עונת המלפפונים – מכבי ת"א – "דגש"

לפני שתצללו לניתוח של דגש אני רוצה שוב לקרוא לכותבים נוספים לבוא ולהצטרף – הבלוג כמיטב מסורת הקיץ הגיע לסיכומים עקרוניים עם מספר כותבים מבטיחים אבל אני לא מתכוון פה להדליף יותר – מה שכן אוהדי כפר סבא והפועל חיפה – אתכם אני בעיקר מחפש.

צרו קשר.

***

תמונת השער של הפוסט היא אולי השינוי המהותי ש"דגש" מכוון אליו – מכבי של השנים האחרונות הייתה המכבי של שירן ייני וחוסר הנוכחות שלו ייתכן ויתגלה כבעיה יותר בחדר ההלבשה מאשר על הדשא, בכל מקרה אני נוטה להסכים עם דגש – בין אם אוהב את זה (ואני לא.בוווו) ובן אם לא ,מכבי של השנה הקרובה צריכה להיות יותר "רעה" כדי להצליח – היא צריכה להיות "רעה" יותר בסימון הפער בינה לבין היריבות (והשיעור שבאר שבע קיבלה בגמר הוא דוגמא) והיא צריכה להיות יותר "רעה" כדי להצליח באירופה – היא בהחלט יכולה לחזור על תבניות ההצלחה של השנים האחרונות אבל בסופו של דבר אני חושב שמצב הצבירה הנוכחי יכול להיות בעיה עבורם.

מצד שני. שלוש אליפויות בשלוש שנים. אם זה לא שבור למה לחפש בכוח לתקן ?

לסיכום.

איחלתי ליריבה העירונית הצלחה בהמשך דרכה*

*(הצלחה = מה שהיא מאחלת לנו).

***

קח את זה מפה – "דגש".

כמו שסיכמתי עם יניב לאחר שעתידו של פאקו נודע אני יכול להתייחס לרכש. אבל לפני שאעשה זאת יש לי כמה מילים לומר על ההחלטה שלא להאריך את חוזהו.

פאקו מכחיש שהרקע לעזיבה הוא חילוקי דעות אישיים וסמכויות מול קרויף.

אני מאמין לו.

הנטייה הישראלית היא להפוך כל החלטה שלא נראית הגיונית במבט ראשון לעניין של אגו. היא הולכת טוב עם הנחרצות שבה קובעים כאן שמאמן חייב להמשיך לעוד עונה כי הוא זכה בטרבל למרות ששבוע קודם הם גירשו וגינו אותו, ופקפקו ביכולת שלו לזכות באותו טרבל.

הנחרצות הזאת מגיעה כחלק מסגנון הניהול מונחה-המעמד הנפוץ בכדורגל הישראלי: המאמן היחיד שזכה בטרבל נמצא במעמד שאין לאף מאמן אחר ולכן אסור להחליף אותו.

הדילמה נוצרת כשיש חיכוך עם ג'ורדי (על רקע אגו כמובן, אחרת איזו סיבה יש לג'ורדי לוותר על מאמן במעמד "זוכה היסטורי בטרבל"?), וכיון שגם לג'ורדי יש מקום של כבוד באותו ניהול-מונחה-מעמד בעקבות ההישגים של מכבי תחתיו אפשר להבין את ההחלטה.

אז באופן אישי, אבקש שתרשו לי להמשיך ולהאמין שאת ההחלטה לוותר על הארכת החוזה של פאקו קיבלה מכבי מסיבות מקצועיות.

עוקביי בטוויטר (זה החשבון, אגב) יודעים היטב כמה אני מעריך את פאקו. "הרבה לפני שזה הפך למיינסטרים".

לטעמי יש לו את כל הכישורים כדי להצליח בכל רמה.

אבל אם איתנו ואם במקום אחר נמשיך לאחל לו הצלחה בכל מקום אליו יגיע. לא נשכח את הדרך הארוכה שמכבי תל אביב עברה מרגעי השפל בקפריסין, עם אותו שער שוויון 2-2 מביך של מאריבור כשבבית מלחמה והכדור חולף מעל ראשו של בן הרוש שקופץ בקיפאון לנגיחה, עבור באותם רגעי השפל בבלומפילד ועד לגמר גביע של 2-6 וזכייה בכל התארים.

***

ובחזרה לעניין המלפפונים. מכבי צריכה שינוי עמוק בסגל. לא רק בשביל ליגת האלופות. מכבי צריכה שינוי עמוק בסגל בשביל להמשיך להיות מכבי. בשביל להתקדם קדימה.

לזכות בשלוש אליפויות ובשלושה תארים זה נחמד, אבל העולם לא עומד במקום. הסגל של מכבי תל אביב בבסיסו הוא עדיין אותו סגל של 2012/13. מעבר לכישרון ואינטליגנציה האופי של רוב הסגל הזה, אם תסלחו לי ההכללה, הוא צנוע, לא חושב קדימה יותר מדי, שחקנים שעובדים קשה באימונים ולכן יש להם את הכושר הכי טוב.

אמרו שהאליפות של מכבי תל אביב לא הרשימה, ואנשים טובים כמוני ישבו והוכיחו שמספרית זה לא נכון, מכבי כובשת הרבה גם בהשוואה לאלופות, בעשרת השערים היפים של העונה לא נשאר מקום לדבר הזה, וגם בימים שלא מרשימים, זה מתוך התנהלות נבונה וכשצריך מכבי מספקת את הסחורה. כשלא היה צריך היא אמנם עשתה 2 מ12 מול ק"ש וב"ש בעונה הסדירה? 8 מ12 בפלייאוף. ושני ניצחונות מהדהדים מול השתיים בגביע. ובכלל לפני שהגענו אלופת המדינה הייתה עירוני קריית שמונה, אז איך אפשר לבוא בטענות? הכול טוב, הכול בשליטה, אבל… מספיק.

זה היה מצוין עד עכשיו, בטח בתור בסיס, אבל מכבי צריכה להתקדם למקום אחר ואולי ההחתמה של טל בן חיים היא צעד לעבר המקום הזה. כי לעבוד קשה באימונים ולהשקיע בפרטים הקטנים זה צריך להיות מובן מאליו, הגיע הזמן להתחיל לכסח ליריבות את הצורה וסליחה על הבוטות. זה לא אישי, למרות שאולי טל בן יהודה יסביר לכם שאנחנו דווקא נהנים מזה, אבל מבחינתי זה לא מה שחשוב. הסיבה שזה נצרך היא שזה מה ששחקנים מקצוענים בקבוצת כדורגל מובילה צריכה לעשות. לחיות מאתגרים, להילחם, להרביץ מדי פעם, לקחת את הכול אישי, להעמיס על עצמך. אפס אגו בחדר ההלבשה זה נחמד, אבל גם דיוות כמו מסי ורונאלדו מסתדרים לא רע עם הכדורגל. (אני לא מדבר על כאלה שאף פעם לא מבינים למה נטפלים אליהם כי הרי הם הכי מוכשרים, אלא על) כאלה שזה שנטפלים עליהם גורם להם לעבוד יותר קשה ולהילחם יותר חזק.

כישרון זה הכרח (בוזגלו), עבודה זה הבסיס (ראדי), אבל עכשיו צריך לצאת החוצה ולהילחם (פריצה).

