תחושה כל כך מוכרת

התחושה שלי הבוקר לא חדשה לי, לא נפלו עליי השמיים ולא נגמרה לי המדינה – התחושה שלי הבוקר מוכרת לי משנים של אהדה את הצד המפסיד, הלוזרי של העסק. כי בסוף אחרי יום הכיפור של התקשורת ועולם הסקרים, אחרי הבועה התל אביבית, מה שנשאר בניתוח התוצאות זה לראות ששוב דבר לא השתנה.

כי הליכוד של נתניהו זו מכבי של שמעון מזרחי – ארגון כה חזק שעושה הכל כדי לנצח – וזה ממש לא פוסט שבא להיכנס במזרחי, להיפך- מה שביבי עשה בשבוע האחרון זו המקבילה הפוליטית לסיפורי הניסים והנפלאות בצהוב.

***

פרסום ראשון : ככה נראה סוס מת

תשתחוו פרשנים דמיקולו.

# ראש הממשלה.

זוכרים את הדיון פה על הפוסט של בן יהודה, אז ככה פחות או יותר זה מרגיש בגרסה הפוליטית של היום.

***

המחנה הציוני או אולי גלבוע גליל או בני השרון או כל איחוד לא טבעי הגיע בדיעבד ורק בדיעבד לקרב הזה כשהוא משחק את האסטרטגיה של אורי אלון- כי בפועל זה מה שהרגיש אתמול- בוז'י בתפקיד אורי אלון מנסה לדגדג את שמעון נתניהו- המון רעש מקדים רק כדי לגלות ב22:00 בלילה שזה מרגיש כמו רבע 3 בעוד איזה משחק שהולך להיגמר כמו תמיד.

אז הרצוג  שיפר את כל המדדים ויכול להראות למחנה שלו גרף של עלייה ואנשי מספרים תמיד יוכלו לשחק איתם עד גבול מסוים- הצלחת בפועל הולכת למקום שלשם היא תמיד הולכת – כי האסטרטגיה של אדלר זהה לאסטרטגיה של חומסקי בירושלים – אי אפשר לנצח אלופת אירופה בדיבורים בפייסבוק ובפעילות אינסטנט – כדי לקחת ממכבי אליפות לא מספיק לעשות את הדברים בסדר – כדי לקחת ממכבי אליפות צריך מאמן היסטורי ,סגל שכולו בינגואים וארגון מתוקתק שלא עושה כמעט טעויות.

כדי לנצח את הליכוד יצטרך השמאל לבחור במנהיג יוצא דופן שמסוגל לקחת קולות מגוש המרכז והימין, רשימה שכולה בינגואים וארגון מתוקתק שלא עושה טעויות.

***

חומר למחשבה – כמות הלייקים לדף של בנימין נתניהו עומדת על 1.2 מיליון – להרצוג יש 92,000.

עכשיו שאלה ? לאיזו קבוצה בישראל יש את מחלקת השיווק הטובה ביותר?

***

נולדתי כ5 שנים אחרי האליפות האחרונה של הפועל ת"א בכדורסל וכ3 שנים לפני המהפך של 77 – כבר הפנמתי שהסיכוי שלי לראות אליפות היסטורית בכדורסל שואף לאפס אך הניהול של רמי כהן גרם לי למחשבות שאולי יש פה סיכוי – כי רמי כהן הוא גרסה שונה אך די דומה לעו"ד הצעיר ההוא מלפני כמה עשורים- הוא יעורר בצד השני תחושות קשות אבל במחנה שלו הוא אליל. למה? כי הוא עושה הכל לטובת המחנה שלו.

רמי כהן בניגוד לחברים בשמאל או בכדורסל הישראלי הולך בדרך ייחודית ושונה – ואצל רמי לוי אתה מרגיש בסוף כל דרבי שהאנשים עשו הכל כדי לנצח, לרוב זה לא מספיק, אבל כשכן זה נפלא.

אני כאופטימיסט מלידה עוד מאמין שיש לי סיכוי לאליפות אדומה ותל אביבית אך מתחיל לחשוב שהסיכוי שלי לחגוג בליל בחירות שואף לאפס – לפחות כל עוד השמאל משחק את האסטרטגיה הנוכחית של הפועל ירושלים.

***

והעניין הוא כזה – רמי כהן אולי יכול לנצח עונה נקודתית כרגע, הוא לא יהיה מסוגל תשתיתית לנצח את מכבי – המקבילה הפוליטית של רמי כהן הוא אילן גילאון במרצ – הוא היחיד שיכול לקחת את מרצ למקום שבו הפועל נמצאת – אופוזיציה תמידית אבל לוחמנית.

מפלגת העבודה תצטרך בדיוק כמו הפועל ירושלים להחליט איך היא בונה את עצמה – היא מסוגלת לנצח את מכבי- היא היחידה שכרגע עוד מסוגלת ויש לה לא מעט חוזקות גם היום.

אבל לא ככה.

ממש לא ככה.

כריס בורלנד פורש - גיים צ'יינג'ר?
תסתכלו על טורקיה ותראו אותנו

129 Comments

רוג'רס אהרון 18 במרץ 2015

בשתי מילים:
בני גנץ.

יניב פרנקו 18 במרץ 2015

תאמין לי שזה לא קל לי – אבל המועמד הכי חזק בעיני הוא רון חולדאי.

D! פה ועכשיו 18 במרץ 2015

עצור הכל – המשיח הגיע!

רודג'רס – קראו לו גבי אשכנזי אבל ההחלטה להכנס לפוליטיקה גמרה אותו עוד לפני שהתרומם. לא יודע אם התחלת לשים לב, זה לא יהיה באותו ההיקף, אבל זה התחיל לקרות גם לגנץ.

רוג'רס אהרון 18 במרץ 2015

גנץ ואשכנזי לא דומים במהותם,
אבל שלדון ידאג לסיכול ממוקד גם פה אני בטוח.

D! פה ועכשיו 18 במרץ 2015

אז אנחנו מסכימים על הכיוון.

פו 18 במרץ 2015

פרנקו +1

יוסי 18 במרץ 2015

מסכים לגמרי לגבי חולדאי

אריק האדום 18 במרץ 2015

אנשים יצביעו לחולדאי רק בגלל הוא הרס את אוסישקין. זה יהיה הכי אירוני בעולם.

רוג'רס אהרון 18 במרץ 2015

הלוואי . איש עשייה ופוליטיקאי מעולה.

רועי ויינברג 19 במרץ 2015

גנץ והרצוג יכולים להיות שילוב מצויין, מקווה לראות את זה קורא, אבל בהנחה שהבחירות הבאות יקרו לפני סיום תקופת הצינון של גנץ הרצוג צריך להמשיך לעמוד בראש העבודה/המחנ"צ, הביא להם הכי הרבה מנדטים מאז רבין

גלן 18 במרץ 2015

קל לי מבחוץ אבל אני חושב שהתוצאות מאד בריאות גם אם לא לרוחי . תהיה ממשלה הומוגנית שיודעת מה היא רוצה. תהיה אופוזיציה ונדע מה היא רוצה. הוסרו המסכות, הכללים הובהרו ומה שיהיה יהיה. מאז ממשלת נתניהו הראשונה (ולא ברק) כלם עמומים וככה המדינה נראית. אין דרכי קיצור, אין דמוגרפיה שונה. יש

D! פה ועכשיו 18 במרץ 2015

גלן זו תגובה שפויה וראויה
אבל אני לא מבין מהיכן אתה שואב עידוד. היא תהיה יותר הומוגנית, למראית עין.
אני עדיין לא מבין איך יחלקו את העוגה בצורה שלא תתפרק בעוד שנתיים. גג. אפילו עם ביבי הקוסם.

גלן 18 במרץ 2015

אני חושב שבענין הפלסטינאים הם תמימי דעים ו מוכנים לעימות עם העולם.
יוזמות אזרחיות כמו עניין הגיוס יבוטלו.
יהיה כרסום בדמוקרטיה זה ברור. אני לא רואה את גלנט (הסמן השמאלי!) מתנגד.
כל השאר עם ניואנסים לא כל כל קשים. בנט חטף שטוזה וההיבריס ירד לו. לפיד עם הזיות השלטון לא יהיה וכחלון לא שאפתן שיחתור תחת ביבי. אז כן, זה יהיה הומוגני וברור לנו האזרחים ולכל השאר.

D! פה ועכשיו 18 במרץ 2015

בנט ירצה את ביטחון פנים ועוד משהו (ועוד משהו בשביל העלבון)
כחלון ירצה אוצר + תיק בכיר נוסף + ראשי ועדות
החרדים יבקשו (או יקבלו) כרגיל פנים ובינוי + ועדת כספים
ליברמן לא יהפוך לשר בלי תיק פתאום

יעלון, שלום, שטייניץ, כץ רוצים להשאר או להשתדרג או להפיל את ביבי בבחירות הקרובות ואליהם אפשר יהיה להוסיף את סער מבחוץ
את רגב שמרגישה שמגיע לה

לא רואה איך זה מתחלק ולא מתפרק בתוך שנה וחצי. המירמור יהרוג אותם. אפילו אם יגדילו את מספר השרים שוב.

