להתחיל להילחם על הדברים החשובים

כמה שבועות אחורה וככה היה נראה הערב של אתמול- לאחר כמה ימי הדלפות של התמסכנות הייתה יוצאת הידיעה ששער 8 עובר לירוקים, שם היו מחסלים את הכמות הזו בכמה שעות – דומב היה פותח עם אוחיון ואבוטבול באמצע ועם גילי ורמוט בצד ימין – זה היה הופך אותנו לאיטיים עוד יותר – הטעות של צ'קול הייתה פותחת את הקארמה לעוד אחת ואולי עוד אחת- התקפה מקרית ועוד התקפה מקרית, פה ושם דריבל של ורמוט והחמצה של גוזלן ובסוף ברקוביץ היה עולה בוואן ומספר שהוא אופטימי ומאמין בדומב שמצידו כנראה היה מדליף משהו על השחקנים הבעייתיים שבחרו לו.

זה היה נגמר בהפסד אבל גרוע מזה זה היה נגמר בתחושה מאוסה של ויתור.

ואחר כך היינו קמים בבוקר לעוד ידיעה שמספרת על הקיץ הקשה שעומד להגיע, על הכסף שהיה אמור להגיע מהפלייאוף העליון ועל זה שנכון להיום אין כוונה למכור את ורמוט אבל מי יודע מה יהיה ביוני.

זו הייתה המציאות שלנו בחודשים האחרונים.

***

אבל אתמול העסק היה אחר – לדשא עלתה חבורה אגריסיבית יותר מכפי שנראתה כל העונה, רייכרט נתן הצגה , ספורי הראה חלק מהפוטנציאל, ההגנה עדיין חלשה וההתקפה עדיין מחמיצה מצבים שדמארי היה שם בעיניים עצומות- אבל החבר'ה נתנו את כל מה שיש להם – הספיק לתיקו.

ההנהלה החדשה נתנה את כל מה שיש לה, נלחמה על כל אוהד, גייסה את הנוער מהכדורסל וחיילים ומי לא והשחקנים הבינו את הרמז. זה שבדקה ה70 כבר ביקשו חילוף (כמעט כולם…)  וממש ראית שלקצב הזה הם פשוט לא רגילים זה כבר מחיר של התנהלות שהתחילה בקיץ – אבל זה היה כך כך רחוק מהקבוצה הפחדנית שעלתה לדרבי – רחוקה מלהיות קבוצה טובה, מתחילה להיראות כמו קבוצה.

***

דיברו פה בימים האחרונים על ההבדל בין הפרויקט של אורי אלון לפרויקט של הפועל אוסישקין – על כמה שחשוב שיהיה למועדון זהות – בכדורסל יש לנו את זה בגדול ואפילו איציק מודה- אין שום סיבה שלא יהיה לנו את זה בכדורגל – אולי אין לנו כסף לקנות מספיק כישרון ואולי הכישרון שגידלנו ישחק מעבר לכביש – אבל כסף לא קונה זהות.

***

ואני חושב שמתחילים לראות טביעת יד של מאמן וזה כייף.

ואני חושב שהמאמן עשה טעויות בהרכב – גולדברג כמגן שמאלי עדיף על פלאח והויתור על אבואלהיג'ה נראה לי בעייתי – אבל אני גם זוכר שגוטמן שיחק שנה שלמה עם דה סילבה כמגן – זה לוקח זמן להכיר את היכולות – מצד שני אני רואה שספורי משתפר וזה משהו שאני חושב שהוא מקבל לראשונה מזו תקופה ממאמן – זה ייקח זמן והשריף ימצא את ההרכב הנכון בזה אני בטוח, מה שכן הסגל שלו רחוק מלהיות מושלם.

***

ובשבת ניצחנו דרבי בנוער וחבר'ה כבר במקום השלישי בליגת הנוער – שניים רק לאימפריות המתוקתקות מזה שנים של המכביות – מחלקה הרוסה שרק לאחרונה החלה שיקום – וכבר יש לנו 4 נציגים בנבחרת הצעירה ו5 בנבחרת הנוער ויש עם מה לעבוד גם בגזרות האלה.

***

צריך להילחם על המקום בליגה, על החיפוש אחר בעלים ראוי, על הנוער שלנו, על הקהל שלנו ועל האוהדים שלנו.

להילחם על הדברים החשובים.

לא חייבים להילחם על שחקנים- הם באים והולכים ולא חייבים להילחם על הערבויות של אף אחד ועל הקריירה של החבר של ההוא .

מי שחושב שעסקת ורמוט הייתה כסף והשאלות תמורת כוכב טועה.

זו הייתה עסקה אחרת לגמרי – מכרנו שחקן וקיבלנו חזרה תכנית עסקית וסטירה חזקה מצד המציאות.

תכל'ס – שווה.

***

יום שבת בעכו מלחמה.

על הפסדם של שלמה מן, רביב שכטר ועודד קרמר במשפט הדיבה מול אופירה אסייג
כדי להתקבל למועדון הענקים...

