מבט מפוכח

מבשלת ג'ק דניאלס בלינגצ'בורג טנסי (צילום: יואב דובינסקי)
מבשלת ג'ק דניאלס בלינגצ'בורג טנסי (צילום: יואב דובינסקי)

חזרתי לטנסי אחרי שלושה שבועות פרודוקטיבים מאוד בישראל. הרבה מכביה, כמה הליכות בחוף גורדון וקצת קום והתהלך בארץ. מצד אחד, הכל אותו דבר. אותו סכסוך נפיץ בלתי נגמר, אותו חום, אותם טיעונים מעייפים, אותם פקקים, אותם אופניים חשמליים כשרק החולירות מתחלפות. מצד שני, השכונה השתנתה. זה הארומה שראיתי לראשונה במרכז בטאגור, אנשים שהיו יקרים לי והקשר איתם נותק ואפילו בית הקפה השכונתי שלי כבר עושה פרצופים כשאני בא לשבת. תחושה שרמת אביב כבר לא שלי ושרמת אביב כבר לא שולטתתתת.

כבר ביום הטיסה לישראל התאכזבתי לקרוא שגיא פניני שוחרר ממכבי תל אביב. בוגר אליאנס, בשר מבשרנו, שגדל על מרצפותינו והניף את גביע אירופה, שוחרר. לא הספקתי לעכל את הבשורה המרה והופ, גם גל מקל בחוץ. עוד בוגר אליאנס. השחקן השני בNBA. עוד שחקן שהגיע רחוק יותר ממה שייעדו לו וגם הוא מחוץ למערכת. בנוסף גם אס"א תל אביב, לשעבר דאבליסטית וקבלנית גביעים סדרתית, יורדת ליגה בגלל עניינים תקציביים. כל מורשת רמת אביב בסכנה. איפה 2014, כשפניני הניף גביע אירופי, שרן ייני חגג אליפות ומקל עשה וי על הNBA?

עם השנים למדתי קצת להרפות. להיות קצת יותר פתוח לשחקני בית שגדלו גם בשכונות אחרות או שחס ושלום למדו בבתי ספר אחרים. תקופות של יובש בכלל מערערות אותי ובשנים האחרונות אהדתי אפילו הרחיקה לפריפריה, לגבעות מהצד המזרחי של יגאל אלון, שם נולד הפשוש. אלישע לוי לא פתח עם דור מיכה בקמפיין הנוכחי ולכן אני בכלל לא מופתע שלא נעלה למונדיאל ושהובסנו בבית על ידי אלבניה. אני מעריך שאם הנבחרת תתבסס על שרן ייני, דור מיכה וערן זהבי בקמפיין מוקדמות יורו 2020, לכל הפחות נגיע לפלייאוף.

אם כבר אני מחלק עצות מקצועיות, אשתמש בסמכותי המקצועית כבעל תעודת מדריך כדורסל כדי לנתח את אליפות אירופה לצעירות. ראיתי כמה משחקים של העתודה ולמרות שהופתעתי שהגענו לגמר, לא התרשמתי בכלל מהשחקנים, מהטכניקה, מקבלת ההחלטות או מהתפקוד תחת לחץ. את הגמר כבר ראיתי בנוקסוויל בסטרימיניג. באה יוון, נבחרת מוגבלת כשלעצמה וכמו שיוון תמיד עושה, נותנת לנו את התחושה שאנחנו קרובים בזמן שהיא נותנת לנו בראש. זאת יוון, עם כל בעיותיה הכלכליות והפוליטיות, יש לה פור עלינו של 2,500 שנה של בספורט.

אחרי טיסה ארוכה (11 שעות ליד אישה מבוגרת שכל הזמן נגעה לי בבטן עם המרפק הימני שלה) ועוד קונקשן, חזרתי לנוקסוויל. לא פחות חם, אבל לא כולם אחד בתחת של השני. הצד השלילי של המרחק והפרטיות זה שכל יום שומעים בחדשות על כל מיני טיפוסים ואירועים כדבר שבשגרה. לפעמים דקירות או יריות, פעם זה התעללות בחמור, פעם אדם נעצר בחשד שתכנן לפוצץ כנסייה או פעם זה טריילר שנמצא מחוץ לוולמארט בסן אנטוניו עם שמונה גופות בפנים.

