בשם האב

 סיפור ישן בעולם השיווק מספר על הימים שלפני שהחליטו אם סיגריות זה טוב או רע והיה דיון גדול סביב זה.

בסוף הלכו לרופאים וגילו שהחלק הלא מעשן אצל הרופאים גדול פי כמה וכמה מהחלק באוכלוסיה-הרופאים כמעט שלא עישנו בימים שכמעט כולם עישנו.

הם ידעו לפני כולם מה נכון והפעולות שלהם היטו את הכף וסימלו את הכיוון לתעשייה כולה.

הכי נכון להקשיב לאנשי המקצוע.

***

ולכן כשבלאט סניור החליט שאת בלאט ג'וניור הוא לא שולח לסו קולד אקדמיה של הפדרמנים אלא דווקא לפרויקט של רמי כהן, באותו רגע מבחינתי נפל האסימון.

כי אין תעודת איכות טובה מזה.

כי אין אמירה ברורה מזו.

בלאט בחר הפועל כי הוא יודע בדיוק איפה הכי נכון לתמיר להתפתח.

בלאט בחר בניהול של רמי על פני הניהול של דני וניקולה.

כי אף אחד לא משחק עם הקריירה של הילד שלו ולא משנה מה.

ואף אחד לא מתעסק עם הפועל אין דה יד *

*בכפוף לתקופה, אחת ל20 שנה, אין אחריות .

***

רמי כהן הוא הסיבה שהפועל תל אביב חיה וקיימת ובועטת.

ולא במובן של גודס וכסא.

אז הנה כמה סימנים לקבוצה מנוהלת היטב

  • אם זו קבוצה שחיה על השקל – אבל עומדת בכל התחייבותיה.
  • אם זו קבוצה שקודם כל לוקחת את המאמן הכי טוב שהיא יכולה ורק אז מתכננת את הסגל – כי צוות מקצועי קודם להכל.
  • אם זו קבוצה שמחלקת נכון את הכסף ושמה את החלק הגדול יותר בעוגה על ישראלים כי היא מבינה שהמצאי הישראלי מוגבל יותר
  • אם זו קבוצה שמבינה את מקומה בשוק הזרים ועובדת על סקאוטינג שעובד במבחן התוצאה(ובניגוד לשנים קודמות לא מתעקשת על פרינציפים כאלה ואחרים אלא פשוט לוקחת את מה שהכי נכון עבורה).
  • אם זו קבוצה שהקפטן שלה הוא השחקן הכי טוב שלה ונער הפוסטר הכי נכון שלה.
  • אם איש הכדורסל הכי בכיר ומקצועי כאן שולח את הילד שלו לאקדמיה שלך ולא של הקבוצה שבנתה אותו.
  • ואם זו קבוצה שמסתכלת קדימה ורואה בית חדש ועוד הכנסות ורק אפשרויות של צמיחה.

אם כל הסימנים חיוביים זו הוכחה שזו קבוצה שיש לה מנהל.

ולי אישית הוא מזכיר עורך דין צעיר ושאפתן אחד בשנות השבעים – בימים אחרים ובצבעים אחרים.

***

כל פעם מחדש עומדת לה קבוצת הכדורסל ומזכירה שאפשר גם אחרת.

ולחשוב שהם היו פעם האחות הקטנה של הכדורגל.

20 הפרש בייבי!

***

איזה כייף לקבל הפסקה מתודית של הנאה מספורט בתוך כל כך הרבה גועל.

ומה אני אגיד לכם לי אישית הפגרה באה בזמן – כי אני מותש!

(למרות שאין לי ספק שעוד נוציא לא מעט אנרגיה על גוטמן האדום ושיקוליו הנסתרים בבניית הסגל וההרכב  לבוסניה)

 ***

אז בהצלחה לנבחרת, בהצלחה להפועל ומכבי ב"ערעור" ובהצלחה לאבא של תמיר מעבר לים.

 

 

 

 

 

הפתעה!
חידון מספר 423. פרסים על שם אנשים

71 Comments

אריק האדום 14 בנובמבר 2014

ואם המנהל שלך לא מתרגש מהתקשורת וכל שטות שהיא כותבת או כתר שהיא קושרת ונדבק לתוכנית המקורית…

לאחד את הסל והרגל תחת אותה הנהלה, תחת אותו תקציב. תאגיד הפועל תל אביב.
בהנהלת רמי כהן.
כן יהיה רצון.
(ואז מתן נאור יוכל להיות הקפטן בכדורגל גם)

יניב פרנקו 14 בנובמבר 2014

הלוואי.

אדם בן דוד 14 בנובמבר 2014

באמת הלוואי

אלעד כץ 14 בנובמבר 2014

דווקא יש סברה שאחוז המעשנים בקרב הקרדיולוגים הוא הרבה מעל האחוז באוכלוסיה.

