להרגיע את פסטיבל בוזגלו

Curb Your Enthusiasm CC Lisence
Curb Your Enthusiasm CC Lisence

כרגיל יוצאים פה מפרופורציות על כל דבר. גול יפה של מאור בוזגלו וכנראה שהוא גם מרים כדורים חופשיים טוב, אבל מפה ועד להפוך אותו לציר המרכזי של הנבחרת, להשוות אותו לבקהאם ולהכתיר לו כתרים, יש עוד כברת דרך.

הכישרון של בוזגלו ידוע עוד מגיל הנוער כשהוחתם בליון. האבא הקולני מוכר עוד מימי המחאות נגד יעקב שחר, אחרי שהבן חזר לארץ והתקשה להשתלב. מאז בעיקר שומעים על כמה כשרון יש לילד וכמה מעט ממנו מנוצל.

נכחתי בהרצאה של יעקב בוזגלו בכנס לשלום הילד שארגנה ד"ר שלומית גיא לפני כמה שנים. הופתעתי לטובה מהשיח הפתוח על ההבדל בין הורה מעורב והורה מתערב והחשיבות של הקשר בין מועדוני כדורגל עם ההורים של השחקנים מגיל הילדים ועד לבוגרים. למרות התדמית הבעייתית, התרשמתי שיעקב בוזגלו מאוד מודע לעצמו.

אני לא חושב שאבא של מאור בוזגלו הוא הסיבה שהכישרון לא הצליח לפרוץ. כמו שאני חושב שהסיבה שבן שהר לא תופס מקום בהרכב של כל כך הרבה קבוצות לא קשורה לסוכנים, מאמנים, אמא או החלטות לא נכונות. לאורך זמן אני מאמין שבסופו של דבר זה לא רק הנסיבות מסביב, זאת היכולת.

מאור בוזגלו לא ממש הוכיח את עצמו כשהכסף היה על השולחן. להצליח בבאר שבע ככינור שני לאליניב ברדה ובסכנין, קבוצות בהן אין דרישה לתארים ואין לו באמת תחרות על מקום בהרכב, זה סיפור אחד. כשהלחץ היה עליו להשתלב במכבי חיפה התחרותית או לסחוב את מכבי ת"א שבנתה עליו, הוא היה רחוק מלהבריק.

זכור לי במיוחד משחק גביע מול בית"ר ירושלים שבמקום לעלות בהארכה במטרה להכריע, הוא העדיף להישאר על הספסל בטענה שהוא לא מרגיש חם מספיק במידה ויצטרך לבעוט פנדל. בית"ר ניצחה בפנדלים ועוד עונה הלכה לאיבוד.

לאורך הקריירה שלו כל פעם שהיה איזה מכשול, באופן כמעט אוטומטי היו עולות שמות של קבוצות שמתעניינות – אינטר, קליארי, פארמה, בסוף חתם בבלגיה. גם בסטנדרט ליאז' היתה לו קריירה של ליגיונר ישראלי טיפוסי שפה ושם נותן משחק טוב, אבל לא הרבה יותר וחוזר אחרי שתי עונות. שוב הרצפה עקומה.

בגילאי הנוער הוא הבריק גם בנבחרת. גם בנבחרת הצעירה היו לו כמה משחקים טובים (הלכתי עם המשפחה לראות את ה-2:2 מול גרמניה), אבל הוא לא הצליח לסחוב אותה לאליפות אירופה. בנבחרת הבוגרת הוא רשם כמה הופעות, אבל לא זומן על בסיס קבוע. כלומר, גם במדים הלאומיים ככל שעלתה האינטנסיביות ואיתה גם רף הציפיות והמאבק על מקום בהרכב, ככה בוזגלו בלט פחות.

בוזגלו יכול להשתלב בנבחרת כי ברמת הליגה הישראלית הוא שחקן טוב מאוד ואפשר לחשוב שיתר הקישור מורכב מאינייסטות. אבל הקמפיין הבא יהיה קמפיין עם לחץ, כי לשם שינוי הפעם פלייאוף מטרה ריאלית מאוד.

עדיין לא השתכנעתי שבוזגלו זה השחקן שיידע להתמודד עם הלחץ הזה. שייהנה מכדורגל, שיצליח, שיקדם את באר שבע, אבל לא הייתי יוצא מפרופורציות או מכתיר לו כתרים, שכשיצטרך להתמודד עם הציפיות יהפכו לעוד קופים, תירוצים וסיפורים על כמה כישרון יש לשחקן וכמה מעט ממנו נוצל.

