שמעו בדיחה – יניב פרנקו

"האירופה הזה והניהול התקין של מכבי די מבלבלים אותי..."

נושה

 

בדקה ה90 כשהכדור של זגורי הדביק את המשקוף אפילו לא היה לי כוח לצעוק משהו או לסנן משהו לנושה שישבה לידי בשקט מופתי על הספה. כי השבוע הזה היה מספיק קשה ולא נשארה לי טיפה של התבכיינות אדומה טובה לבכות על עוד רגע של חלב שנשפך.

אפרופו נושה זה המקום לציין שהיא הגיעה אליי לפני שנה וחצי ומאז עוד לא ניצחתי דרבי וזה כבר מתחיל להזכיר בדיחה שפעם אהבתי.

תרשו לי שוב את רגע הבן יהודה שלי להשבוע ולהגיד שאנחנו אוהדי הפועל שונאים (ספורטיבית!) את מכבי יותר מכולם, אבל אחרי שאמרתי את זה אני חושב שאפשר לקבל גם את החלק השני של המשפט וזה שאנחנו אוהדי הפועל מכירים את העוצמות של המועדון הצהוב יותר מכולם.מכירים וחוששים ומעריכים ויודעים טוב מאוד מה זה הדבר הזה שנקרא מכבי ת"א.

והסיבה בעיני היא כפולה – פעם אחת זו העובדה שאנחנו מכירים את זה הכי טוב ברמה הלוקאלית.זה דבר אחד לשבת בחיפה או בירושלים ולדבר על התחרות מול כל הצהוב הזה וזה דבר אחר לפגוש את זה פה בכל פינה.

אבל הסיבה השנייה והיא המשמעותית יותר היא העובדה שאנחנו בניגוד לבית"ר "הצ'ק בדואר" ירושלים או מכבי "שחר" חיפה. אז בניגוד לכל השאר אנחנו מתחרים בהם מועדון מול מועדון .

אנחנו צריכים לגייס תעצומות נפש כדי לקבל כבר 4 עשורים דומיננטיות צהובה מהזן שאף אוהד ספורט גלובלי לא פגש ובניגוד למה שכותבים פה בפוסטים אחרים זה ממש לא בגלל סגנון העידוד הייחודי שהם פיתחו וגם לא בזכות כישורי ניהול יוצאי דופן.

אנחנו צריכים לקבל את העובדה שיש שנים שהם טובים בכדורגל ויש שנים שפחות אבל הם תמיד טובים בכדורסל ובשנים שהכול מתחבר להם זה הופך את הכל ליותר קשה ובשבוע האחרון זה הגיע באופן מרוכז ואני לא זוכר שבוע שמתחיל ב 2 דרבים ביום ונגמר בעוד אחד בכדורגל.

מספיק לראות השנה כיצד זחלה לה מכבי חיפה כדורסל השנה מתחת לשולחן (האלופה למי ששכח), רק כדי למצוא את אחותה מהכדורגל (ספינת הדגל) מתחבאת שם לפניה כדי להבין שנשארנו פה די לבד מול כל הצהוב הזה. מזל שיש את האחות החורגת מירושלים.

***

"בדיוק בגלל זה צריך לנצח דרבים. כדי לא לתת לרוע להרגיש בנוח עם עצמו, כדי להראות שיש אלטרנטיבה. שאפשר גם אחרת. רק מכבי יכולה להביא שלום ואחווה"

היה לי קשה לשנוא (ספורטיבית!  חשוב להגיד שזה ספורטיבית) את מכבי מהכדורגל בשנה שעברה, כל האירופה הזו והניהול התקין קצת בלבלו אותי, שימון יודע לשלוח את התזכורות הרבעונית אבל אלה באו ונעלו את המתחם ורק עבדו ועבדו ובסוף ניצחו. אז למה לשנוא (ספורטיבית…!).

השנה יותר קל, השנה זה כבר המכבי שאני זוכר ומכיר מאז שהייתי ילד .

כתב תביעה נגד פרימו (אחת הפעולות הבריוניות שראיתי), קולקציית החולצות החדשה, משלוח הפרחים לדגני הביתה  (מי אמר תרבות ספורט אירופאית) ואינספור פעולות קטנות שמזכירות לי שבסופו של דבר הם בחיים לא ישתנו. וזה רק מהשבוע האחרון.

אבל אפשר להתנחם בזה שבשנים הקרובות השלום והאחווה ישררו בארץ.

***

בשבועות האחרונים אתה שומע לא מעט על הבעיות הפיננסיות בבית"ר, זה לא קיבל את הכסף ולהוא דחו את מה שהבטיחו, פה שיחררו שחקן בלי לסגור את העסק ושם חזר להם הצ'ק וזה הכל נראה ומרגיש כמו סרט שכבר ראיתי.

אבל למה התקשורת לא מדברת על זה ? והרי על הקיצוץ בהפועל לא הפסיקו לדבר.

בהתחלה חשבתי שזה בגלל התקשורת, אבל אני חושב שזה מנוהל. אני חושב שמישהו החליט שמעכשיו ועד סוף השנה הכאוס בהפועל חייב לעלות מדרגה.

יש בעיה פיננסית בהפועל  אבל אם לא יבוא רוכש חדש, אז די ברור שלפירוק לא ילכו ולו משום שרוב החובות וההתחייבויות הם לבעלי הבית הנוכחיים ובמקרה של פירוק הם מאבדים הכול, ודי ברור שקבוצה סופר ענייה לא יבנו ולו משום שהמשמעות היא קיטון משמעותי בהכנסות.

במקרה הכי גרוע ימכרו קצת שחקנים ויבנו קבוצה בסדר גודל בינוני וילכו לשווק אותה הכי טוב שאפשר.

אבל אני חושב שלמישהו זה נכון לשדר כאוס, אולי בגלל שהבוררות עם טביב עדיין באוויר, אולי בגלל שיש מהלכים נסתרים מאחורי הקלעים כדי להעביר את השליטה למישהו מסוים ואולי בגלל שככל שהכאוס יעלה מדרגה יהיה קל יותר להעביר שחקנים מסוימים את הכביש.

והכאוס הזה לצד השבוע הזה, שבא אחרי שנה לא קלה שבאה אחרי שנים לא קלות זה כבר יותר מדי.

***

שתיגמר כבר העונה הזו. אני מיציתי.

