מעשה בארבעה חלוצים

 

 עומר

"אין שחקן בליגה ששווה מיליון יורו"
"עומר דמארי שחקן מצוין", פתח שחר, "אבל לא אחזק את הקבוצה בכל מחיר. אם נגיע להסדר שמתאים לתקציב, יכול להיות שתהיה עסקה. אין שחקן שבהעברה פנימית בליגה שלנו שווה מיליון יורו, אבל זה דינמי. לפעמים יש מי שישלם יותר והרף עולה, וזה בסדר, זה שוק חופשי. במקסימום, הייתי מעריך את דמארי ב-1.2 מיליון יורו, כך שב-600 אלף יורו אקח אותו. הוא יכול לתרום לא מעט, כי אנחנו לוקים ברגל המסיימת. אני מכבד את זה שהוא אמר שהוא רוצה להישאר בהפועל, כי הוא מחוייב להם, אבל מקצוען יהיה נאמן גם למועדון הבא בו הוא ישחק".

  יענקלה שחר בראיון אמצע עונה לערוץ הספורט.

הנה מה שאני לא מבין – "אין שחקן שבהעברה פנימית שווה מיליון יורו" – רוצה לומר יש מחיר לחיפה ויש מחיר לאוסטריה וינה וזה כל כך לא נכון, אפשר להגיד אין לי את הכסף לשלם עבור שחקן כמו עומר דמארי אבל אז כשמסתכלים על הסגל הרחב ונבחרת המנודים ובניון ועוד ועוד הנושא הכספי נראה קצת שונה.

במבחן התוצאה דמארי היה שווה בקיץ 1.6 והמניה ממשיכה לעלות.

הוא הלך לוינאים לא בגלל האמוציות של אוהדי הפועל – אלא כי הם שילמו הכי הרבה.

קצת יצירתיות, קצת התגמשות , קצת לשחרר שחקנים וזה יכל לקרות – אבל בשביל זה ובשביל לשבור תקרות זכוכית צריך להתחיל להפנים שאין יותר מחירון א' לליגה הישראלית ומחירון ב' לפראיירים באירופה – יש שווי שוק ולפעמים הכי יקר זה לקנות בזול.

איתי

הנה אחד שכבר נרכש פעם ב2.5 מיליון יורו ומשחק היום בליגה הצרפתית, לגמרי שחקן לגיטימי ואת האמת כזה שתחת המאמן הנכון לאחר הרצה קצרה שווה בליגה שלנו המון.

שכטר שלמיטב הבנתי חוזר רבות על ידי קרויף ומישהו שבדאבל ההוא של הפועל שהצמיח חצי נבחרת של היום היה שחקן העונה.

והוא שחקן של מאמן.

והמאמן הזה הוא כרגע המאמן של הנבחרת.

אז נכון – השילוב שלו כמחליף לגיטימי בדיוק כמו חמד או דאבור.

אבל אם יש מאמן יסודי בישראל זה גוטמן ואם יש מאמן שיטתי בישראל זה גוטמן ואם מישהו חושב ששכטר בנבחרת מאיזו סיבה שאינה מקצועית. הוא פשוט טועה.

לגוטמן יש את העקשנות שלו ושנה של דה סילבה כמגן ימני יכולה להעיד על כך – אבל העקשנות הזאת באה מתפישה מקצועית ולא משום חלטורה מקומית סטייל פרשני ערוץ הספורט בעבר ובהווה.

גוטמן אף פעם לא היה האישיות הכי נוחה או קלה בכדורגל הישראלי אבל בכל מקום שנתנו לו להוציא לפועל את הרעיונות שלו והאסטרגיה שלו נשברו תקרות זכוכית.

כדי לשבור את התקרה הנוכחית גוטמן מאמין בשכטר וכולם יצטרכו להתיישר סביב זה.

טוטו

איכשהו זה תמיד קצת מתפקשש לו.

מבחינת יכולת הוא הכי טוב שיש לשיטת משחק מסוימת – מאמן שיבנה סביב טוטו הרכב יכול לקחת את כל הקופה – הן בליגה הישראלית והן בנבחרת.

בעיני הוא חלוץ הרכב פותח לגיטימי גם מול חמד ודמארי.

אבל זה איכשהו מתפקשש לו .

והסיפור עם כאבי השיניים זה תמוז קלאסי.

אם גוטמן יחליק את זה – לדעתי הוא ייצא גדול – לדעתי הגוטמן הנוכחי מסוגל.

כי אם לתמוז יהיה את הגיבוי שיש לשכטר הוא יכול לצאת פעם אחת ענק.

לפעמים כל מה שצריך זה טיימינג נכון ואת המאמן העוד יותר נכון.

טל

ורמוט – בן חיים – זהבי – דמארי – זה היה מאוד קרוב להיות שילוב שהליגה לא ראתה מזמן (לא שהשילוב הנוכחי קל לעיכול).

זה היה דורש מקרויף לשלוף לא רק פנקס צ'קים אלא לבצע העברת שחקנים יוצאת דופן – זה היה אומר בעצם לבנות את הפועל החדשה בחסות מכבי ובסוף זה היה כנראה מורכב מדי לביצוע.

קצת כמו הסיפור על הצפרדע והעקרב רק שכל צד יכול לראות את עצמו כצפרדע ואולי בעצם היו פה שני עקרבים.

אבל בן חיים יכול להיות משהו גדול יותר – בן חיים יכול להיות השחקן שייצא לאירופה לקבוצת דרג א' אמיתית.

האיש שידלג על המשוכות הבלגיות והוינאיות .

וזה בעצם המבחן הגדול של הפרויקט הצהוב – לדלג על השלב בו הפועל נפלה וחיפה נעצרה – על השלב הזה שלא מוכרים את מיטב התוצרת לקבוצות דרג ב' אלא מצליחים לגדל סופרסטאר ישראלי מקומי שיוצא בגיל הנכון לקבוצה הנכונה ובמחיר הנכון.

נראה לי שפאקו לבן חיים זה השכטר לגוטמן.

***

איזה דור חלוצים גדל פה.

ואיזה דור של חלוצים לבש פעם את החולצה של שלומי אזולאי וגאל אטוק.

***

 

סיכום שבוע שש
מיהו מאמן טוב - יואב ויכסלפיש

104 Comments

יואח האדום 14 באוקטובר 2014

ואלה שמות :
טוטו , ברדה , בן שהר, שכטר , דמרי , טל בן חיים , זהבי , ביברס , ורמוט , גוטמן ואבוקסיס …
מחמם את הלב

אריאל גרייזס 14 באוקטובר 2014

קצת אופטימיות יתר לטעמי. תמוז נראה שקיים פה כבר מלא זמן ואיכשהו זה תמיד מתחבר לו לתקופה ואז נעלם. שכטר היה טוב עונה אחת ומאז הוא בינוני מינוס. על בן חיים עדיין יש חובת הוכחה לאורך זמן. היחיד שבאמת נראה כמו חלוץ על לאורך זמן זה דמארי.
אני חושב שאהדת הפועל שלך ביחד עם העובדה שבאמת במשך שנים היה פה מדבר הופך את מה שיש עכשיו למעין נווה מדבר. לא אוהב לחפור בנוסטליה יותר מדי אבל היה לנו דור של חלוצים של אוחנה-רוזנטל-תקווה שבאמת שיחקו בטופ של אירופה ולא בכל מיני וינות למינהן.

יניב פרנקו 14 באוקטובר 2014

ברור שזה לא הדור הכי טוב אי פעם אבל כשיש לך חלוצים של הרכב ראשון מספרד ,רומניה ,צרפת,שוויץ וזה רק המחליפים זה דור התקפי מצוין.
ותמוז אם מגיע מחר למכבי או חיפה הוא שחקן של 20-25 גולים בעונה .

מעיין אוהד מכבי 15 באוקטובר 2014

תמוז חלוץ נפלא מבחינת כשרון אבל בתלכיד הקבוצתי ובמשימות המיוחדות של הנבחרת (בשונה מקבוצה בה חלוץ נמדד לאורך זמן) הוא לא מצליח לבוא לידי ביטוי. זאת בניגוד למשל לבן בסט בקמפיין הקודם, שהגיע חד ומפוקס לכל משחק נבחרת.