עונת המלפפונים 30: ידיעות אחרונות משוכפלות
הגיוני או קטנוני?

46 Comments

ויקטור מורוז 2 בפברואר 2014

ואולי הוא סוף סוף התבגר.

יואב דובינסקי 2 בפברואר 2014

נכון, זאת עוד קלישאה, לדבר על התבגרות.

ירושלמי 3 בפברואר 2014

ואולי הוא פשוט השתפר?

אלון רייכמן 2 בפברואר 2014

יואב, מסכים לגמרי.
אבא שלו מטורלל (אמנם לא הייתי בכנס ההוא ולא שמעתי את יעקב מדבר שם, אבל אני כן חושב שהוא עושה יותר רע מאשר טוב לקריירה של הבן שלו) כמו שבתיה סהר או אורית תמוז לא עושות טוב לקריירות של הבנים החלוצים שלהם.
אבל מאור, שאין בכלל ספק שיש לו כישרון, ומהירות, ושליטה נהדרת בכדור – מסתמן כאחד שפשוט אין לו את האופי המתאים להיות כוכב בקבוצה גדולה, או בנבחרת. לכן הוא לא יהיה אף פעם רביבו או נמני. יותר בכיוון של ערן לוי.

יואב דובינסקי 2 בפברואר 2014

דווקא אני חושב שאבא שלו מאוד דואג לו שלא יגיע למקומות של ראובן עובד או שי בירוק. אני לא חושב ששמעתי עליו שהוא חי אורח חיים לא ספורטיבי או שהוא לא שומר על המשקל וכו'.

ערן לוי 2 בפברואר 2014

מה רע בי? אל תזלזל.

MOBY 2 בפברואר 2014

אם תיקח את תיק בוזגלו מול תיק למשל גולסה…..
בוזגלו לוקח.
ובאמת את לא חושב שסוארז הפך לשחקן הרבה יותר טוב עם הגיל?
אפילו רולנדיניו.
יש שחקנים שהם late bloomers לא אומר שבוזגלו הוא כזה אבל אי אפשר לשלול זאת לאור היכולת שלו כיום.
ולפי מה שזכור לי מכתבות "תחקיר" על באר שבע זה מקום ש"בלתי אפשרי להצליח בו בשל הלחץ הרב של הקהל/העיתונות/המרחק מהמרכז"

יואב דובינסקי 2 בפברואר 2014

יכול להיות שאתה צודק, שהוא פורח מאוחר. אני עדיין לא השתכנעתי שהוא שחקן שאפשר לבנות עליו.
סוארז כיכב עוד באיאקס ורונאלדיניו זכה בגביע העולם ב-2002 כשהוא מבקיע שער מהחצי. לא הייתי אומר שהם פרחו מאוחר, אבל אני מסכים שהיה להם גרף שיפור בנסיבות מתאימות.

MOBY 2 בפברואר 2014

לא רציתי להכנס לשמות לא ידועים כמו קטן,סבח,ראדי,סלקטר, חרזי ועוד.

סניור 2 בפברואר 2014

לדעתי, להגיד על באר שבע שזה מקום בלי ציפיות ובלי לחץ זו התעלמות מהעובדות. כמה מדברים לאורך כול השנים על זה שבבאר שבע לא מבינים את מעמדם, לא מבינים שלא דובר בקבוצה שזוללת תארים ולכן יש כול הזמן לחץ על המאמנים והשחקנים להצלחה מיידית, להביא תארים, וכך האכזבה ענקית בכול עונה. מאור בוזגלו נותן עונה גדולה, מי שרואה את המשחקים של באר שבע רואה כמה דברים הוא עושה, רואה כמה הוא שונה ממאור בוזגלו שראינו בעבר- יורד לגליצ'ים , לוחץ על מגנים. במסגרת השינוי שימו לב שהשנה לא שמענו ולו חצי מילה מאבא שלו, גם כשבתחילת העונה הוחלף ואפילו לא פתח בהרכב.
אני חושב שכשצריך לפרגן לשחקן שעשה שיפור ענקי, וביכולתו היום יכול מאוד להועיל גם לנבחרת, אז יש לעשות כן.
אין לי ספק שעוד לא ראינו אותו מתמודד מול ענקיות אירופה, וכנראה שהוא לא גדול שחקני ישראל בכול הזמנים, אבל בכול זאת, מדובר בבחור שחזר אחרי שנתיים קשות עם פציעות ומוציא מעצמו את המיטב ובכול משחק נראה כאילו יש לו עוד הפתעות בכובע.
הלוואי וכל ה"כישרונות הגדולים והלא ממוצים" בליגה שלנו יראו ככה!

