אופטימיות ומשבר (סופו של עידן?)

ארבע מתוך 1001 סיבות לנפילה של בארסה

ריאל מדריד מגיעה למנצ'סטר עם הרבה ביטחון ואופטימיות, אך יודעת שהקבוצה של פרגוסון אינה חלשה בהגנה כמו ברסה, בעיקר במצבים הנייחים, בהם הבקיעה בקלות בקלאסיקוס האחרונים.

המערך של ריאל, הכולל הגנה חזקה ומעבר מהיר מאוד להתקפה, תלוי בדואט של הבלמים (כעת ראמוס ווראן), בצ'אבי אלונסו (מוריניו אוהב לומר למקורביו שהבאסקי הוא המאמן שלו במגרש), אוזיל (האיש שיודע לתת הצגות כשהוא רוצה) וכמובן כריסטיאנו רונאלדו. רק הנוכחות שלו במגרש מרתיעה את היריבה. מיותר לציין את כל נתוניו הפיזיים והטכניים.

אין תירוצים. הפסד מוצדק. הפנדל הברור של ראמוס על אדריאנו (כל כך ברור עד שכמעט כל התקשורת במדריד מודה בכך AS, EL MUNDO, CADENA SER, LA COPE, EL PAIS, ABC… ואפילו ראמוס אינו מכחיש ואמר: "איני בטוח. אינני יודע אם היה מגע. הייתי רוצה לראות את המהלך בטלוויזיה") אינו מסתיר את הבעיות הרציניות  שצצו לברסה ברגעים הקריטיים ביותר.

יש אלף ואחת סיבות למשבר. להלן ארבע שעולות בדעתי לאחר המשחק במדריד:

1. נפילה פיזית שגורמת להיעדר לחץ על היריבה.

2. נפילה באינטנסיביות בכל המגרש ובעיקר בהגנה. שחקנים כגון פיקה ואלבס נראים כמו הצל של עצמם, כפי שניתן היה לראות בשערים האחרונים. מאז 1962 ברסה לא זוכרת תקופה שבה ספגה ב-13 משחקים רצופים.

3. הדואט רוארה-טיטו לא מצליח למצוא פיתרון לטקטיקה של היריבה, שסוגרת באופן מדהים את מסי, שחקן שבעצמו מרגיש עצוב, גם בגלל המצב הבריאותי של טיטו. פדרו, שרוצה לעזור לו, אינו יכול, והוא חייב להיות בספסל. צ'אבי שיחק כשהוא פצוע במילאן ובגביע, ו-אינייסטה לבד לא יכול למצוא חורים.

4. בעיה מנטאלית. בלי כושר אופטימאלי ופתרונות טקטיים, השחקנים נראים רדומים וללא החוזק המנטאלי של השנים האחרונות. בקלאסיקו בברנבאו, בלי המפקד פויול, הדבר בלט יותר. פפ גווארדיולה היה מומחה למוטיבציה, ולא התקשה לצעוק על שחקניו אפילו אחרי 4:0. אנחנו כבר במרץ, והשחקנים טרם שמעו נזיפה רצינית אחת מהמאמנים.

סופו של עידן? מוזר לדבר כך על מי שהיא כמעט בטוח אלופת הליגה. אך בכל מקרה צריך להמתין ל-12 במרץ. ברסה-מילאן.

מומנטום ותלות
תקרת זכוכית

45 Comments

הולדן ק 3 במרץ 2013

גם לדינוזאורים הסתיים מתישהו עידן.

אז בטח ובטח שגם לבארסה זה יגיע מתישהו ולדעתי הסובייקטיבית זה כבר הגיע.

למרות ועל אף שהיא האלופה של הלה- ליגה בשנה הנוכחית.

אין כנראה רעב, פלוס התבגרותו של איינייסטה ועייפות החומר.

בארסה אולי עם טיפה מזל תעבור ותחלוף על פני מילאן.

אם כי לו היא הייתה מתמודדת מול יובנטוס הסיפור היה גמור,

גם כך אין לה הרבה סיכוי אם היא תחטוף שער ממילאן,

אני לא רואה סיטואציה שבראסה מבקיעה רביעייה.

הסיכוי שלהם לעבור את מילאן הוא בערך:30 אחוז

אלפורטנייו 3 במרץ 2013

סאל, האם יש כבר קולות שקוראים לשינוי וריענון של בארסה בעונה הבאה?

שוער חדש יהיה. מי הוא?

ההגנה קורסת. פויול כבר בסוף הדרך. מסצ'רנו הוא לא פתרון. דני אלבס בעונה רעועה. האם חוזרים למונטויה?

צ'אבי, גדול שחקני ספרד בכל הזמנים, גם בדרך לפרישה מפוארת. ברור שטיאגו הוא לא התחליף. גם ססק פברגס עוד לא קיבל את המפתחות. מה הכיוון? ואיפה ג'רארד באולפאו בתחזיות?

גם ההתקופה כושלת. מסי מסי ומסי. ויה הולך? מי מצטרף? האם גארת בייל הוא אפשרות לחיזוק?

ובעיקר, שאלת המאמן. ברור שבארסה עומדת בפני שינוי גדול, הקבוצה הגדולה כבר איננה. מי זה יהיה?

רועי 3 במרץ 2013

זה לא בהכרח סופו של עידן. יש אחלה שלד שעם עוד תוספות ומילויי מקום יכול לרוץ חזק לעוד הרבה שנים.
כמה מילויי מקום שבעזרתם לא יהיה זה סופו של עידן בברצלונה:

בנוגע למאמן יש סימן שאלה גדול. אני מקווה שסאל יודע קצת יותר טוב ממני על מצבו של טיטו, אבל רואורה לא יוכל להישאר המאמן חמשך זמן רב.