ההכללה של שכטר ושהר בסגל, והשימוש בשכטר כמחליף בשני המשחקים, בעיקר כשיש עושר חלוצים כמו חמד, דאבור וברדה, מאכזבת.

אני חושב שבמקרה של שכטר מדובר ביותר מדי "חסד נעורים" מעונת הדאבל, קצת בדומה להתעקשות על דה סילבה כמגן ימני שהזכרת.
במקרה של שהר אני באמת לא מבין.

שניהם מביאים הרבה פחות איכות והרבה פחות כושר וכיבושים מאשר דאבור, ברדה ואפילו חמד שלא שיחק כמעט כל העונה שעברה.

no propaganda 15 באוקטובר 2014

לדעתי לשכטר יש מקום בנבחרת. לא כי הוא טוב יותר מדאבור וחמד אלא כי הוא שונה משניהם ויכול להביא דברים ספציפיים שהשניים האלה לא יכולים.
לדעתי גם גוטמן רואה את זה וגם רואה ששכטר בכושר נוראי ולכן הוא נותן לו לשחק קצת כדי שאולי ייתן את האקסטרה נגד בלגיה ובוסניה.

אותי דווקא מאוד מפתיעה ההכללה של ורמוט בהרכב. באמת שאני לא רואה את התרומה שלו לנבחרת, כשראיתי איך הוא עצר בדרך לרחבה שלנו מול קפריסין, כשהוא ראה בבירור שיש שם שני קפריסאים ואפס שחקנים של ישראל, פשוט נדהמתי שהוא עדיין משחק.

Jorge 22 בנובמבר 2014

It's spooky how clever some ppl are. Thksan!

MOBY 14 באוקטובר 2014

ואז העפתם את התימני כי הוא לא מתאים באדום……

אריק 14 באוקטובר 2014

קצת נסחפנו..
בכל אופן, לבן חיים חסר ראש טוב (בלשון המעטה) כדי להיות שחקן ענק כמו שתיארת.

יניב פרנקו 14 באוקטובר 2014

נכון .וזה ההבדל בין לצאת בטווח הקרוב דרך דודו דהאן לקבוצת דרג ב לבין לעשות עוד שנתיים מלאות אצל מאמן כמו פאקו (או מחליפו).
מבחינת פוטנציאל זה אפשרי.

ערן (המקורי) 15 באוקטובר 2014

מסכים. לדעתי גוטמן חב תודה ענקית לפאקו, אשר לדעתי הצליח לשחרר את טל – ולשפר אותו – תוך חודש ומשהו. אצל סוזה הרוטציה וכן המדינית ההגנתיות מנעו מטל לדעתי להגיע למיצוי מלא כמו במכבי היום.
מאז בואו של פאקו טל הינו השחקן הבולט ביותר גם במכבי- ובפער גדול על השאר.
אם יחכה בסבלנות יוכל אכן לדלג על המעבר בליגות דרג שני, ולהשתלב בליגה בכירה. כח הפריצה שלו – אירופאי.

Bruna 22 בנובמבר 2014

Findnig this post solves a problem for me. Thanks!

Dalixa 22 בנובמבר 2014

That's a smart way of thninkig about it.

Giovanni 23 בנובמבר 2014

Yo, that's what's up trtulfulhy.

ניתאי 14 באוקטובר 2014

איזו הצדקה מקצועית אתה נותן לזה ששכטר קודם לחמד?
יכול להיות שבפוטנציאל הוא שווה, אולי אפילו יותר (תקופת הרצה קראת לזה), אבל היום? הנבחרת זה המקום לתקופת הרצה?

יניב פרנקו 14 באוקטובר 2014

בחירה לגיטימית של מאמן .

לגביי ההרצה אני חושב שזוכרים לו את החצי שנה בהפועל שבאה לאחר שנתיים שבהם הוא לא שיחק -היום אחרי לא מעט זמן בנאנט הוא בכושר טוב ואם גוטמן רוצה אותו לפני חמד זה שיקול לגיטימי .

ניתאי 15 באוקטובר 2014

על ההגדרה של בחירה לגיטמית אנחנו חלוקים. בחירה לגיטמית זה בין הרוש למרציאנו, בין ורמוט לבוזגלו ורפאלוב. הפער בין חמד לשכטר הוא כבר לא שם. אפילו על דאבור הייתי אומר שהוא כבר לא שם.
היום, אחרי 3 (או 4? לא זוכר) שנים נוראיות שכטר מתחיל לחזור לכושר. אני מקווה שזה עוד לא הכושר האידיאלי, וזה בטח לא לאורך זמן.

יניב פרנקו 15 באוקטובר 2014

הרוש זו דוגמא מצוינת – לא עשה הכנה טובה לעונה ופתח את הליגה כשהוא בכושר זוועה – מקצועית פסחו עליו כמעט כולם ויש שיאמרו שללא נמני הוא עד עכשיו בלי קבוצה .
אבל הרוש בסגל זו בחירה לגיטימית ושכטר שעזב את הפועל לפני יותר מחצי שנה כדי להיות שחקן מוביל בקבוצה בליגה הצרפתית זו בחירה של קומבינה.

שכטר בשנים האחרונות שיחק בליגה הגרמנית והאנגלית -חצי עונה בהפועל וחצי עונה בליגה צרפתית -חמד חזר מפציעה ארוכה – יש פרמטרים שמאמנים רואים וכמו שהתולעת ציינה יש גם שוני ביכולת של שכטר לשחק גם באגף .

דרך אגב אני לוקח את רפאלוב לפני ורמוט – אבל בסוף זו בחירה לגיטימית שמבוססת על שיקול מקצועי ולא על קומונת הפועל 2009.

יוסי 15 באוקטובר 2014

הרוש בסגל זו בחירה לגיטימית כי אין לך אלטרנטיבות (את מי היית מזמן במקומו כדי להשלים שלישיית שוער – את קנדיל?).
לעומת זאת, במקרה של שכטר יש מספיק אלטרנטיבות. יכול להיות שהוא שווה היום מקום בסגל המורחב, אבל בתור אחד החילופים הראשונים של גוטמן, תרשה לי לצקצק.

יניב פרנקו 15 באוקטובר 2014

כשוער שלישי – ברק לוי ובוריס קליימן בכושרם הנוכחי עדיפים .
אבל הרוש הגיע לנבחרת כשוער שני .

ניתאי 15 באוקטובר 2014

על שכטר כנראה לא נסכים. מה אתה אומר על בן שהר? יש לו מקום היום בסגל?

Ayu 22 בנובמבר 2014

Thanks for inrditucong a little rationality into this debate.

Jose 26 בנובמבר 2014

Play initrmaofve for me, Mr. internet writer.

יניב פרנקו 15 באוקטובר 2014

שהר מקרה מאוד גבולי -אני לא הייתי לוקח אבל לא עקבתי אחריו ועצם הנוכחות שלו בסגל אינה מופרכת בעיני ולא נופלת לקטגוריה של החלטה מוטה משיקולי צבע קבוצה

ניתאי 15 באוקטובר 2014

לפני דאבור? עם יד על הלב? גם אני לא עקבתי וניזון רק מהתקשורת, ושם הפער הוא עוד יותר בולט משכטר-חמד. זה נוק אאוט בסיבוב ראשון.
כתבתי לאיה למטה: אתה לוקח את שלושת ההחלטות האלו, ורמוט שכטר ובן שהר, ומסתכל. אפשר להגיד כל אחת מקצועית בפני עצמה. אני רואה קשר בין שלושתן.
אבל אני אוהד מכבי עם טרואמה מה15.5. אז כל אחד והשריטות שלו.

יניב פרנקו 15 באוקטובר 2014

לפני דאבור ? לא יודע .
אני מניח שיש פה שיקול של ניסיון במשחקים כאלה -דאבור עוד לא שיחק בנבחרת הבוגרת וסביר להניח ששהר או דאבור היו נכנסים לשחק רק בתרחיש קיצון – תחשוב על זה ככה – פיגור ובעשרה שחקנים אתה מכניס צעיר כזה למשחק?