יואב דובינסקי 2 בפברואר 2014

זה לא שאין לחץ, כי האוהדים הקשו מאוד על מאמנים לאורך השנים, אבל רמת התחרות על ההרכב לא אינטנסיבית כמו בקבוצות העשירות יותר. וגם ברדה המנהיג של הקבוצה וזה מוריד מבוזגלו לחץ.

מוני 2 בפברואר 2014

או שפשוט אלישע לוי יודע להוציא מנו את המיטב, הם מתחברים אולי אם הוא היה מגיע לחיפה ולא למכבי תל אביב אחרי סכנין היינו מדברים עליו אחרת.

איש הפח 2 בפברואר 2014

לחץ יש בכל מסגרת תחרותית, אבל יש הבדל בין לחץ של קבוצה שרצה לאליפות לקבוצה שבעונות האחרונות נשארה בליגה במחזור האחרון.

JOSH 2 בפברואר 2014

מאור בוזגלו זה מקרה קלאסי של שחקן שהוא בטוח שהוא כוכב, נותנים לו להתנהג כמו כוכב, במגרש הוא יכול להיראות כמו כוכב, אבל אז כשמצפים ממנו להיות כוכב הוא לא מככב.

יואב דובינסקי 2 בפברואר 2014

אני מסכים עם התגובות שהשנה הוא מתאמץ ומשקיע ולא משדר מניירות של כוכב.

JOSH 2 בפברואר 2014

מזהים את זה בדברים הקטנים.
התגובות שלו במהלך משחק מלאות במניירות, וזה כנראה לא ישתנה לעולם.

כוכב יכול גם להשקיע.

אדום 2 בפברואר 2014

כמה שטויות בכמה משפטים… מדהים. ברור שלר ראית משחק אחד של ב"ש השנה… התגובות שלו מלאות במניירות?? טוב נו, מה שתגיד.

JOSH 2 בפברואר 2014

ראיתי, יש לו מניירות.
התנועות עם הידיים (שהן אולי מתונות מבעבר, אבל קיימות) על החלטות שיפוט, ואפילו התנועה למצלמה אחרי הגול אתמול – אלה מניירות.

אהד 2 בפברואר 2014

כתבת: "לאורך זמן אני מאמין שבסופו של דבר זה לא רק הנסיבות מסביב, זאת היכולת." אני פשוט לא יכול להסכים עם זה. אני חושב שעבור רוב השחקנים (לא מדבר על סופרסטארים או שחקנים באמת חלשים), הדבר המכריע ביותר הוא הנסיבות וקבלת ההחלטות מחוץ למגרש. אגב, זה נראה כאילו אתה סותר את עצמך – מצד אחד אתה טוען שהיכולת היא החשובה ביותר ומצד שני הנסיבות (חוסר יכולת לקבל אחריות, להוביל קבוצת צמרת, הלחץ שיש במועדון צמרת) היא הסיבה לדעתך שבוזגלו מצליח בב"ש ולא הצליח בת"א.

יואב דובינסקי 2 בפברואר 2014

בוודאי שלנסיבות יש חשיבות. אבל מעבר לרעשי הרקע, אני חושב שמאור בוזגלו לא הצליח במכבי חיפה, מכבי ת"א ובבלגיה כי הוא לא היה מספיק טוב מקצועית. בב"ש הוא משחק נפלא. יכול להיות שהפריפריה מתאימה לו, אולי המאמן, ברדה שמוריד ממנו לחץ, המקום הכמעט מובטח בהרכב, יכול להיות שהוא עצמו מבין שאם גם בב"ש לא יצליח התחנה הבאה תהיה יחד עם אח שלו והוא משקיע יותר. יישפט לאורך זמן.

