הדרך לבית הלבן

הרוד טריפ הסתיים במעבר דרך וושינגטון ביום שאחרי הטבח באורלנדו, הדמוקרטים והרפובליקנים נשמעים כמו תקליט שבור ורק אחרי משחק 7 נדע מי יפגשו את הנשיא/ה הבא/ה

זה היה רוד טריפ לפנתיאון. שבעה ימים, שישה לילות, כ2000 מייל, טנסי-קנטאקי-אוהיו-פנסילבניה-ניו ג'רזי-ניו יורק-מחוז קולומביה-וירג'יניה-ובחזרה לטנסי, כשבדרך אני עובר בעוד מדינות כמו דלוור ומרילנד ואולי עוד כמה שלא שמתי לב. גמר NBA, שני משחקי קופה אמריקה, הרבה מקומות תיירותיים, כמה מוזיאונים, כמה חברים מהעבר והרבה מאוד שעות על הכביש. אמריקה. אני לא חושב שהיה יום אחד שלא פספסתי איזה מחלף (בגלל הGPS כמובן), אבל חוויה.

טיילתי במול בוושינגטון ביום אחרי הטבח באורלנדו. חלק מהדגלים הורדו לחצי התורן (בבית הלבן למשל) וחלק לא (באנדרטת וושינגטון למשל). לא רק בישראל הדיון נשמע כמו תקליט שבור אחרי כמעט כל אירוע בטחוני. השיח האמריקני לא שונה בהרבה. הדמוקרטים יאשימו את הרפובליקנים שמונעים הגבלות על נשק והרפובליקנים יאשימו את הדמוקרטים שהם לא מסתכלים לאמת בפנים ומשתמשים בניסוחים עקיפים העיקר לא להגיד את המילה איסלאם.

אחרי סיום העונה המאכזב של מכבי תל אביב, איאקס וליברפול, הגיע ההפסד הצפוי של ברני סנדרס. עכשיו כבר אין ברירה, צריך לאכול את הצפרדע ולקוות להילרי קלינטון. אין לי יותר מידי חיבה אליה, אבל ביחס לדונאלד טראמפ, אין מה להשוות.

לא באמת אכפת לאמריקנים מהקופה אמריקה. כלומר, ישדרו תקצירים וכשארצות הברית משחקת כן מגיעים רבבות אוהדים, אבל הטורניר עצמו עובר מתחת לרדאר. כשהייתי בפילדלפיה והסתובבתי במרכז התיירותי של העיר, איפה שהדמוקרטיה המודרנית כוננה וסביב מדרגות רוקי, כמעט ולא היו אזכורים לטורניר. פה ושם ליד בניין העירייה. אפילו המדריך של הסיור הרגלי שלקחתי לא ידע במה מדובר. גם באצטדיון עצמו קשה להרגיש את האווירה. המשחק נערך באצטדיון של האיגלס, שם יציע העיתונות אטום בזכוכית, ככה שבקושי אפשר לשמוע את האוהדים.

בכלל, גם יצא לי לחוות לא מעט ועדות מארגנות וגם את הדרך שבה מקיימים אירועי ספורט בארצות הברית וממש התאכזבתי. הוועדה המארגנת של הקופה הרבה פחות מהוקצעת ומדויקת מהסטנדרט האמריקני הרגיל וזה מורגש מאוד.

אני אוהב את הקופה המורחב (למרות שעדיין לא הגעתי למסקנה אם מתייחסים אליו כקופה לכל דבר או כטורניר קצת נחות) ואת היורו עם 24 נבחרות. בעיני המוקדמות היו נפלאות, כשמחזור ההכרעה היה מלא בנבחרות שהיה להן על מה לשחק וגם הטורניר עצמו מהנה. גם אם יש יותר מקום לתקן והמתח האמיתי יתחיל ברבע הגמר. רק שהסנטנריו נבלע. כדי לוודא הריגה, הגאונים גם דאגו לשבץ את רבע הגמר של ארצות הברית בדיוק במקביל למשחק מספר 6 בגמר הNBA. נעשו המון טעויות בארגון הטורניר וחבל. למעט ההפסד בפתיחה לקולומביה, ארצות הברית נותנת טורניר מצוין והעפילה לחצי הגמר אחרי 1:2 על אקוודור.

