האפשרויות של אליס שלזינגר

אליס שלזינגר אחרי הקרב בלונדון (אתר ערוץ הספורט)

ירדן ג'רבי אלופת העולם וראשונה בדירוג שלוש שנים לפני האולימפיאדה בריו. היא מחובקת על ידי כולם; איגוד הג'ודו, ועד אולימפי, יעל ארד, ח"כ יואל רזבוזוב, אריק זאבי, ביבי-פרס. מאמי לאומי. נינט. ובצדק, הישג אדיר. ספורטאים ישראלים בודדים זכו באליפויות עולם בתנאים אולימפיים. לג'רבי כבר יש מקום בהיסטוריה של הספורט הישראלי. עכשיו המטרה שלה ושל המערכת העוטפת להשאיר אותה בכושר דומה בשנים הקרובות ובעיקר לאולימפיאדת ריו ובתקווה גם מעבר. זאת לא משימה פשוטה, בטח לא עבור הספורט הישראלי שלוקה מאוד בצד הפסיכולוגי.

מה עוד שמנגד עומדת אליס שליזנגר. ספורטאית מצוינת עם שתי אולימפיאדות מאחוריה ומדליות ארד מאליפויות אירופה ואליפות עולם שמתחרה עם ג'רבי על המקום היחיד לייצג את ישראל בקטגוריית עד 63 ק"ג. שלזינגר לא התחרתה באופן סדיר מאז אולימפיאדת לונדון בעיקר בגלל סכסוך עם איגוד הג'ודו, שמקורותיו במינויו של שני הרשקו (מאמנה האישי של ג'רבי) כמאמן נבחרת הנשים ובכך כאחראי המקצועי הבכיר על כל בנות הנבחרת. הזכייה של ג'רבי באליפות העולם מבססת את מעמדו של הרשקו (מאמן מוכח וסופר-מקצועי שאימן גם את אריק זאבי כשזכה באליפות אירופה) ובהנחה שאיגוד הג'ודו לא ישנה את עמדתו התקיפה, שלזינגר נדחקת לנקודה בה היא צריכה לשקול את האפשרויות העומדות בפניה, כשאף אחת מהן אפילו לא מתקרבת להיות אידיאלית מבחינתה. חלקן אף עשויות להיות הרסניות עבור הספורט הישראלי.

אפשרות ראשונה: להמשיך בסכסוך
מה שהיה, הוא שיהיה. אליס שלזינגר תמשיך לדרוש ששני הרשקו לא יהיה הסמכות המקצועית הקובעת לגביה, איגוד הג'ודו והיו"ר משה פונטי יגידו שאליס צריכה להתיישר וזו לא תכנית כבקשתה, פה ושם היא תמצא אוזן קשבת אצל גורמים חיצוניים ופה ושם ימשכו הניסיונות לפשרה ואיתם גם הפיצוצים שישאירו את שלזינגר שוב מחוץ לנבחרת בתחרויות החשובות.
ההשלכות: התדמית של איגוד הג'ודו תמשיך להיפגע, מה שימנע מספונסרים לרצות לתמוך בספורטאים שעשויים למצוא את עצמם לא מתחרים בגלל סכסוכים כאלה ואחרים. מקצועית, כל עוד שלזינגר לא מתחרה, ירדן ג'רבי תמשיך להתבסס כמועמדת הכמעט ודאית של ישראל לאולימפיאדת ריו ואליס תידחק החוצה.

אפשרות שנייה: ליישר קו עם האיגוד
לרדת מהעץ, לבלוע את הכבוד האבוד ולהיכנע לבקשות ולדרישות האיגוד. לעמוד דום ולעשות בדיוק את מה ששני הרשקו אומר, כשבתחרויות כנראה שמאמן אחר יעמוד לצידה (בין אם יהיה זה בעלה ומאמנה פאבל מוסין או מאמן אחר).
ההשלכות: אליס שלזינגר תחזור להתחרות במשקל שלה (עד 63 ק"ג) תוך שהיא צריכה לקבל את סמכויותיו של הרשקו ולעבוד עפ"י תכנית העבודה שלו. כמו כן, תהיה תחרות מקצועית על המקום בריו, כשאליס מתחילה בנחיתות מסוימת מול ירדן ג'רבי שתקבל חיבוק חם מכל המערכת על השנה הפנטסטית שעשתה.

אפשרות שלישית: לייצג מדינה אחרת
בחודש יוני פורסם ב-YNET שאליס שלזינגר קיבלה פניות מאיגודי הג'ודו של אזרבאיג'אן וטורקיה כדי שתייצג אותן כשגם בריטניה בתמונה. ישראל מדינה שאזרחה בשיטות כאלה ואחרות לא מעט ספורטאים כדי שייצגו אותה בתחרויות בינלאומיות, גם במחיר של היעדר זהות או חיבור רופף מאוד בין הספורטאי למדינה.
ההשלכות: אליס שלזינגר תוכל להתחרות במשקל שלה באולימפיאדת ריו (במידה ותעמוד בקריטריון כמובן), אבל לא תייצג את ישראל. לא רק שהיא כנראה תאבד את התמיכה והמעטפת שהיא מקבלת בארץ, זו תהיה יריקה בפרצוף של מערכת הספורט הישראלית שהשקיעה בטיפוחה הרבה מאוד כסף ומשאבים, תרחיק את עצמה מאוהדי הספורט בישראל ותיצור מצב מאוד לא נעים גם לאיגוד הג'ודו שכשל להשאיר במערכת ספורטאית מצוינת.

אפשרות רביעית: להתחרות במשקל אחר
יש עוד שלוש שנים עד למשחקים האולימפיים בברזיל. בעבודה צמודה ואחראית עם התזונאים של היחידה לספורט הישגי ובתמיכת איגוד הג'ודו והוועד האולימפי, יש לאליס שלזינגר מספיק זמן כדי לעלות 7 ק"ג במשקל ולנסות להתחרות על הקריטריון האולימפי במשקל עד 70 ק"ג כשהיא מתאמנת ומתחרה תחת התכנית המקצועית של שני הרשקו.
ההשלכות: המשמעות היא סוף הסכסוך ועבודה משותפת, במצב לא אידיאלי שאליס שלזינגר דחתה פעם אחר פעם. אליס שלזינגר מרימה דגל לבן לגבי משקל 63 ק"ג (ומשאירה את הבמה לג'רבי) ומתאמנת תחת הרשקו שכבר לא יהיה במה שהיא מגדירה כניגוד עניינים על זה שהוא מאמנה האישי של יריבתה. היא תצטרך להסתגל למשקל חדש, ליריבות חדשות ולכל ההשלכות המקצועיות הנלוות. במידה ותשתף פעולה עם איגוד הג'ודו, יכול להיות שפה הוועד האולימפי יוכל לבוא לקראתה ולאפשר לה לייצג את ישראל גם אם תעמוד רק בקריטריון הבינלאומי. כמובן שלזמן יש מרכיב מהותי פה, היות ותהיה תקופת הסתגלות וכן יש סיכוי שספורטאיות ישראליות נוספות יתחרו במשקל הזה.