D! בארץ הקודש 2 בפברואר 2014

אני חושב שמה שמתפספס זה הושא המרכזי
והוא לא בוגזלו (שאני דווקא מאד מחבב עוד מהתקופה הגרועה שלו במכבי – היום הוא היה מצליח יותר)

הנושא המרכזי הוא הפסטיבל – אבל ככה זה.. אם בטעות לב"ש יהיו שלושה הפסדים כבר נשמע על איך הוא קורס תמיד כשיש לחץ.

הוא שחקן טוב, כמו שאמרת אפילו טוב מאד לליגה כאן, והוא, הקבוצה שלו והאוהדים צריכים לדעת שהוא טוב מאד כשחקן משלים, כשהקבוצה מסביב טובה, כשהמאמן ו/או המערכת מורידים לחץ, כשאבא שלו לא מרוח כל הזמן בעיתונים ועושה כותרות. אבל ככה צריך לעבוד קשה יותר כדי למלא רובריקות בעיתון או זמן שידור וצריך אשכרא להתכונן ולעשות מאמץ בעבודה העיתונאית.

יואב דובינסקי 2 בפברואר 2014

כיוונתי באמת לנושא של ניפוח שחקן מעבר למימדים שלו.

בני תבורי 2 בפברואר 2014

כשמאמן או בעלים צריכים לבזבז את זמנם בתכנון הגנה מול ההתקפות של האבא, זה פוגע בשחקן. כששחקן מאמין לאבא יותר מאשר למאמן, הוא יהיה בוזגלו. אני לא מאמין שיבוא יום ויעקב בוזגלו יהיה נבון מספיק כדי לדעת איך דפק לבן שלו את הקריירה – בדיוק כמו הגבירות תמוז ושהר – אבל אולי אבות אחרים שהילד בן השמונה שלהם כבר משחק עם בני השתיים עשרה בשכונה וכולם אומרים שהוא יהיה הכי גדול, יצליחו ללמוד משהו מהסיפור הזה.

יואב דובינסקי 2 בפברואר 2014

אני מסכים עם מה שאתה כותב. יחד עם זאת, כשאבא משלם 3,500 שקלים כדי שהבן שלו יהיה בחוג כדורגל, אפשר לצפות ממועדון ליותר יחס, הסברה ומעורבות הדדית מאשר לצפות שהאבא ישב מאחורי הגדר ויסיע למשחקים ואימונים והאמא תכין לילד ארוחת צהריים מאוזנת.

D! בארץ הקודש 2 בפברואר 2014

מילא בחוג.
יש מקומות שהוא עושה את זה גם בנוער

אורן 2 בפברואר 2014

יואב,
רק אני חושב ש"תרגיע" היא הסדרה הכי גאונית ever?

יואב דובינסקי 2 בפברואר 2014

לא יודע אם הכי גאונית שהיתה, אבל סדרה מצוינת

ג'וני 2 בפברואר 2014

בוזגלו שחקן לא רע אבל כמוהו יש הרבה בארץ
עדיין הוא לא עשה כלם בכדורגל
אם תקשורת הרכילות לא הייתה מיחצ'נת את אבא שלו אף אחד לא היה שומע על הבן.

פורנו-הוליק 2 בפברואר 2014

שומעים על הבן כי הוא מלך הבישולים בליגה (10), מנפק שבוע אחר שבוע מהלכים מנצחים בקבוצת צמרת, בענף הספורט שמעניין הכי הרבה אנשים בארץ.

פורנו-הוליק 2 בפברואר 2014

למה אתה שופט אותו לפי העבר?
בעונה הזו בוזגלו הוא אחד מ 2-3 השחקנים הטובים בליגה אם לא הכי טוב.
אם יש פסטיבל זהבי, אין סיבה שלא יהיה פסטיבל בוזגלו. הוא הרוויח את זה ביושר.
עצם העובדה שב"ש, צ'וקרית ידועה, מגלה יציבות מדהימה ואחוזי הצלחה גבוהים ממה שכל אלופה כמעט בעשור האחרון השיגה, זה כבר מספיק כדי לנקות את בוזגלו וכל באר שבעי מחשדות של "מאני טיים".

