תובנות מעונת מלפפונים סוערת

קיץאוסקר מחפש קיצור דרך

הנה התסריט החיובי של אוסקר – בקדנציה של שנתיים הוא יקבל לפחות 2 הזדמנויות להגיע לצ'מפיונס. סה"כ הדירוג של מכבי משתפר וסטטיסטית מתוך 2 הגרלות נוספות אחת מהן חייבת להיות נוחה יותר.

לקריירה שלו בשלב הזה הצלחות חשובות יותר מהכל ובמכבי יש לו הזדמנות להגיע לבמה הגבוהה ביותר בדרך הקיצור הנוחה ביותר – מכבי בטח בשנה שהיא לוקחת את היורוליג, היא מותג אירופאי מוכר ואם היא מגיעה לצ'מפיונס זה שווה הרבה מעבר לעוד שנה בברייטון.

אני מאוד מבין את השיקול של מכבי בלהחזיר אותו – אבל מבחינתו  זה הימור לא קטן מקום שני וליגה אירופאית בשנה הקרובה זו בעיה – כי אם זה המצב הוא "בזבז" שלוש שנים (כולל זו בברייטון) על משהו שהיה צריך לקחת לו שנה.

במובן הזה ניהול הקריירה של סוזה טוב בהרבה.

זו השנה השלישית וכנראה האחרונה של קרויף והשנה החשובה ביותר של אוסקר – לראשונה מאז מהפיכת הספרדים האינטרס האישי של הצוות המקצועי גובר על האינטרס הכללי של המועדון.

אייבנדרים אאוט חמד ודמארי (ואולי גם עטר) אין.

***

סאגת מחנה האימונים של ברקוביץ'

אני לא חושב שהכל זה הקייטנה של ברקוביץ' – היא מתחילה ב-1 ליולי ונגמרת ב-5 לפי הפרסומים ותמיד אפשר לשחק קצת עם התאריכים.

תיאורטית הוא יכול לעשות פה יומיים – לדחות את מחנה האימונים ביום ולהיות בגרמניה רוב הזמן. זה לא הסיפור בעיני.

הפועל הנוכחית זה קרקס אבל פה אני דווקא מתעקש לראות את רבע הכוס (הדולפת) המלאה.

כמו שזה נראה כרגע חג'ג' ורמון מקווים עוד למצוא חברים נוספים לקבוצת הניהול המתהווה ועד אז הכל פתוח – תקציב לא ברור, קיצוצי שכר ובעיקר הרבה מאוד שחקנים שעוד יכולים ללכת למקומות אחרים – זה לא שבהפועל יש תקציב ברור ואיתו צריך לעבוד – כמות סימני השאלה פה עצומה.

כבר אמרתי את זה כמה פעמים – הבראה זה לא פיקניק ואת הפאסון איבדנו ברגע שברקוביץ' הגיע – אבל בשגעון יש היגיון.

הפועל לא תעשה השנה מחנה אימונים – היא תעשה ככל הנראה מחנה אודישנים ארוך.

תזמין אוסף גדול של צעירים ושחקנים פנויים ותבחן אותם.

במצב הזה אין מה לנסוע לשחק מול יריבות מבחן ולגבש הרכב ושיטה.

במצב הזה הרבה יותר נכון לקיים את זה בארץ – לשחרר ולהזמין תוך כדי תנועה שחקנים ולייצר סביב זה דינמיקה תקשורתית מעניינת.

***

סתם שאלה ?

אם רמון דוחה לשחקנים משכורות באופן קבוע ואז קונס אותם במשכורת שלמה על זה שהביעו מורת רוח מהמצב.

איך היה נראה יציע עיתונות ומה היה אומרים שם הקוף ושליימה. איך היה נראה אתר הבית של אופירה (לפני עידן ברקוביץ'…). איך זה היה מתקבל בכל המדיות וכמה רעש זה היה עושה?

ואיך היה נראה דה באזר?

בטביב למתקדמים זה מהלך קלאסי – קודם מסכמים עקרונית עם קוראץ, אחר כך קונסים את השחקנים רגע לפני חג שבו במילא התקשורת עובדת פחות. ביום חמישי חתימה רשמית ומשם עסקים כרגיל.

את הקרקס הנוכחי בהפועל אני מעכל בקושי רב. מזל שיש לי תזכורת חיה לאופציה ב'. ולא. היא לא גולדהאר היא מעולם לא היתה גולדהאר.

***

נפתח המכרז למאמן הנבחרת הבא

אדלשטיין והפועל זה היה סיפור מוצלח מאוד של שלוש שנים במהלכן מאמן שלא אימן תקופה ארוכה וקבוצה שלא הצליחה לעלות לליגת העל. נקודות שפל ממשיקות חברו יחד ויצרו במשך 3 שנים בסיס שיפור לינארי.

ארז הגיע לנבחרת וחזר למסלול והפועל חזרה להיות כוח בכדורסל הישראלי אבל בשנה הבאה הפועל תגדיל את התקציב ותגיע לבית חדש ותנסה לעשות עוד קפיצת מדרגה.

כאוהד מבחוץ אני מבין את הצורך בלהיפרד – הפועל של היום לא מסוגלת לנצח את אילת בין היתר בגלל בחירות אסטרטגיות. ניהול סגל קצר בשחקנים וקצר בעמדות מתחת לסל.

אילת ניצחה אותנו בחצי גמר גביע וניצחה אותנו בסדרה. ותנצח אותנו בכל משחק מכריע כל עוד היא בנויה בשיטה מסוימת ואנחנו בנויים ככה. אנחנו בנויים טוב בלהיות אנדרדוג. אבל בשנה הבאה עם אולם ביתי חדש וקבוצה שהיא כבר מזמן בין הגדולות אנחנו צריכים להיות טובים מאילת ואנחנו לא שם.

אנחנו צריכים רעיונות חדשים.

ומבחינתי זו החלטה לגיטימית גם אם לא חד משמעית.

פרידה מסודרת בסוף העונה, הודעה נקייה לתקשורת, פרידה בסיום חוזה ולא שניה לפני – אין דרך נעימה להיפרד אבל זו כנראה הכי טובה שאפשר. גם אם לארז יש חברים טובים בתקשורת.