ניתאי 15 באוקטובר 2014

מדובר על חלוץ 5-7 (אחרי דאמרי, בן חיים, חמד, שכטר. יחד עם ברדה וטוטו). הסיכוי שלו לראות מגרש הוא נמוך מאוד במקרה הטוב. כנראה רק ביתרון משמעותי. אז בדיוק הפוך – תן הזדמנות לצעיר.
אני בטוח לא הייתי מכניס את בן שהר ביכולת הנוכחית. גם את בוזגלו כאופציה התקפית הייתי מנסה לפניו. ואת כל אחד מה6 למעלה. אותו כנ"ל לגבי דאבור אגב (בפיגור וכו).

D! פה 15 באוקטובר 2014

יניב, כן!
אלא מתי? זה בדיוק הזמן להרוויח אותו. ראינו מספיק פעמים ותיקים ומנוסים שלא נתנו לנו כלום. אם במונדיאל מאמנים העלו צעירים ברגעים קשים בטוח שגם אנחנו יכולים. זה חלק מזה שכמעט ולא צומחים פה שחקנים גדולים בגיל 18.

יניב פרנקו 15 באוקטובר 2014

שוב , חלוץ מספר 5-7 כל בחירה היא אפשרית – השאלה האם במערכת השיקולים יש משהו לא טהור ופה אני לא חושב – בוזגלו , דאבור או שהר – אפשר לנמק כל החלטה – דאבור עוד יעשה לא מעט בנבחרת בכל מקרה

ניתאי 15 באוקטובר 2014

לא טהור לא. אבל מוטה כן.
התוצאה אותה תוצאה, גם אם הכוונה אחרת.

Anup 22 בנובמבר 2014

Keep it coming, wretirs, this is good stuff.

עודד 14 באוקטובר 2014

(+1 לניתאי…)

תולעת 15 באוקטובר 2014

שכטר יותר מגוון מחמד ויכול לשחק גם כחלוץ שמגיע מהאגף. האם אתה באמת חושב שגוטמן מקריב (או יקריב בעתיד) את ההצלחה המקצועית שלו בנבחרת כדי לרצות את איתי שכטר?

ניתאי 15 באוקטובר 2014

נשאל את זה אחרת: איך בן שהר בסגל? איך שכטר שיחק גם בתחילת הקמפיין הקודם כשהיה בתקופה נוראית בהפועל? אני לא חושב שגוטמן מקריב את עצמו בשביל שכטר ביודיעין ובהגדרה, אני כן חושב שהוא הולך עם השחקנים "שלו" מעבר לרף מקצועי סביר.

תולעת 15 באוקטובר 2014

שהר לא שיחק בשני המשחקים ובכל מקרה ריבוי החלוצים די סביר לאור העובדה שזו נקודת החוזק של הנבחרת הנוכחית, וששיחקנו מול שתי הנבחרות החלשות בבית והיינו חייבים לנצח.
שכטר מתאים לסגנון של גוטמן ויכול לשחק בשני תפקידים ולכן הוא מקבל אצלו דקות. בדיעבד אפשר לבקר את ההחלטות האלה וגם את סגנון המשחק, אבל לא חושבת שאפשר לטעון שאלה לא החלטות מקצועיות.
בעיני גם להחליט לשחק עם שחקנים "שלו" שמבינים את השיטה שלו זו החלטה מקצועית סבירה לגמרי.

ניתאי 15 באוקטובר 2014

אני מסכים, רק שיש לזה גבול. אותו דבר לגבי הפונקציות שהחלוצים יכולים לשחק. זה בסדר, עד גבול מסוים. בהתחלה ובסוף כל הדברים יש את איכות השחקנים, ופה יש פער גדול מדי (לטעמי).
בן שהר הוא דוגמא לאותו סימפטום. העובדה שהוא מועדף על פני דאבור בסגל כחלוץ 5-6 היא אותו דבר. אפשר להגיד גם על זה החלטה מקצועית, או שיקול לגיטמי של המאמן. בסדר. אני רואה קו מקשר בין כל ההחלטות האלו (גם ורמוט באותה סירה), וזה גורם לי לחרוק שיניים.

מעיין אוהד מכבי 15 באוקטובר 2014

איה,

אני בהחלט מבין את הטיעון לגבי שכטר, אבל חושב שיש פער עצום בין היותו שחקן מגוון לבין הכללתו בסגל. לטעמי יש מספר שחקנים שכל אחד מהם יכול לתפקד טוב יותר בכל אחד מהתפקודים של שכטר
חלוץ שמגיע מהאגף? חן עזרא, אולי דאבור, רפאלוב ואולי גם תמוז.
חלוץ לוחץ? דאבור וחמד עדיפים.
פיבוט? שוב, חמד עדיף, ואפשר גם להשתמש בברדה.

ההכללה של שהר בסגל, ובפרט על חשבון דאבור, משקפת בדיוק את ההיפך ממה שההרכב של גוטמן ניסה לשדר וזה שרק שחקנים בכושר טוב יקבלו מקום בהרכב.

תולעת 17 באוקטובר 2014

מה הכוונה "עדיפים"? באיזה מובן? בואו נצא מנקודת הנחה די סבירה שלגוטמן יש יותר "שעות שכטר" ו"שעות חמד" ממה שיהיה לכולנו ביחד גם אם היינו אוהדים באולטראס נאנט ואלמריה ביחד. אחרי כל שעות האימונים והמשחקים שגוטמן ראה, בעיניו שכטר עדיף על חמד. אפשר לנסות להבין למה וגם לבקר מהמקום הזה, אבל לטעון שגוטמן עושה החלטות לא מקצועיות שעשויות לפגוע במוניטין שלו זה נשמע לי פשוט מגוחך. עוד שנתיים גוטמן ירצה לאמן קבוצה – מה שיעניין את מי שיחתים אותו יהיו התוצאות והשיטה, לא מה איתי שכטר חושב עליו ומערכת היחסים ביניהם.

שינגי 15 באוקטובר 2014

הבקיעו אותה כמות שערים העונה,משחקים בקבוצות באותה הרמה פלוס מינוס. נכון לזכות חמד עומד שהוא משחק בליגה יותר חזקה אבל מצד שני שכטר הוא כנראה בעל פוטנציאל יותר גבוה.
יש לשניהם אותו קייס על ההרכב.

ניתאי 15 באוקטובר 2014

פוטנציאל זה נורא נחמד כשאתה מאמן קבוצה. לא כשאתה מאמן נבחרת.
חמד משחק יותר דקות, בליגה יותר חזקה, וכל משחק, וגם הוכיח את עצמו הרבה יותר לאורך זמן וברמות יותר גבוהות.
כדי להיות הגון עד הסוף נגיד שלא ראיתי את שכטר פעם אחת העונה, אז אני מדבר על סטטיסטיקה בלבד (בניגוד לגוטמן אני מעריך) – אבל הסטטיסטיקה היא חד משמעית.

שינגי 16 באוקטובר 2014

ושוב הסטטיסטיקה שלהם די זהה.
גול אחד בנתיים. מבחינת דקות משחק שכטר מתנדנד בין הרכב לבין כניסה כחילוף ראשון וחמד הוא בדרך כלל שחקן הרכב ויוצא בחילוף ראשון.
אומנם זה כבר לא שכטר של ימי הפועל,אבל זה גם לא חמד של לפני הפציעה עדיין.

מיקו גוטליב אהלן סבבה 14 באוקטובר 2014

טוטו תמוז הוא ההגדרה לבלוף, חלוץ שלא יודע לעשות שום דבר מלבד ללכת משמאל לימין ולבעוט יכול להצליח רק מול קבוצות שלא מכירות אותו או כאלה שמתעצלות לעשות מחקר מעמיק. למזלו, בליגה הישראלית ואולי ברומנית רוב הקבוצות כאלה, לרוע מזלו, בשאר העולם לא.
שחקן שבגיל 26 מחזיק באמתחתו את אותם כלים שהיו לו כאשר עלה לבוגרים בגיל 16 הוא שחקן שבהגדרה מאמן רציני לא ירצה בקבוצה שלו. זה מראה על מוסר עבודה.

