מונדיאל בלי סקנדינביות?

דנמרק סיימה כסגנית בית אבל נשארה בחוץ בגלל השיטה, איסלנד אנדרדוג מובהק כי יש דירוג בפלייאוף ושבדיה בצרות כי הדירוג עצמו לא סביר

באדיבות CC Lisence

לראשונה מאז שאני זוכר את עצמי (במונדיאל 1982 הייתי בן חצי שנה) עשוי להיות מונדיאל ללא סקנדינביות והכל בגלל שיטת המוקדמות העלובה של פיפ"א ואופ"א וההתבטלות שלהם בפני פייבוריטיות, בפני הכסף הגדול וסתם טמטום.

דנמרק, מדינתם של הלאדורופים, השמייכלים הידועים לשמצה, גרונקיאר המפוספס, הטקטיקן הנפלא מורטן אולסן, הקשר המחונן כריסטיאן אריקסן ובורגן, לא קיבלה אפילו צ'אנס להתחרות בפלייאוף למרות שסיימה את הבית המוקדם במקום השני. למה? פיפ"א ואופ"א, זה למה. משהו על הסגנית עם הכי פחות נקודות כשלא מחשבים משחקים נגד מלטה ודרג הליכטנשטייניות.

איסלנד, הסינדרלה של המוקדמות.,מדינה בסדר גודל אוכלוסיית ת"א צפונית לירקון, מדינה של פיורדים והרי געש, דגים, סיגת'ורסון וטיולים של בני תבורי, מצליחה להתעלות במוקדמות על אף הדירוג הנמוך לסיים במקום השני, רק כדי לגלות שגם בפלייאוף קיים דירוג ולעולם היא תהיה אנדרדוג ולא תוכל להתחרות בתנאים שווים. גם על זה יש להודות לפיפ"א.

שבדיה, מדינתם של הלארסונים, הליונברגים וזלטאן אלוהינו, מסיימת קמפיין אחרי נבחרת גרמניה עם משחקים מרתקים ומלאי תהפוכות ושערים נגד אחת הנבחרות הטובות בעולם. אל חשש, גם את הדירוג פיפ"א הצליחה להרוס. חוקי הדירוג המוזרים של פיפ"א שנותנים חשיבות למשחקי ידידות ולמשחקים לפרוטוקול, מקשים על השבדים החביבים עוד מעבר למקומם הריאלי.

כך שכשדנמרק לא בפלייאוף בגלל שיטת הבתים המוזרה, איסלנד אנדרדוג מובהק מול קרואטיה היות ובכלל קיים דירוג ושבדיה תפגוש את פורטוגל כי הדירוג עצמו לא הגיוני, יש סיכוי יותר מסביר שלראשונה מזה יותר מ-30 שנים לא תהיה נציגות סקנדינבית באליפות העולם בכדורגל.

איאקס סקנדינביה

יש לי אהבה עצומה לסקנדינביות, בעיקר בגלל הקשר החזק לאיאקס אמסטרדם. יארי ליטמנן גיבור ילדותי, העונה תחת מורטן אולסן ועם מיכאל לאודרופ בקישור סיפקה כדורגל מהנה מאוד ודאבל מקומי, זלטאן הוביל את דור הסניידרים למרחק שער טראומתי בתוספת הזמן מחצי גמר ליגת האלופות ושלושת האליפויות
האחרונות של איאקס רשומות על שמם של חבורה סקנדינבית צעירה מאיסלנד, פינלנד, נורבגיה, שבדיה ודנמרק שאותם הוביל אריקסן שעזב בקיץ לטוטנהאם. הסקנדינבים שחקנים טכניים, יצירתיים ומלאי דמיון שאין כל קשר בינם לבין דייגים או חוטבי עצים (טוב, צריך לסייג ולציין גם את גיבור אנפילד סאמי היפייה).

והאוהדים, אוי האוהדים הסקנדיבים. והאוהדות. אני זוכר במשחק ה-5:0 המפורסם באצטדיון ר"ג את הדנים החביבים שמתגאים בתואר "הרוליגנים", האנטיתזה של החוליגניזם. עד שהתיישבנו, יון דאל תומאסון הבקיע את הראשון. גם באולימפיאדה בלונדון אי אפשר היה לפספס את השבטים הסקנדינבים הצבעוניים. צבועים בצבעי הדגל, מנופפים בדגלים ובפעמונים בעודם צועדים בפארק האולימפי ושרים בקול גדול. בנבחרת כדוריד הנשים של נורבגיה אני בכלל מאוהב.