שוער- צריך להביא שוער טוב, לא חייבים ברמה עולמית, אבל עדיף כמה שיותר צעיר וזול. מישהו סטייל אניימה מצדי, צריך מישהו שניתן לסמוך עליו.

הגנה- מונטויה חייב לקבל צ'אנס באגף ימין. דני אלבס חייב לעזוב. בלם ברמה עולמית חייב להגיע! הומלס, ורטונחן, בלם חזק מאיטליה, חובה. כרגע נאלץ להסתדר עם פיקה/מסצ'ראנו/פויול בהחלפה כבלם שני, הפנטזיה שלי היא שאבידל, אם אכן יחזור, יוכל גם הוא להיות בלם שני. כמובן שג'ורדי אלבה האדיר חייב להישאר בהרכב והוא לפי דעתי רכש העונה בספרד.

קישור- בוסקטס, למרות שנחלש מעט העונה, בסה"כ עושה את העבודה וצריך להישאר בהרכב. עכשיו מגיע החלק הטריקי. צריך לקחת בחשבון שצ'אבי לא יהיה כשיר למשך כל העונה ובכמות נכבדה של משחקים לא ישחק. זאת אומרת- שצריך לדאוג למנוע חלופי במרכז המגרש כי אינייסטה, עם כל הכבוד, הוא קוסם ולא מנוע. ולכן, הרכש הטוב ביותר לפי דעתי להבאה יהיה איסקו הפנטסטי ממלאגה. הוא יכול להיות צ'אבי הבא. חוץ מזה, כשצ'אבי כשיר איסקו לא חייב להיות על הספסל, אינייסטה יכול לשחק גם כקיצוני שמאלי והוא עושה משם אחלה עבודה בדכ. ססק יהיה על הספסל. כרגע אין לו מקום בהרכב והוא לא מספיק איכותי, מתאים ובכושר. בנוגע לטיאגו, הוא לא מתאים לקבוצה אבל הוא שחקן טוב, טכני, ואיכותי מאוד. צריך למכור אותו לקבוצה מהדרג השני באירופה- טוטנהאם, ליברפול, מילאן, אינטר, רומא וכו' ואם יוכיח את עצמו שם אני מאמין שיקבל את חולצת ההרכב.

בהתקפה- האופציה הראשונה היא שמסי ישחק כחלוץ מדומה. זו העמדה בה הוא הכי בולט וביחד עם קיצונים טובים ומסוכנים מצדדיו ההתקפה יכולה להיות באמת קטלנית. דאולופאו יוכל לצבור דקות משחק במערך שכזה, אבל עדיין לא להכנס כשחקן הרכב קבוע. במקרה הזה פדרו וטייו צריכים לאייש את האגפים. טייו פוטנציאל ענק, אני תולה בו הרבה תקוות. בנוגע לפדרו אני בספקות. הוא בירידה חדה בשנתיים האחרונות ויכול להיות שצריך להחליף אותו. ואז יש בעיה. בייל בשיטה הזאת יכול מאוד להתאים, אבל הוא יקר מדי ולבארסה אין את הכסף לשלם עליו. צריך לחפש קיצוני מהיר וקטלני במחיר נוח יחסית וזו בעיה גדולה. יש את כל השמועות על ניימאר אבל אני לא יודע עד כמה הוא מתאים לשיטה אבל גם הוא אופציה. את סאנצ'ז למכור דחוף- פשוט לא מתאים. וייה אף הוא צריך להימכר. נמאס לי לראות אותו עצוב ואני אשמח אם יעבור לקבוצה שמחה כמו נאפולי או רומא בעונה הבאה.
הצעה יותר הרפתקנית שתהיה דומה יותר לR.E.M המיתולוגי היא להביא חלוץ טכני, סקורר, מהיר, וחזק על תקן אטו כמו דמבה בה למשל כשמסי משחק באגף ימין ובשמאל ישחקו טייו/פדרו/דאולופאו/ניימאר?.

אני יודע, התחזית הזאת לא הכי ראלית אבל צריך לעשות סדר בקבוצה ולהחזיר את כוח ההרתעה שקצת אבד לה.

את מילאן יהיה קשה לעבור. לא נראה שיהיה אפשר להבקיע להם רביעיה או חמישיה, אבל הכל אפשרי.
נקווה לטוב :)

אוהדת בארסה=] 3 במרץ 2013

אין סיבה שלא נצליח! הם הכניסו לנו צמד, אני מקווה מאוד שנחזיר להם ארבע, אחרי הסבל של השלושה שבועות האחרונים, מותר לנו לקבל קצת נחת=]!
אהל נקווה באמת שיהיה טוב!

דון נאפולי 3 במרץ 2013

אם אתה משחק עם ניימאר ומסי אתה צריך שני כדורים.