אפשרות חמישית: לפרוש
להרים ידיים, להודיע על סיום הקריירה כג'ודוקא ולהשקיע באפיקים אחרים בחיים.
ההשלכות: כל הצדדים מפסידים. אליס תאבד את המעטפת שהיא כבר מקבלת וכמובן לא תתחרה במשחקים בריו. הג'ודו הישראלי יאבד ספורטאית מצוינת ועבור האיגוד זו תהיה חרפה על כך שלא ידע להתמודד עם תחרות בין שתי ספורטאיות. צריך גם לשים לב יעקב שחר, הספונסר של שלזינגר, שיראה שההשקעה שלו בספורטאי לא הניבה פירות. זה מסר איום ונורא עבור כל ספונסר פוטנציאלי, שיברח כל עוד נפשו בו מלהשקיע בספורטאים שעשויים לפרוש בגלל ריבים פנימיים עם האיגוד.

פה קבור הכלב – בחוסר ההפנמה שבלי ספונסרים אין ספורט מקצועני ובלי תדמית חיובית אין ספונסרים ואי אפשר לייצר תדמית חיובית אם רבים כל הזמן ומכפישים אחד את השני בכל מקום. ככה מגיעים למצב שאיגודים מתחננים לכסף מהמגזר הציבורי, עושים קולות של מסכנים ומקבצי נדבות וספורטאים שמקבלים מלגות של 5,000 שקלים לחודש, לא מבינים איך בחו"ל יש ספונסרים לספורטאים ברמתם ובישראל המגזר הפרטי בורח מהספורט.

בין מחזור 1 ל-2, סיכום ומבט לעתיד
כשהגדולה הישנה קופצת לביקור

79 Comments

Yavor 31 באוגוסט 2013

תודה – גם לי כל הזמן היה ברקע הסיפור של אליס. בת כמה היא? ריו יהיה רלוונטי בגילה?
כמוך, גם אני חשבתי שהפתרון האלגנטי ביותר יהיה לעבור משקל. לתומי חשבתי שזה עניין של 2-3 ק"ג. אתה אומר ש-70 ק"ג זו הקטגוריה הקרובה ביותר למשקלה הנוכחי (63 ק"ג)? זה די הרבה. כמה זה מלמטה?

יואב דובינסקי 31 באוגוסט 2013

טוב שהזכרת לי, אליס בת 25, ירדן בת 24. כלומר ריו רלוונטית לשתיהן. אולי גם 2020 בדוחק. הציעו לאליס כמה פעמים לעבור ל-70 ק"ג והיא לא רצתה (אני לא חושב שעבור אליס זה רלוונטי עד 57 ק"ג).

משה 31 באוגוסט 2013

אני מכיר מאמן ג'ודו בכיר שמעורה בנבכי המערכת והאיגוד שאמר לי שמעבר של אליס לבריטניה הוא כמעט עניין מוגמר. שאלתי אותו לגבי מעבר משקל והוא אמר לי שבמבנה הגוף שלה זה לא רלוונטי ולא ניתן לשינוי.

בני תבורי 31 באוגוסט 2013

האם יש עוד מקום בעולם שבו ספורטאי צריך להתכתש עם פוליטרוקים במקום להתמקד רק במה שהוא טוב?

ניינר 31 באוגוסט 2013

במיוחד בכל הענפים הלא בכירים כמו שיט, ג'ודו, סיף וכדומה, הסחל'ה עולה על גדותיו

איציק 31 באוגוסט 2013

אני מניח שכן, אך אלו לא המדינות אליהם תרצה להשוות את עצמך. מעיניין לעיניין בעיניין דומה. דווקא בברזיל (אם אני לא מתבלבל) כיצצו את התמיכה בספורטאים האולימפיים בצורה חדה למשך שנתיים כיוון שאלו לא שנים אולימפיות או טרום אולימפיות. הספורטאים למשך שנתיים יצתרכו להסתדר בעצמם עם קיצבה מאוד נמוכה, ורק ב-2015 יוחזרו המלגות האולימפיות. מזכיר חלם במקומות מוכרים.

משה 31 באוגוסט 2013

אני חושב שהתכוונת לדרום אפריקה, קשה לי להאמין שבברזיל יעשו זאת לפני אולימפיאדה שהם מארחים.

איציק 31 באוגוסט 2013

בהחלט יתכן, לכן כתבתי את מה שכתבתי בסוגריים.

ניר 31 באוגוסט 2013

אתם צוחקים? בכל מקום בעולם, חוץ ממדינות ספורות, אולי.

ספי 31 באוגוסט 2013

כנראה שיש בני ואנחנו לא יודעים על זה…חוץ מזה שבמקרה של אליס האיגוד צודק ב-100%. שני הרשקו הוא מאמן נבחרת ישראל בג'ודו.הוא מונה לתפקיד ולכן הוא זה שיקבע איך יתאמנו. בדיוק כמו שגוטמן הוא מאמן נבחרת ישראל בכדורגל ואם שחקן רוצה להיות בנבחרת הוא צריך להתיישר עם גוטמן ככה אליס צריכה להתיישר,וזה לא ששני הרשקו בחירה רעה,התוצאות מוכיחות ההיפך.
לא ראינו שאליס הגיעה להישגים יוצאי דופן עם המאמן/בעל שלה,אז אולי הגיע הזמן שאליס תתבגר ותבין שבמקרה שלה צריך להפריד עבודה ומשפחה ולעבור להתאמן אצל מישהו אחר.
אם זה לא מתאים לה אז שלא תהיה בנבחרת,שתלך לייצג את בריטניה.
מעניין מה היו התגובות בתקשורת אם גל מקל או תומר חמד היו מתנים את הגעתם לנבחרת בהחלפת המאמן. הרי היו תולים אותם על העץ הכי גבוה…

MOBY 31 באוגוסט 2013

אם אתה לא רואה הבדלים משמעותיים בין נבחרת ג'ודו לכדורגל אז אתה צודק.
אז על פיך- לפי דעתי הרשקו כשל במערך שפתח עם חלוץ בודד. בייחוד כשיש לו שני חלוצים ברמה עולמית. ואולי היה לנו גם כסף או ארד מהתחרות הזו לעולם לא נדע.
וקריטריון לאולימפיאדה הוא הישג (ג'רבי כשלה). לא צריך להאדיר אחת על חשבון השניה.
ויש פה האמא של ניגוד האינטרסים בספורט.

שאול 17 בספטמבר 2013

אתה מתעלם מהעובדה ששני הרשקו הוא גם מאמנה האישי של ירדן – הלא יש כאן ניגוד עניינים מובהק.
יתירה מזאת,בגודו יש כל מיני טריקים שהמתחרה לא רוצה שהשני ידע
תאר לך שגוטמן היה גם מאמן קבוצה = הלא יש לו אינטרס ששחקנים מקבוצתו יהיו גם בנבחרת
ממה ששמעתי (איני בטוח שזה נכון) – בכל התחרויות שהיו בין ירדן לאליס = היה ידה של אליס על העליונה
לי נראה שמעורב כאן כסף ומועדוני גודו = וההחלטות אינן אוביקטיביות או נגועות בדברים שאינם קשורים לספורט

פולדש 31 באוגוסט 2013

האם איגוד הג'ודו הבין-לאומי מגביל כל מדינה לנציג אחד בכל משקל?

יואב דובינסקי 31 באוגוסט 2013

בתחרות הג'ודו במשחקים האולימפיים יש תקן לספורטאי אחד מכל מדינה בכל משקל (בהנחה שהוא עומד בקריטריון הבינלאומי). באליפות העולם הגדילו את זה לשני ספורטאים לכל מדינה בכל משקל.