אם יש משהו שארצות הברית שינתה בי זה את תפיסת הזמן והמרחק. מעבר לעניין הפסיכולוגי של יציאה ממדינת תל אביב, בישראל כל נסיעה לירושלים או חיפה או כמובן רחוק יותר זה חצי פרויקט עבורי. כאן בטנסי, כל מה שנמצא ברדיוס של שלוש-ארבע שנות נסיעה, לגיטימי לדיי טריפ.

כבר באחד הימים הראשונים כאן נסעתי לדיי טריפ ללינצ'בורג, טנסי, למבשלת ג'ק דניאלס. זה אחד הצדדים היפים של טנסי שמאוד חסרים לי בישראל. שאפשר לקחת את הרכב, לבחור נקודה שעדיין לא הייתי בה ופשוט לנסוע שלוש שעות לכל כיוון בנופים ירוקים, כמעט בלי פקקי תנועה (למעט במחלפים ליד ערים גדולות), עם תחנות רדיו שמשדרות קאנטרי, הטפות נוצריות או פופ אייטיז ולהגיע לכל מיני עיירות נידחות שאפילו מפגינות הומור עצמי שלא היו נותנות לעצמן קבוצת NBA.

Share on FacebookTweet about this on Twitter

58 תגובות ל “מבט מפוכח”

  1. ניינר / ווריור (פורסם: 26-7-2017 בשעה 13:26)

    מר ג'ק דניאלס הוא קדוש אמיתי בעוד שמי שהמציא את האופניים החשמליות דינו מיתה ביסורים קשים

    להגיב
    • יואב דובינסקי (פורסם: 26-7-2017 בשעה 13:32)

      עיירה פיצית, אין שם שום דבר, אבל המבשלה מפוצת בתיירים. סיור נחמד, מסבירים כל שלב שבו הוויסקי מיוצר, קצת צ'יזבטים עם ג'ק ובסוף טעימות. אני לא חובב וויסקי גדול, אבל חזרתי עם בקבוק מכובד.

      להגיב
      • ניינר / ווריור (פורסם: 26-7-2017 בשעה 13:43)

        אני לא אוהב את הג'ק הקלאסי (no 7) אבל ג'נטלמן ג'ק זה כבר סיפור אחר.
        ברשימת הטיולים הבאים שלי מופיע טיול עומק בקנטקי ממבשלה למבשלה.

        להגיב
        • יואב דובינסקי (פורסם: 26-7-2017 בשעה 13:49)

          רעיון לא רע בכלל. אני מאוד אוהב את הנסיעות בין העיירות הקטנות. עולם אחר מהאינטרסטייט המונוטוני משהו.

          להגיב
        • זה משנה (פורסם: 27-7-2017 בשעה 12:24)

          ג'נטלמן ג'ק הוא פלא. וויסקי נהדר. בזכותו למדתי לאהוב גם את הגרסה הפשוטה יותר של ג'ק.

          להגיב
  2. אסף THE KOP (פורסם: 26-7-2017 בשעה 13:29)

    ברמת העיקרון,
    אני בעד להחזיר את רמת אביב לפלסטינאיים.

    להגיב
    • בובו (פורסם: 26-7-2017 בשעה 21:17)

      +1

      להגיב
    • מיקו גוטליב אהלן סבבה (פורסם: 26-7-2017 בשעה 22:24)

      אבל אז לא יהיה להם רצף טריטוריאלי עם מזרח ירושלים

      להגיב
  3. Amir A (פורסם: 26-7-2017 בשעה 13:35)

    כל כך נכונה האבחנה של זמן ומרחק. נסיעה מתל-אביב לירושלים זו קפיצה קטנה לסופר.
    ברוח הדיון סביב ההישג של נבחרת העתודה ומוגבלות השחקנים, יש לך תובנות דומות לגבי נבחרת ישראל בכדורסל של 1979 והמקום השני באליפות אירופה? כמובן שאז הדיבור סביב הנבחרת היה כאילו מדובר בעילויים אבל ברור גם שאובייקטיביות לא היתה הצד החזק של הכיסוי העיתונאי אז. מעניינת אותי אבחנה מקצועית אמיתית של השחקנים דאז (מיקי ברקוביץ' בנטס היה הופך להיות גל מקל? כספי? דראזן מוקדם?).