רועי 3 במרץ 2013

העיקר שהבאנו תדרבי :)

ועכשיו בנימה יותר רצינית: אם צ'אבי יהיה כשיר, מסינייסטה יתפסו יום טוב, וההגנה לא תהיה חור שחור יש סיכוי טוב ל"הפתעה". אבל כמו שזה נראה כרגע, הסיכויים נוטים לטובתם. כמו שכתבתי, איבדנו את אלמנט ההרתעה- אין שחקן התקפי דומיננטי ליד מסי. בעונות היותר טובות שלנו בעידן פפ היינו כוח מרתיע הרבה יותר מבחינה התקפית עם אטו והנרי ב2009 ווייה ופדרו ב2011, עונות בהן כל אחד מהם סיים עם יותר מ15 שערים. כרגע אין למסי כוח מסיע. וייה נראה כבוי לחלוטין ופדרו נראה עייף מאוד ולא חד ולכן התקוות הגדולות שאני תולה בטייו שתמיד מכניס גוון מרענן למשחק. כמו שאמרתי- קשה, אך אפשרי.

בכל הנוגע לניימאר אני לא יודע איך העניין הזה מתקדם, תחושות הבטן שלי לגבי העניין הן דיי חצויות, מצד אחד אוהדי בארסה עושים קולות שהם לא רוצים לראות אותו אצלנו כי הוא לא מתאים לסגנון והעובדה שהוא ומסי באותה קבוצה יכולה להוות בעיה, אבל יכול להיות שהוא יוכל להתאים את עצמו ומי יודע מה יקרה. התחושה שלי היא שאם הוא יבוא זה רק יועיל לנו, אבל לפי דעתי אם מביאים שחקן התקפה חשוב יותר להביא חלוץ סקורר, מהיר וחזק שישחק ליד/לפני מסי ויהפוך את החוד להיות מרתיע יותר.

מתן 4 במרץ 2013

לעולם לא אסלח לכם על כך שהרגתם את וייה ועל כך שסיימתם את הקריירה הארופאית של הנרי!
לא יכול לשכוח איך הכל התחיל ב-גוורדיולה-היתה לו את הקבוצה ששיחקה את הכדורגל היפה בעולם אלבס היה פליימקר! מנוע! מהאגף! טורה כוח בלתי ניתן לעצירה ואיום מתמיד מכל טווח, בעיקר צ'אבי ואז אינייסטה היו המנועים, הנרי ליהטט בצד שמאל מסי בצד ימין ואטו סכנה תמידית במרכז ושלושתם תמיד החליפו מקומות… איזו קבוצה חד פעמית! ואז… הוא שלח את אטו את טורה ואת הנרי הביתה עשה מאלבס רק מגן וביסס את כל הקבוצה על צירופי מסירות שלא ניגמר עד שלא הגיעו ליעד הסופי שלהם- מסי ורק מסי המישחק ניהיה משעמם וקצת צפוי והיו חסרים לי עוד קוסמים בהתקפה וכך הרסו את הקבוצה היפה בעולם… בשביל מה? תכליתיות! גל צ'לסי היתה תכליתית בעעעעעע

גבי 4 במרץ 2013

אח שלי גיבור,
של נעליך מעל רגליך לפני שאתה מזכיר את השם ליברפול.
דרג שני באירופה, מה?
לבארסה, ובעיקר לאוהדי הפלסטיק בשקל וחצי שלה, יש הרבה מה ללמוד ובהרבה מה לזכות לפני שמישהו מהם מכנה את ליברפול "קבוצה מהדרג השני באירופה".
YNWA ובהצלחה לבארסה בבניה מחדש, כדי שתחזור להיות קבוצה מהדרג הראשון באירופה.

רועי 4 במרץ 2013

בעוונותיי אני גם אוהד ליברפול אז אני יכול להבין את התסכול שהוצאת פה, אבל כרגע ליברפול היא לא מועדון מהדרג הראשון של אירופה. אף על פי כן, אני מקווה מאוד שהיא תחזור להיות שם וכל התקוות תלויות בסוארז כמובן. אבל אתה צודק בכך שאם לליברפול יש כוונה אמיתית לחזור לפסגת הכדורגל האירופי היא לא יכולה להסתפק בטיאגו בתור קשר והיא צריכה להתחיל לבנות קבוצה רצינית, בקשר לזה ראה את הפוסט של גרייזס מאתמול.

זורק מילה 3 במרץ 2013

זה לא סופו של עידן גם אם יעופו מול מילאן.אמרו שזה סופו של עידן גם בקיץ אשתקד שריאל לקחה אליפות ופפ עזב והנה עברה חצי שנה ובארסה הבטיחה אליפות כבר בדצמבר,אליפות רביעית בחמש עונות.

אופיר 3 במרץ 2013

מה שמעציב אותי זו המשוואה
כישלון לבארסה => הצלחה לריאל
או
כישלון לריאל => הצלחה לבארסה.

אין איזו דרך שבה שתי הקבוצות האלה תיפולנה סימולטנית, וקבוצה שלישית תקח את כל הקופה (אל תמכרו לי את אתלטיקו)?

wazza 3 במרץ 2013

אופיר נראה שקונים אתכם

אופיר 3 במרץ 2013

wazza, אני לא חושב שזה נכון, ואם כן – אני לא חושב שזה ישמח אותי.

קורא אדוק 3 במרץ 2013

טור מעולה

בארסה היייתה יותר עקבית וראויה לאליפות אך אין ספק מי הקבוצה הטובה היותר מבין השתיים בשנתיים האחרונות

אגב,אין כמו לראות את הצביעות הברצלונאית מתפרצת בסוף המשחק,

אני חשבתי ששחקני ברצלונה אף פעם לא מתלוננים על שיפוט,הרי כך הם טוענים שנים על גבי שנים

(כי אם כן מתחילים להתלונן על השיפוט,אז כל מה שאני צריך בשביל לפחות 1000 מילים בנושא זה לבקש מהמגיב "אביאל" שיתחיל לספר על מפגשי בארסה צ'לסי)

אביאל 3 במרץ 2013

אני מציע גם מסלול של 1000 מילים על מפגשי ריאל מדריד-ברצלונה בשנים האחרונות בנוגע לשיפוט, יש אפשרות גם לוידאו וציטוטים מהמקור.