ויש מחירים שמשתנים בין קבוצות. שחקן ששווה לריאל מדריד 100 מיליון יורו, בהתחשב בכמות הכסף שהיא יכולה להכניס ממנו בשיווק ומזכרות, לא שווה את אותו מחיר לקבוצה אחרת.
בהנחה (גסה) ששחקן מסויים יכול לקחת את מכבי חיפה מהכנסות של 10 מיליון יורו בעונה, ל11.2 מיליון יורו בעונה, הוא שווה לה 1.2 מיליון יורו. מכיוון שאפיק ההכנסות של אוסטריה וינה גבוה יותר משל מכבי חיפה, אותו שחקן יכול להיות שווה לה יותר.

oded 15 באוקטובר 2014

אתה לא באמת מאמין שהערך של כל שחקן זהה לכל קבוצה נכון?
הערך של כל נכס, ולדעתי שחקן הוא נכס לקבוצה, יכול להקבע על פי הרבה דברים כמו לדוגמא הכיף שהשחקן מביא לאוהדים ולבעלים. אבל אם רוצים להשאר בקטע הכלכלי אז נהוג לקבוע ערך של נכס כתזרים המזומנים התוספתי שהוא מביא לבעליו. במקרה שלנו, כמה הכנסות נוספות השחקן יביא למועדון, בניכוי השכר שלו. ההכנסות יכולות להיות בצורת מכירת חולצות, זכייה בתארים, במכירה עתידית וכו'.
לי לפחות ברור לחלוטין שלקבוצה באוסטריה יש יכולת לייצר תזרים גדול יותר מרכישת שחקן על ידי הכנסות גדולות יותר ממכירת מרצ'נדייס (שלמיטב ידיעתי, ואתם מוזמנים לתקן אותי, קיים בצורה מינימלית בארץ) ובעיקר ממכירה שלדעתי הסכומים ששחקנים נמכרים מאוסטריה גבוהים בהרבה מהמחירים בהם שחקנים נמכרים מישראל. זה לפני שדיברתי על הסינרגיות עם שחקנים אחרים שגם יכולים להשפיע על הערך.
בנוסף, ייתכן שבישראל ישנה אי ודאות גבוהה יותר ביחס לתזרים (לדוגמא עקב מתחרה משמעותית יותר, פחות משתתפות בליגת האלופות וכו') שתתורגם לריבית היוון גבוהה ולכן לערך נמוך יותר לשחקן.
כל קונה רציונלי (לא יודע כמה יש כאלה אבל כמו שכלכלנים אהבים להגיד – נניח) יסכים לשלם עד לגובה הערך שהוא מיחס לנכס, אחרת הוא יוצא פראייר. לכן, המחיר שקבוצות ישראליות יהיו מוכנות לשלם בהעברה פנימית לדעתי סביר להניח שיהיה נמוך מזה שקבוצות מחו"ל יהיו מוכנות לשלם.
לסיכום דוגמא – מקווה שתסכים איתי שהערך של רונלדו לקבוצה כמו ריאל מדריד גבוה בהרבה ממה שהוא שווה להפועל ת"א כיוון שריאל יכולה למכור חולצות שלו בצורה הרבה יותר מסיבית וגם לזכות בעזרתו בליגת האלופות, למשוך שחקנים אחרים וכו'. לכן, גם אם הפועל הייתה יכולה לממן רכישה של רונלדו הרי שהיה לה קשה להציע מחיר הגיוני שיהיה כדאי לשתי הקבוצות.
סליחה על החפירה אבל הפסקה הזו הייתה פשוט לא הגיונית.

יניב פרנקו 15 באוקטובר 2014

בתוך מסגרת התקציב של מכבי חיפה אפשר לבנות סגל שכולל שחקן כמו דמארי (ולא רונאלדו) ולוותר על שחקנים אחרים.
דווקא חיפה עם מחלקת נוער מצוינת וסגל מנופח יכולה להרשות לעצמה התנהלות שונה – זה הכל שאלה של בחירות והחלטות .
שחר פשוט לא מוכן לשלם לקבוצה ישראלית סכומים מסוימים וזה יותר שאלה עקרונית משאלה כלכלית ולכן הוא משלם על אבוחצירא ושחר הירש ואנדלובו סכומים שבמצטבר עולים על דמארי.
בראייה כלכלית נטו – דמארי היה שווה לחיפה הרבה יותר משחקנים אחרים – כל מה שהיה צריך זה לנטרל את הפרינציפ.

יניב פרנקו 15 באוקטובר 2014

דרך אגב מישהו במכבי חיפה צריך לשאול את עצמו איך בדור כל כך עמוק ומוכשר התקפית חיפה מוצאת את עצמה עם עמאשה, אבוחצירא ותורגמן.
ראיוס ואידריסו שחקנים נהדרים (ולא זולים) אבל בליגה הישראלית עם חוק 5 הזרים והמצאי המוגבל של שחקני ההגנה הטובים היה עדיף לוותר על שחקן זר אחד מקדימה תמורת בלם או קשר אחורי נוסף בהרכב .

oded 18 באוקטובר 2014

לא ענית לשאלה

יניב פרנקו 18 באוקטובר 2014

כן -הערך של כל שחקן הוא ערך אבסולוטי של מחיר השוק שלו – היכולת לרכוש כל שחקן היא פונקציה של מצב הקבוצה (פיננסי ומקצועי).
הערך של רכב ספורט חדש זהה לכולם – חלק מסוגלים וחלק לא -חלק מסוגלים ולא רוצים וחלק לא מסוגלים ורוצים ועושים שמיניות באוויר -ערך הרכב זהה לכולם .

Craig 22 בנובמבר 2014

Good point. I hadn't thuohgt about it quite that way. :)

פרנץ פושקאש הגדול והאדיר בשחקנים 15 באוקטובר 2014

אני לא מאילו שאומרים אמרתי לך, אבל אנדורה וקפריסין זה לא רמה.

יניב פרנקו 15 באוקטובר 2014

וישראל?

פרנץ פושקאש הגדול והאדיר בשחקנים 16 באוקטובר 2014

ישראל זה בלון נפוח, למזלה הרמה בטורנירים הלאומיים כבר מיזמן ברצפה, הגלובליזציה בכדורגל מחסלת את הקונצפט של כדורגל לאומי. אבל היי לא לעשות מדמארי, טוטו תמוזי טלבנבחיים ושכטר איזה אגדות חיות. במקרה הטוב זה בינוני. שיעלו שלא יעלו מעניין את השערות שאין לי בגב. בכל מקרה אף אחד מהם לא שווה לדעתי יותר מ7000 שקל לחודש.

ליאור 15 באוקטובר 2014

וויילס כנראה לא תנצח בקפריסין, ויכול להיות שגם בוסניה (שכבר הפסידה נגדם בבית).

Gil - Zimbabwe 15 באוקטובר 2014

הרבה דברים כתבת בתור אוהד הפ ת"א וזה בסדר וזו דעתך.
אבל כל הפיסקה על גוטמן שגיאה אחת גדולה, בניבחרת גוטמן ושיטה זה שני עולמות, הוא יותר מדי קורא מה כותבים עליו.
חוץ מזה שיענקלה שחר צודק ב – 100%, לקנות את דמארי ב מיליון ורבע יורו…
אף שחקן ישראלי לא היה וכניראה גם לא יהיה שווה סכום כזה, אבל אם מישהוא באירופה מוכן לשלם, לבריאות.

יניב פרנקו 15 באוקטובר 2014

אז בעיניך זהבי וחוזהו הגדול וכל ההשקעה שבו עד עכשיו היא טעות של מכבי?

Gil - Zimbabwe 15 באוקטובר 2014

אני חושב שלשלם על זהבי כל כך הרבה כסף זו טעות. הוא מביא למכבי המון (גילוי נאות אני אוהד מכבי אבל אוהד לייט מ – 68, גביע אסיה), אבל זה בסך הכל הליגה הישראלית.
אבל שוב אם מישהוא מוכן לשלם, לבריאות.

Gil - Zimbabwe 15 באוקטובר 2014

אני חושב שלשלם על זהבי כל כך הרבה כסף זו טעות. הוא מביא למכבי המון (גילוי נאות אני אוהד מכבי אבל אוהד לייט מ – 68, גביע אסיה), אבל זה בסך הכל הליגה הישראלית.
אבל שוב אם מישהוא מוכן לשלם, לבריאות.