היסטוריון של ספורט 18 במרץ 2015

בנט ירצה משפטים (ביטחון הפנים זה בשביל העלבון ).

ר.בקצה 19 במרץ 2015

כרסום בדמוקרטיה=יוזמות שהקרן החד"שה מתנגדת להן

גלן 18 במרץ 2015

התכוונתי מאז ממשלת רבין בוטל נתניהו הראשון

גלן 18 במרץ 2015

בואך נתניהו…

רועי 18 במרץ 2015

הבעיה של השמאל היא שהוא, באמצעות התקשורת שלו (כן כן שוב הטענות האלה) יוצר לעצמו ולציבור תמונה של ייאוש וקריסה, תחושה שכולם מאסו בביבי, תמונה שלא מבוססת על כלום, ואז כשהעם הלא מטומטם ובעל החשיבה העצמית אומר את דברו, הם לא מבינים איך זה קרה.

גל ד 18 במרץ 2015

רגע, אז השכר הממוצע צומח במקביל ליוקר המחיה, מערכת הבריאות אינה מתפקד בתנאי מחסור, והגנים לא צפופים? זה הכל שקרים של השמאלנים?

תודה לאל. מביך להיות אחד מאלה שבלעו את הלוקש, אבל אני שמח לגלות שהמצב פה דווקא סבבה.

רועי 18 במרץ 2015

מספר הטיסות של ישראלים לחו"ל צומח יופי בהתאם ליוקר המחיה.
מערכת הבריאות מתפקדת, ולמזלנו גרמן לא הספיקה להרוס את הרפואה הפרטית.
כן, הגנים צפופים, אף אחד לא אמר שמושלם לחיות כאן.
אבל המרחק בין זה לבין צעקות השבר שפומפמו בתקשורת שעה אחר שעה כאילו מדובר במדינה עולם שלישי ממרכז אמריקה הוא אסטרונומי.

משה 18 במרץ 2015

קשקוש נבוב, כמו אבא שלי שאומר לי שאני מפונק בעוד הוא חי על גב הדיור הציבורי. אמירות של עשירים במסווה.

אריאל גרייזס 18 במרץ 2015

זה די מדהים הקטע הזה. ליצמן, שיהיה קרוב לודאי סגן שר הבריאות הבא, בגיבוי של ביבי הקפטיליסט הולכים להרחיב את השר"פ בצורה נרחבת ביותר, בניגוד להחלטה של גרמן. מי שהכי הולכים להנות מההחלטה הזאת הם אני ושכמותי, מצביעי עבודה ומרצ שיוכלו לקבל ניתוח בלי המתנה בעוד מצביעי ביבי בפריפריה ייצטרכו לחכות שנתיים לניתוח.
אנשים אמרו לי היום שהם מיואשים מהבחירה של ביבי ועניתי להם שאין להם מה להיות מיואשים – הם אלו שהכי פחות יידפקו ממנה. עבודה יש להם, בית יש להם, הם גרים במרכז אז הם הכי פחות מושפעים ממלחמה בעזה או בלבנון.
הפערים ימשיכו להתרחב ואני אמשיך לטוס לחו"ל פעם בשנתיים כדי לספק לאנשים יכולת להגיד שהכל פה נפלא

אוהד 18 במרץ 2015

קצת קשה לי להבין את הציניות שלך.

אולי המצב לא מושלם (איפה הוא כן?) אבל בטח ובטח שהוא לא כזה גרוע כפי שזה מוצג בידיעות אחרונות.

גל ד 19 במרץ 2015

אם אתה לא מבין את הציניות שלי אז אולי יעקב למטה צודק לגביך.

השחיקה בשכר הריאלי היא עובדה. המחסור במיטות אישפוז הוא עובדה. אם הטיעון שלכם היה שהשמיכה קצרה ואין מה לעשות, סדר העדיפויות הלאומי לא יכול להשתנות בגלל החיים עצמם, אז ניחא. אני לא מסכים אבל לפחות זו החלטה מושכלת. מי שכותב, כמו רועי, שזה הכל שקרים שמאלניים בגלל שאנשים טסים לחו"ל מדי פעם, אלה אנשים שבאמת מתעקשים לקרוא לנוזל בניחוח אספרגוס שמטפטף להם על הראש גשם רק כדי שלא יאלצו לשנות את דפוסי ההצבעה שלהם.

אלעד 18 במרץ 2015

פוסט מצויין, אבל שכחת את ההקבלה הכי קלה – ציפי לבני כיותם הלפרין / ליאור אליהו.

היסטוריון של ספורט 18 במרץ 2015

ציפי לבני היא לא יותר הלפרין …כי הוא נחמד מדי .
היא גם לא אליהו כי הוא לא מזגזג כל הזמן בין קבוצות.
תנסה את מורן רוט כמו ציפי הוא עובר ממקום למקום כל הזמן בניסיון לייצר אלטרנטיבה (ולאחרונה גם תורם פחות בכל מקום חדש).

אליובל 18 במרץ 2015

ההשוואה שלך יפה אבל חוטאת למציאות:
בספורט, אין דבר שהוא חשוב מהניצחון.
בפוליטיקה יש: היכולת למשול ביום המחרת.
זו אמורה להיות המוטיבציה לשמירה על כללי משחק מסויימים.
מה אמור להרגיש ערבי ישראלי היום בבוקר ?
עזוב את זה, איזה צורה יש למדינה שראש ממשלתה יצא בקריאה גזענית נגד אחוז הצבעה גבוה של נגזר מסויים?

holden 18 במרץ 2015

בנימין נתניהו קוסם, לחשן של כשפים, אלוף המנטרות, הוא כמו מטיף אנווגליסטי מדרום ארצות הברית שנואם בערים קטנות באמצעות אוהל קרקס ובכל עיר ועיר קטנה כזו הוא יודע לדבר לתושבים, רוב התושבים נמצאים שם במצוקות ומשום מה תולים בנואם הזה את התקוות.

ביבי הוא החלילן מרחביה, הנעימה שמשכה את מצביעי הליכוד לקלפיות: הערבים נעים לקלפיות בככמויות עצומות.

ביבי נקט בטקטיקת hope a dupe
ביבי הזכיר את מוחמד עלי נגד פורמן, התקשורת הלמה והלמה בו ללא רחמים, חבטה וחבטה בו ללא הרף, ביבי נראה גורגי ביבי נראה חסר אונים, אולם ביבי רק " נח" על החבלים כמו מוחמד עלי בזמנו,
ביבי שמר על צלילות וערנות וברגע המתאים התאושש (אמש ב1600 שקרא למצביעיו לנהור לקלפיות) ונתן נוק-אאוט

שלמה 18 במרץ 2015

אני רחוק מאוד מלהיות תומך ביבי או שייך ל'מחנה הלאומי', אבל ההודעה שלך עם כל היוהרה, ההתנשאות והניתוק שבה היא בדיוק הסיבה למה השמאל פה לא יעלה לשלטון בקרוב.

ה'שבט הלבן' מצביע בצורה הרבה יותר שבטית מאשר אותן אוכלוסיות שאתה מדבר עליהן, מפלגות השמאל מבטיחות לא פחות תקוות שווא מאשר מפלגות הימין.

אורן השני 18 במרץ 2015

"מפלגות השמאל מבטיחות לא פחות תקוות שווא מאשר הימין"

אולי. קרוב לוודאי. אבל אפילו להחליף את אותו חרטטן שכבר עובדתית לא נותן תקוות אלא רק "שווא" אי אפשר במדינה הזאת.

שמעון כסאח 18 במרץ 2015

ביבי הביא ריצה של 20:0 בשלוש הדקות האחרונות

יעקב 18 במרץ 2015

ביבי לא קוסם, זה פשוט עם מטומטמם

רועי 18 במרץ 2015

כן אה…
מטומטם העם הזה, כל הזמן מנסים להסביר לו שרע לו בחיים והוא מתעקש להתעלם…

מתן גילור 18 במרץ 2015

מי כותב בשבילך את התגובות? אני כבר מיניתי מצביע מרץ שיודע קרוא וכתוב.

רפאל 18 במרץ 2015

שיטת הממשל זקוקה לכל הפחות להצעות חלופיות.
כמו שהליגה בכדורגל זקוקה לכל הפחות להצעות להחלפת פורמט.
לא בטוח שיש הרבה אנשים מה'מחנה הלאומי' שמרגישים ניצחון גדול, כמו אנחת רווחה.
יוקר המחיה פוגע בכולנו בלי הבדלי דת, גזע ומין.