חלק מהעיסוק במשחק מס' 6 היה בשיבוצו של קריג סייגר כשדר קווים למשחק. סייגר שדר קווים של TNT ואת הגמר משדרת רשת ABC בהפקת ESPN, אבל הצדדים הגיעו להסכמה חד פעמית שסייגר יהיה שדר קווים במשחק השישי לצד דוריס בורק המצוינת. סייגר מזוהה מאוד עם שידורי NBA בשנים האחרונות גם בגלל הראיונות עם פופוביץ' העוקצני וחליפות צבעוניות, צעקניות או פרחוניות, אבל גם בגלל המאבק שלו עם לוקימיה והתמיכה שהוא מקבל מהשחקנים והמאמנים אותם הוא מראיין. אחרי יותר משלושה עשורים, זו היתה הפעם הראשונה שלו כשדר קווים בסדרת הגמר של הNBA והוא קיבל הרבה מאוד כבוד מהשדרים, מהמאמנים, מהקהל ובראיון הסיום גם מלברון.

ניהול סדרה יוצא מהכלל של טיי לו. מאז משחק מס' 3, בכל משחק הוא מגיב ומהר. הוא הרבה יותר יצירתי מסטיב קר בסדרה הזאת. פתאום מעלה איזה דאנטה ג'ונס שבדקה קולע 5 נק' ומדביק לגרין 2 עבירות. צ'נינג פריי, שהיה מהבולטים ששדרגו את הקאבס בפלייאוף, יצא מהרוטציה. פתאום זו גולדן סטייט שנראית מקובעת. שבלי גרין אין הגנה בצבע ובלי בוגוט אין עומק. גם עוד משחק עצום של לברון וכבוד ביתי מהשופטים לא הזיקו. עונה היסטורית תוכרע במשחק מס' 7.

פרידה מזהבי
הולכים למשחק 7

85 Comments

NoOne 17 ביוני 2016

הסיבה שיציע העיתונים בפילדלפיה אטום בזכוכית זה כדי שהעיתונאים ישארו בחיים

יואב דובינסקי 17 ביוני 2016

דווקא הרגשתי די בטוח בפילדלפיה.

NoOne 17 ביוני 2016

זה כי לא היית במשחק של האיגלז כשהם בפיגור…

אריאל גרייזס 17 ביוני 2016

זה ככה לדעתי בכל איצטדיון nfl ובכלל. בניו אינגלנד הוא גם היה עם זכוכית וגם בפנווי. זה מעקר את החוויה לגמרי לראות ככה

יואב דובינסקי 17 ביוני 2016

גם באצטדיון של הטייטנס. לפחות שם אפשר לצאת ולהסתובב בין היציעים הרגילים כדי להרגיש קצת את האווירה. בהחלט קל יותר לעבוד ככה ויש איזה 10 טלויזיות לראות הילוכים חוזרים, אבל זה הופך את החוויה לסטרילית.

אריאל גרייזס 17 ביוני 2016

אני מת על הנסיעות הארוכות בארהב, איזה כיף זה כזה רוד טריפ אם כי לעשות אותו לבד זה חתיכת דבר קשה. אבל ההרגשה שלי היתה כשעשיתי נסיעות כאלו, זה שרק ככה – דרך המרחבים העצומים – ניתן באמת להבין את אמריקה. ההבדל העצום בין זה שהמקסימום שאתה יכול לנסוע בארץ לכל כיוון זה חמש שעות ושם אתה יכול לנסוע עשר שעות רצוף ולא להגיע לשום מקום.

יואב דובינסקי 17 ביוני 2016

כן, זה משהו שתמיד רציתי לעשות וחיכיתי שיגיע הקיץ כדי לפנות לי כמה ימים לנסיעות לערים שלא הייתי בהם לפחות מאז טיול הבר מצווה. דווקא אהבתי את השקט לבד, למרות שהיו פעמים שחשבתי שאם היה איתי עוד מישהו זה היה מקל על הניווט. כי לפעמים זה ממש מלחיץ לגלות שאתה צריך לחתוך נתיבים כשכולם במהירות של למעלה מ70 מייל לשעה כדי לעלות על המחלף הנכון.

NoOne 17 ביוני 2016

אני שונא את זה , מעל 3 שעות נסיעה אני טס

יואב דובינסקי 17 ביוני 2016

אני שונא לטוס. לא שאני מתכנן עוד רוד טריפ כזה בקרוב.

notRobot 17 ביוני 2016

אפשר להבין את אמריקה גם בלהסתובב בניו אורלינס או באיזורים הנידחים של מדינת אלאבמה הגדולה או טנסי.
לעבוד במשך חצי שנה בקהילה השחורה בג'מייקה שמחוץ לתפוח הגדול והצבוע.
מצחיק החד גווניות שאתם מציגים.
מציע לכם להתחיל להסתובב קצת מחוץ לחוברות הטיולים.
יש שם אמריקה אחרת לגמרי.
ממש לא לבנבנה כמו שאתם אוהבים להציג אותה, אלא קשה ומלוכלכת.