57 Comments

תומאס נוימן 24 בפברואר 2015

אלי כהן זה כל ההבדל.
אם אלי כהן מתחיל את העונה, ולא דומב/ברקוביץ' – הפועל בפלייאוף העליון (עם או בלי גילי ורמוט)

מתן גילור 24 בפברואר 2015

ואם בנאדו מתחיל את העונה במכבי אנחנו אלופים ואם מכבי ת"א מארחים בבלומפילד הם בליגת האלופות…

בלאנקו 24 בפברואר 2015

אני כבר שמעתי גרסה שאם משומר לא מורחק בדקה ה- 21 חיפה חזק במאבק על התואר

יניב פרנקו 24 בפברואר 2015

הטענה המגוכחת בעונה ההיא נשענה על טיעון שמכבי חיפה במיטבה טובה ממכבי ת״א של אוסקר וזהבי – טוב זה ברור היום כמה זה היה מגוחך – להשוות את זה להפועל שרחוקה 5 נקודות מפלייאוף עליון -מרחק פואד וניצחון ביתי על הפועל עכו זה לא אותו דבר – אלי כהן מתחילת העונה היה כבר מתכנן את הפלייאוף העליון ויש מצב שגם היה עוד רלוונטי בגביע -זו לא טענה מופרכת .

מתן גילור 24 בפברואר 2015

זו ספקולציה שמיותר להתייחס אליה, דיוק כמו הספקולציה של מה היה קורה אם שפאס, קמארה, שכטר ועטר היו פותחים את העונה במכבי.
אולי אלי כהן לא היה מקבל את ברקו מעליו, לא הייתם מבצעים את הקיצוצים הנדרשים והולכים להסדר נושים עם הפחתה של 9 נק'?
תרחישים כלל לא דמיוניים אפשר להביא בכמויות.

יניב פרנקו 24 בפברואר 2015

עזוב מתן -זה להתחכם .
אם הפועל (או נתניה של רוני לוי) – מתחילה את העונה ממחנה אימונים מסודר תחת תקציב שכר השחקנים שהוצע בפועל לצפות בעונה כזו שיביא אותה לפלייאוף עליון זה בסיסי .

מתן גילור 25 בפברואר 2015

טוב, אם החלטת, אז זה בסיסי ועובדה מוגמרת. אבקש שישחקו את העונה שנית.

יניב פרנקו 25 בפברואר 2015

אם תצליח במאבקך הצודק יצאנו נשכרים.

יואב 25 בפברואר 2015

ישנם רק שש מקומות לפליאוף העליון.
לביתר וגם חיפה יש קייס גדול הרבה יותר להיות שם מאשר נתניה ובטח הפועל. אין שום דבר בחומר של הפועל שמצדיק פליאוף עליון.

יואב 25 בפברואר 2015

פואד הוריד לך נקודה. לא יותר מזה. לא היית מרוויח משהו בלעדיו.

יניב פרנקו 25 בפברואר 2015

אני חושב שאם הפועל פותחת עונה עם אלי כהן היא שווה יותר מרעננה ומכבי פ"ת – יש לך תקציב שחקנים גבוה יותר והיא מועדון חזק יותר.
עובדתית השנה כשמכבי חיפה ובית"ר נראות ככה אז על 3 מקומות מתחרות 6 קבוצות וזה כולל את נתניה – סיכוי סביר מאוד ויעד ריאלי .
מעשית השנה בלי כדור בדולח – ניצחון ביתי על הפועל עכו שזה משהו מתבקש והנקודה של פואד וזה עדיין ריאלי כולל 60% מהעונה תחת אסי דומב.
הציפיה שלי הייתה שאסי דומב ינצח לפחות את הפועל עכו בבית וגם את הפועל פ,ת – ציפיה סבירה ומשם השריף היה מסתדר- דומב הוציא מהמפגשים האלה 1 מ6.

יואב 25 בפברואר 2015

יניב,
להסתכל על זה כ-אם היינו מנצחים את עכו…
זה ממש לא נכון. לקחת שש נקודות מול רעננה, (קבוצה טובה ממך) כאשר לא הגיעה לך אפילו נקודה. אתה איפה שאתה צריך להיות.

יניב פרנקו 25 בפברואר 2015

יואב – הטענה שלי היא בסיסית – לא מבין את הויכוח עליה בכלל – אלי כהן מוציא מסגל נתון 20% לפחות מאסי דומב – לפחות!
וזה כשאני מוציא ממנו את היכולת לבחור זרים (יכולת מוכחת שלו בטח בהשוואה לביצוע של ברקו).
בליגה של השנה ה20% יותר שווה פלייאוף עליון.

יואב 25 בפברואר 2015

כמה פעמים התעסקתי בעשור האחרון בעשרים אחוז האלה. וברוב המקרים, הקיץ לא הביא בשורה חדשה.
בנתיים אלי כהן הודח מהגביע והתרפס בדרבי.
וגם ההרכבים שלו נראים לי קצת תמוהים. אבל שיהיה…

מתן גילור 25 בפברואר 2015

רק שבלי ברקוביץ' אין 5M ש"ח לתקציב מכל מיני בעלי מניות (עוד לפני התייחסות לקיצוצים) ואין ורמוט בקיץ ואז את השחקנים שהגיעו בטרייד (ובקיץ לא היה טרייד, כי היו צריכים כמה שיותר מזומן).
אתה נשמע כמו חוקר שרוצה להניח שכל המציאות נשארת בדיוק אותו הדבר חוץ המשתנה אותו הוא מבקש להחליף. העניין הוא שבפרקטיקה, שינוי של גורם אחד מוביל לשרשרת שינויים.