    להגיב
    • יואב דובינסקי (פורסם: 26-7-2017 בשעה 13:43)

      נבחרת בוגרים זה סיפור שונה, כי היא מתמודדת מול השחקנים הכי טובים ביבשת. נבחרות עתודה זה יותר עניין של שנתונים והשנתונים שמתחרים מולך. ביחס לנבחרות ב2000 ו2004 שהוציאו אלופי יורוליג, בחירת דראפט NBA ושחקנים משמעותיים ברמה המקומית, הנבחרת הנוכחית חלשה מאוד.

      להגיב
      • אנונימוס (פורסם: 26-7-2017 בשעה 14:00)

        הלו הלו! תמיר בלאט עוד שנתיים פותח בחמישיה בנ.ב.א! היה כתוב בעיתון

        להגיב
  4. צור שפי (פורסם: 26-7-2017 בשעה 13:46)

    הפקקים בארץ בכלל ובאזור גוש דן בפרט גרועים בהרבה מאשר בעבר. לפני שבועיים נסעתי שעה וחצי מחולון לאזור רמת החייל. טירוף. צריכה להיות השקעה דרמטית בתשתית של התחבורה הציבורית כלפי לשפר את זה ובכלל לא בטוח שהרכבת ה(לא כל כך)קלה, כאשר תושלם בנייתה תיתן מענה מספק.

    להגיב
    • אריאל גרייזס (פורסם: 26-7-2017 בשעה 13:50)

      הבעיה בתחבורה הציבורית בארץ זה שאנחנו כל כך מאחור שגם אם תשים עכשיו מיליארדי דולרים – נניח חייבים לייצר עוד מסילות רכבת בתל אביב כי אין מקום באיילון, צריך לייצר מפלס נוסף או להטות את האיילון למקום אחר – עד שיסיימו לבנות את זה אתה עדיין תהיה בפיגור תשתיות מטורף. המצב איום ונורא מהבחינה הזאת.

      להגיב
      • צור שפי (פורסם: 26-7-2017 בשעה 14:24)

        כן, אבל חייבים להתחיל להתייחס לזה ברצינות כפרוייקט לאומי.

        להגיב
        • Amir A (פורסם: 26-7-2017 בשעה 14:26)

          פוליטיקאי יתייחס למשהו כפרוייקט לאומי רק אם הוא יחשוב שזה יביא לו קולות בקלפי. נראה לך שתשתיות בישראל יכולות להיות נושא שישנה משהו בקלפי? חוץ מבטחון ויחס לפלסטינאים לא עושה רושם שיש נושא כלשהו שיכול לעשות את זה.

          להגיב
          • אמיתי (פורסם: 26-7-2017 בשעה 14:32)

            "לישראל אין מדיניות תשתיות רק מדיניות הרס תשתיות" קיסינגר – הציטוט המקורי

            להגיב
          • אריאל גרייזס (פורסם: 26-7-2017 בשעה 14:35)

            אני חושב שכן. ישראל כץ עושה שם לא קטן לעצמו עם מה שהוא עושה בתור שר תחבורה בשנים האחרונות (נעזוב שההשקעות שהוא שם הן בעייתיות – הוא עדיין מצטייר כמישהו שדואג לתשתיות פה)

            להגיב
          • צור שפי (פורסם: 26-7-2017 בשעה 14:49)

            כחלון עשה קריירה פוליטית יפה מאוד מהורדת מחירי השיחות הסלולריות. גם כץ שידרג את מעמדו הציבורי כתוצאה מעשיה משמעותית (לא נטולת פגמים, אבל משמעותית) בתחבורה. אחת הבעיות הגדולות אצלנו כחברה בכלל ובתקשורת בפרט היא הציניות שלנו. כולם חוזרים מנטרה על ה"אמת" הזו שפוליטיקאים עובדים רק לטובת בחירתם מחדש ולדעתי זו מצד אחד מנטרה שנכונה רק באופן מאוד חלקי ומצד שני היא מרעילה את האווירה ומרפה ידים, גם של פוליטיקאים שרוצים להוליך עשיה חיובית.