מדינת נופים מהיפות שטיילתי בה.
אבל זאת לא אמריקה האמיתית, אלא אם כן אתה מתייר שם לזמן קצר.

תזהרו מפרסומות!
זה מעוור

מתי 17 ביוני 2016

אני תוהה אם קראנו את אותה תגובה. איפה הם "מציגים חד גווניות"?

notRobot 17 ביוני 2016

"רק ככה – דרך המרחבים העצומים – ניתן באמת להבין את אמריקה"
מאוד חד גווני
אמריקה היא הרבה מעבר למרחבים הנפלאים האלו, וצריך הרבה מעבר לוד טריפ כדי להבין את המקום הזה..לדעתי האמפירית הצנועה..

notRobot 17 ביוני 2016

ניהול סדרה יוצא מהכלל של טיי לו?????
לברון מנהל את כל הסדרה הזאת.
ההוראה ללכת למשחקים עם רוטציה של 6-7 שחקנים בלבד לאורך כל הסדרה היא של לברון ולא של לו.

מאוד הפתיע אותי הטבח באורלנדו
הייתי בטוח שזה שוב סטודנט שבוז.
רציתי לדעת אם באמת בימים טרופים שהאמריקאים מזהירים את כולם מלנסוע לשם ולכאן, האם הם מודעים לאזהרת המסע שיש עליהם?

טיילתי הרבה באזורים הללו ודרומה משם.
אירועים כמו אורלנדו כבר מזמן לא מפתיעים.
זה חקוק בתרבות שלהם בדיוק כמו חווית הספורט.

עסק שחור 17 ביוני 2016

המון המון בידודים. נראה כמו הגמר משנה שעברה. שלברון או קיירי קולעים זה נראה טוב אבל שהם מחטיאים זה נראה כמו כדורסל שכונתי.

יואב דובינסקי 17 ביוני 2016

אני לא חושב שזה נראה שכונה, הם בדרך כלל לוקחים זריקות טובות. גם אם הסדרה הזו בנויה יותר על בידודים ופחות על הנעת כדור ושלשות כפי שרוב הפלייאוף במזרח החלש היה, זה בטח לא לברון חופר והיתר עומדים ומסתכלים.

עסק שחור 17 ביוני 2016

כל המחצית השנייה לברון חפר והשאר הסתכלו. מידי פעם אחרי שהוא לא החטיא יצאו לעזור עליו והוא מסר אסיסט. בדיוק כמו בגמר בשנה שעברה רק שהפעם הוא קלע.

אריאל גרייזס 17 ביוני 2016

כשג'ורדן עשה את זה אמרנו (ובצדק) שהוא הגדול מכולם

עסק שחור 17 ביוני 2016

לברון ענק וזאת עובדה. שליטה מוחלטת גם בהתקפה וגם בהגנה כבר שני משחקים. רק שלא יגידו שזה בגלל לו – זה בדיוק מה שקליבלנד עושים שקשה כבר שנתיים. שקיירי שיחק ככה והחטיא קראתי מלא ביקורת על המשחק השכונתי. אז עכשיו זה עובד כי לברון לא מחטיא. משחק הבא הוא לא יקלע טוב ויגידו שזה כדורסל פרימיטיבי (או שהוא יקלע ואז יגידו שהוא גאון).

אריאל גרייזס 17 ביוני 2016

ברור, זה הכל על לברון, לטוב ולרע

גיל 17 ביוני 2016

רק כשג'ורדן עושה את זה זה בדרך כלל עבד, אצל לברון יום אסל יום בסל למרות שהוא בזון עם שני משחקים רצופים טובים. ולשיקגו גם הייתה הנעת הכדור מהתקפת המשולש. ג'ורדן השתלט על המשחק ברבע הרביעי, לברון עושה את זה כל המשחק כמעט.

קשקשן בקומקום 18 ביוני 2016

בגלל היום אסל יום בסל יש לו את המאזן הכי טוב בהסיטוריה במשחקי הדחה…

דניאל 20 ביוני 2016

הוא הגיע להמון משחקי הדחה…

אסף the kop 17 ביוני 2016

אתה אשכרה היית בעד סנדרס ?
כאילו, ברצינות ?

אלון 17 ביוני 2016

אתה אשכרה בעד טראמפ?

אסף the kop 17 ביוני 2016

שוב פעם אתה עסוק בלדעת מה אחרים חושבים ?
כמה שמאלני מצדך.