אני מעריץ את כדורגל הנשים בסקנדינביה. אני מעריץ את הכבוד שכדורגל נשים מקבל, את העובדה שבנות שמשחקות כדורגל זה קול, את החיבור בין יופי לכדורגל, את הקמפיין "גם נסיכות משחקות כדורגל" כדי להביא יותר בנות למשחק, את המקצוענות, את זה שבנים ובנות משחקים כדורגל ביחד בהפסקה בבית ספר. איפה הם ואיפה אנחנו.

סקנדיביה = שקיפות וקידמה, פיפ"א = שחיתות וטמטום

קשה לי להתרגש מכדורגל בשנים האחרונות וכל שנה הוא מתרחק ממני יותר ויותר. הכדורגל כל כך מוטה פייבוריטיות שזה נראה יותר כמו תכנית ריאליטי. כמעט ואין סיכוי להפתעות, לא ברמת המאקרו. אני לא אוהב דירוגים, אני לא אוהב הגרלות עם סייגים שנראות יותר כמו ועדה מסדרת ואני בטח שלא אוהב את פיפ"א וההתבטלות בפני הכסף הקטארי והעמידה על הרגליים האחוריות כדי שלא לעשות שימוש במצלמות שימזערו טעויות שיפוט מכריעות, שרק מנציחות את המצב הקיים וההטיה לטובת הפייבוריטיות.

את הסקנדינביות, עם השקיפות והסוציאליזם שלהם ואהבת השכנים, אני דווקא מאוד אוהב. חברי היקר אוריאל דסקל ואני נוהגים להגיד אחד לשני שהסקנדינבים צריכים לנהל את העולם. ואם לא את העולם, אז לפחות את הכדורגל.

במילים אחרות, סקנדינביה מסמלת עבורי סוציאליזם, שקיפות וכדורגל יפה. פיפ"א לעומת זאת, מסמלת עבורי שחיתות, טמטום ופגיעה בערכי הספורט. ככה שמאוד מדאיג אותי אם לא יהיו סקנדינביות במונדיאל.

לוחמי הצדק
בית"ר-הפועל לייב בלוג

63 Comments

קירון בטון 21 באוקטובר 2013

הארוע בברזיל, לא?
יהיו חלופות מספקות.

bb 21 באוקטובר 2013

איסלנד היתה נחשבת לאנדרדוג נגד כל שאר הנבחרות בפלייאוף, והבדלי הרמות לא כאלה גדולים בין פורטוגל לשבדיה.

יואב דובינסקי 21 באוקטובר 2013

אם כבר הגרלה לפלייאוף, אז שתהיה הגרלה פתוחה בלי מדורגות. ואם כבר דירוג, אז שהדירוג יהיה סביר (שבדיה, צרפת ופורטוגל כמדורגות). ככה גם היה סיכוי לדרבי סקנדינבי שהיה מבטיח נציגות נורדית במונדיאל.

no propaganda 22 באוקטובר 2013

למה לדעתך שבדיה צריכה לקבל דירוג גבוהה מיוון למשל?
בגלל שיש להם את זלאטן?
זה אולי נשמע מוזר אבל יוון עשתה יותר משבדיה בשנים האחרונות והדירוג מגיע לה. אתה לא אוהב את הכדורגל שלהם? זאת לא בעייה שלהם ובטח שלא בעייה של פיפא.

בכללי אני מסכים שהדירוג של פיפא הוא גרוע( בגלל משחקי הידידות ) אבל זה המובן היחיד שבו הוא גרוע, בכל שאר הפרמטרים הוא סביר ביותר.

יואב דובינסקי 22 באוקטובר 2013

אני לא חושב שצריך בכלל להיות דירוג.

מתן גילור 21 באוקטובר 2013

יואב, האם ניתן להבין מדבריך שאתה מעוניין בחלוקת המוקדמות לתת אזורים? ואם לאו, מה אתה חושב על הרעיון הזה?