יהויכין פנדלוביץ' 18 במרץ 2015

כי כשמישהו חו"ח לא מסכים איתך, וחמור מכך- הוא בעד הצד הימני של המפה (געוואלד) הוא מטומטם. ופאשיסט. וגזען. ושוביניסט.
ניסית לחשוב פעם, אולי יש משהו בדעה המוזרה הזאת, השונה?
מה גורם לכ"כ הרבה אנשים ללכת ולבחור במישהו שדווקא לא מבטיח כל מיני דברים כמו "שלום עוד רבע שעה" או "דירה לכולם בשליש מחיר", הבטחות שלמען האמת די מפתות?
קצת ענווה לא תזיק.

פו 18 במרץ 2015

ביבי פשוט רוקן את בנט טוב יותר ממה שהרצוג רוקן את לפיד…
אין ממשלה אפשרית מלבד ימין+חרדים+כחלון. זה סה"כ 67 מנדטים
זאת ממשלה שלהערכתי דווקא יש לה סיכוי לא רע להחזיק מעמד למעלה משנתיים… כחלון לא יזוז מהכיסא בחיים…
מעניין אם ממשלה כזאת תשנה תיגע בנקודות הכי רגישות- סטאטוס קוו בהר הבית, יחסי דת ומדינה, המצב המדיני ביו"ש…

רועי 18 במרץ 2015

אתה יוצא מנקודת הנחה מוטעית שכל מצביעי יאיר לפיד הם אנשי שמאל.

מתן גילור 18 במרץ 2015

הם הזויים כמו אנשי שמאל אבל טיפשים כמו אנשי ימין. מצביעי יש עתיד הם הגרועים ביותר. אין צורך להשמיד אותם כי הם כבר ישמידו את עצמם.

rami 18 במרץ 2015

אתה חושב בקטן. לדעתי, צריך לשלול את האזרחות למצביעי יש עתיד.

איציק 18 במרץ 2015

תודה מתן, אני כבר הולך לקפוץ מעזריאלי.

מתן גילור 18 במרץ 2015

חביבי, אני כבר מארגן לכולנו קפיצה המונית :)

איציק 18 במרץ 2015

יהיה סלפי?
;)

שאול 18 במרץ 2015

1. אני הצבעתי יש עתיד.

2. אשמח לדעת למה אתה רוצה לקחת לי את האזרחות.

3. אשמח לדעת למי הצבעת שאוכל להגיד לך את דעתי עליו ולאחל לך שלילת אזרחות.

איציק 18 במרץ 2015

איפה כתוב לקחת אזרחות?

D! פה ועכשיו 18 במרץ 2015

שאול, חוש הומור עצמי וטיפה ציניות
מי שהציע לך את זה כנראה הצביע כמוך.

מתן גילור 18 במרץ 2015

שאול שלום,
הצבעתי ליש עתיד והתגובה שלי היתה צינית ובאה להגחיך את הביקורת הלא עניינית על בוחרי יש עתיד.

שאול 18 במרץ 2015

קיבלתי.

התוצאות הכניסו אותי לרוח קרב אוטומטית.

עמכם הסליחה.

פו 18 במרץ 2015

אני יוצא מנקודת הנחה שרובם הם אנשי שמאל מרכז- והוא מאגר המנדטים שהרצוג היה צריך כדי לתת פייט לביבי על מנת להתחרות על הקמת הממשלה

אוהד 18 במרץ 2015

בוא נחלק את יש עתיד ל 9 שמאל ו 2 ימין (שזה די קיצוני לטעמי) אבל עדיין:
עבודה 24 + 9 = 33
ליכוד 30 +2 = 32

במצב כזה עדיין בוז'י לא יכול להרכיב ממשלה.

no propaganda 18 במרץ 2015

מה שאתה לא מבין שביבי שתה גם את יש עתיד אולי אפילו יותר מהרצוג. אם היה ברור מראש שביבי מנצח, יש/ עתיד הייתה מסיימת עם הרבהי יותר ואולי לא היו מעלים את קצבאות הילדים מחדש עוד שלושה חודשים.
לא רואה הרבה מצביעי יש עתיד ששקלו את הרצוג ובסוף נשארו עם לפיד.

היסטוריון של ספורט 18 במרץ 2015

מצביעי הימין חכמים ממה שחושבים
ההסבר למה שקרה די פשוט .
השמאל לא יכול לעלות לשלטון בנתונים אובייקטיבים (כגון המציאות הביטחונית ).
אז מה הוא עושה ?
פשוט מאד קומבינות .
פעם אחת הוא חיפש את רבין ז"ל לאיש ימין ושינה את כללי המשחק בכך שהוא שכנע להצביע לאדם ולא למפלגה.
("ישראל מחכה לרבין " היא זו שרידדה למעשה את הפוליטיקה עד שהביאה לביטול המצעים " ).
פעם שנייה הייתה אחרי שהם שחטו את נתניהו ב1999 (בדיוק כמו הפעם…רק שהעם כבר לא קנה זאת ).
ופעם שלישית בכך שהם חיפשו את שרון וקדימה למפלגת ימין (אחרי שאתרגו את שרון שעשה את מה שהשמאל רצה).
עכשיו הכל כבר היה מוכן יחד עם כחלון ודרעי …אך בשביל זה הרצוג היה צריך לנצח את נתניהו ראש בראש (ספין מוחלט ).
אך אנשי הימין הבינו מבעוד מועד שכחלון מחפש את התירוץ ולא סיפקו לא זאת גם במחיר הקטנת בנט.
ארי שביט מהארץ סיכם זאת בצורה הטובה ביותר .
מסתבר שמחנה הקמעות חכם יותר ממחנה התקשורת .

no propaganda 18 במרץ 2015

אני מסכים שמצביעי הימין חכמים ממה שחלקים בשמאל מנסים חצייר אותם. הם רוצים את ביבי ולא את הרצוג וזה ברור להם ולכן הם הצביעו לליכוד. אבל רבים מהם מעדיפים את לפיד כמפלגה המשלימה ולא את החרדים ולפיד מאוד נפגע מכך שהייתה תחרות על כסא רשא הממשלה.

ר.בקצה 19 במרץ 2015

מה לעשות שלפיד הודיע שלא ילך עם הליכוד?
אתה לא מצפה מהליכוד שיתאבד כי "יש עתיד" לא רוצה לשבת בממשלה, נכון?

איתמר 18 במרץ 2015

תוצאות הבחירות הן דרמטיות ומחייבות את השמאל הישראלי לשנות כיוון.
הציבור הישראלי הכריע כנגד חלוקת הארץ ופתרון שתי המדינות.
ההבטחה של נתניהו שבחירתו המחודשת לתפקיד ראש הממשלה תמנע הקמת מדינה פלסטינית תרמה תרומה מכרעת למעבר המנדטים מהבית היהודי אל הליכוד וממשלת הימין שנתניהו צפוי להקים תסנדל אותו ותמנע ממנו לחזור בו מהבטחתו.
זה הזמן לשמאל הישראלי לזנוח את המאבק למען הפתרון הבלתי אפשרי של שתי המדינות ולהציג עמדה חדשה שתומכת בהחלת הריבונות הישראלית על הגדה המערבית והענקת אזרחות ישראלית לכל התושבים הפלסטינים.
זו נותרה כעת הדרך היחידה שבה ישראל תוכל להמשיך להתקיים כישות דמוקרטית ומוסרית.

אריאל גרייזס 18 במרץ 2015

כן, אני בטוח שזה ימשוך מיליון מצביעים..
אני חושב שהבעיה של השמאל בהקשר הזה זה לא התעקשות על שתי מדינות. העובדה היא שהציבור הצביע ברגליים נגד ההתנחלויות עם מה שקרה לבנט. הבעיה של השמאל זה שהוא ממשיך לשווק את ה"שלום" ומתעלם ממה שקורה פה מסביב.
כמו שתמיד אומרים, רק אישיות בטחונית בראשות העבודה יכולה לקחת מנדטים מהליכוד.
בתכ'לס, זה לא כזה משנה. הציבור בארץ הוא ימני ואם חשבתם שמה שקרה בצוק איתן היה מקרי, אז בא אתמול ראש הממשלה והבהיר לנו שהמהות היהודית של המדינה חשובה לציבור הרבה יותר מהזהות הדמוקרטית. השמאל לא הפנים ולמען האמת לא יכול להפנים את הנקודה הזאת, כי זה סותר את הערכים שלו. זה מה יש.

רועי 18 במרץ 2015

דווקא העבודה ניסו הפעם בכל כוחם להסתיר ולדבר בעמימות בקטע המדיני.
ביבי, בבליץ של הימים האחרונים העלה את הנושא הזה לסדר היום.
בכלל, לעבודה לא היתה שום אימרה ברורה בקמפיין הזה חוץ מ"רק לא ביבי".
אתם לא רוצים את ביבי ? תצביעו לנו, אחרי זה נסתדר כבר, יהיה בסדר. נחזיר את התקווה ונביא שינוי.
עם כל הכבוד, אתה לא יכול לעלות לשלטון על סמך זה.

