המשחקים מהנים, הארגון מתסכל

תשתפרו כבר

בבייג'ין הוועדה המארגנת השתמשה במשחקים כדי לנסות להראות את סין כמעצמה. בלונדון הוועדה המארגנת ניסתה להשתמש במשחקים כדי לשפץ את מזרח העיר תוך דגש על קיימות, איכות סביבה ושילוב אוכלוסיות חלשות. האסטרטגיות של הוועדות המארגנות והשוני ביניהן היו מאוד מורגשות.

בריו לא כך הדבר. לפעמים התחושה שנוצרת היא שהאסטרטגיה של הוועדה המארגנת היא לנסות לפתור את הבעיות הגדולות ועם היתר איכשהו להעביר עוד יום. זה לא שלא נעשו פעילויות עם אוכלוסיות שונות או עם בתי ספר או שאין דגש על איכות סביבה, אבל המשחקים האולימפיים האלה מאורגנים בצורה מאוד לא מדויקת בלשון המעטה.

הבעיות של ברזיל ידועות ומוכרות ושיקולי ההעדפות, על מה לחסוך ועל מה להוציא כסף מובנים, אבל אין יום אחד שעובר פה חלק. חוסר המקצועיות, הבורות, חוסר הראייה והמחשבה קדימה, באים לידי ביטוי בכל רובד. יש אירועים שצריך אליהם כרטיסים מיוחדים, אז הוועדה מחלקת כרטיסים עם התאריך של אתמול. ההסעות איומות וחורגות על בסיס קבוע מלוח הזמנים שמפורסם על ידי הוועדה המארגנת ואת הפוסט הזה התחלתי לכתוב בתוך אוטובוס תקוע, שהתקלקל במהלך הנסיעה חזרה ברבע לחצות.

אלה לא רק עיתונאים שמתלוננים, אלא גם ספורטאים, אורחים ואנשים נוספים שבאים במגע עם הוועדה המארגנת ומרגישים תסכול. אין דרך שלא לבוא במגע עם ועדה מארגנת של משחקים אולימפיים, כי כל בעל אקרדיטציה מאוד תלוי בארגון ובלי אקרדיטציה אי אפשר לעשות כמעט שום דבר. הם נופלים באסטרטגיה, בארגון, במוכנות, במחשבה ובתכנון ובפרטים הקטנים כמו מים, איכות חדרי המגורים, ניקיון שירותים בחדר התקשורת ובמתקנים, כמות, איכות וגיוון האוכל וכמובן חוסר היכולת לתקשר באנגלית, כשברקע כמובן נושא הביטחון האישי. זה אולי נשמע כמו אוי, אוי אוי, אבל התסכול עצום וגובר מידי יום, כי הם לא משתפרים.

בלונדון גם לא מצאו את הידיים והרגליים בימים הראשונים, אבל גרף השיפור שם היה חד מאוד. בריו דה ז'ניירו אין גרף שיפור. להפך, כל יום שעובר נראה שהוועדה מופתעת מחדש ולא מוכנה לאתגרים שיש במשחקים אולימפיים.

גם באצטדיונים, האווירה לא משהו ביחס למשחקים בלונדון. כמעט ואין תחרויות שהם סולד אאוט והפעם לא בגלל חלוקת הכרטיסים לספונסרים שמשאירים קרחות. קהל לא מגיע והוא גם פחות מעורב. כשיש ספורטאי ברזילאי או ספורטאי מאוד מוכר, אז כמובן שיש אווירה טובה. המוניטין של העם הברזילאי שחולה ספורט ואוהב חגיגות וריקודים, לא בא מספיק לידי ביטוי עד עכשיו. גם בין לבין, אין תחושת חגיגה. אין הופעות סביב מרכז התקשורת כפי שהיו בלונדון. גם כשמסתובבים בין האצטדיונים בפארק האולימפי בין האוהדים שקנו כרטיסים ורוצים לחגוג, אין אווירת קרנבל כמו לפני ארבע שנים. נחמד, אבל היה אפשר למקס את החגיגה הרבה יותר.