רועי 3 במרץ 2013

אביאל, לריאל אין מה להתלונן. ההתבכיינות על הטעויות מול צ'לסי הן מובנות, אבל מול ריאל אני לא זוכר טעות אחת משמעותית שמנעה מהם ניצחון או נתנה לנו אחד, לעומת הכיסוחים למיניהם של שחקני ריאל וכן, היו גם כמה טעויות שיפוט לטובתם אבל אף פעם לא תשמע אותי מתלונן עליהן.

MOBY 3 במרץ 2013

מוריניווווווווו

MCMANAMAN 3 במרץ 2013

מעניין האם זה היה קורה גם אם גוארדיולה היה נשאר. האם הוא חש שהשחקנים שבעים ולכן הוא עזב? כי הוא צפה שזה מה שיקרה?

לפי דעתי עיקר הבעיה היא שמי שמאמן את הקבוצה בתקופה האחרונה זה העוזר של המחליף החדש של אלוהים(בברצלונה לפחות)

אם טיטו עוד עשה עבודה טובה בצורה שהפתיעה את כולם עד שקיבל את הבשורות הנוראיות הרי שראורה כבר באמת נמצא במקום שגדול עליו.

בשלושת ההפסדים האחרונים של ברסה זה הרגיש כאילו לא נעשה שום שינוי תוך כדי משחק וכל מה שיש לו לעשות זה לצעוק וואמוס על השחקנים.

אני אישית חושב שראמוס לקח בחזרה את הרגל בזמן ושאדריאנו קפץ כמו קארל לואיס אבל זה בהחלט הפתיע אותי איך כמה ימים אחרי שפיקה דיבר על כך שהם לא באים בטענות לשופטים כל הקבוצה ובראשה הקפטן שלה פשוט השתגעו כאילו ראמוס דקר את אדריאנו בצוואר.

אני לא יודע אם צביעות היא המילה כי לפי דעתי זה פשוט מעיד על כך שאין מי שיכוון את הצאן.

קורא 3 במרץ 2013

אני לא קונה את הדיבורים על שובע.
עד לפני חודשיים בארסה שיחקה כדורגל סוחף ונחשבה ללא מתחרים (אולי באיירן, אבל אז עוד לא דיברו עליה ממש ככזאת) לטובה ביבשת.
עם ההסבר שלך על המאמנים וההסברים של סאל אני מסכים.

קיש 3 במרץ 2013

דווקא ההגנה של יונייטד מאוד חלשה – כל העונה בפרמייר-צ'קמוק היא סופגת בכמויות שלא ספגה מעולם. ההתקפה של פשוט מחפה על כך, ולראייה אפילו פרגי אמר שלא סביר להניח שריאל לא תצליח לכבוש גם באולד טראופורד. לגבי המצבים הנייחים – זה כן נכון – יותר חלשה מבארסה יונייטד כנראה לעולם לא תהיה בתחום הזה.

ריאל קבוצה מטורפת לגמרי, ובארסה לא בנויה להתמודד עם אתלטיות כזו ואינטנסיביות כזו. בארסה בגדולתה פשוט לא מאבדת כדורים – ולכן לא סופגת במתפרצות. העייפות הכללית (פיסית, מנטאלית וכל סוג של עייפות אחרת שיש) שהקבוצה משדרת היא כנראה אמיתית, ומן הסתם משפיעה ישירות על היכולת, וכמובן גם על איבודי הכדור.

מצחיק. הרי הגביע הזה לא באמת מעניין אף אחד, אבל בגלל שבארסה "הרגה" את הליגה עוד ב-2012, פתאום הוא קיבל נפח והתייחסות בתקשורת שלא היה מקבל לעולם.

נכון, להפסיד (וגם לנצח מהצד השני) שני קלאסיקו, בבית ובחוץ, תוך 5 ימים – זה תמיד דבר גדול מכל הבחינות, אבל בארסה תעשה בחכמה אם לפחות כלפי פנים היא תיקח את כל זה בפרופורציה.

אליפות כנראה שהיא תיקח – וזה הדבר החשוב בזירה המקומית.

ניצחון בשבוע הבא ייתן לה הרבה שקט לקראת מילאן – ששם, כמו במקרה של ריאל ביום שלישי, ייקבע איך תיראה העונה – אבל זה כמובן ידוע לכולם.

מצב שבו אחת הקבוצות תודח – והשנייה תמשיך (אולי גם לזכיה בגביע עם האזניים הגדולות) – יעפיל על כל שאר הדברים, ויקבע את הזיכרון גם של העונה, גם של הקדנציה של מוריניו, וגם אולי את הסיפור של בארסה.

גיל 4 במרץ 2013

ההגנה של מנצ'סטר כבר לא חלשה בכלל. שני גולים הם ספגו ב6 המשחקים האחרונים, כולל אחד בתיקו נגד ריאל וכל השאר ניצחונות.