הנחות וניפוצן
תבוסה גם בדרבי. אלו פשוט הפערים

85 Comments

הקורא בפוסטים 25 במרץ 2014

גנב דעת.
מעוות מציאות.
צבוע.
את הנימוקים אתה יודע לבד.

אנונימוס 25 במרץ 2014

אשכרה. שפשוט תיגמר כבר. כל הבלגן ב3 השנים האחרונות פשוט מוציא את החשק לחיות

גיל שלי 25 במרץ 2014

אני חושב שאתה צודק, זה מנוהל. תראה מה הם עושים עם משכורות השחקנים. הפועל מנוהלת כמו מפלגה. מאחל לכם מנהלים חדשים ובעלים חדשים

יניב 25 במרץ 2014

קונה .

יואב 25 במרץ 2014

את הפרחים לדגני שלח אוהד. מה הקשר למכבי?
מה קרה? קצת הומור שחור ולא מזיק זה כבר לא מספיק טוב? חייב להיות בו איכסה מהסוג שהבאתם לעולם?
כתב התביעה הוא נהדר. למנוע משקרנים לשקר זה מעולה. ואם תכתוב על חופש העיתונות בהקשר של פרימו, זה מאד יצחיק. אם הוא עיתונאי אני טייס קרב.

החובות בהפועל גדולים הרבה !יותר מהמתואר. זה בדיוק הפוך-התקשורת ממסמסת את ההיקף.
נמכור את דמארי ונסגור את הגירעון של החמש מיליון זאת עבודה בעיניים.
לדברי אגדת עבר שלכם, הברוך ענקי ומושתק.

יניב 25 במרץ 2014

בתקשורת רצים סכומים של 30 מיליון גרעון – שהוא מורכב מהמון חלקים כולל מס הכנסה והלוואות בעלים – הנתונים משתנים בין דמארי וגמרנו למחשבות על פירוק .

משה 28 במרץ 2014

אם אתה טייס אז יכול להיות שאתה החבר הדמיוני של גוטמן ?

חדש בשכונה 29 במרץ 2014

נפלא…..

יואב לוי 25 במרץ 2014

הפרחים לדגני וחולצות הפיו פיו הם מעשים של אוהדים, חבל שאתה מעוות את המציאות, וחבל שזה לא מפתיע כשמדובר באוהד הפועל..

יניב 25 במרץ 2014

חולצת הפיו פיו נמכרת באתר הרשמי – והפרחים זה לגמרי אוהדים – אבל בסוף זה מכלול .
גם השלט המפורסם הונף על ידי אוהדים וכל הקבוצה חוטפת את הרעש.

יואב 25 במרץ 2014

אכן, החולצות הן רישמיות.
גם אני לא עפתי על זה.
בכלל, היה מכתוב אתמול שנפסיד.

גיל שלי 25 במרץ 2014

יואב – יש לך פייסבוק? אם כן אשמח שתציע לי חברות

יואב לוי 25 במרץ 2014

אז מה אתה רוצה להגיד? זה מכלול? אתה רוצה לעשות תחרות איפה המכלול יותר מגעיל? יש להפועל יותר סיכוי במירוץ לאליפות.

יניב 25 במרץ 2014

אז מה ? מותר לכם הכל כי בהפועל עושים ככה וככה .
אחלה טיעון .
אנחנו על הגועל שלנו חוטפים יופי ובצדק .

חובק 25 במרץ 2014

פרנקו, התגעגעתי!
התקשורת יכולה להריח לנו באגזוז. את מי זה מעניין.

1-. מאוד מעודד אותי שלא התפרקנו אחרי משבר מנטלי כלכך קשה. מכבי לא שיחקה יותר טוב (כמו בשאר הדרבים).

0. לגבי ההחמצה בסוף… צודק. גם לי כבר לא היה כח יותר להתבאס. התנחמתי בעובדה שהם איבדו שתי נקודות במירוץ. גם זה משהו.

1. את הפועל גם ביקוע אטומי לא יפרק. לראיה, קבוצת הכדורסל שכתשו אותה עד לרמת החלקיק האלוהי, קמה ועלתה מעמק המוות ואפילו מצליחה יותר מקבוצת הכדורגל. חוב נמוך, חוב גבוה או חוב השנהב… אנחנו נתייצב על הרגלים. "גם אם תפסידו אנחנו לא נישבר/ נהיה מאחורייך נעודד אותך יותר" (ולא נצא מיד אליהו בסוף הרבע השלישי)…

2. מה שהכי מבאס אותי זה המאמן והמנג'ר המדהימים שיש למכבי. כשהיו נימני או מכביסט אחר בראש, יכולתי לשנוא אותם כמכלול. היום קצת קשה לי, כי אני מאוד מעריך את הצוות הזר שהביא מיץ'. מקצוענים. כמה דרגות מהסחי והמדמנה שיש לנו כאן.
בכדי שזה יהיה מושלם, חסר להם דבר אחד שלנו יש ולהם כנראה לעולם לא יהיה. קהל שדוחף באש ובמים. נשאר לי סתם לשנוא את המכביזם.

3. ואני יודע… במשבר הראשון הם יתפרקו לחתיכות. ויחזרו להיות אלופי אוגוסט.

4. תודה לאל שנגמר השבוע שדאות הזה.

דור 25 במרץ 2014

סעיף 3 שלך נשמע כמו בנאדו, והוא עדיין מחכה.

חובק 25 במרץ 2014

אתה מדבר על משבר מקצועי מקומי. אני מדבר על מיץ' שמחליט להתנדף או לסגור ברז…

דור 25 במרץ 2014

אני חושב שמהבחינה הזאת הפועל צריכה יותר לדאוג לעצמה.

יואב לוי 25 במרץ 2014

קהל דוחף עלק, דוחף לתהום..

חובק 25 במרץ 2014

אני יכול לצטט לפחות 4 שירי יציע שמדברים על עידוד ותמיכה גם בהפסדים (אחד לעיל).

כמה יש למכבי?
איזה רפרטואר עידוד בכלל יש למכבי (עומר אדם לא נחשב)?

דור 25 במרץ 2014

כמה שירים אתה מכיר של מכבי?

אני למשל לא מתיימר להגיד לך על מה מדברים השירים של הפועל פשוט כי זה לא מעניין אותי. אני מבטיח לך שיש לא מעט שירים שמדברים על עידוד ותמיכה, פשוט השם של טועמה לא מוזכר בהם אז לאוהדי הפועל אין סיבה להקשיב להם.

