חוכמת הפרשנים

ערב פתיחת העונה קיים וואלה את מה שכבר מסתמן כמסורת (למרות שזה בסה"כ השנה השנייה), את דירוג הכדורגלנים בליגה.

את כל ה315 כדורגלנים מהכי גרוע למספר אחד הכי צפוי פה – המתודולוגיה פשוטה- 36 ממיטב הפרשנים בכל המדיות התכנסו ודירגו.

חוכמת ההמונים פוגשת בחוכמת המומחים.

***

התוצאות בדירוג מבלבלות.

ערן זהבי הוא מספר אחד –מממ.. קשה להתווכח אבל בשביל לא צריך מדרג.

אבל ראיוס מספר 2? אחרי שבשנה שעברה דורג 20 – הייתה לו כזו עונה טובה? כנראה שמספיק מחנה אימונים טוב כדאי שהרוב המוחלט של פרשני ישראל יעופו עליך.

ואידריסו 4 ?זה שכבר נסע הביתה- האמת שהפוסט נכתב במיוחד על ההחלטה הזו.

ובניון 6? או שזה י-ו-ס-י בניון ואז הוא בטח בשלישיה הראשונה או שכדאי שנראה אם הוא מסוגל לתת עונה מלאה ואם לא הוא ממש לא 6.

סטויקוביץ רק 14 וטב"ח רק 15? – אצלי הם בחמישייה הראשונה נכון לעכשיו.

רגע- תקשיבו טוב – חן עזרא לפני טב"ח וסטויקוביץ – לוקחים?

ויש עוד ועוד.

הטבלה לפעמים משקרת.

זה לא כוכב נולד והצבעות בסמסים, פה ישבו 36 מהמוחות הכי טובים ודירגו.

ואף אחד לא אמר – תראו יש פה הרבה שחקנים זרים, יש פה כמה ליגיונרים שלא ממש עקבנו אחריהם, יש פה גם כמה שכרגע פצועים או שלא קיבלו הזדמנות באמת להראות מה הם שווים הרי יש פה מלא צעירים ושחקנים שמשחקים בקבוצות שלא יוצא לנו באמת לעקוב אחריהם.

אנחנו לא באמת יודעים, עזבו, בואו נדרג -אז אף אחד לא אמר ובפועל יצא משהו כמו דירוג הפופולאריות של סופרגול.

שחקנים התקפיים לפני שחקני הגנה וכוכבים גדולים תמיד בראש ומה שיצא זה ש36 מהמוחות הכי טובים הלכו ועיצבו פה דעת קהל מסוימת.

ואז התחילה העונה.

והמציאות לא התחברה לדירוג.

***

בגלל זה לא אני מתרגש מפרשנים שקוטלים את גוטמן בגלל שהוא חושב שורמוט נכון יותר מרפאלוב.

כי הוא באמת ראה את המשחקים של רפאלוב מתחילת השנה וגם את של ורמוט – ואם הוא החליט זה לא בגלל השלושער במשחק נקודתי שגם אותו הוא בטח טחן בוידאו -הוא לא בונה הרכב לפי דירוג הפופולאריות ולא מנסה לבנות את הסגל הכי מאוזן פוליטית רק כדי שבסוף נגיד שזה הדור וזה מה יש.

זה ההבדל בין איש מקצוע לחוכמת הפרשנים כי הם בעוד חודשיים ידרגו מחדש את הליגה ויסבירו ברוורס את המציאות – הוא זה שחתום על התוצאות והוא כל כך רוצה להצליח.

כל כך רוצה להצליח!

הרבה יותר מלשתף עוד שחקן מהקבוצה של פעם ומה כל כך קשה להבין שהאיש מעבר להכל רוצה להצליח בשבילו קודם כל – שהוא לא מונע משיקולי "אבירי השולחן האדום" אלא פשוט רוצה ללכת עם האמת המקצועית שלו.

אז אם גוטמן החליט מבחינתי זה לגמרי בסדר -אני הרי מאוהב עוד מ2009.

וגילי לב לב לב (רק חבל שהיום כנראה נפרדנו סופית).

***

תשע מתשע – תמשיך ככה בוס והם כבר ידרגו אותך מספיק גבוה בפרויקט כזה או אחר.

 

 

 

 

 

 

יומן אליפות של הניינרס (10). מספיק בקושי בקושי
ביברס

63 Comments

פאלאסיו 16 בנובמבר 2014

לא הבנתי, למה נפרדתם סופית?

ארז (דא יונג) 17 בנובמבר 2014

אה, לא הבנת? כנראה שאליבא דפרנקו מיטב קבוצות היבשת שהתרשמו כולן מהקונצרט של ורמוט רק מחכות ל 12 בלילה ב 31 לדצמבר כדי להחתים את ורמוט, ולכן החל מינואר פרנקו ואוהדי הפועל יוכלו לראות את ורמוט רק בטלוויזיה או באיתיחאד/אמירויות/סן סירו/מסטאייה.

יניב פרנקו 17 בנובמבר 2014

לדעתי נראה אותו בסמי עופר ואם לא אז ליד הבית בבלומפילד.

ניר 17 בנובמבר 2014

חשבתי שהפרידה היא בגלל שהוא העיז לכבוש במדי הנבחרת….

אריק האדום 17 בנובמבר 2014

לא אבדה כזו גדולה. ביחס לעלות מול תועלת גילי הוא אחד השחקנים ה"גרועים" בליגה.
מוכן למכור אותו למכבי, או לחיפה. גם אם לא היינו במשבר כלכלי.

יניב פרנקו 17 בנובמבר 2014

ורמוט הוא בין הישראלים הטובים בליגה -בליגה של חמש זרים הוא שווה הרבה מאוד למי שמבין נכון את חוקי המשחק ויכול לשלם -הוא לא יכול לסחוב לבד קבוצה ובמובן הזה אני מבין קצת את מה שאתה אומר אריק -אבל בהנהלה הנוכחית של הפועל הסיכוי לקבל תמורתו 3 שחקנים בינוניים הוא קלוש.
על הנייר בשכר של ורמוט נכנסים נוואקמה, רועי קהת ובן רייכרט – ווואלה הם יתנו יותר -במציאות נקבל 3 שלומי אזולאי ונתגעגע קשות .
יש קבוצה אחת בליגה ששמה לעצמה כמטרה לאסוף את הישראלים הכי טובים ויש קבוצה אחרת שהולכת בינואר לרענון נוסף בסגל – הסיכוי שהם יתעלמו מהיכולת והסיטואציה נמוכים בעיני.

גורביץ' 17 בנובמבר 2014

חחח, אהבתי את "במציאות נקבל 3 שלומי אזולאי". כל כך כדורגל ישראלי לא חכם במיטבו.