            להגיב
            • צור שפי (פורסם: 26-7-2017 בשעה 14:51)

              כמו מנטרה

            • אריאל (פורסם: 26-7-2017 בשעה 15:48)

              לא פופוליסטי אבל נכון מאוד בעיניי.

            • זה משנה (פורסם: 27-7-2017 בשעה 12:28)

              תשתיות זה לא מיידי, לכן מאוד קשה להיות כחלון ולזכות בקרדיט על רפורמה. כ"ץ, שומר על תפקיד שר התחבורה כבר כמה קדנציות ולכן ומנסה לנכס לעצמו פרויקטים תחבורתיים גדולים כדי להחשב כרפורמטור.
              בדרך מזניחים את הולכי הרגל לטובת האופניים החשמליים ואת רוכבי האופניים לטובת המכוניות ואת יושבי המכוניות לטובת הפקקים.

  5. אריאל גרייזס (פורסם: 26-7-2017 בשעה 13:48)

    חשבתי שאתה הולך לכתוב על הדוח של הפוטבול שהתפרסם אתמול שבו גילו שמתוך 111 מקרים שנבדקו, 110 נמצאו עם פגיעה מוחית. הפוטבול עומד בפני פרשת דרכים מאוד בקרוב, אני מעריך.
    וכן, אמריקה תמיד נותנת לך פרספקטיבה שונה לגמרי על מרחקים. פה אם אני צריך לנסוע לירושלים, 40 דקות, אני חושב על זה מאה פעמים. נסיעה של שעה וחצי לצפון עם הילדים זה משהו שאני בקושי מסוגל לשקול. בארה"ב, שעה וחצי זה בדיחה, כל עוד זה פחות מ-3 שעות זה יום טיול קטן מבחינתי

    להגיב
    • Amir A (פורסם: 26-7-2017 בשעה 13:50)

      לך לטור של גיל שלי "לקנות אופציה במחיר של המניה". יש לנו שם דיון בתגובות סביב הדו"ח הזה של פגיעות המוח בפוטבול.

      להגיב
    • יואב דובינסקי (פורסם: 26-7-2017 בשעה 13:55)

      מבחינתי 3-4 שעות לכל כיוון זה דיי טריפ לגיטימי פה. אני משתדל לא לנהוג יותר מ8 שעות ביום. פעם אחת יצא לי 10. אני יודע שיש גם שעושים 12-13 שעות ביום כדבר שבשגרה, אבל לא הגעתי למקומות האלה עדיין.

      אני מעריך שאתייחס לדו"ח הפוטבול לקראת פתיחת עונת המכללות. כרגע יותר מעניינת אותי אליפות העולם בשחייה.

      להגיב
      • NoONE (פורסם: 26-7-2017 בשעה 19:21)

        אתם מטורפים , נסיעה של יותר משלוש שעות אני טס
        אני עובד עכשיו על משהו כמו 3 פרויקטים גדולים באורנג' קאונטי וזה הורג אותי לנסוע לשם
        אני שונא לנהוג , לפעמים אני משלם לאחד העובדים שלי שינהג במכונית שלי כל היום רק כדי שנוכל להשתמש בקאר פול ואני לא צריך לנהוג

        להגיב
        • יואב דובינסקי (פורסם: 26-7-2017 בשעה 19:32)

          אני שונא לטוס. מעדיף לנהוג אם אפשר.

          להגיב
        • Rocky1 (פורסם: 27-7-2017 בשעה 00:42)

          הכי כיף לנסוע, אבל מסביב ללוס אנג׳לס זה או שעות של מדבר (ולא יפה או עוצר נשימה במיוחד) או מיילים על מיילים של כיעור אורבני סתמי לגמרי.
          הפתרון היחיד הוא לנסוע צפונה ליד הים, אבל כמה פעמים אפשר עד שגם זה נהיה משעמם?