קפטן קוקי 2 בפברואר 2014

טור מדויק ויפה, אבל יש דבר אחד שלא הזכרת.
זה לא רק שבוזגלו פורח כשאין עליו לחץ, הרי בב"ש יש לחץ מסוים בסופו של דבר. ראיתי את בוזגלו מאוד מקרוב כשהוא שיחק במכבי, וגם קצת במקומות אחרים. הוא שחקן אפקטיבי אך ורק כאשר רוב הקבוצה עובדת בשבילו. הוא שחקן שמסוגל לעשות דברים שרואים בסטטיסטיקה, וזהו בערך. גולים, בישולים, דריבלים יפים.
כישרון יש לו בהחלט, זה בלי ספק, אבל כמו המכונות האלה שכשמכניסים שקל מתחילות לנגן ולהבהב באורות מהפנטים, ככה גם בוזגלו. כשהכדור אצלו הוא עושה דברים מרהיבים, אבל כשהכדור אצל היריבה או בצד השני של ההתקפה הוא נח.
זה לא שהוא יכול להיות רק כינור ראשון, הרי ברור שמהרבה בחינות הוא כינור שני לברדה. אבל ברדה הוא שחקן שעובד. במשחק עצמו, ברדה יהיה איפה שצריך אותו, יעשה מה שצריך כדי שהקבוצה תנצח. בוזגלו עושה רק את מה שהוא אוהב כדי שהקבוצה תנצח. למזלו, הוא עושה את זה ברמה מאוד גבוהה, אז יש לו קריירה סבירה בהחלט כשחקן כדורגל ישראלי.
אבל הוא לא מתאים (ואף פעם לא יהיה) לקבוצה שבה הוא רק אחד מהחלקים במערכת, והדרישה ממנו תהיה גם ללחוץ, גם לרוץ אחרי שהוא מאבד כדור או למלא תפקיד טקטי. בוזגלו הוא הדובדבן על העוגה. וזהו. הדובדבן זה החלק הכי מגניב, אבל הוא גם סתם קישוט, הוא אף פעם לא הדבר האמיתי.

פורנו-הוליק 2 בפברואר 2014

"שחקן שמסוגל לעשות דברים שרואים בסטטיסטיקה, וזהו בערך. גולים, בישולים, דריבלים יפים"

לא אמרת כלום… שחקן שמסוגל לעשות גולים ובישולים. וזהו.

4 שחקנים כאלה בקבוצה + 6 פועלים שחורים ויש לך קבוצת צמרת. בכל ליגה.

גם אייל ברקוביץ, אורי מלמיליאן, נמני, שפיגל שפיגלר ואלי אוחנה לא עשו הרבה מעבר לדברים האלה. והם מהגדולים שהיו פה.

קפטן קוקי 3 בפברואר 2014

אל תהיה קטנוני, המשפט הזה לבד אולי לא אומר כלום, אבל לפניו ואחריו באו עוד כמה הסברים שמרחיבים את המשמעות שלו.
כל השחקנים שציטטת פה היו מנהיגים, כאלה שכשאתה מסתכל עליהם כשהמצב קשה אתה מרגיש שיש על מי לסמוך ושבסוף יהיה בסדר (כולם אגב היו כאלה כבר מהשנים הראשונות שלהם בבוגרים). יש כאלה שעשו את זה בזכות הכשרון הפנומנלי שלהם, שלפעמים פשוט הספיק, וכולם עשו את זה בקבוצות גדולות ובבמות המרכזיות. בוזגלו לא היה וככל הנראה גם לא יהיה כזה אף פעם. בינתיים, למרות שהוא כבר בן 26 הוא עדיין לא הוכיח שהוא קורץ מהחומרים שהופכים שחקן מוכשר מאוד לשחקן גדול באמת.
לכן ההשוואה לברדה, שחקן שגם כשהוא לא כובש או מבשל הוא הופך את הקבוצה שלו ליותר טובה. ואגב סטטיסטיקה, מה שאני אוהב אצלו ובסיפור היפה של ב"ש העונה זה שהוא מוכיח שיש דברים יותר חשובים ממה שמופיע על הדף.
לעומתו, בוזגלו הוא שחקן חסר משמעות כשהוא לא עם הכדור, או כשאין מסביבו חבורה תומכת שמחפה עליו בדברים שהוא לא עושה. זאת הסיבה שהוא עדיין לא מהגדולים שהיו פה.
נ.ב.
בשנת 2011 כתב רמי רוטהולץ טור מדויק עד כאב על בוזגלו ועל אבא שלו. הכי אהבתי את הציטוט הבא: "בגיל 23, מאור בוזגלו הוא אריזה של שחקן כדורגל. יש לו את הפריזורה, את הקעקוע ואת המניירה. לא ברור כמה תוכן יש באריזה הזאת, וזה מתחיל להיות קצת מאוחר כדי לא לדעת דבר כל כך אלמנטרי. ברור שהוא יכול לקשט כל קבוצת כדורגל, אבל ספק אם הוא יכול להוביל אחת." בעיני, מה שהיה נכון לגביו בגיל 23 לא ממש שונה גם היום. http://www.haaretz.co.il/sport/1.1374445

