חזק את חוזקותיך – יניב פרנקו

לחזק את החזק. זה לא מה שהממשלה עושה? אה, הפועל...

icon_500

 

 

לא משנה אם זה ברמת האדם הבודד או הארגון הכבד, הדילמה הנצחית שבין הניסיון לטפל בחולשות לבין העצמת החוזקות נשארת תמיד כדילמה מרכזית.

אישית אני שייך לזן המאמין בהעצמת החוזקות, את זן אנשי "הגם וגם" אני מכבד הכי פחות , פתרונות הביניים האלה תמיד מזכירים לי שגמל זה בעצם סוס שהורכב על ידי ועדה.

***

קבוצת כדורגל מצטיינת בונים בכמה שנים, קבוצה טובה אפשר לבנות בקיץ אחד, הפועל שסיימה את הליגה בשנה שעברה הייתה קבוצה לא טובה, אבל היו לה חוזקות, כבר בקיץ לפני שבן שמעון הגיע היה שם דמארי ו-ורמוט והיה בסיס התקפי סביר.

בן שמעון בחר להחליף הכול בבחירה מושכלת וכבר דיברתי לא מעט על ההיגיון שליווה את הבחירות שלו, זה לא היה מסע הרכש הבולימי של שנה שעברה, זה היה מנוהל ומתוכנן, וזה לא הצליח. קורה.

***

הפועל של בן שמעון היא קבוצה מאומנת, חיפה של בנאדו לדוגמא לא, הבעיה היא לא רמת האימון – אלא אם התפישה שמאחוריה.

כשאתה עולה עם 3 קשרים אחוריים כי חשוב לך להבטיח נקודה ומסיים עם שלוש נקודות במשחק שבו ספגת 4 שערים , אתה מבין שיש לך בעיה.

להפועל יש בעיית תיאום ובעיית ביטחון ובעיה תפישתית.

***

הפועל נמצאת היום על נתיב בעייתי  – לא בטוח שהיא מחליפה מאמן שנה הבאה , לא בטוח שהיא הולכת באמת לקיץ פיננסי, לא בטוח שהיא בכלל שורדת את הקיץ ופותחת עונה חדשה .

יש לה מספיק כישרון למכור כדי להריץ עונה במודל קורנפיין ומאחורי הקלעים ייתכן שכבר עובדים על פתרון חדש.

הכל אפשרי עוד 3 -4 חודשים נדע יותר.

אבל עד אז רן. חזק את חוזקותיך והילחם בתפישותיך.

***

זו קבוצה מאומנת הפועל, קבוצה עם סגנון משחק, שחקנים שלא מתאימים לסגנון המשחק, כשרון התקפי לא רע ומאמן שמתעקש לעבוד על הרעיונות שלו במקום על הסגל שלו.

קבוצה עם אג'נדה בלי הגנה. קורה.

הפועל צריכה כבר מזמן לעבור ל4-4-2 אמיתי – לדעת שעל הספסל יש לה אופציות נהדרות (איפה היה טועמה כל העונה? )

צריך חלוץ לצד דמארי ,צריך להחליט מי השניים שבמרכז (עדיפות כרגע בעיני לבריאן וסאשה) וצריך לדעת שזו ההגנה והיא לא תשתפר וההרכב שפתח באשדוד הוא פחות או יותר הכי נכון כרגע.

כן, ההגנה שגרמה לי לרשום אחרי המשחק סטטוס שאמר פחות או יותר שכאוהד הפועל חוויתי כבר שנים רבות של ניהול כושל, בחירות זרים רעות, אימון לא טוב ועדיין אני לא זוכר כזו הגנה.

אין הרבה אופציות כרגע ולוי והרוש הם האופציות הכי טובות לתקוף מהאגף.

***

זה לא הזמן לעבור לשיטה חדשה ,זו לא המערכת לזרוק למים שחקנים צעירים.

לא נרד ליגה, מכסימום לא נלך לאירופה, מכסימום נפסיד בכמה משחקים עם יוקרה עירונית.

***

זה הזמן לחזק את החוזקות , ליהנות מהרגעים האלה של דמארי, לשמוח שורמוט חוזר, לבדוק את האופציות שהגיעו מעבר לים, לשלב נכון את טועמה ולנסות להוציא את המכסימום מזגורי.