פולדש 31 באוגוסט 2013

אז למה לא שלחו גם את שלזינגר וגם את ג'רבי לאליפות האחרונה, בעצם?

איציק 31 באוגוסט 2013

בגלל שאליס לא היתה מוכנה לשתף פעולה ולהתיישר ולהתאמן עם הנבחרת. היא מוכנה לעבוד עם בעלה בלבד, וגם דורשת שישלמו לא שכר מהאיגוד על זה. זה לא מקובל על איגוד הג'ודו.

BentzWatchJudo 31 באוגוסט 2013

מדובר בשקר גס!
פבל הודיע להנהלת איגוד הג'ודו בספטמבר 2012 שהוא לא דורש שכר.
הוא אמר באותה הזדמנות שהוא מבקש עזרה אך ורק בהוצאות הרבות של הנסיעות לתחרויות ומחנות אימון.
זה רשום בפרוטוקול של ישיבת הנהלת האיגוד.
למרות זאת פונטי ודובר האיגוד המשיכו לטפטף לתקשורת השמצות לגבי דרישות שכר של פבל.

איציק 31 באוגוסט 2013

ונסיעות לא עולות כסף…
אני לא טוען שאין צדק בדבריו, אני רק טוען שהכנסתו למערכת עולה סכום לא מבוטל לקופה הדולדלת של איגוד הג'ודו.

BentzWatchJudo 31 באוגוסט 2013

מה שעוד רשום בפרוטוקול האיגוד מספטמבר 2012 זה שלפני לונדון האיגוד קיבל מהוועד האולימפי או ממנהל הספורט סכום של 5000 ש"ח עבור השכר של פבל והשלים סכום נוסף בעצמו.

כעת כשפבל לא דורש שכר כל הסכם הנ"ל היה יכול ללכת למימון הוצאות נסיעה אבל כנראה שהאיגוד העדיף לוותר על הכסף ולחסום את אליס.

בכלל ספורטאית ברמה של אליס נהנית ממעטפת של הוועד האולימפי ושל מנהל הספורט וכל ההוצאות שלה ושל מאמנה אמורות להיות מכוסות ע"י גופים אלה ואם לא האיגוד ואליס היו יכולים לשלב ידיים ולפנות לתקשורת כנגד גופים אלה.

ברגע שאליס לא פעילה הכסף פשוט נחסך למנהל הספורט ולוועד האולימפי (ומפה נובע האינטרס של הוועד האולימפי ומנהל הספורט לתמוך בצד של האיגוד בסכסוך כי לגופים הנ"ל חשובה רק האולימפיאדה ומבחינתם כשיש את ירדן אז אליס לא נחוצה).

האיגוד לא מרוויח שום דבר כלכלית מזה.
ההפך הוא נפגע כי הוא מאבד הקצבות שהיו מגיעות לו על הישגים אפשריים של אליס אם היא היתה מתחרה.

שאול לירון 26 בינואר 2014

הדבר הזה שקורא לעצמו BentzWatchJudo טוען שזה שקר מוחלט אבל זה נמצא בתמלילים של כתב התביעה אליס נ' איגוד הג'ודו. כלומר זה בתמלילים של ההקלטות שאליס ובעלה הקליטו את פונטי.

עמית זילברבוש 31 באוגוסט 2013

תודה – סקירה מעניינת.

אתה חושב שהסיפור הזה, והפגיעה בתדמית של האיגוד משפיע עד כדי כך על האפשרויות להשיג חסויות?
זה לא קשור יותר לעניין הפופולאריות של הענף, הרייטינג שהוא מביא וטיעונים מסוג אלה?

יואב דובינסקי 31 באוגוסט 2013

כשהטוטו עשה קולות שהוא בורח מהשקעה בכדורגל, קוקה קולה ואדידס לא בדיוק קפצו על ההזדמנות להפוך לספונסרים של ליגת העל. שים לב כמה ליגות בארץ נקראת ליגות ווינר או ליגת טוטו וכו' כי אין ספונסר אמיתי שרוצה להיות מזוהה איתן. אתה גם יכול לספור על כף יד אחת שחקני כדורגל או כדורסל שנהנים מספונסרים או עושים פרסומות. כספי לקורנפלקס, בניון פה ושם, זהו בערך. אבל להם זה פחות אקוטי, כי הם מקבלים משכורות מהקבוצה. דווקא במובן הזה ספורטאים בענפים אינדיבידואלים יש ספורטאים שמצליחים לגרוף יותר מספונסרים, אבל זה ממש בקטנה כי גופים מסחריים בורחים מהספורט בארץ. הם לא רוצים להיות מזוהים עם תדמית רקובה, מרכזים, עסקנות וריבים. ספונסרשיפ בארץ נתפס כתרומה וזה ממש לא ככה.

איציק 31 באוגוסט 2013

אני חושב שלאליס יש רק שתי אפשרויות ריאליות אם היא רוצה להמשיך להתחרות ברמות הגבוהות ביותר. אני יוצא מתוך הנחה שלבלוע את הצפרדע ולהסכים לתנאים של האיגוד זו לא אופציה. אני גם חושב שמאז שפונטי בתפקיד הוא גורם לג'ודו להראות טוב יותר ומציב את אליס במצב של נחיתות. לכן האופציות הן:
1. לעבור למדינה אחרת. אם זו מדינה עם מסורת ג'ודו אז בהלחלט יכולה לקום יריבה ראויה וליצור לה בעייה רצינית. בעייה נוספת קיימת עם העובדה שאליס כבר ייצגה את ישראל באליפויות אירופה/עולם/אולימפיאדה. היא כנראה תצטרך תקופת צינון, אשר תפגע בסיכוים במדינה החדשה, או וויתור של ישראל על צינון, ועם הייחסים שיש לה, לא בטוח שיותרו לה.
2. כאן ניכנס בעלה לעיניין, וצריך לתת לה סולם. הוא צריך להצהיר בפומבי שהוא מוותר ולא רוצה לאמן את אליס במסגרת הנבחרת. זה אולי יראה שקוף אך ייתן לאליס את האפשרות לחזור להתאמן בנבחרת תחת מאמן הנשים של הנבחרת ושהטובה תנצח.
3. האופציה השלישית זה לומר "נשבר לי" לעזוב את הג'ודו, ולהמשיך הלאה בחיים, אך זו לא אופציה של להשאר בענף.

BentzWatchJudo 31 באוגוסט 2013

איציק מה בעצם אתה אומר?
גם חוסמים את אליס פוליטית מלייצג את ישראל וגם יחסמו אותה מלייצג מדינה אחרת?
גם רצחת וגם ירשת?
אם לא הולכים לקראתה אז חייבים לתת לה שחרור מיידי אחרת זה באמת יהיה בזיון.

יואב אני מתפלא אליך,
עסקני האיגוד בגדו באליס!
קהילת הג'ודו הישראלית שותקת ולמעשה בכך בגדה באליס!
התקשורת שותקת ולמעשה בכך בגדה באליס!
איזה ברירה יש לה חוץ מייצוג של מדינה אחרת?
אני לא מבין למה אתה תוקף את אליס אם היא תעשה זאת.
זה מה שאני הייתי עושה אם הייתי במקומה.
התשובה של אליס לעסקנים צריכה להיות עם תואר אולימפי ותואר באליפות עולם ואם העסקנים חוסמים אותה בישראל אז שתעשה זאת תחת דגל אחר.