פורנו-הוליק 3 בפברואר 2014

לא כל שחקן צריך להיות מנהיג. אולי כדי להחשב לאחד מהגדולים ביותר אתה צריך להיות מנהיג. אבל זה לא תנאי הכרחי להיות לשחקן גדול. ברדה כזה, ואולי יותר משהוא מנהיג הוא נותן דוגמא אישית בקילומטראז' שהוא רץ כל משחק. זה שבוזגלו לא מנהיג ורץ פחות? שוין, כל עוד הוא מספק די בישולים ושערים, לא צריך שהוא יהיה אנרג'ייזר.

רוטהולץ כתב שבוזגלו לא יכול להוביל? SO WHAT? שוב, מי אומר שהוא צריך להוביל? רוטהולץ הסתכל על העטיפה בזמנו, לא התוכן. היום יש במאור הרבה תוכן.

אין לי בעיה עם זה שיגידו שבוזגלו טוב ב ABC אבל רע ב DEF. לגיטימי. אבל מה הצורך הזה לגמד כל הישג של הבחור העונה בגלל חוסרים או ליקויים, כשברור לכל מי שאובייקטיבי (ואני בכלל אוהד מכבי ת"א) שבוזגלו הוא בין ה 2-3 שחקנים המובילים ל MVP של הליגה?

סניור 3 בפברואר 2014

ומה עם הגליצ'ים אחרי איבוד כדור? מה עם לחץ על מגינים שרואים ממנו העונה? אלה דברים שקרו העונה כי השחקן עשה שינוי כנראה גם בראש.

פורנו-הוליק 3 בפברואר 2014

מה שמאוד ישראלי פה זה הטור צר העין והלא מסוגל לפרגן. מילא לא מסוגל לפרגן, זה ניחא. אבל הפולניות שבלמצוא משהו עקום ולהבליט אותו על פני כל דבר חיובי… אוהו, זה לא רק ישראלי – זה יהודי עוד מימי יציאת מצרים. ולקלקל שמחות זה בכלל סופר ישרא-יהודי-פולני.

השוואות לבקהאם? הישוו את ההגבהות במצבים נייחים. השוואה במקום. מה שבוזגלו עושה בליגה בארץ במצבים נייחים לא היה מבייש את בקהאם. מה רע בהשוואה הזו?

ציר מרכזי בנבחרת? למה כמה קשרים טובים יותר ממנו יש? מה פסול בלקחת את אחד משני הקשרים הטובים בארץ ולאמר שהוא צריך להיות קשר בנבחרת? אתה יכול להתדיין על איך הוא יתפקד בנבחרת, מול נבחרות אירופאיות וכו. אבל מה פסול וחסר פרופורציות בלהגיד "בוזגלו הקשר הכי טוב וצריך להיות בנבחרת ישראל"?

לשפוט אותו על סמך התקופה במכבי? גם וואן באסטן לא היה מצליח שם. על סמך הגעה לטורניר גדול עם הנבחרת? למה מי כן הצליח לעשות את זה?

הכנת לך את נימוק יום הדין – כל הצלחה של בוזגלו היא בגלל ש"אין לחץ". כשהוא ייכשל, אם זה בשבוע הבא בבלומפילד או בעוד חצי שנה באיזה משחק באירופה מול קבוצה ארמנית, תגיד "אמרתי לכם".

גיסנו 3 בפברואר 2014

אני חושב שקצת פספסת את הפואנטה והמטרה של הטור.