יוס 17 בנובמבר 2014

למרות הגול וכמה פעולות טובות, ורמוט לא שיחק טוב. איחר בכמה מסירות, השתהה פה ושם
ובאופן כללי לא היה חד. עכשיו כולם ירעיפו שבחים על ראשו של גוטמן, אבל זה יכול להיות מאד בעייתי מול בלגיה ומול ווילס.
אני לא מספיק סומך על גוטמן שההחלטות שלו מקצועיות בלבד, כי כל מי שעיניו בראשו רואה
שיש העדפה מסוימת לשחקני הפועל שלו בהרכב.
ההדלפה של השיחה האישית עם רפאלוב לא עוזרת לסמוך עליו, כמו ההתעמתות המיותרת עם זהבי.
כל זה לא אומר שהוא מאמן לא טוב, כמובן.

אדם 17 בנובמבר 2014

לעימות עם זהבי יש שני אשמים, כנראה שלא נסכים מי אשם יותר אבל בסדר.
ורמוט היה טוב במחצית הראשונה, בשניה הוא נגמר, כיאה לשחקן שמגיע מקבוצה בלי כושר.

גורביץ' 17 בנובמבר 2014

ועדיין בכדורגל, יש משמעות מיוחדת לשחקן ששובר את השיוויון. ורמוט שבר את השיוויון. לא מחזיק ממנו, אבל הפעם הוא שיחק אותה

ניתאי 17 בנובמבר 2014

אני התרעמתי על גוטמן בצמד המשחקים הקודמים (דווקא לא על ורמוט, אבל על המכלול).
צריך להגיד שאחרי משחק כזה, אפילו שהוא רק אחד, לא נותר אלא לאכול את הכובע.
ובכל זאת…. שלושה דברים:
1. אני לא חושב שיש מחלוקת שורמוט שחקן מוכשר וכו וכו. ובכל משחק נתון הוא יכול להבריק (למרות שהוא לא היה כזה גדול היום, אבל בהחלט הבריק בכמה מהלכים) ואז מאוד קל להגיד "אמרתי לכם". במקרה הזה הקוביות נפלו על הצד הנכון, השאלה אם עזרת להם או לא.
2. בהמשך ל1, העובדה שגוטמן ממשיך עם אותו הרכב פחות או יותר, עוזרת לקוביות שלו ליפול כמו שהוא רוצה, אפילו אם סך הכישרון נמוך מהפוטנציאל. ליציבות יש בהחלט ערך משל עצמה.
3. גם אם לדעתי הוא טועה, אני לא חושב שגוטמן עושה בכוונה או פוגע בכוונה בסיכויים של הנבחרת בשביל ורמוט או שכטר. אבל אני חושב שבפנים הוא מוטה, ככה שאם רפאלוב וורמוט שווים בעיניו הוא יבחר בורמוט. לא מתוך הטייה מכוונת, אלא נטייה טבעית. זה לא "מושחת" (בהעדר מילה טובה יותר), אבל זה פוגע בנבחרת באותה מידה.

אבל היה כיף.
ומרציאנו גדול.

ירושלמי 17 בנובמבר 2014

ההטייה כלפי ורמוט עוד נתפסת בעיניי כהגיונית.
אבל שכטר? מה הוא מוצא בו?

ניתאי 17 בנובמבר 2014

כן, זה מה שאמרתי ליניב אחרי קפריסין.
מכיר לפחות שלוש תשובות: 1. בחירה לגיטמית של מאמן. 2. הכל מקצועי. 3. אדום זה הצבע האהוב עליו.

אר 17 בנובמבר 2014

גילי ורמוט הוא היחיד והכי טוב לפתוח פקקים במרכז המגרש. הכי טוב. וכשמשחקים צפוף ולוחצים זה האיש. ורמוט יחד עם נאתכו יכולים לשלוט בקצב מול הרבה מאוד נבחרות טובות.

אר 17 בנובמבר 2014

ועוד נקודה, לגוטמן יש שיטת משחק, כל החלק הקדמי שיחק אצל גוטמן או בהפועל אחרי שגוטמן אמנם הלך אך שאריות השיטה נשארו. וזו עוד סיבה שגוטמן מעדיף את גילי. וחוץ מזה, ואמוט תותח. הבעיה שהוא משחק עם שחקנים חלשים בקבוצה.

omer 17 בנובמבר 2014

הבעיה כשמשחקים באותו הרכב עם ורמוט וזהבי היא שאגף ימין לא קיים (בעיקר שהמגן הימני הוא משומר).

בבית כשאתה שולט ויוזם ומשחק מול נבחרת בוסנית פצועה זה יכול לעבוד וזה אכן עבד היום. בחוץ, ויש לנו עוד 3 משחקי חוץ מאוד קשים, כשנצטרך להסתגר יותר ולתקוף במהירות במתפרצות/התקפות נגד החיסרון בקיצוני יורגש במידה וגוטמן ימשיך עם ורמוט.

מה שהרבה יותר צורם אצל גוטמן הוא הזימון האוטומטי של שכטר, גם בכושרו, מבחינת גוטמן, שכטר הוא החלוץ השני שלנו (והיה אמור להיכנס היום, החילוף שלו בוטל בדקה האחרונה בגלל הפציעה של נאתכו. שכטר כבר פשט את מדי האימון) למרות שיש לפחות 5 חלוצים אחרים שטובים ממנו.

יניב פרנקו 17 בנובמבר 2014

בוואלה כבר התחילו לשכתב את ההיסטוריה…
http://sports.walla.co.il/item/2802354

למה כל דבר זה צורם?
ואיזה 5 חלוצים עדיפים על שכטר כמחליפים ?

rami 17 בנובמבר 2014

חמד. תמוז. ברדה. דאבור. 4 זה מספיק. אישית הייתי מעדיף לראות את זהבי משחק כחלוץ ולא את שכטר. אבל נשאיר את זה על 4 בשבילך.
זה צורם כי שכטר הוא שחקן "לשעבר". עוד חודש הוא יסגור שנה בנאנט. מה בדיוק הוא עושה שם? איך הוא מגיע לנבחרת? על מה ולמה הוא היה אמור להכנס היום להחליף את דמארי?
אגב. אותן שאלות צריכות להשאל גם לגבי בן שהר, עוד שחקן שגוטמן ממשיך לזמן לסגל ללא שום סיבה.