יניב פרנקו 14 בנובמבר 2014

גרמתי ללכת ולבדוק – אז בישראל לדוגמא אכן יש אחוז בקרב הקרדיולוגים שמעשן- אך הוא נמוך מהאוכלוסיה.
ועל זה ייאמר שגם מוריניו ואסי דומב ברמת המאקרו הם בעלי אותו מקצוע אבל דעתו של הראשון חשובה יותר ולכן אם היה מחקר שהיה מראה שהרוב הגדול בקרב פרופסורים לקרדיולוגיה מעשן אז הייתי אולי פוסל את המטפורה.
עד אז – ולפי כל מה שאני מבין העישון רע לבריאות ותמיר בלאט טוב להפועל.

אלעד כץ 14 בנובמבר 2014

מעניין, איך בדקת?
שלא תבין לא נכון, אני בהחלט מסכים עם השורה התחתונה, פשוט האנקדוטה הספציפית הזאת הקפיצה לי לראש את השמועה הבלתי מבוססת שהעליתי.

יניב פרנקו 14 בנובמבר 2014

לא מחקר מעמיק -חיפשתי קצת בגוגל ואכן יש קרדיולוגים בישראל שמעשנים מה שהיה לי מאוד מוזר.
הסיפור דרך אגב הוא סיפור שיווקי שרץ שנים כמו החור במשחת השיניים של קולגייט -נכון או לא הוא מטפורה טובה.

איציק 14 בנובמבר 2014

אני מסכים שבלאט טוב להפועל… עדיין לא השתכנעתי שהפועל טובה לבלאט (עובדה, האבא לא הלך לשם לא כשחקן ולא כמאמן) ;)

גדי מרקוביץ 14 בנובמבר 2014

לא מכיר את רמי כהן. אם הוא מזכיר לך את שמעון מזרחי אז חבל. כמות הזבל שטואטא מתחת לשטיח ב45+ שנים תחת שלטונו לא שווה להישגים המופלאים של "הקבוצה של המדינה". כאחד שלא אוהד קבוצת כדורסל בישראל גם אני רכבתי לא מעט על רכבת הניצחונות בימי חמישי בהם המדינה הייתה מול מדורת השבט.
היום לאחר שלא מעט חלקים מתחת לשטיח נגלו לעינינו אני מבין שכמעט הכול היה אחיזת עניים.
מבחינתי לאחר עזיבת דיוויד בלאט לארה"ב אין לי שום סיבה לרצות בניצחון מכבי בשום מסגרת- בדיוק להפך.

שואלים אוהד הפועל תל אביב בכדורסל "איך ההגרלה השנה שלכם" ? עונה האוהד "קשה מאוד, כל שבוע אנחנו נגד מכבי תל אביב"

יניב פרנקו 14 בנובמבר 2014

שמעון הצעיר – ודרך אגב למזרחי הנוכחי אין הרבה חלק במה שקורה היום במכבי -הוא דמות ייצוגית שמושכת אש ומייצרת סרטים אבל לא מעבר לזה -זו הקבוצה של הפדרמנים ואותה יהיה לנו הרבה יותר קל לנצח בלי לחכות 20 שנה .

Pasa 23 בנובמבר 2014

Why does this have to be the ONLY reillbae source? Oh well, gj!

צביקה 14 בנובמבר 2014

רק שלא יהיה שמעון חס וחלילה!
שימשיך לשבת ביציע ליד האוהדים ולא ליד הספסל על כל המשתמע מכך
שהכל ימשיך להתנהל בשקיפות ולא במחשכים.
שלא יקדש את הניצחון – כן מותר גם להפסיד מידי פעם.
שהמטרות תמשכנה לכוון לטווח ארוך ושמשברים כשיתרחשו לא יסיטו מהדרך.
שגם אחרי שניקח מתישהו אליפות לא יחשוב בטעות שהפועל היא הקבוצה של המדינה.
ושלא יפסיק להיות אופוזיציה לוחמת לדורסנות הצהובה.
וכן, הלוואי ובכדורגל היו לומדים משהו…

יניב פרנקו 14 בנובמבר 2014

מזרחי של שנות השבעים שונה לגמרי מהדמות הנוכחית – היכולת לבנות ארגון , להעלות את הרף שנה אחר שנה ולהיות מוכוון מטרה היו שם הרבה לפני התכונות הרעות – וגם יכולות הניהול המופלאות .
את כל זה אי אפשר לקחת ממנו -ואני רואה קווים מקבילים.
הפועל לעולם לא תהיה מכבי מהסיבה שארגון כזה אין בשום מקום בעולם אבל טוב שיש לנו מנהיג כזה והלוואי שהיה מנהל כזה בכדורגל -קיוויתי לפני עשור שמוני הראל יהיה כזה ואז הוא הכניס שותף…

אנונימוס 14 בנובמבר 2014

הדבר היחיד שדומה בין רמי כהן לשמעון מזרחי זה רמת המחוייבות לקבוצה. בכל השאר הם שונים לחלוטין

צור שפי 14 בנובמבר 2014

אנונימוס, במה הם שונים? (שואל באמת, לא קנטרנות).
ולא ידעתי שבלאט שלח את הילד להפועל – וואו.