יואב דובינסקי 21 באוקטובר 2013

בעקרון אני נגד הגרלות, דירוגים או כל התערבות. יחד עם זאת, קראתי כמה הצעות בנוגע למוקדמות איזוריות או שלב בתים איזורי בפורמט חדש של ליגת האלופות ויש בזה יתרונות יחסיים. למשל בית איזורי במוקדמות שהראשונה עולה אוטומטית לטורניר והשניה עולה להצלבה מול סגנית מאיזור אחר.
אבל יש כמה שינויי פורמט שהייתי מעדיף. הראשון זה ששש או שמונה נבחרות יעפילו אטוטמטית לטורניר (עפ"י הישגיהן במונדיאל הקודם וביורו והמארחת כמובן) ובמשך שנתיים יקיימו את ליגת שש או שמונה האומות עם מפגשים ישירים ביניהן. כשלגבי היתר הגרלה פתוחה או דירוג של דרג אחד בלבד.
ואם לא העפלות אוטומטיות, אז בתים עם אותו מס' נבחרות שהראשונה עולה לטורניר והשניה הולכת לפלייאוף. הגרלה כמעט פתוחה, כשמצד אחד יש דירוג רק של הדרג הבכיר (אם יש 8 בתים אז 8 מדורגות) ומנגד כדי שיהיה מספר שווה של נבחרות בכל בית, נבחרות בדרג הליכטנשטיין (כלומר, הנבחרות שסיימו במקום האחרון במוקדמות הקודמות) יתמודדו בינן לבין עצמן בפלייאוף כדי להיכנס להגרלת המוקדמות.

no propaganda 22 באוקטובר 2013

זה מה שקורה בכדורסל, ולאמר את האמת המוקדמות בכדורסל זה פשוט לא מעניין.

יואב דובינסקי 22 באוקטובר 2013

היחידים שמצליחים להתחרות בטמטום של פיפ"א זה פיב"א, שהצליחו להרוס את מפעל היורובאסקט עם 24 נבחרות. כך שכשהשלב הראשון של הטורניר עצמו זה בדיחה, בוודאי שהמוקדמות ייראו בהתאם.

אסף THE KOP 21 באוקטובר 2013

תירגע.

יהיו ברזילאיות וארגנטינאיות.
לך תדע, אולי גם ירדניות.

ורק היא תישאר בבית:
https://www.youtube.com/watch?v=tWNhaDSisnE

יואב דובינסקי 21 באוקטובר 2013

גם בארגנטינאיות התאהבתי בלונדון. בעיקר בנבחרת ארגנטינה בהוקי שדה. לאונאס פאסיון. והקהל הארגנטינאי היה מהמקסימים שחוויתי. אני דווקא לא בטוח שאותה רוח ארגטינאית ספורטיבית תהיה גם בברזיל.

אסף THE KOP 21 באוקטובר 2013

אבל יהיו פצצות.

trailblazer 22 באוקטובר 2013

מבחינת אוהדות,היפניות והקוריאניות יהיו,אז אני מרוצה, אבל כנבחרת,אם שבדיה לא תגיע לטורניר,היא תחסר מאוד.

עידוקוליס ליפשיץ 21 באוקטובר 2013

טיולים של בני תבורי! גדול! :)

נבות 21 באוקטובר 2013

"אני בטח שלא אוהב את פיפ"א וההתבטלות בפני הכסף הקטארי" אני חייב להכניס בהקשר הזה את מה שקרה שם גם היום בתחרות השחייה (לא שזה יקרה במונדיאל ב2022, ולא כי הם יתפקחו). הדגל הישראלי לא מופיע בטלוויזיה. ספק אם מישהו יתייחס לזה. לפחות מדליה ושיא ישראל יש
http://sports.walla.co.il/?w=/7/2687833

יואב דובינסקי 21 באוקטובר 2013

באמת גועל נפש. אבל הגועל שלי מקטאר ואיחוד האמיריות לא ממש נוגע ליחסים עם ישראל, אלא לשחתיתות בספורט ששוברת שיאים, כשהמונדיאל בקטאר מרעיד את אמות הסיפין כאם כל השחיתויות.

נבות 21 באוקטובר 2013

מסכים לחלוטין. ההבדל שאת זה קשה יותר לטשטש, ועדיין כלום לא יקרה, בגלל שחיתות ופוליטיקה דוחה.

ABC 21 באוקטובר 2013

הסקנדיביות (עוד) לא עלו כי הן לא היו טובות מספיק.