יניב פרנקו 17 בנובמבר 2014

ברדה לא רלוונטי בעיני -הוא לא באמת חלוץ בבאר שבע ועל המקום שלו יש הרבה יותר טובים .
שכטר טוב מחמד ותמוז באגף וכמובן הרבה פחות טוב מהם בשפיץ -דאבור עדיין צעיר מדי -הבחירה של גוטמן בו היא סופר לגיטימית .
אפשר גם להתווכח על משומר וייני שלא גדלו אצל גוטמן בהפועל ההיא – אבל בסוף יש מאמן שעושה ורואה את מה שלא כולם רואים וכמו שרשמתי בפוסט -מת להצליח .

rami 17 בנובמבר 2014

אז בעיני הוא כן רלוונטי כי הוא כן חלוץ.
גם אם נניח ששכטר יותר טוב מחמד ותמוז באגף, למה זה רלוונטי אם הוא המחליף הראשון של דמארי – שהוא חלוץ שפיץ?
דאבור צעיר מדי. טיעון מעניין. דאבור בן 22. וגם אם נניח שזה צעיר מדי – וזה לא, איך קשור לזה שהוא יותר טוב משכטר? הוא כובש. שכטר לא. זה אמור להספיק כי העמדה שבה שניהם משחקים דורשת כיבוש שערים.

יניב פרנקו 17 בנובמבר 2014

אוקי -בוא נצלול לטענה הזו של דאבור – ללא ספק הפתעה נעימה בליגה השוויצרית – שחקן שהתקשה עד לפני חצי שנה לתפוש מקום ברוטציה של מכבי -מול שכטר שהוא שחקן קצת שונה שמשחק יותר באגף בליגה יותר חזקה .
דאבור ושכטר לא מתוכננים להרכב -הם צריכים להיכנס כמחליפים במשחקים הכי מלחיצים שיש -לא יודע איך דאבור יתפקד במצב הזה וגם אתה לא -שכטר תפקד בסדר גמור בצמד המשחקים הקודם והוא שחקן סופר לגיטימי במצב הזה .
התפקיד של גוטמן זה לא לבשל את דור העתיד ולא לתת לאף אחד להתגלח במשמרת שלו – שכטר ורסיטלי יותר מדאבור ומנוסה יותר ממנו ופיזי יותר ממנו .
הפער בין שכטר לדאבור נמוך לדעתי מהפער בין ניר ביטון לייני ששיחק אתמול בתפקיד שהוא לא משחק בשוטף -איך שלא תהפוך את זה זו בחירה לגיטימית של מאמן – ושוב צריך להדגיש שהפערים ברמת הסגל (לא הרכב ראשון) לא כאלה גדולים .

לגביי ברדה – אני חושב שצריך לשאול את השאלה למה בימיו בגנק כשהיה הרבה יותר חד הוא לא שיחק בנבחרת -היום אם אני צריך לבחור בין שניהם לנבחרת או לקבוצה אני לוקח את שכטר .

omer 17 בנובמבר 2014

אני מבין ששכטר היה חלק מהקבוצה הכי טובה בהיסטוריה של הפועל והסב לך הנאה גדולה, אך זה היה בעבר.

כיום שכטר הוא שחקן שלא הייתי לוקח למכבי, חיפה או ב"ש לו אני מאמן את אותן קבוצות. איתי שכטר הוא שחקן שכבש ב3 שנים האחרונות+בעונה הנוכחית 12 שערים ב71 הופעות. זה לא מספרים של חלוץ לנבחרת. הוא משחק בבממוצע כבר מעל 3 שנים בפחות מ50% מסך המשחקים של הקבוצות שלו, וגם כשהוא משחק הוא לא כובש.

בקשר לדאבור- נכון שהוא לא צריך להתגלח על חשבון הנבחרת, אך שחקן שמציג מספרים כמו שלו בקבוצת צמרת בליגה שהיא חזקה משמעותית מהליגה הישראלית הוא שחקן לגיטימי בסגל, לא משנה מה הגיל שלו. לשם השוואה, דאבור כבש יותר שערים מינואר האחרון מאשר שכטר ב3.5 עונות האחרונות.

יניב, נניח ואת נבחרת ישראל היה מאמן מישהו שאינו אלי גוטמן- האם אתה חושב שהוא היה זוכה לדקות משחק? אני בספק רב.

יניב פרנקו 17 בנובמבר 2014

נניח ואת נבחרת ישראל היה מאמן מישהו אחר – יכול מאוד ששכטר לא היה רואה את כמות הדקות שהוא מקבל – יכול להיות גם שלא היינו עם תשע נקודות מתשע.
אם מישהו היה מאמן סביר להניח שהיה לוקח חלק מההחלטות אחרת.
זו הבעיה עם אם.

בכלל בקמפיין הקודם היה רעש כזה על נאתכו למשל וכל פעם עם מישהו אחר.
קשטן הכניס לסגל את שמואל קוזוקין מהנוער ולא היה על זה כזה רעש…

יש פה מאמן שבעיני הוא המאמן הישראלי הכי מקצועי שיש – עם היסטוריה – כל החלטה שהוא ייקח תלך לדיון כזה.
בעיני דאבור כרגע לא חייב לשחק לפני שכטר – אני לא רואה פה בעיה גדולה.

וכמו שרשמתי במקומות אחרים- הרבה מאמנים לא היו הולכים עם ייני בתפקיד שהוא לא משחק בשוטף, את משומר מציעים להחליף בחיפה לא כל שכן לנבחרת .
שכטר משחק די בקביעות בליגה הצרפתית – לא הייתי מזלזל בזה.

rami 17 בנובמבר 2014

הרעש על נאתכו היה שהוא לא סוחב את הנבחרת, לא מוביל אותה. לא זכור לי שום רעש סביב היכולת המקצועית של נאתכו והעדפה של שחקן אחר בעמדה הזו על פניו, וזה פשוט כי נאתכו הוא הכי טוב שיש לנו.
זה בסדר שבעינך דאבור לא אמור לשחק לפני שכטר, מה שלא בסדר הוא שאתה לא מגבה את זה בטיעון הגיוני ולגיטמי אלא בטיעון של גיל צעיר מדי וחוסר ידע על איך דאבור יתפקד תחת לחץ.
לגבי משומר – זו הבעיה של הכדורגל הישראלי ואל של גוטמן. אין כאן מגן פחות גרוע ממנו ולכן משומר משחק. מנגד, יש חלוצים יותר טובים משכטר, שמגבים את זה ביכולות סטט' עקביות לאורך החודשים האחרונים (תמוז),השנה האחרונה( דאבור) וליגה חזקה יותר (חמד) והוא מועדף על פניהם על סמך כלום ושום דבר.