אלון 17 ביוני 2016

כמה ימני מצדך לחשוב שאני סמולני
שוב פעם עסוק בלדעת מה אחרים חושבים

אסף the kop 17 ביוני 2016

ימני פלסטינאי אולי

יואב דובינסקי 17 ביוני 2016

בוודאי שהייתי בעדו. עדיף על הילרי קלינטון ובטח על טראמפ.

אסף the kop 17 ביוני 2016

לא ברור לי במה.
בכל הקשור בישראל, מדובר בכל הנראה באנטי-ציוני מהזן האלצהיימרי וכזה התבייש בשורשיו היהודיים.
בכל מה שקשור לארה"ב מדובר בסוציאליסט מופרך ואיש שמאל קיצוני.

אמיתי 18 ביוני 2016

אתה אומר את זה כאילו זה שלילי..
סאנדרס יותר טוב לאמריקאים. יש שיגידו שגם
לישראל. לא בהכרח הייתי קורא לו איש שמאל
קיצוני.

7even 17 ביוני 2016

תמיד אני תוהה מה קורה לבנאדם שנתקע עם האוטו באמצע המרחבים העצומים באמריקה…באיזה כביש שאחת לשעה עובר בו טנדר.

אגב – אשמח אם תפרט יותר על הרוד טריפ

גיל 17 ביוני 2016

זה דווקא פשוט. אם יש לך טלפון אתה מתקשר להזמין גורר. ברוב הדרכים יש גם טלפון חירום כל מייל כך שאפשר להתקשר להזעיק עזרה. ואם מדובר בכביש ראשי שזה מה שרוב הנסיעות הללו כוללות אז יש לא מעט ניידות משטרה שעוברות.

אלכס 17 ביוני 2016

כפי שנאמר כבר, אמריקה גדולה … נראה אתכם מוצאים קליטה סלולארית בכביש נידח. רק לידיעה, רוב החברות, גם הגדולות, מתגאות בכיסוי של בערך 95% מהאוכלוסיה מבחינת קליטה (אוכלוסיה, לא שטח). זה אומר שבחלקים אדירים של השטח אין בכלל קליטה. נסו פעם לנסוע באורגון ממזרח לכביש 5 …

גיל 17 ביוני 2016

בשביל זה אמרתי, יש טלפון בצד. כשמדובר בכביש ראשי זה החוק. כמובן שאם אתה סוטה למסלולים נידחים אז הכל יכול לקרות אבל דווקא בגלל שאמריקה כזו גדולה, יש סיכוי לא רע שמישהו יעבור שם תוך זמן מסוים.

יואב דובינסקי 17 ביוני 2016

בכבישי אגרה באמת יש טלפונים לאורך כל הכביש. לדעתי גם באינטרסטייטס שהם לא אגרה, אבל לא שמתי לב אם כל מייל או כל חמישה מייל למשל.

יואב דובינסקי 17 ביוני 2016

התחיל מתכנון נסיעה לפילדלפיה. קצת לפני החלטתי להוסיף 2 לילות בקליבלנד ולבקר באנדרטה של דוד ברגר ובתקווה למצוא כרטיס למשחק השלישי בגמר הNBA (אחרי המשחק השני בו ניצחה ג"ס ב30 הפרש, היתה ירידה בעשרות אחוזים וקניתי). בדרך לאוהיו עצרתי בלואיוויל וביקרתי במרכז מוחמד עלי. אחרי יומיים באיזור קליבלנד נסעתי לפילדלפיה לראות שני משחקים בקופה אמריקה וישנתי בעיר סמוכה בניו ג'רזי. הייתי שם שלושה לילות, כשאחד מהימים הוקדש לפילדלפיה ואחד הוקדש לנסיעה לניו יורק לפגוש חברים שם. את הדרך חזרה לטנסי רציתי לחלק ליומיים, אז נסעתי דרך וושינגטון ועצרתי ללילה בספרינגפילד, וירג'יניה, לפני שחזרתי הביתה. היה טיול כיפי מאוד.

Oded 18 ביוני 2016

נשמע אחלה, המון נסיעות אבל אחלה
גר עכשיו בפילדלפיה וקצת מקנא בך (יש לי 3 ילדים אז אין סיכוי לדבר כזה)

יואב דובינסקי 18 ביוני 2016

מאוד אהבתי את פילדלפיה. לצערי עשיתי אותה בצורה מאוד חפוזה (ותיירותית). אני מאוד אוהב ערים עם היסטוריה ושורשיות.

צור שפי 17 ביוני 2016

הדמוקרטים מאשימים את הרפובליקנים בגלל קלות השגת הנשק.
הרפובליקנים מאשימים את הדמוקרטים שאינם מסוגלים לבטא את המלים ״טרור על רקע קיצוניות איסלמית״.
למה לריב? שני הצדדים בהחלט צודקים.