***

אליפות או למות

הפועל ירושלים צריכה לקנות שלט גדול. ולתלות אותו במקום בולט במועדון.

על השלט צריכה להיות המטרה והמטרה היא אליפות בתוך שנתיים.

כל ניסיונות המעקף – לבנות מכבי ת"א מספר 2 בלי לנצח את מספר 1. דינם אחד והוא כשלון גדול.

אולם גדול יש, קבוצת ניהול יש, קשרים מפה ועד ארה"ב יש, יש סגל בסיסי, יש אוהדים ומסורת יש – יש הכל!

אז מה חסר? יעד.

כדי לבנות אלופה צריך לתכנן ולמצוא דרך להיות (במספר פרמטרים מוגבל) טוב ממכבי.

לבנות לרוחב סט של יכולות שהן בהגדרה תמידית "מכבי עודפים" זו טעות מערכתית.

ההמשכיות היא לא מטרה והיא לא ערך. היא בסה"כ כלי שאמור להביא את היעד ולא תמיד כלי הכרחי.

וירושלים שעשתה השנה עונה טובה יותר מהממוצע שלה צריכה מאמן שיכול להוציא מים מהסלע. צריכה להגדיר מי היא ואיזה שחקנים היא צריכה וצריכה למצוא לפחות מקום אחד – בקו האחורי או בצבע, הגנה או התקפה, עומק שלא נגמר או חמישיה סופר חזקה – מקום אחד שנוכל להגיד – בפרמטר הזה היא לא נופלת מאף קבוצה בליגה.

במכבי חיפה יש לפחות אחד כזה – דונטה סמית הוא שחקן חמישיה במכבי – זה משהו שאין לירושלים וצריך להיות לה לפחות אחד כזה (לחיפה היה בשנה שעברה גם את מקל שהיה טוב מאוחיון).

בשנה שעברה זה הספיק כדי לגנוב משחק אחד. והשנה זה מספיק כדי להגיע לגמר ודי בקלות.

עם התקציב של ירושלים והקשרים של חבורת הניהול שלה היא יכולה בלפחות 2 פרמטרים להיות קרובה לשם.

היא צריכה לפחות 2 שחקנים שהם שחקני חמישיה/רוטציה מרכזית במכבי (והלפרין ואליהו היו אמורים להיות שם) והיא צריכה לרכז מאמץ בעמדה מסוימת דרך הפניית הזרים לשם (אני הייתי הולך לכיוון הצבע).

ואחרי זה היא צריכה מאמן שיודע לאמן הגנה טוב יותר ממה שהיא הראתה בשבועות האחרונים.

אני לא אומר שגרינברג לא מסוגל להביא את הסחורה תחת ההנחות האלה. אבל אני בטח שלא קונה את תפישת ההמשכיות בכל מחיר.

***

זה (אולי) הקיץ האחרון שלי אתכם

לפני כמה חודשים פרסמתי כמה פוסטים הקשורים למכבי חיפה – אני לא טוען שכל מה שאמרתי שם התקבל ובוודאי העובדה שהחליטו ללכת שם על מאמן זר ולא ישראלי מנוסה.

אבל בדבר אחד אני בטוח, שאני ושחר רואים עין בעין. זו בעובדה ואני מצטט את עצמי שהדבר שהכי חשוב למכבי חיפה זה לקבל מחדש את הבעל בית שלה.

אין מצב שכל המהלכים האלה קורים בזכות המאמן החדש. זה קורה כי שחר החליט שהשנה הוא בא להתחרות.

וזה נראה מאוד רציני עד כה.

וכן. לא בכל התקלות שהביאו את המועדון הזה למקום הזה הם מטפלים בקיץ אחד. סאגת ההדלפות סביב בניון לדוגמא היא מחלה כרונית בכרמל כבר שנים. אבל הפרדה בין עיקר ותפל היא הכרחית מבחינתם.

אצטדיון חדש. מנוחה ארוכה בלי אירופה. מאמן מנוסה. צוות זר תומך. רכש בסכומים כבדים וסגל שכבר היום מלא כל טוב.

אבל אני חושב שיש פה עוד משהו. אם השנה זה לא יעבוד. אני לא בטוח ששחר נשאר וכשאני אומר שחר אני מתכוון לכל המשפחה.

***

מעניין הקיץ וזה עוד לפני המונדיאל (האמיתי)

חג שמח.

יומן אליפות בלגיה, הסגל
מורה נבוכים (חלק שני) - ערן קאלימי

45 Comments

אזי 3 ביוני 2014

איזה פוסט מעולה, יניב!
נגעת בכל הנושאים הכי חזקים של הקיץ. מצויין.

כמה תגובות:
אוסקר
אוסקר מבחינת הקריירה האישית לא יבחן באם יצליח להביא אליפות למכבי או לא, אלא בהאם יצליח עם מכבי באירופה.
סוזה הצליח עם מכבי בליגה האירופית וזה הספיק לו, עם עונה (או שתיים) מספיק טובות אפילו בליגה האירופית אוסקר יכול לבצע קפיצה משמעותית.

טביב
גועל נפל. כל שנה מחדש אני לא מבין מה תפקיד הבקרה התקציבית ומי אחראי במדינת ישראלי שעובדים יקבלו תשלום בזמן?

הפועל י-ם
בניגוד למה שכתבת, הפועל ירושלים עשתה כל מה שהיא יכולה כדי להיות יותר טובה ממכבי תל אביב. היא אפילו הביסה אותה במשחק אחד.
אבל אז באו חיפה וניצחו במאני טיים.
כן, ירושלים הנחיתה שני כוכבים ישראלים נוצצים, כנראה השניים הכי נוצצים חוץ ממקל וכספי. הבעיה של הפועל היא שהשניים האלה הם שני השחקנים הכי לא וינרים שמכבי תל אביב אי פעם שיחררה. ואם יש משהו שחסר בהפועל ירושלים מאז ומעולם – זה וינריות.