מכבי ת"א הסתדרה בלי כל זה עד עכשיו, המערכת הזרה הייתה צריכה לנפץ את האגו של המקומיים בשביל שיהיה אפשר לחנך אותם, אבל אני משוכנע לחלוטין שזה לא אומר שככה נראה הכדורגל הכי טוב שהיא יכולה לספק.

אמרו לנו שהאליפויות של מכבי לא הרשימו? הם צודקים, במידה מסוימת. האליפויות האלה היו יותר מדי… ובכן מעוצבות. מתוכננות. אני ודומיי לא אמרנו הרבה דברים מהסוג הזה יותר מדי מתוך לויאליות לקבוצה, אבל כדאי לדבר גם על זה. כי צריך לדעת שאפשר להתקדם, ומי יודע, אולי ההחתמה הראשונה של העונה מסמנת שזה הכיוון עבור הקבוצה.

מכבי צריכה שחקנים שלא מפחדים לקחת תשומת לב, שמתמודדים עם הלחץ, (לא על ידי זה שהם שוכחים ממנו). יותר מפריצה, יותר זהבים, יותר מטב"ח הבלם. יודעים מה? לא רק ממכבי. יותר סטויקביצ'יות, יותר דמארי, יותר ריקן. יודעים מה2? יותר סוזה.

לא צריך לפחד משחקנים עם אופי קשה, להפך שחקנים צעירים יכולים ללמוד מזה מהי מחויבות, מהי מלחמה, מה זה אפס פשרות. לא לתת לשחקנים חדשים לעשות הצגות כשמחליפים אותם, להכריח שחקנים מסוג טב"ח השני למסור, לשים לכולם יותר לחץ על כל החלטה. האווירה במכבי ת"א יכולה להיות יותר תובענית, ואם יש מי שזה קשה לו אולי עדיף לו לשחק בקבוצה חביבה יותר. אף אחד לא אמר שזה צריך להיות קל.

כדי להתקדם צריך שינוי עמוק בסגל בחלון ההעברות הנוכחי. לפחות ארבעה שחקנים בכירים שמיועדים להרכב שבאים לתת תפוקה באופן מיידי (בנוסף לניצול הזדמנויות ושחקני גיבוי). אחד כבר הגיע.

נתחיל ממהלכים שכבר קרו:

  1. לשחרר את פאקו – אני מבין את ההחלטה. יש משהו מיושן טיפה בסגנון של פאקו. הסגנון הזה הוא חיובי מדי ואני חושש שהוא לא היה עומד בלחץ של אירופה כשמכבי תבוא כאנדרדוג. פאקו לא בא להתבנקר ולעקוץ, הוא בא לשלוט במשחקים. אני עדיין חושב שפאקו מאמן ענק, אבל הוא מתאים יותר לסיטואציות בהן שני הצדדים משחקים באופן פתוח ובוטח. יש ליגות שלמות כאלה. זה קצת בעייתי מול הבונקר שמציגות היריבות המקומיות לעתים קרובות וכשמכבי תצטרך להציג בונקר משלה. אני לא יודע מה ההחלטה שאני הייתי מקבל, יש כאן הימור לא קטן, אבל אני מבין.
  1. להאריך את חוזה של זהבי ולהסיר את סעיף השחרור. החלטה מזעזעת. ג'ורדי תתפטר!
  1. 3. להאריך את החוזה של קרלוס. מהלך מצוין לדעתי. קרלוס חווה העונה ירידה מאז פרשת הדרבי והמעורבות האישית שלו ולאחריה באה פציעה, אבל הוא שחקן טוב מאוד ונכס לקבוצה. לוחם אמתי. הוא כנראה יהיה שלישי בהיררכיית הבלמים, ובמשחקים החשובים אולי לא יפתח. יש שיאמרו שחבל להחזיק זר רק בשביל הרוטציה, אבל במקרה של קרלוס אני חושב שלפעמים צריך ללכת עם הלב שאומר שיש לו עוד מה לתרום למכבי. זו כאילו אמורה להיות החלטה מחושבת וקרה, אבל זה לא ככה בספורט (לפחות לא מחוץ לארה"ב). ע"ע פרשת יום סגירת חלון ההעברות של ינואר בבאר שבע.
  1. להאריך את החוזה של חואן פבלו – החלטה טובה, אבל צריך לעשות צעדים נוספים. חואן פבלו הוא כנראה השוער הכי פחות מוערך שדרך כאן. אני לא מדבר על כתבות או הערות מפרגנות, אלא על מקום בהיסטוריה. חואן פבלו נתפס בתור דמות אפורה, שוער בסדר, שכל מה שמצפים ממנו זה שלא יעשה שטויות, אבל הוא דווקא כן עושה. לטעמי הוא הרבה יותר מזה, הבנת המשחק, המעורבות והערנות שלו מדהימות, כמו גם המשחק מחוץ לשער. בדברים האלה הוא הרבה יותר מסתם "טוב". הוא בדרגת "חשוב" ו"מגדיר מחדש את התפקיד", לפחות בקנה מידה מקומי. את ה"טעויות" הוא עושה כי צוות האימון מבקש ממנו לא להעיף כדורים אלא להצטרף להנעת הכדור. אם הוא היה נוהג כמו כל שוער בליגה ומעיף את הכדור לחצי אולי השער של בית"ר במחזור 35 היה נמנע אבל גם מאות החזקות כדור של מכבי לאורך העונה.

למרות זאת היו לחואן פבלו תקופות טובות פחות ופציעה מטרידה, כך שלהשאיר אותו בתור השוער הבכיר היחיד בסגל זה הימור לא קטן. הייתי רוצה לראות שוער ישראלי בכיר שמתחרה איתו על המקום בהרכב (מרציאנו?), אבל תחרות על ההרכב עלולה להרתיע את השוערים הישראלים מלהגיע. בנוסף, מעניין לדעת אם חביב אוחיון המצוין יכול להתחיל להיכנס לעניינים בקבוצה הבוגרת כבר השנה או שאלו ציפיות מופרזות עבור שוער שנולד חודש אחרי שדידייה דשאן הניף את גביע העולם ב-98. לגבי ברק לוי: ההחלטה (המסתמנת) להשאיל אותו נראית נכונה. ברק כנראה עוד לא יכול להיות השוער הראשון במכבי, ובגילו להמשיך לשבת על הספסל לא יועיל להתקדמות הקריירה שלו.

  1. טל בן חיים הבלם – כאמור למעלה, לדעתי מדובר בהחלטה נכונה. יש כאן הימור מסוים כיון שחדר ההלבשה במכבי ישתנה כנראה כתוצאה מהמהלך הזה, בייחוד לאחר שהקפטן הלך, אבל זה הימור שמכבי צריכה לקחת. חדר ההלבשה נועד בשביל השחקנים וטל בן חיים – שחקן.

ולמהלכים שעוד לא קרו:

  1. מגנים.

שמאל: בעמדת המגן השמאלי אין למכבי פתרון ראוי כבר שנים. זיו הוא נכס בזכות האופי שלו והיכולת לשחק במספר עמדות, אבל בעיקר בגלל ההגנה התפקוד שלו כמגן פותח הוא לא מספק. לגבי בן הרוש – לדעתי לכל הצדדים כדאי שהוא יעבור לחו"ל בהזדמנות הראשונה. הוא שחקן נבחרת, עדיין נחשב לכישרון, אתלטי, מהיר, אבל ספק גדול מאוד אם אי פעם הוא יהיה שחקן מוביל במכבי, כמגן או כבלם.