אייל הצפון 3 במרץ 2013

בסוף השידור העלו את דף הסטטיסטיקה. מעניין שאף אחד מהפרשנים באולפן לא התייחס לנתון הבא. בעיטות לשער: ריאל מדריד 13 (8 למסגרת), ברצלונה 6 (2 למסגרת). כנראה שריאל (וקבוצות באיטליה תמיד ידעו) כבר למדו איך לסכל את השיטה של ברצלונה.
הבעיה של ברצלונה זה שהיא נבנתה לשיטה מסוימת ואין לה יכולת לשנות שיטה.
כדי שקבוצה נוספת תהיה באופן קבוע בצמרת בספרד צריך לשנות את שיטת החלוקה של הכסף משידורי הטלוויזיה (כיום יותר מחצי לריאל וברצלונה והשאר מתחלק בין שאר הקבוצות לפי מפתח של רייטינג לשידורים), ואת השיטה שבה שתי הקבוצות האלו יכולות להגיע לגרעונות של מאות מיליוני יורו, כי הבנקים ימחקו להן את החובות בשלב זה או אחר.
אבל הבעיה הגדולה ביותר של הליגה בספרד היא שהיא הנכס העיקרי של ערוץ הספורט ולכן ניפחו אותה למימדים שהם הרבה מעבר למציאות (כמו שעשו בערוץ הראשון לליגה האנגלית לפני 30 שנה).

נפתלי 3 במרץ 2013

מה שבטוח עכשיו זה שהתקופה של בארסה הסתיימה..

התלות במסי הפכה להיות קריטית..כשמסי בכושר לא טוב כל ברצלונה נופלת.ההגנה כבר לא מתפקדת ואפשר לראות שבשערים מול ריאל דני אלבס אפילו לא רץ אחרי רונאלדו או מוראטה.המכונה כבר לא מתפקדת והסיכויים שלהם לעבור את מילאן שנמצאת בתקופה מצוינת ובכושר טוב קלושים.גם לקיחת אליפות היא ל"הדבר"ותודות לפתיחת עונה גרועה של ריאל ברצלונה הצליחה לפתוח פער כזה.ריאל מדריד היא כרגע הקבוצה הטובה בעולם.

באגסי 3 במרץ 2013

ריאל הפסידה לבאיירן בעונה שעברה, והעונה נחלשה לעומת באיירן שהתחזקה. אי אפשר להגיד שהוא הטובה בעולם.

קשקשן בקומקום 4 במרץ 2013

ריאל מאוד לא יציבה השנה.
להתעלות מול בארסה לא הופך אותך לקבוצה הטובה בעולם.
כולם פה שוכחים שבארסה דרסה כל מה שזז עד לפני חודש וכבר עכשיו מדברים על סופה של הקבוצה. וזה על קבוצה שמשחקת בלי המאמן שלה, אחרי הפתיחה הכי טובה בהיסטוריה של הליגה!
הייתי מציע להמתין קצת (בואו נגיד – עד אמצע העונה הבאה) ונדבר. כן, אפילו אם יעופו מול מילאן (ויעופו)

קובי 3 במרץ 2013

בתור אוהד בארסה,אני לא מאמין איך הקבוצה והשחקנים נראים כל-כך רע.אין ספק שאצל פפ ,זה לא היה קורה(למרות שגם איתו היו משברים).הבעיה המרכזית היא בעמדת המאמן,זהו מצב לא נורמלי.גם אין מנהיג במגרש,מישהו שיעיר את השחקנים.(פויול איטי,איבד ביטחון,צ'אבי עייף פיזית.

האשמה היא גם ביהירות של כל אנשי ברצלונה(11 שחקני-בית,טיקי-טאקה,כדורגל יפה,שיא נקודות,מסי שובר שיאים ועוד שירי הלל על הקבוצה),שנחו על זרי הדפנה.כולם באמת האמינו שבארסה תזכה בהליכה בצ'מפיונס ,שאפילו השכן ממול יכול לאמן את השחקנים האלה ויזכה בטרבל.האמת המרה היא שלא.בניגוד לפרשנים רבים אני מאמין שלא תם עידן,אבל שינויים חשובים חייבים לקרות בדחיפות.בעונות האחרונות בארסה לא השתדרגה בשקני רכש בכלל!עם כל הכבוד ססק לא עונה על הציפיות ממנו,אלכסיס חלש,וסונג בינוני.(3 שחקני רכש בינוניים ומטה בשנתיים,בעלות של 75 מליון יורו!!)רק אלבה הוא רכש מוכח.ברצלונה מסנדלת את עצמה,ומתפארת בשחקני הבית(בצדק),אבל במיוחד בזכות הדור הזה ומסי.למרות כל השיאים העונה,רק בזכות הרבה מזל בארסה ניצחה משחקים במיוחד בחוץ.כמעט בכל משחק היא ספגה,וגרוע מכך היא סבלה מאד.רק משחקים בודדים היא הכריעה במהירות וקלות יחסית.המאמץ העצום בנצחונות נגד קבוצןות נחותות,כתוצאה מספיגות רבות,עייפו מאד את השחקנים.כמה מהפכים אפשר לעשות? זה מצריך הרבה אנרגיות.למרות שהוא חולה,טיטו אשם מרכזי במשבר,כי ההגנה חלשה מאד.הנושא דובר בעונה שעברה.דובר על רכישת בלם מעולה,אך טיטו בחר לא לעשות כן.(למרות הבעיות בעמדה זו בעונה שעברה(פציעות,עומס ויכולת ירודה.)בארסה לא תעבור את מילאן.היא זקוקה לנס.בשיאה אולי היתה אפשרות למחוק כזה פיגור.במצבה הנוכחי זה לא ריאלי.אני אסתפק בזכיה באליפות,וזה יהיה קשה .התסריט של 2007 עדיין רודף אותי(בארסה הובילה ב8 נקודות ,והפסידה את האליפות לריאל בגלל שער אחד!)אני חושב שאם בארסה לא תזכה בכתר,זה יהיה משבר עמוק של שנים.בכל מקרה בעונה הבאה זקוקים למאמן אחר(ביילסה)ולקנות 6 שחקנים (תותחים מוכחים )בכל העמדות (ולשחרר 6),כדי לשדרג את הקבוצה.ויסקה בארסה!!!