עד שאני מגיע לאצטדיון הרבה תסכול מצטבר, אבל כשאני מתיישב מול התחרות, אני נהנה מאוד. ביומיים האחרונים הלכתי למשחק כדוריד בקצב נהדר בין גרמניה לשבדיה, לניצחון הדרמטי של קרואטיה על ספרד, לערב עצום בבריכה עם שיאי עולם של שויסטרום, פיטי ולדקי ומשחה השליחים של פלפס, לתחרויות של הישראלים כמובן כולל שני קרבות המדליה של שגיא מוקי, לזהב הראשון של ברזיל, לארצות הברית בכדורסל, לדרבי כדורמים בין קרואטיה למונטנגרו וקצת טניס. ספורטאים מתייחסים לכל תחרות כתחרות החשובה בקריירה שלהם. האנרגיות, התשוקה, המאמץ, הלחץ, אין על משחקים אולימפיים. אחרי יומיים ראשונים מאכזבים, סופסוף גם ספורטאים הישראלים התחילו לייצר תחרויות טובות.

בין לבין גם העברתי הרצאה על אולימפיזם בישראל בכנס בנושא מורשת פייר דה קוברטן שנערך באוניברסיטת סנטה אורסולה שבריו. אז התוכן מרתק והמשחקים האולימפיים כיפים. רק חבל שהארגון פוגע בחוויית המשחקים. תשתפרו כבר!

The long and winding road
העולם כמקלחת

67 Comments

אריאל גרייזס 9 באוגוסט 2016

זה ברזיל

יואב דובינסקי 9 באוגוסט 2016

לצערי זה הרושם שמתקבל. אני לא מתאהב במקום. לפחות לא בינתיים.

אלעד כ 9 באוגוסט 2016

אני התאהבתי בברזיל כפי שהכרתי אותה. מעדיף שלא תשתנה

אריק 9 באוגוסט 2016

העיקר שה"ארגון" מאפשר לשני עבריינים מורשעים (פעמיים!) לעמוד על הפודיום.

יואב דובינסקי 9 באוגוסט 2016

אין לי מושג למה אתה מתכוון

אריק 9 באוגוסט 2016

תחרויות השחיה

יואב דובינסקי 9 באוגוסט 2016

אה, זה לא קשור לועדה המארגנת (OCOG) אלא להחלטת הוועד האולימפי הבינלאומי (IOC)

ר.בקצה 9 באוגוסט 2016

איך היה בכדורמים?

יואב דובינסקי 9 באוגוסט 2016

אדיר. גם ישבתי עם דורפן, אז היה ממש כיף. לצערינו קרואטיה ניצחה את הדרבי משער בהתקפה האחרונה.

איציק 9 באוגוסט 2016

איך זה לשבת עם דורפן?

יאיר אלון 9 באוגוסט 2016

חיכיתי לטור שלך.

אם יש פה מי מהמגיבים שמבין בראגבי שיכין איזה משהו וישלח למערכת.

יואב דובינסקי 9 באוגוסט 2016

מתכנן ללכת מחר לרוגבי. לא החלטתי אם לסשן של הבוקר או לרבעי הגמר אחה"צ

שמעון כסאח 9 באוגוסט 2016

ראיתי אתמול קצת את הנשים, זה נראה כמו כדורסל 3 נגד 3 על מגרש שלם, קצת לא טבעי וצורם.

יעל 10 באוגוסט 2016

אם יש פה מישהו מהמגיבים שיכול להבהיר לערוץ הספורט שנשמח לראות ראגבי ובכלל עוד ענפים חוץ מהשלושה ורבע שהוא משדר לצד שידורים חוזרים וחסויות ועוד קשקשת על המדליות הישראליות, זה יהיה מצוין.

MOBY 9 באוגוסט 2016

כפי שנכתב זו ברזיל, אין הפתעה.
עניין הכרטיסים הוא מגוחך, מי שארגן את האולימפיאדה כדי שתתאים לשעות הצפיה של השווקים הגדולים (אירופה וארה"ב) של א יתפלא שהברזיליים בצהריים בים או במנוחה ובלילה מבלים עם מה שפגשת בים.
לא נראה לי שהשעות הללו הן נורמליות לבני המקום שחלקם אפילו עובדים…(אין לי מושג בנוגע למחירים שלהם).