ימין: ייני היה מצוין בעמדה הזאת – אבל הלך. צריך לראות את שפונגין. כששיחק הוא נראה טוב מאוד, בעיקר בהתקפה. אבל הוא בקושי שיחק ומעניין לדעת למה. האם בגלל ההגנה או סתם כי היה לו קפטן שתפס לו את העמדה?

אז מה עושים? לא מתפרעים. עמדת המגן היא כנראה העמדה הכי פחות משפיעה בכדורגל ואין טעם לבזבז עליה מקום של שחקן זר (שמי יידע אם יתאקלם), ומבין השחקנים הישראלים לא נראה שיש הרבה מבחר: בן הרוש הוא הרי המגן הפותח של הנבחרת ושפונגין וזיו היו כאלה בעבר. לכן מעבר לניצול הזדמנות לדיל שיביא את דסה/דווידזאדה/משומר/ריקן, בתקווה שתהיה הזדמנות כזאת, או הזדמנות לשחקני בית, לא נראה שיש משהו שצריך לעשות בעמדה הזאת.

  1. קישור. למערך 1-3-2-4 הסגל הנוכחי של מכבי מתאים מצוין. לשלישייה שמאחורי החלוץ יש מבחר של אופציות בדמות זהבי, מיכה, בן חיים, ורמוט ויצחקי. גם בעמדות השניים האחוריים, מכבי תמצא שתפורים לה לא מעט שחקנים קיימים: אלברמן, איגיבור, דור פרץ, רייכרט.

בנוסף נראה שיש צורך בשחקן קישור מרכזי איכותי, בכיר ומנוסה. הוא כנראה צריך להיות זר, וכאן מגיעה שאלת מיטרוביץ': שחקן מצוין שמוביל את הליגה בבישולים לקשר אחורי. לאורך העונה הוא ומיכה היו השחקנים היוצרים העיקריים במכבי. הוא פיצה על הפציעות של ורמוט ויצחקי וחוסר היציבות של בן חיים וזה לא פשוט לוותר עליו. בטח כשכל קבוצות הצמרת בישראל ישמחו לקפוץ עליו. אבל מכבי צריכה שחקן שייתן יותר לחימה אבל יהיה מעורב לא פחות בהתקפה. גם כאן יש הימור, לא יהיה פשוט למצוא במחיר ריאלי שחקן כזה (ולא, המחיר של סטיבן דיפור לא ריאלי) שיתאקלם כראוי ויהיה בהכרח יותר יעיל מאחד השחקנים המובילים בליגה בעמדה שלו. האם אני צודק ואת ההימור הזה צריך לקחת? אולי עדיף לשמור על המשכיות בסגל בשביל מוקדמות ליגת האלופות? לג'ורדי פתרונים.

  1. סקורר. מכבי חייבת עוד אופציה בכירה בהתקפה. שחקן שאפשר לבנות עליו ל20+ שערים בכל המסגרות. שחקן שייקח תשומת לב של היריבה מזהבי (36 שערים בכל המסגרות, במקום השני: פריצה וטב"ח עם 11) וייתן לו אוויר. בן בסט היה אמור להיות סקורר כזה וזה לא קרה. פריצה בהחלט כזה כשהוא כשיר ומשחק, אבל היה פצוע הרבה העונה, כנראה תופעת לוואי של הגיל שלו. אני מניח שזו הסיבה שהוא מסומן כעוזב פוטנציאלי. כיון שכל השחקנים הישראלים מסוג זה (דמארי, דאבור, חמד, תמוז, רפאלוב) לא מעוניינים לחזור יהיה צורך למצוא שחקן זר. הכי הגיוני שהסקורר הזה יהיה חלוץ מרכזי כיוון שבמידה ופריצה הולך נשארנו עם בדש ובן בסט, ומכבי צריכה יותר.
  1. להחזיר ליגיונרים שמיצו את אירופה. כפי שכתבתי קודם, משם מגיע הכוח האמיתי, שחקנים ישראלים איכותיים ומנוסים. ככה בונים לאורך שנים. אז אפילו אם העמדה שלו לא לגמרי צריכה חיזוק, אם יש ליגיונר בדרג נבחרת שמהסס, ממצה או סתם מתגעגע לחומוס – טלפון מג'ורדי ויאללה הביתה.
  1. ללקט שחקנים איכותיים וצעירים מהליגה שלנו. הזדמנויות צריך לנצל ואופציות טובות צריך לקחת ולא לחכות או להשאיר לירוקים, לטביב או לאדומים עם הכסף (ואני לא מתכוון להפועל ת"א). כוכבים עולים כמו עומר דנינו כדאי לקחת כמה שיותר מוקדם, שיגדלו אצלך, שיפרחו אצלך, ועוד לפני שהמחיר שלהם יתנפח. אולי תהיה גם הזדמנות להביא את שלומי אזולאי, אם טביב ימהר ולפדות את הרווחים מההשקעה בו. אופיר מרציאנו ירד ליגה ולא ימשיך באשדוד, ויש שם עוד כמה שחקנים צעירים שאולי זו תהיה הזדמנות לאסוף. הכול תלוי בהזדמנויות שיצוצו ובמחירים שיוצעו. הקריטריון הוא שסעיף יציאה לחו"ל ריאלי יכסה את ההשקעה. אמנם צריך לזכור שזה יהיה כרוך בלעשות עסקים עם אנשים חביבים, נקיים ומהוגנים כמו משפחת לוזון, ג'קי בן זקן ואלי טביב ולא יהיה קל.
  1. לא להוציא להשאלה שחקנים שבונים עליהם בעתיד. צריך להגיד: שיטת ההשאלה לא עובדת. פשוט לא עובדת. מכבי עדיין לא החזירה באופן קבוע שחקן שהיה בהשאלה. אם מצפים ששחקן שמושאל יצבור דקות משחק, ישתפר ויחזור, מה שקורה בפועל זה הכול חוץ מזה: המושאלים נחלשים, משתחררים, שוקעים בבינוניות, יורדים ליגה, יושבים על הספסל ואפילו מקרה אחד של חשד של התאהבות בקבוצה השואלת. זה לא עובד וצריך להפסיק עם זה עד שיימצא פתרון אחר. אולי כמו מה שמדברים, עם קבוצה ייעודית להשאלות שנשארת בפיקוח הצוות המקצועי של מכבי. אם יהיה פתרון כזה בעונה הבאה – מצוין. אם לא – צריך להפנים שהשאלה פירושה ויתור על שחקן ולבצע אותה רק עם שחקן שמעוניינים לוותר עליו.
החיים עצמם
ליגת שוקי ההון - אתם זוכרים את השירים?

65 Comments

יניב פרנקו 7 ביוני 2015

פוסטיפ מרגשים על כפר סבא, הפועל חיפה ותכל'ס כל השאר – לfrancoyaniv@gmail.com

יואב 7 ביוני 2015

אני חושב שלא היתה בעיה עם האופי של מכבי השנה.
אני לוקח את תחילת הפליאוף העליון, שלוש פעמים הובלנו ושלוש פעמים הישוו נגדנו(חיפה, בש וירושלים), בשלהי המחצית השניה.
לא רק שמכבי לא הורידה את הראש, היא פשוט התפוצצה על היריבה. כן, זה כושר גופני ואיכות השחקנים אבל זה בעיקר בראש. הידיעה הזאת שאתה לא מנוצח במשחקים גדולים. קרלוס אפילו דיבר על זה בראיון לכבוד חידוש החוזה.