גיל 17 ביוני 2016

במה איזכור המילים הללו עוזר במשהו? זה גורם לממשל לתקוף פחות את דאעש? הימנים תמיד חזקים במלים אבל לא במעשים ובכל מקרה, המקרה הזה הוא מבודד בהקשר המוסלמי. באורורה, ניוטון ורוב מוחלט של הרציחות ההמוניות המניעים אחרים (שלא לדבר על "סתם" רציחות רגילות, התאבדויות ותאונות). החוט המקשר בין כולם הוא קלות השגת הנשק.

אריק 17 ביוני 2016

גיל. את מה שטראמפ אמור השבוע על החברה המוסלמית אמר לי חבר מוסלמי מנצרת ממש לפני כמה ימים, בהקשר של 4 רציחות בחודש מאי בנצרת.
ברור שאתה צודק והיה לי את הויכוח הזה עם אסף, רטוריקה לא תועיל. לא תהפוך את הקיצונים לפחות כאלה. אבל אי אפשר להתעלם מהבעיה שקיימת באיסלם וכמו שאני אמרתי כמה פעמים לערבים שהתלוננו על קושי בהגירה או עודף בדיקות רקע או בטחוניות – זה המחיר, ולי אישית אין בעיה עם זה.

גיל 17 ביוני 2016

אבל שוב, המקרה הזה יוצא מן הכלל ולא קשור בכלל לדעא"ש שלא עשו שום דבר לעזור לו. זה כמו שתדבר על טרור נוצרי במקרה של צ'רלסטון או טרור של חולי נפש במקרה של אורורה וניוטון. משוגעים יש בכל מקום והפתרון היחיד הוא למנוע מהם נשק גם אם צריך לעשות את זה בצורה גורפת. אני פשוט לא מבין מה הקשר לטרור המוסלמי העולמי או לבעייה שיש באיסלאם. הוא לא נעזר באף אחד כאן. מדובר באזרח אמריקאי שהחליט לערוך רצח המוני כמו הרבה אחרים. יש דרך מאוד פשוטה למנוע את כל המקרים הללו וזה לא לתת להם נשקים. זה מגוחך שמישהו שנחקר על ידי הFBI מקבל נשק.

אריק 17 ביוני 2016

ברור שהנשק הוא הבעיה הכי גדולה של המדינה המשוגעת הזאת. כל יום יש מאס שוטינג בארצות הבריתץ על זה היה הויכוח שלי עם אסף, בארצות הברית שליסל היה בוחר נשק אוטומטי איכותי.
*אבל* – יש בעיה עם הרדיקלים המוסלמים והחברה בה הם חיים שבשם ערכי משפחה וקהילה מגנה על פושעים, אין טעם להכחיש את זה.

גיל 17 ביוני 2016

אכן יש בעייה עם הקיצונים המוסלמים אבל השאלה מה הקשר לירי הזה? הרי אם היית מכריז בריש גלי שהמוסלמים הקיצוניים הם אויב העם עדיין הוא יכל להשיג נשק ואין שום דרך לאתר מפגע בודד שקורא משהו באינטרנט. כל אלו שדורשים שאובמה יזכיר אותם לא מציעים שום פתרון מעשי מלבד מילים ריקות בעוד אובאמה עושה הרבה כדי להלחם בקיצוניים. מבחינת ארה"ב הם לא יכולים לעשות הרבה יותר וזו גם לא בעייה גדולה עבורם בסך הכל.

טיפה סרוחה 17 ביוני 2016

אובמה חייב להפנים ולהגיד שזאת בעייה של טרור מוסלמי,זה לא סתם דיבורים.כל פתרון דורש שלבים והשלב הראשון הוא סימון הבעיה,בדיוק כמו שהשלב הראשון לגמילה מהתמכרויות הוא הבנה והפנמה שאתה מכור.

אמוץ כהן-פז 17 ביוני 2016

מסכים לחלוטין.
גם הולנד לא מצליח להגדיר את האויב נגדו הוא שולח את צרפת להילחם.