איציק 3 ביוני 2014

1. אני לא מציע לך להסתכל ברבע כוס המלאה. אתה עוד עלול להיוכח שזה מלא בדברים לא כל-כך טובים, ובהפועל תל-אביב הסיכוי לכך מאוד גבוה.
2. אם אתה מנסה להשוות את הפועל תל-אביב לפעולות בשטח האויב של טביב (אני יודע, הוא בזמנו עשה אצלכם סדר) אז מצבכם ממש רע!
3. מילא שכתבת את מה שכתבת על הפועל ירושלים בתגובות ;) אבל בפוסט מכובד… אם אתה רוצה לדעת את דעתי בנושא, קרא אצל רייכמן ;)

דנידין 3 ביוני 2014

גם לי יש הרגשה שנמאס לשחר מהקבוצה ומהאוהדים ואם לא האצטדיון החדש הוא כבר היה מתקפל.
בכל זאת שחר כבר מבוגר מידי לשטויות האלה: לקבוצות כושלות, שחקנים חסרי בושה ואוהדים כפויי טובה. הוא כבר השיג הכל בכדורגל הישראלי – הרבה אליפויות (7 כמדומני), (מעט מידי) גביעים, פעמיים בליגת האלופות, העמיד כמה מהקבוצות הטובות ביותר שהיו בארץ (שתיים ראויות לציון: הקבוצה של ברקו – עטר רביבו, והקבוצה של רוסו – יעקובו) ולדעתי הוא מיצה.

אני מקווה שהאצטדיון החדש ייתן לו מרץ להמשיך עוד איזה שנתיים, שאחריהן (כך להערכתי) יוריש את הקבוצה לבן, שינסה לנהוג בעצמו בצעצוע החדש.

יניב פרנקו 3 ביוני 2014

אני לא רואה אותו מוריש לבן קבוצה שהיא לא ברת תחרות למכבי .
בגלל זה אני מניח שהוא ייתן כרגע את המכסימום -כדי לא להשאיר ספקות ורינונים (שחר מפחד להתחרות וכל זה).
אם הוא יצליח להחזיר את המועדון הזה לפסים ולסטנדרטים שכולם התרגלו -אז אני מניח שתהליך העברת המקל ייעשה ובצורה דומה למכבי סל.
אבל אם לא -אם הוא יפגוש תקרת זכוכית -אני לא רואה אותו נשאר או מעביר הלאה קבוצה במצב בעיתי שאוכלת למשפחה הון שוטף ומעניקה בתמורה רעש ומפחי נפש.

יואב 3 ביוני 2014

השנתיים הראשונות של אוסקר באימון בוגרים-מצוינות.
לא דואג להמשך. הוא סופר מוכשר, מפוצץ בידע, עם ההילה של ברצלונה מסביבו-השמיים הם הגבול.

עכו"ם 3 ביוני 2014

טביב הוא פשוט בושה,
העובדה שכופפו בשבילו (בשביל בית"ר?) את התקנון בשביל שיוכל לרכוש אותה חוזרת עכשיו לנגוס בתחת של כולם.
אנשים כמוהו (מבחינת התנהלות, לא מראה או איזשהו ספין כזה), צריכים להיות רחוקים מהכדורגל, נקודה.

MOBY 3 ביוני 2014

Wish for thinking
אין פה, למעט פיסקת הטביב, שום דבר למעט רצונות כמוסים.
הפועל לא תהווה פקטור גם שנה הבאה לא ברגל ולא בסל. כרגע נראה לי מועמדת טבעית לירידה. אין מאמן, אין תקציב ונאור המלך התבגר בעוד שנה.
חיפה סל – גם רוט עדיף על אוחיון. והספסל שלנו (בטח בצבע) עדיף ועשיר על הצהבת. חבל שאין סדרה צפופה. היתרון בספסל היה נראה עוד יותר.
חיפה רגל – אני לא יודע אם לקנות מינוי משפחתי, הערכתי שנהיה הרבה יותר כמשחק מרכזי וככזה אני לא יכול להביא את הילדים בגלל השעה….

BK 3 ביוני 2014

wishful

איציק 3 ביוני 2014

wish fool thinking :-)

אורן 3 ביוני 2014

מובי ,
התגובה היא ווישפול טינקינג(מצטער על התרגום)אולי בשבילך.
כמובן שלגבי הכדורגל אתה צודק.בכדורסל יש אולם חדש עם (בתקווה)3000 מינויים וכנראה ספונסר חדש.תתפלא,אבל תצטרך לשנוא אותנו גם השנה.גם לי קשה לראות את הפועל בלי ארז,אבל אולי מעז ייצא מתוק(בעיקר בכוון של הזרים). אנחנו לא ניאבק על האליפות,אבל נחמד שאתה צופה לנו מאבק לירידה.
בתקווה שבכל זאת תיקחו אליפות.

MOBY 3 ביוני 2014

אורן איציק ו BK תודה לא שמתי לב למתרגם האוטומטי.
לא שונא אף אחד אוהב רק קבוצה בצבע ירוק שאר הצבעים לא עושים לי את זה אני שאר אדיש. את הג׳ינג׳י לא הערכתי אף פעם בודאי לא בעונה של האדומים בליגה הלאומית. הוא באמת לא מסוגל להתמודד כשהוא באלפא דוג.
במקרה פניני והנבחרת בכלל ראה שאין לו חוליות. ועכשיו הוא אולי חוזר ירושלימה. נו שויין.

אורן 3 ביוני 2014

חצי מסכים(לגמרי בעניין חוסר החוליות).

אורן 3 ביוני 2014

יניב,
כיף לקרוא. לא רואה את ברקוביץ פותח את השנה בהפועל. עם שחר יצאת מדוייק להפליא.ולגבי הפועל ירושלים-אני מחכה להפסד הראשון של ירושלים שבו לא יתראיין אורי אלון וייאמר שהוא עשה הרבה בהייטק וירושלים תיאבק על אליפות אירופה בשנים האחרונות.
האגו שלו די מזכיר את אגייאר ,גם אם הוא שפוי הרבה יותר.קצת צניעות היתה עוזרת.

יניב פרנקו 3 ביוני 2014

צנוע הוא לא אבל יש לו בסיס לחשוב שהא יכול לייצר שינוי.הוא חושב בגדול על ארנה ויורוליג וזה נהדר.
והוא והחבורה שאיתו עשו לא מעט מחוץ לכדורסל הישראלי -יש שם אגו שנבנה על יסודות .

אבל הוא עשה (כמערכת) השנה גם טעויות והוא יצטרך לתקן וכן -קצת צניעות לא תזיק -הוא כרגע הרבה יותר קרוב לאילת והפועל מלמכבי.