אני כן חושב שצריך לשדרג את עמדת המגינים ואני סבור שלקבוצה יוזמת שנתקלת במערכים סגורים-זה אפילו מאסט.
זאת לא העמדה הכי פחות משפיעה, ההפך. מגינים היום נוגעים בכדור כמעט הכי הרבה, מקבלים החלטות וחייבים להיות טובים לאורך כל הקו-הגנתית והתקפית.

דגש 7 ביוני 2015

לגבי ההתחלה: תחילת הפלייאוף העליון, וכמה מחזורים בסיבוב הראשון מכבי נראתה טוב. אבל יותר מדי תוצאות לא לעניין, יותר מדי זמן לאורך העונה לא היינו במקום הראשון. ההפסד לב"ש היה נינוח מדי, מכבי "התפוצצה" אולי ב5-6 משחקים (בכל המסגרות). מכבי צריכה להתפוצץ ב-12 משחקים בעונה. להיות קבוצה שאף אחד לא חושב שיש לה סיכוי לקחת אליפות כשהיא באזור. אני מסכים שמכבי הייתה שם במשחקים חשובים, גם כתבתי את זה בפוסט, אבל לא תמיד זה יספיק בשביל אליפות. בסיטואציות אחרות, אם היריבות היו יותר קשוחות מב"ש וק"ש, הפער בתחילת הפלייאוף היה יכול להיות בלתי עביר.

לגבי המגנים: מי יותר חשוב, מגן או בלם? מגן או שוער? מגן או קשר אחורי? מגן או קשר התקפי? מגן או חלוץ? מה מצפים ממגן? כמה שפחות טעויות בהגנה, כמה שפחות טעויות בהתקפה. להיות שחקן יציב וחכם ולנצל את זה שהיריבה מתמקדת יותר בשחקני ההתקפה מאשר בו. כמובן ככל שיש לו נתונים טובים יותר הוא יכול לתרום יותר ולהשפיע יותר, אבל את זה אפשר לומר על כל שחקן.

יואב 7 ביוני 2015

דגש,
בקשר לנקודה הראשונה-עוצמה ורוע של קבוצה נובעים מהאמון שיש לשחקנים אחד בשני. לסמוך על החברים שלך לקבוצה. ואת זה יש ביג טיים במכבי של יורדי. לרוב האנשים סביבי, בטח לאוהדי היריבות, לא היה ספק בקשר לזהות האלופה השנה. מיינד יו-הפער לטובת קש(שנתנה רצף מדהים בהתחלה) היה כבר שש. מכבי עשתה טרן אובר של 16 נקודות בשלב מסויים. אתה לא יכול לשלוט בתוצאה של היריבה.
בקשר למגינים, נדרש מהם הרבה יותר. הם בעצם מפצחי הבונקר העיקריים. ואם אתה מגן בינוני, היריב התמקד באחרים ויתן לך לקבל את ההחלטות. הוא אפילו יצור מצב שתקבל את ההחלטות.
זה גם לא עניין של חשיבות, זאת פשוט עמדה שדורשת שידרוג ובאופן יחסי היא הכי מוזנחת במכבי.

דגש 7 ביוני 2015

יואב,
1) נכון, העונה זה היה ברור, כי היריבות לאליפות לא היו מספיק חזקות.
2) מגנים: ראה תגובתי (מיד) לרמי למטה.

אריק האחר 7 ביוני 2015

דגש
למרות החשיבות של ייני והתרומה העצומה שלו ממשיכים הלאה
שחקנים גדולים ממנו עזבו קבוצות והעולם המשיך להתקיים .
מסכים אם כל הנקודות האחרות שהעלתה.
מי שמטריד אותי הוא בן בסט האם לתת לו עוד צ'אנס און שפאקו
הבין וידע משהו שאנחנו לא רואים ?

דגש 7 ביוני 2015

אני חושב שפאקו נתן לו צ'אנס לא רע והוא פשוט לא ניצל אותו. יש לו העונה 37 משחקים בכל המסגרות (23 מתוכם בהרכב) שזה עשר יותר מפריצה (12 בהרכב). התוצאה? 8 שערים לבן בסט (1 מהם הפנדל שהוא לקח לזהבי מול עכו, 1 נוסף הוא בעיטה חופשית מול חיפה שהוא לקח לזהבי) ובישול אחד. לפריצה יש 11 שערים ושני בישולים.

אתה מצפה מהחלוץ המרכזי הבכיר של מכבי שייתן הרבה הרבה יותר מזה. ועם כל הכבוד ליחסים עם פאקו אפשר לצפות משהו כזה מהחלוץ הבכיר במכבי, וזה לא שפאקו הוא מפלצת בדמות אדם, פאקו ניסה לעזור בהתחלה (זוכר את השיחה ההיא?) אבל בן בסט לא הצליח.

גיל שלי 7 ביוני 2015

אני חושב שלמכבי אין ברירה, לאור הכסף שמושקע במשכורות של בן בסט וורמוט, כדאי מאוד לנסות להוציא מים מהסלע. לדעתי אחת הסיבות שפאקו לא ממשיך היא גם המערך הבסיסי שבו הוא מאמין, כנראה ג'ורדי חושב שבמערך בסיסי אחר, בן בסט יבוא לידי ביטוי, ולורמוט יהיה מקום בקבוצה. בן בסט לא חלוץ 9 אך הוא כן חלוץ שני טוב, במערך של שלושה בלמים, אולי נראה גם בן בסט אחר

גיסנו 7 ביוני 2015

אני חושב שלשים את בן בסט כחלוץ מרכזי זו מלכתחילה הטעות.
בן בסט הוא לא זהבי שיכול להסתדר בערך בכל עמדה בחצי המגרש הקדמי.
הייתי מת לראות לפחות פעם אחת שילוב של בן בסט עם פריצה/בדש, כמו שאלירן עטר היה משחק, ולא את בן בסט כחלוץ 9 בשפיץ – כי בזה הוא פשוט גרוע.
מבחינת סיומת מתישהו זה נהיה כדור שלג – אולי התחלה מחדש תעשה לבן בסט טוב.

ויכול להיות שפשוט אין לו אופי לקבוצה גדולה עם סגל עמוק – בכל מקרה לאור המחיר ששולם עליו והמשכורת אני בטוח שיתנו לו עוד צ'אנס כי אני בספק שקבוצה כלשהי תשלם לו משהו שמתקרב למה שמכבי משלמת כרגע, אחרי עונת הנפל הזו.

