהל האוהדים של הקבוצה .
הגמר נגד ארסנל רשום אך ורק על שמו . אשכרה , 2 שערים מכלום . יכולת אישית נטו שלו מול הגנה חזקה שאיבדה עשתונות מול המהירות והיכולת שלו .
לא אשכח לו כמובן הופעות גדולות נוספות ( כולל בנבחרת עם השער נגד ארגנטינה והשלושער על אדמת גרמניה ) .
היה השחקן האהוב עלי במשך 5 שנים ( הוא החליף את מקמנמן אצלי וסטיבי כמובן ירש אותו . הבעיה שאני לא רואה מחליף לסטיבי בנושא הזה . אולי סוארז ) .
אני גם מסכים עם זה שלבניטז היה חלק לא קטן בעזיבה שלו וחלק גדול בזה שהוא לא חזר אלינו .
היום אני פשוט די אדיש לגביו .

אביעד 26 במאי 2011

וואלה, טוב לדעת שהמועדון שאני אוהד חסר חוט שדרה וכבוד עצמי. איזה בולשיט…
אגב, מה שלום אינס והיינצה?

דובינסקי 26 במאי 2011

פול אינס בכלל גדל בווסטהאם והיינצה היה סמל של יונייטד כמו שמקסי רודריגז סמל של ליברפול. אם יונייטד רוצה אותו, בבקשה. היא יכולה לקחת גם את לוקאס לייבה על הדרך.

מה אתה משווה אותם למייקל אואן?

אביעד 26 במאי 2011

הבנתי. להחתים בהעברה חופשית שחקן שעזב את ליברפול 5 שנים לפני כן לריאל מדריד ואח"כ עזב את ריאל לטובת ניוקאסל זה אקט שמעיד על היעדר חוט שדרה וכבוד עצמי, אבל לנסות לרכוש שחקן שהיה אהוב מאוד על אוהדי היונייטד (ושנה לפני כן נבחר ע"י האוהדים לשחקן השנה במועדון) והיה שצריך ללכת למאבק משפטי עם היונייטד בשביל להשתחרר לליברפול זה אקט שמעיד על כבוד ועוצמה.

יואב 26 במאי 2011

דובינסקי,
לקרוא לפרגי(הוא זה המועדון)- חסר עמוד שדרה וכבוד זה לקפוץ גבוה מאד מאד מעל האלמנט.
דמותו של פרגי כל כך מתועדת כך שנשאר רק לתמוה.זה קצת כמו לכתוב שפרגי לא אוהב מסטיקים…
גם בעולם מקביל לא באמת יכול להתקיים דיון כזה.
אינס אכן הגיע מווסטהאם אבל היה האחד מהשחקנים האהובים והמזוהים ביותר של יונייטד בשנים ההם.קינו הגיע מהפורסט ווידיץ מרוסיה וקאנטונה מלידס! אז? זה לא בהכרח מוריד מההזדהות והרגשות.
וכל מה שאביעד כתב.

דובינסקי 26 במאי 2011

יואב,
אני חולק עלייך, לשחקני בית יש משמעות מיתית אחרת לאתוס של המועדון.
אני גם רואה הבדל בין התרומה של אינס לבין זו של קין וקאנטונה.
אני שם את רוני עם גיגס באותה סירה של שחקנים שלא הייתי רוצה לראות בליברפול פשוט כי הוא הגיע מאברטון.
אין לי בעיה עקרונית עם מעבר של צ'יצ'וריטו או ולנסיה או מישהו כזה.

Bubbi 4 ביוני 2011

What a joy to find soemone else who thinks this way.

באבא ימים 26 במאי 2011

רק שיהיה ברור.אני לא יודע לגבי עמוד השדרה של יונייטד או ליברפול אבל את ויין רוני היייתי מחתים מחר. העובדה שהסקאוסר הזה (ותודו – הוא כל כך סקאוסר שג'רארד וקרארגר נראים כמו לאמפרד לידו) נמצא ביונייטד היא עדיין בעיני עיוות בלתי נתפש.

באבא ימים 26 במאי 2011

אואן בהגדרה לא יהיה שווה עכשיו את הכסף שישלמו עליו (גם אם ישלמו עליו פר משחק). זה יהיה נכון גם אם הוא יבקיע שלושער בגמר. בעיני זה יהיה אידיוטי לחלוטין להחתים אותו.