חובק 25 במרץ 2014

צודק. לא הכרתי. סתם תחושת בטן מצפיה בשידורים. בין השטויות של דני נוימן לא ממש שמעתי משהו מיוחד מהקהל.
אז אני מתקן את עצמי. נכנסתי לאתר הרשמי של האוהדים שלכם (השחקן ה – 12). מצאתי 45 שירים.
http://www.12p.co.il/Multimedia.asp?cType=3&rec=-7
לא מצאתי אף שיר שאומר שהוא יתמוך בקבוצה גם אם היא מפסידה. המון שירים מדברים על "רק נצחון". המון "מברכים" את טועמה…
אתה מוזמן לעיין בחומר החקירה של ההגנה – (100 שירים) – שים לב לדגשים הטקסיים… מקורות, מתי שרים, כוראוגראפיה ועוד. מודה, חלק מהשירים לא לבעלי לב חלש והלוואי ולא היו נכתבים.
http://wiki.red-fans.com/
בתפריט הימני, שירים-> שירים מהיציע.

דור 26 במרץ 2014

אם לא מצאת אפילו שיר אחד שמדבר על זה אז אני מציע שתבדוק את הראייה שלך.

למרות שזה נראה לי מאוד ילדותי לשלוף ציטוטים אני בכל זאת חייב ללכת על זה:

אני בטוח שאתה מכיר את השיר ״שנים רבות״ שהתחלנו לשיר בשנתיים האחרונות, כבר בשורה השלישית של השיר נאמר: ״בכל שבוע בא, לא משנה לי תוצאה״.

עומר 25 במרץ 2014

שמע אתה ליצן. מאיפה הבאת את השטות הזו על "רפרטואר עידוד"?
לא רק ליצן, גם קשקשן. כי אני בטוח שאם אתה אוהד הפועל ומגיע למגרשים, אתה מכיר יפה מאוד כמה מהשירים המוכרים יותר של מכבי, גם אם רק בלחן/מילים מרכזיות. בדיוק כמו שאני מכיר שירים של חיפה והפועל.

יואב 25 במרץ 2014

חובק,
אתה קריקטורה.
אתה הולך למשחקים בכלל?
מי אתה בכלל שתדבר על מיטשענק בהתנשאות?
דש ממוני האוהד.

יואב לוי 25 במרץ 2014

חובק
הבורות שלך מביכה, אתה בכלל מגיע למגרשים?!

דור 25 במרץ 2014

חייב להגיד שבעיניי, חולצות הפיו פיו זה מהלך שיווקי מצויין של מכבי ומראה שהם מתנהלים בצורה הנכונה על מנת לייצר הכנסות.

אחרי דרבי שהפיו פיו היה חלק מאוד מרכזי בו אצל האוהדים, זו תובנה חכמה מאוד להוציא חולצה כזו.

אם הפועל בוחרים להיעלב מזה זו כבר בעיה שלהם.

יניב 25 במרץ 2014

את מה זה מקדם ? הרי בכל פרמטר של קשר אוהדים ומותג מכבי נמצאת בשיא כרגע . קראתי בדיווח רשמי שכבר נמכרו כ1000 חולצות – נגיד שימכרו פי שלוש התרומה הכספית היא מזערית .
מבחינת יחסי ציבור זה עלה למכבי בנקודות . התדמית הנקייה והשקטה שהוביל קרויף עשתה למכבי שירות טוב פי כמה. – בדיוק כמו בסרטון של שימון – אלה פעולות שאוהדים צריכים לעשות והנהלות חכמות נמנעות מזה .

אני מאמין שזו פעולה שמגיעה ממקום טריוויאלי של מנהל החנות ברשת שרוצה לעמוד ביעדים שלו ומינף את הסיטואציה .
מחלקת השיווק של מכבי צריכה לטפל במותג מכבי כמותג לאומי ולא כמותג לעומתי – שיווקית זה צעד מוטעה .
מי שמנהל את המערך השיווקי לא צריך לחשוב כמו אוהד – בכלל ניהול אמוציונלי לא עובד -תראה אותנו .

יניב 25 במרץ 2014

רק לחדד – מכבי מכוונת לספונסרים ברמה של בנק הפועלים – רעשים כמו שמגיעים מהמגרשים בשבוע האחרון מרחיקים מפרסמים מהליגה הזו – כנל קרב בוץ עם הפרימואים .

דור 25 במרץ 2014

אני לא מבין למה כשמכבי מחליטה ללכת ראש בראש עם פרימו ומעסיקיו זה בעייתי אבל לפני שבועיים כשמכבי חיפה פתחה חזית וקראה לכל האוהדים שלה להחרים את וואן ואופירה זה היה צעד מבורך.
לי באופן אישי מאוד קשה לראות מה נהיה מתקשורת הספורט בארץ שלנו וכל צעד שיכול אולי לשנות את זה בצורה הכי קטנה הוא מבורך בעיניי, בין אם הוא מגיע ממכבי, מחיפה, מהפועל או מבית"ר.

הייתי שמח לראות שיתוף פעולה בין מחנות האוהדים נגד התופעה של השקרים שמופיעים כ"פרסום ראשון" ומתגלים כחסרי ביסוס לחלוטין.
כל עוד אף אחד לא תוקף את אותם אתרים ו"עיתונאים" אין להם סיבה להפסיק עם זה, אז אולי קביעת תקדים בתביעת דיבה יכולה לעזור.

יניב 25 במרץ 2014

זה לא מכבי חיפה – זה האוהדים שלה – שחר לא יתלכלך בזה .
לגביי מכבי -פרימו מחרפן אותם וזה אישי ,אין פה ניסיון להוביל תרבות ספורט אחרת מול התקשורת – זה לא המהלך כי למהלך כזה יש מספיק כלים בארגז לפני כזו תביעה.

כן ,אם אוהדים היו מתחברים יחד ומובילים מהלך שקורא לתקשורת אחרת הייתי מצדיע גם אם זה היה מגיע בהובלה של הפנאטיקס – אבל זה לא המקרה .

אבל אני אומר שיש פה גם צד אחר וזה שהתקשורת הצהובה הזו שרואה כזו תביעה יכולה לגרור את מכבי למקומות מאוד נמוכים ולהיכנס עוד יותר מתחת לחגורה – כשאתה יוצא לעימות אתה לא בוחר מראש איך הוא ייגמר.