יניב פרנקו 17 בנובמבר 2014

דאבור עזב את הארץ רק לפני פחות משנה- כשהוא היה בארץ אני לא זוכר שהוא היה כזה דומיננטי (כשרון תמיד היה).
הוא משחק בליגה השוויצרית שאני חושב שהיא פחות טובה מהצרפתית.
אני באמת לא חושב שהוא חד משמעי יותר טוב משכטר.

rami 17 בנובמבר 2014

דאבור זה לא דור העתיד. זה דור העכשיו. בדיוק כמו עומרי בן הרוש למשל. הוא טוב עכשיו, הוא משחק עכשיו. בקיצור הוא כל מה ששכטר לא.
זה שדאבור התקשה לתפוס בהרכב של מכבי לא רלוונטי כי הוא כבר כמעט שנה שלמה לא במכבי, והוא משחק טוב ובאופן מאז שהוא בשוויץ. השאלה שצריכה להשאל במקרה הזה היא איך זה שהוא לא קיבל מקום בהרכב של מכבי והיא לא קשורה לנבחרת אלא לסוזה.
צמד המשחקים הקודם היה נגד אנדורה (אין צורך להסביר כמה עד כמה זה לא מדד לכלום) ונגד קפריסין. אתה לוקח 2 משחקים שבהם שכטר לא הזיק ולא תרם כמחליף, ומסביר לי שהוא לגיטימי בתפקיד הזה על פני שחקן שמוכיח את עצמו כבר שנה שלמה (מה ששכטר לא עושה).
לגבי ניר ביטון וייני. אני בספק רב אם היו עולות טענות בנוגע להצבתו בהרכב של הראשון על חשבון השני.

זכותו של מאמן ללכת עם "השחקנים שלו". כל מאמן עושה את זה, אבל יש לזה מינון, או יותר נכון אמור להיות לזה מינון. לא הגיוני להעדיף את שכטר על פני החלוצים שנקבתי בשמם (כולל ברדה) פשוט כי הוא לא משחק טוב ולא כובש כבר יותר מדי זמן. טיעונים בנוגע לגיל, תהיות על תפקוד ברגעי לחץ וכו' הם תירוצים קלושים שבאים להגן על העדפה שהיא פשוט לא הגיונית.

עדי אבני 17 בנובמבר 2014

לפי הטרנספרמרקט, חמד, שמשחק בקבוצת תחתית בספרד, יש שער אחד ב-11 משחקים. לשכטר, שמשחק בקבוצת מרכז טבלה בצרפת, יש שלושה שערים ב-11 הופעות. לא רואה הבדל גדול ששם אחד לפני השני, בטח לא לרמת ה"לא לגיטימי". לדאבור ותמוז נתונים טובים משל שניהם, אבל הם משחקים בליגה חלשה יותר, ובכל מקרה אם היו נותנים לתמוז עדיין היו רינונים על כך שהוא נותן רק לשחקני הפועל. ברדה בכלל מחוץ למשוואה מצדי. גם לא ממש משחק כחלוץ בשנה האחרונה, גם משחק בליגה פחות טובה משכטר או חמד, גם הסטטיסטיקה שלו לא מדהימה וגם האיכויות שלו הם הרבה יותר באופי ובחיבור ופחות בכדורגל, איכויות שלא היו נראות אתמול בחסר בנבחרת

רומן 18 בנובמבר 2014

לי אישית מפריע במיוחד שרן ייני.
הוא באמת שחקן חביב, נראה כמו בחור זהב, אבל הוא לא בליגה של כיאל. (כנראה גם של ביטון, אבל לא ראיתי מספיק)

מספרים לי על נאתכו, על זהבי, על דמארי וכו וכו, אבל אני דבק בשלי כבר כמה שנים, ביראם כיאל הוא השחקן הישראלי הטוב ביותר.
נכון, הוא לא בכושר שיא, אבל הוא חזר לשחק לאחרונה והוא פשוט שחקן מדהים.

מהחר, חזק, טכני, אגרסיסבי, נוגח, בועט ב שתי הרגליים, לא מפסיק לרוץ והא גם רץ מהר..
בקיצור איפה הוא ואיפה הצפלוח הצהבהב?

מתן גילור 17 בנובמבר 2014

יניב, תודה על הפוסט. אני חושב שנפלת פה.
תוך חצי דקה היה אפשר להגיע לטקסט הבא:
"כמו בעונה שעברה, לפניכם דירוג וואלה! ספורט של כל שחקני ליגת העל. לשם ביצוע הדירוג, פנינו לעיתונאים מוואלה! ספורט וממדורי הספורט האחרים, למאמנים ולכדורגלנים. חלק מהמצביעים ביקשו לעשות זאת בעילום שם.
מי דירג? (לרשימת 51 המשתתפים בפרויקט)"
כמובן שהרבה יותר פשוט לקטול אחרים מאשר לעשות בדיקה של חצי דקה ולהבין ע"ס מה דירגו. או כמה אנשים דירגו…העיקר שאחרי זה אפשר לצאת נגד הרדידות של אתרים אחרים שלא יודעים להשתמש בגוגל…
לענ"ד, השחקן הכי טוב בליגה (איך לעזאזל קובעים בכלל שטות כזו? אפילו הקביעה שלי תהיה מטופשת, אבל אלך על זה בכל זאת) הוא קרלוס גארסיה. הוא ונוואקמה היחידים שיש להם סיכוי להצליח באחת מ-9 הליגות הבכירות של אירופה.

לגבי רפאלוב – למה אתה חושב שאנשים הגיעו למסקנה שהגיעו ע"ס משחק בודד? חפש אצלי בפייס פוסטים עליו והצלב תאריכים…ובכלל, אתה יוצא נגד שפיטת שחקן ע"ס משחק בודד ומוכיח את הטענה ב…נכון, במשחק בודד…ובכלל, לענ"ד, וורמוט, יחד עם המגנים, היו החלשים על המגרש. גם עכשיו אני חושב שרפאלוב או בוזגלו עדיפים עליו (בסוג כזה של משחק אני חושב שהם גם עדיפים על טב"ח, אבל זה לפעם אחרת). אני בכוונה אגזים בדוגמא כדי להבהיר את הנקודה – אם ארגנטינה תנצח בלי מסי זו לא תהיה הוכחה שהמחליף שלו אכן צריך לפתוח במקומו.
לפחות אני מאמין שגוטמן ראה את *כל* המשחקים של שכטר מתחילת העונה.

ושמע, קשה לי כבר לספור את הפעמים שהעברת אלינו את דמארי, וורמוט ושכטר. גם השחקנים שאתה מדבר עליהם בטרייד לא בהרכח רלוונטיים. עמאשה למשל, כרגע, חלוץ המטרה היחיד בקבוצה. אז נניח שיביאו זר בינואר, הוא יהיה המחליף היחיד. למרות שמכבי חיפה במרכז הטבלה, אני סבור שעדיים יש לה שאיפות לאירופה או לכל הפחות לפלייאוף עליון. לא יוותרו על החלוץ היחיד או אפילו 1 מתוך 2 בשביל שחקן בעמדה עמוסה שגם לא הכי מתאים לשיטה.