ABC 21 באוקטובר 2013

הנבחרות כמובן. האוהדות תמיד 10.

יואב דובינסקי 21 באוקטובר 2013

זה העניין, שהיה קמפיין מוצלח מאוד של הנבחרות הסקנדינביות. שלוש מתוך חמש הסקנדינביות סיימו כסגניות בבתים שלהן. אחת מהן לא עלתה לפלייאוף בגלל שיטת ניקוד הזויה של פיפ"א ושתי האחרות דורגו בנחיתות, גם בגלל שיטה מטומטמת. במידה ושלושתן היו בפלייאוף והיתה הגרלה פתוחה, היה סיכוי גבוה או לדרבי סקנדינבי שיבטיח לפחות סקנדינבית אחת במונדיאל או להגרלות סבירות יותר.

יריב 22 באוקטובר 2013

שיטת הניקוד הזו (שבגללה דנמרק לא עלתה) היא הדבר הסביר ביותר במבנה הזה, איך אחרת תוציא 13 עולות (אפשר גם הפוך, 8 בתים עם שתי קבוצות שעולות אוטומטית מהמקום השני ו3 מפלייאוף, אבל עדיין תהיה אותה שיטה לדירוג הקבוצות במקום השני).

אם היתה הגרלה פתוחה, הסיכוי של שבדיה לקבל קבוצה חזקה ממנה היה עולה במקצת (בגלל הדירוג המגוחך, 2/7 במקום 1/4). איסלנד היתה צפויה לקושי דומה לזה שתתמודד איתו. נכון שהיתה האפשרות שהן תוגרלנה אחת נגד השניה, אבל אני די בטוח שכל מדינה בהקשר זה מסתכלת על עצמה, לא על "סקנדינביה". בוודאי לא איסלנד, שבה המונח "סקנדינביה" לא כולל את איסלנד (רק דנמרק, שבדיה ונורווגיה).

יואב דובינסקי 22 באוקטובר 2013

בוודאי שעדיף שמקום שני יקבל פרס על הצטיינות (העפלה ללא פלייאוף) ולא יענש בהדחה. לא סביר שסגנית בית תודח מהטורניר כי התוצאות היחסיות שלה פחות טובות מסגנית אחרת ששיחקה בבית פחות שקול. אופציה נוספת זה כמו שנעשה באפריקה, כשנבחרות הדרג האחרון עורכות סיבוב נוק אאוט כדי להיכנס להגרלה הראשית וככה אפשר להגיע למספר שווה של קבוצות בבתים.

נכון, טכנית המונח סקנדינביה כולל את שבדיה-נורבגיה-דנמרק והמדינות הנורדיות כוללות גם את פינלנד ואיסלנד, שנחשבות לאחיות חורגות אבל עדיין במשפחת הדוז פואה באירוויזון.

יריב 22 באוקטובר 2013

למה משנה לך מספר הקבוצות בבתים? דנמרק צברה הכי מעט נקודות מכל הקבוצות שסיימו במקום השני, כולל אלו ששיחקו בבתים של 5 נבחרות (צרפת).

אגב, הנחת היסוד של כל שיטת הבתים היא שהבתים ברמה דומה (מה שכמובן לא נכון, והוא הבעיה הגדולה ביותר של שיטת המוקדמות בעיני – ההסתמכות על הדירוג הפגום בעניין זה). איסלנד כבר נהנתה מהפגמים בדירוג כשקיבלה את נורווגיה וסלובניה משני הדרגים הראשונים.

Yavor 22 באוקטובר 2013

בהגדרה היבשה, סקנדינביה זה רק שבדיה, נורבגיה ופינלנד. דנמרק אחות חורגת שסופחה כבר הלכה למעשה בכל שיח ציבורי.

יואב דובינסקי 22 באוקטובר 2013

קבוצה שמסיימת במקום השני צריכה לעלות לפלייאוף. בלתי סביר שקבוצה תודח באופן עקיף בגלל הפרשים פנימיים בבתים אחרים עליהם אין לה שליטה. אם כבר נעשים חישובים כאלה, אז זה צריך לבוא כבונוס למוצלחות במיוחד.

ומעבר לזה, הגרלה פתוחה צודקת יותר ונותנת לכל הנבחרות הזדמנויות שוות יותר.