דור 25 במרץ 2014

אם אני לא טועה, הקריאה להחרים את וואן באה מהעמוד הרשמי של מכבי חיפה בפייסבוק ולוותה בהצהרה של הדובר הרשמי, ככה שמהלך של האוהדים בלבד זה לא.

אני לא מקבל את הטענה שעדיף לא להתעסק עם התקשורת כי אי אפשר לדעת לאן זה יגיע, אם אנשים לא קמים ועושים משהו נגד התופעה הזאת אז הם אשמים לא פחות מהתקשורת בכך שהם מאפשרים את ההתנהלות הזאת.

יניב 25 במרץ 2014

בבקשה . תעשו משהו . תובילו ותשנו .
אבל התביעה היא כלי בריוני שיותר מלייצר שינוי מיועד לייצר הפחדה .
והסיכוי שיצליח נמוך .
בדרך הוא גם יכול להדביק את מכבי וראשיה ברפש הפרימואי .

איש הפח 25 במרץ 2014

לא מבין מה הבעיה עם התביעה. הבן אדם מפרסם שקרים בוטים, לא טעויות – שקרים, רק כדי להתסיס את האווירה ולייצר כותרות. לפי ההבנה שלי אין ספק שזה מצדיק תביעת דיבה.
שים לב שהם לא תבעו את אייל ברקוביץ' או את איציק זוהר, הבעיה היא לא הביקורת אלא השקרים המכוונים. מכבי פשוט מנסה להוביל מהלך של הצבת גבולות. רוצים לחפור, רוצים ללכלך שיהי לכם בכיף. רוצים להמציא ידיעות כוזבות רק כדי לפגוע בקבוצה – כאן עובר הגבול. ואם אנשים כמו פרימו לא מבינים את זה לבד אז אולי כדאי להשתמש בכלים אחרים כדי להסביר להם.
מי יודע עם קצת מזל אולי גם יתבעו את פשכצקי.

חובק 25 במרץ 2014

אני מאוד אוהב את המהלכים הלעומתיים. זה עושה את זה יותר כיף שהגלגל מסתובב. לפני זמן מה טב"י כתב פוסט לפני משחק של מכבי תל אביב במלחה. פוסט מכביסטי מתגרה למדי.

ואז מכבי הפסידה… התגובות היו תענוג צרוף.

צביקה 25 במרץ 2014

הכי עצוב זה שאנחנו מדברים כמו מכבי של עד הגעת "הפילנטרופ" הקנדי – "לפחות אפשר להתנחם בכדורסל".
והתחושה שלי אחרי ההחמצה של זגורי הייתה מין לאות כזו…יאללה שהעונה הזו באמת תיגמר כבר.

יניב 25 במרץ 2014

חטפנו מספיק צביקה – שלוש שנים לא קלות .

דגש 25 במרץ 2014

סיימתם מהר את תקופת הבושה, כבר מעזים לדבר על אוהדים של קבוצות אחרות?

אדם 25 במרץ 2014

אני רק שמח שכתבת פוסט כדי שהתמונה הנוראית ששמת בפוסט הקודם תעלם מהאתר.

טרנטה 25 במרץ 2014

שוב שיחקתם טוב בדרבי ורק חוסר מזל מנע מכם ניצחון. למרות זאת הנקודות בינתיים מתחלקות 7 – 1 למכבי וזה מה שקובע. בכלל נראה לי שהפועל נבנתה יותר כדי להתמודד נגד מכבי ופחות נגד שאר הליגה ובגלל זה פער הנקודות שלכם ממכבי הוא 27 נקודות. לדעתי זה נובע מההפסדים שחטפתם בעונה שעברה וההרגשה ש״ההגמוניה העירונית עברה לצד השני״. בעיני זו שטות. זה מעניין את האוהדים אבל זה לא צריך לעניין קבוצה מקצוענית עם שאיפה לזכות בתארים.
שאלה – מי מהסגל הנוכחי ימשיך בשנה הבאה?
ודבר אחרון – אתמול חזרתי לבלומפילד אחרי הרבה זמן בגלל כל הרדיוסים הטפשיים האלה. גם אתם הייתם ברדיוס מספיק השנה ועכשיו הבנתי שקיבלתם עוד עונש מפגר של סגירת שערים 4-5 לכמה משחקים. עונשים מטופשים שתכליתם סתם לטרטר ולעצבן את המנויים (הלקוחות האמיצים שעדיין צורכים את המוצר הלא ממש מדהים הזה – לתשומת ליבך ההתאחדות לכדורגל). מקוה שסיימנו עם הענישה המפגרת הזאת ושייתנו להנות כבר.

יניב 26 במרץ 2014

עקרונית אם אני מנטרל רעשים- הקבוצה הזו בהחלפת מגן שמאלי בלם וקשר במקום אבוטבול רצה יופי בשנה הבאה (לא לאליפות).

אבל ברור שכרגע שוב יילכו לקיץ שבו הרו"חים ידברו.

ירוק 26 במרץ 2014

לא שלחת לי אימייל יניב…

יניב 26 במרץ 2014

צודק.
שלח לי שוב את הכתובת.

ירוק 26 במרץ 2014

yarok_de@gmail.com

או שתשאיר לי את שלך.

רועי 26 במרץ 2014

יניב,
יש תואר שאף אחד לעולם יוכל לקחת ממכם – אלופי המוסר הכפול.
מגעיל אותך ההתנהלות של ההנהלה שתובעת את פרימו ? מה לגבי ההנהלה שלכם דרשה להעמיד את זהבי לדין אחרי הדרבי ההוא ?
מה היית כותב על ההנהלה של מכבי, אם העו"ד שלה היה מעלה לפייסבוק סטטוס פאתטי כאחרון האוהדים ?
מה היית כותב על ההנהלה של מכבי אם המצב היה הפוך, והיו אומרים ש"תנועת הפיו פיו מסוכנת ודומה לנועה של העברת סכין לשיסוף גרון" ?

בכל סיפור ערן זהבי, הפיו פיו (אני פשוט מרגיש מגוחך כשאני כותב תגובה בפוסט על "פיו פיו"), אין לכם את מי להאשים אלא את עצמכם בלבד. אתם יצרתם את המפלצת – עם היציאה מפרופורציות אחרי הדרבי ההוא, עם הסתת האש מהקבוצה שלכם לערן זהבי, ועכשיו עם "סגירת החשבון" של עומר דמארי. תתמודדו.