אריאל גרייזס 18 במרץ 2015

על זה אני מאוד מסכים. הם לא נתנו פה שום תקווה וניהלו קמפיין שלילי ורע. לא שאני חושב שזה היה ממש משנה

אוהד 18 במרץ 2015

כמו שכתבו אתמול בגלובס, העבודה בחרו את אדלר להוביל את מסע הבחירות, אחרי שהוא ניצח לא מעט מערכות בחירות עבור קדימה.
כנראה גם למפלגת העבודה וגם לגלובס יש בעיה הבנה קלה: לא מעט זה לא 1.

איתמר 18 במרץ 2015

נתניהו עקף את בנט מימין בימים האחרונים (ולמעשה הפך לסמן הימני ביותר של הגוש) כך שלא ברורה טענתך על כך שהציבור הצביע ברגליים נגד ההתנחלויות.
השמאל צריך להכיר בחולשתו ובאי יכולתו לשוב לשלטון.
לכן נדרשת חשיבה מחודשת ושינוי גישה ביחס לפתרון הסכסוך.

יהויכין פנדלוביץ' 18 במרץ 2015

גרייזס, העם לא הצביע נגד התנחלויות. העם הצביע בעד גוש הימין (רוב הכחלונים הם קודם כל חברתיים, ואחר כך ימניים). הרבה מצביעים עברו מבנט לנתניהו משיקולים פוליטיים (מפלגת שלטון גדולה וחזקה וכו') ולא משיקולים אידיאולוגיים, כי התפיסה כרגע היא שפחות חשוב איך יתחלקו המנדטים בתוך הגוש. העם, כמו שאמרת, בפירוש לא נגד התנחלויות, שאגב, נקראות כך מכיוון שזו נחלת אבותינו.
ואני לא חושב שיש כאן אמירה נגד דמוקרטיה (מי שחושב שהיהדות אינה בעלת ערכים דמוקרטיים לא מבין ביהדות), אלא בעד חזרה לעצמנו.

אריאל גרייזס 18 במרץ 2015

הוא לא הצביע נגד ההתנחלויות אבל גם לא הצביע בעדן. הוא הצביע בעד ימין מדיני.
ואני מחזיק מעצמי דווקא די מבין ביהדות, אני אשמח לשמוע על הערכים הדמוקרטיים שיש בה.

jhkj 18 במרץ 2015

אני אף פעם לא הבנתי למה ימין הוא מי שמעדיף את יהדות המדינה על מידת הדמוקרטיה בה. תמיד ראיתי בליכוד כמפלגה תועלתנית ומעשית בניגוד לעבודה שהיא מפלגה שהמצע שלה מבוסס יותר על ערכים דמוקרטים. מפלגת הליכוד, ישראל ביתנו וכולנו רואים למשל בתהליך השלום וויתור על שטחים כמשהו אפשרי במידה ויהיה פרטנר בצד השני, הסיבה שהם לא הולכים בכל הכח אחר תהליך השלום זה חיבור יותר חזק למציאות מאשר השמאל, ימין מתאפיין יותר בחשיבה רציונלית ופרקטית ופחות בחשיבה אידיאלית-חשיבה מבוססת אידיאלים ערכיים. כאדם המנסה לבחור באופן רציונלי מפלגה ולא להתבסס על פנטזיות מופרחות של אוטופיה, אני תמיד אלך "ימינה"

אריאל גרייזס 18 במרץ 2015

זה מה שפעם היה הליכוד, היום הרבה פחות. תראה כמה בליכוד היום מדברים על הגבלה של בית המשפט, גירוש פליטים וכו' וכו'. תראה איך הם הקיאו את ריבלין, את מרידור וכו', שדיברו על זכויות שוות.
זה נורא מצחיק מה שאתה אומר, כי השמאל מסתכל על עצמו כעל הרציונלי ועל הצד הימני כעל האמוציונלי. בדיוק הבוקר היה לי דיון כזה עם איש שמאל אחר שחושב שהימין מצביע מהבטן. לדעתי פשוט לכל צד יש רציונל אחר וזהו. אני חושב שמרבית אנשי השמאל כבר מזמן התפכחו מרעיון האוטופיה, הם פשוט מאמינים שהפרדה בין העמים היא הפתרון היותר רציונלי. ברור שהם לא יצליחו לשכנע את הצד השני

ישי 18 במרץ 2015

וכידוע הגבלות על בית המשפט זה אנטי דמוקרטי, כידוע מתורת הפרדת הרשויות.
גם גירוש מסתננים (השימוש במילה פליטים בא מחוסר ידע שאין כאן כמעט כאלה אלא כולם מהגרי עבודה, או מתוך דמגוגיה מכוונת?) הוא כידוע נגד דמוקרטיה כי דמוקרטיה אומרת שצריך לתת לכל מי שרוצה אזרחות כידוע.

jhkj 19 במרץ 2015

גם בימין יש קולות שקוראים לשתי מדינות לשתי עמים, השאלה היא על איך עושים. אני לא בטוח שהגבלה של בית המשפט וגירוש מסתננים הם לא היבטים תועלתנים. לא משתלם למדינה להחזיק אותם, והשהות שלהם פוגעת בשורה התחתונה במדינה, בין אם זה כלכלית ובין אם זה בצביון שלה, דווקא הדעה של השמאל נובעת מרצון לשמור על עקרונות מוסריים גבוהיים, הם לא מוכנים לפגוע בפליטים כערך, לא משנה ההשלכות, וזה נכון גם הרבה פעמים כשדיברתי עם המצביעים עצמם. מצביעי מרץ והמחנה הציוני דברו איתי על החשיבות של העקרונות הדמוקרטים שעומדים מאחורי מצע של אותם מפלגות, הפחות חכמים בסיסמאות והיותר הוציאו לי מדדי אי שיוויון. לעומתם מצביעי ליכוד ובנט הסבירו לי מה המפלגות העלו הישגים של המפלגות מהכנסת האחרונה והסבירו לי מדוע המפלגה שלהם תשיג תוצאות יותר טובות בשלטון. אני לא אומר שיש משהו פסול בלהצביע לפי אידאלים ואנ י אפילו מבין את זה, אבל הרבה המצעים של הימין הרבה יותר פתוחים ממה שנדמה שהם מבוססים יותר על רציונל ופחות על ערכים. כך גם ליברמן שגדל בביתר על ארץ ישראל השלמה מוכן לחלק את המדינה, שתי מדינות לשתי עמים.

היסטוריון של ספורט 18 במרץ 2015

אריאל האמן לי שאתה לא צודק.
יש לי חברים משם ומשפחה וראיתי גם ראיתי את השיקול.
השיקול העיקרי נבע מהפחד שאם הרצוג ינצח אפילו במנדט ובטח ברוב של 4 + הרי שכחלון יצטרף אליו לממשלת שמאל.
לכן למרות אהבתם את בנט (בגדול) הם וויתרו עליו .
במילים אחרות בנט אמר בשלב מוקדם כי "ביבי כבר ראש הממשלה השאלה האם אני או ציפי יצטרפו אליו "
בפועל התחושה של האם זה בכלל ביבי שינתה את כל כללי המשחק וההצבעה.
לכן ה 8 של בנט כיום שווים (בטח פוליטית ) לא פחות מ ה 12 של הפעם הקודמת.

אריאל גרייזס 18 במרץ 2015

ברור שהפחד הוא מממשלת שמאל. אבל הפחד הוא לא מממשלת שמאל שתפנה ישובים (לדעתי) אלא מממשלה כזאת שתביא עלינו פיגועים ואסון ביטחוני. אני חושב שגם היום מרבית המדינה היתה מוכנה לפינוי מוגבל של התנחלויות בהיקף של הפתרונות המוצעים (השארה של גושי התנחלויות, חילופי שטחים וכו') אם היה לה ביטחון שזה לא יוביל לפגיעה בבטחון סטייל אוסלו או עזה. אבל מכיוון שרובם מעריכים שזה לא יקרה, הם מפחדים מממשלת שמאל. ואני מבין אותם, באמת. התקווה שלי היתה שהסלידה מביבי, שהיתה לדעתי עדיין קיימת בשטח וייוצגה בסקרים עד שבוע שעבר, תתעלה על הפחד הזה, אבל מסתבר שטעיתי.

jhkj 19 במרץ 2015

אני גם לא ממהר להאמין ששונאים את ביבי, זה תלויאיפה מסתכלים, אני אני בא מעיר בפריפריה שרוב הגדול של הקלות הלך לליכוד למפלגות שיחזקו אותו, אפילו שעל הפרק הייתה אפשרות להכניס מישהי מהעיר שלנו מטעם המחנה הציוני, בסופו של דבר גם תוצאות הקלפיות ברחבי הארץ הראו שהתמיכה בביבי היא חוצת סקטורים, אבל השנאה התקשורתית לביבי והבלגן שעשו המיעוט, והעובדה שהמחנה הציוני היא מפלגה שקיבלה רוב בעיקר בערי גוש דן, נטופחות להראות שתמיכה בביבבי גדולה כל כך.