בוב השקט 26 במאי 2011

בתור אחד שאינו אוהד לא של ליברפול ולא של יוניטד, כל פעם שאני רואה את אואן אני רק מרגיש צער על קריירה אדירה שהוחמצה בגלל פציעות וחוסר מזל.
מבחינת פוטנציאל הוא אולי החלוץ הגדול בהיסטוריה וחתום על חלק מההופעות והשערים הכי מדהימים אי פעם.
לראות אותו עולה לדקות בודדות במשחקים לא חשובים זה עצוב (ולפעמים אפילו נדמה שזו הדרך של מנצ'סטר להשפיל את הסקאוסר).
לדעתי האישית, אפילו עכשו הוא עולה על רוני בכמה דרגות.

יואב 26 במאי 2011

בוב השקט,
חולק עליך. זה בכלל לא אותו קנה מידה של כישרון(בהשוואה לרוני) ואואן לא נכנס אצלי לטופ טן של חלוצים שראיתי(ואף מעבר לכך).

אלפי 26 במאי 2011

אני אוהד ליברפול ואני בצד של דובינסקי, הדברים שאוון עשה בשבילנו הם מופתיים. אני זוכר אותו לפני כמה שנים במשחק היחיד בפריימיר ליג שראיתי מפסיד 4-1 עם ניוקסל לווסטאהם. הוא הבקיע והייתי מאושר בשבילו. אז יאללה שישחק ויזכה מכפתלי.יואב, מאנו-א-מאנו הוא עולה על רוני, אם לא בכישרון אז בחותם ההיסטורי שהוא משאיר על המשחק. הוא כובש וארגנטינה בסוף מנצחת, זה היה השילוב המושלם.
וקבלו שיר ענק של הלהקה הכי טובה שאתם לא מכירים: http://www.youtube.com/watch?v=WIqC8WlwJx0&playnext=1&list=PL1342FD404C9BD8F0

בני תבורי 26 במאי 2011

אלפי,
לאט לך, יש כאן כמה זקנים שהספיקו כבר לשכוח את מה שטרם למדת על רוק/פופ. את ג'רמיין וברט ראיתי בהופעה (קצרה) במופע רוק בכרייסטצ'רץ' לפני שנתיים.. מבחינתי מדובר בהרכב מצויין שיכול היה להיות טוב יותר אילו היה מנגן על כלי נגינה ולא על סינטי מהאייטיז…

awsdsnkiv 4 ביוני 2011

iLBso9 , [url=http://sxcajuhycsor.com/]sxcajuhycsor[/url], [link=http://hzwdukuxjais.com/]hzwdukuxjais[/link], http://gbacucgnsikf.com/

מארק בלינדר 26 במאי 2011

אלפי – אני חושב שהם הרבה יותר מוכרים ממה שאתה חושב.

בני תבורי 26 במאי 2011

דובינסקי,
אחלה פוסט על נושא ראוי. אני לא כועס על אואן שהוא ביונייטד. מבחינתי שחקן שעוזב את ליברפול יכול לשחק גם על הירח. גם לא כעסתי עליו ששיחק במדריד. בהחלט כעסתי בגלל הדרך בה עזב. אואן, כשחקן בכיר מאוד, הציב אולטימטום להנהלת ליברפול בתום עונת 2001, בין דרישותיו היו מאמן ראוי שיחליף את הוייה ושינוי קיצוני בסגל. הנהלת ליברפול פעלה נכון ונענתה לדרישותיו. בדיוק ברגע הזה אואן נכנע לחמדנות ועזב. כל הקורות אותו מאז מעניינים אותי כקליפת השום, אבל אני מודה שהחזקתי אצבעות למי שהחליט לא לקבל אותו חזרה, בגלל שתי סיבות: האחת, הדרך בה הלך שמבחינתי שרפה את הגשרים והשניה נוגעת לכך שליברפול לא צריכה לקבל שחקנים שלא מספיק טובים בשביל מישהו אחר.

דובינסקי 26 במאי 2011

בני,
בעיני הוא לא שרף גשרים. אני דווקא רואה חשיבות רבה אם יחזור לליברפול בשנה הבאה, גם כשחקן ספסל. להזיק הוא לא יזיק וכמה שיותר ילדי מועדון הרי זה משובח.
לא שזה על הפרק, אבל גם אשמח אם יוסי יחזור.

אלפי 26 במאי 2011

בני, אני לא כזה צעיר כמו שאתה חושב…
כנראה שיש לך טעם טוב אם אתה אוהב ליברפול, אז תראה כמה פרקים של הסדרה שלהם, טלוויזיה בשיאה.
ולעניינו, גם שאוון במדים של היונייטד הוא עדיין מייצג את ליברפול יותר מאת מנצסטר ולכן אין בעיה להיות בעדו

יואב 26 במאי 2011

אלפי,
החותם ההיסטורי של רוני עוד לא נחתם. לך תדע, אולי הוא יכבוש וינצח(:
אגב אואן, ליברפול עוד הרוויחה את דמי ההעברה שלו. במקרה של מקמנמן גם זה לא קרה. אותי, זה אולי היה מכעיס יותר(אם כי אולי זה נבע מרשלנות של ליברפול).