יריב 22 באוקטובר 2013

יבור – סקנדינביה זה לא מינוח גיאוגרפי (שגם אז היה מתייחס רק לחצי האי, לא לפינלנד) אלא תרבותי, ולכן הוא מתייחס לשבדיה, נורבגיה ודנמרק.

יואב- אתה בעד הגרלה פתוחה לבתים? יש מעט יותר מ50 נבחרות, נגריל קבוצות אקראיות של 5-6 נבחרות ואלו יהיו הבתים? אם לא (אני מניח שלא), למה הגרלה פתוחה היא צודקת להצלבה ולא לבתים?

יואב דובינסקי 22 באוקטובר 2013

בנוגע לשאלה שלך על הבתים, בין אם במוקדמות או בטורניר, אני בעד דרג אחד של ראש בית והיתר הגרלה פתוחה. יכול להיות שבמקרה כזה יווצר בית מוות וחצי ולעומתו בית או שניים קלים שיוציאו סגניות מפתיעות, אבל במאקרו דברים יתאזנו סטטיסטית וזה יבטיח שמצד אחד לכל קבוצה תהיה הזדמנות שווה לקבל הגרלה נוחה/קשה וגם יבטיח שהמדורגות לא יהיו כולן באותו הבית ושהמשך הטורניר יהיה באיכות גבוהה.

ABC 22 באוקטובר 2013

לא חושב שאפשר לאמר שהיה להן קמפיין "מוצלח במיוחד". שבדיה עוד בסדר – 20 נקודות בבית שמכיל את גרמניה אוסטריה ואירלנד – סביר. אבל נורבגיה מקום 4? זה כי היא חלשה. דנמרק? קרב צמוד עם צ'כיה, כצפוי – לא משהו יוצא דופן. פינלנד עם 2 נצחונות מ 8 משחקים? חלש. סה"כ הנבחרות הסקנדינביות עשו בממוצע את המצופה מהן – איסלנד התעלתה, נורבגיה איכזבה, שבדיה ודנמרק סיימו איפה שהיו אמורות לסיים.

הדרוג הוא הכרחי, מצטער. זה קיים בכל ספורט. נכון ששיטת הדרוג של פיפ"א היא סקנדל, אבל איסלנד לא צריכה לקבל הגרלה נוחה כי זו מדינה חמודה ודנמרק לא צריכה לקבל טובות כי היא מולדת הלאודרופים והרוליגנים. את הפינוקים של הדרוג צריך להרוויח (גם במסגרת החוקים הביזאריים של פיפ"א ואופ"א).

יואב דובינסקי 22 באוקטובר 2013

דנמרק צריכה להיות בפלייאוף בגלל שסגנית צריכה לעלות לפלייאוף ולהיות מודחת בצורה ישירה ולא עקיפה בגלל חישובים מול בתים אחרים עליהם לדנמרק אין שום יכולת להשפיע. ואיסלנד לא צריכה לקבל הגרלה קלה, אלא הזדמנות שווה, כמו כל נבחרת אחרת, לקבל כל נבחרת אחרת בפלייאוף.

אני לא סובל דירוגים. אני חושב שמספיק דרג בכיר אחד (בכל טורניר), כלומר שיהיה ראש בית והיתר הגרלה פתוחה. נכון, כנראה שיהיה איזה בית מוות וחצי ובית אחד קל שיעלה נבחרת חלשה יותר עוד שלב, אבל סטטיסטית דברים יתיישרו.

אלכס דוקורסקי 22 באוקטובר 2013

זוכר, ולא אשכח, את המונדיאל הראשון, ארה"ב 94, שצפיתי בו בהיותי תלמיד (על סף החופש הגדול) בכיתה ה', בן עשר וחצי. אספתי (עם חבר, "בשותפים", קראנו לזה) אלבום מדבקות, שהופיעו בו שחקני הנבחרות השונות. אחד העיתונים היומיים הגדולים פרסם חוברת לקראת הטורניר המתקרב. בעמוד שסיקר את נבחרת שבדיה, אחת משתי הסקנדינביות (יחד עם נורבגיה), נכתב כי שחקן המפתח של השבדים יהיה פר צטרברג, חלוצה של אנדרלכט דאז ומלך שערי הליגה הבלגית באותה העונה. טוב, צטרברג, אם זכרני אינו מטעני, לא זכה להרבה דקות משחק באותו הטורניר בעולם החדש, אבל שבדיה הציגה כדורגל נהדר, והותירה את כותב שורות אלה ער עמוק אל תוך הלילה (ולחילופין דורש השכמות ליליות כדי לצפות בהם לפנות בוקר) רק כדי לראות את תומס ברולין, תומאס ראבלי, מרטין דאלין, סטפן שוורץ, קנת אנדרסון ויתר חבריהם. לא היה בה שחקן דומיננטי כמו איברהימוביץ', אך היה כיף לראות את הנעת הכדור והתיאום שלהם (ראו קישור למטה).