אורן 3 ביוני 2014

עד ההודעה המשותפת האחרונה של הפועל ת"א,ירושלים ונס ציונה בעניין התמיכה בצביקה ליבר,ירושלים של אורי אלון בחרה להיות מכבי 2.אם זה אומר 5 זרים ועוד אחד חצי(ברוסוביץ או משהו כזה),אם זה אומר בולמוס קנייה פתאומי(אליהו),אם זה אומר הריצה שלהם אחרי ברתומיאו(לגיטימי אבל מריח כמו שריון),וברכות "מעומק הלב" של מנהליה להנהלת מכבי על ההישג בארופה.אני לא אהבתי את ההודעה של הפועל ת"א (שלי) על מכבי אחרי גמר גביע ארופה,אבל יש גבל להתחנפות.
נראה שירושלים בחרה להיות מכבי 2 מאשר להיות אלטנרטיבה אמיתית.זה כמובן זכותה,אבל לא מעורר הערכה אצלי(מי אני).מה גם שלא רואה איך בגישה הזו היא באמת תצליח להתחרות במכבי.
לא קשור לעניין ,אבל חיפה כדורסל סותמת פיות.די ירדו פה על הזרים שמביא רוזן.אבל אחרי שהוא הביא את סמית מונצואלה,הוא הביא את הנינג ממקסיקו ,ואחרי שגם עליו צחקו,די מוכיח שגם הוא שחקן.

תולעת 3 ביוני 2014

לא מבינה מה יש לאוסקר לחפש פה אחרי שאימן כבר בבמה גדולה יותר מהליגה הישראלית. מקווה מאד שהוא יכול לקחת את הקבוצה הזו צעד קדימה.
את שאר הטיעונים אני מתקשה להבין. האינטרס של המועדון היה לקבל מאמן שכבר מכיר את המערכת וחלק גדול מהשחקנים ובטח כזה שנמצא ביחסים מקצועיים טובים עם ג'ורדי. איפה כאן העדפת אינטרס אישי של מי מהם?
איינבינדר בחוץ? איינבינדר משתלב בקלות (בתיאוריה כמובן) בשיטת המשחק של אוסקר כמו שהיא הייתה בקדנציה הקודמת. על סמך מה אתה סבור אחרת?

באשר לטביב אי אפשר למצוא הצדקה למה שהוא עושה אבל קצת צדק פואטי כן – כל השחקנים שבחרו לעמוד עם האוהדים הגזענים מלה פמיליה מול חבריהם לקבוצה כדי להישאר בה, מקבלים עכשיו בעיטה בתחת ממי שמגובה באותם אוהדים בדיוק.

יניב פרנקו 3 ביוני 2014

הכוונה שלי היא לא לאייבנדר אלא לסוג של שחקנים זולים וצעירים – אני מאמין שנראה במכבי את התקציב הגבוה ביותר בקדנציה של קרויף .
קרויף ואוסקר רוצים הצלחה אירופאית בטווח קצר -מכבי כארגון צריכה להמשיך בקו של השנים האחרונות -אז כן יש פה סיטואציה שהאינטרס האישי מתנגש עם המערכת -לראשונה בקדנציה של קרויף ומעניין לראות איך זה יסתדר.
זה לא מייצר בהכרח חיכוך.
החוזה של זהבי לדוגמא יושב טוב על האינטרס הכפול הזה -מה שכן קרויף הצהיר לפני שנתיים שלא יהיו חוזים מעל סכום מסוים והשנה הוא כנראה מוכן לסטות מזה מעבר לזהבי.

לגביי טביב והצדק הפואטי -לא רואה אותו יותר מדי -הרוש לא עמד מול הלה פמליה ? מה לזרים ולהם? ללוגסי ושלומי אזולאי? הבעיטה בתחת היא כללית וכואבת ומיותרת .
אבל בעוד שבועיים שחקנים חדשים יחתמו שם ואם הם יקבלו בעיטה דומה -בעיה שלהם.

תולעת 3 ביוני 2014

גם כך בקבוצות עם יומרות לתחרות בליגה ובאירופה אין מקום לשחקנים צעירים וזולים וגם לא ראינו כמעט רכש של כאלה (אולי למעט רייכרט), אולי מתוך הבנה שיש לשחקנים ישראלים צעירים זמן די קצר לתת תפוקה ששווה את העלות שלהם לפני שהם עוזבים לבלגיה/שוויץ/צרפת. כך שאני לא רואה שינוי בקו של מכבי גם אם בתקציב שחקנים גבוה יותר מבעבר – מה שלהערכתי הובטח לג'ורדי ואוסקר כדי להשאיר/להחזיר במערכת.

הבעיטה בתחת היא לא אי תשלום המשכורות (כאמור אין שום דרך להצדיק מהלך כזה) אלא העפת השחקנים מהקבוצה. הרוש התנצל כבר על כך שיצא נגד הלה-פמיליה בפתיחת העונה וגם ברוכיאן התנצל בעבר על אמירה שולית בכנס כלשהו שממנה יכול היה להתפרש שהסכים לנוכחותם של מוסלמים ר"ל בבית"ר. שניהם, יחד עם חדד שהעדיף לשתוק כדי חלילה לא לפגוע ברגשות של איזה גזען מהיציע, נבעטים עכשיו מבית"ר בגיבוי של אותם אוהדים.

איש הפח 4 ביוני 2014

אני גם מאמין שנראה השנה תקציב גדול יחסית ממכבי, אבל לא בגלל שקרויף ואוסקר רוצים הצלחה בטווח הקרוב.
איך שאני רואה את זה, בניגוד לשנה שעברה למכבי יש סיכוי לא רע בכלל להגיע לליגת האלופות. מכבי תהייה מדורגת עד שלב הפלייאוף וגם שם למעט סלטיק ורד בול זלצבורג אין יותר מדי קבוצות שמצליחות באירופה בצורה עקבית בשנים האחרונות.
להערכתי אלא אם כן תהייה למכבי קטסטרופה בדרך, הם יהיו לפחות בשלב הבתים בליגה האירופית, שזה מבחינת בסיס התקציב יותר ממה שיכלו להניח במכבי בעונה הקודמת. חוץ מזה באיזשהו שלב יימצא למכבי גם ספונסר.
הגידול בתקציב (במידה ואכן יתרחש) אם כן הוא לא בגלל שאוסקר וקרויף רוצים הצלחה מיידית אלא בגלל שמכבי תל אביב כאירגון מתפתחת ומקורות ההכנסה שלהם גדלים.