יניב פרנקו 25 בפברואר 2015

מתן הטענה שלך שתקציב הפועל השנה עם ברקוביץ היה גבוה יותר מאשר בלעדיו ?
זה מוגזם .
ברקוביץ לא גייס שקל – ובעלי המניות השנה לא באמת השקיעו -הם בנו תקציב על הכנסות פלוס שאיפות – וכשהתברר שהשאיפות לא מסתדרות לקחו עוד הלוואה ומכרו את ורמוט .
אם הפועל מוכרת בקיץ את ורמוט וחוסכת חצי שנה של שכר מופקע ונותנת לאלי כהן גם אשכרה לבנות את הסגל שלו אני משוכנע שהיא מסיימת בפלייאוף עליון השנה וגם בונה קבוצה לשנים קדימה – הייתי משוכנע בזה גם לפני שנה שפרסמתי שורה של פוסטים בנושא .
אבל הטענה שלי אומרת שגם אם הסגל שברקו בנה אלי כהן היה עושה עבודה טובה – למעשה אני די משוכנע שאצל השריף פרנסיס המגן היה נשאר ופורח -איקנדה לא היה משחק בלם ושובל גוזלן היה פורח .

אורן 24 בפברואר 2015

בפעם הראשונה השנה נראינו כמו קבוצה. אי אפשר לא לראות את המהפכה שעשה דודו דאהן.מילולית אני מתכוון.
דודו דאהן ,בכל הראיונות שלו, דיבר על כך שבכדורגל היום שולטים השחקנים הגבוהים והפיזיים.
לפני שלושה חודשים היינו הקבוצה הנמוכה ever שאני מכיר.פתאום אנחנו קבוצה גבוהה ופיזית. ברור שיש פה יד מכוונת.גם אם קשה
לקבל התערבות בוטה כל כך של אינטרסים שונים. ואיזה כיף שרואים את המאמן הכי מתאים חהפועל בנקודת זמן הזו.חלום משותף לי ולפרנקו.
ומה שהיה לי הכי כיף זה ספורי. מחזיק ממנו עוד מהנערים.עד עכשיו די איכזב בבוגרים,אבל רואים שכל מה שהוא צריך זה בטחון מהמאמן.
הסיטואציה עם רייכרט מבאסת. שחקן ענק שברור שיחזור למכבי שנה הבאה.

מעיין אוהד מכבי 24 בפברואר 2015

אני באמת מעריך על גבול המעריץ את יכולת השכנוע העצמי של אוהדי הפועל.
עם זאת, אין ספק שעסקת ורמוט וההגעה של השריף היטיבו עימכם, ושרייכרט וגולדברג שחקנים, כמו שטענתי מזמן.

צור שפי 24 בפברואר 2015

מעיין, עם מה מהדברים שכתובים כאן אתה לא מסכים? מה שנקרא, מבקש התייחסות קונקרטית.

מעיין אוהד מכבי 25 בפברואר 2015

בגדול עם רוח הדברים ועם זה שקיבלתם תכנית עסקית. זה שכנוע עצמי.
הרי בסופו של דבר גם כנגד העמותה ייצאו. אין תכנית עסקית, יש מועדון שעסוק בהישרדות ואולי הפנים מעט יותר שהוא עסוק בהישרדות בעקבות עסקה שהפכה אותו למיני-קבוצת השבחה של היריבה העירונית.

מעיין אוהד מכבי 25 בפברואר 2015

או כמו שפרנקו כתב כאן באחת התגובות: "המועדון חשוב יותר מכל שחקן". מתי שנוח לאוהדי הפועל הם משנים את תפיסת עולמם.

צור שפי 25 בפברואר 2015

לא יודע, נדמה לי שפרנקו די עקבי. נדמה לי שאם תעקוב אחרי התגובות של מרבית האדומים כאן לא תמצא יותר מדי אופוריה אלא אולי דווקא ההפך – ריאליזם עם נטיה מובנית לפסימיות (אנחנו אוהדי הפועל, זה חלק מה-DNA שלנו). והמועדון באמת חשוב יותר מכל שחקן, זו תמיד היתה דעתי ונדמה לי שגם פרנקו אף פעם לא חשב אחרת.

Asaf 24 בפברואר 2015

להכיר במציאות זה המשפט הכי חשוב בפוסט הזה משם כבר השאר יהיה טוב יותר,השתדרגנו בעמדת המאמן,רייכרט זה שדרוג עצום באמצע ,סוף סוף יש מישהו דינאמי בעמדת הקשר המרכזי עכשיו רק עם אפשר קצת ביטחון בחלק האחורי ולהמשיך לחלק מתנות ויהיה טוב

Asaf 24 בפברואר 2015

להפסיק לחלק מתנות כמובן

דורון (אחר) 24 בפברואר 2015

עכשיו רק לשחרר את זגורי…

יניב פרנקו 24 בפברואר 2015

מאחר וכל ניסיון בכלל לתכנן את שנה הבאה הוא לא רלוונטי שכן יש לפתור לא מעט נושאים פיננסיים -אתייחס רעיונית .
הסגל הזה מינוס שחקני מכבי תא הוא בסיס מצוין לשנה הבאה -כולל זגורי ופאלח ואדל ושלומי אזולאי וקולין ומתן אוחיון ( מינוס באלדה) – זה סגל שדורש קשר נוסף במרכז השדה ליד סאשה (מה שרייכרט עושה היום ) ומגן שמאלי – תן לאלי כהן לבחור 2 זרים נוספים ולגנוב איזה שחקן שאף אחד לא מכיר פלוס כמה צעירים מהנוער – לעשות להם הכנה מסודרת לעונה ואנחנו מסודרים .
תסתכל כמה שחקנים בהפועל של היום היו מנודים בקיץ / הגיעו אחרי תקופה ארוכה שלא שיחקו / עברו הכנה שערורייתית בקיץ אצל דומב ובאופן כללי כמה תיאום יש ביניהם .
זגורי לפני שנתיים השאיר את דור מיכה מחוץ ליורו -הוא פשוט לא מאומן מספיק -לוותר עליו עכשיו זה פשוט לשלוח אותו לאיזה רבש או שירצקי שיעשו ממנו שחקן .