כי א׳ הביקורת עוד לפני בוזגלו היא על התקשורת ופסטיבל הניפוח שלה לכל מה שבוזגלו עושה.
ב׳, לאור עברו המקצועי של בוזגלו, לצד מחמאות על יכולת באמת מצוינת העונה הוא גם הרוויח ביושר כמה סימני שאלה. יכול להיות שהוא באמת עשה סוף סוף שינוי פאזה (ואין ספק שההרמות שלו השתפרו ב 300%) והתבגר, ומכאן והלאה מראה את בוזגלו הזה ולא את הילד קקה שראינו בעבר. אבל מצד שני – האם הוא לעולם יהיה מסוגל להצליח רק תחת אלישע לוי? האם הוא היה מגיע ליכולת כזו (לא רק הוא, בכלל הפועל ב״ש) אם הקבוצה לא הייתה נבנית סביב ברדה וכל הערך המוסף שהוא מביא איתו? האם כשיגיע שוב רגע אמת כמו המשחק ההוא נגד בית״ר, הוא ידע להוא ולקחת אחריות או ששוב יתקפל? אלו הן שאלות לגיטימיות לצד הפרגון ליכולת המשופרת שהוא מציג.

לגבי הנבחרת, דווקא זכורים לי רגעים טובים שלו במדים הכחולים גם מתקופתו במכבי. אין ספק שמגיע לו הזימון, אבל גם בסגל יש לדעתי כמה שחקנים לפניו בהיררכיה (רפאלוב, מליקסון, זהבי).

סניור 3 בפברואר 2014

הוא עוד לא הוכיח את עצמו העונה בזמן אמת? הוא שומר קבוצה במצב ריצה מתמדת. ברדה הוא ללא ספק המנהיג בכול דרך שלא נסתכל על זה, אבל בוזגלו עושה דברים נפלאים, ומי שלא רואה את המשחקים של ב"ש השנה מפספס שחקן נפלא.
אגב, לפני בערך חודש, הקבוצה על סף משבר אחרי תיקו ביתי מול עכו מגול בתוספת הזמן, נמצאת מחצית שלמה בפיגור במשחק חוץ שבוע אחרי נגד האחרונה בטבלה והבחור בא ושם גול מהסרטים בדקה ה-90 ועוד מוסיף על זה בישול נפלא בדקה ה-94! לקח את סף המשבר והפך אותו להייפ שהמשיך גם בניצחון גדול שבוע אחרי על מכבי חיפה עם שני בישולים. אני חושב שזה בהחלט מאני טיים.

גיסנו 3 בפברואר 2014

אני אגיד את זה שוב.

בוזגלו נותן עונה נהדרת ללא ספק וכל הכבוד לו. באמת.
ציינתי שאת סימני השאלה הוא הרוויח ועכשיו הוא יצטרך לספק סימני קריאה.

בב"ש קיים לחץ, זה נכון. אבל אם מכבי ת"א תיקח אליפות ולא ב"ש, האם זה ייחשב ככשלון של ב"ש? לא נראה לי. העונה הזו כבר עכשיו (ושוב בצדק) היא הצלחה אדירה של ב"ש שככל הנראה לא תרד מהמקום השני ואולי אפילו תזכה באליפות, מי יודע. אבל המקום השני לא בסכנה והמקום הראשון הוא כרגע מרדף. הפער הוא שלוש נקודות, אבל כמו שהוא היה שש נקודות הוא גם היה נקודה אחת בלבד. זאת אומרת ב"ש כרגע במרדף שגם אם היא לא תנצח אותו, היא לא נכשלה. זה לחץ אחר לגמרי.

נכון שברדה לא נותן הרבה מספרים – אבל הוא מסוג השחקנים שהנוכחות שלו על המגרש ובכלל במועדון עושה לכולם סוויץ' אדיר בגישה. ובלי זה, אני עדיין לא בטוח שבוזגלו היה מציג את מה שהוא מציג העונה. זה למשל סימן קריאה שלדעתי הוא עוד לא סיפק.
רגע מכריע של מאני טיים אמיתי מבחינתי, יהיה לא בסביבות המחזור ה 16 אלא במחזורים האחרונים של הפלייאוף העליון אם הפער יישאר כ"כ צמוד, או בשלבים מאוחרים של הגביע כשב"ש תיתקל במשוכות גבוהות ולא בקבוצות מליגה א' או ב'. אם ב"ש תהיה שם ובוזגלו יראה גם אז את מה שהוא יודע – זה עוד סימן קריאה שיסופק.

אגיד את זה שוב – בוזגלו נותן עונה אדירה. מהמון בחינות, לא רק במספרים. אבל נצטרך לראות איך תסתיים העונה הזו מבחינתו ולקבל עוד קצת פרספקטיבה של זמן כדי שהוא באמת יעשה את קפיצת המדרגה לגדולים באמת של הכדורגל שלנו כיום, בקליבר של ברדה, זהבי והלגיונרים המובילים.