איציק 31 באוגוסט 2013

BentzWatchJudo,
אל תכניס לי מילים לפה. אני לא מציע, אני טוען שהם יכולים. אני לא יודע האם יעשו זאת או לא. בו נחשוב בהגיון:
1. ללא קשר אם צודקים או לא , איגוד הג'ודו בטוח שהו צודק.
2. אליס אמרה כמה דברים ממש לא נחמדים על האיגוד, ללא קשר אם צודקת או לא.
3. כמייצגת מדינה אחרת, אליס מהווה סכנה לירדן.
4. למה האיגוד צריך להקל על יריבים פוטנציאליים של ירדן.
5. התוצאה, מגיע או לא מגיע, לאיגוד אין שום מוטיבציה לתת שיחרור מיידי.
אתה לא ילד תמים, העולם לא תמיד הוגן!!!

BentzWatchJudo 31 באוגוסט 2013

אני חושב שחובבי הספורט צריכים ותקשורת הספורט צריכה לדרוש מהאיגוד להיות הגון ולפעול בניקיון כפיים.

איציק 31 באוגוסט 2013

אתה רואה את ריאל מעבירה סחקן לברצלונה אם זה יסכן אותה? אל תגזים. אפשר לדרוש למצוא פתרון ששני הצדדים יוכלו להמשיך הלאה, לטובת הג'ודו בישראל, אבל לתת ליריב אפשרות לנצח… לא מקבל.

BentzWatchJudo 31 באוגוסט 2013

מה שמונעים מאליס זה השתתפות וזה לא הגון ולא ספורטיבי.

למנוע ניצחון שירדן תמנע על מזרן הג'ודו ושהרשקו יכין אותה היטב כדי לנצח את אליס על המזרן.
ירדן הוכיחה שהיא מסוגלת להתמודד על המזרן מול כל יריבה בעולם כך שאין לה, למאמנה ולאיגוד ממה לחשוש.

MOBY 31 באוגוסט 2013

כפי שרשמו לפני האופציה של משקל לא נראית ראלית בשום צורה. גם הדירוג שלה נפגע, גם היתרונות שלה יפגעו.
לא מצליח להבין את הבעיה, ניגוד האינטרסים פה ברור (הרבה יותר מהכדורגל) זה מגוחך שנזכרים מה קרה עם פונטי המאמן בנבחרת של ארד וסמדג'ה. תנו לאליס את זכות התחרות ההגונה.
זה שלא שלחו אותה לאליפות זו בושה (אם היא פצועה, סליחה). בכל סיטואציה אחרת מעבר למדינה אחרת יתקבל בהבנה מבחינתי. כבר היתה לנו ארגנטינאית אחת אז תהיה אזרית, בריטית או ניגרית.

איציק 31 באוגוסט 2013

אל תשכח שאליס ובעלה לא רק רוצים שבעלה יאמן אותה, שלזה בזמנו היה סיכום, אך הם דורשים שגם האיגוד יממן אותו כמאמן הנבחרת כולל שכר, נסיעות וכל השאר. אלו לא הוצאות קטנות באיגוד עם תקציב זעום.

MOBY 31 באוגוסט 2013

נראה לי שספורטאי אולימפי צריך להתאמן עם מי שהוא רוצה. ככה זה עם השייטים (ולפעמים זה גורם לכשלון) .ספורטאים אולימפים מוכחים חייבים לקבל תנאים כאלו. עם כל הכבוד לאליפות העולם ויש כבוד דמעתי עם ג'רבי. תחרות שווה היא הכרח בספורט. זה בערך כמו לזכות בגביע או אליפות שלא בסדרות באולם הביתי של אחת המתמודדות. פשוט לא נשמע הגיוני במדינה מתוקנת:)

איציק 31 באוגוסט 2013

אתה צודק, לזה תוסיף הוצאות כספיות נילוות, אגו, עסקנים, ועבר עכור. בעייה…

נמרוד 31 באוגוסט 2013

בשייט זה לא נכון, לאיגוד מנהל מקצועי והוא בוחר יחד עם השייט את המאמן.
כל יו"ר איגוד וראש וועדה מקצועית בשיטה שלו, ובנוסף לגבי אליס צריך לזכור שהיא הייתה כבר בשתי אולמפידות בשיטה הזו ולא הצליחה

MOBY 31 באוגוסט 2013

נמרוד
רק שהיא הגיע לאולימפיאדה (קרטריון) בשיטה שלה ואחרת לא. אם לא ניתן לה את האפשרות להתחרות הקריטריון הוא בלוף והאולימפיאדה הופכת למינוי קרובים לצלחת.
אליס צעירה ועם 2 אולימפיאדות ג'רבי חסרת נסיון אולימפי אבל כיום מספר 1 בעולם. למעיין דוידוביץ יש את המאמן שלה לקורזיץ את שלה, והטובה ביותר בזמן נתון לוקחת. נראה לך שקורזיץ הייתה נותנת לפיאסקו הזה להתרחש איפה שיש לה כוח? מהכרותי (המעטה) אותה לא. כנ"ל פרידמן וצוברי משיח ועמית ענבר כולם היו/הם ברמה העולמית הגבוהה ביותר לכולם יש/היה מאמן אישי.

שאול לירון 26 בינואר 2014

אני בעד מאמנים אישיים אבל מימון של בעלה של אליס יאפשר תביעה של המאמן של פולק ושל המאמן של גילי כהן ושל המאמן של רוני שוורץ והליכה לבתי משפט וכשיגמר הדיון על אליס תדונו פה על מימון המאמן של פולק( ומה עם תקציב אישי לשני שהוא מאמן אישי של ירדן לטענתכם ….) . יש החלטה של איגוד. אנחנו תפקידנו לכתוב מאמרים ותפקידו של פונטי הוא לנהל איגוד ולהביא מדליות. כשהאחריות תהיה שלנו, אז נוכל לקבוע.

BentzWatchJudo 31 באוגוסט 2013

היא לא פצועה

שאול לירון 26 בינואר 2014

לא רצתה לנסוע לאליפות אירופה ללא מימון בעלה ולכן פרשה מהנבחרת.

BentzWatchJudo 31 באוגוסט 2013

יש אפשרות נוספת והיא שהאיגוד יאפשר לאליס להמשיך בתוכנית המקצועית שלה עם פבל בשילוב 3 אימוני נבחרת בשבוע.
שהאיגוד יכיר בכך שהרשקו שהוא מאמנה האישי מילדות של ג'רבי מצוי בבניגוד עניינים לגבי אליס.
בסה"כ התוכנית עם פבל הביאה את אליס להישגים רבים, אליס לא ג'ודאית פחות טובה מירדן, ועכשיו כשיש חילופי דורות בג'ודו העולמי יכולות להיות לנו ג'ודאיות במקום 1 ו- 2 בעולם.