אריק 24 בפברואר 2015

"זגורי לפני שנתיים השאיר את דור מיכה מחוץ ליורו"
אתה רציני יניב???
אתה מדבר על הנבחרת שלוזון אימן, שמרואן קאבא היה בסגל שלה? הנבחרת ששחקניה נבחרו לפי הסוכן שלהם?
ולגבי שאר הדברים, מסכים עם מתן למעלה. כל ספקולציה על זה שהשריף היה מתחיל את העונה (או על כל קבוצה אחרת) פשוט מגוחחת.

יניב פרנקו 24 בפברואר 2015

כן רציני – לא שאני חושב שלוזון צדק אז – אבל אני לא חושב שהיה לו שיקול נגוע ביחס לזגורי – ומה שקרה בשנתיים האלה זה שדור מיכה התפתח בתוך מסגרת מתקדמת וזגורי הלך לאיבוד בדגש על השנה האחרונה .
אבי ריקן אצל השריף בביתר עשה מסלול שבעיני הוא המודל – לקחת שחקן עם כישרון אבל מאוד ״פירחחי״ ולהכניס אותו חזרה לתלם .

יואב 25 בפברואר 2015

אריק,
כל מילה.
ההשוואה ממש מעליבה.

יואח האדום 24 בפברואר 2015

לא נכון . גם זגורי מתחיל להתאפס ואפילו אבוטבול מראה סימנים של חזרה לעבודה לאחר תקופה של יציאה לפנסיה מוקדמת .
אין ספק שמתחילים להרגיש שיש כאן מישהו שיודע מה הוא עושה ויש שחקנים שמבינים שהחגיגה נגמרת .
הפועל תילחם השנה כנגד הירידה עד הרגע האחרון – מזל שהגיע השריף ,גם אם באחור של מספר חודשים .
מבחינתנו העונה רק עכשיו מתחילה אחרי שהחבר׳ה בזבזו את הזמן בחוג לקוסמות .
אתמול בבלומפילד חזרנו ( גם אם זמנית ) להרגיש את שיש כאן מועדון ולא אסקופה נדרסת

ששון 24 בפברואר 2015

המכירה של וורמוט הייתה תחילתו של הסיבוב של הגלגל.

אדם 24 בפברואר 2015

מסכים עם הרוב אבל אני חושב שאתה קצת סותר את עצמך במקרה רייכרט. הרעש שהיה היה בדיוק בגלל המלחמה על הזהות. הפועל, לדעתי, לא יכולה להרשות לעצמה להשאיל שחקנים ממכבי, זה הופך אותנו להפועל חיפה וזה מדון חלקלק.

מה שהכי הרשים אותי במשחק היה המיקום של רמזי וזגורי. זה היה כל כך בולט שאלי כהן הדריך אותם להיכנס מאחורי הקשרים האחוריים של חיפה ברגעים מסוימים ונלפא היה לראות את מילוי ההוראות (רק חבל שזגורי לא יודע מה לעשות עם הכדור אחרי שהוא מקבל אותו). מצד שני שגיב יחזקאל איכזב אותי מאוד. אתה נכנס מחליף, רענן, רואה שחצי מהקבוצה לא עומדת על הרגליים ואתה עדיין לא טורח לעשות ספרינט קטן לעזור לסגור באמצע אחרי התקפה. כמה חוסר איכפתיות יכול להיות, בטח לאור ההקרבה של שאר הקבוצה. הייתי כותב את דעתי על פלאח אבל אמרו שעלה חולה אז אוותר על זה.

יניב פרנקו 24 בפברואר 2015

דווקא רייכרט בהפוך על הפוך הוא הכי זהות שחסרה פה – רע וקשוח ונותן הכל – והוא אדום כולם יודעים – לא מת על הסיטואציה אבל זו ממש לא הבעיה

אדם 24 בפברואר 2015

רייכרט כשחקן זה בדיוק מה שהפועל הייתה פעם, מסכים לגמרי. רייכרט כרעיון זה חיסול הזהות. אני מניח שאתה בוחר להתייחס יותר לראשון, אני חושב שזו טעות.

יניב פרנקו 24 בפברואר 2015

אבל רייכרט כרעיון פרגמטי של התעלמות מהרעשים ולקחת שחקן שיכול להיות ההבדל בין הסתבכות בקרב תחתית ותסריט קיצון לבין הישארות בליגה וניסיון לבנות הפועל חדשה זה בדיוק הזהות שאני מדבר עליה -המועדון חשוב יותר מכל שחקן – כרגע הכי חשוב זה לשים את העונה הזו מאחורינו ורייכרט הוא הדבר הכי טוב לזה כרגע .