עידוקוליס ליפשיץ 15 באוקטובר 2014

אתה רואה את הדברים כל כך אחרת ממני שזה נראה לי כמו נסיון ארוך ומרגיז להתריס. מה שטיפה מרגיע זה שגם שאר המגיבים כנראה מסכימים יותר איתי מאשר איתך.

אני רוצה דווקא להתייחס לאחת התגובות שלך:
"דווקא חיפה עם מחלקת נוער מצוינת וסגל מנופח יכולה להרשות לעצמה התנהלות שונה – זה הכל שאלה של בחירות והחלטות .
שחר פשוט לא מוכן לשלם לקבוצה ישראלית סכומים מסוימים וזה יותר שאלה עקרונית משאלה כלכלית ולכן הוא משלם על אבוחצירא ושחר הירש ואנדלובו סכומים שבמצטבר עולים על דמארי.
בראייה כלכלית נטו – דמארי היה שווה לחיפה הרבה יותר משחקנים אחרים – כל מה שהיה צריך זה לנטרל את הפרינציפ."

1. גם מחלקת הנוער המצוינת הזו, שזוכה כבר שנתיים רצוף בדאבל, לא מצליחה להוציא שחקנים שבגיל 18-19 משתלבים בהרכב של קבוצת צמרת בישראל. כולם מחייבים "שפשוף" ו"צבירת נסיון איפשהו". אז ההסתכלות על המשאב הזה היא שונה – כל שחקן שיוצא משם יש לו כלים ויכולות, אבל השקעה בו היא עדיין הימור לטווח ארוך. בגיל צבא ומעלה צריך להחתים אותם על חוזה ארוך טווח, להשקיע בהם ולהבטיח להם כדי שיום אחד, כשהם יהיו בשלים, הם יספקו את התפוקה שלהם דווקא למכבי חיפה ולא לאף אחד אחר.

2. שאלה עקרונית שנוגעת לכסף – שאלה כלכלית!

3. מוכן לשלם על אבוחצירא, הירש ואנדלובו – כל אלה הם שחקנים שהוא השקיע בהם מתוך מחשבה לטווח ארוך. אף אחד מהם לא בא על תקן קאנון מוכח. אנדלובו, כשקנו אותו, נתן איזה חצי עונה טובה בבני יהודה והאמינו שעם קצת השקעה וטיפוח יהפוך ליעקובו הבא. זה ממש לא קרה. אבוחצירא והירש שניהם פרחו בקבוצות קטנות ולא בדיוק הובאו על תקן כוכבים (לעומת ראיוס, בניון ואידריסו למשל שהובאו כדי להיכנס ישר להרכב). אתה באמת לא מצליח להבין את ההבדל?!
שים לב שגם על שחקנים ששחר מביא כדי להוביל את הקבוצה, כמו בניון, ראיוס וסטויקוביץ', הוא לא משלם מליון יורו ומעלה. כל עוד כל הכסף הזה מכיסו הפרטי (כבר 30 שנה, כן?) – איך אפשר לבוא אליו בטענות? מי שמך בכלל (או כל אוהד אחר שמעז לכעוס על שחר שהוא לא שם את כל הכסף שלו בקבוצה)?
אני חושב ששחר מבין טוב מאוד שבמציאות הנוכחית, בה מיטש גולדהאר מביא תותחים לתל אביב בכסף ששחר לא מוכן להשקיע – התארים יילכו לכיוון אחד. והוא חי עם זה בשלום.
אם אני מבין נכון, שחר אומר – מצידי לא לזכות באליפות. אני על שחקן בודד לא משלם מליון וחצי יורו. כי אחר כך זה יהיה 2 מליון יורו ואחר כך 3. קרא לזה תבוסתנות, קרא לזה פרינציפ, רק אל תניח בשמו שהוא לא מבין את השטח. כי באמת, ילד, מי שמך?

יניב פרנקו 15 באוקטובר 2014

אתה עושה מהטרגדיה אידיאולוגיה – מדיניות הרכש של חיפה בשנים האחרונות היא פזרנית, בזבזנית ומלאה בנפילות מקצועיות – שחר לא פועל תחת אסטרטגיה אחת מובחנת אלא נוטה לזגזג ולראיה הקיץ האחרון שהיה מלא ברכישות יקרות (אף קבוצה לא שילמה כזה סכום על שוער בליגה כבר שנים).
החזרת בניון לדוגמא היא בדיוק הדוגמא להוצאה כספית שסותרת את מה שכתבת.
ברמת ניהול עסק לקבוע רף הוצאה לשחקן בודד במנותק להוצאה הכללית זה מגוחך – מילא הייתי רואה שלחיפה יש מסגרת ברורה אבל כשיש לקבוצה -3 שוערים בחיפוי לשוער זר , 2 מגינים שמאליים , 4 בלמים , אין ספור שחקני התקפה ונבחרת מנודים מהיקרות בליגה (רק ממנודי חיפה אפשר לבנות קבוצת פליי אוף) אז לבוא ולדבר על מדיניות שקולה וקביעת רף הוצאות זה מוגזם .

דמארי לחיפה זה מהלך אסטרטגי ואם בחיפה היה מישהו שמסוגל לתפור עסקה שבה עוברים כסף ושחקנים להפועל ומכבי פתח תקוה אז בלי הרבה בעיות היתה נתפרת עסקה .
כל השאר זה טיעונים שמנסים להנדס אחורה אסטרטגיה מאוסף פעולות לא קשורות.

עידוקוליס ליפשיץ 15 באוקטובר 2014

"ברמת ניהול עסק לקבוע רף הוצאה לשחקן בודד במנותק להוצאה הכללית זה מגוחך" – את זה אתה אומר בזכות עשרות שנות הניסיון שלך בניהול עסק שכזה?
אני לא מבין איך אתה לא רואה שיש תקרה לכסף ששחר מוכן להשקיע בשחקן אחד.
במקרה זו היתה תקרה דומה גם בימי גרנט (בחיפה), בימי רוני לוי ובימי גאידמק. ז"א, לאורך השנים שחר אומר: אני משקיע ככה וככה. הקבוצה שלי תהיה בתקציב X. אם באה קבוצה אחרת ומשקיעה הרבה כסף – שיבושם לה. אני נשאר בשלי, גם אם זה יביא פחות תארים. יש שנים שזה היה פסטיבל ויש שנים שזה היה סקנדל (כי אלו שתי האפשרויות היחידות לדבריך, לא?)

מה הקשר לסגל העבה שיש למכבי חיפה? היא הקבוצה היחידה בליגה שיש לה מגן שמאלי מחליף? למה לא ציינת, אגב, שיש גם 2 מגנים ימניים?
חיפה עשו כשלונות עם החתמת שחקנים (או עם הוצאת המיטב מהם, לך תדע), אבל זה תמיד היה במסגרת אותה מדיניות שהכתיב שחר.

"דמארי לחיפה זה מהלך אסטרטגי". דמארי לחיפה זה הימור כמו כל שחקן אחר. הרי גם הוא יכול להיות כשלון, לא? שלא לדבר על פציעה.
הרי על אבוחצירא הסתכלו אחרת לגמרי לפני שהוא הגיע לחיפה. לא רבים ידעו לחזות שהוא יסבול מכזאת ירידה ביכולת. והוא כמובן רק דוגמא אחת מבין אינסוף. כי בכל החתמה של שחקן יש מידה של הימור.

יניב פרנקו 15 באוקטובר 2014

סתם תהיה -לך יש ניסיון של עשרות שנים בניהול עסק כזה?
בימי גרנט ורוני לוי לחיפה היתה מדיניות של רכישת הישראלים הטובים בליגה -זה הביא לא מעט אליפויות לצד שחקני הבית שאת חלקם הצליחו להשאיר בכרמל בין היתר בחוזים כבדים – החוזה של יניב קטן בשעתו לא שונה מהותית מהחוזה של זהבי כיום .
זה היה המפתח באסטרטגיה של חיפה -מה שהשתנה זה השוק .