דגש 7 ביוני 2015

בן בסט שיחק גם בצרפת הרבה פעמים כ"חלוץ 9". אני לא חושב שבאגף הוא יותר טוב ממישהו מבין זהבי/בן חיים/מיכה/ורמוט/יצחקי. לא חושב שלשיטה של פאקו לא היה מקום לוורמוט. הוא פשוט היה פצוע.
אני שומע שאוהדי מכבי מדברים על מערך שלושה בלמים, לא לגמרי בטוח למה. אם זה בגלל שקאריו שאולי יבוא היה עוזר של סוזה, אז בינתיים בווידאוטון הוא משחק 1-3-2-4. בכל מקרה גם במערך של שלושה בלמים או אם יוצב באגף קשה לי להאמין שחלוץ בגילו שקפץ משישה שערים (בפועל) לעשרים בגלל שהעבירו אותו עמדה. ואיזה מן חלוץ זה שבמרכז לא משפיע, באגף לא מבריק וצריך מערך שלושה בלמים בשביל זה?
אני לא חושב שיש טעם להתעקש עליו רק בגלל המשכורת. מן הסתם ימתינו לראות מה דעתו של המאמן הבא לפני שיעשו צעדים נוספים.

דגש 7 ביוני 2015

וגיסנו, היו שילובים של בן בסט עם חלוץ נוסף בתחילת העונה.

יניב פרנקו 7 ביוני 2015

אם מדברים על מכבי "רעה" ו"חסרת רחמים" זה לא נראה לי כרגע רלוונטי לבן בסט – הוא פשוט בנוי מחומר אחר של בוא נגיד זהבי.

גיסנו 7 ביוני 2015

לא זכור לי יותר מדי שילוב כזה. וההבדל הוא שבצרפת, כמו בהפועל חיפה (עם כל ההבדלים) ובנבחרת ישראל, הוא שיחק חלוץ שפיץ בקבוצות תחתית-מרכז טבלה שהתבססו עליו כמוציא לפועל של התקפות מהירות יותר והרבה פחות משחק מסודר ושליטה בכדור כ – 60% מהזמן. ובעיקר הוא הגיע לקבוצות שבהן לא היו לו 3-4 שחקנים שאורבים לטעות שלו כדי להשתלט לו על מקום בהרכב וכן, הדבר הכי גרוע שקרה לו כנראה העונה הוא שטב"ח התחיל את העונה בצורה פנטסטית כי לדעתי במקור הם יועדו לאותה העמדה.

אני מקווה שהעונה הנוראית הזו שבה גם אני קיללתי אותו לא מעט הייתה שנת הסתגלות לקבוצת צמרת עם סגל עמוק ודרישות גבוהות יותר, כי אני בטוח שלחלוץ של 12 גולים בעונה בצרפת יש מה לתרום במכבי. וגם אם תשחרר אותו ללא תמורה ותשלם לו את כל החוזה – איזה חלוץ ישראלי טוב יותר מחכה בצד? אם אין עליו הצעה מאירופה (ואני בספק שתהיה אחרי עונת הבלהות שלו) עדיף לך שיישאר אצלך ותשלם לו מאשר שתשלם לו את כל החוזה על פארש ותשלח אותו לדרכו.
אני מניח שאם לבן בסט היה סעיף שחרור בחינם בינואר כמו שנתנו לרוב הזרים שעברו פה ועזבו מהר – הוא כבר היה משוטט לו במקום אחר. אבל ברגע שזה לא המצב גם אם הוא לא מספק את הסחורה אני לא חושב שזה הוגן לדרוש מג'ורדי וגולדהאר לשבור לו את החוזה ולשחרר ללא תמורה.

דגש 7 ביוני 2015

לא מבקש לשחרר ללא תמורה. רק לא בונה עליו להרכב. שיעשו את מה שצריך כדי למזער נזקים/למצות את הרווח האפשרי מהסיטואציה.

גיסנו 7 ביוני 2015

מצחיק ששנינו כתבנו כאלה חפירות רק בשביל להבין שבפועל אנחנו חושבים אותו דבר.

דגש 7 ביוני 2015

למה? דה באזר זה בשביל התגובות… הפוסטים זה לחלשים.

שלומי 7 ביוני 2015

מדברים על מערך של שלושה בלמים בגלל שלושת הבלמים הבכירים (טב"ח סניור, טיבי וקרלוס), ובגלל השמועות והדיווחים על אלי דסה.
קצת קשה לתפוס שאחד משלושת הבלמים האלו ישב על הספסל יחסית לא מעט זמן, בהנחה שלא יהיו פציעות ארוכות, טפו טפו טפו.

דגש 7 ביוני 2015

הבנתי. לא נראה לי שזו הסיבה שמחזיקים בשלושה בלמים, אלא יותר כגיבוי, מכבי הייתה העונה במצוקת בלמים כמה פעמים (גמר הגביע למשל). אם יהיה אירופה יכול להיות תובעני יותר.

יניב פרנקו 7 ביוני 2015

לדעתי בחלק מהמשחקים – אירופה בוודאי – במקומות שיצטרכו יותר הגנה טיבי ישחק מגן ימני .
אני לא רואה את דסה משחק כל כך הרבה – ייקח לו גם זמן להסתגל

דגש 7 ביוני 2015

לא מדמיין את טיבי משחק כמגן ימני במכבי. אם תהיה כזאת מצוקה יהיה עדיף כבר שלושה בלמים כאילוץ (ואולי המאמן ירצה את זה מלכתחילה) מאשר טיבי מגן ימני.

יניב פרנקו 7 ביוני 2015

מול יריבה אירופאית קשוחה אתה רוצה את דסה על הקו או את טיבי ?

דגש 7 ביוני 2015

לא מספיק מכיר את דסה ושפונגין. בכל מקרה מעדיף שלושה בלמים על פני טיבי מגן.

rami 7 ביוני 2015

לא מסכים לגבי חשיבות עמדת המגן.
זו העמדה הכי בעייתית במגרש ולא במקרה. מגן נדרש לעשות התקפה והגנה ברמה גבוהה. זה מצריך טכניקה, כושר גופני, ערנות, עמידה טקטית. כשלקבוצה יש מגנים טובים היא משתפרת בכמה וכמה רמות כי הם מרווחים את המשחק ההתקפי ונוצרים שטחים לשחקני ההתקפה, הם מבשלים והם משכללים את הגמישות של הקבוצה הן בהגנה והן בהתקפה.

מסכים לגבי צד שמאל. אין שם הרבה מקום לשיפור ו/או שינוי. בן הרוש וזיו זה בסדר+.
בימין אני חושב שצריך ואפילו חובה ללכת על דסה. הוא יהיה שדרוג מקצועי מול ייני ואיתו אפשר יהיה להתקדם עוד צעד במשחק ההתקפי של הקבוצה.

הדילמה הגדולה של הקיץ היא בעמדת הזרים. איגיבור, חואן פאבלו וקרלוס נשארים (וטוב שכך לגבי שלושתם).
אישית אני מעריך מאוד את מיטרוביץ, אבל בעמדה הזו, אני מסכים שרצוי שאוף לשחקן טוב ממנו. מן הסתם זה יהיה יקר מאוד ולא פשוט למצוא כזה אבל אם יש עמדה שבה הייתי משקיע אקסטרה זו העמדה הזו (גם על חשבון חלוץ). במידה וג'ורדי לא ימצא שחקן כזה את העדיפות היא , כפי שציינת, להביא חלוץ שיודע לשים את הכדור ברשת. גם זה יהיה יקר מאוד ולא קל למצוא אבל זה הכרחי לנוכח העובדה שפשוט אין לנו כזה בסגל.