מתן גילור 17 בנובמבר 2014

ברח לי החלק השני של הציטוט מוואלה:
"איך דירגנו? המצביעים דירגו כל שחקן מ-1 עד 10, לפי ההתרשמות הכללית מהשחקן – שילוב של רזומה, כושר נוכחי וציפיות לעונה הזו. את כל הנתונים אספנו, חישבנו ממוצע – והתוצאות לפניכם. חשוב להבהיר: ההצבעה לא התבססה על ביצועי השחקנים בעונה זו אלא על מכלול נתונים, דעות וציפיות מהשחקן לעונה הקרובה."

יניב פרנקו 17 בנובמבר 2014

תסתכל על תשובתי המלאה -הם עשו פרויקט כזה בסל -ודירוג רק ישראלים.
למה? יכלו בדיוק ללכת על רזומה וציפיות .
וזה שהם הוסיפו ניסוח כזה לא משנה את התמונה .

אריאל גרייזס 17 בנובמבר 2014

זה בסך הכל דירוג, שעשוע נחמד ותו לא. לא צריך להפוך את זה ליותר מאשר מה שזה – פילר לתקופת המלפפונים

יניב פרנקו 17 בנובמבר 2014

כן ברור שזה דירוג -אבל דווקא משקף את הרוח שקובעת את דעת הקהל .

יניב פרנקו 17 בנובמבר 2014

הבעיה לא עם רפאלוב כן או לא.
הבעיה שאנשים אשכבה חושבים שגוטמן מקבל את ההחלטות האלה בגלל רומנטיזציה של ימים קודמים.
הבעיה היא שמתנהל קמפיין שלם כולל אתרים ששונאים את האיש ומתדלקים פה דיון לא רלוונטי -לא היה דיון מי נכון להרכב אלא דיון רדוד שהאשים את גוטמן בהטיה ברורה.

לגביי וואלה -הוא עשה את אותו פרויקט בכדורסל – רק שבכדורסל הוא דירג רק את הישראלים -זה היה נכון יותר וכנראה שמי שדירג בסל לא היה מוכן לדרג שחקנים שהוא לא מכיר -לדרג את כל שחקני הליגה לפני שרואים שליש מהם בפעולה זו חובבנות .

לגבי דמארי בחיפה -אני חשבתי ועדיין חושב שזה היה מהלך נכון עבור חיפה – לצערכם מישהו חשב אחרת .
אני עדיין חושב שהנהלת הפועל רצתה בינואר הקודם להיפטר ממנו ורצתה טרייד בקיץ הרבה לפני מכירה לחול וגם הלוזונים העדיפו -שוב, מישהו אצלכם החליט שהוא לא שווה את גודל העסקה.
וגם שכטר הוא סיפור דומה -הנבחרת הוכיחה שבהפועל עברו טובי השחקנים בשנים האחרונות -אף אחד מהם לא הגיע לחיפה -זו לא טעות אלא מדיניות -אני חשבתי וחושב שבחיפה היו צריכים לקפוץ על הסיטואציה הפיננסית בהפועל – מכבי עשו את זה ולא נראה לי שהם מתחרטים…

ולמה אני חושב שורמוט יעזוב בינואר ? כי בהנהלה של הפועל מסתכלים על גובה החוזה שלו ורוצים לשחרר אותו -לחיפה הכי נוח ובניגוד לקיץ אני חושב שדי ברור שהוא לא שחקן ״גמור״ ושיש לו מקום אצלכם -אבל אם לא לצערי הוא יילך למי שרצה אותו כבר בקיץ .

מתן גילור 17 בנובמבר 2014

מי שטירפד את המעבר של דמארי היה…דמארי, שלא רצה לעבור. אז נכון, גם לו יש את המחיר שלו, אבל:
1. זה אומר שאתה הולך לשלם פרמיה מאד גבוה.
2. שחר מצהיר (יכול להיות שמקשקש, אבל כך מצהיר) שבמכבי חיפה לא ישחק מי שלא רוצה להיות במכבי חיפה.
מכבי ת"א קפצו על ההזדמנות? האם תואיל בטובך להזכיר לי כמה שחקנים הם רכשו מהפועל ת"א?

יניב פרנקו 17 בנובמבר 2014

פה אנחנו חלוקים מתן -דמארי רצה שדרוג בשכר ולצאת מהסיטואציה של הלוזונים -היתה יכולה להיות פה עסקה וההצהרות שהוא נתן בקיץ היו משחק גדול מול הלוזונים -אם חיפה היתה רוצה זה היה מתפתח לכיוון אחר -זה פספוס גדול של חיפה לדעתי .
לגבי מכבי -הם שמו הצעה על ידין ותמוז בשנה הראשונה , שמו הצעה על ורמוט בקיץ וכמובן לקחו את טל בן חיים .
טל בן חיים לבדו זו דוגמא יפה למה שציינתי.

גיסנו 17 בנובמבר 2014

כשמכבי קנו את בן חיים הם לא ניצלו את המצב הכלכלי של הפועל כמו שהם ניצלו את החוזה העקום שטביב חתם עם לוזון שמאפשר לאחרון להחליט איפה הולך לשחק שחקן שבכלל כבר לא בקבוצה שלו.

גיסנו 17 בנובמבר 2014

ולגבי דמארי, לא חושב שזה פספוס של חיפה, בסופו של דבר השיקול העיקרי של דמארי היה שמעבר לחיפה בינואר היה כנראה משאיר ותו לפחות עוד חצי עונה בארץ אם לא יותר.

יניב פרנקו 17 בנובמבר 2014

טביב לא חתם עם לוזון את עסקת בן חיים -זה נטו רמון והיא נעשתה בלי גב כלכלי.
בשורה התחתונה הפועל שמו על המדף בשנים האחרונות את – תמוז,בן חיים, דמארי, שכטר ואת ורמוט – זו חמישיה אדירה שיחד עם זהבי שהיה פנוי בשוק יכלו לשנות את מכבי חיפה לגמרי -אם חיפה היו נחושים ומוכנים ללכת לעסקאות מורכבות יותר ממה שהם ביצעו (לאוו דווקא בהגדלת התקציב הכולל) והיו שמים יד על 2 מתוך הרשימה הזו הם היו נראים אחרת לגמרי .

גיסנו 17 בנובמבר 2014

מצד שני, תמוז עזב את הפועל כשחקן מאוד בעייתי שתוקף בעלים בשידור ישיר רגע אחרי זכייה בגביע, בן חיים הגיע בסכום שרק עכשיו מתחיל להיראות שאולי הייתה לו הצדקה (ואני בספק שבן חיים הוא שחקן שהיה מוציא את חיפה מהבינוניות שהיא שקעה בה, ולא שוקע יחד איתה), שכטר ודמארי מוכווני מטרה לאירופה כך שלא בטוח שגם אם שחר היה מוכן לשים את הסכומים המבוקשים הם היו מגיעים.
קשה לומר לגבי ורמוט אם היה מגיע לחיפה במקרה של הצעה מספיק רצינית, אם היה נשאר בהפועל בכל מקרה או שהוא נשאר בעיקר כי ההצעה היחידה הייתה ממכבי.