רפאל 18 במרץ 2015

כנראה שלא ממש שמתי לב מה היה בצוק איתן.
ראיתי המוני אנשים מכל הארץ עוזבים הכל ומציפים את החיילים בחום ואהבה במערכה שהיה ברור שתדרוש מאיתנו הרבה מאוד הקרבה בשביל להגיע לתוצאות של חוסר הכרעה.
ראיתי אינספור אזעקות בכל הארץ. תל אביב, ירושלים, נתניה, חדרה. כל המדינה בטווח הטילים של חמאס וחיזבאללה. אנחנו כולנו אנשים הגיוניים וסבירים עד שהאזעקה המעצבנת והמפחידה הזאת מעירה אותך בשלוש בבוקר ואתה מבין שיש משוגעים בעזה שמעדיפים 'לעשות שרירים' בטילים לא אפקטיביים במיוחד על חשבון האנשים שהם אמורים להיטיב עימם.
חולי נפש שמפצירים באנשיהם לראות יהודים כקופים וחזירים.

מה לעשות, בדרך כלל אנשים צעקניים יעשו יותר רעש מאלו השקולים.

אריאל גרייזס 18 במרץ 2015

אני מדבר בצוק איתן על העליהום שהיה על כל דבר משמאל. אולי לא שמת לב בין כל האהבה לחיילים הגיבורים, שהצל הפך פה לגיבור תרבות

ישי 18 במרץ 2015

באמת לא יפה לעשות עליהם על שמאלנים זה ממש לא נחמד.
אבל אם מישהו אומר שיש תופעה של ערבים ישראלים נהנים מהמדינה אבל תומכים בטרור, אסור לו לשיר בבית הנשיא.
כמובן זה בגלל שהוא אמר משהו שאסור (כלומר שהוא ממש נגד השמאל), ולכן מותר לעשות עליו אפילו עבירה בלתי ספורטיבית.

ר.בקצה 19 במרץ 2015

אילו ערכים?
הדבר היחיד שמעניין את השמאל זה שלטון.
אם זה היה תלוי בהרצוג ובמרץ, הערבו-פוליגמיים והחרדים היו אצלם בממשלה מחר בבוקר.

יניב פרנקו 18 במרץ 2015

השמאל חייב ללכת לרה ארגון מלא מחדש.
בעיני מרצ חזקה צריכה להיבנות מחדש על טיקט חברתי ברור – לכן אני חושב שאילן גילאון הוא המועמד הנכון עבורו – הוא צריך לבנות מפלגה חדשה לחלוטין.
מפלגת העבודה צריכה לבנות תשתית מאפס – זה לא רק הנושא המדיני – זה הכל -מנהיגות שיכולה לנצח ודרך עטיפה נכונה (ושימוש נכון באייקונים ולא המצאות כמו המחנה הציוני) – לא סתם ציינתי את מספר הלייקים של ביבי מול בוז'י – אובמה לדוגמא שהוא מופת לעבודה דיגיטלית זה המודל – מפלגת העבודה כשלה פה בענק.
אין לי מושג מה יהיו נושאי הליבה בעוד 4 שנים – אבל השמאל כמו שהוא בנוי היום קרס לגמרי.

בהשוואה לספורט – והפעם מהכדורגל – מפלגת העבודה צריכה קודם כל מנהל מקצועי

גל ד 18 במרץ 2015

יניב, מספר הלייקים לא משנה. אריאל ביטא את זה יפה בפסקה השניה שלו. השמאל בארץ הוא מיעוט אידאולוגי. אי אפשר לשנות את זה דרך פייסבוק.

הדמוקרטים, אגב, הם רוב. בגלל זה קלינטון תיקח גם בלי להיות מופת להתנהלות ברשתות החברתיות.

יניב פרנקו 18 במרץ 2015

משנה בהחלט ואתמול כשלביבי היה ערוץ תקשורת משלנו עם רייטינג של פריים טיים זה היה שווה משהו (אי אפשר הרי למדוד) – הטענה שלי שבסוף כדי לנצח צריך לבוא מאורגנים – אחר כך נדבר על מיעוט – קודם כל צריך לבחור מנהיג שיכול לנצח מערכה ולתת לו מערכת מתפקדת מאחוריו .

גל ד 18 במרץ 2015

אני חושב שאתה טועה. ההפסד של השמאל נובע מהמהות, ולא מהמעטפת. אבל נראה לי שניאלץ להסכים שלא להסכים.

היסטוריון של ספורט 18 במרץ 2015

הניצחון של נתניהו נבע בראש ובראשונה בזכות העיתון המתחרה
הרבה יותר ממה שישראל היום ניצח את הבחירות לנתניהו עשו זאת ידיעות ונוני בראש.

גל ד 18 במרץ 2015

אני לא יודע אם בראש ובראשונה, אבל אני נוטה להסכים איתך. נוני ועמותות כמו V-15 שיחקו את תפקיד בלעם עבור ביבי. ואני בספק אם הם מבינים את זה.

אריאל גרייזס 18 במרץ 2015

מדהים הרס של כל חלקה טובה בתקשורת בשנים האחרונות, כשמערכת הבחירות הזאת היתה השיא. אם יש משהו שאני באמת מצטער עליו זה עוד ארבע שנים לפחות של מלחמת ידיעות-ישראל היום. איזה גועל נפש.
אני לא קורא עיתונים כבר חצי שנה בערך וזה לא חסר לי בכלל. הלוואי וכולם יעשו את זה

יהויכין פנדלוביץ' 18 במרץ 2015

+1

עובר אורח 18 במרץ 2015

מה רע בזה שאתה לא קורא עיתונים? בכל מקרה עבר זמנם.
זה כמו one יש איזורים שאני פשוט לא מגיע אליהם, ואז הם ממש לא מפריעים לי…

אריאל גרייזס 18 במרץ 2015

אמרתי שזה רע? להיפך. רק חבל שאין בארץ שום גופי תקשורת רלוונטיים יותר. פעם אהבתי לקרוא את נחום ברנע, למשל, שאמנם כתב עם הטיה שמאלה אבל היה עיתונאי אמיתי. היום אפילו הוא איבד את זה לגמרי ובכל מקרה אני לא מוכן לשלם על הזוהמה שהיא ידיעות (ואני מהצד השמאלי של המפה).
עיתונות ותקשורת בכלל היא גורם חשוב מאוד בפוליטיקה. יש לה תפקיד רציני. אבל בארץ היא פשוט לא קיימת יותר. רביב דרוקר, בן כספית יצאו לונדטה על נתניהו, אין פרשן אחד נייטרלי. זה נורא לדעתי

Matipool 19 במרץ 2015

בן כספית לא הוציא אפילו קמצוץ ממה שיש לו על ביבי והקיסרית ומה שהוא כן הוציא או עשה זה מחרדה ודאגה למדינה . כנ״ל דרוקר .
אפשר לחשוב שנציגי ביבי ואדלסון על פני האדמה ( אידר , שיין ושאר כוכבי ישראל היום ) הם פרשנים נייטרלים וחסרי אג׳נדה .

גל ד 18 במרץ 2015

אני ביטלתי החודש מנוי לידיעות שיש לי כבר 11 שנים. הבחור ממחלקת שימור הלקוחות לא טרח אפילו להכחיש את ההטיה של העיתון, אבל הוא דיבר על הצורך להתגונן מפני המתקפות של ישראל היום, ועל כך שהמצב יחזור לקדמותו אחרי הבחירות. זה היה אפילו יותר מעצבן לשמוע את הדברים מאשר להיווכח כל פעם מחדש בהזניה של המקצוע.

גל ד 18 במרץ 2015

מה ההבדל בין להפסיד בבחירות על מצע של שתי מדינות לבין להפסיד על מצע של איזרוח ערבים?

איתמר 18 במרץ 2015

השמאל לא צריך לחשוב על הבחירות הבאות אלא על עתידה של ישראל במציאות הנוכחית של המשך הכיבוש מחד והמשך הדה לגיטימציה והרחבת הבידוד של ישראל מאידך.
פתרון שתי המדינות מת.
צריך להכיר בכך ולא לחיות עוד באשליות.
ישראל זקוקה לתיקון עמוק בסוגיות החברתיות אבל אי אפשר יהיה לבצע אותו כל זמן שהפלסטינים יחיו תחת משטר כיבוש.

גל ד 18 במרץ 2015

אפילו את ערביי ישראל אנחנו לא מסוגלים לשלב באופן שוויוני. אתה מדבר על מותו של פיתרון שתי המדינות, אבל החלופה שאתה מציע לא צלחה אפילו את תקופת ההריון.