אתה משווה את ההגעה של אבוחצירא לדמארי -באמת?
והחתמת בניון זו לא טעות ?

עכשיו לנושא המסגרת התקציבית – אם חיפה מוציאה בשנה נגיד 70 מיליון שקל מחזור ומסיימת במקום השני – מה זה משנה ברמת המדיניות אם היא עושה את זה עם סגל עמוק או קצר או אם סגל של כוכבים וצעירים או כל קומבינציה אחרת -כל עוד יש כמו שציינת תקציב x מה משנה התפלגות ההוצאות בתוכו – אם תגיד לי שרכישת דמארי (או טבח לפני שנה) היו באים על חשבון צוות ניהולי מילא (לא מחזיק מים) אבל כל מי שרואה את ההתנהלות בחיפה רואה מערכת מאוד לא יעילה שמוציאה את הכסף שלה בצורה לא אפקטיבית ומתעקשת לתפור סביב זה מדיניות ואסטרטגיה.

עידוקוליס ליפשיץ 15 באוקטובר 2014

אין לי שום ניסיון בניהול עסק כזה, אבל אני בטח לא מתיימר להכריז מה "מנותק" ומה לא.

"החוזה של יניב קטן בשעתו לא שונה מהותית מהחוזה של זהבי כיום" – הוא שונה מהותית מהחוזה של בניון או סטויקוביץ' או אידריסו או ראיוס או חן עזרא…?
"זה היה המפתח באסטרטגיה של חיפה -מה שהשתנה זה השוק ." – מה היה המפתח? חוזה בסדר גודל כזה? הרי תמיר כהן, עוד דוגמא אקראית, קיבל חוזה בסדר גודל דומה וזה לא הניב את אותן הפירות. בדרך היו את עידן טל ובנאדו, למשל, שבתקופה שונה קיבלו הצעה שמנה יותר מגאידמק והלכו אחרי הכסף ושחר, אז כמו היום, לא שבר מסגרת תקציבית שהוא הכתיב לעצמו. קרא לזה איך שתרצה.

לגבי החתמה אפשרית של דמארי, 2 דברים:
1. בשנת 2000 היו פה חלוצים בסדר גודל של קוביקה, נגיד, שהיה שווה לדוגמא 100 אלף (לא בדקתי, רק אומר) והקונה היה מצפה לקבל תפוקה של 15-20 שערים בליגה בעונה. אחר כך הגיע גאידמק וחלוצים שמצופה מהם להבקיע 15-20 שערים בליגת העל הישראלית, כבר היו שווים יותר. השוק אכן השתנה. אחר כך יכול לבוא בעלים חדש ולהכריז שתמורת חלוץ שמצופים ממנו, שוב, 15-20 שערים בעונה בליגה, הוא כבר מוכן לשלם מליון. כל בעלים של כל קבוצה יודע לגבי עצמו אם הוא מצטרף לחגיגה ומעלה שכר או שהוא הגיע לתקרת הזכוכית שלו.
בוא תשכנע אותי ששחר, הקפריזי הפזרן והבזבזן איבד את הצפון ושילם הרבה עבור שחקנים חלשים ובמקביל לא הסכים לשלם את אותו הסכום עבור שחקנים שידע שיפרחו בעתיד.
2. כן, אני באמת משווה בין דמארי לאבוחצירה.

עוד לא נגעת בנקודות הקודמות שאמרתי:
מה הקשר לסגל העבה שיש למכבי חיפה? היא הקבוצה היחידה בליגה שיש לה מגן שמאלי מחליף? למה לא ציינת, אגב, שיש גם 2 מגנים ימניים?
חיפה עשו כשלונות עם החתמת שחקנים (או עם הוצאת המיטב מהם, לך תדע), אבל זה תמיד היה במסגרת אותה מדיניות שהכתיב שחר.
אני לא מבין איך אתה לא רואה שיש תקרה לכסף ששחר מוכן להשקיע בשחקן אחד.

יניב פרנקו 15 באוקטובר 2014

על איזה מדיניות מדובר – מדיניות = עקביות .
אתה רואה איזהשהו קו מקשר באוסף הפעולות של מכבי חיפה בחמש שנים האחרונות -זגזגת אחת גדולה -מ״מדיניות״ בחירת המאמנים דרך ״מדיניות״ הרכש .

אני אגיד לך למי יש מדיניות -לקרית שמינה יש , למכבי תא יש לחיפה אין .
אם מחר המאמן הסרבי עוזב מי מחליף אותו? ואם מחר פאקו עוזב ? אתה מבין את ההבדל.

החוזה של קטן שונה מהותית מהחוזים של שחקני חיפה היום -אז זה היה חוזה גרנדיוזי והמשתכר מספר אחד בליגה והיום החוזים של שחקני חיפה גבוהים אך לא הכי גבוהים ובוודאי שאין פה פערים יוצאי דופן .
קטן היה שחקן על לפני היציאה לאירופה וכשחזר חזר למעמד סופרסטאר אמיתי ולישראלי הטוב בליגה – מעמד הישראלי הטוב בליגה היה שייך אבסולוטית לחיפה -אז היתה מדיניות ברורה -היום כבר שנים שהישראלי הטוב בליגה מגיע מקרית שלום.

לגביי הסגל העבה -כן שכחתי שיש לכם גם שני מגינים בכירים ועוד אחד מנודה ועוד בכיר שיכול לשחק גם בלם – חיפה כבר שנים בוחרת בכמות על ויתור באיכות -זו המדיניות דרך אגב -בעיני היא טעות.

עידוקוליס ליפשיץ 15 באוקטובר 2014

מי דיבר על 5 שנים אחורה? אני מדבר איתך על 20-25 שנים אחורה.

"אם מחר המאמן הסרבי עוזב מי מחליף אותו? ואם מחר פאקו עוזב ? אתה מבין את ההבדל." – אחד מהמקרים שאתה בטוח שהבאת משפט מחץ ולי אין מושג מה ניסית להגיד.

"אז זה היה חוזה גרנדיוזי והמשתכר מספר אחד בליגה " – אתה סגור על זה? ועוד בפער גדול מהליגה?!
חוץ מזה שכבר אמרנו שנינו, אמור וחזור, שהמשכורות בחיפה לפני 10 שנים לדוגמא היו בערך דומות לשל היום ומה שהשתנה במשך הזמן זה היריבות בשוק. אז אולי כן יש עקביות בחיפה?

Sadro 22 בנובמבר 2014

Eveyrone would benefit from reading this post

Prudence 24 בנובמבר 2014

Dude, right on there brrhoet.

יניב פרנקו 16 באוקטובר 2014

מחירי הונדה והדיור נשארו אותו דבר כמו לפני עשר שנים .
אתה קצת מזכיר לי את הבדיחה של גידי גוב שלא מתרשם ממחירי הדלק העולים כי הוא שם 200 שקל ונוסע .

המשכורות בחיפה נשארו אותו דבר -הכל מסביב השתנה .בזה אנחנו מסכימים .
ולפני 15 שנה שחר היה לוקח את דמארי בשקט -בדיוק כמו שלקח את האחרים .

עידוקוליס ליפשיץ 16 באוקטובר 2014

יופי, אז אנחנו מסכימים ששחר נוהג בעקביות. עכשיו נחזור להיסטוריה:
כשקטן חזר לארץ, היתה בתל אביב קבוצה שכונתה "עגאלקטיקוס". גם אז, שנות שלטון היחיד של שחר, הוא לא היה מוכן לשלם סכום מסוים לרוסו (שעזב אותו) ולברקוביץ' (שחזר לחו"ל). אני לא מתחייב על זה, אבל קטן לא היה המשתכר הגדול בארץ. לחיפה כנראה גם לא היה את ההרכב היקר בארץ.

אם זה מזכיר לך את הבדיחה, הבדיחה היא על חשבונך:
אם גידי גוב אינו מודע לעובדה שהוא מקבל פחות דלק, הרי שלהגיד על יעקב שחר שהוא לא מבין שהשוק משתנה והוא עשוי לקבל היום פחות תארים תמורת אותה ההשקעה זה סתם זלזול ביעקב שחר.