BentzWatchJudo 31 באוגוסט 2013

יש לזכור שפונטי והרשקו מצויים בניגוד עניינים חמור.
בנוסף לכך ששני הרשקו מגדל ספורטיבית את ג'רבי מגיל 4 בערך ירדן שייכת לאגודה שלהם והישגים שלה נותנת לאגודה שלהם יותר הקצבות ויותר כוח פולטי באסיפה הכללית האיגוד.
הרשקו ופונטי הם שותפים לדרך.
אליס שייכת לאגודה מהאופזיציה וניטרול שלה פוגע בהקצבות של אותה אגוה ובכוח הפוליטי של האגודה באסיפה הכללית של האיגוד.

משה 31 באוגוסט 2013

כל זה טוב ויפה עד שירדן ג'רבי הפכה לאלופת עולם ומדורגת ראשונה, היא הוכיחה שההימור עליה השתלם.

דניאל 31 באוגוסט 2013

אני לא מבין מה אתה אומר. מה זה, הימורים על סוסי מירוץ? אז שאליס תחליף מקצוע? היה היגיון מעוות בדבריך אם גם לאליפות העולם היתה בתקן נציגות אחת למדינה. אבל מה רע לנו בגמר כל ישראלי? אתה מגעיל אותי. במחינתך העיקר שיש לנו אלופת עולם ושאליס תירקב.

היא חייבת להתאמן עם מי שטוב לה, והאיגוד חייב לתמוך בזה. יש כאן אי צדק מחריד.

שכל אחד פה ישים את עצמו במקומה – סופרטאית ברמה עולמית שפשו מחבלים באפשרות שלה לתחרות הוגנת.

כל הכבוד לירדן. גאווה. אבל אין סיבה שלא כל אחת תקבל את מלוא התמיכה והכוחות ומהתחרות הבאה כבר נקבל גם זהב וגם כסף.

אם האולימיאדה יש בעיה, אבל תנו להן להתחרות ביניהן בצורה הוגנת.

מהחישובים שלי, כל מה שהאיגוד חוסך פה זה טיסה של מאמן אחד לאליפות עולם. באוליפיאדה יש גם ככה רק מקום אחד, ושעות אימון זה שעות אימון.

מישהו באיגוד חבר מאוד טוב של המאמן של ירדן. דואג לו לפרנסה…

משהו פה מסריח ולא מתאים.

משה 1 בספטמבר 2013

הייתי רוצה לענות בצורה עניינית לתגובה שלך אבל איבדת אותי ב"אתה מגעיל אותי". כשתרצה לדון על דבריי בצורה בוגרת ונקיה תתנסח בצורה ראוייה.

אבירם 2 בספטמבר 2013

משה, לא רק אותו הגעלת. עכשיו אפשר להמשיך בדיון.

רון 31 באוגוסט 2013

תגידו, יואב ואיציק, העובדה שאנחנו כבר בני 65 (המדינה) ועדיין מתנהלים כמו ארגון עובדים היא ברת תיקון או שבגלל הדי אנ איי המזרח תיכוני זה אבוד?
ועוד שאלה: האם לליאור וילדיקן סיכוי ריאלי להגיע לריו?

המאמן 31 באוגוסט 2013

רון, זה לא עניין של ארגון עובדים או לבנטיניות, זה חמור מכך. זה עניין של שכל ישר, הגיון בריא, יושרה ואנושיות.

פשוט אין פה את זה.

למשל, איגוד הכדורסל, הכדורגל, הג'ודו, השייט.

לומר לשלזינגר "זו לא תוכנית לבקשתך", לא רק שזה מזלזל, זה גם טיעון נורא-נורא ילדותי.

למה צריך להכניס לשלזינגר אצבע בעין, ולמנות את המאמן האישי של ג'רבי – היריבה המרה שלה על כל הקופה – למאמן הנבחרת? ואם זה היה הפוך, והיו ממנים את בעלה של אליס להיות מאמן? ג'רבי הייתה מתמרדת באותה צורה.

אם לאיגוד הג'ודו היה שכל ישר, הגיון בריא וכו' – היו ממנים את הרשקו ל-, נניח, מנהל מקצועי, ממנים מאמן נייטרלי שיהיה מאמן בפועל, על המזרון, והכל היה בסדר.
לא עשיתם את זה? תקנו את הטעות! זו אצילות נפש להודות בטעויות ולתקן – אבל רגע, 'אצילות נפש'? על מי אני עובד…

MOBY 31 באוגוסט 2013

דמיינתי לרגע את פונטי מתנהג באצילות נפש. איזו בדיחה, מיד הגיע הוביט ואלף וגנבו את הטבעת.

המאמן 31 באוגוסט 2013

ושניהם יחד נישאים על גבי פלקו, הכלב המעופף, בדרך לנוורלנד.

עורב סגול 31 באוגוסט 2013

אני מוכן לעלות במשקל עבור שלזינגר וג'רבי גם יחד אם זה יכול לעזור

איציק 31 באוגוסט 2013

אני כבר עליתי :-) :-(

מיכאל 31 באוגוסט 2013

עורב סגול, זו לא תכנית כבקשתך :)

שמעון כסאח 31 באוגוסט 2013

היה כבר מקרה של ג'ודאית ישראלית שעברה מדינה ע"מ להתחרות, דניאלה קרוקובר(אגב היא התחרת במשקל של ג'רבי ושלזינגר). ג'ודאית אחרת הועדפה על פניה ודניאלה עברה לארגנטינה, היא זכתה באליפות העולם תחת דגל ארגנטינה.

יואב דובינסקי 31 באוגוסט 2013

אין ספק שקרקובר פספוס של המערכת, אבל היא לא התחרתה עבור ישראל בשני משחקים אולימפיים ונהנתה מהתמיכה שספורטאים קיבלו אחרי התרומה של סידני פרנק במחזורי בייג'ין ולונדון לפני שעזבה לארגנטינה.

פנדה 31 באוגוסט 2013

אז אם נסכם את האפשרויות:

אפשרות ראשונה היא החביבה על איגוד הג'ודו, או יותר נכון על פונטי ושני. למה? כבר מיד אחרי האולימפיאדה הם קפצו על ההזדמנות לעשות לאליס דה-לגיטימציה. ברגע שביקשה שפבל יסע איתה לאליפות אירופה (חשוב לציין שאיגוד הספורט הקצה לזה תקציב חיצוני מיוחד שפונטי סרב לקבל) הם קפצו על המציאה והרחיקו את אליס מכל פעילות. למעשה המטרה שלהם היתה להרחיק אותה מהעין ומהלב. ואחרי ההצלחות של ירדן זה הצליח להם. עכשיו לא מדברים על אליס, הם אוספים לגיטימציה להקשיח את העמדה שלהם, ובסוף אליס לא תהיה קימת בדירוג ובסבב התחרויות העולמי ולמעשה "תופרש" מג'ודו.

אופציה שניה:
לישר קו עם האיגוד אומר אליס מקבלת את זה ששני הוא המאמן היחיד שלה. או במילים אחרות – מבקשים מבית"ר ירושלים לקבל הוראות מעמנואל רוזן. (או לחליפין שנומה יאמן את הפועל). למעשה זה יותר חמור כי שני ופונטי הם יותר מסתם אוהדים שרופים של ג'רבי – יש להם עניין ממשי כלכלי ופוליטי בהצלחתה של ג'רבי. נשמע לכם סביר?

אופציה שלישית:
אליס אמרה כבר שהיא לא רוצה לייצג מדינה אחרת. אני מאמין לה. הבעיה היא שאם היא לא רוצה להגיע למצב שהיא פרשה דה-פאקטו יש לה רק את אופציות 2 ו-3. ו-2 לא ממש סבירה.