          להגיב
          • NoOne (פורסם: 27-7-2017 בשעה 01:34)

            אחרי שאתה עובר את סאן קלמנטה בדרך דרומה לסאן דייגו יש לך איזה שעה נסיעה צמוד על החוף עם כל מיני מפרצים שחודרים פנימה , רק אל תיכנס למים , יש שם יותר מדי כרישים קרוב לחוף

            להגיב
  6. שי פרנסיסקו (פורסם: 26-7-2017 בשעה 14:52)

    הקטע של הנסיעות לא ייאמן. חזרתי ארצה אחרי 13 שנים בקליפורניה לא מזמן. בקושי יש לי כוח לצאת מכפר סבא לתל אביב. סופ״ש בקליפורניה בלי נסיעה של איזה 3 שעות לכל כיוון היה סופ״ש עצל…

    להגיב
    • יואב דובינסקי (פורסם: 26-7-2017 בשעה 16:15)

      קליפורניה בכלל משגעת, אבל יקרה בטירוף.

      להגיב
      • צור שפי (פורסם: 26-7-2017 בשעה 16:22)

        אוי, אני מגיע לטיול של שלושה שבועות בסתיו. ביאסת.

        להגיב
        • אריק (פורסם: 26-7-2017 בשעה 18:32)

          החוף המערבי מתחרה רציני כאחד המקומות היפים בעולם לטיול נסיעה.

          להגיב
          • ניינר / ווריור (פורסם: 26-7-2017 בשעה 18:35)

            זה בסדר, מי שבא מתל אביב, שום מקום לא יקר לו

            להגיב
            • NoONE (פורסם: 26-7-2017 בשעה 19:23)

              אין מקום יותר טוב לגור בו מאשר קליפורניה

            • Amir A (פורסם: 26-7-2017 בשעה 20:20)

              יש בקליפורניה עונות בכלל?

            • NoOne (פורסם: 26-7-2017 בשעה 22:44)

              בקליפורניה יש מגוון אדיר של זונות
              קוראניות,מקסיקניות,וויאטנמיות,לבנות מהמיד ווסט,שחורות מטנסי ואלבאמה,בלונדיניות מה OC , רוסיות מאוקריאנה
              מה שתרצה יש

  7. רטקסס (פורסם: 26-7-2017 בשעה 16:38)

    טור אדיר. אהבתי.

    להגיב
  8. גילי פלג (פורסם: 26-7-2017 בשעה 22:50)

    יואב, פעם הבאה שנתראה תחטוף סנוקרת. אתה בחופש ברמת אביב ולא נפגשים לקפה ? ועוד בטאגור?… לא חראם על השעתיים שהיינו שורפים בהנאה צרופה בדיבורים על אליאנס, שרן, מקל והשכונה.. קיצור, ביקור הבא יושבים ב״ביתא קפה״. עלי.

    להגיב
    • יואב דובינסקי (פורסם: 26-7-2017 בשעה 23:57)

      לא רציתי להזכיר את שם בית הקפה שבמשך כעשור היה מקום המפלט שלי ועכשיו המארחת והמלצריות עושות לי פרצופים. הביקור הבא בדצמבר, כמובן שבשמחה.

      להגיב
      • גילי פלג (פורסם: 27-7-2017 בשעה 06:31)

        סגור))

        להגיב
  9. בני תבורי (פורסם: 27-7-2017 בשעה 05:30)

    דרוש פוסט שמנתח את הסיבות שדוחפות לעזיבה של קליפורניה וחזרה לארץ.

    להגיב
    • רק משהו קטן (פורסם: 27-7-2017 בשעה 06:24)

      אני יכול לחשוב על כותרת לטור , משהו בסגנון של : ממכלת הפלסטיק , מה שנראה מושלם מבחוץ כנראה רקוב מבפנים .
      אני יכול להגיד לך בני שזו הייתה אחת ההחלטות הקלות שעשיתי בחיי לעזוב את קליפורניה .

      להגיב
      • בני תבורי (פורסם: 27-7-2017 בשעה 08:23)

        אני שמח לשמוע ואתה כמובן צודק. שהיתי שנה בארה"ב כתייר בלבד – נסענו בעקבות שורשי המוזיקה לסוגיה השונים, ולא התנסיתי בחיי היומיום שם.

        להגיב
  10. דן מ (פורסם: 27-7-2017 בשעה 06:00)

    הפשוש זה כינוי גדול לדור מיכה. לקחתי

    להגיב
  11. אופיר (פורסם: 27-7-2017 בשעה 06:32)

    קליפורניה היא כנראה המקום הכי אוברייטד בכדור הארץ.