דגש 7 ביוני 2015

מגן צריך הרבה דברים. לא לטעות בהגנה, לא לטעות בהתקפה וכמובן, להישאר בקצב של הקבוצה מבחינת מהירות טקטיקה והבנת משחק. אבל זהו. הוא לא נדרש ליצור כמו שחקני התקפה, הוא לא צריך לקחת אחריות על ההגנה כמו בלמים והוא לא צריך ראיית משחק כמו קשר אחורי. בהנחה שלא יביאו שחקן מאוד מיוחד במחיר זול, קשה לראות איך מגן זר יביא ערך מוסף כל כך גדול על פני מה שאפשר לעשות עם ישראלים ששווה להקריב בשבילו מקום של זר. אני לא חושב שמכבי במצב כזה גרוע מבחינת מגנים. כן, דסה שחקן מצוין ואם אפשר כדאי להביא אותו (וכתבתי את זה), אבל אם אי אפשר – לא נראה לי נכון להביא שחקן זר ולוותר על חלוץ זר, קרלוס גארסיה, או קשר זר.

יואב 7 ביוני 2015

מכבי לא במצב מצוין כי המגינים השמאליים שלה לא מספיק טובים. זיו מאחורי השיא ולעומרי לא יהיה שיא.

דגש 7 ביוני 2015

מסכים. הייתי נותן הזדמנות לשון גולדברג (אם לא מסתכסכים אתו) או בקיצור מנסה לבנות לעצמי מגן. עושה כל מה שאפשר בגזרת הישראלים. ועדיין לא מביא זר.

יניב פרנקו 7 ביוני 2015

שון גולדברג לא לרמות האלה .
בכלל לא כל סמל אדום צריך אוטומטית לקבל אצלכם חולצה .

ז׳וטא 7 ביוני 2015

אני מבין שאתה בונה על סגל של 40/45 שחקנים?
גם להחזיר כמה שיותר ליגיונרים, גם לתפוס את הכשרונות הצעירים וגם לא להוציא להשאלות.
ןלמה? כדי שלירוקים והאדומים עם הכסף לא ישאר.

תמצית השמעוניזם….

דגש 7 ביוני 2015

אני לא חושב שיהיו יותר מ3-4 הזדמנויות שוות בליגה, ואולי פחות ליגיונרים ברמת נבחרת שיחזרו. כן צריכים להיות שחרורים, אבל לא רציתי לדבר על זה יותר מדי מתוך כבוד לכולם.
אין שום דבר מיוחד (או "שמעוניסטי") בכך שלכל קבוצה יש אינטרס שהשחקנים הטובים יהיו אצלה ואם לא אז עדיף שלא יהיו אצל היריבות. מדבריך ניכר שאתה מתעניין בכדורגל ולא מחבב את מכבי ת"א, אז תגיד, לא היית רוצה שערן זהבי ייצא לחו"ל "העיקר שלא יהיה במכבי"? זה אותו הדבר.

ז׳וטא 7 ביוני 2015

דווקא הדוגמא של זהבי לא ככ מתאימה, הייתי רוצה לראות אותו יוצא לחו"ל כדי לראות מה באמת הוא שווה שם. אם כפועל יוצא זה אומר שהוא לא יהיה במכבי ת"א, מה טוב….

לא הייתי רוכש אותו ומייבש אותו על הספסל רק כדי שלא יהיה במכבי ת"א.

יניב פרנקו 7 ביוני 2015

אני גם חושב שחו"ל יעשה לו רק טוב – שיספוג קצת קולטורה ומוזיאונים.

צור שפי 7 ביוני 2015

:-)

ז׳וטא 7 ביוני 2015

בשורה התחתונה לא הייתי רוצה ששחר ירכוש שחקן רק בשביל שלא יהיה במכבי ת"א.

דגש 7 ביוני 2015

אתה לוקח את מה שאמרתי למקומות בלתי משוערים. לא אמרתי לקחת שחקנים במטרה לייבש אותם. מה שאני אומר זה שאם יש נכס אתה רוצה אותו איתך ולא נגדך. אם אתה חושב שהוא לא מספיק טוב בשביל להיות אצלך אז ברור שאתה לא צריך להביא אותו. גם אין לך מה לחשוש ממנו.

עדי אבני 7 ביוני 2015

זה דווקא לא מדוייק. יש שחקנים שהם טובים מאוד ויכולים לגרום לך נזק, אבל לא מתאימים לשיטת המשחק שלך- ראה ערך בן בסט אצלכם או שכטר בחיפה. השמעוניזם הוא להשאיר אותם בכל מקרה בכדי שלא יגרמו נזק בקבוצה אחרת למרות הידיעה לחוסר ההתאמה לקבוצה. שמעוניזם למתקדמים (הנקרא גם שמעוניזם אייטיז) הוא להביא אותם תוך כדי הבנה מראש לחוסר התאמתם.

רועי 7 ביוני 2015

בן בסט נשאר לא מהחשש שהוא יכול לגרום למכבי נזק בקבוצה אחרת,
הוא נשאר בגלל ההפסד הכספי שמעבר שלו יגרום.

דגש 7 ביוני 2015

כמו רועי אני לא חושב שבן בסט נשאר במכבי כדי שהוא לא יהיה בחיפה. אני די משוכנע שאם חיפה תשלם למכבי את 1.2 מיליון היורו שהושקעו בבן בסט (750 אלף דמי העברה, 450 אלף משכורת לעונה האחרונה), ותציע לבן בסט חוזה של 450 אלף יורו לעונה (אחרת הוא לא יסכים ובצדק כי יש לו חוזה), מכבי תשמח לשחרר אותו. אם חיפה תשמח? לא בטוח.

יניב פרנקו 7 ביוני 2015

כשג'ורדי חשב שברק יצחקי לא מתאים לו הוא שלח אותו קודם הביתה ואז השלים את שכרו בקפריסין.
אני מניח שבן בסט לא יסכים "להגליה" כזו ובארץ בוודאי שמכבי לא תשלים כסף לשחקן שישחק בחיפה.

גיסנו 7 ביוני 2015

כנראה שג'ורדי לא חושב שבן בסט עלול לגרום לנזק, בניגוד למצבו של יצחקי בזמנו. ובכלל הסיטואציה של מכבי כמועדון שונה כרגע. ובן בסט (די בצדק) לא ילך לשחק בקבוצת מרכז טבלה בקפריסין כדי "להתאוורר" או "לחזור לכושר", ואני בספק שקבוצה מהליגה הראשונה בצרפת (איפה שיחסית הצליח ולאן שהוא יחסית מכוון) תרצה אותו כרגע.

גיסנו 7 ביוני 2015

טוב תכלס אמרת חלק ממה שאמרתי, כתבתי קצת בהיסח הדעת ולא שמתי לב. בוווו לי :)

יניב פרנקו 7 ביוני 2015

:)

יואב 7 ביוני 2015

איזה שימעוניזם בראש שלכם. מכבי שפכה הרבה כסף ורצתה שזה יצליח. האם כל העברה שלא מגשימה את עצמה היא שימעוניזם? די מאריה זה שימעוניזם של יונייטד? אין גבול להמצאות?
מקרה קלאסי של זאב זאב ופחדים חסרי ביסוס. טוב שיורדי לא עסוק בשטויות שמנסים להדביק לו.