באגסי 3 במרץ 2013

לדעתי רכש ב60 מיליון יורו בעונה אחת לא נחשב לא היה רכש בכלל, זה שהם לא משתלבים לא אומר ש6 התותחים המוכחים (לא שיש לברצלונה כסף) ישתלבו יותר טוב.
אין אף קשר שמשחק מחוץ לברצלונה שיותר טוב מססק.

קובי 3 במרץ 2013

בהמשך לתגובתי(מס.7),אני חייב לציין שאני מזועזע מהבכיינות של שחקני בארסה נגד השופטים וההשתלכות בהם(במשחקים האחרונים).אני חושב שהיה פנדל,אבל תיקו לא היה משקף.ריאל היו טובים ונחושים יותר.במזל לא הפסדנו 4-1.השחקנים היו אנמיים,פחדנים ללא אופי.ואלדס הוכיח חוסר אחריות.בתור קפטן אתמול,היה צריך להתעלות,ללמוד ממקרה ראמוס,ולא להשתלך בשופט. יקבל הרחקה מ5 משחקים.חבל,כי הוא בכושר טוב.מה עשה? שיחק אותה גבר?זה שינה את העובדה שבארסה הפסידה?!מקווה שיאזרו את כל הכוחות,יתאחדו וימזערו נזקים בדרך לשיפור ביכולת ויציאה מהמשבר,כדי לזכות באליפות.ויסקה בארסה!!!

קובי 3 במרץ 2013

סליחה,תגובה 11 היא המשך לתגובתי-מס.10,(ולא 7 כפי שכתבתי בטעות)

עידן 3 במרץ 2013

תשמעו טוב כולכם, מי פה שאוהד בארסה הוא לא אוהד, עד לפני 3 משחקים זאת הייתה הקבוצה הכי טובה אי פעם, זה לא רובוט שאתה לוחץ על כפתור ועושה מה בא לך, יש תקופות רעות גם. תפסיקו לזיין תמוח כבר, גם אם הם לא יעברו את מילאן לא קרה שום דבר.

שולי (כאבול) 3 במרץ 2013

לא פלא לומר שהעידן של -אם נכון להגיד – הטיקי טאקה נגמר , כי זה ממש מה שקרה לכל הגדולות לפני ברסה ומה זה שיקרה לגדולות שיבואו אחרי ברסה , צ'אבי התבגר ( מתי פעם אחרונה ראיתם אותו נותן מסירה מתוחכמת כמו שהוא יודע ??!!) פויול כמו כן על סף פרישה רואים שהוא רוצה ומנסה אך אך הוא לא יכול כבר לסגור למשל חלוצים צעירים כמו אלשעראווי וכו, פיקה !! ממש לא מזכיר את פיקה של לפני שנתיים ואם לא ישתפר משמעותית עד סוף העונה הנוכחית אז לא מן הנמנע לשחרר אותו . אלבס כמו כן לא מצליח להתעלות ליכולת שרגיל להפגין ( המבשל מס' 1 למסי בברסה !!) בברסה צריבים לרענו את שהקבוצה ולשחרר כמה שחקנים( ויה , סאנצ'ס, אלבס ) ולתת הזדמנות לצעירים כמו דלפו מונטוייה פארטרה . ואם ניתן לרכוש שני בלמים ( אם משחררים את פיקה ) ברמה גבוהה ( הומלס )

כוכב עליון 3 במרץ 2013

ליונייטד אין בעיה במצבים נייחים? כל קרן ליריבה הדופק שלי מגיע ל 200, אפילו בימים של בארטז זה לא היה ככה…

wazza 3 במרץ 2013

מאז חזרתו של וידיץ' המצב הרבה יותר טוב

אבנר 3 במרץ 2013

אוהדי ברסה (כמוני) – תפנימו – הדבר הנכון ביותר שפפ עשה זה לברוח בזמן לפני שתהליך ההתדרדרות הפך ברור לעין!

קבוצת FCB במודל שלה מ-2008 בערך ועד היום היא נס חד פעמי אבל נס שנמצא בדעיכה הדרגתית.

הנס התאפשר משני תהליכים עיקריים (שכמעט אינם קשורים למאמן):
1. פיתוח שיטת הטיקיטקה עד לכדי שכלול מרבי (למשל קרנות קצרות, בעיטות חופשיות מהירות ועוד כמה שיפורים קטנים שהוכנסו בשנים האחרונות).
2. (החלק המשמעותי יותר) סגל חד פעמי של שחקנים שהתאים לשיטה הזו כמו כפפה ליד.