אנונימוס 9 באוגוסט 2016

אבל נחמיה שטרסלר כתב שכמעט הכל מאורגן ומתוקתק. והוא תמיד צודק

מכביסט שמאלני 9 באוגוסט 2016

מישהו יכול להסביר לי למה הגמרים של השחייה כלכך מאוחר בלילה?? (על שעון ברזיל, לא ישראל), לא זכורה לי אולימפיאדה שבה מקציי הגמר בשחייה היו כלכך מאוחר על פי שעון מקומי.

אריאל גרייזס 9 באוגוסט 2016

להערכתי כדי להתאים לשעון האמריקאי שהוא טיפה מאוחר יותר מאשר זה הברזילאי (ועדיין NBC משדרים בחוף המערבי בטייפ דיליי של שלוש שעות, המפגרים)

מכביסט שמאלני 9 באוגוסט 2016

חבל, חשבתי שיתחילו ב1 בלילה (שעון ישראל),ויתנו לפחות גם לאירופאים ולמזרח התיכון ליהנות, כמו במונדיאל שהשעות היו סבירות לגמרי.

אריאל גרייזס 9 באוגוסט 2016

את האמריקאים כדורגל לא מעניין, אולימפיאדה כן

ירוק 9 באוגוסט 2016

זה פשוט הזוי, אין דברים כאלו. השחיינים שוחים מאוחר בלילה כדי להתחשב בשוק האמריקאי, והשוק האמריקאי בכלל לא מקבל את זה בשידור ישיר… בדיחה.

אוריה 9 באוגוסט 2016

זה בשביל שמיסטר ג'ונס יוכל לשבת בכיף שלו בתשע בערב ולראות את כרמלו או פלפס בשעה נורמלית

רותם 9 באוגוסט 2016

הסבירו אתמול שזה בשביל האמריקאים והרייטינג.
זה פוגע קשות בשחיינים אבל זה לא מעניין יותר מדי את הועדה

יאיר אלון 9 באוגוסט 2016

שהשחיינים יתרגלו לשעות הם בחופש מהעבודה… מה אנחנו נגיד?

רותם 9 באוגוסט 2016

בכלל ספורט אולימפי או ספורטאי אולימפי זה הדבר האחרון שמעניין את הועדה המארגנת או המשבצת באירוע הזה.

רותם 9 באוגוסט 2016

תקעו לבריזלאים את האירוע הזה ועכשיו הם תוקעים חזרה לכל התרבות המערבית שבאה לעשות סלפי מול הפאבלות.
אני מבסוט מהענין שהם לא עושים מאומה בשביל להתחנף.
תכלס הם מתים שהעסק ייגמר בדיוק כמוכם.

יואב דובינסקי 9 באוגוסט 2016

זה לא עניין של להתחנף, אלא של ארגון. הם נופלים גם באסטרטגיה הרחבה וגם בדברים בסיסיים.
אני לא רוצה שזה יסתיים כבר, אני רוצה שהארגון ישתפר. אני מאוד נהנה מהמשחקים, רק מהארגון לא וזה לא הרושם שאני רוצה שיהיה לי מריו, מברזיל ומהברזילאים.

רותם 9 באוגוסט 2016

יואב
לשם הנקודה, ברזיל לא שונה מהודו בענין הזה לדעתי.
הרושם הגדול מהמקום בסופו של דבר הוא כן מה שעובר עליך.

מה שאותי מעניין אלו האם יש פערים גדולים בבסיפורים האלו בין האולימפיאדה למונדיאל.
עד כמה שאני זוכר שם לא נתקלתי בסיפורים כאלו על חוסר ארגון, אלא יותר על בלאגן מקומי רגיל.

דור 9 באוגוסט 2016

זה שלוב זה עם זה. חוויה אישית – יצא לי להפסיד את משחק הבתים בין ארה"ב לגרמניה בגלל שטפונות שחסמו את דרכי הגישה המובילות לאיצטדיון בעיר המארחת (רסיפה). אה כן, מדובר בכביש רגיל דו נתיבי וצפוף, ולפי התנהגות הברזילאים להצפה שהתחוללה שם, לא מדובר באירוע נדיר, אך המארגנים לא טיפלו בבעיה ידועה בזמן.