יניב פרנקו 16 באוקטובר 2014

אני לא מזלזל בשחר .
מרגיז אותי שהוא מזלזל בי – הטענה שהוא לא קנה את דמארי כי דמארי לא שווה את הכסף היא זלזול באינטליגנציה שלי .
על דמארי היו הצעות בארץ של 1.5 והאוסטרים ששמו יותר -ששחר בא ומספר לי מעשיות שהוא לא קנה אותו מתוך שפיות או מדיוניות (שמשתנה) זה לזלזל בי .
שחר לא קנה את דמארי מאותה סיבה שהוא קנה את שחר הירש – בעיה בניהול המקצועי שיצרה תקופה שבה בנאדו כבר היה מאמן גמור ועוד לא היה מאמן חדש – אני מוכן להתערב שבטווח הבינוני חיפה תחזור לעסקאות כאלה ואז שוב נשמע על מדיניות עיקבית כי לא משנה מה ששחר עושה זה תמיד תחת שפיות ותחושת עליונות ניהולית שפעם היה לה כיסוי והיום קצת פחות .

והאמת היא שבגלל אוסף עסקאות כושלות בחיפה נוצר פער שמנע את הרכישה הזו שהיתה ככל הנראה רכישה מוצלחת אם היתה יוצאת לדרך – זו היתה יכולה להיות אמירה ברורה יותר.

ורק כדי להבהיר – לדעתי בעסקת חילופי שחקנים אפשר היה גם לשלם במזומנים פחות – יש לחיפה מספיק קלפים טובים -גם פה נדרש אומץ מסוים שלא היה באותה תקופה – היום כשיש מאמן ואוטוריטה חזקה יותר אני מניח שברים כאלה עוד יקרו .

ולגביי העגלקטיקוס -לא רק חיפה נהנתה מהעליונות שיצרה השלומיאליות של לוני -גם הפועל -אבל כמו שאמרתי -לצערי השוק השתנה.
מכבי דרך אגב מוציאה את אותם סכומים של פעם – רק שלמדה לנהל אותם טוב יותר -לזה עד היום (ואולי קדימה) אף אף אחד עוד לא מצא פתרון -לעשות את מה שעבד פעם בסביבה משתנה זו טעות.

Ndez 23 בנובמבר 2014

Wow, this is in every reescpt what I needed to know.

Larisa 26 בנובמבר 2014

Why does this have to be the ONLY relabile source? Oh well, gj!

טל בן יהודה 15 באוקטובר 2014

שכטר בסגל הרחב של הנבחרת – לגיטימי.
שכטר אשכרה רואה דקות משחק:
תמוה במקרה הטוב.
מושחת במקרה הרע.
הזוי ואובססיבי במקרה המשוגע.

היחידים שהצליחו לשכנע עצמם שהדקות משחק ששכטר מקבל על פני חלוצים אחרים הם כאלה שמזוהים עם הפועל ת"א. וזה כולל עיתונאים שאוהדים את הקבוצה.

ושלא תחשוב שאני אנטי… נוטה להסכים איתך לגבי כל השאר.

אורן 15 באוקטובר 2014

מי זה העתונאים שאוהדים את הפועל ודוחפים את שכטר?
מיקי חיימוביץ באמצע מהדורת חדשות?רזי ברקאי בגלי צהל?
בערוץ הספורט אין אחד שאוהד הפועל,ב103 קופמן ואיינשטיין מתעבים אותנו.מי אלה ההעתונאים המסתוריים?
אבל ברור שאתה לא אנטי.

אורן 15 באוקטובר 2014

אם כבר ,טל(ואהלן דרך אגב),
יותר תמוה מה שחקן כמו ייני עשה בהרכב הנבחרת תוך כדי דחיפה של הרבה עתונאי ספורט אוהדי מכבי בתקשורת(רק תבחר).

Gil - Zimbabwe 15 באוקטובר 2014

3 מאמנים זרים לא טועים…
גם לגבי שכטר וגם לגבי ייני.

אזי 15 באוקטובר 2014

ייני עשה אליפות עם מכבי, הגיע לנבחרת והצליח לעצור את כריסטיאנו רונאלדו.
אם זה לא כרטיס פתוח לנבחרת, אני לא יודע מה כן.
מעבר לזה, במשחק נגד קפריסין הוא לא היה מספיק טוב ויצא מההרכב.
אז על מה בדיוק אתה מתתלונן?

אורן 15 באוקטובר 2014

גם עם מתן לוטטי בהרכב של מכבי-מכבי היו לוקחים אליפות(וזה לזכות מכבי),המבחן של שחקנים כאלה זה בארופה ,ושם,לדעתי,הוא הנקודה החלשה והבולטת בהרכב של מכבי.

אורן 15 באוקטובר 2014

ואגב,לוטטי מוכשר מאד ולא ברור לי איך נעלם.

Jesus 22 בנובמבר 2014

Too many comtlimenps too little space, thanks!

אלון 15 באוקטובר 2014

איה מזוהה עם הפועל?

ששון 15 באוקטובר 2014

אם זה לגיטימי מבחינתך ששכטר בנבחרת למה זה מושחת שהוא יראה דקות משחק? הוא הרי בסגל, בשביל מה זימנו אותו? שיחק ששבש?

Bengal 23 בנובמבר 2014

With the bases loaded you struck us out with that anwers!

Naomi 24 בנובמבר 2014

Your answer shows real inlnitlgeece.

Nikos 22 בנובמבר 2014

Thanks for that! It's just the answer I neddee.

Vicky 23 בנובמבר 2014

Hey, you're the goto extrep. Thanks for hanging out here.

משה 15 באוקטובר 2014

אני לא אוהד חיפה (אם מישהו רוצה לגרור את הויכוח לשם ) אבל יש לי דעה ברורה בנושא :
א. אפשר לעבוד על חלק מהאנשים חלק מזמן אבל אי אפשר לעבוד על כל האנשים כל הזמן, יש סטטיסטיקה. שכטר כבש 5 שערים בשלוש עונות בחו"ל, זה מאזן עלוב לקשר אחורי, לא רק לחלוץ. חמד כבש 22 שערים בתקופה המקבילה (בליגה הספרדית !). אני מקזז (וזה לטובת שכטר ) את הפציעה של חמד עם התקופה של שכטר בהפועל. שכטר הוא חלוץ עם עונה וחצי בקריירה שבה הוא היה חלוץ מצויין, מאז הוא נהנה בעיקר מסוכן טוב (נמני ) והרבה מזל (האיסור על נאנט לקנות שחקנים חדשים הביא אותם להחתים אותו העונה ). גוטמן בחר בשכטר גם בתחילת הקמפיין שעבר אבל חמד לקח את המקום בהרכב די בכוח והיה מדהים (ואיכשהו גם שם גוטמן התקשה לפרגן לו ). הקמפיין הקודם נקבר סופית עם הפציעה של חמד אבל כנראה שלגוטמן זיכרון של דג. דרך אגב, אם כבר, הקריירה של שהר באירופה פחות גרועה משל שכטר, אבל שניהם צריכים להיות מחוץ לנבחרת.
ב. בניגוד אליך אני חושב שגוטמן הוא בעיקר גנב דעת ופחדן גדול. אתה זוכר לו דאבל ויכולת באירופה ואני סופר לו אליפות אחת בשלוש עונות מול אלישע לוי (כשגם באליפות שלו אלישע השיג יותר נקודות ). אני גם זוכר לו את הראיון העלוב וחסר הכבוד לאחר שהפסיד את משחק האליפות. הוא מספר סיפורים על שני המשחקים השבוע כאילו ראינו שם בשורה גדולה, בסה"כ יכולת בינונית נגד שתי קבוצות חלשות.