אריאל גרייזס 17 ביוני 2016

יש מישהו שיודע להגדיר את האויב הזה? זה כל המוסלמים בעולם? זה דאעש בסוריה? מי זה בדיוק האויב הזה?
בואו נזכור, הבחור הזה (חוץ מזה שהקשר שלו לדאעש רופף ביותר) הוא אזרח אמריקאי שנולד בניו יורק, איך אפשר להגדיר את האויב במקרה כזה בדיוק?

notRobot 17 ביוני 2016

אי אפשר להגדיר אויב שכזה
לא באמצעות מידע מודיעיני ובטח לא באמצעי שליטה אחרים.
הטרור היום הפך ממשהו תנועתי לאיום סובייקטיבי.
זה ההוא שנולד בניו יורק או השכן של השוטר מפריס.
כמו שכתבו נכון מעלי הבעיה הגדולה היום היא חוסר היכולת לזהות את הגורם המסרטן.
פעם זה היה אל קעידה והיום זה יו טיוב.
יו טיוב היום זה תאגיד עם כח של מדינה באפס השקעה.
הפרופוגנדה במרחק קליק אחד.

שם טמונה הבעיה גדולה של האמריקאים לטעמי.
בזמן שאף אחד לא מסוגל לעקוב או לנתב כל זרם רדיקלי, הם גם משחררים כלי נשק לחופשי.
כמו לתת לחתול את השמנת.

אמוץ כהן-פז 17 ביוני 2016

אריאל,
חייבים להגדיר, אחרת איך נדע לאבחן?
האויב זה לא האיסלם אבל הוא מוסלמי.
האויב זה רעיון ולכן גם אם דאעש יובס בסוריה לא נגיע למנוחה.
המוציאים לפועל, חלקם מעורערים בנפשם, אחרים, מאוד הגיוניים (לא ההגיון שלי).
מכל תמונות הזוועה הדאעשיות זו שנחרטה בי עמוק מכולן היתה דווקא מאוד פסטורלית, בכתבת טלביזיה הראו אבות מתרחצים בנהר ומשתובבים עם ילדיהם הקטנים, אותם גברים שלפני כן (ואחר כך) שיספו בשלווה גרונות של בני ערובה.

אריאל גרייזס 17 ביוני 2016

אני חושב שזאת בדיוק הנקודה של אובמה. הוא לא רוצה להפוך את האיסלם לאויב. ומכיוון שמדובר ברעיון וגם הוא ערטילאי מאוד, להגיד שצריך להגדיר אותו זאת אמירה בעלמא חסרת ערך. מרגיש לי גם מהתגובות האמריקאיות שהאמריקאים מזדהים עם מה שאובמה עושה. פשוט הישראלים רוצים שאובמה יעשה אותה מלחמה כמוהם כשהאויב פה הוא שונה לגמרי. ואפשר לחשוב שאנחנו מנצחים או משהו

יואב דובינסקי 17 ביוני 2016

רואים שאתה לא רואה פוקס.

אריאל גרייזס 17 ביוני 2016

נו, פוקס

עסק שחור 17 ביוני 2016

אובמה מפנים את זה ודיבר על זה לפני יומיים. הוא לא משתמש במילה איסלם קיצוני כי זה מה שהטרוריסטים רוצים בשביל להשתמש בזה בתור פרופגנדה. כלומר, הוא מבין את הבעיה ועושה מעשים אבל לקרוא לזה א,ב או ג בפומבי לא רלוונטי ולא חשוב לפתרון.

גיל 17 ביוני 2016

אבל זו לא בעייה של טרור מוסלמי. הפעם המשוגע היה מוסלמי, בפעמים הקודמות היה נוצרי, גזען, מישהו עם בעיות נפשיות וכו'. אז שכל פעם יצא בהצהרה שתוקפת את הקבוצה שבה האיש שייך? הבעייה היא הזמינות של הנשק משוגעים יש בכל מקום.

אנשים מבלבלים בין הרציחות בתוך ארה"ב שיש להן קשר קלוש לטרור מוסלמי לטרור המוסלמי במזרח התיכון. במקרה השני, אובאמה דווקא עושה לא מעט אבל זו לא בעייה שאפשר לפתור רק בצורה צבאית.

יואב דובינסקי 17 ביוני 2016

השבוע קיבלנו מזכר שלחלק מהעובדים באוניברסיטה יהיה מותר להם להביא נשק מוחבא לקמפוס. טירוף הדעת.

גיל 17 ביוני 2016

זה הדבר הכי גרוע שיש. לא רק שהם לא מיומנים ויעשו יותר נזק במקרה של התקפה, אלא ברגע שהם שולפים אקדח או רובה כוחות הביטחון שיבואו ירו גם בהם.

שמעון כסאח 18 ביוני 2016

http://bit.ly/1SRzBjZ

מקום טוב להתחיל ללמוד על האיסלאם גם לבעלי ידע 0 בנושא.