אלפי 26 במאי 2011

יואב, אני מסכים איתך בעניין ההיסטורי (חבל שהספר של אוון כבר נחתם).
לגבי העניין השני, אני נמנע במודע להתבאס או לשמוח בכשלונותהצלחות כלכליים של הקבוצות שלי. יש כל כך הרבה סיבות אחרות לדאגה בתור אוהד…

מארק בלינדר 26 במאי 2011

פעם אחת בכיתי בגלל משחק כדורגל. קיץ 98', שניות לפני שהתחלתי תיכון. הבנייה של התחנה המרכזית החדשה בראשון לציון הייתה בשלבי הסיום ובאחת מהחנויות שעדיין לא נשכרו הציבו מסך ענק והמון כסאות מפלסטיק. שנתיים לפני זה ההפסד של אנגליה בחצי הגמר גרם לי לעבור את הכביש מהמחנה הגרמני לבולדוגיה. ישבתי בשורה הראשונה עם עידו פרנס שכבר אז לדעתי גירד את המטר תשעים שנתמכו במשהו כמו 55 קילו בסה"כ. היו לו שורשים ארגנטינאים ובסוף המשחק הוא קפץ כל כך גבוה שכמעט ריסק את התקרה עם הראש (או שכמעט ריסק את הראש בתקרה – תלוי איזה צד אתם מעודדים). במצב של 1:1 אואן קיבל מסירה מבקהאם כ40 מטר מהשער. מהנגיעה הראשונה של אואן בכדור עד לרגע שהכדור נוחת ברשת עוברות בסה"כ 6 שניות. סילון עם יכולת לשנות כיוון במהירות של הקרוסאובר של טימי הארדוואי. אח"כ הגיעו האדום ההזוי לבקהאם, פול אינס ובאטי ושלחו אותי להקשיב בלופ לשיר ההוא של הלייטנינג סידס ולשכנע את עצמי שאני עדיין מאמין – בטורניר הבא יהיה יותר טוב (בטוח!). מאז שמייקל עזב למדריד לא היה שחקן שריגש אותי ככה ואולי גם לא יהיה (אלא אם כן אמצא דרך לחזור להיות בן טיפש עשרה). בטורנירים האחרונים אני גם לא שם על נבחרת שלושת האריות. מעדיף אנדרדוגים כמו אוסטרליה, יפן וארה"ב.

אחרי הגול הזה של אואן השדר אמר "הוא רק ילד, תארו לעצמכם מה יצא ממנו כשיגדל". הלוואי והייתי יכול לחזור בזמן ולהגיד לו "עזוב, אתה לא רוצה לדעת. תהנה ממנו כל עוד אתה יכול". מייקי היה אז משהו מיוחד. אני לא יודע מי זה השחקן עם אותו השם שלובש את המדים של יונייטד אבל זה לא אותו אחד שלבש את המדים עם הליברבירד. כמו שרבים פה ציינו אני מרגיש בעיקר אדישות. הוא יכל להיות גדול כמו איאן ראש, עכשיו הוא אפילו לא סולשקיאר. אני מרשה לעצמי לדבר בשם כל אוהדי ליברפול – האמת? את מייקל אואן שכחנו רגע אחרי שנגמרו הפנדלים באיסטנבול.

בני תבורי 26 במאי 2011

מארק,
חזק ביותר!
אילו יכולתי לדעת קודם את מה שאתה הולך לכתוב, לא הייתי מוסיף אפילו מילה.

מארק בלינדר 26 במאי 2011

תודה בני :)

Julissa 4 ביוני 2011

At last! Someone who understands! Thanks for psotnig!

old timer 26 במאי 2011

אני מסכים עם יואב לגבי מקמנמן ולא מסכים לגבי אואן. ריק פארי אפשר מצב בו מקמנמן עזב בחינם ואואן עזב עבור 8 מיליון פאונד עלובים(רק לשם השוואה – יוניטד שלמה רוני 27 מיליון פאונד שנה לאחר מכן ועל פרדיננד נדמה לי 30 מיליון פאונד שנתיים קודם לכן. שני שחקנים נהדרים אבל לאף אחד מהם לא היה בשלב בו עבר את ערך השוק שהיה אמור להיות למייקל אואן בשיאו). הוא זרק לפח הזדמנות אדירה לבנות את הקבוצה ועל כך ראוי שיציבו בובה בדמותו באנפילד שהאוהדים יזרקו עליה ביצים ויתקעו בה סיכות.