התקפית, להפועל יש הרבה מאוד כלים ,הגנתית אנחנו גרועים. גרועים זו מחמאה.

זה זמן ההתקפה.

 

 

טעימות מסופוט - אליפות העולם באולמות
רשמים מנצחון ביתי בנתניה

21 Comments

גיל שלי 10 במרץ 2014

אולי כדאי שהפועל תחליט קודם מה יקרה איתה בשנה הבאה. ההבדל בין מאמן שצריך להוכיח שהוא שווה משהו, למאמן רגוע שיכול להתחיל לתכנן קדימה הוא הבדל מהותי

יניב 10 במרץ 2014

הפועל לא יכולה כרגע להחליט ,זה המצב – בן שמעון הוא לא המאמן /מנהל שעובד בתנאי אי ודאות – הבעיה שהוא לא מפנים ומכיל את הסיטואציה .

מעיין אוהד מכבי 10 במרץ 2014

מצטרף להערה של גיל. רב"ש מתמקד יותר מדי בהישרדות ובניסיון לרצות את כל האג'נדות השונות במועדון.

לעניין המערך – הכי "אוהד טיפוסי" שלך עד כה זה להציע מערך (ודווקא רוב הטורים שלך היו עמוקים יותר, כפי שמצופה מדה-באזר).
אגב, אני חושב שהעוצמה של הפועל היא דווקא עם דמארי כחלוץ בודד ומשחק אגפים נורמלי.

זה אומר שני קשרים אחוריים שמחפים על החולשות היחסיות של כל אחד מהם – אבוטבול הגנתית וסאשה התקפית ומסייעים למרכז ההגנה הפגיע) – שני שחקני כנף "קלאסיים" (עבדורחימי, זגורי, ספורי, ואולי טועמה) וקשר מאחורי החלוץ שמסייע בניהול המשחק לקשרים האחוריים וגם במלאכת הבישול (או בקיצור – ורמוט, וכגיבוי טועמה).

ההתקפה של הפועל, אגב, לא מספיק מאומנת.
ההגנה של הפועל זוועה (ולכן להערכתי צפוי בונקר רבתי (או שמא עליי לומר "רב"שי") בדרבי בשבוע הבא).

יניב 10 במרץ 2014

ההתקפה של הפועל לא מאומנת אבל מוכשרת מאוד – ההגנה של הפועל לא מאומנת ולא מוכשרת .
הפועל לא יודעת לשחק בונקר העונה – זו טענת הפוסט – עדיף לה לשחק התקפי גם מול מכבי כי זה הסיכוי היחידי שלה לנצח – לשחק על החוזקות .
בעיני סאשה ובריאן עדיפים באמצע ובהתקפה הייתי משחק עם חלוץ ליד דמארי – אבל אני יכול להבין את ההיגיון מאחורי מה שציינת .

יניב 10 במרץ 2014

לא מאומנת מצד אחד (לסגל ולסיטואציה ) ואובר מאומנת (לתפישת הכדורגל של רב״ש) – והתוצאה קשה לצפיה .

אר 10 במרץ 2014

שחקני ההגנה יחסית סבירים. משחק ההגנה הוא קטסטרופה. אמצע עם אבוטבול וסשה לא מספיק מול קבוצות הפלייאוף. ההתקפה תקועה מכיוון שאף אחד לא בא לעזור למגינים.
הרבה גולים מתחילים בחוסר אחראיות של החלק הקדמי שנובע מהיעדר אגפים וחוסר בתנועה ושינויי מקום. בגלל ההגנה האיטית, האיבודים הללו הופכים למתפרצות (וגול). שי לא מתאים. הוא איטי ומתעייף מהר. עדיף לעלות עם גרזיציץ' ולבוא לעזור למגינים באגפים.
במשחק מול ב"ש כל ההתקפות התחילו אצל ליאור לוי. גם בדרבי שיחקו טקטית מצויין. זה לא קורה הרבה. בד"כ גילי בורח לאמצע. זגורי לא בא מספיק לעזור בצד.
בקיצור, גרזיציץ' + משחק אגפים. (מצד שני, כאבוטבול לא משחק, אין מי שיעביר את הכדור לצד השני).
ולמה שלא יעבדו קצת באימונים על כדורים חופשיים?