אדם 25 בפברואר 2015

אנחנו מסכימים על המשפט שהמועדון חשוב מכל שחקן אבל לא מסכימים על ההגדרה. אני טוען שלהשאיל שחקנים ממכבי זו בעיה למועדון. לפי הטענה שלך, להשאיל עכשיו את ברק יצחקי יהיה מהלך גאוני. אני טוען שזה התחלה של כדור שיכול להתגלגל ולתפוס תאוצה ואם בטעות זה יקרה, אכלנו אותה. בוא נאמר ככה, אם אתה מסוגל להבטיח שזו הפעם האחרונה וששנה הבאה לא יהיה אף מושאל ממכבי אולי אני אהיה מוכן לקבל את זה, כל עוד זה לא ברור כשמש לכולם, אני חושש.

יניב פרנקו 25 בפברואר 2015

ההשאלה של גוזלן היתה במבחן הביעבד טעות גדולה יותר – אם אתה משאיל לשנה שחקן צעיר שיבוא כדי לקבל דקות על חשבונך אתה גם ממצב את עצמך כסוג של קבוצה קטנה וגם לא נהנה בשנת ההשאלה – רייכרט לפחות נותן תפוקה מההתחלה .
שוק ההעברות הוא עולם דינמי ומסובך – אם יש לך בנוער או בשוק שחקנים שניתן להביא ולגדל ולהשביח עבור המועדון הם קודמים להכיל -אבל אם לא צריך להיות פרגמטים – אני לא רואה פה כדור שלג וגם לא חושב שנתחיל לקבל שחקנים על בסיס קבוע ממכבי – אני כן חושב שצריך לאפשר להיגיון הבריא לעבוד

אנונימוס 24 בפברואר 2015

היכולת שלך לראות בכל תפנית שעוברת עלינו כדבר הנכון שהיה אמור לקרות לא חדלה להדהים אותי.
הקבוצה נראית קצת יותר טוב. אבל באמת קצת. אלי כהן מאמן הרבה יותר טוב מאסי דומב, אבל זה לא קשה כי דומב חסר מושג לחלוטין.
עדיין כהן עושה משחקים הזויים עם ההגנה, ומעמיד הרכבים מצחיקים ומייבש 3 מהשחקנים היותר טובים שלנו על הספסל (אבו אל היג'ה, ליאור לוי וכמובן אוחיון).

אדם 24 בפברואר 2015

אוחיון זה באמת מעניין, לדעתי הסיבה היא שפשוט אין לו אוויר ליותר מ-30 דקות. לא רואה שום הסבר הגיוני אחר.

יניב פרנקו 24 בפברואר 2015

אמרתי את זה כבר בעבר -זו לא כל תפנית – זה תהליך מאקרו שאם רואים אותו על ציר השנים אז מגלים פה כיוון נכון – הקבוצה עוברת מהידיים של טביב לידיים יציבות יותר -זה לוקח זמן ובדרך יש מכשולים – יכול להיות שזה ייגמר אצל העמותה ויכול להיות שיגיע רוכש -התהליך במאקרו הוא טוב לנו -לי אין ספק שבסוף יגיע רוכש חזק – הבעיה של הפועל בעבר הייתה שתמיד היה קל לשים עליה את היד -היום זה קשה אבל מהקושי הזה תיווצר בעלות חזקה יותר -בדיוק כמו שקרה בכדורסל .

לגביי ההרכב רשמתי בפוסט – לא בחירה נכונה בדגש המגינים – לגביי משה אוחיון – כשסאשה יחזור איפה אתה רואה משתלב?

אנונימוס 24 בפברואר 2015

אתה יודע יניב, יש אמירה מאד מפורסמת של הכלכלן קיינס שאמר פעם על נטייתם של כלכלנים לבטל ביקורת בהסבר שהם מסתכלים על הטוח הארוך. הוא אמר "בטווח הארוך כולנו מתים". אז אולי במאקרו אנחנו עוברים איזה תהליך בריא ברמה קוסמית שכולנו מחמיצים.
בינתיים פה במיקרו, בטווח הקצר כשאני הייתי אתמול בבלומפילד ראיתי קבוצה עם חובות אדירים, קהל במשבר, מושאלים ממכבי, שחקנים שנמצאים שם רק בגלל שהקבוצה הפכה לכלי משחק של סוכן שחקנים חזק, ושחקנים שנמצאים מחוץ להרכב בלי שום הסבר מקצועי ראוי.

ואני לא חושב בכלל איפה אני רואה את אוחיון כשסאשה יחזור. כרגע סאשה פצוע, מתי יחזור ויהיה בכושר אלוהים גדול.
בינתיים הפועל מתבססת במרכז השדה על שחקן שראוי ללאומית בזמן שהמחליף שלו מתייבש על הספסל. יש לו כושר רק ל30 דקות? אז שיעלה ל30 דקות כמחליף. אפילו לזה הוא לא עולה. מה זה אומר לך? זה אומר שיש דברים מאחורי הקלעים עם אובטבול שכל העולם מודע להם.
ובינתיים גם ההגנה שלנו הפכה לכיסאות מוזיקליים עם צ'קול ופלאח, בזמן שעל הספסל יש שני מגנים שהם אולי לא ברמה צ'מפיונז ליג אבל הם בוודאות יותר טובים משניהם בתפקיד הזה. הטעות של צ'קול אתמול הייתה הדבר הכי צפוי בעולם, הוא הוכיח באופן עקבי שהוא לא שחקן לרמות האלה.