יניב פרנקו 15 באוקטובר 2014

דרך אגב מכל הטיעונים פה -זו אולי הטענה הכי לגיטימית -שאלת היכולת של גוטמן – דעתי עליו שונה לגמרי מדעתך אבל אני לא בטוח שהוא המודל המתאים לאמן נבחרת .
גוטמן כמאמן ליגה הוא עקשן ותבניתי -לא תמיד זה הכי נכון -ניהול המשחק שלו פחות טוב מההכנה והוא צריך לא מעט זמן כדי להביא קבוצה לשיא – הוא לדוגמא לא היה מביא אליפות בשנה ראשונה כמו אוסקר או אלישע – וכן גם בהפועל לקח לו שנתיים מלאות להביא את הקבוצה לשיא (אבל וואחד שיא).
והוא חרטטן לא קטן בראיונות כולל בלא מעט קטעים בהפועל .
ועדיין בעיני הוא גדול מאמני הפועל מאז שוויצר -אני מעריץ גדול שלו כי את מה שהוא יודע לעשות -הן בבנית תבניות מנצחות ושיטתיות והן בפיתוח שחקנים אינדיבידואלית אף מאמן ישראלי לא מסוגל לעשות -הפנטיות שלו לקבוצה כאוטית כמו הפועל היא מצרך חובה -במקומות אחרים זה מייצר בעיות .
אז לאור כל זה באמת לא בטוח שזה המאמן הנכון לנבחרת וייתכן שאב טיפוס כמו סוזה שהוא מנהל משחק וטקטיקן טוב בהרבה היתה לדוגמא בחירה טובה בהרבה .
סוזה לדוגמא היתה בוחר סגל שונה כולל לדעתי בחירות מפתיעות עד הזויות אבל היה משיג תוצאות .
אבל כל זה לא בא לשלול את טענת הבסיס -גוטמן איש מקצוע רציני ומאחוריו עומדות תפישות מקצועיות ושיקוליו בבחירת הסגל מקצועיים .

ניתאי (אחר) 15 באוקטובר 2014

אני חייב להגיב פה על תמוז ועל שכטר.
לגבי תמוז: אתה באמת חושב ששגוטמן חושב שתמוז שיקר לגבי השיניים? למה שיעשה דבר כזה? איזה אינטרס יש לו לשקר? לא לכבודו לשבת על הספסל נגד אנדורה?

ולגבי שכטר: יש לי סיפמטיה לנאנט, כי הייתה לי שמירה מוצלחת איתם במנג'ר כשהייתי בתיכון. מדי פעם יוצא לי לראות משחק שלהם. העונה יצא לי לראות שני משחקים (בשניהם הוא לא שותף), ואני מתעדכן מה קורה עם הקבוצה. העונה הוא לא הבקיע עדיין. בחצי העונה שעברה הבקיע שער אחד.
חלוץ זה תפקיד שאתה חייב להבקיע בו, או לפחות לבשל, או לפחות להיות מעורב בשערים. שכטר לא עושה לא את זה, לא את זה, ולא את זה. יש לו בישול אחד או שניים בתקופתו בנאנט. מדובר בשחקן שבעונה שלמה בקייזרסלאוטרן, הבקיע 3 שערים, והוא שיחק שם בקביעות.
הייתה לו עונה אחת טובה בקריירה (בה הבקיע מעך 20 שערים בהפועל תל אביב). וזהו. בעונתו בנצרת עילית הבקיע 3 שערים, בנתניה הבקיע 7 בכל עונה. זה פשוט לא חלוץ מספיק טוב לנבחרת.

Luke 15 באוקטובר 2014

אני מסכים שהבחירה בשכטר מעט תמוה, אבל אין פה שחיתות. אלא שטוענים לשחיתות בכלל לא מודעים למשמעות המילה.

לא קשור לנושא, אני זוכר את שכטר בימי השיא שלו במסע האירופי של הפועל, איזה שחקן הוא היה אז. מה הוא עשה לליון בנפיקה ושאלקה. שכטר ההוא היה טורף את הנבחרת הזו.

Atan 22 בנובמבר 2014

Thanks guys, I just about lost it lokonig for this.

Ravikant 26 בנובמבר 2014

Very valid, pithy, succnict, and on point. WD.

יואב 15 באוקטובר 2014

והחלוץ שיגיע הכי רחוק בכלל לא התלבש(הדאבור).
גוטמן ממשיך לא לשכנע אותי ובעיקר לא אמין.
החצי הראשון מול האנדורים היה שקול לגמרי למי ששכח.

יניב פרנקו 15 באוקטובר 2014

יואב איך היה נראה ההרכב שלך ?

יואב 15 באוקטובר 2014

לא שונה מהותית.
בעיה באגף שמאל, טווטחה הוא חור הגנתי ועומרי לא מספיק טוב(לצערי).
ייני או משומר-לא עושה הבדל מהותי.
אלברמן הוא עדיין הקשר האחורי הטוב ביותר שיש. בטח למשחקים הקשים יותר.
אני מאד מחזיק מטוטו וחושב שהוא המחליף הראוי להתקפה.

יניב פרנקו 16 באוקטובר 2014

אנחנו בהסכמה רחבה .

Wilma 22 בנובמבר 2014

You've really helped me unntrseadd the issues. Thanks.

Amanda 23 בנובמבר 2014

Unpelalrelad accuracy, unequivocal clarity, and undeniable importance!

Nanpon 22 בנובמבר 2014

Way to use the internet to help people solve prolebms!

Brahim 26 בנובמבר 2014

Now I know who the brainy one is, I'll keep loionkg for your posts.

דור 15 באוקטובר 2014

אני בכלל לא מבין איך גוטמן עדיין מאמן את הנבחרת.
הבנאדם מאמן שנים על גבי שנים וההישגים היחידים שלו זה אליפות נהדרת עם הפועל חיפה ואליפות על הפרש שערים (וקיזוז) עם סגל שהיום אנחנו מבינים כמה גדול הוא היה.
את בית"ר הוא ריסק ואז נעלם להרבה זמן מהבושה, חזר כי ברקוביץ' החליט שהוא מאמן ועזב מהר מאוד כי לאף אחד לא הייתה סבלנות לשטויות שלו, נתניה זו לא קבוצה שאפשר לקחת את הזמן עד שהיא תתחיל לשחק.

הקיבעון שלו לשחקנים מאותה הפועל נובעים מכך שזו ההצלחה האמיתית היחידה שלו והוא לא מכיר משהו אחר. הצליחה לו השיטה והתחברו לו השחקנים ולכן עד היום הוא מרכיב את הנבחרת כהפועל של 2010 עם חיזוקים במקום שהיו זרים אז, או שהשחקנים ששיחקו אז הזדקנו ו/או פרשו (בן דיין, בונדר, אניימה הבלמים וכו'). גוטמן לא מבין שהחיבור ההוא לא יכול לקרות בנבחרת כשנפגשים פעם בכמה חודשים לכמה אימונים ומשחק. מה שחשוב הוא לקחת שחקנים שנמצאים בכושר טוב ושיודעים לשחק אחד עם השני בצורה הכי טובה. בגלל זה עדיף לשים שחקנים שבפני עצמם נראים אולי פחות טובים מהמקבילים הליגיונרים שלהם אבל ברמה הקבוצתית יתרמו הרבה יותר.

בלייק 16 באוקטובר 2014

שחר לא משלם סכומים כאלה עבור שחקן ישראלי כמו שהוא לא ימכור את רפאלוב גם עבור 5 מיליון יורו (או שזה היה דולר?), כמו שהוא לא צריך את המודל של צוות אימון זר או מנג׳ר מעל מאמן, כמו שהוא יודע שגולסה סגור במכבי וכו וכו. שחר קובע לעצמו מדיניות לפי כיוון הרוח. יש לו מספיק זכויות בכדורגל הישראלי גם בלי הניסיונות האופורטוניסטים (ניסיון להוריד את המחיר של דמארי, לפייס את האוהדים במקרה רפאלוב, ובאופן כללי ושיטתי לשלם כפול מכל הליגה במשך שנים, אבל כל פעם שמגיע אוליגרך לדבר על שפיות וקוים אדומים) לחנך ולהטיף לילידים.
לגבי גוטמן – בנתיים בנבחרת יש לו קמפיין אחד כושל מאוד, ופתיחה סבירה לקמפיין השני. נראה מה יגידו ומה הוא יגיד על שכטר, טוטו, שהר, ורמוט ושות אחרי בוסניה, וויילס ובלגיה.

Sliman 23 בנובמבר 2014

My hat is off to your astute command over this topoa-brcvi!

Janelle 24 בנובמבר 2014

Hey, that's powlefur. Thanks for the news.

Comments closed