רביעית:
אליס "יכולה" להתחרות ב-70 ק"ג. רק חבל שהייתרון העיקרי שלה ב-63זה שהיא מהירה יחסית, וטכנית. פיסית היא קטנה יותר ממתחרות אחרות כמו הצרפתיות למשל. עליה ל-70 ק"ג רק מגדילה את החסרון של אליס, ועל הדרך מעלימה את הנקודות החזקות (תעלו 10% ממשקל גופכם תגידו לי אם הגמישות, זריזות, מהירות והכל בכללי לא יסבול). בקיצור – לעלות ל-70 אולי אומר שאליס תוכל להמשיך להיות פעילה ולהתחרות, אבל לא ברמות הגבוהות, בטח שלא עם אפשרות ריאלית לאולימפיאדה. ולבנאדם תחרותי כמו אליס – אין פואנטה בכזה דבר.

חמישית:
בואו נגיד שאני לא אתפלא אם זה יקרה רק מתוך תסכול טהור. וכולם יפסידו כמו שיואב אמר. כולם חוץ מפונטי והרשקו.

MOBY 31 באוגוסט 2013

פנדה
האופציה ששלזינגר תעבור למדינה אחרת עלולה להתפוצץ להרשקואים והפונטים בפנים. היא מפחידה אותם.

קירון בטון 31 באוגוסט 2013

אופציה נוספת:
אליס תמשיך להתחרות בכל מקום שתוכל בו, רק לא בתחרויות בהן ירדן ג'רבי תוכל לייצג את ישראל.
כי כרגע, מה לעשות, מסתבר שג'רבי טובה ביותר.

אם אליס עושה זאת למען הספורט, ומתוך אהבת הענף, היא תמשיך להתחרות, או לחילופין- תאמן, תשאר בסביבה וכו'.

והמאבק המגעיל הזה הוא דוגמא רעה וקלאסית , למה שקורה כשהופכים אומנות לחימה, בה התחרות היא עניין משני, וחיי היום יום הם-הם המרכז- לענף ספורט בו רק מי שעומד עם מדליה שווה מבט.
מקווה שאליס היא אומנית לחימה אמיתית, שתבחר להמשיך בג'ודו כדרך חיים, גם אם זה אומר לוותר על טיול לריו בשנת 2016.

BentzWatchJudo 31 באוגוסט 2013

אליס לא פחות טובה מג'רבי.
כשהיה מאבק הוגן על המזרן (לקראת לונדון) אליס ניצחה בקרב צמוד.
תנו לאליס להתמודד שוב מול ירדן בתחרות הוגנת על המזרן ולקראת אולימפיאדת ריו נראה מי ניצחה הפעם בתחרות.

דרך אגב זה שירדן עכשיו על גג העולם זה רק מדגיש את העוול לאליס.
אליס אם לא היו חוסמים אותה היתה יכולה להגיע לגמר מול ירדן ולא בטוח שירדן היתה מנצחת בגמר (אולי כן אבל לא בטוח).
כלומר אליס היתה יכולה להיות עכשיו במקום בו נמצאת ירדן, על גג העולם!
אני חושב שזה מבהיר עד כמה העוול גדול!

יואב דובינסקי 31 באוגוסט 2013

אליס במצב לא פשוט. גם היא וגם איגוד הג'ודו לא קדושים. רחוק מכך.
אני לא אוהב את הרעיון שספורטאית שהשקענו בה הרבה מאוד כסף ומשאבים, תעבור לייצג מדינה אחרת כי היא לא אוהבת מינוי של מאמן. זה לא שהרשקו מתעלל בה, מרביץ לה באימונים או אומר לירדן לשבור לה את היד בריתוק.
אחרי שנים של ריקבון באיגוד הג'ודו, ניסו לעשות ניקוי אורוות ובמקום הקואזים מינו ליו"ר את משה פונטי שהוא איש מקצוע והיה המאמן של סמדג'ה כשזכה בארד בברצלונה. תחתיו האיגוד החליט שעוברים לעבוד בשיטה ריכוזית של נבחרות, זאת החלטה מקצועית עם יתרונות וחסרונות שנשמעת לי סבירה. סמדג'ה מאמן הגברים, שני הרשקו מאמן הנשים. והרשקו מוכיח שהוא מאמן מצוין וראוי. זה שהוא טיפח ילדה בת 4 להפוך לאלופת עולם זה לזכותו, לא לגנותו. אני שומע את יעל ארד ואת אריק זאבי מתמוגגים עליו. שיקם את אריק ואימן אותו בזכיה האחרונה באליפות אירופה (ובהפסד בלונדון) והוביל את ירדן לאליפות עולם. איזה עוד המלצות אני יכול לבקש על מאמן?
באמת בענפים כאלה מאמני הנבחרות מגיעים מהמועדונים ואז מי שלא שייך למועדון של המאמן או לא היה קרוב למאמן קודם מרגיש ניגוד עניינים ביחס למי שכן. בטח בהתחלה. לדעתי זה קורה גם בטקוואנדו, בשייט עוברים לשיטת נבחרות שגם קורזיץ/דוידוביץ וגם צוברי/משיח צריכים להתרגל אליה וגם בנבחרת ההתעמלות האמנותית היה סיפור לפני בייג'ין. ככה זה כשהמאמנים מגיעים מהמועדונים ואין את היכולת הכלכלית כמו בכדורגל וכדורסל לעשות את ההפרדה. בטח בשלב הראשוני.
היות ומדובר ברפורמה ויש תקופת הסתגלות, למיטב הבנתי, כדי לא לפגוע בהכנות ללונדון נתנו לשני הג'ודוקאים הבכירים, אליס שלזינגר ואריק זאבי להמשיך לעבוד עם המאמנים האישיים שלהם בשיטה שהם הכירו. אליס עם פאבל מוסין וזאבי עם הרשקו. אחרי האכזבות בלונדון זאבי פרש, מה שהשאיר את אליס כספורטאית היחידה שצריכה להסתגל למצב החדש ולעבודה במסגרת נבחרת עם מאמן שגידל ספורטאית אחרת. זה לא מצב פשוט עבורה, אבל ככל שהסכסוך נמשך ואליס לא מתחרה בזמן שירדן גורפת מדליות, שלזינגר היא בעיקר זו שנפגעת.

איציק 31 באוגוסט 2013

יואב,
אני לא אוהב את המיתקפה של BentzWatchJudo נגד כל מי שחושב אחרת מאליס, והטענות שלו, שאיך שלא תסובב, תמיד אליס צודקת, ואליס בודאי טובה מירדן. לטענות אלו אין קרקע מוצקה. מצד שני, כשמסתכלים אולימפיאדה/אליפות עולם באתלטיקה, כל ספורטאי של ענף שדה מתיעץ עם המאמן האישי. אני לא רואה הבדל בין יודה פטיש ללוחם ג'ודו. כל אחד אמור להיות עם מאמן אישי, אלה אם:
1. מאמן אישי בברור חלש יותר ממאמן הנבחרת.
2. מצב תקציבי לא מאפשר זאת בשום מצב.
התנאי הראשון נמצא במצב של סימן שאלה, בכול זאת פאבל הביא את אליס להישגים.
התנאי השני גם הוא לא בטוח שעומד למבחן המציאות. לא יודע, אולי כן.
זה שקבעו אסטראטגיה חדשה, לא בטוח שהיא צודקת, ויותר מזה, לא בטוח שאין כאלו שמגיע שיחריגו אותם.
בקיצור, אין פה שחור או לבן, יש המון אפור, ושני הצדדים מתלכלכים חצג בתחום האפור הזה, במקום להגיע לאיזה מודוס ויונדום.