אני גם לא חושב שקרויף וגרסיה רוצים הצלחה בטווח הקרוב. אם מכבי עושים השנה באירופה עונה טובה לפחות כמו העונה הזאת יש סיכוי לא רע בכלל שהם מדורגים במוקדמות ליגת האלופות כל הדרך וזאת לדעתי המטרה האמיתית של קרויף ואוסקר.

BK 4 ביוני 2014

יניב, הדרך היחידה להשאיר את זהבי זה לחרוג מהסכומים שהוא הציב.
ג'ורדי מזמן הבין שעם 5 זרים בלבד יהיה קשה להצליח באירופה, אז הוא מגבה את הזרים בישראלים הטובים ביותר האפשריים,
כמו כן לא יודע כמה ניתן להאמין לפרסומים אבל הוא מציע בין 400-500 אלף יורו לבן בסט ולחמד, כך שהוא ממשיך בקו הזה.
מה גם שרק טיפש לא משנה את דעתו כשהמצב משתנה.

יניב פרנקו 4 ביוני 2014

השנתיים האחרונות היו מעולות בין היתר בגלל התובנה שאנשי מקצוע צעירים שבאים לבנות את עצמם ומשתמשים במכבי כקרש קפיצה ישדרגו את העסק – זה עבד ועבד נהדר.
ולצידם החלטות במדיניות הרכש של העברות חופשיות ושחקנים צעירים וזולים בתוך מערכת שכזו הוכיחו את עצמם .
אני בסהכ אומר שבשנה הבאה שהיא שנה אחרונה של קרויף וסיטואציה לא פשוטה כמו שנוח להסתכל עליה של אוסקר היא שנה שונה ממה שהיה .
וזו שנה שהאינטרס האישי של הצוות המקצועי יהיה בשיאו .
נראה לאן זה יוביל – זה לא בהכרח בעיה אבל סיטואציה שונה זה בוודאי .

ערן 4 ביוני 2014

מסכים עם מרבית דבריך, איה.
בקשר לאוסקר, מניח שהוא חזר כי הסיק (בעקבות השבועיים מאז שעזב את ברייטון) שיהיה קשה מאד לקבל קבוצת פרמייר ליג בתור מאמן זר שלא שיחק אף פעם באנגליה. ויהיה קשה לקבל בליגה מובילה אחרת באירופה בהסתמך על נסיון בליגה שנייה כלשהי. ולכן בחר במסלול שעשויה להיות בו (הלואי, הלואי…) חשיפה אירופית רבה בשנתיים הקרובות.
הקמפיין האירופאי של מכבי הוא שהביא את סוזה- שנה אחרי וידאוטון ההונגרית- לקפיצת
מדרגה מאד מרשימה בדמות באזל. אוסקר ראה, והבין.
גם אני כמוך לא מסכים עם פרנקו שדיבר על העדפת אינטרסים אישיים בהקשר של הצוות
במכבי.

ויקטור מורוז 8 ביוני 2014

בהקשר הזה, לדעתי גם מכבי הלכה צעד אחורה עם אוסקר, שמה לעשות, נראה מאמן פחות טוב מסוזה.

תורג׳י 4 ביוני 2014

לא הבנתי מה ההבדל בין טביב לרמון.. או מי שזה לא יהיה שם בהפועל.
להזכיר שבהפועל עשו קיצוץ רוחבי בלי לשאול אף אחד?
שלא לדבר על חוזה של מיליוני שקלים שלפי אתרי תקשורת שונים פשוט הוחלט לא לשלם לרב״ש.

סבתא שלי הייתה אומרת ״שכל אחד יסתכל בצלחת שלו״
הגיע הזמן שאוהדי הפועל יפסיקו להסתכל סביב. יותר מדי מתעסקים שם בגולדהאר ורמון.
במקום לעשות דברים כמו שצריך מנסים להראות כלפי חוץ שהכל בסדר כשבפנים הכל רקוב.

שלו 4 ביוני 2014

לא הבנתי למה זו השנה האחרונה של ג'ורדי.
אם משהו מחכה לו בשנה הבאה אז למה לא כבר עכשיו?
מכבי מראה כבר עכשיו אצילות כלפי אנשי המקצוע שלה,
כשהיא לא מממשת את זכותה לפיצוי (אוסקר שנה שעברה וסוזה השנה),
ומסתבר שזה עובד לטובתה כבר בטווח הקצר.
אני מניח שאיש מקצוע מבחוץ לא רק רואה במכבי קרש קפיצה,
כי אם מקום נוח וג'נטלמני.
ההכרה של מכבי במקומה בשרשרת המזון בטווח הארוך יעזרו לה להתקדם באותה שרשרת.
לעניין שחר, אני בספק אם יעזוב, ישנה תועלת שולית מהבעלות,
הפרסום שהוא מקבל מחזקת את שאר המותגים שהוא מחזיק ונותנת להם תדמית של נאמנות.

אריאל גרייזס 4 ביוני 2014

לגבי המחנה אימונים בחו"ל – אף פעם לא הבנתי את הקטע של זה. נראה לי סתם התפנקות של השחקנים, שיכולים לטייל קצת ולהנות מחו"ל. אפשר לחשוב שמשחק מול קבוצה בליגה ז' בהולנד יתרום יותר מאשר משחק מול קבוצה ישראלית. מכל הדברים שברקוביץ' עושה, זה בטח לא מה שאמור לשבור את המועדון – אבל זה בטח מעצבן את השחקנים

ג'ון מקינטייר 4 ביוני 2014

מצטער, לא קונה את הפרידה מאדלשטיין כצעד הגיוני.
לא מוצא סיבה הגיונית לפרידה.
הפוך – אולם חדש שיוביל לתקציב גדול יותר (אם לא העונה אז בעונה שאחרי), הצלחות בשטח, ומאמן שמוציא מים מהסלע (זה מה שתריך, כתבת בהקשר אחר, לא?) אמורים להמשיך ביחד.