לגבי הטענה שאואן במדי יוניטד מיצג את ליברפול יותר מאשר את יוניטד אומר רק – אוי ואבוי אם זה היצוג שלנו. לשמוע מ(נדמה לי) אוהד ליברפול שליברפול הפכה להיות בעיניו מועדון חבול, שעבר זמנו ושאף אחד לא היה נוגע בו עם מקל אלמלא מעשה חסד בלתי סביר בעיל של היריבה הגדולה ביותר שלו – זה לא ממש כיף.

אלמלא היה מאנק הייתי אדיש אליו כשם שאני אדיש לטורס. מכיוון שהוא מאנק – חובה עלי לרצות בכשלונו.

דבר אחד ברור – מבחינה מקצועית לחלוטין, במקום בו הקרירה שלו נמצאת היום ומה שהוא היה יכול לתרום לליברפול, נגוג ראוי לחולצה הרבה יותר ממנו.

מנחם לס 26 במאי 2011

יש לי רושם שבאתר הזה ישנם גולשים שהם מבואסים עד היום שמיקי ברקוביץק עבר ממכבי ת"א להפועל, או מלמיליאן מבית"ר י"ם לאן שהוא עבר. הימים של נאמנות ושייכות לקבוצה עברו מין העולם כבר לפני 20 או 30 שנה. היום רק כסף ואליפות מדברים. אצל כולם ללא יוצא מין הכלל.

מארק בלינדר 26 במאי 2011

אתה מפספס את הנקודה וחוזר על אותה טעות שעשית בהתחלה עם לברון. זאת לאו דווקא העובדה ששחקנים עוזבים – כולנו פה ילדים גדולים ויודעים להתמודד עם פרידות. מה שמפריע לאוהדים זאת צורת העזיבה או הכיוון שלה. בארצות הברית כמעט ואין את המושג הזה – שחקן בית. רק תראה כמה אוהדי הבולס שמחים שיש להם פרנצ'ייז פלייר יליד המקום וכמה רצו את להביא גם את וייד. תראה איזה בוז שורקים לקובי כשהוא מגיע לפילי. ד"א, כשרביבו עבר מפנרבחצ'ה לגאלאטסריי לא עשו סיפור גדול כי הוא לא היה שחקן בית.

זה שהעולם התכער לא אומר שצריך לקבל את זה. רובינו מנצלים את הספורט בשביל לברוח קצת. גם השחקנים מודעים להסכם הלא כתוב עם האוהדים שאם אתה הופך לאגדה חיה בקבוצת הבית שלך אתה לא עובר ליריבה השנואה ולרוב הם יודעים להפרד כראוי. לפעמים יש כאלה יוצאי דופן ועליהם נאמר – אל תכנס למטבח אם אתה לא מסוגל להתמודד עם החום.

חלק מהאהדה זה אמוציות וכל עוד שומרים את זה בגבולות הטעם הטוב זה בסדר גמור לאהוב או לשנוא ספורטאי. אם אתה לא לוקח צד הספורט בד"כ הופך להרבה יותר משעמם. אתה יותר מכולם פה צריך לדעת את זה.

בני תבורי באולפן 27 במאי 2011

מנחם,
זה לא הכסף, זו הדרך. הוא הציב אולטימטום ונעלם כשתביעותיו מולאו במלואן.

מנחם לס 26 במאי 2011

מי הכניס את הפרצוף המכוער הזה לתגובתי?

D! במולדת 26 במאי 2011

like

אלפי 27 במאי 2011

אני לא בטוח… אולי הם מוכרים בתור סדרת טלוויזיה אבל את השירים שלהם לא ראיתי הרבה אנשים ששומעים. וזה פשוט שירים מעולים וקורעים מצחוק גם אחרי ששמעת אותם 500 פעם

zvscct 5 ביוני 2011

g6a3U8 , [url=http://czunmbuovopr.com/]czunmbuovopr[/url], [link=http://tcwdxqidilum.com/]tcwdxqidilum[/link], http://ozgafsbuazqg.com/

ypbkajbxq 5 ביוני 2011

q2WHSq , [url=http://rmvxretpqxxw.com/]rmvxretpqxxw[/url], [link=http://kksevjusjqfs.com/]kksevjusjqfs[/link], http://xnvnswswftcx.com/

Comments closed