שמעון כסאח 18 ביוני 2016

בהקשר שלנו מעניין החלק במאמר על האחים המוסלמים, דיון על ״טרור על רקע קיצוניות איסלמית״ יוביל מהר מאוד ל"אחים" שהמדינה האיסלאמית היא ענף די ישיר שלהם.
אובמה שהוא חסיד של האחים האחים המוסלמים כפי שהתגלה בתחילת החורף האיסלאמי במצרים יודע זאת היטב ולא מעוניין שתומכיו הבורים ילמדו דברים שהם לא אמורים לדעת, במקרה של גיל וMSNBC זה בהחלט הצליח.

גיל 18 ביוני 2016

בתור אחד שאין לו שום הבנה מינימלית לגבי מיהו אובאמה הייתי מצפה שלפחות תתעסק במציאות ולא בלה לה לנד. סתם לידיעה, אובאמה הרג יותר טרוריסטים מוסלמים בזמן הנשיאות שלו מכל נשיא אחר, אבל למה להתעסק בעובדות כשאפשר להמשיך בדמגוגיה כמו שהוא חסיד של האחים המוסלמים.

שמעון כסאח 18 ביוני 2016

זאת לא דמגוגיה זאת עובדה, אני מתערב שאתה אפילו לא יודע שבנאום קהיר שלו הוא הושיב נציגים שלהם בשורות הקדמיות, ולאחר הדחת מוברק תמיכתו בהם היתה גלויה ומפורשת, הוא גם הטיל סנקציות על מצרים לאחר שסיסי בעט להם בתחת.
בור כמוך בנושא לא יכול לקרא לי דמגוג.

אלון 18 ביוני 2016

המוסד צריך להתנקש באובמה. טרוריסט

גיל 18 ביוני 2016

ולהאשים בזה את האחים המוסלמים.

גיל 18 ביוני 2016

לנפנף בידיים ולכנות מישהו בשמות לא הופך את זה לעובדה. אתה רוצה להביא עובדות, בבקשה תציג אותם על תביא מאמר מלפני 40 שנה כ"הוכחה". בינתיים אני הבאתי לך ראייה מוצקה שזה לא נכון.

שמעון כסאח 18 ביוני 2016

א. לגבי המאמר, כפי שכתבתי בהסבר לקישור הוא מיועד למי שרוצה ללמוד על האיסלאם בכלל והוא מתאים גם לאלו שלא יודעים דבר.

ב. עובדות שאבמה תומך באחים המוסלמים קיבלת.

גיל 18 ביוני 2016

זהו? מאמר מלפני 40 שנה מסביר הכל על האיסלאם היום?

הנה ההוכחה לדמגוגיה ולשקרים שלך. אתה טענת שאובאמה הוא חסיד של האחים המוסלמים ולא הבאת שום ראייה לכך. להושיב נציגים מכל הקשת הפוליטית המצרית בנאום שלו זה לא תמיכה אלא נימוס בסיסי. בשום מקום אובאמה לא הביע תמיכה בהם אלא רק בדמוקרטזציה של מצרים. הוא תמך בעם שסילק את מובארק ואם זה מה שהוא רצה אז זה מה שיהיה. הוא הביע התנגדות לאלימות ולאנטי דמוקרטיה והסתייג מהרבה דברים שהם עשו. הוא אכן הטיל סנקציות אחרי ההדחה שלהם אבל זה בגלל שמדובר בהפיכה צבאית, שאני מבין שאין לך שום בעייה איתה והדיקטטורה במצרים כל עוד היא לא מוסלמית.

אם הוא כל כך תומך באחים המוסלמים אז למה הוא לא קורא לשינוי השלטון שם היום? למה אין סנקציות על מצרים היום עד שהם יחזרו לשלטון? איפה התמיכה שלו בהם במקומות אחרים בעולם? בקיצור, קשקשת את השטויות הרגילות על אובאמה.

שמעון כסאח 18 ביוני 2016

את המאמר טרחת לקרא? הוא נכתב לפני אל-קאעידה, המדינה האיסלמית, שלטון האייטולות באיראן, מפלגת הצדק והפיתוח וארדואן, הח'ותים ועוד ועוד. ואם קראת ואתה לא מצליח לקשר את הכתוב למצב היום במזרח-התיכון זבש"ך.

אכן אתה צודק הוא מנומס ודואג לדמוקרטי, בגלל זה הוא נפגש אם נציגי האחים בארה"ב לפני נאום קהיר..

שמעון כסאח 18 ביוני 2016

אם=עם

גיל 18 ביוני 2016

המאמר הזה לא רלוונטי לאובאמה. הבנתי, פגישה עם הנציגים מראה שהוא חסיד שלהם. אני מבין שאם הוא נפגש עם נתניהו הרבה יותר פעמים מאשר עם האחים המוסלמים אז זה מראה שהוא ליכודניק שרוף. אכן הגיון למופת.