יניב פרנקו 4 ביוני 2014

הטענות לחובת ארז דיברו על בחירת זרים לא מספיק טובה – לצד הצלחות כמו קרלטון בראון השנה המכלול שלו היה פחות טוב מנגיד נס ציונה .
בנוסף אפשר להגיד שאחרי 3 שנים במערכת צפופה לפעמים יש צורך בפרידה – אדלשטיין וגם הצד של הפועל אף אחד מהם לא עונה להגדרה קל ונוח .

בהתחשב בעובדה שהתקציב יגדל ומי שיחליף אותו יהיה מאמן מאותה סקאלה (לא סיפור רב״ש ודומב).
אז היגיון יש – לא בטוח שזו ההחלטה הכי נכונה אבל היא מגיעה עם שיקול מבוסס מאחוריה .

כמה מאמנים בליגה עשו קדנציה של למעלה מ3 עונות בעשור האחרון?

גיסנו 5 ביוני 2014

מסכים עם מקינטייר.
למראית עין זה היה נראה כמו שילוב משולם בין אדלשטיין להפועל, מקצועית ומבחינת אופי. ואפילו ציבע שיער.

שמעתי לא מעט גם מפרשנים וגם מאנשים הקבוצה שאף מאמן לא היה מצליח להרים את הקבוצה הזו, ולאורך כמה שנים, כמו שאדלשטיין עשה.

אז אלא אם גם הפועל כדורסל עומדת לקפוץ מעל הפופיק ברמת הציפיות והתקציב (למרות שנראה לי ששם הם יותר מחושבים, מה גם שמספיק הרבה פחות כסף) – לא נראה לי שההחלטה הייתה לגמרי מקצועית גם אם בדיעבד אפשר למצוא בה הגיון.

תומר חרוב 4 ביוני 2014

קודם כל, פוסט מעולה, מאוד מעניין.

לגבי שחר, אני לא מאמין שיעזוב את מכבי חיפה. שחר עושה הון מהכדורגל הישראלי, בדרכים עקיפות וישירות והוא עדיין האיש החזק ביותר בכדורגל הישראלי ומכבי חיפה היום בעמדה שעונה טובה עם סגנות תתקבל בברכה לצד הדומיננטיות הברורה של מכבי ואין סיבה שהוא גם לא יצליח מעבר. עם האצטדיון הכי מפואר ובעל פוטנציאל הכנסה בישראל וכרטיס לאירופה הוא במצב לא פחות טוב ממכבי תל אביב. מכבי חיפה היא לא באמת אשדוד עם תארים, היא יותר כמו מכבי נתניה אבל את השנים הטובות שלה היא עשתה בתקופת זמן שעזרה למנף את ההצלחה ולקבע אותה.

לגבי רמון- באמת מסכן, אין לו יחסי ציבור טובים בתקשורת.

הפועל כדורסל- יכול להיות שמה שאתה אומר זה נכון, אבל אם התקציב יגדל אז הפועל תוכל להיות יותר מאנדרדוג לא בגלל המאמן אלא בגלל הכסף. סביר שאם אדלשטיין הצליח עם תקציב נמוך להעמיד קבוצה תחרותית בליגה יצליח עם תקציב גבוה יותר.

הפועל כדורגל- יש חשיבות למחנה אימונים בחול. לפני עשור אורי מלמיליאן החליט שהוא מוותר ובמשך שנתיים לקח את מכבי נתניה לדן קיסריה. זה עבד לו לא רע והקבוצה פתחה את העונה באופן מסורתי בצורה טובה. זה הסתדר גם טוב מאוד לאשר אלון שרצה לחסוך כמה שיותר. אבל זה היה לפני למעלה מעשור. בכל שנה קבוצות יוצאות למחנה אימונים באירופה, לעשות עכשיו צעד אחורה זה לזלזל בעובדים שלך. איכשהו בכדורגל הישראלי מתקבעת המחשבה שהם כולם פרימדונות ולכן אפשר לשלול מהם הכל, הרי גם ככה הם לא מקצוענים ובעצם מזלזלים אז למה להשקיע בהם מעבר? כשאתה דורש (ובהפועל דורשים גם קיצוצים בשכר) אז אתה צריך לתת את התחושה שיעשו הכל בשביל ההצלחה שלך. ויתור על מחנה אימונים באירופה מראש מוריד את הציפיות ומשדר הסתפקות במועט ומה שעצוב זה שברקוביץ בטוח שמדובר באיזה מהלך גאוני שאיש עוד לא חשב עליו לפני כן.

תומר חרוב 4 ביוני 2014

בעצ זה לא עצוב, זה די מצחיק.

יניב פרנקו 4 ביוני 2014

2 הערות
אם חיפה רצה חזק השנה ומסיימת שניה – חוזרת לאירופה ונראת שוב כמו קבוצה גדולה – אז גם בלי תארים התיאבון יחזור למשפחת שחר – ואם תנופת האצטדיון אני בהחלט רואה סנריו של חזרה לשגרה .
אבל.
בתסריט פחות טוב בעונה נוספת של אכזבות ותחושה שניסינו כבר הכל ושום דבר לא הולך – אתה יכול לדמיין גם מצב שנראה הזוי לפני כמה שנים ? אני כן .

לגביי מחנה האימונים -הוא דווקא יושב על מסרי הקיצוצים -מאפשר תקשורתית להעצים את תחושת המסכנות שתחתיה ניתן לשחרר שחקני מפתח ולקצץ בשכר .
בחודש הקרוב להפועל יש משימה לשדר מסכנות לכל העולם .
לתכנית ההבראה זה עושה שכל – כתפישה חדשה של ניהול מקצועי זו באמת בדיחה .

גיל שלי 5 ביוני 2014

אני זוכר את העצבים שאשר חטף על חשבון הטלפון של גילי לנדאו כאשר זה יצא למחנה אימונים בחו"ל עם הקבוצה, הנה עוד סיבה להעדיף מחנה אימונים בישראל

מעיין אוהד מכבי 4 ביוני 2014

טור יפה ומעניין שנוגע בהרבה נקודות מעניינות.