אנונימוס 14 בנובמבר 2014

אפשר לכתוב מגילה שלמה על ההבדל ביניהם. אבל אני פשוט אזכיר דוגמה פשוטה ומפורסמת – לפני 4 שנים, אחרי שהפציעה של אדריאן יוטר דפקה להפועל את העליה לליגת העל. מנהלת הליגה החליטה להציע להפועל לעלות לליגת העל תמורת תשלום פעוט. רמי יכל לעשות עם ההצעה מה שהוא רוצה בתור יו"ר ועד מנהל – לקבל אותה, לדחות אותה, או להוביל למשאל בקרב חברי העמותה. הוא בחר באפשרות השלישית.
מאחר שבעיני אוהדי הפועל רמי כהן הוא אכן המנהל הטוב ביותר שהיה לה אי פעם, מן הסתם רובם הצביעו לפי הקו שהוא הוביל. והוא מתוך ראית עולם שמדובר במהלך לא ראוי, הוביל לדחיה של ההצעה, מתוך ידיעה שהיא דנה את הפועל לשנה נוספת בליגה השניה כשהיא סוחבת גרעון גדול. 92% מחברי העמותה דחו את ההצעה.

עכשיו תשאל את עצמך שאלה פשוטה – מה שמעון מזרחי היה עושה במצב דומה. אני חושב שהתשובה ברורה כשמש.

איציק 14 בנובמבר 2014

אני אגיד לך, הוא לא היה מגיע למצב הזה, הוא פשוט נשאר כל הזמן בטופ ולוקח אליפויות. חכם לא נכנס למצבים שפיקח מצליח לצאת מהם ;)
לגופו של עיניין, לא בטוח, אך יש סיכוי סביר שאתה צודק.

Basia 22 בנובמבר 2014

Well done to think of sotnehimg like that

Gil - Zimbabwe 14 בנובמבר 2014

Rami Cohen he classic double face

Emma 22 בנובמבר 2014

You've hit the ball out the park! Indlecibre!

יואב 14 בנובמבר 2014

יניב,
הראל, עוד לפני השותף, כבר הראה שהוא לא קורץ מהחומר הנכון לנהל. ונעצור כאן.
כל מה שאמרת על שמעון הצעיר-אמת. הוא היה פורץ דרך אמיתי(גם מיטש לדעתי).
מכבי ניהולית התאפיינה בלהיות צעד קדימה(פרסומות על החולצה, אין צפיה בחינם ועוד) ברגל ובסל.
אבל גם לפדרמן האבא יש זכויות. הוא מספיק זמן במערכת על מנת שחלק מההצלחות ידבקו גם אליו. כמו גם הכשלונות.

יואב 14 בנובמבר 2014

נ.ב
ארבע משש היו גם במשמרת שלו.

יניב פרנקו 14 בנובמבר 2014

חלקו של פדרמן האבא בהצלחות נמוך מחלקו בכישלונות -הוא תמיד ״שמע את הקולות״ וניסה להנדס פתרונות שיווקים לא פעם על חשבון בחירות מקצועיות – יאמר לזכותו שתמיד היה נעים הליכות ולא רדף באובססיביות של מזרחי את מתחריו אבל מעולם לא ראיתי בו את מה שראיתי במזרחי וגם בגולדהאר – מעולם לא היה מנהל מקצועי ״רוצח״ במובן החיובי שננעל על מטרה ומשיג אותה – אני חושב שהמעורבות שלו בכדורגל לאורך השנים הראתה את זה טוב יותר – בלי מזרחי לצידו אבל עם לוני היו לו שנים של גלקטיקוס וטריקים אחרים .
אבל לאבא יש זכויות אצלכם -את מה שהבן עושה עד עכשיו זה סיפור אחר וגם פה יש לדיווד זכויות על מהלך שאולי נראה נכון בשטראוס מחלבות אבל לא בקבוצת אלפא כמו מכבי.

Melan 22 בנובמבר 2014

Action requires kndloewge, and now I can act!

Ion 24 בנובמבר 2014

These pieces really set a standard in the inyudtrs.

אריק 14 בנובמבר 2014

נראה לי שהגזמת עם העניין של הניהול, אבל מילא. לא רואה את הפעולות המעולות של רמי כהן, בשונה למשל מהפועל ירושלים.
בלי כל קשר, סחתיין על ה-20 הפרש ביד. הפוסט של אברהמי שופך קצת אור על הסיבות לכל הרפש במכבי. מקווה שהוא יעבור.