אריאל גרייזס 18 במרץ 2015

נכון מאוד.

פו 18 במרץ 2015

איתמר- איך בדיוק נקיים מדינה דמוקרטית בעלת רוב יהודי במצב שאותו תיארת?

תומאס נוימן 18 במרץ 2015

את זה צריך היה צריך לשאול את כל ממשלות ישראל מאז 67 (לרבות ממשלות השמאל) אשר הקימו, פיתחו עודדו או לכל הפחות העלימו עין ממפעל ההתנחלויות – אשר הביא אותנו כיום למצב שזו בדיוק הדילמה שלנו.

אריאל גרייזס 18 במרץ 2015

בדיוק רציתי לכתוב לטלב"י הבוקר שעכשיו הוא יודע איך מרגישים אוהדים של קבוצות שהן לא מכבי תל אביב..
היתה לי שעה של דכאון הבוקר ואז יצאתי לרוץ ונזכרתי שהפסדתי כבר הרבה פעמים, עם ליברפול, עם הפועל כפר סבא, עם הפטריוטס וגם עם פרס והרצוג. ולא קרה כלום. לא משנה איך ביבי ניצח, הוא לא יצליח להביס את התחושה הנוראית אחרי ההומראן של אהרון בון או התפיסה של טיירי או ההחלקה של סטיבי ג'י.
שרדנו את ביבי תשע שנים, נשרוד עוד ארבע.

עמית 18 במרץ 2015

זו בדיוק הבעיה, אנחנו רק "שורדים" ורק "מחזיקים מעמד" כל הזמן.
קצת תקווה וגאווה זה יותר מדי לבקש?

אריאל גרייזס 18 במרץ 2015

גם הפטריוטס לקחו בסוף סופרבול והרד סוקס לקחו אליפות.
אפילו ליברפול תיקח אחת בסוף.

עמית 18 במרץ 2015

כן, אבל מה עם השיקאגו קאבס?

Amir A 18 במרץ 2015

אה, זה בגלל קללת העז (אלכס גולדפרב).

אחד 18 במרץ 2015

יותר כמו עוד ארבעים.
הבחירות האחרונות חיזקו את החשש שלי, שנתניהו ימשיך להיות ראש הממשלה כל עוד ירצה בכך/מצבו הבריאותי יאפשר לו.

holden 18 במרץ 2015

ביבי ועוד איך קוסם!
ביבי יודע לנגן לציבור שלו את תחושת הרדיפה ולגרום להם לרוץ להצביע עבורו,
דווקא בערים שבהם המצב קשה הוא הצליח ובגדול:
באר שבע, קרית-ים, קרית-שמונה, קרית -אתא
בגלל זה השוויתי אותו למטיף אוונגליסטי שעובר עם טנדר חבוט מעיירה לעיירה בדרום ארצות הברית, שם באותם עיירות שכוחות אל המטיף יודע לנצל ולמנף את תחושת החולשה של האלמנות, של המובטלים וכל מי שחש שהממשל לא סופר אותו
ביבי 2015 זה מנחם בגין 1977

שמעון כסאח 18 במרץ 2015

ואולי המצב בבאר שבע, קרית-ים, קרית-שמונה, קרית -אתא לא כל כך קשה?

holden 18 במרץ 2015

אני מסכים שאולי המצב לא עד כדי כך קשה, בטח ובטח לא כפי שהצטייר על ידי נוני מוזס ב3 חודשים האחרונים, נוני מוזס יצא במתקפה תקשורתית חסרת תקדים, כותרות עיתונו בישרו שיש בישראל רעב, שיש בישראל חוסר במיטות אשפוז, האשים את ביבי בכל רעה חולה בארץ-ישראל, ביבי על פי הממלכה השביעית היה אבי כל חטא,
ביבי לא רק רץ ריצה של 20-0 ב3 הדקות האחרונות, ביבי למעשה שיחק לבד על המגרש מול נבחרת חזקה ממנו ואיכשהו הצליח לסבסב סל לתוך החישוק.

זה היה נצחון מוחץ לישראל השנייה!
זה היה נצחון של הפריפריה!
זה היה נצחון של המקומות הקטנים שלא נספרים,
זו היתה עוד הוכחה שהמדינה לא מתנהלת רק מרמת אביב בואכה כוכב הים,
יש גם את בית שמש ויש גם את הקריות וכו וכו

ק. 18 במרץ 2015

נצחון הפריפריה שביבי כ"כ דואג לה (אה… דואג להפחיד אותה מספיק לפני בחירות)

holden 18 במרץ 2015

לא הבנת את כוונתי.
המסר הוא שקול של אזרח קרית שמונה הוא שווה ערך לקול של תושב הרצליה פיתוח,
במערכת הנוכחית הקולות של האזרחים מהפריפריה גברו על הקולות " הנחשבים"
לא טענתי שבפריפריה אין דאגות וים של בעיות, הסוקרים התעלמו מתחושת העליהום שהתקשורת עשתה לבנימין נתניהו,
העליהום הזה גרם לבומרנג,
אני אנסח את זה ככה:
נוני מוזס ניצח לביבי את הבחירות,
אם נוני מוזס לא היה מריץ קמפיין עז נגד ביבי ביבי היה מפסיד את המערכת,
לא אתפלא אם ביבי ישלח עוד הערב זר פרחים מהודר וריחני לבית משפחת מוזס

אלון 18 במרץ 2015

פוסט ענק. פשוט ענק

יוספיהו 18 במרץ 2015

אחד הפוסטים הטובים שקראתי בדה באזר.

שאפו ענק יניב

אריאל 18 במרץ 2015

שמאלנים יקרים,
מהבוקר אתם עושים חשבון נפש. הפיד מלא בדיבורים על הצורך בחינוך מחדש, על היותכם הציבור השפוי והמתון בישראל, על כך שיש לכבד את בחירת העם (כמובן, הלא אתם דמוקרטים), על כך שצריכים ללמד את הציבור ללכת בדרך השמאל, שוויון, הקשבה, ליברליזם, סובלנות, מיתון ושאר ערכים שנלמדים בשיעור לאזרחות.
אכן, נשמע שיש לנו הרבה מה ללמוד. אבל שוב, נדמה שאתם לא למדתם כלום מהבחירות ושחשבון הנפש הזה הוא רק חלקי. יש לי המון הערכה אל כולכם, כל המחנה השמאלי – ללא ספק הדעות שלכם מכבדות אתכם, בלי טיפה של ציניות – אבל תנו לי לומר לכם משהו אחד: אתם שחצנים.
לפי הדרך שבה אתם מתייחסים אל הימין, אנחנו אנשים רדודים, טיפשים, נוהרים אחרי סיסמאות, מונעים על ידי שנאה בוערת שמעוורת אותנו, מאמינים לשקרים מפחידים, נוטלי קמיעות, חשוכים, קיצונים, חד מימדיים.
הגיע הזמן שהשמאל ילמד להתייחס אלינו כבני אדם מורכבים. בני אדם ששוקלים את הצעדים שלהם. בני אדם שמתלבטים ומתחבטים על הבחירות שלהם. בני אדם שמכבדים בני אדם אחרים (ולא, תפסיקו לנופף לי באחד ההוא ובשני ההוא. גם לי יש בודדים לנופף בהם אצל השמאל. ע״ע גרבוז). בני אדם שמכירים באהבת הזולת. בני אדם שבוחרים בסובלנות וליברליזם. כן, ליברליזם. אותו ליברליזם שנוכס למרכז ושמאלה וכך איבד חצי ממשמעותו. בני אדם אוהבים. בני אדם שמבינים את ההשלכות של הבחירות שלהם, ונקרעים לפעמים בדילמות, אבל לבסוף מכריעים. בני אדם מתונים ושפויים. ושוב, בני אדם מורכבים.
אתם כנראה מתונים, ושפויים, וליברליים, ורוצים לעשות טוב. זה נכון. זה פשוט לא רק אתם.

ד 18 במרץ 2015

צודק. אתם בני אדם שמכבדים בני אדם אחרים (אם הם יהודים). בני אדם שמכירים באהבת הזולת (אם הזולת הוא יהודי). בני אדם שבוחרים בסובלנות וליברליזם (כלפי יהודים) ובני אדם אוהבים (יהודים). זה ההבדל.

רועי 18 במרץ 2015

הוא שאמרנו.

רועי 18 במרץ 2015

צודק. אתם בני אדם שמכבדים בני אדם אחרים (אם הם שמאלנים). בני אדם שמכירים באהבת הזולת (אם הזולת שמאלני). בני אדם שבוחרים בסובלנות וליברליזם (כלפי שמאלנים) ובני אדם אוהבים (את עצמם). זה ההבדל.