יואב דובינסקי 3 בפברואר 2014

להוכיח את עצמו, זה לשמור כמה שנים על יציבות בטופ של הכדורגל הישראלי. לא כמה חודשים. משהו שעד עכשיו הוא לא הצליח לעשות. הוא הרוויח את סימני השאלה כלפיו ביושר.
מה פתאום שאם ב"ש לא תזכה באליפות זה יהיה כישלון. ב"ש עושה עונה פנטסטית ולא משנה איך תסתיים זו הצלחה גדולה. מי חשב שבשלב הזה של העונה היא תהיה בטוחה בפלייאוף העליון? לבוזגלו יש חלק גדול בזה, כולל במשחקים צמודים שהוא עזר לנצח. נראה אותה לאורך זמן ונראה איך בוזגלו יתפקד גם כשהדברים לא מסתדרים. כרגע אני מאוד סקפטי לגבי היכולת לבנות עליו לאורך זמן.

גיסנו 3 בפברואר 2014

מסכים איתך לגמרי יואב, אני מנסה להסביר את זה לעומק.

אבל הגישה הרווחת בכדורגל הישראלי היא שמי שלא איתך חייב להיות 100% נגדך, ובד"כ מסיבות לא כשרות (גזענות, קנאה, שנאת פריפריה, הומופוביה, פחד מגזרים, נחטפת ע"י עב"מים בילדות וכד')

אדום 3 בפברואר 2014

פורנו- הוליק… כל מילה בסלע.
חוסר הפירגון הוא משווע ממש. אז בגלל שהוא משחק בב״ש ולא במרכז?
ב״ש מקום בלי לחץ? נו באמת… אבא שלו? לא צייץ מילה השנה.
בישולים וגולים? נכון מאוד אבל מאור עושה בנוסף לחץ על הכדור ועבודת הגנה
מצויינת, אבל סביר להניח שאין לכם ממש מושג מה קורה במשחקים של ב״ש.
ברדה גדול, ענק, נלחם, משקיע וגם… לא כבש בערך 10 מחזורים.
בוזגלו הוא השחקן המרכזי והחשוב ביותר בב״ש כיום שמנפק את המספרים
המצוינים שלו שבוע אחרי שבוע. בשקט, בצניעות, בלי להתלהם ובלי להשתחצן.
הבחור עבר לגור בב״ש, מגדל משפחה צעירה… יאללה נו, תפרגנו קצת, זה לא עולה כסף.

אוהד כ. 3 בפברואר 2014

זה נחמד לא לפרגן לבוזגלו. זה עוד יותר נחמד "להכניס" לאבא שלו. אבל בסופו של יום, אני לא מכיר בארץ הכדורגל הנהדרת שלנו, כיום, אף שחקן שמבצע את התפקיד של בוזגלו יותר טוב ממנו. לכן הנבחרת עשויה להיות רלוונטית.
תמשיכו עם הקלישאות האלה של "שחקן טוב לקבוצות קטנות" (מי אמר "מאור מליקסון"?). או : "באר שבע היא קבוצה קטנה".
אם תרצו להתבונן על זה אחרת, אולי תבחינו בעובדות שמראות שמפת הכדורגל בישראל משתנה. באר שבע (אני מקווה… מלח-מים, מלח-מים) היא חלק מהשינוי.

ערן לוי 3 בפברואר 2014

בוזגלו אחלה שחקן, ולא חייבים לומר זאת רק על סופרסטארים, יש שחקנים טובים בליגה ובוזגלו אחד מהם. אבל אני עם דובינסקי – אפשר להרגיע, אפילו רצוי.

שגיא 3 בפברואר 2014

אם ג'ורדי לא חשב עליו בכלל – אז הוא לא שחקן. נקודה. ג'ורדי הוא המלך.

משה 4 בפברואר 2014

לשיטתך כל מה שמאור בוזגלו תריך זה פסיכולוג. אני חושב שחסר לו עוד הרבה. הוא מבריק לעיתים ולא עקבי לא בגלל לחץ אלא בגלל יכולת. לרוב הוא מראה את מה שהוא יכול ולעיתים יוצא לו יותר טוב ממה שהוא יכול. ההברקות לא מעידות על היכולת הממוצעת. הן מעידות שניתן להבריק מדי פעם מעל היכולת הממוצעת.

Comments closed