יניב 10 במרץ 2014

שי כרגע לא מתאים – אני כתבתי שהוא צריך להיכנס לרוטציה לפני רצף המשחקים מול הקטנות וזה באמת עבד – הפועל צריכה איזון .
מסכים על האבחנה לגביי ההגנה – כולם בלחץ מכולם ועושים את הטעויות .

אדם 10 במרץ 2014

לא מסכים איתכם, ההגנה רעה, לא סבירה. היחידי שמבין בערך איפה הוא אמור לעמוד זה איליץ' אבל הוא שווה לפחות פעמיים אחד על אחד עם השוער שלנו במשחק. כל שלושת האחרים ששיחקו לא עומדים נכון, לא סוגרים נכון ולא מתקשרים אחד עם השני. ליאור לוי לא מבין את המונח נבדל, דגני לא מבין שבלם אמור להיות בתיאום עם הבלם השני והרוש, טוב, אני באמת לא יודע איך להגדיר אותו.
זה לא עניין של מהירות או טכניקה, זה עניין של הבנה בסיסית של התפקיד של כל אחד מהם.

גיסנו 10 במרץ 2014

"לא נרד ליגה, מכסימום לא נלך לאירופה, מכסימום נפסיד בכמה משחקים עם יוקרה עירונית".

נגעת פה בנקודה הכי בעייתית בהפועל מבין כל הבעיות – והיא הפרופורציות.

אם מכבי לא לוקחת בפרופורציות את ההפסד בדרבי הראשון בעונה שעברה, היא כנראה כמו בכל עונה שקדמה לה מדשדשת במקום 4-5 עד סוף העונה, אוסקר חותך לברוז' ולך תדע מה עוד. מזלנו (ורוע מזלכם) שזה לא קרה.

עד שהפועל לא תכניס את עצמה לפרופורציות ותחשוב מהראש ולא מהבטן (או איברים אחרים) היא תמשיך להעביר עונות במאניה-דיפרסיה, בשיפולי הפלייאוף העליון ובלי הכנסות מאירופה.

ואם לא יתעשתו שם בקרוב, אז כל העבודה הקשה והניקוד שנצבר בשנים המוצלחות של המועדון באירופה ייעלם ומשם יהיה הרבה יותר קשה לקבל הגרלות נוחות בדרך לשלבי הבתים השונים והכסף שהם מביאים.
(*לא נכתב כעקיצה, אלא פשוט כי קבוצה מדורגת במוקדמות תקבל הגרלות נוחות יותר, זה די עובדתי)

יניב 10 במרץ 2014

להפועל יש עוד קצת אוויר עד לאיבוד הדירוג .
אבל אני מסכים – פרופורציות זה חשוב .

גיסנו 10 במרץ 2014

אם הפועל לא מעפילה העונה לאירופה, אני לא בטוח שבפעם הבאה שתגיע לשם היא תהיה עדיין תהיה מדורגת. אולי בשלבי המוקדמות הראשונים אבל כנראה שלא בשלבי הפלייאוף.

יניב 10 במרץ 2014

גם אם הפועל לא מעפילה השנה – בשנה הבאה היא תהיה הישראלית הבכירה (אלא אם מכבי עושה עונה יוצאת דופן).
אצל מתן גילור יש את כל הפרטים – בשנה הבאה ולאחריה הדירוג של ליגת האלופות ולצידו שנתיים אירופאיות נוספות הוא גבוה מספיק .

אדם 10 במרץ 2014

הפועל השנה קבוצה מקרית ואני לא יודע להצביע על הסיבה המרכזית לכך. ברור שהקישור האחורי שלנו לא מספיק טוב וההגנה רעה מה שמשפיע בצורה קשה על תפקוד ההתקפה המוכשרת. ועדיין, אי אפשר לשבת ולצפות במשחק ולא להשתגע שאין לנו אף שחקן כנף, כולם מקובצים באמצע ודורכים אחד על השני. יותר מזה, אני מנסה לחשוב איך משהו יכול להראות יותר טוב שנה הבאה עם הסגל הזה וממש לא ברור לי איך זה קורה. זגורי לא איתנו, אין לנו הגנה או קישור מתאימים ולא כסף. דמארי ילך בקיץ ולא סביר שנמצא מחליף ברמה שלו.
אני באמת לא זוכר מתי הבקענו גול מתוכנן שנבע מצורת המשחק שאותה רב"ש מנסה להנחיל לקבוצה.