אריאל 18 במרץ 2015

אתה רק מוכיח את מה שאמרתי

אריאל 18 במרץ 2015

דבר נוסף בתור אחד שחי ב"התנחלות" אני בטוח שאני מכיר עובד וחבר של הרבה יותר פלסטינים (שלפי טענתך אני כל כך שונא) ומכבד אותם הרבה יותר ממך אז אל תטיפו לי אתה והשמאל שיושב בתל אביב ולא פגש פלסטיני מימיו על אהבת האחר(גם אם הוא לא יהודי) וקבלה שלו

תומאס נוימן 18 במרץ 2015

מישהו למעלה כבר ניסח את זה די טוב. מדובר בהבדלים אידיאולוגים בלבד. באורח גס אפשר לומר שאצל השמאל-מרכז, במשוואה הכמעט בלתי אפשרית של "יהודית ודמוקרטית", קיימת ה"דמקורטית" לא פחות חשובה מאשר ה"יהודית" (ואצל חלק מהשמאל, בוודאי אצל מרבית הערבים, אף יותר); ואילו אצל הימין, ה"יהודית" יותר חשובה מה"דמקורטית". זה משליך בראש ובראשונה על הסכסוך ההיסטורי עם הפלשתינאים, אבל גם על עוד אספקטים רבים בחיי היום-יום של המדינה. רוב הציבור היה מגדיר אותי איש "שמאל קיצוני" – ואני לא מחזיק בהשקפה שבוחרי הימין הם "רדודים, טיפשים, נוהרים אחרי סיסמאות, מונעים על ידי שנאה בוערת שמעוורת אותנו, מאמינים לשקרים מפחידים, נוטלי קמיעות, חשוכים, קיצונים, חד מימדיים", אלא פשוט מחזיקים באידיאולוגיה שונה משלי, והם מהווים רוב במדינה כבר עשרות שנים. וזה לגיטימי. זה המשחק. ואתה אריאל, שגר ב"התנחלות" – כיוון שהליכוד איננו דוגל בסיפוח השטחים על פי חוק (כפי שעשה עם ירושלים המזרחית ורמת הגולן), הוא בעצם אומר – "תמשיכו לחיות במקום שאיננו מדינת ישראל, תמשיכו לחיות מחוץ לגבול המוכר של המדינה עצמה". לכן – אניח שלא הצבעת לליכוד, אלא רק לגורמי ימין הדוגלים בסיפוח השטחים. אלא אם כן נוח לך להקים את ביתך במקום שבו המדינה שלך עצמה איננה מגדירה כמדינת ישראל.

אריאל 18 במרץ 2015

א.לגבי החלק הראשון אני מסכים איתך וזה בדיוק מה שרשמתי, כמובן שמה שרשמתי לא התכוון לכלל השמאל אלא להלך הרוח אותו אני קורא ושומע בתקשורת ובפלטפורמות נוספת(כגון:רשתות חברתיות,פה בתגובות וכו') שהעם מטומטם שהעם לא חושב ושהוא הולך אחר הפחד והאיומים של הימין ונגד זה יצאתי ואני שמח שיש גם אנשים כמוך שמבינים שזה פשוט ויכוח אידאולוגי ומכבדים גם את הצד השני.
ב.אין זה מן העניין למי הצבעתי ודעותיי האישיות בתוך הגוש הימני כתבתי את דבריי כדי לשים על השולחן את התחושות של רוב אנשי הימין ובכל זאת: אני אישית בעד סיפוח השטחים האלה(שדרך אגב בלי קשר הבית שלי נמצא במקום שהוא קונצנזוס פחות או יותר שגם במקרה של שלום וחזרה לגבולות 67 ישאר בגבולות המגינה למרות שהוא טרם סופח) אני לא חושב שהם רואים את השטחים כלא מדינת ישראל אלא כשטח שכרגע יש בו מחלוקת(ביהודה ושומרון חיים אזרחים ישראלים לכל עניין חובות וזכויות) וכחלק מתהליך מדיני הם רואים את הסיפוח כמהלך חד צדדי שהם לא רוצים לעשות ללא הסדר.(גם בתוך הליכוד יש חברי כנסת שגרים ביהודה ושומרון ובעד סיפוח)

ר.בקצה 19 במרץ 2015

הציבור הערבי אינו דמוקרטי יותר מהציבור היהודי.
כך שעבורו החלק הדמוקרטי במשוואה אינו חשוב יותר מהחלק היהודי, אלא שהוא פשוט מעוניין בהיעלמות של החלק היהודי.
מבט אחד סביבנו יבהיר לך שאין שום קשר בין האומה הערבית ודמוקרטיה.

היסטוריון של ספורט 18 במרץ 2015

מה שנתניהו עשה באמת מקביל למה שבלאט עשה אשתקד ביורוליג.
ועכשיו ברצינות …מדהים כמה אנו חיים במדינת נדמה לי .
כל הסוקרים ,קמפייניירים ,לוביסטים ומעצסי שעת הקהל נתנו לנו תמונה מעוותת ושקרית לחלוטין (כולל ביום הבחירות עצמו במדגמים).
ובסוף ראינו משהו אחר לגמרי
זה מעלה את השאלה כמה אנו בכלל רואים נכונה את תמונת המציאות בתחומים אחרים.
בשורה התחתונה :
קמפיין ,גאוני יוצא דופן שילמד בפקולטות לתקשורת
תגידו תודה רבה לנוני .

xxx 19 במרץ 2015

צריך לעשות מחקר איך בכל מערכת בחירות הסקרים והמדגמים מעוותים את התוצאות כלפי השמאל.
בכל מערכת בחירות כמעט מנבאים שיוויון או יתרון קטן לשמאל, ומתברר שטועים בגדול.
אחרי כל יום בחירות , ב 10 בלילה, המדגמים מראים שיוויון. אתה הולך לישון, קם בבוקר ומגלה שהפער לימין גדול והניצחון חד משמעי.

אפשריויות:

1. חברות הסטטיסטיקה עושות עבודה רעה: מדגמים קטנים מדי, לא מייצגים, לא מפוזרים מספיק ברחבי הארץ.
2. סטטיסטיקה "מוזמנת" – מישהו רוצה ליצור רושם שיש מאבק צמוד או שהשמאל מנצח, ומתאם עם חברות הסקרים מה הסקר\מדגם יראה.
3. מצביעי הימין עושים צחוק מהסקרים – "מצביעים" שמאל בסקר וימין בקלפי.

נולי 18 במרץ 2015

פני ההנהגה כפני האומה. זו המציאות ויש להשלים איתה. מסתבר שרוב העם מרוצה מהמצב ולא רוצה לבחון דרך אלטרנטיבית, גם אם הוא עני/מובטל/מחוסר דיור. אי אפשר ואין טעם להתווכח עם זה. נשאר רק לקוות שהקיסר ביבי יצעיד את המדינה למקום טוב על אף המיאוס הגלובלי ממנו וממנהגיו כי אין לנו ארץ אחרת

אורן השני 18 במרץ 2015

אני חושב שהאכזבה היא כה גדולה מכיוון שהפעם הייתה תחושה של צ'אנס אחרון וממשי לניצחון. זו הייתה ההזדמנות האחרונה להחליף את העריץ המושחת מחבק הכסא והראשון בהפחדות – רק שמולו ניצב בוז'י קטן וחמוד וחבל כי אף אחד לא באמת התלהב ממנו.

במקום זאת קיבלנו בפעם המי יודע כמה ממשלת ימין-חרדים-מתנחלים. וכן אני מכבד את כולם אבל לא רוצה שאלה האנשים שינהלו את המדינה שאני חי בה.

מצביעי המחנה הציוני וגם רוב מצביעי יש עתיד (כן, כן) מבינים עכשיו שזה בחיים לא יקרה, הימין הארץ הרבה יותר גדול, מגובש וחכם כשזה מגיע לבחירות. ובעיקר הימין ממושמע ומוכן לסבול כל "מנהיג" הכי גרוע וכושל שיבוא מהצד שלו בליכוד – רק לא ה"שמאל שיחלק את ירושלים וייתן לערבים בלה בלה בלה.."