יניב 26 במרץ 2014

אני כתבתי לא מעט ביקורת על ההנהלה שלנו – אני לא מבין את הטיעונים האלה .

רועי 26 במרץ 2014

הטענה שלי היא כשההנהלה של מכבי מוציאה חולצות זה מגעיל אותך,
אילו זה היה קורה מצד ההנהלה שלכם זה היה "ניסיון שיווקי נחמד ולא מזיק".
תקן אותי אם אני טועה.
האם היית מבקר את ההנהלה של הפועל על מהלך כזה.

יניב 26 במרץ 2014

אתה מוזמן לקרוא פוסטים שלי מהשנה האחרונה – בוודאי שכן.
וצריך לזכור עוד דבר – אני שופט כל קבוצה גם לפי ההצהרות שלה.

דרך אגב שאלו את סוזה אם הוא יבוא עם חולצת הפיו פיו- והוא אמר שאין לו חולצה כזו ושפת הגוף שלו היתה מאוד בוטה.

טל בן יהודה 26 במרץ 2014

התביעה מוצדקת.
הפרחים היו חוש הומור במיטבו (ואני מקווה שגם דגני צחק כשקרא את הברכה. הוא בסך הכל נתן תשובה טובה בדרבי השני, לא?)
והחולצה הגיעה אלי אתמול דרך חבר שאסף אותה בשבילי בדרבי.

שמח שאני לא מאכזב ומצדיק את הסטריאוטיפ.

רועי 26 במרץ 2014

טל,
כשאנחנו שולחים פרחים זה מגעיל,
כשהם עושים את זה, זה יצירתיות וציניות מקסימה.
ככה העולם עובד.

יניב 26 במרץ 2014

אני מעדיף את הצהובים שלי כמו בן יהודה – חסרי מודעות עצמית ושונאי הפועל.
אם זה אני יודע לעבוד.
את המעטפת השיווקית שבנו בשנה האחרונה אני פחות אוהב.

אזי 26 במרץ 2014

יניב,
לפעמים אני מסכים איתך יותר ולפעמים פחות.
אבל אני לא מבין איך יש לך איזשהו טיעון נגד התביעה של מכבי נגד פרימו.
הבנאדם שקרן כפייתי, ממציא סיפורים, ויש לו בערך 15 שעות דיבור בשבוע!! 15!! יש לו שעתיים לדבר כל יום!
כל קבוצה בארץ צריכה לתבוע אותו. אפילו איגודי עיתונאים צריכים לתבוע אותו על זה שהוא מוציא שם רע לכל עיתונאי באשר הוא.

יניב 26 במרץ 2014

פרימו זה גועל נפש וכל עולם האופירע וקופמן שהשתלט על השיח הציבורי בתקשורת הוא מגעיל והפועל חוטפת מזה – מספיק לראות את הכתבות של אופירה בעניין טביב כדי להבין עד כמה זה מרגיז אותי כאוהד הפועל.

אבל התביעה היא חציית קו אדום ביחסי תקשורת ומועדונים – והיא מגיעה ממקום בריוני – למכבי יש כיס עמוק ויכולת להתיש אותו בבית משפט ובינתיים כל עיתונאי רואה ומפחד.
זו בריונות שגם אם מגיעה כדי לטפל נקודתית תעשה נזק רחב יותר.

רועי 26 במרץ 2014

מה הכוונה כל עיתונאי רואה ומפחד ?
מפחד לפרסם משהו שקרי ? טוב מאוד.
מפחד שאולי העובדות שלו לא נכונות ומסתכן בתביעה ? טוב מאוד, שיבדוק את העובדות שלו.
מתי העיתונות כאן הפכה לשליפות מהמותן ?

יניב 26 במרץ 2014

באמת מרשים אותי שאחרי 30 שנה של רפאל נאה זה מציק לכם.
בטח כשפרימו עובד בערוץ הספורט שהבעלים שלו זה במקרה גם הבעלים של מכבי- אם אתם בעד תקשורת ספורט מתקדמת אני איתכם.
יש לא מעט עשבים לנכש בגינה הצהובה.

אבל זה דיון רחב יותר – והתביעה הזו מגיעה ממקום אישי- תקשורת ספורט צהובה יש בכל העולם- הצהובונים באנגליה זה פרימו למתקדמים- מועדוני כדורגל שתובעים עיתונאים אין הרבה.
יש פה מהלך בריוני של שימוש באמצעים כנגד תקשורת -לי לא איכפת שפרימו יחטוף, אבל המסר מזה לא יהיה לטובת קידום העיתונאות בישראל.

רועי 26 במרץ 2014

חבל שאתה לוקח את הויכוח הזה למקום של מכבי-הפועל. זו ממש לא הנקודה.

רועי 26 במרץ 2014

מה לדעתך יהיה המסר מהמהלך הזה ? ומדוע זה לא יהיה לטובת קידום העיתונאות ?

אזי 26 במרץ 2014

יניב, אף אחד לא מדבר על עיתונאי חצר או עיתונאים מטעם.
על כל כתבה של רפאל נאה יש כתבה של אריה מליניאק.
שניהם לא משקרים. שניהם מציגים מציאות הפוכה לגמרי.

פרימו ממציא ידיעות – חד וחלק.
אני לא מאמין שזה לא מפריע לך שהבנאדם פשוט משקר ב3-4 תוכניות עיתונות שונות

יניב 26 במרץ 2014

פרימו מאוד מפריע לי.
אבל יש דרכים לטפל בזה לפני כתב תביעה של 1.5 מיליון שקל ברמה האישית.

המסר שעולה מזה הוא שהנהלת מכבי "משוגעת" ובעלת כיסים עמוקים ואל תתעסקו איתם בכלל.

דגש 26 במרץ 2014

יניב,
קודם כל, זה לא מיליון וחצי ברמה האישית, לפי הפרסום ההוא חלק ניכר מופנה לתחנה.

שנית, האסטרטגיה המקורית של מכבי הייתה באמת לבכות בדה-באזר על כמה שהתקשורת נוראית. איכשהו זה השתנה.

יניב 26 במרץ 2014

אני שמח שיש למכבי אסטרטגיה לטפל בתקשורת הישראלית.

גיסנו 26 במרץ 2014

לתקשורת הישראלית יש הרבה חוליים שלצערנו אי אפשר לתבוע נגדם.