Amir A 9 באוגוסט 2016

תקעו לברזילאים? כאילו, אמרו להם ״או שתארחו אולימפיאדה או שאנחנו לא יודעים מה נעשה לכם?״

אביאל 9 באוגוסט 2016

רותם – אני לא יודע מאיפה אתה מסיק דברים, אלה ״שתקעו״ לברזילאים הם אותם אנשים שמארגנים את האירועים והאינטרס שלהם הוא בדיוק הפוך, שהכל יתקתק.

רותם 9 באוגוסט 2016

מצטער ידידי.
תבחינו בין הרצון האין סופי של המתנדבים הנהדרים המקומיים שיעשו הכל שירגישו טוב לבין העובדה שכל העסק הזה תקוע לברזילאים כמו קוץ בישבן, במיוחד אחרי המונדיאל.
ההפגנות לפני והתוצאות היום הם קשר ישיר לארגון הכולל.
לא רואה בברזיל שום אינטרס משותף שהכל יתקתק אלא רק שייגמר כבר, וכמה שפחות פאדיחות.
אם היה אינטרס משותף אז הם היו מנקים את הרחובות כמו הסינים כולל את הנהר.

מעבר לכל ההעטיפה היפה של המבנים היפים וההומלסים מתחת למחלפים החדשים רוח הספורט תמיד תנצח.
כל מה שצריך זה מסלול ריצה, בריכה ,מזרון וכו'.

Amir A 9 באוגוסט 2016

רותם, מישהו הכריח את ברזיל להגיש מועמדות? וחוץ מזה, למה להפלות? למה לתקוע לתרבות המערבית שבאה לעשות סלפי ולא לסינים, שמתוך נסיוני הקצר בשבוע האחרון ברומא ופירנצה הם חולי סלפי גדולים פי כמה מונים מהמערביים. להם לא מגיעה איזו תקיעה?

רותם 9 באוגוסט 2016

חכה, גם לשם זה יגיע
הברזילאים הפגינו את דעתם בפומבי נגד האירוח הזה
אני מצטער אם עוד לא שמעת את הביטוי "תקוע כמו קוץ ב…." אבל ככה זה בדיוק נראה ונקרא

הנה דוגמא
http://www.calcalist.co.il/articles/0,7340,L-3666544,00.html

תומר 9 באוגוסט 2016

זה לא קשור ל"תרבות המערבית" יהא פירושה של זו אשר יהא
אם כבר זה מעיד על "התרבות הברזילאית" שבה הפוליטיקאים לוקחים על עצמם ועל המדינה התחייבויות שאין בהן כדי להועיל לעם.

רותם 9 באוגוסט 2016

הנה עוד כמה עובדות נחמדות על אירועים שכאלה…
http://socialism.org.il/maavak/?article=1235

Amir A 9 באוגוסט 2016

מה כל זה קשור? ברזיל הגישה מועמדות וזכתה. תודה ושלום. מה הקטע הזה עם ״להכניס לתרבות המערבית״? זה כמו הבדיחה על השפן והמצית.

Shadow 9 באוגוסט 2016

אני מכיר עם שפן וכובע. מה הסיפור של המצית?

איציק 9 באוגוסט 2016

מסכים, הקטע של המצית מאד מטריד. Amir A, חייבים הסבר מפורט.

Amir A 9 באוגוסט 2016

בהתחלה הם ביקשו אש לסיגריה ורק בפעם השלישית, כשהוא הוציא מצית, הם שאלו על הכובע. לא ככה?

אלעד כ 9 באוגוסט 2016

רותם, מסכים ולא מסכים איתך.
לא מסכים, כי לדעתי, בהכללה, הברזילאים דווקא מבסוטים וממש לא "תקעו" להם את המשחקים. בסופו של יום זו חוויה.
כן מסכים, כי הם לא עושים מאמץ להתחנף או להשתנות ומבחינתי זה סבבה. ויוה לה בלגן.