D! פה ועכשיו 7 ביוני 2015

אני לא מסכים שעמדת המגן לא חשובה
זה פשוט עמדה יחסית חלשה בשחקנים איכותיים אבל דווקא בשל כך מגן איכותי משפיע מאד על המשחק כולו. אני חושב שלכן קרויף ניסה בהתחלה להביא מגינים זרים. רק שקשה מאד לפגוע. גם בחוץ המצב לא משהו.

ויש אחד, ראחים משהו, משהו עם אס,ס….. לא זוכר, רוצה לשחק במועדון שמתמודד על תארים. הוא קצת נפוח אבל פה בליגה יכול להיות להיט. או לגמור כמו שווארמה.

גיל שלי 7 ביוני 2015

ראחים שקל?

יניב פרנקו 7 ביוני 2015

רחמים לירה

D! פה ועכשיו 7 ביוני 2015

אולי קווויד

דור 8 ביוני 2015

סטיב גורי היה אחלה מגן (אמנם נראה כמו מתאגרף ולא כמו שחקן כדורגל), לא מבין למה אוסקר לא אהב אותו מה שהביא אותו לעזוב מוקדם מאוד.

גיסנו 8 ביוני 2015

האמת שזה היה מוזר שהוא עזב דווקא כשהתחיל לקבל קרדיט וגם להראות יכולת טובה.

דור 10 ביוני 2015

הוא ביקש לעזוב, זה היה בתקופה של עמוד ענן.

אזי 7 ביוני 2015

לא מבין איך אתה יכול להבין את ההחלטה לוותר על פאקו.
אני בהלם.
אני כואב ודואב את עזיבתו!

ועכשיו ברצינות.
אני מסכים עם מה שאמרת, על הסיכון והרווח שבדברים.

אני רוצה לתת רגע את מכבי סל כדוגמה. לא כדוגמה לשליטה בליגה עם התקציב הכי גדול, אלא כדוגמה להצלחה באירופה עם תקציב שהוא לא הכי גדול.
מכבי סל נאלצת להמר.
היא מביאה זרים שיתנו לה כפול או כלום.
הרבה פעמים היא מקבלת מהם כלום, אבל לפעמים, זה פיינל פור (או זכיה בגביע).

זה מה שמכבי צריכה לעשות. היא צריכה להמר.
מכבי היא קבוצה של 100%
היא נותנת כל משחק 100% קבוע. אין ירידות. אבל גם אין עליות.
בשביל להצליח באירופה מכבי צריכה לתת 120%. וכן. זה אומר שצריך להיות מוכנים לזה שיש משחקים שהם יתנו 80%.
לדעתי זה השלב הבא שמכבי צריכה לשאוף אליו.

אנחנו לא ברצלונה. אין לנו את השחקנים הכי טובים בעולם, ובמסגרת המגבלות, אני לא חושב שמכבי יכולה לבנות קבוצה כל כך רובוטית ואוטומטית שתצליח באירופה.
אבל קבוצה כזאת כן יכולה לשלוט בליגה לאורך נצח.

עכשיו השאלה לאיזה כיוון ג'ורדי יחליט ללכת.

יניב פרנקו 7 ביוני 2015

הסל לא רק מהמר – הוא בנה לאורך השנים בוריאציות שונות סוג של קבוצת קולג' אמריקאית עם מאמן מתאים – לא בטוח שבסגל של 5 זרים ניתן לעשות את זה.

דגש 7 ביוני 2015

אזי, אני חושב שהגענו לנקודה שבה לא לקחת הימור זה הימור יותר גדול. כי כל רצף נקטע בשלב כלשהו, ואם לא יקרה כלום השלב הזה יבוא עכשיו. העובדה שלא הייתה לנו יריבה שהגיע ל70 נקודות בשלוש העונות של ג'ורדי היא משהו שאי אפשר להתעלם ממנו. יכול להיות שהשנה זה ישתנה. מכבי חיפה הרבה יותר רעבה, פירקה ובנתה את עצמה בשנים האחרונות ובעמדות לא מעטות הסגל שלה כבר עדיף על של מכבי. אם יתחבר לה היא יכולה להגיע לאזור 85 נקודות והסגל של העונה האחרונה לא מסוגל לעבור את ה80. לעומת זאת אם שוב היריבות ייראו כמו השנה ויגיע מאמן לא פחות טוב מאוסקר – ג'ורדי יכול גם לחגוג כל הקיץ ונזכה בעוד אליפות.
וכמובן יש את אירופה שהזכרת. שם מכבי צריכה ממש להתפרע בשביל לצאת מהמקום שבו היא נמצאת ולבנות איזה משהו שיכול להילחם.

יניב פרנקו 8 ביוני 2015

רק שהימור זה בעצם לקחת צד באסטרטגיה – שהייתה עד כה – מי שיש לו את הישראלים הכי טובים מנצח (אסטרטגיה נכונה לליגה הישראלית)
וזה יכול להיות :
להגדיל את ההשקעה בזרים .
להביא זרים צעירים שיתנו אקס פקטור
לבנות קבוצה עם DNA התקפי יותר (נניח לעבור לוריאציה מתקדמת של 4-4-2 )
לבנות קבוצה עם DNA הגנתי יותר
לבנות על הצעירים של הכדורגל הישראלי (שזה מה שבעצם התווכחנו עליו בפוסט הקודם).
להיות מכבי סל של פעם (נבחרת ישראל מחוזקת – שאחרי ההחתמה של טב"ח הבלם וזהבי ייתכן ועוד ליגיונר בכיר היה מביא אותך לשם).

מה שלא יהיה – ללקיחת צד יש סיכונים וסיכויים – ג'ורדי עד כה פשוט בנה קבוצה מצוינת כשעירבב מכל רעיון קצת וזה עבד – אבל בשביל קפיצת המדרגה הבאה ייתכן ונדרשת הכרעה אסטרטגית.

אזי 8 ביוני 2015

כן, שלושתינו אומרים בגדול אותו דבר.

דגש, לגבי מה שאמרת על הסגל של חיפה,
יכול להיות שזה רק פסיכולוגי, אבל דווקא בשלוש שנים האחרונות, לא חשבתי שהסגל שלנו (למעט עומק) טוב בהרבה מהסגלים של חיפה או ב"ש. לעומת זאת, בשנים שנהגנו לסיים מקום 6, הייתי משוכנע שהסגל שלנו גדול על הליגה בשתי מידות לפחות.

יואב 8 ביוני 2015

לא יודע בקשר לאיכות הסגל של חיפה, מה שאני כן יודע שהיא היתה קבוצת כדורגל לא טובה, למעשה היא היתה הגרועה ביותר בפליאוף העליון ולא בטוח שהיתה ראויה לו בכלל.
למרות שנגמר על הבאזר, המשחק מולה בבלומפילד היה אחד הקלים העונה מבחינת שליטה בכל פרמטר.

דגש 8 ביוני 2015

קבוצות מתחילות מהגנה וקישור אחורי.
לב"ש אין הגנה של אלופה ולא היו לה בעונות האחרונות. היה לה דרייב מעולה בעונת 13/14, קצת מסיבות מנטאליות.
גם במכבי חיפה הבעיה הייתה הגנה וקישור אחורי. מפה לשם הם הצליחו לקבץ מספיק שחקנים ושוער טובים. צריך לראות איך ייראה הקישור שלהם, אבל יש להם מאמן הגנתי ואני מאמין שהם ייראו טוב בהגנה. ההתקפה שלהם עכשיו עם עטר ושכטר יותר טובה מאשר עם אבוחצירא ותורג'מן.