על ידיעות שקריות שנועדו לפגוע – אפשר.

אנשים כמו אבי רצון, איציק זוהר, אייל ברקוביץ', יוני הללי – שמציעים "פרשנות מקצועית" שמתבססת בד"כ על ראייה סלקטיבית של המציאות לצורך התאמתה לאג'נדה/אינטרסים שלהם, ומייחלים לאליפות של ב"ש – אין מה לעשות כנגד טמטום. ולא, זה לא בגלל הביקורת –

כשפרשנים אמיתיים שמתייחסים לאירועי ונתוני המשחק בפרשנות שלהם, כמו עמרי אפק (בטורים), שלום תקווה ואורי קופר, מותחים ביקורת על מכבי – אני מקבל אותה כי היא מבוססת על אמת.

כשיצורים כמו פרימו, פשכצקי וצנציפר ממציאים שקרים (ואני מניח שגם ציטוטים אנונימיים) בנסיון שקוף לפגוע במועדון, כל אחד מסיבותיו – אז מגיע להם תביעת ענק לפנים. חבל שזו לא תביעה ייצוגית; עכשיו מכבי למעלה אז הם סימנו אותה, פעם הבאה זו תהיה מכבי חיפה ואז הפועל ת"א. הסימפטומים לא ישתנו והגיע הזמן לעצור את זה.

יניב 26 במרץ 2014

גיסנו.
את הפועל מסקרים צנציפר, פשכצקי וטיפול אישי של אופירה (חברה קרובה של טביב).
השלושה האלה כבר תקופה ארוכה קורעים את תדמיתה של הפועל באינספור ידיעות שקריות – כשזה מלווה בשנים רעות מקצועיות השילוב קשה.
אבל תביעה כזו היא לא פתרון.

מילא אם מכבי היית מארגנת מהלך חוצה קבוצות- מילא.
אבל המהלך הזה יתפרש כאיתות מאוד ברור וישיג אם יצליח הישגים שונים ממה שאתה (ורבים מתארים).

ואין לנוויכוח על רמתם ויושרם המקצועי .

דגש 26 במרץ 2014

היי, לא אמרתי שלמכבי יש אסטרטגיה לטפל בתקשורת הישראלית. למכבי הייתה בעיה של כל מיני אנשים, במיוחד מישהו ספציפי (כנראה, אני לא שומע 103 ולא רואה הרבה יציע) שממציאים דברים ופוגעים בשם שלה, וזה (לכאורה) עבירה על החוק ואסור.

למכבי חשוב השם שלה, בטווח הארוך ובציבור הרחב, שברובו ניזון מפרימו אבל לא מnews1.

נכון, פרימו ייפגע (וכבר נפגע) כמו גם מעמדו במקום העבודה שלו. אבל בעתיד נגלה אם זה בצדק, אם אכן הבנאדם מנצל את מעמדו והשפעתו בשביל לעבור על החוק. בכל מקרה אל תדאג, הוא לא יפשוט את הרגל, הוא לא אזרח חסר הגנה שמתנפל עליו תאגיד אימתני, מאחוריו יעמדו רדיו ללא הפסקה וערוץ הספורט (ומי, אגב, עומד כידוע מאחורי ערוץ הספורט? קצת פוגע בחובבי הקונספירציות), אותם גופים שנתנו לו לעבור על החוק (לכאורה) מתוך הבנה שזה מביא רייטינג.

מה יהיו ההשלכות של תביעה כזו אם תצא לפועל או תסתיים בעסקה? לא גדולות, לפחות לא בסיקור של קבוצות שהם לא מכבי תל אביב. ואם אנשים ירגישו מאוימים לפני שהם אומרים לשון הרע ומוציאים דיבה על מכבי – אני לא ארגיש נורא כל כך.

תורג׳י 26 במרץ 2014

צריך לתבוע את פרימו על יותר.
כמו שצריך לתבוע את שרף, ארבל, נוימן ועוד כמה.
אולי ככה נקבל טיפה יותר מקצועיות וטיפה פחות יריקה בפרצוף.

מביך לראות את ההבדל ברמה בשידור ספורט בין אוסטרליה לישראל.

יניב 26 במרץ 2014

אפשר להרחיב את זה קדימה – כי באופן כללי גם העיתונות הפוליטית והכלכלית מלאה בבעיות.
פשוט ניתן לבעלי הון לתבוע כל מי שבא להם- זו תהיה מדינה נפלאה.

עופר (השני) 29 במרץ 2014

יניב, בהתקשר למה שאמרת עד כה.
זה יפה מאוד שאתה חושב שתביעה היא לא הדרך. אבל מה זה משנה בתכל'ס?
עיתונאים שקרנים, נוכלים ורשעים שמנצלים את כוחם המשפטי והחברתי לפגוע בגופים על לא עוול בכפם (סליחה שמכבי מצליחה, באמת פשע, סליחה שהפועל מנוהלת גרוע, כי הם חייבים לפשכצקי עד חצי המלכות)- צריכים להיענש. אם המדינה לא עושה כן, אז שהקבוצות יקחו אחריות. פרימו כבר קיבל רמזים, שג'ורדי העניק לו חולצת -שרדנו את החגים בסוף עונה שעברה. רמזו לו- אתה חרטטן וזה מרגיז אותנו (אחרת למה לבזבז עליו בד איכותי?).
כמו שרועי אמר וצדק- אם עיתונאי עובר על החוק:
1) מוציא דיבה.
2) מפרסם שקרים (פגיעה בשם טוב).
3) ובנוסף מוזיל את מעמד העיתונאי לזנות (דבר לא חוקי בישראל).
רצוי שיענש.
אגב מכבי,לדאגתך, לא תדרדר לשיח הפרימואי. פשוט כי החומר האנושי במכבי לא מקבל כסף וזמן לעשות כן. אין לקרויף 15 שעות בשבוע לצעוק על אייל ברקוביץ :)
נ.ב -איפה הבריונות כאן בכלל? לפי ההגיון הזה אדם עשיר מאוד לא יכול לתבוע אדם עני שפגע בשמו הטוב רק כי הוא עשיר. סליחה, אבל זה מחורבן. לפי התורה שלך אני יכול להגיד שיעקוב שחר מוכר משחקים (לכאורה) ולתבוע אותי זו בריונות?!