כך שבשורה התחתונה אין לי כמעט שום סיבה לאופטימיות. אני רק יכול לקוות שהעמותה תמשיך בכיוון המהוסס החיובי שהיא לקחה בנושא ניהול הקבוצה ושיצליחו כמה שיותר מהר למצוא דרך לצאת מתסבוכת הבעלים הבלתי אפשרית שנקלענו אליה לפני שנתמוטט ונפשוט רגל (ולא – בלרדת ליגה אין שום דבר בריא מבחינתי. שום דבר)

אדם 25 בפברואר 2015

צ׳קול לעומת ליאור לוי זה אותו הדבר רק שאחד צעיר ועושה קצת יותק שטויות אבל פחות תוקע את המשחק. בנוגע לאבו-אלהיג׳ה אני באמת לא יודע מה הסיפור אבל זו לא תהיה הפעם הראשונה שמאמן מסוים לא מאמין בשחקן מסוים.
דווקא במשחק הזה די ברור למה אוחיון לא נכנס, פשוט כולם נפלו מהרגליים והיו פצועים ואבוטבול לא היה הראשון ברשימה. אני גם באמת רוצה להאמין שאלי כהן לא מתכופף ללחץ של אבוטבול וחבריו (בגלל זה אמרתי שהדבר היחידי שנראה לי הגיוני זה הכושר של אוחיון)

יניב פרנקו 25 בפברואר 2015

קודם כל ירידת ליגה היא תרחיש אפשרי – ולפעמים זה חלק מתהליך בריא – לא צריך לפחד משום דבר .
ירידת ליגה בפירוק של 9 נקודות מינוס היא מהלך קשה הרבה יותר שכן הוא שם אותך בסיטואציה שבה השיקום קשה בהרבה – אני לא מאמין שנהיה שם ולו בגלל שהחובות האדירים הם בעיקר פנימיים לבעלים .
העמותה מצאה נתיב לדעתי להתנהל בסיטואציה הזו – אחד היא תכין את הקבוצה למכירה – רמון שהוא בדיעבד איש עסקים כושל אפילו לא הבין את המשמעות של הכנת קבוצה למכירה – זה יכול לקחת חודש ואולי עשור – אבל זה משהו שצריך לעבוד בו ורמון לא ידע לעשות את זה .

המשימה עד סוף העונה ברורה והיא לא מגיעה מכיוון משה אוחיון כן או לא או מקומו של דודו דהאן – לפני כחודש עוד דיברו שאבו אל היגה משחק כי גדל בנשר ועכשיו הוא קורבן של סוכן – צריך להתעלם מכל רעש כי אחרת שוקעים בשולי .
המשימה הבסיסית היא לנסות לצלוח את העונה הזו – לחבר חזרה את הקהל הרחב לקבוצה – להסתכל למספרים הפיננסיים בעיניים ריאליות (בארי טוב מזה מרמון בכמה דרגות -האיש היה מספר 3 בבנהפ) – ואם עד סוף העונה לא יהיה פה רוכש אז ללכת לעונה של צעירים – מקצועית אלי כהן טוב לנו ואני מאמין שאם לראשונה מזה כמה שנים נמשיך עם מאמן לעונה שנייה גם בתקציב נמוך יותר נראה קבוצה טובה – מקצועית בשנים האחרונות אנחנו לא בדיוק סובלים – אוהדי ביתר או מכבי חיפה סובלים לא פחות מאיתנו – יש גם שנים כאלה – הדרך לצאת מהם מתחילה במה שקורה במועדון בשבועות האחרונים .

red sox 25 בפברואר 2015

הויתור על אבו אל היג'א נראה לך בעייתי? הוא ייראה לך הרבה יותר בעייתי כשתדע מי הסוכן של צ'קול.
ניחשת נכון.

גלעד בלום 25 בפברואר 2015

לי אישית אין בעיה עם רייכרט, לא מבין מה הביג דיל, נקודתית הוא מתאים לנו כרגע, זה שחקן אחד מתוך 11 שחקנים, מה איכפת לי שהוא חוזר למכבי? ראיתם את השמחה שלו אחרי הגול? נראה לכם שאוהדי מכבי שמחים לראות אותו באדום רץ להתחבק עם אבוטבול? הוא אדום כרגע וזה מה שחשוב, בעונה הבאה נביא קשר אחר, אולי עדיף אפילו זר, יהיה בסדר. חוץ מזה יכול להיות שהוא לא יתאים למכבי ויחזור להפועל בסיטואציה כזו או אחרת, כבר קרו דברים יותר מוזרים בעולם. לפחות נפטרנו מגילי האריסטוקרט שלא בנוי לקבוצת תחתית וקיבלנו קצת כסף , הרי וורמוט בפציעה הבאה יהפוך לנטל על הקבוצה שלו, כבר לא ילד.

אוהדי הפועל הצעירים אולי לא יודעים את זה אבל כבר היינו במצבים גרועים מזה, בכלל לאנשים יש זכרון קצר, אני זוכר שבעונת הירידה עלינו עם הנוער מול צפרירים חולון כי השחקנים שבתו בגלל שלא קיבלו משכורת.

גם בשנות השבעים אני זוכר עונות שהיינו קבוצת תחתית מובהקת שנלחמת על הירידה מידי שנה, וזה היה כשההסתדרות היתה בעל הבית.