רותם 9 באוגוסט 2016

הברזילאים תמיד מבסוטים לארח!!!
בגלל זה כתבתי שמעבר לכל הארגון המסואב שלא תלוי בהם עדין התרבות שלהם זה לעזור לך שתרגיש טוב!
האמת לעיתונאי שצריך לשרוד את הבירוקרטיה והתורים קצת קשה לשבת חודש על החוף וממש להנות מהמקום, ולספוג באמת את הרחוב.
מאוד מזכיר את הודו אם תשאל אותי.

Yavor 9 באוגוסט 2016

נראה שמקצועות כמו ג'ודו שהם יותר "אירופאים" ו"אסייתיים" מכוונים לבוקר של ברזיל כדי שיהיו בשעות נוחות לצופים במדינות האם.
שחייה וכדורסל זה יותר "אמריקאי" ולכן בלילה

גיא זהר 9 באוגוסט 2016

הלכת למשחק של האמריקאים בכדורסל? ממממ

יואב דובינסקי 9 באוגוסט 2016

צריך לעשות על זה וי, לא? חוץ מזה, ששבסקי המאמן היחיד שדיברתי איתו בשלושה משחקים אולימפיים.
לקראת השלבים המאוחרים אנסה ללכת לראות אותם שוב. כמובן שהמשחק בין קרואטיה לספרד שהסתיים בבלוק עם הבאזר לגאסול היה הרבה יותר טוב. את האמריקנים עזבתי בסיום הרבע השלישי ביתרון של 20+ על ונצואלה, כדי ללכת לכדורמים.

איציק 9 באוגוסט 2016

בתשובה שלך יש הנחה סמויה שארה"ב יגיעו לשלבים המאוחרים ולא יפלו בדרך.

יואב דובינסקי 9 באוגוסט 2016

ניחוש מלומד

NoONE 9 באוגוסט 2016

מי היה הווינר הגדול שקרא את המהלך ונתן את הבלוק?
הינקי מכה שנית

Gil - Zimbabwe 9 באוגוסט 2016

איך איך היוונים "המפגרים" האלה שבפשיטת רגל עושים תיקו עם סרבייה (הובילו 5:1) בכדורמים ואצלנו שאנחנו הרבה יותר עשירים מחפשים 200 אלף שקל כדי לקיים את הענף??
חוץ מזה שבעקבות כמה שינויים בחוקה בשנים האחרונות הפך את המשחק למרתק, רמה גבוהה מאד בכל המשחקים ויכולות אישיות מדהימות.
בכלל אני חושב שמכל משחקי הכדור באולימפיאדות הכדורמים והכדורעף לאורך שנים מספקים את הרמות הכי גבוהות.

יואב דובינסקי 9 באוגוסט 2016

משחק הכדורמים בין קרואטיה למונטנגרו היה איכותי מאוד. הגנות מצוינות, שוערים מצוינים, כושר אדיר, המון התמדה והשקעה, המון אמוציות בכל מהלך והקהל היה מאוד מעורב. אחד מאירועי הספורט שהכי נהניתי בהם עד עכשיו.

ר.בקצה 9 באוגוסט 2016

כמה שחקני כדורמים יש בישראל? בקושי מצליחים לקיים 2 ליגות בוגרים..
יוון תמיד הייתה בדרגים הגבוהים של הכדורמים.

שמעון כסאח 9 באוגוסט 2016

2 ליגות בוגרים ושייטת 13

7even 9 באוגוסט 2016

מה עוצמת רעידת האדמה שתהיה אם ברזיל מודחת עוד בשלב הבתים בטורניר הכדורגל?
כאילו…כמה מדברים על זה שם?

duncan 9 באוגוסט 2016

איך זה בכלל עובד עם הכרטיסים? קונים כרטיס ואפשר להכנס להכל?

יואב בורוביץ' 9 באוגוסט 2016

דובינסקי, תיאור נהדר שלא קיבלנו מאף אחד מהעיתונאים המקצועיים במקום. כמובן שהטקסט שלך ממחיש עד כמה ברזיל אינה זקוקה לאולימפיאדה (מן הסתם, כמות הברזילאים שמחו נגד האירוע בשנים האחרונות, ובשביל סיבות צודקות, ממחישים זאת עוד יותר טוב). כמו כן, כמות האירועים שניתן לראות בהם קרחות ביציעים פשוט מבאסת.