תומאס נוימן 26 במרץ 2014

אני מניח שפרימו מבוטח במסגרת הביטוח של הרדיו או ערוץ הספורט, כך שהאיום כלפיו הוא לא כספי, אלא איום שיינתן כנגדו פסק דין מביך שקובע שהוא פרסם שקרים. ואם זה האיום – התביעה היא יותר מלגיטימית. חופש הביטוי מאפשר לעיתונאי לפרסם גם ידיעות מכפישות, אבל בתנאי שהן מבוססות על אמת. ברגע שהוא ממציא הכפשות – החוק מאפשר לתבוע אותו, ואם זה ירתיע אותו להבא מלפרסם שקרים – זה מצוין. וזה יעבוד לטובת כל הקבוצות.

יניב 26 במרץ 2014

איך זה יעבוד לטובת כל הקבוצות ? בהנחה שזה יעבוד (וזה לא) – זה יעבוד לטובת הקבוצות העשירות.
מי שיוכל לתבוע ולאיים יקבל תקשורת נוחה יותר.

דור 26 במרץ 2014

ברגע שיהיה תקדים לא יצטרכו אפילו לתבוע, יספיק האיום שבתביעה.

המטרה הסופית היא שכל ה״עיתונאים״ שמופיעים בתכניות השונות וכותבים באתרים השונים יידעו שיש השלכות לפרסום שקרים מומצאים ואולי, רק אולי, יחשבו פעמיים לפני שיפרסמו את אותם שקרים

גיסנו 27 במרץ 2014

זה מזכיר לי ששמעתי ממכר שהיה עיתונאי בשלב מסויים, שהחלק שהוא הכי אהב היה הצלבת המקורות והתחקיר כדי לגלות אמיתות של ידיעה. עד שהוא הגיע לעיתונות הספורט (ואפילו לא אצל אופירע), וגילה שכל המנגנון הזה לא קיים בכלל. מה ששומעים מפרסמים ואחר כך לפעמים קצת מפעילים את הראש. זה מה שגרם לו לעשות הסבה מקצועית.

יניב 27 במרץ 2014

זה לא מפתיע אותי וכמובן מצער . אבל זה לא ייפתר בתביעה

גיסנו 29 במרץ 2014

לא בתביעה אחת ולא בשתיים.

אבל זה יכול להיות התחלה של תהליך שאולי ינקה קצת את האורוות, בסופו של דבר אי אפשר להלחם ב 100% באלוהי הרייטינג שרוצה צעקות, רכילות, ושקרים – העיקר שתהיה כותרת קולוסאלית.

אולי פשכצקים וצנציפרים ופרימואים למיניהם יפסיקו להשתמש ב"גורם במועדון" ככיסוי לציטוטים שאני משער שב 90% הם פרי מוחם הקודח. מרוב שאף אחד לא רוצה להתראיין בשמו האמיתי כבר אפשר לכתוב מה שרוצים והרי "עיתונאי לא חושף את המקורות שלו"….

גיסנו 26 במרץ 2014

לצערי, אני בספק שהתביעה הזו תגיע בכלל למשפט. אולי רק איזה הסדר טיעון או משהו כזה.

הלוואי שהיה יוצא איזה פסק דין שיעיף את השקרן הברברן לאלף לעזאזל מעל המקלטים השונים שלנו, אבל אני משוכנע שמעכשיו הוא והערוצים שבהם הוא מדבר ברדיו ובטלויזיה יציגו אותו כגיבור גדול שהצליח לעצבן את מכבי ת"א המפחידה. אני בטוח שהוא יראה את עצמו ככזה.

לגבי חולצות הפיו-פיו, כמו שאמרו כבר – הבאתם את זה על עצמכם. אני חושב שהרבה יותר מגוחך מזה, היה שכאשר פורסם שהפנאטקיס מוציאים לדרבי חולצות super-juden, לפי YNET הנהלת הפועל הגיבה שזו גזענות כי "מה זה אומר על ראדי". אם אכן זה נאמר (ראיתי רק באתר הנ"ל ולא באחרים), זו מתחרה בפאתטיות בסטטוסים של עמית פינס על "עין זין".

יניב 26 במרץ 2014

זה מדהים איך אפשר גם להגיד שהפרימואים נוראייים ושצריך לעקר מהשורש את התרבות הזאת כשזה מגיע למכבי- וגם להתייחס לציטוטי מקורבים בהנהלת הפועל באותה נשימה.

אני תמיד מעדיף להתייחס לפעולות.

גיסנו 26 במרץ 2014

ולכן סייגתי "אם אכן זה נאמר" – בדיוק בגלל שהדיווח הזה נראה סמי-אמין. ואם זה שקר, אז שגם הנהלת הפועל תגיש תביעת דיבה נגד המפרסם (מניח שזה צנציפר, הוא גרוע בערך כמו פרימו).

מצד שני, לאור שלל ההתבטאויות הרשמיות של הנהלת הפועל לאורך העונה בנוגע למכבי – עד כמה זה מפתיע אם דבר כזה באמת היה נאמר ע"י גורם רשמי בקבוצה?

יניב 26 במרץ 2014

גם חלק מהדיווחים של פרימו נשמעים אמינים.

גיסנו 26 במרץ 2014

ביחס למה?

יניב 26 במרץ 2014

ביחס לדיווחים של צנציפר

גיסנו 26 במרץ 2014

האמת? אפילו זה לא.

לעומת זאת הדיווח הנ"ל, גם אם כוזב, קצת יותר דומה לציטוטים מהעבר הלא כ"כ רחוק מאשר "ג'ורדי קרויף לא יכול לראות את סוזה ומחכה לסוף העונה כדי להעיף אותו"

יניב 26 במרץ 2014

צנציפר גרוע יותר בעיני כי פרימו הוא קריקטורה שכולם מודעים לה – הדיווח הבוקר לדוגמא שקבוצת רוכשים בוחנת לקנות את הפועל כחלק מתכניות להקים בבלומפילד מתחם קניות הוא דוגמא טובה .

MOBY 27 במרץ 2014

איזה כיף לך זכרון כמו של דג זהב.
תזהר, הקנאה היא מפלצת ירוקה. כמובן שעונות בינוניות(חלשות בכדורגל) שלנו הופכות אצלך לכתיבה של קשקושים.
ובכדורסל? התחושה שלי (אוהד גמור) שהצהבת תשמח לא לפגוש את הדונטה יותר מכל דבר אחר. וזה בעונה שבה נחלשנו לעומת שנה שעברה.