לעניין אוסקר –
אני "שותף" לתחושה שלאוסקר יש יותר מה להפסיד מהעונה הזאת מאשר למכבי. מקום שני וקמפיין אירופי כושל יעצרו את ההתקדמות שלו.
האתגר המרכזי של אוסקר והמבחן המרכזי שלו מבחינתי יהיה הקמפיין האירופי והיכולת לשלב בין הליגה לאירופה. בהקשר זה, הגמישות והגאונות הטקטית של סוזה מתאימים יותר לאירופה לדעתי, ויהיה מעניין לראות אם אוסקר יגלה גמישות ובאיזה סוג של רוטציה הוא ישתמש.

לעניין מחנה האימונים בארץ וברקוביץ' – כבר הגבתי בכתבה של בורוביץ' אבל אני חושב שהדבר המשמעותי הוא התכנים, ובכל הקשור לתכנים הדלים והפיגור המקצועי שקיים בכדורגל שלנו ביחס לאירופה, אין חשיבות יתרה למיקום המחנה. לעומת זאת, אם עושים עבודה רצינית (ע"ע אוסקר בעונה הראשונה) אז יש חשיבות לאקלים, לריחוק ולכל הסיבות בגינן יוצאים למחנה ביעד מרוחק יותר.

לעניין אדלשטיין – אני חושב שאתם תתגעגעו אליו. הוא הוציא מים מהסלע והוא מתאים בול לתפיסת העולם של הפועל. לא רואה עלייה משמעותית בתקציב של הפועל שתאפשר למאמנים ברמתו של אדלשטיין לקחת את הקבוצה שלכם את הצעד הנוסף שכתבת עליו. נכון, הוא לא הצליח עם הזרים אבל ביחס לחומר השחקנים ולתקציב שעמד לרשותו הוא עשה עבודה מדהימה והוא גם הניח תשתית שיכולה לשרת אתכם בהמשך הדרך. אישית, אני לא רואה הרבה מאמנים שיכולים לעשות את השדרוג. אולי אולי דרוקר. אולי דני פרנקו. זהו בערך.

לעניין שחר – אין ספק שהאצטדיון והאתגר שמכבי של גולדאהר מציבים לחיפה "תדלקו" את הרצון שלו, אבל בסופו של דבר כמעט בכל פעם שניצבה תחרות אמיתית לשחר הוא הוריד הילוך וחיכה שהיריבה התורנית תיעלם. עם זאת, המצב של מיטשענק ומכבי שונה כי הם כאן כדי להישאר והם גם חשפו ששחר לא הציג ניהול אירופי, אלא היה הנרקיס בביצת הכדורגל הישראלי (אגב, שנים טענתי את זה, ופתאום מיטשענק הראה לכולנו מה זה אירופה).
אם חיפה ייכשלו העונה (לא רואה את זה קורה ואני מעריך שללא קמפיין אירופי הם יהוו יריב שקול ומשמעותי למכבי) יכול להיות שזה סוף עידן מבחינתם.

גיסנו 5 ביוני 2014

הערה לגבי ענייני ניהול הקריירה של אוסקר מול סוזה:

סוזה מאמן בוגרים מאז 2008. באופן טבעי עברו המפואר כשחקן סלל לו דרך קצת יותר מהירה לרמות גבוהות יותר. הוא התחיל בליגת המשנה באנגליה ועבר שם כמה קבוצות. בכולן הוא נחשב לכשלון יחסי. אז לאחר כ- 3 שנים כושלות יחסית, הוא ירד להונגריה. שנה וחצי טובות בוידאוטון גם במפעלים אירופאיים, עונה מצויינת במכבי גם במפעל אירופי – והדרך למועדון שהוא חבר קבוע בליגת האלופות נסללה.

אוסקר מאמן קבוצות בוגרות בדיוק שנתיים. עונה מצויינת במכבי ועונה לא רעה בברייטון, שהתחילה רע ונגמרה על סף עלייה לפרמייר ליג. אבל הוא לא אנגלי (או מהאי הבריטי בכללי) ולכן המניות שלו שם תמיד יותר נמוכות (אלא אם יש לו קשרים עם שייח או אוליגרך כזה או אחר). בסטטוס שלו, ובמיוחד אחרי שהוא רואה את קפיצת המדרגה של סוזה – עונה מוצלחת עם מכבי באחד המפעלים האירופאים (על אחת כמה וכמה בצ'מפיונס) יכולה להיות שווה לו הרבה יותר מעוד עונה של העפלה לפלייאוף עם ברייטון.

מודה שהופתעתי שהוא חזר, ועוד כ"כ מוקדם בקיץ – כנראה ששאר האופציות שהיו פתוחות בפניו היו הרבה פחות מרשימות.

יניב פרנקו 5 ביוני 2014

אתה לא יכול להשוות בין קריירות – סוזה לא חזר אחורה ואוסקר כן .
הטעות של אוסקר היא לא החזרה – היא העזיבה בשנה שעברה – טעות שקרויף לא עשה לדוגמא .

איש הפח 5 ביוני 2014

סוזה לא סתם חזר אחורה, הוא חזר כמה מדרגות אחורה. לעבור מלהיות מאמן לגיטימי בצ'מפיונשיפ, לאימון של קבוצה, גם אם היא אלופת הונגריה זה לא בדיוק התקדמות.
עונה אחת לא מוצלחת בצ'מפיונשיפ היתה מביאה את הקריירה של אוסקר לאותו המקום שבו היתה הקריירה של סוזה ב 2010. בגלל זה אוסקר גם די כיוון לעבור לאמן בליגה בכירה יותר, כי ברגע שאתה מאמן בפריימיר ליג (או בלה ליגה לצורך הענין) כבר יש עליך חותמת של מאמן פריימיר ליג לגיטימי ומצבך הרבה יותר טוב (ע"ע אברהם גרנט).
כשאוסקר ראה שהוא לא הולך בסבירות גבוהה לקבל קבוצה בפריימיר ליג (וסלטיק לצורך העניין היא שוות ערך) הוא הלך על הדבר הכי קרוב: קבוצה עם סיכוי לא רע לעשות קמפיין טוב באירופה.

גיסנו 6 ביוני 2014

כמו שאיש הפח אמר סוזה כן חזר אחורה. ירידה לצורך עליה. יכול מאוד להיות שאם סוזה לא היה עוזב, אוסקר היה מגיע לקבוצה אחרת מסדר הגודל של מכבי או רק קצת מעל – קבוצת צמרת מליגה קטנה עם סיכוי להופעה טובה באירופה כדי להזניק את הקריירה מחדש.