יניב 10 במרץ 2014

גם בתסריט האימה -זה שבו דמארי ו-ורמוט וגם עבדורחימי נמכרים בשנה הבאה – ומצד שני כל השאר נשארים בגלל חוזים – גם בתסריט כזה אני טוען שכל מאמן ברמה של רוני לוי ,השריף וגם בן שמעון שיקבל אופציה לבצע רכש סביר – כל אחד מים יוציא מהסגל הזה מינוס הכישרון ופלוס צעירים הרבה יותר מאיך שהקבוצה נראית השנה.

אוסף כזה של טעויות וגם ביש מזל אי אפשר לייצר .

משה 11 במרץ 2014

הייתי במשחק, אומנם בצד האשדודי, האירועים שקרו בו היו יותר מקריים ממשפט קוהורנטי של פרימו. יצאתי מתוסכל כאוהד אשדוד וגם אם הייתי אוהד הפועל אני לא חושב שיש תקווה מהקרקס על כר הדשא. ההגנות היו כ"כ עלובות שעוד שעה משחק זה יכל להיגמר בתוצאה של כדוריד. אני גם לא בייתי מתרשם יותר מדי מההתקפות, הכל היה מקרי. הדבר היחיד שראוי לציון הוא הסיומת מול השער אבל ביום בו ירו בלו כובש צמד גם השערים היו כנראה גדולים ביותר.
בקיצור, אני חושב שהטור שלך נכתב במבחן התוצאה בלבד, הפועל יותר קרובה לאשדוד מאשר לצמרת )ואני כולל בצמרת את חיפה וק"ש( לצורך העניין.

דגש 11 במרץ 2014

יניב, ראית את הסופרבול האחרון?
הגנה זה הדבר הכי חשוב. אי אפשר להדחיק את זה.

יניב 11 במרץ 2014

לא מדחיק – אבל יש משפט בפלייאוף מכללות בכדורסל – אתה רוקד אם מי שהביא אותך לנשף – ההגנה של הפועל לא קיימת כל העונה ולא תופיע לפליי אוף .

דגש 12 במרץ 2014

ואז אנחנו מגיעים לנקודה הבעייתית:
מה עשה מי שהביא אותך לנשף מול קבוצות פלייאוף עליון?

כי כשיש לך התקפה טובה והגנה גרועה, אתה תנצח את כל מי שיש לו התקפה חלשה והגנה בינונית ומטה. אבל ברגע שתגיע לכאלו עם הגנה טובה אתה עלול לרקוד לבד.

יניב 12 במרץ 2014

אתה טוען שהפועל בבעיה? בוודאי .
אבל עכשיו זו דילמה קצרה ופשוטה -הקבוצות בפלייאוף מספיק טובות כדי להבקיע לפחות פעם אחת מול ההגנה של הפועל בכל משחק -לפחות .
אז השאלה זה האם אתה מייצר לעצמך הזדמנויות .

אדם בן דוד 11 במרץ 2014

איך מקבוצה של "נפרק אותם 1:0" הפכנו לכדורגל התקפי?
היה טור של עלי מוהר זצ"ל לגבי דרבי.
הוא הסביר שדרבי זה נורא.
ניצחון נשכח במהרה, תיקו מוביל למחשבות "מה אם" והפסד?
הפסד זה חורבן הבית.
גולדן סטייט לא הגיע גבוה גם בימים של מאלין הרדוואי ומרצ'ליניוס.
דטריוט פעמיים יצרה אימפריה על מכות.
גם בוסטון והלייקרס של שנות השמונים היו חיות בהגנה.
הולנד לא לקחה מונדיאל.
איטליה תמיד בתמונה.
אין יום רע בהגנה.
והניקס של יואינג וסטארקס הייתה הקבוצה הגדולה בכל הזמנים בעיניי.
הגיע הזמן שיחזירו את עמר, אקהויז, פרימו ורחמינוביץ.
נמאסמ לחטוף גולים מפגרים.
ושיתנו מצידי לאריאל הבן של יום טוב לעמוד בשער.
אבא שלו הביא אליפות. שזה יותר ממה שעמוס או בוריס עשו בשביל הפועל.

יניב 12 במרץ 2014

אדם – בכל תקציב וכמעט כל אופציה להפועל תהיה הגנה טובה יותר שנה הבאה – צירוף מקרים כזה ושלומיאליות כזו לא יחזרו .

Comments closed