יניב 27 במרץ 2014

אבל זו השאלה מובי – למה נחלשתם לעומת שנה שעברה לאחר כזה מומנטום ?
כי כל השאר ידעו להתחזק .
ומה תעשו לאחר שהדונטה (השחקן הכי טוב בליגה) יעזוב – יש את הכסף , האולם והאוהדים להתחרות ועדיין נראה שזה לא יקרה גם בשנה הבאה.

MOBY 29 במרץ 2014

אני לא מנתח את אם ואולי.
השנה הזו, אנחנו מביאים את ה- A Game שלנו למחזורי הסיום והתוצאה לעומת שנה שעברה תהיה זהה. האם נעשה את זה? לפרנקו הפיתרונים.
למה נחלשנו? במילה אחת קאלאיטיס בשתי מילים קלאיטיס וההוא שמאמן בבירה. ובשלוש מילים ההוא שנסע לטקסס, למרות שבנקודה הזו דוקא התחליף לא רע בכלל.

בלייק 27 במרץ 2014

אני לא תפסתי את הדפסת החולצות באופן כל כך גרוע. לא מגיע ממקום מאוד אוביקטיבי, ובכל זאת. אולי ניסיון לעשות מכל הסיטואציה משהו קצת יותר קליל. אגב, על החולצות בכלל כתוב Bang Bang (אולי מישהו קצת התחרט ברגע האחרון?). מאז התנועה ההיא של זהבי, ראיתי את שחקני הפועל משתמשים בתנועה הזאת לפחות שלוש פעמים (כולל בדרבי הנוער). אני מבין את הצד האדום שרואה בזה עוד ניסיון לדרוך, אבל לא כל כך מבין את זה.
הפרחים לדגני היו מעשה של אוהד אחד או כמה אוהדים, והיה בזה אלמנט נבזי וחציית גבול. כנראה לא פלילי, אבל מגעיל. חלק מהשיח שעושה דמוניזציה לשחקן של קבוצה יריבה. לא רוצה להיכנס לויכוח מי התחיל כי זה ויכוח עקר וחסר טעם, אבל רק אכתוב שלא רק אוהדי מכבי חוטאים בזה, בלשון המעטה.
לגבי פרימו – זה אקט ביריוני? ההשוואות לצהובונים באנגליה מיותרות וממילא הם נתפסים ככאלה. בתכנית רדיו כביכול עיתונאית רצינית כאשר משמיעים סיפורים כאלה לא מעט אנשים תופסים אותם כנכונים. מי כאן הביריון? זה שיש לו במה להמציא ולשקר נגד מועדון או המועדון כי יש לו כסף? מי שאמור לקחת את התביעה לתשומת ליבו הוא הבעלים של הרדיו ושל הערוץ בו פרימו משדר. לא הגיוני שממשיכים לתת לו במה (ולחבריו ה"כאילו עיתונאים") בלי לתת את הדין לשקרים ולהשמצות שמשמיעים שם על בסיס קבוע. אין עורך לתכניות שלו שינחה אותו ויעמיד אותו במקומו? אז שיהיה שופט שיעשה את זה. מצידי שלא ישלם שקל, רק שלא ידבר יותר על מכבי.
נכון שיש עוד עיתונאים, ושקרים מופצים על עוד קבוצות. אני מקווה שמכבי תשנה משהו בתפיסות הניהוליות גם בזה. עד היום כולם פחדו להתעסק איתם (וכל הכבוד למכבי חיפה שמחרימה את אופירה, וזה לגמרי רשמי, הם לא מתראיינים לשם ולא מגיבים להם בשום עניין), וגם זה מראה מי פה הביריון האמיתי. יש במכבי (וגם בקבוצות אחרות כמובן) אדם ששם הרבה כסף, ועוד הרבה אנשים שעובדים שם קשה מאוד כדי לקדם את המועדון, למה שהם יסבלו בשקט כשמגיע אדם שמלכלך עליהם באופן קבוע אחרי 0 מאמץ ו- 0 מחשבה? ואם זה גם עובר על החוק (ואת זה יקבע השופט), אז בכלל זאת תפיסה מעוותת לחשוב שמי שמשקיע הוא הביריון.
לגבי הנושא המקצועי – הגבתי בפוסט של ניתוח הדרבי כאן לגבי דעתי על היכולת של מכבי. אגב, אין סרט כזה (לדעתי כמובן) שהפועל היתה טובה יותר בשני הדרבים האחרונים. אני הייתי בוחר אחד (השני). בדרבי ה- 3:2 (ונתעלם רגע מ- 38 הדקות עד ההרחקה של פריצה, שבהם הפועל לא סיכנה את השער של חואן פבלו ומכבי הובילה 1:0) הפועל החזיקה בכדור, אבל חוץ מהגולים (ששם כזכור למכבי היה יתרון בסוף), הפועל הגיעה לשתי הזדמנויות סבירות (די דומות, של דמארי וורמוט) ועוד בעיטה אחת לא רעה של אבוטבול מרחוק שנהדפה ע"י השוער. למכבי היו שני מצבים מצוינים של שחקן מול שוער (זהבי מהכדור של מראבל וטב"ח מהבישול בעקב של בדש), וזה כזכור ב- 10 שחקנים. עכשיו תוסיף את השערים.
בדרבי האחרון מכבי למעשה החזיקה בכדור הרבה יותר מהפועל, אבל בקושי הגיעה לרחבה (אלא אם העפת כדורים של בן הרוש כמה מטרים מעל ראשי החלוצים נחשבת), אולי הזדמנות אחת טובה של זהבי (ההמשך לניסיון הבעיטה של אלברמן) ועוד אחת סבירה מהנגיחה של בדש. הפועל הגיעה ל- 3 מצבים מצוינים (אחד על אחד של דמארי, המשקוף של זגורי והריבאונד של דמארי).
למעשה זה די דומה לדרבי הקודם, רק הפוך (ובלי גולים, דרמה או רמה ראויה של התקפות). איך בשני משחקים הפוכים מבחינת החזקה בכדור/יצירת מצבים הפועל היתה עדיפה בשני הדרבים האלה? אגב, בעיני, מכל הדרבים הפועל היתה הכי טובה בדרבי הראשון (ההפסד מהפנדל של זהבי). אולי כי אז עוד היינו מוקדם בעונה והיתה תחושה שלהפועל עוד יכולה להתחבר קבוצה.

Comments closed