איציק 14 בנובמבר 2014

נסחפת קצת, ה-20 עלה לך קצת לראש, אבל זה מובן ומגיע לך. מקווה שבאולם החדש (ומברוק עליו, טוב שיהיה עוד אולם איכותי) נחזיר אותכם לקרקע.
את דעתי על הקפטן שלכם אני לא רוצה לכתוב שוב, אבל אתם ראוים לו והוא ראוי לכם.
המנהל שלכם טוב לכם, תשארו איתו. היו לו כבר אמירות מקוממות בזמן קצר, אבל למי אין…
נכון שיש דברים שאתם עושים טוב, כמו מאזן תקציבי, בחירת מאמן, ועוד. וכשמגיע שאפו, אז מגיע!!!
בלאט הלך אליכם כנראה כי הוא לא מספיק מוכשר או בשל למכבי. אם יגיע לרמה המתאימה, יגיע גם למקום הנכון. גם אבא שלו עשה סיבוב לפני שהגיע בזמן הנכון לכולם (וכן, עשו לו זובור שלא הגיע לו).
בהחלט יתכן שהפועל הופכת להיות הגליל של פעם, חממת שחקנים עבור מכבי :-)

אבי ח 14 בנובמבר 2014

נראה לי קצת מעשה נבלה, ולא במובן של רוע, להשוות בין השניים…
דווקא התחלת מגניב..מנסה להיכנס לראש של דיוויד שבטח היה שותף בכיר בבחירה של הנער…
אז איך לכל הרוחות הגעת להשוואה בין שימון עם הרקורד שלו,לבין רמי כהן..
מה המשותף להם? כאילו עשית פוסט על השוואה בין גיפ מרצדס לבין דופין…( אופס, הסגרתי את גילי?!)

ועדיין, הבחירה של דיוויד היא היחידה ברשימה שלך שעומדת לזכות…
מעניין מה יקרה שנה הבאה,או עוד שנתיים שעודד יעזוב…?

יניב פרנקו 14 בנובמבר 2014

שעודד יעזוב לנבחרת ככל הנראה יבוא במקומו מאמן בכיר אחר -זו כבר תהיה הפועל של 3000 מנויים וכנראה קבוצת יורופליג עם מעט יותר ספונסרים -הכיוון ברור וממש לא תלוי במאמן על הקווים.

אבי ח 15 בנובמבר 2014

עכשיו הבנתי…

דיוויד שלח את בנו ללמוד ניהול אצל רמי כהן..
כי עוד שנה שנתיים לטענתך,הוא כבר לא יהיה במחשבות המאמן ( הבכיר??) והאגודה…

הלוואי שעודד קטש יאמן את הנבחרת.. מגיע לו,

יואב דובינסקי 14 בנובמבר 2014

שאלתי את בלאט לפני הדרבי הראשון בגלגול הזה של הפועל (משחק פניני-שולדרברנד) אם הוא ממליץ להורים תל-אביבים לשלוח את הילד שלהם להתאמן במחלקת הילדים של מכבי או של הפועל. הוא ענה בצורה מאוד דיפלומטית, שמה שחשוב זה שהילד ילמד לאהוב את המשחק ולכבד את ערכי הספורט (פלוס מינוס זה היה הניסוח).

עדי אבני 14 בנובמבר 2014

כמו שכבר אמרו- התחלת טוב וזייפת עם ההשוואה למזרחי.
רמי הוא מנהל מצוין, הכי טוב שהיה לנו בהפועל סל או רגל מאז שאני זוכר את עצמי (28 שנות אהדה פעילה). אבל…
א. הוא עוד טרי בתפקיד. אני זוכר שחשבתי אותו דבר בשלוש השנים הראשונות של חבורת תאומים.
ב. הוא מנהל שונה לגמרי ממזרחי. האספרציות שלו אחרות, הוא חי באווירה ציבורית אחרת מאשר מזרחי בסבנטיז ויש לו על הגב יריבים עדיפים בהרבה מאשר היו למזרחי (ובראשם המפלצת שבנה מזרחי).
ג. אולי כתוצאה מהסעיף הקודם ואולי לא, הוא גם משדר אישיות אחרת משל מזרחי, שגם בסבנטיז הציג דחף חולני כמעט להצליח, ולא משנה איך (מה שהצליח במבחן התוצאה, כן?). נראה שלרמי חשובה הדרך לא פחות ולפעמים יותר מהתוצאה, בין אם זה נכון בקבוצה הישגית ובין אם לא

יניב פרנקו 14 בנובמבר 2014

עדי -אבל לכולם -ההשוואה יא למזרחי הצעיר -מהמנהלים הפנומנליים של העסק -מה שקרה אחר כך זה כבר בלתי אפשרי לשחזר או להשוות -חיה כזו לא תהיה עוד בספורט העולמי .
אבל מזרחי הצעיר היה מנהל עם חזון ,בעל מחויבות טוטלית לקבוצה ולאוהדיה , מוציא מים מן הסלע ומנהיג שהוביל אחריו חבורה יוצאת דופן -אי אפשר לשכוח את זה -בהמשך הכוח ורדיפת הכוח עשתה אותו אחר .
אחד לאחד אלה התכונות של רמי כהן -ממש לא חבורת תאומים ששיחקה בכסף של סגול .
ייאמר לזכות מזרחי כמו רמי כהן שבתחילת הדרך מעולם לא היה להם קל פיננסית .