אני לא יודע איך בדיוק שופטים ברחבי אירופה מנהלים מקצועיים, אבל לדעתי זה נראה רע אם מנהל מקצועי עובר קבוצה כל שנה, הרבה יותר מאשר מאמן, ובגלל זה קרויף לא עזב כ"כ מהר. יכול להיות גם שהוא יחליט להשאר עוד שנה או שתיים, אין לדעת.

חדש בשכונה 7 ביוני 2014

שני דברים, האחד, היום אין יתרון באנגליה למאמנים אנגלים, להיפך, זה כמעט חסרון, הם די סוגדים למאמנים מהיבשת בעיקר ספרדים, צרפתים והולנדים, כך שלדעתי היה לאוסקר סיכוי רב להגיע לפרמייר ליג בעוד שנה או שנתיים. הדבר השני הוא, ההדגשה של האתגר החשוב ביותר מבחינתו של אוסקר וזה להגיע לבתים של האלופות. זה ממש משתלב עם הרצון שלנו כאוהדים, אך לא על חשבון אליפות שהיא עדיין הלחם והחמאה שלנו.

קובי (מכביסט) 5 ביוני 2014

פרנקו – למרות שיש לך שם של מאמן כדורסל. אני מתחבר רק לתובנות שלך בנוגע לכדורגל,

הפועל ת"א עשתה השנה טעות כפולה גם בכדורגל וגם בכדורסל. בן שמעון ואדלשטיין שניהם מאמנים מצויינים ומוכחים עם קבלות. שמכירים את הסגל שלהם על כף ידם ויודעים בדיוק מה צריך להוסיף ולתקן. כולם עושים טעויות בהרכבת הסגל בשנה הראשונה. ולכן בשנה השניה דווקא אותו מאמן הוא הבאדם המושלם לתקן אותם. אבל אז הפתיל הישראלי הקצר והנמהר כבר מעיף אותו הבייתה. ככה הפועל ת"א (או ירושלים בכדורסל אם תפטר את גרינברג) לא תגיע בחיים לשום מקום. כי פוקס של סגל שנבנה ומתחבר בתוך יומיים קורה רק אחת לעשור אם לא יותר…!!

יניב פרנקו 5 ביוני 2014

יש הבדל בין שנה שניה לשנה רביעית – שנה שניה אני מסכים -ברביעית כבר מגמת השיפור צפויה להיעצר .
לכן יש הבדל בין רב״ש לאדלשטיין .
רב״ש סביר להניח היה מתקן והחלופה בכל מקרה בכלל לא באותו קנה מידה – במקום אדלשטיין יגיע מישהו בקליבר שלו וייקח את זה קדימה .

לגביי גרינברג אני חושב שההמשכיות אינה ערך -וחיפה היא הוכחה – אני לא חושב שהוא מתאים לאתגר הזה .
זו שאלה של התאמה ראשונית.
אבל בירושלים הבעיה היא לא רק מאמן – זו שאלה של ציפיות .

דגש 6 ביוני 2014

לגבי אוסקר: גם לי זה נראה כמו טעות. הדבר היחידי שאני יכול לחשוב עליו זה שיש דברים מעבר לקריירה ולהתקדמות בסולם הקבוצות. שלפעמים עדיף פשוט לעבוד מקום שקל ונוח לעבוד איתו, עם בעלים תומך ומנהל מקצועי שאתה יכול לדבר איתו ושרואה דברים בעין אחת כמוך. אם אתה עובד במקום כזה ומשיג תוצאות תוכל גם לקדם את הקריירה. אני מסכים אתך שזה הימור, אבל כל עונה בחיי מאמן היא הימור – אם תיכשל תלך אחורה או במקרה הטוב – תישאר במקום.

לגבי אדלשטיין: אילת סיימה את העונה הסדירה בבית התחתון וזה שיחק לטובתה, היא שיחקה מול קבוצות פחות טובות ממנה שמרה על כושר והגיעה לפלייאוף בשיאה, וראו את זה גם מול הפועל וגם מול מכבי. הפועל סיימה בבית העליון שם, יחד עם שלל פציעות, התישה את עצמה. אם אתה חושב שיש בהפסדים הביתיים בסדרה מול אילת הצדקה לפיטורי המאמן נראה לי שאתה נסחף. הפועל-סל צריכה לקחת עצה מהמנג'ר של הכדורגל ו"להשתחוות" בפני האיש שעשה ממנה הרבה יותר ממה שנתנו לו.

יניב פרנקו 6 ביוני 2014

אילת ניצחה אותנו גם בחצי הגמר – עם 6000 אדומים ביציע .
התחושה בקרב לא מעט אנשים שהסיבה היא בין היתר בחירת הזרים (והעמדות שלהם).
בכל מקרה התחושה היא שהפועל עם אדלשטיין הגיע. לתקרת זכוכית – יכול להיות שזו טעות אבל אחרי 3 שנים זו החלפה לגיטימית .

מסכים לגביי אוסקר – הטענה שלי היא שהוא חיפש קיצור דרך – הצלחה אירופאית עם מכבי זה הקיצור דרך – זה יכול לעבוד ויכול שלא – כמו שציינת אלה חיים של מאמן כדורגל – השאלה האם יתחייב לשנתיים המלאות במקרה של עונה פחות מוצלחת .

דגש 7 ביוני 2014

מי שמע, הפסיד בחצי גמר הגביע וחצי גמר הפלייאוף עם קבוצה שלפני שנתיים שיחקה בלאומית. ממש מאמן נוראי. "התחושה היא שהפועל עם אדלשטיין הגיעה לתקרת זכוכית" צריך קצת יותר מזה בשביל לפטר מאמן שלקח קבוצת ליגה לאומית והפך אותה לקבוצת צמרת בליגת העל והוא אחד המוערכים בארץ, ואצלנו זו אחת הליגות הקשות בעולם עבור מאמנים.

מיטש 7 ביוני 2014

ספק אם השיקולים של אוסקר דומים לשלי, ועדיין,
אחרי שנה בברייטון האפורה והמדכאת,
תל אביב נראית כמו המקום הכי מגניב בעולם,
חמימה וביתית

Comments closed