גם לי תחסר נבחרת סקנדינבית במונדיאל (אם אכן שבדיה ואיסלנד לא תעפילנה), אבל כשבוחנים את הטורנירים הגדולים האחרונים, החל מיורו 2000, הסקנדינביות שהשתתפו בהם לא הציגו כדורגל מעניין, ומעולם לא הצליחו לעלות מעבר לשלב השני, בכל אחד מהם. מי יודע?

ההצלחה הגדולה ביותר של נבחרת סקנדינבית היא כמובן הניצחון הגדול של דנמרק (הסיפור ידוע. הוקפצו במקום יוגוסלביה, שנקרעה ממלחמת אזרחים עקובה מדם) ביורו 92, שנערך בשבדיה, והנבחרת המקומית הגיעה אף היא לחצי הגמר. שש שנים לפני כן, במקסיקו, הדנים (עם מיכאל לאודרופ) שיחקו נהדר במוקדמות ונעצרו רק אצל ספרד בשמינית הגמר. עוד הישג בולט הוא ההגעה השבדית לגמר המונדיאל, שהם עצמם אירחו, ב-1958, שם הפסידו לברזיל הגדולה. באותה התקופה שיחקו שלושה שחקנים שבדים מצטיינים בליגה האיטלקית ועשו שם חיל. לפני כן, הכדורגל הסקנדינבי לא הותיר את חותמו ביבשת, וכך הדבר נותר עד להגעתה של מאלמו לגמר גביע אירופה לאלופות ב-1979 מול נוטינגהאם פורסט הגדולה.

מי יודע? אולי דווקא אם יעלו בדרך הקשה, באמצעות הפלייאוף, למונדיאל בברזיל, יצליחו לשחק היטב ולעבור את השלב הראשון. מעבר לשמינית, מאוד מתקשה לראותם.

יואב דובינסקי 22 באוקטובר 2013

תומאס ברולין אגדה.

אני לא רואה איך שבדיה עוברת את פורטוגל. אינטרס של פיפ"א שרונאלדו יהיה במונדיאל.

no propaganda 22 באוקטובר 2013

אז למה פורטוגל לא קיבלו את איסלנד?
לא צריך להגזים עם קונספירציות, גם ככה לא חסר שחיטות בפיפא.

אני דרך אגב לא בטוח שפורטוגל תעלה, שבדיה משחקת מצויין כקבוצה ופורטוגל פחות טובה מאשר הייתה ב2012, חסר להם בלם וגם אין מחליף טוב למיריילש.

ABC 23 באוקטובר 2013

שחיתות, לא שחיטות.

משה 22 באוקטובר 2013

שכחת לציין את יונאס תרן המצויין ואת הנריק לארסון הצעיר עם ראסטות.

אלכס דוקורסקי 23 באוקטובר 2013

צודק. לארסון היה אז מאוד צעיר, ועלה בעיקר מהספסל. הוא הבקיע את אחד השערים בניצחון נגד הבולגרים, על המקום השלישי.
כשרונו הגדול ניכר כמובן כבר אז.

אלכס דוקורסקי 22 באוקטובר 2013

אויש, ה"מי יודע" בסוף הפסקה לא קשור לכלום. מצטער…

מתי 22 באוקטובר 2013

אין לי סנטימנט מיוחד בעד סקנדינביה אבל אני חולק את התחושה נגד המבנה של הכדורגל האירופי. אני לא רואה ערך ספורטיבי להשתתפות של אנדורה או סן מרינו (אני אוהד שלהם:)) בטורניר הזה. שיקימו כבר דרג ב' או ג' בשביל המסכנות האלה.