Danielito 22 בנובמבר 2014

For the love of God, keep writing these artlcies.

Maristela 23 בנובמבר 2014

That's an ineitllgent answer to a difficult question xxx

טל בן יהודה 14 בנובמבר 2014

מבין ת׳שורה התחתונה שלך לגבי רמי כהן, והזמן יגיד לנו האם אתה צודק (אגב, ארז אדלשטיין לועמי טוב מעודד קטש, אבל ניחא). אבל מילה לגבי תמיר ודיוויד בלאט.

אולי פשוט דיוויד יודע שלבם שלו אין את זה. כי בסופו של דבר, כדי לשחק בהצלחה במכבי, אתה צריך שיהיה לך את ״זה״.

זה לא תלוי גיל, או שיש לך את זה או שאין. ליותם הלפרין לא היה את זה אף פעם, לא בצעירותו וחא בבגרותו. לטל בורשטיין היה את זה. לגיא פניני ויוגב אוחיון יש את זה.

אולי שדיוויד יודע שלתמיר אין ולכן הוא המליץ לו לא להתייבש.

ומילה אחרונה, האירוניה במשפחת בלאט היא שכמאמן מכבי, דיוויד לא היה משתף את תמיר.

אריק האדום 14 בנובמבר 2014

ליוגב אוחיון אין את זה, אחת ההוכחות שמכבי של היום היא לא זו של פעם.

איציק 14 בנובמבר 2014

ראית את המשחק אתמול או שעדיין היתה שיכור מהדרבי, אולי חמרמורת?

edgecator 14 בנובמבר 2014

ממש אף סקוטי אמיתי.

טל בן יהודה 14 בנובמבר 2014

אז הלכתי לגוגל לבדוק מה אתה רוצה ממני עם התגובה הזו.

1. החכמתי. תודה
2. הכל עובר אליך ו…

edgecator 14 בנובמבר 2014

1. בבקשה. בשביל זה אני כאן (ולראיה הכינוי שלי).
2. לא הבנתי, ולגוגל לא הייתה תשובה שהתאימה להקשר. אז אולי פספסתי משהו, אבל אולי זו סתם הייתה תגובה ילדותית, מתחמקת ולא עניינית בשום צורה, כפי שניתן כמובן לצפות מאחד מהבלוגיסטים באכסניה.

שבת שלום.

Josafhat 22 בנובמבר 2014

I could watch Scrlndieh's List and still be happy after reading this.

Michelle 23 בנובמבר 2014

Stay with this guys, you're henpilg a lot of people.

יניב פרנקו 14 בנובמבר 2014

טל – אתה לא באמת כתבת את זה?
בלאט מתכנן לתמיר קריירה אחרת כמו בשנה לעצמו – קודם ישחק וישחק ואז יעבור למכללה גדולה וגם יוציא את התואר שחשוב למשפחה ומשם לאן שהכשרון של הילד והקשרים של האבא יובילו לשם הוא יילך -זו לא הקריירה של פניני או אוחיון או הלפרין – פה יש יד מכוונת .
וכדאי לציין של תמיר יש בן דוד בהפועל -רק שנה מעליו בשם גולן גוט שהוא כידוע הבן של דניאל שנשוי לאחות של אשתו של דיוויד שפורח בהפועל ונראה מאוד מחובר לארגון -אני לא פוסל שהבן דוד דחף לא מעט והדליק את הילד…
בכלל אני הייתי שמח להיות שם קצת בארוחות המשפחתיות כשהם מדברים בחופשיות על הקבוצה של המדינה…

יניב פרנקו 14 בנובמבר 2014

תחשוב על זה ככה טל -כשתמיר יילך למכללה הוא יילך ל:
א.המכללה שתהיה מוכנה .
ב.מכללה קטנה שתאפשר לו לבלוט ותבטיח דקות משחק.
ג. המכללה הכי טובה שאפשר -מקצועית ואקדמית ואצל המאמן הנכון (שבלאט כנראה מכיר ).

גדי מרקוביץ 14 בנובמבר 2014

הבעיה שלי עם שמעון מזרחי שהוא מעולם לא איש של ערכי ספורט. ללא יושר לא יקרו דברים טובים לאורך זמן. אי אפשר לקבל שמנכ"ל קבוצה ישים וטו על פרשן טלוויזיה רק כי הוא מעז גם לבקר את מכבי עלית תל אביב ואז לדרוש את החלפתו ביקיר המחלקה טל ברודי שיקרא דף מסרים במקום לפרשן גם אם "העברית שלו היא לא מי יודע כמה". זה היה בתחילת שנות השמונים. במקביל בכדי שלא יהיו תקלות בדרך נרכשו שחקנים ישראלים רק בכדי שלא ישחקו נגד מכבי, דוגמא בוטה הייתה העברתו של כוכב הפועל רמת גן חנן קרן. קראנו להם שחקני פוסטר.
המותג מכבי תל אביב כבר לא צח כשלג. בעצם הוא אף פעם לא היה צח כשלג.