למי שחושב שהבעיה היא רק המאמן אני מציע לקחת כדור מציאות וכהוכחה רוצה לשאול את אחיי האוהדים שחושבים שעם פפ או עם טיטו על הקווים זה לא היה קורה – איך מחליפים צ'אבי? מי יחליף אותו – פאברגאס? הוא אחלה שחקן אבל צ'אבי אחד ויחיד ואין לו תחליף כמו שלפויול אין תחליף וכמו שלאינייסטה אין תחליף – כל השלושה האלו (ועוד כמה) נמצאים בירידה הדרגתית כבר כמה שנים (אני מודע לזה שיש כאלו שטוענים שאיניסטה משתפר – אבל למרבה הצער זה רק נראה ככה בגלל שצאבי נחלש משמעותית – אינייסטה נורא חמוד אבל אבור-רייטד בטירוף כיוון והיכולת שלו לשנות מהלך המשחק נמוכה מאוד).

המזל הגדול של פפ וטיטו זה שבזכות מסי כל הבעיות האלו כמעט ולא באו לידי ביטוי עד לחודש פברואר השנה (למרות שהיו רמזים עוד קודם). הפרעוש הצליח כמעט לבדו לבטל את הירידה בכושר של צאבי והאחרים אבל אפילו הוא לא יכול הכל לבד.

אז הגיע הזמן להתכונן לתקופה חדשה שבה ברסה תחזור להיות קבוצת כדורגל חזקה אמנם שרצה לתארים – אבל לא אותה קבוצה דומיננטית וחד פעמית שהיתה בשנים 2008-2012 (פלוס מינוס שנה לכאן או לשם).

זוהי הקבוצה הגדולה בהיסטוריה אבל כמו כל דבר בהיסטוריה – גם היא הגיעה לסיומה.

רומן 3 במרץ 2013

הבעיה היא שכמות המחמאות והסופרלטיבים שהקבוצה הזאת קיבלה יצרו בקרב ציבור "אוהדי" הכדורגל תחושה כאילו מדובר באימפרית כדורגל.
פתחו פה מהדורות חדשות עם כל גול של מסי נגד אלמריה, ועשהו אולה על כל טיקי בין פויול לפיקה.
האמת היא שברסה היתה (והיא עדיין) קבוצה מצוינת, אבל בטח לא אימפריה.
כמות התארים בהם היא זכתה משקרת, הליגה הספרדית לא מתקרבת ברמתה לאנגלית/איטלקית/ספרדית.
ובזירה האירופית? התמזל מזלם שאלה היו באמת שנים רעות של הקבוצות הגדולות ביבשת, יחד עם שיפוט מאוד מפרגן (דרוגבה Its a focking discrase..) ושחקן אחד שבאמת קרוב לשלמות, הביאו להם 2 אליפויות אירופה.
אבל זה לא שברסה ממש נחלשה, זה עולם הכדורגל שחוזר לעצמו ומחלים לאט לאט ממחלת הטיקי טקה, עדיף מאוחר מאשר אף פעם, אבל אלה באמת חדשות נפלאות לאוהדי הכדורגל האמיתיים.

רומן 3 במרץ 2013

הבעיה היא שכמות המחמאות והסופרלטיבים שהקבוצה הזאת קיבלה יצרו בקרב ציבור "אוהדי" הכדורגל תחושה כאילו מדובר באימפרית כדורגל.
פתחו פה מהדורות חדשות עם כל גול של מסי נגד אלמריה, ועשהו אולה על כל טיקי בין פויול לפיקה.
האמת היא שברסה היתה (והיא עדיין) קבוצה מצוינת, אבל בטח לא אימפריה.
כמות התארים בהם היא זכתה משקרת, הליגה הספרדית לא מתקרבת ברמתה לאנגלית/איטלקית/ספרדית.
ובזירה האירופית? התמזל מזלם שאלה היו באמת שנים רעות של הקבוצות הגדולות ביבשת, יחד עם שיפוט מאוד מפרגן (דרוגבה Its a focking discrase..) ושחקן אחד שבאמת קרוב לשלמות, הביאו להם 2 אליפויות אירופה.
אבל זה לא שברסה ממש נחלשה, זה עולם הכדורגל שחוזר לעצמו ומחלים לאט לאט ממחלת הטיקי טקה, עדיף מאוחר מאשר אף פעם, אבל אלה באמת חדשות נפלאות לאוהדי הכדורגל האמיתייo

שיימס 3 במרץ 2013

אני חושב שמאמני הכדורגל ברחבי הגלובוס צריכים להתחיל להיות מאד מודאגים: אם כ"כ בקלות כולם מקלים ראש בחוסר הצלחה של קבוצה שמשחקת ללא מאמנה,שהוא בעצמו החליף אחרי תקופת חפיפה דיי ארוכה מאמן שנחשב ללא פחות לגאון- זה אומר הרבה על ההשפעה שיש למאמן כדורגל לפי תפיסתם של פרשנים אלה.
מעבר לכך אני מסכים שאי אפשר לתלות הכל בעניין הזה, ובטוח ששובע, מיצוי והעובדה שקבוצות מנסות כבר 5 שנים לפצח את התעלומה "איך לעזאזל עוצרים את ברצלונה" מאד משפיעים כאן.
בכל מקרה- אני מקווה שלקבוצה הזאת שהסבה לנו (אוהדי הכדורגל, לאו דווקא אוהדי ברצלונה) שמחה גדולה בשנים אחרונות, יש עוד סיבוב לפני שהיא גוועת.
ולגבי מסי ורונלדו- מי באמת האחראי לפופולאריות של הענף הזה בשנים האחרונות?:
http://shaymess.wordpress.com/2013/03/02/%D7%94%D7%90%D7%99%D7%95%D7%95%D7%9F-%D7%93%D7%A8%D7%92%D7%95-%D7%A9%D7%9C-%D7%9E%D7%A1%D7%99/

שי 3 במרץ 2013

ומה אם מסי היה מוחלף במהלך המשחק…? רק תוהה.