יואב דובינסקי 9 באוגוסט 2016

אני לא יודע אם היא לא זקוקה לאולימפיאדה, אבל אני חושב שהיא לא מנצלת אותה מספיק. ברור לחלוטין שהקשר בין השאיפות והמטרות שהיו בזמן הזכייה בהתמודדות ב2009, שונות מהמטרות בהתמודדות הנוכחית עם המשבר הקיים.

Amir A 9 באוגוסט 2016

יש הצדקה אמיתית לעלויות של אירוח אולימפיאדה? הצדקה ספורטיבית?

איציק 9 באוגוסט 2016

אולימפיאדה נפלאה גדולה,פשוט הכנה נפלאה של כל נבחרת ישראל!!!

איציק 9 באוגוסט 2016

נ.ב.: גאונים אלו שהתעקשו על ג'רבי, ולא איפשרו לשלזינגר להפריע. הם כל הדרך ידעו מה הם עושים.

AdamB 9 באוגוסט 2016

לא חושב שנזכה בדור הזה לראות אולימפיאדה נוספת באמריקה הלטינית.
יש אולי 3 ערים נוספות שיש הגיון כלשהו לארח בהן. סאו-פאולו, בואנוס איירס ומקסיקו סיטי.
לא רואה את זה מתרחש בשני העשורים הקרובים. כל עיר והסיבה שלה.

duncan 9 באוגוסט 2016

Bogota. Santiago De Chile

AdamB 10 באוגוסט 2016

צ׳ילה קטנה מידי. בוגוטה ? אם הייתי צריך להמר, אז תל אביב תארח לפניה.

בני תבורי 10 באוגוסט 2016

דובי אתה מבאס אותי :)
ואני אסביר למה: אני מוביל כאן קו תקיף ובלתי מתפשר נגד קיום המשחקים האולימפיים בברזיל. אני טוען נגד בזבוזי מיליארדים שהיו צריכים להיות מופנים לצורכי פנים כמו למשל מלחמה בעוני. אני שוצף וקוצף על השחיתות הממשלתית ופסטיבל היח"צ של ממשלת ברזיל ולשיטתי המשחקים האלה היו צריכים להיות מוחרמים על ידי כל מי שלב אנוש פועם בחזהו. אני יוצא נגד חוסר ההיגיון בראוותנות ואז אתה מגיע ומתלונן על האוטובוס? על הכביש? על הקפה במרכז העיתונאים? אז מה אתה אומר לי שלא מבזבזים? שלא שופכים כסף? לא עדיף שבמקום לתסכל אותי תכתוב על הספורטאים? על המשחקים?

איציק 10 באוגוסט 2016

איך הגעת למסכנה זו? מה, כל בזבוז לטובה? אי אפשר כבר לבזבז בצורה מחורבנת?

בני תבורי 10 באוגוסט 2016

יש משהו בדבריך

ישראל 10 באוגוסט 2016

כמות המדליות שהשגנו בהיסטוריה לא כזו נמוכה

צריך להוריד מהחישוב של האולימפיאדה, את החרדים שלא מתאמנים בספורט. והערבים שאותם אני לא מחשיב, כי אני מחשב כרגע רק את היהודים. וגם את רוב הדתיים. שרובם לא מתאמנים בספורט. ואז יוצא שאנחנו בקושי 5 מיליון. גם ה5 מליון זה המספר עכשיו, המספר האמיתי הוא נמוך בהרבה. כי צריך לעשות ממוצע של האוכלוסייה בהיסטוריה של המדינה.

וגם צריך לזכור שיש לנו הרבה מאוד מלחמות . שזה אומר הרבה פחות כסף לספורט. וגם לוקח 3 שנים חשובות במיוחד בהתפתחות של ספורטאי. וגם יש ספורטאים שמתים במלחמות

יעל 10 באוגוסט 2016

גם הכלכלה שלנו, בניכוי ערבים, חרדים, עניים ואלו שמשתכרים עד 4000 שקל מעל השכר החציוני העלוב, היא מצוינת וצריכה לשמש אור לגויים.

Comments closed