גיסנו 8 ביוני 2015

כתבתי תגובה שמשום מה לא מופיעה פה, אבל בגדול אני חושב שאחת הסיבות שמכבי סגרה את האליפות יחסית מאוחר למה שציפו, והעובדה שהרבה פעמים ב"ש וק"ש איבדו נקודות ואז מכבי לא ניצלה את זה כדי להגדיל את הפער – וזה גם מוביל ל 70 נק' בלבד – זה שכנראה לשחקנים לא הייתה תחושה שמישהו נושף בעורפם, הם ידעו שגם אם הם יפסידו הפעם אז ינצחו פעם הבאה ובסוף במאני טיים כשיהיה צריך אז ינצחו גם את ק"ש וב"ש.
בגלל זה אני חושב שמכבי צריכה רענון בסגל, היות ואין כמעט ישראלים ראויים וזמינים ונראה שמי שחשבתי שיעזוב בסוף יישאר (למעט אולי טב"ח) – זה סיכון של תחושת הסתפקות במועט, של סגל שאם לא יקבל נשיכה בתחת מקבוצה שבאמת יש לה את המשאבים והאופי ללכת עד הסוף (ויסלחו לי ק"ש וב"ש אבל לשתיהן אין מספיק משני הנ"ל בשביל פייט אמיתי עד סוף העונה) עלול להשאב לשאננות יתר. בטח ובטח אם ההגרלה לא תאיר פנים באירופה.
הבעיה היא שאני לא יודע על מי אפשר לוותר ואיזה ישראלי מלבד אזולאי ודסה גם נמצא מחוץ לק"ש-ב"ש-חיפה (שלא ירצו להעביר שחקנים למכבי) וגם שווה מקום בסגל של מכבי.

דור 8 ביוני 2015

לא מבין את העצב הגדול מהעזיבה של פאקו, מה ראינו את אותה קבוצה השנה? מכבי של פאקו עם רקורד בינוני מאוד לאלופה (9 תוצאות תיקו ו-6 הפסדים), ברור שאם הייתה קבוצה אחת שמאמינה ביכולתה לקחת את האליפות הזו היא הייתה עושה את זה. מעבר לכך שמדובר במאמן עקשן שלא ויתר על השיטה המשעממת שלא באף משחק, על אף שהוא בעצמו הודה שהשחקנים בסגל לא התאימו לשיטה. מכבי, בשביל להצליח באירופה (והצלחה מבחינתי היא שלב בתים באירופית, ואולי העפלה ל-32 האחרונות), צריכה מאמן ורסטילי, שידע להעמיד 3 מערכים שונים עם התחשבות במצבת הפצועים וביריבה. זו לא חכמה גדולה להידבק לאותה שיטה ולהסתמך על היתרון היחסי הברור של מכבי מול כל קבוצות הליגה. ואני לא נכנס בכלל לשאלת מאבק הסמכויות או השחקנים שהוא רצה להביא לכאן, הוא היה פשוט מאמן די חלש.

יואב 8 ביוני 2015

שני ההפסדים האחרונים הם רק לסטטיסטיקה. חסרי משמעות.
ארבעה הפסדים בעונה זה בהחלט נתון טוב נ

דגש 8 ביוני 2015

פאקו הביא טרבל. אם אתם רוצים סטטיסטיקה אז יש לו את אחוזי ההצלחה בכל המסגרות הכי טובים בעשרות השנים האחרונות (כולל שני המחזורים האחרונים). הוא הפסיד בליגה, אבל לא הפסיד בטוטו/גביע ושם המשמעות של הפסד היא איבוד התואר, ולעומתם הפסדי ליגה הם לא חשובים. הוא עמד בכל היעדים שלו, וזה המחמאה הכי גדולה שאפשר לתת למאמן.

צהוב בדם 8 ביוני 2015

ייני אחלה דמות ובחור מדהים, בתור מגן הוא על הפנים. עדיין מחכה להרמה אחת נורמאלית שלו.
לא יודע למה אתה חושב שמגנים זה לא חשוב, בכדרוגל של היום המגנים זה אולי התפקיד השלישי בחשיבותו… הדרך הכי קלה לפתוח בונקר זה דרך משחק אגפים, תראה איך נראנו כששפונגין שיחק טוב…

כנ״ל לגבי העמדה שלך לגבי פאבלו… יותר מדי טעויות לא מחויבות. מכבי קודם כל צריכה שוער שלא עושה שטויות ויעצור את ה 3-4 בעיטות שנבעטות אליו במשחק. שטיבי, טב״ח הבלם או קרלוס יתחילו את משחק המסירות ולא הוא(ש 90% מהמסירות שלו גם ככה הולכות לשום מקום)
פאבלו נכשל בשני המקרים.

הרכש של מכבי צריך להיות:
1. שוער(מרציאנו?) – קרב אבוד
2. עוד בלם ברמה שלא נגיע למצב שאלברמן שוב בלם – צ׳ק
3. מגן ימני / שמאלי ברמה גבוהה (אלי דסה לדעתי זאת אחלה החתמה)
4. חלוץ מטרה כמו פריצה במידה והוא לא ממשיך
5. קשר אחורי בונה משחק(או שרוצים להתחיל לבנות את דור פרץ, אני בהחלט בעד, בלם הוא בטח שלא)

והכי חשוב, מאמן שמבין שזהבי לא חלוץ. בטח לא בליגת הפח שלנו

עומר 8 ביוני 2015

נשגב מבינתי איך אפשר לחשוב ששרן מגן על הפנים.
בהתקפה הוא באמת לא תורם הרבה, אבל לא מרבה לנסות דברים שהוא לא יודע (בניגוד ליואב נניח, או משומר).
בהגנה? פנטסטי.
לוקח אותו לפני כל מגן ימני ישראלי, ובקלות.

דגש 8 ביוני 2015

אני מסכים עם עומר שייני הוא המגן הישראלי הכי טוב.

צהוב בדם 9 ביוני 2015

זה שהמגנים שלנו בארץ לא טובים, לא אומר שאי אפשר למצוא זר כזה..
הטענה של דגש היא שלא שווה לבזבז מקום של זר במשבצת הזאת ואני חולק עליו.
אנחנו חייבים מגן אחד טוב(לא משנה באיזה צד) שמסוגל להרים כדור ולפתוח הגנות מהצד. ואם צריך זר שיהיה זר

דגש 9 ביוני 2015

שפונגין לא יכול?
לדעתי קבוצה שרוצה אליפות לא יכולה שיהיה לה רק שחקן אחד שכובש כמו זהבי. זה הרבה יותר חשוב ממגן.
זה לא שאת ייני היה שווה ליריבות להשאיר פנוי ובאמת הם השתדלו להשאיר מישהו באזור וכשלא עשו את זה בדרך כלל שילמו על זה.
וגם אם יש לך את מגן החלומות מה שזה עושה זה מאלץ את הקיצוני היריב בצד שלו לרדת להגנה, זה לא שזו איזו נוסחת קסם שוברת שוויון שמעולם לא חשבו עליה ואין דרך להתמודד איתה.

Comments closed