תומאס נוימן 18 במרץ 2015

יש לכבד את הכרעת הבוחר ואפשר לגוש הלאומי-ימני לנהל את המדינה לפי ראות עיניו במשך 4 שנים. זה רצון הבוחר. המציאות היא אשר תכריע בסופו של דבר האם האידיאולוגיה של המחנה הלאומי תקדם את המדינה או תסיג אותה לאחור. אין כל מקום לממשלות אחדות למיניהן או ל"עלי תאנה" כאלה או אחרים (ברק, לבני, לפיד וכד').
מי יודע – אולי הציבור המאוכזב היום יופתע לטובה, והמציאות תכתיב לימין לבצע מהלכים היסטוריים שיבטיחו את המשך קיום המדינה כמדינה יהודית ודמוקרטית (היו דברים מעולם – בגין ניצח בגדול ב-77 ואחר כך פינה את סיני, למשל, בניגוד גמור לעמדת המחנה שלו).
ואם לא – מקסימום נהפוך לאט לאט למדינה דו-לאומית. זה רצון הבוחר. וכל עוד המדינה תהיה מדינה דמוקרטית – העולם ישלים עם זה. ואם המדינה לא תהיה דמוקרטית (סטייל דרא"פ של פעם) – ממילא ממשלה כזו לא תחזיק מעמד (אין לנו את המשאבים הטבעיים שהיו קיימים לדרא"פ שאפשרו לה לשרוד כל כך הרבה שנים כמדינת אפרטהייד, וגם היא נאלצה לבסוף לשנות את המשטר שלה)

הרמן וולף 19 במרץ 2015

הרגע הזה שאתה מהרהר באופציות החיוביות של סנקציות בינלאומיות נגד מדינתך שלך, זה הרגע שבו אתה יודע שהמצב קשה.

איציק 18 במרץ 2015

כמה בקטנה תחילה:
1. מילא אני מתבלבל בין רמי כהן לרמי לוי, אבל הגם אתה ב… ;)
2. אתה מגדיר את עצמך קאופטימיסט, אך אוהד הפועל תל-אביב ושמאלן זה בהכרח גם מזוכיסט. שילוב מעניין.
3. הבעיה של השמאל היא לא באידאולוגיה כי אם במחסור במנהיג!!! פרס ורבין היו מנהיגים הראוים להתמודד מול בגין ושמיר. בוז'י מצתייר כאחד שיפסיד לעצמו. אין בו שמץ של מנהיגות. ביבי ראש ממשלה גרוע אבל מצתייר כמנהיג (גם אם מנהיג לא טוב, עדיין מנהיג). אין כמעט סיכוי לזכות, ולא משנה האידאולוגיה, כל עוד מי שעומד בראש מצתייר כחלש. ושלא יספרו לכם שלפיד, בנט, ליברמן או גלאון נראים כמנהיגים… בולשיט. מנהיג יכול לבוא רק מאחת משתי המפלגות הגדולות. מנהיג של 15 מנדטים (או 5) הוא ראש עיר, אך לא מדינה.
4. העם אמר את דברו. אולי יהיה טוב, ורבים יופתעו… הלוואי. רק צריך לזכור, כמעט אף מנהיג לא מסוגל להרוס מדינה דמוקרטית בקדנציה מלאה (שלא נדבר על חלקית). אז אני משוכנע שגם ביבי לא יצליח ועוד יהיה צ'אנס לתיקון בבחירות הבאות אם הוא לא יפתיע לטובה בקדנציה זו. המלך מת, יחיי המלך… רק נראה שזה לא מלך כי אם חתול אם תשע נשמות.

אריאל גרייזס 18 במרץ 2015

להזכירך, גם פרס לא ניצח פה אף בחירות. כמו שנאמר לא פעם, היחידים בשמאל מאז 77 לקחת פה בחירות בשמאל היו אנשים ביטחוניים לעילא ולעילא (שניהם רמטכלים). זה לא עניין של מנהיג (אם כי אין ספק שבוז'י לא מצטייר ככזה וכנראה שאף פעם לא נדע) זה עניין של מישהו שיוכל למשוך מספיק מצביעי ימין שיסמכו עליו שישמור על הבטחון שלהם, שבסופו של דבר – זה האלמנט שמכריע פה בחירות

איציק 18 במרץ 2015

הוא לא ניצח, הוא אבל יכל לתת פייט ולמשוך אנשים אחריו. בוז'י לא מסוגל אפילו לכך.

rami 18 במרץ 2015

הבעיה של השמאל היא לא רק המחסור במנהיג, אלא גם המחסור.
אם היית מעמיד בפני 2 אפשרויות או שמאל או ימין הייתי מצביע שמאל. אבל היות וזה לא המצב, ורשימת השמאל (מחנצ) הייתה לגמרי לא לטעמי, וזה עוד אחרי שברור לי לגמרי שלבוזי יש כריזמה של צנון, אז הצבעתי ליש עתיד.
השמאל צריך לעשות שינוי גדול מאוד בחשיבה שלו ובדרכי פעולתו. כשבוחנים את המפה ואת התפלגות הבוחרים מגלים שהוא לא רלוונטי בכלל בפריפריה. אי אפשר להתעורר 3-4 חודשים לפני בחירות ולנסות לייצר יש מאין. צריך לעבוד שנים על מנת לשנות את המצב + צמיחה של הנהגה, אז אולי יהיה סיכוי.

xxx 19 במרץ 2015

"כדי לנצח את הליכוד יצטרך השמאל לבחור במנהיג יוצא דופן שמסוגל לקחת קולות מגוש המרכז והימין, רשימה שכולה בינגואים וארגון מתוקתק שלא עושה טעויות.".

אתה מתרכז במעטפת – בפנים של המנהיג, בכריזמה שלו, באירגון… ומתעלם מהמהות:

המהות היא שאנשים מצביעים ימין וליכוד בגלל:
1. שיקולי ביטחון – רוב עם ישראל לא מאמין שאפשר להידבר עם הפלסטינים. רוב עם ישראל לא מאמין שדרך הפייסנות של השמאל היא בטוחה.
2. התנכרות לתדמית השמאלנית\אשכנזית של מפלגת העבודה.
3. כלכלית – לאנשים קשה, אבל שורדים. ושורדים יפה. תכלס לא רע כ"כ כלכלית במדינת ישראל כמו שהתקשורת של מוזס מציירת.
4. דמוגרפיה – יותר ויותר דתיים במדינה = פחות מצביעים לשמאל.

ב 92 התדמית של יצחק רבין והמצב המזופת הספיקו לנצחון דחוק ביותר על הליכוד. מאז העם עבר יותר ימינה. זה לא עיניין של מנהיג וקמפיין תעמולתי. זה הרבה יותר מזה. המרכז\שמאל הוא מיעוט מובהק במדינה, ורק תמיכת ערביי ישראל מביאה לאשליה שיש פה איזון בין הגושים.

שחר 19 במרץ 2015

אני רוצה להציע לכם עוד הסתכלות על הסיבה שבגינה העם הצביע שוב ימינה-
בממשלה האחרונה ישבו מספר גורמים שעשו זאת רק מפני שרצו להיות קרוב לצלחת ולא היה שום דבר שחיבר ביניהם, ולכן גם בעניין החברתי-כלכלי שום דבר לא התקדם. לעומת זאת, בבחירות הפעם תוקם ממשלה שישבו בה אנשים שכל אחד יתמקד בנקודה מסוימת שהשני מסוגל להכיל- לממשל אני חושב שכולם יתנו לכחלון לעשות את השינויים שהוא רוצה, בתנאי שכחלון יסכים להכיר בהתנחלויות שבנט רוצה שיסופחו, ושיוותרו על הסנקציות שהחרדים רוצים. כל אחד יקבל משו ויתן לשני לעבוד.
בממשלה הקודמת לפיד, בנט ולבני כל הזמן שיחקו למי יש יותר גדול, לבני עיכבה כל מהלך של הבית היהודי במשרד המשפטים, לפיד בעיקר צעק, אבל סינדלו אותו לחלוטין במהלכיו באוצר. לבנט התיחסו כקיצוני כי רוב הממשלה היתה מרכז. הפעם זה לא יקרה ותוקם ממשלה שתוכל למשול במדינה.
כולי תקווה שמשה כחלון ונפתלי בנט שעתידים לקבל את תיקי האוצר והכלכלה בהתאמה יקבלו גב מלא מהליכוד על מנת לעשות את כל השינויים האפשריים במדינה, הורדת מחירי הדיור, פתיחת השוק לתחרות, ועוד.

מוטי 20 במרץ 2015

אולי במקום לחפש את המנהיג שיחזיר את העבודה לשלטון אפשר להתמקד במהות? בחידוד הרעיונות ובחינה מדוקדקת האם הם אכן "תופסים מים"? יתכן שחשבון פנימי אמיתי שיביא לשינויים מסויימים, יחזיר למעשה את מפלגת העבודה אל המרכז הפוליטי, מרכז אותו היא נטשה ואפשרה למלפגות מרכז לרגע כמו יש עתיד (ואולי גם כחלון) למלא את הואקום שהיא הותירה.
מהלך כזה יאפשר (לדעתי) חזרה של מצביעים שיש להם קושי רב עם הקו הפוליטי/מדיני/כלכלי הקיצוני לטעמי שמפלגה שכזו פנתה אלעו שעשר השנים האחרונות (פלוס מינוס).
לא ריענון פרסונלי – אלא רענון מהותי.

דוד 20 במרץ 2015

הזילזול וההתנשאות בפריפריה חייבים להפוך לחיבוק עם הרבה תשומת לב , לא תיתן לא תקבל .

Comments closed