איציק 14 בנובמבר 2014

גדי, יש כאן סתירה פנימית. אם תגיד שמה שקרה למכבי הם לא דברים טובים ב-45 שנים האחרונות, אז מהם דברים טובים במובן הספורטיבי? אם הם כן טובים, אז או שמיזרחי טוב, או שדברים טובים יכולים להתקיים גם ללא יושרה. אפשרות נוספת היא ש-45 שנה לא נחשב לאורך זמן אבל זה ממש לא נראה לי הגיוני במושגים ספורטיבים כמובן.

גדי מרקוביץ 14 בנובמבר 2014

איציק ידידי,
לדעתי אין סתירה – מכבי הגיעה להישגים ספורטיביים חסרי תקדים ב45 שנים האחרונות.
אני טוען שהדרך הייתה קלוקלת ומרובת עניינים מפוקפקים.

אני מודה שלא פעם התרגשתי עם מכבי וחוויתי אף רגעי אושר של ממש. עד לפני כמה שנים ידעתי שיש משהו לא בסדר בכל מה שקורה: חיסול תחרותיות, אולסי פרי חולה בשפעת, גיורים שלא עומדים בסף רפורמי, מימון של קבוצה ע"י תקציב ציבורי (גם כספי האגרה של אלי ישראלי הלכו למכבי), הכשרת נאום המוקה, ניהול הבנק של מוני במשרדי היד וכמה סמלי שבשעה שפיני לא הסכים לעזוב את הפרקט במדיסון סקוור גארדן נמצא בצפון תל אביב מנהלה המסור תלוי בדירה שבה התגורר אף שלא הייתה רשומה על שמו.
זהו רק תקציר של הדברים הדוחים אותי ואני ממש מודה למכבי שמינו את פניני לקפטיין. זה חוסך ממני לנסות לשכנע שמכבי מסואבת, לא מודעת לעצמה או אולי לא מודעת שהציבור כבר לא מטומטם כמו שאני הייתי.

כמו שכתבתי קודם – לא יכול יותר להתעלם מהדרך

איציק 14 בנובמבר 2014

גדי,
דיברתי על המשפט הזה בלבד "ללא יושר לא יקרו דברים טובים לאורך זמן." היתי צריך לצטט אותו בתגובה המקורית.

גדי מרקוביץ 14 בנובמבר 2014

הבנתי עכשיו למה התייחסת.
הייתי צריך לכתוב את זה אחרת: "ללא יושר לא יקרו דברים טובים לנצח"
בעצם גם המשפט הזה הוא קצת בומבסטי. הכוונה שלי היא שלפחות עבורי הישגים אשר הגיעו בחוסר יושרה מאבדים את עוצמתם עד כדי ביטולם הרגשי

גיסנו 14 בנובמבר 2014

1) זה יפה שכמעט כל מה שכתבת כקריטריון לניהול נכון תקף במדויק למכבי ת"א כדורגל.
2) העובדה היא ששחקני נוער במכבי כדורסל לא עולים לבוגרים, או שעולים וסתם מתייבשים על הספסל ואז עוברים לקבוצות אחרות מאוחר מדי – זה לא מבטיח יותר מדי לשחקן צעיר. ומי כמו אבא בלאט יודע את זה. בהפועל, בשילוב של אידיאולוגיה והכרח כלכלי, משקיעים ומשתפים הרבה שחקני נוער. כהורה זה נשמע מבטיח יותר מאשר האקדמיה של מכבי סל גם אם מכבי סל היא עדיין אחד המועדונים הגדולים באירופה. גם אבא של יובל שפונגין לאחר מרמור מול התנהלות קבוצת הכדורגל העביר את הבן הצעיר שלו למחלקת הנוער של הפועל. (ומעניין מה הוא חושב על זה היום…)
3) הנצחון על מלאגה אחרי ועל אלבה ברלין לפני רק מחזק בי את התחושה שנעשה סבוטאז' ענק בשבוע המביש של מכבי. לא יודע על ידי מי ועל שום מה – יש לשאלות האלה הרבה תשובות אפשריות – אבל אני כמעט בטוח שמשהו ממש מסריח קרה שם.
4) enjoy it while it lasts. הרווחתם את זכות השמחה לאיד והלעג ביושר, אבל תזכרו שבמיוחד בכדורסל זה לא נמשך לכם יותר מדי זמן….