וגם עם קשטן ועם גוטמן היו עונות של תחתית, בכל המקרים ללא יוצא מן הכלל המועדון שינס מתניים, הקהל הטריף והשחקנים הוציאו את המועדון מהבוץ

זה נכון שהקבוצה איבדה צורה, זהות ואופי בשנים האחרונות, נכון שהאולטרס והפואדים למיניהם מייאשים עם השירים שלהם וההתנהגות החוליגנית .

אבל עדיין (לצערם של שונאי הפועל הרבים ) אנחנו רלבנטיים מהסיבה הפשוטה שיש לנו את ה-5000-7000 אוהדים שיבואו לבלומפילד גם בעונות גרועות ובייחוד כשהקבוצה צריכה אותם(10000-12000 כשהקבוצה רצה למעלה).

זה יתרון עצום מול קבוצות נטולות אוהדים כמו עכו או רעננה .

אין לי מושג מה יהיה, מי הם הבעלים ומה התכנית העסקית הטובה אבל ההסטוריה כבר הוכיחה כמה פעמים שהנושא הזה הוא גלגל. הרי עד לפני 4 שנים הייתי ישן מעולה לפני כל דרבי, אני זוכר משחקי דרבי בשנים הטובות של קשטן וגוטמן שמכבי בקושי עברו את החצי.

הצהובים כבר הדחיקו את כל השנים שהם היו לא רלבנטים, אז עכשיו לכמה שנים אנחנו הפכנו לסתם קבוצה שחיה ממושאלים ואנחנו ממש לא רלבנטים, היתרון היחידי שלנו זה בלומפילד והמסורת, והגרעין של האוהדים המסורים.

יכול גם להיות שיבוא קונה רציני, זה גם תסריט חצי סביר.

כרגע בנקודתי אני (ועוד לא מעט אוהדי הפועל) במצב שמעדיפים לא להעפיל לפלייאוף העליון מהחשש לתבוסה בדרבי, עד כדי כך אנחנו גרועים.

אבל הצד השני של המציאות הוא שמכבי ממש לא מרשימה (אם כי יציבה ושיטתית), ק׳ש וב׳ש גם הן לא בשמיים (אם כי הן יעילות ומאורגנות) והפועל , למרות כל החוליים שלה עדיין בתסריט סביר יכולה לסיים את העונה בלי לרדת ליגה ובתסריט אופטימי להשתחל לפלייאוף העליון, וכל זה כי הליגה חלשה להחריד.

כפי שכתבו פה למעלה יש יסוד סביר להניח שהסגל הנוכחי שווה מקום 3-6 לפחות בעונה הבאה (עם מאמן מנוסה והכנה מקצועית).

אי אפשר להתעלם מהבעיות הקיומיות של לנהל את היום יום של המועדון עד שיימצא רוכש, לכן העיסקה של וורמוט-רייכרט היתה מהלך הגיוני.

העונה הנוכחית היא עץ מת כמו שאומרים, יש מטרה אחת- להישאר בליגה! אם נישאר אז סביר להניח שהגלגל יתחיל להסתובב לכיוון הנכון.

ההבדל בין הפועל של היום למכבי של היום הוא די תהומי אבל לא כזה שאי אפשר להדביק עם 2-3 שנים של הבראה וכמובן רוכש רציני, בניגוד לכדורסל זה אפשרי להדביק את הפער, עם כל הכסף שלה מכבי לא מראה כדורגל שלא נראה פה מעולם, היא בסך הכל קבוצה בינונית (יחסית לאלופות עבר כמו הפועל של גוטמן או מכבי חיפה הגדולה) אבל מאומנת היטב, ממושמעת ועם כושר גופני מצוין וספסל עמוק. בגדול היא פשוט מנצלת את אזלת ידו של שחר שהוא היחיד שבליגה שלה מבחינת תקציב.

רוקט 88.2 25 בפברואר 2015

אהלן גלעד,
אני מסכים עם הרוב. נהנה מרוח הדברים, יש לי רק פחד אחד, כמעט-משתק.
מה חשבו לעצמם אוהדי הפועל ת"א כדורסל, אי שם בתחילת שנות השבעים כשמכבי ת"א לקחה 3-4-5 אליפויות רצופות והיה לה בעל בית חדש או יו"ר או מנהל או מה ששמעון מזרחי לא היה אז. מה הם חשבו לעצמם ?
האם הם ידעו שהם נדונו לעוד שנים מרות וארוכות של תסכול מההמלחה והדורסנות הצהובה ?
"התמזל מזלי" להיות גם אוהד ליברפול. אתה חושב שבתחילת שנות התשעים, מישהו חשב שעד 2015 לא נזכה לראות אליפות נוספת ?
וכמעט גרוע מכך, מנצ'סטר יונייטד תהפוך להיות כל מה שאנחנו היינו והיינו צריכים להישאר ?
זה הפחד הגדול שלי. שמכבי ת"א בכדורגל תשאיר אבק לכולם. ואם לא פאקו יבוא פאקו אחר ואם לא זהבי יבוא זהבי אחר.
רק שמעון מזרחי הזה מסרב ללכת. הוא ישאר לנצח.

צור שפי 25 בפברואר 2015

גלעד – בלב כבד אני "אעדיף" עוד שתי השפלות בדרבים על פני מאבק נגד הירידה. אבל זה נראה לי תיאורטי (ההשפלות) – אנחנו נהיה בפלייאוף התחתון ונקווה שלא יהיה אסון. חוץ מזה מסכים עם כל מה שכתבת.