יואב בורוביץ' 22 באוקטובר 2013

יואב, טקסט ממש יפה. אבל צריך גם לומר שהכשרונות שמדינות סקנדינביה מייצרות בעשור-שניים האחרונים אינו משתווה ואף לא מתקרב לכשרונות שיוצרו שם קודם לכן. היוצאת מן הכלל (שאיני יודע אף אם היא כלולה בסקנדינביה) היא איסלנד כמובן.

יואב דובינסקי 22 באוקטובר 2013

אני מסכים שבשנות ה-90 היו הרבה יותר כישרונות ברמות הגבוהות ולכן גם הנבחרות הסקנדינביות הגיעו להישגים הרבה יותר משמעותיים (אליפות אירופה של דנמרק, מקום שלישי במונדיאל של שבדיה, נורבגיה עברה את שלב הבתים אחרי ניצחון על ברזיל).

אלון 22 באוקטובר 2013

פינלנד זה לא חלק מסקנדינביה. פלטתי משהו כזה פעם ליד המשפחה השבדית שלי וחטפתי על הראש. סקנדינביה זה שבדיה, דנמרק, נורבגיה, איסלנד ואיי פארו.

מור 22 באוקטובר 2013

לפחות שהפעם השופטים לא יקבעו את העולות(מקרה צרפת-אירלנד)

יואב דובינסקי 22 באוקטובר 2013

אני גם חושש מזה מאוד, בעיקר במפגש פורטוגל-שבדיה

D! בארץ הקודש 22 באוקטובר 2013

למי שמאמין בויקי
Scandinavia[a] is a historical and cultural-linguistic region in Northern Europe characterized by a common ethno-cultural Germanic heritage and related languages that includes the three kingdoms of Denmark, Norway, and Sweden. Modern Norway and Sweden proper[b] are situated on the Scandinavian Peninsula, whereas modern Denmark is situated on the Danish islands and Jutland. The term Scandinavia is usually used as a cultural term, but in English usage, it is occasionally confused with the purely geographical term Scandinavian Peninsula, which took its name from the cultural-linguistic concept

יואב דובינסקי 22 באוקטובר 2013

קיבלתי

D! בארץ הקודש 22 באוקטובר 2013

גם לי חסרה מאד הנוכחות הסקנדינבית באירועים גדולים ואני מדבר גם על רמת המשחק שלהן.
לא יודע מה בדיוק ולמה ואיך אבל לארוך כל שנות התשעים (מ-88 כשאני מתחיללזכור יותר טוב ועד שנות האלפיים כשלא יכולתי ממש לעקוב) הן שיחקו כדורגל שאהבתי לראות.

אחד 22 באוקטובר 2013

לדעתי שבדיה תעבור את פורטוגל בקלילות.

גילי פלג 22 באוקטובר 2013

יואב, מסכים עם כל מילה. חולה על הסקנדינבים, ואם כבר שבדיה- אז גם על קרולינה קלופט המהממת :-)

יואב דובינסקי 22 באוקטובר 2013

טוב שהזכרת לי גילי, זו נקודה שבאמת לא התייחסתי אליה. תרבות הספורט המפוארת במדינות האלה שתמיד מדורגות גבוה מאוד במשחקים אולימפיים ביחס שבין זכיה במדליות או מדליות זהב לעומת גודל האוכלוסיה במדינה.

no propaganda 22 באוקטובר 2013

בקשר לסקנדינבים שינהלו את העולם, זה מאוד תלוי אילו סקנדינבים. דנים למשל הם ממש סבבה, אנשים נחמדים ופתוחים גם שבדים די בבסדר בסך הכל. לעומתם הנורבגים הם אנטישמים ברמות קשות כמעט כמו פולנים ואני ממש לא רוצה שיהיה להם חלק כלשהו בניהול העולם.

אסף THE KOP 22 באוקטובר 2013

עדיף שהסקנדינבים לא ינהלו את העולם.
המדינות הללו הן הומוגניות, אין להן מושג איך זה עובד בעולם האמיתי.

ABC 23 באוקטובר 2013

שבדיה כבר לא הומוגנית כ"כ. הרבה מהגרים מוסלמים שעושים צרות.
הם לומדים.
http://frontpagemag.com/2013/dgreenfield/swedish-city-overrun-by-muslim-crime-turns-to-superhero/

אסף THE KOP 23 באוקטובר 2013

שיהיה להם לבריאות.
בשם ההומניות אני מציע להם להגדיל את מכסות הקליטה של מהגרים נחשלים.