בחיפה נעשו מספיק טעויות לדעתי עוד לפני אי-רכישה של כוכבים מהפועל.

יניב פרנקו 17 בנובמבר 2014

אני מסכים על השורה התחתונה .
אבל הכל מתחיל בתובנה שאין קבוצה שהפער בין האיכות שהיה לה בסגל לבעיות הכלכליות שלה הוא כזה גדול – יש שחקנים מצוינים בעוד לא מעט מקומות אבל קשה להוציא אותם בכזו קלות .

ובמבחן בתוצאה לדוגמא -קרויף לא חיכה לשמוע מה דמארי רוצה -הוא שם הצעה וטרף להפועל ולדמארי את הקלפים -לתחושתי עם שחר היה שם הצעה דמארי היה לובש ירוק וכנל ורמוט -לא היה פותר להם את כל הבעיות אבל את רובם .

יניב פרנקו 17 בנובמבר 2014

אני לדוגמא חושב ששיר צדק יעשה לחיפה טוב -אבל לך תוציא אותו מאיזי…
אני גם חושב שבוזגלו היה עושה מאידריסו מלך שערים אבל שוב – לך תוציא אותו מבאר שבע (ונגיד ששחר היה מוחל על העבר..).
את עוז ראלי קרויף התקשה להוציא מבני יהודה כי דמאיו תקע מחיר.. אז כשיש הזדמנות צריך לנצל -ושוב זה התייחס למה שמתן ציין שכבר בעבר העליתי את זה.

גורביץ' 17 בנובמבר 2014

מסכים איתך יניב, שחר כבר שנים על גבי שנים חונק אותנו עם רכש שעל הנייר הוא מוצלח, אבל בפועל הוא לא שווה את הנייר שהוא נכתב עליו..
כל אחד שראה את חיפה, יודע שטוטו / דמארי / בן בסט / בוזי הם בול פגיעה, אבל לא, עדיף לסגור עסקה עתידית טובה בפוטנציה, ובסוף נתקענו עם אנדלובו, אזולאי ואבו חצירה.
לגבי ורמוט אני לא מסכים, הוא ברגרסיה כבר הרבה זמן, ובאופן כללי הוא לא מתאים לחיפה, יש שחקנים כאלה (ראה מראה אביחי ידין).
ד"א: למה הורדתם את התאריך והשעה של התגובה ? אני כבר לא יודע אם זה רלוונטי או לא..

בלייק 18 בנובמבר 2014

נראה לי שזה קל מידי לתקוף את גוטמן על הבחירות בורמוט (להרכב), שכטר ושהר (לספסל). אמנם נהיה קצת יותר קשה אחרי הניצחון האחרון, ועדיין – קל מידי.
אנחנו נוטים להסתכל רק על שורות תחתונות – כמה רפאלוב הבקיע? וכמה ורמוט? מי משחק בליגה חזקה יותר? אז ברור שרפאלוב צריך לפתוח. בכדורסל קל לנו לקבל שיש עוד שיקולים בבניית סגל כמו למשל התאמה של שחקנים, יכולות ייחודיות שכל שחקן מביא למגרש, יכולת הגנתית ב 1 על 1, יכולת הגנה על שטח. קוז'יקרו עשה קריירה בנבחרת על זה שהוא יודע לחסום מצוין (לחסום בהתקפה, לא בהגנה).
שמעתי את גוטמן מסביר חלק מהבחירות הטקטיות שלו לגבי המשחק בבוסניה, ומאוד קשה היה להתרשם שאחד השיקולים היו: "ורמוט לקח איתי דאבל בהפועל". ובכלל, אף אחד לא דיבר על זה – ממתי רפאלוב שחקן קו ימין??? לא זוכר שראיתי אותו אי פעם בתפקיד הזה. אולי הכוונה היתה שבן חיים ישחק בימין ורפאלוב בשמאל? גוטמן התייחס ליכולת להיכנס פנימה למרכז כדי לאפשר לנאתכו וזהבי לשחרר כדורים מהאמצע לאגף ימין (כלומר, ורמוט פותח את הדרך למשומר לעלות קדימה). בשמאל הוא סמך על האיכויות של טב"ח, אבל אין שחקן קו ימין אמיתי ברמה הזאת היום בארץ. אז הוא בחר את ורמוט שייכנס יותר למרכז כי רפאלוב מעדיף להישאר באגף.
נוקדה נוספת, קריטית לגוטמן על פי דבריו, היא שהוא יודע בדיוק מה הוא יקבל מורמוט, שכטר ושהר. לא מבחינה מקצועית בהכרח, אלא מבחינת חדר הלבשה ומוכנות. הם לא זהבי וגם לא רפאלוב. הם לא עושים לו בלגנים, ובכל ריאיון איתם תשמע כמה הם מעריצים את גומטן וילכו אחריו לכל מקום. זאת המנטליות שהוא רוצה מכל שחקני הנבחרת. אז נכון, הוא לא יזמין את אנטבי כנראה, אבל אם יש לו שחקנים ברמה גבוהה שגם מתאימים לחזון שלו לגבי חדר ההלבשה בנבחרת – למה לא?

בלייק 18 בנובמבר 2014

שתי הבהרות:
1. שלא ישתמע שהתכוונתי שגוטמן אמר שורמוט, שכטר ושהר מביאים לו את הנאמנות והמוכנות. זאת היתה פרשנות שלי. הוא רק הדגיש (וחזר והדגיש) כמה חשוב לו חדר הלבשה חברי, מוכן, לויאלי.
2. אולי החלק הכי חשוב: אני אוהד מכבי תל אביב.

גדי מרקוביץ 17 בנובמבר 2014

כאוהד הפועל באר-שבע כעסתי על גוטמן על שלא ספר את מאור בוזגלו. הייתי יכול לחיות עם רפאלוב לפני מאור אבל לא את ורמוט. הכי קל היה לי לבטל את השיקול המקצועי של המאמן ולצעוק עם כולם שזה רק חסד נעורים של גוטמן לשחקני הפועל תל אביב.
אבל האמת היא כואבת – גוטמן כל הזמן אמר שהשיקול של העדפת ורמוט זה שהוא לא שחקן אגף קלאסי כמו שני האחרים אלא הוא יכול הרבה יותר להיכנס למרכז ולעזור בהובלת הכדור. זהו שיקול לגיטימי ומקצועי נטו.