BentzWatchJudo 31 באוגוסט 2013

לא אמרתי מעולם שאליס טובה מירדן.
אני אוהד של שתיהן ובעד תחרות הוגנת.
אני חושב שהן יריבות שקולות ושתהיה התמודדות שקולה וצמודה שכל אחת מהן יכולה לנצח.
וזה הפספוס הכי גדול. שאנחנו מפסידים התמודדות ספורטיבית ענקית.

MOBY 31 באוגוסט 2013

יש דיכוטומיה במה שכתבת.
1. הוחלט על שיטה.
2. סמאדג'ה על הגברים.
3. הרשקו אימן את זאבי בלונדון……
לא הבנתי.
אין שאלה שהרשקו מאמן נפלא. שטינברג גם היה מאמן מוכח, פרידמן לא הסתדר איתו, הוא לא אימן אותו.
נראה לי כמו לקבור ספורטאי "סורר". לא על זה אנחנו נותנים כסף בעקיפין לאיגוד.
לדעתי ההכרעה חייבת להתרחש על המזרון, כרגע פונטי לא נותן לזה לקרות, אות הקין היא עליו ועל הועד. יעל ערד חייבת לממן חיצונית את הפיאסקו הזה.
פשוט בושה.

יואב דובינסקי 1 בספטמבר 2013

לגבי הדיכוטומיה, הרפורמות המרכזיות באיגוד הג'ודו שהיה בתהליכי פירוק קרו במהלך 2010 ו-2011 וכמו בכל רפורמות ושינויים, דברים לוקחים זמן ולא הכל עובר חלק. אז במקרה של זאבי ולשזינגר רצו לשמור על המשכיות שיטת העבודה שלהם כדי לא לפגוע להם בהכנות ללונדון 2012. אתה לא תיקח את אריק זאבי, חמש פעמים אלוף אירופה ומדליסט אולימפי שבלונדון יתחרה בגיל 35.5 ורגיל לעבוד בשיטה מסוימת כל הקריירה ושנה לפני האולימפיאדה תשנה לו את השיטה. אז כחריג הוא היה עם המאמן האישי שלו שני הרשקו כשזה היה מאוד צפוי שהוא יפרוש אחרי המשחקים.
שלזינגר היתה הג'ודוקא היחידה שייצגה את ישראל בנשים בלונדון והיות וב-2009 זכתה בארד באליפות עולם וברור היה שהיא אחת הספורטאיות עם הפוטנציאל הרב ביותר למדליה אז גם את ההכנות שלה לא רצו לשנות. אבל כשנגמרו המשחקים האולימפיים (בהם הג'ודו השיג תוצאות גרועות מאוד ולא הגיע אפילו לקרב אחד על מדליה) ומתחיל מחזור אולימפי חדש, האיגוד רוצה שכחלק מהרפורמה הניהולית והמקצועית שעבר כולם יעבדו בשיטה החדשה של הנבחרות.
אין ספק ששלזינגר הנפגעת העיקרית מזה. גם אין לזלזל בפגיעה בפאבל מוסין שהוא מאמן מצוין (אימן בעבר את נבחרות ישראל), איש מקצוע למופת ובחור מקסים שהביא את אליס להישגים יוצאים מהכלל.
העובדה שהיא לא מתחרה ולא נמצא פתרון זה בהחלט אות קין גדול לכל המערכת.

BentzWatchJudo 2 בספטמבר 2013

יואב,
זה מוצג כשינוי מערכתי אך בפועל זה שינוי אך ורק לגבי אליס שלזינגר (כל שאר הספורטאים כבר עבדו בשיטה הנ"ל של נבחרות וזאבי פרש).
במבחן התוצאה השינוי שניסו לכפות על אליס נכשל והרחיק את אליס לשנה שלמה ממזרן הג'ודו (פרט לתחרות אחת בחודש מרץ בטרקיה).

פנדה 31 באוגוסט 2013

להסתגל למצב חדש? למה להסתגל למצב כזה כשאפשר למנוע את הבעיה?
זה כמו לבוא לבנאדם ולהגיד "לא מוצא חן בעיניינו הצורה של הרגל שלך. אנחנו נוריד לך רגל, ואתה תתרגל".

פבל לא מבקש משכורת מהאיגוד. מבקשים את האפשרות שהוא ילווה את אליס לתחרויות וששני לא יהיה מילה אחרונה על לגבי אליס. אליס הסכימה להתאמן בנבחרת תחת שני כל עוד הוא לא סמכות בלעדית עליה מחוץ לאימוני הנבחרת. היא גם לא מוכנה שהוא ידריך אותה בתחרויות.

איציק 31 באוגוסט 2013

משכורת זו לא ההוצאה היחידה. הרי משכורת פאבל מקבל בכול מקרה מהמועדון. הוצאות הנסיעה שלו הן אלפי שקלים כל פעם, והאיגוד לא רוצא, אולי גם לא יכול לממן זאת. העיניין הוא שהבעייה כבר הרבה מעבר לכספים, היא אגו של כל הצדדים, גם של אליס. נראה לי שגם אם ימצא המימון להוצאות הנלוות של פאבל, זה עדיין לא יפתור את הבעייה. הסולם הוא אצל פאבל. אם הוא רוצה לתת סיכוי לאליס, הוא צריך להודיע שהוא מותר על האימון שלה בנבחרת. מאוד יתכן שזה לא צודק, אבל אם רוצים לתת לאליס צ'אנס, אז כנראה שזה חכם.

יואב דובינסקי 31 באוגוסט 2013

יש פה עניין ששני הצדדים נתלים על עצים של עקרונות במקום לפתור פרקטית את הסכסוך הזה. איגוד הג'ודו נתלה על העיקרון שיש לו את הסמכות המקצועית לקבוע שהג'ודו יעבוד בשיטה של נבחרות והספורטאים צריכים להתיישר. שלזינגר נתלית בטיעון עקרוני שלא סביר שהמאמן האישי של יריבתה יהיה סמכות מקצועי לגביה. ככה אי אפשר להגיע לעמק השווה. צריך דאוס אקס מכינה, כלומר את הוועד האולימפי ויענק'לה שחר, שיעמידו את כולם במקום וימצאו פיתרון פרקטי, שבו כנראה אליס תצטרך לבלוע את הגלולה שלהרשקו יש מילה אחרונה בנוגע לתכנית האימונים/תחרויות שלה ופאבל ימשיך ללוות אותה בתחרויות חשובות ולאמן אותה X פעמים בשבוע באופן פרטי. פה ושם יהיו פערים והתנגשויות ויכול להיות שיהיו ויכוחים על תחרות פה או מחנה אימון שם וזה יצטרך להיפתר בשיח ובפשרות הדדיות. גם יכול להיות שאליס תצטרך לעבור כמה טורנירים בלי פאבל, שיקבל מימון נסיעה רק לטורנירים הבכירים. אבל בגדול זה הפתרון שצריך לשאוף אליו. אבל צריך שני צדדים שרוצים להגיע לפתרון, לא שני צדדים שרוצים לריב.