אריאל גרייזס 22 באוקטובר 2013

לא מבין מה ההתלהבות מהכדורגל הסקנדינבי – כדורגל שמסתמך על חוזק פיזי ולא על טכניקה מרשימה. שחקן כמו זלאטן הוא היוצא מן הכלל, וגם הוא לא בדיוק סקנדינבי במוצא שלו. נבחרות כמו שבדיה תמיד היו משעממות ולא יחסרו לי בכלל. דנמרק זה משהו אחר, אבל גם שם זה בעיקר היה קשיחות ולא טכניקה מרשימה.
בכל מקרה, זאת השיטה, כולם ידעו אותה לפני, אין מה להתלונן

אדם 22 באוקטובר 2013

אנקדוטה על שבדיה:
במהלך משחק ליגה בשבדיה נשמעו צעקות כעס רמות והשתוללות רבה של הקהל לעבר השופט. בתור אנשים שרגילים לכדורגל במקום אחר ניתן היה לצפות שהקללות יהיו בן זונה, אפס, WANKER ועוד. אך מכיוון שהשפה הייתה שבדית נדרש היה לברר מה בדיוק הקהל צועק. למרבה התדהמה, הקללה שהופנתה כלפי השופט בזעם רב וחסר מעצורים הייתה:
"השופט הומופוב".

סתם עוד סיבה לאהוב את שבדיהסקנדינביה.

ג'וני 22 באוקטובר 2013

הכדורגל לא ענף חשוב בסקנדינביה.
את הסקנדינבים מעניין בעיקר כדוריד ,הוקי קרח, סקי האיש החזק בעולם.

אלכס דוקורסקי 23 באוקטובר 2013

לצד כל הענפים שהזכרת, הכדורגל תופס מקום מרכזי ואולי אף עולה עליהם בחשיבותו.ההוקי מאוד פופולארי בשבדיה ובפינלנד (אבל זו האחרונה לא שייכת לסקנדינביה).

מתי 23 באוקטובר 2013

הרי ידוע שמה שג'וני לא אוהב לא חשוב

שמעון 23 באוקטובר 2013

אכן יהיה מבאס בלי שום סקנדינבית במונדיאל, אבל יש סיבות לאופטימיות. שבדיה כרגע נבחרת הרבה יותר טובה מפורטוגל (אם כי האחרונים תמיד נראים רע ובסוף מגיעים לעבודה ברגע האמת) וקרואטיה היא היריבה הכי נוחה שאיסלנד יכולה הייתה לקבל מבין כל ה-7 שהעפילו איתה לפלייאוף (קרי, גם אם לא היה דירוג) חוץ מרומניה. הקרואטים נראים פשוט רע, וזה כולל 0 נקודות משני מפגשים מול סקוטלנד (שנמצאת במגמת שיפור עצומה מאז מינוי סטארכן, אבל זה כבר סיפור אחר. אני מחכה גם לשובם של הסקוטים למונדיאל כבר).

אם אני צריך להמר, שבדיה תציל את הרצף של סקנדינביה. יצטרפו אליה מהפלייאוף צרפת, יוון וקרואטיה.

מתי 23 באוקטובר 2013

עוד כמה טורנירים טובים פורטוגל תצטרך בשביל קצת קרדיט?
ואגב איסלנד: עוד כמה מזל יהיה לשוויץ בהגרלות?

אסף כלשהו 23 באוקטובר 2013

מאז 2004 אני מייחל לטורנירים גדולים בלי שבדיה ודנמרק.
אני אמנם לא אוהד איטליה אבל מה שהן עשו היה כל כך בולט ומגעיל, שאני שמח מאוד שיש מצב שיהיה טורניר גדול בלי אף אחת משתיהן.

ואיסלנד עוד יכולה להפתיע את הקרואטים שסיימו את המוקדמות בכושר רע.

just wondering 23 באוקטובר 2013

לא רוצה להגיד כלום, אבל נדמה לי שזה אתה, יואב, שהסתבך עם כמה נשים לגבי מה שסיפרת על אשת הטניסאי השמנה?

Comments closed