שמעון כסאח 18 ביוני 2016

ברנארד לואיס לא רלוונטי לאובמה? זו כבר סגידה עיוורת.

גיל 18 ביוני 2016

יכול מאוד שהוא רלוונטי לו כשקשה לו לישון בלילה אבל איך זה מתקשר לסגידה כביכול לאחים המוסלמים?

אסף THE KOP 18 ביוני 2016

למה ?
כי הוא אופרטיוניסט, זה למה.

הוא תמך במורסי והאחים המוסלמים וקיפל את הזנב שהבין שסיסי לא הולך לשום מקום.

יואב דובינסקי 18 ביוני 2016

אני גם לא מת על המדיניות של אובמה והילרי קלינטון בכל הקשור במצרים מאז פרוץ האביב הערבי. חלק מהסיבה שיש לי טינה לקלינטון.

גיל 18 ביוני 2016

אף אחד לא מדבר על מדיניות. האשימו אותו שהוא חסיד של האחים המוסלמים.

שמעון כסאח 19 ביוני 2016

גיל, אם האחים המוסלמים הוא הם תנועה פוליטית לגיטימית לדעתך אז מה התרעומת? תמיכה של אובמה בהם היא החלטה סבירה.

גיל 19 ביוני 2016

הדמגוגיה לא תעזור לך. אין שום קשר ללגיטימיות של התנועה. זה שמשהו לגיטימי לא אומר שהוא תומך בהם או לא. גם ליברמן לגיטימי אז זה הופך את אובאמה לתומך שלו? אתה טענת שהוא חסיד שלהם בלי שום הוכחה לכך.

יריב 19 ביוני 2016

ארצות הברית היא מדינת חוק, והחוק מחייב סנקציות (הפסקת הסיוע הצבאי) על מדינות שבהן היתה הפיכה צבאית. החוק הזה קדם לאובמה בהרבה, אגב.

Amir A 17 ביוני 2016

רק כשהגעתי הנה הבנתי את המילים של סיימון וגרפינקל " Counting the cars on the New Jersey Turnpike". עד שאתה לא חווה את החרא הזה אתה לא מבין על מה הם שרים.

יואב דובינסקי 17 ביוני 2016

כן, מאוד לא נעים ואף מלחיץ.

אמוץ כהן-פז 17 ביוני 2016

אם תראה פעם איזה טיפוס שעומד שם וסופר מכוניות תדע שבאתי לבקר את ידידי יענקלה בניו ג׳רסי.

אמיתי 17 ביוני 2016

החרא הזה זה ניו ג׳רסי או רק הטארנםייק? (:

Amir A 18 ביוני 2016

בעקרון הטרנפייק. למרות שניו-ג'רסי באופן כללי זה די חרא. בחורף הראשון שלנו בארה"ב לקחנו את הרכב ונסענו לחופשה בפלורידה. שלושה ימים על ה- I-95 עם שני ילדים קטנים באוטו. כל שני מייל יש שלט פרסומת ענק של חברת הרכבות אמטרק שמציע לך לקנות כרטיס רכבת במקום להתענות על הכביש. מספר הטלפון להזמנות? SKIP-I-95 (1-877)

אריאל גרייזס 18 ביוני 2016

אני דווקא זוכר שנהניתי לנסוע על הטרנפייק, לא היו פקקים והיה סבבה לגמרי. גם ניו ג'רזי אף פעם לא הבנתי למה יצא לה מוניטין כל כך שלילי. יש בה בהחלט חלקים תעשיתיים נוראיים, מצד שני אם אתה הולך מזרחה יש שם עיירות מדהימות. בן דוד של אבא שלי גר שם על הנהר במקום שהייתי מתחלף איתו מחר בבוקר

אמיתי 18 ביוני 2016

הכרתי אנשים שעברו מגרזי רק כדי שלילדים שלהם
לא יהיה את הרפיוטיישן של חברה מגרזי.
יש להם גם חופים די סבבה

גיל 18 ביוני 2016

זה באמת תלוי איפה בניו ג'רסי בדיוק כמו שלניו יורק המדינה יש חלקים מדהימים לדעתי לא פחות ואפילו יותר מהעיר.

יואב דובינסקי 18 ביוני 2016

הכביש המהיר סבבה, אבל אני לא אוהב את ההשתלבות אחרי עמדות התשלום כשאין נתיבים מוגדרים. באופן כללי לא אהבתי לנהוג בניו ג'רזי.

Comments closed