פנדה 31 באוגוסט 2013

יואב – פבל כבר טס פעמיים לתחרויות אחרי האולימפיאדה על חשבונו. לא זו הבעיה. גם כבר היה הסכם שאליס מגיעה 3 פעמים בשבוע לאימוני הנבחרת והכל היה בסדר. לקראת אליפות אירופה, אליס קיבלה תקציב מהוועד האולימפי או מאיגוד הספורט כדי שפבל יוכל לטוס איתה, אבל פונטי שם ווטו על קבלת התקציב, מתוך אישזהוא עיקרון שהוא לא פירט. שם התחילה למעשה ההשעיה של אליס.

למעשה אם הצד של האיגוד לא היה רוצה לריב – היתה לו אופציה די טובה לזה. לכן ההנחה הסבירה שלי היא שיש צד אחד שלא ממש מעוניין בסיום הסכסוך הזה.

BentzWatchJudo 31 באוגוסט 2013

יהיה פיתרון רק אם יבינו שאליס לא תתפשר על העקרונות שלה.
כל דבר אחר סופו להיכשל ולמנוע פיתרון.

דן 1 בספטמבר 2013

לא מבין חלק מהמגיבים כאן. ספורט של עימות אישי אחד על אחד. המאמן של הצד השני בחיים לא יכול להיות המאמן האישי שלך, כל זמן שיש לך יריבות מול הצד השני. כזה פשוט. לא יכול להיות שאתה תעבוד צמוד עם האיש שמחפש את החולשות שלך 50% מהזמן. לא יכול להיות. מה כל-כך מסובך בזה ?

יוני 1 בספטמבר 2013

שאלה: פבל אימן את נבחרת הנשים עד לא מזמן. האם ג'רבי עשתה אז את מה שאליס עושה היום?

איציק 1 בספטמבר 2013

ירדן אז עוד לא היתה במעמד שיכלה בכלל לעשות משהו.

פנדה 1 בספטמבר 2013

יוני – "עד לא מזמן" היה לפני יותר מ-4 שנים. ג'רבי היתה כמעט לא קיימת באותו זמן, ואליס כבר עשתה את הפריצה קדימה. אגב – בגלל טענות דומות פבל פרש – כדי למנוע את הניגוד הזה.

מוטי 1 בספטמבר 2013

שתעבור לייצג מדינה אחרת. אם פה מתייחסים אליה בצורה הזו מגיע לה יחס אנושי וחם.
גם תחת דגל אנגליה היא תהיה אהובת המדינה ונמשיך לאהוב אותה (בניגוד לדעתך יואב היקר) – המדינה היא זו שירקה לה בפרצוף כשייצגה אותנו בכבוד אבל נפגעת ממניעים אינטרסנטיים ופוליטיים.

שמעון כסאח 1 בספטמבר 2013

המדינה ירקה לה בפרצוף? שנים כבר משקיעים בה ומממנים אותה, לשתי אולימפיאדות היא נשלחה.

היא רוצה לעזוב שתעזוב, מן הסתם היא תבחר במדינה ששם אין לה תחרות משמעותית על המקום לאולימפיאדה …
(נכון ליולי, הבריטיות הבכירות מדורגות 30 ו 36, http://www.intjudo.eu/News/cikk2537, קבץ PDF בתחתית)

קירון בטון 1 בספטמבר 2013

וכל הדיון כאן רק מדגיש מה שניסיתי לומר:
כשאומנות לחימה, הופכת לספורט, במיוחד אולימפי-
זה רע.

ושנה טובה שתהיה לאליס, ירדן, פאבל, וכל עם ישראל חי.

היסטוריון לענייני ספורט . 1 בספטמבר 2013

מאמר נפלא וטוב.
רק חבל שזו ההתייחסות היחידה להישג הנפלא של ג'רבי.
ג'רבי השיגה לענ"ד את ההישג הגדול ביותר בשנים האחרונות של ספורטאי ו/או ספורטאית מהארץ. (עוד גדול מההישג של קורזיץ )
ולכם היא ראויה למשהו משלה ולא רק אגב שלזינגר

יואב דובינסקי 2 בספטמבר 2013

יש צדק בדבריך שירדן ג'רבי ראויה לטור משלה על ההישג הנפלא. אני העדפתי לקחת את הזכייה באליפות העולם לכיוון של ניתוח סיטואציה מאוד לא חד משמעית ושל קבלת החלטות שאף אחת מהן לא אופטימלית. אני דווקא חושב שאליפות עולם שלישית ברציפות לקורזיץ זה הישג יותר גדול, אבל אין ספר שירדן עשתה משהו היסטורי במונחים של ספורט ישראלי.

גלית רועי 17 בספטמבר 2013

ישנם מספר גורמים לסכסוך: אליס הבינה שתמו ימי החסד ושלא יהיה מי שיפריע לירדן ג'רבי כפי שנעשה בתקופה שבן זוגה היה מאמן הנבחרת. להזיז אלופת עולם ממקומה זה לא ספור פשוט ובודאי לא לספורטאית שאינה מטובי האולימפים שלנו. שנית, הד"ר אורי שפר ערבב בשיטת הפרד ומשול ונתן לאליס ובן זוגה תחושה שיעזור להם כנגד האיגוד ולא היא. שלישית: אם השרה מעונינת שיעזרו לפאבל כמאמן אישי אז בבקשה שיעבירו סכום משמעותי ששיחולק בין 8-10 מאמנים אישיים מובילים ולא יפעלו בשיטה שתפגע באיגוד ותראה לכולם שרק מי שמתנגח ביו"ר האיגוד , מגייס עתונאים מטעם ושוכר עו"ד להשמיץ את האיגוד יקבל את רצונו. אליס בהתנהלותה ניתקה לדעתי כל אפשרות לדו שיח עם האיגוד והייתי מאפשר לה לצאת לכל מדינה אחרת ושיהיה לה בהצלחה. שם לא יפריעו לה וב"ה גם לא תפריע לאיגוד.

שאול לירון 18 בספטמבר 2013

לו היה לאליס קייס היתה פונה לבית המשפט. בעתונות אפשר לעורר סימפטיה ולפזר שקרים. אומר רק דבר אחד. אליס טוענת שאינה רוצה את שני הרשקו כמאמן בגלל ניגוד עניינים. ארוסה בן זוגה טוען שלו היו מביאים מאמן בעל רמה היה מפנה את מקומו. ובכן, לפני כשלוש שנים האיגוד הביא את המאמן האוסטרי עטור מדליות אולימפיות/ אליפויות עולם/…את הופו רושהור ואליס דרשה להתאמן עם בן זוגה…….!!!! תבדקו את דברי ונראה מי השקרן כאן. הכל סובב סביב כסף

BentzWatchJudo 3 באוקטובר 2013

1) המאמן האוסטרי הוא חבר של שני הרשקו
2) המאמן האוסטרי התעלל והתנכל לאליס שלזינגר ואת זה אומרים ומאשרים גורמים ניטרליים לגמרי.
3)למאמן האוסטרי היתה בעייה עם הטיפה המרה.
לא בגלל אליס הוא סיים את עבודתו בארץ.

Comments closed