    להגיב
    • עומרי (ירוק) (פורסם: 28-7-2017 בשעה 06:51)

      לא פעם ראשונה שראיתי אותך רושם את זה… חולק עליך בגדול. חוץ מיוקר מחיה (וגם – תלוי איפה בקליפורניה כמובן), מה אוברייטד כאן?

      מתאר לעצמי שתזכיר שוב את הפסיפיק נורת' ווסט. אבל זה מאד סובייקטיבי – לדעתי זה אזור נהדר, אבל עם מזג אוויר אפור וגשום 70 אחוז מהשנה זה פשוט מדכא.

      להגיב
      • אופיר (פורסם: 28-7-2017 בשעה 17:08)

        עומרי, יתכן שזה מקום נחמד מאוד לחיות בו, אבל לא הייתי מתפייט על היופי שלו.

        להגיב
        • עומרי (ירוק) (פורסם: 28-7-2017 בשעה 20:42)

          אה, זה משהו אחר…

          להגיב
      • אילן (פורסם: 1-8-2017 בשעה 22:43)

        חוץ ממזג אוויר טוב, אין לקליפורניה בימינו שום דבר. קליפורניה של היום היא מדינה עניה עם תשתיות עלובות שלא מתאימות לכמות התושבים שנמצאת שם. עם כמות מהגרים לא חוקיים שחונקים את הערים הראשיות. לנהוג בשעות השיא זה עינוי ולמצוא חניה בערים הראשיות זה אינקוויזיציה.

        להגיב
  12. נתי (פורסם: 27-7-2017 בשעה 09:34)

    בהתייחס לנושא המרחבים והנסיעות: נדמה לי שאהוד בנאי דיבר פעם, אולי בהתייחס לשורה "על הכביש המתפתל בין עכו לצפת" או לשיר אחר, כי באותה תקופה הוא הרגיש חנוק, היה חסר לו המרחבים, סרטי המסע האלה באוטו במרחבים הלא נגמרים של ארה"ב של אמריקה… עד שהוא הבין שבארץ המרחבים הם בציר הזמן ולא האורך… המרחבים הם להיסטוריה ולא לגיאוגרפיה. או משהו כזה…

    להגיב
    • ק. (פורסם: 27-7-2017 בשעה 13:02)

      אני חושב שהתייחס לקטעים מ"סרט רץ":
      "בואי אל הארץ המובטחת על מסך הכסף הגדול
      הכל פתוח נדהר למערב הפרוע זהו ליל הסדר
      ואנחנו חוצים את המדבר…."

      להגיב
    • אמיתי (פורסם: 27-7-2017 בשעה 13:07)

      הביא כדוגמא את השיר דוד ושאול. משפט ככ חזק וככ נכון

      להגיב
      • ק. (פורסם: 27-7-2017 בשעה 13:50)

        איזה משפט? זה שיר עליו ועל יוסי אלפנט

        להגיב
        • אמיתי (פורסם: 27-7-2017 בשעה 13:54)

          כן אבל מהדהד את ההיסטוריה שלנו פה. זה היופי. המשפט שנתי הביא מפי אהוד

          להגיב
          • ק. (פורסם: 27-7-2017 בשעה 14:06)

            כן… המשפט כמובן מעיר מקלט שיותר נראה לי מתכתב עם הסיפור פה

            להגיב
            • אמיתי (פורסם: 27-7-2017 בשעה 14:20)

              אני פשוט גם זוכר שבנאי סיפר על העניין עם המרחבים ואם אני לא טועה הוא התייחס לדוד ושאול..
              זה שיר שבאמת מדבר על ההיסטוריה שלנו, עיר מקלט מדבר על מרחבים גאוגרפיים, לא על המסע
              לעומק ההיסטורי. מילא..

  13. אסף the kop (פורסם: 27-7-2017 בשעה 20:38)

    אק שאתה נוסע במרחבים של אוסטרליה אתה מבין כמה השממה של ארה"ב צפופה…

    להגיב
  14. אילן (פורסם: 1-8-2017 בשעה 22:40)

    אם אתה חי בדרום, אולי תכתוב משהו על פוטבול תיכונים? בישראל לא יודעים שקיים כזה דבר בכאלה פרופורציות.

    להגיב

מה דעתך?