גוטמן ניצח לא רק במבחן התוצאה – הוא ניצח במבחן של להיות מאמן.

לא אוכל כובע כי זה לא אכיל.

אהד 17 בנובמבר 2014

לא רוצה לפתוח פה עוד ריב ילדותי בין האוהדים של הפועל ת"א לבין אלו של מכבי (למרות שרוב הזמן זה די משעשע), אבל סתם תהייה:
זהבי כבש אתמול שער, בישל עוד אחד ונתן את הפס לורמוט. על כן, המשחק שלו היה מעולה אתמול.
ורמוט היה (לדברי כמה מגיבים באתר לפחות) בינוני יחסית ואילולי השער כנראה שהביקורת על גוטמן הנוגעת לאי שילובו של רפאלוב הייתה עדיין נשמעת.
ועדיין, הבישול של זהבי לורמוט היה במקרה הטוב חצי בישול, ובתכלס, פחות משזה היה בישול, זה היה מהלך חד ונכון של ורמוט. מנגד, בשלהי המחצית הראשונה ורמוט (שהיבול שלו לעומת זהבי דל יחסית) עבר שלושה – ארבעה בוסנים ושחרר מסירה מדויקת לזהבי, שעמד בתוך הרחבה במצב של אחד על אחד מול בגוביץ'. זהבי החמיץ. ז"א שורמוט בתכלס עשה את שלו – כבש שער במהלך אישי ונתן בישול מרהיב (גם אם זהבי החמיץ). מה שאני מנסה להגיד (ומסתבך), זה שההבדלים ביניהם, לפחות בתוצרת, לא היו אמורים להיות כל כך שונים.
זהבי הוכתר לאיש המשחק למרות כמה החמצות ואיבודי כדור (רק כדי להבהיר, הוא היה נהדר אתמול), כנראה בגלל הנתונים "שעל הנייר". סתם תהייה..

גיסנו 17 בנובמבר 2014

בגוביץ' הציל יותר ממה שזהבי החמיץ. כמו שהציל מצב מצויין של ורמוט במחצית השניה. לא מוריד מהמהלך הגדול של ורמוט עד המסירה.

זהבי גם הכניס כדור נהדר לדמארי שעבר את השוער והשאיר לבן חיים שבעט לקורה. הוא הכניס כדור נהדר בין שניים לנאתכו שיכל לבעוט אך בחר למסור למשומר.
ורמוט היה טוב. זהבי יותר. לדעתי זה מחוזק גם לפי רוב הסטטיסטיקות (איבודים, אחוזי מסירה וכד').

אהד 17 בנובמבר 2014

זהבי היה מעולה אתמול, אבל אם הוא היה יותר חד הוא היה מסיים את המשחק עם עוד שער אחד לפחות ואולי עוד ביטול. באמת שזה סתם חומר למחשבה. נאתכו אתמול היה (לפחות לדעתי) שתי רמות מעל כולם (ואתמול באמת כולם שיחקו נהדר) אבל משום שאת המשחק הוא סיים בלי בישול או שער, התקשורת והאוהדים דווקא שמו את הדגש על זהבי.
הקטע של הבישול של ורמוט לזהבי העלה לי את אותן מחשבות שיש לי כשאני רואה איזו מסירה יפה במשחק כדורסל שמסתיימת באיזה פספוס רשלני של השחקן שמסרו לו. ובמלים אחרות, שמדד האסיסטים (או הבישולים) לא הכי משקף. באותה מידה, הייתי מעדיף לראות לא רק נתונים של כיבושים, אלא יחס כיבושים/החמצות (כמו יחס אסיסטים/איבודים בכדורסל).

גיסנו 18 בנובמבר 2014

את זה אפשר למצוא רק בניתוחים של צוות נבדל תחת הקטגוריה "key pass".

יואב 18 בנובמבר 2014

דאבור זה ההווה. שכטר ושהר לא הספיקו להיות הווה בכלל. וגם לא יהיו.
תמוז זה ההווה. דמארי בוודאי.
לגוטמן תמיד תיהיה בעיית אמינות קשה אצלי. אני פשוט לא מאמין לו.
ואם היה כזה גדול, היה מוציא יותר מהחומר שהיה לו בהפועל. ב11, עם קבוצה עדיפה, הוא נכנע ללא תנאי במשחק העונה ובליגה. גם ב10, נזקק למזל גדול(הוא בעצם הפסיד את האליפות בדרבי ואז באה חיפה…).בפרספקטיבה של היום, מבינים טוב יותר מה היה לו ביד אז.
הוא מין הסתם מאמן ראוי. אבל לא באמת משהו מיוחד.שלושה מאמנים זרים במכבי(חסרי ניסיון ברובם), נותנים מראה אמיתית ״למתודיות״ ״והגרמנות״ של גוטמן. שום דבר מעניין במיוחד.

יניב פרנקו 18 בנובמבר 2014

אתה צודק יואב- תנאי העבודה של מלחמות טביב והראל, נקודת הפתיחה של המקום האחרון בליגה הם זהים למה שמקבלים המאמנים במכבי.
והם הצליחו כל אחד מהם להביא את מכבי לליגת האלופות, לסיים במקום הראשון בליגה האירופאית (בלי כרטיס חופשי), לזכות בדאבל ובגביעים ולהוכיח כמה גוטמן קטן לעומתם.

אין ספק שיש פער עצום שגורם לך להבין את ההבדל בין מי שלקח את ערן זהבי בגיל 20 מהליגה הלאומית וטיפח אותו לבין מי שנהנה מהפנקס צ'קים הכי נדיב שהיה פה מאז גאידמק.

יואב 18 בנובמבר 2014

יניב,
לכל מאמן נוער ביבשת יש את ״עקרונות המשחק וחזרה לעמדות״ של אדון אלי מתודיקה גוטמן.
רשימת תאריו לא מרשימה.
ברוב הזמן, גם לא הכדורגל.
בוודאי לא יחסי האנוש.
אל תעשה ממנו משהו אחר. מאמן ראוי וזהו.
המקום האחרון שלך לא רלוונטי. הפועל הביאה את מי שרצתה. אל תעשה מזה מעשה כשפים, זה נגמר באליפות ממוזלת אחת. רק אחת.

יניב פרנקו 18 בנובמבר 2014

רק שלא הבנתי מה הוכיחו המאמנים של מכבי- שרשימת תאריהם ביחד כמאמני בוגרים נמוכה משלו שהוא לא הוכיח.
מה שהוכיחו במכבי זה כשמחברים מערכת מקצועית מלאה ועוטפת לתקציב גבוה ויוצא דופן מגיעה ההצלחה- האיש לא עבד מעולם בתנאי הפרימיום האלו.