יניב פרנקו 14 בנובמבר 2014

מסכים לצערי על סעיף 1

טרנטה 14 בנובמבר 2014

שבוע גדול לאדומים. גם 20 הפרש בכדורסל וגם פואד גנב לנו 5 נקודות.

עדי אבני 14 בנובמבר 2014

דווקא לנו הוא גנב 5 נקודות
א. ירדו לנו שתיים למרות שמכבי פוצצו את המשחק
ב. מכבי פוצצו את המשחק כי הם ידעו שב10 שחניקים ובלי זהבי הם מפסידים בדרבי

ספקולציות הזויות גם אני יודע לעשות

אריק 14 בנובמבר 2014

דווקא לא עדי.
א. מגוחך להגיד שמכבי פוצצה את המשחק בגלל שלאחר פריצת אוהדים משער 22 השופט החליט לסיימו. בלי קשר, היה צריך להפסיק לאחר שפואד נכנס.
ב. תמשיך להשלות את עצמך.
ג. ירידת הנקודות קריטית יותר למכבי. אליפות הפועל לא תיקח השנה גם אם היו מוסיפם לה 5 נקודות.

יניב פרנקו 14 בנובמבר 2014

פואד הרס לכולם .
לקבוצה כמו הפועל הנזק עצום -כל עונש עם נזק כלכלי הוא גבוה – כל נקודה מושגת במאמץ קשה .
שלא לדבר תדמיתית .

צור שפי 15 בנובמבר 2014

אריק – לגבי א' שלך – אפילו אם אתה צודק והשופט היה צריך לשרוק לסיום מיד לאחר התקיפה של פואד – הוא טעה ולא עשה את זה והוא השופט והוא הקובע ומי שפוצץ את המשחק הם האוהדים של מכבי שנכנסו למגרש בעידוד פעיל של שורה וגארסיה. זה מה שקרה במציאות ולא אם ואם ואם. ואגב – רק למען הרקורד, אני לא בעד הפעלת החוק היבש כאן (=ניצחון טכני להפועל) אלא בעד משחק חוזר. כמו שיניב כתב – הנזק נגרם לכולנו.

איציק 15 בנובמבר 2014

אני מסכים איתך, אבל אני לא מבין משהו שצדדי לדיון הנ"ל. שמעתי שהפועל שילמה למשטרה 800 אלף ש"ח. המשטרה קבעה כמה מאבטחים יהיו במגרש וכמה שוטרים יהיו בחוץ. המשטרה לדעתי יחד עם חברת האבטחה אמורים להחזיר את הכסף להפועל, היא במצבה נראה לי שזקוקה לכסף זה. מה שמספרים הבוסים של חברת האבטחה זה בולשיט. אולי 7 שניות זה לא הרבה זמן בנסיבות שנוצרו, אך הם אשמים בנסיבות שנוצרו. ראיתי הרבה פעמים את הסרטון, בכולם רואים את המאבטחים צופים במשחק במקום להיות עם הפנים לקהל. אם כמו באנגליה המאבטחים היו עם הפנים לקהל, השיכור הזה בחיים לא היה מגיע למגרש במצבו.

אריק 15 בנובמבר 2014

צור,
לפי מה אתה קובע שגרסיה ואוברוב עודדו את האוהדים להיכנס למגרש??
לפי התקשורת? לפי ביה"ד של ההתאחדות שעדיין לא קבע כלום (ואגב, אוברוב לא עומד לדין על שום דבר)? ראיתי את הסרטונים שבהם נראים אוברוב וגרסיה עושים תנועות. זה מגוחך להאשים אותם לפי זה. תראה את הסרטונים ותבין.
העניין הוא לא אם השופט צדק או טעה, אלא באשמת מי פוצץ המשחק – ושוב, מגוחך לטעון שזה באשמת מכבי כאשר יש חשיבות בעניין הזה לאוהד שפרץ ראשון.

מעיין אוהד מכבי 17 בנובמבר 2014

אריק, אל תבלבל את צור שפי עם עובדות או עם המציאות.
מכבי אשמים בכל הדברים ביקום.

S&M 14 בנובמבר 2014

הורה נורמאלי יעדיף לשלוח את הבן שלו לקבוצה קטנה כמו הפועל, בה הבן שלו יקבל דקות משחק. הרבה שחקני נוער עושים טעות והולכים למכבי. זה טוב למכבי, אבל לא לקריירה של השחקן. אין שום קשר לניהול של הפועל מול זה של מכבי. אני לא חולק על שום דבר שכתבת על הניהול בהפועל, כי אני לא מכיר, אבל כן חולק על זה שהבחירה של בלאט היא מחמאה להפועל. אם כבר, זה אומר שבלאט חושב שהפועל קבוצה קטנה, שזה ההפך ממחמאה.

יניב פרנקו 14 בנובמבר 2014

לא איכפת לי מה הוא חושב – איכפת לי מה הוא עושה ומה זה משדר לכשרונות נוספים .