שי 3 במרץ 2013

נ.ב.
ססק רוב הזמן לא בשיא היכולת, אבל במשחקים שהוא כן (בעיקר אחרי שהוא הודיע שהוא צריך להשתפר) זה משהו מיוחד. במקרה שלו יש עתיד.

שי 3 במרץ 2013

הזמן יעבור ונוכל לדעת אם הקבוצה הגיעה לסיומה או לא.
אך מה שחורה לי זה שכולם מהללים את ריאל מדריד ומוריניו כאילו הם זכו באליפות ובאלופות, כשגם הגביע בכלל לא בטוח בכיס שלהם.
מוריניו וריאל מדריד זה כישלון, נקודה. ב-4 שנים לקחת גביע אחד ואליפות אחת? פחחחחחחח

עופר 3 במרץ 2013

אני חושב שנורות האזהרה בברצלונה נדלקו כבר לפני חודשיים, אבל אף אחד לא שם לב (חוץ ממני…).
השחקנים עייפים. היה צריך לתת להם הרבה יותר מנוחה ולהשתמש הרבה יותר בויה, מונטויה (אלבס פשוט זוועה), טיו וטיאגו (כשלא היה פצוע). לא ברורה גם ההתעקשות בחודשיים האחרונים על סאנצ'ז.

איפה התחילה ההידרדרות? לדעתי דווקא אחרי המשחק הראשון בגביע נגד ריאל – משחק שבו בארסה היתה לא רעה בכלל.

המשחק נגד מילאן היה הגרוע ביותר של ברצלונה בשנים האחרונות.
נגד צ'לסי לפני שנה, בארסה עפה בגלל חוסר מזל (היתה יכולה לגמור את הסדרה במשחק בצ'לסי, בהפרש של 3-4 שערים).
השנה, בארסה לא הגיעה לאף מצב נגד מילאן!

שני המשחקים נגד ריאל היו המשך ישיר לאותו משחק באיטליה.

נקווה לטוב בעוד שבוע וחצי

גיסנו 3 במרץ 2013

אין מאמן וזה צועק לעין.
משהו תקוע בשיטת המשחק של בארסה, שהפכה לגרסת פרווה של עצמה.
אם עד לא מזמן הנעת הכדור הייתה האמצעי, ולמרות ביקורות של שונאי בארסה ושחקני ריאל מדריד – היא הגיעה לשער והרבה, אז עכשיו השליטה היא בכדור אבל לא במשחק, והיריבות נראות תמיד הרבה יותר מסוכנות. נראה ששחקנים נעים פחות, לוחצים פחות, ונסיונות עקרים של מהלכים אישיים – בין אם זה מסי או אינייסטה שנסגרים הרמטית ובין אם זה פדרו שפשוט לא יכול או וייה שלצערי איבד כל שביב של בטחון – הפכו לנשק העיקרי של בארסה. הכל שבלוני ואין הפתעות.

לגבי ריאל, לי זה נראה כאילו מוריניו בנה את ריאל רק כדי שיוכל לנצח את ברצלונה, ויותר מפעם אחת. הוא פשוט שכח שנגד רוב הקבוצות אתה לא יכול לסגור את האמצע ורק לצאת למתפרצות, קטלניות ומרהיבות ככל שיהיו. בגלל זה נגד יונייטד ריאל הייתה תקועה וכבשה רק שער אחד, בגלל זה למרות עונה חסרת תקדים בליגה היא עפה נגד באיירן (במזל גדול של ריאל זה הגיע לפנדלים. באיירן הייתה עדיפה בשני המפגשים, בניגוד לבארסה ששאננות וחוסר מזל הביאו להדחתה מול צ'לסי הרבה יותר מחוסר יכולת).

אמנון 4 במרץ 2013

אליפות-יש. (כנראה)
אלופות-מה אתם בלחץ, כאילו שקבוצות לא מפסידות 2-0 בחוץ ומדלגות בקלילות לשלב הבא. הרי במאי זה עוד יכול להגמר עם גביע חמישי לארון.
מה שיפה לראות, זה המאניה דיפרסיה של הכתיבה על ברצלונה. או שהיא בלתי מובסת, שוברת שיאים, שערים, וניצחונות, או שזאת קבוצה מתה, עייפה ושבעה(ועוד קלישאות שהדף סובל).
בסופו של יום, ברצלונה נחלשה מאוד בשני אספקטים חשובים של המשחק. אחד, היא מתבססת יותר מידי על יכולתו העילאית של מסי לשים את הכדור בשער. ברסה, בכל עונותיה הגדולות, ציוותה חלוץ ברמה בינלאומית ליד הפרעוש(אטו,הנרי,זלאטן,וייה), נדמה "ששיא השערים" של מסי קצת ערפל את החושים של וילאנובה והוא נרדם בשמירה. שנית, ההגנה. לברסה "הגדולה" הייתה רביעיית הגנה אימתנית+בוסקטס אחד לוחמני. גם זה, כבר מה לעשות, לא המצב. וזה היה נכון כשהם ניצחו 5-4 את לה קורוניה כמו שזה נכון כשהם מפסידים לריאל מדריד.
אבל זאת בוודאי לא קבוצה מתה, בוודאי לא קבוצה מתה.

barney songs video 27 ביוני 2013

אופטימיות ומשבר (סופו של עידן?) | דוקטור ספרד

Comments closed