יואב 18 בנובמבר 2014

נ.ב
המפלצת שערן הפך להיות-נזקף בעיקר לזכותו ולמאמנים שעבדו איתו במכבי. זה שחקן אחר לגמרי(מעבר לקור הרוח והביטחון העצמי המולד).

יניב פרנקו 18 בנובמבר 2014

באמת?
אתה חושב שהשדרוג במעמדו של ערן זהבי משחקן ברמה"ש לכוכב בעל שם בכדורגל הישראלי ועד ליציאתו לאיטליה נמוך מהעבודה שעשו איתו בשנה וחצי ממכבי?
זה ממש לא שחקן אחר ואני מניח שראיתי יותר משחקים של זהבי בצהוב משאתה באדום.
זהבי של הפועל נאלץ לשחק בעמדות אחוריות יותר לא פעם בגלל מבנה הסגל- רק הבוקר ראיתי ראיון שלו שבו הוא מסביר את ההבדל בין זהבי של הנבחרת (שמתגוננת הרבה יותר) לבין זהבי של מכבי (שתוקפת הרבה יותר ונותנת לו הרבה יותר חופש פעולה).

גוטמן עשה בהפועל עבודה נהדרת ובתנאים לא פשוטים- אי אפשר באמת להשוות – אבל כדאי לא לבטל – זהבי היה שחקן מאוד בשל כשהגיע למכבי וכשמצא לידו סגל כה מוכשר ומערכת יציבה פרח.

יואב 18 בנובמבר 2014

רשימת האליפויות שלהם זהה לאדון הצלחה גדולה בקפריסין גוטמן.
ואם אתה מבין את מה שאתה רואה, אתה יכול לראות איך הם מאמנים ומעמידים את הקבוצה. ובעיקר משחקים כדורגל יוזם ולא מגיב. זה דבר שגוטמן לא ממש מבין בו.
והם רק בתחילת דרכם.

יניב פרנקו 18 בנובמבר 2014

מפליא בעיני איך אתה מנפה מההשוואה את המכבי שקיבל לדוגמא פאקו, את התרומה של קרויף לסיטואציה, את הפער בכל פרמטר מול היריבות ואת עומק הסגל המלא בכישרון – ומקדש כל כך את הכדורגל היוזם.
גוטמן מעולם לא עבד בכזו מערכת.
ועדיין עשה אליפות היסטורית בחיפה וגביע היסטורי בבאר שבע ודאבל וגביע בהפועל ויחד עם זה רשם מסע יוצא דופן בהפועל חיפה והעפיל כמה פעמים לשלב בתים של מפעלעם אירופאים וגם שם רשם הישגים – אימן בארץ ובחו"ל ותמיד קנה לו שם של איש מקצוע מוביל.
אבל כל זה לא רלוונטי כי אתה בוחן את הכדורגל היזום של פאקו – נו שוין.

כן בעונת הדאבל- לזהבי היה פחות משקל מלורמוט או שכטר או אניימה ודה סילבה- אבל זה לא בגלל מאמן אלא בעיקר שזהבי של הפועל היה בשלב אחר בקריירה.
אבל במסע של הצמפיונס כבר היה ברור שהוא כוכב גדול – אז לשכתב את ההיסטוריה זה לטעון שמכבי קנו כישרון שאף אחד לא איבחן והפריחו איתו את השממה.
ובכלל יש שיגידו שהמשקל והתלות של מכבי בזהבי היום אינם הוכחה לאימון כה מתקדם אבל זה רק כדי לנגח.

יואב 18 בנובמבר 2014

זה מה שאני אוהב-כדורגל יוזם.
ואם גוטמן היה כזה, לא היה נזקק לנס.
האליפות של הפועל חיפה מרשימה ברמת המיצוי, בוודאי לא ברמת הכדורגל.
אבל במדינת הערסים פה, כל אדם שהוא קצת רהוט, הוא אוטומטית מקצוען.
המקומות בהם אוסקר ,סוזה ופאקו היו, לגוטמן ידרשו ארבעה גילגולים. ההשוואה באמת מעליבה. גוטמן הוא אנטיתזה לשרף-וזהו.
הם אנשי כדורגל אמיתיים שהשתפשפו ועברו במקומות הטובים ביותר.
גוטמן עבד עם שפירא ז״ל. ועבד בהפועל שם לא היה חסר כסף אז.
מכבי קנו ליגיונר מוכשר. פריצה היה שם גדול יותר באותו חלון.
אבוקסיס לא רצה ״להפריע״ לגורדנה להתקדם. נו שויין. זה העוזר של המאמן הדגול שלך. זה לא מביך אפילו, זה פשוט המקצוע הלא נכון.
אז בלי סיפורים. וערן ידע את זה. ולא רצה לחזור למקום שלא העריך אותו מספיק. הוא לא באיזור חיוג של שחקני הדאבל שלך. מלבד וויני. לא מפליא שדווקא הם הגיעו כי יורדי עובד במקצוע הנכון לו.

יואב 18 בנובמבר 2014

אף אחד לא נפל מהרגליים כשערן חתם במכבי. אף אחד לא שיער. כמה התווכחתי בזמן אמת על האיכות שלו.
ויש לי לא מעט סיפורים מימי רמת השרון שלו. הוא זהר שם כי ביטחון בעצמו תמיד היה לו והיה ברור לכולם שזאת השאלה לצורך חזרה.
אפילו הפועל חשבה שהיהלום האמיתי זה גילי. ואחר כך שכטר. בעיני אוהדי הפועל, ערן הוא אולי מספר חמש בהיררכיית הדאבל. לא צריך לשכתב את ההיסטוריה.

יניב פרנקו 18 בנובמבר 2014

דרך אגב אתה יכול לבדוק את הרזומה של זהבי בנבחרות הצעירות- מעולם לא נתפש ככוכב העל של הכדורגל הישראלי – גם בנוער של הפועל תמיד היה את בן שהר ונאתכו לפניו – ברמה"ש הוא היה טוב, הפועל רצו להחזיר אותו שנה מוקדם ולא קיבלו (רמה"ש התעקשו על ההשאלה לשנתיים) אבל רק גוטמן הפך אותו לכוכב בפעם הראשונה.

ודרך אגב יש לדעתי בנוער של מכבי וגם של חיפה לא מעט סיפורים על שחקנים שהיו יותר דומיננטיים בנוער מזהבי ולא חזרו מההשאלה הראשונה לקבוצה בוגרת למקום שגוטמן הכין לזהבי.

יואב 18 בנובמבר 2014

שלא יובן לא נכון-גוטמן איש מקצוע ראוי אבל הוא לא איזה משיח שהמציא את הכדורגל. את הקרב מול אלישע הבינוני הוא סיים במינוס.

Comments closed