ירח אדום 25 בפברואר 2015

גלעד-כל מילה!
לגבי אלי כהן- לא מבין איך הוא לא רואה שפאלח מתאים לליגה לאומית (מקסימום…)
לאבוטבול אין אויר ל90 דקות ושניתן לספסל גם את יקיו של הסוכן-מר ביטון

אני ממש לא מסכים שירידת ליגה היא חלק מתהליך בריא.לא במצב הנוכחי.הרמה בליגת העל הולכת ויורדת משנה לשנה
ואין שום סיבה שלא נשרוד את העונה הנוראית הזאת ונבנה (שוב?) קבוצה סבירה עם חלק מהשחקנים שנמצאים עכשיו כמו רייכרט למשל…
בשבת הקלישאה האולטימטיבית- משחק על שש נקודות באמת!

תולעת 25 בפברואר 2015

אולי כדאי בכל זאת לשים בפרופורציות את הרנסנס המופלא של מחלקת הנוער שלכם כמו שאפשר לחשוב שמתרחש מקריאת הפוסט הזה – בשבוע הבא נקבעו שני משחקי אימון לנבחרת הצעירה אליהם זומנו בערך 40 שחקנים. מתוכם חמישה משחקים היום בהפועל – שניים מהם מושאלים ממכבי…

יניב פרנקו 25 בפברואר 2015

בנבחרת הצעירה מתאמנים ניר לקס (מושאל מהפועל לבית"ר ת"א/רמלה), מוחמד אבו אל היג'ה, שגיב יחזקאל ורמזי ספורי.
בנבחרת הנוער מתאמנים דודי אלון, איציק שולמייסטר, רועי דיין, איברהים ספורי ועדן הרשקוביץ.

אין קשר לשחקני מכבי.

תולעת 25 בפברואר 2015

הבנתי, אז זה 4 מתוך 40 ולא שלושה.
הנבחרת השנייה שבה חברים המכובדים שציינת היא למעשה "נבחרת נוער ב'", עד גיל 18 (שנתון 97), שמתמודדת רק במשחקי ידידות וטורנירי חורף. נבחרת נוער "א" (שנתון 96) עוד לא התכנסה.

יניב פרנקו 25 בפברואר 2015

זה יחס שמצביע על איכות וסטנדרט גבוה מהממוצע בארץ.
הרביעיה בנבחרת הצעירה – שלושה ממנה משחקים כבר בבוגרת ואחד משחק בקביעות בליגה לאומית – שחקני הנוער של היום יכולים לעשות קפיצה ולהיות גיבוי – בתקופות קשות פיננסית זה חלק מהמלך – אלא שבניגוד לחשיבה שאין כלום בנוער אז דווקא יש.

7even 25 בפברואר 2015

שיחקנו כמו קבוצה ונראינו כמו קבוצה.
רק שימשיכו ככה…

גלעד בלום 25 בפברואר 2015

רוקט- אל פחד, הפועל זה לא מכבי ואף פעם לא תהיה, גם כש״שלטנו״ בשנים הטובות של קשטן וגוטמן הבאנו דאבלים בודדים וכמה גביעים אבל בעיקר היינו במקום השני , והיו כמובן השנים המופלאות באירופה. אנחנו לא דורסניים, זה לא בדי אן איי שלנו, למכבי של מיטש לקח שנתיים להתעשת ועכשיו הם בדרך לאליפות שלישית רצופה, גם חיפה בשיאה היתה לוקחת אליפויות רצופות מה שאנחנו לא מסוגלים.

תן לנו הנהלה מסודרת עם מאמן שמתאים לנו ושחקני נשמה שאוכלים את הדשא ואנחנו נהיה מרוצים, גם בכדורסל למרות השליטה של מכבי היו להפועל שנים יפות והישגים, לא צריך לתמיד להסתכל על הצהבת, מה שהם עושים בכדורסל לא קשור אלינו בכלל.

לגבי ההשוואה לאנגליה- ליברפול היתה המכבי של אנגליה ויונייטד החליפה אותה. לקח לגלגל זמן אבל הוא מתחיל להתחלף וכרגע יש מצב שילד שאוהד יונייטד אולי לא יראה אליפות בילדותו, ליברפול היום יותר קבוצה מינוייטד, 20 שנה זה פסיק בהיסטוריה של קבוצה.

בכדורגל הרבה יותר קשה לעשות מה ששימון עושה כבר 40 שנה.

תולעת- תודה ששמת לנו פרופורציות לגבי הרנסנס בנוער, בעיני 4 מארבעים זה יפה, 10 אחוז בנבחרת זה בכלל לא רע למועדון במצבנו.

יואב 25 בפברואר 2015

ומי כמו אוהד טוטנהאם יכול לדבר על כיוון הגלגל(:
ועם עשרים שנה הם פסיק אז מה הם שנתיים?
לא צריך לדאוג לנו(אוהדי יונייטד).

יואב 25 בפברואר 2015

הן

גלעד בלום 26 בפברואר 2015

אצל טוטנהאם אין ממש גלגל, אנחנו מאז 1969 בלי אליפות, קבוצה נחמדה, פה ושם איזה גביע, תמיד משחקים יפה אבל נאיבים, יציבים בבינוניות הנפלאה שלנו, השנה אני מפנטז על טרבל ( גביע הליגה, ליגה אירופאית וההעפלה לליגת האלופות ),

יכול להיות שבשלושת הימים הקרובים יתנפצו שניים מהתארים, מקום רביעי יהיה קשה להשיג , אני די פסימי

Comments closed