משה 15 בנובמבר 2014

אני לא יודע להיכנס לראש של בלאט, ייתכן שאתה צודק. לגבי רמי כהן, בספר שלי (ואני לא אוהד של אף אחת מהקבוצות ) מדובר באדם עם תגובות מקוממות ועלובות בכל פעם שדנים בהתנהגות של האוהדים שלו. בדיוק כמו שאוהדי הכדורגל שאבו עידוד מהתנהגות ההנהלה והשחקנים מה שהביא לכמה מהמעשים המכוערים ביותר בכדורגל שאחד השיאים שלהם בדרבי בשבוע שעבר, כך גם ההתנהגות שלו מעודדת את האלימות העתידית. אי לכך אני לא יכול להחמיא לו או לראות את הישגיו, בעיני הוא אדם שמעודד אלימות ולכן אני רוצה בכשלונו.

אדם 15 בנובמבר 2014

אם רמי כהן מעודד אלימות אז גם מר מזרחי בדרבי של פניני-שולדבראנד. לדאוג להביא זינזנות למגרש אם מישהו יעז לומר את המילה שואה (ואני לא אחד מאלו שאומרים אותה) היא עידוד אלימות (יש לציין, אלימות בכיוון אחד).
וזו רק דוגמא אחת.

משה 15 בנובמבר 2014

כפי שציינתי אני לא אוהד מכבי. אם היה טור שמהלל את פועלו של מזרחי הייתי מגיב על מזרחי, זה טור על רמי כהן. ודרך אגב התגובה שלך (שהיא בהחלט עניינית ולא מתלהמת ) היא בדיוק הבעיה של כל הסכסוכים : כל אחד מתעקש להוכיח לכולם שהשני התחיל. זה בדיוק מה שקורה עם הדרבי בכדורגל וזה גורם לכל האוהדים שסתם רוצים להנות מספורט איכותי לשמוח על העונש ששתי הקבוצות מקבלות.

יואב 15 בנובמבר 2014

בקשר לדרבי רגל,
זאת הפועל הכי עלובה שאני זוכר. כמו לקחת מוצץ מתינוק. חמש אבדו כי גם השיכור הבין את זה.
בקשר לדרבי סל,
אחרי אליפות היורוליג, אני בלתי עציב לשנים והרבה יותר בטוח בעוצמתה במצטבר.
רמי כהן והפועל? תקרת הזכוכית שם ברורה וידועה. לא מטריד. וכמו ברגל, לא משם תפתח הרעה.

gil - Zimbabwe 15 בנובמבר 2014

When Shimon started he told the funs what to do, when Sir. Cohen started, up to today the funs telling him what to say and what to do

משה 15 בנובמבר 2014

1+
ההתייחסות אליו כאורגניזם בעל רצון חופשי ללא ברורה לי.

Lucas 22 בנובמבר 2014

What I find so inisneettrg is you could never find this anywhere else.

Sabine 24 בנובמבר 2014

Now that's sublte! Great to hear from you.

מעיין אוהד מכבי 17 בנובמבר 2014

אני לא מבין איך אפשר להשוות בין מישהו שנבחר ע"י מגזין טיים לאחד ממנהלי הספורט הטובים בעולם, לבין מישהו שמתיימר לחנך אבל יושב בישיבות הנהלה לצד אנשים שהניפו שלטים המבזים את זכר השואה ואשר שרים בגאון שירי שואה (ואני ראיתי במו עיניי שני חברי הנהלה פעילים בעמותת אוסישקין עושים זאת ביד אליהו לפני שנתיים).

רמי כהן אולי מנהיג, את האדומים, אבל הוא אינו מוביל.
הוא לא קורץ מהחומר של מנהלים מהסוג של שמעון (ואפילו לא מהסוג של יורדי ואפילו לא מהסוג של יענקל'ה שחר) שיודעים להתעלם מכל רחשי הרקע וללכת עם מה שהכי טוב לקבוצה שלהם.

מבחינתי אדם שמצהיר "אנחנו מטפלים בבעיות כמו שירי השואה בבית מאחורי הקלעים" (כאשר ברור שהטיפול אינו מצליח ותכליתו מראית עין / אחד בפה ואחד בלב, וגם ושניתן לטפל ביעילות גדולה יותר, ולפרטים נא לפנות למכבי כדורגל) אבל רץ אחוז אמוק לתקשורת אחרי תקרית פניני, הוא צבוע והמרחק בינו לבין שימון – בערך כמו המרחק בין מכבי להפועל.

לגבי בלאט – בינתיים הוא לא משחק בהפועל. סביר להניח שהחשיבות הייתה להשתלב במסגרת בה הוא יוכל להמשיך ולהתפתח (לכן, למשל, קבוצה כמו גליל/גלבוע פחות מתאימה כי הנסיעות למשחקים בלאומית תחת חוק הכרטיס הכפול היו מצמצמות את זמן האימונים).

Comments closed